Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 07:11
Hmmbob schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:24:
Wat is het verschil tussen LB en LC? Enkel financieel?
In principe wel. Als je goed functioneert kan je vaak naar LC solliciteren of je krijgt deze gewoon. Er is ook LA (basisonderwijs) en LD (veelal bovenbouw/HBO).
Hydra schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:55:
[...]

Hij is er een van de oude garde, die verdienen prima. Voor nieuwe leraren is het aardig dramatisch.
Ik zit zelf op 2350 bruto, zonder diploma en 80% wtf. Daar kan je prima de rekeningen mee betalen, zeker als je bedankt dat ik nog 2 schalen omhoog kan en er nog 7 treden in mijn huidige LB schaal zitten. Mij hoor je niet klagen, over het werk niet en over het salaris niet.

[ Voor 43% gewijzigd door mathelicious op 06-11-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mijn bestuur krijgt iedereen LC die langer dan drie jaar in vaste dienst is. Hierbij moet ik aantekenen dat de overheid in het grote stedenbeleid extra geld heeft vrijgemaakt om juist in de grote steden meer LC docenten te kunnen betalen.
Fantastisch. De overheid maakt meer geld vrij om betere, duurdere docenten aan te trekken. En wat doet jouw bestuur? Iedereen maar LC geven omdat ze ze kennelijk niet kunnen vinden of dan niet hoeven zoeken. Iets zegt me dat die incentive vanuit de overheid verkeerd begrepen of uitgelegd wordt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:24:
Wat is het verschil tussen LB en LC? Enkel financieel?
vanuit de CAO gezien is het puur financieel.

Vroeger was het simpel: als je een 2e graads bevoegdheid (=HBO opleiding) had, gaf je les op een VMBO en/of MBO in schaal LB. Als je een 1e graads bevoegdheid had (=master ná je 2e graads) gaf je les op HAVO/VWO in schaal LC.

De overheid wilde meer doorstroom mogelijkheden in het onderwijs en heeft het daardoor financieel mogelijk gemaakt voor schoolbesturen om een deel van het personeel een schaal hoger in te zetten (MAVO mocht dus naar LC, HAVO/VWO mocht naar LD).
De grap is nu dat hier door de overheid geen eisen aan zijn gesteld, elk schoolbestuur mag zelf beslissen welke eisen ze stellen aan een hogere schaal. Mijn schoolbestuur is redelijk uniek door de standaard doorstroom naar LC (van het bestuur uit ook een manier om personeel binnen te krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
The Eagle schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:42:
[...]

Fantastisch. De overheid maakt meer geld vrij om betere, duurdere docenten aan te trekken. En wat doet jouw bestuur? Iedereen maar LC geven omdat ze ze kennelijk niet kunnen vinden of dan niet hoeven zoeken. Iets zegt me dat die incentive vanuit de overheid verkeerd begrepen of uitgelegd wordt ;)
Als je de goede docenten weet te houden door ze LC te garanderen doe je het als school goed in de Randstad. Als je op een school niet functioneert ben je vaak wel binnen die drie jaar zelf weg gegaan, trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:42:
[...]

Je vergeet dat de betreffende docent wel drie jaar in (vaste) dienst moet zijn, dus mocht een docent niet functioneren, dan komt hij niet in LC terecht.

Daarnaast is de insteek van de overheid ook om genoeg personeel binnen te krijgen (en te houden) in de grote steden met hun daarbij horende problemen. Als ik naar mijn school kijk krijgen wij op elke vacature meer dan genoeg sollicitanten, wat mede een gevolg is van onze goede arbeidsvoorwaarden. Uiteindelijk kunnen wij als school daardoor wel echt de beste kandidaat uitkiezen i.p.v. de enige kandidaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Tijs0289 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:35:
[...]

Vond dit heel interessant gezien ik ook een carriere in het buitenland overweeg.
Kan je me wat meer vertellen over (de sfeer en de cultuur) en het werken in de filipijnen?
Ik ben toevalligerwijs in de Filipijnen terechtgekomen, als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik waarschijnlijk voor een wat makkelijker land kiezen (Singapore of Hong Kong, maar ook Thailand zou al stukken makkelijker zijn).

Het enige voordeel voor de Filipijnen is dat iedereen redelijk Engels spreekt. Introductie in de cultuur gaat ook redelijk soepel vanwege de taal en omdat iedereen (~80%) katholiek is. Dit soort dingen maken de aankomst en eerste periode in dit land een stuk makkelijker dan bijvoorbeeld Thailand waar je met Boedhistische invloeden te maken krijgt, men amper Engels kan en omgangsvormen voor ons niet voor de hand liggen (Hoe zeg je dankjewel in het Thai : https://www.quora.com/How-do-you-say-Thank-you-in-Thai), en tot slot van rekening hebben ze nog kringellettertjes ook!

Als je echter wat langer rond blijft hangen dan blijkt dat na de initieel steile leercurve Thailand voor een groot deel een redelijk goed ontwikkeld land is; je komt aan in een goed functionerend internationaal vliegveld, wat aangesloten is op goede en werkende trein- en wegverbindingen. Mensen verdienen een salaris waar ze van kunnen rondkomen etc.

Hier in de Filipijnen kom je er al snel achter dat helemaal niets normaal is. Scroll eens een paar minuten door een Filipijnse nieuwssite zoals https://www.philstar.com/nation en kijk eens wat er hier de afgelopen twee weken gebeurd is.

Wat werk betreft; ik werk dus voor een ISP dus wat dat betreft is het voor ons goed nieuws dat het internet zo kut is hier want dat betekent meer kansen voor ons als kleine speler in de markt. De telecom gerelateerde wetten zijn enorm verouderd en opgesteld in het voordeel van de monopoliespelers dus wij mogen bijvoorbeeld (met onze licentie) geen last mile netwerk aanleggen. Dat betekent dus dat wij over meerdere submarine cables capaciteit inkopen om in Hong Kong en Singapore aan te komen, daar Tier 1 IP transit van bijvoorbeeld GTT, NTT en Hurricane Electric en dergelijke. Dit wordt allemaal samengeknoopt in ons core network, maar wij mogen vervolgens geen kabeltje naar de klant aanleggen.

Wij zijn dus verplicht om voor het laatste stukje naar de klant toe last mile circuits te leasen van een telcobedrijf die zo'n licentie wel heeft. Nu zijn deze bedrijven natuurlijk ook vaak ISPs, dus onstaan allerlei moeilijke partner-maar-tegelijkertijd-ook-concurrent relaties. Het komt dus voor dat een klant bij de ene ISP weggaat, bij ons aanklopt voor een nieuwe internetverbinding en dat wij dan via die oude ISP onze service kunnen aanbieden.

Verder heeft elke wijk (barangay) zijn eigen 'burgemeester','gemeentehuis' en dus ook zijn eigen vergunningen. Dus als wij een nieuwe klant gevonden hebben, en een passende transport provider hebben gevonden voor de last mile, en er moet bijvoorbeeld 500 meter fiber kabel getrokken worden dan moeten wij voor elke grens die overgestoken moet worden een aparte vergunning aanvragen. Wijkgrenzen lopen uiteraard willekeurig, en niet volgens het stratenplan bijvoorbeeld. Daarnaast zijn vallen doorgangswegen en national roads in Metro Manila onder de Metro Manila Development Authority (aparte vergunning), tenzij het een "echte snelweg" is, dan is het de department of highways en nogwat (nog weer een vergunning). Het komt dus voor dat 1 nieuwe aansluiting 5 vergunningen vereist. Onze gemiddelde installatietijd is dan ook 45 werkdagen+++.

Tegenover al deze frustratie staat ook dat het voor iedereen klote is, internet is voor iedereen schreeuwend duur, dus als wij het half goed doen doen we in vergelijking nog best heel aardig (in het land van de blinden....).

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 00:32
n1els schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:22:
[...]

Onze gemiddelde installatietijd is dan ook 45 werkdagen+++.

Tegenover al deze frustratie staat ook dat het voor iedereen klote is, internet is voor iedereen schreeuwend duur, dus als wij het half goed doen doen we in vergelijking nog best heel aardig (in het land van de blinden....).
Best interessant verhaal! Zijn jullie niet enorm 'bang' voor 5g? Misschien nu al een nieuwe job / scholing gaan zoeken?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59

Oekol

waka waka hey hey

Bejit schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:16:
[...]

En wat als je geen opdracht hebt? Wat als je arbeidsongeschikt raakt? Wat denk je van pensioen? Denk je dat 6000k per jaar inleg genoeg is?(Antwoord is neen)

Heb al genoeg ZZP'ers op hun bek zien gaan in jaren 2010-2013. Ja liquiditeits technisch gezien hou je meer geld over, maar je moet ook veel meer aan de kant gaan zetten.
6000k is wel genoeg per jaar hoor O-)

sorry kon 't niet laten... maar 6 miljoen is echt genoeg

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
n1els schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:22:
[...]

Ik ben toevalligerwijs in de Filipijnen terechtgekomen, als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik waarschijnlijk voor een wat makkelijker land kiezen (Singapore of Hong Kong, maar ook Thailand zou al stukken makkelijker zijn).

Het enige voordeel voor de Filipijnen is dat iedereen redelijk Engels spreekt. Introductie in de cultuur gaat ook redelijk soepel vanwege de taal en omdat iedereen (~80%) katholiek is. Dit soort dingen maken de aankomst en eerste periode in dit land een stuk makkelijker dan bijvoorbeeld Thailand waar je met Boedhistische invloeden te maken krijgt, men amper Engels kan en omgangsvormen voor ons niet voor de hand liggen (Hoe zeg je dankjewel in het Thai : https://www.quora.com/How-do-you-say-Thank-you-in-Thai), en tot slot van rekening hebben ze nog kringellettertjes ook!

Als je echter wat langer rond blijft hangen dan blijkt dat na de initieel steile leercurve Thailand voor een groot deel een redelijk goed ontwikkeld land is; je komt aan in een goed functionerend internationaal vliegveld, wat aangesloten is op goede en werkende trein- en wegverbindingen. Mensen verdienen een salaris waar ze van kunnen rondkomen etc.

Hier in de Filipijnen kom je er al snel achter dat helemaal niets normaal is. Scroll eens een paar minuten door een Filipijnse nieuwssite zoals https://www.philstar.com/nation en kijk eens wat er hier de afgelopen twee weken gebeurd is.

Wat werk betreft; ik werk dus voor een ISP dus wat dat betreft is het voor ons goed nieuws dat het internet zo kut is hier want dat betekent meer kansen voor ons als kleine speler in de markt. De telecom gerelateerde wetten zijn enorm verouderd en opgesteld in het voordeel van de monopoliespelers dus wij mogen bijvoorbeeld (met onze licentie) geen last mile netwerk aanleggen. Dat betekent dus dat wij over meerdere submarine cables capaciteit inkopen om in Hong Kong en Singapore aan te komen, daar Tier 1 IP transit van bijvoorbeeld GTT, NTT en Hurricane Electric en dergelijke. Dit wordt allemaal samengeknoopt in ons core network, maar wij mogen vervolgens geen kabeltje naar de klant aanleggen.

Wij zijn dus verplicht om voor het laatste stukje naar de klant toe last mile circuits te leasen van een telcobedrijf die zo'n licentie wel heeft. Nu zijn deze bedrijven natuurlijk ook vaak ISPs, dus onstaan allerlei moeilijke partner-maar-tegelijkertijd-ook-concurrent relaties. Het komt dus voor dat een klant bij de ene ISP weggaat, bij ons aanklopt voor een nieuwe internetverbinding en dat wij dan via die oude ISP onze service kunnen aanbieden.

Verder heeft elke wijk (barangay) zijn eigen 'burgemeester','gemeentehuis' en dus ook zijn eigen vergunningen. Dus als wij een nieuwe klant gevonden hebben, en een passende transport provider hebben gevonden voor de last mile, en er moet bijvoorbeeld 500 meter fiber kabel getrokken worden dan moeten wij voor elke grens die overgestoken moet worden een aparte vergunning aanvragen. Wijkgrenzen lopen uiteraard willekeurig, en niet volgens het stratenplan bijvoorbeeld. Daarnaast zijn vallen doorgangswegen en national roads in Metro Manila onder de Metro Manila Development Authority (aparte vergunning), tenzij het een "echte snelweg" is, dan is het de department of highways en nogwat (nog weer een vergunning). Het komt dus voor dat 1 nieuwe aansluiting 5 vergunningen vereist. Onze gemiddelde installatietijd is dan ook 45 werkdagen+++.

Interesting! En zijn er ook andere ICT-dienstverleners (behalve ISPs?) Denk aan software ontwikkeling of infrastructuur.

Verder gezien dit verhaal denk ik inderdaad dat in veel ontwikkelingslanden de ISPs het moeilijk gaan krijgen met de komst van 4/5G. Moet natuurlijk voor bedrijven wat stabiel en betrouwbare verbinding zijn, dus met een schotel op het dak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mathelicious schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:48:
[...]

Als je de goede docenten weet te houden door ze LC te garanderen doe je het als school goed in de Randstad. Als je op een school niet functioneert ben je vaak wel binnen die drie jaar zelf weg gegaan, trust me.
Dat eerste snap ik, maar dat was niet wat ik las. En dat tweede is een stukje context dat nu pas komt, en dat begrijp ik ook :)
Maar hoe lang moet je dan in dienst zijn voordat je een vaste aanstelling krijgt? Ook 3 jaar ofzo? Dus pas na 3 jaar een vaste aanstelling en dannog eens 3 jaar wachten op LC? En al die tijd voor een minimaal loon (want face it, onderwijs betaalt naar verhouding van het bedrijfsleven gewoon slecht) maar blijven? Of wordt er gewoon meteen of na een jaar een vast contract geboden? Maakt nogal een verschil imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
Modbreak:Bij deze zijn alle offtopic discussies van hierboven afgesloten. Dat betekent nul vervolgreacties, enkel nieuwe overzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Kaaswagen schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:52:
[...]

Best interessant verhaal! Zijn jullie niet enorm 'bang' voor 5g? Misschien nu al een nieuwe job / scholing gaan zoeken?
Tijs0289 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:33:
[...]

Interesting! En zijn er ook andere ICT-dienstverleners (behalve ISPs?) Denk aan software ontwikkeling of infrastructuur.

Verder gezien dit verhaal denk ik inderdaad dat in veel ontwikkelingslanden de ISPs het moeilijk gaan krijgen met de komst van 4/5G. Moet natuurlijk voor bedrijven wat stabiel en betrouwbare verbinding zijn, dus met een schotel op het dak 8)7
Edit: oeps, had even de modbreak over het hoofd gezien. Hele verhaal maar even weggeknipt, deze link legt veel bondiger uit waarom ik (nog) niet zo bezorgd ben:
dit achtergrondartikel

En als die tijd dan toch komt, tja dan inderdaad maar verder kijken. Dat was ook eigenlijk een beetje de insteek van de vragen die mezelf stelde in de eerste post; Als ik nou terug zou gaan naar Nederland, wat voor functie zou ik dan naar moeten gaan kijken? Iets als consultancy of ander advies of projectgerelateerd werk in de telco sfeer lijkt me wel wat maar ik vraag me af hoe mijn ervaring hier te vertalen valt naar een land waar internet al heel lang een commodity is wat verder niet zo spannend meer is.

[ Voor 43% gewijzigd door n1els op 06-11-2018 22:12 ]

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-08 13:10
e
Bejit schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:16:
[...]

En wat als je geen opdracht hebt? Wat als je arbeidsongeschikt raakt? Wat denk je van pensioen? Denk je dat 6000k per jaar inleg genoeg is?(Antwoord is neen)

Heb al genoeg ZZP'ers op hun bek zien gaan in jaren 2010-2013. Ja liquiditeits technisch gezien hou je meer geld over, maar je moet ook veel meer aan de kant gaan zetten.
- Geen opdracht is het opbouwen van een goede gezonde buffer (ik ga natuurlijk niet alles uit betalen)
- AOV verzekering met een voldoende uitkering om normaal te leven
- Tsja pensioen in mijn denkwijze (miss wel krom maar goed) denk ik niet dat er over 30 jaar nog iets van mijn pensioen over is. Dan wel door hervorming dan wel door faillissementen.

Ik ga daarom starten met het goed (hopelijk) wegzetten van mijn geld, want heb natuurlijk geen 6k nodig om te leven. Als ik in het scenario 12k per jaar kan beleggen met een rendement van 4% zal er na 30 jaar een buffer zijn +/- 500k, naast het aflossen van de hypotheek. Ik neem aan dat ik hiermee wel mijn oude dag kan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
Hankie0412 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:40:

Ik ga daarom starten met het goed (hopelijk) wegzetten van mijn geld, want heb natuurlijk geen 6k nodig om te leven. Als ik in het scenario 12k per jaar kan beleggen met een rendement van 4% zal er na 30 jaar een buffer zijn +/- 500k, naast het aflossen van de hypotheek. Ik neem aan dat ik hiermee wel mijn oude dag kan vullen.
Ik weet dat ik erg terughoudend ben in dit sort dingen maar ik hoop dat 500k dan genoeg is. We zijn dan ook 30j inflatie verder (1,02^30 = 1,81). De contantewaarde van 500k is dan nog geen 300k. Stel je moet 20j tappen uit dat vaatje heb je 15k bruto per jaar, aow erbij (10k) zit je op 25k per jaar bruto. Ook al is je huis afbetaald lijkt me dat geen vetpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-08 13:10
dvl-2 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:10:
[...]

Ik weet dat ik erg terughoudend ben in dit sort dingen maar ik hoop dat 500k dan genoeg is. We zijn dan ook 30j inflatie verder (1,02^30 = 1,81). De contantewaarde van 500k is dan nog geen 300k. Stel je moet 20j tappen uit dat vaatje heb je 15k bruto per jaar, aow erbij (10k) zit je op 25k per jaar bruto. Ook al is je huis afbetaald lijkt me dat geen vetpot.
Ik ben ook bezig om het allemaal uit te zoeken hoor, maar hoezo 15k bruto? Het is toch spaar/beleg geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
Offtopic:

@Hankie0412
Pensioensparen doe je veelal bruto zodat je nu geen IB en VRH hoeft te betalen. Als je 12k netto gaat sparen zal je zeker wel genoeg hebben alleen vraag ik me af of dat een gemiddeld rendement van 4% dan reeel is aangezien je dan wel VRH moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-09 09:17
Net een aanbod gehad bij een nieuwe werkgever:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Lijkt mij een mooie stap! Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Smemi schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:36:
Lijkt mij een mooie stap! Wat vinden jullie?
Je gaat op je mobiel ontwikkelen? ;)
Leuke stap lijkt mij!
NS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Mooie stap. Hoe ben je met een ongerelateerde Msc gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-09 09:17
Olaf van der Spek schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:39:
[...]

Je gaat op je mobiel ontwikkelen? ;)
Leuke stap lijkt mij!
NS?
Op je mobiel ontwikkelen: extra uitdaging! _O- Maar nee, gelukkig mag dat gewoon op een computer ;)
Enne, waar zeg ik niet ;)
Divak schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:48:
Mooie stap. Hoe ben je met een ongerelateerde Msc gestart?
Destijds begonnen bij een bedrijf dat bereid was om starters met een universitaire bèta opleiding om te scholen tot ontwikkelaar. Erg mooie kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentja
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 14:25
Wat vinden jullie, moet een lease auto (als secundaire voorwaarde) invloed hebben op het primaire bruto basissalaris? Met andere woorden, mag het bruto salaris hoger uitvallen bij een baan zonder lease auto (maar met reiskostenvergoeding) dan bij een baan waar je wel een lease auto krijgt? Betreft een it consultancy job met ~2 uur reistijd per dag als gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:58
sentja schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:17:
Wat vinden jullie, moet een lease auto (als secundaire voorwaarde) invloed hebben op het primaire bruto basissalaris? Met andere woorden, mag het bruto salaris hoger uitvallen bij een baan zonder lease auto (maar met reiskostenvergoeding) dan bij een baan waar je wel een lease auto krijgt? Betreft een it consultancy job met ~2 uur reistijd per dag als gemiddeld.
Bij mij is het altijd wel een punt in de onderhandelingen geweest. Geen auto = meer bruto. Niet dat ik het daar perse mee eens ben, maar het geeft wel de mogelijkheid om tot een hoger salaris te komen als de auto ontbreekt.

Maar dat is wanneer het over de euro's gaat. Voor mij zou bijvoorbeeld 10 minuten fietsen zwaarder wegen dan de compensatie van een auto door meer salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Natuurlijk maakt dat uit! De werkgever heeft simpelweg een zak geld beschikbaar waaruit hij al jouw lasten wil betalen. Wat over blijft is meegenomen voor de werkgever, maar in de basis zal hij niet snel die zak geld uitkeren en daar bovenop een extra zak moeten aanspreken voor een auto. Dat zal altijd uit diezelfde eerste zak komen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Dat is ook gelijk het argument voor bijtelling. De beloning van een auto wordt ook als inkomen gezien en dus moet er belasting over worden betaald. Dus ook wat mij betreft zeker onderdeel van het geheel en niet slechts een extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:19
sentja schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:17:
Ik kijk altijd naar de gehele package. Een lease auto is nou eenmaal een forse secundaire arbeidsvoorwaarde. Als je in plaats daarvan een vrij karige reiskostenvergoeding krijgt, dan is je gehele package kleiner en zal dat op een andere manier gecompenseerd moeten worden Een hoger brutosalaris is dan een prima optie.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:22:
[...]

Hoe bereken je qua pensioen wat wel genoeg is?
Dat is exact het probleem van ZZP'en. Dat weet je nooit, misschien ga je wel dood op je 50ste, misschien word je wel 90.

Ik ben niet tegen ZZP'en, absoluut niet, maar reken je niet te rijk.

Systeempje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djj90
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08 15:33
Update

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27 28
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: 2 jaar 2,5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence Consultant Information Analyst
• Werkgever/branche: Detacheerder Overheid
• (Werk) Locatie(s): Brabant, regio Eindhoven en regio Breda Regio Eindhoven
• Uren/week: 40 36
• Reistijd: Op dit moment +/- 30 minuten. Afgelopen 10 maanden (2,5 uur) 20-30 minuten
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2200 3800
• Vakantiegeld: € 8.33% 8%
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t. 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: ja, 50/50 € 2750
• Mobiliteit per jaar:* € 9600 (800 per maand (incl. brandstof)) € 840 per jaar
• Overige: € 75 netto onkostenvergoeding p. maand n.v.t.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29.499 / € 39.099 incl mobiliteit €53.000
• Winstdeling/bonus: Maximaal 1 maandsalaris, op basis van facturabele uren n.v.t.
• Vakantiedagen: 28 26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

djj90 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:12:
Update

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27 28
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: 2 jaar 2,5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence Consultant Information Analyst
• Werkgever/branche: Detacheerder Overheid
• (Werk) Locatie(s): Brabant, regio Eindhoven en regio Breda Regio Eindhoven
• Uren/week: 40 36
• Reistijd: Op dit moment +/- 30 minuten. Afgelopen 10 maanden (2,5 uur) 20-30 minuten
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2200 3800
• Vakantiegeld: € 8.33% 8%
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t. 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: ja, 50/50 € 2750
• Mobiliteit per jaar:* € 9600 (800 per maand (incl. brandstof)) € 840 per jaar
• Overige: € 75 netto onkostenvergoeding p. maand n.v.t.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29.499 / € 39.099 incl mobiliteit €53.000
• Winstdeling/bonus: Maximaal 1 maandsalaris, op basis van facturabele uren n.v.t.
• Vakantiedagen: 28 26
Zo je bent flink op vooruit gegaan _/-\o_

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Dat is inderdaad van een hele karige beloning voor je leeftijd en ervaring naar een meer dan prima beloning. ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 14-09 19:34
Bejit schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:29:
[...]

Dat is exact het probleem van ZZP'en. Dat weet je nooit, misschien ga je wel dood op je 50ste, misschien word je wel 90.

Ik ben niet tegen ZZP'en, absoluut niet, maar reken je niet te rijk.
Dat is in loondienst niet heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
wheel schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:20:
[...]

Dat is in loondienst niet heel anders.
Dat is wel degelijk anders. In loondienst staat je maandelijkse beloning na je pensioen vast, ongeacht of je 68 wordt of 90. Dat is het voordeel van een enorme beleggingspot waar (tien- of honderd-)duizenden mensen in zitten en je het gemiddelde moet afdragen. Als je dan op je 65e doodgaat, gaat jouw inleg naar mensen die wel 90 worden. En als jij degene bent die 90 wordt profiteer je juist van de inleg van de mensen die op hun 65e zijn doodgegaan.

Als ZZP'er kun je je spaarpot er niet nauwkeurig afstemmen en zul je eigenlijk altijd moeten uitgaan van het ergste, en ik betwijfel of iedereen daar rekening mee (kan houden). Het verschil tussen 75 of 85 worden (wie zal het zeggen) is bij €1500 per maand al bijna 2 ton...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Maar de hoogte van het maandinkomen (behoefte) wordt ook steeds lager - immers hoe ouder je wordt hoe minder je nog daadwerkelijk fysiek kan doen, en dus ook hoe minder inkomen je nodig hebt om toch maandelijks te doen wat je wil doen.

Praktisch voorbeeld: het is vele malen waarschijnlijker dat je op de 68e 2x per jaar 2 weken naar de zon reist, dan wanneer je 85 bent.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Divak schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:05:
[...]
Dat is wel degelijk anders. In loondienst staat je maandelijkse beloning na je pensioen vast, ongeacht of je 68 wordt of 90.
Dat is echt complete onzin. Juist bij de beschikbare premie regeling is je pensioen afhankelijk van hoe het pensioenfonds het doet en hoeveel mensen er nog leven (en hoe lang). Als je een middelloon of eindeloon regeling hebt dan heb je een pensioen bij een pensioen verzekeraar en bouw je een gegarandeerd pensioen op.

Als zelfstandige bouw je zelf pensioen op en dat bedrag blijft altijd van jou, ook al ga je dood, dan gaat het naar je nabestaanden en op het eind bedrag heb je veel meer invloed dan een verplicht fonds van je werkgever(sbranche). Ik bouw daarom naast het verplichte pensioen ook zelf een potje op waar ik zelf invloed op heb omdat ik juist geen vertrouwen heb in het verplichte branche pensioenfonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Divak schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:05:
[...]
Dat is wel degelijk anders. In loondienst staat je maandelijkse beloning na je pensioen vast, ongeacht of je 68 wordt of 90. Dat is het voordeel van een enorme beleggingspot waar (tien- of honderd-)duizenden mensen in zitten en je het gemiddelde moet afdragen. Als je dan op je 65e doodgaat, gaat jouw inleg naar mensen die wel 90 worden. En als jij degene bent die 90 wordt profiteer je juist van de inleg van de mensen die op hun 65e zijn doodgegaan.

Als ZZP'er kun je je spaarpot er niet nauwkeurig afstemmen en zul je eigenlijk altijd moeten uitgaan van het ergste, en ik betwijfel of iedereen daar rekening mee (kan houden). Het verschil tussen 75 of 85 worden (wie zal het zeggen) is bij €1500 per maand al bijna 2 ton...
Ik doelde op dat je in loondienst ook niet weet hoe oud je wordt. Los daarvan staat hoogte van pensioen van mensen in loondienst niet in alle gevallen vast - hangt af van de regeling. Als ZZP'er kun je toch ook pensioen opbouwen die gegarandeerde hoogte heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:14:
Maar de hoogte van het maandinkomen (behoefte) wordt ook steeds lager - immers hoe ouder je wordt hoe minder je nog daadwerkelijk fysiek kan doen, en dus ook hoe minder inkomen je nodig hebt om toch maandelijks te doen wat je wil doen.

Praktisch voorbeeld: het is vele malen waarschijnlijker dat je op de 68e 2x per jaar 2 weken naar de zon reist, dan wanneer je 85 bent.
Zorgkosten worden ook steeds lager naarmate je ouder wordt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Met alle verzekeringen en toeslagen: ja.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Laatst online: 22:37
Al weer anderhalf jaar naar volle tevredenheid werkzaam bij mijn huidige werkgever. Op termijn wil ik misschien verder als ZZP'er, maar dit bevalt me eigenlijk ook wel prima.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: MSc Informatica
• Werkervaring: 9 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Software Engineer
• Werkgever/branche: Projectbasis (midlance-achtige constructie)
• (Werk) Locatie(s): Afhankelijk van project (eigen keuze)
• Uren/week: 40
• Reistijd: Wisselend, momenteel 35 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): Afhankelijk van omzet, momenteel gemiddeld € 8.900
• Vakantiegeld: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 0 (zelf geregeld)
• Mobiliteit per jaar: € 0 (eigen auto, 19 ct/km belastingvrij)
• Overige: € 0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Afhankelijk van omzet, dit jaar ongeveer € 105.000
• Winstdeling/bonus: € 0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Dinsdag is dit geplaatst:
Bij deze zijn alle offtopic discussies van hierboven afgesloten. Dat betekent nul vervolgreacties, enkel nieuwe overzichten.

Nog geen 2 dagen later is de verhouding weer ernstig zoek.

Graag back on topic dus.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefShampoo
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-10-2020
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 jaar
• Opleiding: MBO niv. 4 Applicatie ontwikkelaar
• Werkervaring: 2 jaar fulltime

2. Wat doe je:
• Functie: web-app developer
• Werkgever/branche: MKB software ontwikkelaar
• (Werk) Locatie(s): Nijmegen
• Reistijd: 40 min enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1850
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto t.w.v €350 p/m inclusief tankpas met privé gebruik tot 20.000 km per jaar.
• Overige: 25 vakantiedagen, Opleidingskosten vergoeding €205 per maand

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24k bruto loon, €31k inclusief auto & opleiding.
• Winstdeling/bonus: €0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO detailhandel
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Midden Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Account manager
• Werkgever/branche: Transport en logistiek
• (Werk) Locatie(s): Limburg, Brabant en stukje gelderland
• Reistijd**: wisselend, vaak reizen onder werktijd
• Werkdruk: wisselend, periodes heel laag, periodes heel hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4200
• Vakantiegeld: €3864
• Pensioeninleg per jaar: volgens CAO Metaal en techniek: Kleinmetaal
• Mobiliteit per jaar:* €1050,- leasebudget, onbeperkt prive kilometers internationaal
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.264 (excl. mobiliteit)
• Winstdeling/bonus: €4000 per jaar (makkelijk haalbaar)

ik denk dat ik zeker niet mag klagen aangezien ik 5 jaar geleden nog in de detailhandel werkte voor een stuk lager salaris en slechtere arbeidsvoorwaarden.

enige waar ik vaak over twijfel is het aantal verlof dagen (25 dagen) bij mijn vorige werkgever had ik er 43 en dat beviel een stuk beter...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Weer een jaartje verder.
Members only:

2 uur meer gaan werken op papier. In de praktijk kan ik deze compenseren met wat extra uren hier en daar en met verlof wat ik toch niet helemaal op maak, dus blijft de gemiddelde werkweek 4 dagen van 9 uur.

@dvl-2 inderdaad, aangepast. De optelling op de rekenmachine was wel goed, maar het overtypen niet :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 09-11-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
@TheBrut3

Je optelling klopt niet. Volgens mij een tikfoutje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: WO Techniek en Management (Energie)
• Cursussen: SQL, ITIL
• Werkervaring: 1 jaar bij werkgever, 1,5 jaar totaal
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultant
• Werkgever/branche: Nutsbedrijven
• (Werk) Locatie(s): Hele land
• Reistijd: 45-60min
• Werkdruk: Gemiddeld-hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3250
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: Werkgever legt 50% in
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto b klasse
• Overige: -

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€ 42000
• Winstdeling/bonus: -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Business IT & Management - Avans Hogeschool, Minor Consultancy - Avans Hogeschool, Applicatieontwikkelaar - Koning Willem I College.
• Werkervaring: 2x 6 maanden stage als Applicatieontwikkelaar, 1x 6 maanden stage m.b.t. procesoptimalisatie, 1x 6 maanden afstudeerstage m.b.t. inrichten van een soort van CI/CD-straat en per juli 2018 gestart bij huidige werkgever.
• (Woon) Locatie: Uden (Driehoek Nijmegen/Eindhoven/Den Bosch)

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Test Consultant
• Werkgever/branche: IT Consultancy branche
• (Werk) Locatie(s): Utrecht(Zowel werkgever als de klant waar ik gedetacheerd ben)
• Reistijd: Circa 1 uur - 1 uur 15 enkele reis (Zonder file 50 minuten)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2440*
• Dertiende/veertiende maand: Volgens mij 4% eindejaarsbonus
• Pensioeninleg per jaar: 100% vanuit werkgever
• Mobiliteit per jaar: €9.000 (750 bruto per maand incl brandstof)
• Overige: €75 (Ongeveer)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41k bruto ongeveer
• Winstdeling/bonus: Zoals aangegeven bij dertiende/veertiende maand

*Bij het opleidingsplan wat ik volg op het werk groei ik sinds start (2340 bruto) door naar 3140 bruto (Zo uit mijn hoofd) in anderhalf jaar tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Werkgever met een blauw logo toevallig? ;)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 22:51
SmurfLink schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:59:
[...]

Werkgever met een blauw logo toevallig? ;)
"toevallig" :+
Leasebudget + eindejaarsuitkering zeggen al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
TaZTeD schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:52:
[...]

"toevallig" :+
Leasebudget + eindejaarsuitkering zeggen al genoeg.
Ja dit komt me verdacht bekend voor. Hoewel de eindejaarsuitkering bij ons nu in het maandsalaris verwerkt zit.

Prima beginnerspakket, je krijgt je vaste groeimomenten met verhogingen en daarna gaat het om individuele prestaties. Lease is best royaal met vrije keuze, dus dat kan je zo gek maken als je het zelf wilt. Ik heb lekker een klein koekblikje en hou nog wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
SmurfLink schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:26:
[...]

Ja dit komt me verdacht bekend voor. Hoewel de eindejaarsuitkering bij ons nu in het maandsalaris verwerkt zit.
Ja, er is mij laatst verteld dat dit schijnbaar in het maandsalaris verwerkt zat. Alleen kon hij dat ook niet met 100% zekerheid zeggen. :)
SmurfLink schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:26:
Prima beginnerspakket, je krijgt je vaste groeimomenten met verhogingen en daarna gaat het om individuele prestaties. Lease is best royaal met vrije keuze, dus dat kan je zo gek maken als je het zelf wilt. Ik heb lekker een klein koekblikje en hou nog wat over.
Jep, toevallig heb ik komende maand mijn eerste groeimoment. Auto is inderdaad net wat je zelf wilt, ik zit iets boven de 750, maar ik vind dat niet erg. :)

Ik ben zelf ook tevreden over hoe het de eerste 1.5/2 jaar geregeld is qua salaris met groeimomenten. Vooral benieuwd hoe het daarna zich ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Het zit sinds 1 januari van dit jaar in het maandsalaris, dus verwacht niet in December een extra'tje te krijgen. Ik ben nu ook benieuwd hoe het gaat ontwikkelen, ik ben net uit het traject dus ga deze Januari voor het eerst een 'echte' salarisverhoging krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo :) Ik ben op zoek naar mijn eerste baan naar mijn hbo en diverse aanbiedingen gehad. De beste hiervan staat hieronder beschreven. Wat vinden jullie hiervan? Ik dacht dat ik aardig goed heb onderhandeld omdat ik zelf nog niet echt werkervaring heb.

1. Wie ben je:
• Leeftijd:27
• Opleiding:hbo-ict + mbo ict niveau 2/3/4 + certificaten van ccna
• Werkervaring:mbo 1 jaar ( half jaar 3 half jaar 4) hbo: half jaar
• (Woon) Locatie:Heel nederland

2. Wat doe je:
• Functie:engineer
• Werkgever/branche:consultancy
• (Werk) Locatie(s):heel nederland
• Uren/week: 40 uur
26 vakantiedagen

• Reistijd: (afhankelijk van klant) > 1 dag in de week 10 min
• Werkdruk: onbekend (afhankelijk van klant)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.750
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Pensioeninleg per jaar: € ? volgens mij standaard.
• Mobiliteit per jaar: Tankpas ( totdat ik een rijbewijs heb de trein vergoed)
• Overige: 15.000 euro opleidings budget ( naar 5 jaar kwijtgescholden)
lease auto van de zaak
Laptop en smartphone van de zaak.
Tegemoedkoming voor rijlessen.
1 dag in de week voltime studeren op bedrijfskosten.
bedrijfsuitjes, ( Skien in zwitserland, pizza avonden enz)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus: Afhankelijk van mijn performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
johanneslol schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:15:
Hallo :) Ik ben op zoek naar mijn eerste baan naar mijn hbo en diverse aanbiedingen gehad. De beste hiervan staat hieronder beschreven. Wat vinden jullie hiervan? Ik dacht dat ik aardig goed heb onderhandeld omdat ik zelf nog niet echt werkervaring heb.

1. Wie ben je:
• Leeftijd:27
• Opleiding:hbo-ict + mbo ict niveau 2/3/4 + certificaten van ccna
• Werkervaring:mbo 1 jaar ( half jaar 3 half jaar 4) hbo: half jaar
• (Woon) Locatie:Heel nederland

2. Wat doe je:
• Functie:engineer
• Werkgever/branche:consultancy
• (Werk) Locatie(s):heel nederland
• Uren/week: 40 uur
26 vakantiedagen

• Reistijd: (afhankelijk van klant) > 1 dag in de week 10 min
• Werkdruk: onbekend (afhankelijk van klant)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.750
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Pensioeninleg per jaar: € ? volgens mij standaard.
• Mobiliteit per jaar: Tankpas ( totdat ik een rijbewijs heb de trein vergoed)
• Overige: 15.000 euro opleidings budget ( naar 5 jaar kwijtgescholden)
lease auto van de zaak
Laptop en smartphone van de zaak.
Tegemoedkoming voor rijlessen.
1 dag in de week voltime studeren op bedrijfskosten.
bedrijfsuitjes, ( Skien in zwitserland, pizza avonden enz)

• Winstdeling/bonus: Afhankelijk van mijn performance.
Prima startsalaris en mooie secundaire voorwaarden, zeker voor HBO. Let wel op die 15.000 opleidingskosten. Wordt kwijtgescholden na 5 jaar. :D Weet je zeker dat je 5 jaar lang bij hetzelfde bedrijf wil werken? Bovendien wordt je onderhandelingspositie zo wel flink beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Longcat schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:22:
[...]

Prima startsalaris en mooie secundaire voorwaarden, zeker voor HBO. Let wel op die 15.000 opleidingskosten. Wordt kwijtgescholden na 5 jaar. :D Weet je zeker dat je 5 jaar lang bij hetzelfde bedrijf wil werken? Bovendien wordt je onderhandelingspositie zo wel flink beperkt.
Klopt inderdaad daar liep ik zelf ook erg tegenaan. Het is opgebouwd dat 2 jaar lang ik opleidingen volg en daarna 3 jaar werk waarbij elke maand een deel wordt kwijgescholden. Indien mogelijk kan ik naar een ander bedrijf gaan die de kosten van de scholing wil overnemen. ( die dan nog resterend)

edit: als ik de certificeringen haal gaat mijn salaris ook steeds omhoog. Bij CCNP wordt het 3000 per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door johanneslol op 12-11-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Longcat schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:22:
[...]

Pardon? 5 jaar is niets!! Als je dat niet vol kan houden ben je wel bijzonder onloyaal

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
AllSeeyinEye schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:37:
[...]

Pardon? 5 jaar is niets!! Als je dat niet vol kan houden ben je wel bijzonder onloyaal
Tegenwoordig is 5 jaar bij de zelfde werkgever blijven best een prestatie (voor een twintiger). Daarnaast is er een verschil tussen 5 jaar willen blijven en 5 jaar moeten blijven. Zelf 15.000 boete ophoesten is ook niet niks, of je zult een werkgever moeten vinden die dat wil overnemen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
[...]

Bijzonder onloyaal? :X Je kan ook overdrijven... 5 jaar is niet niks, net zo goed als het geen eeuwigheid is. Je afvragen of je wel ergens 5 jaar wilt blijven werken lijkt me helemaal niks mis mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
knip

[ Voor 112% gewijzigd door 68616c6c6f op 10-10-2022 21:57 ]

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
[...]

Vijf jaar is enorm veel. Bij ons was twee jaar al te veel en is amortisatie volledig afgeschaft.
Ik zit inmiddels bij mij vierde werkgever en heb nergens langer dan 3,5 jaar gezeten.
We leven al lang niet meer in de tijd waarin je je hele leven voor dezelfde werkgever werkt. Variatie in werkgevers is op meerdere vlakken ook vaak goed voor je carrière.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

[...]

Loyaliteit moet van twee kanten komen. Werkgevers zijn ook steeds minder loyaal richting werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Longcat schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:45:
[...]

Tegenwoordig is 5 jaar bij de zelfde werkgever blijven best een prestatie (voor een twintiger). Daarnaast is er een verschil tussen 5 jaar willen blijven en 5 jaar moeten blijven. Zelf 15.000 boete ophoesten is ook niet niks, of je zult een werkgever moeten vinden die dat wil overnemen.
Hahn schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:50:
[...]
Bijzonder onloyaal? :X Je kan ook overdrijven... 5 jaar is niet niks, net zo goed als het geen eeuwigheid is. Je afvragen of je wel ergens 5 jaar wilt blijven werken lijkt me helemaal niks mis mee.
Mugwump schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:43:
[...]
Vijf jaar is enorm veel. Bij ons was twee jaar al te veel en is amortisatie volledig afgeschaft.
Ik zit inmiddels bij mij vierde werkgever en heb nergens langer dan 3,5 jaar gezeten.
We leven al lang niet meer in de tijd waarin je je hele leven voor dezelfde werkgever werkt. Variatie in werkgevers is op meerdere vlakken ook vaak goed voor je carrière.
hyptonize schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 06:05:
[...]
Loyaliteit moet van twee kanten komen. Werkgevers zijn ook steeds minder loyaal richting werknemers.
Leg mij eens uit waarom 5 jaar lang zou zijn (voor een twintiger). Of is dat mijn onbekendheid met de sector? In mijn vak begin je pas na 5 jaar mee te tellen voor de opdrachtgevers, en als er overgestapt wordt, dan is dat veelal na 10 a 20 jaar, if ever! Nog los van het gegeven dat er in de top van de markt maar een 3 tot 4 werkgevers zijn waar je terecht zou kunnen.

Mijn ervaring is overigens dat werkgevers ook bijzonder loyaal zijn en dat er gewoon over salarissen gesproken kan worden, waarbij ook de werkgever laat zien dat loyaliteit belangrijk is.

Nog los daarvan: hoe kan de werkgever jou vertrouwen geven om bijvoorbeeld nieuwe markten aan te boren (en daarmee dus financiele risico's te nemen) als hij jou niet vertrouwt? En zulk vertrouwen moet je opbouwen, daar zit onder meer een stuk loyaliteit in.

Bij mij in het bedrijf is er ook verloop geweest. Van mensen die het vak uit gegaan zijn en van mensen die het niveau niet aan konden (eruit gezet / aangegeven dat het tijd werd dat ze verder gingen zoeken). Die laatste groep weet dat doorgaans na een jaar of 3. Verder is er nog niemand in de geschiedenis van het bedrijf (nu 25 jaar) vertrokken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:38:
Leg mij eens uit waarom 5 jaar lang zou zijn (voor een twintiger). Of is dat mijn onbekendheid met de sector?
5 jaar is een lange tijd als je net aan het werk gaat, je gaat nog veel over jezelf ontdekken. Vaak als je gaat studeren krijg je ook nog wat extra inzichten over jezelf en wat je wel/niet leuk vindt in je werk.
Dan is 5 jaar best lang als er iets niet lekker gaat.

Maar ik denk dat t belangrijkste is dat van die opleiding de risico's voor het grootste gedeelte bij jou komen te liggen in plaats van bij je werkgever.
Als je het zo bekijkt is die deal helemaal niet zo 'vriendelijk' van je werkgever.
Bij mij in het bedrijf is er ook verloop geweest. Van mensen die het vak uit gegaan zijn en van mensen die het niveau niet aan konden (eruit gezet / aangegeven dat het tijd werd dat ze verder gingen zoeken). Die laatste groep weet dat doorgaans na een jaar of 3. Verder is er nog niemand in de geschiedenis van het bedrijf (nu 25 jaar) vertrokken.
Als ik door de gevoelens heen lees zie ik hier een bedrijf waar veel verloop is, en degene die blijven zitten zijn 'de die hards' die 'het begrepen hebben' en dat elkaar veelvuldig voorhouden.
Als een bedrijf zo'n houding heeft laat dit bij mij de alarmbellen afgaan: er is daar dus een elite in het bedrijf en pas als je er bij hoort krijg je dingen voor elkaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Xorgye op 13-11-2018 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingegno
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-06 15:02
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22 23
• Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4, HBO ICT Service Management Associate Degree, Cisco en Red Hat certified
• Werkervaring: 2 jaar 3 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk specialist IT-Engineer
• Werkgever/branche: Consultancy ICT Elektronica & Elektrotechniek
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland Zuid-Holland
• Reistijd: 45-60 minuten 15-30 minuten
• Werkdruk: Bovengemiddeld Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3100 3700
• Pensioeninleg per jaar: Ken de details niet meer precies maar een prima regeling.
• Mobiliteit per jaar: €700 mobiliteitsbudget per maand. 0,19 cent per kilometer
• Overige: Opleidingsbudget van 4000 per jaar met mogelijkheid tot meer

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 45.000(?) Plus-minus afhankelijk van variabel inkomen
• Winstdeling/bonus: Variabele inkomensregeling

Tijdje eruit geweest vanwege een privésituatie. Vrij recent weer wezen zoeken. Aan geïnteresseerde partijen geen gebrek voor de IT'er. Of ze willen betalen is een tweede. Had op een gegeven moment een of andere recruiter van CareerValue oid aan de lijn. Normaliter geef ik direct aan geen interesse te hebben en hang ik op. Dacht dit keer ach laat ik even meepraten en zien wat ie zegt.

Vroeg toen naar mijn salariswensen en gaf een bedrag op wat min of meer gelijk is aan hetgeen wat ik nu verdien. Leek zich haast beledigd te voelen. Kwam echt met een rant van hoe dat bij het overkwam, hoe hij recent nog een 40-jarige met jarenlange ervaring had geholpen aan een soortgelijke job voor 3900 per maand, dat dit niet realistisch was etc. Oké gozer, dan niet. Ook bij een andere grote financiële partij waar ze veel lager wilden dan mijn eisen. Tjah. Iedereen wilt een IT'er die een specialist in alles is maar er niet voor willen betalen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
hyptonize schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 06:05:
[...]

Hoppa, gooi hem er maar in :)
Dat hangt natuurlijk van je werkgever af. Ik heb nog nooit zo'n loyale werkgever gehad dan dat ik nu heb....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ingegno schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:01:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22 23
• Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4, HBO ICT Service Management Associate Degree, Cisco en Red Hat certified
• Werkervaring: 2 jaar 3 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk specialist IT-Engineer
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland Zuid-Holland
• Reistijd: 45-60 minuten 15-30 minuten
• Werkdruk: Bovengemiddeld Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3100 3700
• Pensioeninleg per jaar: Ken de details niet meer precies maar een prima regeling.
• Mobiliteit per jaar: €700 mobiliteitsbudget per maand. 0,19 cent per kilometer
• Overige: Opleidingsbudget van 4000 per jaar met mogelijkheid tot meer

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 45.000(?) Plus-minus afhankelijk van variabel inkomen
• Winstdeling/bonus: Variabele inkomensregeling

Tijdje eruit geweest vanwege een privésituatie. Vrij recent weer wezen zoeken. Aan geïnteresseerde partijen geen gebrek voor de IT'er. Of ze willen betalen is een tweede. Had op een gegeven moment een of andere recruiter van CareerValue oid aan de lijn. Normaliter geef ik direct aan geen interesse te hebben en hang ik op. Dacht dit keer ach laat ik even meepraten en zien wat ie zegt.

Vroeg toen naar mijn salariswensen en gaf een bedrag op wat min of meer gelijk is aan hetgeen wat ik nu verdien. Leek zich haast beledigd te voelen. Kwam echt met een rant van hoe dat bij het overkwam, hoe hij recent nog een 40-jarige met jarenlange ervaring had geholpen aan een soortgelijke job voor 3900 per maand, dat dit niet realistisch was etc. Oké gozer, dan niet. Ook bij een andere grote financiële partij waar ze veel lager wilden dan mijn eisen. Tjah. Iedereen wilt een IT'er die een specialist in alles is maar er niet voor willen betalen. 8)7
Tijdje er uit geweest snap ik, maar nofi, da's een behoorlijk hoog salaris voor iemand met maar 3 jaar werkervaring. Certificeringen of niet.
Denk dat die recruiter ook een stukje overdreef, maar die 3100 die je had is al behoorlijk hoog voor je kennis en ervaring imho. Ds ergens snap ik die gast wel.
Als jij aantoonbaar en high performer bent dan zou het wellicht nog een beetje anders kunnen zijn. Nu mag je denk ik in je handjes klappen dat je een baas gevonden hebt die het wel wilde betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ingegno schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:01:

Wat doe je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
The Eagle schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:06:
[...]

Tijdje er uit geweest snap ik, maar nofi, da's een behoorlijk hoog salaris voor iemand met maar 3 jaar werkervaring. Certificeringen of niet.
Denk dat die recruiter ook een stukje overdreef, maar die 3100 die je had is al behoorlijk hoog voor je kennis en ervaring imho. Ds ergens snap ik die gast wel.
Als jij aantoonbaar en high performer bent dan zou het wellicht nog een beetje anders kunnen zijn. Nu mag je denk ik in je handjes klappen dat je een baas gevonden hebt die het wel wilde betalen ;)
Zit kijkend naar mijn omgeving inderdaad wat hoger in de boom. Maar moet daarbij ook wel zeggen dat ik dat beetje extra lever. Heb met collega’s gewerkt die 1.5/2x meer verdienden en bij lange na niet hetzelfde konden leveren. Puur vanwege het aantal jaren dat ze er zaten. Dat zegt imo vrij weinig als je kennis en kunde puur gebaseerd is op het aantal jaren. Wanneer jij 15 jaar lang niet met de tijd meegaat, de nodige energie erin steekt etc. tjah. Vond het alleen wel grappig hoe de toon zo snel omsloeg bij de recruiter. Van vriendelijk naar passief-agressief in enkele seconden. Mag zeker niet klagen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Werken aan diverse grote projecten in verschillende rollen. De ene week bouw ik een Linux-omgeving, andere week werk ik een netwerkdesign uit, dan weer een Windows omgeving troubleshooten, pentesten uitvoeren etc. Vrij divers en van mij wordt verwacht met veel verschillende technieken overweg te kunnen. Waarbij ik me wel specialiseer in netwerk/Linux/virtualisatie. Gewoon een in-house functie trouwens, maar de organisatie levert diensten/producten aan diverse grote klanten en infra is daarbij natuurlijk een belangrijk onderdeel. Daarnaast ook 3e lijns support voor de interne cloudservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Nutterd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:55:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO detailhandel
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Midden Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Account manager
• Werkgever/branche: Transport en logistiek
• (Werk) Locatie(s): Limburg, Brabant en stukje gelderland
• Reistijd**: wisselend, vaak reizen onder werktijd
• Werkdruk: wisselend, periodes heel laag, periodes heel hoog

3. Wat verdien je:
• Pensioeninleg per jaar: volgens CAO Metaal en techniek: Kleinmetaal
• Mobiliteit per jaar:* €1050,- leasebudget, onbeperkt prive kilometers internationaal
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.264 (excl. mobiliteit)
• Winstdeling/bonus: €4000 per jaar (makkelijk haalbaar)

ik denk dat ik zeker niet mag klagen aangezien ik 5 jaar geleden nog in de detailhandel werkte voor een stuk lager salaris en slechtere arbeidsvoorwaarden.

enige waar ik vaak over twijfel is het aantal verlof dagen (25 dagen) bij mijn vorige werkgever had ik er 43 en dat beviel een stuk beter...
Netjes plaatsgenoot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Leg mij eens uit waarom 5 jaar lang zou zijn (voor een twintiger). Of is dat mijn onbekendheid met de sector? In mijn vak begin je pas na 5 jaar mee te tellen voor de opdrachtgevers, en als er overgestapt wordt, dan is dat veelal na 10 a 20 jaar, if ever! Nog los van het gegeven dat er in de top van de markt maar een 3 tot 4 werkgevers zijn waar je terecht zou kunnen.
De IT is vele malen diverser. Naast alle detacheerders / consultancyclubs heb je ook bij een enorm scala aan bedrijven in-house functies. Als ik het even beperk tot mijn eigen vak (software development), dan praat je bovendien ook nog eens over een vrij breed scala aan technologieën, enorm veel ontwikkeling en ga zo maar door.
Zeker als je net begint kan je er na een tijdje achter komen dat je front- of juist back-end werk niet zo boeiend vindt, graag met wat grotere systemen zou willen werken of juist systemen met meer directe klantinteractie, je kan eens een andere sector willen hebben, een kleiner of juist groter bedrijf en ga zo maar door.
Er zijn genoeg bedrijven waar de salarisontwikkeling karig is, dan is een overstap een mooi middel om dat te compenseren. Zeker voor in-house functies geldt dat de uitdaging er nog wel eens vrij snel af kan zijn. De IT wereld verandert enorm snel en lang niet alle bedrijven veranderen mee. De vraag naar (goede) mensen in de sector is ook extreem hoog. Zie bijvoorbeeld dit stukje informatie over de Amerikaanse markt. Facebook houdt werkgevers het langst vast, wel net meer dan 2 jaar.
Mijn ervaring is overigens dat werkgevers ook bijzonder loyaal zijn en dat er gewoon over salarissen gesproken kan worden, waarbij ook de werkgever laat zien dat loyaliteit belangrijk is.

Nog los daarvan: hoe kan de werkgever jou vertrouwen geven om bijvoorbeeld nieuwe markten aan te boren (en daarmee dus financiele risico's te nemen) als hij jou niet vertrouwt? En zulk vertrouwen moet je opbouwen, daar zit onder meer een stuk loyaliteit in.

Iets als 'nieuwe markten aanboren' is nou niet echt iets dat bij de werkomschrijving van de gemiddelde ITer hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
:)

[ Voor 101% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 29-11-2018 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@supra_indo Ziet er uit als een heel mooi salaris. Zeker voor je leeftijd en opleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
supra_indo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:00:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO Medewerker beheer ICT (niveau 3)
• Werkervaring: 8,5 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: System Engineer
• Werkgever/branche: ICT Dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Standplaats Amsterdam maar ook bij klanten
• Uren/week: 40+
• Reistijd: 60 minuten enkel

3. Wat verdien je:
• Pensioeninleg per jaar: Collectieve pensioenregeling, value nog niet gewaarborgd
• Mobiliteit per jaar: €1150 lease budget, dit is inclusief brandstof voorschot
• Overige:

• Winstdeling/bonus:
Heel netjes :) Ben wel benieuwd wat je doet als "Systems Engineer"? Sluit dat echt aan bij je opleiding of doe je gewoon technisch beheer?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vennefly
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-08 19:56
68616c6c6f schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:40:
maar dat ik 18 jaar moet worden omdat er veel wordt gewerkt met privacy gevoelige gegevens.
Echt zo'n goede reden ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Dat kan zo maar eens een juridische grondslag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
.

[ Voor 98% gewijzigd door Magicw00b op 14-11-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Hoezo vind je van niet?

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik kan me volstrekt voorstellen dat een minderjarig iemand juridisch gezien niet met privacy gevoelige gegevens mag werken, of dat je dat als werkgever niet wilt. Als er iets gebeurt ligt de aansprakelijkheid elders (ouders, voogd, etc) en dat risico zou voor mij als ik werkgever was al voldoende zijn.
Plus kan me voorstellen dat de wetgeving ook zoiets gewoon vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-07-2023

jordygrunn

Developer

jordygrunn schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:10:
Members only:
Maandag voortgangsgesprek met natuurlijk een salarisonderhandeling er in. Mijn allereerste in mijn carrière.

Zijn er mensen die tips voor mij hebben? Momenteel niet geheel tevreden over mijn salaris (Zoals eerder genoemd). Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Laatst online: 12-09 08:40
Ik vind dit wel heel erg weinig als ik heel eerlijk ben. Ik snap dat het voor je werkgever een flinke stap kan zijn, maar daar mag echt wel 400 euro per maand bij volgens mij.

Mijn tip zou zijn om gewoon te kijken wat je waard bent en als ze je dat niet willen geven gewoon rond gaan kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Jantje2000 op 16-11-2018 16:06 ]

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn

jordygrunn

Developer

Jantje2000 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:05:
Ik vind dit wel heel erg weinig als ik heel eerlijk ben. Ik snap dat het voor je werkgever een flinke stap kan zijn, maar daar mag echt wel 400 euro per maand bij volgens mij.

Mijn tip zou zijn om gewoon te kijken wat je waard bent en als ze je dat niet willen geven gewoon rond gaan kijken.
Daar hoop ik op, maar ik ben bang dat mijn salaris zal uitkomen op 2000 (Dat is in ieder geval wat ik inschat als ik ze ken).

Misschien ook wel handig om te noemen is dat ik voornamelijk directe contact met de klanten heb, verantwoordelijk ben voor een aantal projecten, de stagiair begeleid met zijn werkzaamheden etc. Ik weet niet of dit standaard is omdat ik momenteel bijna 2 jaar ervaring heb als web developer.

Edit: Wat betreft jouw tip: Daar dacht ik zelf ook aan inderdaad. Als ik het hier niet krijg, dan kan ik beter rustig rond kijken tot ik wat zie.

[ Voor 8% gewijzigd door jordygrunn op 16-11-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel mensen er daar werken, ik zie alleen dat het er minder dan 10 zijn. En ik weet ook niet precies hoeveel werk er in de regio Groningen is. 2000 kan ik me inderdaad ook goed voorstellen omdat ze €400 als een te grote stap zullen voelen. Persoonlijk zou ik je meer waard vinden denk ik, maar dat ligt er ook nog aan welke tech stack je gebruikt. (Ik denk php?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn

jordygrunn

Developer

Jantje2000 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:12:
Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel mensen er daar werken, ik zie alleen dat het er minder dan 10 zijn. En ik weet ook niet precies hoeveel werk er in de regio Groningen is. 2000 kan ik me inderdaad ook goed voorstellen omdat ze €400 als een te grote stap zullen voelen. Persoonlijk zou ik je meer waard vinden denk ik, maar dat ligt er ook nog aan welke tech stack je gebruikt. (Ik denk php?)
Je moet denken aan een bedrijf van 5 full-time developers, 1 part time en 1 stagiair.

Ik ben de enige developer binnen het bedrijf wat zich voornamelijk richt op front-end development maar ga ook geen back-end werk uit de weg. Mijn belangrijkste keywords:
Magento, WordPress, Laravel, Symfony, PHP, HTML, SCSS, LESS, VueJS, Webpack, Vanilla JS, jQuery, GIT... etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantje2000
Ik zou dan denk ik 2200 toch wel een minimum vinden als je 24 bent en 2 jaar werkervaring hebt. En leuke collega's heb je overal wel, dus anders zou ik gewoon eens rond gaan kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
jordygrunn schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:57:
[...]

Maandag voortgangsgesprek met natuurlijk een salarisonderhandeling er in. Mijn allereerste in mijn carrière.

Zijn er mensen die tips voor mij hebben? Momenteel niet geheel tevreden over mijn salaris (Zoals eerder genoemd). Ik ben benieuwd!
Wat bij mij altijd heeft gewerkt is om de gesprekspartner eerst te laten uitpraten. Niet direct de discussie aangaan. Tijdens zo'n voortgangsgesprek krijg je altijd jouw moment.

Als ze hun zegje hebben gedaan en ze geven niet wat je wilt, dan kun je ingaan op de "waarom". Ik vraag dan altijd naar concrete voorbeelden. Dat is voor hen vaak lastig, omdat niet altijd alles op hun netvlies staat. Je kunt daarna met beargumentatie komen over het desbetreffende voorbeeld als je vindt dat ze geen gelijk hebben. Aan het einde geef je hen de ruimte om na te denken (wellicht willen ze er later op terugkomen). Je hebt dan (als het niet te agressief gaat) een inhoudelijk goed gesprek en meestal krijg je dan wat je wilt. Tenminste dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Laatst online: 06-10-2023
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Communicatie & Media Design
• Werkervaring: 4 jaar programmeren en 2 jaar UX/Design.
• (Woon) Locatie: Venlo

2. Wat doe je:
• Functie: Webdeveloper
• Werkgever/branche: Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Venlo
• Uren/week: 36
• Reistijd: 10m
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): - op basis van 36u p/w. (~- op fulltime basis)
• Vakantiegeld: -
• Dertiende/veertiende maand: Nope
• Pensioeninleg per jaar: Nope
• Mobiliteit per jaar: Nope
• Overige: Macbook van de zaak

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):-
• Winstdeling/bonus: Nope

Fulltime (lees: 36 uur) PHP developer die een beetje een uitdaging mist. Zeer lage werkdruk en de dingen die ik moet ontwikkelen vrij snel afgerond. Krijg wel de mogelijkheden om aan eigen projecten te werken die een toegevoegde waarde hebben voor het bedrijf. Daardoor veel kennis opgedaan op het gebied van React / NodeJS en Python en het opzetten van continuous deployment systemen incl inrichten vps afgelopen jaar.

Ik baal alleen dat ik geen inleg heb voor mijn pensioen. Verder ligt het naast mijn deur, sta ik daardoor nooit in de file. Durf daardoor geen knop door te hakken om iets anders te zoeken..

[ Voor 3% gewijzigd door Vaenir op 21-11-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn

jordygrunn

Developer

Vaenir schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:23:
Ik baal alleen dat ik geen inleg heb voor mijn pensioen. Verder ligt het naast mijn deur, sta ik daardoor nooit in de file. Durf daardoor geen knop door te hakken om iets anders te zoeken..
Ik heb hetzelfde inderdaad. Ook geen pensioeninleg maar wel lekkere flexibele werktijden, dichtbij huis, altijd gratis parkeren. Ik durf de knop ook (nog) niet door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordygrunn

jordygrunn

Developer

TwArbo schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:23:
[...]

Wat bij mij altijd heeft gewerkt is om de gesprekspartner eerst te laten uitpraten. Niet direct de discussie aangaan. Tijdens zo'n voortgangsgesprek krijg je altijd jouw moment.

Als ze hun zegje hebben gedaan en ze geven niet wat je wilt, dan kun je ingaan op de "waarom". Ik vraag dan altijd naar concrete voorbeelden. Dat is voor hen vaak lastig, omdat niet altijd alles op hun netvlies staat. Je kunt daarna met beargumentatie komen over het desbetreffende voorbeeld als je vindt dat ze geen gelijk hebben. Aan het einde geef je hen de ruimte om na te denken (wellicht willen ze er later op terugkomen). Je hebt dan (als het niet te agressief gaat) een inhoudelijk goed gesprek en meestal krijg je dan wat je wilt. Tenminste dat is mijn ervaring.
Bedankt voor de tips! Hier heb ik wat aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Vaenir @jordygrunn Die knoop doorhakken heb je al lang gedaan op het moment dat je dacht aan iets anders. Want kennelijk zit je niet meer lekker waar je nu zit. Als je langer dan 1 week aan een stuk twijfelt sta je al met 1 been buiten imho :)

Jullie zijn devvers, aan personele vraag geen gebrek. Hoe dat in Groningen zit weet ik niet, maar vanuit Venlo zit je zo in Eindhoven en daar ligt echt meer dan werk zat. Eigenlijk zou je gewoon eens ergens het gesprek aan moeten gaan, en een bedrijf zoeken wat bij jou past als persoon en waar je zelf heen zou willen.
Gewoon eens bellen, vragen naar de recruiter en die vragen wat voor bedrijf het is (nav de website die je al had bezocht uiteraard). Puur interesse tonen. Direct een sollicitatiebrief hoeft niet eens, de vraag naar personeel is goed genoeg :)

@Vaenir Weet denk ik nog wel een leuk bedrijf voor je (nee, niet mijn eigen werkgever, wij zoeken geen devvers). DM voor meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Members only:

Ik heb als docent geen nevenactiviteiten zoals een mentoraat waardoor de werkdruk erg verlaagd wordt. De school waar ik werk is een zeer down-to-earth school zonder allerlei fancy (lees vermoeiend) poespas en ik heb geweldige collega's die elkaar wat gunnen en dat geeft een sfeer waarin ik goed gedij. Al met al een leuke verhouding tussen werk/beloning met nog de nodige treden en schalen in het verschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Fulltime (lees: 36 uur) PHP developer die een beetje een uitdaging mist. Zeer lage werkdruk en de dingen die ik moet ontwikkelen vrij snel afgerond. Krijg wel de mogelijkheden om aan eigen projecten te werken die een toegevoegde waarde hebben voor het bedrijf. Daardoor veel kennis opgedaan op het gebied van React / NodeJS en Python en het opzetten van continuous deployment systemen incl inrichten vps afgelopen jaar.

Niet snel genoeg van baan wisselen/salarisverhoging vragen kan grote gevolgen hebben in de rest van je carriere. Ik kan even zo snel niet een Nederlandse bron vinden, maar een expert op NPR heeft het over:
https://www.npr.org/2011/02/14/133599768/ask-for-a-raise-most-women-hesitate
"I tell my graduate students that by not negotiating their job at the beginning of their career, they're leaving anywhere between $1 million and $1.5 million on the table in lost earnings over their lifetime," Babcock says.

And her figure doesn't even include company retirement contributions, which are also based on a share of salary.
Er zijn vast meer bronnen te vinden, maar hoe langer je wacht met 'omhoog' gaan hoe 'erger' die impact wordt. Ik weet niet hoe gehecht je bent aan wonen Venlo, maar daar doe je jezelf natuurlijk fiscaal geen plezier mee. Kijk in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam en je kunt met jouw skillset waarschijnlijk een stuk meer verdienen*. Als je single bent zou ik ook eens kijken naar job-opties in Berlijn, Parijs etc - gaat een wereld voor je open!

Ik ben het eens met The Eagle, als je er over aan het nadenken bent heb je de beslissing al genomen. Door niet te jobhoppen (en zeker door buiten de Randstad te werken) laat je veel op de plank liggen.

*als je dat graag wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Laatst online: 06-10-2023
@The Eagle Ik waardeer je aanbod maar ik moet hem toch helaas afslaan.. :9 Aanbod is er inderdaad zat. Ik word dood gespamt op LinkedIn door recruiters en af en toe zitten er nog wel interessante berichten tussen van potentiële werkgevers. Ik ben er weleens eerder op in gegaan, maar helaas ben ik voor nu een php programmeur. In mijn regio betekent dat vaak aan legacy projecten knutselen. Vandaar mijn focus op React/NodeJS. Ik hoop daarmee mijn carrière een nieuw leven in te blazen.

@Kaaswagen Ik ben er inderdaad van op de hoogte. Ik heb "helaas" een koophuis, vriendin en een zoon. :+ Even verhuizen naar de randstad gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Vaenir schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:50:
@The Eagle Ik waardeer je aanbod maar ik moet hem toch helaas afslaan.. :9 Aanbod is er inderdaad zat. Ik word dood gespamt op LinkedIn door recruiters en af en toe zitten er nog wel interessante berichten tussen van potentiële werkgevers. Ik ben er weleens eerder op in gegaan, maar helaas ben ik voor nu een php programmeur. In mijn regio betekent dat vaak aan legacy projecten knutselen. Vandaar mijn focus op React/NodeJS. Ik hoop daarmee mijn carrière een nieuw leven in te blazen.

@Kaaswagen Ik ben er inderdaad van op de hoogte. Ik heb "helaas" een koophuis, vriendin en een zoon. :+ Even verhuizen naar de randstad gaat hem niet worden.
Vooral doen, NodeJS zeker kom je later nog verder mee. En ik probeerde al te benadrukken dat het een fiscaal financieel argument was, geld is ook niet alles! :)

devil's advocate: nu verkopen en gaan huren is een fantastisch idee, verkopen op de top van de markt is nog zo'n fiscaal ding waardoor hordes mensen echt veel geld laten liggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kaaswagen op 19-11-2018 16:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Als mensen zouden weten wat de top en de bodem zijn, had je gelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Kaaswagen schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:59:
[...]

Vooral doen, NodeJS zeker kom je later nog verder mee. En ik probeerde al te benadrukken dat het een fiscaal argument was, geld is ook niet alles! :)

devil's advocate: nu verkopen en gaan huren is een fantastisch idee, verkopen op de top van de markt is nog zo'n fiscaal ding waardoor hordes mensen echt veel geld laten liggen ;)
https://www.encyclo.nl/begrip/fiscaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
Inderdaad. Financieel en fiscaal zijn geen synoniemen. Ik ken geen fiscaal voordeel van in de Randstad wonen. Maar ik hou me aanbevolen :)

[ Voor 6% gewijzigd door wheel op 17-11-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vaenir schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:50:

Heb je even een DM gestuurd :)
Als jij altijd voetballer wilde worden, maar uiteindelijk bent blijven tennissen omdat je dat goed kon, blijf je toch altijd iets missen. Maar als jij lol hebt in je werk...das eigenlijk onbetaalbaar. Dus gewoon iets zoeken dat nij je past, niet omdat je het al goed kunt maar omdat je het wilt :)

En dat financiele komt dan vanzelf wel. Kleine terugval in salaris is voor een paar jaar best te doen kan ik je melden. Als jij doet wat je leuk vind ga je als de brandweer, dat ziet een werkgever en dan komt die beloning vanzelf ook weer :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 17-11-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Onnodige reactie.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 18-11-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:37
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...] Verder ligt het naast mijn deur, sta ik daardoor nooit in de file. Durf daardoor geen knop door te hakken om iets anders te zoeken..
Dat komt me bekend voor bij mezelf :X
Pagina: 1 ... 5 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.