[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.100 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MikeyMan schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:19:
Ze hadden albon in kunne zetten IPV ticktum wellicht... Maar denk dat er weinig discussie is geweest over max. Gasly zit wat dat betreft even in de wacht. Wellicht dat ie parallel al in de sim test.
Albon rijd TR, omdat Kvyal Pirelli nu doet.
Martinspire schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:15:
[...]
Ik snap dat ze met Max wellicht sneller het probleem boven hebben, maar de meeste testen vereisen toch niet dat ze tot het gaatje gaan. Zo'n rij sensoren onder de vloer heeft geen topsnelheid nodig om zijn ding te doen.

Verder heb je nu dat Max de auto beter en beter leert kennen, daar waar Gasly dus achter de feiten aan blijft lopen. Dat verschil zal zich wellicht gaan vergroten in de komende races. Ik vraag me af of Pierre daar zo blij mee zal zijn.

In ieder geval is het van belang dat de problemen worden opgelost, beide rijders hebben daar profijt van. Maar ze zijn Max nu wel heel erg aan het voortrekken heb ik het idee. Hij had ook al de shakedown mogen doen.
Nu zo in het veld te staan flink stuk achter merc/fer en GP1.5 toch niet zo bizar ver van hun vandaan, heb je simpelweg de luxe niet om beide te doen, je moet kiezen: of vol aan de bak verbeteren, of je coureur te laten wennen aan de auto, dan lijkt mij keuze vrij simpel (zeker met de 'zaken' die Gasley deed in Barcelona). Lijkt me dan ook niet echt voortrekken maar puur prioriteit te zijn, als ze de basis van de auto nu kunnen fixen (is het floor, voorvleugel, whatever), kan gasley in de training en races wel de auto verder leren kennen, zolang die auto maar progressie maakt van waar ze nu zijn.

Natuurlijk kunnen ze gasley ook die testen laten doen, maar ik denk dat max de auto toch aanzienlijk beter kent dat buiten de data, feedback van de rijder ook zeer belangrijk is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

AzzKickah

06-CENSORED

powah33 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:21:
[...]

Ervaring .... En daarbij geeft Gasly aan dat hij zich nog niet helemaal zeker voelt met de bolide.
Volgens mij eiste Lewis ook zijn stoeltje, omdat hij vond dat het te belangrijk was om in dit stadium een test door een ander te laten doen.
Dat bracht Lewis op een nogal arrogante manier vond ik.

"Ik heb besloten dat ik zelf de test ga doen ondanks dat ik testen eigenlijk niks aan vind. Ik wil het team helpen sneller te ontwikkelen."

Ik heb. Ik wil.
Zo arrogant.

Ik denk niet dat jij dat zelf ff bepaalt in dat team, Mr. Lewis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
AzzKickah schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:23:
[...]

"Ik heb besloten dat ik zelf de test ga doen ondanks dat ik testen eigenlijk niks aan vind. Ik wil het team helpen sneller te ontwikkelen."

Ik heb. Ik wil.
Zo arrogant.

Lewis is daar duidelijk nummer 1, misschien staat het zelfs wel in zijn contract .. WHO KNOWS?
Lewis kan zo iets claimen ... ik vind het zo gek nog niet.

PS: Ik heb besloten is gewoon funny .... ik moet Lewis buiten de baan ook niet zo, maar het is en blijft een verrekt goeie coureur.

[ Voor 10% gewijzigd door powah33 op 02-04-2019 13:28 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:14
[...]

Ik heb. Ik wil.
Zo arrogant.

Zeker aangezien hij in de WDC stand wordt verslagen door zijn teamgenoot :+
(1 punt maar, maar goed, Kimi had in 2007 ook aan 1 punt genoeg.)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

powah33 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:25:
[...]

Lewis is daar duidelijk nummer 1, misschien staat het zelfs wel in zijn contract .. WHO KNOWS?
Lewis kan zo iets claimen ... ik vind het zo gek nog niet.

PS: Ik heb besloten is gewoon funny .... ik moet Lewis buiten de baan ook niet zo, maar het is en blijft een verrekt goeie coureur.
Het lijkt mij zeer sterk dat Mercedes al een test-planning zou hebben en dat Lewis op de zondag voor de test dan even beslist dat hij het toch maar even gaat doen.

Mercedes heeft bij het begin van het seizoen al lang tegen Lewis gezegd dat hij in het belang van de ontwikkeling de Bahrein-test gaat doen.

Maar goed, uiteindelijk zit ook ik maar in een doffe kristallen bol te gluren dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:46
[...]

Ik heb. Ik wil.
Zo arrogant.

8)7

Zeker ook geen fan van Ronaldo?

Lewis (en Ronaldo, om het vergelijk te houden) doen alles voor hun sport, alles om beter te zijn dan de rest en dan gaan ze over lijken om dat voor elkaar te krijgen. Mercedes wordt te kakken gezet tijdens het hele weekend en dan staat een Lewis op om de test ook te doen om maar beter te worden, de auto te leren kennen, alles om te winnen. Sportman heet zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Holkers schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:36:
[...]

8)7

Lewis (en Ronaldo, om het vergelijk te houden) doen alles voor hun sport, alles om beter te zijn dan de rest en dan gaan ze over lijken om dat voor elkaar te krijgen. Mercedes wordt te kakken gezet tijdens het hele weekend en dan staat een Lewis op om de test ook te doen om maar beter te worden, de auto te leren kennen, alles om te winnen. Sportman heet zoiets
Wie?

Ik weet echt wel wat een sportman is. Het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk dat dat op die manier zou gaan zoals Lewis doet lijken.
Dat Lewis die test gaat doen is al veel langer bekend en echt niet Lewis zijn eigen beslissing. Lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:31

Spotmatic

Ken sent me

Het is duidelijk dat betrouwbaarheid het verschil zal gaan maken. Ik vind nog steeds dat RBR de goede stap heeft gemaakt door voor Honda te kiezen. Voor het eerst in jaren zit ik niet met geknepen billen de races te kijken...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:59:
[...]

Het is duidelijk dat betrouwbaarheid het verschil zal gaan maken. Ik vind nog steeds dat RBR de goede stap heeft gemaakt door voor Honda te kiezen. Voor het eerst in jaren zit ik niet met geknepen billen de races te kijken...
Viel bij mij ook op idd, bij Australië nog wel even lopen duimen maar omdat alle 4 de auto's daar de race hebben gehaald was het deze race een stuk minder... best apart 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

8)7

Dit is wel een beetje onzin geloof ik. Zo zitten een aantal coureurs heel vaak in de simulator om zich voor te bereiden op een race. Dit terwijl ik Lewis wel eens heb horen roepen dat ie nooit in de sim gaat zitten omdat hij vindt dat het niet correleert. Nu kan ik me daar prima iets bij voorstellen, maar om dan te stellen dat hij alles uit de kast haalt om zo goed mogelijk te zijn, gaat me iets te ver. Hij heeft dat extra stapje ook niet nodig.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

ArcticWolf schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:14:
[...]

Viel bij mij ook op idd, bij Australië nog wel even lopen duimen maar omdat alle 4 de auto's daar de race hebben gehaald was het deze race een stuk minder... best apart 8)7
Kun je je voorstellen wat RIC op dit moment moet voelen. Hij reeg vorig jaar de DNF's aaneen en bij zijn nieuwe team is het meer van hetzelfde, en als dank rijdt-ie ook nog in de middenmoot. Ik denk niet dat de vele miljoenen dat goed weten te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
Ik moet wel zeggen. Deze testdagen komen voor Red Bull als geroepen. Het circuit waar het voor geen meter liep kunnen ze 2 dagen lang ongegeneerd alles uitproberen. Ook verstandig om die Gasly uit de auto te houden deze dagen. Dat zal vast allang besloten zijn geweest, maar hij is toch met name de hoofdschuldige aan alle setup problemen door z'n dadendrang in Barcelona.

Overigens krijgt hij daar de rekening dit seizoen gewoon van gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 07:25

Nhz

Spotmatic schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:18:
[...]

Kun je je voorstellen wat RIC op dit moment moet voelen. Hij reeg vorig jaar de DNF's aaneen en bij zijn nieuwe team is het meer van hetzelfde, en als dank rijdt-ie ook nog in de middenmoot. Ik denk niet dat de vele miljoenen dat goed weten te maken...
Van die DNF's zal hij natuurlijk balen, maar dat middenveld was gewoon een verwacht resultaat. Dit vind hij niet erg, zolang er verbetering komt en ze als fabrieksteam uiteindelijk voorin mee kunnen doen.

Daarbij komt nog eens dat hij afgelopen race ook grote kans had om in dat bewuste middenveld te staan, in Q1 was hij vorig jaar ruim 2 tienden langzamer dan Max (verder kwam Daniel toen niet). Met datzelfde verschil was hij dit jaar 9e of 10e geworden.

Gun Daniel en Renault de tijd om aan elkaar te wennen en om te verbeteren, ik hoop van ganse harte dat ze het Red Bull straks moeilijk kunnen maken. Dat voorkomt in ieder geval dat Max in niemandsland komt te rijden.

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Holkers schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:26:
[...]

1000ste GP, niet race

(Zoals Olav het vertelde; vroegah telde de Indy ook mee voor F1 maar niet voor de aantal GPs. Dus qua races staat de F1 op 1010 maar aantal grand-prix nu op 999)

edit: x10
Even een reactie in dit topic, want hier past het beter ;)
cc. @mark-k

Als je het dan toch helemaal correct wil doen: het gaat zowel niet om Grands Prix als F1 races, maar om het aantal races dat meetelt voor het (FIA) Wereldkampioenschap voor coureurs, dat tegenwoordig het Formula One World Championship heet. Alle 999 races/GPs die meetellen staan in deze lijst op Wikipedia: Wikipedia: List of Formula One Grands Prix

Dus:
• De Grands Prix voor 1950 tellen niet mee.
• De F1 races in de jaren '50 die niet meetelden voor het kampioenschap tellen niet mee.
• De Indy 500's van 1950 t/m 1960 tellen wél mee.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:09

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3JkDi9UYAAoHp-.jpg:large

bandjesss

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:09

Crazy D

I think we should take a look.

Leuk dat niet alle teamleden dezelfde bandjes hebben. Zou misschien binnen een team toch een andere strategie kunnen opleveren.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

8)7

Was een goeie voetballer, die Ronaldo, maar dat is ook alweer een tijdje geleden.

Ik vind het zeker vreemd dat HAM met zijn hand over zijn hart strijkt om dan toch maar die test te gaan doen. Dat noem ik geen sportmanschap, compleet toegewijd en zonder mokken of sneren die test doen, dát noem ik sportmanschap.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10 15:58
[...]

Ik heb. Ik wil.
Zo arrogant.

Hamilton kan ook niks meer goed doen wat dat betreft. Maakt niet uit wat hij doet, het wordt bekritiseerd. Als Max zijn plek zou claimen voor de test roept iedereen dat dat verstandig is, dat hij alles doet voor de overwinning en team beter te maken en dat hij echte sportman is... als Ham het doet, wordt hij arrogant genoemd. iets met 2 maten meten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:43

Edd

HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:17:
Hoe verklaar je dan dat Max de auto wel top 5 ready krijgt?
Mjah.. Max weet nu eenmaal het meeste uit het materiaal te halen en om problemen heen te rijden. Als het maar wielen, een stuur en motor heeft, dan weet hij er wel het meeste uit te persen.
Zoals @powah33 aangeeft heeft Gasly gewoonweg een stuk minder ervaring en moet hij de grenzen nog leren kennen.
Dat Gasly geen top5 materiaal is blijkt nu wel , maar top 10 ( Q ) mag je toch wel verwachten ?
Gasly lijkt een beetje het slachtoffer te zijn van het middenveld dat (vooral in Q) dichterbij is gekomen.

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ik heb persoonlijk niets tegen Hamilton (behalve dat ik z'n hegemonie wel een beetje zat ben), maar ik vind 'm een beetje nep. Ik hou meer van coureurs die er geen doekjes om winden. Vind daarom Leclerc ook maar een beetje een marketing machine. Heb nergens kunnen lezen wat die jongen nou echt denkt over het feit dat die Ferrari het niet uit hield. Ik begrijp dat hij het zo aanpakt, maar er zijn dan weer een hoop mensen die dat at face value aannemen en geloven in dat perfecte mens gedrag. Perfecte mensen zijn saai. Ik wil juist een beetje frustratie en emotie zien.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10 15:58
Bansheeben schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:25:
Ik heb persoonlijk niets tegen Hamilton (behalve dat ik z'n hegemonie wel een beetje zat ben), maar ik vind 'm een beetje nep. Ik hou meer van coureurs die er geen doekjes om winden. Vind daarom Leclerc ook maar een beetje een marketing machine. Heb nergens kunnen lezen wat die jongen nou echt denkt over het feit dat die Ferrari het niet uit hield. Ik begrijp dat hij het zo aanpakt, maar er zijn dan weer een hoop mensen die dat at face value aannemen en geloven in dat perfecte mens gedrag. Perfecte mensen zijn saai. Ik wil juist een beetje frustratie en emotie zien.
Ja dat ben ik wel met je eens. Aan andere kant worden die gasten ook geleefd natuurlijk. Ze staan altijd in de schijnwerpers. Alles wat ze doen of zeggen wordt door de pers uitvergroot, uit zijn verband gerukt of verdraaid. Dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat rijders steeds meer gaan gedragen als robot. maar leuk om naar te kijken is het niet inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:10

Damian

Insane Obtrusion

Hamilton is gewoon echt media geil, en vooral heel erg geil op zichzelf. Die man heeft natuurlijk veel succes en daar word je wel een beetje raar van.

Ik heb ook helemaal niks met "dat soort personen".

Afbeeldingslocatie: https://gq-images.condecdn.net/image/j0yr27YMD9R/crop/1620/f/lewis-hamilton-01-hp-gq-22aug18_b.jpg

:P

[ Voor 30% gewijzigd door Damian op 02-04-2019 15:48 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:43:
[...]

Ja dat ben ik wel met je eens. Aan andere kant worden die gasten ook geleefd natuurlijk. Ze staan altijd in de schijnwerpers. Alles wat ze doen of zeggen wordt door de pers uitvergroot, uit zijn verband gerukt of verdraaid. Dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat rijders steeds meer gaan gedragen als robot. maar leuk om naar te kijken is het niet inderdaad.
Precies, ik begrijp het helemaal vanuit hun eigen perspectief. Zou zelf ook proberen zo'n houding aan te nemen (of dat zou lukken is een tweede :P ). Vind het dus eigenlijk vooral jammer dat PR praatjes vaak niet als PR praatjes herkend worden. Maar goed, dit valt wel diep in de categorie azijnzeiken denk ik dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Damian schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:47:
Hamilton is gewoon echt media geil, en vooral heel erg geil op zichzelf. Die man heeft natuurlijk veel succes en daar word je wel een beetje raar van.

[Afbeelding]

Nu nog een borstel op zijn hoofd en het is B.A. Baracus! :+
(voor de mensen die de jaren '80 bewust hebben meegemaakt, wel herkenbaar :P )

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:09:
Nou, er hangen sensoren onder de vloer van de RB15. Er lijkt dus iets anders mis te zijn dan de voorvleugel die zich niet gedraagt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat zou er wel eens op kunnen wijzen dat het probleem niet de voorvleugel is, maar juist de vloer. Dat zou heel goed kunnen aangezien ze het steeds over balans hebben. Overstuur ontstaat als er te veel neerwaartse druk aan de voorkant van de auto zit. Dat kan je ook heel goed bereiken als de vloer niet doet wat verwacht mag worden. Zie: http://www.formula1-dictionary.net/aerodynamic_balance.html

Het zou waarschijnlijk betekenen dat RBR een nieuwe vloer nodig heeft. Dat gaat Barcelona worden tenzij ze het heel snel oplossen. Hopen dat ze dus vandaag het probleem ontdekken en voor China al met nieuwe vloeren kunnen komen. :)

Volgens Horner hebben ze veel geëxperimenteerd met verschillende setup's om het probleem te vinden. Zo lijken ze dus hier uitgekomen te zijn. Zie: https://www.autosport.com...password-chassis-solution
Het zou niet de eerste Newey auto zijn waarbij er stall optreed onder de vloer. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:09

Vuvuzela

My spire is forming

Razorbite schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:51:
Ik moet wel zeggen. Deze testdagen komen voor Red Bull als geroepen. Het circuit waar het voor geen meter liep kunnen ze 2 dagen lang ongegeneerd alles uitproberen. Ook verstandig om die Gasly uit de auto te houden deze dagen. Dat zal vast allang besloten zijn geweest, maar hij is toch met name de hoofdschuldige aan alle setup problemen door z'n dadendrang in Barcelona.

Overigens krijgt hij daar de rekening dit seizoen gewoon van gepresenteerd.
Beetje overdreven om alles op Gasly af te schuiven. De hoofdschuldige is gewoon RB zelf en de regelveranderingen dit jaar als je daar over zou willen praten.

[Afbeelding]
Foute foto is makkelijk.. Horner kan er ook wat van: :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hfB5vGY.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Vuvuzela op 02-04-2019 16:37 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:23
Wel opvallend dat de FIA de testdagen op een circuit organiseert waar 't regent zodat er weinig getest kan worden. 'toevallig' in 't jaar waarin Ferrari de beste auto lijkt te hebben...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

rik86 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:34:
Wel opvallend dat de FIA de testdagen op een circuit organiseert waar 't regent zodat er weinig getest kan worden. 'toevallig' in 't jaar waarin Ferrari de beste auto lijkt te hebben...
De FIA heeft alles in de hand, ook het weer in deze zandbak? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:45
Spotmatic schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:38:
[...]

De FIA heeft alles in de hand, ook het weer in deze zandbak? 8)7
Jazeker, de FIA rijkt verder dan de hand van God ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:55

DataGhost

iPL dev

Crazy D schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:08:
[...]

Leuk dat niet alle teamleden dezelfde bandjes hebben. Zou misschien binnen een team toch een andere strategie kunnen opleveren.
Opzich vind ik de verschillen niet schokkend hoor. Geen enkele rijder heeft voor alledrie de compounds een ander aantal dan z'n teamgenoot, en waar het dan wel verschilt is het maar 1 setje. Meestal wordt dit verschil tijdens de tests ook opgereden, de ene coureur compound A en de andere compond B, zodat ze data van beide hebben. Na die test is het aantal ongebruikte setjes tussen de teamgenoten weer helemaal gelijk, dus zegt het in principe weinig over de strategie. De strategie is nu allang in grote lijnen uitgestippeld (en plan A, B, C), het voordeel wat ze halen door het 'verschillen' in setjes banden is dat je door het combineren van de data effectief een setje soft "extra" hebt tov als beide rijders onafhankelijk van elkaar alle compounds moeten testen.

[ Voor 16% gewijzigd door DataGhost op 02-04-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 15:32
Vuvuzela schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:33:
[...]

Beetje overdreven om alles op Gasly af te schuiven. De hoofdschuldige is gewoon RB zelf en de regelveranderingen dit jaar als je daar over zou willen praten.

[...]

[Afbeelding]
Of… wat dacht je van deze :P
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQSMAfBa1U13ikk2gmKtidK9WbjVpQWC2FTeV-a-hHuFh9bZECA

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 02-04-2019 17:23 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:12:
[...]
Hamilton kan ook niks meer goed doen wat dat betreft. Maakt niet uit wat hij doet, het wordt bekritiseerd. Als Max zijn plek zou claimen voor de test roept iedereen dat dat verstandig is, dat hij alles doet voor de overwinning en team beter te maken en dat hij echte sportman is... als Ham het doet, wordt hij arrogant genoemd. iets met 2 maten meten...
Inderdaad. Hopeloos kansloos gezeik noem ik het. Ga maar eens in de schoenen van Hamilton staan. Probeer eens dat commitment, de opoffering en de inzet vol te houden
Altijd maar commentaar leveren is zó gemakkelijk. Hij leeft voor de sport, alleen vind ie testen geen reet aan. Ik denk dat elke coureur het sentiment deelt. Alleen is Hamilton door zijn staat van dienst in staat om te zeggen tegen het team dat ie (en dat heeft ie waarschijnlijk al maanden geleden geroepen) dat ie deze test liever zou overslaan. Maar nu blijkt dat Mercedes niet zo dominant meer is, is het verstandig om zelf het heft in handen te nemen en toch mee te doen aan de test. Dan kan hij zelf voelen wat er verbeterd is. Lijkt me niet meer dan logisch.
Maar ja, de sofa-jury gaat natuurlijk elk woord van Hamilton wegen op een gouden schaaltje om te kijken of er kritiek geleverd kan worden. Beoordeel de man op zijn prestaties op de baan, daar gaat het om.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het soort mensen dat geld wil verdienen bedoel je? Hamilton weet wat ie waard is en dat buit ie prima uit. Hij kan het blijkbaar van zijn looks hebben, want het zijn vaak mode gerelateerde zaken waarin hij verschijnt.

Schumacher had ook honderden producten met zijn naam erop. Hamilton is zelf fotomodel. What's wrong with that? Omdat Hamilton niet in het standaard rijtje past? Net als die voetballer die met een hoed op liep (ik weet niet wie; ik ben niet van het voetbal). Iedereen viel er over. Dat snap ik dan weer niet. Laat iemand gewoon lekker de dingen doen die hij wil. Lewis is niet gaan autoracen om ons een plezier te doen, maar om a)lekker te kunnen racen en b)bakken geld verdienen. Hoewel dat geld natuurlijk nooit de primaire motivator is, is het wel lekker als de miljoenen binnen stromen. We hoeven Lewis niet aardig te vinden. We hoeven niet met 'm te knikkeren ofzo. Groot nadeel van de roem is dus weer duidelijk dat 'iedereen' bepaalt wat je wel of niet mag doen, hoe je je moet gedragen en wat 'normaal' is. Dan is het niet zo gek dat steeds meer standaard gaan reageren voor de camera, want iedereen heeft er wat over te zeggen. Maar nu is dat ook weer niet goed. Dus net als mijn andere reactie: lekker makkelijk schieten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
Waar maak je je druk om, als iemand in zo'n blad wil staan. Laat hem of haar lekker.

[ Voor 226% gewijzigd door NotSoSteady op 02-04-2019 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:17

Destruction

(ex-)Automonteur

FirePuma142 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:39:
[...]

Dit soort uitspraken zijn alleen maar olie op het vuur. Iedereen mag fan zijn, niemand is meer of minder fan al naar gelang het moment van instappen. Natuurlijk doet een ieder dat op zijn eigen manier en dat is helemaal prima. Dat geldt voor jou als oud gediende (?) net zo goed als die-hard Jack Plooij-fans. Ferrari-fanboys, Max-aanbidders en Daniel Avocado-jongetjes.
Je haalt er allemaal dingen bij die ik niet geschreven heb, ik zou je willen aanraden mijn opmerking nogmaals te lezen :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

[...]

[Afbeelding]
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

[...]

[Afbeelding]
LOL hoe weet je uberhaupt dat dit bestaat!! :o :D

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:52:
[...]

LOL hoe weet je uberhaupt dat dit bestaat!! :o :D
Die foto is behoorlijk bekend hoor. Het heet internet. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Enig idee hoe groot het internet is :P

Anyway, leuk interview. Behoorlijk eindbaas trackrecord die Horner.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:55:

r/Formula 1 dan. Beter? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mphilipp schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:22:
[...]

Inderdaad. Hopeloos kansloos gezeik noem ik het. Ga maar eens in de schoenen van Hamilton staan. Probeer eens dat commitment, de opoffering en de inzet vol te houden
Altijd maar commentaar leveren is zó gemakkelijk. Hij leeft voor de sport, alleen vind ie testen geen reet aan. Ik denk dat elke coureur het sentiment deelt. Alleen is Hamilton door zijn staat van dienst in staat om te zeggen tegen het team dat ie (en dat heeft ie waarschijnlijk al maanden geleden geroepen) dat ie deze test liever zou overslaan. Maar nu blijkt dat Mercedes niet zo dominant meer is, is het verstandig om zelf het heft in handen te nemen en toch mee te doen aan de test. Dan kan hij zelf voelen wat er verbeterd is. Lijkt me niet meer dan logisch.
Maar ja, de sofa-jury gaat natuurlijk elk woord van Hamilton wegen op een gouden schaaltje om te kijken of er kritiek geleverd kan worden. Beoordeel de man op zijn prestaties op de baan, daar gaat het om.
:') Beetje jammere reply.

We hebben het hier over de F1, dus ook over de coureurs. Dus als ik vind dat Hamilton arrogant overkomt in een bepaald interview waarin ie de indruk wekt dat hij wel even bepaalt op elk willekeurig moment wie welke test wel of niet doet, dan mag ik dat zeggen.

Kun jij wel met termen als sofa-jury komen aanzetten maar daar trek ik me verder niks van aan hoor. :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

mphilipp schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:29:
[...]

Het soort mensen dat geld wil verdienen bedoel je? Hamilton weet wat ie waard is en dat buit ie prima uit. Hij kan het blijkbaar van zijn looks hebben, want het zijn vaak mode gerelateerde zaken waarin hij verschijnt.

Schumacher had ook honderden producten met zijn naam erop. Hamilton is zelf fotomodel. What's wrong with that? Omdat Hamilton niet in het standaard rijtje past? Net als die voetballer die met een hoed op liep (ik weet niet wie; ik ben niet van het voetbal). Iedereen viel er over. Dat snap ik dan weer niet. Laat iemand gewoon lekker de dingen doen die hij wil. Lewis is niet gaan autoracen om ons een plezier te doen, maar om a)lekker te kunnen racen en b)bakken geld verdienen. Hoewel dat geld natuurlijk nooit de primaire motivator is, is het wel lekker als de miljoenen binnen stromen. We hoeven Lewis niet aardig te vinden. We hoeven niet met 'm te knikkeren ofzo. Groot nadeel van de roem is dus weer duidelijk dat 'iedereen' bepaalt wat je wel of niet mag doen, hoe je je moet gedragen en wat 'normaal' is. Dan is het niet zo gek dat steeds meer standaard gaan reageren voor de camera, want iedereen heeft er wat over te zeggen. Maar nu is dat ook weer niet goed. Dus net als mijn andere reactie: lekker makkelijk schieten.
Je zegt het zelf al prima inderdaad, net als die voetballer. Ik noem een Beckham, Ronaldo. Stuk voor stuk erg goed in hun werk, maar man o man wat een diva's. De ene nog erger dan de andere. En ik snap dat het allemaal show is, maar zo verschrikkelijk nep dat ik het geen leuke personen meer vind. Die Ronaldo die tijdens de wedstrijd even zijn haartjes moet kammen bijvoorbeeld. Gatverdamme :r Hamilton die na elke wedstrijd maar even aangeeft hoe goed zijn fans en teams zijn, maar als het er op aankomt vind ie het toch belangrijker om met zijn telefoon te spelen. Dat zijn voor mij geen voorbeelden in de sport, maar die showen met hun geld, en dat vind ik maar naar volk. Geld veranderd mensen, dat zal bij mij ook net zo zijn, maar vind het geen voorbeelden voor de sport meer. Ik kan ook veel succesvolle mensen in de sport opnoemen, die naar mijn mening wel (redelijk) down to earth zijn gebleven, en dan vind ik Ricciardo, Alonso, Verstappen (nog maar afwachten natuurlijk), Button, Kubica, Sebastien Loeb, Ken Block (die showt, maar heeft vooral fun) enz echt goede voorbeelden hoe het wel kan. Die racen voor de sport en niet voor de overdreven Fame.

En tuurlijk, iedereen die iets in de sport is word wel eens gebruikt voor een reclame campagne. Maar niemand die het zo eng serieus neemt als mooi-boy Hamilton en consorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 16:41

StarWing

Huh ?!?

^^ is van alle tijden... Hunt vs Lauda, Prost vs Senna, ....

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:13
F1 is toch ook voor de playboys? De ene ego is nog groter dan de ander. Laat ze lekker joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:52
YakuzA schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:18:
[...]

Die opmerking heb ik niet eerder gehoord, ook niet van Honda kant.
Hij heeft nog steeds dezelfde PU engineer als bij TR (waarbij deze samen vorig jaar het doel hadden zo snel mogelijk de motor naar ene hoger niveau te brengen) en heeft veel feedback gegeven bij de beslissing om voor Honda te gaan.

Verder heb je natuurlijk genoeg losse quotes van Honda dat ze vol vertrouwen hebben in Gasly, Maar die moet je misschien wel met een korreltje zou lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

AzzKickah schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:57:
[...]
We hebben het hier over de F1, dus ook over de coureurs. Dus als ik vind dat Hamilton arrogant overkomt in een bepaald interview waarin ie de indruk wekt dat hij wel even bepaalt op elk willekeurig moment wie welke test wel of niet doet, dan mag ik dat zeggen.
Ik denk dat die arrogantie eerder in jouw hoofd zit dan dat hij dat uit arrogantie doet. Maar goed, dat is jouw mening. Ik zie dat anders, en ik ben niet van de fanclub. Ik vind het wél erg makkelijk om vanaf de sofa te oordelen over iemand terwijl je het hele verhaal niet kent. Je reageert puur op wat hij zegt en jij hebt daar een (gekleurd) beeld bij. Als ik 'm zoiets hoor zeggen, denk ik dat ie zich realiseert dat Mercedes dit seizoen niet meer zo dominant is, dus dat hij inderdaad zelf maar beter van de weinige testtijd gebruik moet maken om het lek boven te krijgen. Toen Mercedes nog dominant was, was het geen probleem om Nico of de testrijders het vuile werk te laten opknappen. Als je niet van Hamilton houdt, zou je dát juist als arrogant kunnen zien.

Anyway, denk ervan wat je wilt, maar ik zie het gewoon anders. Daarbij wordt ik persoonlijk altijd een beetje simpel van mensen die menen te moeten oordelen over mensen die ze helemaal niet kennen, de situatie en het verhaal erachter niet kennen. Lekker makkelijk scoren denk ik dan. Maar goed, ook dat is een mening. En we weten wat Clint daarover zei.

Damian schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:06:
[...]
En tuurlijk, iedereen die iets in de sport is word wel eens gebruikt voor een reclame campagne. Maar niemand die het zo eng serieus neemt als mooi-boy Hamilton en consorten.
En wat mij betreft heeft ie het verdiend. Ik ben niet van de voetbal, dus ik weet niet wie zijn haren kamt tijdens de wedstrijd, maar dat misschien ook maar voor de lol. Voorlopig hebben zij iets gepresteerd. Wij kunnen niet eens voor één week de opoffering, commitment en doorzettingsvermogen opbrengen wat zij jarenlang hebben moeten doen. Mannen als Lewis en Max hebben geen normale jeugd gehad; alles stond in het teken van racen. En nu nog steeds kunnen ze niet doen wat ze willen, want ze moeten weer om 6u op en de gym in. Sapje drinken en weer aan de bak. Idem voor voetballers of hardlopers als Bolt. Mógen ze dan aub ook even leuk doen? Waarom iedereen commentaar had op die gast met zijn hoed of Lewis met zijn haar is echt beyond me. Laat iemand toch het leven leiden wat ie wil en geef er geen commentaar op als het even buiten jouw benauwde belevingswereld valt. Láát iemand gewoon. Mij interesseert het geen ene reet wat die gasten doen. Ik bewonder Lewis, zoals ik andere coureurs bewonder, om hun prestaties in de auto. En zolang ie geen vrouwen aanrandt of aan kleine jongetjes zit, mag ie doen wat ie wil. Het is zijn leven. Hij heeft keihard gewerkt en werkt nog steeds keihard om te komen waar ie nu staat. Moet ie dan als een boerenlul rondlopen zonder enige uitstraling? Zoals Vettel bijvoorbeeld? Vast niet, want die heeft weer een snor waar iedereen iets over te zeggen heeft.

Ergo: zelfs als Lewis zich zou 'gedragen' zou je nog iets vinden om over te zeuren.

StarWing schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:15:
^^ is van alle tijden... Hunt vs Lauda, Prost vs Senna, ....
Precies. En Hunt is een held...go figure.

Pas je laatste bericht aan ajb ipv meerdere berichten achter elkaar te posten. Ik heb ze nu bij elkaar geplakt, maar dit kun je in het vervolg prima zelf.

[ Voor 42% gewijzigd door naitsoezn op 03-04-2019 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mphilipp schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:28:
[...]
Mannen als Lewis en Max hebben geen normale jeugd gehad; alles stond in het teken van racen. En nu nog steeds kunnen ze niet doen wat ze willen, want ze moeten weer om 6u op en de gym in. Sapje drinken en weer aan de bak. Idem voor voetballers of hardlopers als Bolt. Mógen ze dan aub ook even leuk doen? Waarom iedereen commentaar had op die gast met zijn hoed of Lewis met zijn haar is echt beyond me. Laat iemand toch het leven leiden wat ie wil en geef er geen commentaar op als het even buiten jouw benauwde belevingswereld valt. Láát iemand gewoon.
Alsof ik die mensen niet laat voor wat ze zijn. Ik ga echt niet bij Lewis aan de deur om hem even te vertellen dat ie niet zo arrogant moet doen hoor.

Wat reageer je toch overdreven. Je gaat helemaal los man. En verder ga ik er ook niet meer op in.

Slaap ff een nachtje goed door zou ik zeggen. Misschien dat jouw eigen benauwde belevingswereld er dan morgen weer een ietsiepietsie zonniger uit ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dat Hamilton in al die bladen staat zal me echt een rotzorg zijn, maar ik word wel erg moe van dat kwijlerige gedoe van hem. Hij begrijpt alles, ach jochie Leclerk, kom eens bij me het komt allemaal wel goed. Alles is gemaakt aan die man. Nee, toen die in de F1 kwam was het nog een beetje een straatvechter, nu is die vooral bezig met zijn imago.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhWRu7NXUAsQdVC.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 03-04-2019 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Misschien is hij wel echt een super aardige gozer. En is hij oprecht ieder weekend meer onder de indruk van de fantastische fans O-)

Gaan we al aan de voorspellingen voor China?

1. Bottas
2. Leclerc
3. Hamilton

Verder verwacht ik deze keer beide McLarens in de punten.

Hulkenberg gaat het denk ik beter doen dan Ricciardo

Voor max zit er een 4 of 5e plek in, als Vettel hem niet in de problemen brengt.

En we gaan een safetycar zien

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Damian schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:06:
[...]
...

Ik kan ook veel succesvolle mensen in de sport opnoemen, die naar mijn mening wel (redelijk) down to earth zijn gebleven, en dan vind ik Ricciardo, Alonso, Verstappen (nog maar afwachten natuurlijk), Button, Kubica, Sebastien Loeb, Ken Block (die showt, maar heeft vooral fun) enz echt goede voorbeelden hoe het wel kan.
Alonso down to earth? De man die McLaren overal een vinger in de pap moest hebben, overal een mening over moest hebben en zichzelf de meest complete coureur op de grid vond en na zijn afscheid toch maar wat graag weer in een F1 auto wil stappen ondanks dat ie weinig goede woorden voor de F1 over had in zijn huidige staat afgelopen jaren?

Ricciardo, Verstappen, Button en Kubica, leuk, aardige jongens maar geen "x voudig" wereldkampioenen dus dat telt wat mij betreft niet mee, dan kun je de rest van het F1 veld er ook wel bij pennen. Schumacher en Vettel daarentegen zijn wat mij betreft 2 voorbeelden van mensen welke ongelofelijk veel succes hebben (gehad) in de F1 en "down to earth" zijn gebleven ondanks hun successen en ondanks dat ik de afgelopen jaren ook wel eens wat heb gevonden van de "diva" Hamilton is en blijft het toch gewoon 1 van de (zo niet de beste) coureurs in het huidige veld.

Wat dat betreft weet Hamilton het kwartje altijd wel weer de juiste kant op te laten vallen, het moment dat je hem een zeur en diva begint te vinden rijdt meneer ineens weer een geniale race en zijn we zijn uitspattingen allemaal weer snel vergeten.

En daarnaast, als het allemaal van die "gewone" jongens waren gebleven was het ook een saaie bedoeling geweest. Een veld met allemaal van die brave koorknaapjes / weinig spraakmakende persoonlijkheden als Leclerc en Russel bijvoorbeeld lijkt me ook niet wat.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

mphilipp schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:28:
[...]

En wat mij betreft heeft ie het verdiend. Ik ben niet van de voetbal, dus ik weet niet wie zijn haren kamt tijdens de wedstrijd, maar dat misschien ook maar voor de lol. Voorlopig hebben zij iets gepresteerd. Wij kunnen niet eens voor één week de opoffering, commitment en doorzettingsvermogen opbrengen wat zij jarenlang hebben moeten doen. Mannen als Lewis en Max hebben geen normale jeugd gehad; alles stond in het teken van racen. En nu nog steeds kunnen ze niet doen wat ze willen, want ze moeten weer om 6u op en de gym in. Sapje drinken en weer aan de bak. Idem voor voetballers of hardlopers als Bolt. Mógen ze dan aub ook even leuk doen? Waarom iedereen commentaar had op die gast met zijn hoed of Lewis met zijn haar is echt beyond me. Laat iemand toch het leven leiden wat ie wil en geef er geen commentaar op als het even buiten jouw benauwde belevingswereld valt. Láát iemand gewoon. Mij interesseert het geen ene reet wat die gasten doen. Ik bewonder Lewis, zoals ik andere coureurs bewonder, om hun prestaties in de auto. En zolang ie geen vrouwen aanrandt of aan kleine jongetjes zit, mag ie doen wat ie wil. Het is zijn leven. Hij heeft keihard gewerkt en werkt nog steeds keihard om te komen waar ie nu staat. Moet ie dan als een boerenlul rondlopen zonder enige uitstraling? Zoals Vettel bijvoorbeeld? Vast niet, want die heeft weer een snor waar iedereen iets over te zeggen heeft.

Ergo: zelfs als Lewis zich zou 'gedragen' zou je nog iets vinden om over te zeuren.
Ik vind stiekem Hamilton ook niet zon super driver, maar dat terzijde ;) Altijd beste materiaal en elke top 10 driver zet hem op pole... Kwartje viel inderdaad eigenlijk altijd zijn kant op ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

TrekDr0p

QR niet scannen

@DaniëlWW2 wordt het niet tijd voor een [F1]Het leven van Lewis Hamilton?

Alsjeblieft hou je "mening" over mensen die je niet kent lekker voor jezelf. Het lijkt wel het Margriet forum hier

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:05
FirePuma142 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:39:
[...]

...die-hard Jack Plooij-fans...
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Damian schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:59:
[...]

Ik vind stiekem Hamilton ook niet zon super driver, maar dat terzijde ;) Altijd beste materiaal en elke top 10 driver zet hem op pole... Kwartje viel inderdaad eigenlijk altijd zijn kant op ;)
Tja, zo heb ik er ook lange tijd over gedacht. De overstap van McLaren naar het, toen echt nog niet zo goede, Mercedes is een briljante zet gebleken.
Dat heeft wel geholpen om kampioen te worden, maar Hamilton zelf is ook gewoon super goed. Het is een kwalificatie beest, kan zeker een goed potje sturen, maar is ook tactisch weet wanneer hij zijn verlies moet pakken en weet ook vrijwel altijd te profiteren van de omstandigheden. Ook dát is kampioen worden/zijn.

Ik ben absoluut geen Hamilton fan, meer Vettel fan maar ik begin me te ergeren aan de domme foutjes van Vettel. Nu heeft Vettel de pech dat Ferrari (nog) niet zo'n geoliede machine is als Mercedes, maar hij maakt ook zelf fouten, heeft pech of weet net niet te profiteren van de omstandigheden.

Het seizoen is nog jong, Mercedes lijkt absoluut langzamer dan Ferrari, maar Mercedes heeft absoluut geprofiteerd de afgelopen twee races en staat dus gewoon weer bovenaan. De eerste slag is geslagen en Ferrari moet eerst maar "even" 39 punten zien in te lopen met hun (op het oog) snelste auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Niekleair schreef op woensdag 3 april 2019 @ 01:38:
...
Voor max zit er een 4 of 5e plek in, als Vettel hem niet in de problemen brengt.
...
We hebben het over China toch? Die race waar Max vorig jaar Vettel van de baan reed?.. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Grimmie187 op 03-04-2019 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 15:32
Ben erg benieuwd wat er rondom de GP nr 1.000 georganiseerd wordt. Iemand al een idee?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:32:
Ben erg benieuwd wat er rondom de GP nr 1.000 georganiseerd wordt. Iemand al een idee?
Het is China dus een hele hoop vuurwerk :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10 16:35
B-Real schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:22:
[...]

Ik ben absoluut geen Hamilton fan, meer Vettel fan maar ik begin me te ergeren aan de domme foutjes van Vettel. Nu heeft Vettel de pech dat Ferrari (nog) niet zo'n geoliede machine is als Mercedes, maar hij maakt ook zelf fouten, heeft pech of weet net niet te profiteren van de omstandigheden.
Het is Vettel zelf die het vergooit met domme fouten. Vorig jaar had hij kampioen kunnen en moeten worden in de Ferrari. Ik wil geen discussie starten, maar als Vettel niet vooraan kan starten en wegrijden, dan wint hij meestal nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
[...]

Natuurlijk is elke coureur afhankelijk van het materiaal. Iedereen roept wel dat Max een toekomstig kampioen is, maar er zijn zat talenten die nooit de goede auto onder hun kont hebben gehad. Kan je wel een supertalent zijn, maar in een Renault of McLaren ga je de komende jaren geen kampioenschap winnen en in een Red Bull wellicht ook niet.

Afgezien daarvan vind ik Hamilton dus wel echt een super coureur. Regelmatig een wat mindere start in een seizoen, maar als je dan ziet hoe hij er van terug komt op het moment dat de druk hoger wordt en hij tegen een achterstand in het WK aan kijkt... waar Vettel fout op fout maakt blijft Hamilton foutloos.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
ppbruins schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:57:
[...]

Het is Vettel zelf die het vergooit met domme fouten. Vorig jaar had hij kampioen kunnen en moeten worden in de Ferrari. Ik wil geen discussie starten, maar als Vettel niet vooraan kan starten en wegrijden, dan wint hij meestal nooit.
Je wilt geen discussie starten maar wel slappe oneliners dumpen?

Dat werkt ook meestal nooit.. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Jasphur schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:32:
Ik denk dat ze er een wedstrijdje van maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:01:
[...]

Je wilt geen discussie starten maar wel slappe oneliners dumpen?

Dat werkt ook meestal nooit.. ;)
welke oneliner? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:19
[...]

Ik had lang die indruk, maar sinds de laatste 2 jaren heb ik ingezien dat ik mis was. Hamilton is gewoon steengoed. Kijk maar eens naar zijn resulaten in de latere jeugdreeksen. Of zijn debuutjaar in de F1, waar hij gewoon 2e wordt in het kampioenschap, dan nog op gelijke hoogte met zijn teamgenoot (Alonso!), en op amper 1 punt van Raikkonen.

Ik kan eigenlijk maar op 1 straffer F1 debuut komen (van diegene die ik bewust heb meegemaakt): dat van Schumacher, omdat die zonder voorbereiding of circuitkennis in een slechte wagen werd gedropt, om dan ver voor zijn teamgenoot in de top 10 te kwalificeren.

En nee, ik vind Hamilton zijn gedrag ook maar niks. Maar er zijn genoeg mensen die dat blijkbaar leuk vinden, en er zijn ook ergere dingen in het leven dan het gedrag van Hamilton. Ik skip gewoon zijn interviews, zonder hem weet ik ook wel dat ik het beste publiek ben :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
als Vettel niet vooraan kan starten en wegrijden, dan wint hij meestal nooit.
Dat is natuurlijk aantoonbaar niet waar.. :P

Ik ben het wel met je eens dat Vettel het afgelopen jaar meer fouten heeft gemaakt dan ik hem ooit heb zien maken. Ik hoop dat de scherpte snel terugkomt want beide coureurs zullen constant moeten scoren om het Mercedes lastig te kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Giesber schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:18:
[...]

Ik had lang die indruk, maar sinds de laatste 2 jaren heb ik ingezien dat ik mis was. Hamilton is gewoon steengoed. Kijk maar eens naar zijn resulaten in de latere jeugdreeksen. Of zijn debuutjaar in de F1, waar hij gewoon 2e wordt in het kampioenschap, dan nog op gelijke hoogte met zijn teamgenoot (Alonso!), en op amper 1 punt van Raikkonen.
Kanttekening hierbij is wel dat er toen niet gelimiteerd werd op testuren. Dus Lewis had er toen al 1.5 seizoen aan testtijd in de auto op zitten voor hij überhaupt zijn eerste race reed. Is nog steeds een prachtige prestatie natuurlijk verder, maar hij had wel een beetje een voorsprong ten opzichte van de rookies van nu (ook omdat ie binnen een topteam binnen kwam natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:20:
[...]

[...]
Ik ben het wel met je eens dat Vettel het afgelopen jaar meer fouten heeft gemaakt dan ik hem ooit heb zien maken. Ik hoop dat de scherpte snel terugkomt want beide coureurs zullen constant moeten scoren om het Mercedes lastig te kunnen maken!
Dan kan Vettel beter hulp gaan zoeken want onder druk blijft hij fouten maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:20:
[...]

[...]

Dat is natuurlijk aantoonbaar niet waar.. :P

"Aantoonbaar niet waar" hangt dan af van je definities van "meestal" en "vooraan" denk ik :P Want van de 52 overwinning is ie maar 4x niet van de eerste startrij vertrokken, en nooit heeft ie gewonnen vanaf een kwalificatie-positie lager dan 3. ;) /scorebordjournalistiek :+

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 03-04-2019 09:39 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
naitsoezn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:37:
[...]

"Aantoonbaar niet waar" hangt dan af van je definities van "meestal" en "vooraan" denk ik :P Want van de 52 overwinning is ie maar 4x niet van de eerste startrij vertrokken, en nooit heeft ie gewonnen vanaf een kwalificatie-positie lager dan 3. ;) /scorebordjournalistiek :+
Dat is overigens volgens mij ook zo voor Hamilton (en waarschijnlijk de meeste coureurs).
Wikipedia: List of Formula One Grand Prix wins by Lewis Hamilton

[ Voor 14% gewijzigd door Tleilaxu op 03-04-2019 09:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:07

Wom

Verbaas mijzelf een beetje dat er getwijfeld wordt aan de kwaliteiten van Hamilton en Vettel. In de loop der jaren hebben beiden toch wel bewezen meer dan terechte wereldkampioenen te zijn. Kan van beide wel races voor de geest halen waarin ze duidelijk hun klasse lieten zien. Als ik een aantal reacties hier lees zijn het eigenlijk mannen die met geluk in een snelle auto zitten. Zo is het natuurlijk ook niet.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tleilaxu schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:45:
[...]

Dat is overigens volgens mij ook zo voor Hamilton (en waarschijnlijk de meeste coureurs).
Wikipedia: List of Formula One Grand Prix wins by Lewis Hamilton
Met je eigen linkje kun je toch vrij duidelijk zien dat dit bij HAM iets anders ligt :P 10 v/d 72 gestart van 3 of lager, en 3x zelfs niet eens van de eerste of tweede startrij.

Overigens twijfel ik niet aan de kwaliteiten van HAM of VET en verwacht ik VET komende races ook gewoon weer voor LEC :)

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 03-04-2019 09:51 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Wom schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:48:
Verbaas mijzelf een beetje dat er getwijfeld wordt aan de kwaliteiten van Hamilton en Vettel.
Daar twijfel ik zeker niet aan, maar Vettel kan, volgens mij, moeilijk met druk(en een snellere) teamgenoot om gaan dan Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:29
Waarom dacht ik dat Bottas altijd rond de 33, 34 jaar was? Hij is gewoon pas 29. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Ari Gold op 03-04-2019 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Verbaas mijzelf een beetje dat er getwijfeld wordt aan de kwaliteiten van Hamilton en Vettel. In de loop der jaren hebben beiden toch wel bewezen meer dan terechte wereldkampioenen te zijn. Kan van beide wel races voor de geest halen waarin ze duidelijk hun klasse lieten zien. Als ik een aantal reacties hier lees zijn het eigenlijk mannen die met geluk in een snelle auto zitten. Zo is het natuurlijk ook niet.
Nou, op Vettel zijn kwaliteiten valt wel iets af te dingen. Ricciardo droogde hem af, en datzelfde lijkt nu door Leclerc te gaan gebeuren.

Ik ben er niet van overtuigd dat ie van hetzelfde kaliber is als een Schumacher of Hamilton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ja, het is vaak een heel zwart-witte presentatie van het zeer kleine verschil tussen twee coureurs die rijden in de meest prestigieuze raceklasse ter wereld :Y

Er valt natuurlijk heel veel te nuanceren.

Zeggen dat achterhoedecoureur X in een Mercedes kampioen zou worden is absoluut geen gegeven. Zélfs als de Mercedes overall de snelste auto zou zijn, als je niet lekker kunt omgaan met het rijgedrag van die specifieke auto kun je nog best wel eens een probleem hebben.
Zo rijdt Gasly op dit moment toch nog niet zo heel fris rond in de RB, terwijl hij in de STR een behoorlijke indruk maakte (op mij iig). Ik lees dat de auto momenteel niet goed past bij zijn rijstijl.

Ik denk niet dat er in het gehele deelnemersveld iemand zit die je met droge ogen als pannenkoek kunt bestempelen. Er zijn wél heel wat rijders van stoeltje gewisseld, en toevallig ook een aantal die echt nog niet lekker uit de verf komen de eerste 2 races. Ricciardo en Gasly als duidelijkste voorbeelden.
Maar volgens mij zijn er ook wat fundamentele rijgedragswijzigingen door de nieuwe reglementen, waar ook mee geworsteld wordt door teams en rijders. Vettel lijkt mij daar een goed voorbeeld van, maar ook een Perez voelt zich ook helemáál niet lekker in de nieuwe auto.

De grootste wedstrijd voor de eerste helft van het seizoen wordt volgens mij welk team en welke coureur zich het snelst de nieuwe auto meester maakt. Hamilton doet het goed, Bottas ook, Verstappen lijkt ook aardig om te gaan met de tekortkomingen, Leclerc ook prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:45
Help!!!! schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:55:

Valt wel mee met groot, het past immers in een klein zwart doosje:
Afbeeldingslocatie: https://img2.thejournal.ie/inline/1103657/original/?width=500&version=1103657
Voor degenen die het niet weten, dit komt uit de tv serie The IT crowd.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Reinier

\o/

alesandro_46 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:27:
[...]

Valt wel mee met groot, het past immers in een klein zwart doosje:
[Afbeelding]
Voor degenen die het niet weten, dit komt uit de tv serie The IT crowd.
offtopic:
Ik heb legit nu een shirt aan waar die op staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:24:
[...]

We hebben het over China toch? Die race waar Max vorig jaar Vettel van de baan reed?.. :+
Dude, met alle respect.. Maar kijk hoe je zelf reageert als iemand zoiets over Vettel zegt. Begin dan zelf ook niet :/

Vorig seizoen is niet relevant, riep je de laatste keer dat (o.a) ik iets over Vettel zei. Laten we het daar dan maar op houden ;)

Wat Hamilton betreft.. Op de baan zeker een goed coureur, naast de baan.... IMO een show-off, en verder niks. Patsen met dure auto's, privé jets, horloges en kleding.. Die man moet buiten het racen een enorme leegte in z'n leven hebben. Anders heeft-ie toch wel wat beters te doen, lijkt me :? Ook is zijn standaard "Best crowd, best fans" praatje is vermoeiend. En als ik dan toch aan het klagen ben, waarom de hell gaat hij bij de drivers parade (op die vrachtwagen) compleet afgezonderd zitten van andere coureurs? Zijn het dan geen "best fans" die je wil begroeten?

Het zijn dingen die wmb niet meewerken aan een goed imago, hij komt inderdaad nogal arrogant/geil op zichzelf over. En dat moet hij in principe zelf weten, begrijp me niet verkeerd. Maar behalve zijn fans, die hem als afgod zien, zijn er veel mensen die dergelijk diva gedrag niet kunnen waarderen.

[ Voor 48% gewijzigd door Destruction op 03-04-2019 11:09 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Destruction schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:54:
[...]

Dude, met alle respect.. Maar kijk hoe je zelf reageert als iemand zoiets over Vettel zegt. Begin dan zelf ook niet :/

Vorig seizoen is niet relevant, riep je de laatste keer dat (o.a) ik iets over Vettel zei. Laten we het daar dan maar op houden ;)
Ik reageer alleen op @Niekleair die zegt dat Max een goed resultaat in China kan halen als hij geen last van Vettel krijgt.

Beetje ironisch denk je niet aangezien vorig jaar in China het juist Max was die Vettel van de baan reed.. ;)

Dus met alle respect dude, wat is je punt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:22:
Nou, op Vettel zijn kwaliteiten valt wel iets af te dingen. Ricciardo droogde hem af,
Vettel gooide er in dat jaar wel met zijn pet naar om een vervroegde overstap naar Ferrari af te dwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:02:
[...]

Dus met alle respect dude, wat is je punt?
Lees je eigen post nog eens goed, en lees nog eens wat ik schrijf. Denk daarna nog even terug aan de discussie die wij hadden over Vettel in Baku, Singapore '17 etc en jouw eigen reactie daarop :)

Het gaat mij hier niet om Verstappen, of Vettel. Maar om de discussie(s) die zoiets kan uitlokken.

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 03-04-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Destruction schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:05:
[...]

Lees je eigen post nog eens goed, en lees nog eens wat ik schrijf. Denk daarna nog even terug aan de discussie die wij hadden over Vettel in Baku, Singapore '17 etc en jouw eigen reactie daarop :)
Klinkt als een hoop instructies over zaken die totaal niets met mijn oorspronkelijke reactie te maken hebben dus als je het niet erg vind sla ik deze over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
warp schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:04:
[...]

Vettel gooide er in dat jaar wel met zijn pet naar om een vervroegde overstap naar Ferrari af te dwingen.
Ja dat gerucht zou ik ook niet ontkrachten als ik Vettel was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Intussen is Alonso nog even de nederigheid zelve:
https://www.racefans.net/...-someone-quicker-than-me/
“I’ve been very competitive over many years in Formula 1, lucky enough to win championships. Even my last season probably was my strongest with 21-0 [in qualifying] to my team mate, something I’ve never done in my career.

“Now with winning 24 Hours of Le Mans, winning Daytona, winning Sebring, hopefully being competitive in the Indy 500 and some other things that I can do outside maybe the asphalt, it’s something that probably has no precedence in the sport. I am looking for that, for challenges.

[ Voor 62% gewijzigd door Tleilaxu op 03-04-2019 11:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

R2D2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:37:
[...]
En daarnaast, als het allemaal van die "gewone" jongens waren gebleven was het ook een saaie bedoeling geweest.
Verwachten dat iemand 'een gewone jongen' blijft terwijl ie miljonair is, iedereen de grond onder zijn voeten kust, er 1300 mensen in een fabriek werken om twee auto's te bouwen voor jou en je collega en miljoenen mensen over heel de wereld naar je kijken is een beetje teveel gevraagd.

Ik denk dat alleen Frans Bouwer dat kan... :+

Al die grote winnaars zijn vreselijke egoïsten. Ze hebben alleen maar kunnen bereiken wat ze hebben bereikt door enorme opoffering en inzet. Dat kan alleen als je een enorm geloof hebt in je eigen kunnen en een onkreukbaar zelfvertrouwen. De mannen die het hebben geprobeerd en het (net) niet hebben gehaald kun je dan ook betrappen op die ene fout: menselijkheid...ze waren te aardig. Berger zei het ook. Hij was te aardig en te sociaal. Als ie wat egoïstischer was geweest was ie misschien wel een keer wereldkampioen geworden zegt ie. En kijk naar iemand als Coulthard. Best goed, maar halverwege het seizoen zakte hij weer in. Blijkbaar kon ie het niet opbrengen om een heel seizoen zo gefocussed te blijven. Rosberg liet ook zien dat ie echt helemaal tot onderin het putje moest gaan om WK te worden. Daarna was ie er ook meteen klaar mee. Dat geeft wat aan.

En ja, ze hebben in de training geleerd dat ze iedereen om hen heen moeten bedanken. Ook al denken ze bij zichzelf dat het alleen door hun eigen inzet komt... :+ Dat denken ze natuurlijk niet, maar ze weten wel dat ze een grote rol spelen. Die monteurs kunnen niet rijden en een andere coureur wordt niet automatisch WK in een Mercedes. Dat komt misschien nep over, maar wat wil je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05

Pierre

Van nature lui!

mphilipp schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:43:
[...]
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
mphilipp schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:43:
[...]

Verwachten dat iemand 'een gewone jongen' blijft terwijl ie miljonair is, iedereen de grond onder zijn voeten kust, er 1300 mensen in een fabriek werken om twee auto's te bouwen voor jou en je collega en miljoenen mensen over heel de wereld naar je kijken is een beetje teveel gevraagd.

Al die grote winnaars zijn vreselijke egoïsten. Ze hebben alleen maar kunnen bereiken wat ze hebben bereikt door enorme opoffering en inzet. Dat kan alleen als je een enorm geloof hebt in je eigen kunnen en een onkreukbaar zelfvertrouwen. De mannen die het hebben geprobeerd en het (net) niet hebben gehaald kun je dan ook betrappen op die ene fout: menselijkheid...ze waren te aardig. Berger zei het ook. Hij was te aardig en te sociaal. Als ie wat egoïstischer was geweest was ie misschien wel een keer wereldkampioen geworden zegt ie. En kijk naar iemand als Coulthard. Best goed, maar halverwege het seizoen zakte hij weer in. Blijkbaar kon ie het niet opbrengen om een heel seizoen zo gefocussed te blijven. Rosberg liet ook zien dat ie echt helemaal tot onderin het putje moest gaan om WK te worden. Daarna was ie er ook meteen klaar mee. Dat geeft wat aan.

En ja, ze hebben in de training geleerd dat ze iedereen om hen heen moeten bedanken. Ook al denken ze bij zichzelf dat het alleen door hun eigen inzet komt... :+ Dat denken ze natuurlijk niet, maar ze weten wel dat ze een grote rol spelen. Die monteurs kunnen niet rijden en een andere coureur wordt niet automatisch WK in een Mercedes. Dat komt misschien nep over, maar wat wil je dan?
Eens, maar er zijn af en toe wel bijzondere uitzonderingen!

Ik was er bijvoorbeeld heilig van overtuigd dat Button en Rosberg never nooit kampioen zouden worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

MikeyMan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:24:
[...]

Ja dat gerucht zou ik ook niet ontkrachten als ik Vettel was...
Volgens mij had het meer te maken met het feit dat alle 4 jaren daarvoor Vettel een zeer stabiele achterkant van de auto had met de blown diffuser. Plotseling was dat weg en daar moest hij zich voor aanpassen. Zie ook het grote racepace verschil tussen Danny Ric en Hulkenberg op het moment. Ricciardo is RBR wegligging gewend. Is even wat anders in de Renault nu. Natuurlijk kun je dan meteen zeggen dat adaptability een belangrijke kwaliteit van een goede coureur is, maar het zou mij benieuwen of een Hamilton zichzelf zo makkelijk aanpast. Die rijdt tenslotte ook alweer 5 jaar voor dezelfde constructeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:08:
[...]

Ik was er bijvoorbeeld heilig van overtuigd dat Button en Rosberg never nooit kampioen zouden worden..
...en dat Panis nooit een GP zou winnen. Geluk, omstandigheden spelen ook een rol. Rosberg Senior heeft ook niet echt geschitterd. Uiteraard hebben ze allemaal een enorme inzet, maar écht grote helden waren het niet. Maar de omstandigheden waren in hun voordeel.

Maar je moet die kansen wél grijpen. Eddie Irvine (over overrated gesproken) hád gewoon kampioen kunnen worden. Maar hij trok het niet. Schumacher heeft zelfs in zijn dienst gereden bij zijn rentree, maar het mocht niet baten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mphilipp schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:56:
[...]
...en dat Panis nooit een GP zou winnen. Geluk, omstandigheden spelen ook een rol. Rosberg Senior heeft ook niet echt geschitterd. Uiteraard hebben ze allemaal een enorme inzet, maar écht grote helden waren het niet. Maar de omstandigheden waren in hun voordeel.

Maar je moet die kansen wél grijpen. Eddie Irvine (over overrated gesproken) hád gewoon kampioen kunnen worden. Maar hij trok het niet. Schumacher heeft zelfs in zijn dienst gereden bij zijn rentree, maar het mocht niet baten.
Die van Eddie was idd wel komisch. Hij haalde het uiteindelijk niet omdat hij precies de punten miste die hij had verloren bij team-orders voordat Schumi zijn ongeluk had.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 07:25

Nhz

YakuzA schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:26:
[...]

Die van Eddie was idd wel komisch. Hij haalde het uiteindelijk niet omdat hij precies de punten miste die hij had verloren bij team-orders voordat Schumi zijn ongeluk had.
Hij het aantal punten dat hij miste kwam toevallig overeen met het aantal dat hij door teamorders heeft laten liggen, dat hij geen kampioen werd kwam niet door die teamorders in het begin van het seizoen, maar dat weet Eddy zelf ook wel. ;)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:08:
[...]

Nee, dat konden ze eigenlijk ook niet maar dat is de categorie coureurs die goed zijn, goed genoeg om meerdere GP's te winnen maar in principe niet categorie (meervoudig) wereldkampioen. Alleen hebben ze perfect van de omstandigheden geprofiteerd en zijn ze wél kampioen geworden.
Een Hulkenberg en Ricciardo kunnen dat ook.

Iets wat inderdaad een Irvine niet kon in ook nog eens een hele goede auto. Coulthard en Barrichello hebben nooit in die situatie gezeten, maar waren ook categorie Irvine. Goed, prima in staat om meerdere GP's te winnen maar geen wereldkampioenniveau.

De categorie meervoudig wereldkampioen, die het ook in net niet optimale omstandigheden kunnen zijn Hamilton, Vettel en Alonso. Verstappen en Lecler schat ik ook in die categorie.

Bovenstaande "categorieën" zitten heel dicht op elkaar en zijn daarnaast ook heel erg afhankelijk van de omstandigheden, bijv. een Brawn GP die een meesterzet hebben gedaan qua interpretaties van de regels in dat seizoen.

Bovenstaande is natuurlijk geen feit. Over welke coureurs in welke categorie vallen kun je eindeloos discussieren, maar het is vooral om aan te geven dat er verschillende soorten coureurs zijn op F1 niveau.
ppbruins schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:52:
[...]

Als dat het toekomstplan van Mercedes is dan zou je verwachten dat Ocon vandaag in de auto zou zitten ipv Russell.
Ik denk dat dat komt door de regels, ze moeten tijdens de testdagen ook een rookie inzetten met max. twee GP's ervaring. Daar voldoet Russell precies aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door B-Real op 03-04-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
B-Real schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:08:
[...]

Nee, dat konden ze eigenlijk ook niet maar dat is de categorie coureurs die goed zijn, goed genoeg om meerdere GP's te winnen maar in principe niet categorie (meervoudig) wereldkampioen. Alleen hebben ze perfect van de omstandigheden geprofiteerd en zijn ze wél kampioen geworden.
Een Hulkenberg en Ricciardo kunnen dat ook.

Iets wat inderdaad een Irvine niet kon in ook nog eens een hele goede auto. Coulthard en Barrichello hebben nooit in die situatie gezeten, maar waren ook categorie Irvine. Goed, prima in staat om meerdere GP's te winnen maar geen wereldkampioenniveau.

De categorie meervoudig wereldkampioen, die het ook in net niet optimale omstandigheden kunnen zijn Hamilton, Vettel en Alonso. Verstappen en Lecler schat ik ook in die categorie.

Bovenstaande "categorieën" zitten heel dicht op elkaar en zijn daarnaast ook heel erg afhankelijk van de omstandigheden, bijv. een Brawn GP die een meesterzet hebben gedaan qua interpretaties van de regels in dat seizoen.

Bovenstaande is natuurlijk geen feit. Over welke coureurs in welke categorie vallen kun je eindeloos discussieren, maar het is vooral om aan te geven dat er verschillende soorten coureurs zijn op F1 niveau.

[...]

Ik denk dat dat komt door de regels, ze moeten tijdens de testdagen ook een rookie inzetten met max. twee GP's ervaring. Daar voldoet Russell precies aan :)
RIC schaar ik wel in de categorie "wereldkampioenwaardig". Daar waar ik COU, WEB, BAR en IRV niet onder schaar. Zeker toen je zag dat hij in zijn eerste jaar gewoon Vettel versloeg. De 4-voudig wereldkampioen in een auto waar hij al jaren in reed.

Maar; je moet dan niet de pech hebben zoals RIC had met RB.

Verder wel met je eens dat er genoeg coureurs zijn die er net onder zitten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 23:09
[...]

Als er ooit bewijs was dat dit topic vol leken zit is het hier wel. Mensen die Hamilton en Vettel (en zelfs Rosberg) als 'niet super' bestempelen hebben geen idee hoe autosport in elkaar steekt. Er zijn meer mensen op de maan geweest dan dat er f1 coureurs zijn met 3+ titels en het is evident dat geluk er bar weinig mee te maken heeft. Als je in een race-winnende bak zit en je verzaakt zijn er letterlijk duizenden andere kandidaten die je stoel maar wat graag overnemen.
Niekleair schreef op woensdag 3 april 2019 @ 01:38:
Misschien is hij wel echt een super aardige gozer. En is hij oprecht ieder weekend meer onder de indruk van de fantastische fans O-)

Gaan we al aan de voorspellingen voor China?

1. Bottas
2. Leclerc
3. Hamilton

Verder verwacht ik deze keer beide McLarens in de punten.

Hulkenberg gaat het denk ik beter doen dan Ricciardo

En we gaan een safetycar zien
De Ferarri's kleunen tegen elkaar, Red Bull zet Gasly in om Mercedes op te houden en Max naar #1!

Echte voorspelling:
1. Vettel
2. Hamilton
3. Leclerc

Alles beter dan 5de is voor Verstappen een goede zondag. Oh en mensen die 'zeuren' over Hamilton en z'n imago: hij is met afstand de meest bekende f1 coureur van het moment, ik moet er niet aan denken dat dat bijv Kimi was geweest. Zie je Kimi al een goede beurt maken bij Ellen?
StealthyPeanut schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:30:
[...]

RIC schaar ik wel in de categorie "wereldkampioenwaardig". Daar waar ik COU, WEB, BAR en IRV niet onder schaar. Zeker toen je zag dat hij in zijn eerste jaar gewoon Vettel versloeg. De 4-voudig wereldkampioen in een auto waar hij al jaren in reed.

Maar; je moet dan niet de pech hebben zoals RIC had met RB.

Verder wel met je eens dat er genoeg coureurs zijn die er net onder zitten.
Dit is een discussie die al sinds het begin van F1 gevoerd wordt volgens mij :) Er zijn altijd coureurs die 'kampioen waardig' worden gevonden, maar feit is en blijft je alleen kampioen waardig bent als je het ook wordt. Dat is nou eenmaal de harde realiteit van sport, net zoals dat Nederland in 2010 ook niet kampioen waardig was voor de wereldbeker.

[ Voor 19% gewijzigd door Kaaswagen op 03-04-2019 16:59 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Kaaswagen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:50:
[...]

Als er ooit bewijs was dat dit topic vol leken zit is het hier wel. Mensen die Hamilton en Vettel (en zelfs Rosberg) als 'niet super' bestempelen hebben geen idee hoe autosport in elkaar steekt. Er zijn meer mensen op de maan geweest dan dat er f1 coureurs zijn met 3+ titels en het is evident dat geluk er bar weinig mee te maken heeft. Als je in een race-winnende bak zit en je verzaakt zijn er letterlijk duizenden andere kandidaten die je stoel maar wat graag overnemen.

[...]
Geluk dwing je af. Zeker een Hamilton die op een mindere dag wat rondtuft op plek 2 en dan meermaals alsnog de overwinning aangereikt krijgt door uitvallers voor hem. Paar voorbeelden: Duitsland & Brazilië 2018 en natuurlijk de laatste race. Maar goed, zo heeft Verstappen er ook al een paar gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nhz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:31:
[...]
Hij het aantal punten dat hij miste kwam toevallig overeen met het aantal dat hij door teamorders heeft laten liggen, dat hij geen kampioen werd kwam niet door die teamorders in het begin van het seizoen, maar dat weet Eddy zelf ook wel. ;)
Inderdaad. Hij is het bewijs dat je zelfs met de beste auto van het veld niet automatisch wereldkampioen wordt. Er is wel iets meer voor nodig. Het maakt het leven wel makkelijker natuurlijk. Vraag maar aan George Russel... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Merkte dat GRO met zijn 2 uitvalbeurten nog steeds niet opgenomen in de officiele F1 driver standings :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Kaaswagen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:50:

Alles beter dan 5de is voor Verstappen een goede zondag. Oh en mensen die 'zeuren' over Hamilton en z'n imago: hij is met afstand de meest bekende f1 coureur van het moment, ik moet er niet aan denken dat dat bijv Kimi was geweest. Zie je Kimi al een goede beurt maken bij Ellen?
.... Ellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 23:09
Niet de beste kwaliteit: YouTube: F1 Lewis Hamilton In Ellen Show

Kijken live zo'n 6 miljoen mensen naar elke episode. Soort van moderne Oprah.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Kaaswagen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:48:
[...]

Niet de beste kwaliteit: YouTube: F1 Lewis Hamilton In Ellen Show

Kijken live zo'n 6 miljoen mensen naar elke episode. Soort van moderne Oprah.
Ah zo.
Die zooi kijk ik nooit :)
Pagina: 1 ... 56 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire