Nou uh, voor 600 euro inclusief laadpas heb je niet zo veel (meer) te kiezen. Zeker niet als het elektrisch moet zijn. Een Volkswagen ID.3 (60mnd, 30.000km p/j en zonder vervangend vervoer) zit al op 594 per maand (en 733 per maand inclusief laadpas). Dan heb je enkel de kale variant. Maar het gaat straks naar 900 euro voor hem, dan wordt het al iets interessanter.Cartman! schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:41:
[...]
Het komt dus neer op ~€6850 per maand. Dat lijkt me zeer netjes inderdaad. €600 per maand mobiliteit lijkt me juist erg ruim, waarom vind je dit weinig. Ik zou alleen wel iets doen met pensioen want 56 euro inleg is zo goed als niks.
Zoals @Salandur al schrijft is je berekening op het bierviltje niet helemaal correct. Lijkt me ook een lastig argument om aan te voeren voor een verhoging. Even flauw geformuleerd: als je dit bij mij aan zou voeren als argument voor een salarisverhoging, dan krijg ik sterk de neiging om te zeggen dat je dan maar voor jezelf moet beginnen. Dat je werkgever goed aan je verdient, tsja. Dat is nou eenmaal de vruchten die zij plukken van het bedrijfsmodel die zij zelf hebben opgezet.Santoryu schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:08:
[...]
Ik ben op dit moment testcoordinator, ik stuur voornamelijk dus andere testers aan en ondersteun de testmanager met het opstellen van rapportage richting stuurgroep en project.
Mobiliteit is zakelijke lease, is exclusief brandstof. Ik zit nog in een oude regeling dus ik zou bij een nieuwe lease auto ( vermoedelijk volgend jaar ) naar 900 inclusief laadpas ( geen bezine meer mogelijk ) .
Waarom ik denk dat er nog wel speling inzit is omdat als ik even snel op een bierviltje uitreken
102 euro * 170 uur * 11 maanden = 190,740 euro.
Daar krijg ik net geen helft van. Ik weet dat het bedrijf rekent met een bruto marge van ongeveer 30% per consultants. Dus dan zou ik wel nog wat ruimte moeten hebben.
[...]
Klopt, dit is het risico profiel wat ik heb gekozen, je hebt ook andere risico profielen met hoger basis salaris en minder bonus. Aangezien ik tot nu toe altijd goed inzetbaar ben geweest, durfde ik het wel aan. Anders zou je ongeveer op 5500 euro bruto uitkomen per maand ( met een bonus van 200 per maand ) . Dus nu verdien ik ruim 1000 euro meer per maand. Tot nu toe in mijn 8 jaar totaal maar 2 maanden tijdens corona op de bank gezeten.
Pensioen is echt drama helaas. Ik spaar zelf 300 eur bij per maand. Naast dat ik nog wat beleg.
Ik probeerde dus ook een hoger basis salaris te hebben, om die redenen die jij aangeeft ( ww etc.).
Ik hoop door te groeien naar een MT functie binnen het bedrijf (binnen 2 a 3 jaar), dan zou mijn vaste salaris ongeveer 6800 worden. Dus dan zit ik daar ook wat minder mee.
Als ik jou was zou ik met andere argumenten komen. Wat draag jij nou precies bij aan het succes van je werkgever? Je inzetbaarheid is de basis, maar doe je er nog andere dingen naast? Begeleid je nieuwe collega's? Help je mee met het ontwikkelen van nieuwe proposities? Heb je vanuit eigen acquisitie ook nieuwe projecten/klanten naar binnen gehaald? Vanuit die hoek heb je veel meer ruimte om te onderhandelen over je beloning.
Have you tried turning it off and on again?
. Verplaatst dan de discussie naar