[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.098 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hippocampus schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Dat jullie niet doorhebben dat Redbull & Daniel Ricciardo samen het plannetje bedacht hebben om die Renault zo vaak mogelijk stuk te rijden dit seizoen. :9
Maar zouden ze echt zo kinderachtig zijn om 20 miljoen erop stuk te slaan om Redbull een hak te zetten?
Nou ja, je haalt met die 20 miljoen natuurlijk ook gewoon een goede rijder in huis. Het is niet zo dat ze al dat geld alléén neer hebben gelegd voor de naaistreek, het is ook gewoon een investering in zo goed mogelijke resultaten door iemand binnen te halen die al veel rijervaring met de motor heeft en mogelijk extra inzichten kan verschaffen in hoe je die motor wél goed kunt benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Pathogen schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:45:
[...]

Nou ja, je haalt met die 20 miljoen natuurlijk ook gewoon een goede rijder in huis. Het is niet zo dat ze al dat geld alléén neer hebben gelegd voor de naaistreek, het is ook gewoon een investering in zo goed mogelijke resultaten door iemand binnen te halen die al veel rijervaring met de motor heeft en mogelijk extra inzichten kan verschaffen in hoe je die motor wél goed kunt benutten.
Dit ja. Reken maar dat Cyril lekker in z'n handjes heeft zitten wrijven om Horner een hak te zetten, maar daarnaast is het aankopen van een podium-finishende, top-3-team, Vettel-verslaande, supergeliefde coureur een uitstekende actie qua bedrijfsvoering die meerdere teams net zo goed aangepakt zouden hebben. Wat dat betreft is Renault nu voorin het middenveld waarschijnlijk een stuk sterker geworden dan eerst. Jammer dat Ricciardo in de eerste race z'n auto kapot rijdt, maar ik denk dat het plotseling ongelijk zijn van een veelgebruikte runoff / ontwijk-zone niet zwart/wit aan de coureur is te wijten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Stoelpoot schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:51:
[...]
maar ik denk dat het plotseling ongelijk zijn van een veelgebruikte runoff / ontwijk-zone niet zwart/wit aan de coureur is te wijten.
Watblief? veel gebruikte runoff zone?
Hij zit daar dik een meter in het gras ... niet echt een plek waar het gebruikelijk is om te rijden.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/d1c048de8510e1c35fcefb16e20f72b5

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stoelpoot schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Dit ja. Reken maar dat Cyril lekker in z'n handjes heeft zitten wrijven om Horner een hak te zetten, maar daarnaast is het aankopen van een podium-finishende, top-3-team, Vettel-verslaande, supergeliefde coureur een uitstekende actie qua bedrijfsvoering die meerdere teams net zo goed aangepakt zouden hebben. Wat dat betreft is Renault nu voorin het middenveld waarschijnlijk een stuk sterker geworden dan eerst. Jammer dat Ricciardo in de eerste race z'n auto kapot rijdt, maar ik denk dat het plotseling ongelijk zijn van een veelgebruikte runoff / ontwijk-zone niet zwart/wit aan de coureur is te wijten.
Zoals is gebleken hadden andere teams geen interesse..

En het feit dat een coureur (op zijn 'thuis circuit' notabene) niet weet dat het gras niet helemaal fijn doorloopt is juist wél aan hem persoonlijk te wijten.. Waar hebben ze anders die trackwalk voor? Misschien laat mijn geheugen me in de steek maar twee jaar geleden liep HAM in Mexico ook het gras aan het einde van het rechte stuk te checken (toen hij na de start datzelfde stuk graag gebruikte om een flink voordeel te halen). Op dit niveau kun je niet anders verwachten dat een coureur precies weet hoe een track loopt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D-Ed schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Zoals is gebleken hadden andere teams geen interesse..

En het feit dat een coureur (op zijn 'thuis circuit' notabene) niet weet dat het gras niet helemaal fijn doorloopt is juist wél aan hem persoonlijk te wijten.. Waar hebben ze anders die trackwalk voor? Misschien laat mijn geheugen me in de steek maar twee jaar geleden liep HAM in Mexico ook het gras aan het einde van het rechte stuk te checken (toen hij na de start datzelfde stuk graag gebruikte om een flink voordeel te halen). Op dit niveau kun je niet anders verwachten dat een coureur precies weet hoe een track loopt..
Doornbos gaf aan dat het vrij standaard is om de trackwalk van pit-uit naar pit-in te lopen. Dan sla je het rechte stuk dus over. Denk wel dat ie de volgende race het hele rondje loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:03:
[...]

Doornbos gaf aan dat het vrij standaard is om de trackwalk van pit-uit naar pit-in te lopen. Dan sla je het rechte stuk dus over. Denk wel dat ie de volgende race het hele rondje loopt.
Ah, dat had ik gemist.. Maar dan nog, de trackwalk is een extra momentje om de baan te analyseren. De start is zo'n beetje het belangrijkste moment van de race, dan weet je toch als team hoe de eerste paar honderd meter eruit zien? Ik vond het echt een ongelofelijk knullig moment voor een coureur die toch al vaak van start is gegaan op dit circuit.

Heeft er iemand toevallig de F1 game om te checken of dat 'gat' ook in de game aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Tja, gewoon een gevalletje "shit happens" lijkt me, zeker in het heetste van de chaos bij de start. Ik vind het niet eerlijk om Ricciardo daar gelijk op af te fakkelen, zeker als teambaas zijnde niet.

Trackwalk doen ze ook voornamelijk om te kijken hoe het asfalt/curbs/bochten er bij liggen en ze slaan daarbij idd vaak het rechte stuk over (vanwege begin/eind pitstraat). Slim? Naja, zoals nu blijkt dus niet.

Kortom, shit happens en zal hem volgend jaar vast niet nog een keer gebeuren en hij zal de komende races ook vast wel iets meer aandacht hebben voor het gras :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
powah33 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:58:
[...]

Hij zit daar dik een meter in het gras ... niet echt een plek waar het gebruikelijk is om te rijden.
[Afbeelding]
Wel als er voor je iemand een slechte start heeft en je de keuze hebt om het gras in te gaan of Azerbaijan 2018 nog eens te herhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00
[...]
Maar zouden ze echt zo kinderachtig zijn om 20 miljoen erop stuk te slaan om Redbull een hak te zetten?
Na het zien van de Netflix docu ben ik geneigd om hier met 'ja' op te antwoorden.

Kreeg de indruk dat Abiteboul echt een hekel aan Horner heeft (gekregen). Andersom leek het alsof Horner weet dat hij de Fransman heel snel op de kast kan krijgen.

Het draaide regelmatig uit om een apengevecht tussen die 2. Abiteboul: "We have enough money!'

Zou me alleen verbazen als Abiteboul in z'n eentje de komst van Ricciardo door zou kunnen drukken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:13

Player1S

Probably out in the dark

Het heeft zeker mee gespeeld.

De move doet me ook denken aan Arrows die Hill binnen hengelde voor heel veel geld. Leuk zo'n grote naam maar genoeg rijders die met de huidige Renault gelijke resultaten kunnen boeken en je houd zo'n 18miljoen in zak om in de auto te stoppen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
Stoelpoot schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:10:
[...]

Wel als er voor je iemand een slechte start heeft en je de keuze hebt om het gras in te gaan of Azerbaijan 2018 nog eens te herhalen ;)
Het blijft natuurlijk gewoon een keuze van hem zelf, die zoals we gezien hebben ... slecht uit pakte.
Max mag ook van geluk spreken, want die had met zijn uitstapje net zo goed zijn voor vleugel kunnen verliezen.
Maar wat mij betreft mogen alle race tracks er zo bij liggen ... de brede uitloopstroken worden tegenwoordig toch maar misbruikt om er een voordeel uit te halen.
Racen hoort op de track te gebeuren, kom je ernaast dan heb je de kans op schade en/of uitvallen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik dacht eerder aan deze :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jictPdccvjpWRucRRJ2P2zFs/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
powah33 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:20:
[...]

Het blijft natuurlijk gewoon een keuze van hem zelf, die zoals we gezien hebben ... slecht uit pakte.
Max mag ook van geluk spreken, want die had met zijn uitstapje net zo goed zijn voor vleugel kunnen verliezen.
Maar wat mij betreft mogen alle race tracks er zo bij liggen ... de brede uitloopstroken worden tegenwoordig toch maar misbruikt om er een voordeel uit te halen.
Racen hoort op de track te gebeuren, kom je ernaast dan heb je de kans op schade en/of uitvallen.
Het lastige hieraan vind ik dat je daardoor extra benadeeld kan worden door een veilige route te kiezen. Ik herinner me in de tweede helft van vorig jaar meerdere coureurs buiten de baan gingen om zo niet op een spinnende Vettel of Hamilton in te rijden (en die ene keer dat ze langs Grosjean moesten in Spanje wat niet zo goed ging). Als die allemaal hun voorvleugel hadden verloren of hun vloer sloopten, dan had zomaar een vierde van het veld uitgeschakeld geweest in de eerste bocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Stoelpoot schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Het lastige hieraan vind ik dat je daardoor extra benadeeld kan worden door een veilige route te kiezen. Ik herinner me in de tweede helft van vorig jaar meerdere coureurs buiten de baan gingen om zo niet op een spinnende Vettel of Hamilton in te rijden (en die ene keer dat ze langs Grosjean moesten in Spanje wat niet zo goed ging). Als die allemaal hun voorvleugel hadden verloren of hun vloer sloopten, dan had zomaar een vierde van het veld uitgeschakeld geweest in de eerste bocht!
ach kom, zo kan Williams ook nog paar punten pakken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:54
powah33 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:58:
[...]

[Afbeelding]
Overdrijven is ook een vak... De auto mag maximaal 2 meter breed zijn, dus dan had de auto voor meer dan de helft op het gras moeten zitten.
Hij zat eigenlijk alleen met de band op het gras (jouw screengrab is na de jump waarbij hij nog een stukje verder het gras opschoof).
https://www.formula1.com/...hZv7U19diYIPxKwgd11K.html

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

TrekDr0p

QR niet scannen

Finraziel schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:38:
[...]

Overdrijven is ook een vak... De auto mag maximaal 2 meter breed zijn, dus dan had de auto voor meer dan de helft op het gras moeten zitten.
Hij zat eigenlijk alleen met de band op het gras (jouw screengrab is na de jump waarbij hij nog een stukje verder het gras opschoof).
Ik dacht eerst dat hij ook verder op het gras was, maar is inderdaad niet zo heeeeeeeeel veel.. toch ruim een band.

Hier zie je precies het moment dat de vleugel onder de auto verdwijnt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NTpbvNgM3ZMVxkU3GkryUVg4/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:47
ik heb medelijden met hem. Hij koos voor zich zelf, dappere keuze maar als je niet bij de traditionele top drie aan de bak kan had ik de eer aan mezelf gehouden en Alonso achterna gegaan voor de triple crown en lekker wat chillen op mijn bootje in Monaco.

Als ik miljonair was en wilde racen hoefde ik niet perse elke 2 weken in een ander land te zijn. Dan zat ik full stop te pendelen tussen La Sarthe, Franchorchamps en Nordschleife :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:29

bakvis

Tweakers.Nerd

[...]

Hij kon simpelweg nergens heen als je die beelden rustig bekijkt. Je ziet dat zijn maatje Hulkenberg veel beter weg was en daarmee Kimmi wou inhalen. Hulkenberg duikt in het gat tussen Perez en Kimmi waardoor Perez opschuift.

Om niet een giga crach op het rechte stuk te maken moet Ricciardo wel naar rechts opschuiven anders hadden we een groter probleem denk ik.

Mijn Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dufornee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 11:14
D-Ed schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:08:
[...]

Ah, dat had ik gemist.. Maar dan nog, de trackwalk is een extra momentje om de baan te analyseren. De start is zo'n beetje het belangrijkste moment van de race, dan weet je toch als team hoe de eerste paar honderd meter eruit zien? Ik vond het echt een ongelofelijk knullig moment voor een coureur die toch al vaak van start is gegaan op dit circuit.

Heeft er iemand toevallig de F1 game om te checken of dat 'gat' ook in de game aanwezig is?
Heb het even getest met verschillende snelheden: gat zit er optisch wel, maar vanuit startpositie of zelfs op volle snelheid voel je geen diepteverschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
[...]

Dik een meter is overdreven jah, maar het veranderd niets aan de stelling dat het een vreemde plek was om via het gras Perez in te halen.
Ik zie normaal niemand op het rechte stuk net voor de pistraat exit een move maken door het gras.
Mijn reactie was dan ook op een post die in het een veel gebruikte runoff stroke noemde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:00
Voor de liefhebbers: David Coulthard in de nieuwe aflevering van "Beyond the grid" podcast: https://www.formula1.com/...iCU2OJ725Vol2vpyPKyc.html

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
powah33 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Dik een meter is overdreven jah, maar het veranderd niets aan de stelling dat het een vreemde plek was om via het gras Perez in te halen.
Ik zie normaal niemand op het rechte stuk net voor de pistraat exit een move maken door het gras.
Mijn reactie was dan ook op een post die in het een veel gebruikte runoff stroke noemde.
Het gaat om dit stuk, en vooral de overgang van asfalt naar gras

https://www.google.nl/map...hn9g_Q!2e0!7i13312!8i6656

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
powah33 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Klopt ook inderdaad. Ik kan er alleen zelf slecht tegen als mensen een punt van iemand anders gaan ontkrachten en daarbij zelf enorm overdrijven. Dat opent je ook alleen maar om daarop aangevallen te worden...
Het was niet echt een normaal punt om het gras op te gaan, maar aan de andere kant denk ik eigenlijk ook dat het beter zou zijn als ze die put daar weghalen. Het was namelijk geen inhaalactie, het was een uitwijk manouvre. En dat kan altijd nodig zijn, vooral bij de start... Beter uitwijken dan op elkaar crashen, toch? Het is niet wenselijk dat coureurs dan maar risico nemen door dichter bij elkaar te gaan rijden dan ze anders zouden doen omdat je in het gras gelijk je eigen auto sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:59:
[...]

Klopt ook inderdaad. Ik kan er alleen zelf slecht tegen als mensen een punt van iemand anders gaan ontkrachten en daarbij zelf enorm overdrijven. Dat opent je ook alleen maar om daarop aangevallen te worden...
Het was niet echt een normaal punt om het gras op te gaan, maar aan de andere kant denk ik eigenlijk ook dat het beter zou zijn als ze die put daar weghalen. Het was namelijk geen inhaalactie, het was een uitwijk manouvre. En dat kan altijd nodig zijn, vooral bij de start... Beter uitwijken dan op elkaar crashen, toch? Het is niet wenselijk dat coureurs dan maar risico nemen door dichter bij elkaar te gaan rijden dan ze anders zouden doen omdat je in het gras gelijk je eigen auto sloopt.
Zeker uit de onboard blijkt dat, ik dacht zelf ook nog, wat slim om daar buitenom te gaan, totdat ... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik niet, het is een volwassen man die bewust kiest voor een hele grote zak geld terwijl hij ook voor een grote zak geld bij RBR had kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Finraziel schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:59:
[...]

Ik vond het echt geen uitwijk actie ... RIC was te gretig en wou gewoon presteren en plekken pakken ... hij had ook gewoon achter Perez kunnen blijven.

EDIT: ik zal zo even de onboard proberen te kijken...misschien veranderd dat mijn visie

[ Voor 4% gewijzigd door powah33 op 20-03-2019 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
powah33 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:03:
[...]

Ik vond het echt geen uitwijk actie ... RIC was te gretig en wou gewoon presteren en plekken pakken ... hij had ook gewoon achter Perez kunnen blijven.

EDIT: ik zal zo even de onboard proberen te kijken...misschien veranderd dat mijn visie
Ik kan niet echt vinden of ik ergens de onboard kan zien... maar vanuit het reguliere camera standpunt lijkt het alsof hij naast hem wil gaan rijden terwijl daar genoeg ruimte is, maar dan komt Perez weer naar buiten en moet Ricciardo dus uitwijken. Misschien was er zelfs eigenlijk nog wel genoeg ruimte om op de baan te blijven, maar dan riskeer je dus dat Perez nog iets verder naar buiten komt en je gelijk op elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Ok ik zie nu indd dat Perez ook weer naar buiten komt... dus echt veel plek had hij niet meer toen die naast Perez zat.

Moet de posters boven me gelijk geven, RIC koos voor buitenom en veel meer kon hij daarna niet doen.
Ook dacht ik in eerste instantie dat hij veel verder in het gras zat, wat na het herkijken van beelden eigenlijk wel meeviel.

[ Voor 30% gewijzigd door powah33 op 20-03-2019 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Arfman

Drome!

Dufornee schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Heb het even getest met verschillende snelheden: gat zit er optisch wel, maar vanuit startpositie of zelfs op volle snelheid voel je geen diepteverschil :+
Goh, een Codemasters spel dat niet realistisch is. Verrassend.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:35
Ricciardo is uitgeput van de hele discussie hier :-D

https://nl.motorsport.com...oe-ik-het-anders/4356038/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Camera van bovenaf (vanaf 0:26).

Edit: Kan de onboard van RIC nergens vinden.

[ Voor 66% gewijzigd door warp op 20-03-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Op de onboard van RIC zelf was ook helemaal niet te zien dat hij zijn voorvleugel verloor. De T-cam kan namelijk niet links en rechts naast de auto kijken, en hij reed bijna over zijn eigen voorvleugel heen. Op de onboard (die ik ook niet kan vinden) leek het alsof er niets aan de hand was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Onboard replay via F1 tv pro blijven zwart tot we 44 min in de race zijn. beetje jammer en ook geen geluid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Player1S schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:03:
[...]
Ik niet, het is een volwassen man die bewust kiest voor een hele grote zak geld terwijl hij ook voor een grote zak geld bij RBR had kunnen blijven.
Een beetje simplistisch om zijn keuze terug te brengen tot een zak geld. Het zal best hebben meegespeeld, maar net zoals met reguliere baantjes, is overstappen puur om het geld onzin. Het werkt niet.
Ricciado had meerdere (goede) redenen om weg te willen bij RBR:
* Max leek het favoriete mannetje bij RBR ("Max moet het team om zich heen bouwen" en het vette contract dat ie ineens kreeg)
* Max versloeg hem steeds. Nóg een jaar rijden naast iemand die je steeds verslaat is niet goed voor je marktwaarde en WK kansen
* Hij had niet dat blinde vertrouwen in de Honda motor. En dat is niet vreemd, want genoeg deskundigen hier en elder op Internet hadden dat ook niet en voorspelden doom & gloom voor RBR.
* Renault beloofde hem een betere motor én de mogelijkheid om het team om zich heen te bouwen (No.1 rijder)

Ik denk nog steeds dat deze move ook heel erg goed voor 'm kan zijn. Hij zal dit jaar niet mee kunnen vechten om de titel, maar een keer een podium pakken zou moeten kunnen. En door de verandering moet ie zichzelf als rijder weer zo'n beetje opnieuw uitvinden. Hij moet met een nieuwe engineer werken en een ander management. Zoiets kan een nieuwe impuls geven aan iemand.

Om op basis van éé race meteen Ricciardo afschrijven is een beetje massahysterie imho. Het seizoen is lang. Geef 'm een paar races de kans om die Renault goed te leren kennen. Als ie echt zo goed is als ie zelf denkt, moet ie de Hulk binnenkort te grazen kunnen nemen. Minimaal. Zo niet, is ie klaar...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
mphilipp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:18:
[...]

Een beetje simplistisch om zijn keuze terug te brengen tot een zak geld. Het zal best hebben meegespeeld, maar net zoals met reguliere baantjes, is overstappen puur om het geld onzin. Het werkt niet.
* Max leek het favoriete mannetje bij RBR ("Max moet het team om zich heen bouwen" en het vette contract dat ie ineens kreeg)
* Max versloeg hem steeds. Nóg een jaar rijden naast iemand die je steeds verslaat is niet goed voor je marktwaarde en WK kansen
* Hij had niet dat blinde vertrouwen in de Honda motor. En dat is niet vreemd, want genoeg deskundigen hier en elder op Internet hadden dat ook niet en voorspelden doom & gloom voor RBR.
* Renault beloofde hem een betere motor én de mogelijkheid om het team om zich heen te bouwen (No.1 rijder)

Ik denk nog steeds dat deze move ook heel erg goed voor 'm kan zijn. Hij zal dit jaar niet mee kunnen vechten om de titel, maar een keer een podium pakken zou moeten kunnen. En door de verandering moet ie zichzelf als rijder weer zo'n beetje opnieuw uitvinden. Hij moet met een nieuwe engineer werken en een ander management. Zoiets kan een nieuwe impuls geven aan iemand.

Om op basis van éé race meteen Ricciardo afschrijven is een beetje massahysterie imho. Het seizoen is lang. Geef 'm een paar races de kans om die Renault goed te leren kennen. Als ie echt zo goed is als ie zelf denkt, moet ie de Hulk binnenkort te grazen kunnen nemen. Minimaal. Zo niet, is ie klaar...
Grotendeels eens.

Ik denk alleen wel dat hij zichzelf overschat en een hele hele flinke dobber aan Hulkenberg gaat krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

Laten we Hülkenberg ook vooral niet onderschatten :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Ach en wat dan nog als Ricciardo zichzelf overschat.

Misschien is hij juist wel heel pessimistisch, gaat hij er vanuit dat hij nooit kampioen wordt en het bij Red Bull zou verliezen van Max.
Misschien kiest hij juist wél bewust voor de knaken van Renault, vind hij het prima om niet meer te strijden om de podium plekken en is hij van mening dat die tientallen miljoenen de komende jaren de frustratie wel verzachten.

Weten wij veel.

We gaan het allemaal wel zien. Ik denk dat ze bij Renault een mooi duo in de auto hebben zitten die flink aan elkaar gewaagd zijn en een bak ervaring hebben, dat helpt het team ongetwijfeld vooruit. Of dat genoeg is en of Hulkenberg/Ricciardo hierdoor nog kunnen strijden om het podium in de toekomst (voordat hun contract afloopt en misschien wel niet verlengd wordt) zal de tijd leren.

Nog 1,5 week en dan zijn ze in Bahrein, we zullen zien hoe de kaarten daar geschud worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dufornee schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Er zal wel snel een update komen :+

Dank trouwens _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Razorbite schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:23:
[...]
Grotendeels eens.

Ik denk alleen wel dat hij zichzelf overschat en een hele hele flinke dobber aan Hulkenberg gaat krijgen.
Als je niet denkt dat je de beste bent, kun je beter ophouden met het F1 spelletje. Het is geen Olympisch evenement... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:52:
[...]

Als je niet denkt dat je de beste bent, kun je beter ophouden met het F1 spelletje. Het is geen Olympisch evenement... :+
Och, ik denk dat er zat op de grid staan die echt wel weten dat ze niet van het kaliber Senna / Schumacher zijn... To name a few...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:52:
[...]

Ik denk dat die mindset op de Olympische Spelen ook niet veel goeds doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Het feit dat RIC nu al aangeeft 'moe te zijn' van de vele mediaverplichtingen zegt wel iets over zijn gevoel.. Met zo'n uitspraak zet je eigenlijk je nieuwe werkgever voor lul met het excuus dat ze hem zoveel marketingwerk laten doen.. (iets dat ook wel opvalt, Renault doet letterlijk het kunstje na van de RB marketing, logisch ook overigens).

Maar de nieuwsberichten spreken nog weinig positiviteit uit zo aan de start van het seizoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:38:
Misschien kiest hij juist wél bewust voor de knaken van Renault, vind hij het prima om niet meer te strijden om de podium plekken en is hij van mening dat die tientallen miljoenen de komende jaren de frustratie wel verzachten.
Geld is nooit een motivator. Deze sport - net als elke topsport - is zodanig veeleisend en zwaar, dat je dit niet heel erg lang volhoudt voor de centen. Hij was/is Australië's hoop in bange F1 dagen. Als hij het niet goed meer doet, krijgt ie een hele bak ellende over zich heen. En al die vragen elke race weer van de journalisten. De blikken van de teamleden die teleurgesteld zijn in je omdat je het weer niet waarmaakt.
En dan heb ik het niet eens over de offers die je moet brengen en het keiharde trainen. Nee hoor, dat redt je niet met geld als motivator. Dan ben je heel snel opgebrand en ga je nóg dieper het dal in. En dan maakt je baas er vanzelf een einde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:55:
[...]
Och, ik denk dat er zat op de grid staan die echt wel weten dat ze niet van het kaliber Senna / Schumacher zijn... To name a few...
Oh, dat is zeker. Maar niet iedereen denkt dat. Ik denk Ricciardo ook niet. Maar dat je op zijn minst beter bent dan je teammaat en heel graag wereldkampioen wil worden moet wel in de ambitie liggen. Sommigen zullen inmiddels wel door hebben dat ze niet goed genoeg zijn voor WK. Maar dan is een keer een podium pakken of regelmatig in de punten finishen toch wel zeker een doel.
Ricciardo weet hoe hij races moet winnen. En hij kan het ook wel. Maar dan heeft ie de juiste auto nodig. Max kan misschien ook niet winnen in een Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stoelpoot schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:55:
[...]
Ik denk dat die mindset op de Olympische Spelen ook niet veel goeds doet.
Ik doelde op de 'meedoen is belangrijker dan winnen' mentaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:59:
[...]

Oh, dat is zeker. Maar niet iedereen denkt dat. Ik denk Ricciardo ook niet. Maar dat je op zijn minst beter bent dan je teammaat en heel graag wereldkampioen wil worden moet wel in de ambitie liggen. Sommigen zullen inmiddels wel door hebben dat ze niet goed genoeg zijn voor WK. Maar dan is een keer een podium pakken of regelmatig in de punten finishen toch wel zeker een doel.
Ricciardo weet hoe hij races moet winnen. En hij kan het ook wel. Maar dan heeft ie de juiste auto nodig. Max kan misschien ook niet winnen in een Renault.
Max wint zeker weten niet in een Renault. Hamilton ook niet...

Ik denk trouwens dat Ricciardo dondersgoed weet dat ie het niet in zich heeft om Max te verslaan. Als ie dat wel dacht was ie wel gebleven. Als ie het kwalificatieduel vorig jaar had gewonnen wellicht ook.
Dat ie het zelf zal ontkennen geloof ik ook wel, maar deep down weet ie het echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009

WhySoSerious

Be the change.

walteij schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:53:
Ik zit al een tijdje met het volgende in mijn hoofd, en nu met de testdagen is dit weer nieuw leven in geblazen.

De live timings worden altijd op de F1 website weergegeven, maar er is nergens een overzicht te vinden van de volgende gegevens:
  • Race
  • Coureur
  • Positie
  • Ronde
  • Sector tijden
  • Rondetijd totaal
  • Gebruikte compound
De informatie is natuurlijk wel live terug te zien op de F1 timings website, maar een compleet overzicht per race (en dan vooral de sector- en rondetijden) is volgens mij nergens terug te vinden.

Nu ben ik al aan het zoeken geweest en er zijn mensen die al een en ander hebben gedaan in het verleden om de F1timings site te scrapen, maar dat is allemaal gestopt na 2016. Van de afgelopen 2 jaar kan ik nergens iets terug vinden.

Wie heeft er zin om zoiets mee in elkaar te zetten? Dat mag van mij in CSV's maar nog mooier zou het zijn als we de gescrapete data in een SQL database kunnen zetten, om de gegevens daarna in PowerBi te delen met de rest van de Tweakers.
Mocht je hulp nodig hebben met PowerBI kan ik je wel bijstaan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
En toch heeft geld bij RIC wel degelijk een rol gespeeld.

Ricciardo schijnt rondgebazuind te hebben dat hij een twee jarig contract wilde voor een salaris van 40 miljoen Euro (66m Aus dollar) bij welk team dan ook.
According to Express, Italian publication Gazzetta dello Sport is reporting Ricciardo wants a contract worth $66 million over two years with whatever team he drives for.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:14:
[...]
En toch heeft geld bij RIC wel degelijk een rol gespeeld.
Hoewl ik niet zoveel kan met geruchten ('schijnt', wie zegt dat dat zo is?) zeg ik ook niet dat het géén rol speelt. Het is alleen nooit een motivator. Dat zijn 2 verschillende dingen. En als hij denkt dat ie met dat geld gelukkig wordt, gaat ie er heel snel achter komen dat dat niet het geval is, en dán slaat de frustratie pas echt toe. Ook bij zijn team en waarschijnlijk zijn er diverse escape clausules in zijn contract die ervoor zorgen dat ie in no time op straat staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
Laten we eerst eens 5 races afwachten en dan verder "oordelen" over Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:11
WhySoSerious schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:02:
[...]

Mocht je hulp nodig hebben met PowerBI kan ik je wel bijstaan denk ik :)
Hier een mooi F1 voorbeeld:
https://www.kembit.nl/f1

Kan eventueel ook helpen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:56:
[...]

Geld is nooit een motivator. Deze sport - net als elke topsport - is zodanig veeleisend en zwaar, dat je dit niet heel erg lang volhoudt voor de centen. Hij was/is Australië's hoop in bange F1 dagen. Als hij het niet goed meer doet, krijgt ie een hele bak ellende over zich heen. En al die vragen elke race weer van de journalisten. De blikken van de teamleden die teleurgesteld zijn in je omdat je het weer niet waarmaakt.
En dan heb ik het niet eens over de offers die je moet brengen en het keiharde trainen. Nee hoor, dat redt je niet met geld als motivator. Dan ben je heel snel opgebrand en ga je nóg dieper het dal in. En dan maakt je baas er vanzelf een einde aan.
mphilipp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:59:
[...]

Ah we bedoelen eigenlijk hetzelfde :)

Er zijn er zat die leuk mee doen, maar niet goed genoeg zijn om kampioen te worden. Geeft niet, dat soort coureurs zijn we juist nodig om mooie gevechten in het middenveld te hebben :)
Een ding hebben ze allen gemeen, ze komen allemaal de F1 binnen met als doel kampioen worden. Bij sommigen valt het kwartje iets eerder dat dat niet gaat gebeuren als bij anderen.

Dat hoeft niet eens van talent af te hangen, maar ook hoeveel geluk je hebt met de auto's waarin je mag rijden. Alonso had het zeker in zich om een derde keer kampioen te worden, maar heeft wat pech gehad met zijn keuzes.

Button vond ik zelf een erg goede coureur, maar niet bepaald kampioen waardig. Net als Rosberg. Toch beide kampioen geworden door net even geluk te hebben met de auto én daar dan ook van te profiteren (moet je ook maar net kunnen!). Webber zat ook op het niveau van Button en Rosberg, had er de auto voor maar had ook een coureur naast zich die net even beter was. Webber had zomaar kunnen flikken wat Button en Rosberg ook deden, maar het kwartje viel net de verkeerde kant op.

Misschien schat ik Ricciardio en Hulkenberg wel op het niveau van Button. Beide enorm goed, super mooie aanwinst voor de F1, de capaciteiten om meerdere races te winnen in de juiste auto (ja, ook Hulkenberg). Alleen beide net niet dat beetje extra om kampioen te worden of nouja, alleen als de situatie/auto daar optimaal voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:19:
Hoewl ik niet zoveel kan met geruchten ('schijnt', wie zegt dat dat zo is?) zeg ik ook niet dat het géén rol speelt. Het is alleen nooit een motivator. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Dat "schijnt" merkte ik zélf op, het artikel is wat stelliger dan dat. Wat geld betreft, dat kan wel degelijk een motivator zijn, een zeer sterke zelfs. Mensen gaan er immers over lijken voor...
En als hij denkt dat ie met dat geld gelukkig wordt, gaat ie er heel snel achter komen dat dat niet het geval is, en dán slaat de frustratie pas echt toe. Ook bij zijn team en waarschijnlijk zijn er diverse escape clausules in zijn contract die ervoor zorgen dat ie in no time op straat staat.
Hier ben ik het verder wel mee eens, maar ja we gaan het wel zien. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
walteij schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:53:
Ik zit al een tijdje met het volgende in mijn hoofd, en nu met de testdagen is dit weer nieuw leven in geblazen.

De live timings worden altijd op de F1 website weergegeven, maar er is nergens een overzicht te vinden van de volgende gegevens:
  • Race
  • Coureur
  • Positie
  • Ronde
  • Sector tijden
  • Rondetijd totaal
  • Gebruikte compound
De informatie is natuurlijk wel live terug te zien op de F1 timings website, maar een compleet overzicht per race (en dan vooral de sector- en rondetijden) is volgens mij nergens terug te vinden.

Nu ben ik al aan het zoeken geweest en er zijn mensen die al een en ander hebben gedaan in het verleden om de F1timings site te scrapen, maar dat is allemaal gestopt na 2016. Van de afgelopen 2 jaar kan ik nergens iets terug vinden.

Wie heeft er zin om zoiets mee in elkaar te zetten? Dat mag van mij in CSV's maar nog mooier zou het zijn als we de gescrapete data in een SQL database kunnen zetten, om de gegevens daarna in PowerBi te delen met de rest van de Tweakers.
Heb je hier iets aan?
http://ergast.com/mrd/ (en https://blog.ouseful.info/tag/f1datajunkie/)
http://en.mclarenf-1.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Dat "schijnt" merkte ik zélf op, het artikel is wat stelliger dan dat. Wat geld betreft, dat kan wel degelijk een motivator zijn, een zeer sterke zelfs. Mensen gaan er immers over lijken voor...
Niet mijn woorden uit elkaar trekken. Het is NOOIT een (goede) motivator voor (ander) werk. Als het niet klopt, maakt het niet uit wat je krijgt, je krijgt er vanzelf de balen van.
Dat mensen voor een bepaald bedrag van alles willen doen, is een ander verhaal. Maar je ziet dat zelfs vrouwen die denken met een eikel te kunnen trouwen om zijn geld het niet redden. Ook al is het een miljardair. Er komt een einde aan de verzachtende werking van dat geld en alle mogelijkheden die ermee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
mphilipp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:45:
[...]

Niet mijn woorden uit elkaar trekken. Het is NOOIT een (goede) motivator voor (ander) werk. Als het niet klopt, maakt het niet uit wat je krijgt, je krijgt er vanzelf de balen van.
Dat mensen voor een bepaald bedrag van alles willen doen, is een ander verhaal. Maar je ziet dat zelfs vrouwen die denken met een eikel te kunnen trouwen om zijn geld het niet redden. Ook al is het een miljardair. Er komt een einde aan de verzachtende werking van dat geld en alle mogelijkheden die ermee komen.
Volgens mij bedoel jij waar je motivator zegt eigenlijk "enige motivator"... Als alle andere factoren gelijk zijn, alleen bij de ene baan krijg je meer geld, dan kies je voor die... met als motivator dat geld. Alleen is dat dan niet de enige reden waarom je daar wil werken en dat bedoel jij geloof ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja geld noemen ze om die reden een hygiëne factor. Het moet gewoon goed zijn, net als dat een plee schoon moet zijn. je kiest geen camping op basis van de plee, maar je wijst ze wel af als het totaal pauper is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:11
[...]

Dat die "deskundigen" hier geen vertrouwen in de Honda motor hadden zegt niets. Niemand hier heeft inzage gehad in de data die RBR wel had en waarop ze hun keuze gebaseerd hebben. En geen blind vertrouwen hebben in de Honda motor maar wel in de verhalen van Abiteboul en zijn Renault motor komt niet sterk over als Ricciardo dat als excuus aanvoert.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Lekker Ventje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:55:
[...]

Dat die "deskundigen" hier geen vertrouwen in de Honda motor hadden zegt niets. Niemand hier heeft inzage gehad in de data die RBR wel had en waarop ze hun keuze gebaseerd hebben. En geen blind vertrouwen hebben in de Honda motor maar wel in de verhalen van Abiteboul en zijn Renault motor komt niet sterk over als Ricciardo dat als excuus aanvoert.
Vooral als je bedenkt dat Max juist meer vertrouwen kreeg in Honda toen hij een bezoek had gebracht aan de fabriek in Japan. Ik neem aan dat Ricciardo daar ook geweest is; of in ieder geval de kans heeft gekregen. Ook was het al bekent dat RBR met Honda verder ging maanden voordat Ricciardo naar Renault ging, dus de motor heeft er hoogstwaarschijnlijk niets mee te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
Heel chauvinistisch en puur speculatief... Ricciardo heeft geleerd dat hij Verstappen in hetzelfde materiaal niet kan verslaan. Ook was het duidelijk dat RBR een lichte voorkeur voor Verstappen begon te ontwikkelen. Ergo; hij zou in de RBR nooit WDC zijn geworden.

Dus heeft hij gekozen voor een 'long shot'; Renault in de hoop dat die eindelijk hun verhalen waar gingen maken én dat RBR met Honda een kat in de zak had gekocht. Dat hij ook nog een zak geld kreeg is leuk, maar zal niet doorslaggevend zijn geweest.

De kleine kans die dit scenario had op succes is na 1 race in ieder geval verkeken; RBR is met de Honda bijzonder competitief, terwijl Renault weinig tot geen progressie lijkt te hebben gemaakt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Punt blijft volgensmij dat de WDC tegenwoordig vrijwel atlijd het team is met het meest geld danwel een team dat niet materieel minder geld heeft. Dus momenteel Mercedes, Ferrari of RBR. En Renault zit daar nog (ver) vandaan.

Denk dus dat tenzij Renault veel meer geld kan en wil investeren ze voorlopig zeker geen WDC kunnen worden en RIC dat toen ook al wel wist. Kortom dat WDC verhaal heeft hij soort van al uit zijn hoofd gezet.

Of mis ik nu iets :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sorry, alleen een Facebook link, maar wat geweldig om te zien:
https://www.facebook.com/Formula1/videos/299767037365231/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is een hele interessante toelichting op de race strategie van Mercedes van James Vowles van Merc.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:45:
Maar je ziet dat zelfs vrouwen die denken met een eikel te kunnen trouwen om zijn geld het niet redden. Ook al is het een miljardair. Er komt een einde aan de verzachtende werking van dat geld en alle mogelijkheden die ermee komen.
Nah nee hoor, die verzachtende werking noemt men ook wel half your money. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:23:
[...]
Nah nee hoor, die verzachtende werking noemt men ook wel half your money. ;)
Zucht....en er echt nog op in gaan ook...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen sloopt Ricciardo al de kantoorruimte van Renault door weer te "crashen". Uiteraard krijgt Verstappen de schuld, conform Renault haar modus operandi. :+

https://streamable.com/ido4c

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 22:54
DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:37:
Ondertussen sloopt Ricciardo al de kantoorruimte van Renault door weer te "crashen". Uiteraard krijgt Verstappen de schuld, conform Renault haar modus operandi. :+
Hij intergreert al goed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]
<knip>

<knip>
Hier zie ik nog erg weinig van terug... Ja, hij wordt binnengehaald als grote aanwinst, maar ik heb niet het gevoel dat er verschil zit in behandeling tussen hem en de Hulk. Sterker nog, ik heb juist het gevoel dat RIC zich nog flink moet bewijzen binnen Renault.
Niet echt het gevoel dat je bij de belofte van #1 rijder status krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 19:03

Reinier

\o/

AzzKickah schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:19:
[...]

Vraag ik me opeens iets af waar ik nog nooit eerder bij stil heb gestaan.

Hebben de teams een eigen sticker-drukkerij bij zich bij elk race-weekend eigenlijk?
Toevallig zie ik net een paar shots van stickers en kledingbedrukking in dit McLaren-filmpje:

Verder geen uitleg dus je hebt er niets aan, maar ik vond het aardig om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

A - Bottas op pole zie ik niet zo snel gebeuren, ivm een geprikkelde Ham.
C - Renault top 6 ? Dan moet er wel een megacrash komen die een paar van RB, FER of MERC uitneemt,
want ze moeten ook nog Haas voorbij.
(Hoewel....Bij Haas rijdt er iemand die dat zou kunnen.) :9
D - Ferrari win ? Kan, maar toch denk ik dat Mercedes Ferrari een vals gevoel van veiligheid heeft gegeven
tijdens de wintertests.

Blijft over B. Gezien de constantheid waarme Max tegenwoordig op het podium komt, is dit voor mij de meest waarschijnlijke.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

A in principe niet, maar... Bottas is wel erg gebrand om Hamilton te verslaan
B sowieso. Max kan natuurlijk gewoon prima een podium pakken.
C lijkt me alleen mogelijk als er echt iets geks gebeurt in de race of dat 1 van de 3 topteams als laatste moet starten of zo.
D denk ik pas over een paar races.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Zou Ocon eigenlijk hebben staan te grijnzen toen Bottas over de finish kwam ?

Zo maar een vraagje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 23:16
Ome Ernst schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:33:

Een klein nep glimlachje en wat geklap.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ome Ernst schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:33:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/d63cbjzr6qm21.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ari Gold schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:52:

Een klein nep glimlachje en wat geklap.
Daar ziet het inderdaad naar uit.
Hij lacht wel, maar hij is niet blij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ome Ernst schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:00:
[...]

Daar ziet het inderdaad naar uit.
Hij lacht wel, maar hij is niet blij. ;)
Lachen als een boer met kiespijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:44

Soggney

Zeekomkommer

Rudolf schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Ik hoop dat Bottas en Hamilton elkaar er af rijden in T1. Dan krijgen we een lekker gespannen seizoen.
Ach, dat gebeurd pas in spanje. Tegen dan zijn de spanningen tussen die 2 opgelopen tot een ROS-HAM niveau

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 12:21
Rudolf schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Ik hoop dat Bottas en Hamilton elkaar er af rijden in T1. Dan krijgen we een lekker gespannen seizoen.
En Vettel en Leclerc ook :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2LF0UiXcAA0m1s.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2LF0LEWoAAWnpA.jpg:large

Banden voor Monaco :9~

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
Maakt eigenlijk niet uit wat ze kiezen voor Monaco, dat is toch altijd een 1 stopper. Zelfs de oude HS band hield het 40 rondjes uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:40

pinda powerrr

Slow down...

Ik zie het nog wel gebeuren dat LEC een prima seizoen aan het rijden is. Vervolgens gaat door de frustratie bij VET de (rode) waas voor de ogen komen en plotseling tikt hij ineens LEC aan (en spint zelf).

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 11:21
Dus de zachte band in Bahrein is de medium van Australië. Interessant. De RB ging erg goed op de medium daar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kan maar niet wennen aan dit banden systeem, ben ik daar de enige in? :X

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 21-03-2019 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
ArcticWolf schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:14:
Ik kijk gewoon niet naar de kleuren maar naar de codes. Net als dat we vorig jaar 7 compounds hadden, hebben we er nu 5 (C1 t/m C5). De kleuren zijn een leuke bijkomstigheid voor tijdens de race zodat je kan zien waar ze op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 17:50
Hier idem, moet nu telkens bedenken welke band welke is.
Vorig jaar vond ik het veel makkelijker, maar het is niet anders

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:43
Nee absoluut niet... en ik vind het echt heel irritant; wat een race interresant maakt voor mij is om in te schatten hoe teams hun banden aan de praat kunnen krijgen. Onderlinge verschillen en data van vorige races helpen daar ook bij maar nu... ik zou dan een excel sheet erbij moeten pakken om alles echt bij te houden, F1 is leuk maar het moet niet al teveel op werk beginnen te lijken....

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:54
Heeft Ziggo afgelopen weekend weer lekker verkeerd uit staan leggen :+
Daar zeiden ze: Medium/geel is altijd C3, rood/soft is C4/5 en hard/wit is C1/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
The_Butler schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:19:
[...]
Onderlinge verschillen en data van vorige races helpen daar ook
Juist niet, elke band reageerd anders op elke baan, de meeste teams hebben elke race een totaal andere suspension geometrie waardoor dat ook voorheen nooit te vergelijken is.

Ik vind dit juist veel overzichtelijker dan voorheen. Gewoon hard zacht en medium, en tijdens de eerste vrije trainingen zie je al wat elke auto op elke band doet.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

demo31051987 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Ik kijk gewoon niet naar de kleuren maar naar de codes. Net als dat we vorig jaar 7 compounds hadden, hebben we er nu 5 (C1 t/m C5). De kleuren zijn een leuke bijkomstigheid voor tijdens de race zodat je kan zien waar ze op rijden.
Ik kijk juist alleen nog maar naar de kleuren. Maakt het (tijdens de race) nog heel veel uit of ze de Hyper of Ultra als zachtste band in het assortiment hebben? Mij persoonlijk niet, maar nu weet ik in 1 oogopslag als iemand op rood rijdt, dat het de zachtste band is en dus het minst lang meegaat, dat er nog een stop naar een hardere compound nodig is etc.

Ik heb vaak zat raceweekends gehad waarbij ik de Q miste of heel vluchtig de samenvatting gezien heb, of de race even tussendoor mee kon nemen (tsja, gezin he) en het pas na een rondje of 5-10 eens een keer duidelijk werd gemaakt welke banden er nou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik vind het wel prima. Ik heb toch niet de data en de interesse om alle natuurkunde na te rekenen. In de wedstrijd interesseert het me dus geen zak waar ze mee rijden en ik ga er ook niet pseudo interessant over doen alsof ik er iets zinnigs over zou kunnen zeggen. Enige wat telt is of ze een tikje harder of zachter zouden kunnen en wat de rest er op dat moment onder heeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 16:03
Ik kan er op zich wel aan wennen. Moet zeggen dat ik niet eens weet welke C-nummers de banden hadden in Australië.

Waar ik wel echt nog aan moet wennen is dat geel medium is.. Ik zat al een paar keer te schelden op Olav dat hij het weer fout had.. but it was me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
LoeWn schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:35:
Ik kan er op zich wel aan wennen. Moet zeggen dat ik niet eens weet welke C-nummers de banden hadden in Australië.

Waar ik wel echt nog aan moet wennen is dat geel medium is.. Ik zat al een paar keer te schelden op Olav dat hij het weer fout had.. but it was me :+
Ga jij al schelden als Olav een bandje verkeerd noemt? Driftkikker! :+ >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
Eenvoudiger dan dit kan het bandensysteem niet. Mensen die drie kleuren ingewikkeld vinden maken het gewoon onnodig moeilijk voor zichzelf. Soft, Medium, Hard. Dat is het enige wat je hoeft te weten. De rest is totaal irrelevant. Als je nu rood ziet, weet je dat het de zachtste band is. Vorig seizoen moest je even nadenken of er niet toevallig ook een zachtere band beschikbaar was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 17:50
ThomasG schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:01:
Eenvoudiger dan dit kan het bandensysteem niet. Mensen die drie kleuren ingewikkeld vinden maken het gewoon onnodig moeilijk voor zichzelf. Soft, Medium, Hard. Dat is het enige wat je hoeft te weten. De rest is totaal irrelevant. Als je nu rood ziet, weet je dat het de zachtste band is. Vorig seizoen moest je even nadenken of er niet toevallig ook een zachtere band beschikbaar was...
Als je het zo bekijkt wel ja, maar als ik rood zie weet ik nog steeds niet hoe zacht die band is..
Ik bedoel, is het S, SS, US of HS? :X

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
DutchCrownNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:03:
[...]

Als je het zo bekijkt wel ja, maar als ik rood zie weet ik nog steeds niet hoe zacht die band is..
Ik bedoel, is het S, SS, US of HS? :X
Maar wat heb je er aan dat je weet dat een rode band eigenlijk een C5 is, en volgende race een C4? Wat voor nut heeft het als je dat weet? Voor veruit de meeste kijkers heeft dat totaal geen toegevoegde waarde, omdat ze die andere banden niet kunnen gebruiken en je verschillende GPs niet met elkaar kan vergelijken.
Pagina: 1 ... 51 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire