Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• nandosie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01:57
Kurkentrekker schreef op maandag 17 november 2025 @ 23:22:
Dat argument “we willen scheen scheve gezichten” zou ik op reageren dat je prima bereid bent om een NDA te tekenen en iedereen plechtig zult beloven dat je conform cao verdient.

Hoezo geen scheve gezichten? Delen jullie de salarissen onderling? Gaan de loonstrookjes hier via het prikbord? Nee? Mooi. Betaal me dan gewoon wat ik waard ben.
Ja vond ik ook apart, want die weet mijn salaris daar dan behalve eventuele teamleiders en managers of iets dergelijks.

Ik sla wss.het aanbod af, ik wil best wel wat water bij de wijn doen, maar momenteel lijkt t meer op een emmer

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:53
Breud schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:30:
[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: HBO opleiding
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Finance Manager
• Werkgever/branche: Food
• (Werk) Locatie(s): On-site / Remote
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 minuten
• Thuiswerken: 5 dagen per week
• Werkdruk: Verwacht hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 8873
• Vakantiegeld: 8,33%
• Bonus, toeslagen, etc: 6,3% maandelijks (garandeerd), 17% op basis van bedrijfsresultaat
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 138.900 + 11.111 + 8.750 + 23.611 = 182.361

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 6% eigen inleg, 11% door werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PDM
• Mobiliteit per jaar: Geen lease auto meer, wel kilometer vergoeding, gratis OV etc.
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 0 (voor het gemak)

Na jaren 'vastgeroest' te zitten in het SAP wereld, heb ik een aanbod ontvangen voor een nieuwe functie. Al met al een flinke salaris sprong, en meer dan welkom naar een aantal jaren weinig tot geen salarisgroei te hebben mee gemaakt
Zat je in de SAP consultancy ook in de finance hoek (FICO)? De stap naar finance manager is dan niet heel bizar. Ben wel benieuwd of je in je huidige functie/bedrijf ook met SAP werkt.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Dat argument “we willen scheen scheve gezichten” zou ik op reageren dat je prima bereid bent om een NDA te tekenen en iedereen plechtig zult beloven dat je conform cao verdient.

Hoezo geen scheve gezichten? Delen jullie de salarissen onderling? Gaan de loonstrookjes hier via het prikbord? Nee? Mooi. Betaal me dan gewoon wat ik waard ben.
En niet posten in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er?" dan :+

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
assje schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:44:
[...]

“Ik beloof plechtig dat in mijn salaris op got zal posten, tenminste twee schalen lager dan gecontracteerd.”

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
De EU heeft recent een voorstel aangenomen over loontransparantie. Die zou eigenlijk al in 2026 moeten ingaan, maar is in Nederland (uiteraard) uitgesteld tot 2027.

Ik vind het helemaal niet zo gek als een bedrijf daar nu al op voorsorteert in het aannamebeleid.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02

JaQ

assje schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:44:
[...]

Kurkentrekker schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:00:
“Ik beloof plechtig dat in mijn salaris op got zal posten, tenminste twee schalen lager dan gecontracteerd.”
Ik heb een bepaling in mijn arbeidscontract staan die expliciet verbied om de exact hoogte van mijn beloning te bespreken met collega's (of online fora zoals deze). Er staat expliciet beloning, dat gaat verder dan enkel salaris.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
JaQ schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:48:
[...]

[...]

Ik heb een bepaling in mijn arbeidscontract staan die expliciet verbied om de exact hoogte van mijn beloning te bespreken met collega's (of online fora zoals deze). Er staat expliciet beloning, dat gaat verder dan enkel salaris.
De vraag is waarom zo'n clausule noodzakelijk is. De enige uitleg die ik er voor kan vinden is dat het loonhuis niet goed is opgebouwd, en dat de werkgever weinig behoefte heeft om dit te wijzigen.
Wat is de consequentie indien je je niet aan deze regel houdt?
Stel dat je beweert dat je een afdruk van iedereens salaris bij de printer vond, dan kan je alsnog vrijuit spreken ;)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
fonsoy schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:42:
[...]

De vraag is waarom zo'n clausule noodzakelijk is. De enige uitleg die ik er voor kan vinden is dat het loonhuis niet goed is opgebouwd, en dat de werkgever weinig behoefte heeft om dit te wijzigen.
Stel dat je beweert dat je een afdruk van iedereens salaris bij de printer vond, dan kan je alsnog vrijuit spreken ;)
Vind ik ook erg bijzonder. Kan natuurlijk ook 2 kanten op werken zodat de mensen die laag ingeschaald zijn niet weten dat hun collega's meer verdienen.
Bij de overheid is dat totaal anders, die weten precies van elkaar in welke functie en salarisschaal ze zitten. Dat staat bijna in hun handtekening :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dergelijke clausule lijkt me zeker voor strategische of andere hoge functies redelijk normaal. Zeker als het bijvoorbeeld een internationaal bedrijf betreft wat zijn stoel heeft in bijvoorbeeld de US of India.
Iets met concurrentie positie en belangrijke mensen kunnen behouden.

Is voor een doorsnee engineer misschien niet heel erg relevant (die zijn er genoeg), maar een corporate policy geldt nou eenmaal voor iedereen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:13
The Eagle schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:54:
Dergelijke clausule lijkt me zeker voor strategische of andere hoge functies redelijk normaal. Zeker als het bijvoorbeeld een internationaal bedrijf betreft wat zijn stoel heeft in bijvoorbeeld de US of India.

Is voor een doorsnee engineer misschien niet heel erg relevant (die zijn er genoeg), maar een corporate policy geldt nou eenmaal voor iedereen :)
nouja uiteindelijk is de enige die profiteert van een regeling dat je niet met elkaar mag spreken over salaris, de werkgever.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:12:
[...]

nouja uiteindelijk is de enige die profiteert van een regeling dat je niet met elkaar mag spreken over salaris, de werkgever.
Er zullen altijd verschillen zijn. Neem bijvoorbeeld collega's die via een recruiter zijn binnengehaald en daarna vast in dienst zijn genomen. Die recruiter is lang niet altijd gebonden aan een CAO loon omdat het een tijdelijke functie is. Maar als diegene uiteindelijk in vaste dienst komt wil hij/zij ook niet in salaris achteruit.

Het ligt er maar net aan hoe goed je kunt onderhandelen 😎 En weten wat je waard bent.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:54:

Helemaal niet mee eens, over dat een policy voor iedereen geldt. Want dan zouden ze ook riante bonusregelingen, lease-wagens, kredietkaarten en business-class zakenreizen aan het proletariaat moeten aanbieden.

Bovendien zul je in de echt hoge functies ook over bedrijfsbrede HR zaken praten waarbij loonhuizen e.d. meegenomen worden in het MT.

Het is juist iets waar iedereen met de werkgever eigen afspraken over maakt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
njitter schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:15:
[...]

Er zullen altijd verschillen zijn. Neem bijvoorbeeld collega's die via een recruiter zijn binnengehaald en daarna vast in dienst zijn genomen. Die recruiter is lang niet altijd gebonden aan een CAO loon omdat het een tijdelijke functie is. Maar als diegene uiteindelijk in vaste dienst komt wil hij/zij ook niet in salaris achteruit.

Het ligt er maar net aan hoe goed je kunt onderhandelen 😎 En weten wat je waard bent.
Als er echt een salarishuis is met schalen en treden dan moet elke medewerker daar inzitten. Zeker bij grote organisaties wordt daar echt geen uitzondering in gemaakt en zorgt een externe recruiter alleen dat je op gesprek komt en gaan de slarisonderhandleingen/gesprekken met de interne HR mensen. En als dat niet past kom je dus niet in dienst. Ik heb ook weleens gesolliciteerd en die gingen voor mij echt niet hun salarisschalen ophogen en zijn er dus ook niet uitgekomen. Zeker nu de arbeidsmarkt steeds meer groter wordt met minder vacatures en tientallen mensen die op de vacatures reageren nemen ze dan gewoon iemand anders die wel met minder genoegen neemt.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nandosie schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:16:
[...]

Toevallig vandaag weer terugkoppeling gehad ( ze willen het arbeidsvoorwaardelijk een soortvan rond hebben voordat ik een 2e gesprek in ga ) 4250 is hun senior salaris en ze willen intern geen scheve gezichten ( kan ik begrijpen ) ze zouden met 4250 al royaal betalen, zelf ook al aangegeven dat ik t karig vind voor wat ik te bieden heb.
Als men geen scheve gezichten wil moeten ze iedereen naar waarde betalen en ook kunnen beargumenteren wanneer iemand meer/minder geld krijgt dan een collega.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02

JaQ

fonsoy schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:42:
[...]

Er zijn functieschalen en binnen die schalen zijn bandbreedtes van salaris en secundaire voorwaarden. Echter, die verschillen per land.

Voor een internationaal bedrijf met mensen in zo ongeveer ieder content (niet in Antarctica uiteraard) is een uniform centraal loonhuis wel lastig. De "cost of living" in Portugal (om het Europees te houden) is anders dan in Denemarken. Daarnaast zijn sommige secundaire voorwaarden gekoppeld aan persoonlijke prestaties. Dat zorgt er voor dat vergelijken erg lastig is.

Persoonlijk zit ik er niet echt mee. Ik denk dat ik prima betaald krijg voor wat ik doe. Of een collega in een ander land met dezelfde functie (want die zijn er niet in NL) meer of minder krijgt veranderd mijn manier van werken (of tevredenheid) niet. Van mensen in dezelfde schaal in Nederland vind ik het ook niet interessant omdat zij echt ander werk doen dan ik.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Pagina: 1 ... 216 217 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.