Volgens mij heb je gouden handboeienhpmkruit schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:51:
Werk nog steeds met plezier bij mijn eerste werkgever, maar ben langzaam ook eens om me heen aan het kijken. De combinatie van mijn huidige salaris en mijn huidige reistijd ben ik echter nog niet tegengekomen. Heb dan ook nog niet veel verder gekeken dan regio Arnhem / Nijmegen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Niet slecht inderdaad hoor, maar ik zit als PM met minder werkervaring (ja, ok wel ouderiamcj schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:37:
[...]
Volgens mij heb je gouden handboeien. Op jouw leeftijd met HBO zit je denk ik wel bij de bovenste 1 á 2% met deze arbeidsvoorwaarden.

Ik vind het geen rare cijfers voor een PM hoor, daar zit nog genoeg ruimte op voor groei. Andere bedrijven zullen ook makkelijk dit salaris betalen als hij goed werk aflevert.iamcj schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:37:
[...]
Volgens mij heb je gouden handboeien. Op jouw leeftijd met HBO zit je denk ik wel bij de bovenste 1 á 2% met deze arbeidsvoorwaarden.
Blijf het toch apart dat PMs zoveel verdienen vergeleken met ontwikkelaars..
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Als je echt goed bent, geen probleem, dan heeft het zeker toegevoegde waardeDeluxZ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:39:
Alleen degene waarmee ik ervaring heb, vielen altijd tegen. Dus mag hopen dat zij niet zo'n salaris kregen/krijgen.
Zou het komen omdat een PM verantwoordelijk is voor het resultaat van 10-20 ontwikkelaars?DeluxZ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:39:
Maar uiteindelijk krijgen de devs het op hun bordje.Fulgora schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:59:
[...]
Zou het komen omdat een PM verantwoordelijk is voor het resultaat van 10-20 ontwikkelaars?
Ik lees al een tijdje zo af en toe mee en over twee weken ga ik beginnen aan een traineeship bij YoungCapital voor C# .NET developer. Het eerste jaar zit ik nog vast aan het salaris van Young Capital, maar na een jaar zou ik vrij kunnen onderhandelen bij het bedrijf waar ik dan in dienst ben. Ik ben erg benieuwd naar wat ik dan hier kan plaatsen 
Dit topic geeft mij in ieder geval een goede weergave van wat de salarissen zijn in de praktijk.
Dit topic geeft mij in ieder geval een goede weergave van wat de salarissen zijn in de praktijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 04-10-2018 14:35 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tsja, is denk ik toch een kwestie van hoeveelheid verantwoordelijkheid. Al kom ik senior developers met eenzelfde beloning ook tegen.
hyptonize schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:29:
[...]
Maar uiteindelijk krijgen de devs het op hun bordje.
Inderdaad, bij ons zijn er zat developers en consultants die aan dezelfde en (ook nog veel) hogere bedragen zitten.hpmkruit schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:03:
Tsja, is denk ik toch een kwestie van hoeveelheid verantwoordelijkheid. Al kom ik senior developers met eenzelfde beloning ook tegen.
[...]
Uiteindelijk ben ik degene die zowel intern als extern verantwoordelijk is voor, en aangesproken wordt op, de performance van het team (waar bijvoorbeeld ook de developers onder vallen).
Waarom via YC als ik vragen mag? Kan je al iets van .NET of begin je blanco?Jasphur schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:34:
Ik lees al een tijdje zo af en toe mee en over twee weken ga ik beginnen aan een traineeship bij YoungCapital voor C# .NET developer. Het eerste jaar zit ik nog vast aan het salaris van Young Capital, maar na een jaar zou ik vrij kunnen onderhandelen bij het bedrijf waar ik dan in dienst ben. Ik ben erg benieuwd naar wat ik dan hier kan plaatsen
Heb zelf niet zo'n goede ervaring met mensen die van een YC trainneeship afkomen als ik eerlijk ben
@GrooV TBH, ik kreeg gewoon een goed gevoel bij hun. Vervelend dat je ervaringen minder zijn met personen van YC, ik ga eens kijken of ik die ervaringen een positieve draai kan geven. Ik begin niet helemaal kaal. Heb enige javascript ervaring en ietwat python. Maar ben nog wel een behoorlijke beginner. Maar voor de rest van het verhaal, daar is dit topic niet voor.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Khad niet gezien dat hij en vakantiegeld en eindejaarsuikering in maandloon had zitten. 4650 valt idd wel mee.pirke schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:46:
[...]
Ik vind het geen rare cijfers voor een PM hoor, daar zit nog genoeg ruimte op voor groei. Andere bedrijven zullen ook makkelijk dit salaris betalen als hij goed werk aflevert.
Ik zie senior developers die het dubbele (totaalpakket) krijgen. Het gaat niet om de rol maar om hoeveel waarde je toevoegt.hpmkruit schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:03:
[...]
Verder is het een kwestie van ballen tonen bij de onderhandelingen, en geen laag getal noemen als ze vragen wat je wilt verdienen. Een hoger salaris krijgen bij indiensttreding is geen rocket science, gewoon vragen en je niet te snel laten afwimpelen. En dan na 5 jaar door naar de volgende zodat je weer een sprong kan maken. Je doet nieuwe kennis en ervaring op, je neemt een mooi rugzakje kennis en ervaring mee, dat is allemaal wat waard. De echte sprongen maak je meestal niet door 20 jaar bij dezelfde werkgever te blijven. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Verwijderd
Verder zoekenjordygrunn schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:10:
Members only:
Edit * Leuke collega's heb je bijna overal wel, daar zou ik niet voor vrezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2018 10:54 ]
Je salaris is het ergste nog niet... die secundaire voorwaarden zijn wel extreem magerGMAS700 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:32:
O
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker R&D
• Werkgever/branche: Landbouw / tuinbouw
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Uren/week: 38
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: Gemiddeld tot hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3070,-
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 0,-
• Pensioeninleg per jaar: € 0,-
• Mobiliteit per jaar: € 0,-
• Overige: € 0,-
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.560- bruto
• Winstdeling/bonus: Variabele bonus van 1 of 2 maand salarissen.
Tot op heden over het werk en de beloning. Er komt echter via het Salaris Kompas van Intermediar €3.628,- bruto per jaar uit. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Update geplaatst over secundaire voorwaarden. Incluis member onlyDennusB schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:32:
[...]
Je salaris is het ergste nog niet... die secundaire voorwaarden zijn wel extreem mager

Nog steeds geen reiskosten vergoeding en zo.. dat kan echt beter!GMAS700 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:49:
[...]
Update geplaatst over secundaire voorwaarden. Incluis member only
Verwijderd
Ik heb een aanbod gekregen voor een rol als junior data analist in de financiele sector. Nou ben ik hiervoor benaderd door een recruiter, en zit het zo in elkaar: Ik zou eerst een jaar in dienst gaan bij de recruiter waarbij zij mij in mijn eigen tijd extra trainingen geven en een coach. Na dat jaar treed ik in dienst bij de werkgever en kan ik met een schone lei onderhandelen. In het sollicitatiegesprek is al laten vallen in welke schaal je begint. Met wat handig speurwerk kom je er dan achter dat dit een schaal is die loopt van 3779 - 5398. Is mijn aanbod zo mager als het voelt? Kan ik om meer vragen? Is dit normaal omdat je training krijgt? Alle meningen zijn welkom... 
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: WO Master
• Werkervaring: 0 jaar relevant; 2,5 jaar project management
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: (Junior) Business Analist
• Werkgever/branche: Financiele sector
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: 40 min
• Werkdruk: onbekend
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2700
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € Volgens de STIPP (ben er nog niet achter wat dat precies is)
• Mobiliteit per jaar: € volledig vergoed o.b.v. OV
• Overige: € Online trainingen NCOI; Coach
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € €34.992,00
• Winstdeling/bonus: € 0

1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Pensioeninleg per jaar: € Volgens de STIPP (ben er nog niet achter wat dat precies is)
Dat is het pensioenfonds voor uitzendkrachten/gedetacheerden. Dat doet vermoeden dat je niet rechtstreeks in dienst bent, maar via een uitzend/payroll bureau?Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:07:
Verwijderd
Ja dat klopt. Eerst een jaar via de detacheerder waar je wel volledig meedraait. En dan is het de bedoeling dat je in dienst gaat bij de werkgever zelf
Karrespoor schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:12:
[...]
Dat is het pensioenfonds voor uitzendkrachten/gedetacheerden. Dat doet vermoeden dat je niet rechtstreeks in dienst bent, maar via een uitzend/payroll bureau?
Na bijna 6 jaar Capgemini (geeindigd een package van 58k) nu ongeveer 2,5 jaar aan het zzp'en.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 8,5
• (Woon) Locatie: Haarlem
2. Wat doe je:
• Functie: Integratie Ontwikkelaar (ZZP)
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: nu 25 min (verschilt wel per klant)
• Werkdruk: Normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 10.000
• Vakantiegeld: nvt
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: minimaal €10.000 p/j
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: €nvt
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 120.000
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 8,5
• (Woon) Locatie: Haarlem
2. Wat doe je:
• Functie: Integratie Ontwikkelaar (ZZP)
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: nu 25 min (verschilt wel per klant)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 10.000
• Vakantiegeld: nvt
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: minimaal €10.000 p/j
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: €nvt
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 120.000
[ Voor 2% gewijzigd door Pimpbizkitnl op 05-10-2018 16:20 . Reden: opmaak ]
Heel lastig te vergelijken dit. Je hebt na 2.5 jaar toch wel een idee wat je maandelijkse kosten aan mobiliteit, werkplek, verzekeringen, scholing, administratie, risico afdekkingen, etc zijn?Pimpbizkitnl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:18:
3. Wat verdien je:
[b]• Maandsalaris (bruto): € 10.000
Gewoon om t iets meer in perspectief te kunnen plaatsen...
En houd jij je echt strikt aan je 40 uur? Ook in verband met acquisitie en administratie?
Of zijn er naast je werk nog een aantal 'verplichte' uren die je maakt? Want dan verdient je 'relatief' minder per maand.
[ Voor 23% gewijzigd door Xorgye op 05-10-2018 17:09 . Reden: iets meer detail over wat bij zzp komt kijken ]
Die 3700 is echt te hoog gegrepen hoor. Daarnaast ga je dus gedetacheerd zitten. Dat betaald ook meestal weer net wat minder. Beter kun je bij het bedrijf zelf gaan werken. Dan kun je wel boven de 3000 uitkomen, misschien wel 3200.
Die trainingen moet je wel echt vastleggen in je contract.
[ Voor 8% gewijzigd door Chip. op 05-10-2018 18:31 ]
Ik doe ongeveer 1600u per jaar. Dus de meeste weken werk ik 40u, maar soms minder. En soms ga ik ook nog wel eens op vakantie. AOV kost ongeveer 1200 euro per jaar (ik heb me voor 40k verzekerd, omdat ik daar al m'n vaste lasten mee kan dekken en nog wat over hou. Als ik echt niet meer kan werken dan kan ik verder waarschijnlijk ook niet zo heel veel meer). Qua mobiliteit(auto) ben ik 200 euro per maand kwijt. aan brandstof en afschrijving. Acquisitie hoef ik niet te doen omdat er gewoon veel meer vraag is dan aanbod. Administratie wordt voor mij gedaan (via maatschap, kost wel wat afdracht maar is al van die 120k af) Scholing is vaak ook gratis. Ik heb een studiebudget via de maatschap die ik nooit op krijg.Xorgye schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:06:
[...]
Heel lastig te vergelijken dit. Je hebt na 2.5 jaar toch wel een idee wat je maandelijkse kosten aan mobiliteit, werkplek, verzekeringen, scholing, administratie, risico afdekkingen, etc zijn?
Gewoon om t iets meer in perspectief te kunnen plaatsen...
En houd jij je echt strikt aan je 40 uur? Ook in verband met acquisitie en administratie?
Of zijn er naast je werk nog een aantal 'verplichte' uren die je maakt? Want dan verdient je 'relatief' minder per maand.
Ik denk dat je zou kunnen zeggen dat ik per maand ongeveer 5,5k netto over hou.
Verwijderd
Het is niet slecht, maar ik heb wel het gevoel dat er wat meer in zou kunnen zitten, ook omdat je in de financiële wereld werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:07:
Ik heb een aanbod gekregen voor een rol als junior data analist in de financiele sector. Nou ben ik hiervoor benaderd door een recruiter, en zit het zo in elkaar: Ik zou eerst een jaar in dienst gaan bij de recruiter waarbij zij mij in mijn eigen tijd extra trainingen geven en een coach. Na dat jaar treed ik in dienst bij de werkgever en kan ik met een schone lei onderhandelen. In het sollicitatiegesprek is al laten vallen in welke schaal je begint. Met wat handig speurwerk kom je er dan achter dat dit een schaal is die loopt van 3779 - 5398. Is mijn aanbod zo mager als het voelt? Kan ik om meer vragen? Is dit normaal omdat je training krijgt? Alle meningen zijn welkom...
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
TFG? Heb vroeger voor die gasten de IT gedaanPimpbizkitnl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:12:
[...]
Ik doe ongeveer 1600u per jaar. Dus de meeste weken werk ik 40u, maar soms minder. En soms ga ik ook nog wel eens op vakantie. AOV kost ongeveer 1200 euro per jaar (ik heb me voor 40k verzekerd, omdat ik daar al m'n vaste lasten mee kan dekken en nog wat over hou. Als ik echt niet meer kan werken dan kan ik verder waarschijnlijk ook niet zo heel veel meer). Qua mobiliteit(auto) ben ik 200 euro per maand kwijt. aan brandstof en afschrijving. Acquisitie hoef ik niet te doen omdat er gewoon veel meer vraag is dan aanbod. Administratie wordt voor mij gedaan (via maatschap, kost wel wat afdracht maar is al van die 120k af) Scholing is vaak ook gratis. Ik heb een studiebudget via de maatschap die ik nooit op krijg.
Be nice, You Assholes :)
Met 120k winst moet je op een veel hoger netto salaris uitkomen. Als ik alleen de zelfstandigenaftrek en mkb-winstvrijstelling meeneem en geen enkele andere aftrekpost, dan kom ik al op 76k netto (6350 netto/maand). Dan heb je een belastingstuk van 36%, wat extreem hoog is voor een freelancer.Pimpbizkitnl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:12:
[...]
Zelf zit ik met net iets boven de 130k winst op 105k netto (8750 netto/maand)... Waarvan 4k uitgestelde belastingschuld vanwege de FOR. HRA enzo meegerekend. Dat resulteert in ongeveer 20% belastingdruk.
PS. Ik zie dat ik alles met de 2019 cijfers heb doorgerekend, zal niet enorm verschillen van 2018.
Members only:
Inloggen
Ik zou de spreekwoordelijke middleman overslaan en rechtstreeks een aantal banken benaderen (mogelijk met een open sollicitatie).Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:07:
Ik heb een aanbod gekregen voor een rol als junior data analist in de financiele sector.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Voor je ervaring en als leidinggevende denk ik dat er meer in het vat zit. Hoe onmisbaar ben je? Ben je in staat om dit product succesvol te maken? Dan goede bonusregeling dan wel hoger salaris. 5500 plus 2 maal maandsalaris als bonus zou ik op inzetten. Werk je bij mkb of een grote corp?sjroorda schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:00:
Members only:
Ja dat klopt wel maar ik zet ook een (klein) deel nog opzij voor als ik 'in-between-jobs' zit. HRA reken ik niet mee.pirke schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:13:
[...]
Met 120k winst moet je op een veel hoger netto salaris uitkomen. Als ik alleen de zelfstandigenaftrek en mkb-winstvrijstelling meeneem en geen enkele andere aftrekpost, dan kom ik al op 76k netto (6350 netto/maand). Dan heb je een belastingstuk van 36%, wat extreem hoog is voor een freelancer.
Zelf zit ik met net iets boven de 130k winst op 105k netto (8750 netto/maand)... Waarvan 4k uitgestelde belastingschuld vanwege de FOR. HRA enzo meegerekend. Dat resulteert in ongeveer 20% belastingdruk.
PS. Ik zie dat ik alles met de 2019 cijfers heb doorgerekend, zal niet enorm verschillen van 2018.
Onmisbaar nooit natuurlijksynx6 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:57:
[...]
Voor je ervaring en als leidinggevende denk ik dat er meer in het vat zit. Hoe onmisbaar ben je? Ben je in staat om dit product succesvol te maken? Dan goede bonusregeling dan wel hoger salaris. 5500 plus 2 maal maandsalaris als bonus zou ik op inzetten. Werk je bij mkb of een grote corp?
Bij mkb is er meer mogelijk. Dus ik zou er zeker over in gesprek gaan. Just my 2csjroorda schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:52:
[...]
Onmisbaar nooit natuurlijk. Succesvol: ja, ik heb goede hoop (draait al even op kleine schaal maar nooit serieus opgepakt om allerlei redenen). Type werkgever: MKB
Members only:
Inloggen
Heb je een idee of je een schaal hoger kunt?President schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:46:
Members only:
Ben al in L11, L12 vergt weer veel extra's waarin ik geen zin heb aangezien ik tijd besteden aan mijn gezin (20 maanden en -2 maanden) belangrijker vind. Tot een maand geleden was L11 LB en was dat de maximale schaal voor basisonderwijs.M. Cannibale schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:39:
[...]
Heb je een idee of je een schaal hoger kunt?
En elk jaar komt er een trede bij. Sneller omhoog gaan is verder niet mogelijk, dus meer dan 40 uur besteden aan werk is financieel zinloos en levert verder niks op (behalve dat je als 'goed' wordt gezien en dus nog extra verantwoordelijkheden en taken krijgt zonder beloning)
En anders word je met een promotie toch 'naar salaris' overgezet waardoor je er op maandbasis een tientje op vooruit gaat en er pas over 5+ jaar echt wat aan hebt als je op trede 15 zit.
Ben verder erg blij met alle vakanties, scheelt een hoop organisatie voor kindervakanties straks en ben bijna elke dag om 17u thuis. Enige nadelen zijn de financiële beloning (met mijn capaciteiten had ik 'meer' bereikt kunnen hebben qua salaris en verantwoordelijkheden) en het feit dat ik verantwoordelijk ben voor de resultaten en prestaties van de kinderen, omdat hoe ik ook mijn best doe er altijd kinderen zijn die een onvoldoende halen waardoor er weer zorggesprekken komen wat weer voor extra werkt zorgt. En helaas nemen die 30% zorgleerlingen 80% in van mijn tijd en energie, wat ten koste gaat van de 70% andere leerlingen. Dat blijft frustrerend helaas
[ Voor 39% gewijzigd door President op 06-10-2018 16:46 ]
President schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:02:
[...]
... Sneller omhoog gaan is verder niet mogelijk, dus meer dan 40 uur besteden aan werk is financieel zinloos en levert verder niks op (behalve dat je als 'goed' wordt gezien en dus nog extra verantwoordelijkheden en taken krijgt zonder beloning)
...
Ben verder erg blij met alle vakanties, scheelt een hoop organisatie voor kindervakanties straks en ben bijna elke dag om 17u thuis. Enige nadelen zijn de financiële beloning (met mijn capaciteiten had ik 'meer' bereikt kunnen hebben qua salaris en verantwoordelijkheden) en het feit dat ik verantwoordelijk ben voor de resultaten en prestaties van de kinderen, omdat hoe ik ook mijn best doe er altijd kinderen zijn die een onvoldoende halen waardoor er weer zorggesprekken komen wat weer voor extra werkt zorgt. En helaas nemen die 30% zorgleerlingen 80% in van mijn tijd en energie, wat ten koste gaat van de 70% andere leerlingen. Dat blijft frustrerend helaas
Members only:
Inloggen
Ik zie/lees je wel vaker "brommen" over de financiële vergoeding, waarom start je niet voor jezelfPresident schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:46:
Members only:
Stond laatst zelfs een stukje over in de krant, goede handel

Recent ook de overstap gemaakt van 4400 bruto, maandelijks budget van +/- 700 bruto vrij te besteden (vrije dagen kopen, basis was slechts 20 stuks, budget was wel incl vakantiegeld), winstuitkering van ongeveer een maandsalaris en redelijk goed pensioen. Dan nog loont het prima om werkgever vaarwel te zeggen en het zelf eens te proberen
[ Voor 9% gewijzigd door ybos op 07-10-2018 06:45 ]
Detachering in onderwijs klinkt leuk, maar is het niet. Zo krijg je vakanties niet doorbetaald, geen doorbetaling bij ziekte (en in onderwijs heb je toch met aardig wat kinderen te maken), zit je met juridische kosten als je ergens van beschuldigd wordt of als ouders naar de rechter gaan, etc. Al met al schiet dat niet op.ybos schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 06:41:
[...]
Ik zie/lees je wel vaker "brommen" over de financiële vergoeding, waarom start je niet voor jezelfLeraren zijn niet aan te slepen, vakanties blijven hetzelfde, enige risico is dat je meer reistijd krijgt, en natuurlijk vaker wisselende klassen/systemen e.d. (maar klas wijzigt toch al elk jaar toch?
)
Stond laatst zelfs een stukje over in de krant, goede handel
En ik vind niet dat het onderwijs zo slecht wordt betaald hoor. Zit modaal en met een vrouw die ook werkt en kinderen thuis blijft er nog genoeg over om te sparen. daarnaast zijn de meeste mensen in het onderwijs parttimers, vrouwen die het doen voor de leuk en extra bijverdiensten. Genoeg ouders in mijn klas die ouder zijn en minder verdienen, ook al werken ze net zo hard of misschien harder. Het nadeel (had in bedrijfsleven met andere studies meer kunnen verdienen) weegt momenteel absoluut niet op tegen de voordelen van werken in het onderwijs;
- gelijke vakanties met mijn kinderen
- op 5 dagen na dagelijks om 17u thuis
- vast contract, ook al breekt er een crisis uit
- prima pensioenopbouw
- bevalt het niet dan heb ik binnen een week een nieuwe baan
- werk op fietsafstand
Members only:
Inloggen
Zullen we maar weer ontopic verder gaan
[ Voor 15% gewijzigd door President op 07-10-2018 07:17 ]
@President Die insteek om thuis nog wat uurtjes te draaien (toch maar even de laptop openen om mail te lezen of even remote inloggen om de servers een trap te geven) heb je in het bedrijfsleven ook. Daar ben ik zelf nooit aan begonnen, maar genoeg collega's die het wel doen.
Ook het je niet aantrekken als alles in de soep loopt is erg goed voor je mentale welzijn. Gewoon niks om geven is de belangrijkste factor om stress te verlagen
Ook het je niet aantrekken als alles in de soep loopt is erg goed voor je mentale welzijn. Gewoon niks om geven is de belangrijkste factor om stress te verlagen
Hoe dan? Of noteer je hier netto-bedragen?President schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:46:
Members only:
[ Voor 61% gewijzigd door wheel op 08-10-2018 08:16 ]
Ow hou op, de PM is eindverantwoordelijk en schuift dit door naar het team. Niet zozeer op de devs, software is niet klaar als het coden klaar is...hyptonize schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:29:
[...]
Maar uiteindelijk krijgen de devs het op hun bordje.
Serieus? Zijn die niet voor de werkgever / school?President schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 06:54:
zit je met juridische kosten als je ergens van beschuldigd wordt of als ouders naar de rechter gaan, etc.
Zaterdag en zondag ben je dus om 17:00 al thuis? Lekker!President schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 06:54:
- op 5 dagen na dagelijks om 17u thuis
[ Voor 28% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-10-2018 10:12 ]
@wouter93
Dit moet/kan hoger. Zeker gezien je certificaten en je meerdere jaren ervaring bij deze werkgever.
Functioneel Beheer bij een gemeente is vrijwel altijd schaal 9. Ik heb uitzonderingen gezien naar schaal 10, maar dit waren 'senior'posities waarvoor ze specifieke kennis zochten.
Schaal 8 is meestal instap, wanneer men nieuw begint. Na inwerkperiode/verlengen contract (max.1 jaar) stroomt men doorgaans door naar de daadwerkelijke functieschaal (9)
Let wel, ik spreek dan over HBO 'werk- en denkniveau' (..dit is wat men standaard zoekt tegenwoordig), Ik zie dat jij MBO4 geschoold bent. Wellicht dat jouw werkgever dan schaal 7 hanteert?
Desondanks zou je m.i. minimaal op 8 , maar liefst op 9, beloond moeten worden.
Dit moet/kan hoger. Zeker gezien je certificaten en je meerdere jaren ervaring bij deze werkgever.
Functioneel Beheer bij een gemeente is vrijwel altijd schaal 9. Ik heb uitzonderingen gezien naar schaal 10, maar dit waren 'senior'posities waarvoor ze specifieke kennis zochten.
Schaal 8 is meestal instap, wanneer men nieuw begint. Na inwerkperiode/verlengen contract (max.1 jaar) stroomt men doorgaans door naar de daadwerkelijke functieschaal (9)
Let wel, ik spreek dan over HBO 'werk- en denkniveau' (..dit is wat men standaard zoekt tegenwoordig), Ik zie dat jij MBO4 geschoold bent. Wellicht dat jouw werkgever dan schaal 7 hanteert?
Klinkt niet slecht, wat voor integraties ontwikkel je?Pimpbizkitnl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:18:
[b]• Functie: Integratie Ontwikkelaar (ZZP)
Bedankt voor je reactie. Ik ben hier het eerste jaar begonnen in schaal 6 en vervolgens naar een jaar ingedeeld in schaal 7.fender89 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:55:
@wouter93
Ik ben inderdaad MBO4 geschoold maar heb de afgelopen tijd flink in mezelf geïnvesteerd m.b.t. het behalen van certificaten en het volgen van cursussen.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een gesprek ga aanvragen om toch in schaal 8 te worden ingedeeld. Het liefst zou ik natuurlijk in schaal 9 willen zitten maar snap hierbij goed dat ik hiervoor in het bezit moet zijn van een HBO diploma.
Netto ja, foutje
@Olaf van der Spek 5 dagen per jaar rapportavonden :-)
De juridische kosten, geen idee hoe dit zwart/wit ziet. Hij heeft de rekening kunnen inleveren maar was vast in dienst. Met invalwerk en ZZP ligt die verantwoordelijkheid toch meer bij 'de ondernemer'. Daarnaast zullen besturen en directies ook afstand houden, aangezien ze niet een mogelijk schuldig iemand willen verdedigen...
Naj_Geetsrev schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:42:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33 35
• Opleiding: MBO Tech. Informatica Niv. 4, ITILv3 Foundation
• Werkervaring: 8,5 jaar developer, sinds 2013 IT coordinator/project manager
• (Woon) Locatie: Leeuwarden
2. Wat doe je:
• Functie: IT coordinator/project manager
• Werkgever/branche: Openbaar vervoer
• (Werk) Locatie(s): Groningen (3/5), Amersfoort en Utrecht (2/5) 1 dag thuiswerk en de rest verdeeld over Groningen/Amersfoort/Utrecht met vaker dan niet maar 1 dag Groningen
• Uren/week: 40 (+ 1 keer in de drie weken een week storingsdienst en af een toe een weekje langer of korter naar eigen inzicht)
• Reistijd: heen en terug: Groningen 2 uur, Amersfoort/Utrecht 4 á 5 uur (volledig vergoed, extra reistijd is werktijd)
• Werkdruk: Wisselend, maar over het algemeen hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3563 3900
• Vakantiegeld: € c.a. 3426 4000 bruto (afhankelijk van gedraaide storingsdiensten)
• Dertiende/veertiende maand: EJU ca € 1000 (afhankelijk van gedraaide storingsdiensten)
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: Toeslag storingsdienst c.a.€ 3730 p/j € 4800 p/j, € 140 reiskosten p/m en nog een paar kleine andere onkosten vergoedingen en gratis met het OV (2e klas)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € pak hem beet 53k 56k
Niet echt een gigantische stijging. En ik begin mij steeds meer af te vragen of het helemaal marktconform is. Ik heb geen mensen 'onder' me. En ben een aantal maanden uit de running geweest. Wil binnenkort wel even het gesprek aangaan.
Members only:
Inloggen
Kan mijn oude post niet meer zo terug vinden dus maar even opnieuw
Members only:
Inloggen
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: Havo + HBO BI (niet afgerond)
• Werkervaring: 20 jaar totaal (tussendoor studie gedaan), waarvan de laatste 10 jaar in de IT
• (Woon) Locatie: Almelo
2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Almelo
• Uren/week: 36 (enkele keer overwerken buiten kantoortijd)
• Reistijd: 3 minuten fietsen, 11 minuten lopen
• Werkdruk: Gemiddeld, in bepaalde periodes erg druk, maar ook soms weer erg rustig.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4086,89
• Vakantiegeld: Ja
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Pensioeninleg per jaar: Jaarlijks rond de 3000
• Mobiliteit per jaar: Niets, wel OV-kaart voor zakelijk reisjes
• Overige: Om de paar maand een rustige bereikbaarheidsdienst met vergoeding (rond de 320 euro bruto) 6 keer per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer 59000 al zal dat binnen het jaar weer wijzigen door periodiek en verhoging CAO
• Winstdeling/bonus: geen
• Leeftijd: 42
• Opleiding: Havo + HBO BI (niet afgerond)
• Werkervaring: 20 jaar totaal (tussendoor studie gedaan), waarvan de laatste 10 jaar in de IT
• (Woon) Locatie: Almelo
2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Almelo
• Uren/week: 36 (enkele keer overwerken buiten kantoortijd)
• Reistijd: 3 minuten fietsen, 11 minuten lopen
• Werkdruk: Gemiddeld, in bepaalde periodes erg druk, maar ook soms weer erg rustig.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4086,89
• Pensioeninleg per jaar: Jaarlijks rond de 3000
• Mobiliteit per jaar: Niets, wel OV-kaart voor zakelijk reisjes
• Overige: Om de paar maand een rustige bereikbaarheidsdienst met vergoeding (rond de 320 euro bruto) 6 keer per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer 59000 al zal dat binnen het jaar weer wijzigen door periodiek en verhoging CAO
[ Voor 1% gewijzigd door pacod op 08-10-2018 15:01 . Reden: aanvulling ]
Technische integraties. Het mogelijk maken om berichten aan elkaar te kunnen versturen. Daarnaast zit er vaak ook nog wat orchestratie bij. Integraties zitten voornamelijk tussen grote bedrijfsystemen zoals bijv SAP, Oracle, Outsystems of Salesforce. Soms binnen de context van 1 bedrijf, maar soms ook tussen verschillende bedrijven.Olaf van der Spek schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:07:
[...]
Klinkt niet slecht, wat voor integraties ontwikkel je?
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door roestdatroest op 03-03-2023 16:03 ]
In dat geval denk ik niet dat het redelijk is.roestdatroest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:16:
Ik ben geboren in 1992 en ben dus 25 of 26 jaar oud(exacte leeftijd vergeten).
Is alweer een tijdje geleden, maar toch weer even een update
.
Laatste tijd veel bezig met nieuwe technieken en het professionaliseren van de processen binnen het bedrijf (migratie VSTS naar Azure DevOps, Azure oplossingen toepassen, .NET Core 2, Angular 6, SignalR etc.). Daarnaast krijg ik steeds meer verantwoordelijkheden voor lopende processen en nieuwe projecten.
Laatste tijd veel bezig met nieuwe technieken en het professionaliseren van de processen binnen het bedrijf (migratie VSTS naar Azure DevOps, Azure oplossingen toepassen, .NET Core 2, Angular 6, SignalR etc.). Daarnaast krijg ik steeds meer verantwoordelijkheden voor lopende processen en nieuwe projecten.
Members only:
Inloggen
Hoe kan je nou je leeftijd vergeten ? Je geboorte datum staat toch op je ID/Rijbewijs. Voor de rest dat salaris + lease auto voor een HBO Starter, is gewoon een meer dan prima salaris (ruim boven het gemiddelde van een HBO starter). Meer (secundaire) arbeidsinformatie geeft een beter beeld, als jij zelf je volledig pensioen, maar 20 dagen vakantie etc krijgt zonder bonus/13de maand of onkosten vergoeding wordt het opeens een heel ander verhaal.roestdatroest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:16:
Vraagje:
Ik begin binnenkort als junior security consultant. Is het redelijk van mijn werkgever om me het volgende aan te bieden?
3560 p.m met 600 euro leasebudget.
Ik ben geboren in 1992 en ben dus 25 of 26 jaar oud(exacte leeftijd vergeten). Qua ervaring ben ik dit jaar afgestudeerd van het HBO.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik heb 25 vakantiedagen.ShadowBumble schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:41:
[...]
Hoe kan je nou je leeftijd vergeten ? Je geboorte datum staat toch op je ID/Rijbewijs. Voor de rest dat salaris + lease auto voor een HBO Starter, is gewoon een meer dan prima salaris (ruim boven het gemiddelde van een HBO starter). Meer (secundaire) arbeidsinformatie geeft een beter beeld, als jij zelf je volledig pensioen, maar 20 dagen vakantie etc krijgt zonder bonus/13de maand of onkosten vergoeding wordt het opeens een heel ander verhaal.
Ik heb geen bonussen of 13e maand afgesproken.
Qua onkostenvergoeding krijg ik een tankpasje erbij met gratis brandstof. Auto mag ik zelf kiezen.
Pensioen is mij uitvoerig verteld, maar dat is niet blijven hangen. Iets met 5% per maand dat de werkgever betaalt van een of andere grondslag. Het was gortdroog dus ik zonede even uit het gesprek.
Mijn vrouwlief is nog niet thuis, die houdt zaken als leeftijd en administratie bij.
Is dit nou sarcastisch of serieus ?roestdatroest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:10:
[...]
Mijn vrouwlief is nog niet thuis, die houdt zaken als leeftijd en administratie bij.
Vergeten? Hoe dan?roestdatroest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:16:
Vraagje:
Ik begin binnenkort als junior security consultant. Is het redelijk van mijn werkgever om me het volgende aan te bieden?
3560 p.m met 600 euro leasebudget.
Ik ben geboren in 1992 en ben dus 25 of 26 jaar oud(exacte leeftijd vergeten). Qua ervaring ben ik dit jaar afgestudeerd van het HBO.
Iedereen heeft zijn sterke en zwakke punten. Ik ben af en toe wat minder scherp op tijd en het verloop daarvan. Daar kun je me op de schandpaal voor nagelen, maar je kunt ook accepteren dat we niet allemaal hetzelfde zijn.
Dit heeft niks te maken met sterke of zwakke punten.roestdatroest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:42:
[...]
Iedereen heeft zijn sterke en zwakke punten. Ik ben af en toe wat minder scherp op tijd en het verloop daarvan. Daar kun je me op de schandpaal voor nagelen, maar je kunt ook accepteren dat we niet allemaal hetzelfde zijn.
Om je leeftijd te berekenen moet je je geboortedatum weten (in ieder geval de maand) en de huidige datum, daarna is het triviaal 2018-1992 en dan -1 als je verjaardag nog niet is geweest.
Het is toch wel heel opmerkelijk dat dat niet vanzelfsprekend is, ik ken verder niemand die zijn leeftijd niet weet.
Ctrl+k
Het verbaast me regelmatig dat zoveel mensen in dit topic niks afweten van hun pensioen, dus je bent niet de enige, maar dit is toch wel het toppunt.roestdatroest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:10:
[...]
Ik heb 25 vakantiedagen.
Ik heb geen bonussen of 13e maand afgesproken.
Qua onkostenvergoeding krijg ik een tankpasje erbij met gratis brandstof. Auto mag ik zelf kiezen.
Pensioen is mij uitvoerig verteld, maar dat is niet blijven hangen. Iets met 5% per maand dat de werkgever betaalt van een of andere grondslag. Het was gortdroog dus ik zonede even uit het gesprek.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door roestdatroest op 03-03-2023 16:02 ]
Voor jou leeftijd en ervaring is dat een heel mooie pakketje. Netjes!roestdatroest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:00:
[...]
Ah kijk, dat is een handig ezelsbruggetje om te onthouden. Er zijn verder wel meer vanzelfsprekendheden die niet zo vanzelfsprekend zijn voor een ander. Ik ken ook niet alle maanden uit mijn hoofd of de tafels van 6 en hoger(met uitzondering van 10).
Toch lijk ik mezelf tamelijk goed te redden. Mijn werkgever heeft verder ook toegezegd op een medior positie met bijbehorend salaris na een jaar met leasebudget van 800 euro.
Mijn referentiekader is alleen zeer klein, dus ik hoopte hier op Tweakers helderheid te krijgen hoe mijn concullega consultants het doen. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat een werkgever minder dan 3000 zou bieden gezien de vraag in de arbeidsmarkt.
Ik zou zelfs zeggen aan de ruime kant, als dit jaar afgestudeerde 25/26-jarige (je hebt vertraging gehad onderweg / doorgestroomd vanuit MBO oid?) starter. Ik denk dat je best blij mag zijn met dit aanbod - zeker gelet op de niet-zo-vanzelfsprekendheden die je noemt, waarin best een aantal dingetjes zitten die je van een medior (of zelfs junior) als vanzelfsprekend mag verwachten imho.
Begrijp me goed: ik (ver)oordeel niet, maar denk dat je een heel ruim pakket hebt gekregen voor hoe je jezelf hier nu presenteert. Maar misschien ben je juist heel goed in iets wat je hier nu niet verklapt, wat jou je geld helemaal waard maakt
Begrijp me goed: ik (ver)oordeel niet, maar denk dat je een heel ruim pakket hebt gekregen voor hoe je jezelf hier nu presenteert. Maar misschien ben je juist heel goed in iets wat je hier nu niet verklapt, wat jou je geld helemaal waard maakt
[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 09-10-2018 22:19 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
[ Voor 101% gewijzigd door roestdatroest op 03-03-2023 16:02 ]
Ik nagel niemand aan de schandpaal, ik ben zoals velen met mij hoogst verbaasd over de opmerkingen over je leeftijd en de vrouw.
Je hebt je huid goed verkocht en ik hoop dat je slaagt maar ik denk dat je je visie toch moet verbreden en niet alleen je eigen beperkte interesse in de bedrijfsvoering moet aanhouden.
Ik zie dit veel om mij heen met hoog opgeleiden of specialisten die uitblinken in hun vakgebied maar daardoor een vorm van tunnelvisie creëren en desinteresse tonen in de zaken waar ze minder in uitblinken. Dit remt je verdere ontwikkeling en je doet je zelf tekort.
Gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging en heel veel succes.
Je hebt je huid goed verkocht en ik hoop dat je slaagt maar ik denk dat je je visie toch moet verbreden en niet alleen je eigen beperkte interesse in de bedrijfsvoering moet aanhouden.
Ik zie dit veel om mij heen met hoog opgeleiden of specialisten die uitblinken in hun vakgebied maar daardoor een vorm van tunnelvisie creëren en desinteresse tonen in de zaken waar ze minder in uitblinken. Dit remt je verdere ontwikkeling en je doet je zelf tekort.
*knip
[ Voor 99% gewijzigd door bosskiss op 07-12-2018 10:42 ]
Zwaar klusje, daar hoefde jij niks aan te doenkalenderjaar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:31:
Is alweer een tijdje geleden, maar toch weer even een update.
Members only:
Nou, hij weet in elk geval dat de werkgever (een deel) betaalt, weet het percentage en kent het woord 'grondslag'. Dat is beduidend meer dan het overgrote deel van de anderen hierg0tanks schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:52:
[...]
Het verbaast me regelmatig dat zoveel mensen in dit topic niks afweten van hun pensioen, dus je bent niet de enige, maar dit is toch wel het toppunt.
Verder eens met je opmerking, hoor, het verbaast mij net zo goed. Het is zomaar 10-20% van je inkomen...
roestdatroest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:10:
[...]
Ik ben zelf ook vrij ingelezen in alles wat met je pensioen te maken heeft, ik spaar zelfs mee via indexbeleggen etc... maar ondanks dat mijn pensioenfonds elke maand een magazine uitbrengt, seminars organiseer en zo voorts is het ze nog niet gelukt om een simpele info graphic te maken op één A4 waar simpelweg op staat:
Totale pensioenopbouw per jaar: 10k
Deel werkgever: 7k
Deel werknemer: 3k
Uw totale pensioen nu: 0,5k per jaar
Uw totale pensioen op pensioenleeftijd indien u doorwerkt hier: 20k per jaar
Groei pensioen % in 2017: 10%
Bij Zwitserleven heb ik een mooie inlogomgeving waar het toch allemaal best mooi wordt gevisualiseerd en uitgelegd. Ook is te zien wat er gebeurt als ik bijvoorbeeld eerder wil stoppen en wat er gebeurt als ik meer geld zelf inleg. Je kunt ook je gegevens van mijnpensioenoverzicht.nl uploaden voor een compleet overzicht.ApexAlpha schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:40:
[...]
![]()
Ik ben zelf ook vrij ingelezen in alles wat met je pensioen te maken heeft, ik spaar zelfs mee via indexbeleggen etc... maar ondanks dat mijn pensioenfonds elke maand een magazine uitbrengt, seminars organiseer en zo voorts is het ze nog niet gelukt om een simpele info graphic te maken op één A4 waar simpelweg op staat:
Ja, er zijn veel verbeterpunten, maar dit is toch echt wel wat beter dan die Uniform Pensioen Overzichten die bij mij direct op de stapel gaan...
Tja, misschien niet in een infographic-vorm, maar gegevens als pensioengevend salaris, pensioengrondslag, opbouwpercentage en de verhouding tussen werkgevers- en werknemersbijdrage zijn toch 'gewoon' in het pensioenreglement te vinden? In 5 minuten uit te rekenen wat er jaarlijks ingelegd wordt. Het te bereiken pensioen is jaarlijks inzichtelijk via mijnpensioenoverzicht.nl.ApexAlpha schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:40:
[...]
![]()
Als ik op mijnpensioen.nl inlog worden alle gegevens mooi uitgelezen, kudo's voor die website hij is al 100x beter dan die van mijn pensioenfonds.
Ik zie wat ik zou krijgen als ik met pensioen ga (best een bedrag!), maar dat is natuurlijk als ik tot mijn 70e ook blijf werken met dit of hoger salaris.
Echter, ik weet dat ik zelf €180 premie per maand betaal hieraan (die staat op mijn loonstrook), maar ik zit nu al 7 of 8 pagina's diep op de website van mijn pensioenfonds om te kijken hoeveel mijn werkgever ook nog eens bijdraagt.
Zit nu bij brutoloon min de pensioengrondslag voor de middelloonregeling en daarboven komt nog Beschikbare-premieregeling die erbij op telt met een percentage van 1,875% per jaar of zo.
En ik ben nog wel thuis in dit hele gedoe, dit kun je toch niet verwachten van de gemiddelde Nederlander?
Hoe moeilijk is één overzicht?
Ik zie wat ik zou krijgen als ik met pensioen ga (best een bedrag!), maar dat is natuurlijk als ik tot mijn 70e ook blijf werken met dit of hoger salaris.
Echter, ik weet dat ik zelf €180 premie per maand betaal hieraan (die staat op mijn loonstrook), maar ik zit nu al 7 of 8 pagina's diep op de website van mijn pensioenfonds om te kijken hoeveel mijn werkgever ook nog eens bijdraagt.
Zit nu bij brutoloon min de pensioengrondslag voor de middelloonregeling en daarboven komt nog Beschikbare-premieregeling die erbij op telt met een percentage van 1,875% per jaar of zo.
En ik ben nog wel thuis in dit hele gedoe, dit kun je toch niet verwachten van de gemiddelde Nederlander?
Tja, het zou moeten kunnen, zou je zeggenApexAlpha schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:55:
Wat je per jaar opbouwt, wordt in laag 2 van de Pensioen 123 uitgelegd aan de hand van een rekenvoorbeeld. Wat jij en je werkgever daarvoor betalen, staat daar ook op, meen ik.
[ Voor 59% gewijzigd door wheel op 10-10-2018 10:15 ]
Members only:
Inloggen
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Netjes! Maar hoe kom je zonder ervaring binnenbosskiss schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:12:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO Niveau 4
• Werkervaring: 1 Jaar helpdesk, 2 jaar werkplekbeheer
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: systeembeheerder
• Werkgever/branche: -
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Uren/week: 36
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: sommige dagen heel druk, andere dagen niks te doen. Dus denk normaal.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3000
• Dertiende/veertiende maand: Dertiende maand, gelijk aan salaris
• Pensioeninleg per jaar: 50%
• Mobiliteit per jaar: €0,19 per kilometer
• Overige: €1500 opleidingsbudget per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.000
Begin pas deze maand, erg goed gevoel. Zal wel zwaar worden want weinig/geen systeembeheer kennis. Maar ben me nu aardig aan het inlezen.
Ik drink liever koude koffie op dan dat ik mijn pensioenregeling nalees. Dat ik gedesinteresseerd ben is volledig waar, maar dat betekent niet dat ik het onbelangrijk vind.D.deJong schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 05:43:
Ik nagel niemand aan de schandpaal, ik ben zoals velen met mij hoogst verbaasd over de opmerkingen over je leeftijd en de vrouw.
Nederland heeft veel zaken goed geregeld waaronder arbeidsvoorwaarden en is het vanuit mijn optiek ook goed te verdedigen dat ik de details van mijn pensioen achterwege laat. Stukje rational ignorance waar ik er bewust voor kies in het ongewisse te blijven.
Dit is geen visieprobleem, maar eerder een overwogen aanpak waar ik stel dat dit binnen mijn risk-appetite valt. Buiten Nederland om zou ik er niet heel snel voor kiezen dit zo aan te pakken, dus daar ken ik ook mijn grenzen in.
*rits*
[ Voor 98% gewijzigd door bosskiss op 22-11-2019 16:17 ]
Mbt de pensioendiscussie: vraag bij een onderhandeling 'gewoon' of dat ze een middelloonregeling aanbieden of een beschikbarepremie regeling.
Bij een middelloonregeling zijn de volgende gegevens het meeste van belang:
Franchisebedrag
Jaarlijks opbouw%
Eigen bijdrage
Rekenleeftijd
Pensioenregelementen zijn vaak dikke pillen en lastig door te nemen - met bovenstaande gegevens weet je eigenlijk 95%.
De jaarlijkse pensioenopbouw is: bruto jaarloon - franchise maal opbouwpercentage. That's all. Wil je weten wat je pensioen is bij pensionering dan vermenigvuldig je de uitkomt met (rekenleetijd - huidige leeftijd) en daar tel je evt. eerder opgebouwde rechten bij op.
Gechargeerd: De premie die de werkgever betaald is niet belangrijk om te weten - als hij voor €5 1kg biefstuk kan kopen heeft hij een goede deal gesloten - zolang jij maar weet dat je die 1kg biefstuk krijgt.
Wellicht hier een andere tweaker die kan uitleggen hoe een beschikbarepremie-regeling werkt?
Bij een middelloonregeling zijn de volgende gegevens het meeste van belang:
Franchisebedrag
Jaarlijks opbouw%
Eigen bijdrage
Rekenleeftijd
Pensioenregelementen zijn vaak dikke pillen en lastig door te nemen - met bovenstaande gegevens weet je eigenlijk 95%.
De jaarlijkse pensioenopbouw is: bruto jaarloon - franchise maal opbouwpercentage. That's all. Wil je weten wat je pensioen is bij pensionering dan vermenigvuldig je de uitkomt met (rekenleetijd - huidige leeftijd) en daar tel je evt. eerder opgebouwde rechten bij op.
Gechargeerd: De premie die de werkgever betaald is niet belangrijk om te weten - als hij voor €5 1kg biefstuk kan kopen heeft hij een goede deal gesloten - zolang jij maar weet dat je die 1kg biefstuk krijgt.
Wellicht hier een andere tweaker die kan uitleggen hoe een beschikbarepremie-regeling werkt?
Members only:
Inloggen
Verwijderd
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO ICT en HBO Software Engineering (niet afgemaakt)
• Werkervaring: 11+ jaar
• (Woon) Locatie: Roermond
2. Wat doe je:
• Functie: Applicatie specialist
• (Werk) Locatie(s): Roermond
• Reistijd: 10 min.
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4800
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 13e maand van € 8,6%
• Pensioeninleg per jaar: €
• Mobiliteit per jaar: €
• Overige: € Laptop en tel van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: €
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Scherp haha! Moest natuurlijk TFS naar VSTS zijn en voor de projecten van TFS een heleboel builds en releases makenMitashi schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:24:
[...]
Zwaar klusje, daar hoefde jij niks aan te doenMaar leuke package!
Je maandsalaris is netjes, maar geen pensioen en reiskostenvergoeding? Da's wel karig.Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:46:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Als je elke maand 500euro zelf in een pensioenpot legt blijft er nog een leuk salaris over toch?hyptonize schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:57:
[...]
Je maandsalaris is netjes, maar geen pensioen en reiskostenvergoeding? Da's wel karig.
Ik ben geen fiscalist, maar volgens mij heft de overheid heeft minder belasting op traditioneel pensioen dan op zelf gespaard pensioen.jongetje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:03:
[...]
Als je elke maand 500euro zelf in een pensioenpot legt blijft er nog een leuk salaris over toch?
Hoe bedoel je dat? Je kunt gewoon bruto inleggen zolang je binnen de jaarruimte zit (die belasting krijg je dan terug met je jaaropgave).Gropah schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:08:
[...]
Ik ben geen fiscalist, maar volgens mij heft de overheid heeft minder belasting op traditioneel pensioen dan op zelf gespaard pensioen.
Inleg kan je gewoon deels terugkrijgen van de belasting in box 1Gropah schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:08:
[...]
Ik ben geen fiscalist, maar volgens mij heft de overheid heeft minder belasting op traditioneel pensioen dan op zelf gespaard pensioen.
Zal ook maar eens iets delen
Members only:
Inloggen
Verwijderd
Kleine update:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO ICT
Vorige functie/salaris:
2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant
• Werkgever/branche: IT consultancy
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: 50 min enkele reis
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: In maandloon
• Dertiende/veertiende maand: Nee, wel eindejaars bonus van pakweg 500 euro dit jaar
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: € 650
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40200
• Winstdeling/bonus: ~ 500 euro dit jaar
Sinds 2 maanden nu met veel plezier aan de slag als business analist met de volgende arbeidsvoorwaarden:
2. Wat doe je:
• Functie: Business analist
• Werkgever/branche: Finance
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3650
• Pensioeninleg per jaar: ~150 per maand
• Mobiliteit per jaar: OV business card
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ € 54.000
• Winstdeling/bonus: Nee
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO ICT
Vorige functie/salaris:
2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant
• Werkgever/branche: IT consultancy
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: In maandloon
• Dertiende/veertiende maand: Nee, wel eindejaars bonus van pakweg 500 euro dit jaar
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: € 650
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40200
• Winstdeling/bonus: ~ 500 euro dit jaar
Sinds 2 maanden nu met veel plezier aan de slag als business analist met de volgende arbeidsvoorwaarden:
2. Wat doe je:
• Functie: Business analist
• Werkgever/branche: Finance
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3650
• Pensioeninleg per jaar: ~150 per maand
• Mobiliteit per jaar: OV business card
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ € 54.000
• Winstdeling/bonus: Nee
Onlangs overgestapt naar een specialisten partij waar ik vooral naast het salaris een leuke stap gemaakt heb. Meer en uitdagendere projecten, vaker in teamverband met ervaren mensen om me heen. Interessante sectoren/bedrijven. Veel groei potentie, zowel in mijn persoonlijke ontwikkeling, functie als salaris.
Enige nadeel is de extra reistijd en files, maar dat is vooral omdat ik meer bij de klant en minder op kantoor zit.
Members only:
Inloggen
Enige nadeel is de extra reistijd en files, maar dat is vooral omdat ik meer bij de klant en minder op kantoor zit.
[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 11-10-2018 21:10 ]
Members only:
Inloggen
Grappig: wij zijn even oud en hebben vergelijkbare ervaring (3 jaar als PO), ook ik ben dit jaar naar een grote Duitse stad verhuisd voor exact hetzelfde salaris. Prima benchmark dusGoldenSample schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:08:
Members only:
Fulgora schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 03:33:
[...]
Grappig: wij zijn even oud en hebben vergelijkbare ervaring (3 jaar als PO), ook ik ben dit jaar naar een grote Duitse stad verhuisd voor exact hetzelfde salaris. Prima benchmark dus
Members only:
Inloggen
Ik heb komende week m'n arbeidsvoorwaardengesprek, voor een mobile development functie.jongetje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:46:
[...]
Ik zou op die 3500 inzetten (op basis van 40uur). Waar je op moet letten (als ze een salarishuis hebben) dat je met je salaris in een zo'n hoog mogelijke schaal binnenkomt zodat je zo veel mogelijk onderin zit. Dan heb je groeiprespectief, vaak zijn de stappen onderin groter dan bovenin.
ik zou naast m'n rol als medior developer ander mensen in het team op weg moeten helpen, het doen van kennisdeling en het opzetten van een ontwikkelstraat (Continuous Deployment/Delivery, etc.).
Dit zijn verantwoordelijkheden die voor mijn gevoel meer horen bij een senior rol.
Wat vinden jullie, is het goed om in te zetten op €3700 - €4000 bruto per maand, i.p.v. de door de recruiter voorgestelde €3500?
[ Voor 4% gewijzigd door pineapple op 14-10-2018 10:48 ]
@pineapple Je kunt natuurlijk aangeven dat je dit een senior functie vind en je dus ook in die salarisschaal geplaatst wilt worden. Als ze nu al 3500 aangeven kun je wel 3800 of 4000 (wat mij voor nu wel hoog lijkt, maar wie niet waagt...) vragen. Dan komt er vast een tegenvoorstel.
Ja, de recruiter gaat altijd lager inzetten omdat het dan makkelijker is om jou weg te zetten (ook al is het nog zo'n goede recruiter). Dus ik zou zeker aanhouden wat jij zelf wil ipv wat de recruiter voor stelt.pineapple schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:34:
[...]
Dit zijn verantwoordelijkheden die voor mijn gevoel meer horen bij een senior rol.
Wat vinden jullie, is het goed om in te zetten op €3700 - €4000 bruto per maand, i.p.v. de door de recruiter voorgestelde €3500?
Laatste keer dat ik via een recruiter een baan had gezocht (zo'n 3-4 jaar terug) werd mijn salaris eis als "aan de hoge kant" en "lastig" bestempeld, bij het eerste bedrijf werd een hongerloontje voorgesteld en bij de tweede zat ik 50 euro lager dan m'n eis (wat ik toen heb aangenomen).
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.