“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
“Ik beloof plechtig dat in mijn salaris op got zal posten, tenminste twee schalen lager dan gecontracteerd.”assje schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:44:
[...]
En niet posten in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er?" dan
De EU heeft recent een voorstel aangenomen over loontransparantie. Die zou eigenlijk al in 2026 moeten ingaan, maar is in Nederland (uiteraard) uitgesteld tot 2027.Kurkentrekker schreef op maandag 17 november 2025 @ 23:22:
Hoezo geen scheve gezichten? Delen jullie de salarissen onderling? Gaan de loonstrookjes hier via het prikbord? Nee? Mooi. Betaal me dan gewoon wat ik waard ben.
Ik vind het helemaal niet zo gek als een bedrijf daar nu al op voorsorteert in het aannamebeleid.
assje schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:44:
[...]
En niet posten in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er?" dan
Ik heb een bepaling in mijn arbeidscontract staan die expliciet verbied om de exact hoogte van mijn beloning te bespreken met collega's (of online fora zoals deze). Er staat expliciet beloning, dat gaat verder dan enkel salaris.Kurkentrekker schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:00:
“Ik beloof plechtig dat in mijn salaris op got zal posten, tenminste twee schalen lager dan gecontracteerd.”
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
De vraag is waarom zo'n clausule noodzakelijk is. De enige uitleg die ik er voor kan vinden is dat het loonhuis niet goed is opgebouwd, en dat de werkgever weinig behoefte heeft om dit te wijzigen.JaQ schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:48:
[...]
[...]
Ik heb een bepaling in mijn arbeidscontract staan die expliciet verbied om de exact hoogte van mijn beloning te bespreken met collega's (of online fora zoals deze). Er staat expliciet beloning, dat gaat verder dan enkel salaris.
Wat is de consequentie indien je je niet aan deze regel houdt?
Stel dat je beweert dat je een afdruk van iedereens salaris bij de printer vond, dan kan je alsnog vrijuit spreken
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Vind ik ook erg bijzonder. Kan natuurlijk ook 2 kanten op werken zodat de mensen die laag ingeschaald zijn niet weten dat hun collega's meer verdienen.fonsoy schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:42:
[...]
De vraag is waarom zo'n clausule noodzakelijk is. De enige uitleg die ik er voor kan vinden is dat het loonhuis niet goed is opgebouwd, en dat de werkgever weinig behoefte heeft om dit te wijzigen.
Wat is de consequentie indien je je niet aan deze regel houdt?
Stel dat je beweert dat je een afdruk van iedereens salaris bij de printer vond, dan kan je alsnog vrijuit spreken
Bij de overheid is dat totaal anders, die weten precies van elkaar in welke functie en salarisschaal ze zitten. Dat staat bijna in hun handtekening
Iets met concurrentie positie en belangrijke mensen kunnen behouden.
Is voor een doorsnee engineer misschien niet heel erg relevant (die zijn er genoeg), maar een corporate policy geldt nou eenmaal voor iedereen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
nouja uiteindelijk is de enige die profiteert van een regeling dat je niet met elkaar mag spreken over salaris, de werkgever.The Eagle schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:54:
Dergelijke clausule lijkt me zeker voor strategische of andere hoge functies redelijk normaal. Zeker als het bijvoorbeeld een internationaal bedrijf betreft wat zijn stoel heeft in bijvoorbeeld de US of India.
Iets met concurrentie positie en belangrijke mensen kunnen behouden.
Is voor een doorsnee engineer misschien niet heel erg relevant (die zijn er genoeg), maar een corporate policy geldt nou eenmaal voor iedereen
Er zullen altijd verschillen zijn. Neem bijvoorbeeld collega's die via een recruiter zijn binnengehaald en daarna vast in dienst zijn genomen. Die recruiter is lang niet altijd gebonden aan een CAO loon omdat het een tijdelijke functie is. Maar als diegene uiteindelijk in vaste dienst komt wil hij/zij ook niet in salaris achteruit.doebbalapoent11 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:12:
[...]
nouja uiteindelijk is de enige die profiteert van een regeling dat je niet met elkaar mag spreken over salaris, de werkgever.
Het ligt er maar net aan hoe goed je kunt onderhandelen 😎 En weten wat je waard bent.
Helemaal niet mee eens, over dat een policy voor iedereen geldt. Want dan zouden ze ook riante bonusregelingen, lease-wagens, kredietkaarten en business-class zakenreizen aan het proletariaat moeten aanbieden.The Eagle schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:54:
Dergelijke clausule lijkt me zeker voor strategische of andere hoge functies redelijk normaal. Zeker als het bijvoorbeeld een internationaal bedrijf betreft wat zijn stoel heeft in bijvoorbeeld de US of India.
Iets met concurrentie positie en belangrijke mensen kunnen behouden.
Is voor een doorsnee engineer misschien niet heel erg relevant (die zijn er genoeg), maar een corporate policy geldt nou eenmaal voor iedereen
Bovendien zul je in de echt hoge functies ook over bedrijfsbrede HR zaken praten waarbij loonhuizen e.d. meegenomen worden in het MT.
Het is juist iets waar iedereen met de werkgever eigen afspraken over maakt.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Als er echt een salarishuis is met schalen en treden dan moet elke medewerker daar inzitten. Zeker bij grote organisaties wordt daar echt geen uitzondering in gemaakt en zorgt een externe recruiter alleen dat je op gesprek komt en gaan de slarisonderhandleingen/gesprekken met de interne HR mensen. En als dat niet past kom je dus niet in dienst. Ik heb ook weleens gesolliciteerd en die gingen voor mij echt niet hun salarisschalen ophogen en zijn er dus ook niet uitgekomen. Zeker nu de arbeidsmarkt steeds meer groter wordt met minder vacatures en tientallen mensen die op de vacatures reageren nemen ze dan gewoon iemand anders die wel met minder genoegen neemt.njitter schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:15:
[...]
Er zullen altijd verschillen zijn. Neem bijvoorbeeld collega's die via een recruiter zijn binnengehaald en daarna vast in dienst zijn genomen. Die recruiter is lang niet altijd gebonden aan een CAO loon omdat het een tijdelijke functie is. Maar als diegene uiteindelijk in vaste dienst komt wil hij/zij ook niet in salaris achteruit.
Het ligt er maar net aan hoe goed je kunt onderhandelen 😎 En weten wat je waard bent.
Als men geen scheve gezichten wil moeten ze iedereen naar waarde betalen en ook kunnen beargumenteren wanneer iemand meer/minder geld krijgt dan een collega.nandosie schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:16:
[...]
Toevallig vandaag weer terugkoppeling gehad ( ze willen het arbeidsvoorwaardelijk een soortvan rond hebben voordat ik een 2e gesprek in ga ) 4250 is hun senior salaris en ze willen intern geen scheve gezichten ( kan ik begrijpen ) ze zouden met 4250 al royaal betalen, zelf ook al aangegeven dat ik t karig vind voor wat ik te bieden heb.
Er zijn functieschalen en binnen die schalen zijn bandbreedtes van salaris en secundaire voorwaarden. Echter, die verschillen per land.fonsoy schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:42:
[...]
De vraag is waarom zo'n clausule noodzakelijk is. De enige uitleg die ik er voor kan vinden is dat het loonhuis niet goed is opgebouwd, en dat de werkgever weinig behoefte heeft om dit te wijzigen.
Wat is de consequentie indien je je niet aan deze regel houdt?
Stel dat je beweert dat je een afdruk van iedereens salaris bij de printer vond, dan kan je alsnog vrijuit spreken
Voor een internationaal bedrijf met mensen in zo ongeveer ieder content (niet in Antarctica uiteraard) is een uniform centraal loonhuis wel lastig. De "cost of living" in Portugal (om het Europees te houden) is anders dan in Denemarken. Daarnaast zijn sommige secundaire voorwaarden gekoppeld aan persoonlijke prestaties. Dat zorgt er voor dat vergelijken erg lastig is.
Persoonlijk zit ik er niet echt mee. Ik denk dat ik prima betaald krijg voor wat ik doe. Of een collega in een ander land met dezelfde functie (want die zijn er niet in NL) meer of minder krijgt veranderd mijn manier van werken (of tevredenheid) niet. Van mensen in dezelfde schaal in Nederland vind ik het ook niet interessant omdat zij echt ander werk doen dan ik.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Behoorlijk veel organisaties wijken hier van af. Kijk voor het gemak naar verzekeraars, achmea e.d. Die hebben een prima CAO t/m schaal K. Maar een enterprise architect, senior PM en hoger management valt daar buiten.jongetje schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:41:
[...]
Als er echt een salarishuis is met schalen en treden dan moet elke medewerker daar inzitten. Zeker bij grote organisaties wordt daar echt geen uitzondering in gemaakt en zorgt een externe recruiter alleen dat je op gesprek komt en gaan de slarisonderhandleingen/gesprekken met de interne HR mensen. En als dat niet past kom je dus niet in dienst. Ik heb ook weleens gesolliciteerd en die gingen voor mij echt niet hun salarisschalen ophogen en zijn er dus ook niet uitgekomen. Zeker nu de arbeidsmarkt steeds meer groter wordt met minder vacatures en tientallen mensen die op de vacatures reageren nemen ze dan gewoon iemand anders die wel met minder genoegen neemt.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: Midden 30
• Opleiding: MBO ICT 4
• Werkervaring: ~ 15 jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Cloud Engineer
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 8.5 week op jaarbasis (38 uur p/w betaald, 40 werken, dus 1 dag p/m extra)
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: ~ 1 uur met de fiets of 50 min. met OV
• Thuiswerken: 3 dagen p/w
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5542 €
• Vakantiegeld: 8% €
• Bonus, toeslagen, etc: Internetvergoeding, telefoon van de zaak €
• Dertiende/veertiende maand: vaste 13e maand 8.3% €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~78.000 €
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 30% zelf, 70% werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: Vaste reiskostenvergoeding van 24 cent per km.
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~79.000 €
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: Geen / Havo
• Werkervaring: op 17 jarige leeftijd begonnen met fulltime werken in ERP / Automatisering
• (Woon) Locatie: Zeeland / West-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Consultant
• Werkgever/branche: ERP / Microsoft Dynamics Business Central
• (Werk) Locatie(s): Geheel Europa, voornamelijk Nederland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 10u per week
• Thuiswerken: Afhankelijk van project fase 80% haalbaar.
• Werkdruk: Zeer variabel, soms laag soms heel hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4000
• Vakantiegeld: € 3840
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51.840
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar: € Onbekend
• Overige: Leaseauto (Nieuwprijs €34.000), onbeperkt privé kilometers.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
[ Voor 4% gewijzigd door HetisRick op 26-11-2025 09:21 ]
Doe je goed.HetisRick schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:19:
Gisteren heb ik een voortgangsgesprek gehad en daarbij een mooie stap vooruit gemaakt: een salarisverhoging van €500 per maand.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: Geen / Havo
• Werkervaring: op 17 jarige leeftijd begonnen met fulltime werken in ERP / Automatisering
• (Woon) Locatie: Zeeland / West-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Consultant
• Werkgever/branche: ERP / Microsoft Dynamics Business Central
• (Werk) Locatie(s): Geheel Europa, voornamelijk Nederland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 10u per week
• Thuiswerken: Afhankelijk van project fase 80% haalbaar.
• Werkdruk: Zeer variabel, soms laag soms heel hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4000
• Vakantiegeld: € 3840
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51.840
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar: € Onbekend
• Overige: Leaseauto (Nieuwprijs €34.000), onbeperkt privé kilometers.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Doe je beter dan ik. Lekker bezig!HetisRick schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:19:
Gisteren heb ik een voortgangsgesprek gehad en daarbij een mooie stap vooruit gemaakt: een salarisverhoging van €500 per maand.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: Geen / Havo
• Werkervaring: op 17 jarige leeftijd begonnen met fulltime werken in ERP / Automatisering
• (Woon) Locatie: Zeeland / West-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Consultant
• Werkgever/branche: ERP / Microsoft Dynamics Business Central
• (Werk) Locatie(s): Geheel Europa, voornamelijk Nederland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 10u per week
• Thuiswerken: Afhankelijk van project fase 80% haalbaar.
• Werkdruk: Zeer variabel, soms laag soms heel hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4000
• Vakantiegeld: € 3840
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51.840
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend
• Mobiliteit per jaar: € Onbekend
• Overige: Leaseauto (Nieuwprijs €34.000), onbeperkt privé kilometers.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Jij maakt ook nog wel stappen. No worrys. Je wordt nu nog wat onderbetaald wat mij betreft, vraag me af of je wel juist in het cao loonhuis referentie kader bent gezet. PZ afdelingen maken hier enorme fouten mee en schalen mensen lager dan eigenlijk in de CAO mag.Danny Phantom schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:42:
[...]
Doe je beter dan ik. Lekker bezig!
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Bedankt voor het vertrouwenBschnitz schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:50:
[...]
Jij maakt ook nog wel stappen. No worrys. Je wordt nu nog wat onderbetaald wat mij betreft, vraag me af of je wel juist in het cao loonhuis referentie kader bent gezet. PZ afdelingen maken hier enorme fouten mee en schalen mensen lager dan eigenlijk in de CAO mag.
En er is gewoon weinig junior software aanbod in de regio. En nog altijd veel beter dan waar ik ongeveer 1.5j mee begonnen was, op 2750 per maand bij een ander bedrijf en ook het bedrijf en de mensen zijn 100x chiller. Maar ik ben zeker van plan hier komende overleg wel iets mee te gaan doen. Tegen dan ook ruim 2 jaar werk ervaring (en dan nog stages) waardoor iets anders zoeken ook een makkelijkere optie is.
[ Voor 3% gewijzigd door Danny Phantom op 27-11-2025 12:13 ]
comparison is the thief of joy. Niet iedereen krijg zelfde kansen en altijd trots blijven op wat je zelf hebt bereikDanny Phantom schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:55:
[...]
Bedankt voor het vertrouwen
En er is gewoon weinig junior software aanbod in de regio. En nog altijd veel beter dan waar ik ongeveer 1.5j mee begonnen was, op 2750 per maand bij een ander bedrijf en ook het bedrijf en de mensen zijn 100x chiller. Maar ik ben zeker van plan hier komende overleg wel iets mee te gaan doen. Tegen dan ook ruim 2 jaar werk ervaring (en dan nog stages) waardoor iets anders zoeken ook een makkelijkere optie is.
An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris
Vanaf januari:macmellow schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:48:
***members only***
Dankjewel, mooi compliment!Danny Phantom schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:42:
[...]
Doe je beter dan ik. Lekker bezig!
Ik heb, ondanks dat ik veel werk en ontzettend enthousiast en leergierig ben, ook een grote dosis geluk gehad: alle puzzelstukjes zijn precies op hun plek gevallen. Van een bizarre kans op een traineeship als iemand zonder diploma tot aan een nieuwe werkgever die supergoed voor mij zorgt.
Ik zit in een supernichemarkt met grote tekorten, waardoor ik na vier jaar werken al zo’n mooi salaris heb.
Voorop gesteld, ik mag zeker niet klagen!
Toen ik 3 jaar geleden deze switch maakte ging ik er dik 1000 euro bruto per maand op vooruit.
😀😀😀
Heb je ook een lijstje? Want een paar jaar meer ervaring en rond de 4-4,5K verdienen binnen de cybersecurity bij een bank is niet heel hoog (ben zelf CISO geweest bij twee fintechs in Europa). En je werkgever kennende, en waarschijnlijk ook je baas, moet dat wel echt met uit te halen zijn.Stufferdt schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:52:
Ha! Een collega. Gezien het pakket vrij duidelijk waar je werkt. Heb je netjes onderhandeld gezien je werkervaring. Ik zit wat meer in een niche (information security) en verdien niet veel meer met wel een paar jaar meer (specifieke) ervaring. En er komt een mooie verhoging aan ja!
Post je lijstje eens. Want zoals ik het nu lees denk ik van hmmm niet heel goed.Stufferdt schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:52:
Ha! Een collega. Gezien het pakket vrij duidelijk waar je werkt. Heb je netjes onderhandeld gezien je werkervaring. Ik zit wat meer in een niche (information security) en verdien niet veel meer met wel een paar jaar meer (specifieke) ervaring. En er komt een mooie verhoging aan ja!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Onderhandelen heb ik eigenlijk niet gedaanStufferdt schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:52:
Ha! Een collega. Gezien het pakket vrij duidelijk waar je werkt. Heb je netjes onderhandeld gezien je werkervaring. Ik zit wat meer in een niche (information security) en verdien niet veel meer met wel een paar jaar meer (specifieke) ervaring. En er komt een mooie verhoging aan ja!
Had intern gesolliciteerd en ben toen wat schalen omhoog gegaan, dus ik kreeg gewoon het minimum van de schaal aangeboden. En aangezien ik geen specifieke werkervaring had, ben ik daar gewoon mee akkoord gegaan.
Vervolgens natuurlijk wat goede verhogingen door de CAO en jaarlijkse beoordelingen.
Ja, ik kan elders meer verdienen (ik kreeg onlangs een aanbod voor €9000 per maand) maar geld is nooit mijn grootste drijfveer geweest. Al moet ik erbij zeggen dat ik bij dit aanbod vooral geen zin had in de reistijd; dichterbij had ik het misschien wél overwogen.
Ik denk dat de door jou berekende bijdrage in pensioen door je werkgever niet correct is, tenzij je franchise 6.000,- is... Doorgaans is die ongeveer gelijk aan de aow, dus rond de 17k.sOid schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:26:
Het jaar nadert rap het einde, en ik was benieuwd hoe ik er vanaf januari voor sta. Dus hierbij.
Ja, ik kan elders meer verdienen (ik kreeg onlangs een aanbod voor €9000 per maand) maar geld is nooit mijn grootste drijfveer geweest. Al moet ik erbij zeggen dat ik bij dit aanbod vooral geen zin had in de reistijd; dichterbij had ik het misschien wél overwogen.
***members only***
[(Pensioengevend (jaar)salaris - franchise) * bijdrage door werkgever]
Ben je een CISO of een ISO met de functietitel CISO? Veel gemeentes hebben een CISO-functie die voornamelijk operationeel/tactisch aan de slag is en niet in het management team zit, oftewel geen echte Chief ISO. Ik verwacht zelf een ISO, gezien je pas 3 jaar ervaring hebt. Bij de Nederlandse overheid wordt helaas te pas en te onpas gegooid met de functietitel, werkt goed voor de bühnesOid schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:26:
Het jaar nadert rap het einde, en ik was benieuwd hoe ik er vanaf januari voor sta. Dus hierbij.
Ja, ik kan elders meer verdienen (ik kreeg onlangs een aanbod voor €9000 per maand) maar geld is nooit mijn grootste drijfveer geweest. Al moet ik erbij zeggen dat ik bij dit aanbod vooral geen zin had in de reistijd; dichterbij had ik het misschien wél overwogen.
***members only***
Het is overigens een mooi salaris, maar wel als ISO. De Nederlandse overheid betaalt schandalig slecht voor security personeel helaas. Als CISO kun je ook bij private partijen aan de slag, maar het (veel) hogere salaris staat ook gelijk aan meer verantwoordelijkheden en bijbehorende stress.
En wat krijg je daar voor terug? Gewoon voor de leuk of? Hier of daar een taakje meer is prima maar let wel goed op altijd, dit zijn de soort dingen die er bij sommige mensen insluipen. Vermeld altijd bij je gesprekken.Misayo schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:41:
Ik neem steeds meer verantwoordelijkheden op mij en dan zorgt voor meer werkdruk.
Oh thanks ga ik later vandaag even naar kijken. Worstelde al een beetje met die berekening; nooit eerder naar gekeken. Ik weet pas sinds gisteren wat franchise (in deze context) überhaupt isTehh schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:39:
[...]
Ik denk dat de door jou berekende bijdrage in pensioen door je werkgever niet correct is, tenzij je franchise 6.000,- is... Doorgaans is die ongeveer gelijk aan de aow, dus rond de 17k.
[(Pensioengevend (jaar)salaris - franchise) * bijdrage door werkgever]
Hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt. In een politieke organisatie heb je als ambtenaar altijd mensen boven je. Zelfs de CISO Rijk heeft dat (vacature staat trouwens open, dat salaris vind ik wel echt laag). Ik ben niet van mening dat je als CISO per definitie in het MT moet zitten. En ja, CISO bij een overheidsorganisatie met 1200 medewerkers is natuurlijk anders dan CISO bij een multinational met 12000 medewerkers. Maar dat betekent mijns inziens niet dat het werk daardoor per definitie eenvoudiger is. Wel merk ik dat certificeringen zoals CISM maar beperkt aansluiten op het werkveld. Al komt dat ook doordat die erg zijn toegespitst op Amerikaanse bedrijven met een andere werkcultuur dan wij gewend zijn.Orangelights23 schreef op zondag 30 november 2025 @ 07:41:
[...]
Ben je een CISO of een ISO met de functietitel CISO? Veel gemeentes hebben een CISO-functie die voornamelijk operationeel/tactisch aan de slag is en niet in het management team zit, oftewel geen echte Chief ISO.
Overigens beweeg ik voornamelijk op strategisch en tactisch niveau, en de ISO's in mijn organisatie op tactisch en operationeel niveau. Ik sluit regelmatig aan (zeker ook ongevraagd) bij het MT en DT, en adviseer ook politici. 99 van de 100 keer worden mijn adviezen overgenomen. Ik heb op hoofdlijnen het budget dat ik nodig heb om de IB-organisatie te kunnen vormgeven, maar het ontbreekt helaas nog wel eens aan andere resources (met name fte).
Ben wel benieuwd hoe jij die verschillen ziet dan. Formeel heb ik inderdaad niet veel jaren ervaring, maar informeel wel meer. In alle eerlijkheid was ik in het begin ook wel wat onzeker over mijn functioneren. Totdat ik ISO's/TISO's en CISO's van soortgelijke organisaties leerde kennen met veel meer ervaring. Zonder neerbuigend te willen doen, zijn dat toch vaak systeembeheerders die zijn 'doorgestroomd' en op technisch vlak voldoende kennis hebben, maar waarbij de soft skills ontbreken.Ik verwacht zelf een ISO, gezien je pas 3 jaar ervaring hebt. Bij de Nederlandse overheid wordt helaas te pas en te onpas gegooid met de functietitel, werkt goed voor de bühneWel met als gevolg dat mensen denken dat ze CISO-vaardigheden hebben/opdoen, terwijl er enorme verschillen zijn.
Het is niets wat niet al onderdeel is van de functie, het is meer dat je bijvoorbeeld volledig zelfstandig aan de slag bent en voor stakeholders ook het aanspreekpunt bent. Ik ben dus met meer complexe en grotere dingen bezig en ben dan eindverantwoordelijke wat ook wel voor wat meer werkdruk zorgt.Locolau schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:03:
[...]
En wat krijg je daar voor terug? Gewoon voor de leuk of? Hier of daar een taakje meer is prima maar let wel goed op altijd, dit zijn de soort dingen die er bij sommige mensen insluipen. Vermeld altijd bij je gesprekken.
Maar ook daar zal ik in groeien en dan verwacht ik dat de werkdruk weer afneemt.
Op den duur zal het ook mogelijkheden geven om qua schaal nog omhoog te gaan verwacht ik.
29,7k vind ik wel hoog.. maar je ziet het wel bij meer pensioenfondsen, pensioenen niet willen verlagen, geen hogere premie willen, dus dan maar de franchise verhogen. Niemand die doorheeft dat je dan alsnog minder pensioen krijgt...sOid schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:22:
[...]
Oh thanks ga ik later vandaag even naar kijken. Worstelde al een beetje met die berekening; nooit eerder naar gekeken. Ik weet pas sinds gisteren wat franchise (in deze context) überhaupt isVoor mijn CAO is dat trouwens €29700 (in 2026).
[...]
Een CISO: Chief Information Security Officer. Ik ken maar weinig organisaties waar de Chief niet in het management zit.sOid schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:22:
Ben wel benieuwd hoe jij die verschillen ziet dan. Formeel heb ik inderdaad niet veel jaren ervaring, maar informeel wel meer. In alle eerlijkheid was ik in het begin ook wel wat onzeker over mijn functioneren. Totdat ik ISO's/TISO's en CISO's van soortgelijke organisaties leerde kennen met veel meer ervaring. Zonder neerbuigend te willen doen, zijn dat toch vaak systeembeheerders die zijn 'doorgestroomd' en op technisch vlak voldoende kennis hebben, maar waarbij de soft skills ontbreken.
De CFO, CTO, CRO en COO zijn normaliter functies voor mensen die ruim ervaring hebben, in het management zitten en over zowel bedrijfskundige- als soft skills beheersen. Kan heel goed dat jij die ook bezit natuurlijk, maar ik ken weinig CFO’s met maar 3 jaar ervaring. Of een CTO die rapporteert aan de CFO, of de COO die rapporteert aan de CFO.
Overigens geef je aan dat je veel audits hebt en incidenten, dat zijn hele operationele activiteiten. Een CISO is een strategisch leider en een ISO een uitvoerend specialist, en dat laatste is waar veel bedrijven naar op zoek zijn.
Je bent hoe dan ook goed bezig in een vakgebied wat onwijs interessant is. Lekker meters maken en ervaring opdoen! Werken als CISO bij de gemeente is altijd wel een leuke klus (zelf ook meerdere malen gedaan in het verleden), en als je rondom Het Gooi werkt, is er ook nog een grote kans dat ik met je voorganger samen heb gewerkt.
Als je de overheid met een commerciële organisatie vergelijkt, dan is een gemeente een business unit. C level functies zijn er vrijwel niet op business unit level. Dat zijn hoogstens VP level functies. Een VP van een grote BU kan overigens wel meer verantwoordelijkheid en scope hebben dan een kleine coöperatie.Orangelights23 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:15:
[...]
Een CISO: Chief Information Security Officer. Ik ken maar weinig organisaties waar de Chief niet in het management zit.
De CFO, CTO, CRO en COO zijn normaliter functies voor mensen die ruim ervaring hebben, in het management zitten en over zowel bedrijfskundige- als soft skills beheersen. Kan heel goed dat jij die ook bezit natuurlijk, maar ik ken weinig CFO’s met maar 3 jaar ervaring. Of een CTO die rapporteert aan de CFO, of de COO die rapporteert aan de CFO.
Overigens geef je aan dat je veel audits hebt en incidenten, dat zijn hele operationele activiteiten. Een CISO is een strategisch leider en een ISO een uitvoerend specialist, en dat laatste is waar veel bedrijven naar op zoek zijn.
Je bent hoe dan ook goed bezig in een vakgebied wat onwijs interessant is. Lekker meters maken en ervaring opdoen! Werken als CISO bij de gemeente is altijd wel een leuke klus (zelf ook meerdere malen gedaan in het verleden), en als je rondom Het Gooi werkt, is er ook nog een grote kans dat ik met je voorganger samen heb gewerkt.
Maar goed C level titels zeggen dus niks zonder te weten wat de grootte van een organisatie is. En daarmee is het ook niet te zeggen of een C level salaris wel of niet markt conform is.
Voor de beurs genoteerde bedrijven kan je de C level salarissen overigen gewoon opzoeken. Maar goed dat is al helemaal niet vergelijkbaar met een gemeente, want je zit vrijwel altijd boven de Balkenende norm.
Z___Z schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:30:
ls je de overheid met een commerciële organisatie vergelijkt, dan is een gemeente een business unit.
Alleen is ook dat een scheve analogie, want in het huis van Thorbecke zijn de gemeenten een aparte bestuurslaag, die niet "ondergeschikt" zijn aan de Rijksoverheid. De gemeenten zijn verantwoording schuldig aan de gekozen gemeenteraad, niet aan de Minister-President. (waarbij de Rijksoverheid middels het Gemeentefonds wel weer de touwtjes in handen heeft). In dat opzicht is een Gemeente eerder een onafhankelijk bedrijf.
Ik denk dat je met dit soort vergelijkingen een vierkant blokje in een rond gaatje probeert te slaan, omdat je de terminologie rond het beroep CISO ziet verwateren. Laat het gaan, zo lopen dit soort dingen nou eenmaal, zeker in een snel groeiend vakgebied. Iemand die websites bouwt is tegenwoordig ook een "software engineer", daar hoor je niemand over.
Edit: ik zie nu dat ik je heb verward met Orangelights23, excuus.
[ Voor 3% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 30-11-2025 13:57 ]
Ik zit wel iets hoger dan dat, maar qua totaalpakket geen wereld van verschil in mijn optiek.Orangelights23 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:25:
[...]
Heb je ook een lijstje? Want een paar jaar meer ervaring en rond de 4-4,5K verdienen binnen de cybersecurity bij een bank is niet heel hoog (ben zelf CISO geweest bij twee fintechs in Europa). En je werkgever kennende, en waarschijnlijk ook je baas, moet dat wel echt met uit te halen zijn.
Probleem is, zit al op de juiste plek (CISO office) maar weinig tot geen doorgroei in deze rol omdat je binnen de jaarlijkse stappen zit. Uitmuntende beoordelingen of schaal omhoog zit er niet in komende jaren.
Per 1/1/2026 komt er 4% bij (CAO), per 1/4/2026 2,5% (jaarlijkse beoordeling) en 1/6/2026 ook weer 2% (ook CAO). Dus ga er zo'n 7k op vooruit bruto komend jaar, maar dit geldt dus voor (vrijwel) iedereen binnen de bank. Dus groei tov de markt. Qua scholing overigens weinig stappen gezet, komt er niet aan toe (werkdruk).
😀😀😀
Aankomende jaren blijft groei mogelijk, zowel qua salaris als qua ontwikkeling of soft- en hardskills gebied. CAO verhogingen blijven ook rustig doorgaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Batiatus op 03-12-2025 15:24 ]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: <5 jaar, 2J9M in mijn huidige rol
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Big Finance
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 21
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40min
• Thuiswerken: 3 dagen thuis, 1 dag op kantoor
• Werkdruk: 7-8/10
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.207
• Vakantiegeld: € 4.038
• Bonus, toeslagen, etc: €489
• Dertiende/veertiende maand: € 4.207
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65.517
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 3.5% werknember / 21.5% werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: NS Business card
• Overige: Stufi aflossen regeling met je 13e maand/ikb t/m 1500 per jaar.
1500 euro ontwikkelingsbudget
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Batiatus schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:26:
Gezien we nu toch zo lekker in de security arbeidsvoorwaarden zitten, een update van mijn kant.
Aankomende jaren blijft groei mogelijk, zowel qua salaris als qua ontwikkeling of soft- en hardskills gebied. CAO verhogingen blijven ook rustig doorgaan.
***members only***
loldave87 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:52:
Ik heb net mijn eindjaargesprek achter de rug. Laatste 3 jaren behoorlijk wat stappen gemaakt. Wat vinden jullie? Marktconform?
Mooi salaris! Dat ga je elders niet snel krijgen. Ik zou op de lange termijn inzetten op deze organisatie want want qua verloning zit je echt goed.Batiatus schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:26:
Gezien we nu toch zo lekker in de security arbeidsvoorwaarden zitten, een update van mijn kant.
Aankomende jaren blijft groei mogelijk, zowel qua salaris als qua ontwikkeling of soft- en hardskills gebied. CAO verhogingen blijven ook rustig doorgaan.
***members only***
Idempotent.
ExoFun schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:28:
Al een langere tijd het topic gevolgd te hebben hierbij mijn bijdrage. Begin volgend jaar functioneringsgesprek ik ben benieuwd welke stappen ik ga zetten.
***members only***
Nu snap ik het weer niet....
655 bruto per maand lease bedrag en je normlease bedrag is 971. Krijg je dan 971-655=316 brutto bij je salaris erbij? (omdat je dit gedeelte van je budget niet verbruikt)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee dat gedeelte krijg ik niet extra uitgekeerd het is volgens het maximum wat ik kan uitkiezen als ik een nieuw contract/auto wil heb deze vanuit de pool gekregen met een gunstige bijtelling.Tylen schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:56:
[...]
Nu snap ik het weer niet....
655 bruto per maand lease bedrag en je normlease bedrag is 971. Krijg je dan 971-655=316 brutto bij je salaris erbij? (omdat je dit gedeelte van je budget niet verbruikt)
[ Voor 6% gewijzigd door ExoFun op 08-12-2025 12:18 ]
Die 655 is de bijtelling gok ik dan?ExoFun schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:17:
[...]
Nee dat gedeelte krijg ik niet extra uitgekeerd het is volgens het maximum wat ik kan uitkiezen als ik een nieuw contract/auto wil heb deze vanuit de pool gekregen met een gunstige bijtelling.
Dat telt niet mee in je salaris
1+15 | PS5
Yes dan had ik het verkeerd begrepen. Ik heb het nu aangepast en de juiste getallen opgeteld als package.vuurtjih schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:21:
[...]
Die 655 is de bijtelling gok ik dan?
Dat telt niet mee in je salarisIn plaats daarvan moet je 12x je normleasebedrag opgeven.
Raar. Je krijgt 971 per maand voor de auto. Dan moet je voor het verschil wel gecompenseerd worden (vind ikExoFun schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:17:
[...]
Nee dat gedeelte krijg ik niet extra uitgekeerd het is volgens het maximum wat ik kan uitkiezen als ik een nieuw contract/auto wil heb deze vanuit de pool gekregen met een gunstige bijtelling.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Daar zijn sommige werkgevers nu eenmaal heel raar in. Ik heb een héél hoog leasebudget (1275 ex brandstof) maar als ik in een picanto wil rijden dan is het restant gewoon voordeel voor de baas.Tylen schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:05:
[...]
Raar. Je krijgt 971 per maand voor de auto. Dan moet je voor het verschil wel gecompenseerd worden (vind ik)
Hoe staat dat dan in je arbeidsonctract? Die auto is gewoon onderdeel van je salaris.Tehh schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:12:
[...]
Daar zijn sommige werkgevers nu eenmaal heel raar in. Ik heb een héél hoog leasebudget (1275 ex brandstof) maar als ik in een picanto wil rijden dan is het restant gewoon voordeel voor de baas.
Wat gebeurt er dan als je geen auto wil?
* Kalentum heeft geen ervaring met leaseauto's
De bijtelling is onderdeel van je salaris, de kosten van de auto zelf niet. Bij veel (niet alle) werkgevers kan je kiezen voor een mobiliteitsvergoeding als je geen gebruik maakt van een leaseauto. Deze mobiliteitsvergoeding is vrijwel altijd lager dan de kosten van een leaseauto. In mijn arbeidscontract staat overigens helemaal niets over een leaseauto.Kalentum schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:28:
Die auto is gewoon onderdeel van je salaris.
Wat gebeurt er dan als je geen auto wil?
Volgens mij is het ook niet gebruikelijk om onbenut leasebudget uitbetaald te krijgen. Er is ook geen logica voor naar mijn mening.
Bij mijn werkgever is de acceptatie van leaseauto op basis van cataloguswaarde (60k geloof ik). Als ik mijn best doe om de leaseauto met de hoogste leaseprijs uit te zoeken dan kunnen de kosten véél hoger uitkomen dan de €900 mobiliteitsvergoeding die ik krijg.
[ Voor 26% gewijzigd door assje op 08-12-2025 13:59 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik ben niet anders gewend dat het verschil wel uitbetaald word. En het word hier (in dit topic) toch ook opgeteld bij het totaal plaatje......assje schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:52:
[...]
De bijtelling is onderdeel van je salaris, de kosten van de auto zelf niet. Bij veel (niet alle) werkgevers kan je kiezen voor een mobiliteitsvergoeding als je geen gebruik maakt van een leaseauto. Deze mobiliteitsvergoeding is vrijwel altijd lager dan de kosten van een leaseauto.
Volgens mij is het ook heel zeldzaam om "niet benut leasebudget" uitbetaald te krijgen. Er is ook geen logica voor naar mijn mening.
Bij mijn werkgever is de acceptatie van leaseauto op basis van cataloguswaarde (60k geloof ik). Als ik mijn best doe om de leaseauto met de hoogste leaseprijs uit te zoeken dan kunnen de kosten véél hoger uitkomen dan de €900 mobiliteitsvergoeding die ik krijg.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
OK ik nog nooit gehoord. Snap de incentive voor de werkgever ook niet zo tenzij je bijvoorbeeld 50% krijgt (dan incentive voor werknemer om kosten werkgever te beperken.Je kan een auto ook buiten de bijtelling houden dan is het natuurlijk erg krom om dat als salaris te tellen.Tylen schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:58:
Ik ben niet anders gewend dat het verschil wel uitbetaald word. En het word hier (in dit topic) toch ook opgeteld bij het totaal plaatje......
Ik laat mijn mobiliteitsvergoeding uitbetalen en ga op mijn fiets naar het werk; dan zie ik het wel als salaris.
[ Voor 16% gewijzigd door assje op 08-12-2025 14:09 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
En ik niet anders dan dat het evt verschil voordeel voor de baas is. YMMV dusTylen schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:58:
[...]
Ik ben niet anders gewend dat het verschil wel uitbetaald word. En het word hier (in dit topic) toch ook opgeteld bij het totaal plaatje......
Helaas werkt dat meestal maar 1 kant op: als je onder budget blijft is het voordeel baas, als je er overheen gaat mag je zelf bij lappen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij mijn huidige werkgever wordt er een win-win van gemaakt.assje schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:01:
[...]
OK ik nog nooit gehoord. Snap de incentive voor de werkgever ook niet zo tenzij je bijvoorbeeld 50% krijgt (dan incentive voor werknemer om kosten werkgever te beperken.Je kan een auto ook buiten de bijtelling houden dan is het natuurlijk erg krom om dat als salaris te tellen.
Ik laat mijn mobiliteitsvergoeding uitbetalen en ga op mijn fiets naar het werk; dan zie ik het wel als salaris.
Zolang je onder de 75% van je leasebudget blijft krijg je het verschil uitbetaald.
Ik ken ook organisaties waar alle 'ongebruikte' ruimte uitgekeerd wordt.
Ja die logica begrijp ik dan niet zo. Wellicht wordt die uitkering buiten pensioengevend salaris gehouden maar er zullen toch sociale lasten verschuldigd zijn. Dus hoe goedkoper de auto van de werknemer hoe slechter de werkgever af is.Pjotter schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:09:
Ik ken ook organisaties waar alle 'ongebruikte' ruimte uitgekeerd wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door assje op 08-12-2025 15:40 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Je kunt het toch bruto uitkeren als soort bonus. Dan valt het buiten het salaris voor pensioen, sociale lasten, etc.assje schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:36:
[...]
Ja die logica begrijp ik dan niet zo. Wellicht wordt die uitkering buiten pensioengevend salaris gehouden maar er zullen toch sociale lasten verschuldigd zijn. Dus hoe goedkoper de auto van de werknemer hoe slechter de werkgever af is.
Buiten pensioen kan (afhankelijk van CAO), sociale lasten wettelijk niet; kost de werkgever ca 14-17%.jongetje schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:58:
Je kunt het toch bruto uitkeren als soort bonus. Dan valt het buiten het salaris voor pensioen, sociale lasten, etc.
https://www.rijksoverheid...heffing-premies-werkgever
[ Voor 3% gewijzigd door assje op 08-12-2025 17:11 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
In mijn arbeidscontract staat dat ik val onder leasecategorie B (A is director of hoger, B is regulier en C is 'eigenlijk geen recht op een leaseauto maar je krijgt toch een leaseauto dus hier is een Polo').Kalentum schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:28:
[...]
Hoe staat dat dan in je arbeidsonctract? Die auto is gewoon onderdeel van je salaris.
Wat gebeurt er dan als je geen auto wil?
* Kalentum heeft geen ervaring met leaseauto's
Meer staat er niet in.
In de leaseovereenkomst staat eigenlijk ook vrij weinig. Het bedrag staat er bijv. niet in, dat wijzigt namelijk nogal eens. Wel dat je als een goed huisvader er voor moet zorgen en dat soort onzin. De eerste schade is voor rekening van de werkgever en boetes worden 1 op 1 doorbelast.
Maar als ik nu weg wil (ik heb nét een nieuwe auto), dan kan ik gewoon weg. Sleutels inleveren en klaar. En ik rijd bepaald geen courante / populaire auto, dus die blijft dan gewoon 3,5 jaar in de 'pool'. Het is niet dat ik dan de leaseauto moet meenemen / afkopen (wat bij mijn vorige werkgever wél het geval was). Ik heb ook geen restrictie op merk of uitstoot ofzo. Maar dus ook geen 'uitruil' mogelijkheden.
Als ik geen auto wil. Prima, dan niet. Zo heeft 'mijn' directeur geen auto. Die woont namelijk in het centrum van de stad waar ons kantoor zit met lange wachttijden voor parkeervergunningen. Als ze een keer naar een overleg moet dan rijd ze wel met mij of een andere collega mee. Dat is minder dan 1x per maand.
Voor mij is de auto dus geen onderdeel van mijn salaris, maar wél een (hele mooie/dikke) secundaire arbeidsvoorwaarde. Ik tel hem ook wel mee in mijn totale 'package', al is het maar omdat wanneer ik switch ik al deze details natuurlijk niet ga vertellen aan mijn nieuwe werkgever.
[ Voor 4% gewijzigd door Tehh op 08-12-2025 19:04 ]
Mijn vrouw heeft ook een vrij hoog budget (Audi Q4/BMW iX1) , maar zij rijdt nu een ID3 uit de pool , dat scheelt alles bij elkaar 400 netto per maand (bijtelling + uitkering deel lease budget).Tehh schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:12:
[...]
Daar zijn sommige werkgevers nu eenmaal heel raar in. Ik heb een héél hoog leasebudget (1275 ex brandstof) maar als ik in een picanto wil rijden dan is het restant gewoon voordeel voor de baas.
Parttime bijdrage omdat ze 3 dagen werkt zit er ook in verdisconteerd.
Zal dus bij iedere werkgever weer anders zijn.
We hadden al een goede prive auto, anders hadden we wellicht een andere keuze gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 08-12-2025 19:13 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos
Update: van werkgever gewisseld naar puur vast inkomen. Ik wilde meer zekerheid en een nieuwe uitdaging.aapjuh99 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:26:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 5 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps-Engineer
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Heel Nederland
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 1,5u enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2300 3200 4700 5500 5800
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: 80% werkgever
• Mobiliteit per jaar: Lease auto van de zaak (1000EU p/maand bruto)
• Overige: Laptop van de zaak en telefoonkosten vergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29808 37396 52288 69066 75880 bruto
• Winstdeling/bonus: Winstdeling.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 7 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps-Engineer
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 2u enkele reis (max. 1x per week)
• Werkdruk: gemiddeld hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €5350 (5800 bruto bestond grotendeels uit variable inkomen)
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Ja, maandsalaris
• Pensioeninleg per jaar: 80% werkgever via ASR
• Mobiliteit per jaar: Lease auto van de zaak (860EU p/maand bruto)
• Overige: Macbook M4 en iPhone SE van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 80000 bruto
• Winstdeling/bonus: Winstdeling en/of bonus adhv prestaties.
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Inmiddels de jaarlijkse verhoging ook te horen gekregen: 5,5%Csotranme schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:12:
[...]
Onverwacht benaderd voor een mooie stap in mijn carrière en na een lastige sollicitatie procedure uiteindelijk de baan gekregen. Start per 2 juni.
***members only***
Verder ook (vervroegd) sinds vorige maand een vast contract.
Ook mn vorige berekening iets aangepast want die klopte om een of andere reden niet helemaal...
'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport (stage 1 320pk) | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie
Ja. Het is toch verkapt salaris? Dat is tenslotte waarom je die bijtelling betaalt. En die bijtelling is in dit topic volstrekt irrelevant want dat betreft een afspraak die je hebt met de belastingdienst.ExoFun schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:56:
Moeten we nou het lease budget bij de totale package als het niet uitbetaald wordt en alleen je bijtelling van je inkomsten afsnoept?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik ben ervan op de hoogte dat dit een uitschieter is, maar ik denk het daarom juist een interessante toevoeging is en dat meer transparantie goed is voor ons als arbeiders in het algemeen.
De beloning is zeker niet mis maar ik werk vooral in deze hoek omdat het enorm uitdagend is (en ik dat erg leuk en motiverend vind). Ik ben me er regelmatig bewust van dat ik ontzettend geluk heb met dat ik én iets doe wat ik leuk vind én er goed voor betaald krijg.
• Leeftijd: 35-40
• Opleiding: Bachelor + master informatica. 4x AWS cert, 4x GCP certified
• Werkervaring: ~9 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: AI/ML Engineer
• Werkgever/branche: Scale-up
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1.5 uur per rit
• Thuiswerken: 3x per week
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7400
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € Max 10% bonus bij goed gedrag
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 96K - 105k
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 10%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~105-114k
Promotie gekregen. Best wat projecten opgeleverd die impact maken. Veel leuke nieuwe dingen in de pijplijn. Inmiddels mijn team aan het bouwen rondom project management en Salesforce/MuleSoft AI. 2026 ook azure data engineers en scientists aannemen.Phyrozi schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:43:
[...]
Hier eens een update van een "gewone" immigrant, die geen unicorn is. Dus geen Apple, MS, AWS, Meta oid. Bedoel er verder niks mee, buiten het feit dat het wellicht interessant is voor mensen
Inmiddels meer dan een jaar verder en grote verandering doorgemaakt.
We zijn in december 2023 ouders geworden en zijn in mei 2024 naar de Verenigde Staten verhuisd. Mijn vrouw komt daar vandaan. De zomer was erg langzaam voor het vinden van een baan. Eind augustus wat tractie en ik kreeg mooie interviews en 2/2 laatste rondes een aanbieding. Een enorme opluchting voor een jong gezin. We hebben precies het avontuur gekregen wat we wilden. Genoeg spanning voor mij zo.
Ik heb mijn manufacturing, data & ai ervaring mooi weten te vertalen en heb een nieuwe rol bij de grootste US manufacturer van sanitair meubilair, met +- 5000 werknemers in 14 divisies. Qua salaris had het vast beter gekund (andere packages lagen ergens op de 140-160k total comp), maar ik ben blij met de stap en de inhoud van mijn werk biedt ontzettend veel leermogelijkheden. Ik zal voor het bedrijf 14 divisies helpen met het leveragen van automation/ai/data-oplossingen en mag een team opzetten, de vendors managen, wat architecten werk doen qua framework opzetten, use case exploration, businesscases schrijven etc. Ik rapporteer aan een Executive VP, die rapporteert aan de CEO, dus veel exposure.
Ter vertaling van de cijfers: ik zou inschatten dat het leven 1,5-1,7 keer (50%-70%) zo duur is in central New Jersey en ik betaal $1713 belasting (state + federal) op het maandbedrag, wat effectief 19.58% is (bron: ADP calculator die volgens Amerikanen accuraat is). Het besteedbaar inkomen is met 123% toegenomen. Al met al dus een prima stap en genoeg uitdaging! (en ja, je moet wel wat meer cash aanhouden voor de "at will" arbeidsovereenkomst etc).
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding:
- mbo 2 & 3 (metaal)
- BSc Technische Bedrijfskunde (hbo)
- MSc Technology & Operations Management
- MSc Supply Chain Management
• Werkervaring: +- 10 jaar (pre- en post-studie)
• (Woon) Locatie: Princeton/Trenton area, New Jersey, USA
2. Wat doe je:
• Functie: Director of AI Solutions
• Werkgever/branche: Manufacturing/Supply Chain
• (Werk) Locatie(s): Horsham, PA
• Aantal vakantiedagen: 15 PTO + 6 Holidays
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 3/2 hybrid, wordt 4/1
• Werkdruk: -
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700 €3500 €3750 €3975 $8750
• Vakantiegeld: €2592 €3816
• Bonus, toeslagen, etc: $15750
• Dertiende/veertiende maand: €2689 €3960
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37690 €48858 €55476 $120750
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €804€1200 €1300 €1375 401K match: 50% op eerste 3%, 25% op andere 3% (6% match is max in de markt) = ~$2362
• Zorgverzekering: Via het werk een erg goed plan voor de hele familie, voor niet te veel geld. Mijn vrouw heeft type-1 diabetes, en het plan dekt veel kosten. Dit is enorm waardevol voor ons.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Schwabb
• Mobiliteit per jaar: €7560 €8760
• Overige: €540 + €252
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46846 €59610 €66403 $123112
Mijn vrouw kreeg een maand na mij een mooie baan in pharma. Inmiddels zijn we neergestreken in Central Jersey, hebben we een huis gekocht, en hebben we onze tweede kind (dochter) mogen verwelkomen. Al met al onze weg gevonden.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding:
- mbo 2 & 3 (metaal)
- BSc Technische Bedrijfskunde (hbo)
- MSc Technology & Operations Management
- MSc Supply Chain Management
• Werkervaring: +- 11 jaar (pre- en post-studie)
• (Woon) Locatie: Central New Jersey, USA
2. Wat doe je:
• Functie: Director of AI Solutions Senior Director of AI Solutions
• Werkgever/branche: Manufacturing/Supply Chain
• (Werk) Locatie(s): PA, maar scope is Noord Amerika. Ik manage alles AI/Automation voor 27 brands, 42 locaties, en 16 officiele entiteiten
• Aantal vakantiedagen: 15 PTO + 6 10 Holidays
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 4/1 WFH
• Werkdruk: prima. Valt reuze mee.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700 €3500 €3750 €3975 $8750 $10833
• Vakantiegeld: €2592 €3816
• Bonus, toeslagen, etc: 15% = $15750 20% = $26000
• Dertiende/veertiende maand: €2689 €3960
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37690 €48858 €55476 $120750 $156000
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €804€1200 €1300 €1375 401K match: 50% op eerste 3%, 25% op andere 3% (6% match is max in de markt) = ~$2362
• Zorgverzekering: Via het werk een erg goed plan voor de hele familie, voor niet te veel geld. Mijn vrouw heeft type-1 diabetes, en het plan dekt veel kosten. Dit is enorm waardevol voor ons. Mijn vrouw kreeg een maand na mij een erg goede baan in de pharma industry. Beter dan dat wordt het niet.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Schwabb
• Mobiliteit per jaar: €7560 €8760
• Overige: €540 + €252
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46846 €59610 €66403 $123112 $158000
Een bonus bij goed gedrag vind ik wel bijzonderIkbenmeereendje schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:03:
• Bonus, toeslagen, etc: € Max 10% bonus bij goed gedrag
Kan je iets vertellen over wat je voor iets exceptioneels doet voor dit bedrag? (want je werkgever kan hier ook 2 goede linux engineers voor inhurenKarel Anjer schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:15:
Ik ben ervan op de hoogte dat dit een uitschieter is, maar ik denk het daarom juist een interessante toevoeging is en dat meer transparantie goed is voor ons als arbeiders in het algemeen.
niet dat ik je iets misgun, geweldig onderhandeld!
[ Voor 6% gewijzigd door JaQ op 13-12-2025 23:02 ]
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Goede vraag, meer engineers is niet altijd beter natuurlijk!JaQ schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 23:01:
[...]
Kan je iets vertellen over wat je voor iets exceptioneels doet voor dit bedrag? (want je werkgever kan hier ook 2 goede linux engineers voor inhuren)
niet dat ik je iets misgun, geweldig onderhandeld!
Zonder veren in m'n eigen achterste te steken is in deze wereld de impact van je werk heel direct merkbaar onderaan de streep, dus willen ze de absolute "top" van de wereld aannemen. Er zijn een handjevol bedrijven die strijden om deze mensen en dat is terug te zien in de salarissen.
Als je meerdere aanbiedingen weet te krijgen dan kan dat mooi uitpakken voor je totale package (al helemaal als je weet dat ze in Londen of de VS het dubbele betalen). In Amsterdam kan dat bijvoorbeeld het verschil tussen 100k -> 150k base maken in een aanbod.
Een belangrijke sidenote: het betekent zeker niet dat als je hier werkt dat je bij de "top van de IT wereld" hoort of iets dergelijks (al denken sommigen dat wel over zichzelf, dat zijn niet de fijnste mensen om mee te werken), maar het betekent dat je een combinatie van geluk, soft skills, hard skills en kansen hebt gehad. Ik vind dat altijd belangrijk om erbij te zeggen.
Ik zie dat toch anders. Als je voor je werk een auto nodig hebt is een leasebudget gewoon een stuk gereedschap, net als een laptop of een telefoon. Pas als je hem privé gebruikt heb je er een voordeel van; vandaar de bijtelling.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 23:29:
Ja. Het is toch verkapt salaris? Dat is tenslotte waarom je die bijtelling betaalt. En die bijtelling is in dit topic volstrekt irrelevant want dat betreft een afspraak die je hebt met de belastingdienst.
In mijn ogen (en die van de belastingdienst) is de bijtelling representatief voor de waarde die een leaseauto voor jou vertegenwoordigt, niet het leasebudget. Maar het blijft situationeel en de "waarde" van een leaseeauto is voor iedereen verschillend.
[ Voor 6% gewijzigd door assje op 17-12-2025 09:47 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Top van de IT wereld verdient wel iets meerKarel Anjer schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:45:
[...]
Goede vraag, meer engineers is niet altijd beter natuurlijk!
Zonder veren in m'n eigen achterste te steken is in deze wereld de impact van je werk heel direct merkbaar onderaan de streep, dus willen ze de absolute "top" van de wereld aannemen. Er zijn een handjevol bedrijven die strijden om deze mensen en dat is terug te zien in de salarissen.
Als je meerdere aanbiedingen weet te krijgen dan kan dat mooi uitpakken voor je totale package (al helemaal als je weet dat ze in Londen of de VS het dubbele betalen). In Amsterdam kan dat bijvoorbeeld het verschil tussen 100k -> 150k base maken in een aanbod.
Een belangrijke sidenote: het betekent zeker niet dat als je hier werkt dat je bij de "top van de IT wereld" hoort of iets dergelijks (al denken sommigen dat wel over zichzelf, dat zijn niet de fijnste mensen om mee te werken), maar het betekent dat je een combinatie van geluk, soft skills, hard skills en kansen hebt gehad. Ik vind dat altijd belangrijk om erbij te zeggen.
Mooi onderhandeld iig.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Deze begrijp ik niet helemaal. Zijn er bedrijven waar je als "top" fresh grad meer kunt verdienen? Ik denk dat velen in deze thread nieuwsgierig zijn, dus deel vooral!Tylen schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:18:
[...]
Top van de IT wereld verdient wel iets meerEn dan nog zijn er verschillende takken van sport
Uiteraard zal een CTO van een beursgenoteerde unicorn meer centjes harken, maar dat lijkt me een vrij nutteloos punt om te maken...
Karel Anjer schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:13:
Deze begrijp ik niet helemaal. Zijn er bedrijven waar je als "top" fresh grad meer kunt verdienen? Ik denk dat velen in deze thread nieuwsgierig zijn, dus deel vooral!
er zijn een aantal mensen die in dit topic vrijuit fantaseren. Of er schik in hebben te roepen dat mensen minstens het dubbele kunnen verdienen, waarna er drie pagina's aan discussie volgt over wat wel en niet mogelijk is. Of smijten met termen als "tier 3 bedrijven." Neem alles -- ook de zelfgerapporteerde salarissen -- met een flinke korrel zout.
[ Voor 6% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 17-12-2025 19:28 ]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Lekker aan de knoppenD_Jeff schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:56:
@SjonSaus Regiefunctie of zelf handen aan de knoppen?
Bij hogere salarissen worden meer prestaties verwacht en sta je zo buiten als er niet geleverd wordt. Het is dan ook geen 9-5 baan en overuren horen bij de job.Karel Anjer schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:13:
[...]
Deze begrijp ik niet helemaal. Zijn er bedrijven waar je als "top" fresh grad meer kunt verdienen? Ik denk dat velen in deze thread nieuwsgierig zijn, dus deel vooral!
Uiteraard zal een CTO van een beursgenoteerde unicorn meer centjes harken, maar dat lijkt me een vrij nutteloos punt om te maken...
Ik heb nog nooit 2 precies even goede mensen gezien. Als de 2e net 5% betere code schrijft kan dat het verschil zijn tussen bijv wel of niet concurrend kunnen zijn. Het verbaast mij altijd juist dat er maar zo weinig verschil in salaris zit terwijl de impact wel duizenden malen groter kan zijn.JaQ schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 23:01:
[...]
Kan je iets vertellen over wat je voor iets exceptioneels doet voor dit bedrag? (want je werkgever kan hier ook 2 goede linux engineers voor inhuren)
niet dat ik je iets misgun, geweldig onderhandeld!
Nou ja, met 6 jaar ervaring ben je het "fresh grad" stadium wel een tijdje voorbij natuurlijk. Maar algemeen staan de (HF) traders natuurlijk bekend als heel hoog op het best betalende lijstje bedrijven in Nederland. In Silicon Valley gaan salarissen wel een stuk hoger, maar dat is weer een andere situatie.Karel Anjer schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:13:
[...]
Deze begrijp ik niet helemaal. Zijn er bedrijven waar je als "top" fresh grad meer kunt verdienen? Ik denk dat velen in deze thread nieuwsgierig zijn, dus deel vooral!
Uiteraard zal een CTO van een beursgenoteerde unicorn meer centjes harken, maar dat lijkt me een vrij nutteloos punt om te maken...
Ahh nu word het anders... "Top Fresh Grad" ipv Top IT van de wereld. En JA de top verdiend veel meer maar die zitten niet in nederland meer meer richting Silicon Valley.Karel Anjer schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:13:
[...]
Deze begrijp ik niet helemaal. Zijn er bedrijven waar je als "top" fresh grad meer kunt verdienen? Ik denk dat velen in deze thread nieuwsgierig zijn, dus deel vooral!
Uiteraard zal een CTO van een beursgenoteerde unicorn meer centjes harken, maar dat lijkt me een vrij nutteloos punt om te maken...
Denk dat het persoontje die (bijvoorbeeld) het ICA protocol heeft uitgevonden wel wat meer pakt
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Maar die impact/prestatie is in de meeste gevallen ook niet zo eenvoudig te substantieren en bovendien geen constante. De ene persoon presteert goed onder druk, de ander komt tot zijn recht met de juiste aansturing, weer de volgende is innovatief/productief maar maakt relatief meer fouten; etc. Vervolgens hebben we allemaal betere en slechtere jaren (eager in een nieuwe v.s. gevestigde orde, prive-omstandigheden, etc).chielsen schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:41:
Ik heb nog nooit 2 precies even goede mensen gezien. Als de 2e net 5% betere code schrijft kan dat het verschil zijn tussen bijv wel of niet concurrend kunnen zijn. Het verbaast mij altijd juist dat er maar zo weinig verschil in salaris zit terwijl de impact wel duizenden malen groter kan zijn.
Zeker in Nederland waar een werknemer goed beschermd is kan je salaris niet zomaar aanpassen aan de prestaties in een jaar.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik snap nog steeds niet met wie je probeert te discussiëren. Als je m’n originele post goed leest dan zie je dat ik benoem dat er mensen werken die vinden dat ze bij de top van de IT wereld horen omdat ze het hoogst mogelijke salaris hebben (en impliciet bedoel ik dan natuurlijk (1) voor hun ervaringsniveau en (2) de locatie). Ik zeg dat ik dit niet vind. We zijn het dus met elkaar eens.Tylen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:59:
[...]
Ahh nu word het anders... "Top Fresh Grad" ipv Top IT van de wereld. En JA de top verdiend veel meer maar die zitten niet in nederland meer meer richting Silicon Valley.
Denk dat het persoontje die (bijvoorbeeld) het ICA protocol heeft uitgevonden wel wat meer paktEn zo kan ik nog wel meer voorbeelden benoemen. En met meer takken van sport bedoel ik dat "Linux Engineer" of "Devver" of etc etc allemaal verschillende expertises zijn. Dus "Top IT van de wereld" zou wat genuanceerder kunnen.
Je kunt zoveel protocollen en hun uitvinders op gaan noemen als je wilt maar je hebt het echt niet tegen de juiste persoon
Idem, het gaat niet over mij persoonlijk. Het gaat ook niet over Silicon Valley, velen hier beseffen dat ze voor 3x zoveel daar kunnen gaan werken (maar ik hou bijvoorbeeld te veel van het Nederlandse leventje, geen at-will employment, geen semi-facistische corpostaat, etc.)Sissors schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:04:
[...]
Nou ja, met 6 jaar ervaring ben je het "fresh grad" stadium wel een tijdje voorbij natuurlijk. Maar algemeen staan de (HF) traders natuurlijk bekend als heel hoog op het best betalende lijstje bedrijven in Nederland. In Silicon Valley gaan salarissen wel een stuk hoger, maar dat is weer een andere situatie.
Er is wel degelijk een overlap in de poule van mogelijke werknemers, veel kiezen er expliciet voor om hier te wonen en dus minder te verdienen.
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Ethical Hacker / Security Consultant
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Randstad, heel Nederland
• Aantal vakantiedagen: 25, maar ik kan zonder problemen meer opnemen zolang ik aan mijn targets voldoe.
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten
• Thuiswerken: mag, doe ik vaak.
• Werkdruk: normaal.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4500 obv 40 uur
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Geen.
• Dertiende/veertiende maand: Geen.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58.320
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €230 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds branche
• Mobiliteit per jaar: leaseauto a 1100 per maand
• Overige: In overleg zijn trainingen en certificeringen mogelijk.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €15.960
Ik ben toe aan een reality check
Maar dat zeg ik toch ook precies?Karel Anjer schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:23:
[...]
Idem, het gaat niet over mij persoonlijk. Het gaat ook niet over Silicon Valley, velen hier beseffen dat ze voor 3x zoveel daar kunnen gaan werken (maar ik hou bijvoorbeeld te veel van het Nederlandse leventje, geen at-will employment, geen semi-facistische corpostaat, etc.)
Er is wel degelijk een overlap in de poule van mogelijke werknemers, veel kiezen er expliciet voor om hier te wonen en dus minder te verdienen.
Maar een consultant zonder bonus is best afwijkend, klopt het dat je geen bonus hebt?
Als je targets hebt heb je een bonus. Ben je die vergeten?stegosaurus schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:28:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Ethical Hacker / Security Consultant
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Randstad, heel Nederland
• Aantal vakantiedagen: 25, maar ik kan zonder problemen meer opnemen zolang ik aan mijn targets voldoe.
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten
• Thuiswerken: mag, doe ik vaak.
• Werkdruk: normaal.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4500 obv 40 uur
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Geen.
• Dertiende/veertiende maand: Geen.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58.320
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €230 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds branche
• Mobiliteit per jaar: leaseauto a 1100 per maand
• Overige: In overleg zijn trainingen en certificeringen mogelijk.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €15.960
Ik ben toe aan een reality check
@A.Kebab Nice. Mooi lijstje zo.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Joh, alsof ze in Silicon Valley om Nederlandse IT'ers, met een diploma van een of andere universiteit waar ze nog nooit van hebben gehoord, zitten te springen.. Als je uitzonderlijk presteert op een zichtbare manier is er misschien iets te regelen, maar ik denk dat de meeste mensen hier blij mogen zijn dat ze in Nederland wonen, en niet in Pakistan of Nigeria, waar de lonen voor hetzelfde werk nog een stuk lager liggen.Karel Anjer schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:23:
Het gaat ook niet over Silicon Valley, velen hier beseffen dat ze voor 3x zoveel daar kunnen gaan werken
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topicIdem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.