Dat was een paar jaar geleden ook nog het geval.
m.a.w bakvis verdient zo'n 800 minder dan die 3550 die hij eerst zei;
In mijn ogen is het dan ook 3550 - 800 = 2750 bruto + het rijden van een leaseauto waarover je bijtelling nog moet betalen.
Nee, Bakfiets had als hij er een paar jaar terug ook al werkte (en dan nemen we verhogingen e.d. ff niet mee) een bruto salaris van €2840,- en een mobiliteitsbudget van 710,-
Er is toen besloten om beide bedragen samen te voegen tot een "beloningsbudget".
Zijn theoretisch mogelijke bruto salaris ging zo van €2840 naar €3550,-.
Maar omdat hij er voor gekozen heeft om een lease auto te rijden, gaat daar weer €809,- van af...
Wat er overblijft is z'n daadwerkelijke bruto salaris inclusief vakantie geld.
Het maakt dus niet uit of de auto op deze manier (van die €3550) betaald wordt of van die oude mobiliteitsregeling van €710 waarbij zijn bruto salaris ook op €2750 uit zou komen.
Oftewel hij krijgt slecht betaald
Dat zou kunnen, maar daar doe ik geen uitspraken over

en ik zou het leasebudget incl brandstof dan ook niet zo optellen bij het inkomen.
Nope, maar dat geld voor zowel de huidige als de oude regeling en, denk ik, zo'n beetje elke andere regeling.
En toen kwam hij erachter dat die X -800 moest doen als die in een lease auto wilde rijden
Da's een beetje kort door de bocht; je bepaald zelf wat je aan de auto uitgeeft. Als dat €350 is, wordt het X -350 .
Ik was niet bij dat gesprek aanwezig, jij ook niet neem ik aan, dus we weten niet hoe (goed) het "beloningsbudget" concept uitgelegd is. Het kán je bruto salaris worden maar dat is het niet per definitie.
[
Voor 12% gewijzigd door
Nnoitra op 16-10-2018 17:43
]