• Rhidios
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 19:35
Weer een update (nu ze de administratie bijgewerkt hebben).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ondanks dat het bedrijf het financieel nu wel krap heeft, waren ze wel tevreden over mij. Maar het gaat écht slecht hier (toxisch management), dus ik moet nu echt verder kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhidios op 19-04-2026 15:26 ]

• Merkane
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-05 15:04
Members only:

• SjonSaus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 18:22
Hoe werkt dat precies bij de overheid? Voor die functie zie ik schaal 12, maar jouw salaris lijkt meer op schaal 15.

• Merkane
SjonSaus schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:13:
[...]

Hoe werkt dat precies bij de overheid? Voor die functie zie ik schaal 12, maar jouw salaris lijkt meer op schaal 15.
Het is overheid maar geen rijksoverheid :) . Dus die salarisschalen worden ook niet toegepast hier. Als ik kijk naar mijn huidige schaal dan komt het overeen met schaal 16 in de rijksoverheid tabel.

Zie: https://www.rijksoverheid...fstandige-bestuursorganen

[ Voor 9% gewijzigd door Merkane op 20-04-2026 14:05 ]

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:45

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

@Merkane Buiten dat ik het je van harte gun (goed gedaan!), maar hoe krijg je als PO bij de overheid zo'n salaris? Doe je meer dan puur PO werk?
PO's bij mijn (Rijksoverheid) organisatie zijn schaal 10, 11, 12 max.

• Merkane
SayWhatAgain! schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:35:
@Merkane Buiten dat ik het je van harte gun (goed gedaan!), maar hoe krijg je als PO bij de overheid zo'n salaris? Doe je meer dan puur PO werk?
PO's bij mijn (Rijksoverheid) organisatie zijn schaal 10, 11, 12 max.
Ik ben ooit begonnen als programmeur met bijbehorende opleiding. Na een jaar of 3 de PO rol ingegroeid en bij veel bedrijven aan de core techniek kant gezeten. Een niche hoek dus met veel technische en PO kennis. Verantwoordelijkheid en impact is groot van het product waar ik over ga dus vandaar ook de bijbehorende schaal.

• USER_A.W.
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-05 19:38
Ik twijfel of het geen tijd is voor mij om een overstap te maken naar een andere werkgever. Momenteel zit ik daar al meer dan vijf jaar en vraag ik me af of het geen tijd is om mijn horizon te verbreden. De vraag is alleen hoe mijn huidige package zich tot de markt verhoudt.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Afgerond: MBO 4 Systembeheer en daarna HBO Bachelor, Cyber Security & Cloud Duaal. Momenteel volg ik nog een deeltijd Master. Daarnaast meerdere certificeringen zoals VCP-DCV/NV, AZ-104, 700, 800/801 en 305.
• Werkervaring: 5 jaar, verschillende functies uitgevoerd, gestart met een IT stage, en uiteindelijk met de duale studie verschillende rollen gehad zoals system engineer.
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Architect
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten
• Thuiswerken: Werkgever vraagt minimaal 2 dagen op kantoor te zijn
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4300
• Vakantiegeld: €4128
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55.728

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €2570 p/j
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ASR
• Mobiliteit per jaar: €10.500, op dit moment lease ik daar een VW ID.7 van.
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €68.798
De rol als architect vervul ik nu net een jaar. Ik twijfel of ik niet eerst meer ervaring in deze rol moet opdoen bij dit bedrijf, zodat dit beter op mijn cv staat en ik in de toekomst een overstap nog makkelijker kan maken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15
USER_A.W. schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:29:
Ik twijfel of het geen tijd is voor mij om een overstap te maken naar een andere werkgever. Momenteel zit ik daar al meer dan vijf jaar en vraag ik me af of het geen tijd is om mijn horizon te verbreden. De vraag is alleen hoe mijn huidige package zich tot de markt verhoudt.

[...]

De rol als architect vervul ik nu net een jaar. Ik twijfel of ik niet eerst meer ervaring in deze rol moet opdoen bij dit bedrijf, zodat dit beter op mijn cv staat en ik in de toekomst een overstap nog makkelijker kan maken.
Ik zou nog maar een paar jaartjes blijven, want anders probeer je het nu, lukt het niet, en zit je vast!

Oh nee, zo werkt het gelukkig niet ;)

Als jij nu de behoefte voelt om verder te kijken, probeer het. Lukt het wel, top. Lukt het niet, dan is je twijfel bevestigd en kan je eerst nog wat meer ervaring opdoen voordat je het over 1/2/3/x jaar weer probeert.

The devil is in the details.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

True schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:30:
[...]

Let op met het gedetacheerde deel, je hebt heel veel meer rechten op salarissen en verhogingen dat je werkgever wellicht laat weten zie ook mijn post hier: True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
In het kort: er moet een mapping zijn naar een functie bij het Rijk die jij vervuld en jij moet minimaal dat salaris krijgen én de CAO verhogingen die bij het Rijk gelden ook mee krijgen.
Dit heb ik al zovaak tegen werknemers gezegd bij een opdracht. Maar ze hebben allemaal de ballen niet om het te regelen met hun werkgever.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:09
Tylen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:55:
[...]

Dit heb ik al zovaak tegen werknemers gezegd bij een opdracht. Maar ze hebben allemaal de ballen niet om het te regelen met hun werkgever.
Denk dat weinig mensen op een rechtzaak zitten te wachten met hun werkgever...
Daarnaast moet je dan wel je hele pakket inclusief lease-auto in dergelijke gaan omrekenen naar een salaris bij je opdrachtgever.
Het is veel verstandiger om een andere werkgever te zoeken of gewoon in loondienst te gaan bij je opdrachtgever als je gelijk behandeld wilt worden. Laat mij maar lekker die (goed betaalde) gedetacheerde externe zijn die voor een half jaar tot 3 jaar komt helpen en daarna weer naar een volgende opdrachtgever gaat. Ik zit voor nu echt niet te wachten om een interne rol te vervullen met weer POP gesprekken waarin je de doelstellingen van je manager moet halen zodat hij een bonus krijgt. En heerlijk, elke keer een lege mailbox 8)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jongetje schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:33:
[...]

Denk dat weinig mensen op een rechtzaak zitten te wachten met hun werkgever...
Daarnaast moet je dan wel je hele pakket inclusief lease-auto in dergelijke gaan omrekenen naar een salaris bij je opdrachtgever.
Het is veel verstandiger om een andere werkgever te zoeken of gewoon in loondienst te gaan bij je opdrachtgever als je gelijk behandeld wilt worden. Laat mij maar lekker die (goed betaalde) gedetacheerde externe zijn die voor een half jaar tot 3 jaar komt helpen en daarna weer naar een volgende opdrachtgever gaat. Ik zit voor nu echt niet te wachten om een interne rol te vervullen met weer POP gesprekken waarin je de doelstellingen van je manager moet halen zodat hij een bonus krijgt. En heerlijk, elke keer een lege mailbox 8)
Nee de leaseauto valt daar buiten. De wettekst is daar ook duidelijk over en die is in dit geval zelfs redelijk goed te interpreteren voor een leek :)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• jongetje
True schreef op woensdag 22 april 2026 @ 18:11:
[...]

Nee de leaseauto valt daar buiten. De wettekst is daar ook duidelijk over en die is in dit geval zelfs redelijk goed te interpreteren voor een leek :)
Dat zal dan allemaal wel, maar als je eerlijk wilt vergelijken dan moet je wel het hele pakket meenemen. Los van die wettekst is een leaseauto ook gewoon honderden euros per maand extra salaris als je (of iig ik) die niet neem.
Of moet ik mijn salaris verhoging nu ook weigeren omdat een ambtenaar geen verhoging krijgt? Mijn werkgever ziet me al aankomen, die gaat al mijn voorwaarden dan naar beneden toe aanpassen. Die zegt dan, als ambtenaar krijg je geen auto dus dan mag je die ook inleveren.

Maar hoe zit dat dan met pensioen, waarom mag ik van de wetgever niet bij ABP aansluiten om de voorwaarden minimaal gelijk te hebben? Mijn werkgever miet wettelijk aansluiten bij STIPP en wil er zelf ook vanaf en wat beters regelen maar dat is in de praktijk niet te doen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jongetje schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:51:
[...]

Dat zal dan allemaal wel, maar als je eerlijk wilt vergelijken dan moet je wel het hele pakket meenemen. Los van die wettekst is een leaseauto ook gewoon honderden euros per maand extra salaris als je (of iig ik) die niet neem.
Of moet ik mijn salaris verhoging nu ook weigeren omdat een ambtenaar geen verhoging krijgt? Mijn werkgever ziet me al aankomen, die gaat al mijn voorwaarden dan naar beneden toe aanpassen. Die zegt dan, als ambtenaar krijg je geen auto dus dan mag je die ook inleveren.

Maar hoe zit dat dan met pensioen, waarom mag ik van de wetgever niet bij ABP aansluiten om de voorwaarden minimaal gelijk te hebben? Mijn werkgever miet wettelijk aansluiten bij STIPP en wil er zelf ook vanaf en wat beters regelen maar dat is in de praktijk niet te doen.
offtopic:
Het wordt hier OT (heeft niets meer inhoudelijk met lijstjes of direct feedback daarop te maken), maar ik wil gerust elders de discussie met je voortzetten.
In het kort: WAADI stelt minimaal en met betrekking tot een aantal zaken, hier is pensioen geen deel van.
En StiPP kan je werkgever wel van afkomen, maar dat kost hem waarschijnlijk meer dan hij er geld en tijd in wil steken anders zou die dat wel doen me dunkt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Greyish
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 13:13
Het is nu wel tijd voor een volgende stap richting een senior functie. Vrees dat ik anders toch een beetje vast zit in mijn huidige rol. Genoeg kansen bij mijn huidige werkgever, maar wil toch de stap wagen naar iets anders (wellicht richting consulting / detachering voor een paar jaar). Nog even rondkijken dus.
Members only:

• jongetje
Greyish schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:12:
[...]
Het is nu wel tijd voor een volgende stap richting een senior functie.
Je hebt 5 jaar ervaring en 28jaar jong, waarom zou je nu een senior functie moeten krijgen?

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:15:
[...]

Je hebt 5 jaar ervaring en 28jaar jong, waarom zou je nu een senior functie moeten krijgen?
Leeftijd zegt gelukkig niets over wel/niet senior zijn.

• jongetje
Homeland schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:21:
[...]

Mee eens, maar als je gaat solliciteren of loonsverhoging gaat vragen is het wel handig om aan te geven waarom je dan senior bent.

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-05 20:41
Greyish schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:12:
[...]
Het is nu wel tijd voor een volgende stap richting een senior functie.
ik geef @jongetje wel gelijk hier, jouw profiel lijkt me op een goede allrounder maar niet op een senior positie

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 13:45
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door champion16 op 23-04-2026 17:27 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie stap gefeliciteerd.

En zo’n extern bureau word betaald door de werkgever ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Greyish
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 13:13
jongetje schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:15:
[...]

Wolfp4ck schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:27:
[...]

ik geef @jongetje wel gelijk hier, jouw profiel lijkt me op een goede allrounder maar niet op een senior positie
Was misschien wat te voorbarig, maar snap jullie punt. Ik ben nu ingeschaald als medior en zit daar bijna 2,5 jaar in. Inmiddels zijn mijn werkzaamheden veranderd van puur uitvoerend (uitvoeren en delen van analyses, ad hoc verzoeken etc.) naar meer eigenaarschap, opzetten van governance, richtinggevend/lange termijn denken, adviseren ipv alleen analyses delen/constateren, junior analisten begeleiden, stakeholder management en veel schakelen met hogere managementlagen. Dat zijn voor mij wat eigenschappen die passen bij een senior functie of in ieder geval competenties zijn die kunnen helpen bij zo'n stap.

• jongetje
@Greyish Dat bedoel ik. Als je die competenties hebt moet je aangeven wat je doet en waarom je die stap zou moeten maken. En dan is het aan je werkgever om er iets mee te doen of aan jezelf om rond te kijken en een goed CV te maken waarin dit naar voren komt. Ben benieuwd welke van de 2 het wordt, succes!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 14:46
Homeland schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:21:
[...]

Natuurlijk niet voor iedereen, maar het zegt ook niet “niets”. Als je wat meer levenservaring en werkervaring hebt is de kans wel wat groter dat je in een senior rol past.
Individueel gezien heb je gelijk maar als je naar grote getallen kijkt klopt het niet helemaal.

• mkvrs
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-04 15:26
Vooral vanwege verveling binnenkort weer eens verder kijken, zit nu weer ongeveer 5 jaar bij deze werkgever. Ik weet nog niet voor welk salaris ik moet gaan mikken.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO-4
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Software Ontwikkelaar
• Werkgever/branche: B2B SaaS
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 29
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 40 min enkele reis
• Thuiswerken: 2 dagen kantoor, 3 thuis.
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3984
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: +- €3000
• Dertiende/veertiende maand: nvt.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €180
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: beleggingspensioen.
• Mobiliteit per jaar: €1800
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58.460

• the.dutch.boy
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07-05 12:53
the.dutch.boy schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:21:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42 43
• Opleiding: Msc (Applied) Computer Science
• Werkervaring: 19 20 Jaar
• (Woon) Locatie: Dublin (Ierland)

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Amazon Fintech
• (Werk) Locatie(s)**: Dublin (Ierland)
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 40+
• Reistijd**: 20 minuten (fiets)
• Thuiswerken***: 50%
• Werkdruk: Gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 9080 € 10835
• Vakantiegeld: € 0
• Bonus, toeslagen, etc: € 2100 € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 135000 € 130000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 812
• Type pensioenregeling / pensioenfonds **** ?
• Mobiliteit per jaar ***** € 0
• Overige: Aandelen +- € 40.000 € 80.000 Jaarlijks
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 175.000 € 210.000
Bij Amazon werd door ontslagrondes onze afdeling eruit gezet. Gelukkig een andere passende functie gevonden. Nieuwe werkgever heeft een stuk prettiger werk cultuur valt mij op.

• justanotherone
  • Laatst online: 04-05 17:45
Weer tijd voor een update! Mag niet klagen, zeker gezien er een verplichte indexering (op procentuele basis, zonder plafond) bestaat in het land waar ik werk. Dat is altijd mooi 2.5% erbij met een track-record van grofweg één indexering per 12-18 maanden met de huidige inflatie-omstandigheden.

Had alleen financieel gezien iets meer verwacht na mijn recente promotie naar Sr, gezien de verantwoordelijkheden minimaal verdubbeld zijn 8)7

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Luxemburg

2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Software Engineer
• Werkgever/branche: E-commerce
• (Werk) Locatie(s): Luxemburg
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40-45u
• Reistijd: <30 min
• Thuiswerken: 1 dag per week
• Werkdruk: Hoog/erg hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 10.080,-
• Vakantiegeld: €0,-
• Bonus, toeslagen, etc: ~€27k RSUs op jaarbasis
• Dertiende/veertiende maand: €0,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 148.000,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 8.5%/j = € 10.280,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioensfonds
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 158.280,-

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:54
@justanotherone wat had je financieel willen verdienen? In ieder geval voor Nederlandse begrippen (ik kan niet Luxemburg spreken) is 10k voor een swe al echt een mega goed salaris. Hoger dan dat zie je eigenlijk alleen in de fintech en stocktrading branche.

Idempotent.

• KingArthur662
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 09-05 15:53
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 25
• Opleiding: HBO-ICT software engineering, voltijds
• Werkervaring: 8 maanden 1 jaar software developer & 1 jaar ML engineer
• (Woon) Locatie: Limburg Eindhoven

---
2. Wat doe je:
• Functie: Junior software developer junior ML Engineer
• Werkgever/branche: LegalTech
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: n.v.t.
• Gewerkte uren/week: 16 18
• Reistijd: 1,5 uur (maar wil een kamer in Eindhoven zoeken) 10 minuten met de fiets
• Thuiswerken: als ik 5 dagen in de week werk mag ik 1 dag thuis werken
• Werkdruk: redelijk hoog

---
3. Wat verdien je:
• Uurloon (bruto): € 15/u € 18/u (een flinke vooruitgang!) € 20,25/u
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € n.v.t. (0-uren contract vanwege voltijds studie)

---
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € n.v.t. (denk ik)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: n.v.t.
• Mobiliteit per jaar: € reiskosten vergoed van de trein als ik geen gratis OV heb via DUO n.v.t.
• Overige: n.v.t.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € n.v.t.

---
Ik post dit voor twee redenen: reden één is simpelweg dat ik informatie voor andere junioren wil bieden. Reden twee is dat ik op een punt sta om grote beslissingen te maken met mijn carrière/studie, wat ik nu zal uitleggen.

Ik sta namelijk op het punt dat ik mijn afstudeerstage mag doen. In plaats van de afstudeerstage ga ik een pre-master Data Science & AI volgen en stoppen met mijn bijbaan als ML engineer en erna pas de aftsudeerstage afronden. Ik heb het gevoel dat in de ICT-sector (zeker op het gebied van AI/ML/data) WO-papieren een sterke meerwaarde bieden, niet alleen voor kennis, maar ook om door sollicitatierondes heen te komen bij hoogbetaald en/of interessant werk. Ik kan hier natuurlijk helemaal naast zitten.

Daarnaast denk ik bij mezelf: als de pre-master niet lukt of ik vind het niet leuk, heb ik nu een klein maar sterk netwerk opgebouwd waar ik op terug kan vallen. Ik werk nauw samen met mensen die een sterk en breed netwerk zelf hebben, ze hemelen mij op en ik heb al gevraagd of ik ze als referentie mag opgeven (dit mag). En dan mag ik ook nog contact opnemen als ik weer iets zoek.

• justanotherone
MainframeX schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:04:
@justanotherone wat had je financieel willen verdienen? In ieder geval voor Nederlandse begrippen (ik kan niet Luxemburg spreken) is 10k voor een swe al echt een mega goed salaris. Hoger dan dat zie je eigenlijk alleen in de fintech en stocktrading branche.
Misschien was het niet helemaal duidelijk vanuit mijn originele post, maar m'n punt ging puur om de verantwoordelijkheden. Ik had meer verwacht vanuit dat perspectief. Ben ik ontevreden? Absoluut niet. Ik had meer RSUs verwacht om mij richting de ~160k totaal te krijgen :)

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 00:41
justanotherone schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:34:
[...]

Misschien was het niet helemaal duidelijk vanuit mijn originele post, maar m'n punt ging puur om de verantwoordelijkheden. Ik had meer verwacht vanuit dat perspectief. Ben ik ontevreden? Absoluut niet. Ik had meer RSUs verwacht om mij richting de ~160k totaal te krijgen :)
Ik kan wel raden welke werkgever je hebt gezien de grootte van de markt daar :P . Mooi salaris verder hoor, zeker gezien je leeftijd en ervaring dus dat doe je goed! Qua levenskosten is het natuurlijk wel een klap duurder ten opzichte van bepaalde regio's in Nederland tenzij je over de grens woont (maar neem aan van niet gezien je reistijd). Wel een beetje een gouden kooi daar niet? Niet veel andere mogelijkheden in die tak daar denk ik zo, maar als je genoeg perspectief hebt waar je zit dan ach.

• justanotherone
Sineplex schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:31:
[...]

Ik kan wel raden welke werkgever je hebt gezien de grootte van de markt daar :P . Mooi salaris verder hoor, zeker gezien je leeftijd en ervaring dus dat doe je goed! Qua levenskosten is het natuurlijk wel een klap duurder ten opzichte van bepaalde regio's in Nederland tenzij je over de grens woont (maar neem aan van niet gezien je reistijd). Wel een beetje een gouden kooi daar niet? Niet veel andere mogelijkheden in die tak daar denk ik zo, maar als je genoeg perspectief hebt waar je zit dan ach.
Zeker weten! Gelukkig timmert Google ook aan de weg met hun eigen data center in het noorden, en een corporate office in het centrum. Qua stabiliteit biedt Lux ook enorm veel voordelen waaronder bijvb. verplichte onderhandelingen met de OR tijdens barre tijden etc. Maar inderdaad, dat is ook mijn grootste zorg voor de toekomst tbh _/-\o_

Achja, we zien het allemaal wel wat de toekomst brengt haha. Enjoying the ride zoals ze zeggen. Wat ik wel zeker weet is dat ik me voor altijd Nederlander blijf voelen en lekker m'n paspoort behoud. Is toch een apart volkje hier :P

• Wyvern Eden
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik lees hier al jaren mee, maar heb eigenlijk nooit eerder gepost. Vond het nu wel eens tijd om zelf ook wat te delen.
Members only:
In mijn ogen is dit, zeker in vergelijking met vrienden en familie, een vrij hoog salaris. Tegelijkertijd voelt het in de praktijk niet per se alsof ik “rijk” ben. Dat zal deels met levensfase en uitgavenpatroon te maken hebben: we zijn de afgelopen jaren getrouwd, hebben een appartement gekocht, een auto aangeschaft, etc. Toch blijft het een interessant verschil tussen cijfers en gevoel.

Privé verandert er ook het nodige. Er is een baby op komst en we oriënteren ons voorzichtig op een volgende stap, mogelijk een verhuizing richting Brabant. Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ik op termijn een andere baan ga zoeken. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik dan qua salaris een behoorlijke stap terug moet doen.

Dat maakt mijn huidige situatie soms wat dubbel. Aan de ene kant comfortabel en weinig te klagen, aan de andere kant voelt het ook wel eens als een soort gouden kooi. Vast herkenbaar voor jullie?
Pagina: 1 ... 220 221 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.