• nandosie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-11 01:57
Kurkentrekker schreef op maandag 17 november 2025 @ 23:22:
Dat argument “we willen scheen scheve gezichten” zou ik op reageren dat je prima bereid bent om een NDA te tekenen en iedereen plechtig zult beloven dat je conform cao verdient.

Hoezo geen scheve gezichten? Delen jullie de salarissen onderling? Gaan de loonstrookjes hier via het prikbord? Nee? Mooi. Betaal me dan gewoon wat ik waard ben.
Ja vond ik ook apart, want die weet mijn salaris daar dan behalve eventuele teamleiders en managers of iets dergelijks.

Ik sla wss.het aanbod af, ik wil best wel wat water bij de wijn doen, maar momenteel lijkt t meer op een emmer

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Breud schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:30:
[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: HBO opleiding
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Finance Manager
• Werkgever/branche: Food
• (Werk) Locatie(s): On-site / Remote
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 minuten
• Thuiswerken: 5 dagen per week
• Werkdruk: Verwacht hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 8873
• Vakantiegeld: 8,33%
• Bonus, toeslagen, etc: 6,3% maandelijks (garandeerd), 17% op basis van bedrijfsresultaat
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 138.900 + 11.111 + 8.750 + 23.611 = 182.361

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 6% eigen inleg, 11% door werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PDM
• Mobiliteit per jaar: Geen lease auto meer, wel kilometer vergoeding, gratis OV etc.
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 0 (voor het gemak)

Na jaren 'vastgeroest' te zitten in het SAP wereld, heb ik een aanbod ontvangen voor een nieuwe functie. Al met al een flinke salaris sprong, en meer dan welkom naar een aantal jaren weinig tot geen salarisgroei te hebben mee gemaakt
Zat je in de SAP consultancy ook in de finance hoek (FICO)? De stap naar finance manager is dan niet heel bizar. Ben wel benieuwd of je in je huidige functie/bedrijf ook met SAP werkt.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26
Dat argument “we willen scheen scheve gezichten” zou ik op reageren dat je prima bereid bent om een NDA te tekenen en iedereen plechtig zult beloven dat je conform cao verdient.

Hoezo geen scheve gezichten? Delen jullie de salarissen onderling? Gaan de loonstrookjes hier via het prikbord? Nee? Mooi. Betaal me dan gewoon wat ik waard ben.
En niet posten in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er?" dan :+

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
assje schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:44:
[...]

“Ik beloof plechtig dat in mijn salaris op got zal posten, tenminste twee schalen lager dan gecontracteerd.”

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:11
De EU heeft recent een voorstel aangenomen over loontransparantie. Die zou eigenlijk al in 2026 moeten ingaan, maar is in Nederland (uiteraard) uitgesteld tot 2027.

Ik vind het helemaal niet zo gek als een bedrijf daar nu al op voorsorteert in het aannamebeleid.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

JaQ

assje schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:44:
[...]

Kurkentrekker schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:00:
“Ik beloof plechtig dat in mijn salaris op got zal posten, tenminste twee schalen lager dan gecontracteerd.”
Ik heb een bepaling in mijn arbeidscontract staan die expliciet verbied om de exact hoogte van mijn beloning te bespreken met collega's (of online fora zoals deze). Er staat expliciet beloning, dat gaat verder dan enkel salaris.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
JaQ schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:48:
[...]

[...]

Ik heb een bepaling in mijn arbeidscontract staan die expliciet verbied om de exact hoogte van mijn beloning te bespreken met collega's (of online fora zoals deze). Er staat expliciet beloning, dat gaat verder dan enkel salaris.
De vraag is waarom zo'n clausule noodzakelijk is. De enige uitleg die ik er voor kan vinden is dat het loonhuis niet goed is opgebouwd, en dat de werkgever weinig behoefte heeft om dit te wijzigen.
Wat is de consequentie indien je je niet aan deze regel houdt?
Stel dat je beweert dat je een afdruk van iedereens salaris bij de printer vond, dan kan je alsnog vrijuit spreken ;)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
fonsoy schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:42:
[...]

De vraag is waarom zo'n clausule noodzakelijk is. De enige uitleg die ik er voor kan vinden is dat het loonhuis niet goed is opgebouwd, en dat de werkgever weinig behoefte heeft om dit te wijzigen.
Stel dat je beweert dat je een afdruk van iedereens salaris bij de printer vond, dan kan je alsnog vrijuit spreken ;)
Vind ik ook erg bijzonder. Kan natuurlijk ook 2 kanten op werken zodat de mensen die laag ingeschaald zijn niet weten dat hun collega's meer verdienen.
Bij de overheid is dat totaal anders, die weten precies van elkaar in welke functie en salarisschaal ze zitten. Dat staat bijna in hun handtekening :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dergelijke clausule lijkt me zeker voor strategische of andere hoge functies redelijk normaal. Zeker als het bijvoorbeeld een internationaal bedrijf betreft wat zijn stoel heeft in bijvoorbeeld de US of India.
Iets met concurrentie positie en belangrijke mensen kunnen behouden.

Is voor een doorsnee engineer misschien niet heel erg relevant (die zijn er genoeg), maar een corporate policy geldt nou eenmaal voor iedereen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:30
The Eagle schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:54:
Dergelijke clausule lijkt me zeker voor strategische of andere hoge functies redelijk normaal. Zeker als het bijvoorbeeld een internationaal bedrijf betreft wat zijn stoel heeft in bijvoorbeeld de US of India.

Is voor een doorsnee engineer misschien niet heel erg relevant (die zijn er genoeg), maar een corporate policy geldt nou eenmaal voor iedereen :)
nouja uiteindelijk is de enige die profiteert van een regeling dat je niet met elkaar mag spreken over salaris, de werkgever.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:12:
[...]

nouja uiteindelijk is de enige die profiteert van een regeling dat je niet met elkaar mag spreken over salaris, de werkgever.
Er zullen altijd verschillen zijn. Neem bijvoorbeeld collega's die via een recruiter zijn binnengehaald en daarna vast in dienst zijn genomen. Die recruiter is lang niet altijd gebonden aan een CAO loon omdat het een tijdelijke functie is. Maar als diegene uiteindelijk in vaste dienst komt wil hij/zij ook niet in salaris achteruit.

Het ligt er maar net aan hoe goed je kunt onderhandelen 😎 En weten wat je waard bent.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:54:

Helemaal niet mee eens, over dat een policy voor iedereen geldt. Want dan zouden ze ook riante bonusregelingen, lease-wagens, kredietkaarten en business-class zakenreizen aan het proletariaat moeten aanbieden.

Bovendien zul je in de echt hoge functies ook over bedrijfsbrede HR zaken praten waarbij loonhuizen e.d. meegenomen worden in het MT.

Het is juist iets waar iedereen met de werkgever eigen afspraken over maakt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• jongetje
njitter schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:15:
[...]

Er zullen altijd verschillen zijn. Neem bijvoorbeeld collega's die via een recruiter zijn binnengehaald en daarna vast in dienst zijn genomen. Die recruiter is lang niet altijd gebonden aan een CAO loon omdat het een tijdelijke functie is. Maar als diegene uiteindelijk in vaste dienst komt wil hij/zij ook niet in salaris achteruit.

Het ligt er maar net aan hoe goed je kunt onderhandelen 😎 En weten wat je waard bent.
Als er echt een salarishuis is met schalen en treden dan moet elke medewerker daar inzitten. Zeker bij grote organisaties wordt daar echt geen uitzondering in gemaakt en zorgt een externe recruiter alleen dat je op gesprek komt en gaan de slarisonderhandleingen/gesprekken met de interne HR mensen. En als dat niet past kom je dus niet in dienst. Ik heb ook weleens gesolliciteerd en die gingen voor mij echt niet hun salarisschalen ophogen en zijn er dus ook niet uitgekomen. Zeker nu de arbeidsmarkt steeds meer groter wordt met minder vacatures en tientallen mensen die op de vacatures reageren nemen ze dan gewoon iemand anders die wel met minder genoegen neemt.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nandosie schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:16:
[...]

Toevallig vandaag weer terugkoppeling gehad ( ze willen het arbeidsvoorwaardelijk een soortvan rond hebben voordat ik een 2e gesprek in ga ) 4250 is hun senior salaris en ze willen intern geen scheve gezichten ( kan ik begrijpen ) ze zouden met 4250 al royaal betalen, zelf ook al aangegeven dat ik t karig vind voor wat ik te bieden heb.
Als men geen scheve gezichten wil moeten ze iedereen naar waarde betalen en ook kunnen beargumenteren wanneer iemand meer/minder geld krijgt dan een collega.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

JaQ

fonsoy schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:42:
[...]

Er zijn functieschalen en binnen die schalen zijn bandbreedtes van salaris en secundaire voorwaarden. Echter, die verschillen per land.

Voor een internationaal bedrijf met mensen in zo ongeveer ieder content (niet in Antarctica uiteraard) is een uniform centraal loonhuis wel lastig. De "cost of living" in Portugal (om het Europees te houden) is anders dan in Denemarken. Daarnaast zijn sommige secundaire voorwaarden gekoppeld aan persoonlijke prestaties. Dat zorgt er voor dat vergelijken erg lastig is.

Persoonlijk zit ik er niet echt mee. Ik denk dat ik prima betaald krijg voor wat ik doe. Of een collega in een ander land met dezelfde functie (want die zijn er niet in NL) meer of minder krijgt veranderd mijn manier van werken (of tevredenheid) niet. Van mensen in dezelfde schaal in Nederland vind ik het ook niet interessant omdat zij echt ander werk doen dan ik.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Banaantj3
  • Laatst online: 06-12 07:51
jongetje schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:41:
[...]

Als er echt een salarishuis is met schalen en treden dan moet elke medewerker daar inzitten. Zeker bij grote organisaties wordt daar echt geen uitzondering in gemaakt en zorgt een externe recruiter alleen dat je op gesprek komt en gaan de slarisonderhandleingen/gesprekken met de interne HR mensen. En als dat niet past kom je dus niet in dienst. Ik heb ook weleens gesolliciteerd en die gingen voor mij echt niet hun salarisschalen ophogen en zijn er dus ook niet uitgekomen. Zeker nu de arbeidsmarkt steeds meer groter wordt met minder vacatures en tientallen mensen die op de vacatures reageren nemen ze dan gewoon iemand anders die wel met minder genoegen neemt.
Behoorlijk veel organisaties wijken hier van af. Kijk voor het gemak naar verzekeraars, achmea e.d. Die hebben een prima CAO t/m schaal K. Maar een enterprise architect, senior PM en hoger management valt daar buiten.

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-12 21:18

Spinez0r

At your service.

Vanaf 1 december ga ik beginnen als DevOps engineer.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: Midden 30
• Opleiding: MBO ICT 4
• Werkervaring: ~ 15 jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Cloud Engineer
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 8.5 week op jaarbasis (38 uur p/w betaald, 40 werken, dus 1 dag p/m extra)
• Reistijd: ~ 1 uur met de fiets of 50 min. met OV
• Thuiswerken: 3 dagen p/w
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5542
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Internetvergoeding, telefoon van de zaak
• Dertiende/veertiende maand: vaste 13e maand 8.3%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~78.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 30% zelf, 70% werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: Vaste reiskostenvergoeding van 24 cent per km.
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~79.000

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• HetisRick
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-12 14:44
Gisteren heb ik een voortgangsgesprek gehad en daarbij een mooie stap vooruit gemaakt: een salarisverhoging van €500 per maand.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: Geen / Havo
• Werkervaring: op 17 jarige leeftijd begonnen met fulltime werken in ERP / Automatisering
• (Woon) Locatie: Zeeland / West-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant
• Werkgever/branche: ERP / Microsoft Dynamics Business Central
• (Werk) Locatie(s): Geheel Europa, voornamelijk Nederland
• Reistijd: 10u per week
• Thuiswerken: Afhankelijk van project fase 80% haalbaar.
• Werkdruk: Zeer variabel, soms laag soms heel hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4000
• Vakantiegeld: € 3840
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51.840

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar: € Onbekend
• Overige: Leaseauto (Nieuwprijs €34.000), onbeperkt privé kilometers.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

[ Voor 4% gewijzigd door HetisRick op 26-11-2025 09:21 ]

• Werled
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:02
HetisRick schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:19:
Gisteren heb ik een voortgangsgesprek gehad en daarbij een mooie stap vooruit gemaakt: een salarisverhoging van €500 per maand.

1. Wie ben je:
• Werkervaring: op 17 jarige leeftijd begonnen met fulltime werken in ERP / Automatisering

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Doe je goed.

• Danny Phantom
  • Niet online
HetisRick schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:19:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Doe je beter dan ik. Lekker bezig!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:00
Danny Phantom schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:42:
[...]

Jij maakt ook nog wel stappen. No worrys. Je wordt nu nog wat onderbetaald wat mij betreft, vraag me af of je wel juist in het cao loonhuis referentie kader bent gezet. PZ afdelingen maken hier enorme fouten mee en schalen mensen lager dan eigenlijk in de CAO mag.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Danny Phantom
  • Niet online
Bschnitz schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:50:
[...]

Jij maakt ook nog wel stappen. No worrys. Je wordt nu nog wat onderbetaald wat mij betreft, vraag me af of je wel juist in het cao loonhuis referentie kader bent gezet. PZ afdelingen maken hier enorme fouten mee en schalen mensen lager dan eigenlijk in de CAO mag.
Bedankt voor het vertrouwen :P
En er is gewoon weinig junior software aanbod in de regio. En nog altijd veel beter dan waar ik ongeveer 1.5j mee begonnen was, op 2750 per maand bij een ander bedrijf en ook het bedrijf en de mensen zijn 100x chiller. Maar ik ben zeker van plan hier komende overleg wel iets mee te gaan doen. Tegen dan ook ruim 2 jaar werk ervaring (en dan nog stages) waardoor iets anders zoeken ook een makkelijkere optie is.

[ Voor 3% gewijzigd door Danny Phantom op 27-11-2025 12:13 ]

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-12 18:50

TheProst

comparison is the thief of joy

Danny Phantom schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:55:
[...]

Bedankt voor het vertrouwen :P
En er is gewoon weinig junior software aanbod in de regio. En nog altijd veel beter dan waar ik ongeveer 1.5j mee begonnen was, op 2750 per maand bij een ander bedrijf en ook het bedrijf en de mensen zijn 100x chiller. Maar ik ben zeker van plan hier komende overleg wel iets mee te gaan doen. Tegen dan ook ruim 2 jaar werk ervaring (en dan nog stages) waardoor iets anders zoeken ook een makkelijkere optie is.
comparison is the thief of joy. Niet iedereen krijg zelfde kansen en altijd trots blijven op wat je zelf hebt bereik ;)

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:28
Vorig jaar:
Vanaf januari:
Members only:

• HetisRick
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-12 14:44
Danny Phantom schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:42:
[...]

Dankjewel, mooi compliment!
Ik heb, ondanks dat ik veel werk en ontzettend enthousiast en leergierig ben, ook een grote dosis geluk gehad: alle puzzelstukjes zijn precies op hun plek gevallen. Van een bizarre kans op een traineeship als iemand zonder diploma tot aan een nieuwe werkgever die supergoed voor mij zorgt.
Ik zit in een supernichemarkt met grote tekorten, waardoor ik na vier jaar werken al zo’n mooi salaris heb.

• Misayo
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-12 18:22
Tijdje terug de switch gemaakt richting 'IT' en dacht ik post ook eens iets, ben wel benieuwd hoe 'goed' of 'slecht' dit is.

Voorop gesteld, ik mag zeker niet klagen!
Toen ik 3 jaar geleden deze switch maakte ging ik er dik 1000 euro bruto per maand op vooruit.
Members only:

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ha! Een collega. Gezien het pakket vrij duidelijk waar je werkt. Heb je netjes onderhandeld gezien je werkervaring. Ik zit wat meer in een niche (information security) en verdien niet veel meer met wel een paar jaar meer (specifieke) ervaring. En er komt een mooie verhoging aan ja!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:11
Stufferdt schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:52:
Ha! Een collega. Gezien het pakket vrij duidelijk waar je werkt. Heb je netjes onderhandeld gezien je werkervaring. Ik zit wat meer in een niche (information security) en verdien niet veel meer met wel een paar jaar meer (specifieke) ervaring. En er komt een mooie verhoging aan ja!
Heb je ook een lijstje? Want een paar jaar meer ervaring en rond de 4-4,5K verdienen binnen de cybersecurity bij een bank is niet heel hoog (ben zelf CISO geweest bij twee fintechs in Europa). En je werkgever kennende, en waarschijnlijk ook je baas, moet dat wel echt met uit te halen zijn.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Post je lijstje eens. Want zoals ik het nu lees denk ik van hmmm niet heel goed.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Misayo
Onderhandelen heb ik eigenlijk niet gedaan

Had intern gesolliciteerd en ben toen wat schalen omhoog gegaan, dus ik kreeg gewoon het minimum van de schaal aangeboden. En aangezien ik geen specifieke werkervaring had, ben ik daar gewoon mee akkoord gegaan.

Vervolgens natuurlijk wat goede verhogingen door de CAO en jaarlijkse beoordelingen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het jaar nadert rap het einde, en ik was benieuwd hoe ik er vanaf januari voor sta. Dus hierbij.

Ja, ik kan elders meer verdienen (ik kreeg onlangs een aanbod voor €9000 per maand) maar geld is nooit mijn grootste drijfveer geweest. Al moet ik erbij zeggen dat ik bij dit aanbod vooral geen zin had in de reistijd; dichterbij had ik het misschien wél overwogen.
Members only:

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:26:
Het jaar nadert rap het einde, en ik was benieuwd hoe ik er vanaf januari voor sta. Dus hierbij.

Ja, ik kan elders meer verdienen (ik kreeg onlangs een aanbod voor €9000 per maand) maar geld is nooit mijn grootste drijfveer geweest. Al moet ik erbij zeggen dat ik bij dit aanbod vooral geen zin had in de reistijd; dichterbij had ik het misschien wél overwogen.

***members only***
Ik denk dat de door jou berekende bijdrage in pensioen door je werkgever niet correct is, tenzij je franchise 6.000,- is... Doorgaans is die ongeveer gelijk aan de aow, dus rond de 17k.
[(Pensioengevend (jaar)salaris - franchise) * bijdrage door werkgever]

• Orangelights23
sOid schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:26:

***members only***
Ben je een CISO of een ISO met de functietitel CISO? Veel gemeentes hebben een CISO-functie die voornamelijk operationeel/tactisch aan de slag is en niet in het management team zit, oftewel geen echte Chief ISO. Ik verwacht zelf een ISO, gezien je pas 3 jaar ervaring hebt. Bij de Nederlandse overheid wordt helaas te pas en te onpas gegooid met de functietitel, werkt goed voor de bühne :P Wel met als gevolg dat mensen denken dat ze CISO-vaardigheden hebben/opdoen, terwijl er enorme verschillen zijn.

Het is overigens een mooi salaris, maar wel als ISO. De Nederlandse overheid betaalt schandalig slecht voor security personeel helaas. Als CISO kun je ook bij private partijen aan de slag, maar het (veel) hogere salaris staat ook gelijk aan meer verantwoordelijkheden en bijbehorende stress.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:55
Misayo schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:41:
Ik neem steeds meer verantwoordelijkheden op mij en dan zorgt voor meer werkdruk.
En wat krijg je daar voor terug? Gewoon voor de leuk of? Hier of daar een taakje meer is prima maar let wel goed op altijd, dit zijn de soort dingen die er bij sommige mensen insluipen. Vermeld altijd bij je gesprekken.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tehh schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:39:
[...]

Ik denk dat de door jou berekende bijdrage in pensioen door je werkgever niet correct is, tenzij je franchise 6.000,- is... Doorgaans is die ongeveer gelijk aan de aow, dus rond de 17k.
[(Pensioengevend (jaar)salaris - franchise) * bijdrage door werkgever]
Oh thanks ga ik later vandaag even naar kijken. Worstelde al een beetje met die berekening; nooit eerder naar gekeken. Ik weet pas sinds gisteren wat franchise (in deze context) überhaupt is :+ Voor mijn CAO is dat trouwens €29700 (in 2026).
Orangelights23 schreef op zondag 30 november 2025 @ 07:41:
[...]
Ben je een CISO of een ISO met de functietitel CISO? Veel gemeentes hebben een CISO-functie die voornamelijk operationeel/tactisch aan de slag is en niet in het management team zit, oftewel geen echte Chief ISO.
Hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt. In een politieke organisatie heb je als ambtenaar altijd mensen boven je. Zelfs de CISO Rijk heeft dat (vacature staat trouwens open, dat salaris vind ik wel echt laag). Ik ben niet van mening dat je als CISO per definitie in het MT moet zitten. En ja, CISO bij een overheidsorganisatie met 1200 medewerkers is natuurlijk anders dan CISO bij een multinational met 12000 medewerkers. Maar dat betekent mijns inziens niet dat het werk daardoor per definitie eenvoudiger is. Wel merk ik dat certificeringen zoals CISM maar beperkt aansluiten op het werkveld. Al komt dat ook doordat die erg zijn toegespitst op Amerikaanse bedrijven met een andere werkcultuur dan wij gewend zijn.

Overigens beweeg ik voornamelijk op strategisch en tactisch niveau, en de ISO's in mijn organisatie op tactisch en operationeel niveau. Ik sluit regelmatig aan (zeker ook ongevraagd) bij het MT en DT, en adviseer ook politici. 99 van de 100 keer worden mijn adviezen overgenomen. Ik heb op hoofdlijnen het budget dat ik nodig heb om de IB-organisatie te kunnen vormgeven, maar het ontbreekt helaas nog wel eens aan andere resources (met name fte).
Ik verwacht zelf een ISO, gezien je pas 3 jaar ervaring hebt. Bij de Nederlandse overheid wordt helaas te pas en te onpas gegooid met de functietitel, werkt goed voor de bühne :P Wel met als gevolg dat mensen denken dat ze CISO-vaardigheden hebben/opdoen, terwijl er enorme verschillen zijn.
Ben wel benieuwd hoe jij die verschillen ziet dan. Formeel heb ik inderdaad niet veel jaren ervaring, maar informeel wel meer. In alle eerlijkheid was ik in het begin ook wel wat onzeker over mijn functioneren. Totdat ik ISO's/TISO's en CISO's van soortgelijke organisaties leerde kennen met veel meer ervaring. Zonder neerbuigend te willen doen, zijn dat toch vaak systeembeheerders die zijn 'doorgestroomd' en op technisch vlak voldoende kennis hebben, maar waarbij de soft skills ontbreken.

• Misayo
Locolau schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:03:
[...]

En wat krijg je daar voor terug? Gewoon voor de leuk of? Hier of daar een taakje meer is prima maar let wel goed op altijd, dit zijn de soort dingen die er bij sommige mensen insluipen. Vermeld altijd bij je gesprekken.
Het is niets wat niet al onderdeel is van de functie, het is meer dat je bijvoorbeeld volledig zelfstandig aan de slag bent en voor stakeholders ook het aanspreekpunt bent. Ik ben dus met meer complexe en grotere dingen bezig en ben dan eindverantwoordelijke wat ook wel voor wat meer werkdruk zorgt.

Maar ook daar zal ik in groeien en dan verwacht ik dat de werkdruk weer afneemt.

Op den duur zal het ook mogelijkheden geven om qua schaal nog omhoog te gaan verwacht ik.

• Tehh
  • Niet online
sOid schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:22:
[...]

Oh thanks ga ik later vandaag even naar kijken. Worstelde al een beetje met die berekening; nooit eerder naar gekeken. Ik weet pas sinds gisteren wat franchise (in deze context) überhaupt is :+ Voor mijn CAO is dat trouwens €29700 (in 2026).

[...]
29,7k vind ik wel hoog.. maar je ziet het wel bij meer pensioenfondsen, pensioenen niet willen verlagen, geen hogere premie willen, dus dan maar de franchise verhogen. Niemand die doorheeft dat je dan alsnog minder pensioen krijgt...
Members only:

• Orangelights23
sOid schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:22:

Ben wel benieuwd hoe jij die verschillen ziet dan. Formeel heb ik inderdaad niet veel jaren ervaring, maar informeel wel meer. In alle eerlijkheid was ik in het begin ook wel wat onzeker over mijn functioneren. Totdat ik ISO's/TISO's en CISO's van soortgelijke organisaties leerde kennen met veel meer ervaring. Zonder neerbuigend te willen doen, zijn dat toch vaak systeembeheerders die zijn 'doorgestroomd' en op technisch vlak voldoende kennis hebben, maar waarbij de soft skills ontbreken.
Een CISO: Chief Information Security Officer. Ik ken maar weinig organisaties waar de Chief niet in het management zit.

De CFO, CTO, CRO en COO zijn normaliter functies voor mensen die ruim ervaring hebben, in het management zitten en over zowel bedrijfskundige- als soft skills beheersen. Kan heel goed dat jij die ook bezit natuurlijk, maar ik ken weinig CFO’s met maar 3 jaar ervaring. Of een CTO die rapporteert aan de CFO, of de COO die rapporteert aan de CFO.

Overigens geef je aan dat je veel audits hebt en incidenten, dat zijn hele operationele activiteiten. Een CISO is een strategisch leider en een ISO een uitvoerend specialist, en dat laatste is waar veel bedrijven naar op zoek zijn.

Je bent hoe dan ook goed bezig in een vakgebied wat onwijs interessant is. Lekker meters maken en ervaring opdoen! Werken als CISO bij de gemeente is altijd wel een leuke klus (zelf ook meerdere malen gedaan in het verleden), en als je rondom Het Gooi werkt, is er ook nog een grote kans dat ik met je voorganger samen heb gewerkt.

• Z___Z
  • Niet online
Orangelights23 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:15:
[...]

Een CISO: Chief Information Security Officer. Ik ken maar weinig organisaties waar de Chief niet in het management zit.

De CFO, CTO, CRO en COO zijn normaliter functies voor mensen die ruim ervaring hebben, in het management zitten en over zowel bedrijfskundige- als soft skills beheersen. Kan heel goed dat jij die ook bezit natuurlijk, maar ik ken weinig CFO’s met maar 3 jaar ervaring. Of een CTO die rapporteert aan de CFO, of de COO die rapporteert aan de CFO.

Overigens geef je aan dat je veel audits hebt en incidenten, dat zijn hele operationele activiteiten. Een CISO is een strategisch leider en een ISO een uitvoerend specialist, en dat laatste is waar veel bedrijven naar op zoek zijn.

Je bent hoe dan ook goed bezig in een vakgebied wat onwijs interessant is. Lekker meters maken en ervaring opdoen! Werken als CISO bij de gemeente is altijd wel een leuke klus (zelf ook meerdere malen gedaan in het verleden), en als je rondom Het Gooi werkt, is er ook nog een grote kans dat ik met je voorganger samen heb gewerkt.
Als je de overheid met een commerciële organisatie vergelijkt, dan is een gemeente een business unit. C level functies zijn er vrijwel niet op business unit level. Dat zijn hoogstens VP level functies. Een VP van een grote BU kan overigens wel meer verantwoordelijkheid en scope hebben dan een kleine coöperatie.

Maar goed C level titels zeggen dus niks zonder te weten wat de grootte van een organisatie is. En daarmee is het ook niet te zeggen of een C level salaris wel of niet markt conform is.

Voor de beurs genoteerde bedrijven kan je de C level salarissen overigen gewoon opzoeken. Maar goed dat is al helemaal niet vergelijkbaar met een gemeente, want je zit vrijwel altijd boven de Balkenende norm.

• CVTTPD2DQ
Z___Z schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:30:
ls je de overheid met een commerciële organisatie vergelijkt, dan is een gemeente een business unit.
offtopic:
Alleen is ook dat een scheve analogie, want in het huis van Thorbecke zijn de gemeenten een aparte bestuurslaag, die niet "ondergeschikt" zijn aan de Rijksoverheid. De gemeenten zijn verantwoording schuldig aan de gekozen gemeenteraad, niet aan de Minister-President. (waarbij de Rijksoverheid middels het Gemeentefonds wel weer de touwtjes in handen heeft). In dat opzicht is een Gemeente eerder een onafhankelijk bedrijf.

Ik denk dat je met dit soort vergelijkingen een vierkant blokje in een rond gaatje probeert te slaan, omdat je de terminologie rond het beroep CISO ziet verwateren. Laat het gaan, zo lopen dit soort dingen nou eenmaal, zeker in een snel groeiend vakgebied. Iemand die websites bouwt is tegenwoordig ook een "software engineer", daar hoor je niemand over.

Edit: ik zie nu dat ik je heb verward met Orangelights23, excuus.

[ Voor 3% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 30-11-2025 13:57 ]

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Orangelights23 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:25:
[...]

Heb je ook een lijstje? Want een paar jaar meer ervaring en rond de 4-4,5K verdienen binnen de cybersecurity bij een bank is niet heel hoog (ben zelf CISO geweest bij twee fintechs in Europa). En je werkgever kennende, en waarschijnlijk ook je baas, moet dat wel echt met uit te halen zijn.
Ik zit wel iets hoger dan dat, maar qua totaalpakket geen wereld van verschil in mijn optiek.
Probleem is, zit al op de juiste plek (CISO office) maar weinig tot geen doorgroei in deze rol omdat je binnen de jaarlijkse stappen zit. Uitmuntende beoordelingen of schaal omhoog zit er niet in komende jaren.
Members only:
Zie ook mijn post van mei dit jaar. Heb dus een correctie ten opzichte van collega's gehad.
Per 1/1/2026 komt er 4% bij (CAO), per 1/4/2026 2,5% (jaarlijkse beoordeling) en 1/6/2026 ook weer 2% (ook CAO). Dus ga er zo'n 7k op vooruit bruto komend jaar, maar dit geldt dus voor (vrijwel) iedereen binnen de bank. Dus groei tov de markt. Qua scholing overigens weinig stappen gezet, komt er niet aan toe (werkdruk).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12 12:22
Gezien we nu toch zo lekker in de security arbeidsvoorwaarden zitten, een update van mijn kant.
Aankomende jaren blijft groei mogelijk, zowel qua salaris als qua ontwikkeling of soft- en hardskills gebied. CAO verhogingen blijven ook rustig doorgaan.
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Batiatus op 03-12-2025 15:24 ]

• loldave87
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-12 23:21
Ik heb net mijn eindjaargesprek achter de rug. Laatste 3 jaren behoorlijk wat stappen gemaakt. Wat vinden jullie? Marktconform?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: <5 jaar, 2J9M in mijn huidige rol
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Big Finance
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 21
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40min
• Thuiswerken: 3 dagen thuis, 1 dag op kantoor
• Werkdruk: 7-8/10

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.207
• Vakantiegeld: € 4.038
• Bonus, toeslagen, etc: €489
• Dertiende/veertiende maand: € 4.207
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65.517

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 3.5% werknember / 21.5% werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: NS Business card
• Overige: Stufi aflossen regeling met je 13e maand/ikb t/m 1500 per jaar.
1500 euro ontwikkelingsbudget

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Batiatus schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:26:
Gezien we nu toch zo lekker in de security arbeidsvoorwaarden zitten, een update van mijn kant.
Aankomende jaren blijft groei mogelijk, zowel qua salaris als qua ontwikkeling of soft- en hardskills gebied. CAO verhogingen blijven ook rustig doorgaan.

***members only***
Members only:

• Batiatus
Members only:

• CVTTPD2DQ
loldave87 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:52:
Ik heb net mijn eindjaargesprek achter de rug. Laatste 3 jaren behoorlijk wat stappen gemaakt. Wat vinden jullie? Marktconform?
Members only:

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Members only:

[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 03-12-2025 13:51 ]

• Batiatus
Aangepast.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:50
Batiatus schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:26:

***members only***
Mooi salaris! Dat ga je elders niet snel krijgen. Ik zou op de lange termijn inzetten op deze organisatie want want qua verloning zit je echt goed.

Idempotent.

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:44
Al een langere tijd het topic gevolgd te hebben hierbij mijn bijdrage. Begin volgend jaar functioneringsgesprek ik ben benieuwd welke stappen ik ga zetten.
Members only: title

• Tehh
  • Niet online
ExoFun schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:28:
Al een langere tijd het topic gevolgd te hebben hierbij mijn bijdrage. Begin volgend jaar functioneringsgesprek ik ben benieuwd welke stappen ik ga zetten.

***members only***
Members only:

• ExoFun
Members only: title

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Nu snap ik het weer niet....
655 bruto per maand lease bedrag en je normlease bedrag is 971. Krijg je dan 971-655=316 brutto bij je salaris erbij? (omdat je dit gedeelte van je budget niet verbruikt)

• ExoFun
Tylen schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:56:
[...]

Nu snap ik het weer niet....
655 bruto per maand lease bedrag en je normlease bedrag is 971. Krijg je dan 971-655=316 brutto bij je salaris erbij? (omdat je dit gedeelte van je budget niet verbruikt)
Nee dat gedeelte krijg ik niet extra uitgekeerd het is volgens het maximum wat ik kan uitkiezen als ik een nieuw contract/auto wil heb deze vanuit de pool gekregen met een gunstige bijtelling.

[ Voor 6% gewijzigd door ExoFun op 08-12-2025 12:18 ]

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:47
ExoFun schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:17:
[...]

Nee dat gedeelte krijg ik niet extra uitgekeerd het is volgens het maximum wat ik kan uitkiezen als ik een nieuw contract/auto wil heb deze vanuit de pool gekregen met een gunstige bijtelling.
Die 655 is de bijtelling gok ik dan?
Dat telt niet mee in je salaris :+ In plaats daarvan moet je 12x je normleasebedrag opgeven.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• ExoFun
vuurtjih schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:21:
[...]

Die 655 is de bijtelling gok ik dan?
Dat telt niet mee in je salaris :+ In plaats daarvan moet je 12x je normleasebedrag opgeven.
Yes dan had ik het verkeerd begrepen. Ik heb het nu aangepast en de juiste getallen opgeteld als package.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ExoFun schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:17:
[...]

Raar. Je krijgt 971 per maand voor de auto. Dan moet je voor het verschil wel gecompenseerd worden (vind ik ;))

• Tehh
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:05:
[...]

Raar. Je krijgt 971 per maand voor de auto. Dan moet je voor het verschil wel gecompenseerd worden (vind ik ;))
Daar zijn sommige werkgevers nu eenmaal heel raar in. Ik heb een héél hoog leasebudget (1275 ex brandstof) maar als ik in een picanto wil rijden dan is het restant gewoon voordeel voor de baas.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Tehh schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:12:
[...]

Daar zijn sommige werkgevers nu eenmaal heel raar in. Ik heb een héél hoog leasebudget (1275 ex brandstof) maar als ik in een picanto wil rijden dan is het restant gewoon voordeel voor de baas.
Hoe staat dat dan in je arbeidsonctract? Die auto is gewoon onderdeel van je salaris.

Wat gebeurt er dan als je geen auto wil?

* Kalentum heeft geen ervaring met leaseauto's

• assje
Kalentum schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:28:
Die auto is gewoon onderdeel van je salaris.

De bijtelling is onderdeel van je salaris, de kosten van de auto zelf niet. Bij veel (niet alle) werkgevers kan je kiezen voor een mobiliteitsvergoeding als je geen gebruik maakt van een leaseauto. Deze mobiliteitsvergoeding is vrijwel altijd lager dan de kosten van een leaseauto. In mijn arbeidscontract staat overigens helemaal niets over een leaseauto.

Volgens mij is het ook niet gebruikelijk om onbenut leasebudget uitbetaald te krijgen. Er is ook geen logica voor naar mijn mening.

Bij mijn werkgever is de acceptatie van leaseauto op basis van cataloguswaarde (60k geloof ik). Als ik mijn best doe om de leaseauto met de hoogste leaseprijs uit te zoeken dan kunnen de kosten véél hoger uitkomen dan de €900 mobiliteitsvergoeding die ik krijg.

[ Voor 26% gewijzigd door assje op 08-12-2025 13:59 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

assje schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:52:
[...]

De bijtelling is onderdeel van je salaris, de kosten van de auto zelf niet. Bij veel (niet alle) werkgevers kan je kiezen voor een mobiliteitsvergoeding als je geen gebruik maakt van een leaseauto. Deze mobiliteitsvergoeding is vrijwel altijd lager dan de kosten van een leaseauto.

Volgens mij is het ook heel zeldzaam om "niet benut leasebudget" uitbetaald te krijgen. Er is ook geen logica voor naar mijn mening.

Bij mijn werkgever is de acceptatie van leaseauto op basis van cataloguswaarde (60k geloof ik). Als ik mijn best doe om de leaseauto met de hoogste leaseprijs uit te zoeken dan kunnen de kosten véél hoger uitkomen dan de €900 mobiliteitsvergoeding die ik krijg.
Ik ben niet anders gewend dat het verschil wel uitbetaald word. En het word hier (in dit topic) toch ook opgeteld bij het totaal plaatje......

• assje
Tylen schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:58:
Ik ben niet anders gewend dat het verschil wel uitbetaald word. En het word hier (in dit topic) toch ook opgeteld bij het totaal plaatje......
OK ik nog nooit gehoord. Snap de incentive voor de werkgever ook niet zo tenzij je bijvoorbeeld 50% krijgt (dan incentive voor werknemer om kosten werkgever te beperken.Je kan een auto ook buiten de bijtelling houden dan is het natuurlijk erg krom om dat als salaris te tellen.

Ik laat mijn mobiliteitsvergoeding uitbetalen en ga op mijn fiets naar het werk; dan zie ik het wel als salaris.

[ Voor 16% gewijzigd door assje op 08-12-2025 14:09 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tylen schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:58:
[...]

En ik niet anders dan dat het evt verschil voordeel voor de baas is. YMMV dus :)
Helaas werkt dat meestal maar 1 kant op: als je onder budget blijft is het voordeel baas, als je er overheen gaat mag je zelf bij lappen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pjotter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:12
assje schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:01:
[...]

OK ik nog nooit gehoord. Snap de incentive voor de werkgever ook niet zo tenzij je bijvoorbeeld 50% krijgt (dan incentive voor werknemer om kosten werkgever te beperken.Je kan een auto ook buiten de bijtelling houden dan is het natuurlijk erg krom om dat als salaris te tellen.

Ik laat mijn mobiliteitsvergoeding uitbetalen en ga op mijn fiets naar het werk; dan zie ik het wel als salaris.
Bij mijn huidige werkgever wordt er een win-win van gemaakt.
Zolang je onder de 75% van je leasebudget blijft krijg je het verschil uitbetaald.
Ik ken ook organisaties waar alle 'ongebruikte' ruimte uitgekeerd wordt.

• assje
Pjotter schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:09:
Ik ken ook organisaties waar alle 'ongebruikte' ruimte uitgekeerd wordt.
Ja die logica begrijp ik dan niet zo. Wellicht wordt die uitkering buiten pensioengevend salaris gehouden maar er zullen toch sociale lasten verschuldigd zijn. Dus hoe goedkoper de auto van de werknemer hoe slechter de werkgever af is.

[ Voor 4% gewijzigd door assje op 08-12-2025 15:40 ]

• jongetje
assje schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:36:
[...]

Ja die logica begrijp ik dan niet zo. Wellicht wordt die uitkering buiten pensioengevend salaris gehouden maar er zullen toch sociale lasten verschuldigd zijn. Dus hoe goedkoper de auto van de werknemer hoe slechter de werkgever af is.
Je kunt het toch bruto uitkeren als soort bonus. Dan valt het buiten het salaris voor pensioen, sociale lasten, etc.

• assje
jongetje schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:58:
Je kunt het toch bruto uitkeren als soort bonus. Dan valt het buiten het salaris voor pensioen, sociale lasten, etc.
Buiten pensioen kan (afhankelijk van CAO), sociale lasten wettelijk niet; kost de werkgever ca 14-17%.
https://www.rijksoverheid...heffing-premies-werkgever

[ Voor 3% gewijzigd door assje op 08-12-2025 17:11 ]

• Tehh
  • Niet online
Kalentum schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:28:
[...]

Hoe staat dat dan in je arbeidsonctract? Die auto is gewoon onderdeel van je salaris.

* Kalentum heeft geen ervaring met leaseauto's
In mijn arbeidscontract staat dat ik val onder leasecategorie B (A is director of hoger, B is regulier en C is 'eigenlijk geen recht op een leaseauto maar je krijgt toch een leaseauto dus hier is een Polo').
Meer staat er niet in.
In de leaseovereenkomst staat eigenlijk ook vrij weinig. Het bedrag staat er bijv. niet in, dat wijzigt namelijk nogal eens. Wel dat je als een goed huisvader er voor moet zorgen en dat soort onzin. De eerste schade is voor rekening van de werkgever en boetes worden 1 op 1 doorbelast.
Maar als ik nu weg wil (ik heb nét een nieuwe auto), dan kan ik gewoon weg. Sleutels inleveren en klaar. En ik rijd bepaald geen courante / populaire auto, dus die blijft dan gewoon 3,5 jaar in de 'pool'. Het is niet dat ik dan de leaseauto moet meenemen / afkopen (wat bij mijn vorige werkgever wél het geval was). Ik heb ook geen restrictie op merk of uitstoot ofzo. Maar dus ook geen 'uitruil' mogelijkheden.
Als ik geen auto wil. Prima, dan niet. Zo heeft 'mijn' directeur geen auto. Die woont namelijk in het centrum van de stad waar ons kantoor zit met lange wachttijden voor parkeervergunningen. Als ze een keer naar een overleg moet dan rijd ze wel met mij of een andere collega mee. Dat is minder dan 1x per maand.

Voor mij is de auto dus geen onderdeel van mijn salaris, maar wél een (hele mooie/dikke) secundaire arbeidsvoorwaarde. Ik tel hem ook wel mee in mijn totale 'package', al is het maar omdat wanneer ik switch ik al deze details natuurlijk niet ga vertellen aan mijn nieuwe werkgever.

[ Voor 4% gewijzigd door Tehh op 08-12-2025 19:04 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tehh schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:12:
[...]

Mijn vrouw heeft ook een vrij hoog budget (Audi Q4/BMW iX1) , maar zij rijdt nu een ID3 uit de pool , dat scheelt alles bij elkaar 400 netto per maand (bijtelling + uitkering deel lease budget).
Parttime bijdrage omdat ze 3 dagen werkt zit er ook in verdisconteerd.
Zal dus bij iedere werkgever weer anders zijn.

We hadden al een goede prive auto, anders hadden we wellicht een andere keuze gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 08-12-2025 19:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• ExoFun
Moeten we nou het lease budget bij de totale package als het niet uitbetaald wordt en alleen je bijtelling van je inkomsten afsnoept?

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

matroosoft

Lone Christian

Vriendjes en vriendinnetjes, kunnen we leasebudgetten en bonussen weer laten voor wat het is? O+
Pagina: 1 ... 216 217 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.