Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 07:32
Overigens heb ik het arbeidsvoorwaardengesprek met m’n toekomstig manager, niet met de recruiter.

Ik wilde eigenlijk meer vragen, is gezien het beeld dat ik schets, het redelijk om in te zetten op €3700 a €4000?

[ Voor 36% gewijzigd door pineapple op 14-10-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:15
Je zat nu op 3136/maand van 40u als junior, als ik goed terug lees? Ik zou eens insteken op 3800, dat is met je leeftijd gecombineerd een mooi punt. Maar hee, je kan ook 4000 pakken en dan zakken naar hun tegenbod ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 07:32
Hmmbob schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:25:
Je zat nu op 3136/maand van 40u als junior, als ik goed terug lees? Ik zou eens insteken op 3800, dat is met je leeftijd gecombineerd een mooi punt. Maar hee, je kan ook 4000 pakken en dan zakken naar hun tegenbod ;)
€3136 ja. Wat hierboven gepost werd over de recruiter had ik nog niet aan gedacht.

Daarbij had ik me even verrekend en niet bedacht dat ik met m’n vakantiegeld en eindejaarsuitkering al over de €3600 zit.

Bedankt voor de tips allemaal.

[ Voor 12% gewijzigd door pineapple op 14-10-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devmeneer
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-04 14:46
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 26% gewijzigd door devmeneer op 25-10-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
2650 + een pensioenregeling door de baas. En anders zoveel meer dat je zelf een regeling kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 08:54
pineapple schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:10:
[...]

€3136 ja. Wat hierboven gepost werd over de recruiter had ik nog niet aan gedacht.

Daarbij had ik me even verrekend en niet bedacht dat ik met m’n vakantiegeld en eindejaarsuitkering al over de €3600 zit.

Bedankt voor de tips allemaal.
Als je bij je nieuwe werkgever onderhandelt, doe je dat toch ook op basis van maandsalaris (dus zonder vakantiegeld en eindejaarsuitkering)? Als je nu al weet dat er geen eindejaarsuitkering is (terwijl je die wel had), moet je die dus in je salariseis meenemen. Hetzelfde met eventuele hogere eigen pensioenbijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-05 13:01

bakvis

Tweakers.Nerd

Members only: Lijstje

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
bakvis schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
25% netto per maand er bij lijkt mij niet echt mogelijk of je zou echt moeten overstappen van werkgever en dan ook meteen een functie hoger pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 12:55
bakvis schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
Je leaseauto kost je dus bruto salaris en je moet bijtelling betalen voor privé gebruik? De leaseauto heb je nodig voor je werk, dat zijn onkosten voor je werkgever. €2750 met jouw profiel is wel erg laag.
Wanneer je naar 3800-4000 wilt, zul je waarschijnlijk opzoek moeten naar een andere werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-05 13:01

bakvis

Tweakers.Nerd

Abom schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Je leaseauto kost je dus bruto salaris en je moet bijtelling betalen voor privé gebruik? De leaseauto heb je nodig voor je werk, dat zijn onkosten voor je werkgever. €2750 met jouw profiel is wel erg laag.
Wanneer je naar 3800-4000 wilt, zul je waarschijnlijk opzoek moeten naar een andere werkgever.
Ja, de lease auto kost me brutto salaris en ik betaal daar bijtelling over. Ook mijn kilometer vergoeding (á 19ct/km) wordt via een brutto/netto flex regeling uit het beloningsbudget betaald. Effectief betaal je dus je lease auto en reiskostenvergoeding zelf. Hierdoor zijn de kosten voor mijn detacheerder voor iedere medewerker gelijk, ongeacht de keuze voor lease, kilometervergoeding of OV-vergoeding.

Dat ik naar een andere werkgever zal moeten overstappen zie ik zelf ook ergens in. Maar door persoonlijke omstandigheden lukt dat op dit moment even niet.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 12:55
bakvis schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Dat ik naar een andere werkgever zal moeten overstappen zie ik zelf ook ergens in. Maar door persoonlijke omstandigheden lukt dat op dit moment even niet.
Je kunt natuurlijk ook gaan praten met je huidige werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:14
Functioneringsgesprek na 9 maanden in dienst en ik ben in aanmerking gekomen voor een loonsverhoging.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Simply1337 op 19-11-2018 09:54 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 11:36
Viewty schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:14:
Functioneringsgesprek na 9 maanden in dienst en ik ben in aanmerking gekomen voor een loonsverhoging.

Members only:
Daar is niks mee. Erg goed salaris gezien je leeftijd en werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:01
Via heel wat omwegen qua studie, werk en reizen nu eindelijk echt om mijn plek via zelfstudie en een traineeship van 3 maanden. Begonnen via een detacheerder en naar alle waarschijnlijkheid begin volgend jaar overgenomen door het bedrijf waar ik nu zit. Nu hier om mijn eerste overzicht te plaatsen en advies in te winnen over wat ik kan inzetten bij mijn eerste salarisonderhandeling waarbij ik uberhaupt iets te eisen heb.

Members only: title

Leuke omgeving, leuke mensen, goede sfeer en ik leer oude dingen onderhouden, nieuwe dingen implementeren en alles full stack. Kortom een goede leerschool en ervaar dat mijn ontwikkeling met de week vooruit gaat.

Wel nagedacht wat ik in de komende 2-4 jaar wil bereiken:
  • Een waslijst aan kennis vergaren en zelf aan wat leuke projectjes werken in de vrije tijd.
  • 40u werken/36u op contract zodat ik meer vakantiedagen/tvt opbouw.
  • € 2500 netto p/m
Waar ik op in wil gaan zetten in de komende salarisonderhandeling:
Hetzelfde of een kleine stijging in salaris, maar het meest belangrijk voor mij is 40u werk/36u contract, wat eigenlijk dus indirect al een stijging van € 250 bruto inhoud.

Waar zouden jullie op inzetten?

Van huis uit vind ik 1 jaar werkervaring nog niets, maar het grote verschil in kwaliteit en waarde voor het bedrijf is over de laatste 9 maanden al zo gegroeid dat ik begin te twijfelen of ik hier wel zo 'nederig' in moet zijn en het gewoon zou moeten utiliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-02 11:44
Members only:

Wat denken jullie ervan? Zit zelf nog te twijfelen of dit de overstap waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Chaise schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:56:
Wat denken jullie ervan? Zit zelf nog te twijfelen of dit de overstap waard is.
Je gaat meer verdienen, je reistijd gaat omlaag en de werkdruk kan in principe alleen meevallen .Vanwaar je twijfel?

Kan mijn oude post niet meer vinden, maar ik ben 3 jaar geleden geswitched van werkgever:
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Whis! op 16-10-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Al die 8 jaren geen enkel pensioen opgebouwd? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
wheel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:15:
Al die 8 jaren geen enkel pensioen opgebouwd? :X
Alleen in de afgelopen 3 jaar niet. De aangegeven 8 jaren zijn jaren met relevante werkervaring. Daarvoor ook diverse baantjes gehad waar ik pensioen heb opgebouwd maar echt super veel is het niet. Nu begint het langzaam toch wel een beetje te knagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Whis! schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Alleen in de afgelopen 3 jaar niet. De aangegeven 8 jaren zijn jaren met relevante werkervaring. Daarvoor ook diverse baantjes gehad waar ik pensioen heb opgebouwd maar echt super veel is het niet. Nu begint het langzaam toch wel een beetje te knagen.
Vooral in combinatie met het maandsalaris is dat wel erg karig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
[...]

Je kan het ook zelf regelen he. Je kan dat fiscaal voordelig doen door gebruik te maken van je jaarruimte (aangezien je al een paar jaar geen pensioen aan het opbouwen bent zal je waarschijnlijk wel een mooie jaarruimte hebben), waardoor je effectief een deel van je brutoloon kan gebruiken voor je pensioenopbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Hielko schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:30:
[...]

Je kan het ook zelf regelen he. Je kan dat fiscaal voordelig doen door gebruik te maken van je jaarruimte (aangezien je al een paar jaar geen pensioen aan het opbouwen bent zal je waarschijnlijk wel een mooie jaarruimte hebben), waardoor je effectief een deel van je brutoloon kan gebruiken voor je pensioenopbouw.
Thanks voor je advies! Ik heb hier dus absoluut geen kaas van gegeten maar ik ga me in ieder geval goed voorbereiden voor het aankomende gesprek. :) Ik zie dat er ook diverse topics zijn waar dit uitvoerig besproken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
[...]

Oke, dat valt mee dan. Je kunt het zelf fiscaalvriendelijk regelen, zoals hierboven aangegeven, maar het gaat dan wel van je bruto-salaris af (en in mindere mate dus van je netto-salaris). Wel iets om mee te nemen in je jaargesprekken/arbeidsvoorwaardengesprekken.

[ Voor 6% gewijzigd door wheel op 16-10-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
Abom schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

bakvis schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:24:

Ja, de lease auto kost me brutto salaris en ik betaal daar bijtelling over. Ook mijn kilometer vergoeding (á 19ct/km) wordt via een brutto/netto flex regeling uit het beloningsbudget betaald. Effectief betaal je dus je lease auto en reiskostenvergoeding zelf. Hierdoor zijn de kosten voor mijn detacheerder voor iedere medewerker gelijk, ongeacht de keuze voor lease, kilometervergoeding of OV-vergoeding.
Ik heb zo'n vermoeden waar Bakvis werkt, en dan is een kleine nuance wel op z'n plaats.
Er was daar een aantal jaren terug een standaard lease vergoeding welke je bruto uit kon laten betalen.
Op een gegeven moment is dat bedrag aan het bruto salaris toegevoegd en wordt het gezien als iets van "beloningsbudget". De leasekosten gaan daar nu vanaf en wat overblijft is salaris+vakantiegeld.

Dus ja; de lease auto kost bruto salaris maar bijna 90% van dat bedrag heeft ie (als ie er toen al werkte) er eerst wel bruto bijgekregen.
In de oude regeling had het hem ook nog steeds (bijna €100,-) bruto salaris gekost maar dan had zijn brutosalaris ook zo'n €700,- lager gelegen, zo rond de €2850.

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 16-10-2018 16:06 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-05 13:48
Ik heb een baan aangeboden gekregen van een automatiseerder om voor 36u p/w als systeembeheerder bij één van hun klanten aan de slag te gaan als on-site support/troubleshoot/servicedesk. Het is een baan aanvankelijk voor 4 maanden, met mogelijkheden op verlenging als het bevalt.

Ik ben 28jr, dit word mijn eerste contract ooit nadat ik in het verleden alleen werkstages heb kunnen doen via opleiding en UWV/Reintegratie (Wajonger sinds mijn 18e).

Wat kan ik verwachten/eisen qua loon? Ze hebben mij telefoon/laptop/auto aangeboden v.d. zaak, auto deels privé dus betaal ik daar bijtelling over. Maar door de afstand is die auto ook een must.

Wat is ong. marktconform, ik zit in de regio Oost-Gelderland Zuid-Overijssel als dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:01

3DDude

I void warranty's

Nnoitra schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:00:
[...]

[...]

Ik heb zo'n vermoeden waar Bakvis werkt, en dan is een kleine nuance wel op z'n plaats.
Er was daar een aantal jaren terug een standaard lease vergoeding welke je bruto uit kon laten betalen.
Op een gegeven moment is dat bedrag aan het bruto salaris toegevoegd en wordt het gezien als iets van "beloningsbudget". De leasekosten gaan daar nu vanaf en wat overblijft is salaris+vakantiegeld.

Dus ja; de lease auto kost bruto salaris maar bijna 90% van dat bedrag heeft ie (als ie er toen al werkte) er eerst wel bruto bijgekregen.
In de oude regeling had het hem ook nog steeds (bijna €100,-) bruto salaris gekost maar dan had zijn brutosalaris ook zo'n €700,- lager gelegen, zo rond de €2850.
Dat klinkt allemaal heel leuk maar de meeste werkgevers moet je dat los zien.
Daar is een apart budget voor gereserveerd.
m.a.w bakvis verdient zo'n 800 minder dan die 3550 die hij eerst zei;
In mijn ogen is het dan ook 3550 - 800 = 2750 bruto + het rijden van een leaseauto waarover je bijtelling nog moet betalen.
Oftewel hij krijgt slecht betaald en ik zou het leasebudget incl brandstof dan ook niet zo optellen bij het inkomen.

En het feit dat een kennis van mij zegt: ja ze deden mij een aanbod en dat was bedrag X.
Toen dacht ik nouja dat is wel ok. En toen kwam hij erachter dat die X -800 moest doen als die in een lease auto wilde rijden. Dus het aanbod is niet X maar X - 800; conclusie die kennis van mij zei: Ik ben niet gek, en heeft die recruiter van die club die begint met een S uitgelachen.

Want op deze manier kunnen we elkaar lekker voor de gek houden, en doen alsof we redelijk fatsoenlijk betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door 3DDude op 16-10-2018 17:37 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
3DDude schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

Dat klinkt allemaal heel leuk maar de meeste werkgevers moet je dat los zien.
Daar is een apart budget voor gereserveerd.
Dat was een paar jaar geleden ook nog het geval.
m.a.w bakvis verdient zo'n 800 minder dan die 3550 die hij eerst zei;
In mijn ogen is het dan ook 3550 - 800 = 2750 bruto + het rijden van een leaseauto waarover je bijtelling nog moet betalen.
Nee, Bakfiets had als hij er een paar jaar terug ook al werkte (en dan nemen we verhogingen e.d. ff niet mee) een bruto salaris van €2840,- en een mobiliteitsbudget van 710,-
Er is toen besloten om beide bedragen samen te voegen tot een "beloningsbudget".
Zijn theoretisch mogelijke bruto salaris ging zo van €2840 naar €3550,-.
Maar omdat hij er voor gekozen heeft om een lease auto te rijden, gaat daar weer €809,- van af...
Wat er overblijft is z'n daadwerkelijke bruto salaris inclusief vakantie geld.

Het maakt dus niet uit of de auto op deze manier (van die €3550) betaald wordt of van die oude mobiliteitsregeling van €710 waarbij zijn bruto salaris ook op €2750 uit zou komen.
Oftewel hij krijgt slecht betaald
Dat zou kunnen, maar daar doe ik geen uitspraken over :+
en ik zou het leasebudget incl brandstof dan ook niet zo optellen bij het inkomen.
Nope, maar dat geld voor zowel de huidige als de oude regeling en, denk ik, zo'n beetje elke andere regeling.
En toen kwam hij erachter dat die X -800 moest doen als die in een lease auto wilde rijden
Da's een beetje kort door de bocht; je bepaald zelf wat je aan de auto uitgeeft. Als dat €350 is, wordt het X -350 .
Ik was niet bij dat gesprek aanwezig, jij ook niet neem ik aan, dus we weten niet hoe (goed) het "beloningsbudget" concept uitgelegd is. Het kán je bruto salaris worden maar dat is het niet per definitie.

[ Voor 12% gewijzigd door Nnoitra op 16-10-2018 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
We hebben het over de constructie die Cap/Sogeti gebruikt, right?

Kreeg daar een aanbod van, maar o.a. door deze regeling, het bijtellen van je vakantiegeld bij je bruto maandloon en een onduidelijke bonusstructuur heb ik dit voorbij laten gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Hmmbob schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:57:
We hebben het over de constructie die Cap/Sogeti gebruikt, right?

Kreeg daar een aanbod van, maar o.a. door deze regeling, het bijtellen van je vakantiegeld bij je bruto maandloon en een onduidelijke bonusstructuur heb ik dit voorbij laten gaan.
En terecht simpele lokkertjes om in gesprek te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068071

Members only:

Huidig:
Members only:

Aanbieding:
Members only:

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ik hoor meestal dat mensen mijn salaris laag vinden, maar ik heb tot nu toe niet echt substantieel hogere aanbiedingen gekregen. Het werk bij het bedrijf waar ik de aanbieding heb gekregen lijkt me een stuk interessanter dan mijn huidige baan, maar die reistijd... :X

Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Je verdient momenteel al niet geweldig, je totaalpakket gaat er op achteruit, én de reistijd wordt meer dan drie keer zoveel. Hoe leuk die nieuwe baan ook is, zelf zou ik daar nooit voor kiezen...

Zelfs voor €1000 bruto per maand méér zou ik geen 130 minuten per dag extra willen reizen. Die ruim 2 uur per dag (43 uur per maand!!1) is meer waard dan die €500-600 netto extra voor mij.

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 16-10-2018 19:34 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
Anoniem: 1068071 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:27:
Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ik hoor meestal dat mensen mijn salaris laag vinden, maar ik heb tot nu toe niet echt substantieel hogere aanbiedingen gekregen. Het werk bij het bedrijf waar ik de aanbieding heb gekregen lijkt me een stuk interessanter dan mijn huidige baan, maar die reistijd... :X

Members only:
Ik vind het een waardeloze aanbieding, je gaat er gewoon op achteruit. Alleen al vanwege de forse toename aan reistijd (van 25mins naar 90mins enkele reis) zou ik het al niet eens overwegen, ook al boden ze 500 euro meer.
Voor wat betreft het salaris, het is wat aan de lagere kant, maar niet dramatisch. Je bent pas net een jaartje aan het werk, dan krijg je ook nog geen gouden bergen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moi_in_actie schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

Ik vind het een waardeloze aanbieding, je gaat er gewoon op achteruit. Alleen al vanwege de forse toename aan reistijd (van 25mins naar 90mins enkele reis) zou ik het al niet eens overwegen, ook al boden ze 500 euro meer.
Als ik de mobiliteitsvergoeding erbij zou zetten zou ik hoger uitkomen bij de aanbieding. Ik heb hem er niet bijgezet omdat ik dat geld ook daadwerkelijk uit moet geven aan het OV (dus in totaal zou ik er inderdaad op achteruitgaan). Bij mijn huidige baan krijg ik ook een mobiliteitsvergoeding, maar ben ik geen geld kwijt aan het vervoer.
Voor wat betreft het salaris, het is wat aan de lagere kant, maar niet dramatisch. Je bent pas net een jaartje aan het werk, dan krijg je ook nog geen gouden bergen.
Ik hoor altijd van anderen dat ze het laag vinden voor iemand met mijn achtergrond. Aan de andere kant, ik geef ook niet heel veel om geld, al vind ik het wel fijn om een redelijke beloning voor mijn werk te ontvangen.

Waarom ik toch twijfel over het aanbod: Ik maak bij mijn huidige werkgever niet helemaal de gehoopte groei in het salaris door, en hoewel ik het bij mijn huidige opdracht erg naar mijn zin heb, heb ik niet het idee dat ik op technisch gebied veel leer. Het is erg 'enterprise programmeren' van een vrij laag niveau, wat me niet erg veel voldoening geeft.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 1068071 op 16-10-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 00:41
Anoniem: 1068071 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:41:
Als ik de mobiliteitsvergoeding erbij zou zetten zou ik hoger uitkomen bij de aanbieding. Ik heb hem er niet bijgezet omdat ik dat geld ook daadwerkelijk uit moet geven aan het OV (dus in totaal zou ik er inderdaad op achteruitgaan). Bij mijn huidige baan krijg ik ook een mobiliteitsvergoeding, maar ben ik geen geld kwijt aan het vervoer.

Waarom ik toch twijfel: Ik maak bij mijn huidige werkgever niet helemaal de gehoopte groei in het salaris door, en hoewel ik het bij mijn huidige opdracht erg naar mijn zin heb, heb ik niet het idee dat ik op technisch gebied veel leer. Het is erg 'enterprise programmeren' van een vrij laag niveau, wat me niet erg veel voldoening geeft.
Vat dit niet verkeerd op, maar als je die masters hebt afgemaakt en in Utrecht woon zou je in deze arbeidsmarkt minimaal het dubbele moeten kunnen behalen in 2-3 jaar. Ik zou zeker (vrijblijvend) met recruiters gaan praten, je benadeeld jezelf enorm zo.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
^^^ ik zie niet hoe je dit verkeerd op kan pakken?

Hij heeft al vaker gehoord dat het aan de lage kant is, jij herhaalt het alleen maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kaaswagen schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:47:
[...]

Vat dit niet verkeerd op, maar als je die masters hebt afgemaakt en in Utrecht woon zou je in deze arbeidsmarkt minimaal het dubbele moeten kunnen behalen in 2-3 jaar. Ik zou zeker (vrijblijvend) met recruiters gaan praten, je benadeeld jezelf enorm zo.
Dit hoor ik dus vaker. Recruiters en bedrijven waar ik ben geweest zijn vaak érg enthousiast om me aan te nemen, maar ik krijg eigenlijk nooit een goede aanbieding. Ik heb laatst bedacht dat dit er misschien in zit hoe ik me presenteer. Ik heb het idee dat mensen met een vergelijkbare achtergrond zich al snel presenteren als gevorderd in een bepaald onderwerp, terwijl ik dat niet snel zou doen (Ik werd bijvoorbeeld laatst in een sollicitatie gevraagd of ik wel eens de windows API had gebruikt. Ik antwoorde dat ik dat wel eens had gedaan, maar ik er niet veel ervaring mee had. Toen ik laatst nog eens nadacht, kwam ik toch op een redelijk lijstje uit: gdi, de api om vensters te openen, wasapi, waveout, heb ik allemaal wel een paar keer gebruikt).

Ik denk dat je gelijk hebt, maar de hoge salarissen vooral in de financiële sector vinden, en werken in de IT van een groot bedrijf is niet iets wat ik ambieer. Ik heb het idee dat de salarissen in de écht technische sector (daarmee bedoel ik electrical engineering, low-level programmeren, en embedded), waar ik graag wil werken, een stuk lager liggen, en dat er minder banen zijn, vooral in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: ict mbo/ middle management
• Werkervaring: 25
• (Woon) Locatie: oosten

2. Wat doe je:
• Functie: SharePoint / business consultant
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): heel Nederland
• Uren/week: 40
• Reistijd**: varieert maar kan veel thuiswerken
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4400
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: 50%
• lease auto : 710e ex brandstof
* opleiding budget 2000e
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €ongeveer 60k
• Winstdeling/bonus: € 400 kwartaal

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 00:41
Anoniem: 1068071 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:13:
[...]

Dit hoor ik dus vaker. Recruiters en bedrijven waar ik ben geweest zijn vaak érg enthousiast om me aan te nemen, maar ik krijg eigenlijk nooit een goede aanbieding. Ik heb laatst bedacht dat dit er misschien in zit hoe ik me presenteer. Ik heb het idee dat mensen met een vergelijkbare achtergrond zich al snel presenteren als gevorderd in een bepaald onderwerp, terwijl ik dat niet snel zou doen (Ik werd bijvoorbeeld laatst in een sollicitatie gevraagd of ik wel eens de windows API had gebruikt. Ik antwoorde dat ik dat wel eens had gedaan, maar ik er niet veel ervaring mee had. Toen ik laatst nog eens nadacht, kwam ik toch op een redelijk lijstje uit: gdi, de api om vensters te openen, wasapi, waveout, heb ik allemaal wel een paar keer gebruikt).

Ik denk dat je gelijk hebt, maar de hoge salarissen vooral in de financiële sector vinden, en werken in de IT van een groot bedrijf is niet iets wat ik ambieer. Ik heb het idee dat de salarissen in de écht technische sector (daarmee bedoel ik electrical engineering, low-level programmeren, en embedded), waar ik graag wil werken, een stuk lager liggen, en dat er minder banen zijn, vooral in Utrecht.
Ik zou zeggen: blijf proberen. Er zijn ook professionals die je kunnen begeleiden/adviseren bij het jezelf zo goed mogelijk presenteren - dat kan zeker geen kwaad. Het is heel natuurlijk dat je zegt "ik ga niet voor het grote geld", maar structureel onderbetaald worden is iets waar niemand beter van wordt.

Mijn ervaring is trouwens dat die laatste groep en met name embedded behoorlijk verdienen. Om je een idee te geven, in de Randstad om een goede embedded engineer aan te nemen ben je bij een recruiter/detacheerder makkelijk meer dan een ton per jaar kwijt. Niet dat je dit 100% bruto kunt verdienen, maar als indicatie van wat je waard bent. Als je leads wil pm me even.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:08

unclero

MB EQA ftw \o/

Ook weer een paar jaar geleden dat ik hier iets schreef.
Members only:

Ik mag tevreden zijn :>

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Laatst online: 15-05 15:18
Dit heb ik vorige maand opgegeven
Members only:

Naar:

Members only:

We gaan zien hoe het loopt en anders backup weer in loondienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26
@Hankie0412 Loondienst is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een ZZP-er met een uurloon (bij ziekte, arbiedsongeschiktheid, opdrachten krijgen (of niet en daardoor dus thusi zitten) e.d. is dat allemaal eigen risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:08
Hankie0412 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:27:

[/mo]

We gaan zien hoe het loopt en anders backup weer in loondienst
Posten met kloonaccounts mag hier niet toch? :P

[ Voor 67% gewijzigd door Bobmeister op 17-10-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
jongetje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:40:
@Hankie0412 Loondienst is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een ZZP-er met een uurloon (bij ziekte, arbiedsongeschiktheid, opdrachten krijgen (of niet en daardoor dus thusi zitten) e.d. is dat allemaal eigen risico).
Dat zeg ik toch ook niet. Het is zeker eigen risico en heb daarom ook conservatief berekend (lager uurloon, minder uren, etc).

Het zijn 2 verschillende werelden, maar wilde laten zien waar ik vandaan kwam en naar toe ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
Bobmeister schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:41:
[...]

Posten met kloonaccounts mag hier niet toch? :P
Ja ik had ergens een oud account, maar daar kom ik niet meer in :) Hoe weet jij dat eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 05:34

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hankie0412 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Ja ik had ergens een oud account, maar daar kom ik niet meer in :) Hoe weet jij dat eigenlijk?
Omdat er geen enkele nieuwe member is die zijn eerste post in dit topic maakt, behalve diegenen die dus speciaal voor dit topic een nieuw account aanmaken. Dat zijn zij die bang zijn dat de buurman weet wat ze verdienen ;) Dat is, om er toch maar iets on-topics van te maken, een hele rare eigenschap van ons Hollanders. Wij hebben op mondiale schaal gezien altijd een grote bek en zijn _altijd_ direct, maar in tegenstelling tot het grootste deel van de wereld rust er hier een taboe op het delen van je inkomensgegevens. Ik vraag me altijd af wat daaraan zo geheim zou moeten zijn.
Disclaimer: uitzonderingen daargelaten natuurljik

[ Voor 31% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-10-2018 11:57 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:55:
[...]

Omdat er geen enkele nieuwe member is die zijn eerste post in dit topic maakt, behalve diegenen die dus speciaal voor dit topic een nieuw account aanmaken. Dat zijn zij die bang zijn dat de buurman weet wat ze verdienen ;) Dat is, om er toch maar iets on-topics van te maken, een hele rare eigenschap van ons Hollanders. Wij hebben op mondiale schaal gezien altijd een grote bek en zijn _altijd_ direct, maar in tegenstelling tot het grootste deel van de wereld rust er hier een taboe op het delen van je inkomensgegevens. Ik vraag me altijd af wat daaraan zo geheim zou moeten zijn.
Disclaimer: uitzonderingen daargelaten natuurljik
Ow op die fiets, nee hoor daar heb ik geen geheimen over. Kon alleen mijn account niet meer vinden }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[...]

Ga solliciteren bij ASML zou ik zeggen, volgens mij betalen die wel fatsoenlijk. En die doe precies wat jij leuk vindt. Op basis van jou genoemde reistijden zou dat ook een stuk meer in de buurt moeten liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door ErnstH op 17-10-2018 12:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Members only:

Binnenkort

Members only:

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
@gitaarwerk anderhalf keer zoveel gaan verdienen, dat moet goed voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:35:
Behoorlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 07:08
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:35:
Daarnaast meer vakantiedagen en halvering van de reistijd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Zeker, en dat alles was het zeker waard :-) Het moederbedrijf is wat bekender dan de startup, die heet anders, maar is nog niet officieel een BV. Andere optie was Adyen, ook mooi. Maar het toffe is om weer wat op te bouwen waar je meer kan bijdragen dan al een gevestigde orde :-) Hoe dan ook, tof om er gaan te beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 14:55
(jarig!)
[...]

Ik zou toch nog een keer kijken naar de finance bedrijven in Amsterdam (Optiver, IMC, Flowtraders, ...). Het zal je verbazen hoeveel low-level werk daar gedaan wordt! Als je interesse hebt kan je me een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 15:58
Was:
Donool schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:26:
Members only:

Ik doe ook nog wat werk als freelance maar dat neem ik hier niet in mee omdat ik dit jaar eigenlijk niet meer meer dan 40 uren per week wil werken.

Volgens mij een prima salaris voor mijn leeftijd/opleiding. Verder zijn er mogelijkheden om door te groeien in salaris als ik extra certificaten haal of opleidingen doe (op kosten van de zaak).
Wel mis ik de pensioenopbouw die ik bij mijn vorige werkgever had.

Verder heb ik op korte termijn gesprekken dus mogelijk komt daar nog een mooi aanbod uit. :)
Binnenkort start ik ergens anders. Ben er erg blij mee, zeker het niet meer autorijden maar kunnen fietsen is mij veel waard. Daarnaast krijg ik een (voor mijn werkzaamheden) erg dik uitgeruste laptop en is er nog veel ruimte om door te groeien in functie en salaris.
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Donool op 17-10-2018 20:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalenderjaar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-05 05:39
Donool schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:06:
Was:

[...]

Binnenkort start ik ergens anders. Ben er erg blij mee, zeker het niet meer autorijden maar kunnen fietsen is mij veel waard. Daarnaast krijg ik een (voor mijn werkzaamheden) erg dik uitgeruste laptop en is er nog veel ruimte om door te groeien in functie en salaris.
Members only:
Geen vakantiedagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 15:58
Oh ja dat natuurlijk ook!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alphacell
  • Laatst online: 16-05 12:33
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 4 Allround Operationeel Technicus
• Werkervaring: 2.5 Jaar
• Certificering/Cursussen: Div.

2. Wat doe je:
• Functie: Proces Operator
• Werkgever/branche: Energie/Chemie
• (Werk) Locatie(s): Zeeland
• Uren/week: 6 ploegendienst volcontinu gem. 34.6 uur p/wk
• Reistijd: 25 minuten enkele reis.
• Vakantiedagen: 28 + kan er nog een aantal bijkopen.
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2700+29.2% ploegentoeslag = 3488.4
• Dertiende/veertiende maand: Dertiende maand + Bonus

• Mobiliteit: 19ct/km
• Pensioen: 4% Bruto basis/mnd.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 50.000 incl bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:14
Welkom collega 🙌🏼. Mooie stap gemaakt en een top werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
niet ICT, maar GOT'er (in Nieuw Zeeland)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Master in Landscape Architecture / Bachelor of Architectural Studies
• Werkervaring: 3 Jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Landscape Architect
• (Werk) Locatie(s): Nieuw Zeeland
• Uren/week: 37.5 uur per week
• Vakantiedagen: 20

3. Wat verdien je:
• jaarsalaris (bruto): NZ$65.000 (zo'n 37.000 euro)

Als er hier op het forum NLse LA's zitten zou ik graag horen wat die zoal verdienen.

[ Voor 58% gewijzigd door bluebear op 19-10-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
bluebear schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:45:
niet ICT, maar GOT'er (in Nieuw Zeeland)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: Master in Landscape Architecture / Bachelor of Architectural Studies
• Werkervaring: 3 Jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Landscape Architect
• (Werk) Locatie(s): Nieuw Zeeland
• Uren/week: 37.5 uur per week
• Vakantiedagen: 20

3. Wat verdien je:
• jaarsalaris (bruto): NZ$65.000 (zo'n 37.000 euro)

Als er hier op het forum NLse LA's zitten zou ik graag horen wat die zoal verdienen.
Hoe is het om met 65k per jaar in NZ te wonen, is dat te zien als een modaal inkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Anoniem: 1068071 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:41:
[...]
Ik hoor altijd van anderen dat ze het laag vinden voor iemand met mijn achtergrond. Aan de andere kant, ik geef ook niet heel veel om geld, al vind ik het wel fijn om een redelijke beloning voor mijn werk te ontvangen.
[...]
Je kunt een beloning ook zien als een schouderklopje van je werkgever. Of een motivatie voor je werkgever om je zo goed mogelijk relevant te houden (met trainingen etc).

En stel dat je te veel geld krijgt: je kunt nog altijd robin hood spelen en t geld van deze bedrijven 'brengen' naar mensen die er meer aan hebben ;-)

Ik zie geen reden om niet een beloning naar werken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harriekie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 19:59
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO ICT Software Engineering
• Werkervaring: 1
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Junior .NET ontwikkelaar & front-end (Vue.js)
• Werkgever/branche: Automatisering voor overheden
• (Werk) Locatie(s): Zwolle
• Vakantiedagen: 25
• Reistijd: 30 min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2191
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Pensioeninleg per jaar: € 1000
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: € 0, mogelijkheid tot MS certificaten

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29395
• Winstdeling/bonus: € 0

Beetje lastig om nu echt te bepalen hoeveel je waard bent. Maar volgens mij zit er echt wel meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Overheid en 40 uur, geen 13e maand en ABP-pensioen met werkgeversinleg van 1000 per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bij een detacheerder verdien je met dat pakket meer, heb je een leasebak, pensioen en 13e maand... daar zit zeker meer in.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harriekie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 19:59
wheel schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:45:
Overheid en 40 uur, geen 13e maand en ABP-pensioen met werkgeversinleg van 1000 per jaar?
Branche is wat onscherp. Een softwareproducent met grotendeels overheden als afnemer. Dus eigenlijk meer een soort van automatisering/dienstverlening branche.

Geen ABP-pensioen, maar een online pensioenuitvoerder. En ja, dat is werkgeversinleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Homeland schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

Hoe is het om met 65k per jaar in NZ te wonen, is dat te zien als een modaal inkomen?
Het is net wat boven modaal inkomen. Average income is hier rond de 50k. Aan de hand van waar je woont kan je je lasten omlaag halen. Ik woon in Christchurch en met bijna 900 netto per week thuis heb ik vaste lasten van +- 350. (huur, eten, benzine, etc.) Helaas zijn huizenprijzen hier de lucht in geschoten.
In Christchurch is een gemiddeld huis +- $500.000
In Wellington (hoofdstad) +- 780k, in Auckland (grootste stad) ligt het rond de 1.000.000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
Vorig bod:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: WO Master
• Werkervaring: 1 (aangepast n.a.v. discussie vorige thread)
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Reistijd: 15 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 2400 (8%)
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~32.400 (2500 * 12 + 2500*0.08*12)
• Pensioeninleg per jaar: onbekend
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: nvt
Nieuw bod:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: WO Master
• Werkervaring: 1 (aangepast nav discussie vorige thread)
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist / promovendus (onderzoek als promovendus is voor leeuwendeel relevant voor bedrijf)
• Uren/week: 24 uur als data scientist , 16 uur als promovendus (dit kan in overleg aangepast worden, bijv tegen het einde van promotie wanneer je voltijds met boekje bezig bent)
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: laag / voor PhD waarschijnlijk middel of hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3100
• Vakantiegeld: € 2976 (8%)
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~ 41.700 + var_mobility (3100*12 + 3100*0.08*12 + 1000 + var_mobility)
• Pensioeninleg per jaar: onbekend
• Mobiliteit per jaar: budget voor congressen, de precieze invulling bekijken we per congres (variabel dus)
• Overige: leesmateriaal en drukken boekje, zal zo'n 1000 euro per jaar zijn.
N.a.v. het vorige thread zat het mij toch te knagen. Hoewel ik nog redelijk onervaren ben als data scientist heb ik in het afgelopen jaar bewezen dat ik veel meer kan dan een gemiddelde data scientist met 1 jaar ervaring. Uit MSc thesis komen waarschijnlijk 2 publicaties; dan zou ik al een mooi eind op weg zijn voor een promotie. Heb dit allemaal netjes op papier gezet en ben nog eens om tafel gaan zitten. Het is uiteindelijk een gesprek van 10 minuten geworden, ze vonden het een goed voorstel. Voor het bedrijf is het goede reclame en ik kan mij buiten een puur academische omgeving (dat leek mij verschrikkelijk) toch blijven ontwikkelen. Dacht eerst dat 2 dagen per week weinig zou zijn maar promotor gaf aan dat PhD-studenten die in dienst zijn van de uni ook wel 2 / 2.5 dag per week kwijt zijn aan vakken geven or cursussen volgen.

Al met al extreem content met hoe het gelopen is. Heb afgelopen jaren te vaak bijbaantjes gehad waar weer net niets kon en hoger salaris moeilijk moeilijk. Gelukkig doet niet elk bedrijf het zo. :) Bedankt voor jullie berichten in het vorige thread!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 19:58
Uit interesse: hoe oud ben je?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
stervis schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

Uit interesse: hoe oud ben je?
Staat zowel in het oude als in het nieuwe bod :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 19:58
whoopy_ schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Staat zowel in het oude als in het nieuwe bod :)
Dat dacht ik inderdaad ook, kon het niet zien... net wakker haha |:( 8)7

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:36

spacy

+++

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO informatica
• Werkervaring: 9 jaar software ontwikkeling, daarvoor nog diverse jaren beheer
• (Woon) Locatie: Drenthe

2. Wat doe je:
• Functie: software ontwikkelaar binnen DevOps team
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• Uren/week: 36 (maar 40 is ook mogelijk, of juist minder met ouderschapsverlof)
• Reistijd: 35-40 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3800
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € ja, ik dacht ook 8%
• Pensioeninleg per jaar: € via ABP, exacte bedragen me niet in verdiept, maar regeling leek mij prima in orde
• Mobiliteit per jaar: € OV pas + fiets km hoog naar station
• Overige: € bij het opnemen van ouderschapsverlof wordt een bepaald percentage doorbetaald

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53000 ?
• Winstdeling/bonus: € nvt

Ik heb er bewust voor gekozen de detachering te verlaten, heb er rust in reistijd maar ook minder werkuren per week voor terug gekregen, evenals betere verlof regelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
harriekie schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:33:
[...]

Branche is wat onscherp. Een softwareproducent met grotendeels overheden als afnemer. Dus eigenlijk meer een soort van automatisering/dienstverlening branche.

Geen ABP-pensioen, maar een online pensioenuitvoerder. En ja, dat is werkgeversinleg
Aha, dat verklaart alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik denk dat als je klaar bent met je PhD je een veelvoud van dit bedrag kunt verdienen, als jouw PhD op het gebied van machine learning is. Zelf combineer ik ook werk met PhD en dit is goed te doen als de twee in elkaars verlengde liggen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetoriani
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Members only: Mijn Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Leuk, als ik Zeeland Chemie hoor moet ik altijd aan DOW denken. Werk je daar toevallig?
Alphacell schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 03:46:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 4 Allround Operationeel Technicus
• Werkervaring: 2.5 Jaar
• Certificering/Cursussen: Div.

2. Wat doe je:
• Functie: Proces Operator
• Werkgever/branche: Energie/Chemie
• (Werk) Locatie(s): Zeeland
• Uren/week: 6 ploegendienst volcontinu gem. 34.6 uur p/wk
• Reistijd: 25 minuten enkele reis.
• Vakantiedagen: 28 + kan er nog een aantal bijkopen.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2700+29.2% ploegentoeslag = 3488.4
• Dertiende/veertiende maand: Dertiende maand + Bonus

• Mobiliteit: 19ct/km
• Pensioen: 4% Bruto basis/mnd.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 50.000 incl bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
ehoutgast schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat als je klaar bent met je PhD je een veelvoud van dit bedrag kunt verdienen, als jouw PhD op het gebied van machine learning is. Zelf combineer ik ook werk met PhD en dit is goed te doen als de twee in elkaars verlengde liggen. Succes!
Het ligt zeker in het verlengde van elkaar, patroonherkenning in highres afbeeldingen om specifiek te zijn. Qua salaris zullen we wel zien wat het wordt, ben nu echt tevreden in ieder geval. Bedankt voor je succuswensen, jij ook geluk gewenst in je PhD carrière!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Laatst online: 16-05 12:33
Maeslant schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:45:
Leuk, als ik Zeeland Chemie hoor moet ik altijd aan DOW denken. Werk je daar toevallig?

[...]
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xorgye schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:10:
[...]

Je kunt een beloning ook zien als een schouderklopje van je werkgever. Of een motivatie voor je werkgever om je zo goed mogelijk relevant te houden (met trainingen etc).

En stel dat je te veel geld krijgt: je kunt nog altijd robin hood spelen en t geld van deze bedrijven 'brengen' naar mensen die er meer aan hebben ;-)

Ik zie geen reden om niet een beloning naar werken te krijgen.
Eerlijk is eerlijk: Ik hou me ook niet echt bezig met bijvoorbeeld certificaten. Naast dat mijn huidige opdracht nog jaren duurt, en de certificaten daar niet relevant voor zijn, heb ik er eigenlijk gewoon geen tijd voor. Ik ga af en toe naar een avond georganiseerd door mijn werkgever, maar dit is vaak meer dan een uur reizen, en dan is de lol er ook snel van af. Daar komt nog bij dat de keren dat ik wel ben geweest het niveau erg laag lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-04 17:04
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door kruimel0 op 23-10-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

kruimel0 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Members only:
Members only:

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-05 10:33
[Removed]

[ Voor 99% gewijzigd door sanane op 15-07-2019 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:34

HPX

Na acceptatie nieuwe baan een update :

Oud :
Members only:

Nieuw :
Members only:

Benieuwd wat jullie hier van denken.
Zelf uiteraard tevreden met een stijging in vergoeding, en vooral een heel veel kortere reisafstand (grootste reden voor overstap)
Daarnaast zijn de 8 extra vrije dagen t.o.v. mijn vorige baan natuurlijk ook heel lekker.

[ Voor 15% gewijzigd door HPX op 24-10-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
HPX schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:23:
Na acceptatie nieuwe baan een update :

Oud :
Members only:

Nieuw :
Members only:

Zelf uiteraard tevreden met een stijging in vergoeding, en vooral een heel veel kortere reisafstand (grootste reden voor overstap)
Die nieuwe reistijd :9~ Wat een vrije tijd gaat dat je opleveren! Nog los van de extra vakantiedagen :)
Ken je vakgebied niet, dus geen idee van salaris. Pensioeninleg lijkt me wel erg laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
HPX schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:23:
Salarisverhoging van 10%, 8 vakantiedagen op jaarbasis meer en 5 werkdagen per maand (!) aan reistijd minder. En als je nu junior bent, dan zit er allicht ook flink wat groeimogelijkheid nog qua salaris in de toekomst? Lijkt mij een hele goede stap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 22:00
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:34

HPX

wheel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:33:
[...]

Die nieuwe reistijd :9~ Wat een vrije tijd gaat dat je opleveren! Nog los van de extra vakantiedagen :)
Ken je vakgebied niet, dus geen idee van salaris. Pensioeninleg lijkt me wel erg laag...
Zeker een hele lekkere gedachte om zo dichtbij huis te werken.
Ik vraag me ook altijd bij m'n salaris af of dit nou goed is of niet :P , maar volgens mij verdien ik voor iemand die ''maar'' MBO gedaan heeft niet slecht (al zijn m'n laatste functies wel altijd HBO werk en denk niveau)
Pensioeninleg van m'n nieuwe baan is bij mij nog niet bekend ;)
BigSmurf schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:54:
[...]
Salarisverhoging van 10%, 8 vakantiedagen op jaarbasis meer en 5 werkdagen per maand (!) aan reistijd minder. En als je nu junior bent, dan zit er allicht ook flink wat groeimogelijkheid nog qua salaris in de toekomst? Lijkt mij een hele goede stap!
Voelt idd ook als een hele goede stap, maar altijd ff fijn om dat ook van objectieve personen te horen.
Qua salaris verwacht ik idd ook in de loop van de tijd te kunnen gaan stijgen naarmate ik meer werkervaring krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rw1994
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-05 11:55
Ook maar eens een lijstje posten:
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door rw1994 op 26-10-2018 08:03 . Reden: Mening gevraagd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Benieuwd wat men hier vindt van onderstaande gegevens:

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Technomancer op 22-01-2019 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 14-05 11:20
Genoeg andere testers hier om mee te vergelijken, kleine search en je vindt er genoeg om mee te vergelijken :) Om kort en krachtig te zijn, wegwezen daar. Er moet zeker 500-750 bij.

[ Voor 188% gewijzigd door Rukapul op 25-10-2018 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Technomancer schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:44:

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Digitale Communicatie
• Werkervaring: Sinds 2006
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Agile Test Engineer (DevOps)
• Werkgever/branche: Sogeti
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 32
• Reistijd: Klein uur enkele reis

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2497
• Vakantiegeld: €208 per maand (maandelijks uitgekeerd)
• Pensioeninleg per jaar: €weetniet
• Mobiliteit per jaar: €nvt
• Overige: Nog een variabele prestatiebonus en wat andere potjes, niet noemenswaardig.

Het brutosalaris is eigenlijk 3185 euro, maar de leaseauto wordt hiervan afgetrokken. Het bruto maandbedrag voor de leaseauto is 688 euro, dus ik hou net geen 2500 bruto salaris over. Ik laat vakantiegeld maandelijks betalen om nog wat extra over te houden.

Om eerlijk te zijn vind ik het salaris aan de lage kant voor 12 jaar werkervaring (waarvan 9 jaar in de ICT en 3 jaar als ZZP'er in een andere branch). Ik werk dan wel 32 uur, maar toch. Maar altijd lastig om in te schatten wat marktconform is e.d. :)
Holy guacamole, dat moet veel beter kunnen, ook voor 32u.

Edit: wat hij zegt ^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:36

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Overige: Nog een variabele prestatiebonus en wat andere potjes, niet noemenswaardig.

Het brutosalaris is eigenlijk 3185 euro, maar de leaseauto wordt hiervan afgetrokken. Het bruto maandbedrag voor de leaseauto is 688 euro, dus ik hou net geen 2500 bruto salaris over. Ik laat vakantiegeld maandelijks betalen om nog wat extra over te houden.

Om eerlijk te zijn vind ik het salaris aan de lage kant voor 12 jaar werkervaring (waarvan 9 jaar in de ICT en 3 jaar als ZZP'er in een andere branch). Ik werk dan wel 32 uur, maar toch. Maar altijd lastig om in te schatten wat marktconform is e.d. :)
Je leaseauto gaat van je salaris af? Absurd. Een leaseauto is in beginsel voor werkgerelateerd verkeer. Als je deze privé rijdt betaal je bijtelling en misschien een eigen bijdrage. Maar dit? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:38

BombaAriba

Ondertitel

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik zou eens goed rond gaan kijken. Met zo’n leaseconstructie zou er zo nog 1000 euro bruto bij kunnen. Bekijk eens wat vacatures met salarisondicatie voor je idee.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:01

3DDude

I void warranty's

barrymossel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:31:
[...]

Je leaseauto gaat van je salaris af? Absurd. Een leaseauto is in beginsel voor werkgerelateerd verkeer. Als je deze privé rijdt betaal je bijtelling en misschien een eigen bijdrage. Maar dit? ;w
Sogeti.. Run forest run :P

Aan de andere kant, 0 certificeringen? :?

[ Voor 6% gewijzigd door 3DDude op 25-10-2018 19:13 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devmeneer
  • Laatst online: 17-04 14:46
devmeneer schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:49:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
barrymossel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:31:
[...]

Gaat niet van salaris af. Tis een andere constructie dan bij andere bedrijven.
Vaak is het salaris + leasebudget, daar heb je een grote verzamelpot (waar ooit salaris + leasebudget ingepropt zijn). Uit die pot word eerst je leasebedrag gehaald en wat er over blijft is je bruto salaris.
Voor je uiteindelijke bruto salaris maakt methode A of B niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:36
Nnoitra schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:04:
[...]

Gaat niet van salaris af. Tis een andere constructie dan bij andere bedrijven.
Vaak is het salaris + leasebudget, daar heb je een grote verzamelpot (waar ooit salaris + leasebudget ingepropt zijn). Uit die pot word eerst je leasebedrag gehaald en wat er over blijft is je bruto salaris.
Voor je uiteindelijke bruto salaris maakt methode A of B niet uit.
Slap verhaal. Zeker als je naar het uiteindelijke bruto salaris kijkt.

Heel erg slap verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:31
barrymossel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:14:
[...]

Heel erg slap verhaal.
Yup, zo gaat dat bij Sogeti en gelijke ouderwetse detacheerders, ze plussen alles bij elkaar op en zo lijkt het heel wat. Vervolgens het salaris zo laag mogelijk houden terwijl ze je salaris intussen al elke eerste week van de maand terug verdienen en de rest winst is.

Tijd voor wat anders @Technomancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Aanbod wat ik bij Sogeti had gekregen moest op een bepaald brutoloon uitkomen van me, zeg even 5000. In het aanbod krijg je dan 4600 per maand + 400 reservering vakantiegeld (=5000) waar dat voor de rest van Nederland normaal nog bovenop je bruto maandloon komt natuurlijk.

Goed opletten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
barrymossel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:14:
[...]

Heel erg slap verhaal.
Slappe reactie, erg slap..
Als je niet weet hoe die constructie in elkaar steekt, informeer je dan eerst even hoe het zit voordat je reageert.
Zijn redenatie van het salaris icm lease klopt gewoon niet, dat is 'm in een ander topic ook al eens uitgelegd.

Daarnaast staat die constructie en mijn quote helemaal los van zijn bruto salaris.
Als dat (naar mening van).. te laag is, dan had ie daar (eerder) zelf wat aan moeten doen.

Pagina: 1 ... 3 ... 211 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.