Alleen in pitlane geloof ik, dus kan best dat ze dit gedaan hebben met zijn pitstop aangezien hij daarna gene tempo meer had.albino71 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:56:
Blijkbaar werd de motor teveel gekoeld en loopt daardoor het ontstekingsmoment gevaar.
Ik begrijp het terugschroeven met deze redenering dan weer niet. Dan genereert het verbrandingsmotor deel toch juist minder warmte? Meer vermogen zou dan juist de temperatuur doen stijgen zou je zeggen. Naja, hoe dan ook, ze zullen het daar inderdaad beter snappen dan wij hier.
Wat ik ook minder goed begrijp is hoe ze dan omgaan met buitentemperaturen, als dat verbrandingspunt zo temperatuurgevoelig is.
Nog een ander puntje...
Vettel vroeg waarom de motor minder power gaf. Ze draaien de boel dus vanaf de pitmuur dicht, anders snap ik die vraag niet.
Beetje hetzelfde als met Max vorig jaar in Mexico geloof ik. Leek er toen ook op dat de boel vanaf de pitmuur teruggeschroefd werd.
Maar....dat mag toch niet, of zijn er uitzonderingen voor bepaalde zaken?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
albino71 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:56:
Blijkbaar werd de motor teveel gekoeld en loopt daardoor het ontstekingsmoment gevaar.
Ik begrijp het terugschroeven met deze redenering dan weer niet. Dan genereert het verbrandingsmotor deel toch juist minder warmte? Meer vermogen zou dan juist de temperatuur doen stijgen zou je zeggen. Naja, hoe dan ook, ze zullen het daar inderdaad beter snappen dan wij hier.
Wat ik ook minder goed begrijp is hoe ze dan omgaan met buitentemperaturen, als dat verbrandingspunt zo temperatuurgevoelig is.
Nog een ander puntje...
Vettel vroeg waarom de motor minder power gaf. Ze draaien de boel dus vanaf de pitmuur dicht, anders snap ik die vraag niet.
Beetje hetzelfde als met Max vorig jaar in Mexico geloof ik. Leek er toen ook op dat de boel vanaf de pitmuur teruggeschroefd werd.
Maar....dat mag toch niet, of zijn er uitzonderingen voor bepaalde zaken?
Geen van beide volgens mij. Vanuit de pitmuur wordt gewoon geinstrueerd om een bepaalde engine mode te gebruiken. In dit geval dus een safe-mode of iig een mode met minder vermogen. Ik ga er niet vanuit dat de coureurs alle engine modes uit hun hoofd kennen dus vandaar de vraag van Vettel waarom hij minder power had.Martin0 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:36:
[...]
Alleen in pitlane geloof ik, dus kan best dat ze dit gedaan hebben met zijn pitstop aangezien hij daarna gene tempo meer had.
Als het verhaal klopt kan de auto zelf ook wat hebben gedaan. De motor rijdt zichzelf niet zomaar in de soep maar zal dingen terugdraaien om binnen marges te blijven.Grimmie187 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:55:
[...]
[...]
Geen van beide volgens mij. Vanuit de pitmuur wordt gewoon geinstrueerd om een bepaalde engine mode te gebruiken. In dit geval dus een safe-mode of iig een mode met minder vermogen. Ik ga er niet vanuit dat de coureurs alle engine modes uit hun hoofd kennen dus vandaar de vraag van Vettel waarom hij minder power had.
I served in a company of heroes.
Zou wel kunnen, maar het lijkt me dat het team voor die tijd zelf in zal grijpen met een veiligere engine mode?Vuvuzela schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:01:
[...]
Als het verhaal klopt kan de auto zelf ook wat hebben gedaan. De motor rijdt zichzelf niet zomaar in de soep maar zal dingen terugdraaien om binnen marges te blijven.
Hamilton is altijd positief over zijn tegenstanders.YakuzA schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:54:
https://www.motorsport.co...mercedes-ferrari/4359940/
Hamilton is aardig positief over de Honda.
Op die manier gaat hij niet 'af' als die er van verliest, en als die wint is het nog meer een god.
Hamilton zijn mening over tegenstanders is altijd gekleurd, en niet zoals de werkelijkheid.
En is dit de werkelijkheid? Of jouw gekleurde mening?demonic schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:29:
[...]
Hamilton is altijd positief over zijn tegenstanders.
Op die manier gaat hij niet 'af' als die er van verliest, en als die wint is het nog meer een god.
Hamilton zijn mening over tegenstanders is altijd gekleurd, en niet zoals de werkelijkheid.
En welke rijder/team plaatst zichzelf niet in de underdog positie? Ken maar weinig rijders die vooraf roepen dat zij de beste zijn en alles makkelijk gaan winnen...demonic schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:29:
[...]
Hamilton is altijd positief over zijn tegenstanders.
Nah, ben het wel met @demonic eens.Vuvuzela schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:35:
[...]
En is dit de werkelijkheid? Of jouw gekleurde mening?
Of misschien is het wel gewoon de Engelse grondslag, de Engelsman die zegt dat 'hij het een geweldig idee vindt' terwijl hij er niks aan vindt maar gewoon aardig doet.
Dat dus. En die modes worden volgens mij per circuit geprogrammeerd. Lijkt me niet dat je een heel seizoen kan rijden met 10 modes. Ze programmeren ze specifiek voor een circuit. Een paar regenmodes, qualimodes etc. Maar het geheel is nog complexer door diff en fuelmix settings e.d.Grimmie187 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:55:
[...]
Geen van beide volgens mij. Vanuit de pitmuur wordt gewoon geinstrueerd om een bepaalde engine mode te gebruiken. In dit geval dus een safe-mode of iig een mode met minder vermogen. Ik ga er niet vanuit dat de coureurs alle engine modes uit hun hoofd kennen dus vandaar de vraag van Vettel waarom hij minder power had.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Patrick Head terug naar Williams als consultant.
https://www.formula1.com/...tTp03uHGZaJHPVJwYD7N.html
[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 29-03-2019 14:19 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Sir Patrick Head terug bij Williams als consultant.
Williams told Formula1.com in a statement: “We can confirm that Sir Patrick Head is currently offering some support to our engineering team on a short-term consultancy basis.”
[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 29-03-2019 14:20 ]
"When you grow up your heart dies"
Wisten we alsjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:18:
[...]
Maar nog niet met quote...
Ben benieuwd hoe dat precies gaat helpen. Head ontwerpt natuurlijk geen auto meer. Ze hebben nu gewoon behoefte aan iemand die leiding kan geven aan de tent om te zien hoe ze uit de ellende komen. Paddy zal misschien niet helemaal goed hebben gelegen in het team, want ik kan me niet voorstellen dat ie niets kan. Het is ook weer niet zo dat ie er bij Mercedes uit getrapt is.sjaool schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:18:
Head is wat dat betreft wel een goede greep, want hij kent de tent (en Frank/Moppie) goed dus als hij iets zegt, nemen ze dat eerder aan.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Yep. Patrick Head is een van de oprichters van Williams en zal dan ook daardoor meteen een soort van natuurlijk overwicht en respect afdwingen waardoor iedereen denk ik een stapje harder gaat lopen om te presteren. Ik hoop dat hij alle neuzen weer de goede richting op krijgt.mphilipp schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:38:
[...]
Ben benieuwd hoe dat precies gaat helpen. Head ontwerpt natuurlijk geen auto meer. Ze hebben nu gewoon behoefte aan iemand die leiding kan geven aan de tent om te zien hoe ze uit de ellende komen. Paddy zal misschien niet helemaal goed hebben gelegen in het team, want ik kan me niet voorstellen dat ie niets kan. Het is ook weer niet zo dat ie er bij Mercedes uit getrapt is.
Head is wat dat betreft wel een goede greep, want hij kent de tent (en Frank/Moppie) goed dus als hij iets zegt, nemen ze dat eerder aan.
Beetje offtopic maar toch. Dus Mick Schumacher heeft zijn eerste F2 kwalificatie gehad. Hij is dus aanwezig in Bahrein. Natuurlijk duiken er een hele hoop journalisten op omdat hij in de paddock is. Komt er een "journalist" vragen hoe nu de relatie tussen de families Schumacher en Verstappen nu is en wie de betere skiër was.
Ga er alsjeblieft hier geen heksenjacht van maken. Dat doen ze al op Reddit en dat mag daar ook lekker blijven. Alsjeblieft.

Point presse écrite avec Mick Schumacher dans le paddock F2..jamais vu autant de monde..un journaliste a osé poser une question sur les relations des familles Schum/Verstappen à l’époque,..en demandant qui était le meilleur skieur..!...quel manque de tact..!..#rtbfsport pic.twitter.com/oP8kpDo0TK
— VIGNERON GAETAN (@VIGNERONGAETAN) 28 maart 2019
Ik denk dat we ook allemaal wel weten uit welk land deze "journalist" komt...Schriftelijke persconferentie met Mick Schumacher in de F2 paddock....nog nooit zoveel mensen gezien...een journalist durfde een vraag te stellen over de relaties van de Schum/Verstappen families op dat moment,....en vroeg wie de beste skiër was...wat een gebrek aan gevoeligheid....!
Ga er alsjeblieft hier geen heksenjacht van maken. Dat doen ze al op Reddit en dat mag daar ook lekker blijven. Alsjeblieft.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zucht.... Is het L. D?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:45:
Beetje offtopic maar toch. Dus Mick Schumacher heeft zijn eerste F2 kwalificatie gehad. Hij is dus aanwezig in Bahrein. Natuurlijk duiken er een hele hoop journalisten op omdat hij in de paddock is. Komt er een "journalist" vragen hoe nu de relatie tussen de families Schumacher en Verstappen nu is en wie de betere skiër was.![]()
![]()
[Embed: title]
[...]
Ik denk dat we ook allemaal wel weten uit welk land deze "journalist" komt...

Hoe ongepast inderdaad

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Gasly imponeerde vandaag weer niet echt tijdens FP2.

Kunnen we de codetaal overslaan? Ik snap er geen reet van...Destruction schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:25:
[...]
Zucht.... Is het L. D?Ik vermoed van wel, gezien de gestelde vraag.
Louis Dekker. Ik ga er verder maar geen woorden aan vuil maken voordat ik een topic warning naar m'n hoofd geslingerd krijgmphilipp schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:14:
[...]
Kunnen we de codetaal overslaan? Ik snap er geen reet van...
PSN: xMaurice93
Zou me niets verbazen als het Louis Dekker weer eens is. Zo'n vent die in plaats van de kersverse wereldkampioen te feliciteren vraagt waarom Max beter is dan hij.
Het is mij bij de vorige race ook al opgevallen, de duidelijke luchtturbulentie boven de achtervleugel.
Was dit vorig jaar ook zo zichtbaar?
Was veel minder vorig jaar. Is nu omdat de louvres in de voorkant van de achtervleugel zijn verboden.LA-384 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:56:
Het is mij bij de vorige race ook al opgevallen, de duidelijke luchtturbulentie boven de achtervleugel.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 30-03-2019 17:07 ]
PSN
Misschien een heel stom hersenspinsel hoor, maar is het geen idee om met de F1 tweakers een meetup te houden in het hq-tweakers met de thuisrace van Max in Oostenrijk?
Okee, Ziggo doet het ook maar dat kan tweakers toch beter?
Zeker. Volgens riep Kamphues ook dat zij gewoon in de studio hun ding doen, terwijl een vol Ziggo dome naar een scherm mag kijken. Beetje suf.TakeAway schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:55:
Misschien een heel stom hersenspinsel hoor, maar is het geen idee om met de F1 tweakers een meetup te houden in het hq-tweakers met de thuisrace van Max in Oostenrijk?
On topic: mogen we al concluderen dat Red Bull een draak van een auto heeft gebouwd ? Ik vind de RB15 finesse ontberen. Monaco zie ik ook somber in, met alle bochten. Dacht dat de 2e technische man van Red Bull een expert in banden management was. Ik zie het nog niet.
[ Voor 21% gewijzigd door loekf2 op 30-03-2019 22:52 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Jij hebt wel echt een goede glazen bol, na 1 wedstrijd en 2 kwalificaties...loekf2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:48:
[...]
Zeker. Volgens riep Kamphues ook dat zij gewoon in de studio hun ding doen, terwijl een vol Ziggo dome naar een scherm mag kijken. Beetje suf.
On topic: mogen we al concluderen dat Red Bull een draak van een auto heeft gebouwd ? Ik vind de RB15 finesse ontberen. Monaco zie ik ook somber in, met alle bochten. Dacht dat de 2e technische man van Red Bull een expert in banden management was. Ik zie het nog niet.
Ok, maar voor een team met een budget van 250 miljoen en een motoren leverancier die niet op de kosten let mag je toch iets meer verwachten.mark-k schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:00:
[...]
Jij hebt wel echt een goede glazen bol, na 1 wedstrijd en 2 kwalificaties...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Na anderhalf race en 1 podium, zou ik heel ver van dat soort conclusies blijven.loekf2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:48:
[...]
Zeker. Volgens riep Kamphues ook dat zij gewoon in de studio hun ding doen, terwijl een vol Ziggo dome naar een scherm mag kijken. Beetje suf.
On topic: mogen we al concluderen dat Red Bull een draak van een auto heeft gebouwd ?
Zeker in het begin van het seizoen, kun je gewoon net even ver van de optimum afstelling zitten van een auto.
| live and give like no one else |
En volgens mij is de racepace wel ok. Als je kijkt naar FP2, zie je dat Max met minder banden hatzelfde aantal rondes reed als de concurrentie. Ferrari gebruikte 2 sets meer, naar later bleek deed Vettel al qualisimulaties, dus dat kan verklaren waarom hij zoveel sets gebruikte. Maar al met al was de long run pace van de RBR weer zeer goed. Dus geef Max een halve kans, en hij pakt ze alsnog.3x3 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:08:
[...]
Na anderhalf race en 1 podium, zou ik heel ver van dat soort conclusies blijven.
Zeker in het begin van het seizoen, kun je gewoon net even ver van de optimum afstelling zitten van een auto.
Ftfyloekf2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:48:
[...]
On topic: mogen we al concluderen dat Williams een draak van een auto heeft gebouwd ?
https://www.f1maximaal.nl...-op-voorvleugel-in-de-ban
Rb en andere teams verliezen en voordeeltje voor de quali...
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Mwah. Er is niemand die dit tot nu toe had gedaan.Snowhite0901 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:02:
https://www.f1maximaal.nl...-op-voorvleugel-in-de-ban
Kop is dus wel wat clickbait.
PSN
oeps verkeerde topic

[ Voor 81% gewijzigd door DataGhost op 31-03-2019 19:09 ]
Bij de race vandaag was het echt niet de enige auto die wel heel nerveus leek op de rechte stukken. O.a. de Alfa Romeos leken geen rechte lijn te kunnen rijden zonder heel veel kleine stuurcorrecties. Lijkt er op dat sommige teams de balans niet goed op orde hebben.loekf2 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:48:
[...]
RBR heeft nog veel te doen met de RB15... maar goed de RB13 begon ook dramatisch en hij pakt nu wel goed punten.
Interessant artikel bij AD over G krachten en conditie. Voor wie iemand spreekt die zegt dat autosport geen sport is: https://www.ad.nl/sport/e...ten-lichaam-uit~acf5f559/
En als goodie voor de Tweakers een interactief stuur met toelichting knoppen: https://www.ad.nl/redactie/stuurvanmax/Verstappen4.html
En als goodie voor de Tweakers een interactief stuur met toelichting knoppen: https://www.ad.nl/redactie/stuurvanmax/Verstappen4.html
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Denk dat dat eerder te maken had met het weer. Het waaide er (enorm) hard. Van de pre-show staat me nog bij dat bv VER op de truck zijn petje goed vast moest houden, anders waaide het weg.Amphiebietje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:24:
[...]
Bij de race vandaag was het echt niet de enige auto die wel heel nerveus leek op de rechte stukken. O.a. de Alfa Romeos leken geen rechte lijn te kunnen rijden zonder heel veel kleine stuurcorrecties. Lijkt er op dat sommige teams de balans niet goed op orde hebben.
Lewis gaf dit post race ook aan. Bij zijn inhaalactie op VET kon die veel later remmen dan normaal. Er hong in die bocht ergens een vlag, hij zag dat het op dat moment hard waaide (tegenwind) en remde daardoor later dan normaal.
Door die wind zal een auto dus gewoon gaan zwabberen. Gelukkig zijn we nu van die volledige sharkfins af. Anders was het nog veel erger geweest.
Uitleg waarom de Ferrari's het dit jaar zo goed lijken te doen, maar gezien de problemen bij Leclerc is wellicht nog niet alles helemaal goed op elkaar afgesteld:

The reason for Ferrari's new top speed/power advantage. Uproar from rivals the day after the Bahrain GP a secret AF duct (aereo frizione - air clutch) uses air compressed by the clutch to boost turbo pressure by up to 0104% pic.twitter.com/LaOB557P9t
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 1 april 2019

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
April Fools duct?ATS schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:00:
Uitleg waarom de Ferrari's het dit jaar zo goed lijken te doen, maar gezien de problemen bij Leclerc is wellicht nog niet alles helemaal goed op elkaar afgesteld:
[Twitter]
[Afbeelding]

Hoe kom je er op...
Wel grappig getekend, dat rekensommetje ook..
@-ION- Je weet wat voor dag/datum het is vandaag?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ow, het was niet serieus, sorry...
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Rosberg over zijn comeback plannen voor 2020 bij Mercedes.
spoiler:
1 april . 
Wel een late 1 april..3x3 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:31:
Rosberg over zijn comeback plannen voor 2020 bij Mercedes.
[YouTube: ANNOUNCING MY MERCEDES F1 COMEBACK 2020 | NICO ROSBERG | RACEVLOG]
spoiler:1 april .
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik vind het een beetje jammer van 1 April... Bijna geen serieuze berichten te vinden over de race op andrere fora.
Ik heb eigenlijk twee vragen die nog onbeantwoord zijn voor me, waarom had Mercedes Lewis tijdens zijn eerste stop weer rode banden gegeven. Iemand anders viel dit ook al op tijdens de race zelf; die rode banden daar zou je toch veel meer aan hebben als de wagen lichter is later in de race, en ik dacht dat de gele banden toch ook lekker op temperatuur te krijgen waren?
De redenen die ik kan bedenken zijn dat de lucht / baan aan het afkoelen was tijdens de race en dus zou de rode band op het eind nog moeilijker in ze'n window te houden zijn, en wilde Mercedes de optie van de gele band wellicht open houden mocht er een safety car komen en ze dan de pits in duiken. Maar ik wordt graag verbeterd als iemand een betere reden weet? Had Lewis een betere kans om op de Ferrari's te jagen met deze banden in dit stadium van de race? geen idee...
Die twee Renaults die beide uitvielen, ik heb nogsteeds de theorie dat de wagen van Ricciardo per ongeluk met de kill switch (of foute radio instructie? onwaarsch.) was uitgezet toen Hülkenberg problemen kreeg. Op Reddit beweerde iemand dat dit volgens de regels onmogelijk is en niet kan/mag, maar ik zou hier graag wat meer over willen horen. Feit was wel dat alle power weg was waardoor ik denk dat het waarschuwings systeem het zekere voor het onzekere nam en de rode lamp aanzette ter indicatie dat deze mischien onder stroom kon staan. Twee wagens van hetzelfde team die stil komen te vallen in dezelfde bocht en binnen wat, 15 seconden of minder van elkaar? Dat kan toch geen toeval zijn....
Ik heb eigenlijk twee vragen die nog onbeantwoord zijn voor me, waarom had Mercedes Lewis tijdens zijn eerste stop weer rode banden gegeven. Iemand anders viel dit ook al op tijdens de race zelf; die rode banden daar zou je toch veel meer aan hebben als de wagen lichter is later in de race, en ik dacht dat de gele banden toch ook lekker op temperatuur te krijgen waren?
De redenen die ik kan bedenken zijn dat de lucht / baan aan het afkoelen was tijdens de race en dus zou de rode band op het eind nog moeilijker in ze'n window te houden zijn, en wilde Mercedes de optie van de gele band wellicht open houden mocht er een safety car komen en ze dan de pits in duiken. Maar ik wordt graag verbeterd als iemand een betere reden weet? Had Lewis een betere kans om op de Ferrari's te jagen met deze banden in dit stadium van de race? geen idee...
Die twee Renaults die beide uitvielen, ik heb nogsteeds de theorie dat de wagen van Ricciardo per ongeluk met de kill switch (of foute radio instructie? onwaarsch.) was uitgezet toen Hülkenberg problemen kreeg. Op Reddit beweerde iemand dat dit volgens de regels onmogelijk is en niet kan/mag, maar ik zou hier graag wat meer over willen horen. Feit was wel dat alle power weg was waardoor ik denk dat het waarschuwings systeem het zekere voor het onzekere nam en de rode lamp aanzette ter indicatie dat deze mischien onder stroom kon staan. Twee wagens van hetzelfde team die stil komen te vallen in dezelfde bocht en binnen wat, 15 seconden of minder van elkaar? Dat kan toch geen toeval zijn....
at your service
wat heb begrepen, dat pits -altijd- een 'fail/saftey' kan uitvoerne, en zo auto op afstand stil zetten. Maar dat kan geloof ik alleen in uitzonderlijke gevallen (stel er is/was daadwerkelijk een electroductie risico, dan lijkt me dat prima geoorloofd). Zo zou het ook kunnen zijn dat driver gebusteloos raakt, dan kan pits of afstand eea uitschakelen zodat men 'veilig' bij de driver kan komen.The_Butler schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:11:
Ik vind het een beetje jammer van 1 April... Bijna geen serieuze berichten te vinden over de race op andrere fora.
Dat van de band met mercedes weet ik niet, switch naar geel lijkt me logischer, maar omdat ze een undercut wilden uitvoeren - is dat beetje grip via rood misschien de doorslag...
@vhal laat nico maar lekker commentaar geven bij Sky ipv terug in de auto; hij had niet de ballen om zijn WK titel te verdedigen, in mijn wereld lig je er dan uit
ps; nico bij zijn verslag op sky, geloof dat ie tenminste 3x gezegd heeft; "je moet max niet voorbij gaan", "max laat je er niet voorbij in de buitenbocht", "hoe denkt hij (sainz) dat hij dit bij max kan doen?"
alsof hij nachtmerries heeft van max

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 01-04-2019 15:24 ]
Volgens mij staat er gewoon in de regels dat het verboden is om data naar de auto te zenden om iets aan te passen/aan te sturen vanaf de pitwall (of elke andere willekeurige remote location) als de auto op het circuit is.himlims_ schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:19:
[...]
wat heb begrepen, dat pits -altijd- een 'fail/saftey' kan uitvoerne, en zo auto op afstand stil zetten. Maar dat kan geloof ik alleen in uitzonderlijke gevallen (stel er is/was daadwerkelijk een electroductie risico, dan lijkt me dat prima geoorloofd). Zo zou het ook kunnen zijn dat driver gebusteloos raakt, dan kan pits of afstand eea uitschakelen zodat men 'veilig' bij de driver kan komen.
(het zal wel vallen onder "8.5.3 Pit to car telemetry is prohibited." )
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 01-04-2019 15:58 ]
PSN
Nee dit heeft toto is een van zijn interviews uitgelegd.himlims_ schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:19:
[...]
Dat van de band met mercedes weet ik niet, switch naar geel lijkt me logischer, maar omdat ze een undercut wilden uitvoeren - is dat beetje grip via rood misschien de doorslag...
Ferarri had geen nieuwe softs meer enkel mediums en omdat ham en bot toch veilig op 3 en 4 lagen en ze nieuwe softs hadden voor Ham hebben ze deze keuze gemaakt om de strats te splitsen om zo te jagen op ferarri.
Bron: https://www.gpupdate.net/...rari-structureel-sneller/
[ Voor 8% gewijzigd door Martin0 op 01-04-2019 15:51 ]
@himlims_, gehad, nachtmerries gehad denk ik. En dat heeft ie regelmatig laten horen, vooral na zijn kampioenschap-race toe ie Verstappen in MOEST halen van Mercedes. Hij gebruikt(e) heel graag de term "Mad Max" voor Verstappen.himlims_ schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:19:
[...]
[knip]
@vhal laat nico maar lekker commentaar geven bij Sky ipv terug in de auto; hij had niet de ballen om zijn WK titel te verdedigen, in mijn wereld lig je er dan uitwas nu ook niet bepaald een interresante driver. Ok hij was technisch goed [PUNT] maar zo geweldig of interresant is hij imho nooit geweest. Het siert hem wel, dat hij 'boven' micheal uitgekomen is bij zijn her-intreden. En geloof best dat het een prima kerel is, maar ben blij dat ie weg is (lees, meer plek voor jong talent)
ps; nico bij zijn verslag op sky, geloof dat ie tenminste 3x gezegd heeft; "je moet max niet voorbij gaan", "max laat je er niet voorbij in de buitenbocht", "hoe denkt hij (sainz) dat hij dit bij max kan doen?"
alsof hij nachtmerries heeft van max![]()
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 01-04-2019 16:23 ]
Testing, one, two ...
Alles voor de clicks en likes bij RTL.
Na 1x een resultaat waarbij Vettel achter z'n teamgenoot eindigd versnellen de rtlboys het einde van Vettel.
Een clickbait van hier tot Tokyo
Na 1x een resultaat waarbij Vettel achter z'n teamgenoot eindigd versnellen de rtlboys het einde van Vettel.
Einde .... Denk het niet. Maar realistisch gezien kan Vettel alleen verliezen (of kampioen worden)3x3 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:33:
[YouTube: Is dit het einde van Vettel? | SLIPSTREAM]
Journalisten zijn onverbeterlijk. Als Vettel zich herpakt en straks 3 races op rij wint, is ie weer de held en hebben ze het altijd al geweten.3x3 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:33:
Het is de laatste jaren op internet steeds moeilijker om je publiek vast te houden en hoewel je altijd een vaste schare bezoekers hebt, zijn er veel meer 'klikkers' die van alles voorbij zien komen en overal heen gaan. Ik denk dat ik op misschien maar 15% van de Max Verstappen links klik omdat ik aan de titel al zie dat het een onzinverhaal is. Maar je moet nu eenmaal clickbait gebruiken om je bezoekersaantallen hoog te houden. Ik kan me voorstellen dat je dat niet wil als serieuze nieuwsbron, maar je moet haast wel omdat je misschien wel irrelevant geacht wordt.
Het zou best kunnen dat Vettel klaar is en er niet meer bovenop komt, en Charles WK wordt. Maar het seizoen is nog maar net begonnen. Wie dat nu al kan zeggen is een knappe jongen en doet gewoon een gok.
Als je overigens naar de cijfers kijkt in Melbourne, dan was die jubelstemming misschien niet helemaal op zijn plaats. Ze kwamen destijds ook al 0.8 sec tekort in quali en in de race konden ze Hamilton bijhouden vanwege een beschadigde auto, terwijl er bij Ferrari ook voldoende aan de hand leek te zijn.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Net in de trein even de eerste helft van de docu-film over Senna gezien. Wat een passie en vakmanschap, maar wat een ongelovelijk politiek gezeik over het Prost-Senna incident in Japan. Blijkbaar was de FIA toen al niet consequent in het uitdelen van straffen…
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De president van de FIA was Frans, evenals kandidaat Prost.Jasphur schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:08:
Net in de trein even de eerste helft van de docu-film over Senna gezien. Wat een passie en vakmanschap, maar wat een ongelovelijk politiek gezeik over het Prost-Senna incident in Japan. Blijkbaar was de FIA toen al niet consequent in het uitdelen van straffen…
Toen was het nog France International Assistance
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja, dat werd nogal duidelijk in de docu haha.alexbl69 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:32:
[...]
De president van de FIA was Frans, evenals kandidaat Prost.
Toen was het nog France International Assistance.
Even naar het andere topic gehaald want dit is interessant. 

Het zou dus om een cilinder gaan waar er iets aan de ontsteking kapot is gegaan. Vervolgens legt hij uit wat hij denkt dat het probleem is. Het zou gaan om een mogelijk vibratieprobleem waardoor die cilinder uitviel. Deze motoren zouden een zeer vroege voorontsteking hebben voor de detonatie van de brandstof. Vanwege de turbo is luchttoevoer geen probleem waardoor het probleem zo veel mogelijk energie uit zo weinig mogelijk brandstof halen. Tot dusver duidelijk lijkt me.
Nieuw voor mij is ook wat ze nu proberen met ontsteking. Wat ze doen is de absolute grens opzoeken qua verbranding. Ze zoeken eigenlijk het punt op waar er nog net geen zelfontbranding plaatsvind. Per cilinder wordt dit punt automatisch gevonden zodat er geen zelfontbranding plaatsvind. Zo halen ze maximaal vermogen uit die motoren. Gaat ze over de limiet heen, dan gaat je cilinder of zelfs je hele motor kapot.
Hij impliceert ook sterk dat deze motoren om deze reden niet goed tegen vibraties kunnen. Kan me wel voorstellen waarom als ze verbranding zo extreem willen doen. Je kan het moeilijk maximaliseren als je motor te hevig vibraties ondervind. Dat verklaard Honda al, maar hij zegt dat Renault er ook last van zou hebben. Tot op zekere hoogte impliceert hij Ferrari eigenlijk ook wel hierin.
Verder wil Ferrari in China de PU nogmaals proberen met de gerepareerde cilinder om te zien of die nog werkt.
Zeg dan even dat die andere gast voor Ferrari haar PU afdeling heeft gewerkt en dus waarschijnlijk weet wat er mis ging. Vanaf 5:11.Paulus07 schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:44:
Opnieuw goede en rustige aflevering met informatieve gast
Het zou dus om een cilinder gaan waar er iets aan de ontsteking kapot is gegaan. Vervolgens legt hij uit wat hij denkt dat het probleem is. Het zou gaan om een mogelijk vibratieprobleem waardoor die cilinder uitviel. Deze motoren zouden een zeer vroege voorontsteking hebben voor de detonatie van de brandstof. Vanwege de turbo is luchttoevoer geen probleem waardoor het probleem zo veel mogelijk energie uit zo weinig mogelijk brandstof halen. Tot dusver duidelijk lijkt me.
Nieuw voor mij is ook wat ze nu proberen met ontsteking. Wat ze doen is de absolute grens opzoeken qua verbranding. Ze zoeken eigenlijk het punt op waar er nog net geen zelfontbranding plaatsvind. Per cilinder wordt dit punt automatisch gevonden zodat er geen zelfontbranding plaatsvind. Zo halen ze maximaal vermogen uit die motoren. Gaat ze over de limiet heen, dan gaat je cilinder of zelfs je hele motor kapot.
Hij impliceert ook sterk dat deze motoren om deze reden niet goed tegen vibraties kunnen. Kan me wel voorstellen waarom als ze verbranding zo extreem willen doen. Je kan het moeilijk maximaliseren als je motor te hevig vibraties ondervind. Dat verklaard Honda al, maar hij zegt dat Renault er ook last van zou hebben. Tot op zekere hoogte impliceert hij Ferrari eigenlijk ook wel hierin.
Verder wil Ferrari in China de PU nogmaals proberen met de gerepareerde cilinder om te zien of die nog werkt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar hij stond al hier dacht ik ergens gezien te hebben in een ooghoekDaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:00:
Even naar het andere topic gehaald want dit is interessant.
[...]
Zeg dan even dat die andere gast voor Ferrari haar PU afdeling heeft gewerkt en dus waarschijnlijk weet wat er mis ging. Vanaf 5:11.
Paulus07 schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:32:
[...]
Maar hij stond al hier dacht ik ergens gezien te hebben in een ooghoek

Het is interessant ja. Zeg dat gewoon. Verder zouden velen het missen als ik niet had gekeken, dit zag en het herhaalde.
Als ik het goed begrijp kan de motor wel tegen vibraties maar het delicate ontbrandingsproces dus niet. Maar ik denk dat elke motorfabrikant met datzelfde euvel zit, niet alleen Honda of Renault en nu sinds afgelopen weekend Ferrari. Het is maar net hoe dicht je op het randje kan zitten, of misschien in het geval van Mercedes hoe ver ze van het randje kunnen blijven omdat het niet nodig is.DaniëlWW2 schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:00:
[knip]
Dus het kan zomaar weer een drama race worden voor LEC?Verder wil Ferrari in China de PU nogmaals proberen met de gerepareerde cilinder om te zien of die nog werkt.
Nee joh, die motorkratten zetten ze gewoon bij Nr. 5[...]
Dus het kan zomaar weer een drama race worden voor LEC?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zo begreep ik het ook ja.Hippocampus schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:39:
[...]
Als ik het goed begrijp kan de motor wel tegen vibraties maar het delicate ontbrandingsproces dus niet. Maar ik denk dat elke motorfabrikant met datzelfde euvel zit, niet alleen Honda of Renault en nu sinds afgelopen weekend Ferrari. Het is maar net hoe dicht je op het randje kan zitten, of misschien in het geval van Mercedes hoe ver ze van het randje kunnen blijven omdat het niet nodig is.
Maar Mercedes is overduidelijk gewoon een goddelijke warpdrive. Die hebben geen problemen.
Serieus dan. Mercedes begon jaren eerder met hun PU en die zullen problemen tegen 2014 al opgelost of sterk gereduceerd hebben. Er gaan ook al jarenlang de geruchten rond dat Ferrari opeens eind 2014 een hele hoop informatie heeft gekregen van Mercedes via Ecclestone. Vanaf begin 2015 was de Ferrari PU in ieder geval niet meer waardeloos zoals in 2014. Stond wat beter voor de sport hoewel Mercedes in 2015 alsnog extreem dominant was.
Het zou heel goed kunnen dat er echt informatie is verschaft want Mercedes is al sinds 2014 bezig om vooral niet te benadrukken hoe bizar dominant ze eigenlijk zijn. Onderhand kan je aardig beargumenteren dat Mercedes het meest dominante team in F1 geschiedenis is, nog dominanter dan de niet waardeloze McLaren-Honda of Ferrari met Schumacher. Toto Wolff speelt echt niet zomaar bij elke mogelijkheid de underdog tot het punt dat je het eigenlijk spuugzat bent. Als je het allemaal op een rijtje gaat zetten dan moet je je echt gaan afvragen waarom de FOM en FIA niet al jaren geleden ingegrepen hebben om er eens een einde aan te maken. Dat hebben ze vaak genoeg gedaan, maar Mercedes ontspringt nog steeds de dans. Afijn.
Dat kan zomaar gebeuren. Nu nog geen gridstraffen, maar de derde spec komt meestal in Spa of Monza. Dan worden het wel gridstraffen. Ferrari zal in Monza absoluut geen gridstraffen willen. Dan wordt het dus Spa. Sainz zal dan in ieder geval achteraan staan, de beide Renault na afgelopen race ook zeker een mogelijkheid.[...]
Dus het kan zomaar weer een drama race worden voor LEC?
Niemand was geintresseerd in Formule1, totdat Max mee ging doen en successen behaalde. Nu stapt iedereen in de hype-train3x3 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:33:

Ik heb het filmpje niet bekeken, en ik ga dat ook niet doen. Maar misschien hebben ze in dit geval wel een punt: Wat als Leclerc dit seizoen beter weet te presteren dan Vettel? Wat als Vettel in de loop van dit seizoen onder druk weer een paar dure fouten maakt terwijl Leclerc stabiel punten blijft scoren? Ik zie het er dan wel van komen dat Vettel bedankt wordt voor zijn diensten, eigenlijk.
Wat me weer doet denken aan Hulkenberg vs. Ricciardo. Wat als HUL hem dit jaar verslaat?

Natuurlijk hebben we pas de 2e race gehad en is het nog te vroeg om conclusies te trekken, maar ik ben dus niet de enige die zich afvraagt wat er gebeurd 'als'.. Trouwens, Gasly komt maar matig op gang. Hoelang gaat Marko dit nog aankijken? Zit hij in Barcelona nog in die auto?
Ik sta niet bekend als Ferrari fan, en dat ben ik ook niet.. Maar wat vond ik het ontzettend zuur voor Charles gisteren, alles ziet ernaar uit dat je je 1e race gaat winnen en dan begint je auto te bokken
[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 01-04-2019 23:49 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat ligt er denk ik aan hoe snel RB het lek met de auto boven heeft. Tuurlijk verwacht ik beter van Gasly, maar ik denk dat zijn prestaties op dit moment niet geheel te wijten zijn aan zijn onvermogen.Destruction schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:46:
Trouwens, Gasly komt maar matig op gang. Hoelang gaat Marko dit nog aankijken? Zit hij in Barcelona nog in die auto?
-
Ergens zou me het niet verbazen als Gasly in Barcelona (of eerder) vervangen wordt door Kvyat: van Kvyat is bekend dat 'ie goed feedback kan geven, en als Gasly daarin een stuk slechter blijkt te zijn én nog eens matig/slecht presteert dan zie ik een switch snel gebeuren.
Gasly heeft al een hoop krediet verspeeld met zijn 2 crashes in de wintertests die flinke gevolgen hadden.

Van Gasly is bekend dat Honda erg blij is dat hij nu in een RB zit en feedback kan blijven geven. Beetje hetzelfde geval als bij Hartley denk ik. Daar bleven prestaties ook wat achter maar was de feedback veel waard.Bart-Willem schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:15:
Ergens zou me het niet verbazen als Gasly in Barcelona (of eerder) vervangen wordt door Kvyat: van Kvyat is bekend dat 'ie goed feedback kan geven, en als Gasly daarin een stuk slechter blijkt te zijn én nog eens matig/slecht presteert dan zie ik een switch snel gebeuren.Gasly heeft al een hoop krediet verspeeld met zijn 2 crashes in de wintertests die flinke gevolgen hadden.
Zo. Nu de tweede helft van de docu-film gekeken. Erg emotionele docu wel. Voor wie hem nog niet gezien heeft. Hij staat nu op Netflix. Vanuit mijn kant een aanrader als je tijd hebt
Bedoel je "Drive to survive" of een andere?Jasphur schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:16:
Zo. Nu de tweede helft van de docu-film gekeken. Erg emotionele docu wel. Voor wie hem nog niet gezien heeft. Hij staat nu op Netflix. Vanuit mijn kant een aanrader als je tijd hebt
demo31051987 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:18:
[...]
Bedoel je "Drive to survive" of een andere?
Jasphur schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:08:
Work hard & be brave.
Ah dank je! Ik had dat bericht helemaal gemist.
[ Voor 3% gewijzigd door Extigo op 02-04-2019 07:43 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door NiaX op 02-04-2019 07:52 ]
Ah nee, sorry. Ik bedoelde Senna. Docu film van iets minder dan twee uur.demo31051987 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:18:
[...]
Bedoel je "Drive to survive" of een andere?
Die opmerking heb ik niet eerder gehoord, ook niet van Honda kant.BlackMonkey schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 01:45:
[...]
Van Gasly is bekend dat Honda erg blij is dat hij nu in een RB zit en feedback kan blijven geven. Beetje hetzelfde geval als bij Hartley denk ik. Daar bleven prestaties ook wat achter maar was de feedback veel waard.
PSN
Die is inderdaad vele malen beter dan die Netflix docu..Jasphur schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:56:
[...]
Ah nee, sorry. Ik bedoelde Senna. Docu film van iets minder dan twee uur.
Dit soort uitspraken zijn alleen maar olie op het vuur. Iedereen mag fan zijn, niemand is meer of minder fan al naar gelang het moment van instappen. Natuurlijk doet een ieder dat op zijn eigen manier en dat is helemaal prima. Dat geldt voor jou als oud gediende (?) net zo goed als die-hard Jack Plooij-fans. Ferrari-fanboys, Max-aanbidders en Daniel Avocado-jongetjes.Destruction schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:46:
[...]
Niemand was geintresseerd in Formule1, totdat Max mee ging doen en successen behaalde. Nu stapt iedereen in de hype-train
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Nou, er hangen sensoren onder de vloer van de RB15. Er lijkt dus iets anders mis te zijn dan de voorvleugel die zich niet gedraagt.

Dat zou er wel eens op kunnen wijzen dat het probleem niet de voorvleugel is, maar juist de vloer. Dat zou heel goed kunnen aangezien ze het steeds over balans hebben. Overstuur ontstaat als er te veel neerwaartse druk aan de voorkant van de auto zit. Dat kan je ook heel goed bereiken als de vloer niet doet wat verwacht mag worden. Zie: http://www.formula1-dictionary.net/aerodynamic_balance.html
Het zou waarschijnlijk betekenen dat RBR een nieuwe vloer nodig heeft. Dat gaat Barcelona worden tenzij ze het heel snel oplossen. Hopen dat ze dus vandaag het probleem ontdekken en voor China al met nieuwe vloeren kunnen komen.
Volgens Horner hebben ze veel geëxperimenteerd met verschillende setup's om het probleem te vinden. Zo lijken ze dus hier uitgekomen te zijn. Zie: https://www.autosport.com...password-chassis-solution

Dat zou er wel eens op kunnen wijzen dat het probleem niet de voorvleugel is, maar juist de vloer. Dat zou heel goed kunnen aangezien ze het steeds over balans hebben. Overstuur ontstaat als er te veel neerwaartse druk aan de voorkant van de auto zit. Dat kan je ook heel goed bereiken als de vloer niet doet wat verwacht mag worden. Zie: http://www.formula1-dictionary.net/aerodynamic_balance.html
Het zou waarschijnlijk betekenen dat RBR een nieuwe vloer nodig heeft. Dat gaat Barcelona worden tenzij ze het heel snel oplossen. Hopen dat ze dus vandaag het probleem ontdekken en voor China al met nieuwe vloeren kunnen komen.
Volgens Horner hebben ze veel geëxperimenteerd met verschillende setup's om het probleem te vinden. Zo lijken ze dus hier uitgekomen te zijn. Zie: https://www.autosport.com...password-chassis-solution
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-04-2019 10:11 ]
Ik hoorde Verstappen en Gasly ook juist klagen over te weinig druk op de achterkant. Dat past precies in het straatje.
Nee.
[ Voor 97% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-04-2019 11:12 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Laat dat
Wees blij dat er meer fans zijn, daardoor wordt het ook aantrekkelijker om meer f1 uit te zenden. Dat komt ook de gewone fan ten goede.
[ Voor 50% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-04-2019 11:13 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
laat dat
Ik begrijp niet zo goed waarom je je eigen feestje laat verpesten door anderen die F1 anders beleven. Laat ze toch lekker. Niemand rolt een sport binnen als doorgewinterd expert, iedereen moet ergens beginnen en ongebreideld enthousiasme laat zich nu eenmaal niet hinderen door gebrek aan kennis. Sommigen zullen blijven hangen, sommigen niet. En wellicht zit de volgende F1-expert er tussen die over een jaar of 25 kan verzuchten dat al die nieuwelingen sinds de entree van Kiki Verstappen de boel aan het verstieren zijn
[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-04-2019 11:13 ]
Dan zal er straks ook nog wel een rek aan de achterkant worden geschroeft lijkt mij?
Wellicht dat de updates niet goed pakken, maar het is duidelijk dat RBR een probleem heeft wat mogelijk nog wel een paar races gaat kosten. Ik verwacht dat ze in Barcelona wel weer meedoen voor de podiums op eigen kracht, maar China, Baku is wellicht pakken wat ze pakken kunnen. En vooral Gasly moet zorgen dat ie de aansluiting niet verliest.
Van wat ik begreep rijdt die alleen de test niet. Ik had verwacht dat ze hem toch wel wat tracktime zouden geven om juist de setup beter aan hem aan te passen.
Wellicht dat de updates niet goed pakken, maar het is duidelijk dat RBR een probleem heeft wat mogelijk nog wel een paar races gaat kosten. Ik verwacht dat ze in Barcelona wel weer meedoen voor de podiums op eigen kracht, maar China, Baku is wellicht pakken wat ze pakken kunnen. En vooral Gasly moet zorgen dat ie de aansluiting niet verliest.
Van wat ik begreep rijdt die alleen de test niet. Ik had verwacht dat ze hem toch wel wat tracktime zouden geven om juist de setup beter aan hem aan te passen.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 02-04-2019 11:51 ]
Gasly moet eerst zichzelf oppakken alvorens met de auto te beginnen, natuurlijk hebben ze wat persoonlijke afstellingen, maar de basis (principe) van de auto is gelijk aan die van Max, die er blijkbaar aanzienlijk beter mee kan rijden. Kunnen ze imho beter Max proberen sneller te maken, dan Gasly op niveau Max te krijgen, dat insteek van Max uitgangspunt zal zijn waar Gasly zich maar in zal moeten vinden (en Ticktum mee kan oefenen, als Gasly zo doorgaat zie ik nog wel een Ver/Kvyat scenario voor hem komen).Martinspire schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:50:
Dan zal er straks ook nog wel een rek aan de achterkant worden geschroeft lijkt mij?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tijd om het eens in de topic-warnings op te nemen en bans uit te gaan delen. Ook deze iedere dag terugkerende achterlijke discussie voegt niets toe aan onze topics.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:08:
[modbreak=title,url] En hier is de marshall om het brandende topic weer eens te blussen...
Kappen met die waardeloze pre vs. post Max Verstappen fans "discussie".![]()
[/modbreak]
Jammer trouwens dat MTV niet meer zo ‘rebels’ is dat het een team sponsort. Haha 

[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 02-04-2019 12:37 ]
@Martinspire, ik heb begrepen dat de teams verplicht zijn om minimaal één rookie junior rijder in te zetten voor deze test? Dan is de keuze voor Verstappen vandaag, en Ticktum morgen, niet geheel onlogisch?Martinspire schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:50:
Testing, one, two ...
Ik snap dat ze met Max wellicht sneller het probleem boven hebben, maar de meeste testen vereisen toch niet dat ze tot het gaatje gaan. Zo'n rij sensoren onder de vloer heeft geen topsnelheid nodig om zijn ding te doen.SinergyX schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:03:
[...]
Gasly moet eerst zichzelf oppakken alvorens met de auto te beginnen, natuurlijk hebben ze wat persoonlijke afstellingen, maar de basis (principe) van de auto is gelijk aan die van Max, die er blijkbaar aanzienlijk beter mee kan rijden. Kunnen ze imho beter Max proberen sneller te maken, dan Gasly op niveau Max te krijgen, dat insteek van Max uitgangspunt zal zijn waar Gasly zich maar in zal moeten vinden (en Ticktum mee kan oefenen, als Gasly zo doorgaat zie ik nog wel een Ver/Kvyat scenario voor hem komen).
Verder heb je nu dat Max de auto beter en beter leert kennen, daar waar Gasly dus achter de feiten aan blijft lopen. Dat verschil zal zich wellicht gaan vergroten in de komende races. Ik vraag me af of Pierre daar zo blij mee zal zijn.
In ieder geval is het van belang dat de problemen worden opgelost, beide rijders hebben daar profijt van. Maar ze zijn Max nu wel heel erg aan het voortrekken heb ik het idee. Hij had ook al de shakedown mogen doen.
Ticktum wel ja, maar Verstappen hadden ze ook kunnen wisselen. Desnoods 3 rijders op 1 dag, maar ik zou als rijder altijd testtijd opeisen. Al is het maar om niet achter te lopen.hardware-lover schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:39:
[...]
@Martinspire, ik heb begrepen dat de teams verplicht zijn om minimaal één rookie junior rijder in te zetten voor deze test? Dan is de keuze voor Verstappen vandaag, en Ticktum morgen, niet geheel onlogisch?
Hoe verklaar je dan dat Max de auto wel top 5 ready krijgt?Edd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:05:
[...]
Dat ligt er denk ik aan hoe snel RB het lek met de auto boven heeft. Tuurlijk verwacht ik beter van Gasly, maar ik denk dat zijn prestaties op dit moment niet geheel te wijten zijn aan zijn onvermogen.
Dat Gasly geen top5 materiaal is blijkt nu wel , maar top 10 ( Q ) mag je toch wel verwachten ?
Ze hadden albon in kunne zetten IPV ticktum wellicht... Maar denk dat er weinig discussie is geweest over max. Gasly zit wat dat betreft even in de wacht. Wellicht dat ie parallel al in de sim test.
Liefhebbers opgelet!!
https://f1bythenumbers.co...in-gp-fastest-of-the-day/
Hierbij een bloemlezing:

Analyse
Analyzing the average lap time done by drivers during the race, of course after removing the final laps of the race when the safety car came out, shows that Hamilton was the fastest driver of the day. His 1:36.481 was faster than Vettel’s 1:36.509, Bottas’ 1:36.825, Verstappen’s 1:36.891, and Leclerc’s 1:36.905.

Analyse eerste 45 laps
Verstappen ranked as the third fastest driver with a mean of 1:36.729, only 9 thousands of a second slower than Leclerc’s. While he and Red Bull will be disappointing with not getting on the podium, they still had a fast car, and will definitely be challenging for the win in some other tracks that suit them better.
Conclusie
Even though Ferrari looked dominating during quali and in some parts of the race, the data shows that the race for the World Championship will most likely very close. The difference between Ferrari, Mercedes, and even Red Bull is very small, and minor differences, such as mistakes and problems with reliability, may decide who ends up as the best of the season.
https://f1bythenumbers.co...in-gp-fastest-of-the-day/
Hierbij een bloemlezing:
Analyse
Analyzing the average lap time done by drivers during the race, of course after removing the final laps of the race when the safety car came out, shows that Hamilton was the fastest driver of the day. His 1:36.481 was faster than Vettel’s 1:36.509, Bottas’ 1:36.825, Verstappen’s 1:36.891, and Leclerc’s 1:36.905.
Analyse eerste 45 laps
Verstappen ranked as the third fastest driver with a mean of 1:36.729, only 9 thousands of a second slower than Leclerc’s. While he and Red Bull will be disappointing with not getting on the podium, they still had a fast car, and will definitely be challenging for the win in some other tracks that suit them better.
Conclusie
Even though Ferrari looked dominating during quali and in some parts of the race, the data shows that the race for the World Championship will most likely very close. The difference between Ferrari, Mercedes, and even Red Bull is very small, and minor differences, such as mistakes and problems with reliability, may decide who ends up as the best of the season.
[ Voor 3% gewijzigd door Razorbite op 02-04-2019 13:21 ]
Ervaring .... En daarbij geeft Gasly aan dat hij zich nog niet helemaal zeker voelt met de bolide.HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:17:
[...]
Hoe verklaar je dan dat Max de auto wel top 5 ready krijgt?
Dat Gasly geen top5 materiaal is blijkt nu wel , maar top 10 ( Q ) mag je toch wel verwachten ?
Volgens mij eiste Lewis ook zijn stoeltje, omdat hij vond dat het te belangrijk was om in dit stadium een test door een ander te laten doen.
https://f1manager.info/ranking/4605
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire