TMC schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:30:
[...]
Ik ga er vanuit dat men overgaat op hybride: 3 dagen thuis, 2 dagen op kantoor. Dat betekent dat je toch enigszins in de buurt van het kantoor moet blijven. De kantoorlocatie blijft daarom van belang en iemand uit Emmen zal daarom nooit gaan solliciteren waar het kantoor in Den Haag zit. Met een kleine 'opkomstlocatie' in de regio kan je dit oplossen.
Ik had in de randstad best wel eens collega's die mee wilden verhuizen, stel je voor je werkt met 20 man in Den Haag, sommige kwamen al uit een dorpje of goedkopere regio, maar willen inmiddels ook wel eens meer dan 30m2 en je gaat dan met 5 collega's naar een andere regio
Mooie (vrijstaande/grote) woning allemaal en een kantoortje voor iedereen samen. Desnoods in, aan of onder een van de woningen. Moet je baas hier natuurlijk wel aan mee willen werken, desnoods tegen iets van beperkte loonsverhoging, verlaging uiteraard niet.
Ook zie ik hier in de regio, alleen in mijn straat al heel veel mensen alleen wonen, na een scheiding of voor het samenwonen. De kleinste huizen zijn rond de 90m2 met 3 of 4 slaapkamers. Maak hier 2 huizen van voor de helft van de prijs, of 60% van de prijs.
Mensen zeggen wel eens waarom ga je niet kleiner wonen als je toch alleen bent, ja omdat dat net zo duur is of zelfs duurder, gewoon een huis die gebouwd is voor wat je nodig bent alleen is er niet. En daar lijkt ook geen verandering in te komen, projectontwikkelaars zien hier niks ofzo.
Nieuwbouw appartementen zijn vaak even duur als een rijtjeshuis, absurd.