Ik doe m'n werk al bijna 10 jaar met plezier, maar ik zie de laatste jaren m'n verantwoordelijkheden wel groeien, het salaris lijkt niet mee te groeien en het begint een beetje te schuren als ik er te lang over nadenk, dus ik dacht; ik zal het eens peilen aan deze community.
Het is een bekende frustratie onder collega's dat de secundaire arbeidsvoorzieningen er karig zijn en iedereen die ik spreek over hun salaris hier in verschillende functies vind het sowieso maar laag. Maar dat wil niet perse zeggen dat de verwachting realistisch is.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 20 jaar frontend dev, de laatste 10 jaar full stack en de laatste 5 jaar ook manager/eindverantwoordelijke op de afdeling
• (Woon) Locatie: Noord Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: IT Manager / Netwerk beheer / Backend development / Aansturen frontenders
• Werkgever/branche: Klein dochterbedrijf overgenomen door grote multinational
• (Werk) Locatie(s): 's-Hertogenbosch
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: sindskort 32
• Reistijd: 45m enkel
• Thuiswerken: 2 van de 4 dagen
• Werkdruk: Beheer zelf de planning, dus schappelijk zolang er geen acute brand is
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4537
• Vakantiegeld: zit bij dat salaris..
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse bonus adhv doelen van ~3500,-
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~58.000 inclusief vakantiegeld en bonus
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ~€550
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bpf. Detailhandel, middelloonregeling
• Mobiliteit per jaar: OV trajectkaart voor thuis-kantoor
• Overige: Laptop/scherm/stoel voor thuiswerk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Daarbij moet ik ook zeggen dat gezien de senioriteit in dit bedrijf (ik was werknemer #1) dat ik ook wel vrijheid geniet, en het beheersen van mn eigen werkdruk is me ook wel wat waard. Een andere baan zoeken, hoog in willen stappen, betekent wellicht ook weer prestatiedrang en meer werkdruk en ik ben niet zo'n carrieretijger; ik werk om te leven, niet andersom.
[
Voor 8% gewijzigd door
Asitis op 04-06-2026 16:49
]