Ze hebben er al een aantal races last van. Is dus niet te zeggen of het nu gefixed is dan.BasvanS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:10:
[...]
Maar ze weten waar het door komtDus fixed?
Check, die had ik even gemistbasvn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:16:
[...]
Bottas moest sowieso nog een pitstop maken naar andere banden
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
*knip*basvn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:16:
[...]
Bottas moest sowieso nog een pitstop maken naar andere banden
Ik zit nog in de Hockenheim sferen! Goedemorgen!
[ Voor 34% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-08-2019 09:35 ]
Dachten we dat bij Vettel? Ik heb vorig jaar op geen enkel moment geloofd in een titel voor Vettel.. Die hele seizoensstart was meer een gelukkige samenloop van omstandigheden dan dat hij echt de touwtjes in handen had. Mercedes/Hamilton is echt veel stabieler. Zonder regen zie ik echt geen 2e drama gebeuren bij Mercedes. In de 5 jaar dat we nu bezig zijn hebben ze slechts 2 drama's gehad met 2x DNF, voor d rest ook nauwelijks DNF's.
2016 - Spanje
2018 - Oostenrijk
2016 - Spanje
2018 - Oostenrijk
[ Voor 36% gewijzigd door Divak op 01-08-2019 09:31 ]
Euhh... het ging over Silverstone, niet Hockenheim...StealthyPeanut schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:27:
[...]
En dat kwam alleen doordat HAM tegen de muur aan kwam en dus een pitstop had van 2 minuten. Anders had Bottas direct kunnen pitten toen de SC eruit kwam voor LEC. En niet 1 ronde later, waardoor hij P1 verloor.
Bottas was in Silverstone nog verplicht naar een andere compound. VER zou m absoluut hebben ingehaald.
[ Voor 11% gewijzigd door Viccers op 01-08-2019 09:32 ]
we hebben het over SilverstoneStealthyPeanut schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:27:
[...]
En dat kwam alleen doordat HAM tegen de muur aan kwam en dus een pitstop had van 2 minuten. Anders had Bottas direct kunnen pitten toen de SC eruit kwam voor LEC. En niet 1 ronde later, waardoor hij P1 verloor.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Je kon vorige race wel goed zien dat zowel bij Mercedes als bij Hamilton de paniek toeslaat als er iets onverwachts gebeurt en/of fout gaat. Hamilton maakt onverwachts een pitstop: enorme chaos bij Mercedes. Hamilton ligt 15e, en zegt een aantal keer op de boordradio: "retire the car" wat Mercedes vervolgens weigert, omdat er niets mis wat met de auto.Divak schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:28:
Dachten we dat bij Vettel? Ik heb vorig jaar op geen enkel moment geloofd in een titel voor Vettel.. Die hele seizoensstart was meer een gelukkige samenloop van omstandigheden dan dat hij echt de touwtjes in handen had. Mercedes/Hamilton is echt veel stabieler. Zonder regen zie ik echt geen 2e drama gebeuren bij Mercedes. In de 5 jaar dat we nu bezig zijn hebben ze slechts 2 drama's gehad met 2x DNF, voor d rest ook nauwelijks DNF's.
2016 - Spanje
2018 - Oostenrijk
De andere teams moeten dus een manier vinden voor chaos bij Mercedes
Vergeet niet dat we nog een paar echte power banen te gaan hebben, oa Monza en Spa. Ook zijn er wat banen die Max goed liggen. Ik denk aan de Hungaroring, Mexico, Sochi en Texas. Dat neemt niet weg dat er ook wat grid straffen aan zitten te komen want als ik het goed heb is dit motor 3. Dan komt motor 4 met Imola en het zou me erg verbazen als die motor het 8 races uit weet te zingen dus ik hou rekening met een 5e ICE.
De race om P2 voor het kampioenschap is nog zeker niet gelopen!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
poeh, als je max uit de pit zie rijden nadat die op rood is overgestapt scheelt het niet veel of hij zit tegen de muur aan.Luxicon schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:41:
Hoe vaak is dit al voorbij gekomen? Lekker geluid zit er in de Honda.. Vergeleken met de andere motoren. Wel irritant hoe hard het geluid de radio is.
[Streamable: verstappen germany race onboard SC restart LAP 46]
Is er ergens een lijst waar bijgehouden wordt, hoe vaak een rijder een ongeluk maakt. En dat kan dan van alles zijn (uit de baan, 360 spin, tegen de muur, tegen een andere rijder, etc).
Bottas moest nog een keer een pitstop maken...naitsoezn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:15:
[...]
Nou ja, daar moest ie eerst nog wel voor naar Bottas toerijden en hem inhalen op de baan.Zo'n zekerheidje was dat nog niet
"When you grow up your heart dies"
Vorig jaar had RBR echt niet perse een poepstart qua auto. Ze hadden wel een poep motor. En Ver zelf had nogal een poepstart natuurlijk.TheBrut3 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:20:
[...]
Het probleem is dat RBR, net als VER de afgelopen races, al 2 jaar op rij een poepstart heeft gemaakt qua auto. Daarna ontwikkelen ze zichzelf wel weer terug in de strijd, maar als ze nou eens gewoon vanaf het begin een goede wagen neerzetten, dan begint VER niet met 100 punten achterstand.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ergens anders heb ik deze quote vandaan geplukt en dan is het al een stuk genuanceerder:basvn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:04:
Verstappen: ’Volgend jaar wereldkampioen moet zeker lukken’
telegraaf..
„Dit jaar is Mercedes nog te dominant”, zegt de 21-jarige Limburger in een interview met het magazine Auto Bild Motorsport.„Volgend jaar moet het zeker kunnen. Red Bull maakt goede vooruitgang met de motor van Honda. Hoewel je nooit 100 procent zeker bent”, zegt Verstappen. „Maar Mercedes weet ook niet of ze volgend jaar weer zo kunnen domineren.”
verder ook geen bron, of wanneer/waar hij dit gezegd heeft..
When asked if he could reach his goal of becoming the youngest World Champion with his current team, Verstappen replied: "I have one more time for that, but it would probably have to happen next year, because this year Mercedes is too dominant."
[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 01-08-2019 09:47 . Reden: De quote nog wat uitgebreid. ]
"When you grow up your heart dies"
Wat weet jij dat ik niet weet. Ik dacht dat ze nog op Monza redenasing schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:36:
Dan komt motor 4 met Imola
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Wens is de vader van de gedachte.SnowDude schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:50:
[...]
Wat weet jij dat ik niet weet. Ik dacht dat ze nog op Monza reden
Hoewel het beide gave banen zijn!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat klinkt al een stuk meer alsof het uit de mond van Max komt inderdaad. Vanmorgen op de radio (538?) hoorde ik ook al iets (tijdens het ANP nieuws) als "Max Verstappen denkt dat hij volgend jaar wereldkampioen kan worden". Het leek mij al heel erg sterk dat hij dat gezegd zou hebben - het is weer lekker verdraaid door de media.sjaool schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:44:
[...]
Ergens anders heb ik deze quote vandaan geplukt en dan is het al een stuk genuanceerder:
[...]

Was vorig jaar niet de auto die ze wel even zonder Newey zouden ontwikkelen en dat ze er na een paar races achter kwamen dat het niet zo'n beste wagen was? Of wat dat alweer het jaar ervoor?Bansheeben schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:43:
Vorig jaar had RBR echt niet perse een poepstart qua auto. Ze hadden wel een poep motor. En Ver zelf had nogal een poepstart natuurlijk.
Ze wonnen 3 keer en reden 4 3 keer podium in de eerste 9 races. Er stond dus 7 6 van de 9 keer iig een Red Bull voor een Ferrari of Mercedes. En dat ondanks de Renault motor. Je kunt me veel vertellen, maar niet dat de RB14 een slechte auto was. Max heeft dit seizoen ook meerdere keren verkondigd dat de RB14 het hele seizoen lang een zeer breed window aan condities had waarin het ding geweldig presteerde tijdens de race, waardoor een goede setup vinden niet moeilijk was. Ik had na Frankrijk dit jaar een hard hoofd in de RBR droom, maar nu ze dan toch ineens de auto op de rit hebben, durf ik wel te gokken dat ze er volgend jaar bij staan naast Mercedes.TheBrut3 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:07:
[...]
Was vorig jaar niet de auto die ze wel even zonder Newey zouden ontwikkelen en dat ze er na een paar races achter kwamen dat het niet zo'n beste wagen was? Of wat dat alweer het jaar ervoor?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ze hebben 1 doel met Max. hem de jongste WDC maken. daar hebben ze 2 kansen voor, en als dat dit jaar niet lukt, MOET dat volgend jaar.Bansheeben schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:22:
[...]
Ze wonnen 3 keer en reden 4 3 keer podium in de eerste 9 races. Er stond dus 7 6 van de 9 keer iig een Red Bull voor een Ferrari of Mercedes. En dat ondanks de Renault motor. Je kunt me veel vertellen, maar niet dat de RB14 een slechte auto was. Max heeft dit seizoen ook meerdere keren verkondigd dat de RB14 het hele seizoen lang een zeer breed window aan condities had waarin het ding geweldig presteerde tijdens de race, waardoor een goede setup vinden niet moeilijk was. Ik had na Frankrijk dit jaar een hard hoofd in de RBR droom, maar nu ze dan toch ineens de auto op de rit hebben, durf ik wel te gokken dat ze er volgend jaar bij staan naast Mercedes.
Dus dat word alles op alles zetten, om dat te laten gebeuren
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat was RB13. (un)lucky for some.. ;-)TheBrut3 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:07:
[...]
Was vorig jaar niet de auto die ze wel even zonder Newey zouden ontwikkelen en dat ze er na een paar races achter kwamen dat het niet zo'n beste wagen was? Of wat dat alweer het jaar ervoor?
Damn time flies. I stand corrected.Boinkie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:31:
Dat was RB13. (un)lucky for some.. ;-)
Eens. Naast het hebben van een snelle auto zijn ze ook retebetrouwbaar gebleken (al is dat makkelijk als je je motor gewoon naar beneden schroeft als je toch domineert). Hamilton valt verder ook weinig uit waardoor je maar weinig per race kunt inlopen. Ferrari en Red Bull hebben de meeste punten misgelopen door niet te finishen ipv slechter te presteren dan Mercedes. Nu de betrouwbaarheid van de Red Bull prima lijkt en Verstappen er elke keer goed bij zit, wordt het eindelijk spannend.ThomasG schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:34:
[...]
Je kon vorige race wel goed zien dat zowel bij Mercedes als bij Hamilton de paniek toeslaat als er iets onverwachts gebeurt en/of fout gaat. Hamilton maakt onverwachts een pitstop: enorme chaos bij Mercedes. Hamilton ligt 15e, en zegt een aantal keer op de boordradio: "retire the car" wat Mercedes vervolgens weigert, omdat er niets mis wat met de auto.
Ik heb niet het idee dat het ze gaat om jongste WDC. Eerder om uberhaupt weer WDC te worden. Winnen > Winnen om de statistieken...basvn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:25:
[...]
Ze hebben 1 doel met Max. hem de jongste WDC maken. daar hebben ze 2 kansen voor, en als dat dit jaar niet lukt, MOET dat volgend jaar.
Dus dat word alles op alles zetten, om dat te laten gebeuren
Bovendien, hij is nu 21 en later dit jaar 22, het is niet een record dat onmogelijk verbroken gaat worden in de toekomst. Ja het wordt lastig, maar we zagen al vaker rijders instromen die 18 a 19 zijn. Zie een Leclerc die even oud is als Max en in een Ferrari zit
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 01-08-2019 10:47 ]
Ferarri meeste punten misgelopen door niet te finishen.Martinspire schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:38:
[...]
Eens. Naast het hebben van een snelle auto zijn ze ook retebetrouwbaar gebleken (al is dat makkelijk als je je motor gewoon naar beneden schroeft als je toch domineert). Hamilton valt verder ook weinig uit waardoor je maar weinig per race kunt inlopen. Ferrari en Red Bull hebben de meeste punten misgelopen door niet te finishen ipv slechter te presteren dan Mercedes. Nu de betrouwbaarheid van de Red Bull prima lijkt en Verstappen er elke keer goed bij zit, wordt het eindelijk spannend.
Red Bull was in het begin gewoon slechter, Max heeft maar 1x DNF, Gasly verprutst alles zelf.
Mercedes soeverein aan kop omdat ze gewoon beter zijn
Dat de races nu spannend zijn ben ik volledig met je eens, wat een potten de afgelopen 3 races. Op naar nummertje 4!
Met chaos bedoel je regen. Waar we sinds Brazilië 2017 op hebben moeten wachten. Nee, het is nu duidelijk dat Hamilton geen kampioen gaat worden.ThomasG schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:34:
[...]
Je kon vorige race wel goed zien dat zowel bij Mercedes als bij Hamilton de paniek toeslaat als er iets onverwachts gebeurt en/of fout gaat. Hamilton maakt onverwachts een pitstop: enorme chaos bij Mercedes. Hamilton ligt 15e, en zegt een aantal keer op de boordradio: "retire the car" wat Mercedes vervolgens weigert, omdat er niets mis wat met de auto.
We kunnen het drankslangetje van Kimi nog eens losmaken, kijken of daar voldoende water in zitNotSoSteady schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:52:
[...]
Met chaos bedoel je regen. Waar we sinds Brazilië 2017 op hebben moeten wachten. Nee, het is nu duidelijk dat Hamilton geen kampioen gaat worden.
Vergeet ook niet dat Lewis na de zomerstop altijd veel sterker is dan voor de zomerstop. Al jaren zo, zet zich volledig in voor het kampioenschap en wint de ene race na de andere (uitzondering was 2016). Nu heeft hij er al 7 gewonnen, die kunnen ze nu alvast de beker geven. Kampioen worden voor Max dit jaar is 0.01% kans, tweede worden is al een heel mooi doel op zich.DataGhost schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:13:
[...]
Dat dachten we vorig jaar over Vettel ook, en zijn seizoen is na die crash vanuit de lead, op Hockenheim, en daardoor buiten de punten eindigend, compleet bergafwaarts gegaan. Nu is Hamilton gecrasht vanuit de lead, op Hockenheim, en uit de punten geeindigd (als Alfa hun software op orde had).
Nee, met chaos bedoel ik chaos. Hamilton kom onverwacht de pitstraat binnen, en de gehele Mercedes pit crew is volledig in paniek. Mercedes is sterk als het gaat zoals zij hebben gepland. Gebeurt er iets onverwacht dan is Mercedes meestal vrij zwak. Een team als RBR kan beter omgaan met onvoorziene omstandigheden (uitzonderingen daargelaten).NotSoSteady schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:52:
[...]
Met chaos bedoel je regen. Waar we sinds Brazilië 2017 op hebben moeten wachten. Nee, het is nu duidelijk dat Hamilton geen kampioen gaat worden.
Ik zeg dit wel vaker, maar Hamilton haalt ondanks zijn zeven overwinningen niet het niveau van vorige jaren. Ik betwijfel sterk of hij dat niveau (consistent) ook weer gaat halen.Holkers schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:55:
[...]
Vergeet ook niet dat Lewis na de zomerstop altijd veel sterker is dan voor de zomerstop. Al jaren zo, zet zich volledig in voor het kampioenschap en wint de ene race na de andere (uitzondering was 2016). Nu heeft hij er al 7 gewonnen, die kunnen ze nu alvast de beker geven. Kampioen worden voor Max dit jaar is 0.01% kans, tweede worden is al een heel mooi doel op zich.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Combineer dat met de performance van Mercedes als ze niet vooraan rijden en/of als ze onder druk staan, en het zal mij benieuwen na de zomerstop...FirePuma142 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:57:
[...]
Ik zeg dit wel vaker, maar Hamilton haalt ondanks zijn zeven overwinningen niet het niveau van vorige jaren. Ik betwijfel sterk of hij dat niveau (consistent) ook weer gaat halen.

Ik vind dat nogal meevallen, want ze reageren doorgaans altijd vrij goed op onvoorziene omstandigheden en er zijn maar weinig races die ze bijvoorbeeld hebben verloren door een safety car. Maar goed, tegenwoordig staat 1 foutje in een compleet krankzinnige race direct gelijk aan het niet om kunnen gaan met druk. Volgens mij spinde Max Verstappen ook en stuurden ze hem weg met mediums in plaats van softs.ThomasG schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:55:
[...]
Nee, met chaos bedoel ik chaos. Hamilton kom onverwacht de pitstraat binnen, en de gehele Mercedes pit crew is volledig in paniek. Mercedes is sterk als het gaat zoals zij hebben gepland. Gebeurt er iets onverwacht dan is Mercedes meestal vrij zwak. Een team als RBR kan beter omgaan met onvoorziene omstandigheden (uitzonderingen daargelaten).
Laat die onderhandse sneren met de "oranje bril", alsjeblieft achterwegen. Nergens voor nodig en het levert helemaal niks op.
[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-08-2019 20:18 ]
@FirePuma142 Ik denk dat Hamilton ook het geluk heeft dat die bij Mercedes zit. Daar kan je een lichte vormverlies wel compenseren met een hele goede auto.
Voor alle Hamilton haters, maak je borst maar nat!
Op instagram geeft hij namelijk het volgende aan “I’m in much better shape coming into the weekend, hoping to be 100% by the weekend”.
Op instagram geeft hij namelijk het volgende aan “I’m in much better shape coming into the weekend, hoping to be 100% by the weekend”.
Klassiek gezien komt Hamilton ook altijd sterk terug na een minder weekend, dus ik verwacht ook niet minder van hem eerlijk gezegd.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Als Hamilton netjes z'n puntjes bij elkaar rijdt wordt het al een vrij kansloos verhaal. RB gaat sowieso nog straffen pakken en een DNF zit ook in een klein hoekje.
Je moet eigenlijk op het juiste moment een dikke DNF voor Hamilton hebben om het moraal te breken. Bijvoorbeeld als Max achteraan start wegens een straf, Hamilton uitvalt en Max de race wint.
Je moet eigenlijk op het juiste moment een dikke DNF voor Hamilton hebben om het moraal te breken. Bijvoorbeeld als Max achteraan start wegens een straf, Hamilton uitvalt en Max de race wint.
Hoeft ook niet, als hij vanaf nu iedere race 2e wordt is hij waarschijnlijk ook kampioen.FirePuma142 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:57:
[...]
Ik zeg dit wel vaker, maar Hamilton haalt ondanks zijn zeven overwinningen niet het niveau van vorige jaren. Ik betwijfel sterk of hij dat niveau (consistent) ook weer gaat halen.
Zeker niet gelopen, maar voornamelijk Mexico was gunstig voor de Renault motor aangezien die een grotere turbo hadden (en dat op die hoogte van de baan gunstig schijnt te zijn).asing schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:36:
Vergeet niet dat we nog een paar echte power banen te gaan hebben, oa Monza en Spa. Ook zijn er wat banen die Max goed liggen. Ik denk aan de Hungaroring, Mexico, Sochi en Texas. Dat neemt niet weg dat er ook wat grid straffen aan zitten te komen want als ik het goed heb is dit motor 3. Dan komt motor 4 met Imola en het zou me erg verbazen als die motor het 8 races uit weet te zingen dus ik hou rekening met een 5e ICE.
Mercedes lijkt dit jaar voornamelijk in aero verbetert te hebben, gezien de analyses die Doornbos in de studio altijd doet (en de grafieken in dit topic). Ben dus benieuwd of die traditioneel goede circuits van RBR dit jaar er ook goed uit zullen springen. Ben daar nog niet zo zeker van.
Op Monza zie ik Ferrari zijn eerste race wel winnen, echt een circuit voor hun hoge topsnelheid auto.. zolang ze het niet verprutsen.
Met het geluk van Leclerc wordt dat een regenraceBatiatus schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:18:
[...]
Op Monza zie ik Ferrari zijn eerste race wel winnen, echt een circuit voor hun hoge topsnelheid auto.. zolang ze het niet verprutsen.
*Tranendalnaitsoezn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
Met het geluk van Leclerc wordt dat een regenrace
Gasly inzetten als Torpedo op Ham. Kan hij in ieder geval bijdragen aan het WDC.Robertdj schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:12:
Als Hamilton netjes z'n puntjes bij elkaar rijdt wordt het al een vrij kansloos verhaal. RB gaat sowieso nog straffen pakken en een DNF zit ook in een klein hoekje.
[...]
Hoeft ook niet, als hij vanaf nu iedere race 2e wordt is hij waarschijnlijk ook kampioen.
Klopt, maar stel dat het hem niet lukt, ik zie hem best in een negatieve spiraal belanden. Max op pole kan net de klap zijn die we nodig hebben om het kampioenschap spannend te houden.Wom schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:09:
Klassiek gezien komt Hamilton ook altijd sterk terug na een minder weekend, dus ik verwacht ook niet minder van hem eerlijk gezegd.
En naast Verstappen moet ook Bottas in de buurt komen, anders krijgen we weer snel teamorders bij Mercedes, wat het alleen maar lastiger maakt
Inderdaad. Als VER op dezelfde manier de pitstraat binnengekomen was, dan was het bij RBR ongetwijfeld ook een bende geweest. 5 seconde waarschuwing voordat je coureur binnenkomt (terwijl die coureur eigenlijk al voorbij het punt was waarop 'ie die beslissing kon nemen) met omstandigheden waarin je simpelweg niet weet of je banden voor droog of nat weer wil en waarbij ook nog even een voorvleugel vervangen moet worden.NotSoSteady schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:02:
[...]
Ik vind dat nogal meevallen, want ze reageren doorgaans altijd vrij goed op onvoorziene omstandigheden en er zijn maar weinig races die ze bijvoorbeeld hebben verloren door een safety car. Maar goed, tegenwoordig staat 1 foutje in een compleet krankzinnige race direct gelijk aan het niet om kunnen gaan met druk. Volgens mij spinde Max Verstappen ook en stuurden ze hem weg met mediums in plaats van softs.
[Afbeelding]
Een 100% standaard pitstop is waarschijnlijk al een erg stressvol moment, laat staan zo een als deze. Sowieso gingen die andere 9 pitstops voor MER wel gewoon prima, af en toe een misser kan gewoon.
Weet iemand in welke periode de 'transfermarkt' van coureurs open gaat en sluit? Ik zou het best verfrissend vinden als er een stoeltjes dans komt alleen al omdat je dan vaak kan zien hoeveel verschil er tussen de auto's zit als er betere/slechtere coureurs in zitten.
edit: misschien meer een vraag voor het algemene topic F1 (sorry)
[ Voor 11% gewijzigd door Chefbierrr op 01-08-2019 11:36 ]
Je reageert totaal niet op wat ik gezegd hebt. Ik zeg dat Mercedes zwak is als het gaat om onvoorziene omstandigheden. Dat hebben wij dit seizoen nu al minimaal 2 keer kunnen zien, en vorig seizoen ook een aantal keer. Wanneer het loopt zoals Mercedes had voorspelt, zijn ze ijzersterk. Gebeurt er iets volledig onverwachts, dan heeft Mercedes even tijd nodig om daar op te reageren. Andere teams zijn daar vaak sneller in.NotSoSteady schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:02:
[...]
Ik vind dat nogal meevallen, want ze reageren doorgaans altijd vrij goed op onvoorziene omstandigheden en er zijn maar weinig races die ze bijvoorbeeld hebben verloren door een safety car. Maar goed, tegenwoordig staat 1 foutje in een compleet krankzinnige race direct gelijk aan het niet om kunnen gaan met druk. Volgens mij spinde Max Verstappen ook en stuurden ze hem weg met mediums in plaats van softs.
[Afbeelding]
Dus waarom jij dat verdraait naar iets met druk niet aan kunnen, is mij een raadsel.
Kan me ook nog een akkefietje met Ricciardo herinneren in MonacoNotSoSteady schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:02:
[...]
[Afbeelding]

Meestal tijdens en na de zomerstop. Al worden aankondigen vaak wel gedaan tijdens specifieke races (US voor Haas bijvoorbeeld, etc).Chefbierrr schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:33:
Weet iemand in welke periode de 'transfermarkt' van coureurs open gaat en sluit? Ik zou het best verfrissend vinden als er een stoeltjes dans komt alleen al omdat je dan vaak kan zien hoeveel verschil er tussen de auto's zit als er betere/slechtere coureurs in zitten.
Ik verwacht niet al te veel wijzigingen overigens, op de logische na, zoals Grosjean die een andere baan mag gaan zoeken.
[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 01-08-2019 11:37 ]
De andere pitstops van Mercedes gingen helemaal niet zo geweldig, of in ieder geval de pitstop calls niet. Ze lieten Hamilton doorrijden toen hij ondanks zijn 5 seconden straf daar zo min mogelijk last van zou hebben. Die pitstop deden ze pas 2 rondes later, waardoor Hamilton helemaal achteraan het veld kwam.Jory schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:31:
[...]
Inderdaad. Als VER op dezelfde manier de pitstraat binnengekomen was, dan was het bij RBR ongetwijfeld ook een bende geweest. 5 seconde waarschuwing voordat je coureur binnenkomt (terwijl die coureur eigenlijk al voorbij het punt was waarop 'ie die beslissing kon nemen) met omstandigheden waarin je simpelweg niet weet of je banden voor droog of nat weer wil en waarbij ook nog even een voorvleugel vervangen moet worden.
Een 100% standaard pitstop is waarschijnlijk al een erg stressvol moment, laat staan zo een als deze. Sowieso gingen die andere 9 pitstops voor MER wel gewoon prima, af en toe een misser kan gewoon.
Sterker nog, de pit-crew stond op dat moment eigenlijk klaar voor Bottas. Wat dat betreft was het een perfect storm (voor de kijkers danJory schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:31:
[...]
Inderdaad. Als VER op dezelfde manier de pitstraat binnengekomen was, dan was het bij RBR ongetwijfeld ook een bende geweest. 5 seconde waarschuwing voordat je coureur binnenkomt (terwijl die coureur eigenlijk al voorbij het punt was waarop 'ie die beslissing kon nemen) met omstandigheden waarin je simpelweg niet weet of je banden voor droog of nat weer wil en waarbij ook nog even een voorvleugel vervangen moet worden.
Ehh... Max heeft dit seizoen echt geen DNF's gehad, hij heeft alle races tot nu toe netjes uitgereden. Bedoel je misschien een crash tijdens de FP's?Crashhill schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:50:
[...]
Red Bull was in het begin gewoon slechter, Max heeft maar 1x DNF, Gasly verprutst alles zelf.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hamilton op 80% wordt dit jaar ook kampioen door het enorme verschil in het eerste gedeelte van het seizoen, het gepruts van Ferrari en de wel hele magere start van Red Bull. Ik geef aan dat hij naar mijn mening over the top is, maar best wel eens een Hamilton-esque weekend kan rijden.Robertdj schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:12:
[...]
Hoeft ook niet, als hij vanaf nu iedere race 2e wordt is hij waarschijnlijk ook kampioen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dit wil ik helemaal nog niet weten, dan lijkt het einde van het seizoen zo dichtbij
Dan zal ik de laatste over 2 weken niet postenTheBrut3 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:44:
[...]
Dit wil ik helemaal nog niet weten, dan lijkt het einde van het seizoen zo dichtbij
Ik kan z'n nummer niet zien. Wellicht staat daar wel 26 op de zijkant
[ Voor 16% gewijzigd door Bansheeben op 01-08-2019 11:50 ]
In principe is de 'transfermarkt' altijd open en kunnen coureurs mid-season overstappen.Chefbierrr schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:33:
Echter lopen veel contracten tot het einde van een kalenderjaar en is het in overleg wanneer iemand bij zijn nieuwe team aan de gang kan. Zo zag je afgelopen jaar dat Ricciardo pas in Januari zich mocht melden bij Renault, omdat hij t/m december nog een contract had bij RB waar ze hem aan hielden (ook al werd hij niet meer betrokken voor dit seizoen).
Een ander recent voorbeeld is bijvoorbeeld een Sainz die mid-season overging van Toro Rosso naar Renault.
-
Zo'n grote witte rookwolk uit de uitlaat kan niet, dat doen alleen de auto's met motoren van Renault
Heeft iemand trouwens gezien om MER nog steeds die semi-actieve voorophanging heeft? Bij de hairpin, bocht 6, in Hockenheim zou dat te zien moeten zijn geweest?
Misschien zie ik ze over het hoofd, maar de vorige jaren kwamen altijd wel filmpjes voorbij van Max en Ric die activiteiten deden rondom races. Is dat voorbij nu met Gasly? Of lees ik er overheen? Heb ze al een tijd niet meer gezien.
Rondom Canada hebben ze nog wat hout gehakt samen met Torro RossoDoeEensGek schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:07:
Misschien zie ik ze over het hoofd, maar de vorige jaren kwamen altijd wel filmpjes voorbij van Max en Ric die activiteiten deden rondom races. Is dat voorbij nu met Gasly? Of lees ik er overheen? Heb ze al een tijd niet meer gezien.
Spa en Monza gingen vorig jaar ook niet verkeerd. Het ligt er ook net een beetje aan wat er om hem heen gebeurd, en aan de wispelturigheid van de stewards zoals vorig jaar in Monza tussen VER en BOT.asing schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:36:
Misschien willen ze Gasly gewoon niet te veel afleiden op dit moment?DoeEensGek schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:07:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Zowel de vleugel "Box box, I've lost the frickin' wing" als de bandenkeuze "Inter, you want inter? -Yes, man" waren al bekend voordat 'ie het gras op reed (YouTube: Magic Max, Haas Anger And The Best Team Radio | 2019 German Grand Prix vanaf 1m36, gravelgeluid op de teamradio is in sync met het beeld). Toen duurde het nog 16 seconden voordat 'ie in de pitbox stond en het leek alsof niemand iets door had want ze zaten allemaal lekker chill te wachten en een beetje glazig te kijken toen daar opeens een andere auto stond. Daarna duurde het nog 40 seconden voordat iemand een soft erop legde en iemand anders eindelijk een inter aan de andere kant monteerde. Dus 56 seconden vanaf het doorgeven van de bandenkeuze. Iedereen heeft een radio daar, en normaal hebben ze pitcrew die tegelijkertijd banden en de voorvleugel kan wisselen, dus het is niet zo alsof er mensen waren die 2 dingen tegelijk moesten doen. Het probleem is dat dat wel gebeurde, iedereen ging als een kip zonder kop iets anders doen dan wat 'ie moest doen en niemand wist meer wat er allemaal wel of niet gedaan was. Dan heb je gewoon geprutst. Je weet dat er eigenlijk maar 1 of 2 compounds mogelijk zijn (inter en soft) dus je zorgt ervoor dat die helemaal vooraan liggen, voor beide coureurs.Jory schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:31:
[...]
Volgens mij is dit zo ongeveer de langste pitstop in de afgelopen 15 jaar. Zelfs Ricciardo op Monaco 2016 duurde maar iets van 15 seconden en toen moesten ze alle banden nog pakken. Verschil is dat daar de pitcrew wel kalm blijft en zich aan z'n taken houdt, en dat de banden bij wijze van spreken niet nog uit de Pirelli-vrachtwagen gehaald hoeven te worden.
Terug naar de afgelopen race, ik heb de onboard van Max even niet meer bij de hand, maar toen 'ie naar soft wilde gaan omdat Stroll dat ook deed, zei 'ie dat in bocht 13 ofzo. Het zal dan een seconde of 15 vanaf pit-entry zijn en maximaal een seconde of 15 vanaf waar 'ie reed om bij de pit-entry te komen, dus dat is maximaal 15 seconden extra heads-up, op de totale tijd minder tijd om de juiste banden te pakken maar ze persen er wel even een 1.88 uit. Het duurde bij Mercedes 10 seconden voordat iemand was weggelopen om een vleugel te halen en weer terug bij de auto stond. Daarna duurde het 20 seconden om die te monteren. Als je daarna die extra 15 seconden heads-up van Max erbij optelt zit je nog steeds onder de 50 seconden.
De transfermarkt en de roddels daarom heen beginnen vaak in de zomerstop ofwel in de Silly Season. Maar breekt officieel pas voor ons plebs pas los zo tegen het einde van het seizoen.Chefbierrr schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:33:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Maar sainz was toch gehuurt van STR, hij kon pas het jaar erop een contract krijgen, maar ja toen kwam DR.Edd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:56:
[...]
In principe is de 'transfermarkt' altijd open en kunnen coureurs mid-season overstappen.
Echter lopen veel contracten tot het einde van een kalenderjaar en is het in overleg wanneer iemand bij zijn nieuwe team aan de gang kan. Zo zag je afgelopen jaar dat Ricciardo pas in Januari zich mocht melden bij Renault, omdat hij t/m december nog een contract had bij RB waar ze hem aan hielden (ook al werd hij niet meer betrokken voor dit seizoen).
Een ander recent voorbeeld is bijvoorbeeld een Sainz die mid-season overging van Toro Rosso naar Renault.
Ik heb 'm daar wel gezien. Ik vind het zielig voor Gasly hoe 'ie overal wordt afgefakkeld, ook al maakt hij er over het algemeen wel redelijk een potje van. Maar om het even in perspectief te plaatsen stond Max vorig jaar na 10 races al comfortabel eerste op $4,5MB.O.C.K schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:52:
Was deze al voorbij gekomen?
[Afbeelding]
Via Reddit: World Destructor's Championship - After German Grand Prix

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 01-08-2019 13:04 ]
Vind ik persoonlijk een hele slechte vergelijking. Ricciardo in Monaco was een geplande pitstop, waarbij het team op het laatste moment besloot om voor een andere compound banden te gaan. En omdat het ook nog eens in Monaco was met kleine pitboxen stonden die banden bij wijze van spreken aan de andere kant van het circuit. Maar de pitstop was gewoon 'goed'. Iedereen wist wat ie moest doen en deed dat ook. Alleen duurde het even voordat de nieuwe banden er waren.Bosmonster schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:35:
[...]
Kan me ook nog een akkefietje met Ricciardo herinneren in Monaco
Bij Hamilton daarentegen staat er bv een monteur met de nieuwe voorvleugel in zijn handen terwijl er in geen velden of wegen iemand te bekennen is die de oude vleugel eraf haalt, noch dat er monteurs zijn die de auto optillen. En ik meen mij ook te herinneren dat de monteur die linksvoor met de wheelgun zit op staat om de auto mee op te tillen. Daarnaast dan iemand die er rondloopt zonder brandwerende kleding (en zonder helm). Het was echt gewoon totale paniek waarbij (meerdere?) personen hun 'standaard' taak lieten vallen om ergens anders te helpen en daarmee dus meer in de weg liepen dan hielpen.
Die gozer had toch ook gewoon een sigaar op de lip?RobertMe schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:15:
[...]
Daarnaast dan iemand die er rondloopt zonder brandwerende kleding (en zonder helm).

Ik meen mij ook te herinneren dat die gast met die vleugel later weer terugliep omdat er ook een andere vleugel gewenst was.RobertMe schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:15:
[...]
Bij Hamilton daarentegen staat er bv een monteur met de nieuwe voorvleugel in zijn handen terwijl er in geen velden of wegen iemand te bekennen is die de oude vleugel eraf haalt, noch dat er monteurs zijn die de auto optillen. En ik meen mij ook te herinneren dat de monteur die linksvoor met de wheelgun zit op staat om de auto mee op te tillen. Daarnaast dan iemand die er rondloopt zonder brandwerende kleding (en zonder helm). Het was echt gewoon totale paniek waarbij (meerdere?) personen hun 'standaard' taak lieten vallen om ergens anders te helpen en daarmee dus meer in de weg liepen dan hielpen.
Max ligt 63 punten achter op Lewis, er zijn nog 10 races en een P1 is 7 punten meer dan een P2. Dus als Lewis geen 7 snelste rondes pakt en Max altijd wint dan is hij wereldkampioen.RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:44:
[...]
Ik meen dat hier (in een van de topics) schreef dat als Verstappen elke race 7 punten meer haalt dan Hamilton dat Verstappen dan wereld kampioen is. Een van de opties daarvoor is dat Verstappen elke race wint en Hamilton niet het punt voor snelste ronde behaald. Want P1 vs P2 scheelt dus al die 7 punten.
Uitvallers van de Mercedessen zijn dus niet perse nodig, maar Verstappen moet dan wel elk weekend op het podium staan, inclusief de nodige overwinningen, Mercedes (vrijwel) niks meer winnen en liefst relatief vaak punten morsen.
Wat zijn de kansen? Ik ga even naar de bookmaker.
Signatures zijn voor boomers.
Heeft er echt nog niemand een Engine afgeschreven?B.O.C.K schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:52:
Was deze al voorbij gekomen?
[Afbeelding]
Via Reddit: World Destructor's Championship - After German Grand Prix
Iemand een nieuwe auto nodig?
https://www.autovisie.nl/...-civic-33-limited-edition
Wat een lelijk hok is dat zegdemo31051987 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:40:
In nog geen 33 jaar.demo31051987 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:40:
Denk niet dat de bookmakers de odds enkel op deze scenario hebben opgesteldMaasluip schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Max ligt 63 punten achter op Lewis, er zijn nog 10 races en een P1 is 7 punten meer dan een P2. Dus als Lewis geen 7 snelste rondes pakt en Max altijd wint dan is hij wereldkampioen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zou voor iets anders gaan :demo31051987 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:40:

De 510 PK sterke, Ferrari powered Giulia Quadrifoglio in Racing uitvoering. Beetje extra carbon, stickertjes, Akrapovic
Ik zou het in leuk vinden als het in elk geval theoretisch mogelijk blijft tot aan de laatste wedstrijd. Een puntenverschil van maximaal 25 punten dus (of wellicht 26, afhankelijk van het aantal overwinningen...) Dat wordt krap natuurlijk, maar houdt het wel spannend. In elk geval niet weer het seizoen beslist in Mexico graag.Maasluip schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Max ligt 63 punten achter op Lewis, er zijn nog 10 races en een P1 is 7 punten meer dan een P2. Dus als Lewis geen 7 snelste rondes pakt en Max altijd wint dan is hij wereldkampioen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
+ medium Pirelli tyresasing schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:55:
[...]
Ik zou voor iets anders gaan :
[Afbeelding]
De 510 PK sterke, Ferrari powered Giulia Quadrifoglio in Racing uitvoering. Beetje extra carbon, stickertjes, Akrapovic![]()
![]()
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Het is natuurlijk heel onwaarschijnlijk maar er kunnen altijd gekke dingen gebeuren. Als Lewis bijvoorbeeld zijn been breekt en daardoor 4 of 5 nulresultaten heeft. Niet dat ik op zoiets hoop, maar het kan wel gebeuren.
Lekker op de bank
Staat eronder, door een crash niet nee. Versnellingsbak okee, maar om de motor kwijt te raken door een crash moet je waarschijnlijk ook een nachtje in het ziekenhuis blijven.Pathogen schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:39:
[...]
Heeft er echt nog niemand een Engine afgeschreven?
Dan gaat OCO aan de bak. Oke, 4 of 5 nulresultaten dusZaZ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:08:
Het is natuurlijk heel onwaarschijnlijk maar er kunnen altijd gekke dingen gebeuren. Als Lewis bijvoorbeeld zijn been breekt en daardoor 4 of 5 nulresultaten heeft. Niet dat ik op zoiets hoop, maar het kan wel gebeuren.
Maar VER had na die 6 races wel 5 punten meer dan GASDataGhost schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:01:
[...]
na 6 races stond 'ie al op waar Gasly nu pas na 11 races staat.
Al reed 'ie in de punten (waarschijnlijk kan Mazepin dat ook met een Mercedes) tellen ze niet voor Hamilton natuurlijkJasphur schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:09:
[...]
Dan gaat OCO aan de bak. Oke, 4 of 5 nulresultaten dus
Das leuk, maar punten kosten een team ook geld. Hoe meer punten hoe duurder de superlicentie en het inschrijfgeld voor het volgende seizoen. En de meeste coureurs krijgen ook nog een puntenbonus etc.B.O.C.K schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:10:
[...]
Maar VER had na die 6 races wel 5 punten meer dan GAS
Dus succesvol zijn in de F1 is misschien nog wel duurder dan achteraan rijden.
Oja. Haha.DataGhost schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:11:
[...]
Al reed 'ie in de punten (waarschijnlijk kan Mazepin dat ook met een Mercedes) tellen ze niet voor Hamilton natuurlijk
Maar dat valt natuurlijk in het niet bij een paar miljoen schade. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat een oud-wereldkampioen in z'n carriere iets van $2M €1M kwijt was aan z'n licentie, maar de prijzen zijn daarna omlaag gegaan naar iets van €1000 per punt geloof ik. Verstappen zou nou dus op €172k (€10k + 162 punten) zitten voor dit jaar. Dat is 1 voorvleugelasing schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:12:
[...]
Das leuk, maar punten kosten een team ook geld. Hoe meer punten hoe duurder de superlicentie en het inschrijfgeld voor het volgende seizoen. En de meeste coureurs krijgen ook nog een puntenbonus etc.
Dus succesvol zijn in de F1 is misschien nog wel duurder dan achteraan rijden.
edit:
Staat gewoon op Wikipedia
[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 01-08-2019 14:21 ]
En Lewis heeft pech als Max wint, of Max wint als Lewis pech heeft. Want tot nu toe heeft Lewis maar 1x op het podium (2e in Maleisie 2017) gestaan als Max de race won.Maasluip schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Max is de aasgier van de F1. Als HAM een keertje uitvalt, of (de Merc) niet presteert, is hij er als de kippen bij. Dat je hem dat geen twee keer hoeft uit te leggen bleek wel in zijn eerste race voor RBRchrisO schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:15:
[...]
En Lewis heeft pech als Max wint, of Max wint als Lewis pech heeft. Want tot nu toe heeft Lewis maar 1x op het podium (2e in Maleisie 2017) gestaan als Max de race won.
Ik bedoel dit niet negatief trouwens. De Merc is gewoon sterker gebleken tot nu toe. Maar, geef Max een halve vinger en hij pakt de hele arm!
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Ik vindt die C1, 2, 3, 4, 5 zo onduidelijk tijdens de race (niet te moeite genomen om het te onthouden). Geef er gewoon namen aan, zoals de bekende:

Ha, dat was ikRobertMe schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:44:
[...]
Ik meen dat hier (in een van de topics) schreef dat als Verstappen elke race 7 punten meer haalt dan Hamilton dat Verstappen dan wereld kampioen is. Een van de opties daarvoor is dat Verstappen elke race wint en Hamilton niet het punt voor snelste ronde behaald. Want P1 vs P2 scheelt dus al die 7 punten.
Uitvallers van de Mercedessen zijn dus niet perse nodig, maar Verstappen moet dan wel elk weekend op het podium staan, inclusief de nodige overwinningen, Mercedes (vrijwel) niks meer winnen en liefst relatief vaak punten morsen.
naitsoezn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:18:
Fun fact: Als Max in de resterende 10 races 10x 7 punten meer dan Hamilton scoort, dan passeert ie Hamilton met 7 puntenVerschil tussen nr. 1 en nr. 2 in de race is 7 punten, snelste-ronde niet meegeteld, maar 7 punten per race kunnen ook op andere manieren behaald worden en het hoeven ook niet 7 punten elke race te zijn
![]()
All aboard the hype-train
Die zijn er helemaal niet tijdens de race, die zijn er alleen buiten de race om als nerds het over compounds hebben. Tijdens de race is het makkelijk hard medium soft. Met de nieuwe compounds is een hoger getal sneller/zachter. Vind ik een stuk makkelijker dan me weer moeten bedenken wat de kleur van super, hyper en ultra nou weer was, en in welke volgorde ze ook alweer waren. Je hebt nu ook geen gezeik meer van "Waarom gooien ze er geen ultra's onder maar supers? -Ze hebben geen ultra's mee, alleen maar soft, super en hyper". Als ze nu C2, C3 en C5 mee zouden nemen is het nog steeds hard, medium en soft. Ik wist het vorig jaar wel omdat je er bijna elke race mee bezig bent, maar ik ben het even hard weer vergeten ondertussen.MuVo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:26:
[...]
Ik vindt die C1, 2, 3, 4, 5 zo onduidelijk tijdens de race (niet te moeite genomen om het te onthouden). Geef er gewoon namen aan, zoals de bekende:
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 01-08-2019 14:33 ]
Ben erg benieuwd of al die reserveonderdelen straks onder de budget cap gaan vallen, een brokkenpiloot zal bij een F1 team zo een hoop kopzorgen kunnen veroorzaken.DataGhost schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:15:
[...]
Maar dat valt natuurlijk in het niet bij een paar miljoen schade. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat een oud-wereldkampioen in z'n carriere iets van $2M €1M kwijt was aan z'n licentie, maar de prijzen zijn daarna omlaag gegaan naar iets van €1000 per punt geloof ik. Verstappen zou nou dus op €172k (€10k + 162 punten) zitten voor dit jaar. Dat is 1 voorvleugel
edit:
Onder pech versta ik problemen met de auto waar hij niets aan kon doen. Wat dat betreft had Lewis vorige race - en een aantal andere races - geen pech, maar maakte gewoon een fout die hem de race koste. Het zelfde geldt voor Max die ook wel eens door zijn eigen toedoen een podium misliep.chrisO schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:15:
[...]
En Lewis heeft pech als Max wint, of Max wint als Lewis pech heeft. Want tot nu toe heeft Lewis maar 1x op het podium (2e in Maleisie 2017) gestaan als Max de race won.
[ Voor 8% gewijzigd door ThomasG op 01-08-2019 14:33 ]
Zo zie je maar dat een ervaren coureur als kimi lekker goedkoop is wat dit betreft
Daar heb je gelijk in, nu is het tijdens de race wel eenvoudig. Hard, medium en soft. Maar nu ik buiten de race om zo'n tabel zie is het even verwarrend omdat je er totaal niet meer mee bezig bent.DataGhost schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:30:
[...]
Die zijn er helemaal niet tijdens de race, die zijn er alleen buiten de race om als nerds het over compounds hebben. Tijdens de race is het makkelijk hard medium soft. Met de nieuwe compounds is een hoger getal sneller/zachter. Vind ik een stuk makkelijker dan me weer moeten bedenken wat de kleur van super, hyper en ultra nou weer was, en in welke volgorde ze ook alweer waren. Je hebt nu ook geen gezeik meer van "Waarom gooien ze er geen ultra's onder maar supers? -Ze hebben geen ultra's mee, alleen maar soft, super en hyper". Als ze nu C2, C3 en C5 mee zouden nemen is het nog steeds hard, medium en soft. Ik wist het vorig jaar wel omdat je er bijna elke race mee bezig bent, maar ik ben het even hard weer vergeten ondertussen.
Ze kunnen het ook anders doen. Ze kunnen het brokkenbedrag op x miljoen zetten. Aan het einde van het seizoen krijgt de coureur het restant uit het potje. Maakt hij meer schade dan die x miljoen dan krijgt hij niets.B.O.C.K schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:32:
[...]
Ben erg benieuwd of al die reserveonderdelen straks onder de budget cap gaan vallen, een brokkenpiloot zal bij een F1 team zo een hoop kopzorgen kunnen veroorzaken.
Of Lewis had de vorige race pech, omdat:ThomasG schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:32:
[...]
Onder pech versta ik problemen met de auto waar hij niets aan kon doen. Wat dat betreft had Lewis vorige race - en een aantal andere races - geen pech, maar maakte gewoon een fout die hem de race koste. Het zelfde geldt voor Max die ook wel eens door zijn eigen toedoen een podium misliep.
- Hij ziek was
- Zijn team er een zooitje van maakte tijdens een pitstop
- Het regende
@asing Ik ben bang dat iedereen dan voorzichtig zal gaan rijden waardoor het weer 'saai' kan worden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire