Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 13:40
het scheelt dat de route eigenlijk file loos is gelukkig. ( a73 naar het noorden voornamelijk ).
Situatie is ; geen kinderen, wel een hond ;)

De uitdaging is er zeker! Auto rijden vind ik normaal wel leuk, de vraag is idd, of het 9u per week leuk is :)
aan de andere kant, wel ~50% meer salaris, en secundaire voorwaardes ook beter.

lastige keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Androo schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:45:
het scheelt dat de route eigenlijk file loos is gelukkig. ( a73 naar het noorden voornamelijk ).
Situatie is ; geen kinderen, wel een hond ;)

De uitdaging is er zeker! Auto rijden vind ik normaal wel leuk, de vraag is idd, of het 9u per week leuk is :)
aan de andere kant, wel ~50% meer salaris, en secundaire voorwaardes ook beter.

lastige keuze.
Reken je netto uurloon per gewerkte uur (incl. reizen) eens uit en doe hetzelfde ook voor je aanbod (incl. reizen). Daarbij kun je ook je vraagtekens zetten of je bij zo'n salaris kunt verwachten dat je werk ook past binnen de contracturen. Netto hakt die 49,50% er wel in en je leaseauto die je privé wilt rijden is ook voor 49,50% in de bijtelling belast.
Ik betwijfel het of je huidig salaris wel +50% wordt als je het eerlijk narekent.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 13:40
True schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:51:
[...]

Reken je netto uurloon per gewerkte uur (incl. reizen) eens uit en doe hetzelfde ook voor je aanbod (incl. reizen). Daarbij kun je ook je vraagtekens zetten of je bij zo'n salaris kunt verwachten dat je werk ook past binnen de contracturen. Netto hakt die 49,50% er wel in en je leaseauto die je privé wilt rijden is ook voor 49,50% in de bijtelling belast.
Ik betwijfel het of je huidig salaris wel +50% wordt als je het eerlijk narekent.
ja eens, netto zal het 'minder' worden omdat ome belastingdienst om de hoek komt kijken.
Uitdaging is wat mij betreft het belangrijkste die meetelt in de overweging.
Op mijn leeftijd, dit soort functie is krijgen is wat mij betreft ook een compliment waard, en bied perspectief voor de toekomst als ik een organisatie van 'niveau' goed kan leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-10 16:44

TurboNick3

Thedutchtravellers

Androo schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:28:

Reistijd: 1 uur 15min enkele reis, maar wel 3 dagen op kantoor en 2 dagen thuis.

Wat denken jullie?
Heel persoonlijk natuurlijk.
Maar uit eigen ervaring heerlen -> eindhoven was jaren geleden al vaak langer dan 1,5uur rijden en vooral op dinsdag ochtend of vrijdag middag betekend dat 06:00 vertrekken en 19:00 pas thuis.
Je gaat dan weinig van je eigen prive tijd op zo'n dag overhouden. Ik ben daarom (na 7jaar 4x per week 11 uur of langer per dag van huis) verhuisd naar brabant. en zou echt nooit meer kiezen voor zulke dagen. zeker niet nu verkeer steeds drukker word. maar dat is persoonlijk na het zelf ervaren te hebben en inmiddels een gezin, wat ik toen nog niet had.

Succes met je beslissing

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

jongetje schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:56:
[...]

Dat is dan iets persoonlijks of dat heerlijk is. Ik vind het ook leuk om auto te rijden, maar niet 3 dagen in de week door de spits naar mijn werk toe.
Op welke route rijd jij zonder file 1:15 minuten door in de spits? Als ik zonder files 1:15 minuten moet rijden, is dan in de spits minimaal een half uur langer. Dan zit je opeens 1:45 minuten tot 2uur enkele reis in de auto...
Euh zeewolde -> leeuwarden is file vrij ;). En dat is 1,5 uur ;). En zo kan ik er nog wel meer verzinnen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontender
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06:14
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Frontender op 26-09-2025 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breud
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-10 16:34
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: HBO opleiding
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: SAP consultancy
• Werkgever/branche: Software consultancy
• (Werk) Locatie(s): Remote
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 0 minuten
• Thuiswerken: 5 dagen per week
• Werkdruk: Goed te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5600
• Vakantiegeld: 8,33%
• Bonus, toeslagen, etc: € 83 bruto toeslag ziektekosten verzekering
• Netto onkosten regeling € 250 per maand (elke maand gegarandeerd)
• Dertiende/veertiende maand: Jaarlijkse bonus op basis van prestaties bedrijf. Gemiddeld 1 maandsalaris bonus.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 80000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €70 ongeveer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: Lease auto van de zaak. Budget 1000 euro, 0 euro eigen bijdrage. Indien gekozen wordt voor eigen vervoer wordt het lease budget uitbetaald.
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 12000 op basis van lease budget.

Totaal € 80000 + € 12000 = € 92.000

Ik verdien niet slecht, maar merk dat ik de laatste jaren weinig sprongen heb gemaakt in salaris. Gezien de reacties op tweakers denk ik dat er met mijn ervaring en kennis meer uit te halen valt.

WP: ZCR-80YA-300 / RST30C-VM2ED + PUHZ-SHW80YAA PV: 4350 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handvat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 14:58
*knip* goedbedoeld, maar niet toegestaan

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 27-09-2025 08:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:22
Amplified schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:53:
Kleine update, mooie stap weer gemaakt in het afgelopen jaar. :)

***members only***
Weer een jaartje verder, dus eens tijd voor een update:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breud
Hoed salaris vergeleken met mijn salaris met 17 jaar relevante ervaring. Proef zeker dat er ruimte is voor flinke verbetering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Frontender en @Breud jullie pensioen… dat is echt heel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontender
  • Laatst online: 06:14
Tylen schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:19:
@Frontender en @Breud jullie pensioen… dat is echt heel erg laag.
Klopt, de inleg vanuit de werkgever valt erg tegen. Maar goed, ik vul zelf aan totdat de jaarruimte gevuld is. Als ik het goed begrijp is dat ook het maximum dat jaarlijks belastingvrij mag worden ingelegd. Dat de werkgever daar slechts een klein deel van inlegt is jammer, maar zou qua hoogte van het pensioen niet uit moeten maken, toch? Juist omdat ik zelf de rest aanvul.

• Banaantj3
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:11
Breud schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:55:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: HBO opleiding
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: SAP consultancy
• Werkgever/branche: Software consultancy
• (Werk) Locatie(s): Remote
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 0 minuten
• Thuiswerken: 5 dagen per week
• Werkdruk: Goed te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5600
• Vakantiegeld: 8,33%
• Bonus, toeslagen, etc: € 83 bruto toeslag ziektekosten verzekering
• Netto onkosten regeling € 250 per maand (elke maand gegarandeerd)
• Dertiende/veertiende maand: Jaarlijkse bonus op basis van prestaties bedrijf. Gemiddeld 1 maandsalaris bonus.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 80000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €70 ongeveer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: Lease auto van de zaak. Budget 1000 euro, 0 euro eigen bijdrage. Indien gekozen wordt voor eigen vervoer wordt het lease budget uitbetaald.
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 12000 op basis van lease budget.

Totaal € 80000 + € 12000 = € 92.000

Ik verdien niet slecht, maar merk dat ik de laatste jaren weinig sprongen heb gemaakt in salaris. Gezien de reacties op tweakers denk ik dat er met mijn ervaring en kennis meer uit te halen valt.
- Pensioen bizar slecht idd
- Is 5d thuiswerk structureel of afhankelijk van opdracht? Anders is die wat dat betreft overbodige mobiliteitsvergoeding natuurlijk wel (te) fantastisch.
- Salaris is echt niet verkeerd, maar sterk afhankelijk van rol en ook gedeeltelijk klant(regio/uurloon). Uiteindelijk kun je als goede senior nog wel wat omhoog.

Maar als kantekening wel: degene in mijn team die door de 6 zijn, vervullen wel lead rollen op (grote) projecten en doen er presales of andere relevante taken naast.

Op een gegeven moment is de rek er qua vast maandsalaris wel uit, in dat geval kun je nog wel het gesprek aangaan vwb de bonuscomponent.

• Breud
Pensioen is een foutje :). Blijven staan toen ik de post van een andere tweaker kopieerde. Volgens mij doet mijn bas 2/3e en ik 1/3e inleg.

Ik werk eigenlijk sinds corona al fulltime thuis. Af en toe ga ik naar kantoor voor de sociale contacten maar ik heb gemerkt dat ik in dit vak prima remote kan werken. Ben dan zelfs productiever dan op kantoor, waar ik als adhd’er wordt afgeleid :)

Uiteraard wel sterk afgankelijk van de wensen van de klant. Als ze willen dat ik op kantoor ben, dan ben ik er ook. Klantvraag staat centraal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 17:35
Update:
Members only:

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
Members only:

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
Breud schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:16:
Volgens mij doet mijn bas 2/3e en ik 1/3e inleg.
Hoeveel euro hebben we het dan over?

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 17:35
Members only:

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:01
@FDMK naar de totale package kijken (bonus doet er an sich niet toe zolang je maandelijks/jaarlijks op het zelfde uit komt.

Verder denk ik dat je qua salaris marktconform zit. Je kan vast meer verdienen als je erom vraagt maar ik zou geen enorme sprongen verwachten tenzij je echt in de top van je werkveld zit.

Ook iets om rekening mee te houden is dat de marktwaarde van je vmware kennis sterk zal dalen in de komende 5 jaar. Overal waar ik als consultant kom zijn ze bezig vmware uit te faseren, ook grote corporates die de licentie kosten makkelijk kunnen dragen. Er is geen vertrouwen in Broadcom.

Idempotent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@fotografie999

Is met de trein naar Amsterdam geen optie voor je? Volgens maps zou je dan een uurtje onderweg zijn (daadwerkelijk bestemming even niet meegerekend, kan zomaar er half uur extra zijn). Voordeel is dat je niet door het drukke verkeer hoeft en in de trein kan je ook nog even op je laptop aan het werk.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MainframeX schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:39:
@fotografie999

Is met de trein naar Amsterdam geen optie voor je? Volgens maps zou je dan een uurtje onderweg zijn (daadwerkelijk bestemming even niet meegerekend, kan zomaar er half uur extra zijn). Voordeel is dat je niet door het drukke verkeer hoeft en in de trein kan je ook nog even op je laptop aan het werk.
Ik heb geen rijbewijs dus ga sowieso met het OV. Maar deze Big4 zit in Amsterdam voor het OV niet heel gunstig. Mijn hoop is gevestigd op het aannemen van collega's in de omgeving Utrecht (of meer richting het oosten) zodat voor ons team kantoor Utrecht een optie kan worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
@fotografie999 Als je manager bent dan wil je toch juist je team zien, (informeel)spreken en voelen wat er leeft. Lijkt mij enorm lustig als je 5 dagen per week op je studeerkamer thuis zit. Hoe merk je dan bijvoorbeeld als iemand tegen een burn-out zit of andere zaken spelen wat via de telefoon/teams ed. een drempel kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-10 18:21
jongetje schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:15:
@fotografie999 Als je manager bent dan wil je toch juist je team zien, (informeel)spreken en voelen wat er leeft. Lijkt mij enorm lustig als je 5 dagen per week op je studeerkamer thuis zit. Hoe merk je dan bijvoorbeeld als iemand tegen een burn-out zit of andere zaken spelen wat via de telefoon/teams ed. een drempel kan zijn.
Als de bedrijfscultuur hierop is ingericht en je hebt de juiste mensen, gaat het gelukkig al snel goed. Ik heb zelf twee jaar ongeveer 40 mensen aangestuurd die wereldwijd op verschillende plekken zaten. Er zijn genoeg ‘managertrucjes’ om in te checken bij mensen en gewoon over het leven te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:42
True schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:51:
Netto hakt die 49,50% er wel in en je leaseauto die je privé wilt rijden is ook voor 49,50% in de bijtelling belast.
Het is zelfs (vrijwel) volledig 56% in dit geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dn4mFJA1qElD21deuJ92wxJlgJU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/347dCO5qBzEYRYIahmRXAbVY.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door assje op 06-10-2025 07:43 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-10 10:09
@Breud hoe krijgt jouw bedrijf 250 nettto per maand verantwoord bij de belastingdienst? Of is het bruto meer maar 250 netto?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:43
Na zes jaar consultancy in een midlance constructie weer in loondienst gegaan omdat ik toch graag een wat meer strategische functie wilde.
Members only:

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 15:26

FlyEragon

Alien Monkeys

Waar zoeken jullie tegenwoordig voor nieuwe uitdagingen? Nog steeds LinkedIN? De salarissen die ik hier tegenkom kom ik namelijk niet zo snel daar tegen. Wil de 125-130K doorbreken, maar lijkt lastig zelfs met 15+ jaar in productontwikkeling en kennis van bijna alle engineering disciplines. Of ik ben een slechte onderhandelaar.
Huidige functie als Chief Product Engineer in middelgroot bedrijf en totale package rond 110K. Net een succesvol project afgerond in recordtijd en binnenkort performance gesprek maar wil alvast weer een benchmark doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-10 12:39
FlyEragon schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:07:
Waar zoeken jullie tegenwoordig voor nieuwe uitdagingen? Nog steeds LinkedIN? De salarissen die ik hier tegenkom kom ik namelijk niet zo snel daar tegen. Wil de 125-130K doorbreken, maar lijkt lastig zelfs met 15+ jaar in productontwikkeling en kennis van bijna alle engineering disciplines. Of ik ben een slechte onderhandelaar.
Huidige functie als Chief Product Engineer in middelgroot bedrijf en totale package rond 110K. Net een succesvol project afgerond in recordtijd en binnenkort performance gesprek maar wil alvast weer een benchmark doen.
Voor een tier 3 bedrijf gaan werken of voor jezelf beginnen. In loondienst bij een tier 1 bedrijf is dit wel een beetje het maximale wat er in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:51

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Davidshadow13 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:05:
Na zes jaar consultancy in een midlance constructie weer in loondienst gegaan omdat ik toch graag een wat meer strategische functie wilde.

***members only***
Dat heb je goed voor elkaar! Wat ik me afvraag is hoe jouw ervaring is met die 'onbeperkte' vakantiedagen, want in de praktijk lees/hoor ik vaak dat vakantie alsnog bijna niet opgenomen wordt omdat het werk het niet toelaat (oftewel: bedrijf heeft te weinig capaciteit ingehuurd). Daarnaast zou je volgens de Nederlandse wet minimaal 160 uur per jaar betaald verlof moeten krijgen, er staat nu 'geen'. "Onbeperkt met een minimum van 160 uur" klinkt passender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
Avalaxy schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:46:
[...]

Voor een tier 3 bedrijf gaan werken of voor jezelf beginnen. In loondienst bij een tier 1 bedrijf is dit wel een beetje het maximale wat er in zit.
Dat en ook gewoon aan de top zitten in je vakgebied; aantoonbaar veel relevante projecten waar je veel impact hebt gehad; op de hoogte zijn en kunnen toepassen van de laatste technieken; een visie kunnen vormen en naar dat resultaat toe kunnen werken met andere mensen etc. Het is niet alleen maar achter een computer zitten en alleen met de techniek bezig houden.

Er zijn best wel veel mensen die in een IT baan rollen en zonder een plan een beetje aanmodderen en affentoe van baan wisselen. Ze verdienen niet slecht, maar het is wel een groot verschil met mensen die altijd een plan hebben voor hun carrière en dat ook ten uitvoer brengen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
SayWhatAgain! schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:27:
[...]

Dat heb je goed voor elkaar! Wat ik me afvraag is hoe jouw ervaring is met die 'onbeperkte' vakantiedagen, want in de praktijk lees/hoor ik vaak dat vakantie alsnog bijna niet opgenomen wordt omdat het werk het niet toelaat (oftewel: bedrijf heeft te weinig capaciteit ingehuurd). Daarnaast zou je volgens de Nederlandse wet minimaal 160 uur per jaar betaald verlof moeten krijgen, er staat nu 'geen'. "Onbeperkt met een minimum van 160 uur" klinkt passender.
Ik vermoed hetzelfde als waar je maar 25 vakantiedagen krijgt; als de werkdruk en cultuur van het bedrijf je zo onmisbaar maakt dat je je uren niet opneemt, dan maakt het denk ik niet uit of het nou 25 of onbeperkt is.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:52

matroosoft

Lone Christian

Davidshadow13 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:05:

***members only***
Wat doe je als enterprise architect? Software landschap incl. integraties uitdenken? Of juist op hardware / netwerk gebied of iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MainframeX schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:44:
[...]

Ik vermoed hetzelfde als waar je maar 25 vakantiedagen krijgt; als de werkdruk en cultuur van het bedrijf je zo onmisbaar maakt dat je je uren niet opneemt, dan maakt het denk ik niet uit of het nou 25 of onbeperkt is.
Het maakt wel uit. Want hoe spaar je je uren? Hoe kan je je niet gebruikte uren uit laten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Tylen schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 03:06:
[...]

Het maakt wel uit. Want hoe spaar je je uren? Hoe kan je je niet gebruikte uren uit laten betalen?
Vakantie is om op te nemen en even los te komen van het werk, niet om op te sparen of uit te laten betalen. Daarbij, wat voor zin heeft het om de 5 dagen bovenwettelijke dagen te gaan sparen als je toch geen limiet hebt? Dan neem je dat jaar erna toch gewoon die week extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

jongetje schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:09:
[...]

Vakantie is om op te nemen en even los te komen van het werk, niet om op te sparen of uit te laten betalen. Daarbij, wat voor zin heeft het om de 5 dagen bovenwettelijke dagen te gaan sparen als je toch geen limiet hebt? Dan neem je dat jaar erna toch gewoon die week extra.
Als je nooit van werkgever veranderd snap ik het ja. Maar de gespaarde uren zijn altijd lekker als je ontlsg neemt/krijgt. Dan kan je of eerder weg of laten uitbetalen. En dan kan dus niet als je geen "aantal" aan je uren gekoppeld hebt. Ik zou liever dan gewoon 400 vrije uren per jaar willen. Dan heb je iets om mee te kunnen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Tylen Wettelijk gezien heb je recht op minimaal 20 dagen bij een voltijd dienstverband. En waarom zou je, als je werk af is, niet 2 weken eerder kunnen stoppen en dat van die onbeperkte dagen doen? Je ziet problemen die er niet zijn en als je het onoverkomelijk vind dan moet je dit soort bedrijven vermijden. Daarnaast verander je ook niet elk jaar van baan ben ik aan, dan kun je beter in de detachering werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:14
jongetje schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:21:
@Tylen Wettelijk gezien heb je recht op minimaal 20 dagen bij een voltijd dienstverband. En waarom zou je, als je werk af is, niet 2 weken eerder kunnen stoppen en dat van die onbeperkte dagen doen? Je ziet problemen die er niet zijn en als je het onoverkomelijk vind dan moet je dit soort bedrijven vermijden. Daarnaast verander je ook niet elk jaar van baan ben ik aan, dan kun je beter in de detachering werken.
Juist als je lang in dienst bent en je bovenwettelijke dagen niet vervallen kan je best een leuk potje opbouwen. Bij ons zijn best wat mensen lang in dienst die meer dan een maandsalaris aan dagen hebben opgebouwd, sommigen zelf meerdere maanden. Die krijgen vanwege senioriteit bijv 29 dagen per jaar en gebruiken er dan maar 20. Dan bouw je best wat op.

Tegenwoordig mag je daarom bovenwettelijke dagen nog maar X jaar meenemen (maar dagen voor ingang van die regeling blijven onbeperkt).

Het geven van “onbeperkte” vakantiedagen is vaak vooral in het voordeel van de werkgever om geen, of een lagere, verplichting op te nemen.

Voor mij persoonlijk zou het niet direct een issue zijn. Ik maak mijn dagen op en koop zelfs maximaal bij om op die manier een soort van flexibel parttime te kunnen werken.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Onbeperkt sparen van verlofuren zouden zowel de werkgever (reservering op de balans, die ieder jaar ook met de salarisverhoging mee omhoog gaat) als de werknemer (risico om alles kwijt te raken bij faillissement van de werkgever) niet moeten willen.

Hier mag er 40 uur meegenomen worden naar het volgende jaar, rest wordt uitbetaald. Wettelijk en CAO-technisch niet kloppend, maar wel duidelijk.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas13f
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-10 11:22
Mijn huidige werkgever wordt steeds grilliger omdat we na de fusie niet winstgevend genoeg zijn. Meeste projecten zijn volledig gebasseerd op korte termijn extra omzet maken. Het lijkt erop dat we verkocht worden over 1-3 jaar. Wat is wijsheid, gewoon blijven zitten met mijn huidige pakket of ergens een midlance constructie opzoeken voor hoger salaris en meer uitdaging?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: vmbo, mbo, hbo
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Zeewolde

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer III
• Werkgever/branche: Internationaal fotoproducten bedrijf (fotoboeken e.d.)
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 1uur 15 min, ligt aan hoeveel file er staat
• Thuiswerken: 3 dagen
• Werkdruk: Middelhoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5463
• Vakantiegeld: € 5244,48 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € geen
• Dertiende/veertiende maand: € geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70.800,48

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 1332 (jaarlijks)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: € 2193,24
• Overige: geen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 3525

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-10 16:36
Thomas13f schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:
Mijn huidige werkgever wordt steeds grilliger omdat we na de fusie niet winstgevend genoeg zijn. Meeste projecten zijn volledig gebasseerd op korte termijn extra omzet maken. Het lijkt erop dat we verkocht worden over 1-3 jaar. Wat is wijsheid, gewoon blijven zitten met mijn huidige pakket of ergens een midlance constructie opzoeken voor hoger salaris en meer uitdaging?

[...]
dat is grootdeels afhankelijk van jouw situatie, en daar weten we niet zo veel van.
je kunt voor jezelf dit overwegen:
Wat heb je per maand nodig om van te kunnen leven.
word je gelukkig van de huidige situatie icm je prive leven, of word je gelukkiger van de nieuwe uitdaging, en heb je daar ruimte voor?
Die keuzes moet je zelf maken ;)

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
Thomas13f schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:

[...]
Bij midlance is de hoogte van je salaris bepaald op het uurtarief dat ze kunnen bemiddelen bij de opdrachtgever. Wat heb je afgelopen 5 jaar gedaan en waar denk je op uit te komen qua tarief? Persoonlijk vind ik mid of freelancen pas interessant worden zodra je de senior tarieven (120+) kan rekenen. Ik heb in mijn carrière maar weinig echte seniors gezien die 5 jaar werkervaring hebben.

Oh en wat @pc_freak1 zegt, niets gaat boven werkplezier.

[ Voor 3% gewijzigd door MainframeX op 09-10-2025 13:21 ]

Idempotent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-10 11:22
Members only:
Voorzichtig aan het rondkijken voor een stap omhoog, meer leidinggevende rol.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Mr Hackenbacker schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:33:
***members only***

Voorzichtig aan het rondkijken voor een stap omhoog, meer leidinggevende rol.
Members only:
Uit interesse; waarom wil je een meer leidinggevende rol?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05

Zenix

BOE!

VidaR-9 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:38:
[...]

Juist als je lang in dienst bent en je bovenwettelijke dagen niet vervallen kan je best een leuk potje opbouwen. Bij ons zijn best wat mensen lang in dienst die meer dan een maandsalaris aan dagen hebben opgebouwd, sommigen zelf meerdere maanden. Die krijgen vanwege senioriteit bijv 29 dagen per jaar en gebruiken er dan maar 20. Dan bouw je best wat op.

Tegenwoordig mag je daarom bovenwettelijke dagen nog maar X jaar meenemen (maar dagen voor ingang van die regeling blijven onbeperkt).

Het geven van “onbeperkte” vakantiedagen is vaak vooral in het voordeel van de werkgever om geen, of een lagere, verplichting op te nemen.

Voor mij persoonlijk zou het niet direct een issue zijn. Ik maak mijn dagen op en koop zelfs maximaal bij om op die manier een soort van flexibel parttime te kunnen werken.
Inderdaad, bij de Rijksoverheid kan je 3600 uur sparen, waarbij ik elk jaar zo'n 300 uur spaar, op dit moment heb ik een pot van 25 weken :P De uren koop je op basis van huidige uurloon, maar je krijgt met salaris verhogingen er dus meer geld ook voor terug, dus mooie spaarpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Laatst online: 18:50
Zenix schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:00:
[...]

Inderdaad, bij de Rijksoverheid kan je 3600 uur sparen, waarbij ik elk jaar zo'n 300 uur spaar, op dit moment heb ik een pot van 25 weken :P De uren koop je op basis van huidige uurloon, maar je krijgt met salaris verhogingen er dus meer geld ook voor terug, dus mooie spaarpot.
mits je salarisverhoging per jaar meer is dan wat eventuele beleggingen met dat geld doen etc natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

doebbalapoent11 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:20:
[...]

mits je salarisverhoging per jaar meer is dan wat eventuele beleggingen met dat geld doen etc natuurlijk ;)
Uitbetalen betekent dat er 56% belasting af gaat, haal dat maar in met beleggen :p Die uitkering heb je liever als je met pensioen gaat (bij voorkeur stop je dan begin van het jaar). Bij ons kan je het fiscaal maximum van 4000 uur onbeperkt lang sparen.
Sinds 1 januari 2021 is deze grens verhoogd van 50 weken naar 100 weken door de Wet bedrag ineens, RVU en verlofsparen, voortkomend uit het Pensioenakkoord.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Laatst online: 18:50
fsfikke schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:34:
[...]

Uitbetalen betekent dat er 56% belasting af gaat, haal dat maar in met beleggen :p Die uitkering heb je liever als je met pensioen gaat (bij voorkeur stop je dan begin van het jaar). Bij ons kan je het fiscaal maximum van 4000 uur onbeperkt lang sparen.

[...]
ah dat verandert de zaak idd, ik bekeek het even vanuit het oogpunt dat je nu 56% belasting betaalt, maar later als je het uit laat betalen ook, waarbij de stijging dus enkel je salarisverhoging zou zijn. Maar uiteindelijk is elke spaarpot een spaarpot

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:43
FlyEragon schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:07:
Het kán wel maar is wel eerder uitzondering dan regel. Je hebt een paar opties, beweging richting middle management maken. Bij wiilekeurig beursgenoteerd bedrijf in NL kun je daar als VP / Unit manager met 30-50 FTE onder je wel rond de 150k uitkomen. Strategische functies zoals EA, of Business Architect bijv bij grootbanken gaan ook naar de 130-140k in loondienst en bij FAANG (Adyen, Mollie, Uber, Booking.com) is zelfs als Engineering Manager / Senior Engineer zo'n salaris mogelijk maar de sollicitatieprocedures daar zijn juist weer erg competatief.

Je moet eigenlijk uit de uitvoering stappen maar echt aansturend of strategisch gaan werken. In de uitvoering als CPO, Programma Manager etc zit je toch wel een beetje aan je limiet.
matroosoft schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:47:
[...]

Wat doe je als enterprise architect? Software landschap incl. integraties uitdenken? Of juist op hardware / netwerk gebied of iets anders?
Dat is erg bedrijfsafhankelijk maar in mijn huidige rol is dat veel meer strategisch. Dus CAPEX planning maken voor de komende 3 jaar, doelarchitectuur voor public cloud, bedrijfsbrede exit strategy voor data in de cloud bedenken dat soort dingen. Soms meer bedrijfskundig dan echt IT technisch.
SayWhatAgain! schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:27:
[...]

Mijn ervaring is eigenlijk wat jij schetst. Omdat het onbeperkt is ga je er bewust zuiniger mee om, omdat je vooral geen misbruik wilt maken. Hier is de richtlijn dat je bij een 5-jarig gemiddelde ongeveer 30 dagen per jaar opneemt vanuit HR. Je mag dus prima 1 jaar, 3 maanden op wereldreis en daarna de komende 3 jaar maar 20 dagen opnemen.

Bij mijn Midlance partij hadden we ook onbeperkt vakantiedagen, maar daar betekende vakantie ook geen omzet dus elke dag kostte je zelf geld. Dit zorgde dus ook voor een prikkel om zo min mogelijk vakantie op te nemen, Want een vakantiedag kostte al gauw 600-800 euro bruto. Ben wel blij dat ik daarvanaf ben.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 15:26

FlyEragon

Alien Monkeys

Davidshadow13 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:02:
[...]

Het kán wel maar is wel eerder uitzondering dan regel. Je hebt een paar opties, beweging richting middle management maken. Bij wiilekeurig beursgenoteerd bedrijf in NL kun je daar als VP / Unit manager met 30-50 FTE onder je wel rond de 150k uitkomen. Strategische functies zoals EA, of Business Architect bijv bij grootbanken gaan ook naar de 130-140k in loondienst en bij FAANG (Adyen, Mollie, Uber, Booking.com) is zelfs als Engineering Manager / Senior Engineer zo'n salaris mogelijk maar de sollicitatieprocedures daar zijn juist weer erg competatief.

Je moet eigenlijk uit de uitvoering stappen maar echt aansturend of strategisch gaan werken. In de uitvoering als CPO, Programma Manager etc zit je toch wel een beetje aan je limiet.
[...]
Dank voor de feedback, het lijkt er inderdaad op dat een grotere internationale werkgever misschien interessanter is om nu voor te werken. Eentje die zelf een eigen product heeft en waar het geld binnenkomt dankzij verbeteringen en ontwikkelingen hieraan.
Vaak is de toegevoegde waarde dan tastbaarder en zou het dus ook sneller helpen met onderhandelingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Davidshadow13 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:02:
[...]

Adyen en Mollie zitten daar wel een stukje onder, betalen eerder naar de top van Nederlandse bedrijven vergelijkbaar met bijvoorbeeld ING. Met genoeg ervaring kan je daar wel goed verdienen maar het zit in een totaal andere bracket. Het nadeel van de typisch Nederlandse bedrijven is imo dat ze bijzonder veel waarde hechten aan jaren ervaring en wat minder kijken naar talent en diepgaande kennis.

Uber en Booking.com zit je als gemiddelde EM een stukje boven de 200K. Bij Booking.com heeft een gemiddeld ervaren EM ongeveer 140K salaris, 20% bonus en 40K RSUs met een normale performance score. Met een hoge performance score zijn bonus en stock 50-100% hoger. Microsoft verschilt niet heel veel, Google kan je een stukje meer verdienen maar niet gek veel meer in Nederland. De Amerikaanse tech zit hier vrij dicht bij elkaar maar wel echt een niveau boven typische Nederlandse bedrijven. Het is moeilijk om hier tussen te komen als je ervaring vooral lokaal is omdat deze bedrijven vooral van elkaar mensen pikken, maar als je wat ervaring hebt opgedaan bij bijvoorbeeld Adyen kom je er een stuk makkelijker tussen.

Paar bedrijven die de echte uitzondering zijn, dat zijn de HFTs zoals Optiver en IMC. Nederlandse bedrijven waar een vers afgestudeerde potentieel meer dan 200k kan verdienen. Iemand met ervaring een half miljoen tot een miljoen. Alleen vrijwel niemand komt daar binnen, zelfs voor de allerbeste van Oxford of Cambridge is het vrijwel onmogelijk. Ze zijn een orde van grootte selectiever dan Google.

[ Voor 9% gewijzigd door Fox op 09-10-2025 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:48
Fox schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:14:
[...]

Adyen en Mollie zitten daar wel een stukje onder, betalen eerder naar de top van Nederlandse bedrijven vergelijkbaar met bijvoorbeeld ING. Met genoeg ervaring kan je daar wel goed verdienen maar het zit in een totaal andere bracket. Het nadeel van de typisch Nederlandse bedrijven is imo dat ze bijzonder veel waarde hechten aan jaren ervaring en wat minder kijken naar talent en diepgaande kennis.

Uber en Booking.com zit je als gemiddelde EM een stukje boven de 200K. Bij Booking.com heeft een gemiddeld ervaren EM ongeveer 140K salaris, 20% bonus en 40K RSUs met een normale performance score. Met een hoge performance score zijn bonus en stock 50-100% hoger. Microsoft verschilt niet heel veel, Google kan je een stukje meer verdienen maar niet gek veel meer in Nederland. De Amerikaanse tech zit hier vrij dicht bij elkaar maar wel echt een niveau boven typische Nederlandse bedrijven. Het is moeilijk om hier tussen te komen als je ervaring vooral lokaal is omdat deze bedrijven vooral van elkaar mensen pikken, maar als je wat ervaring hebt opgedaan bij bijvoorbeeld Adyen kom je er een stuk makkelijker tussen.

Paar bedrijven die de echte uitzondering zijn, dat zijn de HFTs zoals Optiver en IMC. Nederlandse bedrijven waar een vers afgestudeerde potentieel meer dan 200k kan verdienen. Iemand met ervaring een half miljoen tot een miljoen. Alleen vrijwel niemand komt daar binnen, zelfs voor de allerbeste van Oxford of Cambridge is het vrijwel onmogelijk. Ze zijn een orde van grootte selectiever dan Google.
Members only:

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:44

StM

Fox schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:14:
[...]

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-10 21:54
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Universitaire Master (geen IT)
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Midden van het land

2. Wat doe je:
• Functie: Product Owner
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Midden van Nederland
• Aantal vakantiedagen: 9 weken (incl. ADV opbouw 4 uur per week)
• Reistijd: 10 min
• Thuiswerken: 3 dagen kantoor, 2 thuis
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6200,-
• Vakantiegeld: -
• Bonus, toeslagen, etc: IKB €1390,- per maand
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 91000,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 70% werkgever (€1110,- / maand)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: Kilometervergoeding en NS Business card
• Overige: +- € 100 aan overige vergoedingen per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 105500,-

Blij met het pakket; met name weinig reistijd en veel vakantie, naast prima salaris en een goed pensioen.

[ Voor 4% gewijzigd door PointyMaximus op 11-10-2025 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techyguy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-10 16:22
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO 3 IT beheer MS-900/AZ-900 AZ-104 MD-102 MS-102
• Werkervaring: 6
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: IT engineer (Beheer/Consultancy op Azure/Office 365 en on prem)
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s)**: Zuid-Holland
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 40-45
• Reistijd**: 30-40 min
• Thuiswerken***: 80/20
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3700
• Vakantiegeld: € 3552
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47.952

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € geen werkgever betaald volledig
• Type pensioenregeling / pensioenfonds geen idee
• Mobiliteit per jaar ***** €
• Overige: 8400 lease auto die 700 p/m kost.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €56.352

Ik heb in de afgelopen 6 maanden MS-900/AZ-900 AZ-104 MD-102 MS-102 behaald. Nu zat ik te denken om hier voor € 4300-4500 is dit realistisch? Ik zit ook pas 9 maanden nu bij nieuwe werkgever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:47
Techyguy schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:22:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik heb in de afgelopen 6 maanden MS-900/AZ-900 AZ-104 MD-102 MS-102 behaald. Nu zat ik te denken om hier voor € 4300-4500 is dit realistisch? Ik zit ook pas 9 maanden nu bij nieuwe werkgever.
Je haalt vijf certificaten in een half jaar en verwacht dan een loonsverhoging van tussen de 600 en 800 euro? Ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren eigenlijk.

Met een beetje geluk mag je 100 euro bruto rekenen voor het behalen van een degelijk certificaat. De fundamentals (MS-900/AZ-900) zijn echt instappers, en met die andere drie spring je er ook niet uit ten opzichte van anderen. Het is goed dat je ze hebt, maar je bent nu niet opeens expert in M365/Azure.

Met andere woorden: ben je nu 600 tot 800 euro meer waard geworden door deze certificaten? Kun je dat onderbouwen als je baas je vraagt waarom jij denkt dat zo’n verhoging reëel is? Ik persoonlijk denk dat het iets te hoog gegrepen is.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techyguy
Gr4mpyC3t schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:13:
[...]

Je haalt vijf certificaten in een half jaar en verwacht dan een loonsverhoging van tussen de 600 en 800 euro? Ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren eigenlijk.

Met een beetje geluk mag je 100 euro bruto rekenen voor het behalen van een degelijk certificaat. De fundamentals (MS-900/AZ-900) zijn echt instappers, en met die andere drie spring je er ook niet uit ten opzichte van anderen. Het is goed dat je ze hebt, maar je bent nu niet opeens expert in M365/Azure.

Met andere woorden: ben je nu 600 tot 800 euro meer waard geworden door deze certificaten? Kun je dat onderbouwen als je baas je vraagt waarom jij denkt dat zo’n verhoging reëel is? Ik persoonlijk denk dat het iets te hoog gegrepen is.
Misschien ben ik ook wat kort door de bocht, Dit naar aanleiding sinds de cert steeds meer projecten ook en eigenlijk ook meer consultant werkzaamheden heb gekregen. Om van scratch ideen uit te denken betreffende welke werkprocessen werken nu voor klant het best om IT als hulpmiddel te gebruiken.

Dus hiermee is eigenlijk ook gelijk mijn rol uitgebreid binnen de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weirdoojp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-10 13:37
Techyguy schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:22:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Toen ik nog via detachering werkte, kreeg ik ongeveer €150 extra per jaar als ik meerdere certificaten behaalde. In het eerste jaar kreeg ik zelfs €200, omdat ik er toen zes had gehaald. Ik verwacht dat het voor jou ook om een vergelijkbaar bedrag zal gaan €200 bruto extra is best netjes.

Betaal je de certificaten zelf of je werkgever? En heb je hierover afspraken gemaakt? Willen ze dat je specifiek deze certificaten haalt? Dan heb je natuurlijk meer onderhandelingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techyguy
Weirdoojp schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:36:
[...]

Toen ik nog via detachering werkte, kreeg ik ongeveer €150 extra per jaar als ik meerdere certificaten behaalde. In het eerste jaar kreeg ik zelfs €200, omdat ik er toen zes had gehaald. Ik verwacht dat het voor jou ook om een vergelijkbaar bedrag zal gaan €200 bruto extra is best netjes.

Betaal je de certificaten zelf of je werkgever? En heb je hierover afspraken gemaakt? Willen ze dat je specifiek deze certificaten haalt? Dan heb je natuurlijk meer onderhandelingsmogelijkheden.
Oke dat is dan wel indicatie waar ik iets mee kan.

De werkgever heeft de certificering betaald, echter was dit dan ook voornamelijk studie in prive tijd en geen training classes. Ze wilden dat ik deze specifieke certificaten behaalde. Hier heb ik toen geen afspraken gemaakt over eventuele verhogingen er voor. Omdat ik eigenlijk niet wist wat de waarde was kwa verhoging betreffende per certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
De waarde van certificaten is natuurlijk ook waarde voor jezelf om leukere en interessantere opdrachten te doen. Een eventueel meer waarde bij een andere werkgever als je niet meer tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Techyguy schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

Misschien ben ik ook wat kort door de bocht, Dit naar aanleiding sinds de cert steeds meer projecten ook en eigenlijk ook meer consultant werkzaamheden heb gekregen. Om van scratch ideen uit te denken betreffende welke werkprocessen werken nu voor klant het best om IT als hulpmiddel te gebruiken.

Dus hiermee is eigenlijk ook gelijk mijn rol uitgebreid binnen de organisatie.
Als ik het goed begrijp dan ben je meer gaan doen/heb je meer verantwoordelijkheden gekregen. Dat is wél een argument om eens met je leidinggevende het gesprek aan te gaan. Maar ook dan zal je moeten onderbouwen waarom je meer centen wil.

Heb je meer geld in het laatje gebracht door een hoger uurtarief? Heb je een klant binnengehaald of extra dienstverlening verkocht? Zoek het een beetje in die hoek, maak het feitelijk en vraag daar dan een beloning voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Het is vrij simpel. In de detachering/consultancy is meer relevante certificering je kans vergroten om ergens geplaatst te worden of bepaalde opdrachten binnen te halen. Dit alleen al vertaald zich naar een hoger omzet omdat je op jaarbasis meer declarabele uren zal draaien t.o.v. iemand die de papieren niet heeft.

Vooral als je de certificeringen in eigen tijd behaald hebt hoort daar naar mijn mening wel een beloning tegenover te staan.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
MainframeX schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:01:
Het is vrij simpel. In de detachering/consultancy is meer relevante certificering je kans vergroten om ergens geplaatst te worden of bepaalde opdrachten binnen te halen. Dit alleen al vertaald zich naar een hoger omzet omdat je op jaarbasis meer declarabele uren zal draaien t.o.v. iemand die de papieren niet heeft.

Vooral als je de certificeringen in eigen tijd behaald hebt hoort daar naar mijn mening wel een beloning tegenover te staan.
Die beloning komt in de detachering pas als je daadwerkelijk meer declarabel bent of op betere opdrachten geplaatst wordt.

Certificaten dragen daar aan bij, maar zijn vanuit mijn ervaring nog nooit een argument geweest voor een significante salarisverhoging. Eerst de extra omzet, dan de extra beloning. Of ervaar jij dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Gr4mpyC3t schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:12:
[...]

Die beloning komt in de detachering pas als je daadwerkelijk meer declarabel bent of op betere opdrachten geplaatst wordt.

Certificaten dragen daar aan bij, maar zijn vanuit mijn ervaring nog nooit een argument geweest voor een significante salarisverhoging. Eerst de extra omzet, dan de extra beloning. Of ervaar jij dat anders?
In een inhouse beheer functie niet, maar bij detachering en consultancy ligt dat toch echt anders. Met certificeringen gaat je marktwaarde gewoon omhoog en bij detachering/consultancy ben je zelf het product. Omzet binnenhalen is iets wat sales doet, je kunt hooguit bij je opdracht signalering doen en sales inseinen van kansen.

Ik zou als ik techyguy was nog AZ-305 erbij leren en opnieuw de banenmarkt op gaan als het bij z'n huidige werkgever niet lukt. Ik vind z'n huidige package ook niet denderend voor iemand die in de consultancy zit.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-10 23:19

3DDude

I void warranty's

Gr4mpyC3t schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:12:
[...]

Ligt aan het certificaat, is het toegevoegde waarde.
Of is het zo'n u was aanwezig en heeft de basis quiz goed gegokt dingetje.. ;)
Bij sommige aanvragen is het zeker een knock out criteria.

Zo heeft een kennis van mij SANS certificeringen uitgespeeld. (en hij is fokking goed) en toen die club zich erin ging verdiepen en het resultaat was; die moeten we hebben.

Detachering is sterk afhankelijk van het bedrijf. Ik heb meegemaakt dat de engineer op locatie zn uurtarief maar omhoog moest krijgen als die meer salaris wilde. En dat zijn Sales afdeling niet functioneerde...

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Voor een detacheerder zijn certificaten ook meerwaarde voor hun partnerstatus. Daarnaast kan het uurtarief omhoog van de consultant etc. Dus zeker onderhandelen over het salaris.

Ik kreeg vroeger €100,- salaris verhoging per behaald certificaat. Nou dat had ik even goed uitgemolken 🤣 maar dit is wel zo’n 20 jaar geleden ofzo 🫣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Gelukkig zeggen we allemaal ongeveer hetzelfde maar met andere woorden. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Laatst online: 27-10 11:56
Update tijd, paar mooie stappen gemaakt afgelopen jaren. Vind dat ik qua package toch wel erg tevreden mag zijn.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO ICT & Business
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Full Stack Software Engineer
• Werkgever/branche: Transport
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk thuis, soms op kantoor
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 0
• Werkdruk: Niet al te hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6150
• Vakantiegeld: €5908
• Bonus, toeslagen, etc: €2215
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 81923

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 11280 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: NS Business card voor zowel zakelijk als prive
• Overige: Telefoon van de zaak, thuiswerkplek
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 93203

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 12:02
Vind het ook wel eens leuk om mijn ervaring hier neer te zetten, vooral omdat ik ook wel vaak mee kijk. Wat mijn situatie misschien anders maakt is dat ik in Ierland werk en woon. De salarissen liggen hier toch net wat anders, en het belasting systeem ook zeker, hoewel onder aan de streep het niet erg veel uit maakt en de kosten onder aan de streep ook niet veel anders zijn.

Ik werk 99% remote, als in misschien 1x per maand naar kantoor in Dublin. Mijn vrouw werkt niet, en moet zeggen dat het hier ook niet betaalbaar zou zijn hier als we in/om Dublin hadden gewoond, de prijzen zijn daar bizar. Hier in de "middle of nowhere" zijn de huizen prijzen nog schappelijk en wonen wij in een mooi vrijstaand huis met 5000m2 grond. Zou het ook zeker niet willen ruilen voor wat anders!

Qua salaris zou het voor mijn functie hoger moeten kunnen (15-20k/j meer in Dublin), alleen ik werk voor een klein opkomend bedrijf en wil dit vooral als opstap gebruiken de komende jaren naar hopelijk meer salaris en vooral om hogerop te komen qua CV. Voor het hogere salaris hoef ik voorlopig niks anders te vinden vooral omdat ik dan vaker naar Dublin moet of dichterbij wonen, en dat is het zeker niet waard.

Mijn functie is officieel Technical Lead. In de praktijk komt het neer op dat ik de leiding heb over een team van developers voor ons interne platform, alle IT projecten (R&D) buiten netwerk beheer voor ons klanten allemaal via mij gaan, en ik zo de leiding heb over het gehele IT landschap van mijn werkgever (Enterprise IoT gerelateerd).

Vakantiegeld kennen ze hier niet, dus mijn salaris is inclusief vakantiegeld. Volgend jaar ga ik vooral onderhandelen over meer vakantiedagen.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benga1
  • Laatst online: 23:26
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO 4 Systems and Devices, Deeltijd HBO (Propedeuse behaald, momenteel 2de jaar)
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Cyber Security Analist / Specialist
• Werkgever/branche: IT/ Cyber Security
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Aantal vakantiedagen: 20 o.b.v. 40 uur
• Gewerkte uren/week: 32 uur
• Reistijd: 20 min
• Thuiswerken: Roulerend om de week 1 dag extra thuis. 3 dagen kantoor 1 dag thuis
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3450
• Vakantiegeld: €3312
• Bonus, toeslagen, etc: € 10% winstuitkering
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.712

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Geen, pas vanaf 27 jaar oud.
• Mobiliteit per jaar: € Business OV (2de klass)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.712

Begonnen als stagiar bij toen nog start-up. Na stage contract afgesloten en zo verder opgewerkt, veel dingen geleerd en toen hiernaast ook een deeltijd HBO opleiding gestart wat ook weer wordt betaald door de werkgever. Na de laatste salaris onderhandeling huidige salaris eruit kunnen slepen. Toch vind ik zulke gesprekken moeilijk, heeft voornamelijk met mijn ervaring hiermee te maken (die er niet is) + heeft deze werkgever mij heel veel geleerd en betaald de HBO opleiding.

Pensioen vind ik wel een appart iets, maar ook gehoord/ gelezen dat je maar een bepaald aantal jaar pensioen mag opbouwen. Hoor graag jullie meningen in het algemeen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pc_freak1
Benga1 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:49:

Pensioen vind ik wel een appart iets, maar ook gehoord/ gelezen dat je maar een bepaald aantal jaar pensioen mag opbouwen. Hoor graag jullie meningen in het algemeen!
mooi pakket voor je leeftijd, goed bezig met dingen leren!
v.w.b. pensioen, dat mag je opbouwen vanaf je 18e, dit was voorheen 21 (bron)

hoe eerder je begint met opbouwen, hoe langer het kan groeien, dus het advies is wel om daar nu al mee bezig te gaan, en als je werkgever niks doet, en je kunt het missen zou je kunnen kijken of je iets kunt met jaarruimte (linkje) bij een pensioenbeleggings partij (vergelijking).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_r0b0t
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-10 19:36
Members only:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MainframeX
@mr_r0b0t tijd voor onafhankelijk marktonderzoek, aka je cv oppoetsen en rond solliciteren. Je zit minimaal €1000 onder de markt, maar er is zelfs meer uit te halen denk ik.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
Members only:

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:06
MainframeX schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:06:
@mr_r0b0t tijd voor onafhankelijk marktonderzoek, aka je cv oppoetsen en rond solliciteren. Je zit minimaal €1000 onder de markt, maar er is zelfs meer uit te halen denk ik.
Yea, mee eens. Dit kan echt heel veel beter.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_r0b0t
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-10 19:36
Members only:

[ Voor 20% gewijzigd door mr_r0b0t op 18-10-2025 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-10 12:41
Na jaren mee loeren op dit topic, heb ik mijn eerste grote mensen baan en kan ik mijn salaris delen! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Members only:
Ik ben blij met waar ik nu zit, het team is leuk en het werk interesseert me tot noch toe. Daarnaast werk je niet in 'één' klein stukje van een proces, maar zijn we in het gehele proces werkzaam, je leert het hele bedrijf en de markt daardoor kennen. Wat vinden jullie van het salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-10 11:33
@Quepasa Prima startsalaris denk ik zo, wel jammer dat er geen pensioen inleg is vanuit je werkgever. Voor nu misschien niet direct het belangrijkste, maar voor de toekomst wel iets om naar te kijken. Mijn loon is 2800 op 32uur basis, waarvan 180 bruto naar pensioen gaat en mijn werkgever 320 bijlegt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 08:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pelle888 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:28:
@Quepasa Prima startsalaris denk ik zo, wel jammer dat er geen pensioen inleg is vanuit je werkgever. Voor nu misschien niet direct het belangrijkste, maar voor de toekomst wel iets om naar te kijken. Mijn loon is 2800 op 32uur basis, waarvan 180 bruto naar pensioen gaat en mijn werkgever 320 bijlegt.
Dit is juist erg belangrijk! Helemaal in het nieuwe stelsel, waar de opbouw gelijkmatig zal zijn, want hoe eerder er ingelegd wordt in jouw pot, hoe meer dat kan en zal renderen!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vosbeer96
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-10 20:19
1. Wie ben je:
• Opleiding: Systeembeheerder (MBO niveau 4) aangevuld met Microsoft AZ-900 en Microsoft SC-900
• Werkervaring: 11
• (Woon) Locatie: Oost Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Installatietechniek
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ATV
• Reistijd: 20 minuten met de auto
• Thuiswerken: 0 maar 1 werkdag thuis is de norm
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3600,88-
• Vakantiegeld: €3456,-
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal brcent uto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46.656,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: (inleg weet ik zo even niet uit mijn hoofd)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds PMT
• Mobiliteit per jaar: €0,21 per kilometer
• Overige: Laptop en telefoon van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46.656

Bovenstaande overzicht heb ik na een overstap gemaakt nadat ik 3 jaar bij een retailbedrijf heb gewerkt in dezelfde functie. Enerzijds heb ik meer vrijheid/verantwoordelijkheid maar anderzijds is dat wel tegen een lager loon 8)7

Daarnaast wil ik mij zelf meer verdiepen in Cybersecurity gezien ik mijn SC-900 heb behaald vorig jaar en mijn interesse die kant op gaat. Mogelijk dat ik over een aantal jaar een uitstapje waag middels een traineeship of iets dergelijks.

Maak vooral fouten om beter te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Vosbeer96 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:22:
1. Wie ben je:
• Opleiding: Systeembeheerder (MBO niveau 4) aangevuld met Microsoft AZ-900 en Microsoft SC-900
• Werkervaring: 11
• (Woon) Locatie: Oost Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Installatietechniek
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ATV
• Reistijd: 20 minuten met de auto
• Thuiswerken: 0 maar 1 werkdag thuis is de norm
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3600,88-
• Vakantiegeld: €3456,-
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal brcent uto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46.656,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: (inleg weet ik zo even niet uit mijn hoofd)
• Mobiliteit per jaar: €0,21 per kilometer
• Overige: Laptop en telefoon van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46.656

Bovenstaande overzicht heb ik na een overstap gemaakt nadat ik 3 jaar bij een retailbedrijf heb gewerkt in dezelfde functie. Enerzijds heb ik meer vrijheid/verantwoordelijkheid maar anderzijds is dat wel tegen een lager loon 8)7

Daarnaast wil ik mij zelf meer verdiepen in Cybersecurity gezien ik mijn SC-900 heb behaald vorig jaar en mijn interesse die kant op gaat. Mogelijk dat ik over een aantal jaar een uitstapje waag middels een traineeship of iets dergelijks.
Is dit bij een groot bedrijf of klein bedrijf? En in een team of zelfstandig? Samen met MSP of alles in house? Vindt het zelf op het eerste gezicht wel wat aan de karige kant. Zou zeggen dat het toch minimaal 200-400 euro meer zou moeten zijn gevoelsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosbeer96
matroosoft schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:06:
[...]

Is dit bij een groot bedrijf of klein bedrijf? En in een team of zelfstandig? Samen met MSP of alles in house? Vindt het zelf op het eerste gezicht wel wat aan de karige kant. Zou zeggen dat het toch minimaal 200-400 euro meer zou moeten zijn gevoelsmatig.
Het is een middelgroot bedrijf van ongeveer 200 gebruikers waar ik in een team van 4 man werk. Mede door de grootte, is er een MSP die de zaken oppakt waar ik of mijn collega's niet zelf aan toe komen. Veelal staat in de cloud waarbij on-premise zoveel mogelijk wordt uitgefaseerd.

Mijn focus is in die zin vooral het opzetten en inrichten van processen i.c.m. zelfstandig projecten opstarten en begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
Vosbeer96 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:22:
kijk even op de site van PMT: https://www.pmt.nl/werkge...stratie/premie-berekenen/
pensioen is te belangrijk om als misschientje te laten zitten. zeker in het nieuwe stelsel geldt hoe eerder hoe meer ingelegd, hoe meer potentieel resultaat als je met pensioen gaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JDFS schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:54:
[...]

Inmiddels twee jaar en twee bonussen verder, het ziet er als volgt uit. Zelf aardig tevreden, soms is de drukte echt abnormaal hoog, maar dat komt ook door de introductie van nieuwe producten in diverse markten binnen en buiten Europa. Daarnaast kan ik naar de gym (groot gedeelte van mijn dagbesteding naast werk) wanneer ik wil, is het management voorstander van remote werken (thuis als ook buiten het land!), en bovenal: ik kan ontbijten en lunchen op kantoor. En dan heb ik het niet over een boterham met kaas, maar echt over maaltijden met per dag een wisselend menu welke van te voren bekend wordt gemaakt plus een goede verhouding koolhydraten / eiwitten / vetten - echt hoogwaardig voedsel met een team van 20 man per dag in de kantine.

Dit is wel iets wat mij echt absoluut zou tegenhouden bij een nieuwe werkgever (om dat niet meer als secundaire benefit te hebben). Ik ben dus ongeveer geen geld kwijt aan ontbijt en lunch doordeweeks als ik naar kantoor ga - wat ik vaak doe.

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 16:52
pc_freak1 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:34:
[...]

kijk even op de site van PMT: https://www.pmt.nl/werkge...stratie/premie-berekenen/
pensioen is te belangrijk om als misschientje te laten zitten. zeker in het nieuwe stelsel geldt hoe eerder hoe meer ingelegd, hoe meer potentieel resultaat als je met pensioen gaat.
Pmt is echter een verplicht fonds. Zijn premie is in totaal 7885 per jaar, waarvan de werkgever er 4988 in legt en OP 2896. Of 241 per maand uit zijn bruto salaris, als hij dit salaris ook op 1 januari had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
Pizza_Boom schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:56:
[...]

Pmt is echter een verplicht fonds. Zijn premie is in totaal 7885 per jaar, waarvan de werkgever er 4988 in legt en OP 2896. Of 241 per maand uit zijn bruto salaris, als hij dit salaris ook op 1 januari had.
zeker, en geeft je een indicatie voor wat je mag verwachten. het is alleen wel handig om dat nu te weten, dan kun je inschatten of dat tzt genoeg is. of dat je alvast kan beginnen met een extra potje opbouwen om een eventueel pensioengat op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 16:52
pc_freak1 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

zeker, en geeft je een indicatie voor wat je mag verwachten. het is alleen wel handig om dat nu te weten, dan kun je inschatten of dat tzt genoeg is. of dat je alvast kan beginnen met een extra potje opbouwen om een eventueel pensioengat op te vullen.
Irritante is dat het geen donder zegt. Dat gevecht ben ik een paar jaar terug al eens aangegaan. Ik zou ongeveer 70% van mijn inleg (!) uitbetaald krijgen als ik de gemiddelde levensverwachting haal. Dat geld moet nog renderen. Antwoord pmt: inleg en uitbetaling hebben geen relatie met elkaar. 8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Vosbeer96 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:03:
[...]

Het is een middelgroot bedrijf van ongeveer 200 gebruikers waar ik in een team van 4 man werk. Mede door de grootte, is er een MSP die de zaken oppakt waar ik of mijn collega's niet zelf aan toe komen. Veelal staat in de cloud waarbij on-premise zoveel mogelijk wordt uitgefaseerd.

Mijn focus is in die zin vooral het opzetten en inrichten van processen i.c.m. zelfstandig projecten opstarten en begeleiden.
Klinkt alsof je zeker 4000 waard bent 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11

Termy

valt er nog wat te fragge?

*verkeerde topic*

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 22-10-2025 15:50 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18

hneel

denkt er het zijne van

De vorige keer dat ik hier poste is alweer 10 jaar geleden. Aangezien ik het idee heb dat de salarisstijging in onze CAO tak nogal is achtergebleven bij de rest van het land, nu maar weer een update.
Members only:

[ Voor 25% gewijzigd door hneel op 22-10-2025 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vosbeer96
pc_freak1 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

Ik heb daarnaast een potje voor later om enige vorm van een pensioengat te op te vullen. Als het blijkt dat het gat meevalt, dan is er ruimte voor andere zaken.

Uiteraard is het sowieso goed om dat door te rekenen, iets wat zeker op de planning staat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:51

TNO

cake.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempot
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 26-10 17:02
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO Medewerker beheer ICT N3 & Applicatie-en mediaontwikkelaar N4
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: Mix van UX design & applicatiebeheer
• Werkgever/branche: Klein softwarebedrijf ~ 25 medewerkers
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Aantal vakantiedagen: 21
• Reistijd: 30 min
• Thuiswerken: Nee
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2.850
• Vakantiegeld: € 2.736
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: € 2.736
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 39.672

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: -
• Mobiliteit per jaar: €0,23 per km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 39.672

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:25
Bloempot schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:22:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc:

• Overige:
Weinig vakantiedagen, geen thuiswerken, geen pensioen en weinig loon.
Heb je een reden dat je er nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempot
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 26-10 17:02
XFlame schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:12:
[...]

Weinig vakantiedagen, geen thuiswerken, geen pensioen en weinig loon.
Heb je een reden dat je er nog werkt?
Vind het zelf ook wat mager, verder wel een fijne werkgever en kan het goed vinden met collega's. Start overigens binnenkort met een nieuwe uitdaging, zal het dan even updaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weirdoojp
  • Laatst online: 27-10 13:37
Bloempot schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:22:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc:

• Overige:
Zou toch zeggen dat je minimaal 3200-3400 (op basis van 36 uur) zou moeten kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18

hneel

denkt er het zijne van

Maar wat vinden jullie nu van mijn salaris? Is het nog marktconform?
De afgelopen 5 jaar ben ik er 18% bruto op vooruit gegaan. Dat lijkt leuk, maar ik heb het idee dat dat flink achter loopt bij de rest van Nederland.

Parttime percentage is trouwens 79% angezien de rest hier officieel 38 uur werkt (ipv 40).
Mijn vooropleiding is trouwens VWO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
hneel schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:26:
Maar wat vinden jullie nu van mijn salaris? Is het nog marktconform?
De afgelopen 5 jaar ben ik er 18% bruto op vooruit gegaan. Dat lijkt leuk, maar ik heb het idee dat dat flink achter loopt bij de rest van Nederland.

Parttime percentage is trouwens 79% angezien de rest hier officieel 38 uur werkt (ipv 40).
Mijn vooropleiding is trouwens VWO.
Ik vind het moeilijk om te zeggen omdat ik op gebied van Embedded software (reverse) engineering zo weinig vergelijkingsmateriaal heb. M'n indruk is dat het zeer specialistisch werk is waar heel lastig mensen voor te krijgen is. Schaarste drijft de prijs op dus m'n gevoel zegt dat er toch wel wat meer uit te halen is dan een 13 in een dozijn high level software developer.

Onderhandelen is wel iets waar je goed in moet gaan worden als je een beetje een leuk salaris wilt hebben. Overal zie ik hetzelfde patroon; de mensen die zichzelf het hardst verkopen halen de hoogste salarissen binnen. Vakinhoudelijke kennis en werk ethos komt steevast op de 2e plaats, hoe irritant dat soms ook is.

Je geeft aan dat de werkdruk op je werk relaxed is. Houdt er wel rekening mee dat dat bij een andere werkgever heel anders kan zijn. Heb je bedrijven in de buurt zitten waar je mogelijk op gesprek zou kunnen komen voor een overstap? Als je niet persé weg wilt bij je huidige werkgever, dan zou je het salaris aanbod van een ander bedrijf als leverage kunnen gebruiken om een hoger salaris af te dingen. Doe dat wel pas als je alle andere mogelijkheden voor loonsverhoging binnen de toko hebt uitgeput (zoals überhaupt vragen om meer geld, als dat nog niet gedaan is).

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:57
@hneel Ik vind het laag. Ik heb/had 5 met jouw profiel. 35 jaar oud = 5k, Metalektro schaal 11 kan nog groeien. 45, 45, 61, 67 jaar oud = 6.5k, Metalektro schaal 12, einde schaal.

Embedded is heel schaars. Helaas voor embedded, vertaalt zich dat vaak niet in hogere lonen omdat deze mensen hun werk zo leuk vinden dat ze minder accepteren.

[ Voor 10% gewijzigd door FireAge op 27-10-2025 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

hneel schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:27:
De vorige keer dat ik hier poste is alweer 10 jaar geleden. Aangezien ik het idee heb dat de salarisstijging in onze CAO tak nogal is achtergebleven bij de rest van het land, nu maar weer een update.

***members only***
Het salaris is niet slecht, maar er is wel wat ruimte voor verbetering. Ik doe soortgelijk werk met dito achtergrond maar ik zit toch wel een stukje boven jouw salaris. En dat terwijl qua leeftijd je zowat mijn vader kon zijn :P

Maar het hangt ook af van wat voor rol je hebt. Ben je een gewone electrical engineer, of ben je de senior desiner van het team? Gezien leeftijd en ervaring verwacht ik dat tweede, en daarbij verwacht ik ook dat je een totaal belongspakket zal hebben (loon, bonus, pensioen, alles) van iets boven de 100K per jaar fulltime, Ben je niet de expert/senior designer dan lijkt er niks mis met je salaris.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1 ... 215 216 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.