[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.099 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 19:02
Crazy D schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:12:
[...]

Als Max komende race wint scheert ie zich dit jaar niet meer :P
Dan lijkt hij bij de seizoensfinale best op het lokale volk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07
Crazy D schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:12:
[...]

Als Max komende race wint scheert ie zich dit jaar niet meer :P
Probeert het team op iedere gram gewicht te besparen..... Krijg je dit! O-)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

mphilipp

Romanes eunt domus

ThomasG schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:51:
[...]
Het "probleem" met Rich Energy is dat het er alle schijn van heeft dat het een dekmantel voor witwaspraktijken is, en dus niet "gewoon iemand met een zak geld". Er is een bankoverzicht van Rich Energy van vorig jaar uitgelekt, en daaruit blijkt dat ze weinig tot helemaal geen eigen vermogen hebben. En het bezoekadres van Rich Energy komt uit op een parkeerplaats.
Waarom blijven die verhalen toch steeds rondzingen? Vinden mensen het leuk om die onzin te geloven ofzo?

Welke balans is uitgelekt? Ik heb dat ding ook gezien, maar ik kan daar niets mee. Er wordt niet gezegd waar het precies van is, en als je een klein beetje verstand hebt, kun je op je vingers natellen dat 1 velletje natuurlijk nooit het hele verhaal van een bedrijf kan weergeven. Categorie onzin verhalen voor bij het kampvuur dus. Het zegt 0,0

Geloof je nou echt dat een team als Haas en conglomeraten als Hilton zo dom zijn dat ze daarin trappen en dat een stel keyboardwarriors van Reddit en Tweakers slimmer zijn dan de forensic accountants en advocaten die dat bedrijf hebben doorgelicht?

Ik weet helemaal niets van Rich Energy (en dat wil ik zo houden eigenlijk), maar die directeur was een keer bij Scarbs geloof ik en hij legde uit waar zijn producten te koop zijn. Niet bij de AH of Tesco's, maar alleen in exclusieve health clubs en sjieke hotels (zal wel Hilton zijn oa). Op die manier kan ie een premium prijs voor het product rekenen en zo zijn zakken vullen met dezelfde troep die Red Bull verkoopt. Ik vind dat een heel stuk aannemelijker klinken dan die onzin over een leeg bedrijf zonder geld. Als je dat gelooft moet je je toch wel even achter het oor krabben. Ik geloof niet dat die CEO een tweede Jean-Pierre van Rossum is met zijn Moneytron. Daar heeft men denk ik wel van geleerd.

Mocht het wél een lege huls zijn, dan zijn ze behoorlijk knap. Dan verdienen ze wat mij betreft alle aandacht, want ze hebben dan behoorlijk wat mensen om de tuin geleid. Behalve de slimmerds van Reddit natuurlijk... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-10 18:37
Yeah! Bahrein! RACEWEEK!

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/976/mcs/media/images/74071000/jpg/_74071377_gutierrez.jpg
Mexican driver Esteban Gutierrez's Sauber flips over following a collision with the Lotus of Pastor Maldonado at the Bahrain Grand Prix.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:17
Race week! *O* :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

Raceweek

Hopen op weer wat spannends!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:30
Ishetalraceweek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kom maar weer op met een nieuw circuit topic.

Zin in! d:)b

En ik ben erg blij dat het op een menselijke tijd wordt gereden. Dan kijkt mijn vrouw me niet raar aan als ik tijdens een race een pilsje opentrek...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
streamnl schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:01:
Kom maar weer op met een nieuw circuit topic.

Zin in! d:)b

En ik ben erg blij dat het op een menselijke tijd wordt gereden. Dan kijkt mijn vrouw me niet raar aan als ik tijdens een race een pilsje opentrek...
was jouw vrouw wel ook wakker dan?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:19
mphilipp schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:54:
[...]
Ik geloof niet dat die CEO een tweede Jean-Pierre van Rossum is met zijn Moneytron. Daar heeft men denk ik wel van geleerd.
Ik ben het grotendeels met je betoog eens, maar bovenstaande quote:
  1. Volgens mij zijn er altijd mensen (hoe slim en hoe goed omringd ook) die daar niet van leren.
  2. Ik kan mij ook teams indenken die blij zijn met het geld, ook al hebben ze een klein vermoeden dat er misschien iets niet 100% klopt. Iedereen bij Onyx GP is uiteindelijk ook altijd betaald geweest door Van Rossem voor zover ik weet (niet altijd op een gebruikelijke manier, zoek maar op "Tokio" in de pagina). Bij sommige teams is het nu eenmaal kiezen tussen vaag geld of geen geld.
Ik geloof ook niet meteen dat het een scam is. Uiteindelijk moeten ze bij Haas ook een budgetplanning maken, en naargelang daarvan mensen aannemen. Dus je wil zoveel mogelijk zekerheid over je inkomsten. Al blijft er iets raar aan dat bedrijf zijn. Misschien is het gewoon een hele opzet om een roddelcarroussel aan de gang te krijgen, en daarmee gratis reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:03:
[...]

was jouw vrouw wel ook wakker dan?
Jep. Een echte ochtendmens. En ik totaal niet...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Giesber schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:11:
[...]
Ik ben het grotendeels met je betoog eens, maar bovenstaande quote:
[list=1]
• Volgens mij zijn er altijd mensen (hoe slim en hoe goed omringd ook) die daar niet van leren.
• Ik kan mij ook teams indenken die blij zijn met het geld, ook al hebben ze een klein vermoeden dat er misschien iets niet 100% klopt.
Nou ja...de grap us dat er één blaadje circuleert en dat dáár 'iedereen' het wantrouwen op baseert. Plus dat je het spul niet in de winkel ziet liggen. Hoeveel mensen hebben ooit een Panerai bij de lokale juwelier zien liggen denk ik dan? Niet heel veel, en dan is Panerai niet eens een heel erg obscuur horlogemerk. Er zijn veel en veel duurdere klokkies waar geen hond (met een normaal salaris) ooit van gehoort heeft. Dat zegt dus helemaal niets. Vandaar dat ik me zo verbaas over het feit dat 'iedereen' klakkeloos dat verhaal overneemt en eindeloos blijft herhalen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Hier is Rich Energy te bestellen en te proberen of het ook smaakt:
https://www.richenergy.store/p/rich-energy-250ml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Er is in dit topic nog iemand geweest die het op Amazon besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22

pro_6or

amateur_60r

Nou nou, dat is een premium prijs zeg! Voor dat geld heb ik ook een Panerai Luminor Marina. Weliswaar op Bali maar dat lijkt me dan ook legit toch!

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Valt wel mee toch. Een blikje Red Bull kost ook "maar" 1,25€ bij de AH...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Pathogen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:13:
Er is in dit topic nog iemand geweest die het op Amazon besteld had.
ja ik :)

vind het t geld niet waard.
Redbull is lekkerder.
drink het niet veel, maar voorkeur gaat of naar redbull, of naar goedkoop spul

[ Voor 14% gewijzigd door basvn op 25-03-2019 10:24 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 19:13

Player1S

Probably out in the dark

mphilipp schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:54:
[...]

Waarom blijven die verhalen toch steeds rondzingen? Vinden mensen het leuk om die onzin te geloven ofzo?

Welke balans is uitgelekt? Ik heb dat ding ook gezien, maar ik kan daar niets mee. Er wordt niet gezegd waar het precies van is, en als je een klein beetje verstand hebt, kun je op je vingers natellen dat 1 velletje natuurlijk nooit het hele verhaal van een bedrijf kan weergeven. Categorie onzin verhalen voor bij het kampvuur dus. Het zegt 0,0

Geloof je nou echt dat een team als Haas en conglomeraten als Hilton zo dom zijn dat ze daarin trappen en dat een stel keyboardwarriors van Reddit en Tweakers slimmer zijn dan de forensic accountants en advocaten die dat bedrijf hebben doorgelicht?

Ik weet helemaal niets van Rich Energy (en dat wil ik zo houden eigenlijk), maar die directeur was een keer bij Scarbs geloof ik en hij legde uit waar zijn producten te koop zijn. Niet bij de AH of Tesco's, maar alleen in exclusieve health clubs en sjieke hotels (zal wel Hilton zijn oa). Op die manier kan ie een premium prijs voor het product rekenen en zo zijn zakken vullen met dezelfde troep die Red Bull verkoopt. Ik vind dat een heel stuk aannemelijker klinken dan die onzin over een leeg bedrijf zonder geld. Als je dat gelooft moet je je toch wel even achter het oor krabben. Ik geloof niet dat die CEO een tweede Jean-Pierre van Rossum is met zijn Moneytron. Daar heeft men denk ik wel van geleerd.

Mocht het wél een lege huls zijn, dan zijn ze behoorlijk knap. Dan verdienen ze wat mij betreft alle aandacht, want ze hebben dan behoorlijk wat mensen om de tuin geleid. Behalve de slimmerds van Reddit natuurlijk... :+
Lees dit even een keer aandachtig door als je je verveeld en kom dan even terug: https://forums.autosport....1627-what-is-rich-energy/

Er word daar door verschillende mensen behoorlijk onderzoek gedaan naar Rich Energy.
Zaken rondom Rich kloppen gewoon niet.

Alleen al het feit dat een bedrijf wat blijkbaar in staat is een Formule 1 team te sponsoren niet in staat is een fatsoenlijk marketingsteam op te zetten en veelal met matige photoshops.

En men is ook de lijst langs gegaan waar Rich te verkrijgen zou zijn en volgens mij was het nergens te vinden. Ook bij Hilton niet waar ze "zogenaamd" exclusiviteit contract mee zouden hebben.
Out of curiosity, I visited the Rich Energy site, effectively as a new customer. First off I am met by Grosjean and Magnussen, although their 'premium performance' link takes me only to specifications of the Haas F1.

On visiting 'the shop' I am then offered premium caps, muscle fit vests, cotton hoodie, beanie with stag, and various shirts/jackets.

Only on page 2 is there an energy product - a 'case' of 24 for £30. It doesn't state the size and the product appears to be in a can, of no use to me if its 330ml bracket, and also no use if it's not re-sealable.

All in all it gives the impression that the energy product is an afterthought. If it hadn't been a topic of discussion on here I wouldn't have been giving it any consideration whatsoever, and, to be honest, I don't think I'll be considering it any further.
deze quote is IMHO ook veelzeggend. Je wilt een energie drankje verkopen maar op je eigen site geef je meer info over het team dat je sponsort en je webstore is voornamelijk goodies ipv het spul waar het echt om zou moeten draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door Player1S op 25-03-2019 10:34 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:32:
[...]

deze quote is IMHO ook veelzeggend. Je wilt een energie drankje verkopen maar op je eigen site geef je meer info over het team dat je sponsort en je webstore is voornamelijk goodies ipv het spul waar het echt om zou moeten draaien.
Uberhaupt het enige product van Red Bull staat totaal niet in de focus op de website van Red Bull: https://www.redbull.com/nl-nl/ Of bij Monster: https://www.monsterenergy.com/ Het gaat allemaal over de activiteiten die ze doen en de promoties. Die shop van Rich, mijn gok is eerlijk gezegd dat ze de energy drink als eerste product toe hebben gevoegd, en daarna de apparel, waardoor het omlaag is gedrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Wellicht een marketingstrategie?

We hebben nu al langer over dit merk gepraat dan over alle andere sponsoren bij elkaar :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
[...]

Lees dit even een keer aandachtig door als je je verveeld en kom dan even terug: https://forums.autosport....1627-what-is-rich-energy/

Er word daar door verschillende mensen behoorlijk onderzoek gedaan naar Rich Energy.

Alleen al het feit dat een bedrijf wat blijkbaar in staat is een Formule 1 team te sponsoren niet in staat is een fatsoenlijk marketingsteam op te zetten en veelal met matige photoshops.

En men is ook de lijst langs gegaan waar Rich te verkrijgen zou zijn en volgens mij was het nergens te vinden. Ook bij Hilton niet waar ze "zogenaamd" exclusiviteit contract mee zouden hebben.

[...]

Vergeet niet dat Red Bull op de zelfde manier werkt. Eerst de ervaring verkopen, dan het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Razorbite schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Vergeet niet dat Red Bull op de zelfde manier werkt. Eerst de ervaring verkopen, dan het product.
Red Bull probeerde in het begin enkel in de horeca te verkopen als zijnde een soort premium drank, en dat was aardig mislukt. Red Bull is pas zo groot en succesvol geworden toen ze op grote schaal in de winkels zijn gaan verkopen. Je hebt niets aan reclame maken als je product nergens te krijgen is, althans niet op een gemakkelijke manier. Red Bull sponsort veel, doet veel aan reclame, en je kunt het ook overal kopen; loop maar een willekeurige supermarkt binnen.

Rich Energy probeert met Red Bull te concurreren, maar het is (bijna) nergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alexbl69 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:23:
Wellicht een marketingstrategie?

We hebben nu al langer over dit merk gepraat dan over alle andere sponsoren bij elkaar :).
en toch blijf ik het 'merkwaardig' vinden; bedrijf uit niets, flinke budgetten (modeling), product wat 0 exposure ken(de). Die exclusiviteit is volgens mij best een ... bijzonder verhaal; Amazon is het zo te bestellen, afgezien daar, heb ik het nog nooit ergens gezien - en kom op plaatsen :+ kan je zeggen dat ze bij Hilton hier nog nooit van gehoord hebben.

Wanneer men zegt exclusief te zijn (zien we dat in de prijs niet terug), aanbod/markt hiervoor lijkt best beperkt, wie is de doelgroep? rich and famous?

Ik sta er dan ook niet gek van te kijken, wanneer het een bubbel blijkt. Tuurlijk zullen de mannen van Haas daar kritisch naar kijken, maar geld is niet transparant. Vaak weet men, of kan men, niet herleiden hoe de financiële stroming gaat. Zeker met de internationale constructies, is dat prima te verbergen of indruk wekken dat er meer is dan werkelijk.

We zullen het zien, ik gun het haas/rich van harte, edoch is het een drankje situatie met vreemd smaakje.

//edit; ook gewoon nog template tekst; https://www.richenergy.store/l/shipping

en welke webshop verscheept met EN DPD, GLS, DHL, POSTNL,TNT? praktisch ieder bedrijf gaat een samenwerking aan met 1 koeriersdienst. Waarom 'allemaal'?

Het zegt natuurlijk he-le-maal niets, maar zijn van die kleine dingen die 'raar' zijn ...

//edit2; https://www.oozo.nl/bedri...eckart/1557925/block-bouw
vestigingsadres veranderd nog sneller van eigenaar dan mijn vriendin haar schoenen (en dat is vaak!!)

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 25-03-2019 12:06 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MuVo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:12:
Hier is Rich Energy te bestellen en te proberen of het ook smaakt:
https://www.richenergy.store/p/rich-energy-250ml
Weet niet of dit nu wel hun echte site is? Nederlandse 'vestiging' waar de website ook niet van werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 25-03-2019 11:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

SinergyX schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Weet niet of dit nu wel hun echte site is? Nederlandse 'vestiging' waar de website ook niet van werkt.
En alleen maar renders van de producten. Geen daadwerkelijke fotos. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10 09:19
Wanneer komt het race topic online? Meestal op maandag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 08-10 14:50
Rockabilly_1991 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:42:
Wanneer komt het race topic online? Meestal op maandag toch?
Dinsdag meestal pas

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
SinergyX schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Ik heb de shop url van hun "officele" nederlandse website: http://www.richenergy.co.nl onder aan de pagina van
http://www.richenergy.co.....verkoop.groothandel.html .

Gezien https://richenergy.com/ doorverwijst naar https://richenergyshop.com/ als shop, weet ik ook niet of https://www.richenergy.store/ het zelfde is. Apart .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

8 min onboard(360 graden) met Ricciardo in Australië (warm-up, start, pit stop en inhaalactie Kubica)

https://streamable.com/jz1gz

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kevlar01 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:15:
8 min onboard(360 graden) met Ricciardo in Australië (warm-up, start, pit stop en inhaalactie Kubica)

https://streamable.com/jz1gz
Zowat zijn hele race dus...? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Max groeit een baard, zodat hij de volgende race kan winnen :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/0gl14vl1a3o21.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=dfb7e603481731948fd6f3e1ca67820a684481fa

bron; reddit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
Zelfde post, zelfde grap, halve pagina omhoog scrollen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grimmie187 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:35:
Zelfde post, zelfde grap, halve pagina omhoog scrollen..
ander topic? hier niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
sjaool in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"

Iets meer dan een halve pagina scrollen.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Grimmie187 op 25-03-2019 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:47
Vwb rich energy, marketing in optima forma. Deze keer is er zelfs niet eens een product fatsoenlijk te leveren, met wel de coole naam....... Luchtkasteel noem je zoiets, en in onze maatschappij kun je dat geld mee verdienen

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
wowly schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:40:
Vwb rich energy, marketing in optima forma. Deze keer is er zelfs niet eens een product fatsoenlijk te leveren, met wel de coole naam....... Luchtkasteel noem je zoiets, en in onze maatschappij kun je dat geld mee verdienen
Zelfs het logo is gejat :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Misschien even de topictitel veranderen in Rich Energy 2019 - Deel 1 ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Turbo-Puppy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:04:
Misschien even de topictitel veranderen in Rich Energy 2019 - Deel 1 ? :+
Hoor ik daar een nieuw [F1] Rich Energy topic aankomen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:25
Iedereen kijkt gewoon uit naar aankomend weekend, maar we hebben niks om over te discuseren lijkt het... weers verwachting van vandaag in Bahrain dan maar?

Manama, Bahrain
Monday 15:00
Light Rain Showers
Light Rain Showers
28
°C | °F
Precipitation: 30%
Humidity: 52%
Wind: 17 mph

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:35

Reinier

\o/

MuVo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:02:
[...]

Ik heb de shop url van hun "officele" nederlandse website: http://www.richenergy.co.nl onder aan de pagina van

Gezien https://richenergy.com/ doorverwijst naar https://richenergyshop.com/ als shop, weet ik ook niet of https://www.richenergy.store/ het zelfde is. Apart .
https://www.richenergy.store/l/contact

Mooie standaardtekst gecopypastet. Ik weet niet of Rich Energy fake is of niet, maar die websites zijn dat overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MuVo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:02:
[...]

De koppeling tussen die 2 vond ik via Amazon, daar heb je die richenergy.store nu, maar met gegevens van de co.nl. Is een bedrijvenpand, dus geen idee of het officieel is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Ik neem aan dat Meneer Haas ook wel even gegoogled heeft op die 2 gasten alvorens hij ze hoofdsponsor maakten?

Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:56
Wat boeit die energiedranken boer nu? Ik heb veel belangrijkere dingen om me mee bezig te houden :P

Zal de RB net zo hard gaan als in Australie
Zal Ricardo nu wel een deuk in een pakje boter rijden
Zal Gasly #33 bij kunnen benen
Zal Leclerc Vettel zoek kunnen rijden
Zal Bottas zijn goede vorm door kunnen zetten

Vragen vragen vragen...

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuVo
loewie1984 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:18:
Wat boeit die energiedranken boer nu? Ik heb veel belangrijkere dingen om me mee bezig te houden :P

Zal de RB net zo hard gaan als in Australie
Zal Ricardo nu wel een deuk in een pakje boter rijden
Zal Gasly #33 bij kunnen benen
Zal Leclerc Vettel zoek kunnen rijden
Zal Bottas zijn goede vorm door kunnen zetten

Vragen vragen vragen...
Komende zondag na 19:00 uur kunnen we al jou vragen beantwoorden :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zal de RB net zo hard gaan als in Australie P2
Zal Ricardo nu wel een deuk in een pakje boter rijden hangt af van de advocado - denk achter hulk
Zal Gasly #33 bij kunnen benen nee
Zal Leclerc Vettel zoek kunnen rijden nee
Zal Bottas zijn goede vorm door kunnen zetten yes

Vragen vragen vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
^^ Ik ga mee de voorspelling van himlims_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Volgens mij reed Ricciardo trouwens een flinke deuk in dat pakje boter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Zal de RB net zo hard gaan als in Australie P5-6
Zal Ricardo nu wel een deuk in een pakje boter rijden Renault motor kapt ermee
Zal Gasly #33 bij kunnen benen Waarschijnlijk wel, maar hoe langer de race duurt hoe groter het verschil wordt
Zal Leclerc Vettel zoek kunnen rijden Nee, daar geloof ik niet in
Zal Bottas zijn goede vorm door kunnen zetten Als Hamilton z'n auto het nu wel normaal doet, niet!

Vragen vragen vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:56
Zo zie je maar weer, hebben we tenminste een andere discussie

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 16:22

Hoogie2004

Whohooooo

The_Butler schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:11:
Iedereen kijkt gewoon uit naar aankomend weekend, maar we hebben niks om over te discuseren lijkt het... weers verwachting van vandaag in Bahrain dan maar?

Manama, Bahrain
Monday 15:00
Light Rain Showers
Light Rain Showers
28
°C | °F
Precipitation: 30%
Humidity: 52%
Wind: 17 mph
Voor zondag 2 tot 4% kans op regen aldus Google. Dat wordt een regenrace! :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:25
Hoogie2004 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:56:
[...]

Voor zondag 2 tot 4% kans op regen aldus Google. Dat wordt een regenrace! :+
Je weet maar nooit daar in die woestijn, het weer kan zo omslaan! /s

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
The_Butler schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Zandstorm!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 00:48
Ik weet niet of dit al was geplaatst, maar kon het niet zo snel vinden met de zoekmachine van Tweakers. De budgetcap zou volgend jaar al van start gaan. Vanaf 2023 zouden teams zelfs zonder sponsoren mee kunnen doen vanwege het prijzengeld dat ze krijgen. Ik hoop ook dat dit het einde gaat betekenen van alle satelliet teams, want die kunnen op deze manier prima deelnemen aan de sport door hun eigen onderdelen te produceren.
What seems to be fairly clear is that the planned budget cap will go ahead with a glide path towards a cap of $135 million in 2023 and onwards. This will start with a limit of $220 million in 2020, reduce to $185 million in 2021, then $160 million in 2021 and finally $135 million in 2023. There are going to be some major exclusions from the budget cap, such as driver and top executive salaries, marketing and hospitality costs, but the principle seems to have been accepted and the aim now is for the Formula One group to raise revenues so that the teams will all get $135 million or more a year from the prize funds, which will mean that they will be covering their costs and all additional revenues will become profits. This will allow teams to invest in other activities if they wish to grow their businesses, or to sell or float their businesses, as their "franchises" will have value, something which teams had never really managed in the past. In order to reach the level of revenues required, the Formula 1 group will need to find something in the region of $500 million more revenue each year. That may sound like a lot of money but Liberty Media has invested in a whole range of new revenue streams and believes that these will pay off as they mature. If the F1 TV over-the-top direct-to-consumer service is picked up by a modest five million fans, which is about 10 percent of the hard core F1 fans in the world, the target will be exceeded, so it is obviously attainable, particularly given that other revenue streams will simply add to the value of the business.
https://www.motorsportweek.com/joesaward/id/00477

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 25-03-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NotSoSteady schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:11:
Ik weet niet of dit al was geplaatst, maar kon het niet zo snel vinden met de zoekmachine van Tweakers. De budgetcap zou volgend jaar al van start gaan. Vanaf 2023 zouden teams zelfs zonder sponsoren mee kunnen doen vanwege het prijzengeld dat ze krijgen. Ik hoop ook dat dit het einde gaat betekenen van alle satelliet teams, want die kunnen op deze manier prima deelnemen aan de sport door hun eigen onderdelen te produceren.

[...]

ik moet het nog zien; een budget plafond is een idee, wat ik praktijk bijna niet te realiseren is; je koopt diensten in bij 3e partij, zij kunnen dat bijv. facturen voor 10e van de daadwerkelijke prijs/kosten. Er zijn zo veel constructies, neven bedrijven of dochters om dit soort 'budgetplafonds' omheen te werken. Zeker in de wereld van f1 met veel slimme koppen.... persoonlijk verwacht ik er niets van

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2gibqrWoAAiWCC.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2gicB9XgAA--GJ.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
himlims_ schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:33:
[...]

ik moet het nog zien; een budget plafond is een idee, wat ik praktijk bijna niet te realiseren is; je koopt diensten in bij 3e partij, zij kunnen dat bijv. facturen voor 10e van de daadwerkelijke prijs/kosten. Er zijn zo veel constructies, neven bedrijven of dochters om dit soort 'budgetplafonds' omheen te werken. Zeker in de wereld van f1 met veel slimme koppen.... persoonlijk verwacht ik er niets van
Tja, net of dat niet te controleren is. Ze zullen daar echt wel op de hoogte zijn wat de kosten zijn van bepaalde diensten, producten en componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NotSoSteady schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:47:
[...]

Tja, net of dat niet te controleren is. Ze zullen daar echt wel op de hoogte zijn wat de kosten zijn van bepaalde diensten, producten en componenten.
natuurlijk, enige wat ik probeer aan te geven, dan een budget cap in praktijk bijna niet te hanteren/handhaven is. Kosten van een product is niet enkel 'kostprijs', zit vaak nog gigantische berg aan R&D in. Er zijn zo veel manieren te bedenken om kosten en prijzen kunstmatig laag te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 25-03-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
We shall see.

Misschien dat de motor daar wel/niet onder valt, en met mogelijk de standaard gearbox vallen er wel weer kosten weg voor de teams.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:06
[...]

Hierboven staat bv dat filmpje van Brembo. Zij maken remmen voor meerdere teams. Hoe ga je dit bv meenemen in de budget cap? Moet Brembo dan een fixed price gaan hanteren naar alle klanten en hopen dat ze de R&D kosten daaruit halen?

En hoe zit het met Mercedes, Ferrari en Renault. Zij moeten dan een motor ontwikkelen en betalen miljoenen aan R&D waar andere teams "maar" 20 miljoen meen ik hoeven te betalen voor alle motoren van het hele seizoen. En hoe past Honda in dit plaatje? Zij zijn eigenlijk een onafhankelijke motorbouwer en leverancier. Mogen zij dan zoveel geld erop stuk slaan als ze zelf willen en dan aan de budget cap v.w.b. motor (die 20 miljoen dan) verkopen aan RBR & STR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
RobertMe schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:59:
[...]

Hierboven staat bv dat filmpje van Brembo. Zij maken remmen voor meerdere teams. Hoe ga je dit bv meenemen in de budget cap? Moet Brembo dan een fixed price gaan hanteren naar alle klanten en hopen dat ze de R&D kosten daaruit halen?

En hoe zit het met Mercedes, Ferrari en Renault. Zij moeten dan een motor ontwikkelen en betalen miljoenen aan R&D waar andere teams "maar" 20 miljoen meen ik hoeven te betalen voor alle motoren van het hele seizoen. En hoe past Honda in dit plaatje? Zij zijn eigenlijk een onafhankelijke motorbouwer en leverancier. Mogen zij dan zoveel geld erop stuk slaan als ze zelf willen en dan aan de budget cap v.w.b. motor (die 20 miljoen dan) verkopen aan RBR & STR?
Renault is de enige (actieve) voorstander van een Budget Cap, omdat ze weten dat de kleinere teams toch geen groter budget krijgen; maar de grote teams worden ingeperkt, waardoor Renault dichterbij kan komen zonder extra geld uit te geven.

Daarnaast is het moeilijk te handhaven, want dat laat bijvoorbeeld Ferrari een aantal onderdelen gewoon door Alfa Romeo bouwen (wat ze stiekem via via zelf ontwerpen, maar niet op de balans van Ferrari staat), en dat dan "inkopen" van Alfa Romeo. En vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07
Reken er maar op dat teams heel creatief kunnen worden met boekhouden, net zoals ze dat zijn met het zoeken naar loopholes in de reglementen voor de auto.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
asing schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:06:
Reken er maar op dat teams heel creatief kunnen worden met boekhouden, net zoals ze dat zijn met het zoeken naar loopholes in de reglementen voor de auto.
Zulke dingen doen ze in Hollywood. Voor elke film richten ze een nieuw bedrijf op, wat heel veel licentie geld e.d. moet betalen aan de film studio; waardoor de film op papier verliezen maakt, maar eigenlijk toch veel geld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
ThomasG schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:03:
[...]
Renault is de enige (actieve) voorstander van een Budget Cap, omdat ze weten dat de kleinere teams toch geen groter budget krijgen; maar de grote teams worden ingeperkt, waardoor Renault dichterbij kan komen zonder extra geld uit te geven.

Daarnaast is het moeilijk te handhaven, want dat laat bijvoorbeeld Ferrari een aantal onderdelen gewoon door Alfa Romeo bouwen (wat ze stiekem via via zelf ontwerpen, maar niet op de balans van Ferrari staat), en dat dan "inkopen" van Alfa Romeo. En vice versa.
Ze willen ook wat gaan doen aan het inkopen van onderdelen. Er werken in de F1 heel veel slimme koppen, maar die werken niet alleen bij de teams. Hier wordt er allemaal nogal makkelijk gepraat. Ach stuur daar even een ontwerpje heen, laat partners de inkoopprijzen met 90% verlagen, schakel een extern bureau in, allemaal geen enkel probleem. Ik weet nou niet of merken als Mercedes, Renault, Red Bull, Alfa Romeo en andere grote spelers erop zitten te wachten om hun goede naam te besmeuren. Je hoeft maar één rotte appel in een organisatie te hebben, die bijvoorbeeld overstapt naar een concurrent en de FIA een paar bewijsstukken stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:06
NotSoSteady schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:24:
[...]

Ze willen ook wat gaan doen aan het inkopen van onderdelen. Er werken in de F1 heel veel slimme koppen, maar die werken niet alleen bij de teams. Hier wordt er allemaal nogal makkelijk gepraat. Ach stuur daar even een ontwerpje heen, laat partners de inkoopprijzen met 90% verlagen, schakel een extern bureau in, allemaal geen enkel probleem. Ik weet nou niet of merken als Mercedes, Renault, Red Bull, Alfa Romeo en andere grote spelers erop zitten te wachten om hun goede naam te besmeuren. Je hoeft maar één rotte appel in een organisatie te hebben, die bijvoorbeeld overstapt naar een concurrent en de FIA een paar bewijsstukken stuurt.
Die rotte appel moet er dan wel weet van hebben. Een monteur die van team A naar team B gaat hoeft daar niet perse van te weten. Als je personeel gaat onderverdelen in verschillende bedrijven zien ze dat natuurlijk wel (contracten bv), maar als er andere vagen dingen met de boekhouding worden gedaan hoeft het normale personeel daar niet perse iets van te merken. En een boekhouder zal vast niet van het ene naar het andere F1 team gaan.

Overigens vraag ik me ook af wat dit betekend voor een Haas. Zij kopen al veel in van Dallara (die de restjes van Ferrari weer opkopen :+). Wat betekend dus een budget cap voor Haas? Dat ze gewoon vrolijk kunnen blijven inkopen en Dallara er veel meer geld tegenaan kan blijven gooien? Waarbij Dallara ook nog eens het voordeel heeft dat zij al F2 auto's maken en van daaruit dus ook al voldoende onderzoek zullen doen naar aero etc en daardoor dus de R&D kosten gedeeltelijk kunnen delen en goedkoper een auto kunnen ontwerpen dan andere teams die wel zelf alle werk moeten doen (CFD, windtunnel, ...) voor elk klein dingetje. Daar waar Dallara dus ook aera "ontdekkingen" kan doen voor F2 die ook in F1 van toepassing zijn of uberhaupt veel van de F1 R&D kosten kunnen verplaatsen naar F2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
RobertMe schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Die rotte appel moet er dan wel weet van hebben. Een monteur die van team A naar team B gaat hoeft daar niet perse van te weten. Als je personeel gaat onderverdelen in verschillende bedrijven zien ze dat natuurlijk wel (contracten bv), maar als er andere vagen dingen met de boekhouding worden gedaan hoeft het normale personeel daar niet perse iets van te merken. En een boekhouder zal vast niet van het ene naar het andere F1 team gaan.

Overigens vraag ik me ook af wat dit betekend voor een Haas. Zij kopen al veel in van Dallara (die de restjes van Ferrari weer opkopen :+). Wat betekend dus een budget cap voor Haas? Dat ze gewoon vrolijk kunnen blijven inkopen en Dallara er veel meer geld tegenaan kan blijven gooien? Waarbij Dallara ook nog eens het voordeel heeft dat zij al F2 auto's maken en van daaruit dus ook al voldoende onderzoek zullen doen naar aero etc en daardoor dus de R&D kosten gedeeltelijk kunnen delen en goedkoper een auto kunnen ontwerpen dan andere teams die wel zelf alle werk moeten doen (CFD, windtunnel, ...) voor elk klein dingetje. Daar waar Dallara dus ook aera "ontdekkingen" kan doen voor F2 die ook in F1 van toepassing zijn of uberhaupt veel van de F1 R&D kosten kunnen verplaatsen naar F2.
Het doel is om de samenwerkingen te verminderen, zodat alle teams een eigen auto bouwen in plaats van de gehele achterkant van een Ferrari of Mercedes in te kopen.
There is still room for cost-cutting and the word is that there will be an increased number of common parts that all the teams will use, as these are deemed not to be key in performance terms. The biggest such item will probably be the gearbox internals, which have been put out to tender. It is fair to say that all the F1 gearboxes are now so advanced that there is little or no advantage to be found from them and so it is pointless for teams to waste money on them and much simpler to get a common supplier capable of producing reliable machinery at a decent price. The gearbox casings, which are important in terms of aerodynamics, will remain free with the internals being fitted in "cassette" form. There are expected to be other areas where there will be stricter rules notably with regard to using parts made by other teams. The aim of this is to reduce the B team concept and make the teams build their own machinery so that F1 retains its unique position of being a competition between teams that build their own cars, rather than having everyone using the same, as happens in all the other major championships. The key areas which need to remain free are engine development and aerodynamics, as these are the major performance elements in the sport. Keeping the same engine formula is the best choice for the future as the current competitors are beginning to get to a point where they are struggling more to find additional horsepower and that means that not only will the fields close up but also the sport will become more attractive to newcomers as they will be able to see a way to become competitive quickly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NotSoSteady schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:42:
[...]
Het doel is om de samenwerkingen te verminderen, zodat alle teams een eigen auto bouwen in plaats van de gehele achterkant van een Ferrari of Mercedes in te kopen.
[...]
We zullen het zien als de ideeën gepubliceerd worden, wat telt als Honda voor 0eu de motor levert voor een heel seizoen bijvoorbeeld.

Wel goed als ze gearbox casing + achterwiel ophanging uit het gedeelte halen dat je mag inkopen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Kan best. Maar denk je niet dat de accountants en advocaten van Haas en al die partners die genoemd worden dom zijn en niet in de gaten hebben dat het een scam is?
Ik ga geen onderzoek doen naar Rich want ik heb 0,0 belang. En al die bedrijven die als partner genoemd staan zullen toch wel echt partner zijn? Ik bedoel, als Hilton niets met ze te maken heeft/wil hebben, dan wil je ook niet dat je daar staat genoemd?

De tijd zal het leren, maar die hele poeha neem ik met een korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mphilipp schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:41:
[...]

Kan best. Maar denk je niet dat de accountants en advocaten van Haas en al die partners die genoemd worden dom zijn en niet in de gaten hebben dat het een scam is?
Ik ga geen onderzoek doen naar Rich want ik heb 0,0 belang. En al die bedrijven die als partner genoemd staan zullen toch wel echt partner zijn? Ik bedoel, als Hilton niets met ze te maken heeft/wil hebben, dan wil je ook niet dat je daar staat genoemd?

De tijd zal het leren, maar die hele poeha neem ik met een korrel zout.
Nogmaals: Haas heeft niet perse het geld nodig. Williams heeft elke stuiver nodig maar die wezen Rich toch af.

En dat jij hoeft geen onderzoek te doen, dat doen anderen. Veel beter dan jou of mij. En wat zij vinden bevestigt dat het hele Rich zaakje een vreemd luchtje heeft op z'n minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Voor komend weekend ben ik erg benieuwd wat Ferrari heeft verbeterd.
Voornamelijk of ze met een grotere airbox opening rijden of niet :)
https://www.motorsport.co...tions-bahrain-gp/4358361/

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 25-03-2019 17:07 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

YakuzA schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:07:
Voor komend weekend ben ik erg benieuwd wat Ferrari heeft verbeterd.
Voornamelijk of ze met een grotere airbox opening rijden of niet :)
https://www.motorsport.co...tions-bahrain-gp/4358361/
Ik zou werkelijk verbaasd zijn als die ook maar 1mm groter zou zijn. Allereerst is het redelijk onaannemelijk dat een team actief in de F1 dat verkeerd berekend. Ten tweede... ofschoon ik niet wat wat Ferrari boven hun motor plaatst, maar daar zitten doorgaans geen koelers die performance onderdelen koelen alszijnde een Intercooler, koelwater, oliekoeler etc... dat zit allemaal verstopt naast de motor. Zover mij bekend wordt daar wel eens een achterin een versnellingsbakkoeler geplaats en sporadisch een koeler voor de ERS controllers.

Mijn gevoel zegt dat het meer in de richting van (structurele?) problemen met de motor gezocht moet worden. Als jij halfweg een race motoren gaat knijpen dan is dat een duidelijk teken van iets dat je niet voorzien had of in testen bent tegengekomen. Op zaterdag zat de gang er nog prima in..evenals begin van de race, en bij Leclerc constateerde men klaarblijkelijk niet dit euvel. (Reed 2 keer over het gat in enkele ronden dicht)

Wellicht heb ik het helemaal verkeerd, maar ik heb er nog even geen goed gevoel bij om eerlijk te zijn. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:47
je zal zien dat Ferrari hun ding op orde heeft en de merc's het lastig gaat maken, en dat RBR de Mercs voorbij gaan....jihaaaa!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus weer die budgetcap. Moet ik er nu echt op gaan wijzen dat tenminste zes teams gaan zijn die waarschijnlijk tegen zijn? ;)

Natuurlijk zullen Mercedes, Ferrari en RBR tegen zijn. Die hebben helemaal geen zin om aanzienlijke hoeveelheden van hun personeel te ontslaan of delen van hun faciliteiten die leeg komen te staan. Ferrari en Mercedes vinden misschien nog wel alternatieven, maar RBR niet. Daar kunnen ze met een budgetcap ook niks meer mee. Ze hebben ook enorme hoeveelheden aan kapitaal in hun fabrieken staan voor productie. Komt ook nog eens bij dat ze absoluut niet zitten te wachten op concurrentie van de andere teams. Al die mooie woorden over een competitief veld, ja dag. Zeker Toto Wolf is volslagen ongeloofwaardig als hij dat zegt met zijn extreem dominante Mercedes.

Vervolgens is Red Bull eigenaar van STR en Ferrari heeft diep geïnvesteerd in Alfa-Romeo. Dat zijn twee teams die braaf mee te stemmen hebben met hun eigenaars wensen. Het zesde team dat er waarschijnlijk ook niet aan zal willen is McLaren. McLaren zit ook makkelijk boven de genoemde bedragen. Verder zijn ze daar juist bezig om meer en meer sponsoren te vinden om hun budget juist te verhogen. McLaren heeft ook een flinke fabriek staan. Kunnen ze weliswaar ook voor andere zaken gebruiken, maar waarom zouden ze? McLaren wil ook winnen en als het $300 miljoen+ per seizoen kost, dan hoesten ze dat wel op. Zelfs met die zeepkist van afgelopen seizoen waar ze vrijwel niks aan ontwikkelden, gaven ze nog meer uit dan Renault of welk ander middenveld team. Zak Brown kan wel zeggen dat hij voor een budget cap is, maar welk bedrag precies? Ik denk niet $135 miljoen. ;)

Is ook nog eens onduidelijk wat Stroll wil met Racing Point. Meer geld zeker, maar hoe ver wil Stroll gaan om zijn zoon een beetje competitieve auto te geven?

Los van het onmogelijk probleem van handhaving zie ik een bedrag van $135 niet snel gebeuren. Maak je er nou $200 miljoen exclusief coureurs en topmensen van, dan kan het wel eens gebeuren. De middenveld teams kunnen dat al niet betalen terwijl het wel een limiet plaatst op RBR, Ferrari en Mercedes. Dan moeten ze wat inleveren, maar niet enorm veel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
DaniëlWW2 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:24:
Dus weer die budgetcap. Moet ik er nu echt op gaan wijzen dat tenminste zes teams gaan zijn die waarschijnlijk tegen zijn? ;)

Natuurlijk zullen Mercedes, Ferrari en RBR tegen zijn. Die hebben helemaal geen zin om aanzienlijke hoeveelheden van hun personeel te ontslaan of delen van hun faciliteiten die leeg komen te staan. Ferrari en Mercedes vinden misschien nog wel alternatieven, maar RBR niet. Daar kunnen ze met een budgetcap ook niks meer mee. Ze hebben ook enorme hoeveelheden aan kapitaal in hun fabrieken staan voor productie. Komt ook nog eens bij dat ze absoluut niet zitten te wachten op concurrentie van de andere teams. Al die mooie woorden over een competitief veld, ja dag. Zeker Toto Wolf is volslagen ongeloofwaardig als hij dat zegt met zijn extreem dominante Mercedes.

Vervolgens is Red Bull eigenaar van STR en Ferrari heeft diep geïnvesteerd in Alfa-Romeo. Dat zijn twee teams die braaf mee te stemmen hebben met hun eigenaars wensen. Het zesde team dat er waarschijnlijk ook niet aan zal willen is McLaren. McLaren zit ook makkelijk boven de genoemde bedragen. Verder zijn ze daar juist bezig om meer en meer sponsoren te vinden om hun budget juist te verhogen. McLaren heeft ook een flinke fabriek staan. Kunnen ze weliswaar ook voor andere zaken gebruiken, maar waarom zouden ze? McLaren wil ook winnen en als het $300 miljoen+ per seizoen kost, dan hoesten ze dat wel op. Zelfs met die zeepkist van afgelopen seizoen waar ze vrijwel niks aan ontwikkelden, gaven ze nog meer uit dan Renault of welk ander middenveld team. Zak Brown kan wel zeggen dat hij voor een budget cap is, maar welk bedrag precies? Ik denk niet $135 miljoen. ;)

Is ook nog eens onduidelijk wat Stroll wil met Racing Point. Meer geld zeker, maar hoe ver wil Stroll gaan om zijn zoon een beetje competitieve auto te geven?

Los van het onmogelijk probleem van handhaving zie ik een bedrag van $135 niet snel gebeuren. Maak je er nou $200 miljoen exclusief coureurs en topmensen van, dan kan het wel eens gebeuren. De middenveld teams kunnen dat al niet betalen terwijl het wel een limiet plaatst op RBR, Ferrari en Mercedes. Dan moeten ze wat inleveren, maar niet enorm veel.
Ik denk dat je de financiële positie van McLaren schromelijk overschat. Ze hebben idd een groter budget dan die voorgestelde cap, maar het gat naar de top 3 is groot.
Qua sponsors gaat het helemaal niet goed daar, het breken met Honda heeft ze bakken met geld gekost en de McLaren Group draait verlies.
Zij hebben wel degelijk iets te winnen met een budgetcap,

Buiten de huidige top 3 zie ik niemand die tegen gaat zijn. Zij krijgen meer $$$ en de spendeer-drift van de top 3 wordt ingetoomd.

Hoe Liberty die 3 aan boord krijgt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
The_Butler schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Bij de Formula E race in December in Saudi Arabië regende het dus wel in de woestijn. Niemand had er rekening mee gehouden 8)7. Dus zeg nooit, nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Nog 15 minuten voor het Bahrain topic online komt? oOo

Iemand zin in een fipo race? ... om er een beetje in te komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:50

Edd

Turbo-Puppy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:46:
Nog 15 minuten voor het Bahrain topic online komt? oOo

Iemand zin in een fipo race? ... om er een beetje in te komen. ;)
8 uur en 15 minuten.. Meestal s'ochtends.. Of @DaniëlWW2 moet in een goede bui zijn. ;)
Dus even geduld. Morgen kun je los :+

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Edd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:55:
[...]

8 uur en 15 minuten.. Meestal s'ochtends.. Of @DaniëlWW2 moet in een goede bui zijn. ;)
Dus even geduld. Morgen kun je los :+
Can’t wait... oOo

Vrijdagmiddag al vrij genomen, vrijdagmorgen komt het 135” scherm binnen, de surround set is al een kwartslag omgeplugd... en zelfs een paar potjes bier staan al koud. Naast dat ik Bahrain één van de mooiere races vind, schat ik ook de kansen van zowel RBR, als Honda en Max hier erg hoog in. Ik kijk derhalve ook oprecht uit naar dit weekend. :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Nee, dat is heel moeilijk te controleren. Iedereen betaalt een andere prijs voor de componenten, r&d, personeel. Force India heeft toch een ander budget als Ferrari, en toch hebben ze een auto die er in grote lijnen op lijkt en ongeveer hetzelfde doet. Het verschil? Dure mensen, dure machines, dure componenten enzovoorts. Maar wat kost het precies? Zijn die mensen niet stiekem ook nog in dienst bij een ander bedrijf dat ze veel teveel betaalt voor wat ze doen? Schumacher kreeg toch ook zijn geld van Shell of Philip Morris? Nou, dan staat ie misschien wel op de loonlijst van Ferrari voor een 'laag' bedrag (ik ken de exacte constructie natuurlijk niet). Misschien betaalt de sponsor alleen de bonussen of alleen het basissalaris. Verzin het maar. Genoeg manieren om iets buiten de boeken te houden.

Zo hebben ze ook op enig moment traction control maar weer vrijgegeven omdat men het op allerlei ingewikkelde manieren tóch voor elkaar had gekregen. Later introduceerden ze de standaard ECU om zo verborgen geintjes te elimineren.

Je kunt dus heel creatief boekhouden. Ja, de FIA weet wel wat een remmenset zou moeten kosten van Brembo, maar wat jouw aerodynamicus heeft bedacht voor brakeduct constructie heeft misschien wel $5 miljoen gekost. Maar waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
mphilipp schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 00:34:
[...]

Nee, dat is heel moeilijk te controleren. Iedereen betaalt een andere prijs voor de componenten, r&d, personeel. Force India heeft toch een ander budget als Ferrari, en toch hebben ze een auto die er in grote lijnen op lijkt en ongeveer hetzelfde doet. Het verschil? Dure mensen, dure machines, dure componenten enzovoorts. Maar wat kost het precies? Zijn die mensen niet stiekem ook nog in dienst bij een ander bedrijf dat ze veel teveel betaalt voor wat ze doen? Schumacher kreeg toch ook zijn geld van Shell of Philip Morris? Nou, dan staat ie misschien wel op de loonlijst van Ferrari voor een 'laag' bedrag (ik ken de exacte constructie natuurlijk niet). Misschien betaalt de sponsor alleen de bonussen of alleen het basissalaris. Verzin het maar. Genoeg manieren om iets buiten de boeken te houden.

Zo hebben ze ook op enig moment traction control maar weer vrijgegeven omdat men het op allerlei ingewikkelde manieren tóch voor elkaar had gekregen. Later introduceerden ze de standaard ECU om zo verborgen geintjes te elimineren.

Je kunt dus heel creatief boekhouden. Ja, de FIA weet wel wat een remmenset zou moeten kosten van Brembo, maar wat jouw aerodynamicus heeft bedacht voor brakeduct constructie heeft misschien wel $5 miljoen gekost. Maar waar staat dat?
En wat als die mensen die 'stiekem' in dienst zijn bij een ander bedrijf toch niet meer zo tevreden zijn en even contact opnemen met de FIA. Of denk je dat dergelijke situaties niet voor zullen komen? Het is Russische roulette spelen met de naam van een miljardenbedrijf. Als het allemaal zo makkelijk was, dan zouden ze juist beter voor kunnen stemmen om hun voorsprong nog verder uit te bouwen.
DaniëlWW2 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:24:

McLaren geen budgetcap? Die zijn er samen met Renault juist het meest bij gebaat. Prima faciliteiten, maar een gebrek aan centen (in vergelijking met de top drie). Dat gat gaan ze met een paar sponsoren ook niet dichten. McLaren is nog altijd een relatief klein bedrijf, maar in vergelijking met Williams hebben ze als voordeel dat ze rijke aandeelhouders hebben (naast de autodivisie en Applied Technologies).
nitially, it was believed that the cap would come into place immediately in 2021, but another proposal suggests it could be a gradual process.

Brown, however, wants the reset to happen "as quickly as possible" so that the sport can become more competitive immediately.

"There’s FOM’s cost cap, of their revised revenue distribution. I think that’s going to be very healthy for the entire sport and ultimately put on a much better show for the fans which is what the sport is all about," the McLaren explained.

"I wish they would start the full budget cap immediately in 2021 as opposed to a glide path, ’21, ’22, ’23, as I think let’s get the sport reset as quickly as possible. I’m looking forward to that.

[ Voor 51% gewijzigd door NotSoSteady op 26-03-2019 01:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een zeer waardevolle podcast over de mindset en top performance.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NotSoSteady schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 00:59:
[...]
En wat als die mensen die 'stiekem' in dienst zijn bij een ander bedrijf toch niet meer zo tevreden zijn en even contact opnemen met de FIA. Of denk je dat dergelijke situaties niet voor zullen komen? Het is Russische roulette spelen met de naam van een miljardenbedrijf. Als het allemaal zo makkelijk was, dan zouden ze juist beter voor kunnen stemmen om hun voorsprong nog verder uit te bouwen.
Volgens mij hebben we deze discussie al eerder gehad. Als we dan toch aan het herhalen zijn: het verleden heeft uitgewezen dat 'ze' alles doen om voordeel te behalen als ze denken ermee weg te kunnen komen. Soms komt het uit, maar van de dingen die niet uitgekomen zijn, weten we niet (zeker) dat ze gebeurd zijn. En gezien het aantal zaken van vals spel die wél uitgekomen zijn, houdt ik mijn hart vast over de dingen die we nog niet weten.

Er zijn geen garanties. Alleen omdat ze hun naam op het spel zetten denk jij dat het niet gebeurt? Lees je wel eens kranten? Het feit dat er bijna dagelijks fraudegevallen in het nieuws komen, betekent dat ze het wél doen. Ongeacht de gevolgen. Elke crimineel denkt dat ie niet gepakt gaat worden. En het feit dat er een aantal gepakt worden, wil niet zeggen dat ze allemaal gepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
mphilipp schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 01:15:
[...]

Volgens mij hebben we deze discussie al eerder gehad. Als we dan toch aan het herhalen zijn: het verleden heeft uitgewezen dat 'ze' alles doen om voordeel te behalen als ze denken ermee weg te kunnen komen. Soms komt het uit, maar van de dingen die niet uitgekomen zijn, weten we niet (zeker) dat ze gebeurd zijn. En gezien het aantal zaken van vals spel die wél uitgekomen zijn, houdt ik mijn hart vast over de dingen die we nog niet weten.

Er zijn geen garanties. Alleen omdat ze hun naam op het spel zetten denk jij dat het niet gebeurt? Lees je wel eens kranten? Het feit dat er bijna dagelijks fraudegevallen in het nieuws komen, betekent dat ze het wél doen. Ongeacht de gevolgen. Elke crimineel denkt dat ie niet gepakt gaat worden. En het feit dat er een aantal gepakt worden, wil niet zeggen dat ze allemaal gepakt worden.
Volgens mij zeg ik nergens dat ze het niet zullen doen, ik geef alleen maar even aan wat voor risico's eraan kleven. Op de manier waarop jij redeneert hoef je nooit meer regels of wetgeving vast te stellen. Hoe meer personen er bij betrokken worden, des te groter de kans dat het uitkomt. De manier waarop hier over creatief boekhouden wordt gesproken, is alsof het kinderspel is zonder gevolgen. Slimme mensen met verstand van financiën werken namelijk niet alleen bij de F1-teams.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 26-03-2019 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Peter Windsor en Scarbs over hét design van Williams en Racing Point.
[YouTube: Williams F1 and Racing Point updates with Scarbs]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:03
Hier het artikel van Peter Windsor waar hij in de bovenstaande video naar verwijst.

https://www.omologatowatches.com/blog/racers-edge-williams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:50

Edd

Turbo-Puppy schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 00:17:
[...]

Can’t wait... oOo

Vrijdagmiddag al vrij genomen, vrijdagmorgen komt het 135” scherm binnen, de surround set is al een kwartslag omgeplugd... en zelfs een paar potjes bier staan al koud. Naast dat ik Bahrain één van de mooiere races vind, schat ik ook de kansen van zowel RBR, als Honda en Max hier erg hoog in. Ik kijk derhalve ook oprecht uit naar dit weekend. :)F
Pssst...
[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Why Red Bull’s Honda gamble is paying off

https://www.formula1.com/...T3fujFkldbFS068HLGdT.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

alex3305 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:55:
[...]

Bij de Formula E race in December in Saudi Arabië regende het dus wel in de woestijn. Niemand had er rekening mee gehouden 8)7. Dus zeg nooit, nooit.
Tijdens de laatste race in Abu Dhabi afgelopen seizoen waren er ook wat druppels. Helaas te weinig om voor problemen te zorgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
NotSoSteady schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 00:59:
[...]

[...]

McLaren geen budgetcap? Die zijn er samen met Renault juist het meest bij gebaat. Prima faciliteiten, maar een gebrek aan centen (in vergelijking met de top drie). Dat gat gaan ze met een paar sponsoren ook niet dichten. McLaren is nog altijd een relatief klein bedrijf, maar in vergelijking met Williams hebben ze als voordeel dat ze rijke aandeelhouders hebben (naast de autodivisie en Applied Technologies).

[...]
er werd net als voorbeeld hollywood aangebracht. ik zal dat voorbeeld nog wat verder uitbreiden: Star Wars, Return of the Jedi. een van de meest bekende films ooit. die heeft op papier nooit winst gemaakt. sterker nog, de acteur van Darth Vader, David Prowse, zou een klein percentage van de winst als salaris krijgen. hij zit nog steeds te wachten.

het is allemaal controleerbaar waar het geld heen is gegaan. en toch is er niets aan te doen. als jij denkt dat een budgetcap teams tegenhoudt om er meer geld tegenaan te gooien ga je van een koude kermis thuiskomen.

bijvoorbeeld: Mercedes Global staat niet ingeschreven als team. Mercedes F1 wel. dit zijn twee losse entiteiten. de regels gelden voor het team dat is ingeschreven. Mercedes F1 kan prima voor een lage prijs mensen inhuren bij een andere partij. niemand kan controleren wat er door de detacherende partij betaald wordt aan die persoon, en dan nog: het F1 team houdt zich aan de regels, die blijven onder de de cap.

ik ben zelf ook wel eens aan een ander bedrijf uitgehuurd voor een lagere prijs dan wat ik aan salaris krijg, puur zodat ik daar binnen een budget zou passen.

nog een mogelijkheid: Mercedes Global kan ipv geld personen leveren aan Mercedes F1 onder de noemer 'sponsoring'. er wordt dan geen geld door Mercedes F1 uitgegeven.

nog meer? Ontwikkeling van onderdelen kan door Mercedes Global gedaan worden. Mercedes F1 koopt vervolgens de onderdelen in voor een vast bedrag, en houden zich aan hun cap. ondertussen heeft Mercedes Global (of WeBuildParts, Inc, of wie dan ook, maar die hebben geen contract met de F1 als koepel organisatie) er een veelvoud voor betaald aan ontwikkelkosten.

oftewel, dit kan je nooit helemaal dicht timmeren. je kan alle leveranciers een contract af laten sluiten.. maar die outsourcen dan wel weer. etc. etc.

de teams houden zich ondertussen netjes aan de afspraken, en geven niet meer uit dan afgesproken. mag niet? jawel hoor, ze houden zich keurig aan de afspraken. als een film als RotJ op papier nooit winst heeft gemaakt, is het een heel koud kunstje voor een beetje F1 team om op die manier te werken. je krijgt dan niet alleen de kunst om net binnen de reglementen je auto te ontwikkelen, maar ook om net binnen de reglementen je cashflow te beheren.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is dit de 2021 auto? Blijkbaar heeft Brawn het hier met de teams over gehad.

https://twitter.com/wbuxt.../1110309208099033088?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:19
Korras schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:04:
[...]

er werd net als voorbeeld hollywood aangebracht. ik zal dat voorbeeld nog wat verder uitbreiden: Star Wars, Return of the Jedi. een van de meest bekende films ooit. die heeft op papier nooit winst gemaakt. sterker nog, de acteur van Darth Vader, David Prowse, zou een klein percentage van de winst als salaris krijgen. hij zit nog steeds te wachten.

het is allemaal controleerbaar waar het geld heen is gegaan. en toch is er niets aan te doen. als jij denkt dat een budgetcap teams tegenhoudt om er meer geld tegenaan te gooien ga je van een koude kermis thuiskomen.

bijvoorbeeld: Mercedes Global staat niet ingeschreven als team. Mercedes F1 wel. dit zijn twee losse entiteiten. de regels gelden voor het team dat is ingeschreven. Mercedes F1 kan prima voor een lage prijs mensen inhuren bij een andere partij. niemand kan controleren wat er door de detacherende partij betaald wordt aan die persoon, en dan nog: het F1 team houdt zich aan de regels, die blijven onder de de cap.

ik ben zelf ook wel eens aan een ander bedrijf uitgehuurd voor een lagere prijs dan wat ik aan salaris krijg, puur zodat ik daar binnen een budget zou passen.

nog een mogelijkheid: Mercedes Global kan ipv geld personen leveren aan Mercedes F1 onder de noemer 'sponsoring'. er wordt dan geen geld door Mercedes F1 uitgegeven.

nog meer? Ontwikkeling van onderdelen kan door Mercedes Global gedaan worden. Mercedes F1 koopt vervolgens de onderdelen in voor een vast bedrag, en houden zich aan hun cap. ondertussen heeft Mercedes Global (of WeBuildParts, Inc, of wie dan ook, maar die hebben geen contract met de F1 als koepel organisatie) er een veelvoud voor betaald aan ontwikkelkosten.

oftewel, dit kan je nooit helemaal dicht timmeren. je kan alle leveranciers een contract af laten sluiten.. maar die outsourcen dan wel weer. etc. etc.

de teams houden zich ondertussen netjes aan de afspraken, en geven niet meer uit dan afgesproken. mag niet? jawel hoor, ze houden zich keurig aan de afspraken. als een film als RotJ op papier nooit winst heeft gemaakt, is het een heel koud kunstje voor een beetje F1 team om op die manier te werken. je krijgt dan niet alleen de kunst om net binnen de reglementen je auto te ontwikkelen, maar ook om net binnen de reglementen je cashflow te beheren.
Je kan niet zomaar iets voor een niet markt conforme prijs goederen / diensten verkopen tussen (gelieerde) partijen.

Transfer pricing / verrekenprijzen.

Dit wordt steeds meer en meer gereguleerd door de OESO en door de EU.

Is het lastig om dit te handhaven? Ja, dat is heel lastig. Ook daar zullen F1 teams de grijze gebieden gaan opzoeken. Wellicht moet je erg strenge straffen zetten op bewuste 'vergrijpen'. Of wellicht moet je minimum-prijzen hanteren voor bepaalde IP en goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
BlauweFles schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:19:

En weer brede voorvleugels... they will never learn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
BlauweFles schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:19:

Dit is best acceptabel:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2kmPByX0AAgVfd?format=jpg&name=900x900

[ Voor 3% gewijzigd door pilskes op 26-03-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NotSoSteady schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 01:27:
[...]
Op de manier waarop jij redeneert hoef je nooit meer regels of wetgeving vast te stellen.
Dat zeg ik niet, maar ik stel dat er meer manieren zijn om het te ontlopen dan om het te controleren. Kijk maar naar doping in de sport. Er zijn nog steeds gekken die het doen.
Slimme mensen met verstand van financiën werken namelijk niet alleen bij de F1-teams.
De belastingdienst klaagt steen en been dat de slimme jongens bij de grote accountantskantoren werken, en alleen de idealisten voor hen. FIA is natuurlijk een commerciele organisatie, dus die kunnen PWC inschakelen bij wijze van spreken.

Maar het zal niet meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:16

Martinspire

Awesomeness

[...]

Klopt die redenatie aan het eind wel? Als die service 5 miljoen abonnees krijgen, dan verliezen de tv-zenders toch kijkers en gaan die minder betalen? Of mis ik wat?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 14:12
Zou het kunnen dat de budgetcap i.e. gelijkwaardige auto's te handhaven is als je;

- een standaard F1 auto creëert voor alle teams (eventueel met minimale veranderingen toestaan), een beetje als A1 GP maar dan goed

- een mogelijkheid onderdelen van een team te kopen tegen een vastgestelde prijs. Nadeel hiervan is dat ontwikkeling op een laag pitje komt te staan, je kunt ten slotte je voorvleugel maar 1 race gebruiken voordat andere teams zien dat die beter is o.i.d.
Pagina: 1 ... 53 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire