Ik kan wel raden welke werkgever je hebt gezien de grootte van de markt daarjustanotherone schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:34:
[...]
Misschien was het niet helemaal duidelijk vanuit mijn originele post, maar m'n punt ging puur om de verantwoordelijkheden. Ik had meer verwacht vanuit dat perspectief. Ben ik ontevreden? Absoluut niet. Ik had meer RSUs verwacht om mij richting de ~160k totaal te krijgen
Zeker weten! Gelukkig timmert Google ook aan de weg met hun eigen data center in het noorden, en een corporate office in het centrum. Qua stabiliteit biedt Lux ook enorm veel voordelen waaronder bijvb. verplichte onderhandelingen met de OR tijdens barre tijden etc. Maar inderdaad, dat is ook mijn grootste zorg voor de toekomst tbhSineplex schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:31:
[...]
Ik kan wel raden welke werkgever je hebt gezien de grootte van de markt daar. Mooi salaris verder hoor, zeker gezien je leeftijd en ervaring dus dat doe je goed! Qua levenskosten is het natuurlijk wel een klap duurder ten opzichte van bepaalde regio's in Nederland tenzij je over de grens woont (maar neem aan van niet gezien je reistijd). Wel een beetje een gouden kooi daar niet? Niet veel andere mogelijkheden in die tak daar denk ik zo, maar als je genoeg perspectief hebt waar je zit dan ach.
Achja, we zien het allemaal wel wat de toekomst brengt haha. Enjoying the ride zoals ze zeggen. Wat ik wel zeker weet is dat ik me voor altijd Nederlander blijf voelen en lekker m'n paspoort behoud. Is toch een apart volkje hier
Ik lees hier al jaren mee, maar heb eigenlijk nooit eerder gepost. Vond het nu wel eens tijd om zelf ook wat te delen.
Privé verandert er ook het nodige. Er is een baby op komst en we oriënteren ons voorzichtig op een volgende stap, mogelijk een verhuizing richting Brabant. Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ik op termijn een andere baan ga zoeken. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik dan qua salaris een behoorlijke stap terug moet doen.
Dat maakt mijn huidige situatie soms wat dubbel. Aan de ene kant comfortabel en weinig te klagen, aan de andere kant voelt het ook wel eens als een soort gouden kooi. Vast herkenbaar voor jullie?
Members only:
In mijn ogen is dit, zeker in vergelijking met vrienden en familie, een vrij hoog salaris. Tegelijkertijd voelt het in de praktijk niet per se alsof ik “rijk” ben. Dat zal deels met levensfase en uitgavenpatroon te maken hebben: we zijn de afgelopen jaren getrouwd, hebben een appartement gekocht, een auto aangeschaft, etc. Toch blijft het een interessant verschil tussen cijfers en gevoel.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Privé verandert er ook het nodige. Er is een baby op komst en we oriënteren ons voorzichtig op een volgende stap, mogelijk een verhuizing richting Brabant. Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ik op termijn een andere baan ga zoeken. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik dan qua salaris een behoorlijke stap terug moet doen.
Dat maakt mijn huidige situatie soms wat dubbel. Aan de ene kant comfortabel en weinig te klagen, aan de andere kant voelt het ook wel eens als een soort gouden kooi. Vast herkenbaar voor jullie?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO-ICT + niveau 4 ICT-Beheerder
• Werkervaring: 0 (eerste baan na afronden studie)
• (Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Metalelektro
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Aantal vakantiedagen: 27 + 13 ATV = 40
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 min
• Thuiswerken: helft kantoor / helft thuis
• Werkdruk: Nog niet begonnen
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Vakantiegeld: €€3.360
• Bonus, toeslagen, etc: €€840 (2% eindejaarsbonus) + 0–5% winstuitkering (~€0 – €2.100)
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48.300
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 60% werkgever / 40% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PMT (Metaal & Techniek)
• Mobiliteit per jaar: Krijg gewoon reiskostenvergoeding. Weet nog niet exact hoeveel dat is.
• Overige: laptop + telefoon, €15 netto internetvergoeding p/m, a-la-carte regeling, collectieve zorgverzekering mogelijk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €€46K – €48K
Ben benieuwd hoe dit pakket wordt gezien voor een starter in DevOps / cloud. Ik begin net na mijn HBO-ICT en heb zelf het idee dat het een prima aanbod is, maar ik hoor graag hoe anderen dit inschatten. Zit ik hiermee goed in de markt of had ik hier nog meer uit kunnen halen qua salaris of voorwaarden?
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO-ICT + niveau 4 ICT-Beheerder
• Werkervaring: 0 (eerste baan na afronden studie)
• (Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Metalelektro
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Aantal vakantiedagen: 27 + 13 ATV = 40
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 min
• Thuiswerken: helft kantoor / helft thuis
• Werkdruk: Nog niet begonnen
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Vakantiegeld: €€3.360
• Bonus, toeslagen, etc: €€840 (2% eindejaarsbonus) + 0–5% winstuitkering (~€0 – €2.100)
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 48.300
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 60% werkgever / 40% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PMT (Metaal & Techniek)
• Mobiliteit per jaar: Krijg gewoon reiskostenvergoeding. Weet nog niet exact hoeveel dat is.
• Overige: laptop + telefoon, €15 netto internetvergoeding p/m, a-la-carte regeling, collectieve zorgverzekering mogelijk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €€46K – €48K
Ben benieuwd hoe dit pakket wordt gezien voor een starter in DevOps / cloud. Ik begin net na mijn HBO-ICT en heb zelf het idee dat het een prima aanbod is, maar ik hoor graag hoe anderen dit inschatten. Zit ik hiermee goed in de markt of had ik hier nog meer uit kunnen halen qua salaris of voorwaarden?
snip: offtopic
[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 11-05-2026 19:45 ]
Als rijkdom bij jouw alleen in getallen op je spaarrekening zit dan kan het zomaar zijn dat je niet rijk bent. Maar rijkdom is niet alleen geld op je rekening maar ook de keuzes die je kunt maken door je positie/inkomen. Even een auto kopen/trouwen en huis kopen is voor velen al onhaalbaar dus daarin kan je je al rijk voelen. Jij kan heel wat meer keuzes maken zoals het wel of niet doen van iets dan anderen dat kunnen. Met je inkomen zit je bij de top 5% van Nederland dus ik denk dat je jezelf best rijk mag noemenWyvern Eden schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:29:
Ik lees hier al jaren mee, maar heb eigenlijk nooit eerder gepost. Vond het nu wel eens tijd om zelf ook wat te delen.
***members only***
In mijn ogen is dit, zeker in vergelijking met vrienden en familie, een vrij hoog salaris. Tegelijkertijd voelt het in de praktijk niet per se alsof ik “rijk” ben. Dat zal deels met levensfase en uitgavenpatroon te maken hebben: we zijn de afgelopen jaren getrouwd, hebben een appartement gekocht, een auto aangeschaft, etc. Toch blijft het een interessant verschil tussen cijfers en gevoel.
Privé verandert er ook het nodige. Er is een baby op komst en we oriënteren ons voorzichtig op een volgende stap, mogelijk een verhuizing richting Brabant. Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ik op termijn een andere baan ga zoeken. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik dan qua salaris een behoorlijke stap terug moet doen.
Dat maakt mijn huidige situatie soms wat dubbel. Aan de ene kant comfortabel en weinig te klagen, aan de andere kant voelt het ook wel eens als een soort gouden kooi. Vast herkenbaar voor jullie?
Verder wat misschien nog kan helpen is dat het verschil in benodigd geld als je buiten de randstad gaat wonen vaak ook lager is, denk aan lagere huizenprijzen maar ook dagelijkse dingen zoals benzine zijn vaak buitenuit al goedkoper, dus of het een gouden kooi is zal ook afhangen van je eigen wensen.
Moderator, welke topic kan ik dan de ervaring verkennen?lostboy_0234 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:41:
[mbr]snip: offtopic [/]
Vermoedelijk zoals hieronder vermeld: Algemeen arbeidsmarkt topic - Persoonlijke financiën, studie en loopbaan - GoTlostboy_0234 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:24:
[...]
Moderator, welke topic kan ik dan de ervaring verkennen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
ErnstH schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:20:
***members only***
offtopic:
Dit topic heeft weinig nut als we niet allemaal op dezelfde manier de template invullen. Ik wil je dan ook vragen om bruto bedragen te gebruiken en geen netto bedragen dit maakt het vergelijken lastig tot onmogelijk.
Dit topic heeft weinig nut als we niet allemaal op dezelfde manier de template invullen. Ik wil je dan ook vragen om bruto bedragen te gebruiken en geen netto bedragen dit maakt het vergelijken lastig tot onmogelijk.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Dan snap je de situatie niet, het gaat om inkomen wat vrijgesteld is van Box 1. Bruto = netto dus. Je kan het netto salaris grof verdubbelen om ongeveer een bruto bedrag te krijgen ter vergelijking.True schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:23:
[...]offtopic:
Dit topic heeft weinig nut als we niet allemaal op dezelfde manier de template invullen. Ik wil je dan ook vragen om bruto bedragen te gebruiken en geen netto bedragen dit maakt het vergelijken lastig tot onmogelijk.
Werk je 90% dan?ErnstH schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:20:
***members only***
[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 18-05-2026 13:35 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Exact. Ik dacht, ik ben behulpzaam en converteer het grofweg naar bruto voor makkelijker vergelijkingsmateriaal.fsfikke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:30:
[...]
Dan snap je de situatie niet, het gaat om inkomen wat vrijgesteld is van Box 1. Bruto = netto dus.
Ja, 4x 9 uur. Vandaar ook dat ik de vakantiedagen in uren (en 9-uurs-dagen) vermeld. Een week vakantie nemen kost mij dus 36 uur / 4 dagen.[...]
Werk je 90% dan?
[ Voor 22% gewijzigd door ErnstH op 18-05-2026 13:39 ]
@ErnstH : uitstekend netto salaris en voorwaarden natuurlijk. Dit zal een (vergelijkbaar met ) Europese AD8 of AD9 schaal zijn? Zorgverzekering is ook 85% gedekt via je bedrijf?
Het aantal vakantiedagen valt me wel tegen. Bij een vergelijkbare instelling krijg je zo'n 100 vakantieuren per jaar meer.
Het aantal vakantiedagen valt me wel tegen. Bij een vergelijkbare instelling krijg je zo'n 100 vakantieuren per jaar meer.
Ja, ik ben zeker tevreden. Het is inderdaad vergelijkbaar met dergelijke EU salarissen (afhankelijk van toeslagen: expat allowance - waar ik geen recht op heb - is bijvoorbeeld weer +20% erbij). Maar voor zover ik weet zijn de EU arbeidsvoorwaarden iets beter (pensioenvrij salaris, betere salaris-indexering). Het salaris is inderdaad inclusief zorg- en andere verzekeringen.Bobmeister schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:42:
@ErnstH : uitstekend netto salaris en voorwaarden natuurlijk. Dit zal een (vergelijkbaar met ) Europese AD8 of AD9 schaal zijn? Zorgverzekering is ook 85% gedekt via je bedrijf?
Het aantal vakantiedagen valt me wel tegen. Bij een vergelijkbare instelling krijg je zo'n 100 vakantieuren per jaar meer.
[ Voor 4% gewijzigd door ErnstH op 18-05-2026 13:58 ]
Toch blijven rollen voor de EU, Navo, ESA e.d. vanwege deze regeling erg interessant. Ik heb totaal geen moeite met veel belasting aftikken hoor (want de reden ervoor is prettig), maar je ziet hier wel het effect van geen belasting aftikken, zeker bij de wat hogere salarissen, netjes!ErnstH schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:57:
[...]
Ja, ik ben zeker tevreden. Het is inderdaad vergelijkbaar met dergelijke EU salarissen (afhankelijk van toeslagen: expat allowance - waar ik geen recht op heb - is bijvoorbeeld weer +20% erbij). Maar voor zover ik weet zijn de EU arbeidsvoorwaarden iets beter (pensioenvrij salaris, betere salaris-indexering).
Blijkbaar, waar kon ik dat uit opmaken? Want veel context is ook niet gegeven.fsfikke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:30:
[...]
Dan snap je de situatie niet, het gaat om inkomen wat vrijgesteld is van Box 1. Bruto = netto dus. Je kan het netto salaris grof verdubbelen om ongeveer een bruto bedrag te krijgen ter vergelijking.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Ik snap ook helemaal niets van die post.True schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:14:
[...]
Blijkbaar, waar kon ik dat uit opmaken? Want veel context is ook niet gegeven.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Er zitten een handjevol dergelijke internationale organisaties in Nederland (EPO, ICC, Europol, ESA, EMA, NATO, etc.) die kent men vaak, of nietTrue schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:14:
[...]
Blijkbaar, waar kon ik dat uit opmaken? Want veel context is ook niet gegeven.
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 18-05-2026 17:39 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dit leek me de duidelijkste manier. Ik kan ook wel gross en basic income vermelden, maar aangezien de belasting intern hier anders werkt leek me dat helemaal nutteloos. Het is inderdaad een internationale organisatie. Dacht dat dit allemaal wel evident was maar dat is kennelijk mijn bubbel. Excuus.
ErnstH schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:57:
Dit leek me de duidelijkste manier. Ik kan ook wel gross en basic income vermelden, maar aangezien de belasting intern hier anders werkt leek me dat helemaal nutteloos. Het is inderdaad een internationale organisatie. Dacht dat dit allemaal wel evident was maar dat is kennelijk mijn bubbel. Excuus.
offtopic:
Het zal nog steeds helpen door de juiste context in jouw initiële post te plaatsen, want buiten jouw bubbel en die van fsfikke zijn er klaarblijkelijk mensen die deze werkgevers en/of constructie niet kennen. De context halen uit de opeenvolgende tien posts om dan zelf de puzzel leggen is ook niet echt super prettig leesbaar.
Het zal nog steeds helpen door de juiste context in jouw initiële post te plaatsen, want buiten jouw bubbel en die van fsfikke zijn er klaarblijkelijk mensen die deze werkgevers en/of constructie niet kennen. De context halen uit de opeenvolgende tien posts om dan zelf de puzzel leggen is ook niet echt super prettig leesbaar.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Je hebt gelijk hoor! Een disclaimer/uitleg zou op zijn plaats zijn omdat vergelijken van dergelijke profielen gewoon moeilijk is.True schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:24:
[...]offtopic:
Het zal nog steeds helpen door de juiste context in jouw initiële post te plaatsen, want buiten jouw bubbel en die van fsfikke zijn er klaarblijkelijk mensen die deze werkgevers en/of constructie niet kennen. De context halen uit de opeenvolgende tien posts om dan zelf de puzzel leggen is ook niet echt super prettig leesbaar.
Als werknemer van de EU of een vergelijkbare internationale organisatie ben je vrijgesteld van de reguliere, nationale inkomstenbelasting. In plaats daarvan betaal je een interne belasting die afgehandeld wordt door de organisatie waar je voor werkt. Deze doorgaans veel lagere belastingdruk zorgt er voor dat er weinig verschil - er is wel verschil! - tussen je bruto en nettoloon zit. Vandaar de uitspraak: "bruto = netto".
Er is ook een keerzijde: je bent veelal niet beschermd door een sociaal zekerheidsstelsel van het land waar je in woont, je belastingaangifte kan complex zijn, je pensioen krijg je soms wel, soms niet, netto uitgekeerd, je zorgverzekering en zaken als werkloosheidsuitkeringen lopen via je (voormalige) werkgever. En in het geval van een conflict met je werkgever en/of het halen van je gelijk als werknemer sta je voor een jarenlange rechtsgang via een organisatie in Zwitserland. Je bevindt je in een soort niemandsland qua werknemersrechten.
[ Voor 7% gewijzigd door Bobmeister op 18-05-2026 20:58 ]
Interessant om je post te lezen. Ik werk zelf bij een Europese Instelling (buiten Nederland) maar heb nog geen post gemaakt in dit topic, deels omdat ik niet zeker was hoe ik het bruto/netto-verhaal moest weergeven. Als ik zie hoe hier gereageerd wordt laat ik dat ook maar evenErnstH schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:57:
[...]
Ja, ik ben zeker tevreden. Het is inderdaad vergelijkbaar met dergelijke EU salarissen (afhankelijk van toeslagen: expat allowance - waar ik geen recht op heb - is bijvoorbeeld weer +20% erbij). Maar voor zover ik weet zijn de EU arbeidsvoorwaarden iets beter (pensioenvrij salaris, betere salaris-indexering). Het salaris is inderdaad inclusief zorg- en andere verzekeringen.
Uit interesse, vallen jullie onder dezelfde 'Staff Regulations' als ambtenaren van de 'kern-instellingen'? EIB en ECB hebben bijvoorbeeld weer eigen regels en voorwaarden, waaronder andere indexering. En hoe werkt de zorgverzekering in Nederland in de praktijk? Alles voorschieten en dan declareren? Of krijg je een pasje dat 'herkenbaar' is voor het Nederlandse systeem?
The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror
Als het van het begin duidelijk was, dan hoefden we natuurlijk niet zo te reagerenAntiPasta schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:44:
[...]
Interessant om je post te lezen. Ik werk zelf bij een Europese Instelling (buiten Nederland) maar heb nog geen post gemaakt in dit topic, deels omdat ik niet zeker was hoe ik het bruto/netto-verhaal moest weergeven. Als ik zie hoe hier gereageerd wordt laat ik dat ook maar even
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik vond het juist wel meerwaarde hebben om eens een ander soort dienstverband hier weer te geven, maar zat ook al te twijfelen om het maar weer weg te halen... Persoonlijk begrijp ik ook niet waar de onduidelijkheid vandaan komt.AntiPasta schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:44:
[...]
Interessant om je post te lezen. Ik werk zelf bij een Europese Instelling (buiten Nederland) maar heb nog geen post gemaakt in dit topic, deels omdat ik niet zeker was hoe ik het bruto/netto-verhaal moest weergeven. Als ik zie hoe hier gereageerd wordt laat ik dat ook maar even![]()
Uit interesse, vallen jullie onder dezelfde 'Staff Regulations' als ambtenaren van de 'kern-instellingen'? EIB en ECB hebben bijvoorbeeld weer eigen regels en voorwaarden, waaronder andere indexering. En hoe werkt de zorgverzekering in Nederland in de praktijk? Alles voorschieten en dan declareren? Of krijg je een pasje dat 'herkenbaar' is voor het Nederlandse systeem?
-niet echt constructief-ErnstH schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:00:
[...]
En je kunt de huisarts skippen mocht je dat willen.
[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 19-05-2026 14:53 ]
Ja dat leek mij ook. Ik kan me hier ook de posts herinneren van mensen in het VK, Luxemburg, Zweden etcetera - die posts hebben voor mij juist extra meerwaarde, omdat ze een inkijkje geven in iets anders dan de praktijk die iedereen kent. Nederlandse salarissen bij normale Nederlandse werkgevers zijn natuurlijk ook interessant, maar na een tijdje is dat plaatje wel bekend.ErnstH schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:00:
[...]
Ik vond het juist wel meerwaarde hebben om eens een ander soort dienstverband hier weer te geven, maar zat ook al te twijfelen om het maar weer weg te halen... Persoonlijk begrijp ik ook niet waar de onduidelijkheid vandaan komt.
Die mensen voelden zich (gelukkig) ook niet geroepen hun excuses aan te bieden omdat ze hun inkomsten niet terug-bruteerden naar het Nederlandse equivalent toch? Zou zot zijn.
The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror
Doen juist, dat maakt het interessant!AntiPasta schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:44:
[...]
Interessant om je post te lezen. Ik werk zelf bij een Europese Instelling (buiten Nederland) maar heb nog geen post gemaakt in dit topic, deels omdat ik niet zeker was hoe ik het bruto/netto-verhaal moest weergeven. Als ik zie hoe hier gereageerd wordt laat ik dat ook maar even![]()
Uit interesse, vallen jullie onder dezelfde 'Staff Regulations' als ambtenaren van de 'kern-instellingen'? EIB en ECB hebben bijvoorbeeld weer eigen regels en voorwaarden, waaronder andere indexering. En hoe werkt de zorgverzekering in Nederland in de praktijk? Alles voorschieten en dan declareren? Of krijg je een pasje dat 'herkenbaar' is voor het Nederlandse systeem?
[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 19-05-2026 12:22 . Reden: Sneer verwijderd ]
Nou ja, feit blijft dat internationale organisaties hun pakket zodanig moeten inrichten dat ze goede mensen trekken uit alle relevante lidstaten. Als je dit niet doet, zal de instroom overwegend komen uit landen waar het minder goed geregeld is. Je merkt nu al dat de Europese Instellingen problemen hebben met het proportioneel aantrekken van Denen, Zweden, Nederlanders, Oostenrijkers enz. Dit is een mooi voorbeeld uit de recente actualiteit. Nederland is er echt niet bij gebaat dat er zo weinig Nederlanders rondlopen in Brussel, Luxemburg, Straatsburg etcetera. In mijn directe omgeving zijn ze bijna onzichtbaar.flaskk schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:03:
[...]
Geen loonbelasting, huisarts skippen, klinkt beetje alsof je een baan boven het normale klootjesvolk hebt gevonden(good for you). Geeft mij toch ineens heel ander beeld van ambtenaren.
The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror
Over een paar weken weer verkassen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
@Hillie Natuurlijk een mooi salaris, maar 50+ uur per week werken... plus ruim een uur reistijd per dag is 55+ uur per week met/op je werk bezig zijn.
Dat is 15+uur meer dan ik werk (2 hele dagen per week!).
Hangt van je situatie af, maar ik zou dat mijn gezin en mezelf niet aandoen.
Dat is 15+uur meer dan ik werk (2 hele dagen per week!).
Hangt van je situatie af, maar ik zou dat mijn gezin en mezelf niet aandoen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Volledig valide wat je zegt, maar vaak gaat dat vooral op voor salarissen waar eigenlijk de meeruren wellicht niet helemaal proportioneel liggen tot de meerwaarde van het extra salaris (zeker met de hoogste belastingschijf). Dit lijkt me nou zo'n geval waar je dus wel echt beloond wordt om voor die extra mile te gaan. Het is natuurlijk wel Amerika, maar toch mooi om te lezen.jongetje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:38:
@Hillie Natuurlijk een mooi salaris, maar 50+ uur per week werken... plus ruim een uur reistijd per dag is 55+ uur per week met/op je werk bezig zijn.
Dat is 15+uur meer dan ik werk (2 hele dagen per week!).
Hangt van je situatie af, maar ik zou dat mijn gezin en mezelf niet aandoen.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
@Kid Buu Zeker met je eens. Maar als werk zoveel tijd kost vraag ik me af hoe gezond dat is en hoe productief je uiteindelijk bent. Bijvoorbeeld Afas toont al aan dat het geven van een extra vrije dag in de week weinig doet met de productiviteit/output van de mensen. In een fabriek aan een lopende band zul je verschil zien. Maar mijn ervaring is dat een extra uur per dag (heb zelf een tijd 4 x 9 gewerkt) weinig toevoegd in mijn productiviteit. Je kunt lastig 9 of zelfs 10 a 11 uur per dag gefocused werken. Maar dat is deels mijn persoonlijke ervaring.
Hij zit in US. Daar is de werkmentaliteit totaal anders (ik zou er ook niet aan kunnen wennen hoorjongetje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:52:
@Kid Buu Zeker met je eens. Maar als werk zoveel tijd kost vraag ik me af hoe gezond dat is en hoe productief je uiteindelijk bent. Bijvoorbeeld Afas toont al aan dat het geven van een extra vrije dag in de week weinig doet met de productiviteit/output van de mensen. In een fabriek aan een lopende band zul je verschil zien. Maar mijn ervaring is dat een extra uur per dag (heb zelf een tijd 4 x 9 gewerkt) weinig toevoegd in mijn productiviteit. Je kunt lastig 9 of zelfs 10 a 11 uur per dag gefocused werken. Maar dat is deels mijn persoonlijke ervaring.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Update:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Maar ik werk nu ook wel dat soort uren met vergelijkbare reisafstand. Wat reisduur betreft zit ik meestal aan de onderkant, omdat ik redelijk vroeg vertrek en op kantoor ben. Dit soort banen is niet voor iedereen geschikt, maar ook niet voor iedereen weggelegd. In tegenstelling tot menig ander kan ik de knop ook makkelijk omdraaien en het werk achter me laten. Een bepaalde mate van financiële vrijheid draagt daar natuurlijk ook wel aan bij.jongetje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:38:
@Hillie Natuurlijk een mooi salaris, maar 50+ uur per week werken... plus ruim een uur reistijd per dag is 55+ uur per week met/op je werk bezig zijn.
Dat is 15+uur meer dan ik werk (2 hele dagen per week!).
Hangt van je situatie af, maar ik zou dat mijn gezin en mezelf niet aandoen.
Ik ga min of meer hetzelfde werk doen dat ik al heel lang doe, met als bijkomend voordeel dat er nu weer wat meer tegenover staat, plus natuurlijk de potentie van een klapper, als het bedrijf goed gaat. Of de deur blijft ineens dicht, kan allemaal natuurlijk. Maar ja, ook dan geeft een bepaalde mate van financiële vrijheid toch weer rust.Kid Buu schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:04:
[...]
Volledig valide wat je zegt, maar vaak gaat dat vooral op voor salarissen waar eigenlijk de meeruren wellicht niet helemaal proportioneel liggen tot de meerwaarde van het extra salaris (zeker met de hoogste belastingschijf). Dit lijkt me nou zo'n geval waar je dus wel echt beloond wordt om voor die extra mile te gaan. Het is natuurlijk wel Amerika, maar toch mooi om te lezen.
Wat Amerika betreft, ik woon er nu bijna 17 jaar, ben staatsburger en het is "thuis" geworden.
Een startup is gewoon keihard knallen om resultaat neer te zetten. Als je mensen daarnaar beloont, dan trek je de mensen die daar interesse in hebben natuurlijk ook wel aan. Er is vanuit het management overigens wel een goede besef dat je niet 24/7 kunt blijven gaan en men is ook wel van het weekend. Dat klinkt in Nederland misschien gek, maar ik zie ook bij "reguliere" grotere bedrijven veel mensen halve weekenden werken.jongetje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:52:
@Kid Buu Zeker met je eens. Maar als werk zoveel tijd kost vraag ik me af hoe gezond dat is en hoe productief je uiteindelijk bent. Bijvoorbeeld Afas toont al aan dat het geven van een extra vrije dag in de week weinig doet met de productiviteit/output van de mensen. In een fabriek aan een lopende band zul je verschil zien. Maar mijn ervaring is dat een extra uur per dag (heb zelf een tijd 4 x 9 gewerkt) weinig toevoegd in mijn productiviteit. Je kunt lastig 9 of zelfs 10 a 11 uur per dag gefocused werken. Maar dat is deels mijn persoonlijke ervaring.
Zelf werk ik het productiefst in de vroege morgen of laat op de dag. Tussendoor dus perfect voor meetings (is men ook redelijk minimaal van) en meer routineklusjes. Maar ieder heeft natuurlijk z'n eigen ritme.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40 jaar
• Opleiding: WO, Fiscaal Recht
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Brooklyn, NY, USA
2. Wat doe je:
• Functie: Bedrijfsfiscalist
• Werkgever/branche: Medisch onroerend goed
• (Werk) Locatie(s): New York, NY
• Aantal vakantiedagen: onbeperkt
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 45 minuten per OV; 1 uur met de fiets
• Thuiswerken: maandag en vrijdag
• Werkdruk: niet te druk en niet te rustig
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): $31.250
• Vakantiegeld: nvt
• Bonus, toeslagen, etc: $400k-600k per jaar
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $775k tot $975k
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4% van mijn inleg
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~$800k tot 1 miljoe
Een aardig bedrag, alles bij elkaar. Daarnaast verdient m'n vrouw ongeveer $300k als executive bij een nonprofit. Daar staat echter het kostenplaatje tegenover. Ons koopappartement in Brooklyn, met twee (!) slaapkamers, kost $11k/maand, oftewel de ~helft van m'n netto maandsalaris. Een oppas voor onze dochter kost $6.6k/maand, oftewel de ~helft van m'n vrouw haar netto maandsalaris. Natuurlijk, de bonus is aanzienlijk; financieel hebben we niets te klagen. Maar het is zeker niet zo dat we volgende maand in de Quote staan. Hier in New York zou ik ons als 'middenklasse' bestempelen, in ieder geval binnen de bubbel waarin we leven.
• Leeftijd: 40 jaar
• Opleiding: WO, Fiscaal Recht
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Brooklyn, NY, USA
2. Wat doe je:
• Functie: Bedrijfsfiscalist
• Werkgever/branche: Medisch onroerend goed
• (Werk) Locatie(s): New York, NY
• Aantal vakantiedagen: onbeperkt
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 45 minuten per OV; 1 uur met de fiets
• Thuiswerken: maandag en vrijdag
• Werkdruk: niet te druk en niet te rustig
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): $31.250
• Vakantiegeld: nvt
• Bonus, toeslagen, etc: $400k-600k per jaar
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $775k tot $975k
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4% van mijn inleg
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~$800k tot 1 miljoe
Een aardig bedrag, alles bij elkaar. Daarnaast verdient m'n vrouw ongeveer $300k als executive bij een nonprofit. Daar staat echter het kostenplaatje tegenover. Ons koopappartement in Brooklyn, met twee (!) slaapkamers, kost $11k/maand, oftewel de ~helft van m'n netto maandsalaris. Een oppas voor onze dochter kost $6.6k/maand, oftewel de ~helft van m'n vrouw haar netto maandsalaris. Natuurlijk, de bonus is aanzienlijk; financieel hebben we niets te klagen. Maar het is zeker niet zo dat we volgende maand in de Quote staan. Hier in New York zou ik ons als 'middenklasse' bestempelen, in ieder geval binnen de bubbel waarin we leven.
@tcv ik snap dat het behelpen is.
Misschien kunnen we een crowdfunding voor je starten😁
Mooi salaris hoor!
Plan je nog om over een paar jaar naar een goedkoper land te gaan?
Misschien kunnen we een crowdfunding voor je starten😁
Mooi salaris hoor!
Plan je nog om over een paar jaar naar een goedkoper land te gaan?
Heel netjes. En idd als je het zo uitlegt is het middenklasse. Wel grappig. Zou je, als je ergens in een goedkopere regio gaat wonen, hetzelfde salaris kunnen krijgen?tcv schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:12:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40 jaar
• Opleiding: WO, Fiscaal Recht
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Brooklyn, NY, USA
2. Wat doe je:
• Functie: Bedrijfsfiscalist
• Werkgever/branche: Medisch onroerend goed
• (Werk) Locatie(s): New York, NY
• Aantal vakantiedagen: onbeperkt
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 45 minuten per OV; 1 uur met de fiets
• Thuiswerken: maandag en vrijdag
• Werkdruk: niet te druk en niet te rustig
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): $31.250
• Vakantiegeld: nvt
• Bonus, toeslagen, etc: $400k-600k per jaar
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $775k tot $975k
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4% van mijn inleg
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~$800k tot 1 miljoe
Een aardig bedrag, alles bij elkaar. Daarnaast verdient m'n vrouw ongeveer $300k als executive bij een nonprofit. Daar staat echter het kostenplaatje tegenover. Ons koopappartement in Brooklyn, met twee (!) slaapkamers, kost $11k/maand, oftewel de ~helft van m'n netto maandsalaris. Een oppas voor onze dochter kost $6.6k/maand, oftewel de ~helft van m'n vrouw haar netto maandsalaris. Natuurlijk, de bonus is aanzienlijk; financieel hebben we niets te klagen. Maar het is zeker niet zo dat we volgende maand in de Quote staan. Hier in New York zou ik ons als 'middenklasse' bestempelen, in ieder geval binnen de bubbel waarin we leven.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
4% van je inleg, of tot 4% salaris matching? Met een max pre tax inleg van $24500 voor 2026 in een 401k zou 4% matching nog geen $1000 zijn als werkgeversbijdrage. Ik kan je aanraden daar wel zoveel mogelijk in te steken. Of hebben jullie weer een andere regeling?tcv schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:12:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4% van mijn inleg
Je kostenplaatje hakt er behoorlijk hard in, wat dat betreft is NYC dan weer minder aantrekkelijk. Ik ben al vrij vlot na verhuizing naar de VS in fiscaal voordeligere streken gaan wonen (zuidwest WA, nu in Texas) en hoewel het rondom Austin ook duurder aan het worden is, valt dat in het niets bij wat jij kwijt bent (voor mij onder de 5k aan hypotheek voor een riant huis wat we op de top van de markt (oktober '22) gekocht hebben).
Maar ja, als NYC het centrum is voor jouw werk en de stad je ook trekt, want er is natuurlijk een hoop te doen, dan is het dat natuurlijk wel waard. Leuk!
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Als je in NL wat meer wilt verdienen (zeg >120k) buiten enkele niche functies/organisaties (bv principal <iets> of (senior) director niveau) dan red je dat typisch ook niet met 32 uur mentaliteit op 5 minuten fietsen. Als je het niet in werkuren betaalt dan vaak wel in stress. Punt is dat mensen dit vaak niet puur om het geld doen, maar ook omdat werk hen intrinsiek motiveert.jongetje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:38:
@Hillie Natuurlijk een mooi salaris, maar 50+ uur per week werken... plus ruim een uur reistijd per dag is 55+ uur per week met/op je werk bezig zijn.
Dat is 15+uur meer dan ik werk (2 hele dagen per week!).
Hangt van je situatie af, maar ik zou dat mijn gezin en mezelf niet aandoen.
@Hillie zo zie je maar hoe Digitale Techniek zich uitbetaalt
Dat zei de directeur van een grote bank ook tijdens zo'n bijeenkomst met gelul over de "why". Lekker makkelijk praten als elk jaar (ruim) 2 miljoen op je bankrekening wordt gestort denk ik dan... Ik krijg dan de neiging om hard te roepen "Als het niet om het geld gaat, zullen we dan ruilen van salaris". Die mensen op dat niveau zijn met hele andere zaken bezig zoals het veilig stellen van de bonus en andere secundaire voorwaarden.Rukapul schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 13:58:
[...]
Punt is dat mensen dit vaak niet puur om het geld doen, maar ook omdat werk hen intrinsiek motiveert.
Als het mij om intrinsieke waarde ging had ik in een hele andere sector gewerkt. Maar het feit is dat ik daar 3k minder per maand verdien en wel een gezin heb te onderhouden.
Nee de kans dat hij daar hetzelfde krijgt is veel kleiner zoniet nihil. En zelfs voor een bedrijfsfiscalist in NY is dit uitzonderlijk. Dit is het pakket van een partner in een accountantskantoor.Tylen schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:05:
[...]
Heel netjes. En idd als je het zo uitlegt is het middenklasse. Wel grappig. Zou je, als je ergens in een goedkopere regio gaat wonen, hetzelfde salaris kunnen krijgen?
Ja, dat practicum DT en het hele vak heeft uiteindelijk wel een beetje m'n carrièrerichting ingezet. En in de verificatie blijf ik mensen op problemen wijzen.Rukapul schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 13:58:
[...]
Als je in NL wat meer wilt verdienen (zeg >120k) buiten enkele niche functies/organisaties (bv principal <iets> of (senior) director niveau) dan red je dat typisch ook niet met 32 uur mentaliteit op 5 minuten fietsen. Als je het niet in werkuren betaalt dan vaak wel in stress. Punt is dat mensen dit vaak niet puur om het geld doen, maar ook omdat werk hen intrinsiek motiveert.
@Hillie zo zie je maar hoe Digitale Techniek zich uitbetaalt
Verder heb ik wel een soort drang om een beetje aan de slag te gaan en blijven. Het salaris helpt natuurlijk, maar het moet je ook wel trekken, want anders maakt het niet uit of het minimumloon is of een miljard, op een gegeven moment zal het toch tegen gaan staan. En part time bestaat in dat soort rollen ook niet, het is gewoon full-time-plus.
Wat reacties betreft varieert het natuurlijk ook, vooral als zaken niet in een standaardplaatje passen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Geen plannen daarvoor. We wonen hier al een tijd, en hebben een sociaal netwerk en leven waar we gelukkig mee zijn. Misschien ooit verhuizen als we met pensioen zijn, maar verwacht dat dat minstens nog 20 jaar duurt.sNielz123 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:15:
Plan je nog om over een paar jaar naar een goedkoper land te gaan?
Inderdaad vergelijkbaar met een partner van een accountantskantoor, maar voor mijn rol zeker niet uitzonderlijk. Een recruiter in de branche neemt jaarlijks een enquete af om inzicht te krijgen wat men verdient. Hieronder een screenshot van de bevindingen. Het is duidelijk een spectrum en ik zit wat onder het gemiddelde; er zitten ook wat uitschieters naar boven bij.Sineplex schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 16:42:
[...]
Nee de kans dat hij daar hetzelfde krijgt is veel kleiner zoniet nihil. En zelfs voor een bedrijfsfiscalist in NY is dit uitzonderlijk. Dit is het pakket van een partner in een accountantskantoor.
Maar hoe betrouwbaar zijn enquetes uitgevoerd door een recruiter. Heeft die belang bij hogere bedragen? En, gezien de VS, zijn mensen niet geneigd om hun inkomen een beetje op te leuken? Het lijkt me dat de IRS of CBS variant van de VS betrouwbare cijfers heeft.
Wat moet de horizontale as voorstellen?
Wat moet de horizontale as voorstellen?
Recruiters voor dit soort functies die liegen zijn geen lange carrière beschoren, me dunkt.SayWhatAgain! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:49:
Maar hoe betrouwbaar zijn enquetes uitgevoerd door een recruiter. Heeft die belang bij hogere bedragen? En, gezien de VS, zijn mensen niet geneigd om hun inkomen een beetje op te leuken? Het lijkt me dat de IRS of CBS variant van de VS betrouwbare cijfers heeft.
Wat moet de horizontale as voorstellen?
De horizontale as lijkt me het percentiel.
Je werkt als MD voor een investment fund? Althans, dat maak ik op uit de benchmark die je quote (d.w.z. "biggest funds"). Dat is altijd al een niche industrie geweest. Ik gun het je absoluut hoor, daar niet van, maar het is niet echt de standaard ten opzichte van de meeste industriestcv schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:06:
[...]
Inderdaad vergelijkbaar met een partner van een accountantskantoor, maar voor mijn rol zeker niet uitzonderlijk. Een recruiter in de branche neemt jaarlijks een enquete af om inzicht te krijgen wat men verdient. Hieronder een screenshot van de bevindingen. Het is duidelijk een spectrum en ik zit wat onder het gemiddelde; er zitten ook wat uitschieters naar boven bij.
[Afbeelding]
Ik zal wel eerlijk zijn, ik zou niet in NYC gaan zitten voor minder dan $300k base per jaar. Dus in dat opzicht begrijp ik je comment wel. Het is het niet meer waard gezien de living costs. Vroeger was de rule of thumb dat je vanaf senior manager in een accountantskantoor zo'n beetje eindelijk in Manhattan gaan wonen, maar de laatste jaren is dat meer opgeschoven doordat Brooklyn ook enorm in aantrekkingskracht is toegenomen. Denk je eraan om long term daar te blijven? Of wil je ergens een keer elders heen verhuizen?
Recent de overstap gemaakt van een kleine consultancy naar een grotere partij. Ik ben momenteel tevreden met mijn package.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Mooi pakket!Jeroenvis schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:11:
Recent de overstap gemaakt van een kleine consultancy naar een grotere partij. Ik ben momenteel tevreden met mijn package.
***members only***
Ik begrijp alleen de reistijd 1,5 uur OV in combinatie met een flinke mobiliteitsvergoeding niet. Komt dat dan bij het bruto loon?
Is die €2500,- pensioen per jaar of per maand? Anders is het (respectievelijk) veel of best weinig. Ik snap je totaal package ook niet die is of veel te hoog berekend of veel te laag. Of ben je iets vergeten te melden?Jeroenvis schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:11:
Recent de overstap gemaakt van een kleine consultancy naar een grotere partij. Ik ben momenteel tevreden met mijn package.
***members only***
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Absoluut eens, deze compensatie is locatie- en branche gebonden.Sineplex schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:46:
[...]
Je werkt als MD voor een investment fund? Althans, dat maak ik op uit de benchmark die je quote (d.w.z. "biggest funds"). Dat is altijd al een niche industrie geweest. Ik gun het je absoluut hoor, daar niet van, maar het is niet echt de standaard ten opzichte van de meeste industries. Als je voor een doorsnee MNC gaat werken in bijv. Texas of de Mid-West dan verdien je doorgaans een pak minder.
Ik zal wel eerlijk zijn, ik zou niet in NYC gaan zitten voor minder dan $300k base per jaar. Dus in dat opzicht begrijp ik je comment wel. Het is het niet meer waard gezien de living costs. Vroeger was de rule of thumb dat je vanaf senior manager in een accountantskantoor zo'n beetje eindelijk in Manhattan gaan wonen, maar de laatste jaren is dat meer opgeschoven doordat Brooklyn ook enorm in aantrekkingskracht is toegenomen. Denk je eraan om long term daar te blijven? Of wil je ergens een keer elders heen verhuizen?
Het plan voor de voorzienbare toekomst (~20 jaar) is om in Brooklyn te blijven en hier onze kinderen te laten opgroeien; daarna is TBD.
Dat is op jaarbasis en het is inderdaad laag. Bij mijn vorige werkgever zat ik bij Stipp en dat was nog slechter. Mijn idee is om nu een waardeoverdracht te doen van meerdere pensioenspotten die ik heb, en dan alles via vrij beleggen bij mijn huidige pensioenverstrekker 100% in aandelen te stoppen. Daarnaast wil ik extra gaan inleggen.Tylen schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:00:
[...]
Is die €2500,- pensioen per jaar of per maand? Anders is het (respectievelijk) veel of best weinig. Ik snap je totaal package ook niet die is of veel te hoog berekend of veel te laag. Of ben je iets vergeten te melden?
Ik doe m'n werk al bijna 10 jaar met plezier, maar ik zie de laatste jaren m'n verantwoordelijkheden wel groeien, het salaris lijkt niet mee te groeien en het begint een beetje te schuren als ik er te lang over nadenk, dus ik dacht; ik zal het eens peilen aan deze community.
Het is een bekende frustratie onder collega's dat de secundaire arbeidsvoorzieningen er karig zijn en iedereen die ik spreek over hun salaris hier in verschillende functies vind het sowieso maar laag. Maar dat wil niet perse zeggen dat de verwachting realistisch is.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 20 jaar frontend dev, de laatste 10 jaar full stack en de laatste 5 jaar ook manager/eindverantwoordelijke op de afdeling
• (Woon) Locatie: Noord Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: IT Manager / Netwerk beheer / Backend development / Aansturen frontenders
• Werkgever/branche: Klein dochterbedrijf overgenomen door grote multinational
• (Werk) Locatie(s): 's-Hertogenbosch
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: sindskort 32
• Reistijd: 45m enkel
• Thuiswerken: 2 van de 4 dagen
• Werkdruk: Beheer zelf de planning, dus schappelijk zolang er geen acute brand is
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4537
• Vakantiegeld: zit bij dat salaris..
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse bonus adhv doelen van ~3500,-
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~58.000 inclusief vakantiegeld en bonus
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ~€550
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bpf. Detailhandel, middelloonregeling
• Mobiliteit per jaar: OV trajectkaart voor thuis-kantoor
• Overige: Laptop/scherm/stoel voor thuiswerk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Daarbij moet ik ook zeggen dat gezien de senioriteit in dit bedrijf (ik was werknemer #1) dat ik ook wel vrijheid geniet, en het beheersen van mn eigen werkdruk is me ook wel wat waard. Een andere baan zoeken, hoog in willen stappen, betekent wellicht ook weer prestatiedrang en meer werkdruk en ik ben niet zo'n carrieretijger; ik werk om te leven, niet andersom.
Het is een bekende frustratie onder collega's dat de secundaire arbeidsvoorzieningen er karig zijn en iedereen die ik spreek over hun salaris hier in verschillende functies vind het sowieso maar laag. Maar dat wil niet perse zeggen dat de verwachting realistisch is.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 20 jaar frontend dev, de laatste 10 jaar full stack en de laatste 5 jaar ook manager/eindverantwoordelijke op de afdeling
• (Woon) Locatie: Noord Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: IT Manager / Netwerk beheer / Backend development / Aansturen frontenders
• Werkgever/branche: Klein dochterbedrijf overgenomen door grote multinational
• (Werk) Locatie(s): 's-Hertogenbosch
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: sindskort 32
• Reistijd: 45m enkel
• Thuiswerken: 2 van de 4 dagen
• Werkdruk: Beheer zelf de planning, dus schappelijk zolang er geen acute brand is
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4537
• Vakantiegeld: zit bij dat salaris..
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse bonus adhv doelen van ~3500,-
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~58.000 inclusief vakantiegeld en bonus
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ~€550
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bpf. Detailhandel, middelloonregeling
• Mobiliteit per jaar: OV trajectkaart voor thuis-kantoor
• Overige: Laptop/scherm/stoel voor thuiswerk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Daarbij moet ik ook zeggen dat gezien de senioriteit in dit bedrijf (ik was werknemer #1) dat ik ook wel vrijheid geniet, en het beheersen van mn eigen werkdruk is me ook wel wat waard. Een andere baan zoeken, hoog in willen stappen, betekent wellicht ook weer prestatiedrang en meer werkdruk en ik ben niet zo'n carrieretijger; ik werk om te leven, niet andersom.
[ Voor 8% gewijzigd door Asitis op 04-06-2026 16:49 ]
Zoals altijd lastig te zeggen op basis van een breed profiel, maar afgaande op je ervaring kan je salaris prima richting de 6000, ik zou per direct verder zoeken.Asitis schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:44:
Ik doe m'n werk al bijna 10 jaar met plezier, maar ik zie de laatste jaren m'n verantwoordelijkheden wel groeien, het salaris lijkt niet mee te groeien en het begint een beetje te schuren als ik er te lang over nadenk, dus ik dacht; ik zal het eens peilen aan deze community.
Het is een bekende frustratie onder collega's dat de secundaire arbeidsvoorzieningen er karig zijn en iedereen die ik spreek over hun salaris hier in verschillende functies vind het sowieso maar laag. Maar dat wil niet perse zeggen dat de verwachting realistisch is.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 20 jaar frontend dev, de laatste 10 jaar full stack en de laatste 5 jaar ook manager/eindverantwoordelijke op de afdeling
• (Woon) Locatie: Noord Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: IT Manager / Netwerk beheer / Backend development / Aansturen frontenders
• Werkgever/branche: Klein dochterbedrijf overgenomen door grote multinational
• (Werk) Locatie(s): 's-Hertogenbosch
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: sindskort 32
• Reistijd: 45m enkel
• Thuiswerken: 2 van de 4 dagen
• Werkdruk: Beheer zelf de planning, dus schappelijk zolang er geen acute brand is
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4537
• Vakantiegeld: zit bij dat salaris..
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse bonus adhv doelen van ~3500,-
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~58.000 inclusief vakantiegeld en bonus
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ~€550
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bpf. Detailhandel, middelloonregeling
• Mobiliteit per jaar: OV trajectkaart voor thuis-kantoor
• Overige: Laptop/scherm/stoel voor thuiswerk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Mss ook nog wel een stukje context wat ik aan mn post toevoeg:nowherebound123 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:46:
[...]
Zoals altijd lastig te zeggen op basis van een breed profiel, maar afgaande op je ervaring kan je salaris prima richting de 6000, ik zou per direct verder zoeken.
Daarbij moet ik ook zeggen dat gezien de senioriteit in dit bedrijf (ik was werknemer #1) dat ik ook wel vrijheid geniet, en het beheersen van mn eigen werkdruk is me ook wel wat waard. Een andere baan zoeken, hoog in willen stappen, betekent wellicht ook weer prestatiedrang en meer werkdruk en ik ben niet zo'n carrieretijger; ik werk om te leven, niet andersom.
Bij de meeste gevestigde bedrijven is de werkdruk in mijn ervaring gewoon zelf te managen, ook bij hoger ingeschaalde functies. Als je een beetje een sociale werkgever zoekt hoeft dit geen reden te zijn om vast te houden aan.Asitis schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:49:
[...]
Mss ook nog wel een stukje context wat ik aan mn post toevoeg:
Daarbij moet ik ook zeggen dat gezien de senioriteit in dit bedrijf (ik was werknemer #1) dat ik ook wel vrijheid geniet, en het beheersen van mn eigen werkdruk is me ook wel wat waard. Een andere baan zoeken, hoog in willen stappen, betekent wellicht ook weer prestatiedrang en meer werkdruk en ik ben niet zo'n carrieretijger; ik werk om te leven, niet andersom.
Heb je aantoonbaar ervaring als lijnmanager van je team? Ben je HR verantwoordelijk? Is het een team van >10 personen (of zijn dit er 4)? Is er echt niets mogelijk binnen je eigen organisatie, zeker omdat je aangaf de eerste medewerker te zijn - of is dat niet meer relevant door de overname?Asitis schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:49:
[...]
Mss ook nog wel een stukje context wat ik aan mn post toevoeg:
Daarbij moet ik ook zeggen dat gezien de senioriteit in dit bedrijf (ik was werknemer #1) dat ik ook wel vrijheid geniet, en het beheersen van mn eigen werkdruk is me ook wel wat waard. Een andere baan zoeken, hoog in willen stappen, betekent wellicht ook weer prestatiedrang en meer werkdruk en ik ben niet zo'n carrieretijger; ik werk om te leven, niet andersom.
Je zit op €5670/mnd o.b.v. 40u het ligt wel een beetje aan de organisatie en je verantwoordelijkheid of dit nu echt zo 'heel weinig' is, je hebt immers ook 25 verlofdagen met 32u (31 met 40u/wk). Als je het gesprek aangaat en er kan €500 bij (naast een jaarlijkse verhogen van laten we zeggen €200 - los van inflatie) zou ik eigenlijk niet gaan lopen als je verder wel tevreden bent.
Als je al jaren volledig HR verantwoordelijk lijnmanager bent van een redelijk team terwijl je zelf ook nog wat in de operatie doet kun je wel om je heen gaan kijken dan moet €6200 - €6800 vast wel lukken o.b.v. 40u, maar de grote vraag is wat krijg je er voor terug.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Het zijn er inderdaad 3-6 afhankelijk van projecten/externen en ik heb bewust aangegeven geen HR taken te willen gaan doen, want dat is niet voor niets een vak en ik vind er wat van als "ik dat dan maar doe want dat is wel zo makkelijk", de reden daarvoor was ook dat ik meende al genoeg verantwoordelijkheden te dragen.True schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:00:
[...]
Heb je aantoonbaar ervaring als lijnmanager van je team? Ben je HR verantwoordelijk? Is het een team van >10 personen (of zijn dit er 4)? Is er echt niets mogelijk binnen je eigen organisatie, zeker omdat je aangaf de eerste medewerker te zijn - of is dat niet meer relevant door de overname?
Je zit op €5670/mnd o.b.v. 40u het ligt wel een beetje aan de organisatie en je verantwoordelijkheid of dit nu echt zo 'heel weinig' is, je hebt immers ook 25 verlofdagen met 32u (31 met 40u/wk). Als je het gesprek aangaat en er kan €500 bij (naast een jaarlijkse verhogen van laten we zeggen €200 - los van inflatie) zou ik eigenlijk niet gaan lopen als je verder wel tevreden bent.
Als je al jaren volledig HR verantwoordelijk lijnmanager bent van een redelijk team terwijl je zelf ook nog wat in de operatie doet kun je wel om je heen gaan kijken dan moet €6200 - €6800 vast wel lukken o.b.v. 40u, maar de grote vraag is wat krijg je er voor terug.
Er is 'echt niets mogelijk', ik heb dit gesprek eerder gevoerd met mn direct leidinggevende (na de overname) en dat was een "het is hier wat het is, en als je meer wilt verdienen zul je echt ergens anders moeten kijken". Ik hoor daar echter ook een makkelijke "moederbedrijf gaat dat toch niet doen" reactie in, en ik denk als ik daadwerkelijk ga lopen dat er ineens wel wat mogelijk gaat zijn.
Ik ben verder zoals gezegd op zich niet ontevreden, maar ik zit ook met een gevoel dat ik mezelf eigenlijk tekort doe als het elders zoveel "beter" kan zijn. Dit vooral nadat ik onlangs een meeting had met HR van het moederbedrijf omdat er iets mis was gegaan ivm betalingen en de CAO, waarbij de conclusie voor mij was "je krijgt al meer betaald dan de rest dus je zit al tegen je plafond dus dat is het dan"..
Interessante ontwikkelingen doorgemaakt. Ik heb in mijn privetijd een platform gebouwd, en wilde dit netjes aangeven. Zonder al te veel in detail te treden: resultaat was er meteen uit met allerlei beschuldigingen die ze niet - zoals verwacht - konden bewijzen.Phyrozi schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:07:
[...]
Promotie gekregen. Best wat projecten opgeleverd die impact maken. Veel leuke nieuwe dingen in de pijplijn. Inmiddels mijn team aan het bouwen rondom project management en Salesforce/MuleSoft AI. 2026 ook azure data engineers en scientists aannemen.
Mijn vrouw kreeg een maand na mij een mooie baan in pharma. Inmiddels zijn we neergestreken in Central Jersey, hebben we een huis gekocht, en hebben we onze tweede kind (dochter) mogen verwelkomen. Al met al onze weg gevonden.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding:
- mbo 2 & 3 (metaal)
- BSc Technische Bedrijfskunde (hbo)
- MSc Technology & Operations Management
- MSc Supply Chain Management
• Werkervaring: +- 11 jaar (pre- en post-studie)
• (Woon) Locatie: Central New Jersey, USA
2. Wat doe je:
• Functie: Director of AI Solutions Senior Director of AI Solutions
• Werkgever/branche: Manufacturing/Supply Chain
• (Werk) Locatie(s): PA, maar scope is Noord Amerika. Ik manage alles AI/Automation voor 27 brands, 42 locaties, en 16 officiele entiteiten
• Aantal vakantiedagen: 15 PTO + 6 10 Holidays
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 4/1 WFH
• Werkdruk: prima. Valt reuze mee.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700 €3500 €3750 €3975 $8750 $10833
• Vakantiegeld: €2592 €3816
• Bonus, toeslagen, etc: 15% = $15750 20% = $26000
• Dertiende/veertiende maand: €2689 €3960
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37690 €48858 €55476 $120750 $156000
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €804€1200 €1300 €1375 401K match: 50% op eerste 3%, 25% op andere 3% (6% match is max in de markt) = ~$2362
• Zorgverzekering: Via het werk een erg goed plan voor de hele familie, voor niet te veel geld. Mijn vrouw heeft type-1 diabetes, en het plan dekt veel kosten. Dit is enorm waardevol voor ons. Mijn vrouw kreeg een maand na mij een erg goede baan in de pharma industry. Beter dan dat wordt het niet.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Schwabb
• Mobiliteit per jaar: €7560 €8760
• Overige: €540 + €252
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46846 €59610 €66403 $123112 $158000
Ik wist dat ik onderbetaald werd voor mijn skillset, maar de titel was een goede carrierebooster. Net een baan aangenomen bij een grote SaaS, en super veel zin in om met sterke peers te gaan werken. Dat is wel iets dat ik heb gemist.
Ik ga aan de slag als Senior Principal om key manufacturing accounts te helpen meer te doen met het platform. Had intern drie referrals dat wel heeft geholpen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding:
- mbo 2 & 3 (metaal)
- BSc Technische Bedrijfskunde (hbo)
- MSc Technology & Operations Management
- MSc Supply Chain Management
• Werkervaring: +- 12 jaar (pre- en post-studie)
• (Woon) Locatie: Central New Jersey, USA
2. Wat doe je:
• Functie: Director of AI Solutions Senior Director of AI Solutions Senior Principal
• Werkgever/branche: Manufacturing/Supply Chain Groot Saas bedrijf
• (Werk) Locatie(s): PA, maar scope is Noord Amerika. Ik manage alles AI/Automation voor 27 brands, 42 locaties, en 16 officiele entiteiten 1 dag NYC/Remote
• Aantal vakantiedagen: 1unlimited PTO
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1h40m met directe touring bus lijn + 2 blocks in Manhattan
• Werkdruk: -
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700 €3500 €3750 €3975 $8750 $10833 $15200
• Vakantiegeld: €2592 €3816
• Bonus, toeslagen, etc: 15% = $15750 20% = $26000 $121000 + uncapped accelerators + initial $88k RSU package (vest over 4 jaar, refresher nog even afwachten)
• Dertiende/veertiende maand: €2689 €3960
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37690 €48858 €55476 $120750 $156000 Gok ergens rond de $350000 afhankelijk van refresher
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €804€1200 €1300 €1375 401K match: 50% op eerste 3%, 25% op andere 3% (6% match is max in de markt) = ~$2362 Super goed pensioen. 100% match tot 10% inleg, dus $18200 werkgever.
• Zorgverzekering: Via het werk een erg goed plan voor de hele familie, voor niet te veel geld. Mijn vrouw heeft type-1 diabetes, en het plan dekt veel kosten. Dit is enorm waardevol voor ons. Mijn vrouw kreeg een maand na mij een erg goede baan in de pharma industry. Beter dan dat wordt het niet. Waarschijnlijk overstappen, omdat mijne compleet gedekt wordt. Scheelt weer $500 per maand.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: €7560 €8760
• Overige: €540 + €252
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46846 €59610 €66403 $123112 $368200
Asitis schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:06:
[...]
Het zijn er inderdaad 3-6 afhankelijk van projecten/externen en ik heb bewust aangegeven geen HR taken te willen gaan doen, want dat is niet voor niets een vak en ik vind er wat van als "ik dat dan maar doe want dat is wel zo makkelijk", de reden daarvoor was ook dat ik meende al genoeg verantwoordelijkheden te dragen.
Er is 'echt niets mogelijk', ik heb dit gesprek eerder gevoerd met mn direct leidinggevende (na de overname) en dat was een "het is hier wat het is, en als je meer wilt verdienen zul je echt ergens anders moeten kijken". Ik hoor daar echter ook een makkelijke "moederbedrijf gaat dat toch niet doen" reactie in, en ik denk als ik daadwerkelijk ga lopen dat er ineens wel wat mogelijk gaat zijn.
Ik ben verder zoals gezegd op zich niet ontevreden, maar ik zit ook met een gevoel dat ik mezelf eigenlijk tekort doe als het elders zoveel "beter" kan zijn. Dit vooral nadat ik onlangs een meeting had met HR van het moederbedrijf omdat er iets mis was gegaan ivm betalingen en de CAO, waarbij de conclusie voor mij was "je krijgt al meer betaald dan de rest dus je zit al tegen je plafond dus dat is het dan"..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Je kan nog een heel stuk omhoog in salaris voordat dit een rol gaat spelen.Asitis schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:49:
[...]
Mss ook nog wel een stukje context wat ik aan mn post toevoeg:
Daarbij moet ik ook zeggen dat gezien de senioriteit in dit bedrijf (ik was werknemer #1) dat ik ook wel vrijheid geniet, en het beheersen van mn eigen werkdruk is me ook wel wat waard. Een andere baan zoeken, hoog in willen stappen, betekent wellicht ook weer prestatiedrang en meer werkdruk en ik ben niet zo'n carrieretijger; ik werk om te leven, niet andersom.
Misschien wel weer eens goed moment om e.e.a. tegen het licht te houden..
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 46
• Opleiding: HBO - Hogere Informatica (HIO)
• Werkervaring: 23 jaar
• (Woon) Locatie: regio Helmond
2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (NAV/Business Central, Power Platform, Neptune, SAP BTP)
• Werkgever/branche: Voedselindustrie
• (Werk) Locatie(s): regio Helmond
• Aantal vakantiedagen: 216 uur o.b.v. 40 uur
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 15 min. auto of 25 min. fiets
• Thuiswerken: mogelijk, maar doe ik in de praktijk nagenoeg niet, omdat ik - zéker op de fiets - dat tripje juist heel fijn vind om op- of af- te schakelen
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6550 o.b.v. 40 uur
• Bonus, toeslagen, etc: Wisselend. Gemiddeld ~€7000/jaar over de 9 jaar dat ik er werk
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€92k o.b.v. 40 uur
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ~€15k (~25% van de grondslag, waarvan 2%-punt eigen bijdrage, rest voor werkgever)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: DC-regeling via NN
• Mobiliteit per jaar: €0.23/km
• Overige: laptop, telefoon, thuiswerkvergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€105k o.b.v. 40 uur
Op zich zit ik prima - erg luxe zelfs gezien mijn reistijd en pensioenregeling, maar de afgelopen twee jaar waren best turbulent (o.a..onvrijwillig afscheid moeten nemen van enkele collega's) en ik voorzie een capaciteitsprobleem qua ondersteuning op de huidige systemen door natuurlijke uitstroom in het komende jaar.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 46
• Opleiding: HBO - Hogere Informatica (HIO)
• Werkervaring: 23 jaar
• (Woon) Locatie: regio Helmond
2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (NAV/Business Central, Power Platform, Neptune, SAP BTP)
• Werkgever/branche: Voedselindustrie
• (Werk) Locatie(s): regio Helmond
• Aantal vakantiedagen: 216 uur o.b.v. 40 uur
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 15 min. auto of 25 min. fiets
• Thuiswerken: mogelijk, maar doe ik in de praktijk nagenoeg niet, omdat ik - zéker op de fiets - dat tripje juist heel fijn vind om op- of af- te schakelen
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6550 o.b.v. 40 uur
• Bonus, toeslagen, etc: Wisselend. Gemiddeld ~€7000/jaar over de 9 jaar dat ik er werk
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€92k o.b.v. 40 uur
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ~€15k (~25% van de grondslag, waarvan 2%-punt eigen bijdrage, rest voor werkgever)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: DC-regeling via NN
• Mobiliteit per jaar: €0.23/km
• Overige: laptop, telefoon, thuiswerkvergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€105k o.b.v. 40 uur
Op zich zit ik prima - erg luxe zelfs gezien mijn reistijd en pensioenregeling, maar de afgelopen twee jaar waren best turbulent (o.a..onvrijwillig afscheid moeten nemen van enkele collega's) en ik voorzie een capaciteitsprobleem qua ondersteuning op de huidige systemen door natuurlijke uitstroom in het komende jaar.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ben ik nou de enige die het salaris wel oke-ish vind??? €4537,- voor 32 uur. Dat is €5671,- op basis van 40 uur. Dat is toch gewoon oke.Asitis schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:44:
Ik doe m'n werk al bijna 10 jaar met plezier, maar ik zie de laatste jaren m'n verantwoordelijkheden wel groeien, het salaris lijkt niet mee te groeien en het begint een beetje te schuren als ik er te lang over nadenk, dus ik dacht; ik zal het eens peilen aan deze community.
Het is een bekende frustratie onder collega's dat de secundaire arbeidsvoorzieningen er karig zijn en iedereen die ik spreek over hun salaris hier in verschillende functies vind het sowieso maar laag. Maar dat wil niet perse zeggen dat de verwachting realistisch is.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 20 jaar frontend dev, de laatste 10 jaar full stack en de laatste 5 jaar ook manager/eindverantwoordelijke op de afdeling
• (Woon) Locatie: Noord Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: IT Manager / Netwerk beheer / Backend development / Aansturen frontenders
• Werkgever/branche: Klein dochterbedrijf overgenomen door grote multinational
• (Werk) Locatie(s): 's-Hertogenbosch
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: sindskort 32
• Reistijd: 45m enkel
• Thuiswerken: 2 van de 4 dagen
• Werkdruk: Beheer zelf de planning, dus schappelijk zolang er geen acute brand is
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4537
• Vakantiegeld: zit bij dat salaris..
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse bonus adhv doelen van ~3500,-
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~58.000 inclusief vakantiegeld en bonus
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ~€550
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bpf. Detailhandel, middelloonregeling
• Mobiliteit per jaar: OV trajectkaart voor thuis-kantoor
• Overige: Laptop/scherm/stoel voor thuiswerk
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Daarbij moet ik ook zeggen dat gezien de senioriteit in dit bedrijf (ik was werknemer #1) dat ik ook wel vrijheid geniet, en het beheersen van mn eigen werkdruk is me ook wel wat waard. Een andere baan zoeken, hoog in willen stappen, betekent wellicht ook weer prestatiedrang en meer werkdruk en ik ben niet zo'n carrieretijger; ik werk om te leven, niet andersom.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vakantiegeld zit er wel bij in zei hij, uitgaande van 8% vakantiegeld zou het vergelijkbare salaris zonder vakantiegeld uitkomen op €5251.Tylen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 06:23:
[...]
Ben ik nou de enige die het salaris wel oke-ish vind??? €4537,- voor 32 uur. Dat is €5671,- op basis van 40 uur. Dat is toch gewoon oke.
In mijn cao (universiteiten) kan een frontend developer op basis van 32 uur groeien tot max €5417 + vakantiegeld, 13e maand en +- 30 vakantiedagen. En dat is zonder leidinggevende taken.
Ik denk dat hij vast iets anders kan vinden dat beter betaalt, maar zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet.
O, excuus. Idd dat is inclusief vakantiegeld. Dat word jobhoppen @Asitis Maar dat werd ook wel een keertje tijd na 10 jaar bij dezelfde werkgeverCorrit schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:03:
[...]
Vakantiegeld zit er wel bij in zei hij, uitgaande van 8% vakantiegeld zou het vergelijkbare salaris zonder vakantiegeld uitkomen op €5251.
In mijn cao (universiteiten) kan een frontend developer op basis van 32 uur groeien tot max €5417 + vakantiegeld, 13e maand en +- 30 vakantiedagen. En dat is zonder leidinggevende taken.
Ik denk dat hij vast iets anders kan vinden dat beter betaalt, maar zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Haha ik dacht dat ik die 10 jaar in ieder geval nog even vol zou maken, die laatste paar maanden is dan ook het punt niet. Wie weet hou ik er nog een horloge aan overTylen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:10:
[...]
O, excuus. Idd dat is inclusief vakantiegeld. Dat word jobhoppen @Asitis Maar dat werd ook wel een keertje tijd na 10 jaar bij dezelfde werkgever
Maar goed om te horen hoe jullie er over denken. Ik schommel ook steeds op dat randje van "het is best oke maar het voelt wat mager". Denk idd als ze het vakantiegeld er bovenop zouden doen dat het prima was, maar het feit dat vakantiegeld altijd is gebruikt om je maandelijks salaris 'te augmenteren' voelt nog steeds een beetje cru voor een tent die inmiddels miljoenen draait.
Ik vind dat er nog beschaafd wordt gereageerd op de hoge salarissen: "ik zou het er niet voor overhebben" en zo is het maar net, voor ieder wat wils. Werkculturen, verwachtingen etc zijn nu eenmaal anders elders. Leuk om hier een inzicht van te krijgen zonder dat we oordelen over elkaar.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Excuus voor de late reactie. Dat klopt inderdaad, het is feitelijk extra bruto loon.turambar schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:53:
[...]
Mooi pakket!
Ik begrijp alleen de reistijd 1,5 uur OV in combinatie met een flinke mobiliteitsvergoeding niet. Komt dat dan bij het bruto loon?
Ook een stapje gemaakt. In 2023 was ik niet helemaal zeker of ik in de IT wilde blijven, mede door een veel te lage werkdruk en te weinig uitdaging. Gelukkig is het gras aan de overkant soms echt groener. 
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Geupdate met mijn laatste info. Het gaat lekker.fluxy schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:41:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: Net Net een beetje meer over de 40
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 20 jaar
• (Woon) Locatie: Londen
2. Wat doe je:
• Functie: Software Developer (senior/lead)
• Werkgever/branche: Financiele Industrie / Aandelenhandel
• (Werk) Locatie(s): Londen
• Aantal vakantiedagen: Kan me het precieze aantal niet herinneren, maar standaard voor Engeland.
• Gewerkte uren/week: Gemiddeld tussen de 40 en 45 uur, heel af en toe meer als het nodig is.
• Reistijd: Anderhalf uur, maar doe ik zelden
• Thuiswerken: Bijna altijd, rond de 1-2 keer per maand in office.
• Werkdruk: Elk jaar groter, hoge stress op het moment, maar nooit zorgen dat ik mijn baan verlies, ik ben goed gewaardeerd bij mijn collegas.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): ~€17,000
• Vakantiegeld: -
• Bonus, toeslagen, etc: ~€100,000 €200,000 dit kwartaal, varieert, gaat alleen maar omhoog elk kwartaal.
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de €600,000 €1,000,000 dit jaar
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: standaard voor Engeland, weet niet precies hoeveel maar in de order van een paar honderd pond per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Prive pensioen
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Ik vlieg een paar keer per jaar business class naar grote steden in de VS en Azie. Een beetje minder gevlogen het afgelopen jaar en dat vind ik ook niet zo erg. Wel nog jaarlijks een team retreat ergens op een mooie locatie.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €600,000 €1,000,000
Ik zou je vooral niet gek laten praten hier, maar bekijk het volledige plaatje en wat jouw drijfveren zijn. Merk dat in dit topic dat salaris hoogtij viert, wat ook wel logisch is want dit topic gaat over salaris. Maar er zijn veel meer drijfveren waardoor je bij werkgever kan/wil werken. Bij mij zijn bijv. flexibel thuiswerken/ook reis afstand minimaal. Werk nu 5 minuten lopen van mn werk, en werk maar 1x per week thuis, en de werkdruk is laag. Dus toen m'n zoon was geboren kon ik daar volledig bij betrokken zijn. Nu kunnen drijfveren weer veranderen, maar wel belangrijk om volledige plaatje te bkijken en niet enkel zou ik meer kunnen verdienen, tenzij dat natuurlijk je drijfveer is, dat kan ook.Asitis schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:04:
[...]
Haha ik dacht dat ik die 10 jaar in ieder geval nog even vol zou maken, die laatste paar maanden is dan ook het punt niet. Wie weet hou ik er nog een horloge aan over![]()
Maar goed om te horen hoe jullie er over denken. Ik schommel ook steeds op dat randje van "het is best oke maar het voelt wat mager". Denk idd als ze het vakantiegeld er bovenop zouden doen dat het prima was, maar het feit dat vakantiegeld altijd is gebruikt om je maandelijks salaris 'te augmenteren' voelt nog steeds een beetje cru voor een tent die inmiddels miljoenen draait.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Allereerst:fluxy schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:07:
[...]
Geupdate met mijn laatste info. Het gaat lekker.
Het is sowieso een prachtig salaris. Ongetwijfeld zal er een groot verschil zitten tussen het niveau van Londen en NL, maar dan nog.
Maar hoe kom je als 'Software Developer (senior/lead)' aan een bonus van 4x je salaris erbij in een kwartaal? Is dat een winstuitkering die gelijkmatig verdeeld wordt over de medewerkers (dan: holy shit wat wordt daar veel winst gemaakt!) of heeft het te maken met doelen/targets die jij zelf moet behalen? Hoe vertalen jouw doelen zich dan tot concrete/directe winst voor het bedrijf?
'branche: Financiele Industrie / Aandelenhandel' geeft misschien al wel een hint dat er gewoon schofterig veel geld verdiend wordt
Vermoed iets als high frequency trader (optiver type). Dat is puur algoritme en valt onder de classificatie en jouw laatste opmerkingDirtbiter schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Allereerst:
Het is sowieso een prachtig salaris. Ongetwijfeld zal er een groot verschil zitten tussen het niveau van Londen en NL, maar dan nog.
Maar hoe kom je als 'Software Developer (senior/lead)' aan een bonus van 4x je salaris erbij in een kwartaal? Is dat een winstuitkering die gelijkmatig verdeeld wordt over de medewerkers (dan: holy shit wat wordt daar veel winst gemaakt!) of heeft het te maken met doelen/targets die jij zelf moet behalen? Hoe vertalen jouw doelen zich dan tot concrete/directe winst voor het bedrijf?
'branche: Financiele Industrie / Aandelenhandel' geeft misschien al wel een hint dat er gewoon schofterig veel geld verdiend wordt
"schofterig veel geld" dat klopt wel ja. Ik ben zelf geen trader, maar bouw gerelateerde interne applicaties. Van mijn bonus is niks gegarandeerd, als ik het goed doe in een kwartaal (bijvoorbeeld een app bouwen die inzicht geeft op hoe we winst maken of hoe we geld kunnen besparen die door een heleboel mensen in het bedrijf gebruikt wordt, of gewoon goede software infrastructuur uitbouwen die door veel mensen gebruikt wordt) krijg ik meer uitbetaald, anders minder. En als het bedrijf veel winst maakt dat kwartaal komt er nog een (grote) hoeveelheid bovenop. Ondanks dat ben ik zeker niet een grootverdiener in mijn bedrijf, denk dat ik ongeveer in het midden zit, of zelfs aan de lage kant als je het wereldwijd bekijkt. De quants verdienen een percentage van wat hun algoritme aan winst maakt, en die brengen echt vies veel geld binnen elk kwartaal.Dirtbiter schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Allereerst:
Het is sowieso een prachtig salaris. Ongetwijfeld zal er een groot verschil zitten tussen het niveau van Londen en NL, maar dan nog.
Maar hoe kom je als 'Software Developer (senior/lead)' aan een bonus van 4x je salaris erbij in een kwartaal? Is dat een winstuitkering die gelijkmatig verdeeld wordt over de medewerkers (dan: holy shit wat wordt daar veel winst gemaakt!) of heeft het te maken met doelen/targets die jij zelf moet behalen? Hoe vertalen jouw doelen zich dan tot concrete/directe winst voor het bedrijf?
'branche: Financiele Industrie / Aandelenhandel' geeft misschien al wel een hint dat er gewoon schofterig veel geld verdiend wordt
Overigens betalen dergelijke partijen ook in Nederland erg hoge bonussen. Minder dan Londen, Chicago en met name New York, maar alsnog zijn het flinke bedragen. Meerdere malen je vaste jaarsalaris, zeg maar. Er even van uitgaande dat je je targets haalt en dat het bedrijf winst maakt. 
Mocht je geïnteresseerd zijn in deze sector in Nederland, deze site heeft volgens mij wel een redelijk compleet vacature-overzicht: https://amsterdamtradingjobs.com/.
Mocht je geïnteresseerd zijn in deze sector in Nederland, deze site heeft volgens mij wel een redelijk compleet vacature-overzicht: https://amsterdamtradingjobs.com/.
Bonussen in Nederland zijn over het algemeen aan banden gelegd. Binnen de financiele sector elders (NY, Londen, Tokyo) zijn de packages veel meer gerelateerd aan financiele targets. Doe je het goed dan zijn bonussen fantastisch. Doe je het niet goed dan kan je bonus erg laag zijn.
Met name bij Investment Banks, Private Equity firms etc zijn packages heel erg nauw verbonden aan financiele targets.
Met name bij Investment Banks, Private Equity firms etc zijn packages heel erg nauw verbonden aan financiele targets.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Alsnog mag de bonus voor "identified staff" (zware/risicovolle banen in de sector, beurstijger zijn valt daar zeker onder) 100% van het jaarsalaris maximaal zijn. Maar we dwalen af.Chief schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 03:34:
Bonussen in Nederland zijn over het algemeen aan banden gelegd. Binnen de financiele sector elders (NY, Londen, Tokyo) zijn de packages veel meer gerelateerd aan financiele targets. Doe je het goed dan zijn bonussen fantastisch. Doe je het niet goed dan kan je bonus erg laag zijn.
Met name bij Investment Banks, Private Equity firms etc zijn packages heel erg nauw verbonden aan financiele targets.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO ICT Business IT & Management
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Drenthe
2. Wat doe je:
• Functie: ICT Coördinator
• Werkgever/branche: Verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Drenthe
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 35
• Thuiswerken: Ja 50/50
• Werkdruk: Middel/laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): +- €5600
• Vakantiegeld: €5400
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €5600
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.200
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 10.000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: € km vergoeding
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 88200
Ben goed op mijn plek, leuke stappen gemaakt afgelopen jaar en voor nu ook tevreden over het salaris
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO ICT Business IT & Management
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Drenthe
2. Wat doe je:
• Functie: ICT Coördinator
• Werkgever/branche: Verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Drenthe
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 35
• Thuiswerken: Ja 50/50
• Werkdruk: Middel/laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): +- €5600
• Vakantiegeld: €5400
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €5600
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.200
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 10.000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: € km vergoeding
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 88200
Ben goed op mijn plek, leuke stappen gemaakt afgelopen jaar en voor nu ook tevreden over het salaris
[ Voor 4% gewijzigd door Garrettvr op 17-06-2026 15:24 ]
Groetjes van G
• Leeftijd: 36 > 38
• Opleiding: Msc
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Verpleegkundig Specialist
• Werkgever/branche: Huisartsenzorg
• (Werk) Locatie(s): Midden-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 38 uur
• Reistijd: 25 minuten
• Thuiswerken: nee
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5630 > 6275
• Vakantiegeld: 8 procent
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: Volledige 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 78820 > 87850
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFZW
• Mobiliteit per jaar: Volgens mij 23 cent per km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -
• Opleiding: Msc
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Verpleegkundig Specialist
• Werkgever/branche: Huisartsenzorg
• (Werk) Locatie(s): Midden-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 38 uur
• Reistijd: 25 minuten
• Thuiswerken: nee
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5630 > 6275
• Vakantiegeld: 8 procent
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: Volledige 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 78820 > 87850
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFZW
• Mobiliteit per jaar: Volgens mij 23 cent per km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -
Is dat de regel in Nederland? In andere landen kunnen bonussen nl oplopen tot multilpes van basis jaarsalaris.pagani schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:39:
[...]
Alsnog mag de bonus voor "identified staff" (zware/risicovolle banen in de sector, beurstijger zijn valt daar zeker onder) 100% van het jaarsalaris maximaal zijn. Maar we dwalen af.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Update: En we zijn weer 2 jaar verder (grappig dat m'n 1e post afkomstig was uit 2019, maar here we are)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
|
[ Voor 13% gewijzigd door signific4nt op 20-06-2026 00:35 ]
De afgelopen jaren een mooie groei doorgemaakt. Tevreden met de werkplek en het salaris.
Zou ik elders meer kunnen verdienen?
2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: ICT Beheerder (MBO) Niv 3, MDM, ITIL V3, MCSA Win 7, Windows 8, MOS 2010
• Werkervaring: 7 jaar (IT)
• (Woon) Locatie: Flevoland
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk Medewerker (senior)
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Utrecht en Groningen
• Aantal vakantiedagen*: 144 wettelijk en 22 bovenwettelijke uren op basis van 36 uur
• Gewerkte uren/week*: 36 uur p.w
• Reistijd**: 60 min Utrecht, 75 min Groningen
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3250
• Vakantiegeld: 8% - €3150
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% - €3230 (IKB)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45.300
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden: Forse km vergoeding (standplaats €0,19) per km), overige locaties €0,37 per km.
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Op jaar basis €5000,00 studie/certificatie
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -
Recent (december 2020) promotie gemaakt naar Senior. Op basis van schaal/trede kan ik nog 3 jaar groeien. Pensioen gedeelte niet ingevuld.
Is bovenstaand reëel?
Mijn wens is om door te groeien richting het management, een team aansturen en/of coördinerende rol. Hierin ben ik nog zoekende welke richting het definitief wordt.
2026
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: ICT Beheerder (MBO) Niv 3, MDM, ITIL V3, MCSA Win 7, Windows 8, MOS 2010, Win 10/W11. Bezig met Itil V4 en Agile.
• Werkervaring: 12 jaar (IT)
• (Woon) Locatie: Flevoland
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk ICT Coordinator
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 144 wettelijk en 60 bovenwettelijke uren op basis van 36 uur
• Gewerkte uren/week*: 38 uur p.w
• Reistijd**: 60 min Utrecht
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5080
• Vakantiegeld: 8% - €4876
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% - €5059
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €71.120
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden: Forse km vergoeding (standplaats €0,25) per km)
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Op jaar basis €5000,00 studie/certificatie
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -
Zou ik elders meer kunnen verdienen?
2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: ICT Beheerder (MBO) Niv 3, MDM, ITIL V3, MCSA Win 7, Windows 8, MOS 2010
• Werkervaring: 7 jaar (IT)
• (Woon) Locatie: Flevoland
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk Medewerker (senior)
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Utrecht en Groningen
• Aantal vakantiedagen*: 144 wettelijk en 22 bovenwettelijke uren op basis van 36 uur
• Gewerkte uren/week*: 36 uur p.w
• Reistijd**: 60 min Utrecht, 75 min Groningen
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3250
• Vakantiegeld: 8% - €3150
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% - €3230 (IKB)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45.300
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden: Forse km vergoeding (standplaats €0,19) per km), overige locaties €0,37 per km.
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Op jaar basis €5000,00 studie/certificatie
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -
Recent (december 2020) promotie gemaakt naar Senior. Op basis van schaal/trede kan ik nog 3 jaar groeien. Pensioen gedeelte niet ingevuld.
Is bovenstaand reëel?
Mijn wens is om door te groeien richting het management, een team aansturen en/of coördinerende rol. Hierin ben ik nog zoekende welke richting het definitief wordt.
2026
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: ICT Beheerder (MBO) Niv 3, MDM, ITIL V3, MCSA Win 7, Windows 8, MOS 2010, Win 10/W11. Bezig met Itil V4 en Agile.
• Werkervaring: 12 jaar (IT)
• (Woon) Locatie: Flevoland
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk ICT Coordinator
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 144 wettelijk en 60 bovenwettelijke uren op basis van 36 uur
• Gewerkte uren/week*: 38 uur p.w
• Reistijd**: 60 min Utrecht
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5080
• Vakantiegeld: 8% - €4876
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% - €5059
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €71.120
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden: Forse km vergoeding (standplaats €0,25) per km)
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Op jaar basis €5000,00 studie/certificatie
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -
Gisteren gelezen dat de er een nieuw CAO voorstel ligt op basis van het laatste gesprek tussen partijen.Garrettvr schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:22:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO ICT Business IT & Management
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Drenthe
2. Wat doe je:
• Functie: ICT Coördinator
• Werkgever/branche: Verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Drenthe
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 35
• Thuiswerken: Ja 50/50
• Werkdruk: Middel/laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): +- €5600
• Vakantiegeld: €5400
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €5600
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.200
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 10.000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: € km vergoeding
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 88200
Ben goed op mijn plek, leuke stappen gemaakt afgelopen jaar en voor nu ook tevreden over het salaris
per 1-7 1,5% er bij
per 1-1-2027 2,5% er bij
per 1-1-2028 verwacht ik 1 trede omhoog te gaan, einde van mijn schaal. €200,- bruto er bij.
Vooruitzicht is per 1-1-2027 rond de €6000,- bruto te zitten als maandloon.
Groetjes van G
Ruime overweging, PhD, Archimate of CISSP. Wil je die verder toelichten? Concrete lijntjes naar een PhD?
Impact op alles is bij de opties nogal anders. CISSP is nou ook weer niet het veelkoppige ontembare monster dat ze er soms graag van maken. En zou het nog even heroverwegen als CCSP 5x niet gelukt is. Wellicht is de manier van vragen (waar al hele fora over zijn volgeschreven...) gewoonweg niet je ding.
Edit: verder een net pakket lijkt me.
[ Voor 5% gewijzigd door Stufferdt op 23-06-2026 17:20 ]
😀😀😀
snip: niet reageren kan ook hè
[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 25-06-2026 14:42 ]
Je hebt jouw totaal package verkeerd berekend. Dit is het totaal (12 maanden loon + bonus + andere zaken etc)....stinno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:00:
***members only***
Groetjes van G
Excuus, aangepast!Garrettvr schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:10:
[...]
Je hebt jouw totaal package verkeerd berekend. Dit is het totaal (12 maanden loon + bonus + andere zaken etc)....
Voor een starter een riante start, zeker een traineeship waar je vaak een dag mag besteden aan persoonlijke ontwikkeling en varierende opdrachten hebt. Wens je veel plezier, dat het werk leuk is is het belangrijkstestinno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:00:
***members only***
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO Associate degree
• Werkervaring: 13 jaar
• (Woon) Locatie: Leeuwarden
2. Wat doe je:
• Functie: Proces Analist
• Werkgever/branche: Telecom
• (Werk) Locatie(s): Leeuwarden
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 5 min
• Thuiswerken: 1 dag op kantoor 4 thuis
• Werkdruk: laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5058,50
• Vakantiegeld: zit in salaris
• Bonus, toeslagen, etc: afhankelijk van resultaten, maar tot nu toe altijd rond het maand salaris geweest
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65.760,50
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €7037,40
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP 18,97% (vanuit werkgever)
• Mobiliteit per jaar: OV 1e klas, ook prive (8305,32)
• Overige: 300 thuiswerk vergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €81403,22
Na heel lang meelezen ook eens tijd om mijn pakket te delen, ben er zelf heel tevreden mee. Ik reken zelf zaken zoals OV business card niet mee, want ik reis zelf zo zelden met de trein prive dat het voor mij zeker geen 8305,32 waard is en het is 5 minuten fietsen naar het werk. Maar dit was de prijs van de NS businesscard 1e klas + ICE
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO Associate degree
• Werkervaring: 13 jaar
• (Woon) Locatie: Leeuwarden
2. Wat doe je:
• Functie: Proces Analist
• Werkgever/branche: Telecom
• (Werk) Locatie(s): Leeuwarden
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 5 min
• Thuiswerken: 1 dag op kantoor 4 thuis
• Werkdruk: laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5058,50
• Vakantiegeld: zit in salaris
• Bonus, toeslagen, etc: afhankelijk van resultaten, maar tot nu toe altijd rond het maand salaris geweest
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65.760,50
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €7037,40
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP 18,97% (vanuit werkgever)
• Mobiliteit per jaar: OV 1e klas, ook prive (8305,32)
• Overige: 300 thuiswerk vergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €81403,22
Na heel lang meelezen ook eens tijd om mijn pakket te delen, ben er zelf heel tevreden mee. Ik reken zelf zaken zoals OV business card niet mee, want ik reis zelf zo zelden met de trein prive dat het voor mij zeker geen 8305,32 waard is en het is 5 minuten fietsen naar het werk. Maar dit was de prijs van de NS businesscard 1e klas + ICE
Veel succes me(r)t de NFI.signific4nt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 00:06:
Update: En we zijn weer 2 jaar verder (grappig dat m'n 1e post afkomstig was uit 2019, maar here we are)
[...]
***members only***
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topicIdem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.