A1GP had andere problemen. Op zich was het concept best leuk, die landencup zeg maar. Maar het werd een B-klasse voor de F2 teams, waarbij 1 F2 team 2 of 3 A1GP teams bestierden die een beetje voor elkaar aan het testen waren. Dan heb je als TeamNL geen kans meer omdat jij alles alleen mag uitzoeken.
Maar goed, dit is ook geen A1GP topic, dus laten we het bij F1 houden.
Een 1 spec klasse is om diverse redenen een slecht idee. Er is dan geen differentiator meer, dus de toegevoegde waarde van F1 is er dan niet meer.
Een budgetcap is misschien de enige haalbare optie, maar wel een lastige. Punt 1 al om consensus te krijgen over überhaupt een budgetcap en dan nog over de hoogte. Punt 2 heb ik al uitgebreid bepleit: hoe handhaaf je dat? Ik denk dan dat je bij elk team een forensic accountant moet neerzetten die alles in de gaten houdt. Maar ja...hoe houdbaar is dat? Ik weet het ook niet. Als iemand fout wil, vinden ze wel een manier (tip: kijk eens naar de serie Billions...en hun omgang met de afdeling Compiance

)
In principe moet je leuke dingen kunnen doen met veel minder geld als Ferrari, Red Bull en Mercedes uitgeven. Kijk naar Force India. Het is niet onmogelijk. Misschien kan gekeken worden naar wat het meeste kost. Ik weet er niet alles van, maar ik meen begrepen te hebben van de nieuwe LMP1 reglementen dat ze een motorleverancier willen die een motor levert volgens de specificaties (die er nu ook zijn), die een bepaalde levensduur heeft en een operating cost van $x per seizoen of per race (dat weet ik even niet). Dus dan perk je het budget voor de motor in. Misschien dat zoiets met een chassis ook mogelijk is. Misschien is dat een haalbare manier van een budgetcap implementatie.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.