[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.098 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:26
Maakt dat echt uit? Hoe de banden reageren is toch al afhankelijk van het circuit, de omstandigheden, e.d. Dus een C-5 op Australië zal toch al niet hetzelfde zijn wat betreft slijtage/kwaliteit als een C-5 in Bahrein.

Voor mij is wit, geel, rood prima. Of het dan een andere C-band is dan de vorige GP is niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is wel relevant als je b.v. de rondetijden van 2019 met toekomstige jaren wil vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
en het is relevant als je weet of ze een compound overslaan of niet.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThomasG schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:01:
Eenvoudiger dan dit kan het bandensysteem niet. Mensen die drie kleuren ingewikkeld vinden maken het gewoon onnodig moeilijk voor zichzelf. Soft, Medium, Hard. Dat is het enige wat je hoeft te weten. De rest is totaal irrelevant. Als je nu rood ziet, weet je dat het de zachtste band is. Vorig seizoen moest je even nadenken of er niet toevallig ook een zachtere band beschikbaar was...
Dat zal beslist voor een grote groep kijkers zo opgaan, maar diegene die zich wat meer wil verdiepen in de sport, en graag verklaart wil hebben waarom het de ene keer prima ging op de rode band maar een andere keer weer niet, die heeft niet voldoende aan enkel "soft, medium en hard".

Ik zal wel een uitzondering daarin zijn maar voor mij is het belangrijk om te weten welke samenstelling ze daadwerkelijk onder de auto hebben liggen. Vooral belangrijk (voor mij), naarmate het seizoen vordert.

Ik zou het daarom erg prettig vinden als ze bij het tonen van de banden bij de start van de uitzending ook de "C" codering zouden vermelden, en niet alleen "soft, medium en hard".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

hardware-lover schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:13:
Ik zou het daarom erg prettig vinden als ze bij het tonen van de banden bij de start van de uitzending ook de "C" codering zouden vermelden, en niet alleen "soft, medium en hard".
Dat hebben ze volgens mij bij Ziggo laten zien in de voorbeschouwing. Werd wel snel afgekapt "want iedereen is je nu al kwijt".

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Crazy D schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Dat hebben ze volgens mij bij Ziggo laten zien in de voorbeschouwing. Werd wel snel afgekapt "want iedereen is je nu al kwijt".
Dat is het nadeel van de Ziggo Voor-/na-beschouwingen. Zodra het ook maar een beetje technisch wordt, kapt Kamphues het meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Crazy D schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:15:
[...]
Edit: wat overigens aangeeft hoe oppervlakkig die uitzending is.

Ik doe zelf niets tot weinig met die Ziggo voorbeschouwing, voor mij begint de F1 uitzending daadwerkelijk bij de openingstune. Daarna worden de gebruikte banden ook getoond, het meest logische moment wat mij betreft, dus een C-toevoeging daar aan. Kan eenieder er verder mee doen wat ie zou willen. Een focus op enkel "hard... enz", of het daadwerkelijke compount.

De pré en after is een (soms leuke) bijkomstigheid, de raceuitzending is echter waar het om draait en die gaat het archief in.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2019 12:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

warp schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:12:
Het is wel relevant als je b.v. de rondetijden van 2019 met toekomstige jaren wil vergelijken.
Nog steeds niet relevant aangezien C5 niks zegt over welke compound gebruikt word. de C5 van volgend jaar is misschien 5 seconden per rondje sneller dan de C5 van dit jaar omdat ie 10x zo zacht is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
hardware-lover schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:13:
[...]

Dat zal beslist voor een grote groep kijkers zo opgaan, maar diegene die zich wat meer wil verdiepen in de sport, en graag verklaart wil hebben waarom het de ene keer prima ging op de rode band maar een andere keer weer niet, die heeft niet voldoende aan enkel "soft, medium en hard".

Ik zal wel een uitzondering daarin zijn maar voor mij is het belangrijk om te weten welke samenstelling ze daadwerkelijk onder de auto hebben liggen. Vooral belangrijk (voor mij), naarmate het seizoen vordert.
Die informatie is alleen te gebruiken als je alle setup instellingen van de auto weet, en als een team 0,1 bar meer lucht in een band doet is het weer anders. Je zag het aan Max afgelopen VT3, door een andere setup ging die hele auto niet meer, maar dat had niets met de compound te maken.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42
Om nog even terug te komen op het Ricardo verhaal en zijn ritje door het gras. Als ik de foto bekijk van het park, dan lijkt het wel de rechter voorband wegzakt in het gat waar ooit een van die groene paaltjes stond

Of zie ik nu spoken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:09
ArcticWolf schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:14:
Ik kan maar niet wennen aan dit banden systeem, ben ik daar de enige in? :X
Moet eerlijk bekennen dat sinds we van de aloude harde en zachte band (die toen voor elke race nog hetzelfde waren) zijn afgestapt ik het al vrij ingewikkeld ben gaan vinden.

De afgelopen jaren viel het nog mee, het was alleen een stuk uitgebreider met 6 miljard compounds, maar nu is het inderdaad helemaal gatenkaas geworden.

Heb voor mezelf besloten het weer mooi simpel te maken; er is een harde, een medium en een zachte band. Wat de achterliggende compound is bekijk ik niet eens meer.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
SnowDude schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Die informatie is alleen te gebruiken als je alle setup instellingen van de auto weet, en als een team 0,1 bar meer lucht in een band doet is het weer anders. Je zag het aan Max afgelopen VT3, door een andere setup ging die hele auto niet meer, maar dat had niets met de compound te maken.
En dan heb je nog de baanomstandigheden, temperatuur en baantemperatuur doen ook heel veel.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alexbl69 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat sinds we van de aloude harde en zachte band (die toen voor elke race nog hetzelfde waren) zijn afgestapt ik het al vrij ingewikkeld ben gaan vinden.
Toen was het ook vaak per race anders, toen wist je het alleen niet ;)
De afgelopen jaren viel het nog mee, het was alleen een stuk uitgebreider met 6 miljard compounds, maar nu is het inderdaad helemaal gatenkaas geworden.

Heb voor mezelf besloten het weer mooi simpel te maken; er is een harde, een medium en een zachte band. Wat de achterliggende compound is bekijk ik niet eens meer.
:)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostk1998
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-02 10:43
ThomasG schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:05:
[...]
Maar wat heb je er aan dat je weet dat een rode band eigenlijk een C5 is, en volgende race een C4? Wat voor nut heeft het als je dat weet? Voor veruit de meeste kijkers heeft dat totaal geen toegevoegde waarde, omdat ze die andere banden niet kunnen gebruiken en je verschillende GPs niet met elkaar kan vergelijken.
ik denk dat het soms wel degelijk belangrijk kan zijn welke banden er worden gekozen. Het komt naar mijn weten regelmatig voor dat sommige teams echt problemen hebben met bepaalde compounds. zo ging Mercedes de afgelopen jaren veel beter om met hardere banden dan met de zachte. Zo zou de bandenkeuze dus direct al wat kunnen zeggen over de reden waarom een team kiest om een band over te slaan of over de kansen van een team op de overwinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:27:
Nog steeds niet relevant aangezien C5 niks zegt over welke compound gebruikt word. de C5 van volgend jaar is misschien 5 seconden per rondje sneller dan de C5 van dit jaar omdat ie 10x zo zacht is.
Naar mijn weten past de FIA de richtlijnen voor de banden niet elk jaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:29:
[...]
Ik beperk mij enkel tot de info die uit de races komt en voor mij was dat vorig jaar ook prima te behappen allemaal. Voor velen zal de race geëindigd zijn bij het vallen van de vlag, voor mij is dit echter niet het geval ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
hardware-lover schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:52:
[...]

Ik beperk mij enkel tot de info die uit de races komt en voor mij was dat vorig jaar ook prima te behappen allemaal.
Ja maar ik probeer alleen maar te zeggen dat die info niets zeggend is omdat je te veel parameters mist.
Voor velen zal de race geëindigd zijn bij het vallen van de vlag, voor mij is dit echter niet het geval ;)
Ik weet niet wat je hiermee exact wil zeggen, maar ik denk dat je een beetje onderschat hoe ik F1 volg.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:00:
[...]
[knip]
Ik weet niet wat je hiermee exact wil zeggen, maar ik denk dat je een beetje onderschat hoe ik F1 volg.
Ik onder- of overschat zelden iemand, ik heb genoeg aan mezelf :+

In ander "nieuws" ;)

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2019 13:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:30
Snowhite0901 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:13:
en het is relevant als je weet of ze een compound overslaan of niet.
Maar als je dit topic volgt dan weet je dat al lang... Of anders Google je even op tires bahrain f1 2019 en dan weet je het ook. Het is nergens voor nodig om dat constant in de race te zien...
Ik vond het juist vervelend vorig jaar omdat het niet direct logisch is of ultra, super of hyper nou zachter was en de kleuren ook maar lastig uit elkaar te houden waren vond ik zelf. Het nieuwe systeem vind ik veel fijner.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
*knip* Kunnen we deze grap niet gewoon laten rusten? Hij heeft inmiddels een flinke baard.

[ Voor 68% gewijzigd door naitsoezn op 21-03-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:09
YakuzA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:38:
[...]

Toen was het ook vaak per race anders, toen wist je het alleen niet ;)

[...]

:)
Ignorance is bliss :z

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:02

Nhz

Finraziel schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:01:
[...]

Maar als je dit topic volgt dan weet je dat al lang... Of anders Google je even op tires bahrain f1 2019 en dan weet je het ook. Het is nergens voor nodig om dat constant in de race te zien...
Ik vond het juist vervelend vorig jaar omdat het niet direct logisch is of ultra, super of hyper nou zachter was en de kleuren ook maar lastig uit elkaar te houden waren vond ik zelf. Het nieuwe systeem vind ik veel fijner.
Eens. Daarnaast, zoals al eerder door anderen aangehaald, is het niet echt relevant om te weten hoeveel compounds er tijdens een bepaalde race tussen bijvoorbeeld de Medium de Soft band zitten. Zolang Pirelli vooraf vermeld wat het door hun geschatte verschil is tussen de verschillende compounds is het voor mij voldoende. Dan maakt het me niet echt uit of ze nou C2, C3 of C4 gebruiken, die tijdverschillen zijn toch per circuit, per auto en waarschijnlijk per sessie anders.

In het verleden reden ze wel vaker met verschillende compounds, bijvoorbeeld de gestreepte en de niet-gestreepte band, toen wist je ook niet hoeveel compounds Bridgestone daadwerkelijk maakte en hoeveel compounds er tussen de 'Prime' en de 'Option' van die race zaten. Misschien waren ze opeenvolgend, misschien zaten er wel 5 tussen. Niet echt boeiend denk ik, je weet toch wel dat ze voor bijvoorbeeld Monaco een veel zachtere band mee zullen nemen dan voor bijvoorbeeld Bahrein, Spanje en GB.

[ Voor 5% gewijzigd door Nhz op 21-03-2019 15:02 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:17
knip, nee.

[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-03-2019 18:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

From a drivers view perspective...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:00
Nog iemand op zoek naar een baantje in de F1? Je kan collega van Max worden. 1 Voorwaarde: Je moet alles wat je ziet en hoort hier op het forum delen! :+
https://redbullracing.red...-work-us-nows-your-chance

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

monkeyseat is terug!
klik voor video

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 22:21

The_Scarabial

MTB for life!

wat een mooi geluid van die honda motor, echt zo'n mooi roffeltje

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
LOL.

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/3cb9c3ba0bf0/LewisHamilton_2019-Mar-21.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
nu nog 2 camera's in de halo. 1 naar voren gericht en 1 op de rijder.

Aanvulling:

https://www.gpfans.com/en...t-gets-4m-dutch-gp-boost/

[ Voor 40% gewijzigd door Paulus07 op 21-03-2019 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:14:
Ik kan maar niet wennen aan dit banden systeem, ben ik daar de enige in? :X
Ik vind het helemaal niks! Geef mij maar weer die hyper soft etc, dan weet ik tenminste welke band ze gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Na gisteren mogen we vandaag alweer stemmen.
Wie heeft de beste driver line-up.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:31
sjaool schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:04:
Na gisteren mogen we vandaag alweer stemmen.
Wie heeft de beste driver line-up.
Dat is een moeilijke natuurlijk. Ik zou dan toch neigen naar of Mercedes of Renault. LeClerc en Gasly zijn natuurlijk sterk afwachten en valt nu nog niks van te zeggen waarmee Ferrari en Red Bull wat mij betreft al afvallen. Bottas heeft het natuurlijk ook niet altijd, maar Hulkenberg en Ricciardo staan IMO wel (ruim) onder Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het verbaast me dat ze bij Merc aangeven dat ze denken dat Ham de schade in ronde 4 had opgelopen.
Hoe heeft degene die het wiel linksachter vervangt dat niet gezien?

Het is een flink missend stuk recht voor je neus waar je altijd bijna tegenaan stoot bij het wiel wisselen.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 21-03-2019 23:49 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

AzzKickah

06-CENSORED

Bijna altijd tegenaan stoot?

Nou dan kunnen ze al die uuuuuuuren pitstop training ook wel schrappen, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:48:
Het verbaast me dat ze bij Merc aangeven dat ze denken dat Ham de schade in ronde 4 had opgelopen.
Hoe heeft degene die het wiel linksachter vervangt dat niet gezien?
Omdat je naar het wiel kijkt en niet naar de rest. Je hebt maar 2.x seconde, iedereen heeft een taak. Blink and you miss it. Er staat niemand naast die auto om 'm te bekijken. Daar gaat het ook allemaal veel te snel voor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mphilipp schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 00:03:
[...]

Omdat je naar het wiel kijkt en niet naar de rest. Je hebt maar 2.x seconde, iedereen heeft een taak. Blink and you miss it. Er staat niemand naast die auto om 'm te bekijken. Daar gaat het ook allemaal veel te snel voor.
Maar er staan wel 3 man met hun neus bovenop met millimeters van die band af een grote hoek die mist van de vloer?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
*knip* Nergens voor nodig om zo te flamen naar andere gebruikers

[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 22-03-2019 12:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nog een weekje!!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:13

Player1S

Probably out in the dark

Aangezien het racetopic inmiddels dicht zit: https://www.motorsport.co...alian-grand-prix/4356791/

ik weet niet of er tweakers zijn die er geweest zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:50

Blokker_1999

Full steam ahead

pilskes schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:24:
[...]

Ik vind het helemaal niks! Geef mij maar weer die hyper soft etc, dan weet ik tenminste welke band ze gebruiken!
Ben je daar zeker van? De compounds wisselen sowieso elk jaar en soms zelfs tijdens het seizoen. Het is zeer moeilijk om vergelijkingen te maken. En dan hebben we het nog niet gehad over het verschil van baan tot baan. Voor diegene die het willen weten kan je altijd gaan opzoeken welke compounds er gebruikt zijn, van C1 tot C5 maar voor anderen is het niet langer de vraag of die supersoft nu de zachtste band is of niet of welke kleur nu weer voor welke band staat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
*knip* Off-topic. Daar hebben we andere topics voor.

[ Voor 80% gewijzigd door naitsoezn op 22-03-2019 12:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:37
Bangkok airways advertentie in de in-flight magazine.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2MLaJCX4AA3h1z?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:03
*knip* Niet een beetje off-topic, maar volledig.

[ Voor 88% gewijzigd door naitsoezn op 22-03-2019 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:07:
Bangkok airways advertentie in de in-flight magazine.

[Afbeelding]
Dus, bij Bangkok Airways krijg ik geen drinken? :+

[ Voor 64% gewijzigd door naitsoezn op 22-03-2019 12:50 . Reden: Reactie op off-topic post verwijderd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
LAMMERS: "OP 31 MAART GEEN NIEUWS OVER FORMULE 1-RACE OP ZANDVOORT"

https://racingnews365.nl/...rmule-1-race-op-zandvoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
Geen nieuws op 31 maar lijkt me goed nieuws. De FOM gaat communiceren over de GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Paulus07 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:44:
Om wat bezig te blijven tussen de races doet max er nog wat LMP2 tussendoor :P

[Afbeelding]
Nice. Morgen eens bekijken via Twitch. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2QPZaZXQAMGDMd.jpg:large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 21:03

mphilipp

Romanes eunt domus

HvanL schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:32:
LAMMERS: "OP 31 MAART GEEN NIEUWS OVER FORMULE 1-RACE OP ZANDVOORT"
Ik gok op een grote persconferentie een dag later... ;) Komt allen!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik snap dit bericht niet helemaal: https://racingnews365.nl/...-onzichtbare-startlichten
De achtervleugels van de Formule 1-bolides zijn dit jaar hoger geworden, zo hoog zelfs dat ze de coureurs achteraan op de grid het zicht op de startlichten in Melbourne ontnamen.
Voor de huidige bredere achtervleugels waren ze toch zelfs nog hoger dan nu? Heeft dit dan te maken met het langer worden van de wagens, waardoor ook een mindere hoogte al een probleem geeft?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03

Destruction

(ex-)Automonteur

Ome Ernst schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:33:
Zou Ocon eigenlijk hebben staan te grijnzen toen Bottas over de finish kwam ?

Zo maar een vraagje :P
Hij heeft gelachen als een boer met kiespijn. Hij hoopte natuurlijk het zitje van Bottas over te kunnen nemen, maar die kans is nu weer wat kleiner geworden... :P

Btw, de Mini's zijn er ook weer. Vaak is-ie maar flauw, maar imo zitten er nog wel een paar leuke geintje in.

[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 22-03-2019 11:41 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Muse schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:27:
Ik snap dit bericht niet helemaal: https://racingnews365.nl/...-onzichtbare-startlichten

[...]

Voor de huidige bredere achtervleugels waren ze toch zelfs nog hoger dan nu? Heeft dit dan te maken met het langer worden van de wagens, waardoor ook een mindere hoogte al een probleem geeft?
Overdrijven is ook een vak :)

Het zal meer ermee te maken hebben met de combinatie van:
1 achtervleugels + 2 Halo + 3 verplaatsen van de extra startlichten aan de zijkant van de grid
niet correct met de nieuwe situatie rekening hebben gehouden voor enkele startposities.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2019 11:46 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:45:
[...]

Overdrijven is ook een vak :)

Het zal meer ermee te maken hebben met de combinatie van:
1 achtervleugels + 2 Halo + 3 verplaatsen van de extra startlichten aan de zijkant van de grid
niet correct met de nieuwe situatie rekening hebben gehouden voor enkele startposities.
Ah, goed punt. De halo was ik even vergeten en andere wijzigingen had ik ook geen rekening mee gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Muse schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:48:
[...]

Ah, goed punt. De halo was ik even vergeten en andere wijzigingen had ik ook geen rekening mee gehouden.
Volgens mij was het vanaf vorig jaar Canada dat ze iets hadden veranderd aan de startlichten die langs de zijkant van de grid staan voor degenen die verder van achteraf starten.
Maar weet niet meer exact wat ze toen hadden gewijzigd.

/edit: de Repeaterlights halverwege de grid waren dus al 1e race 2018 verwijderd en verhuist naar de voorkant van de grid.
“Those repeat lights were normally halfway up the grid, and they were fitted round about 2009, when the rear wings became higher on the cars. Some drivers complained about not being able to see the main start lights, so that’s when we introduced an extra set.

"But now the wings have been lowered, there’s no need for those halfway up the grid. So I’ve decided to utilise them somewhere else.

“Pole position seems to be the worst-case scenario with the halo there – maybe the driver can’t quite see the lights, or see only half of them, and he might have to move his head too much.

[ Voor 45% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2019 11:57 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yep, daar heeft Verstappen nog wel wat goed te maken. Nog niet aan de finish gekomen sinds ie bij RBR in het stoeltje zit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Destruction schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:41:
[...]

Btw, de Mini's zijn er ook weer. Vaak is-ie maar flauw, maar imo zitten er nog wel een paar leuke geintje in.
[YouTube: [EN] MiniDrivers - 11x01 - 2019 Australian GP]
Die Charlie aan 't einde ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2ROwJaWkAIOgeR.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Serieus, 2 namen fout geschreven...
Niet lullig naar jou (want je hebt het plaatje niet gemaakt), maar dan heb ik liever een scheve, onduidelijke foto dan dit slechte kopieerwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
https://www.fia.com/news/...chedule-press-conferences

Kan aan mij liggen maar volgens mij staan hier 1 op 1 dezelfde namen? Dus gaat het bij de FIA fout...

[ Voor 10% gewijzigd door Alsatian op 22-03-2019 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Alsatian schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:42:
https://www.fia.com/news/...chedule-press-conferences

Kan aan mij liggen maar volgens mij staan hier 1 op 1 dezelfde namen? Dus gaat het bij de FIA fout...
Da's wel erg beschamend dat de FIA het niet goed schrijft ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
ArnevdS schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:30:
[...]

Niet lullig naar jou (want je hebt het plaatje niet gemaakt), maar dan heb ik liever een scheve, onduidelijke foto dan dit slechte kopieerwerk.
Uit m'n hoofd: Toro Rosso en Valtteri Bottas, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Nog de streepjes op de e's bij Frédéric en je hebt er 3.

[ Voor 13% gewijzigd door Alsatian op 22-03-2019 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ArnevdS schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:30:
[...]

Ach, het is de FIA die hebben wel een historie met schrijffoutjes. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Omdat niet iedereen Motorsport Images volgt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2RmNvoXcAAmbha?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2RltYpWkAAZxDN?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2RlrPhXgAEq1SW?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2Rlp32XgAEWj_c?format=jpg&name=large
Zoek de auto :+ Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2RQa4wXcAExtQE?format=jpg&name=large

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 22-03-2019 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:50
Destruction schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:41:
[YouTube: [EN] MiniDrivers - 11x01 - 2019 Australian GP]
Dat is altijd zo geforceerd grappig doen, dat het dat juist niet is imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Max nu aan het rijden in de rFactor 2 12Hours of Sebring.

https://www.twitch.tv/rfactorlive

Rijdt in de #1 Team Redline auto.

Livestream van Jimmy Broadbent

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z49DLISx9nI]

[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 23-03-2019 11:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

warp schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:12:
warp schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Naar mijn weten past de FIA de richtlijnen voor de banden niet elk jaar aan.
Maar Pirelli past de compounds wel aan. Ze passen zelfs banden aan tijdens het seizoen. Het is daarom totaal niet relevant om die exacte compound info (C1 t/m C5) in de graphics te tonen. Dit (soft, medium, hard, altijd dezelfde kleuren) is een uitstekende versimpeling.

Degene die het perse toch willen weten, kunnen het gewoon opzoeken. Alleen deel ik de mening dat er veel teveel waarde of "informatie" aan wordt onttrokken, terwijl het helemaal niets zegt als je niet alles weet. Daarom is het irrelevant om het tijdens de race te benoemen. Soft, Medium, Hard is prima om onderling te weten welke band ze tijdens dezelfde race op dezelfde omstandigheden gebruiken.

De rest van de info (weten dat ze een compound overslaan, weten welk C nummertje het is, weten dat de hard van monaco de soft van silverstone is, etc) is gewoon beschikbaar voor de enthousiastelingen.

Dit is uitstekend opgelost zo.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 23-03-2019 13:38 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2HpGV8XgAITFGr.jpg

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Toevallig mensen hier die de soap rond Rich Energy aan het volgen zijn?
LIjkt het eea echt niet pluis te zijn met dat bedrijf.
Kunnen title sponsor zijn van een F1 team maar algemene verkrijgbaarheid ho maar.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:03
Die soap loopt al eventjes... Of zijn er nieuwe ontwikkelingen rondom Rich Energy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
Ik zag afgelopen week een busje rijden van RIch Energy op de A2, was echt verbaasd!
gewoon een wit busje met zwarte vlakken met daarop het logo...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Omdat we dit weekend zonder zitten, de debrief van Scarbs en Peter Windsor.

[YouTube: Australian GP debrief with Scarbs and Peter (1/2)]

[YouTube: AGP mid-field de-brief with Scarbs and Peter (2/2)]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Maarten_E schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:32:
Toevallig mensen hier die de soap rond Rich Energy aan het volgen zijn?
LIjkt het eea echt niet pluis te zijn met dat bedrijf.
Kunnen title sponsor zijn van een F1 team maar algemene verkrijgbaarheid ho maar.
Je kunt het gewoon bestellen op hun website of op Amazon. Gaat geloof ik wel per tray van 24 blikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:45

DataGhost

iPL dev

Wat zou eigenlijk precies het probleem zijn als het uberhaupt niet verkrijgbaar zou zijn (vs zoals het nu is, beperkt verkrijgbaar, maar dus wel verkrijgbaar)? Ik vind het ook apart maar een sponsor kan toch gewoon iemand met een zak geld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 19:08
Rivanov schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:23:
Max nu aan het rijden in de rFactor 2 12Hours of Sebring.

https://www.twitch.tv/rfactorlive

Rijdt in de #1 Team Redline auto.

Livestream van Jimmy Broadbent

[YouTube]
Team redline is dus 8e geworden. Mede omdat er bij atze een verkeerde setup werd geladen als hij het stuur over nam, en max was even zijn verbinding kwijt, en dat koste 4 rondjes. Op het einde van de stream ( laste 7 min geloof ik) is er nog een interviewtje waarin het gezecht word dat ze dit vaker willen gaan doen.

www.scinus.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 22:21

The_Scarabial

MTB for life!

Ik zie hier op F1tv ook een debrief van het weekend met Ted. Nog niet gekeken, wellicht vandaag ff doen.

hier nog linkje voor mensen met f1tv ook: https://f1tv.formula1.com...rand-prix-weekend-debrief

[ Voor 11% gewijzigd door The_Scarabial op 24-03-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:30
DataGhost schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:29:
Wat zou eigenlijk precies het probleem zijn als het uberhaupt niet verkrijgbaar zou zijn (vs zoals het nu is, beperkt verkrijgbaar, maar dus wel verkrijgbaar)? Ik vind het ook apart maar een sponsor kan toch gewoon iemand met een zak geld zijn?
Op zich niks mis mee natuurlijk, behalve dat het het waarschijnlijker maakt dat er op een gegeven moment ineens geen geld meer komt. Iemand met een zak geld, ja, kan, maar dan lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat ze dan wel expliciet een bepaald product proberen te promoten (dan zou je meer iets verwachten zoals Lance Stroll waarbij de persoon wat meer in de picture is dan een merk). Als je een merk/product promote dan is de verwachting dat je op zijn minst genoeg van dat product verkoopt om die promotie mee te kunnen betalen. Als het product nauwelijks verkrijgbaar is dan lijkt dat nogal een onhaalbare kaart.
Waar het uiteindelijk om draait is de continuïteit van de sport... Als er teams omvallen omdat de sponsoren ineens niet meer betalen dan is dat, met het al beperkte veld momenteel, gevaarlijk voor die continuïteit.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
DataGhost schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:29:
Het "probleem" met Rich Energy is dat het er alle schijn van heeft dat het een dekmantel voor witwaspraktijken is, en dus niet "gewoon iemand met een zak geld". Er is een bankoverzicht van Rich Energy van vorig jaar uitgelekt, en daaruit blijkt dat ze weinig tot helemaal geen eigen vermogen hebben. En het bezoekadres van Rich Energy komt uit op een parkeerplaats.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Damon Hill en zijn vader

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2V3dqeXgAElOqi?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2V3dqgXgAApuAw?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:13

Player1S

Probably out in the dark

ThomasG schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:51:
[...]
Het "probleem" met Rich Energy is dat het er alle schijn van heeft dat het een dekmantel voor witwaspraktijken is, en dus niet "gewoon iemand met een zak geld". Er is een bankoverzicht van Rich Energy van vorig jaar uitgelekt, en daaruit blijkt dat ze weinig tot helemaal geen eigen vermogen hebben. En het bezoekadres van Rich Energy komt uit op een parkeerplaats.
Voor haas is het bonus geld momenteel maar het is veelzeggend dat Williams niet met ze in zee wou gaan.

Op autosport forum is er ook leuk draadje gaande over Rich energy en het word alleen maar schimmiger.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]
Die balans/bankoverzicht die uitgelekt is, is van een sub-firma of juist het moederbedrijf en daar wil je boekhoudkundig zo weinig mogelijk geld in hebben zitten. :+ Grote kans dat zoiets juist met belastingontwijking te maken heeft. Haas heeft een externe partij (een hoop externe accountants, juristen en advocaten) flink onderzoek laten doen naar Rich Energy en die hadden gezegd dat het allemaal safe en solide zou zijn. Dus kennelijk is er niets verdachts aan.

Neemt niet weg dat ik het zelf ook raar vind, want buiten de UK heeft er verder nooit iemand van gehoord tot aan vorig jaar. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Max Verstappen en zijn vader:
Afbeeldingslocatie: https://www.racexpress.nl/imgitems/article/2010/02/Jos%20en%20Max%20Verstappen%20RX%20500.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Voor de liefhebbers; dit weekend Indycar @COTA. Qualifying ronde zat rond 1:46, ongeveer 10 sec langzamer dan F1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:00
[...]
Witwassen doe je niet door jezelf in de picture te zetten bij een sport die door honderden miljoenen mensen wordt bekeken. Ik vind het ook een vreemde sponsordeal, maar om ze nou gelijk te betichten van witwassen gaat misschien een beetje ver.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

TrekDr0p

QR niet scannen

Achja 20 miljoen eigen geld in wereldwijde reclame.. ik zeg een koopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:25
Nu het lekker rustig is op het forum... Ik zat vadaag een beetje uit te leggen aan mijn dochter hoe het een en ander werkt in F1 (ze vind de roze auto zo mooi en moedigt deze altijd aan) maar toen ze vragen stelde over de PU was ik het even kwijt;

De PU moet een x aantal races meegaan, en is verzegeld door de FIA. Wat kan een team dan allemaal met de PU doen aan onderhoud? Als dat ding verzegeld is dan kunnen ze denk ik moeilijk inspecteren hoe het met slijtage zit, kunnen ze alle olie er netjes uit spoelen enzo... Dus ik leg de vraag hier even neer, wat kan er wel en niet gedaan worden met de PU; met google vond ik weinig, mischien om dat het niet interresant is of omdat de teams met deze info niet te koop lopen?

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

The_Butler schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:43:
Nu het lekker rustig is op het forum... Ik zat vadaag een beetje uit te leggen aan mijn dochter hoe het een en ander werkt in F1 (ze vind de roze auto zo mooi en moedigt deze altijd aan) maar toen ze vragen stelde over de PU was ik het even kwijt;

De PU moet een x aantal races meegaan, en is verzegeld door de FIA. Wat kan een team dan allemaal met de PU doen aan onderhoud? Als dat ding verzegeld is dan kunnen ze denk ik moeilijk inspecteren hoe het met slijtage zit, kunnen ze alle olie er netjes uit spoelen enzo... Dus ik leg de vraag hier even neer, wat kan er wel en niet gedaan worden met de PU; met google vond ik weinig, mischien om dat het niet interresant is of omdat de teams met deze info niet te koop lopen?
Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die daar een antwoord op kunnen geven...ik in ieder geval niet, maar met betrekking tot slijtages. Deze motoren zitten muur en muurvast zolang ze niet voorverwarmt worden. Pas rond een graad of 60 ontstaan de toleranties... zo worden ze overigens ook geassembleerd. De motor wordt echter nooit en te nimmer gestart voor deze de minimale bedrijfstemperatuur bereikt heeft. (90 graden is ongeveer het minimun, maar de bedrijfstemperatuur ligt rond de 105/110)

Ergo, het valt eigenlijk niet echt mee om deze motoren te controleren. Ze doen het, of ze doen het niet en net als bij andere raceklassen, worden dingen preventief vervangen aan hand van berekende levensduur, of op basis van ervaring. Alles anders dan dat is simpelweg.. “hij doe het, of hij doe het nie” :+

Heb evt. een leuk filmpje beschikbaar van een Top Fuel motor. Daarin wordt bovenstaande ook voor ieder onderdeel aangehaald. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het en zet ik hem online. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Turbo-Puppy op 24-03-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:25
Turbo-Puppy schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:18:
[...]

Heb evt. een leuk filmpje beschikbaar van een Top Fuel motor. Daarin wordt bovenstaande ook voor ieder onderdeel aangehaald. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het en zet ik hem online. :)
Zeker interesse in, Ik had verwacht dat een team de smering van zo'n motor bijvoorbeeld grondig bestudeerd om te zien of er geen afwijkingen van de verwachte slijtage materialen in de olie zweven etc... Maar de beslissing om met een 5 races oude PU verder te rijden wordt genomen puur door naar de statestieken te kijken?

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:07
Hmtsjmftsch schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:09:
[...]

Witwassen doe je niet door jezelf in de picture te zetten bij een sport die door honderden miljoenen mensen wordt bekeken. Ik vind het ook een vreemde sponsordeal, maar om ze nou gelijk te betichten van witwassen gaat misschien een beetje ver.
Mensen zoeken graag wat. Dat is net als dat de complete livery van Ferrari is opgekocht door Philip Morris die daar een kreet op heeft gezet "Mission Winnow", en Williams die met een telefoonmaker komt die niemand kent.

F1 is een wereldwijde sport en een adverteerder moet dus ook een wereldwijde speler zijn wil dat zin hebben. Ik geloof dat ieder team zijn eigen klokjesmaker als sponsor heeft, en voorheen was de titelsponsor meestal een sigarettenfabrikant. De FIA kondigde in 2001 aan dat het in 2006 tabak in de ban deed.

In 2001 waren 5 van de 11 teams gesponsord door tabak.

Ferrari (Marlboro)
Mclaren (West)
Benneton - (Mild Seven, Japanse tabak)
BAR - (Lucky Strike)
Jordan (Benson&Hedges)

Dit jaar hebben we 3 teams "in de energyblikjes", Mercedes heeft Petronas, Ferrari zit nog steeds in de tabak hoewel ze dat ontkennen, Renault zit in de verzekeringen, Racing Point zit in de sportwatertjes, McLaren heeft eigenlijk niks, Alfa Romeo ook niet en Williams heeft de huid aan ROKiT verkocht. Dan hebben we nog een derde energiedrankjesfabrikant die nooit titelsponsor is maar wel bijna overal op staat : Monster.

Het lijkt dus knap lastig om de engine cover te verkopen. De Haas ziet er nu geweldig uit, maar bijvoorbeeld de McLaren is al jaren leeg, net als Sauber voorheen. Er zijn weinig wereldwijd opererende multinationals die willen investeren in een F1 team.

Zonder die sponsoren houden de teams op te bestaan dus ook al is het misschien shady, in het belang van de sport zijn ze nodig. Ik geloof overigens dat het bedrijf achter Haas, wat CNC machines maakt, zijn omzet significant heeft zien stijgen sinds het meedoet in de F1.
The_Butler schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:30:
[...]

Zeker interesse in, Ik had verwacht dat een team de smering van zo'n motor bijvoorbeeld grondig bestudeerd om te zien of er geen afwijkingen van de verwachte slijtage materialen in de olie zweven etc... Maar de beslissing om met een 5 races oude PU verder te rijden wordt genomen puur door naar de statestieken te kijken?
Er staat ergens een filmpje van Lewis Hamilton op Youtube waarbij hij "backstage" gaat. Daar zie je 2 mensen van Petrobras met een analyzer. Na iedere sessie wordt er een sample genomen, die gaat door de machine. Daarna weten ze welke metalen er in de olie zitten en hoeveel, zodat ze weten wat de interne slijtage is.

[ Voor 15% gewijzigd door asing op 24-03-2019 18:52 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:36

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
De olie wordt ook regelmatig gecontroleerd. Meerdere keren per sessie evt.. Door de verschillende gebruikte metalen kunnen ze ook nog redelijk specifiek zien welk onderdeel hoe en wat.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
@asing Kleine aanvulling. McLaren rijdt tegenwoordig met Coca-Cola rond. En bij Mercedes werken ze al jaren met Monster Energy. Beide geen hoofdsponsoren, maar denk ik wel het vermelden waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

[...]

Hij stond kennelijk ook gewoon op youtube. :+

Neem er even de tijd voor ... er worden best leuke dingen verteld zo tussendoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:07
The_Butler schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:43:

Gevonden :

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alex3305 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:05:
@asing Kleine aanvulling. McLaren rijdt tegenwoordig met Coca-Cola rond. En bij Mercedes werken ze al jaren met Monster Energy. Beide geen hoofdsponsoren, maar denk ik wel het vermelden waard.
McLaren wordt ook gesponsord door die rookmeuk. Die hadden ze voor Melbourne ook verwijderd.

Die better tomorrow oid.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjan
  • Laatst online: 07-10 20:47
YakuzA schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:23:
[...]

McLaren wordt ook gesponsord door die rookmeuk. Die hadden ze voor Melbourne ook verwijderd.

Die better tomorrow oid.
British American Tobacco zit inderdaad achter McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

IndyCar kan gewoon in Algemeen race topic Deel 2 besproken worden :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[Instagram: Sunday 😎]
Bottas krijgt navolging... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:05
[...]

Vergeet ook niet dat zo'n motor vol zit met sensoren: vibraties, temperaturen, alles wordt gemeten. Afwijkingen worden daarmee ook gedetecteerd, waarschijnlijk al voor je het kunt terugvinden in de olie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Als Max komende race wint scheert ie zich dit jaar niet meer :P

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 52 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire