• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

GB_gaming101 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:56:
Vraag: Ik heb sinds januari een nieuwe baan als junior PHP developer. tijdens de solicatie heb ik aangeven dat mijn programmeer kennis redelijk laag was. Daarmee hebben ze mij een salaris aanbod gedaan van 2200 bruto met de optie dat het meegroeit met de kennis die ik op doe. Opzich prima begin leuke werkgever heel veel geleerd in korte tijd. Ik draai nu redelijk mee me de rest en kan hele dagen zonder vragen werken. Wat is de normale gang van zaken met salaris verhoging hoe moet ik dit aanpakken. Heb zelf het idee dat ik wel meer waard ben dan 2200 euro. graag wat tips hoe ik dit kan aanpakken?
Ik zou het in de reguliere HR cyclus oppakken en zeker niet NU meteen beginnen met dat je meer wilt verdienen. Met 2 maanden ben je in de regel nog niet eens ingewerkt, als dit je eerste werkervaring als developer is zou ik eerst vooral werkervaring en kennis op doen.

Normaliter is een reguliere POP cyclus er een van een jaar, zo tegen het moment van je contractverlenging kan het relevant zijn er, mét goede argumenten, over te beginnen. Veel eerder denk ik dat het in the end vooral tegen je kan werken.

Het kan natuurlijk zijn dat je om te beginnen al meer waard was dan wat je nu verdient, maar beschouw het dan als een les voor de volgende keer en onderhandel meteen een passend loon uit.

Vragen hoe de cyclus in elkaar zit, zonder meteen direct over loonsverhoging te beginnen, kan uiteraard geen kwaad. Da's normaal onderdeel van je onboarding.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:22
Een gouden kooi is leuk op het moment dat je stabiliteit in je leven nodig hebt (kinderen, dure hypotheek, whatever). Als dat nog niet zo is zou ik er altijd voor kiezen de kooi te verlaten.

[Voor 15% gewijzigd door Ardana op 17-03-2023 22:24]

• unezra
  • Nu online

unezra

Orangelights23 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:47:
@laptop123 Een auto van de zaak klinkt leuk, maar kost vooral veel geld (bijtelling). Liever een hoog salaris zodat je zelf kunt kiezen waar je het aan uit kunt geven. De manier om meer te verdienen is overstappen, maar werkgeluk is ook veel waard. Vraag is of je met dat aanbod ook prima rond kunt komen (denk het wel) en of dat je waard is.
Bijtelling *en* loon.
Zie je af van een leaseauto, is in de meeste gevallen een mobiliteitsvergoeding ter hoogte van dat leasebedrag mogelijk. Een leaseauto is in de regel voor een groot gedeelte een sigaar uit eigen doos.

• unezra
  • Nu online

unezra

FitTiv schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:37:
[...]
Eerste bod. Gewoon in gesprek gaan en aangeven wat je waard bent en waarom. Eerste bod is altijd te laag. Inzetten op 5k? Kan je nog wat zakken.
Eerste bod is *zeker* niet altijd te laag.
Eerste bod kan ook meteen het finale bod zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
unezra schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:21:
[...]

Eerste bod is *zeker* niet altijd te laag.
Eerste bod kan ook meteen het finale bod zijn.
In het kader van dit topic; het geposte aanbod is zeker wel te laag voor de ervaring en de functie.

• unezra
  • Nu online

unezra

True schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:41:
[...]
In het kader van dit topic; het geposte aanbod is zeker wel te laag voor de ervaring en de functie.
Zorgsector, mogelijk CAO gebonden.
Ik denk dat het wel mee valt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
unezra schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:43:
[...]

Zorgsector, mogelijk CAO gebonden.
Ik denk dat het wel mee valt.
* True reikt je een 👓 aan ;)
Dat is z'n huidige, niet het aanbod. Het aanbod is te laag voor consultancy met in het achterhoofd de markt en zijn ervaring.
laptop123 in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

True schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:48:
[...]
* True reikt je een 👓 aan ;)
Dat is z'n huidige, niet het aanbod. Het aanbod is te laag voor consultancy met in het achterhoofd de markt en zijn ervaring.
laptop123 in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
*oops*
I stand corrected...

Nee, idd, huidig klinkt prima gezien sector, etc.
Nieuw niet.

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:46
Eerst via pb bij nader inzicht.

Edit: het initiële bericht was vrij lang en concreet over bepaald gedrag. Het ging in de brede zin vooral over een forumlid dat erg mooie bijdrages levert aan dit forum, maar soms bepaalde richting stuurt/gaat/forceert die onnodig zijn met de mensen die als veelal vaste kern al reageren, lees; voornamelijk een intellectueel groepje dat de inzichten al heeft (die deze persoon probeert te demonstreren).

[Voor 255% gewijzigd door Phyrozi op 17-03-2023 21:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:39
@laptop123 Ik zou kijken naar de mogelijkheden om je huidige werk interessanter te maken of verder kijken naar wat anders. Ik zou niet puur overstappen voor een hogere werkdruk waarbij ik er flink op achteruit zou gaan ténzij het een topwerkgever voor me is (qua aard) of de groeimogelijkheden heel goed zijn.

@Phyrozi Je bedoelt 't vast goed, maar zo publiekelijk neergezet komt 't minder tof (in ieder geval op mij) over. Wellicht meer voor per PB als je 't heel belangrijk vindt?

• Phyrozi
[b]Mijre in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
@Phyrozi Je bedoelt 't vast goed, maar zo publiekelijk neergezet komt 't minder tof (in ieder geval op mij) over. Wellicht meer voor per PB als je 't heel belangrijk vindt?
Alicht heb je gelijk. Het is nogal wat om dit zo te posten richting een persoon.
Mijn intentie was vooral dat mogelijk meerdere mensen (de vaste kern) zich in een mogelijk mooie discussie kan mengen over wat wel en niet waarde toevoegt aan dit forum, maar dit was mogelijk iets te veel.

Er was absoluut geen intentie tot bashen oid. Puur constructief en oprecht benieuwd wat men beweegt.

Edit: het initiële bericht was vrij lang en concreet over bepaald gedrag. Het ging in de brede zin vooral over een forumlid dat erg mooie bijdrages levert aan dit forum, maar soms bepaalde richting stuurt/gaat/forceert die onnodig zijn met de mensen die -veelal als vaste kern - reageren, lees; voornamelijk een intellectueel groepje dat de betreffende inzichten al heeft (die deze persoon probeert te demonstreren).

[Voor 32% gewijzigd door Phyrozi op 17-03-2023 22:51]

• CVTTPD2DQ
True schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:48:
3 jaar met een niet-relevante vooropleiding? Begrijp me niet verkeerd, het is hem van harte gegund, maar het is nou niet echt alsof dat profiel onmogelijk te vinden is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:30:
[...]

3 jaar met een niet-relevante vooropleiding? Begrijp me niet verkeerd, het is hem van harte gegund, maar het is nou niet echt alsof dat profiel onmogelijk te vinden is.
Ik kan het niet terugkijken omdat de post verwijderd is. Maar in de huidige vragende markt zijn die profielen gewoon schaarser dan de opdrachten, dan kun je meer krijgen dan 3700. Puur marktwaarde, of dat eerlijk is t.o.v. de rest v.d. arbeidsmarkt is een discussie waar ik mijn vingers niet aan wil branden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phyrozi
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:30:
[...]

Zoals @True al aangeeft, de arbeidsmarkt, is nog steeds niet goed voor werkgevers. Daarbij, de poster hoeft echt niet achteruit te gaan in salaris om een uitdagende baan te vinden. Gwoon even verder zoeken!

@moderator, @laptop123 had een prima bericht geplaatst, maar zijn/haar echte account is makkelijk te relateren aan de echte persoon (had mij een net bericht gestuurd om mijn quote te verwijderen). Zou je mogelijk het bericht toch kunnen terugplaatsen voor laptop123 (in welke vorm dan ook) zodat we kunnen reageren?

[Voor 27% gewijzigd door Phyrozi op 18-03-2023 00:21]

• CVTTPD2DQ
True schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:39:
Puur marktwaarde, of dat eerlijk is t.o.v. de rest v.d. arbeidsmarkt is een discussie waar ik mijn vingers niet aan wil branden :)
Als het inmiddles zo erg is zou ik als werkgever iedereen met een HBO werkniveau zich laten omscholen tot data engineer. Dat verdient zichzelf waarschijnlijk binnen enkele maanden al terug.

(Overigens wil ik daarmee niet de poster onderuit halen - wellicht heeft-ie een werkniveau wat zijn salaris dubbel en dwars rechtvaardigt. Maar dat kon ik niet uit zijn samenvatting halen, en de andere posters hier ook niet)

• Phyrozi
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:41:
[...]

Als het inmiddles zo erg is zou ik als werkgever iedereen met een HBO werkniveau zich laten omscholen tot data engineer. Dat verdient zichzelf waarschijnlijk binnen enkele maanden al terug.

(Overigens wil ik daarmee niet de poster onderuit halen - wellicht heeft-ie een werkniveau wat zijn salaris dubbel en dwars rechtvaardigt. Maar dat kon ik niet uit zijn samenvatting halen, en de andere posters hier ook niet)
Het risico dat mensen kort nadat ze veel geleerd hebben - en jij als werkgever veel hebt geinvesteerd - onderschat je denk ik. Mogelijk is dat een oplossing, maar m.i. impliceer je daarmee dat "hbo'ers" lekker goedkoop aan de bak willen en jij dat graag gebruikt, gezien ze geen WO hebben genoten. Daarmee werk je natuurlijk precies het effect van dat iedereen minimaal één master wil hebben in de hand. We hebben tenslotte echt een gekke cultuur waar de master een standaard is terwijl er (ook) veel potentie/parate kunde zit in mensen die geen Wetenschappelijk Onderwijs hebben genoten.

[Voor 12% gewijzigd door Phyrozi op 18-03-2023 00:28]

• CVTTPD2DQ
Phyrozi schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 00:26:
Het risico dat mensen kort nadat ze veel geleerd hebben - en jij als werkgever veel hebt geinvesteerd - onderschat je denk ik. Mogelijk is dat een oplossing, maar m.i. impliceer je daarmee dat "hbo'ers" lekker goedkoop aan de bak willen en jij dat graag gebruikt, gezien ze geen WO hebben genoten.
Ik denk dat je iets in mijn zin leest wat ik niet zo had bedoeld. Er zijn namelijk ook genoeg jonge WO'ers die graag voor een salaris van 3700 euro zouden willen werken. Misschien had ik HBO+ werk/denkniveau moeten schrijven.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Het is inderdaad opvallend dat mensen met een hbo opleiding die niet relevant is al zo snel veel verdienen. Je ziet dit meestal ook alleen maar in functies die een beetje hype hebben, zoals cloud en data. Ik heb ook weleens gewerkt met collega's met een hele andere achtergrond en maximaal 2 jaar werkervaring. En dan merk je dat ze het werk in het specifieke vakgebied kunnen, maar van andere disciplines in de ICT geen weet hebben. Dat maakt soms de samenwerking met andere ICT afdelingen lastig.

Maar gezien de tekorten is het ook te begrijpen. Je doet een opleiding waar je uiteindelijk lastig een baan mee kan vinden of weinig gaat verdienen. Maar je wil wel een keer een huis kopen. Dan is een traineeship en dan flink meer geld verdienen wel interessant.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zenix schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:05:
Het is inderdaad opvallend dat mensen met een hbo opleiding die niet relevant is al zo snel veel verdienen. Je ziet dit meestal ook alleen maar in functies die een beetje hype hebben, zoals cloud en data. Ik heb ook weleens gewerkt met collega's met een hele andere achtergrond en maximaal 2 jaar werkervaring. En dan merk je dat ze het werk in het specifieke vakgebied kunnen, maar van andere disciplines in de ICT geen weet hebben. Dat maakt soms de samenwerking met andere ICT afdelingen lastig.
Daarentegen zijn het wel mensen die veel makkelijker de business begrijpen. Zeker op het gebied van data is dat een groot goed, want dat zit op het snijvlak. Is ook makkelijk aan te leren, want zit je dagelijks in en toch bedrijfsspecifiek. De rest kun je aan de ICT opgeleide engineer vragen die in je dev team zit :)
Komt bij dat een harde IT'er nog wel eens sociaal onhandig, licht autistisch of anderszins vanuit de techniek onbegrijpbaar kan zijn voor niet IT geschoolden. Je hebt ze keihard nodig, maar ieder heeft zijn sterke en zwakke punten :)
Bovendien is data een jong vakgebied. Dus ervaring op doen moet iedereen. Basis maakt dan minder uit :)
[/]
Maar gezien de tekorten is het ook te begrijpen. Je doet een opleiding waar je uiteindelijk lastig een baan mee kan vinden of weinig gaat verdienen. Maar je wil wel een keer een huis kopen. Dan is een traineeship en dan flink meer geld verdienen wel interessant.
[/quote]
Als ik zie wat de huizen en hypotheken kosten kom je er met 4k bruto per maand in je eentje al lang niet meer :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• PseudoCoder
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:08
Hallo allemaal,

Het is een aantal maanden geleden dat ik hier verslag deed over de turbulente gebeurtenissen op mijn werk.
Eerste post: PseudoCoder in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
Laatste post: PseudoCoder in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Heel eerlijk gezegd heeft de hele belevenis mij dusdanig afgeschrokken dat ik hier geen moment meer aan wilde denken. Geen haar op mijn hoofd dat ooit weer bezig wilt zijn met 'onderhandelen' of andere gesprekken over vergoedingen.

Goed, dat is het autistische/introverte in mij dat praat en ik snap dat het een onlogische benadering is voor de lange termijn. Wel heb ik besloten dat het voor mijn eigen welzijn goed is om in ieder geval eerst de HBO-opleiding af te maken. Wanneer dat klaar is, is er meer mentale ruimte over om grote stappen te ondernemen zoals wisselen van baan.

Dat gezegd krijg ik op de dag van vandaag nog herinneringen aan de gebeurtenissen door de karma-meldingen die ik nogsteeds ontvang op mijn oude posts hier. En toegegeven, ik wist dat ik nog een slot-stuk verschuldigd was aan iedereen die heeft gereageerd op mijn posts hier en via privé berichten.

Excuses dat dit zo lang op zich heeft laten wachten, ik had er simpelweg nog niet eerder de energie en rust voor om de herinneringen weer boven te halen en om deze uit te schrijven. Het is weer een lang verhaal, dus ook excuses aan de mensen die zich hieraan storen- het is het laatste stuk gelukkig en ik deel het toch in de goede hoop dat iemand hiermee zich nu beter kan voorbereiden op de onderhandelingen en hoe bizar deze kunnen verlopen.

Members only: Afloop verhaal
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only: Herziende verdiensten en verhoging

Ik heb even nagelopen wie nog op mijn laatste post had gereageerd en vermeld ik hierbij hieronder voor de forum melding. Hiervoor ook nog met terugwerkende kracht: Iedereen bedankt voor de steunbetuigingen en adviezen!
@Caelorum @osseh @Paprika @True @3DDude @Kabanavelt @DansPants @Kabanavelt

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13

3DDude

I void warranty's

@PseudoCoder Het begint heel erg klein beetje ergens op te lijken. Maar de salarissen gaan overal omhoog; en in tijden van inflatie, is dit nog steeds pet.

Dit is een beetje het verschil tussen net aan zorgtoeslag ontvangen (zie ook het middeninkomen bestaat niet topic) en die nu kwijt zijn omdat je er net aan boven zit. (scheelt je weer die toeslag = kleine 100 euro netto).

Ik blijf er dus bij; zoek iets anders en zet in op 4.5K, kan je alleen nog stijgen naar 5+.
Zeker in deze inflatie tijden waar mensen niet aan te slepen zijn.

Members only:

[Voor 28% gewijzigd door 3DDude op 19-03-2023 00:10]

Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?

• PseudoCoder
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:08
Dankjewel voor je reactie, ik heb toch een aanzienlijke sprong gemaakt zo. Het klopt van het zorgtoeslag, dat was een vieze tegenvaller achteraf!

Members only:

[Voor 26% gewijzigd door PseudoCoder op 18-03-2023 18:10]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

FreakNL

Well do ya punk?

The Eagle schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Daarentegen zijn het wel mensen die veel makkelijker de business begrijpen. Zeker op het gebied van data is dat een groot goed, want dat zit op het snijvlak. Is ook makkelijk aan te leren, want zit je dagelijks in en toch bedrijfsspecifiek. De rest kun je aan de ICT opgeleide engineer vragen die in je dev team zit :)
Komt bij dat een harde IT'er nog wel eens sociaal onhandig, licht autistisch of anderszins vanuit de techniek onbegrijpbaar kan zijn voor niet IT geschoolden. Je hebt ze keihard nodig, maar ieder heeft zijn sterke en zwakke punten :)
Bovendien is data een jong vakgebied. Dus ervaring op doen moet iedereen. Basis maakt dan minder uit :)
[/]
[/quote]
Als ik zie wat de huizen en hypotheken kosten kom je er met 4k bruto per maand in je eentje al lang niet meer :X
Ik heb bij onze cloud en data engineers juist het gevoel dat ze geen flauw idee hebben wat ons bedrijf nou eigenlijk doet. De meeste zitten ook maar een jaar of 2 binnen en vertrekken dan weer. En ze werken soms wel 5 dagen thuis.

Bij de “hardcore” afdelingen (systeembeheer, netwerk, etc) is het verloop veel lager, kennen ze de mensen en komen ze nog eens”buiten” (we zitten in de industrie met plants in NL en daarbuiten).

Acties:
  • +26Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
PseudoCoder schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:10:
[...]

Dankjewel voor je reactie, ik heb toch een aanzienlijke sprong gemaakt zo. Het klopt van het zorgtoeslag, dat was een vieze tegenvaller achteraf!

***members only***
Members only:

[Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 18-03-2023 19:24]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:45
[...]

***members only***
Als ik jou was zou ik toch eens praten met andere potentiële werkgevers. Je hebt nu in ieder geval voor komende tijd weer een beter salaris dan wat je had, maar jij hebt niets te maken met hoe jouw opdrachtgever "all-in" gaat op een klus. Hij moet goed voor zijn personeel zorgen en dus ook rekening houden met loonsverhogingen. Hij weet dondersgoed dat jouw salaris ondermaats was.

In/rondom Friesland weet ik dat de salarissen wat anders liggen dan in de randstad, maar ik zou zeker eens kijken bij wat overheidsinstellingen (CJIB, JustID, DUO) want die hebben toch erg schappelijke arbeidsvoorwaarden, zeker als je relatief weinig ervaring hebt. En als ik je berichten zo lees dan zouden deze werkgevers je ook een hoop meer rust in je hoofd geven denk ik.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kalenderjaar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:30
[...]

***members only***
Ik zou echt snel iets anders gaan zoeken als ik jou was. Je werkgever heeft je precies zitten waar die je wilt, je neemt genoegen met deze minimale verhoging die niet eens in de buurt komt van je waarde en je voorstel. Ook hoop je dat je de volgende keer vanzelf een verhoging gaat krijgen (denk dat je dan heel lang kan wachten). Daarnaast praat hij praat je ook nog met succes een schuldgevoel aan, zodat de kans dat je weggaat nog kleiner is. Klinkt als een hele toxic werkgever. Daarnaast vraag ik me af waarom jij tegen je werkgever opkomt voor je andere collega’s die een laptop van de zaak willen, ben je verantwoordelijk voor hun?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DansPants
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:02
PseudoCoder schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:47:
Hallo allemaal,

Het is een aantal maanden geleden dat ik hier verslag deed over de turbulente gebeurtenissen op mijn werk.

Heel eerlijk gezegd heeft de hele belevenis mij dusdanig afgeschrokken dat ik hier geen moment meer aan wilde denken. Geen haar op mijn hoofd dat ooit weer bezig wilt zijn met 'onderhandelen' of andere gesprekken over vergoedingen.

Goed, dat is het autistische/introverte in mij dat praat en ik snap dat het een onlogische benadering is voor de lange termijn. Wel heb ik besloten dat het voor mijn eigen welzijn goed is om in ieder geval eerst de HBO-opleiding af te maken. Wanneer dat klaar is, is er meer mentale ruimte over om grote stappen te ondernemen zoals wisselen van baan.

Dat gezegd krijg ik op de dag van vandaag nog herinneringen aan de gebeurtenissen door de karma-meldingen die ik nogsteeds ontvang op mijn oude posts hier. En toegegeven, ik wist dat ik nog een slot-stuk verschuldigd was aan iedereen die heeft gereageerd op mijn posts hier en via privé berichten.

Excuses dat dit zo lang op zich heeft laten wachten, ik had er simpelweg nog niet eerder de energie en rust voor om de herinneringen weer boven te halen en om deze uit te schrijven. Het is weer een lang verhaal, dus ook excuses aan de mensen die zich hieraan storen- het is het laatste stuk gelukkig en ik deel het toch in de goede hoop dat iemand hiermee zich nu beter kan voorbereiden op de onderhandelingen en hoe bizar deze kunnen verlopen.

***members only***

***members only***

Ik heb even nagelopen wie nog op mijn laatste post had gereageerd en vermeld ik hierbij hieronder voor de forum melding. Hiervoor ook nog met terugwerkende kracht: Iedereen bedankt voor de steunbetuigingen en adviezen!
@Caelorum @osseh @Paprika @True @3DDude @Kabanavelt @DansPants @Kabanavelt @Kabanavelt @Kabanavelt
Allereerst bedankt voor de uitgebreide update. Ik vroeg me nog wel eens af hoe het voor je was afgelopen.

Members only:

Acties:
  • +11Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:36
Members only:

• 2ossy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03 08:26
ZpAz schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:06:
Ik heb het gevoel dat er steeds vaker > €100.000,- mensen langskomen. Stijgen de lonen momenteel hard of?
Ja, en volgens mij ook steeds meer Big Tech overgewaaid vanuit US

[Voor 4% gewijzigd door 2ossy op 20-03-2023 13:30]

• 2ossy
Hoe zijn de onderhandelingen gegaan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Zal aardig wat fantasie uit big tech gaan komend jaar, nu al die vaak denkbeeldige toekomstige winsten ineens tegen hogere rentes moeten worden gedisconteerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
PseudoCoder schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:47:
Hallo allemaal,

***members only***

***members only***

@Caelorum @osseh @Paprika @True @3DDude @Kabanavelt @DansPants @Kabanavelt
Members only:

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

2ossy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Ja, en volgens mij ook steeds meer Big Tech overgewaaid vanuit US
Inflatie niet gezien? Zo gek zijn die salarissen niet meer hoor.

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:54
2ossy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Hoe zijn de onderhandelingen gegaan?

• 2ossy
Members only:

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:54
Members only:

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:25

Stufferdt

Oe ist?

Naar aanleiding van bovenstaande en het gevoel onvoldoende waardering te krijgen, per afgelopen 1 februari een andere baan gevonden. Tijd voor een update :)

Members only:

Heel blij met overstap. Qua alles een vooruitgang voor mijn gevoel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:16
Members only:

[Voor 18% gewijzigd door perspectivebass op 20-03-2023 20:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:18
Het volgende aanbod aangenomen.

Members only:

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Nieuw jaar, nieuw salaris!

Members only:

I want to live forever, so far.. so good.

• DansPants
rustybolt schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:12:
Het volgende aanbod aangenomen.

***members only***
Members only:

• rustybolt
Members only:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Caelorum
Members only:

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55

ThePsycho

Biertje?

Members only:

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:57
Members only:

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55

ThePsycho

Biertje?

Members only:

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:57
Members only:

• Naccer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:03
Ik heb een ander aanbod gekregen van een andere werkgever, waar ik nog niet helemaal zeker over ben. Heeft iemand feedback?

Members only:

• rustybolt
Members only:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Naccer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:19:
Ik heb een ander aanbod gekregen van een andere werkgever, waar ik nog niet helemaal zeker over ben. Heeft iemand feedback?

***members only***
Members only:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Naccer
  • Laatst online: 15:03
Members only:

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:36
Members only:

[Voor 5% gewijzigd door Barrybobslee op 21-03-2023 16:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Netto? No way, ik betaal met 23.000 fiscaal met 22% zo'n 200€ 'niet echt' netto. Want zelf een auto bekostigen kost ook netto geld.
Maar als je de discussie hierover met mij wilt aangaan of mij wilt overtuigen dat ik een dief van mijn eigen portemonnee ben nodig ik je hier: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 van harte uit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:25
True schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:59:
[...]

[ot]Netto? No way, ik betaal met 23.000 fiscaal met 22% zo'n 200€ 'niet echt' netto. Want zelf een auto bekostigen kost ook netto geld.
Maar als je de discussie hierover met mij wilt aangaan of mij wilt overtuigen dat ik een dief van mijn eigen portemonnee ben nodig ik je hier: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 van harte uit :)
En een auto van 50K kost weer meer. De info is niet gegeven, dus voor ons is het gissen.

Daarnaast zou ik liever een hoog salaris ontvangen dan een auto van de zaak met bijkomende beperkingen. Zeker als je grotendeels vanuit huis werkt, betaal je voor een auto die je, waarschijnlijk, weinig gebruikt. Sowieso worden auto’s van de zaak vaak positiever benaderd dan in de praktijk. Natuurlijk rij je een luxere auto en zijn veel mensen materialistisch ingesteld, maar is het echt nodig? Koop een tweedehands voor 15K, verkoop het na een paar jaar weer voor 10K en je hebt goedkoop een eigen auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Met de huidige bijtelling (16% over eerste 30.000, alles daarna 22%) kost een elektrische auto iets meer dan 400 euro netto per maand. Geen auto en mobiliteitsbudget van bijvoorbeeld 800 euro bruto laten uitbetalen levert toch al gauw 300 netto per maand op. Als je dus weinig rijd/veel thuiswerkt is dat aardig aan de prijs. Ik persoonlijk vind het gemak van een leaseauto ook wat waard maar ga goed nadenken over een eventuele nieuwe leaseauto (ik rij nu een Model 3 met volledige 4% bijtelling, kosten: 100 euro netto per maand).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lE7
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:47
Ik dacht altijd dat een lease auto velenmalen goedkoper zou zijn dan zelf een auto kopen en onderhouden. Maar ik geloof dat zakelijk leasen echt ongeveer €1000 netto kan kosten in een maand.

Stel je voor, je hebt een lease budget van 850-950 euro;
- Je wilt een auto leasen die kost 1050 pm, dan betaal je ook nog eigen bijdrage.
- Je betaalt bijtelling, kan zomaar 350-450 netto zijn.
- Je kon ervoor kiezen om het lease budget uit te laten keren (= extra 850-950 bruto in de maand).

Als je dit allemaal bij elkaar optelt is het gebruik maken van een leaseauto niet zo aantrekkelijk. Vooral niet in een tijd waar we veel thuis werken.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

lE7 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:02:
Ik dacht altijd dat een lease auto velenmalen goedkoper zou zijn dan zelf een auto kopen en onderhouden. Maar ik geloof dat zakelijk leasen echt ongeveer €1000 netto kan kosten in een maand.

- Je wilt een auto leasen die kost 1050 pm, dan betaal je ook nog eigen bijdrage.
- Je kon ervoor kiezen om het lease budget uit te laten keren (= extra 850-950 bruto in de maand).

Als je dit allemaal bij elkaar optelt is het gebruik maken van een leaseauto niet zo aantrekkelijk. Vooral niet in een tijd waar we veel thuis werken.
Ik heb dit tot in den treuren doorgerekend. En het is afhankelijk van een aantal zaken, voornamelijk lease budget (duh), welke auto je genoegen mee neemt als je zelf koopt (nieuw, kop eraf of 5 jaar oud) en hoeveel km/jaar je rijdt.

Bij mijn vorige werkgever had ik een lease auto die me 40ct/km kostte (bijtelling + lease vergoeding) / aantal km. Ik rij nu privé een nieuwe XC60 welke me 55ct/km kost. Dus dus duurder, maar dat was mijn eigen keuze.

Voornamelijke invloed is dat ik nog maar 20k per jaar rijdt ipv 40k, dus de kosten worden over minder km afgeschreven. Ook rij ik nu een klasse hoger.

[Voor 5% gewijzigd door JackBol op 21-03-2023 21:07]

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-03 04:48

Goedkoopste is een auto leasen waar de kop vanaf is, dus bijvoorbeeld met 20.000 op de teller oftewel vrijwel nieuw. Je schrikt hoeveel dat goedkoper is dan een nieuwe. Scheelt honderden euro's.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:40
CryptoNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:42:
[...]

Goedkoopste is een auto leasen waar de kop vanaf is, dus bijvoorbeeld met 20.000 op de teller oftewel vrijwel nieuw. Je schrikt hoeveel dat goedkoper is dan een nieuwe. Scheelt honderden euro's.
Ik kan helaas, nu de leaseregeling op papier staat, ook mijn budget niet uitgekeerd krijgen. Ik spring op de eerste gebruikte elektrische auto met een realistische range van 300 km+ met 8% bijtelling (ID.3?). Ik mag gelukkig wel mijn leasetermijn aanpassen op de geldigheid van de korting op de bijtelling, waardoor je met een gebruikte auto met inderdaad 20k-35k km van rond de €40k (grofweg) netto niet meer dan €160 kwijt bent uit je nettosalaris. Wat het mijn werkgever dan kost boeit me eigenlijk niet zo meer.

Ik laat die levertijden van 12+ maanden en bovendien onzekerheid over de precieze kosten graag aan me voorbijgaan.

Gelukkig is het bedrag bij mijn werkgever riant genoeg om zo'n beetje alles te kunnen leasen onder de €65k, dus dat moet wel lukken.

[Voor 4% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 21-03-2023 21:51]

• CryptoNL
Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:49:
[...]

Ik kan helaas, nu de leaseregeling op papier staat, ook mijn budget niet uitgekeerd krijgen. Ik spring op de eerste gebruikte elektrische auto met een realistische range van 300 km+ met 8% bijtelling (ID.3?). Ik mag gelukkig wel mijn leasetermijn aanpassen op de geldigheid van de korting op de bijtelling, waardoor je met een gebruikte auto met inderdaad 20k-35k km van rond de €40k (grofweg) netto niet meer dan €160 kwijt bent uit je nettosalaris. Wat het mijn werkgever dan kost boeit me eigenlijk niet zo meer.

Ik laat die levertijden van 12+ maanden en bovendien onzekerheid over de precieze kosten graag aan me voorbijgaan.

Gelukkig is het bedrag bij mijn werkgever riant genoeg om zo'n beetje alles te kunnen leasen onder de €65k, dus dat moet wel lukken.
Goedkoopste is nog altijd financiële lease aangezien je geen km beperking hebt. Wel een nieuwe tot vrij nieuwe nemen ivm geen onderhoud etc.

Ik heb dat gedaan met een Audi E-Tron. Kost mij € 275 lease, maar kreeg veel meer dan dat aan mobiliteitsbudget plus reiskosten. Nu ga ik hem verkopen en hij levert nu meer op dan het openstaande leasebedrag omdat die tweedehands markt nu helemaal sky high aan het gaan is

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:40
CryptoNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:57:
[...]

Goedkoopste is nog altijd financiële lease aangezien je geen km beperking hebt. Wel een nieuwe tot vrij nieuwe nemen ivm geen onderhoud etc.

Ik heb dat gedaan met een Audi E-Tron. Kost mij € 275 lease, maar kreeg veel meer dan dat aan mobiliteitsbudget plus reiskosten. Nu ga ik hem verkopen en hij levert nu meer op dan het openstaande leasebedrag omdat die tweedehands markt nu helemaal sky high aan het gaan is
Mijn werkgever staat in voor extra kilometers bij operationele lease. Kost mij dus niets. Dat zal misschien niet voor iedereen gelden. Bovendien ga ik waarschijn vér onder budget zitten voor een lagere bijtelling, dus klagen zullen ze niet.

Ik heb berekend dat ik meer kwijt ben aan privé rijden van mijn huidige auto van 10+ jaar oud dan het leasen van een elektrische auto.

• CryptoNL
Bark_At_The_Cat schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:16:
[...]

Mijn werkgever staat in voor extra kilometers bij operationele lease. Kost mij dus niets. Dat zal misschien niet voor iedereen gelden. Bovendien ga ik waarschijn vér onder budget zitten voor een lagere bijtelling, dus klagen zullen ze niet.

Ik heb berekend dat ik meer kwijt ben aan privé rijden van mijn huidige auto van 10+ jaar oud dan het leasen van een elektrische auto.
Ik heb geen bijtelling en geen beperking kilometers. Goedkoper kan haast niet :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Caelorum

Die netto eigen bijdrage omdat je boven het leasebudget zit mag je van de bruto bijtelling aftrekken. Dus dan zakt die ook al.
Daarnaast moet je wel appels met appels vergelijken, dus hetzelfde model. En dan is een lease budget laten uitkeren en daar een financial lease + reservering voor onderhoud vaak toch wel duurder voor courante auto's. Het wordt pas interessant als je 5+ jaar oude auto's gaat bekijken.

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:18
CryptoNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:57:
[...]

Totaal off topic maar toch, let op dat dit niet een fin lease is zonder restwaarde! Die is waarschijnlijk vrij hoog ingezet en betaal je dus elke maand een smak rente voor een vervoersmiddel.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 00:21

Wat denk je dat een beetje auto kost? Onder de 20.000 euro heb je tweedehands niet zoveel meer. Je moet dat geld natuurlijk wel eerst sparen/voorschieten. Verder zit je bij elke tank beurt zo 100 euro netto af te tikken. Voor je het weet betaal je zo 600-700 euro netto per maand. Het lease budget levert je maximaal zo’n 450 euro per maand op waarbij alle risico’s van banden en dure reparaties bij jou liggen.
Je hebt dan wel alle vrijheid om te kiezen wat je wilt maar daar betaal je dan ook stevig voor.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Members only:

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 21:41
Erwin1967 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 00:22:
[...]

Wat denk je dat een beetje auto kost? Onder de 20.000 euro heb je tweedehands niet zoveel meer. Je moet dat geld natuurlijk wel eerst sparen/voorschieten. Verder zit je bij elke tank beurt zo 100 euro netto af te tikken. Voor je het weet betaal je zo 600-700 euro netto per maand. Het lease budget levert je maximaal zo’n 450 euro per maand op waarbij alle risico’s van banden en dure reparaties bij jou liggen.
Je hebt dan wel alle vrijheid om te kiezen wat je wilt maar daar betaal je dan ook stevig voor.
Maar als je gaat leasen mis je dat leasebudget van 450 euro en komt er nog bijtelling bij. Met de huidige bijtelling i.c.m. hoge aanschafwaarde van een beetje auto is dat ook niet mals, dus in de meeste gevallen is het financieel alleen maar interessant om te leasen als je relatief veel kilometers maakt. En er zijn natuurlijk nog tal van andere redenen te bedenken waarom je WEL wil leasen, maar als je puur kijkt naar de financiën is het vaak echt niet zo voordelig meer.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Kleine verwijzing naar de Topic Warning: discussies graag in andere kanalen. Lease hoeft ook echt niet zo uitgebreid besproken te worden.

No good deed goes unpunished.

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:47
Jaar verder, tijd voor weer een update

Members only:

In 2.5 jaar veel groei gemaakt, en met in totaal vijf 'promoties' een functie bereikt dat gezien kan worden als serieuze Medior. In de zomervakantie een leuke (onverwachte) verhoging+promotie gekregen, en in eind 2022 een vrij matige verhoging ondanks een zeer positieve beoordeling (en extra promotie).

Die twee verhogingen samen compenseerde net de hoge inflatie. Dit aangegeven ('twee promoties en netto er niet op vooruit'), en nu een karige verhoging erbij gekregen van €100.

Ik vind het echt een leuke plek waar ik werk, maar ik heb het idee dat ik qua salaris eerder aan de onderkant van de markt zit dan gemiddeld. Het team waar ik in werk staat bekend als productief en zeer soepel lopend, en ben sociaal erg gewild binnen het bedrijf (ga mee naar beurzen etc.). Ben ik nou zo gek, of valt het allemaal wel mee en is dit salaris realistisch voor een Medior full-stackers (met focus op front-end)?

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ChapDDR schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:20:
[...]

Jaar verder, tijd voor weer een update

***members only***

In 2.5 jaar veel groei gemaakt, en met in totaal vijf 'promoties' een functie bereikt dat gezien kan worden als serieuze Medior. In de zomervakantie een leuke (onverwachte) verhoging+promotie gekregen, en in eind 2022 een vrij matige verhoging ondanks een zeer positieve beoordeling (en extra promotie).

Die twee verhogingen samen compenseerde net de hoge inflatie. Dit aangegeven ('twee promoties en netto er niet op vooruit'), en nu een karige verhoging erbij gekregen van €100.

Ik vind het echt een leuke plek waar ik werk, maar ik heb het idee dat ik qua salaris eerder aan de onderkant van de markt zit dan gemiddeld. Het team waar ik in werk staat bekend als productief en zeer soepel lopend, en ben sociaal erg gewild binnen het bedrijf (ga mee naar beurzen etc.). Ben ik nou zo gek, of valt het allemaal wel mee en is dit salaris realistisch voor een Medior full-stackers (met focus op front-end)?
Je bent relatief laag begonnen en als je aan een CAO gebonden bent kom je daar niet zo makkelijk van af.

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:39
@ChapDDR Zes keer een verhoging in 2,5 jaar tijd is wel bovengemiddeld frequent. Ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die dat in diens eerste 2,5 (fulltime) werkjaren had. (Maar eerlijk: Ik heb weinig mensen in mijn omgeving die exact in de afgelopen drie jaar hun informatica-gerelateerde master hebben gehaald.)

Wat betreft het bedrag: Je geeft aan dat je al aan de bel hebt getrokken dat je niet tevreden was met je salaris(verhogingen) en kreeg er toen 100 bruto bij, waar je ook niet blij mee bent. In dat geval kun je het best goed gaan rondkijken.
Als je dan een andere, leuke baan vindt met een beter salaris ben je blij (let wel even op of daar ook zo frequent naar verhogingen wordt gekeken, niet dat je leuk instapt, maar vervolgens baalt omdat de volgende salarisstap juist weer veel langer op zich laat wachten). En als je dat niet vindt, soit, dan ben je vermoedelijk ook blijer/tevredener met wat je nu hebt. Dus welke kant het muntje ook opvalt: Je bent waarschijnlijker dan blijer.

Je huidige reistijd is overigens wel erg chill.

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:29
<knip> Modbreak gemist?

[Voor 98% gewijzigd door Ardana op 23-03-2023 21:00]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
<knip> Modbreak gemist?

[Voor 97% gewijzigd door Ardana op 23-03-2023 21:00]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:26
<knip> Modbreak gemist?

[Voor 94% gewijzigd door Ardana op 23-03-2023 21:00]

• Branco Walter
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 17:17
...

[Voor 198% gewijzigd door Branco Walter op 24-03-2023 17:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kaaskaakje123
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:12
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: Medewerker Beheer ICT MBO 3
• Werkervaring: 5 Jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland
• Certificeringen / cursussen ITIL v4, MS-900, AZ-900, AZ-104

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Coördinator
• Werkgever/branche: Energie
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 45 (27 vakantiedagen + 18 ATV dagen)
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 35 minuten
• Thuiswerken: 1 dag per week
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3800 bruto per maand
• Vakantiegeld: 9%
• Bonus, toeslagen, etc: €2 euro vergoeding per thuiswerkdag
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €49.700

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 60%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak t.w.v. €35.000 met een bijtelling van 8%

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jaartje verder : https://gathering.tweaker...message/71317318#71317318

Veel weer veranderd. Ik ben uit het bedrijf gestapt wat opgezet was. Nu weer lekker fulltime bezig voor mijzelf. (Cijfers zijn weer geupdate 😇)

Members only:

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Kouwe81
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:41
Kaaskaakje123 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:15:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: Medewerker Beheer ICT MBO 3
• Werkervaring: 5 Jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland
• Certificeringen / cursussen ITIL v4, MS-900, AZ-900, AZ-104

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Coördinator
• Werkgever/branche: Energie
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 45 (27 vakantiedagen + 18 ATV dagen)
• Thuiswerken: 1 dag per week

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3800 bruto per maand
• Bonus, toeslagen, etc: €2 euro vergoeding per thuiswerkdag
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €49.700

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 60%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak t.w.v. €35.000 met een bijtelling van 8%
Dit doe je goed. 5 jaar ervaring, nu al coördinator, en een flink salaris + arbeidsvoorwaarden. Lekker hoor :)
Hoe ben je daar zo ineens ingerold?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orangelights23
@Tylen, je verhaal zou wat completer zijn en makkelijker om te vergelijken als je aangeeft hoeveel uur je werkt, hoeveel uur declarabel en hoeveel je uurtarief is. Snap dat met name dat laatste punt gevoelig zou kunnen zijn (of juist weer niet omdat dit transparant is), maar het biedt dan wel daadwerkelijk vergelijkingsmateriaal. Ik had vorig jaar iets van 250K omzet en iets van 500 declarabele uren, maar door slim werken en wat producten te verkopen, heb ik de omzet omhoog kunnen knallen. Als ik dat neerzet als mijn werk, wat slechts een bijbaan is naast mijn main job, geeft dat een vertekend beeld.

Hoe dan ook, mooie omzet!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Orangelights23 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:04:
@Tylen, je verhaal zou wat completer zijn en makkelijker om te vergelijken als je aangeeft hoeveel uur je werkt, hoeveel uur declarabel en hoeveel je uurtarief is. Snap dat met name dat laatste punt gevoelig zou kunnen zijn (of juist weer niet omdat dit transparant is), maar het biedt dan wel daadwerkelijk vergelijkingsmateriaal. Ik had vorig jaar iets van 250K omzet en iets van 500 declarabele uren, maar door slim werken en wat producten te verkopen, heb ik de omzet omhoog kunnen knallen. Als ik dat neerzet als mijn werk, wat slechts een bijbaan is naast mijn main job, geeft dat een vertekend beeld.

Hoe dan ook, mooie omzet!
Er is meer omzet. Ik haal niet alles uit de BV's.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Orangelights23
Kan weg.

[Voor 94% gewijzigd door Orangelights23 op 28-03-2023 13:15]

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• Crip.
  • Laatst online: 14:40
Eens wat anders dan de ICT :) !
Members only:

[Voor 4% gewijzigd door Crip. op 26-03-2023 21:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Crip. schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:43:
Eens wat anders dan de ICT :) !
Belangrijk werk. Goed om te zien dat daar ook fatsoenlijk voor betaald wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:27
Members only:

Aan de ene kant: Erg tevreden over het werk dat ik doe, de collega's en de vrijheid die er is. Het salaris is... volgens mij niet slecht, dit jaar. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook top.

Members only:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Caelorum
Members only:

[Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 27-03-2023 08:02]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• B-Real
Als je zo belangrijk/onmisbaar zou zijn dan zou je er ook voor betaald worden niet waar? ;)

Indien je elders echt zoveel meer zou kunnen verdienen dan zou ik zeker eens op gesprek gaan :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
ikt schreef op maandag 27 maart 2023 @ 00:52:
***members only***

Aan de ene kant: Erg tevreden over het werk dat ik doe, de collega's en de vrijheid die er is. Het salaris is... volgens mij niet slecht, dit jaar. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook top.

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Raw Freakz
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:44
Members only:

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:17
Tijd voor een update!
Heb het bestaan van dit topic altijd heel fijn gevonden en er ook veel aan gehad, dan moet je ook af en toe wat terug geven :)
Members only:

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Aardappelbakker
  • Laatst online: 16:42
Al langere tijd aan het meelezen hier. En ik zag net een salaris uit een andere sector dan de IT en dacht, dat kan ik ook :9 Vanaf 1 mei heb ik een nieuwe baan met onderstaande voorwaarden.

Members only:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00

FunkyTrip

Funky vidi vici!

B-Real schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:17:
Als je zo belangrijk/onmisbaar zou zijn dan zou je er ook voor betaald worden niet waar? ;)

Indien je elders echt zoveel meer zou kunnen verdienen dan zou ik zeker eens op gesprek gaan :)
Ik vraag me dan altijd af hoe zo'n gesprek gaat. Zelf zou ik denk ik zorgen dat ik een mooie aanbieding heb van een ander bedrijf. En dat netjes melden. Zo van 'joh, ik werk hier nu 8 jaar met plezier, maar vind mijn beloning wat aan de karige kant tov de markt. Graag wil ik hier blijven werken, maar heb onlangs een leuke aanbieding gekregen dat mijn werkelijke marktwaarde heeft doen realiseren. Kunnen jullie dit matchen?"

En dan graag of niet en echt daad bij woord voegen en weg gaan dan.

Dit dus.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Ik vraag me dan altijd af hoe zo'n gesprek gaat. Zelf zou ik denk ik zorgen dat ik een mooie aanbieding heb van een ander bedrijf. En dat netjes melden. Zo van 'joh, ik werk hier nu 8 jaar met plezier, maar vind mijn beloning wat aan de karige kant tov de markt. Graag wil ik hier blijven werken, maar heb onlangs een leuke aanbieding gekregen dat mijn werkelijke marktwaarde heeft doen realiseren. Kunnen jullie dit matchen?"

Als je je hier niet comfortabel bij voelt kun je ook een paar vergelijkbare vacatures zoeken met een salarisrange. Dat is wat minder sterk in een onderhandeling maar kan misschien ook helpen.

• B-Real
FunkyTrip schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Dat laatste sowieso, want een 2e keer nemen ze je anders niet meer serieus.

En ach, hoe zo’n gesprek gaat. Wellicht hoef je het gesprek niet te voeren, neem je gewoon ontslag en laat je de echte reden in het midden.

Ik denk dat je ook niet de illusie moet hebben als je nu, na open kaart te hebben gespeeld, er (stel) 25% bij krijgt dat je dan volgend jaar ook weer 10% krijgt. Dat zal dan ook wel wat gematigd worden, totdat je over een paar jaar weer in een zelfde situatie zit.

Dat is in elk geval mijn overweging geweest een aantal jaren terug. Kon netto meer gaan verdienen dan dat ik bruto kreeg, had niet het idee dat mijn werkgever dat ging matchen. Zat er prima op mijn plek, maar dat zit je vlot genoeg elders ook weer :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DansPants
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• HSG
  • Laatst online: 12:59
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Jammer dat het dan wel opeens kan he, voor mij zou het dan een afgeronde zaak zijn.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DansPants
Secsytime schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Jammer dat het dan wel opeens kan he, voor mij zou het dan een afgeronde zaak zijn.
Ik had die instelling initieel ook. Maar heb samen met mijn partner het uren gehad over de voor en nadelen van het wel of niet switchen. Waar onder aan de streep bij dezelfde werkgever blijven een betere keuze was.
(Als ik het had bekeken als twee aanbiedingen van andere werkgevers had ik dit aanbod gekozen)

Dus ik heb het sentiment opzij gezet en heb er an sich geen spijt van. Maar wel een duidelijk les geweest dat loyaliteit helaas niet beloond wordt zoals switchen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SjonSaus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15
Members only:

[Voor 5% gewijzigd door SjonSaus op 28-03-2023 19:21]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:33
Sinds enkele maanden een nieuwe baan:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: ICT MBO 4
• Werkervaring: 10+ Jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland
• Certificeringen / cursussen: Vele MS certificeringen

2. Wat doe je:
• Functie: Teamlead Azure 10 FTE
• Werkgever/branche: Financiele sector
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Aantal vakantiedagen: 35 (27 vakantiedagen + 8 ATV dagen)
• Thuiswerken: 4x per week

3. Arbeidsvoorwaarden:
• Vast maandsalaris (bruto): €8000 bruto per maand
• Mobiliteit: Auto van de zaak
Pagina: 1 ... 163 164 165 Laatste

Let op:
De TS is geüpdate: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee