Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Nnoitra schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

Slappe reactie, erg slap..
Als je niet weet hoe die constructie in elkaar steekt, informeer je dan eerst even hoe het zit voordat je reageert.
Zijn redenatie van het salaris icm lease klopt gewoon niet, dat is 'm in een ander topic ook al eens uitgelegd.

Daarnaast staat die constructie en mijn quote helemaal los van zijn bruto salaris.
Als dat (naar mening van).. te laag is, dan had ie daar (eerder) zelf wat aan moeten doen.
Ik schat even in dat hij niet jouw antwoord een slap verhaal vond, maar het pakket wat hij bij Sogeti krijgt. Maar ik geef toe dat zijn reactie beide kanten op kan ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Nnoitra schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

Slappe reactie, erg slap..
Als je niet weet hoe die constructie in elkaar steekt, informeer je dan eerst even hoe het zit voordat je reageert.
Zijn redenatie van het salaris icm lease klopt gewoon niet, dat is 'm in een ander topic ook al eens uitgelegd.

Daarnaast staat die constructie en mijn quote helemaal los van zijn bruto salaris.
Als dat (naar mening van).. te laag is, dan had ie daar (eerder) zelf wat aan moeten doen.
Die twee kun je niet met elkaar vergelijken en kun je dus nooit bij "elkaar optellen" in een "pot". Blijft dus een zeer slap (en misleidend) verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:36

3DDude

I void warranty's

Hmmbob schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:51:
Aanbod wat ik bij Sogeti had gekregen moest op een bepaald brutoloon uitkomen van me, zeg even 5000. In het aanbod krijg je dan 4600 per maand + 400 reservering vakantiegeld (=5000) waar dat voor de rest van Nederland normaal nog bovenop je bruto maandloon komt natuurlijk.

Goed opletten dus ;)
Het Sogeti verhaal is al eerder aangehaald.
Als iedereen zijn leasebudget + vakantiegeld in zijn maandsalaris verwerkt zit je natuurlijk zo een 1100-1200 euro bruto hoger per maand. Maarja dan krijg je geen vakantiegeld in mei meer natuurlijk.

Dus als jij 5000 als aanbod krijgt is dat gewoon 3800 met een 800 budget voor lease auto en 400 vakantiegeld al in verwerkt. Tsjah dat is heel wat anders dan bij een normale werkgever 5000 de maand verdienen + lease budget los en vakantiegeld los ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

barrymossel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:48:
[...]

Die twee kun je niet met elkaar vergelijken en kun je dus nooit bij "elkaar optellen" in een "pot". Blijft dus een zeer slap (en misleidend) verhaal.
Het is een bekend model en Sogeti hanteert dit niet als enige in Nederland. Zoek maar eens op cafetaria model.

Principe is dat je een total cost hebt(Salaris + vakantiegeld + lease + evt. werkgeverslasten) krijgt en deze kan jezelf indelen. Hiermee krijg je dus een aanbieding die total cost en is zekers wel te vergelijken met een ander salaris van een ander bedrijf.

Als je het model niet kent en wel tekent, dan is dat je eigen domme schuld.

Referentie: https://www.monsterboard....es/artikel/cafetariamodel

P.s. Het salaris is wel schandalig laag voor de functie en leeftijd. Sowieso, Sogeti :X

[ Voor 5% gewijzigd door Bejit op 26-10-2018 13:30 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bejit schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Het is een bekend model en Sogeti hanteert dit niet als enige in Nederland. Zoek maar eens op cafetaria model.

Principe is dat je een total cost hebt(Salaris + vakantiegeld + lease + evt. werkgeverslasten) krijgt en deze kan jezelf indelen. Hiermee krijg je dus een aanbieding die total cost en is zekers wel te vergelijken met een ander salaris van een ander bedrijf.
Natuurlijk kun je dit vergelijken met een salaris van een andere werkgever. Maar salaris en leaseauto kun je niet met elkaar vergelijken. Een leaseauto is geen vergoeding voor gemaakte arbeid. Dus zeggen dat je een totaalpakket "krijgt" vind ik slap, aangezien het maar deels een vergoeding/beloning is. Het total cost noemen is al een stuk beter. Want dat zijn het: kosten voor de werkgever.
Als je het model niet kent en wel tekent, dan is dat je eigen domme schuld.
Dat sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

barrymossel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:34:
[...]

Natuurlijk kun je dit vergelijken met een salaris van een andere werkgever. Maar salaris en leaseauto kun je niet met elkaar vergelijken. Een leaseauto is geen vergoeding voor gemaakte arbeid. Dus zeggen dat je een totaalpakket "krijgt" vind ik slap, aangezien het maar deels een vergoeding/beloning is. Het total cost noemen is al een stuk beter. Want dat zijn het: kosten voor de werkgever.

[...]

Dat sowieso.
Ok nuancering, je kan niet vergelijken als je het model niet kent. Maar bij elke aanbieding moet je alles eerst op een rijtje zetten.

Zeker in deze tijd kunnen total cost constructies veel aantrekkelijkere zijn vanwege de 22% bijtelling die je tegenwoordig betaald en je makkelijker dan een eigen auto kan rijden. Heb aantal jaar geleden duizenden euro's verdient toen ik met mijn sloopkogel Opel Vectra uit 1999 reed 8)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bejit schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Ok nuancering, je kan niet vergelijken als je het model niet kent. Maar bij elke aanbieding moet je alles eerst op een rijtje zetten.

Zeker in deze tijd kunnen total cost constructies veel aantrekkelijkere zijn vanwege de 22% bijtelling die je tegenwoordig betaald en je makkelijker dan een eigen auto kan rijden. Heb aantal jaar geleden duizenden euro's verdient toen ik met mijn sloopkogel Opel Vectra uit 1999 reed 8)
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik val alleen over hoe het genoemd wordt: een totaalpakketje van X euro en het dan over laten komen als beloningspakket. Zoals het voorbeeld hierboven dat iemand minimaal €5000 wil als salaris en dat dan een "totaalpakket" met auto/vakantiegeld/etc. van €5000 wordt geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jep, daar viel ik ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
hb96 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:27:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Fuff schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:43:
[...]

Members only:
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door hb96 op 26-10-2018 14:58 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
@hb96
Ik zou voor nu bij deze werkgever blijven. Zeker als je het er naar je zin hebt en nu ook bezig bent met een studie. Nu zoeken naar iets anders en terecht komen op een plek waar je niet op je plek zit kan je misschien problemen met die studie opleveren. Als je klaar bent met je studie lekker rondkijken, je bent nog jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 09:02
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 26-10-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:36:
Members only:
Karig. Minimumloon voor 21 jaar is € 1.355,05 (>22 is € 1.594,20). Daar zit je wel iets boven, maar minimumloon is dan ook echt voor compleet ongeschoold werk.
Met een diploma en wat werkervaring (ik neem aan dat die 5 jaar niet fulltime zijn?) mag je wel wat meer verwachten. Zeker aangezien je echt 0 secundaire arbeidsvoorwaarden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
hb96 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:27:
Members only:
Members only:
Barneveld1991 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:54:
Members only: title
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
@Technomancer Laat ik jouw post nou eens onder elkaar zetten met deze laatste post (welke naar mijn mening een prima pakket te pakken heeft, kudo's @Facerafter) om te illustreren waarom men (ik) hier roept dat je wellicht wat onderbetaald krijgt: (bold en underline mine)
Technomancer schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:44:
Benieuwd wat men hier vindt van onderstaande gegevens:

Members only:
[b]Facerafter schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:18[/b]:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Lijkt mij nogal logisch dat 2500 euro, ook al is dat voor 32uur wel erg laag is als je 12 jaar werkervaring hebt een als senior wordt weggezet. Ik zit ook in de detachering en jij moet echt wel meer kunnen krijgen zonder rare fratsen met die lease bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
En dat is dan meteen een mooi voorbeeld voor @Technomancer vanuit hetzelfde bedrijf nog wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:26:
@hb96
Ik zou voor nu bij deze werkgever blijven. Zeker als je het er naar je zin hebt en nu ook bezig bent met een studie. Nu zoeken naar iets anders en terecht komen op een plek waar je niet op je plek zit kan je misschien problemen met die studie opleveren. Als je klaar bent met je studie lekker rondkijken, je bent nog jong.
Hoewel je advies prima is zou ik misschien toch de overstap wagen in de deze periode. Nu is het een werknemersmarkt. Als een volgende crisis (binnen pak em beet 2 jaar) komt dan heb je stukken minder aan dat papiertje op dat moment en zit je misschien vast aan een werkgever die slecht beloond. En dat stagneert meteen enkele jaren als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-07 20:46
Thanks voor de reacties iedereen. Mijn vermoeden is hiermee wel bevestigd, dus ik weet wat me te doen staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toasterlabs schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:30:
Is het leasebudget al van dat maandsalaris af of moet dat er nog af?
Vakantiegeld is per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:50
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO ICT niveau 4, HBO ICT 2 jaar gedaan ( niet afgerond ).
• Werkervaring: 3 jaar werkplekbeheer, 9 jaar service technicus buitendienst, 3 maanden nu nieuwe baan als technical support bij een medisch bedrijf.
• (Woon) Locatie:Noord Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Technical support engineer
• Werkgever/branche:Medisch
• (Werk) Locatie(s):Tilburg
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 40 minuten enkele reis.
• Werkdruk: Gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3300 p/m
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: eerste 7 maanden via detacheringbureau geen opbouw, daarna nog onbekend.
• Mobiliteit per jaar: 0,19 p/km, komt uit op 16,08 p/d dus ongeveer 300 p/m
• Overige: Winstuitkering, ongeveer een maandsalaris.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € rond de 42000.
• Winstdeling/bonus: € nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Laatst online: 15-09 09:02
Pieter van Ras schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

Met een diploma en wat werkervaring (ik neem aan dat die 5 jaar niet fulltime zijn?) mag je wel wat meer verwachten. Zeker aangezien je echt 0 secundaire arbeidsvoorwaarden hebt.
Klopt, die 5 jaar zijn niet fulltime.
Ik werk nu in januari 3 jaar fulltime, daarvoor variërend van 24 tot 32 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Toasterlabs schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:30:
Hoe kom je eigenlijk aan die 85k? met enig rekenwerk kom ik niet hoger dan 78k

En gaat je vakantie geld/auto nu van je salaris af of niet? Erg verwarrend bij dat cafetaria model van Sogeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
GrooV schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Hoe kom je eigenlijk aan die 85k? met enig rekenwerk kom ik niet hoger dan 78k

En gaat je vakantie geld/auto nu van je salaris af of niet? Erg verwarrend bij dat cafetaria model van Sogeti
Da's officieel mijn "beloning budget" bij sogeti. Ik moet de lease auto nog te deur uit doen om beter overzicht te krijgen, maar op basis daarvan heb ik getekend :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Toasterlabs schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

Da's officieel mijn "beloning budget" bij sogeti. Ik moet de lease auto nog te deur uit doen om beter overzicht te krijgen, maar op basis daarvan heb ik getekend
Idee om je echte bruto salaris (niet het beloningsbudget) daar neer te zetten en wat je bruto voor je leasebak betaald als leasebudget?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
Nnoitra schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:20:
[...]

Idee om je echte bruto salaris (niet het beloningsbudget) daar neer te zetten en wat je bruto voor je leasebak betaald als leasebudget?
Members only:
Olaf van der Spek schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

Is het leasebudget al van dat maandsalaris af of moet dat er nog af?
Vakantiegeld is per maand?
Members only:

lijstje opnieuw gezien ik men offer letter en loonstrook erbij heb genomen (Verwarring alom...)

Members only:

[ Voor 47% gewijzigd door Toasterlabs op 29-10-2018 23:39 . Reden: opheldering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justproject
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-12-2022
Vandaag een contract aanbieding gehad voor mijn eerste baan na mijn HBO informatica opleiding, ik vind het lastig om in te schatten of dit een beetje reëel is. Wat vinden jullie?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:08
justproject schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:45:
Vandaag een contract aanbieding gehad voor mijn eerste baan na mijn HBO informatica opleiding, ik vind het lastig om in te schatten of dit een beetje reëel is. Wat vinden jullie?
Members only:
Maandsalaris is aan de lage kant, echter is je lease budget wel vrij hoog voor een junior. Is dit budget inclusief brandstof en krijg je het resterende budget terug als salaris indien je dit niet volledig opmaakt?

Ik zou aangeven dat je je maandsalaris aan de lage kant vind en als ze dan vragen wat je wilt 2400 aangeven, wat simpelweg veel meer marktconform is (altijd proberen 8) ). De lease auto is leuk maar met 22% bijtelling (behalve als je ergens een elektrische auto vandaan kan toveren) betaal je je blauw aan die auto en blijft er niet zo heel veel over van dat salaris. Doe dus ook vooral nog rustig aan (qua prijs) met het uitzoeken van een auto.

Als ze echt niet hoger willen (wat opzich in te denken is aangezien junioren in de detachering lastig te plaatsen kunnen zijn) kan je nog kijken wat voor opties ze zien om dit wel op (korte) termijn te verhogen door certificeringen te gaan behalen en natuurlijk een goede/snelle plaatsing voor elkaar te krijgen. Natuurlijk zwart op wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justproject
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-12-2022
Strykeforce schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:58:
[...]

Maandsalaris is aan de lage kant, echter is je lease budget wel vrij hoog voor een junior. Is dit budget inclusief brandstof en krijg je het resterende budget terug als salaris indien je dit niet volledig opmaakt?

Ik zou aangeven dat je je maandsalaris aan de lage kant vind en als ze dan vragen wat je wilt 2400 aangeven, wat simpelweg veel meer marktconform is (altijd proberen 8) ). De lease auto is leuk maar met 22% bijtelling (behalve als je ergens een elektrische auto vandaan kan toveren) betaal je je blauw aan die auto en blijft er niet zo heel veel over van dat salaris. Doe dus ook vooral nog rustig aan (qua prijs) met het uitzoeken van een auto.

Als ze echt niet hoger willen (wat opzich in te denken is aangezien junioren in de detachering lastig te plaatsen kunnen zijn) kan je nog kijken wat voor opties ze zien om dit wel op (korte) termijn te verhogen door certificeringen te gaan behalen en natuurlijk een goede/snelle plaatsing voor elkaar te krijgen. Natuurlijk zwart op wit ;)
Het budget is inclusief benzine en als ik het niet opmaak dan wordt het inderdaad bij het salaris gevoegd. Ik heb ook nog de mogelijkheid om het budget niet te gebruiken, dan wordt het volledige bedrag aan het salaris toegevoegd maar dan zijn de reiskosten voor mij. Verder ben ik in het bezit van een mcsa 2016 en een CEH certificaat, dit was ik vergeten te melden. Ik wacht nog een bruto-netto berekening af.

Bedankt voor je reactie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmsdekees
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-07 16:19
-

[ Voor 99% gewijzigd door jmsdekees op 26-04-2020 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Stipp pensioen is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (kwantitatief ook overigens). Maar goed, dat bruto loon is wel netjes en maakt een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO niv. 4 systeembeheer
• Werkervaring: 1 jaar mbo niv. 3 stage, 1 jaar mbo niv. 4 stage, 1 jaar en 4 maanden contract
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedeskmedewerker
• Werkgever/branche: IT dienstverlener MKB
• (Werk) Locatie(s): Tilburg
• Uren/week: 40
• Reistijd**: +/- 30 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1850
• Vakantiegeld: €1580
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: €n.b.
• Mobiliteit per jaar:* €0,-
• Overige: €0,-

Benieuwd wat andere hiervan vinden

[ Voor 2% gewijzigd door johan1997 op 31-10-2018 16:08 . Reden: vergeten zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12

drooger

Falen is ook een kunst.

Members only:

Niet een land waar je naartoe moet gaan om rijk te worden, maar dat wordt wel enigszins met andere factoren gecompenseerd.
Overigens is hier ook veel minder loonbelasting, met maar 33% op de hoogste schaal. :)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
jmsdekees schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:09:
Heb een aanbod gekregen, waar ik ergens deze week ga accepteren. De bedoeling is dat ik de eerste 7 maanden via een detachering in dienst zal starten, en daarna als internal kom werken.

Members only:

Members only:

Members only:

Ik denk dat ik best wel trots mag zijn, aangezien ik straks lekker met de fiets kan naar werk, en een redelijk stap qua salaris.

Meningen? Heb ik iets gemist?
Het eerste jaar bouw je zo goed als niets op bij STIPP (daarna kom je pas in de plus regeling en ga je wat betalen en opbouwen) aangezien je maar 7 maanden in dienst blijft bij die detacheerder is dit zo goed als niets.

Krijg je dit salaris dan straks ook over 7 maanden als je in dienst komt of moet je dan opnieuw onderhandelen? Lijkt mij een meer dan goed salris trouwens, pensioen kun je ook zelf regelen (en misschien nog wel beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmsdekees
Sissors schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:28:
Stipp pensioen is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (kwantitatief ook overigens). Maar goed, dat bruto loon is wel netjes en maakt een hoop goed.
jongetje schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:04:
[...]

Het eerste jaar bouw je zo goed als niets op bij STIPP (daarna kom je pas in de plus regeling en ga je wat betalen en opbouwen) aangezien je maar 7 maanden in dienst blijft bij die detacheerder is dit zo goed als niets.

Krijg je dit salaris dan straks ook over 7 maanden als je in dienst komt of moet je dan opnieuw onderhandelen? Lijkt mij een meer dan goed salris trouwens, pensioen kun je ook zelf regelen (en misschien nog wel beter).
als ik het goed heb begrepen krijg ik dit salaris ook meteen zodra ik in dienst kom. eigenlijk stiekem hoop ik om ook een soort van een performance review sessie te hebben, zodat ik waarschijnlijk iets meer kan krijgen als internal. Maar is dit wel redelijk na alleen 7 maanden te hebben gewerkt? :P

Qua pensioen, Ik heb trouwens de clause van het contract net doorgelezen, en het staat zo
Werknemer zal na 26 gewerkte weken vanaf de datum van indienstreding deelnemen aan de pensioenregeling van StiPP. Vanaf de 27ste gewerkte week tot en met de 78ste gewerkte week wordt de deelnemer in de Basisregeling geplaatst.
Dit betekent dat ik alleen ongeveer 5 weken aan pensioen opbouwt, dat is bijna niks!
Hoe slecht is dit voor mij? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
jmsdekees schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

[...]

als ik het goed heb begrepen krijg ik dit salaris ook meteen zodra ik in dienst kom. eigenlijk stiekem hoop ik om ook een soort van een performance review sessie te hebben, zodat ik waarschijnlijk iets meer kan krijgen als internal. Maar is dit wel redelijk na alleen 7 maanden te hebben gewerkt? :P

Qua pensioen, Ik heb trouwens de clause van het contract net doorgelezen, en het staat zo
Werknemer zal na 26 gewerkte weken vanaf de datum van indienstreding deelnemen aan de pensioenregeling van StiPP. Vanaf de 27ste gewerkte week tot en met de 78ste gewerkte week wordt de deelnemer in de Basisregeling geplaatst.
Dit betekent dat ik alleen ongeveer 5 weken aan pensioen opbouwt, dat is bijna niks!
Hoe slecht is dit voor mij? :|
Tja, je mist dus een half jaar pensioenopbouw (uitgaande van 40 opbouwjaren en een stijgende inleg naarmate je ouder wordt/meer gaat verdienen valt dat m.i. te overzien). Even buiten beschouwing gelaten wat voor regeling het is en wat je werkgever t.z.t. per maand voor je gaat inleggen...

[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 31-10-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
wheel schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Tja, je mist dus een half jaar pensioenopbouw (uitgaande van 40 opbouwjaren en een stijgende inleg naarmate je ouder wordt/meer gaat verdienen valt dat m.i. te overzien). Even buiten beschouwing gelaten wat voor regeling het is en wat je werkgever t.z.t. per maand voor je gaat inleggen...
Anderhalf jaar zo te lezen..
Is misschien te overzien maar waarom zou je daarmee akkoord gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-10-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Olaf van der Spek schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:23:
[...]

Anderhalf jaar zo te lezen..
Is misschien te overzien maar waarom zou je daarmee akkoord gaan?
Ik nam aan dat Basisregeling (vanaf de 27e week) inhoudt dat er wél pensioen wordt opgebouwd. Dat is niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
wheel schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:33:
[...]

Ik nam aan dat Basisregeling (vanaf de 27e week) inhoudt dat er wél pensioen wordt opgebouwd. Dat is niet zo?
Volgens jongetje in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" niet (basisregeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Dat is niet wat ik begrijp uit https://www.stippensioen....e-basisregeling-02mvd.pdf.
Als u start bij StiPP, bouwt u pensioen op in de Basisregeling. Als u 52 weken pensioen heeft opgebouwd in de Basisregeling, gaat u over naar de Plusregeling. U hoeft hiervoor zelf niets te doen. Uw werkgever kan u ook eerder aanmelden voor de Plusregeling.
Bron: https://www.stippensioen....ang-naar-de-plusregeling/

Hieruit haal ik 2 dingen:
• Ook in de Basisregeling wordt (iets van) pensioen opgebouwd
• TS kan onderhandelen om direct aangemeld te worden voor de Plusregeling - dat gaat hem dus eerder eigen bijdrage kosten, maar lijkt me beter, gezien de verschillen met de Basisregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmsdekees
-

[ Voor 100% gewijzigd door jmsdekees op 26-04-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
jmsdekees schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:41:
[...]

Klopt. Maar omdat ik na 7 maanden overgenomen word, dan bouw ik het op met Basisregeling dus voor ongeveer 5 weken (vanaf 27e tot 32e week). Ik neem aan dat na de overname, krijg ik gewoon weer een goede pensioenregeling.

Maar goed, ik ben een buitenlander, en ik verwacht niet dat ik met pensioen in Nederland zou blijven wonen, dus in dit geval een halfjaar lang gat in pensioenopbouw niet heel veel zou maken denk ik? Of is het gewoon heel slecht?
Zie mijn post boven de jouwe. Probeer direct in de Plusregeling te komen - is hoe dan ook beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Basisregeling is belabberd, meer dan niks, maar niet veel meer. Tegelijk zo lang zit je er niet in, dus ik zou me er niet druk over maken. Wil je onderhandelen, dan zou ik eerder kijken of je meer bruto salaris kan krijgen met als excuus dat pensioen belabberd is (maar je hebt nu al een heel net voorstel liggen). Met beetje geluk als je dan wordt overgenomen gaan ze van dat bruto salaris uit, en ga je dan automatisch naar een goede pensioenregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
drooger schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 05:53:
Niet een land waar je naartoe moet gaan om rijk te worden...
Hoe staat het salaris daar in verhouding tot de kosten als je het vergelijkt met Nederland?
...maar dat wordt wel enigszins met andere factoren gecompenseerd.
Rugby! En hele mooie natuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Kid Jansen schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:41:
[...]

Hoe staat het salaris daar in verhouding tot de kosten als je het vergelijkt met Nederland?

[...]

Rugby! En hele mooie natuur
De meeste kosten zijn vrij vergelijkbaar aan de Nederlandse prijzen.
Een huis huren of kopen vind ik erg prijzig, zeker als je de kwaliteit van de huizen en isolatie (enkel glas is helaas nog de standaard hier) meerekent.
(avond)eten in een food court wel lekker betaalbaar, voor € 8 een vol bord Aziatisch eten.
Ook moet je betalen voor het bezoeken van de huisarts, gemiddeld € 35 per bezoekje in Wellington.

De natuur is wel erg mooi, maar bijv. de bergen in Zwitserland en fjorden in Noorwegen vind ik toch nét wat mooier dan de bergen en fjorden hier in Nieuw-Zeeland. Enige verschil is dat je in Nieuw-Zeeland ze beide binnen rijafstand kan hebben. (helaas dan weer niet vanuit Auckland of Wellington)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Laatst online: 15-09 00:32
drooger schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:56:
[...]

De meeste kosten zijn vrij vergelijkbaar aan de Nederlandse prijzen.
Een huis huren of kopen vind ik erg prijzig, zeker als je de kwaliteit van de huizen en isolatie (enkel glas is helaas nog de standaard hier) meerekent.
(avond)eten in een food court wel lekker betaalbaar, voor € 8 een vol bord Aziatisch eten.
Ook moet je betalen voor het bezoeken van de huisarts, gemiddeld € 35 per bezoekje in Wellington.

De natuur is wel erg mooi, maar bijv. de bergen in Zwitserland en fjorden in Noorwegen vind ik toch nét wat mooier dan de bergen en fjorden hier in Nieuw-Zeeland. Enige verschil is dat je in Nieuw-Zeeland ze beide binnen rijafstand kan hebben. (helaas dan weer niet vanuit Auckland of Wellington)
Hoe ben je op het pad gekomen van je baan daar? Is er veel vraag naar IT personeel?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Kaaswagen schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:45:
[...]

Hoe ben je op het pad gekomen van je baan daar? Is er veel vraag naar IT personeel?
Met wat omwegen uiteindelijk gereageerd op een vacature op Seek, een van de grootste banenplatforms hier.
Er is zeker vraag naar IT personeel, maar in absolute aantallen valt het wel tegen gezien het een klein land is met maar 5 miljoen inwoners.
Ook lopen ze hier nog wel een aantal jaren achter, zowel in gebruik van (DevOps) software als in de mindset.
Zelfs thuiswerken en flexibele uren wordt hier nog met argusogen bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wipeoutTom
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-07 08:57
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO ICT - Software Engineer
• Werkervaring: 2
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: (PHP) Programmeur
• Werkgever/branche: Groothandel
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Reistijd: 10 minuten auto (enkel)
• Werkdruk: Normaal? Kan dit slecht oordelen/vergelijken.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2568
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever voorlopig. Gaat veranderen in 2019
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 cent k/m.
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~33.300, dit is zonder pensioen.
Winstdeling/bonus: € 600 + halfjaarlijkse € 75 niet ziek zijn premie.

Kan slecht oordelen of dit een juiste salarisvergoeding is. Werkgever en collega's zijn tevreden over mijn werkzaamheden. Verder ben ik ook tevreden met de projecten waar ik momenteel mee bezig ben. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:17
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
n1els schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:52:
Maar even iets heel anders, om te vergelijken.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO ICT niveau 3
• certificaten: ITIL, PRINCE 2, binnenkort AWS Certified Solutions Architect Associate
• Werkervaring: iets meer dan tien jaar in de IT nu.
• (Woon) Locatie: Makati, Filipijnen
[...]
Tijd voor een update:
Members only:

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:48

ChillPascal

In the end...

Na 4 jaar heb ik het gevoel dat ik een andere uitdaging aan wil gaan. Op dit moment ben ik met enkele bedrijven in gesprek. Echter ben ik benieuwd waar ik qua salaris op in zou moeten zetten.

Graag zou ik een salarisstap willen maken. Voornamelijk om te compeseren voor de (te verwachten) mindere secundaire voorwaarden. Daarnaast verwacht ik dat ik de leaseauto zou moeten inleveren.

Wat zijn jullie tips?

Mijn huidige package is als volgt:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
x

[ Voor 99% gewijzigd door soundtrack op 06-11-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ChillPascal schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:59:
Na 4 jaar heb ik het gevoel dat ik een andere uitdaging aan wil gaan. Op dit moment ben ik met enkele bedrijven in gesprek. Echter ben ik benieuwd waar ik qua salaris op in zou moeten zetten.

Graag zou ik een salarisstap willen maken. Voornamelijk om te compeseren voor de (te verwachten) mindere secundaire voorwaarden. Daarnaast verwacht ik dat ik de leaseauto zou moeten inleveren.

Wat zijn jullie tips?

Members only:
Ken de bouw iets minder (zit meer in de WB/Product management hoek) en is die 4 jaar fulltime en op niveau?

Zou zelf op minstens op 4 a 4.5k inzetten. Maar laat men sowieso het eerste bod doen.

Als je bereid bent flink te zoeken, je ervaring fulltime en op niveau is & je auto inleverd moet die 4k makkelijk te doen zijn zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

De 4 jaar zijn inderdaad fulltime en op niveau. Nadat ik op mijn 21é HBO Civiele Techniek heb afgerond ben ik direct aan de slag gegaan.

Aan de ene kant heb ik geen haast en zit ik goed bij de huidige werkgever, dus ben ik bereid om even rond te kijken. Aan de andere kant vind ik salaris ook niet het belangrijkste. Als ik mij goed voel bij een organisatie hoef ik niet de hoofdprijs te verdienen.

Het salaris dat jij aangeeft lijkt mij erg hoog voor een 25 jarige of ligt dat aan mij? Daarnaast denk ik dat de regio Oost-Overijssel minder betaald dan de Randstad.

Wat zijn hier trouwens de ervaringen in eventuele salarisverschillen tussen multinationals (1000+ collega's in NL) of kleine bedrijven (< 10).

[ Voor 11% gewijzigd door ChillPascal op 05-11-2018 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door BroWohsEdis op 05-11-2018 20:24 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greb
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-01-2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: -
• Certificering: RHCA, RHCE, Certified Ethical Hacker,
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Westen van het land

2. Wat doe je:
• Functie: Senior IT Engineer
• Werkgever/branche: Een Nederlandse Bank
• (Werk) Locatie(s): Noorden van het land
• Reistijd: 60-75 minuten
• Werkdruk: Hoog
• Vakantiedagen: 24

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5850
• Vakantietoeslag: € 5616 (8%)
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioeninleg per jaar: 4100
• Mobiliteit per jaar: Gratis OV
• Overige:

• Package bruto (jaarbasis met vakantiegeld en 13de maand): € 81666
• Bonus: Neen
• Winstdeling: Neen

En nu twijfel ik om voor mijzelf te gaan starten. Nieuwe topic ook geopend hierover: Voor mijzelf starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had in dat topic ook al gereageerd ;)
Voor iemand van 26 met 6 jaar ervaring een topsalaris. Denk niet dat je dat in loondienst elders gaat krijgen, zelfs niet in de detachering. Uurtarief voor iemand met jouw ervaring ligt rond de 70 euro per uur in de detachering vermoed ik. Kan nooit uit. Hooguit in de high end consultancy als high performer. Maar dan zit je nog steeds met dito werkdruk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greb
Ik zag het, nog bedankt voor je reactie. Freelancen zal ook inderdaad beginnen met 75 per uur, uitgaande met meer ervaring, kennis en certificaten dat het zal eindigen bij de 85 a 90 per uur. Maar dat is natuurlijk allemaal puur speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

greb schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:05:
Ik zag het, nog bedankt voor je reactie. Freelancen zal ook inderdaad beginnen met 75 per uur, uitgaande met meer ervaring, kennis en certificaten dat het zal eindigen bij de 85 a 90 per uur. Maar dat is natuurlijk allemaal puur speculeren.
Dat is in geen vergelijk met je salaris.

In de ERP wereld is een ZZP tarief van 100 tot 125 euro niet vreemd, maar salaris liggen wel max rond 6000 euro als consultant, uitzondering daargelaten.

Jouw salaris is zeer prima en zou voor 70(of 95) euro nooit gaan ZZP'en.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greb
Wat is je motivatie als ik vragen mag? Met simpel rekenen kom ik toch uit to 1750 a 2000 euro netto meer per maand met alle kosten meegenomen zoals pension en verzekeringen.

En naast de centen is het ook een mooie uitdaging om jezelf te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

The Eagle schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:45:
Had in dat topic ook al gereageerd ;)
Voor iemand van 26 met 6 jaar ervaring een topsalaris. Denk niet dat je dat in loondienst elders gaat krijgen, zelfs niet in de detachering. Uurtarief voor iemand met jouw ervaring ligt rond de 70 euro per uur in de detachering vermoed ik. Kan nooit uit. Hooguit in de high end consultancy als high performer. Maar dan zit je nog steeds met dito werkdruk.
Als ik op die leeftijd een dergelijk salaris zou hebben (zonder opleiding?) zou ik in mijn handjes klappen. Wat een geld.. Werkdruk vind ik altijd relatief, ik heb op mijn 'baantje' ook een hoge werkdruk, en ik zit in een schaal waar ik (als ik met 22 jaar 40 uur zou gaan werken) ongeveer 2300 euro bruto per maand heb. Geen vetpot natuurlijk, maar het is dan ook een bijbaantje waar ik mezelf een aardig stukje omhoog heb gewerkt de afgelopen 2 jaar.

Wat ik in ieder geval niet denk is dat je als ZZP'er een lagere werkdruk gaat krijgen. Administratieve rompslomp, en je bent natuurlijk verantwoordelijk voor álles in je bedrijf, nu kun je gewoon je werk doen en dan is het klaar.
----------
Is er iemand hier die is afgestudeerd met een ICT Associate Degree diploma? Ik ben 2 jaar terug van een ICT-Bachelor opleiding naar een ICT-AD teruggegaan. Hoewel ik de credits haalde vond ik er geen bal aan. Maar omdat deze AD-opleiding pas enkele jaren bestaat kan ik alleen uit van de woorden van docenten op school: "salaris ligt een stuk hoger dan MBO4, en maar iets lager dan een Bachelor-graad".

Ik houd dit topic regelmatig in de gaten maar ben nog niemand tegengekomen :'( Begin over een paar maanden met afstuderen en probeer te onderzoeken of mijn planning (Bachelor Business Intelligence > Master in Blockchain) überhaupt financieel nut heeft. Ik bezit de hersencapaciteit, maar als het toch geen wereld van verschil maakt zal ik eerder de keuze maken om te gaan werken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greb
Nope, geen opleiding. Na een mislukte profcarrière de boeken in gedoken dag en nacht en mijzelf in zes jaar opgewerkt tot waar ik nu zit. Ik ben dan ook iemand die motivatie, discipline en hard werken belangrijker vindt dan afgestuurd zijn met een HBO Bachelor bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: HBO lerarenopleiding Algemene Economie
• Werkervaring: 20 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: docent economie
• Werkgever/branche: kleinschalige MAVO met 400 leerlingen
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam Hillegersberg
• Uren/week: 38 uur
• Reistijd**: 35 minuten per fiets
• Werkdruk: gemiddeld met pieken naar hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4748 (hoogste trede LC schaal)
• Dertiende maand: 7,4%
• Pensioeninleg per jaar: goed (ABP) & mogelijkheid tot extra inleg van € 1486,50 p.j. betaald door werkgever als fiscale ruimte het toelaat.
• Mobiliteit per jaar: € 770 reiskostenvergoeding per jaar
• Overige: bindingstoelage van € 1413,- bruto in augustus, 12 weken vakantie per jaar, één dagdeel per week roostervrij (geen lessen ingepland), 1x per 5 jaar deelname aan fietsplan.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65.000
• Winstdeling/bonus: … het is een school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Covux
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-02 21:00
greb schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:21:
Nope, geen opleiding. Na een mislukte profcarrière de boeken in gedoken dag en nacht en mijzelf in zes jaar opgewerkt tot waar ik nu zit. Ik ben dan ook iemand die motivatie, discipline en hard werken belangrijker vindt dan afgestuurd zijn met een HBO Bachelor bijvoorbeeld.
Kan je eens delen welke boeken dit dan waren en welke cursussen je bijvoorbeeld hebt gedaan en hoe je uiteindelijk het bedrijf bent binnen gekomen?

Vind je verhaal wel erg interessant zeker als je geen eens een opleiding hebt gedaan en dan toch zover al zo vroeg bent gekomen.

Misschien moet ik ook eens die boeken gaan lezen.
Je mag mij ook wel een PM sturen als je dat prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greb
Natuurlijk, geen probleem.

Het boek waar ik het meeste aan gehad heb is het boek van Sander van Vugt, RHCSA/RHCE. Daarnaast voornamelijk de boeken over de producten zoals Ansible, PostgreSQL, Puppet en Linux sysadmins. Naast de boeken veel tutorials en trainingen gevolgd online.

En verder is het vooral een kwestie van heel veel doen, en continue up-to-date zijn van de nieuwste dingetjes. Verder heb ik het geluk dat ik een redelijke hoge gunfactor heb vanwege mijn verleden als “profvoetballer”, mede daardoor ben ik mentaal erg sterk en gedisciplineerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
bogaards schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:42:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: HBO lerarenopleiding Algemene Economie
• Werkervaring: 20 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: docent economie
• Werkgever/branche: kleinschalige MAVO met 400 leerlingen
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam Hillegersberg
• Uren/week: 38 uur
• Reistijd**: 35 minuten per fiets
• Werkdruk: gemiddeld met pieken naar hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4748 (hoogste trede LC schaal)
• Dertiende maand: 7,4%
• Pensioeninleg per jaar: goed (ABP) & mogelijkheid tot extra inleg van € 1486,50 p.j. betaald door werkgever als fiscale ruimte het toelaat.
• Mobiliteit per jaar: € 770 reiskostenvergoeding per jaar
• Overige: bindingstoelage van € 1413,- bruto in augustus, 12 weken vakantie per jaar, één dagdeel per week roostervrij (geen lessen ingepland), 1x per 5 jaar deelname aan fietsplan.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65.000
• Winstdeling/bonus: … het is een school
Ik mag hopen dat leraren van de middelbare school niet gaan staken met dit soort voorwaarden. Ik overweeg een carrièreswitch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
barrymossel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:24:
Ik mag hopen dat leraren van de middelbare school niet gaan staken met dit soort voorwaarden. Ik overweeg een carrièreswitch...
Hij is er een van de oude garde, die verdienen prima. Voor nieuwe leraren is het aardig dramatisch.
Bejit schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:07:
Jouw salaris is zeer prima en zou voor 70(of 95) euro nooit gaan ZZP'en.
Hoezo? Met 90 euro per uur hou je echt een stuk meer over dan wat hij nu netto overhoudt hoor.

[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 06-11-2018 08:57 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
bogaards schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:42:
Is vakantie ook echt vakantie? Want ik hoor weleens dat er dan van alles voorbereid / nagekeken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Laatst online: 16-06 15:10
greb schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:23:

• Pensioeninleg per jaar: 4100
Is dat de premie die je zelf inlegd of het werkgeversdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greb
De totale pensioenpremie wordt betaald over het pensioengevend jaarinkomen voor zover dat meer is dan € 13.344,-. De eigen bijdrage betaal je voor zover jouw pensioengevend jaarinkomen meer is dan € 16.265,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
greb schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:40:
De totale pensioenpremie wordt betaald over het pensioengevend jaarinkomen voor zover dat meer is dan € 13.344,-. De eigen bijdrage betaal je voor zover jouw pensioengevend jaarinkomen meer is dan € 16.265,-.
De eigen bijdrage is niet wettelijk geregeld dat is pensioenuitvoerder/bedrijfsafhankelijk.

Inmiddels zie ik dat je 4200 netto verdiend - die 4100 zal dus wel een eigen bijdrage zijn aangezien je netto niet veel meer verdiend dan ik terwijl je bruto wel wat hoger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bijdrage bij ABP is 70/30 (WG/WN), dat is ie al jaren. En ik kan het weten, want de calculaties die hier onder liggen heb ik in elkaar geklust ;)

@greb Dat is ook waarom jij je niet rijk moet rekenen. Pensioenvoorziening moet je dan zelf regelen, gaat van je netto af. Reken op een flinke hap van je inkomen. En dan heb ik het nog niet eens over vervoer. Misschien kun je bij de eerste nieuwe klu met het OV, maar ook dat is niet heilig en tegenwoordig reteduur. En bij een volgende zit je misschien op een slecht bereikbare plek en heb je een auto nodig. Daar gaat je winst.

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 06-11-2018 10:07 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greb
Voor mijn eigen pensionvoorziening ben ik bij het uitrekenen van €6000 op jaarbasis uit gegaan. Vervoer is inderdaad nog een klein dingetje. OV is geen optie dan ben ik bijna dagelijks twee uur onderweg. Dus dan zal ik een kleine auto extra moeten aanschaffen. Het is ongeveer 150 km per dag op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
greb schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:10:
Voor mijn eigen pensionvoorziening ben ik bij het uitrekenen van €6000 op jaarbasis uit gegaan. Vervoer is inderdaad nog een klein dingetje. OV is geen optie dan ben ik bijna dagelijks twee uur onderweg. Dus dan zal ik een kleine auto extra moeten aanschaffen. Het is ongeveer 150 km per dag op en neer.
Persoonlijk denk ik dat €6000 onvoldoende is om ongeveer hetzelfde pensioenbedrag bij elkaar te sparen als wat je nu doet. Even snel gerekend: maximale wettelijke opbouw: 1.875% over 68000 = 1275 euro opbouw - pensioenfonds gaat uit van 15 uitkeringsjaren dus kom je op 19k aan 'waardeopbouw'. Tuurlijk zitten hier mitsen en maren aan maar als uitgangspunt is het niet heel vreemd denk ik.

Tenzij je straks met (veel) minder genoegen neemt kan je met 6k wel wat opbouwen (je bent nog jong) maar lang niet hetzelfde.

Tenzij je het over 6k netto sparen hebt, dat komt natuurlijk wel aardig in de buurt (maar gezien de belastingtarief waar je in zit lijkt me netto-sparen helemaal niet gunstig).

Kleine auto: 150km p/d kost ook al snel 500 in de maand (maar als zzp'er is dat zakelijk (bruto) dus valt dat wel mee.

Ook gerekend met alle benodigde verzekeringen (AOV, ZW, ORV etc etc)?

Denk zelf dat je met €75 p/u welliswaar netto meer hebt dan nu maar denk niet dat het een wereld van verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greb
Het volgende overzicht had ik gecreëerd op basis van het eerste jaar:

Omzet: €75 uur x 1800 uur = €135.000 bruto omzet

Kosten

Premie AOV:
€2500
Inleg pension:
€6000
Kosten auto:
€7500
Verzekeringen:
€600

Winst:

Belastbare winst:
€ 89967
Inkomensafhankelijke bijdrage ZVW:
€ 2901
Inkomstenbelasting:
€ 38267

Netto te besteden:
€ 74232
Netto per maand:
€ 6186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:34
greb schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:04:
Het volgende overzicht had ik gecreëerd op basis van het eerste jaar:

Omzet: €75 uur x 1800 uur = €135.000 bruto omzet

Kosten

Premie AOV:
€2500
Inleg pension:
€6000
Kosten auto:
€7500
Verzekeringen:
€600

Winst:

Belastbare winst:
€ 89967
Inkomensafhankelijke bijdrage ZVW:
€ 2901
Inkomstenbelasting:
€ 38267

Netto te besteden:
€ 74232
Netto per maand:
€ 6186
En heb je ook al bedacht hoe je gaat realiseren om 45 weken 40 uur facturabel te maken?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greb
De opdrachtgever heeft aangeven dat zij uitgaan van 1800 uur per jaar wat er gefactureerd mag worden. Of dit uiteindelijk in de praktijk echt waar te maken is is dan natuurlijk nog de grote vraag. Maar in principe ga ik er vanuit dat dit haalbaar is voor mij eigen. Verder vraag ik me af of het risico groot is om direct afhankelijk te zijn van een opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
ChillPascal schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:59:

Wat zijn jullie tips?

Members only:
Je huidige functie (ontwerp / advies) is natuurlijk wel heel breed omschreven en niet echt een functie (ontwerper is tbh wel een functie, maar ontwerp an sich niet).Vraag is dus, ben je een ontwerptekenaar, ontwerper, engineer of ontwerpleider? Verschil zit 'm in de taken en verantwoordelijkheden. Een ontwerptekenaar werkt vaak het plan dat door een ander is bedacht uit op tekening.
Een ontwerper "bedenkt" vaak verschillende oplossingen (en schrijft de ontwerprapporten), terwijl een engineer echt alweer inhoud gedreven is (berekeningen, etc.). Een ontwerpleider stuurt de hele toko aan en maakt -daar waar nodig- de beslissende keuze en is (eind)verantwoordelijk voor het ontwerp.
Met je 4 jaar werk ervaring, schat ik dat je ergens rond de ontwerper/tekenaar zit en als je écht goed bent, wellicht al richting engineersniveau zit. Maar vaak moet je daar toch wat ervaringen voor hebben opgedaan.

Als ik dan bij ons kijk (werk bij een aannemer), schat ik dat je ergens rond de 3.100 euro bruto zou kunnen krijgen als je op het niveau van ontwerper/tekenaar zit en ergens rond de 3.200 euro bruto als je engineer bent (ben je al 4 jaar engineer, dan zal het richting de 3.500 euro gaan).
GoldenSample schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:02:
[...]

Ken de bouw iets minder (zit meer in de WB/Product management hoek) en is die 4 jaar fulltime en op niveau?

Zou zelf op minstens op 4 a 4.5k inzetten. Maar laat men sowieso het eerste bod doen.

Als je bereid bent flink te zoeken, je ervaring fulltime en op niveau is & je auto inleverd moet die 4k makkelijk te doen zijn zou ik zeggen.
_O- Duidelijk dat je niet in de civiele wereld zit. 4 a 4,5k gaat hij zeker niet krijgen!
Tenzij hij 4 jaar ervaring als ontwerpleider heeft, dan zou hij het krijgen ja. Maar als tekenaar / ontwerper / engineer gaat ie dat zeker niet krijgen! Ondanks het flinke tekort, is dat echt te hoog gegrepen.
Denk dat het max. 3,5k zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:34
greb schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:09:
De opdrachtgever heeft aangeven dat zij uitgaan van 1800 uur per jaar wat er gefactureerd mag worden. Of dit uiteindelijk in de praktijk echt waar te maken is is dan natuurlijk nog de grote vraag. Maar in principe ga ik er vanuit dat dit haalbaar is voor mij eigen. Verder vraag ik me af of het risico groot is om direct afhankelijk te zijn van een opdrachtgever.
Mag je überhaupt wel als intentie hebben om maar 1 opdrachtgever hebben?
Valt dat niet onder verkapt loondienst?

edit: wellicht gaat deze discussie wat te veel offtopic

[ Voor 6% gewijzigd door s0ulmaster op 06-11-2018 11:14 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

BastaRhymez schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:10:
[...]

Je huidige functie (ontwerp / advies) is natuurlijk wel heel breed omschreven en niet echt een functie (ontwerper is tbh wel een functie, maar ontwerp an sich niet).Vraag is dus, ben je een ontwerptekenaar, ontwerper, engineer of ontwerpleider? Verschil zit 'm in de taken en verantwoordelijkheden. Een ontwerptekenaar werkt vaak het plan dat door een ander is bedacht uit op tekening.
Een ontwerper "bedenkt" vaak verschillende oplossingen (en schrijft de ontwerprapporten), terwijl een engineer echt alweer inhoud gedreven is (berekeningen, etc.). Een ontwerpleider stuurt de hele toko aan en maakt -daar waar nodig- de beslissende keuze en is (eind)verantwoordelijk voor het ontwerp.
Met je 4 jaar werk ervaring, schat ik dat je ergens rond de ontwerper/tekenaar zit en als je écht goed bent, wellicht al richting engineersniveau zit. Maar vaak moet je daar toch wat ervaringen voor hebben opgedaan.

Als ik dan bij ons kijk (werk bij een aannemer), schat ik dat je ergens rond de 3.100 euro bruto zou kunnen krijgen als je op het niveau van ontwerper/tekenaar zit en ergens rond de 3.200 euro bruto als je engineer bent (ben je al 4 jaar engineer, dan zal het richting de 3.500 euro gaan).
Thanks voor je reactie.

In jou functieomschrijving plaats ik mijzelf tussen 'Ontwerper' & 'Engineer'. Ik moet daarbij wel melden dat ik geen (sterkte) berekeningen maak, dat is daadwerkelijk een ander 'vak'.

Mijn ontwerpwerkzaamheden zijn erg divers en omvatten het 3D ontwerp (AutoCad Civil 3D) van regionale stroomwegen tot de complete inrichting van een bestemmingsplan. Ongeveer de helft van mijn projecten heeft een team van enkele specialist(en) (berekeningen), ontwerper(s) en een projectleider. Bij het ontbreken van een ontwerpleider, vervul ik vaak de rol als lead-ontwerper.
Bij de andere helft van de projecten ben ik de enige ontwerper en draag hierbij dan ook volledige verantwoording voor het ontwerp, de uitwerking. Hierbij adviseer ik de klant om de beste oplossingsrichting te kiezen.

Naast mijn standaard takenpakket ben ik ook veel bezig met (digitale) ontwikkelingen en innovaties. Denk hierbij aan AR/VR of machinebesturing.

Wat betreft de beloning heb je zeker gelijk dat een salaris van 4.5 k te optimistisch is. Daarentegen hoopte ik wel op een hoger salaris dan 3.1 k, vooral omdat ik er verwacht op secundaire arbeidsvoorwaarden op achteruit te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ChillPascal op 06-11-2018 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Hydra schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:55:
[...]

Hij is er een van de oude garde, die verdienen prima. Voor nieuwe leraren is het aardig dramatisch.

[...]

Hoezo? Met 90 euro per uur hou je echt een stuk meer over dan wat hij nu netto overhoudt hoor.
Pensioen, verzekeringen? Reken je niet te rijk.
greb schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:09:
1800 uur is wel ERG veel voor ZZP. In hele goede jaren ga je dit halen, maar als het economisch minder gaat, forget it.

Verder moet je rekening houden met acquisitie, trainingen, vakantie etc..

Rekensom: 52 * 40 = 2080
Aantal dagen / uren vakantie: ~25 / 200
Hou je 2080 - 1880 over.

Dan heb je 2 weken voor alle overige zaken. Ga. je. never. nooit. redden.
Gemiddelde consultancy bedrijf rekent dat een consultant tussen de 80 - 90% chargable is.

1880 * 0,85 = 1598 uur. Is al wat realistischer, maar nog steeds vrij veel. Dit staat nog los van evt. creditmemo's, niet betaalde facturen etc. waar je ook last van hebt. Dan is 75 euro per uur tov 6000 bruto in de maand is niet veel verschil. 90 maakt het al wat lucratieve, maar nog steeds geen vetpot.

[ Voor 61% gewijzigd door Bejit op 06-11-2018 12:43 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
ChillPascal schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:40:
[...]

Thanks voor je reactie.

In jou functieomschrijving plaats ik mijzelf tussen 'Ontwerper' & 'Engineer'. Ik moet daarbij wel melden dat ik geen (sterkte) berekeningen maak, dat is daadwerkelijk een ander 'vak'.

Mijn ontwerpwerkzaamheden zijn erg divers en omvatten het 3D ontwerp (AutoCad Civil 3D) van regionale stroomwegen tot de complete inrichting van een bestemmingsplan. Ongeveer de helft van mijn projecten heeft een team van enkele specialist(en) (berekeningen), ontwerper(s) en een projectleider. Bij het ontbreken van een ontwerpleider, vervul ik vaak de rol als lead-ontwerper.
Bij de andere helft van de projecten ben ik de enige ontwerper en draag hierbij dan ook volledige verantwoording voor het ontwerp, de uitwerking. Hierbij adviseer ik de klant om de beste oplossingsrichting te kiezen.

Naast mijn standaard takenpakket ben ik ook veel bezig met (digitale) ontwikkelingen en innovaties. Denk hierbij aan AR/VR of machinebesturing.

Wat betreft de beloning heb je zeker gelijk dat een salaris van 4.5 k te optimistisch is. Daarentegen hoopte ik wel op een hoger salaris dan 3.1 k, vooral omdat ik er verwacht op secundaire arbeidsvoorwaarden op achteruit te gaan.
Je schat jezelf hoger in dan dat ik heb gedaan (niks mis mee!), dus die 3.100 euro is op mijn inschatting gebaseerd en dus niet per se de waarheid.
Tevens met de toelichting die je hierboven schetst, ga je al meer richting het tweede en dus ook een wat hoger salaris dan die 3.100 euro, maar heel veel hoger zal het niet zijn.

Qua secundaire arbeidsvoorwaarden hoef je er natuurlijk niet op achteruit te gaan. Ook bij een aannemer krijg je vakantiegeld, eventueel een lease auto (voor jou zelfde klasse), een mobiel, laptop en opleidingen.
Qua verlof heb je de wettelijke dagen en 13 ADV dagen (waarvan er 8 zijn vastgesteld dit jaar). Daarnaast krijg je nog een "duurzame inzetbaarheidsvergoeding" en een "vergoeding verlofdagen". Die laatste is 4% omdat we vroeger (voor 2016) 10 dagen meer verlof hadden. Deze worden nu maandelijks uitgekeerd en kan je (indien gewenst) weer terug kopen als je andere verloven op zijn.

En ook over secundaire arbeidsvoorwaarden kan je onderhandelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-08 13:10
Bejit schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:32:
[...]

Pensioen, verzekeringen? Reken je niet te rijk.

[...]

1800 uur is wel ERG veel voor ZZP. In hele goede jaren ga je dit halen, maar als het economisch minder gaat, forget it.

Verder moet je rekening houden met acquisitie, trainingen, vakantie etc..

Rekensom: 52 * 40 = 2080
Aantal dagen / uren vakantie: ~25 / 200
Hou je 2080 - 1880 over.

Dan heb je 2 weken voor alle overige zaken. Ga. je. never. nooit. redden.
Gemiddelde consultancy bedrijf rekent dat een consultant tussen de 80 - 90% chargable is.

1880 * 0,85 = 1598 uur. Is al wat realistischer, maar nog steeds vrij veel. Dit staat nog los van evt. creditmemo's, niet betaalde facturen etc. waar je ook last van hebt. Dan is 75 euro per uur tov 6000 bruto in de maand is niet veel verschil. 90 maakt het al wat lucratieve, maar nog steeds geen vetpot.
Ik vind een 5000 netto toch wel een substantieel verschil met 5800 bruto (+/-3400 netto) en dat op basis van 75 euro. Maar goed vergeet niet de opbouw van een buffer, etc.

Bij die declarabiliteit tegen 90 per uur haal je makkelijk de 6k netto en als 2600 euro in de maand extra geen vetpot is weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Hankie0412 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:05:
Bij die declarabiliteit tegen 90 per uur haal je makkelijk de 6k netto en als 2600 euro in de maand extra geen vetpot is weet ik het ook niet meer.
Inderdaad. Ik kan terugkijken naar wat ik de afgelopen jaren aan uren gedaan heb en dat zit zo net onder de 1600 (werk 36 uur). Laten we dat maal 85 doen, en dan kom je uit op 136000 bruto omzet per jaar. Als je het dan in https://www.berekenhet.nl...netto-inkomen-zzp-er.html gooit, kom je uit op dik 6100 per maand. Daarvan gaan nog (vaak aftrekbare) kosten af, maar dat kost je geen 1000 per maand netto.

Er zit een enorm gat tussen wat een bedrijf je als salaris wil betalen en wat ze voor 'consultants' betalen. Ik weet zelf dat het project waar ik nu op zit 120 euro per uur voor me betaalt. Dat ik dat als ZZPer niet ga halen weet ik ook wel, maar laten we niet doen alsof gewoon in dienst ook maar in de buurt komt.

Als je 5k netto over wil houden moet je ongeveer 100k bruto verdienen per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-08 13:10
Hydra schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:21:
[...]

Inderdaad. Ik kan terugkijken naar wat ik de afgelopen jaren aan uren gedaan heb en dat zit zo net onder de 1600 (werk 36 uur). Laten we dat maal 85 doen, en dan kom je uit op 136000 bruto omzet per jaar. Als je het dan in https://www.berekenhet.nl...netto-inkomen-zzp-er.html gooit, kom je uit op dik 6100 per maand. Daarvan gaan nog (vaak aftrekbare) kosten af, maar dat kost je geen 1000 per maand netto.

Er zit een enorm gat tussen wat een bedrijf je als salaris wil betalen en wat ze voor 'consultants' betalen. Ik weet zelf dat het project waar ik nu op zit 120 euro per uur voor me betaalt. Dat ik dat als ZZPer niet ga halen weet ik ook wel, maar laten we niet doen alsof gewoon in dienst ook maar in de buurt komt.

Als je 5k netto over wil houden moet je ongeveer 100k bruto verdienen per jaar.
Juist en vergeet je aftrekposten niet voor je inkomstenbelasting (etc). Ja er zit een groot verschil wat een bedrijf vraagt en een zzp'er. Maar dat komt natuurlijk ook door vertrouwen, continuïteit, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pihkal
  • Laatst online: 05-08 12:43
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: TSO Elektrotechniek-Elektronica / Bachelor Toegepaste Informatica (niet afgemaakt)
• Werkervaring: 5 Jaar
• (Woon) Locatie: Belgisch Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Operations analyst
• Werkgever/branche: Logistiek
• (Werk) Locatie(s): Tessenderlo
• Uren/week: 37
• Reistijd**: 10 minuutjes
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3193€
• Vakantiegeld: Doorbetaald tijdens verlof (28 dagen) + 2670€ (bruto)
• Dertiende/veertiende maand: 3077€ (bruto)
• Pensioeninleg per jaar: Is er maar vind zo niet direct het bedrag.
• Mobiliteit per jaar: 0.30€/km -> 16 km/dag -> 4.8€ dag
• Overige: smartphone, Laptop, maaltijdcheque 7.5€/dag, hospitalisatieverzekering

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 45365€
• Winstdeling/bonus: Geen

Geen reusachtige bedragen maar ik ben er vrij tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hankie0412 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:41:
Juist en vergeet je aftrekposten niet voor je inkomstenbelasting (etc). Ja er zit een groot verschil wat een bedrijf vraagt en een zzp'er. Maar dat komt natuurlijk ook door vertrouwen, continuïteit, etc.
Precies. Wat je overneemt is vooral het risico. Maar dat is natuurlijk als ervaren software engineer (bijvoorbeeld) enorm beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Hankie0412 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:05:
[...]

Ik vind een 5000 netto toch wel een substantieel verschil met 5800 bruto (+/-3400 netto) en dat op basis van 75 euro. Maar goed vergeet niet de opbouw van een buffer, etc.

En wat als je geen opdracht hebt? Wat als je arbeidsongeschikt raakt? Wat denk je van pensioen? Denk je dat 6000k per jaar inleg genoeg is?(Antwoord is neen)

Heb al genoeg ZZP'ers op hun bek zien gaan in jaren 2010-2013. Ja liquiditeits technisch gezien hou je meer geld over, maar je moet ook veel meer aan de kant gaan zetten.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bejit schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:16:
[...]

En wat als je geen opdracht hebt? Wat als je arbeidsongeschikt raakt? Wat denk je van pensioen? Denk je dat 6000k per jaar inleg genoeg is?(Antwoord is neen)
Hoe bereken je qua pensioen wat wel genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:22:
[...]

Hoe bereken je qua pensioen wat wel genoeg is?
Zou als uitgangspunt minimaal de volledige fiscale jaarruimte nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

BastaRhymez schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:10:
[...]

[...]

_O- Duidelijk dat je niet in de civiele wereld zit. 4 a 4,5k gaat hij zeker niet krijgen!
Tenzij hij 4 jaar ervaring als ontwerpleider heeft, dan zou hij het krijgen ja. Maar als tekenaar / ontwerper / engineer gaat ie dat zeker niet krijgen! Ondanks het flinke tekort, is dat echt te hoog gegrepen.
Denk dat het max. 3,5k zal zijn
Zie in mijn hoek dat het de laatste maanden echt beter wordt, veel bedrijven denken inderdaad nog met salarissen van 5 jaar terug weg te komen maar al meer zie ik bedrijven langs komen die wel iets meer de knip trekken voor goed personeel. (Ik zelf zag in mijn domijn ook dat +/- 1 op de 5 wel die +/- 4-4.5k IPV 3-3.5k salaris bied). Ja het vereist wel dat je door zoekt, constant eerst om een range vraagt en vaak ook bedankt voor verdere gesprekken/een aanbod.

Begreep van m'n pa welke in de civiele bouw zit dat het ook daar wat beter wordt, vandaar dus mijn opmerking. Helaas was het dus blijkbaar te optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
drooger schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 06:43:
[...]

Met wat omwegen uiteindelijk gereageerd op een vacature op Seek, een van de grootste banenplatforms hier.
Er is zeker vraag naar IT personeel, maar in absolute aantallen valt het wel tegen gezien het een klein land is met maar 5 miljoen inwoners.
Ook lopen ze hier nog wel een aantal jaren achter, zowel in gebruik van (DevOps) software als in de mindset.
Zelfs thuiswerken en flexibele uren wordt hier nog met argusogen bekeken.
Het verbaast mij ook nog hoe ouderwets sommige bedrijven en wetgevers nog zijn hierin.
Sommige bedrijven mag je niet eens komen werken voor minder dan 40 uur.
Is toch absurd?

Als ITer ben je uit eigen ervaring al snel minstens 4 uur per week bezig met wijzigingen buiten kantoortijden (business units of van een klant). Denk aan updates, upgrades, patching, platform migraties etc etc.
Daarnaast ben je als IT er minstens 10 procent van je tijd bezig met studie. Ik vind persoonlijk dat dit al gauw richting de 20 in de IT als kennis economie, maar laten we even uit gaan van die 4 uur per week.
Die wil je toch niet tussen al je collegas doorbrengen, het verstoort je concentratie.

Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tijs0289 op 06-11-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
n1els schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:16:
[...]

Tijd voor een update:
Members only:
Vond dit heel interessant gezien ik ook een carriere in het buitenland overweeg.
Kan je me wat meer vertellen over (de sfeer en de cultuur) en het werken in de filipijnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:55:
[...]

Dat ik met mijn 42 jaar lid ben van de 'oude' garde is iets te optimistisch gedacht. De echte oude garde (vér voor mijn tijd) had inderdaad hele goede arbeidsvoorwaarden, de zogenaamde voor HOS'ers.

Ik ben juist van de nieuwe generatie docenten in het voortgezet onderwijs die hebben geprofiteerd van steeds betere arbeidsvoorwaarden. Zo maar een greep van veranderingen de afgelopen 20 jaar:

1. Het aantal loontreden is verkort van 20 naar 12, je zit nu dus acht jaar eerder aan je top

2. Invoering 13e maand van 7,4%. Toen ik begon kreeg ik met kerst 25 gulden van mijn directeur :)

3. Bindingstoelage van zo'n € 1400,- als je aan het einde van je loonschaal zit, dit bestaat nog niet zo heel lang.

3. De mogelijkheid om als VMBO docent met een 2e graads opleiding in schaal LC te komen. Dat scheelt zo'n € 600 bruto per maand aan het einde van jeloonschaal. Lang niet alle schoolbesturen zijn echter happig om je als 'gewone' MAVO docent een LC schaal te geven. Bij mijn bestuur krijgt iedereen LC die langer dan drie jaar in vaste dienst is. Hierbij moet ik aantekenen dat de overheid in het grote stedenbeleid extra geld heeft vrijgemaakt om juist in de grote steden meer LC docenten te kunnen betalen. Ik gok dat ik op de Veluwe in LB zou blijven steken.

4. vijftig LevensFaseBewust uren. We mogen als docenten sinds een paar jaar 50 uur inzetten voor werkdrukvermindering. Je mag deze uren echter ook inzetten voor bijv. het betalen van kinderopvang, ouderschapsverlof óf (zoals ik doe) ze uit laten betalen aan je pensioenfonds.

Wat de vakanties en werkdruk betreft: ikzelf voel over het algemeen geen enorme werkdruk, het is deels afhankelijk van je vak (de talen hebben bijv. veel nakijkwerk) en deels van de school waar je werkt. Op mijn school zijn veel dingen uitstekend geregeld waardoor ik meer tijd overhoud voor nuttige dingen.
Daarnaast kan ik in tussenuren veel voor- en nawerk doen waardoor ik in mijn vakantie normaal gesproken niet of nauwelijks iets voor school hoef te doen. Natuurlijk heb ik af en toe ouderavonden, mentoravonden, voorstellingen van leerlingen waar ik bij wil zijn, diploma uitreikingen, schoolfeesten, e.d. die tijd kosten buiten de reguliere werktijden, maar dat is bij veel andere beroepen niet anders.

NB: ik ben mij er volledig van bewust dat er meer dan genoeg docenten zijn met een (zeer) hoge werkdruk en zeker in het basisonderwijs mogen de salarissen echt nog wel een stuk hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wat is het verschil tussen LB en LC? Enkel financieel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 17:09
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36 jaar
• Opleiding: MBO Multimedia (niet afgemaakt)
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Nieuwegein

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Systeembeheer / Supportdesk
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): de Meern
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.700
• Vakantiegeld: € 8% van jaarsalaris
• Dertiende/veertiende maand: Nee, wel winstuitkering
• Pensioeninleg per jaar: € geen idee
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Lease auto (Mitsubishi ASX 2018)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus: Winstdeling

Etuuuuuh!

Pagina: 1 ... 4 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.