• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

JvS

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Wat verdient de ICT'er / GoT'er (deel 14)
Index
  1. Welkom!
  2. Wat is de bedoeling van dit topic?
  3. De template voor salarissen
  4. En wat is niet de bedoeling?
  5. Handige links!
  6. De vorige delen

Welkom!
Welkom bij het tweede deel van "Wat verdient de GoT'er gemiddeld?", het 14e deel in de salarisserie. Dit is het verzameltopic dat ruimte biedt voor salarissen en overige arbeidsvoorwaarden voor alle beroepsgroepen, dus niet per sé alleen ICT-gerelateerde banen. We kijken niet alleen naar het inkomen, maar ook naar de evt. leaseauto, opleidingen, relevante ervaringen en aantal werkuren per week.

Wat is de bedoeling van dit topic?
In dit topic kun je jouw salaris vergelijken met dat van andere Tweakers. Dit topic is primair bedoeld voor werknemers in loondienst in Nederland of België. ZZP'ers mogen ook posten, maar vergelijken met iemand in loondienst is erg lastig.
Je kunt het beste je brutoloon posten. Brutoloon kunnen we namelijk het beste onderling vergelijken, aangezien de één andere aftrekposten (zoals een leaseauto, belastingen, verzekeringen etc.) dan de ander heeft.

Als je je salaris wilt posten, kun je dit lijstje gebruiken (scroll naar beneden voor de copy/paste variant):
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
• Opleiding:
• Werkervaring:
• (Woon) Locatie:

2. Wat doe je:
• Functie:
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s)**:
• Aantal vakantiedagen*:
• Gewerkte uren/week*:
• Reistijd**:
• Thuiswerken***:
• Werkdruk:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):
• Vakantiegeld:
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ****
• Mobiliteit per jaar *****
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

* Let op dat je ATV uren niet dubbel telt. In sommige branches geldt volgens de CAO een 36 of 38 urige werkweek, maar omdat de meeste mensen toch 40u betaald krijgen, krijg je bijvoorbeeld 12 extra ATV dagen bovenop 24 vaste vakantiedagen. In zo'n geval vul je bij gewerkte uren in: 40 en bij vakantie: 24 + 12 ATV. (Als je veel meer uren werkt, kan je dat uiteraard ook kwijt).
** Vermeld bij de locatie de locatie van je werkgever, dit is relevant voor de vergelijking onderling. Een vergelijkbare werkgever betaald in de Achterhoek waarschijnlijk minder dan in Rotterdam. Vermeld bij de reistijd ook de manier van transport
*** Hier kun je aangeven of je kunt thuiswerken in je functie en in hoeverre dit binnen de organisatie geaccepteerd wordt. Bijv. 1 v.d. 5 dagen verplicht op kantoor, of volledige vrijheid.
**** Vermeld hier het bedrag dat je werkgever voor jou inlegt in het pensioen. Omdat niet alle regelingen hetzelfde zijn en die waarde niet bij elke leeftijd goed vergelijkbaar is, is het nuttig om ook het type pensioenregeing (of als je dit niet weet: het fonds) te melden.
Op je een jonge leeftijd (<40 jaar) is premie bij een beschikbare premieregeling is veel waardevoller dan diezelfde premie bij een van de 4 grote pensioenfonds met de 2019 regeling bijvoorbeeld. Zie link voor een korte uitleg waarom.
***** Als je leaset, is het gebruikelijk om de leaseauto en/of het leasebedrag te vermelden. Als je het leasebedrag vermeldt, graag dan exclusief btw en exclusief brandstofcomponent. Zo kan er beter een vergelijking worden gemaakt. Ook het aantal privékilometers is interessant om te vergelijken.

Om het posten makkelijker te maken kun je onderstaande lijst overnemen, je hebt dan automatisch de juiste opmaak.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[u]1. Wie ben je: [/u]
[b][*]Leeftijd: [/b] 
[b][*]Opleiding: [/b]
[b][*]Werkervaring: [/b] 
[b][*](Woon) Locatie: [/b]

[u]2. Wat doe je: [/u]
[b][*]Functie: [/b]
[b][*]Werkgever/branche: [/b]
[b][*](Werk) Locatie(s): [/b]
[b][*]Aantal vakantiedagen: [/b]
[b][*]Gewerkte uren/week: [/b]
[b][*]Reistijd: [/b]
[b][*]Thuiswerken: [/b]
[b][*]Werkdruk: [/b]

[u]3. Wat verdien je: [/u]
[b][*]Vast maandsalaris (bruto): [/b] €
[b][*]Vakantiegeld: [/b] €
[b][*]Bonus, toeslagen, etc: [/b] €
[b][*]Dertiende/veertiende maand: [/b] €
[b][*]Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): [/b] €

[u]4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package: [/u]
[b][*]Bijdrage werkgever in pensioeninleg: [/b] €
[b][*]Type pensioenregeling / pensioenfonds: [/b] 
[b][*]Mobiliteit per jaar: [/b] €
[b][*]Overige: [/b] 
[b][*]Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): [/b] €

:? Werkervaringen?

- Beschrijf bij je werkervaring even netjes neer wat je gedaan hebt, bijvoorbeeld;

• Stage gelopen
• Vrijwilligerswerk gedaan
• Professionele werkervaring opgedaan
• Etc.

En let erop, zet er natuurlijk ook even bij hoeveel relevante werkervaring je hebt! Dit speelt namelijk ook een rol in je salaris.

Bij je totaal aantal jaar werkervaring hoor je stages niet mee te tellen, aangezien stages een standaard onderdeel zijn van je opleiding en vrijwel iedereen deze heeft gevolgd. Ook geldt dat stage wel ervaring is, maar geen werkervaring. Stages kunnen uiteraard wel apart vernoemd worden.

Mocht je stagevergoedingen willen vergelijken, dan kun je dit topic gebruiken: Wat verdient een stagiair ICT-er gemiddeld?.

Wil je meer weten over hoeveel salarissen groeien, kijk dan in Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?

:? Wat moet ik doen als ik "Ik wil eigenlijk mijn werkgever niet vermelden.." denk?
- Dat mag natuurlijk, geef in dit geval a.u.b. wel even aan wat voor soort bedrijf het is. Bijvoorbeeld een detacheerder, klein ontwikkelhuis of een MKB.

:? Wat moet ik doen als ik "Haha, hij/zij verdient veel te weinig!" denk?
- Lees in dat geval de post nog een keer door en controleer of de poster wel 40 uur per week werkt, wat de werkervaring is, en of er speciale secundaire voorwaarden aanwezig zijn. Blijf in ieder geval vriendelijk en constructief.

:? Maar ik ben freelancer, ik kan het standaardlijstje niet echt invullen..
- Indien je freelancet dan is er iets meer informatie nodig dan bovenstaande lijst. In plaats van maandsalaris is het beter te spreken over de gemiddelde maandelijkse inkomsten. Geef daarnaast aan over wat voor een periode het gemiddelde is bepaald. Andere mensen hebben er namelijk vrij weinig aan als het je verwachte inkomsten betreffen, toevallig een goede maand is, etc. Buiten de inkomsten is het ook nuttig om inzichten te geven in enkele kosten, bijvoorbeeld verzekeringskosten, pensioenkosten, studiekosten, mobiliteitskosten, etc.

Wat is niet de bedoeling in dit topic?
Het doel van het topic is om salarissen te posten en te vergelijken. Ook mogen er vragen over de geposte salarissen gesteld en beantwoord worden. Met deze link kan je alle gepinde posts met salarissen filteren en zo overzicht creeeren zonder posts met vragen / antwoorden.

- Het is niet de bedoeling om lange discussies over randzaken te hebben. Start dan een los topic.
- Ook is het niet de bedoeling om te gaan werven in dit topic!
- Ook is het niet de bedoeling om een kloonaccount aan te maken en je salaris te posten!

Handige links!

De vorige delen

Changelog
-

[Voor 17% gewijzigd door True op 05-02-2023 15:31]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52

Wok

Dakloos...

Voor de statistieken :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 18% gewijzigd door Wok op 26-09-2018 21:40]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:53

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Prima salaris met prima secondaire voorwaarden, lijkt me zo!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:12

g0tanks

Moderator CSA
Eigenlijk zou het wel interessant zijn als iemand een analyse loslaat op al deze posts. :P

[Voor 74% gewijzigd door g0tanks op 26-09-2018 19:34]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-03 14:30

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heel netjes.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03 22:11
g0tanks schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:33:
[...]
Eigenlijk zou het wel interessant zijn als iemand een analyse loslaat op al deze posts. :P
Ja, dat zou ik ook wel interessant vinden. Vooral omdat ik een beetje moeite heb het te duiden.
Er zijn namelijk genoeg marktonderzoeken en online tools waarin je kunt zien wat je waard zou moeten zijn, maar die komen gek genoeg lager uit dan wat ik hier zie als tendens.

De enige verklaring die ik kan vinden is dat hier Tweakers komen. En Tweakers zijn, naar mijn mening, wat meer bezig / betrokken :+

[Voor 12% gewijzigd door Xorgye op 26-09-2018 20:30. Reden: verklaring]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-02 23:33
iamcj schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:14:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: HBO Bouwkunde, Bachlor informatica OU behaald in de avonduren.
• Werkervaring: 3 jaar ict, 10 jaar bouwkundig
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: product owner
• Werkgever/branche: software huis bouwsoftware
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: 20-30 min
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3.914,-
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar:
• Mobiliteit per jaar: € 1600,-
• Overige: € geen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.000,-
• Winstdeling/bonus: € 5%[/u][/u]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO Bouwkunde, Bachlor informatica OU behaald in de avonduren.
• Werkervaring: 4 jaar ict, 10 jaar bouwkundig
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Product Owner data
• Werkgever/branche: Scheepsvaart
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 38
• Reistijd: 30 min.
• Werkdruk: gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4650,-
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € geen
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 cent per km.
• Overige: € laptop, telefoon, 40 vrije dagen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60.264,-
• Winstdeling/bonus: € 0-10%

Erg blij met m'n stap, zowel inhoudelijk als financieel, als qua secundaire arbeidsvoorwaarden. Als ik m'n extra vrije dagen laat uitbetalen en dus 40 uur per week werk kom ik op ca. € 4900,- p/m.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• W0rk3holic
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-03 19:55
Members only:

[Voor 7% gewijzigd door W0rk3holic op 07-05-2021 09:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:34
Hey, weer een vers topic. Aangezien net eindelijk mn update op het werk geregeld is, ook hier maar de update. Naast de reguliere jaarlijkse stap heeft de overheid ook weer een nieuwe CAO, niet wereldschokkend maar toch leuk meegenomen.

De oude situatie in 2017:
Members only:

...en nu in 2018:
Members only:

Dit jaar een wat grotere sprong gemaakt door andere salarisschaal en 3% verhoging middels de CAO. In de komende 1.5 jaar komt er volgens de CAO nog tweemaal 2% bij en als het goed blijft lopen ook de jaarlijkse verhoging in tredes. Al met al nog altijd zeer tevreden, heel prima salaris, leuk werk, leuke collega's, veel vrijheid en hooguit een gemiddelde werkdruk.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

hyptonize schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:14:
Sinds enkele weken begonnen met mijn eerste full-time baan!

Members only:
Enkele maanden terug in dit topic vermeld dat ik nog geen salarisverhoging gehad heb en dus van plan was een nieuwe baan te zoeken. Deze is nu gevonden en ik mag daar vanaf november aan de slag. Ben erg blij met deze stap.

Members only:

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:31
-

[Voor 99% gewijzigd door CrawlFish op 03-10-2018 15:01]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52

Wok

Dakloos...

hyptonize schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:23:
Prima salaris met prima secondaire voorwaarden, lijkt me zo!
Ik heb zeker niks te klagen, inderdaad :)
Members only:

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 10:49
@W0rk3holic ik denk dat je beter kan kijken waarom jij meer waard ben in plaats van het verschil met een collega groot vinden. Vergelijken met een ex-collega heeft ook niet zo veel zin. Het gesprek kan je aangaan natuurlijk, wil je ook niet tegenhouden maar bedenk waarom jij meer waard bent. Wat je collega's verdienen doet er niet toe.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-03 18:28
BigSmurf schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:28:
[...]
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:38

Satom

Verzamel ervaringen

Members only:

[Voor 5% gewijzigd door Satom op 27-09-2018 08:23]

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15
-

[Voor 99% gewijzigd door ragged op 28-09-2018 09:55]

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-03 22:43
Moi_in_actie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:59:
Hey, weer een vers topic. Aangezien net eindelijk mn update op het werk geregeld is, ook hier maar de update. Naast de reguliere jaarlijkse stap heeft de overheid ook weer een nieuwe CAO, niet wereldschokkend maar toch leuk meegenomen.

De oude situatie in 2017:
Members only:

...en nu in 2018:
Members only:

Dit jaar een wat grotere sprong gemaakt door andere salarisschaal en 3% verhoging middels de CAO. In de komende 1.5 jaar komt er volgens de CAO nog tweemaal 2% bij en als het goed blijft lopen ook de jaarlijkse verhoging in tredes. Al met al nog altijd zeer tevreden, heel prima salaris, leuk werk, leuke collega's, veel vrijheid en hooguit een gemiddelde werkdruk.
Eh, hoe kom je erbij het werknemersdeel van de pensioenpremie bij je package op te tellen? Dat deel betaal je zelf, het gaat van je bruto-salaris af, is het niet?
CrawlFish schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:26:
Even een update en ben benieuwd naar jullie tips/ideeën.

Huidige situatie:
Members only:

Aanbod:
Members only:
Wat voor auto kun/ga je daarvoor rijden en ga je die ook privé rijden? Zo ja, ben je de salarisverhoging niet volledig kwijt aan bijtelling?
Satom schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:22:
Members only:
Dat zou ik wel doen, ja. Het switchen van werkgever is het moment bij uitstek om een wat grotere stap te maken. Hoeveel je kunt vragen, hangt af van je marktwaarde; kan ik niet over adviseren.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:29
Ah een nieuw topic!

Kan niet helemaal goed inschatten of dit het juiste topic hiervoor is maar ik wil graag HBO deeltijd gaan starten, de opleiding past bij mijn werk en de werkgever stemt hiermee in en wilt de opleiding volledig financieren.

Members only: title

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-03 08:26

Thrilseeka

Woef Woef.

Members only:

Members only:

There is no sadder sight than a young pessimist.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:34
wheel schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:34:
[...]

Eh, hoe kom je erbij het werknemersdeel van de pensioenpremie bij je package op te tellen? Dat deel betaal je zelf, het gaat van je bruto-salaris af, is het niet?
Klopt, heb direct na het posten de getallen hierop aangepast, in het package wordt het werknemers deel in ieder geval niet dubbel geteld.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• wheel
Moi_in_actie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:01:
[...]

Klopt, heb direct na het posten de getallen hierop aangepast, in het package wordt het werknemers deel in ieder geval niet dubbel geteld.
Het werknemersdeel hoort sowieso niet in je package - dat betaal je zelf en wordt niet door je werkgever betaald. Package met alleen het werknemersdeel of ook het werknemersdeel is totaal onbruikbaar.

Members only:

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:36

avotar

P0werd by Black Coffee

mr.DJ95 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:48:
Ah een nieuw topic!

Kan niet helemaal goed inschatten of dit het juiste topic hiervoor is maar ik wil graag HBO deeltijd gaan starten, de opleiding past bij mijn werk en de werkgever stemt hiermee in en wilt de opleiding volledig financieren.

Buiten wat je je afvraagd is vooral belangrijk dat je de betaling goed op papier zet. Amortisatie.
Hoe lang verwacht jouw werkgever dat jij in dienst blijft? Wat gebeurt er als je tussendoor weg gaat of als je het niet haalt.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• miicker
  • Niet online
Xorgye schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:31:
[...]

Een paar linkjes hiervan werken niet meer...
Nu werken ze weer als het goed is :)

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-03 18:28
Ah een nieuw topic!

Members only:

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:11
Even iets tussendoor..... ik ben benieuwd of ik het over het hoofd zie of dat het er niet is. Salarissen worden hier gepost, maar ik kan niets vinden van dat ze gegroepeerd worden zodat je je salaris kunt vergelijken met een ander.

Dus zoiets van in 2018 verdiende een junior backend developer xxxx gemiddeld op basis van xxx respondents/tweakerts en datzelfde alle andere banen die er te bedenken zijn ;)

• wheel
Furion2000 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:33:
Even iets tussendoor..... ik ben benieuwd of ik het over het hoofd zie of dat het er niet is. Salarissen worden hier gepost, maar ik kan niets vinden van dat ze gegroepeerd worden zodat je je salaris kunt vergelijken met een ander.

Dus zoiets van in 2018 verdiende een junior backend developer xxxx gemiddeld op basis van xxx respondents/tweakerts en datzelfde alle andere banen die er te bedenken zijn ;)
Is er niet. Zie g0tanks in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)".

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Members only:

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:11
lol dat is wel heel erg, de meeste kleine posts lees ik niet bewust en misschien is het wel zo dat ik onderbewust het wel gelezen heb en het nu post als een gedachte van mijzelf ;)

My bad

• mr.DJ95
Dubbel

[Voor 98% gewijzigd door mr.DJ95 op 28-09-2018 10:34]

• mr.DJ95
Pizza_Boom schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:27:
[...]
Members only:
Dit is een goede inderdaad. Met onbetaald verlof bedoel je vakantie dagen opnemen of? Heb zat uren staan namelijk.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:51:
[...]

Members only:
Ik ben niet van plan om de rest van mijn leven op dezelfde functie te blijven. Ik wil graag hogerop in het bedrijf. Dus inderdaad met dezelfde functie ben ik niet meer waard echter veranderd het werk hopelijk mee met het diploma.

• wheel
mr.DJ95 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:28:
[...]

Dit is een goede inderdaad. Met onbetaald verlof bedoel je vakantie dagen opnemen of? Heb zat uren staan namelijk.

[...]

Ik ben niet van plan om de rest van mijn leven op dezelfde functie te blijven. Ik wil graag hogerop in het bedrijf. Dus inderdaad met dezelfde functie ben ik niet meer waard echter veranderd het werk hopelijk mee met het diploma.
Als jij gedurende je studie van functie wisselt, kan het zijn dat er andere arbeidsvoorwaarden gaan gelden. Dat staat echter totaal los van de studie; ook als je niet zou gaan studeren kun je in de komende 4 jaar van functie wisselen.

Let op: als je van werkgever wisselt om de groei (functie-inhoudelijk en arbeidsvoorwaardelijk) te bewerkstelligen, kan het zijn dat er een terugbetalingsverplichting geldt - spreek dat dus goed af (en/of onderhandel met je nieuwe werkgever of ze die eventuele schuld overnemen).

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Xorgye schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:26:
De enige verklaring die ik kan vinden is dat hier Tweakers komen. En Tweakers zijn, naar mijn mening, wat meer bezig / betrokken :+
IT'ers op Tweakers zijn blijkbaar gewoon beter (in onderhandelen) dan IT'ers die niet op Tweakers zitten ;)

Anoniem: 1068071

[...]

Ja, dat zou ik ook wel interessant vinden. Vooral omdat ik een beetje moeite heb het te duiden.
Er zijn namelijk genoeg marktonderzoeken en online tools waarin je kunt zien wat je waard zou moeten zijn, maar die komen gek genoeg lager uit dan wat ik hier zie als tendens.

Misschien dat mensen die een hoog salaris belangrijk vinden in het algemeen een hoger salaris hebben, en ook meer de behoefte hebben om te vergelijken?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Kid Jansen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:15:
[...]

IT'ers op Tweakers zijn blijkbaar gewoon beter (in onderhandelen) dan IT'ers die niet op Tweakers zitten ;)
Volgens mij posten er ook veel mensen hun salaris omdat:
- Ze er trots op zijn (en het dus goed/hoog is)
- Twijfelen of ze niet te weinig verdienen (soms is dat zo en soms ook niet)

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
Kid Jansen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:15:
[...]

Of, zoals ook al vaker genoemd, mensen posten alleen als ze trots zijn op hun salaris (de hoge uitschieters dus) of als ze vinden dat ze aan de lage kant zitten. De grote middengroep reageert gewoon niet? :+

Anoniem: 1068071

Furion2000 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:33:

Ik zou wel voor zoiets zijn. Ik zou graag mijn salaris vergelijken met anderen in mijn situatie en dat is nu erg lastig. Volgens mij is het ook niet zo lastig om een tooltje te schrijven dat posts in het juiste formaat uitleest... Hoewel er wel erg veel corner cases bij zullen zitten die dan weer handmatig verwerkt moeten worden. Hm, misschien toch wat lastiger dan ik dacht :P
[...]

Bij het salariskompas van intermediair krijg ik juist een veel hoger bedrag...

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1068071 op 28-09-2018 09:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15
1. Wie ben je:

• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO-4 ICT, ITIL V3, ITSM
• Werkervaring: 5 jaar, gerelateerd aan wat het bedrijf doet, niet specifiek als acc manager maar wel met veel raakvlakken.
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Junior account manager
• Werkgever/branche: ict dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Heel nederland
• Uren/week: 40+
• Reistijd**: afhankelijk van klant (0.5-2.5), 1 uur naar kantoor vanaf huis.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Geen.
• Pensioeninleg per jaar: Standaard
• Mobiliteit per jaar:* Categorie Polo, 414 bruto bijtelling. Geen eigen bijdragen voor privé gebruik want hij zit vol met logo’s.
• Overige: € 25 p.m. Voor onkosten. iPhone 8 of S9 met abbo welke ook privé mag worden gebruikt, Laptop.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 32.400
• Winstdeling/bonus: nvt

De functie is op mijn pad gekomen en lijkt mij super leuk, maar ik ben benieuwd of het marktconform is.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Anoniem: 1068071 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:40:
Ik zou wel voor zoiets zijn. Ik zou graag mijn salaris vergelijken met anderen in mijn situatie en dat is nu erg lastig. Volgens mij is het ook niet zo lastig om een tooltje te schrijven dat posts in het juiste formaat uitleest... Hoewel er wel erg veel corner cases bij zullen zitten die dan weer handmatig verwerkt moeten worden. Hm, misschien toch wat lastiger dan ik dacht :P
Link naar Wat ben je waard? De Tweakers Elect salarischecker. werd door @zeef gepost in vorige deel, maar dat is nog een work in progress.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:23
1. Wie ben je:

• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO-3 ICT
• Werkervaring: 5 Maanden

2. Wat doe je:
• Functie: Inside Support engineeer
• (Werk) Locatie(s): Regio Brabant
• Reistijd**: 30min-1uur
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1700
• Mobiliteit per jaar:* Volkswagen Polo met tankpas en onbeperkt kilometers maken prive.
• Overige: € 20 kosten vergoeding voor mobiel abonnement korting op fitness abonnement en zorg verzekering.

Volgens mij is dit best goed voor een beginner met een Niveau 3 diploma, Ik wil me eigen wel nog gaan door ontwikkelen maar twijfel wat het beste is.

[Voor 9% gewijzigd door Mir64za op 28-09-2018 11:10]

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:44

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Mir64za schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:08:

Volgens mij is dit best goed voor een beginner met een Niveau 3 diploma, Ik wil me eigen wel nog gaan door ontwikkelen maar twijfel wat het beste is.
Lijkt me inderdaad redelijk gemiddeld. Gewoon zorgen dat je ervaring opbouwt en je certificeert zodat je aantoonbare kennis hebt van bepaalde producten technologieën. Ik ben ooit op hetzelfde begonnen toen ik van het MBO af kwam en momenteel is het salaris en de arbeidsvoorwaarden substantieel gegroeid door mijzelf te ontwikkelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
Members only: Supergeheim

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• michaelrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-02 23:17
Tijd voor een nieuwe update.

Even een korte historie:
Laatste salaris 1e baan
Members only:

Wat vinden jullie van het aanbod (ik heb het aanbod overigens geaccepteerd) ?

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

Anoniem: 594061

Nieuw lijstje. Niet slecht al zeg ik het zelf.

Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-05-2022
Heel lang niet meer gepost, even met een nieuw account:

Hiervoor als kwaliteitsmanager gewerkt bij een grote retailketen. Een klein jaar geleden het onderstaande geaccepteerd. Hiervoor heb een ander aanbod geweigerd, deze was ~20% meer waard, maar was beperkter in scope (Benelux t.o.v. Global) en ontwikkelingskansen. Bij deze de kans om aan leuke projecten te werken met veel exposure (van snelle auto's tot voetbal).

Voorlopig erg blij met deze keuze.

Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:22
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Commerciële Economie
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Account manager
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Heel Nederland
• Reistijd: 1 uur naar kantoor, klanten kan oplopen tot 2,5 uur
• Werkdruk: Normaal / Hoog afhankelijk vd periode

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3150
• Vakantiegeld: € 3024
• Dertiende/veertiende maand: € 1500
• Pensioeninleg per jaar: € 100% door werkgever
• Mobiliteit per jaar: Lease auto, VW Passat €41K en onbeperkt privé
• Overige: €200 netto onkosten voor oa sportschool, internet thuis en overige kosten.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42K ex bonus
• Winstdeling/bonus: € 9000 max per jaar

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-03 20:18
Members only:

[Voor 6% gewijzigd door koentje115 op 29-09-2018 05:51]

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 23:16
koentje115 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 05:39:
Members only:
Erg goed salaris, zelfs voor in de VS in tech. Very good busy!
Welk bedrijf en wat betekent je beschrijving van werkzaamheden precies?

Ctrl+k

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
]KoudeKoffie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:51:
Nieuw lijstje. Niet slecht al zeg ik het zelf.

Members only:
Klinkt helemaal niet verkeerd natuurlijk, maar... je bent 25 en hebt 5 a 6 jaar relevante werkervaring in de consultancy? Hoe moet ik me dat precies voorstellen? Ben benieuwd hoe je dat aan je werkgever hebt verkocht :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• 80eppo
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-01-2019
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 11

2. Wat doe je:
• Functie: Software ontwikkelaar (Oracle)
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s):
• Reistijd: 1 uur OV en 40 min auto
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3350
• Vakantiegeld: € 3216
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Mobiliteit per jaar: € 19 ct per kilometer
• Overige: € 10 kostenvergoeding

• Winstdeling/bonus: € 3350 indien doelen gehaald
dit betreft mijn eerste baan

Ik wil graag iets anders en meer met JAVA gaan doen nu een aanbieding gehad

voor 3400 euro en 750 lease budget of 1045 mobiliteits-budget, 5% pensioen opbouw en een mobiele telefoon budget van 400 eur
dit is dan wel inclusief omscholingscursussen naar Java

ik wil eigenlijk iets hoger basis salaris van 3800,-

wat is redelijk om te vragen

[Voor 19% gewijzigd door 80eppo op 29-09-2018 17:36]

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

PhWolf schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:40:
[...]

Klinkt helemaal niet verkeerd natuurlijk, maar... je bent 25 en hebt 5 a 6 jaar relevante werkervaring in de consultancy? Hoe moet ik me dat precies voorstellen? Ben benieuwd hoe je dat aan je werkgever hebt verkocht :)
met enkel een MBO is dat toch niet zo gek? De meeste hebben rond hun 20e hun MBO wel op zak.

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
80eppo schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:30:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s):

3. Wat verdien je:

voor 3400 euro en 750 lease budget of 1045 mobiliteits-budget, 5% pensioen opbouw en een mobiele telefoon budget van 400 eur

Ik denk dat €4500 mogelijk is.

• miicker
  • Niet online
hyptonize schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:18:
[...]
met enkel een MBO is dat toch niet zo gek? De meeste hebben rond hun 20e hun MBO wel op zak.
Ja inderdaad. Ik had zelf mijn MBO op mijn 18e afgerond, ben daarna doorgegaan met HBO.

PhWolf schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:40:
[...]

Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:40
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO 4 ICT, MTA Server, OS, Security en Windows - MCSA W7 - 70-698 W10
• Werkervaring: 3 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Randstad.

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk
• Werkgever/branche: ICT dienstverlener . gedetacheerd
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: 25-30 minuten, per auto
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2200
• Vakantiegeld: standaard 8%
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: 8% van bruto salaris werkgever
• Mobiliteit per jaar: 0,19ct km vergoeding
• Overige: Certificeringen worden betaald incl studieboeken en online toegang tot een leeromgeving. (soort CBT nugget)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 29.000
• Winstdeling/bonus: € nvt

recent contract verlengd voor een jaar incl salarisverhoging. Momenteel bezig om ITILF te behalen en daarna te gaan voor MCSA Windows 10. Werkdruk is laag en de uitdaging ook. Recent van interne klant op de desk veranderd voor meer uitdaging. Hoop is om bij de klant door te kunnen groeien in een andere functie. Collega's en werksfeer zijn erg prettig

[Voor 6% gewijzigd door Barrybobslee op 30-09-2018 14:57]

• ElHeffey
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-01-2020
ragged schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:03:
1. Wie ben je:

• Opleiding: MBO-4 ICT, ITIL V3, ITSM
• Werkervaring: 5 jaar, gerelateerd aan wat het bedrijf doet, niet specifiek als acc manager maar wel met veel raakvlakken.

2. Wat doe je:
• Functie: Junior account manager
• (Werk) Locatie(s): Heel nederland
• Uren/week: 40+
• Reistijd**: afhankelijk van klant (0.5-2.5), 1 uur naar kantoor vanaf huis.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Mobiliteit per jaar:* Categorie Polo, 414 bruto bijtelling. Geen eigen bijdragen voor privé gebruik want hij zit vol met logo’s.
• Overige: € 25 p.m. Voor onkosten. iPhone 8 of S9 met abbo welke ook privé mag worden gebruikt, Laptop.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 32.400
• Winstdeling/bonus: nvt

De functie is op mijn pad gekomen en lijkt mij super leuk, maar ik ben benieuwd of het marktconform is.
Lijkt mij iets laag voor 5 jaar werkervaring bij hetzelfde bedrijf ?
Onderhandelen voor 2800 en een golf/fabia-combi o.i.d. ?

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:31
nvt

[Voor 99% gewijzigd door bluewater op 20-12-2018 22:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:10
Werk nog steeds met plezier bij mijn eerste werkgever, maar ben langzaam ook eens om me heen aan het kijken. De combinatie van mijn huidige salaris en mijn huidige reistijd ben ik echter nog niet tegengekomen. Heb dan ook nog niet veel verder gekeken dan regio Arnhem / Nijmegen.

Members only:

[Voor 4% gewijzigd door hpmkruit op 02-10-2018 09:36]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:52
80eppo schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:30:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s):

3. Wat verdien je:

Ook 3800 euro is nog steeds weinig voor iemand met jouw functie, opleiding en ervaring in mijn ogen, al kan ik niet helemaal beoordelen in hoeverre je makkelijk de overstap naar Java kunt maken en daar gelijk op niveau kunt meedraaien.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
Anoniem: 594061 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:25:
[...]

Members only:
Netjes! En hoe lang zit je al bij deze werkgever? Nog geswitcht sinds je bent gestart of altijd blijven plakken? In dat geval is het namelijk nog indrukwekkender :)

PhWolf schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:16:
[...]

Netjes! En hoe lang zit je al bij deze werkgever? Nog geswitcht sinds je bent gestart of altijd blijven plakken? In dat geval is het namelijk nog indrukwekkender :)
Ik moet nog bij de nieuwe werkgever beginnen. Contract is al getekend, maar eind dit jaar de overstap. Direct een vast contract. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Valentino199
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07-2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 1 jaar fulltime ervaring / halfjaar relevante ervaring als bijbanen ervoor
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Data analist
• Werkgever/branche: Financiele sector
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 45min
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3596
• Vakantiegeld: €287
• Dertiende/veertiende maand: €299
• Pensioeninleg per jaar: 1/3, denk rond €1800 per jaar
• Mobiliteit per jaar: business card ns
• Overige: €146

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €51969
• Winstdeling/bonus:

Ong €4300 pm met 1 jaar ervaring. Ik denk dat het niet slecht is maar er zit hier nog zeker rek. Ik heb goede beoordelingen, heb meer verantwoordelijk op werk en pak ook steeds meer dingen op en ben goed op weg om eind dit jaar weer goede beoordelingen te halen waardoor salaris weer met x % omhoog gaat

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Jezze
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:21

Ik heb binnenkort een gesprek voor contractverlenging. Men is positief over mij en het gaat goed met het bedrijf dus ik verwacht een verlenging. Bij dit gesprek wil ik ook vragen of een loonsverhoging mogelijk is. Alleen vindt ik het moeilijk om te bepalen wat een goed bedrag is, gezien mijn ervaring. Ik ben van scratch begonnen en heb grote sprongen moeten maken dit jaar qua kennis en kunde. Er is op dit moment een schaarste aan medewerkers met ervaring (> 1 jaar), dus ik kan me voorstellen dat ze me graag houden.

Heeft iemand hier ervaring mee die ze willen delen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-03 17:22

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Members only:

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:01
Jezze schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:51:

Ik heb binnenkort een gesprek voor contractverlenging. Men is positief over mij en het gaat goed met het bedrijf dus ik verwacht een verlenging. Bij dit gesprek wil ik ook vragen of een loonsverhoging mogelijk is. Alleen vindt ik het moeilijk om te bepalen wat een goed bedrag is, gezien mijn ervaring. Ik ben van scratch begonnen en heb grote sprongen moeten maken dit jaar qua kennis en kunde. Er is op dit moment een schaarste aan medewerkers met ervaring (> 1 jaar), dus ik kan me voorstellen dat ze me graag houden.

Heeft iemand hier ervaring mee die ze willen delen?
Het salaris valt me niet tegen, maar je functie en opleiding matchen mij niet echt. Heb je hier bewust voor gekozen?

• jongetje
@Laidback Luc
Members only:

[Voor 3% gewijzigd door Equator op 03-10-2018 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-11-2022
Update:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO niveau 4 ICT Beheer, HBO-ICT (Business IT & Management, propedeuse gehaald), MCSE Server 2012, ITIL v3, PSM I (Professional Scrum Master), Prince2 Foundation + Practicioner
• Werkervaring: +/- 6,5 jaar in MKB en Enterprise omgevingen, nu +/- 1 jaar PM ervaring
• (Woon) Locatie: Midden Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Projectmanager
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Afhankelijk van de klant locatie
• Reistijd**: Afhankelijk van de klant locatie
• Werkdruk: Midden-hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3100 € 3250 €3400
• Vakantiegeld: 8%, € 2976 € 3120 €3264
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: € 828,36, de rest doet de werkgever
• Mobiliteit per jaar:* € 10.440 incl. brandstof, op dit moment Volkswagen Golf 7 (full option, 22% bijtelling)
• Overige:
Telefoon abonnement via het werk
Volop studie mogelijkheden

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 49432 € 51382 €54640 incl. auto (als ik goed gerekend heb)
• Winstdeling/bonus: n.v.t.

Benieuwd wat jullie vinden van het package ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jongetje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:37:
@Laidback Luc
Ik denk dat je met die ervaring wel richting de 3000euro moet kunnen. Het is dat je in Limburg woont maar als je in de randstad zou wonen dan ken ik genoeg plekken (incl. mijn eigen werkgever) waar je toch minimaal wel 2800 euro kunt verdienen.
Dit conflicteert nogal... Enerzijds geef je aan dat 3k haalbaar moet zijn, zelfs in Limburg, terwijl je aan de andere kant aangeeft dat in de Randstad 2,8k wel zeker zou zijn.

Als Limburg echt zoveel slechter zou zijn, dan zou logischerwijs 2,8k het richtbedrag moeten zijn.

• wheel
Kovogar schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:53:
• Pensioeninleg per jaar: € 828,36, de rest doet de werkgever
En juist het werkgeversdeel is relevant; het werknemersdeel betaal je zelf (en is dus geen onderdeel van je package).

• michelwuyts
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-09-2019
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:04:
[...]

Dit conflicteert nogal... Enerzijds geef je aan dat 3k haalbaar moet zijn, zelfs in Limburg, terwijl je aan de andere kant aangeeft dat in de Randstad 2,8k wel zeker zou zijn.

Als Limburg echt zoveel slechter zou zijn, dan zou logischerwijs 2,8k het richtbedrag moeten zijn.
Sowieso is Limburg veel goedkoper wonen :9
Woningen zijn goedkoper (en op betere plekken) en daarnaast kun je inkopen in Duitsland doen en tanken ook over de grens. :P

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-11-2022
wheel schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

En juist het werkgeversdeel is relevant; het werknemersdeel betaal je zelf (en is dus geen onderdeel van je package).
Klopt, heb je gelijk in. Die informatie heb ik echter niet zo bij de hand. Ik heb het bedrag wat hier staat derhalve ook niet bij mijn package opgeteld. ;)

• jongetje
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:04:
[...]

Neehoor, ik geef aan richting de 3000euro en daarbij dat 2800 (lijkt mij aardig in de richting van 3k) zeker mogelijk moet zijn.

Veder is het altijd lastig omdat ik hem/haar niet ken, dat is om mijn werkgever als voorbeeld te nemen wel belangrijk om in te schatten hoe makkelijk en op welke opdrachten we je kunnen aanbieden.

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:53
.

[Voor 99% gewijzigd door Destralak op 02-10-2018 13:18. Reden: alsnog aangepast ivm privacy.]

• mr.DJ95
Weegt 12 +1 keer per jaar (d.m.v. 13e maand) 2500 euro (32500 euro Bruto) net zo zwaar als 12x 2708.34 euro?

Waarom wel niet en waar zal je voorkeur naar uitgaan?

[Voor 20% gewijzigd door mr.DJ95 op 02-10-2018 13:33]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:53

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:32:
Weegt 12 +1 keer per jaar (d.m.v. 13e maand) 2500 euro (32500 euro Bruto) net zo zwaar als 12x 2708.34 euro?

De tweede optie is iets beter, je hebt het geld eerder..
Wordt een dertiende maand naar rato uitbetaald als je uit dienst gaat? Anders heb je daar ook een probleem.

[Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-10-2018 14:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-03 07:58

Salmon

Custom ROMs +1

Sinds vorige maand een nieuwe baan.

Members only:

Xiaomi Mi 10T Pro

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
mr.DJ95 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:32:

Over een dertiende maand ontvang je doorgaans geen vakantiegeld en geen pensioen (betaal je dus zelf ook niet dan). Is dat wel zo, dan staat dit in je arbeidsovereenkomst/cao...

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30
Salmon schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:42:
Members only:
Ja, dat is exact waar ik op wilde aanslaan: ik was afgelopen week in Noorwegen en schrok hoe duur alles daar is. Je zou verwachten dat je beloning daar dan ook naar is... Mij lijkt het dat er ruimte voor onderhandeling/verbetering zou moeten zijn, ook al zit je nu net boven wat je in NLD over hield...

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Members only:
Speciaal naar Noorwegen verhuisd voor die baan? Of wilde je er sowieso al heen?

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-03 07:58

Salmon

Custom ROMs +1

DennusB schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:23:
[...]

Speciaal naar Noorwegen verhuisd voor die baan? Of wilde je er sowieso al heen?
Nee, niet speciaal voor die baan. Mijn vrouw komt uit Noorwegen en ik was het pendelen elke maand beu. Dus uiteindelijk de stap gemaakt en ben er blij mee! :D
Hmmbob schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:05:
[...]

Ja, dat is exact waar ik op wilde aanslaan: ik was afgelopen week in Noorwegen en schrok hoe duur alles daar is. Je zou verwachten dat je beloning daar dan ook naar is... Mij lijkt het dat er ruimte voor onderhandeling/verbetering zou moeten zijn, ook al zit je nu net boven wat je in NLD over hield...
Inderdaad. Het is gewoon heel duur hier allemaal, ik schrik elke keer als ik in de supermarkt kom haha. Ik doe het voor de langetermijn, daar zal wel een aardig verschil zitten tussen mijn loopbaan in Nederland.

[Voor 47% gewijzigd door Salmon op 02-10-2018 16:45]

Xiaomi Mi 10T Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• pineapple
  • Laatst online: 18:51
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Bio informatica
• Werkervaring: 2.5 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Mobile App Developer
• Werkgever/branche: Een grote overheidsinstantie
• Uren/week: Officieel 36 uur (ik werk 40 uur, net als de meeste collega's)
• Reistijd: 1:20 enkele reis 3x per week. 2 dagen per week kan ik thuis werken.
• Werkdruk: laag - gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2823 voor 36 uur (op basis van 40 uur is dit dan €3136)
• Vakantiegeld: Ja, 8%
• Vakantiedagen: 20 wettelijk + 23 dagen door de opgebouwde compensatie uren.
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 8,3%
• Pensioeninleg per jaar: Via ABP.
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart. Voor alle dienstreizen naar andere locaties dan mijn reguliere standplaats mag ik 1e klas reizen.
• Totaal per jaar: €36.871

Ik ben momenteel best tevreden met mijn job en arbeidsvoorwaarden.
Ik heb erg leuk en afwisselend werk en gezellige collega's, ik heb alleen het gevoel dat ik in mijn huidige functie niet echt snel kan groeien. Wat betreft salaris krijg ik ieder jaar m'n salaristrede (€60 - 80) per maand bruto erbij. En qua plaats voor medior ontwikkelaars ligt het eraan of er formatie ruimte is.

Ik heb morgen een gesprek bij een bedrijf hier in de stad voor een zelfde mobile development functie.
Wat is reeël om te vragen qua salaris en overige voorwaarden?

Volgens de recruiter bieden ze €3500 bruto per maand afhankelijk van ervaring.
Ik ben aan de ene kant best tevreden met m'n functie nu, aan de andere kant zou ik er best willen switchen om met de fiets naar m'n werk te kunnen.

• jongetje
pineapple schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:40:
Ik heb morgen een gesprek bij een bedrijf hier in de stad voor een zelfde mobile development functie.
Wat is reeël om te vragen qua salaris en overige voorwaarden?

Volgens de recruiter bieden ze €3500 bruto per maand afhankelijk van ervaring.
Ik ben aan de ene kant best tevreden met m'n functie nu, aan de andere kant zou ik er best willen switchen om met de fiets naar m'n werk te kunnen.
Ik zou op die 3500 inzetten (op basis van 40uur). Waar je op moet letten (als ze een salarishuis hebben) dat je met je salaris in een zo'n hoog mogelijke schaal binnenkomt zodat je zo veel mogelijk onderin zit. Dan heb je groeiprespectief, vaak zijn de stappen onderin groter dan bovenin.

• pineapple
  • Laatst online: 18:51
jongetje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:46:
[...]

Ik zou op die 3500 inzetten (op basis van 40uur). Waar je op moet letten (als ze een salarishuis hebben) dat je met je salaris in een zo'n hoog mogelijke schaal binnenkomt zodat je zo veel mogelijk onderin zit. Dan heb je groeiprespectief, vaak zijn de stappen onderin groter dan bovenin.
Dit is een goed punt om rekening mee te houden, hier had ik nog niet zo aan gedacht. Zal er morgen eens naar vragen.

Heb je verder nog tips voor me?

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:46

Members only:
Je hebt wel een mooi bijpassende naam bij Tweakers, Noorwegen -> Salmon :+ . Verder ziet er keurig uit en succes daaro!

• Jezze
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:21
MeltedForest schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:36:
[...]

Het salaris valt me niet tegen, maar je functie en opleiding matchen mij niet echt. Heb je hier bewust voor gekozen?
Ja. Ik ben tijdens mijn opleiding er achter gekomen dat dat niet de richting was waar ik verder in wou (tijdens één van mijn stages). Ik wou niet switchen tussendoor en heb dus de opleiding afgemaakt. Ik heb in het verleden redelijk gehobbyd met verschillende dingen (webdesign, programmeren) en het aanleren van extra vaardigheden ging redelijk makkelijk.

De werkgever maakte het niet veel uit. De motivatie was er. Ik merk nu wel als je wilt doorgroeien of specialiseren er wel bepaalde vaardigheden gevraagd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Sh0tterke
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:20
1. Wie ben je:
• Opleiding: Toegepast Informatica
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: België

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Voedingssector
• (Werk) Locatie(s): België, Nederland, Duitsland, Engeland
• Uren/week: 38
• Reistijd: 45 minuten
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
Huidig contract:
• Maandsalaris (bruto): €2350 (+ 100 euro netto onkostenvergoeding)
• Vakantiegeld: €1095
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0 (Bedrijfswagen + tankkaart)
• Overige: Eindejaarsvergoeding €1198, Ecocheques €250 per jaar en maaltijdcheques gemiddeld €120 per maand.

Voorstel voor nieuw contract:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2600 (+ 150 euro netto onkostenvergoeding)
• Vakantiegeld: €1212
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0 (Bedrijfswagen + tankkaart)
• Overige: Eindejaarsvergoeding €1187, Ecocheques €250 per jaar en maaltijdcheques gemiddeld €120 per maand.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36839 + bedrijfswagen en tankkaart
• Winstdeling/bonus: €0

We hebben een IT-team van 2 man (IT-manager en ik) en tot het begin van het dit jaar was mijn functie IT-support voor de vestigingen in België en Nederland. Elke vestiging had hun eigen servers en er was geen centraal systeem dus ik was verantwoordelijk voor lokale hardware, servers, netwerk, ... voor de vestigingen in België en Nederland (+/- 200 users) en hielp ook mee met IT-projecten van de IT-manager.

Nu zijn we begin dit jaar begonnen aan een centralisatie project zodat het volledige bedrijf (500 - 600 users) in een Citrix omgeving werkt, zodat alle data, mails, ... centraal en op 1 systeem verzameld is waarbij de volledige omgeving in een datacenter draait en de backup omgeving in een ander datacenter. Het is een heel drukke periode geweest om dit met 2 man in orde te brengen en ondertussen ook de normale werkzaamheden uit te voeren maar het was natuurlijk enorm leerrijk om alles van 0 op te zetten.

Hierdoor zijn mijn taken en verantwoordelijkheden natuurlijk serieus veranderd aangezien ik deze nieuwe omgeving nu ook beheer bovenop mijn oude taken. Hierdoor had ik dus een aanpassing gevraagd van mijn contract en kwamen ze met bovenstaand voorstel. Ik had eerlijk gezegd een beter voorstel verwacht. Nog een aanpassing bij het nieuwe contract is dat overuren tijdens de week niet langer vergoed worden. Overuren tijdens weekends worden wel nog vergoed.

Nu verhuis ik volgend jaar naar Nederland en mijn plan was om voor dezelfde werkgever te blijven werken vanuit een vestiging in Nederland maar hun voorstel doet me toch even twijfelen of het niet beter zou zijn om gewoon een nieuwe job te zoeken in Nederland of na de verhuis een job te zoeken in Nederland.

Dus hierbij de vraag wat ik zowat kan verwachten qua loon en voorwaarden in Nederland en hoe groot de vraag is in Nederland naar mijn profiel. :)

• michelwuyts
Lijkt inderdaad weinig. voordeel aan Nederland is wel dat je er netto in ieder geval flink op vooruit gaat.

Maar hoezo verhuis je?

• MrAngry
  • Nu online
Je kan ze altijd een tegenvoorstel doen lijkt me, zo te zien kan je dat wel aardig beargumenteren. Niet geschoten is altijd mis. Je kan altijd nog een andere baan zoeken.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

pineapple schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

Dit is een goed punt om rekening mee te houden, hier had ik nog niet zo aan gedacht. Zal er morgen eens naar vragen.

Heb je verder nog tips voor me?
Check wel even je huidige contract op concurrentiebeding. De kans is dat er in staat dat je niet dezelfde functie mag beoefenen bij een ander bedrijf binnen de huidige gemeente (voor maximaal 1 jaar).

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• wheel
Members only:

• Sh0tterke
michelwuyts schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:38:
Lijkt inderdaad weinig. voordeel aan Nederland is wel dat je er netto in ieder geval flink op vooruit gaat.

Maar hoezo verhuis je?
Samenwonen met mijn vriendin. :)
MrAngry schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:41:
Je kan ze altijd een tegenvoorstel doen lijkt me, zo te zien kan je dat wel aardig beargumenteren. Niet geschoten is altijd mis. Je kan altijd nog een andere baan zoeken.
Het voorstel overviel me een beetje aangezien ik in een eerder gesprek met HR doorkreeg dat mijn eisen zeker niet overdreven waren en in lijn lagen met hun idee van verhoging en ik snel antwoord ging krijgen. Tijdens het gesprek met de directie kwamen ze dan met dit voorstel. Ik heb tijdens het gesprek met de directie wel doorgegeven dat ik niet tevreden was met het voorstel en ben nu inderdaad bezig met een tegenvoorstel met wat argumenten.

Anders zal het inderdaad ander werk zoeken worden maar dan nadat de verhuis gedaan is en tot dan me maar minder flexibel opstellen. :(

Edit:
Verder kwamen ze ook af met het argument dat ik een lager loon moet verwachten omdat ze bedrijf zijn dat niet actief is in de IT-sector. Een snelle google search leert me dat dit niet echt klopt maar is er iemand die al ooit hetzelfde heeft gehoord?

[Voor 11% gewijzigd door Sh0tterke op 03-10-2018 12:23]

• michelwuyts
Lol. Dat laatste lijkt me een kulargument toch. Dat zou betekenen dat ze met iedereen tevreden zijn, want de goede willen toch in de 'echte ' IT sector werken.

• Sh0tterke
Mijn eerste reactie was ook eentje van ongeloof. Goed ik neem het op in mijn tegenvoorstel en dan zie ik het wel. Morgen heb ik een gesprek met HR.

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
Sh0tterke schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:38:
Mijn eerste reactie was ook eentje van ongeloof. Goed ik neem het op in mijn tegenvoorstel en dan zie ik het wel. Morgen heb ik een gesprek met HR.
Wat wil je ongeveer gaan voorstellen?

• MrAngry
  • Nu online
Zie het als een spel. Zo'n argument is een slechte zet in een potje schaak. Dan zeg je nou omdat jullie er niet in actief zijn begrijp ik dat je mijn waarde niet goed kan inschatten dus ik heb zelf wat onderzoek gedaan op Nederlands leading tech community en daar komt uit dat ik meer waard ben (in betere woorden). Hun bullshit maakt je volgende zet makkelijker.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Sh0tterke
Cue_ schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:43:
[...]

Wat wil je ongeveer gaan voorstellen?
Mijn voorstel naar HR was een verhoging naar €3000 bruto.
MrAngry schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:57:
Zie het als een spel. Zo'n argument is een slechte zet in een potje schaak. Dan zeg je nou omdat jullie er niet in actief zijn begrijp ik dat je mijn waarde niet goed kan inschatten dus ik heb zelf wat onderzoek gedaan op Nederlands leading tech community en daar komt uit dat ik meer waard ben (in betere woorden). Hun bullshit maakt je volgende zet makkelijker.
Okay thanks voor de tip. Ik ben nu inderdaad info aan het verzamelen om alles te argumenteren.

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
Sh0tterke schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Mijn voorstel naar HR was een verhoging naar €3000 bruto.
Van 2300 naar 3000 vind ik wel een beste stap.
Dan moet het echt een andere functie zijn die normaal rond dat bedrag zou liggen bij concurrenten bv.
Of je zou nu al onderbetaald moeten zijn + nieuwe werkzaamheden is dan rond dat bedrag.

• Sh0tterke
Ik werd in mijn ogen wel onderbetaald voor het werk dat ik moest doen en bij het solliciteren heb ik betere aanbiedingen gekregen. Dat samen met alle extra taken en verantwoordelijkheden in het nieuwe systeem was een beetje mijn gedachte achter het bedrag.

Ik had verwacht dat ze sowieso lager gingen gaan dus met 2,8k was ik tevreden geweest. Maar met €76 euro netto per maand meer (Yay Belgische belastingen) voor al het extra werk en dan nog overuren tijdens de week verliezen ben ik niet tevreden.
Pagina: 1 2 3 ... 165 Laatste

Let op:
De TS is geüpdate: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee