[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.099 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:25

Nhz

Aardappel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:18:
Zou het kunnen dat de budgetcap i.e. gelijkwaardige auto's te handhaven is als je;

- een standaard F1 auto creëert voor alle teams (eventueel met minimale veranderingen toestaan), een beetje als A1 GP maar dan goed

- een mogelijkheid onderdelen van een team te kopen tegen een vastgestelde prijs. Nadeel hiervan is dat ontwikkeling op een laag pitje komt te staan, je kunt ten slotte je voorvleugel maar 1 race gebruiken voordat andere teams zien dat die beter is o.i.d.
Daarmee neem je een groot deel van het DNA van de F1 weg. Standaard auto's is mijn inziens geen goed idee, daarvoor kan je beter naar andere raceklassen kijken.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:52:
[...]

Klopt die redenatie aan het eind wel? Als die service 5 miljoen abonnees krijgen, dan verliezen de tv-zenders toch kijkers en gaan die minder betalen? Of mis ik wat?
Klopt, die redenatie is heel kort door de bocht.
Van het geld dat bijvoorbeeld naar de F1TV in Nederland gaat vanaf de abonnees, gaat ook een vergoeding naar de Ziggo omdat die de uitzendrechten hebben voor Nederland.

(is ook mede de reden dat de F1TV app zo wisselend per land wel/niet is, afhankelijk of ze de vergoeding onderhandeling hebben afgerond met de partij die de rechten voor die regio heeft)

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 26-03-2019 10:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:33:
[...]

En weer brede voorvleugels... they will never learn.
Wel ground effect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:45

mphilipp

Romanes eunt domus

Aardappel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:18:
- een standaard F1 auto creëert voor alle teams (eventueel met minimale veranderingen toestaan), een beetje als A1 GP maar dan goed
Zoals A1GP en elka andere openwheel raceklasse. Er is dan geen enkele differentiator meer, en dus verliest F1 zijn aantrekkingskracht voor velen. Kijk naar hoeveel mensen op een F2 race af komen. Eenheidsworsten kijken is niet leuk. Constructeurs zijn juist wat F1 leuk maakt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:40
mphilipp schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:41:
[...]

Zoals A1GP en elka andere openwheel raceklasse. Er is dan geen enkele differentiator meer, en dus verliest F1 zijn aantrekkingskracht voor velen. Kijk naar hoeveel mensen op een F2 race af komen. Eenheidsworsten kijken is niet leuk. Constructeurs zijn juist wat F1 leuk maakt.
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, maar dit leken me 2 opties die enigszins haalbaar zouden zijn.

Er is altijd een dominantie geweest van 1, 2, of 3 teams.

En niet alleen in de F1 is dat zo, kijk maar naar andere sporten, ook zij met het vele geld winnen en blijven jarenlang bovenaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 00:48
Aardappel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:44:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, maar dit leken me 2 opties die enigszins haalbaar zouden zijn.

En niet alleen in de F1 is dat zo, kijk maar naar andere sporten, ook zij met het vele geld winnen en blijven jarenlang bovenaan staan.
Het verschil is dat PEC Zwolle het Ajax lastig kan maken in de Arena. Williams kan met de beste wil nog niets eens binnen twee rondjes van een Mercedes blijven. De Formule 1 wil dat teams hun eigen aero produceren en ook zal de ontwikkeling van de motor vrij blijven. Dat is in mijn ogen ook het DNA van de sport en ik ben blij dat dit zo blijft.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 26-03-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Aardappel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:44:
[...]

Real - Ajax?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
NotSoSteady schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:57:
[...]

Het verschil is dat PEC Zwolle het Ajax lastig kan maken in de Arena. Williams kan met de beste wil nog niets eens binnen twee rondjes van een Mercedes blijven. De Formule 1 wil dat teams hun eigen aero produceren en ook zal de ontwikkeling van de motor vrij blijven. Dat is in mijn ogen ook het DNA van de sport en ik ben blij dat dit zo blijft.
Daar ben ik het niet mee eens. In de jaren 50, 60, 70 en 80 kon je gewoon een volledige auto kopen die een ander team had gebouwd. Teams hadden vaak zelfs twee of drie verschillende auto's omdat ze niet genoeg geld hadden. Alles zoveel mogelijk zelf doen is pas iets van de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
Real heeft de afgelopen 3 jaar 3 keer de CL gewonnen, dat is vrij dominant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic😀....dit is een F1 topic geen voetbal topic😀

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

dutchgio schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Real heeft de afgelopen 3 jaar 3 keer de CL gewonnen, dat is vrij dominant.
En toch schakelt Ajax Real dit jaar uit, zonder grote regelwijzigingen, zonder heel veel uitvallers of andere vreemde zaken. Domweg omdat de spelers van Ajax het beter hebben gedaan dan de spelers van Real.

In de F1 zie ik dat niet gebeuren, puur omdat het naast hard werk ook heel erg veel geld kost om vooraanstaande techniek te ontwikkelen. Techniek die nodig is om vooraan te rijden. We kunnen wel stellen dat het team van Force India het de afgelopen jaren budgettechnisch misschien wel het beste heeft gedaan, maar toch zijn ze niet in staat om van Mercedes te winnen.

Wanneer je de allerbeste ontwerpers etc samen met Lewis en Max een budget geeft wat 25x kleiner is dan dat van Ferrari, dan zullen ze alsnog niet winnen.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 03:46
Nhz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:27:
[...]

En toch schakelt Ajax Real dit jaar uit, zonder grote regelwijzigingen, zonder heel veel uitvallers of andere vreemde zaken. Domweg omdat de spelers van Ajax het beter hebben gedaan dan de spelers van Real.

In de F1 zie ik dat niet gebeuren, puur omdat het naast hard werk ook heel erg veel geld kost om vooraanstaande techniek te ontwikkelen. Techniek die nodig is om vooraan te rijden. We kunnen wel stellen dat het team van Force India het de afgelopen jaren budgettechnisch misschien wel het beste heeft gedaan, maar toch zijn ze niet in staat om van Mercedes te winnen.

Wanneer je de allerbeste ontwerpers etc samen met Lewis en Max een budget geeft wat 25x kleiner is dan dat van Ferrari, dan zullen ze alsnog niet winnen.
Force India (Perez) heeft wel een podium gehaald in 2018 en daarmee in ieder geval de helft van Mercedes/Ferrari verslagen. Nee tuurlijk gaan ze het kampioenschap niet winnen, maar Ajax gaat de Champions League ook echt niet winnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
Nhz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:27:
[...]

VAR? Daarbij zie je dat Ajax weldegelijk een groter budget heeft gekregen in de loop der jaren, en het team/de club ook is gegroeid. Een Williams boekt niet echt vooruitgang.

Het gat tussen de teams blijft te groot, ook een coureur zelf heeft hier weinig invloed op.
Een Ricciardo of Räikkönen, topcoureurs die naar een minder team gaan, doen niet bovenin mee.
Je bent teveel afhankelijk van techniek en daar is de top een stuk verder in.
Het is echter maar de vraag of je dat moet gaan reguleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
YakuzA schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Klopt, die redenatie is heel kort door de bocht.
Van het geld dat bijvoorbeeld naar de F1TV in Nederland gaat vanaf de abonnees, gaat ook een vergoeding naar de Ziggo omdat die de uitzendrechten hebben voor Nederland.

(is ook mede de reden dat de F1TV app zo wisselend per land wel/niet is, afhankelijk of ze de vergoeding onderhandeling hebben afgerond met de partij die de rechten voor die regio heeft)
Bron? :P Want volgens mij is daar vrij weinig over bekend.

Het enige wat we weten is dat Bernie weinig had met dat online gedoe en er geen problemen mee had de online rechten exclusief te verkopen aan de uitzendgerechtigde. (bijv. de huidige deal met Sky UK en Ziggo tot vorig jaar) Daardoor kan Liberty geen F1TV aanbieden in landen waar nog een oude 'Bernie' deal loopt.

Bij alle nieuwe deals die Liberty sluit, verkopen ze die rechten niet meer exclusief (bijv. Ziggo vanaf dit jaar), waardoor ze wel F1TV kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:23

Player1S

Probably out in the dark

mphilipp schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:41:
[...]

Probleem is dat er geen realistische optie is voor F1.

Richting 1-spec gaan: F1 word als zoveel klasses en verliest aantrekkingskracht (hoewel een IRL aardig boert met dat en vroeger (pre-split) Champcar het F1 behoorlijk lastig maakte). Zelfs als dit er door komt zal geld nog steeds het verschil maken. Dat zie je nu ook al in de klasses waar dit al geld.

Budget-cap invoeren: Als je dit al lukt zullen de grote teams alle registers los trekken om het te omzeilen dus lost het nog niks op

Geen budget-cap: de kleinere teams raken steeds verder achterop. Een Renault kan niet aanhaken dus haakt af (-2 autos, -4 motoren). Als Williams (-2 autos) omvalt dan rijdt iemand anders achteraan dus ook die word minder interessant dus zal ook in zwaar weer komen (-2 autos). Om verschil op te vullen voeren de grote teams 3 autos. Hierdoor worden de kleinere teams nog verder weg gedrukt dus komen ze in de problemen.

Hulde aan de persoon die een oplossing weet te verzinnen die alle teams accepteren en respecteren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
Player1S schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:08:
[...]

Probleem is dat er geen realistische optie is voor F1.

Richting 1-spec gaan: F1 word als zoveel klasses en verliest aantrekkingskracht (hoewel een IRL aardig boert met dat en vroeger (pre-split) Champcar het F1 behoorlijk lastig maakte). Zelfs als dit er door komt zal geld nog steeds het verschil maken. Dat zie je nu ook al in de klasses waar dit al geld.

Budget-cap invoeren: Als je dit al lukt zullen de grote teams alle registers los trekken om het te omzeilen dus lost het nog niks op

Geen budget-cap: de kleinere teams raken steeds verder achterop. Een Renault kan niet aanhaken dus haakt af (-2 autos, -4 motoren). Als Williams (-2 autos) omvalt dan rijdt iemand anders achteraan dus ook die word minder interessant dus zal ook in zwaar weer komen (-2 autos). Om verschil op te vullen voeren de grote teams 3 autos. Hierdoor worden de kleinere teams nog verder weg gedrukt dus komen ze in de problemen.

Hulde aan de persoon die een oplossing weet te verzinnen die alle teams accepteren en respecteren.
Als Renault en Williams ermee kappen valt er voor RB en Merc en Ferrari ook niets meer te winnen he. Op een gegeven moment zullen ze wel mee moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Razorbite schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:21:
[...]

Als Renault en Williams ermee kappen valt er voor RB en Merc en Ferrari ook niets meer te winnen he. Op een gegeven moment zullen ze wel mee moeten.
maar wat gaan ze "moeten"? Is dat een trigger om dan toch maar die rival series te starten (gerucht gaat dat Bernie met 2 teambasen hierover gesproken heeft afgelopen winter)? Of moeten ze maar eens naar iets anders kijken? Dus ook uit de F1 stappen.
Of toch maar mee gaan met een budgetcap.

Het is niet zo zwart-wit als ze moeten maar akkoord gaan met een budgetcap. En als ze al akkoord gaan moeten ze zich er wel aan houden en niet stiekem via allerlei trukjes het omzeilen.

Ferrari is op gegeven moment auto's gaan leveren voor A1GP. Dat was dan wel 2-3 jaar voor de destijds geplande budgetcap maar dat was nou juist een heel mooi iets geweest om zo'n budgetcap te omzeilen.
Schrijf bepaalde ontwikkelingskosten weg op dat project en je bent er al.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Player1S schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:26:
[...]

maar wat gaan ze "moeten"? Is dat een trigger om dan toch maar die rival series te starten (gerucht gaat dat Bernie met 2 teambasen hierover gesproken heeft afgelopen winter)? Of moeten ze maar eens naar iets anders kijken? Dus ook uit de F1 stappen.
Of toch maar mee gaan met een budgetcap.

Het is niet zo zwart-wit als ze moeten maar akkoord gaan met een budgetcap. En als ze al akkoord gaan moeten ze zich er wel aan houden en niet stiekem via allerlei trukjes het omzeilen.

Ferrari is op gegeven moment auto's gaan leveren voor A1GP. Dat was dan wel 2-3 jaar voor de destijds geplande budgetcap maar dat was nou juist een heel mooi iets geweest om zo'n budgetcap te omzeilen.
Schrijf bepaalde ontwikkelingskosten weg op dat project en je bent er al.
En juist die A1 gp stortte volledig in. Ik zie het niet goed komen met een spec serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MikeyMan schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:30:
[...]

En juist die A1 gp stortte volledig in. Ik zie het niet goed komen met een spec serie
Dat is natuurlijk geen graadmeet. Een F2, F3 of Indycar zijn ook spec series.
De indycar heeft een enorme knauw gekregen door de split in de jaren 90 maar daarvoor was het een serieuze tegenstander voor de F1. Het ging zo ver dat RTL in hun contract met Bernie hadden staan dat ze helemaal geen F1 mochten uitzenden. Ook circuits schenen zo'n clausule te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:30:
[...]
A1GP had andere problemen. Op zich was het concept best leuk, die landencup zeg maar. Maar het werd een B-klasse voor de F2 teams, waarbij 1 F2 team 2 of 3 A1GP teams bestierden die een beetje voor elkaar aan het testen waren. Dan heb je als TeamNL geen kans meer omdat jij alles alleen mag uitzoeken.
Maar goed, dit is ook geen A1GP topic, dus laten we het bij F1 houden.

Een 1 spec klasse is om diverse redenen een slecht idee. Er is dan geen differentiator meer, dus de toegevoegde waarde van F1 is er dan niet meer.

Een budgetcap is misschien de enige haalbare optie, maar wel een lastige. Punt 1 al om consensus te krijgen over überhaupt een budgetcap en dan nog over de hoogte. Punt 2 heb ik al uitgebreid bepleit: hoe handhaaf je dat? Ik denk dan dat je bij elk team een forensic accountant moet neerzetten die alles in de gaten houdt. Maar ja...hoe houdbaar is dat? Ik weet het ook niet. Als iemand fout wil, vinden ze wel een manier (tip: kijk eens naar de serie Billions...en hun omgang met de afdeling Compiance :+ )

In principe moet je leuke dingen kunnen doen met veel minder geld als Ferrari, Red Bull en Mercedes uitgeven. Kijk naar Force India. Het is niet onmogelijk. Misschien kan gekeken worden naar wat het meeste kost. Ik weet er niet alles van, maar ik meen begrepen te hebben van de nieuwe LMP1 reglementen dat ze een motorleverancier willen die een motor levert volgens de specificaties (die er nu ook zijn), die een bepaalde levensduur heeft en een operating cost van $x per seizoen of per race (dat weet ik even niet). Dus dan perk je het budget voor de motor in. Misschien dat zoiets met een chassis ook mogelijk is. Misschien is dat een haalbare manier van een budgetcap implementatie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mphilipp schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Een budgetcap is misschien de enige haalbare optie, maar wel een lastige. Punt 1 al om consensus te krijgen over überhaupt een budgetcap en dan nog over de hoogte. Punt 2 heb ik al uitgebreid bepleit: hoe handhaaf je dat? Ik denk dan dat je bij elk team een forensic accountant moet neerzetten die alles in de gaten houdt. Maar ja...hoe houdbaar is dat? Ik weet het ook niet. Als iemand fout wil, vinden ze wel een manier
Dat is waarom ik A1GP aanhaalde. Als die serie niet ten ziele was gegaan en destijds was het budgetcap wel ingegaan. Ferrari had dan waarschijnlijk heel makkelijk bepaalde ontwikkelingskosten kunnen schuiven richting het A1GP project en stomtoevallig werkte die ontwikkeling ook op hun F1 auto.

En ik zie ook wel gebeuren dat de grote teams akkoord gaan met budgetcap mits ze meer mogen delen met hun B-Team. Dan heb je straks dat RBR bv de achterkant ontwikkeld en STR de voorkant.

Linksom of rechtsom of rechtdoor. Het is een heel lastig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Player1S schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:07:
[...]
Dat is waarom ik A1GP aanhaalde. Als die serie niet ten ziele was gegaan en destijds was het budgetcap wel ingegaan. Ferrari had dan waarschijnlijk heel makkelijk bepaalde ontwikkelingskosten kunnen schuiven richting het A1GP project en stomtoevallig werkte die ontwikkeling ook op hun F1 auto.

En ik zie ook wel gebeuren dat de grote teams akkoord gaan met budgetcap mits ze meer mogen delen met hun B-Team. Dan heb je straks dat RBR bv de achterkant ontwikkeld en STR de voorkant.

Linksom of rechtsom of rechtdoor. Het is een heel lastig iets.
Aan de andere kant lijkt de CFD simulatietijd en windtunnel beperkingen toch wel redelijk te gaan bij de F1 teams.
(behalve de Ferrari<>Haas truuk van een paar jaar geleden waar ineens 50 aerodynamici van Ferrari bij Haas werkten)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik heb het al een keer voorbij zien komen een link naar een site waar gesproken werd over wielbasis en rake van de 2019 wagens.

Ik heb hier een handig lijstje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U7t1hX8eVxyH34KQsnOs3Ume/full.png

Is wel van tijdens de testweek, volgens mij heeft Mercedes een hogere rake gebruikt in Melborne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wie is "schoon"? Is er een schoonmaakwagentje langsgekomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:14
Pathogen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:06:
Wie is "schoon"? Is er een schoonmaakwagentje langsgekomen? :P
Ik gok Alfa Romeo? Die onbreken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ChipSkylark schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:08:
[...]
Ik gok Alfa Romeo? Die onbreken.
Bron is Duits (AMuS). Sauber > NL ..... juist :+

@TrekDr0p "volgens mij"? :P
...
Unsere Messung stammt jedoch aus der ersten Testwoche von Barcelona. In der zweiten hat Mercedes den Anstellwinkel offenbar signifikant erhöht. Nach unseren Informationen um fast 20 Millimeter. Prompt wurde das Auto auch schneller.

However, our measurement comes from the first week of testing in Barcelona. In the second Mercedes has apparently increased the angle significantly. According to our information, by almost 20 millimeters. Prompt, the car was faster.

...

[ Voor 66% gewijzigd door hardware-lover op 26-03-2019 14:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hardware-lover schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:10:
[...]

_O-

Haha, daar ging mijn koffie.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:33
TrekDr0p schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:54:
Ik heb het al een keer voorbij zien komen een link naar een site waar gesproken werd over wielbasis en rake van de 2019 wagens.

Ik heb hier een handig lijstje.
[Afbeelding]

Is wel van tijdens de testweek, volgens mij heeft Mercedes een hogere rake gebruikt in Melborne
Ik vind het altijd knap hoe ze op basis van foto's millimeter precies kunnen aangeven hoe lang en welke hoek wagens hebben. (en ja hier hoort een sarcasme smiley bij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:14
[...]

...
Unsere Messung stammt jedoch aus der ersten Testwoche von Barcelona. In der zweiten hat Mercedes den Anstellwinkel offenbar signifikant erhöht. Nach unseren Informationen um fast 20 Millimeter. Prompt wurde das Auto auch schneller.

However, our measurement comes from the first week of testing in Barcelona. In the second Mercedes has apparently increased the angle significantly. According to our information, by almost 20 millimeters. Prompt, the car was faster.

...
Hahaha heerlijk dit. Daar had ik zelf ook op kunnen komen, ik zit notabene in Duitsland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

scrappy.doo schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Force India (Perez) heeft wel een podium gehaald in 2018 en daarmee in ieder geval de helft van Mercedes/Ferrari verslagen. Nee tuurlijk gaan ze het kampioenschap niet winnen, maar Ajax gaat de Champions League ook echt niet winnen hoor.
Dat was dan ook een knotsgekke race, waarin zowel een Mercedes, een Ferrari als twee RedBulls flink wat tegenslag hadden.

Wat ik probeer te zeggen is dat het in de F1 veel moeilijker is om (tijdens een normale wedstrijd) als 'kleintje' een 'grote' te verslaan dan in het voetbal, wat hier eerder aangehaald werd.

Just to be clear: Ik ben tegen het standaardiseren van de F1. Het is juist mooi hoe verschillende teams met verschillende oplossingen komen. Maar ik vind het mooi als ook op een gewone dag een team als Force India het een Mercedes lastig kan maken. Dat is vandaag de dag gewoon nagenoeg onmogelijk. Terwijl dat in het voetbal (wat hier door iemand anders als voorbeeld aangehaald werd) echt wel mogelijk is, dat zien we elke week in de NLse competitie. De ene week wint Feyenoord met 7-2 van Ajax, en de week erna krijgen ze op de klote van een team dat bij-wijze-van tegen degradatie voetbalt. Puur omdat de spelers een keer minder in vorm zijn, of omdat het kunstgras ze toch minder lekker ligt dan het echte gras van de Kuip.

Waar het denk ik in het kort op neer komt: de input van de coureur moet weer veel belangrijker worden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

[...]

...
Ik lees nooit hele teksten, en dit had ik destijds op de tv gehoord, maar blijkbaar dus ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Nhz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:42:
[...]

Dat was dan ook een knotsgekke race, waarin zowel een Mercedes, een Ferrari als twee RedBulls flink wat tegenslag hadden.

Wat ik probeer te zeggen is dat het in de F1 veel moeilijker is om (tijdens een normale wedstrijd) als 'kleintje' een 'grote' te verslaan dan in het voetbal, wat hier eerder aangehaald werd.
Wedstrijd Real Madrid - Ajax gezien?
Varane kopt hem op de lat, Mazraoui die de bal net wel/net niet binnen houd, Tadic met een zondagsschot in de kruising, Schöne die Courtois verschalkt, omdat laatste net 1 stapje te ver naar voren doet. Zo'n vrije trap maakt hij voorlopig ook niet meer.

Echt een knotsgekke wedstrijd! Men noemt het wel 'Het wonder van Madrid'. O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik had toch de [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 thread gebookmarkt? Ik lees alleen maar dingen over een sport? die mij totaal niet interesseren. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
scrappy.doo schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:56:
[...]

Wedstrijd Real Madrid - Ajax gezien?
Varane kopt hem op de lat, Mazraoui die de bal net wel/net niet binnen houd, Tadic met een zondagsschot in de kruising, Schöne die Courtois verschalkt, omdat laatste net 1 stapje te ver naar voren doet. Zo'n vrije trap maakt hij voorlopig ook niet meer.

Echt een knotsgekke wedstrijd! Men noemt het wel 'Het wonder van Madrid'. O-)
Toch is dat anders omdat Ajax op eigen kwaliteit kan winnen van Real, hoewel ze natuurlijk normaal gesproken niet echt zoveel kans hebben. Als Ajax echter de wedstrijd van het seizoen speelt, dan hebben ze in redelijk wat gevallen de kans om te winnen.

In de F1 is dat simpelweg niet het geval, een niet top 3-team kan de race van hun leven hebben, maar als er bij Merc/Ferrari/RB niet al teveel mis gaat, dan is er geen enkele kans om de wedstrijd te winnen. Het gat is simpelweg zo enorm, dat er in principe 6 auto's met problemen moeten kampen. Zelfs een gunstige safety car of gunstige weersomstandigheden helpen daar in principe maar weinig bij (als je niet in een top 3-auto rijdt).

Het aantal 'upsets' is in voetbal dan ook een stuk hoger dan het aantal 'upsets' in F1. Ik kan me de laatste keer dat een niet top 3-auto de race heeft gewonnen zo snel iig ff niet herinneren. Verrassende voetbaluitslagen waarbij een klein team een grote reus verslaat zijn een stuk makkelijker voor de geest te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Snowdog schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:26:
[...]
Het aantal 'upsets' is in xxxx dan ook een stuk hoger dan het aantal 'upsets' in F1. Ik kan me de laatste keer dat een niet top 3-auto de race heeft gewonnen zo snel iig ff niet herinneren. Verrassende voetbaluitslagen waarbij een klein team een grote reus verslaat zijn een stuk makkelijker voor de geest te halen :P
De seizoenen voor de V6 turbo zijn toch ook weer niet zo lang geleden? ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Snowdog schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Toch is dat anders omdat Ajax op eigen kwaliteit kan winnen van Real, hoewel ze natuurlijk normaal gesproken niet echt zoveel kans hebben. Als Ajax echter de wedstrijd van het seizoen speelt, dan hebben ze in redelijk wat gevallen de kans om te winnen.
...
Het aantal 'upsets' is in voetbal dan ook een stuk hoger dan het aantal 'upsets' in F1. Ik kan me de laatste keer dat een niet top 3-auto de race heeft gewonnen zo snel iig ff niet herinneren. Verrassende voetbaluitslagen waarbij een klein team een grote reus verslaat zijn een stuk makkelijker voor de geest te halen :P
Nou het blijft appels met peren vergelijken, maar Ajax heeft wat mij betreft niet alleen op eigen kwaliteit gewonnen. Madrid was ook gewoon echt waardeloos.

Daarnaast wordt er ook aardig wat meer gevoetbald dan F1 gereden, dus het aantal upsets ligt natuurlijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

scrappy.doo schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:37:
[...]

Nou het blijft appels met peren vergelijken, maar Ajax heeft wat mij betreft niet alleen op eigen kwaliteit gewonnen. Madrid was ook gewoon echt waardeloos.

Daarnaast wordt er ook aardig wat meer gevoetbald dan F1 gereden, dus het aantal upsets ligt natuurlijk hoger.
Exact mijn punt. Het lag aan de spelers (van beide partijen) dat Ajax kon winnen, in de F1 kan je als coureur hooguit het verschil maken met/tegen je teamgenoot. Al is een coureur nog zo goed, zonder flink veel uitvallers wordt je met een middenveld auto nooit een podiumkandidaat.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:48

pinda powerrr

Slow down...

Om het maar in F1 termen te houden: Als we Lewis in de Williams zetten, rijdt hij ook geen top 6.
De beste coureur van de grid op het moment (gelet op zijn dominantie/titels afgelopen jaren) is kansloos zonder het juiste materiaal.

Was het zo moeilijk om deze vergelijking te maken?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
pinda powerrr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:59:
Om het maar in F1 termen te houden: Als we Lewis in de Williams zetten, rijdt hij ook geen top 6.
De beste coureur van de grid op het moment (gelet op zijn dominantie/titels afgelopen jaren) is kansloos zonder het juiste materiaal.

Was het zo moeilijk om deze vergelijking te maken?
Geen top 6 is wel een understatement, je bedoelt waarschijnlijk dat hij dan ook gewoon laatste (of een-na-laatste) rijdt, want met die Williams valt gewoon niks te beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Snowdog schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:02:
[...]

Geen top 6 is wel een understatement, je bedoelt waarschijnlijk dat hij dan ook gewoon laatste (of een-na-laatste) rijdt, want met die Williams valt gewoon niks te beginnen :P
Dat ligt er maar net aan hoeveel mensen er uitvallen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05

Pierre

Van nature lui!

Snowdog schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:02:
[...]
Want met die Williams valt gewoon niks te beginnen :P
Die rijden alvast door naar China, dan zijn ze op tijd binnen en niet met 5 ronden achterstand.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 15:51

World Citizen

FreeReef.nl

De vergelijking gaat enkel op als een van de 2 teams een shirt heeft met geavanceerde luchtmolecuul grijp nano structuren, zodat ze sneller kunnen rennen.
Ofwel, geld hadden om dat te ontwikkelen wat een ander team niet heeft.

Hoe dan ook

NOG 3 nachtjes slapen!

Ik heb nog steeds maar 1 wens, en dat is dat de Honda niet stuk gaat. Of ze 3e of 10e worden maakt me niet uit. Als ze maar niet stuk gaan. Ik gun Honda echt veel... en hoop dat ze het gaan krijgen.

FreeReef.nl

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleMensen, voetbal mag in de desbetreffende voetbaltopics blijven hoor. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Voor wie wat tijd over heeft.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razorbite
Uitgelekte CDF van de 2021 regels auto:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2iX0oXW0AAN3f2.jpg

Uitgewerkt in een model:

Afbeeldingslocatie: https://imgr4.auto-motor-und-sport.de/Formel-1-2021-Konzept-Mark-Antar-bigMobile2x-c371921d-1439389.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Formel-1-2021-Konzept-Mark-Antar-bigMobile2x-2e7b6363-1439388.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr4.auto-motor-und-sport.de/Formel-1-2021-Konzept-Mark-Antar-bigMobile2x-317e971-1439390.jpg
  • 50kg zwaarder naar het schijnt
  • Ground effect krijgt een grote rol
Mijn mening.
Ground effect = minder vleugel/bardgeboard nodig = beter volgen ->
beter volgen + zwaardere auto's = langere remweg.

Lijkt me prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:50
Wederom interessante podcast van Nico. Vanochtend in de auto beluisterd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
Razorbite schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:54:

[Afbeelding]

[Twitter]

Uitgewerkt in een model:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn mening.

Lijkt me prima.
Zwaarder = langere remweg idd.
'Beter volgen' heeft geen invloed op de remweg :P

Het probleem is nu vooral dat die dingen veel te hard de hoek omgaan, de bochtensnelheden zijn enorm hoog waardoor je minder hoeft te remmen.
Het zal er dus vooral om gaan of deze regels ook zorgen voor flink minder downforce.

Ik had trouwens liever gezien dat ze weer op dieet gingen. Een Formule 1 auto hoort niet 800kg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
P.K. schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Zwaarder = langere remweg idd.
'Beter volgen' heeft geen invloed op de remweg :P
Je hebt gelijk. Ik was wat te enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 21:01
Beter in het andere topiquee.

[ Voor 84% gewijzigd door Ari Gold op 27-03-2019 00:00 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:32
Oh god, why!!??

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2nPe3dXgAETo4S.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het masterplan van Renault om in 2020 een race in de formule 1 te winnen is uitgelekt:
Franse automaker Renault wil de fusiegesprekken met het Japanse Nissan voortzetten binnen een jaar, en wil daarna vervolgens het liefst gezamenlijk Fiat Crysler aankopen. Dat zeggen bronnen woensdag tegen zakenkrant Financial Times (FT).
Moederbedrijf van Ferrari kopen zodat je een race wint zodra Ferrari dat doet :+

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 27-03-2019 09:23 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:22:
Het masterplan van Renault om in 2020 een race in de formule 1 te winnen is uitgelekt:

[...]

Moederbedrijf van Ferrari kopen zodat je een race wint zodra Ferrari dat doet :+
Renault kan dat geld beter gebruiken om hun eigen personenauto's te verbeteren, die dingen hebben dezelfde Franse nep-Kwaliteit als hun F1 auto. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ThomasG schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:26:
[...]
Renault kan dat geld beter gebruiken om hun eigen personenauto's te verbeteren, die dingen hebben dezelfde Franse nep-Kwaliteit als hun F1 auto. :')
Je bedoelt de motor? Want je weet toch hopelijk wel dat het F1 chassis gewoon uit Enstone, Engeland komt ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53

[...]

Ferrari is niet meer van Fiat toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ voor ~23% "Nederlands": Wikipedia: Ferrari :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Wij zijn dan ook een belastingparadijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ThomasG schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:19:
[...]
Wij zijn dan ook een belastingparadijs :+
En staan nog op de zwarte lijst van de EU ook. Toch iets om trots op te zijn als Nederlander. De ondernemingslust is nog steeds aanwezig... :+

/sarcasme off

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
Gasly is best een lekker wijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tlpeter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:40:
[...]

Ik kan eroverheen kijken, maar ik zie Gasly helemaal niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 21:40

Temujin

Zegt ook wel eens iets

MikeyMan schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:42:
[...]

Ik kan eroverheen kijken, maar ik zie Gasly helemaal niet
onder max. Linksboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
Razorbite schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:54:

[Afbeelding]

[Twitter]

Uitgewerkt in een model:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn mening.

Lijkt me prima.
  • This is apparently the ninth iteration of the concept, and is meant to reduce downforce loss when following another car from 70% loss to just 20% loss in the same situation.
  • Reduction in front tyre width to 270mm (rear remains 405mm) with 710mm outer diameter 18" tyres [already confirmed]
  • Maximum(or mandatory?) wheelbase of 3400mm (down from 3600 to 3650mm of 2019 cars)
  • Front wing rule builds upon the 2019 rule to have a three-element front wing connected directly to nose (i.e., no Y250 vortex), with 50-100mm lesser overall width than 2019, end plates appear to remain similar
  • Apparent removal of "stub" nose loophole
  • Fins over front wheels to manage front wheel wake
  • Flat floor rule is generally abandoned, with no more tea tray etc
  • Champcar style underbody inlet with vortex generator strakes. Prescribed tunnel inlet area. The current unrestricted bodywork areas around the bargeboards are presumably eliminated
  • Greater diffuser angle than 2019 F1 cars with the diffuser starting further up the car and ahead of the ahead of the rear axle, similar to older CART cars or the Swift Formula Nippon car
  • Rear wing blends into endplates with no more separate vertical pieces
Even een schaamteloze aanvulling van mijn eerdere post met als bron F1technical.

https://www.f1technical.n...7fd2b314e8f357f8f#p824355

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

creatief:

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:48

pinda powerrr

Slow down...

[...]

OMG...nou rij ik Alfa Romeo, welke (m.i. onterecht) een slechte naam heeft. Met een overname krijg je straks een Italiaanse auto, die onder supervisie van Fransen is gemaakt. Nou, disaster waiting to happen :X

Kimi, run for your life!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pinda powerrr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:04:
[...]
OMG...nou rij ik Alfa Romeo, welke (m.i. onterecht) een slechte naam heeft. Met een overname krijg je straks een Italiaanse auto, die onder supervisie van Fransen is gemaakt. Nou, disaster waiting to happen :X

Kimi, run for your life!
Oude alfa’s hebben terecht die slechte naam totdat ze eindelijk wat niet-Italianen de Electronica lieten doen was het dramatisch. Sindsdien zijn de alfa’s prima.

Franse invloed zorgt misschien voor een terugvalletje.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zie ook dit Reddit-draadje voor meer van dit soort. Het past verrassend goed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:09

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2qx5ulXQAA6-wD.jpg:large

Susie Stoddart = Susie Wolff geworden

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:30
tlpeter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:40:
[...]

Nee joh, Sainz O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Die zie ik niet, wel Antonio Giovinazzi, bedoel je die?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Beaves schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:49:
[...]

Die zie ik niet, wel Antonio Giovinazzi, bedoel je die?
Oh, die lijken wel erg veel op mekaar dan, alleen de snor mistte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De vrouwelijke versie van LeClerc ziet er ook niet beroerd uit. En met mevrouw Bottas kun je volgens mij een behoorlijk wilde nacht beleven... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
sjaool schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:50:
En met mevrouw Bottas kun je volgens mij een behoorlijk wilde nacht beleven... :+
"It's James..."

:+

Wel knap dat een vrouwelijke Max nóg lelijker is dan het origineel :X

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 27-03-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

FastFred schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:51:
[...]

"It's James..."

:+

Wel knap dat een vrouwelijke Max nóg lelijker is dan het origineel :X
Max begint anders aardig goed op te drogen. De shop is inderdaad om heel hard weg te rennen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
De vrouwelijke versie van LeClerc ziet er ook niet beroerd uit. En met mevrouw Bottas kun je volgens mij een behoorlijk wilde nacht beleven... :+
Die vrouwelijke LeClerc zag er voor mij uit als jailbait :P
Doe mij vrouwelijke Kimi maar :9

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Finraziel schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:09:
[...]

Die vrouwelijke LeClerc zag er voor mij uit als jailbait :P
Doe mij vrouwelijke Kimi maar :9
Praktisch alles is voor mij jailbait... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:49
Dat is niet de vrouwelijke versie van LeClerc, dat is gewoon Natalia Dyer :o (actrice bekend van Stranger Things)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vg896YYlBr5xaS3DrD8LKlGY/medium.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door LoeWn op 27-03-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26

Tripl3 D

Brother in Arms

LoeWn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:29:

Dat is niet de vrouwelijke versie van LeClerc, dat is gewoon Natalia Dyer :o (actrice bekend van Stranger Things)
Het zijn volgens mij allemaal bestaande personen waar ze een match mee gezocht hebben op bepaalde 'trekjes'

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

LoeWn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:29:
[...]

[Afbeelding]
Zoek je de rest er ook nog even bij dan? >:) ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:03
basvn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:33:
[Twitter]

[Afbeelding]

Susie Stoddart = Susie Wolff geworden
Toen Nico Rosberg nog Fins was...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Toevallig vandaag tegengekomen dat BWT blijkbaar in de motornaam van de Racing Point is verwerkt in de officiele papieren :)

https://www.fia.com/file/78667/download
company: RACING POINT UK LIMITED
team: SPORTPESA RACING POINT F1 TEAM
chassis: RACING POINT
engine: BWT MERCEDES

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:20

[...]

Dan zijn ze wel 4 jaar te laat met dat plan :+ Maar zoveel zijn ze ook al te laat met een goede motor bouwen, dus ik sta er niet van te kijken :+
Enige wat ze daarmee kopen is Alfa Romeo-Sauber als B-team.

Edit: Zal Vasseur vast blij mee zijn. Kan hij in zijn geboortetaal praten met de nieuwe motorleverancier.

[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 28-03-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:11:
[...]

Dan zijn ze wel 4 jaar te laat met dat plan :+ Maar zoveel zijn ze ook al te laat met een goede motor bouwen, dus ik sta er niet van te kijken :+
Enige wat ze daarmee kopen is Alfa Romeo-Sauber als B-team.

Edit: Zal Vasseur vast blij mee zijn. Kan hij in zijn geboortetaal praten met de nieuwe motorleverancier.
Wie zegt dat Alfa het B-team zou zijn van Renault? :+
Verder wil ik er ook op wijzen dat Vasseur ontslag nam van zijn positie bij Renault eind 2016 omdat hij het niet eens kon worden met Abiteboul en Stoll over hoe het team te laten draaien.

Dat is overigens een interessante. Vasseur leidde eigenlijk eerst Enstone (auto) en Abiteboul Viry (PU). Jérôme Stoll was en is nog steeds de baas van de hele Renault F1 organisatie. Op een gegeven moment in 2016 zijn Vasseur en Abiteboul kennelijk gewisseld van positie waardoor Vasseur opeens de baas was in Viry. Vasseur was alleen meer de leider van de auto en de teamoperatie op circuits. Dat lijkt te zijn gaan bosten waarna Vasseur vertrok. Nu vervult Abiteboul beiden taken.

Is het je wel eens opgevallen dat Abiteboul constant bezig was en is de PU op te hemelen terwijl de problemen bij de auto zouden liggen? Nou mij wel. Abiteboul komt uit de Viry organisatie en is een zeer politiek figuur. Het is mij te opvallend dat hij de mensen in Enstone zo vaak aanvalt dat de auto niet goed genoeg is om de mensen in Viry maar te beschermen.

Ik denk dus niet dat Vasseur echt zit te wachten op contact met Abiteboul. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:20
DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:11:
Wie zegt dat Alfa het B-team zou zijn van Renault? :+
Mijn post was eigenlijk als pure sarcasme bedoeld. Ferrari is niet van Fiat, dat bedoelde ik met 4 jaar te laat. En dat ze er enkel Alfa Romeo (chassis) bij krijgen, dus geen Ferrari motor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Daar zal Sainz blij van worden, zo te zien rijdt Lando 1 hele dag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Pierre schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:42:
[...]

Blijkbaar geen vertrouwen in Sainz dat hij die auto goed kan testen. Zal wel een lekker team gevoel geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:42:
[...]

Mijn post was eigenlijk als pure sarcasme bedoeld. Ferrari is niet van Fiat, dat bedoelde ik met 4 jaar te laat. En dat ze er enkel Alfa Romeo (chassis) bij krijgen, dus geen Ferrari motor :+
Ja, en reageerde hier nog sarcastischer op door te impliceren dat die Alfa dan het A-team is en Renault het B-team. :Y)

Iets anders dan. Lap telemetrie van de top vijf uit Australië. :)

-Bottas lijkt net iets hogere topsnelheden te hebben gehaald dan Hamilton. Hamilton pakte het in de bochten door later te remmen en eerder op het gas te gaan.
-Vettel pakte Leclerc in S3
-Het verlies van Vettel op Hamilton was inderdaad in de bochten, niet de rechte stukken.
-Verstappen deed eigenlijk ook niet onder voor Hamilton op de rechte stukken, maar minder downforce setup dus verloren in de bochten.
https://unendinginsight.w...fying-telemetry-analysis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Let wel dat Fernando de pirelli testwagen gaat besturen en niet de MCL34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10 16:35
Pierre schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:42:
[...]

Het zal mij niet verbazen dat Sainz zijn stoeltje bij McLaren te danken heeft aan Alonso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 21:11

Reinier

\o/

Cranzai schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:08:
[...]

Let wel dat Fernando de pirelli testwagen gaat besturen en niet de MCL34
Ik lees dat niet, volgens mij gaat Norris dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

ppbruins schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:27:
[...]
Het zal mij niet verbazen dat Sainz zijn stoeltje bij McLaren te danken heeft aan Alonso.
Denk dat daar wel een grote kern van waarheid in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En het bewijs dat Ferrari haar PU's oververhit dreigde te raken in Melbourne blijft zich ook opstapelen. Ze waren kennelijk fors gedownrate.

Volledige artikel: https://www.auto-motor-un...det-antworten-australien/

[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-03-2019 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:09:
En het bewijs dat Ferrari haar PU's oververhit dreigde te raken in Melbourne blijft zich ook opstapelen. Ze waren kennelijk fors gedownrate.
[Embed: title]

[Twitter]

Volledige artikel: https://www.auto-motor-un...det-antworten-australien/
Net andersom; ze hadden teveel koeling, waardoor de motor dus niet optimaal kon functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Net andersom; ze hadden teveel koeling, waardoor de motor dus niet optimaal kon functioneren.
Ja dat dacht ik dus ook... maar dan schroef je het vermogen toch juist op om meer hitte te genereren? Of denk ik nu te simpel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
Of een stukje karton voor de radiator zoals vroegah :+

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
hansvk schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:17:
Of een stukje karton voor de radiator zoals vroegah :+
Als Räikkönen nou nog bij Ferrari was geweest, had 'ie gewoon weer z'n tear-offs in de sidepod kunnen laten vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Pierre schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:32:
[...]

Denk dat daar wel een grote kern van waarheid in zit.
Zal wel meehelpen, maar eerlijk is eerlijk, Sainz is imo ook geen pannekoek.
Gewoon een solide midfielder net als Hulkenberg of Perez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArcticWolf schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:15:
[...]
Ja dat dacht ik dus ook... maar dan schroef je het vermogen toch juist op om meer hitte te genereren? Of denk ik nu te simpel :P
Aangezien er best wel wat knappe koppen bij Ferrari werken, denk ik dat dat te simpel gesteld is... ;)
De motor harder laten draaien leidt tot meer slijtage. Als je het toerental opschroeft, gaat de boel eerder stuk. En je brandstofverbruik gaat omhoog, want je moet het mengsel ook aanpassen. Nee, ik denk dat er van alles mis kan gaan als je dat doet. Ik ben ervan overtuigd dat zij zelf best wel weten wat ze doen in die situatie. Alleen apart dat ze dit niet in de simulaties hebben gezien. Als je de boel zo slank bouwt, zou je zeggen dat je ook precies weet hoe de boel gekoeld wordt. Als je zodanig de plank misslaat dat je vermogen moet terugschroeven, heb je toch wel iets verkeerd gedaan.

Ben benieuwd of ze dit makkelijk kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Reinier schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Ik lees dat niet, volgens mij gaat Norris dat doen?
https://twitter.com/McLar.../1111304634797379585?s=19

Het is dus allemaal niet zo spannend. Hij stapt in de pirelli wagen en zal dus geen tips geven voor de ontwikkeling van de mcl34 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Blijkbaar werd de motor teveel gekoeld en loopt daardoor het ontstekingsmoment gevaar.

Ik begrijp het terugschroeven met deze redenering dan weer niet. Dan genereert het verbrandingsmotor deel toch juist minder warmte? Meer vermogen zou dan juist de temperatuur doen stijgen zou je zeggen. Naja, hoe dan ook, ze zullen het daar inderdaad beter snappen dan wij hier.

Wat ik ook minder goed begrijp is hoe ze dan omgaan met buitentemperaturen, als dat verbrandingspunt zo temperatuurgevoelig is.

Nog een ander puntje...

Vettel vroeg waarom de motor minder power gaf. Ze draaien de boel dus vanaf de pitmuur dicht, anders snap ik die vraag niet.

Beetje hetzelfde als met Max vorig jaar in Mexico geloof ik. Leek er toen ook op dat de boel vanaf de pitmuur teruggeschroefd werd.

Maar....dat mag toch niet, of zijn er uitzonderingen voor bepaalde zaken?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 21:11

Reinier

\o/

Cranzai schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:51:
[...]

https://twitter.com/McLar.../1111304634797379585?s=19

Het is dus allemaal niet zo spannend. Hij stapt in de pirelli wagen en zal dus geen tips geven voor de ontwikkeling van de mcl34 ofzo
Je hebt gelijk. De verwarring komt volgens mij door het feit dat die tweet niet goed geparst wordt op gbblog.com. Daar staat Lando@pirellisport. Plus, ze zeggen het zelf ook fout in het artikel :)
Pagina: 1 ... 54 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire