Hallo Tweakers,
Ik lees al een tijdje mee in de hoop een passende oplossing te vinden voor onze nieuwe situatie.
Helaas zie ik dat velen van jullie ofwel reeds een contract hebben (klantenkorting), of geïnteresseerd zijn in de gasprijzen. En zodoende vind ik weinig aansluiting voor mijn specifieke situatie.
Ik hoop dat jullie met jullie expertise een suggestie willen doen voor het afsluiten voor een nieuw contract.
Zo heb ik veel gelezen over de GC aanbieding voor 3 jaar, maar met de kanttekening dat vele deze kiezen mede voor de gasprijzen (hier heb ik dus geen baat bij).
Op dit moment laten wij een woning bouwen die volledig gasloos is, en zo goed als geheel zou moeten compenseren voor het verwarmingsverbruik middels PV panelen. Ofwel, alleen het eigen verbruik zou overblijven na saldering.
Daarnaast hebt ik niet de mogelijkheid om een contract mee te verhuizen, omdat we inmiddels 6 maanden logeren bij onze ouders totdat onze woning wordt opgeleverd.
Situatie:
Nieuwbouw woning BJ 2022
219m2, hoogbouw
Verwarming middels lucht-water warmtepomp (Vaillaint Arotherm Plus, 8kw)
Verwachte verbruik hiervan is ongeveer 8000KWH op jaarbasis.
Ik hou rekening met 2500KWH aan persoonsgebonden verbruik.
25 zonnepanelen à 370WP, dus 9250WP totaal. Gesitueerd op het zuiden, deel plat dak, deel op de schuine kap. Ik gok zo'n 7500KWH opbrengst op jaarbasis?
Dus:
Verbruik 10500KWH
TLV 7500KWH
Geen gas.
Ik zou voorkeur hebben voor een niet al te kleine leverancier i.v.m. het kunnen omvallen. Zeker omdat we in de zomer beginnen, en dus een fictief een saldo opbouwen aan zowel teruggeleverde KWH en het termijn bedrag. Als de leverancier dan begin winter omvalt, is dat een flinke domper..
Ben erg benieuwd wat jullie zouden aanbevelen! Ik neig vooralsnog naar GC 3j. Maar misschien zijn er interessantere opties? BVD!