Albon rijd TR, omdat Kvyal Pirelli nu doet.MikeyMan schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:19:
Ze hadden albon in kunne zetten IPV ticktum wellicht... Maar denk dat er weinig discussie is geweest over max. Gasly zit wat dat betreft even in de wacht. Wellicht dat ie parallel al in de sim test.
Nu zo in het veld te staan flink stuk achter merc/fer en GP1.5 toch niet zo bizar ver van hun vandaan, heb je simpelweg de luxe niet om beide te doen, je moet kiezen: of vol aan de bak verbeteren, of je coureur te laten wennen aan de auto, dan lijkt mij keuze vrij simpel (zeker met de 'zaken' die Gasley deed in Barcelona). Lijkt me dan ook niet echt voortrekken maar puur prioriteit te zijn, als ze de basis van de auto nu kunnen fixen (is het floor, voorvleugel, whatever), kan gasley in de training en races wel de auto verder leren kennen, zolang die auto maar progressie maakt van waar ze nu zijn.Martinspire schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:15:
[...]
Ik snap dat ze met Max wellicht sneller het probleem boven hebben, maar de meeste testen vereisen toch niet dat ze tot het gaatje gaan. Zo'n rij sensoren onder de vloer heeft geen topsnelheid nodig om zijn ding te doen.
Verder heb je nu dat Max de auto beter en beter leert kennen, daar waar Gasly dus achter de feiten aan blijft lopen. Dat verschil zal zich wellicht gaan vergroten in de komende races. Ik vraag me af of Pierre daar zo blij mee zal zijn.
In ieder geval is het van belang dat de problemen worden opgelost, beide rijders hebben daar profijt van. Maar ze zijn Max nu wel heel erg aan het voortrekken heb ik het idee. Hij had ook al de shakedown mogen doen.
Natuurlijk kunnen ze gasley ook die testen laten doen, maar ik denk dat max de auto toch aanzienlijk beter kent dat buiten de data, feedback van de rijder ook zeer belangrijk is.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.