Dat is geen pech, dat is een gebrek aan aanpassingsvermogen (oke, als ie echt goed ziek was geweest had je het pech kunnen noemen). Pech is op een podium rijden en getorpedeerd worden door de auto achter je.chrisO schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:39:
[...]
Of Lewis had de vorige race pech, omdat:
- Hij ziek was
- Zijn team er een zooitje van maakte tijdens een pitstop
- Het regende
Dit zou niet eerlijk zijn met de pay-drivers. Die krijgen betaald vanuit sponsoren en de teams worden betaald vanuit diezelfde sponsoren. Dus daar gaat deze regel niet voor op, omdat de kosten die gemaakt worden door de teams niet van het salaris afgehaald kunnen worden, want zij betalen het salaris niet.asing schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:38:
[...]
Ze kunnen het ook anders doen. Ze kunnen het brokkenbedrag op x miljoen zetten. Aan het einde van het seizoen krijgt de coureur het restant uit het potje. Maakt hij meer schade dan die x miljoen dan krijgt hij niets.
Alfa Romeo gaat in beroep:
Alfa Romeo Racing lodged an appeal against the decision No. 56 and 57 of the Stewards of the 2019 German Grand Prix. #GermanGP pic.twitter.com/OJ7V6TznzB
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) 1 augustus 2019
[ Voor 8% gewijzigd door Extigo op 01-08-2019 14:50 ]
*Kuch* *Kuch* Ocon *Kuch* *Kuch*kgd92 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:42:
[...]
Dat is geen pech, dat is een gebrek aan aanpassingsvermogen (oke, als ie echt goed ziek was geweest had je het pech kunnen noemen). Pech is op een podium rijden en getorpedeerd worden door de auto achter je.
hij zelf zonder toedoen van zijn team 2x van de baan vloogchrisO schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:39:
[...]
Of Lewis had de vorige race pech, omdat:
- Hij ziek was
- Zijn team er een zooitje van maakte tijdens een pitstop
- Het regende
Dat ook nog ja, en dat voor de (self proclaimed?) "regenkoning".RenaldoN schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:49:
[...]
hij zelf zonder toedoen van zijn team 2x van de baan vloog
Zie het dan als een soort bonus voor het niet in puin rijden van de auto. Er is vast een reservering voor het maken van reserve onderdelen. Als je die niet gebruikt kan je die uitkeren aan degene die anders voor de kosten zorgt.demo31051987 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:44:
[...]
Dit zou niet eerlijk zijn met de pay-drivers. Die krijgen betaald vanuit sponsoren en de teams worden betaald vanuit diezelfde sponsoren. Dus daar gaat deze regel niet voor op, omdat de kosten die gemaakt worden door de teams niet van het salaris afgehaald kunnen worden, want zij betalen het salaris niet.
Alfa Romeo gaat in beroep:
[Twitter]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hoe kan je dat nou zeggen, er staat niet 1 fatsoenlijke foto van de auto in dat artikel.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
*Kuch* *Kuch* Vettel *Kuch* *Kuch*
*Kuch* *Kuch* Ricciardo *Kuch* *Kuch*
Signatures zijn voor boomers.
Lijkt me dus totaal niet functioneren. Krijg je weer discussies over wiens schuld het is... Je wil dat coureurs pushen, en daarbij gaan ze soms over het randje en rijden ze de boel aan gort. Shit happens. Het moet niet te vaak gebeuren natuurlijk, maar nooit is ook niet goed.asing schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:52:
[...]
Zie het dan als een soort bonus voor het niet in puin rijden van de auto. Er is vast een reservering voor het maken van reserve onderdelen. Als je die niet gebruikt kan je die uitkeren aan degene die anders voor de kosten zorgt.
Vorig jaar werd er nog wel eens een compound over geslagen. Dit jaar helaas niet meer.
[ Voor 24% gewijzigd door ATS op 01-08-2019 15:01 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Gewoon zeggen dat je bedoelde dat als Verstappen op het circuit Ocon tegen komt dat dat resulteert in een 0 score voor Verstappen
What Difference A Day Makes
[ Voor 64% gewijzigd door hardware-lover op 01-08-2019 19:09 . Reden: YT link (betere kwaliteit) ]
Testing, one, two ...
Kek rompertje.
Basement Bios ---- Exo-S
Ocon krijgt volgend jaar een hele aflevering toegewezen in Drive to Survive seizoen 2 die zich afspeelt tijdens de Duitse GP...
"When you grow up your heart dies"
Zit er dik in aangezien Lewis beeldmateriaal van hem tegen gaat houden vanwege zijn "ziek" zijn. Beetje kinderachtig wel hoor, niks mis mee om een keer goed op je bek te gaan en levert denk ik juist hele interessante afleveringen op.sjaool schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:10:
[...]
Ocon krijgt volgend jaar een hele aflevering toegewezen in Drive to Survive seizoen 2 die zich afspeelt tijden de Duitse GP...
Het maakt mij niet uit of een band C1, 2, 3, 4 of 5 is. Ik vind soft, medium en hard duidelijk genoeg.MuVo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:26:
[...]
Ik vindt die C1, 2, 3, 4, 5 zo onduidelijk tijdens de race (niet te moeite genomen om het te onthouden). Geef er gewoon namen aan, zoals de bekende:
[Afbeelding]
Nou weet ik natuurlijk niet wat er in de contracten staat maar het documentje wat ze hadden opgehangen leek me redelijk ondubbelzinnig dus het zou best wel eens zo kunnen zijn dat Lewis er niets over te zeggen heeftkgd92 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:14:
[...]
Zit er dik in aangezien Lewis beeldmateriaal van hem tegen gaat houden vanwege zijn "ziek" zijn. Beetje kinderachtig wel hoor, niks mis mee om een keer goed op je bek te gaan en levert denk ik juist hele interessante afleveringen op.
Ik had ergens gelezen dat Max zijn eigen docu krijgt en daarom niet een dedicated aflevering aan hem gewijd zal zijn.
Is daar nog iets meer van bekend? Volgens mij was een Ziggo reporter die dat zei.
Is daar nog iets meer van bekend? Volgens mij was een Ziggo reporter die dat zei.
Hoewel Off-T, was dat niet een "beetje" uit zijn verband gerukt en ging het simpelweg over het eerste Netflix seizoen?Bosmonster schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:54:
Ik had ergens gelezen dat Max zijn eigen docu krijgt en daarom niet een dedicated aflevering aan hem gewijd zal zijn.
https://www.ad.nl/formule...ocu-van-netflix~a9b9899e/
Raymond Vermeulen, manager van Max Verstappen benadrukt dat naast de Nederlandse coureur alle Formule 1-piloten verschijnen in de documentaire. ,,Ik snap dat Netflix Nederland Max uitlicht in de teaser, maar de documentaire is heel evenwichtig en in samenhang, qua teams en rijders’’, aldus Vermeulen. ,,Max is er een onderdeel van, net zoals de anderen.’’
@Bosmonster, de info uit het artikel wat je deelt is niet werkelijk recent?
"vijfvoudig Grand Prix-winnaar"
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 01-08-2019 21:30 ]
Testing, one, two ...
Ik vind het een beetje makkelijk hoor, kon wel iets meer aandacht aan worden besteed. En dan ook nog alleen de 129pk motor variant en niet de 320pk.demo31051987 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:40:
Iemand een nieuwe auto nodig?
https://www.autovisie.nl/...-civic-33-limited-edition
Waar dat autovisie vandaan haalt dat de sterkste motor maar 182pk heeft is ook een raadsel.
Meteen opgenomen in het opleidingsprogramma van Red Bull?hardware-lover schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:05:
What Difference A Day Makes
https://twitter.com/ToroRosso/status/1156903913548898306
[Afbeelding]
Leuke comments ook onder de tweet:
[Twitter: https://twitter.com/Ns23James/status/1156907619581399040]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
https://www.f1maximaal.nl...e-volksstammen-op-de-beenhardware-lover schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:01:
[...]
Hoewel Off-T, was dat niet een "beetje" uit zijn verband gerukt en ging het simpelweg over het eerste Netflix seizoen?
https://www.ad.nl/formule...ocu-van-netflix~a9b9899e/
Raymond Vermeulen, manager van Max Verstappen benadrukt dat naast de Nederlandse coureur alle Formule 1-piloten verschijnen in de documentaire. ,,Ik snap dat Netflix Nederland Max uitlicht in de teaser, maar de documentaire is heel evenwichtig en in samenhang, qua teams en rijders’’, aldus Vermeulen. ,,Max is er een onderdeel van, net zoals de anderen.’’
Maar idd off-topic.De docu staat volledig los van de Netflix-serie Drive to Survive. Volgens de ochtendkrant wordt de docu 'binnenkort vertoond'.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kvyat romperPathogen schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:06:
Vettel romper!
Dat is jammer. Dus dan gaat het met Lewis niet helemaal mis. En dat alleen door die Alfa cheat software waar juist Max (want die moest Kimi weer inhalen) het meeste last van had.DataGhost schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:13:
[...]
Dat dachten we vorig jaar over Vettel ook, en zijn seizoen is na die crash vanuit de lead, op Hockenheim, en daardoor buiten de punten eindigend, compleet bergafwaarts gegaan. Nu is Hamilton gecrasht vanuit de lead, op Hockenheim, en uit de punten geeindigd (als Alfa hun software op orde had).
een treffende spreuk
Kleine OT, maar dit is wel de meest directe concurrent van F1, en deze gaat Hybride vanaf 2022.
Honda maakt hier ook motoren voor, dus wellicht hebben die iets aan wat ze nu al maken voor F1
IndyCar to run hybrid units from 2022
The NTT IndyCar Series has delayed its next engine formula by a year in order to integrate a single-source hybrid system, with the intention that the units will improve competition and also attract more OEMs to compete with Honda and Chevrolet.
Honda maakt hier ook motoren voor, dus wellicht hebben die iets aan wat ze nu al maken voor F1
The NTT IndyCar Series has delayed its next engine formula by a year in order to integrate a single-source hybrid system, with the intention that the units will improve competition and also attract more OEMs to compete with Honda and Chevrolet.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Als ik zo de roddels lees over Hulkenberg (Abiteboul roeptoetert weer eens wat nav de crash), dan vraag ik mij af of hij in 2020 niet ergens anders beter af is

Zo te zien wel, bv:naitsoezn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:18:
[...]
Deze is zoals wat de mini's vroeger waren. Tegenwoordig zijn de mini's maar meh. Is dit een terugkerende serie?
Tranen over m'n wangen lopen bij podium
Heb je zin om wat linkjes oid te delen?vhal schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:44:
Als ik zo de roddels lees over Hulkenberg (Abiteboul roeptoetert weer eens wat nav de crash), dan vraag ik mij af of hij in 2020 niet ergens anders beter af is
Begrijpelijk, gezien het debacle van afgelopen weekend. Maar ze hadden natuurlijk een memorabele GP kunnen hebben.
Mercedes won't intervene to keep German GP on F1 calendar again
Mercedes won't intervene to keep German GP on F1 calendar again
Testing, one, two ...
De upgrades van Ferrari geven 0,3 sec verbetering maar door foute strategie verliezen ze een seconde.Jasphur schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:01:
Hier weer een Fabrega foto update
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
https://nl.motorsport.com...garije-donderdag/4504858/DataGhost schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:00:
[...]
Heb je zin om wat linkjes oid te delen?
Hier stond het ergens tussen
Ik vind het ook wel leuk om de punten te tellen, en kansen te zien voor Max, maar ergens zit ik nog steeds een heeeeeel klein beetje terughouden op de bank voor de start van een race.
- Begin vorig seizoen hadden we hoop
- Dat werd binnen 5 races huilen
- Ergens toen gingen vele verwachtingsloos kijken en hadden geen hoop, maar zagen wel of het iets werd met Max (Renault).
- Toen kwam de Honda aankondiging.. een hoop fronzende wenkbrauwen want tsja.. Honda stond er ook niet zo goed voor.
- Iedereen roepen dat 2019 een testjaar is voor Honda en RB
- Einde 2018 seizoen zagen we ineens al de nodige comments voorbij komen dat Honda wel eens super goed kon zijn in 2019
- 2019 begint... valt wat tegen
- 3 goede races ---- Max voor WK?
Nee ik trap er niet in. Ik ga nog niet hoopvol op de bank zitten. Ik verwacht helemaal niks dit jaar en zie het wel. In 2020 ga ik verwachten dat hij voor het WK kan strijden, want voorlopig zie ik dit jaar nog steeds als testjaar.
Anders zit ik weer na 3 bochten of ronden teleurgesteld op de bank.
Keep it cool guys!
- Begin vorig seizoen hadden we hoop
- Dat werd binnen 5 races huilen
- Ergens toen gingen vele verwachtingsloos kijken en hadden geen hoop, maar zagen wel of het iets werd met Max (Renault).
- Toen kwam de Honda aankondiging.. een hoop fronzende wenkbrauwen want tsja.. Honda stond er ook niet zo goed voor.
- Iedereen roepen dat 2019 een testjaar is voor Honda en RB
- Einde 2018 seizoen zagen we ineens al de nodige comments voorbij komen dat Honda wel eens super goed kon zijn in 2019
- 2019 begint... valt wat tegen
- 3 goede races ---- Max voor WK?
Nee ik trap er niet in. Ik ga nog niet hoopvol op de bank zitten. Ik verwacht helemaal niks dit jaar en zie het wel. In 2020 ga ik verwachten dat hij voor het WK kan strijden, want voorlopig zie ik dit jaar nog steeds als testjaar.
Anders zit ik weer na 3 bochten of ronden teleurgesteld op de bank.
Keep it cool guys!
FreeReef.nl
Mercedes zal alles op alles zetten om komende races extreem dominant te zijn, want zo rollen ze daar.

Wat ik sowieso vreemd vond, afgelopen weekend had ie een interviewtje gedaan met de andere Nico, Rosberg, waarin hij aangaf geen manager te hebben. Hij heeft wel een advocaat of zo die hem helpt met de contracten en zo. Maar blijkbaar gaat Hulkenberg dus zelf bij de teams langs of zo om te kijken of ze nog een plekje voor hem hebben. Gezien het drukke leven wat ze überhaupt al hebben lijkt mij toch niet dat je zoiets ook nog ernaast wil doen.vhal schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:44:
En dat verklaart misschien ook wel waarom hij nooit een beter stoeltje heeft gehad.
https://www.motorsport.co...nt-contract-2020/4505173/
Perez lijkt gewoon bij force India te blijven.
Perez lijkt gewoon bij force India te blijven.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zolang hij er tevreden mee is, is dat prima natuurlijk.RobertMe schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:39:
[...]
En dat verklaart misschien ook wel waarom hij nooit een beter stoeltje heeft gehad.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Lewis zou Max als teamgenoot geen probleem vinden:
https://www.skysports.com...en-fight-for-championship
Dat riep 'ie bij Rosberg ook, totdat die net zo goed bleek te zijn.Exocet schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:08:
En mogelijk andersom?basvn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:49:
Kleine OT, maar dit is wel de meest directe concurrent van F1, en deze gaat Hybride vanaf 2022.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ziet eruit alsof ze de mgu-k + ce + es erbij gaan steken idd.basvn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:49:
PSN
Psssstttt....., Rosberg zat al bij MercedesBart-Willem schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:10:
Dat riep 'ie bij Rosberg ook, totdat die net zo goed bleek te zijn.
Testing, one, two ...
Altijd erg genoten van Rosberg zijn races.Bart-Willem schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:10:
[...]
Dat riep 'ie bij Rosberg ook, totdat die net zo goed bleek te zijn.
Maar voor Rosberg kwam het toch net iets minder makkelijk als voor Hamilton.
Denk daardoor dat "net zo goed" helaas net niet klopt.
Daarom wel ijzersterk dat hij direct gestopt is na zijn WK overwinning.
But now we will never know.
You may enlighten me!
We wachten nog altijd op het boek dat Hamilton gaat schrijven over het 2016 seizoen
Hadden we de debrief al gezien trouwens? https://f1tv.formula1.com/en/episode/weekend-debrief-germany met een 360 camera van de crash van Hamilton (al zie je ook weer niet zo heel veel)
"Only the Oconely" bedoel je?demo31051987 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:45:
*Kuch* *Kuch* Ocon *Kuch* *Kuch*
https://streamable.com/5wjq6
[ Voor 10% gewijzigd door warp op 01-08-2019 22:36 ]
Lewis op de stoel van Gasly dan?Exocet schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:08:
alles kan off-topic
https://www.gptoday.net/n...kend-duitsland-op-netflix
Naja zegHet leken ingrediënten te zijn voor een bijzonder interessante aflevering van de Netflix-show te zijn, iets wat teambaas Toto Wolff onderschreef. "We hebben de jongens van Netflix meer content gegeven dan in ieder ander weekend." Hamilton lijkt echter een stokje te willen steken voor het verschijnen van de beelden op Netflix. "Ik zal niet veel in de Netflix-serie te zien zijn, omdat ik de hele tijd ziek was. Ik zal ze niet toestaan om dat uit te zenden."
De originele Engelse quote is al tig keer aangehaald hier, een slechte Nederlandse vertaling voegt niet zoveel toe
hardware-lover in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"
Per ‘ongeluk’ probably niet meevertaald
[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 02-08-2019 08:08 ]
PSN
En de spin van max had ik ook een beetje gemist zo. Halverwege nog even een dot gas om er een 360 van te makenMartinspire schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:23:
Hadden we de debrief al gezien trouwens? https://f1tv.formula1.com/en/episode/weekend-debrief-germany met een 360 camera van de crash van Hamilton (al zie je ook weer niet zo heel veel)
zeggen ze dat daar? Filmpje moet je f1 abbo voor hebben geloof ikMikeyMan schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:43:
[...]
En de spin van max had ik ook een beetje gemist zo. Halverwege nog even een dot gas om er een 360 van te maken
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Nee je hoort het op de onboard.Snowhite0901 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:56:
[...]
zeggen ze dat daar? Filmpje moet je f1 abbo voor hebben geloof ik
Edit: misschien moet Grosjean dit ook eens gaan bekijken, voor z'n volgende spin
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 02-08-2019 09:08 ]
Ook een leuk interview: Volkskrant interview - Max Verstappen heeft niks met auto’s (maar des te meer met de rest van zijn ‘wagenpark’)
[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2019 09:27 ]
Grosjean heeft anders geen moeite met gas geven tijdens een spin. ***kuch**Barcelona***kuch***MikeyMan schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:02:
[...]
Nee je hoort het op de onboard.
Edit: misschien moet Grosjean dit ook eens gaan bekijken, voor z'n volgende spin

Ja dat bedoelde ik ook...DJTimo schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:25:
[...]
Grosjean heeft anders geen moeite met gas geven tijdens een spin. ***kuch**Barcelona***kuch***
Maar dan kan ie zien hoe het wel moet
Ik zag het lijstje van snelste 10 pitstops dit jaar, en vond het bijzonder dat Williams blijkbaar niet hun snelste pitstop op Russell doet 
1. Max Verstappen/Red Bull (GP Duitsland) 1,88 seconden
2. Pierre Gasly/Red Bull (GP Groot-Brittannië) 1,91 seconden
3. Max Verstappen/Red Bull (GP Groot-Brittannië) 1,96 seconden
4. Robert Kubica/Williams (GP Frankrijk) 1,97 seconden
5. Robert Kubica/Williams (GP Duitsland) 1,99 seconden
6. Robert Kubica/Williams (GP Canada) 2,00 seconden
7. Robert Kubica/Williams (GP Oostenrijk) 2,02 seconden
8. Robert Kubica/Williams (GP Monaco) 2,07 seconden
8. Carlos Sainz/McLaren (GP Spanje) 2,07 seconden
10. Max Verstappen (GP Oostenrijk) 2,09 seconden
PSN
Misschien parkeert Kubica de auto beter op precies de juiste plek?
De Ferrari's zouden heel goed moeten zijn, maar daar zie ik nu weinig van terug qua tijden.
[ Voor 38% gewijzigd door xippie op 02-08-2019 12:30 ]
Yes! Goede ontwikkeling wat mij betreft:
FIA akkoord: tijdstraf in plaats van boete bij unsafe release
https://www.gpupdate.net/...boete-bij-unsafe-release/
Oh jee, krijgen we nu weer gezeur omdat de grote teams meer budget hebben?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Eindelijk duidelijkheid. Is wel zo prettig. Maar goed nu heb je nog wel de gradaties waarin de release unsafe is natuurlijk of dat er contact is tussen twee wagens. Maar die boete was in ieder geval een lachertje.StealthyPeanut schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:59:
Nee, maar een team met veel geld kan een boete van €5000,- wel hebben en daarmee werk je het in de hand dat sommige teams eerder een unsafe release zullen forceren.iichel schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:13:
Oh jee, krijgen we nu weer gezeur omdat de grote teams meer budget hebben?
[ Voor 24% gewijzigd door sjaool op 02-08-2019 13:15 ]
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, het risico op schade is toch die beperkte tijdswinst niet waard?
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Er zijn verschillende gradaties unsafe release. De boete+tijdstraf is om ervoor te zorgen dat de pitcrew wel ontzettend uitkijkt en in geval van twijfel niet releaset. Twijfelgevallen gaan heel vaak wel goed dus als je weet dat dat maar $5000 kost zou ik het eigenlijk ook doen als het om de "beperkte tijdswinst" gaat, die 7 punten tussen P1 en P2 kan betekenen. Daarnaast wil degene die voorrang heeft z'n auto ook niet kapot rijden dus die zal in principe altijd alles doen om een aanrijding te voorkomen. Daarom ging het goed met Leclerc en Grosjean.
Nou, er is toch regelmatig een positie gewonnen in de pitstraat.A-Tray schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:19:
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, het risico op schade is toch die beperkte tijdswinst niet waard?
Ik begrijp de regels niet omtrend unsafe release. Het is nogal willekeurig. Wat mij betreft doen ze het als volgt: als je klaar bent om weg te rijden, moet je wachten tot de baan vrij is. Als er een andere auto aan komt, laat hem passeren. Niet dat gekloot met naast elkaar de pitlane uitrijden en dan 'elbows out' de exit nemen. Wie dat doet, krijgt gewoon een stop & go van 10 seconden, binnen één lap uit te zitten of +30s. Klaar. Einde aan de grappenmakerij. Of willen ze er pas paal en perk aan stellen als er een keer een spint en een crewmember dood rijdt? Want dan is het ineens zielig en moet een einde komen aan een onveilige praktijk die al jaren normaal lijkt. Ze grijpen nu pas in als iemand (bijna) geraakt wordt. Veel te laks.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja laten we alle spanning de nek omdraaien...mphilipp schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:33:
Ik begrijp de regels niet omtrend unsafe release. Het is nogal willekeurig. Wat mij betreft doen ze het als volgt: als je klaar bent om weg te rijden, moet je wachten tot de baan vrij is. Als er een andere auto aan komt, laat hem passeren. Niet dat gekloot met naast elkaar de pitlane uitrijden en dan 'elbows out' de exit nemen. Wie dat doet, krijgt gewoon een stop & go van 10 seconden, binnen één lap uit te zitten of +30s. Klaar. Einde aan de grappenmakerij. Of willen ze er pas paal en perk aan stellen als er een keer een spint en een crewmember dood rijdt? Want dan is het ineens zielig en moet een einde komen aan een onveilige praktijk die al jaren normaal lijkt. Ze grijpen nu pas in als iemand (bijna) geraakt wordt. Veel te laks.
Ik spring op van de bank als dit soort dingen voorkomen. Lekker laten zoals het is, wel eenduidig straffen indien nodig.
Dergelijke spanning zit ik niet op te wachten. Als ze elkaar met de wielen raken, en er spint er een, kan ie zomaar een pitcrew uitroeien. Dan spring ik inderdaad ook op van mijn stoel ja... Nee, de spanning is op de baan, bij het racen. Niet wie de ander uit de weg kan drukken op een 1 baans weggetje.albino71 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:36:
[...]
Ja laten we alle spanning de nek omdraaien...
Ik spring op van de bank als dit soort dingen voorkomen. Lekker laten zoals het is, wel eenduidig straffen indien nodig.
Huh, kreeg Verstappen dat niet een paar races geleden ook (tijdstraf en punten op licentie) en was de verbazing nu niet dat ze het blijkbaar voor LeClerc hadden aangepast zonder duidelijke mededeling vooraf?StealthyPeanut schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:59:
Wanneer komt dat nu voor?mphilipp schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:38:
[...]
Dergelijke spanning zit ik niet op te wachten. Als ze elkaar met de wielen raken, en er spint er een, kan ie zomaar een pitcrew uitroeien. Dan spring ik inderdaad ook op van mijn stoel ja... Nee, de spanning is op de baan, bij het racen. Niet wie de ander uit de weg kan drukken op een 1 baans weggetje.
I.m.o. een overdreven redenatie dus, maar goed, ieder z'n mening...
Dan zeker bij een pitstop het licht in de pitlane op rood zetten als er iemand in de pits is en weer op groen als die de pitlane verlaten heeft? Juist tijdens de pitstop kunnen de teams nog best veel verschil maken en dat brengt een zekere spanning mee die naar mijn mening zeker wat toevoegt aan een race. Er geldt sowieso een maximum snelheid in de pitsstraat en er zijn regels waar het personeel zich mag bevinden. Er is naar mijn mening dus al meer dan genoeg aan de veiligheid gedaan.mphilipp schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:33:
Wat ze met Max gedaan hebben was juist het vreemde. In heel 2018 zijn er geen tijdstraffen uitgedeeld voor unsafe release. Vaak is een unsafe release een technisch defect (wiel niet goed vast), maar bijvoorbeeld Vandoorne tegen Vettel waar Vettel hard moest remmen was alleen een geldstraf. Ook twee incidenten in 2019 met geldstraf beboet. Max was de eerste sinds 2018 die een tijdstraf kreeg. En Leclerc dan weer een geldstraf.Shinji schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:39:
[...]
Huh, kreeg Verstappen dat niet een paar races geleden ook (tijdstraf en punten op licentie) en was de verbazing nu niet dat ze het blijkbaar voor LeClerc hadden aangepast zonder duidelijke mededeling vooraf?
Dan is het ook niet vreemd dat mensen gaan denken dat Max anders behandeld wordt.
Signatures zijn voor boomers.
Max kreeg de tijdstraf voor "causing a collision in the pitlane" Dat is in eerste instantie niet duidelijk genoeg gecommuniceerd. Het is aan de reactie van Grosjean te danken dat Ferrari een boete kreeg en niet Leclerc een tijdstraf.Maasluip schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:56:
[...]
Wat ze met Max gedaan hebben was juist het vreemde. In heel 2018 zijn er geen tijdstraffen uitgedeeld voor unsafe release. Vaak is een unsafe release een technisch defect (wiel niet goed vast), maar bijvoorbeeld Vandoorne tegen Vettel waar Vettel hard moest remmen was alleen een geldstraf. Ook twee incidenten in 2019 met geldstraf beboet. Max was de eerste sinds 2018 die een tijdstraf kreeg. En Leclerc dan weer een geldstraf.
Dan is het ook niet vreemd dat mensen gaan denken dat Max anders behandeld wordt.
Max kreeg een penalty voor het raken van Bottas:Maasluip schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:56:
[...]
Wat ze met Max gedaan hebben was juist het vreemde. In heel 2018 zijn er geen tijdstraffen uitgedeeld voor unsafe release. Vaak is een unsafe release een technisch defect (wiel niet goed vast), maar bijvoorbeeld Vandoorne tegen Vettel waar Vettel hard moest remmen was alleen een geldstraf. Ook twee incidenten in 2019 met geldstraf beboet. Max was de eerste sinds 2018 die een tijdstraf kreeg. En Leclerc dan weer een geldstraf.
Bron: https://www.fia.com/file/81455/download/27806The Stewards reviewed video evidence of the incident.
Car 33 was released when car 88 was well within the guideboards entering the fast lane. The Stewards did note that the pit location of car 88 is within car 33's guideboard and that the release was extremely close. However, Car 33 struck car 88 while continuing the move towards the fast lane and subsequently pulled ahead gaining a sporting advantage following the contact. The Stewards believe that although ahead at the time the driver had the opportunity to avoid the contact contributing to the unsafe release.
The Stewards considered this an unsafe release from a pit stop and gaining a sporting advantage and penalized the car 5 seconds.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
Dat is het debiele, omdat Grosjean een pussy is en remt, krijgt Ferrari geen straf. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Ben zelf de laatste die zit te wachten op minder spanning in de F1, maar moet bekennen dat ik me ook af en toe kapot schrik tijdens pit-stops.albino71 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:36:
[...]
Ja laten we alle spanning de nek omdraaien...
De teams liggen zo dicht bij elkaar dat pitstops alleen maar crucialer zijn geworden. Een plaats verloren tijdens een pitstop betekent bijna automatisch een plaats lager op de eindrangschikking. En dus gaat men tot het uiterste (en verder) om voor de ander te blijven.
Kijk, dat de coureurs tegen elkaar opknallen is hun eigen probleem. Zij zitten echter vastgesnoerd in een kevlar badkuip met boven zich een halo waar een olifant op kan zitten, terwijl al dit 'gewheel-bang' gebeurt in een omgeving waar tientallen mensen onbeschermd op enkele centimeters van de auto's staan.
Als er ook maar iets op de baan gebeurt wordt terecht direct de (V)SC van stal gehaald. Maar deze veiligheidsmaatregel staat in geen contrast meer met de gevaren die momenteel in de pits optreden. Kijk die unsafe release van Leclerc maar eens terug. Als die Haas niet inhoudt zou hij bijna zeker in de pitcrew van Haas gereden zijn.
Een boete van €5K helpt natuurlijk helemaal niks. Die is zo laag, daarvoor blijven ze het risico gewoon nemen.
Technisch moet het niet zo ingewikkeld zijn voor de FIA om een soort 'secondary green light' in te voeren. Zodra er iemand in een bepaald gebied achter je eigen pitbox in de pitstraat rijdt kun je geen groen licht krijgen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wat een onzin. In jouw redenatie moet Grosjean willens en wetens tegen de Ferrari aan rijden omdat hij anders een pussy is. Daarmee verziekt hij vooral z'n eigen race.d0s schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:03:
Dat is het debiele, omdat Grosjean een pussy is en remt, krijgt Ferrari geen straf. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Buiten dat, is het gewoon instinct om in zo'n situatie bovenop je rem te gaan staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Sluuz op 02-08-2019 14:14 ]
PSN: Sluuz
Lees mijn post nou eens goed. Er wordt aangegeven dat de stewards van mening zijn dat Verstappen de mogelijkheid had om contact te voorkomen. Leclerc had dat niet. Die moest zo snel de "fast lane" in schieten in verband met het personeel van het team na Ferrari. Als Leclerc niet zo snel voor Grosjean was geschoten, dan had hij een aantal monteurs van het volgende team geraakt.d0s schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:03:
Daarom wordt Ferrari gestraft en niet Leclerc. Al ben ik het wel eens met het feit dat de hoogte van de boete een lachertje is.
Volgens mij werd Grosjean ook maar net aan geraakt. Je ziet op de onboard van Grosjean toch een beweging die veel weg heeft van een korte tik.d0s schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:03:
[Streamable: Replay 2019-07-28 15-28-19]
https://streamable.com/glo8c
Het gaat me helemaal niet om Grosjean. Het gaat erom dat het gedrag van een 2e rijder niet van invloed mag zijn op de strafmaat. Als Bottas in Monaco had geremd, had RBR dus ook slechts een tijdstraf gekregen?Sluuz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:14:
[...]
Wat een onzin. In jouw redenatie moet Grosjean willens en wetens tegen de Ferrari aan rijden omdat hij anders een pussy is. Daarmee verziekt hij vooral z'n eigen race.
Buiten dat, is het gewoon instinct om in zo'n situatie bovenop je rem te gaan staan.
Nee, zie hieronder.d0s schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:25:
[...]
Het gaat me helemaal niet om Grosjean. Het gaat erom dat het gedrag van een 2e rijder niet van invloed mag zijn op de strafmaat. Als Bottas in Monaco had geremd, had RBR dus ook slechts een tijdstraf gekregen?
demo31051987 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:14:
[...]
Er wordt aangegeven dat de stewards van mening zijn dat Verstappen de mogelijkheid had om contact te voorkomen. Leclerc had dat niet. Die moest zo snel de "fast lane" in schieten in verband met het personeel van het team na Ferrari. Als Leclerc niet zo snel voor Grosjean was geschoten, dan had hij een aantal monteurs van het volgende team geraakt.
[ Voor 27% gewijzigd door Extigo op 02-08-2019 14:33 ]
Nou, ze rijden regelmatig naast elkaar de pitlane. En er zijn (nog) geen ongelukken gebeurd, maar er was ook nog nooit een coureur met zijn kop tegen een shovel gereden, totdat Bianchi dat deed. Als ze zo naast elkaar rijden op een smal strookje dat de pitlane is, is een ongelukje zo gebeurd. Als een auto spint, kan ie zomaar midden in het gebied van een ander team terecht komen waar een crew wacht op hun auto.albino71 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:41:
[...]
Wanneer komt dat nu voor?
I.m.o. een overdreven redenatie dus, maar goed, ieder z'n mening...
Imho geen overdreven verhaal. De pits is om banden te wisselen. Als je door taktisch plannen een positie kunt winnen, is dat mooi, maar je hoeft elkaar niet van de baan te drukken op de enige plek op het circuit waar dat eigenlijk niet kan omdat er nogal wat mensen rondlopen zonder vangrail.
We zien het wel als het een keer gebeurt...sjaool schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:48:
[...]
Er is naar mijn mening dus al meer dan genoeg aan de veiligheid gedaan.
Het probleem van de near collisions in de pits doet zich vaker voor tijdens de safety car situaties. Iedereen racet naar binnen voor vers rubber en dat gaat gepaard met het halve veld in de pitsstraat.
Een mogelijke oplossing zou zijn om in een safety car situatie de vmax in de pits te verlagen van 80 naar bijvoorbeeld 50. Dat maakt de virtuele tijdwinst een stuk minder en beperkt de snelheid en daarmee het gevaar in de pits.
Een mogelijke oplossing zou zijn om in een safety car situatie de vmax in de pits te verlagen van 80 naar bijvoorbeeld 50. Dat maakt de virtuele tijdwinst een stuk minder en beperkt de snelheid en daarmee het gevaar in de pits.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik probeerde om een lijstje te krijgen met coureurs die een super licentie hebben. Maar mijn Google skills zijn blijkbaar niet goed.
Wie mogen nu nu een F1 rijden officieel?
Of we laten de regelwijzigingen over aan de mensen van de FIA
I served in a company of heroes.
Het voordeel dat je krijgt om dan juist nét wel voor die binnenkomende auto te komen is juist dan groter. Want die auto doet er nu langer over om jou te passeren zodat jij je box kan uitrijden.asing schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:43:
Het probleem van de near collisions in de pits doet zich vaker voor tijdens de safety car situaties. Iedereen racet naar binnen voor vers rubber en dat gaat gepaard met het halve veld in de pitsstraat.
De teams moeten zelf zorgen dat het veilig is. En de FIA moet bij een unsafe release gewoon altijd een tijdstraf opleggen.
Klaar! Dan is er geen reden om proberen unsafe te realeasen er niet meer.
Heb je hier wat aan?xippie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:46:
Ik probeerde om een lijstje te krijgen met coureurs die een super licentie hebben. Maar mijn Google skills zijn blijkbaar niet goed.
https://docs.google.com/s...3e4ScRhXax4MFY/edit#gid=0
Prima die tijdstraf, maar geef het team ook een straf: -1 punt,misschien meer, van hun conto. Dus niet -1 van de rijder zijn punten, die maakt geen fout, hij krijgt een oké van zijn team en geeft dus gas.
apollo13
Helemaal super, er zijn dus maar 4 coureurs die door kunnen stromen naar de F1.demo31051987 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:49:
[...]
Heb je hier wat aan?
https://docs.google.com/s...3e4ScRhXax4MFY/edit#gid=0
Ik denk dat je het moet omdraaien, ze proberen net niet te unsafe releasen.demonic schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:47:
[...]
Klaar! Dan is er geen reden om proberen unsafe te realeasen er niet meer.
Nu wel, maar er komen er misschien wat bij aan de hand van het kampioenschap in de F2 en F3, En vergeet natuurlijk bijvoorbeeld de W-series, DTM, en Indycar niet, die tellen ook mee voor punten.xippie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:55:
[...]
Helemaal super, er zijn dus maar 4 coureurs die door kunnen stromen naar de F1.
Dat is natuurlijk heel simpel. Als het kan gebeuren dan gebeurt het ook, de vraag is alleen wanneer. Maar zoals de regels nu zijn is het veilig genoeg, een beetje spanning hoort nu eenmaal bij de F1.mphilipp schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:41:
[...]
We zien het wel als het een keer gebeurt...
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 02-08-2019 14:58 ]
Hoe zit het eigenlijk met de "oudere" coureurs. Zoals Paul di Resta inviel in een race. Welke hebben nog een super licentie?demo31051987 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:57:
[...]
Nu wel, maar er komen er misschien wat bij aan de hand van het kampioenschap in de F2 en F3, En vergeet natuurlijk bijvoorbeeld de W-series, DTM, en Indycar niet, die tellen ook mee voor punten.
Zou Rosberg nog een licentie hebben?????
[ Voor 4% gewijzigd door xippie op 02-08-2019 15:00 ]
Elke ex-F1 coureur als ze hem jaarlijks hebben verlengd.xippie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met de "oudere" coureurs. Zoals Paul di Resta inviel in een race. Welke hebben nog een super licentie?
PSN
Die mogen nu niet meer rijden in de F1. Om in de F1 te rijden, moet je minimaal 40 punten hebben gehaald in de afdelopen 3 jaar. Dit is ingegaan in 2015.xippie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met de "oudere" coureurs. Zoals Paul di Resta inviel in een race. Welke hebben nog een super licentie?
SILLYSEASON
Asked about the idea of Verstappen and Hamilton being paired in the same team, Christian Horner has replied. "Well, I haven't heard from Lewis about him joining us."
— Mark Hughes (@SportmphMark) 2 augustus 2019
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire