Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 221 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.161.558 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
President schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:19:
https://www.ad.nl/economi...ijn-naar-europa~a8096b4b/

Yey...

Ik betaal nu trouwens het tarief voor 500-4000 kuub gas, maar ben van plan minder te gaan gebruiken dan 500. Is er ook een manier om direct het lagere tarief passend bij <500 kuub te gebruiken?
succes gewenst daarmee

Geen lager Capaciteitstarief bij gasverbruik <500 m3/jaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-08 20:51
FaceDown schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Die opschepperij over lage tarieven mag iedereen met een korreltje zout nemen. Want dit zijn per definitie contracten die al een behoorlijke tijd lopen en waarschijnlijk in de meest ongelukkige tijd overgesloten moeten worden, of het betreft prijsvechters die voordat het winter is het loodje leggen.
Het hebben van extreem lage tarieven houdt dus ook een behoorlijk risico in.
Zo dan! Doe maar een paar conclusies. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-07 14:19
Hallo Tweakers,

Ik lees al een tijdje mee in de hoop een passende oplossing te vinden voor onze nieuwe situatie.
Helaas zie ik dat velen van jullie ofwel reeds een contract hebben (klantenkorting), of geïnteresseerd zijn in de gasprijzen. En zodoende vind ik weinig aansluiting voor mijn specifieke situatie.

Ik hoop dat jullie met jullie expertise een suggestie willen doen voor het afsluiten voor een nieuw contract.
Zo heb ik veel gelezen over de GC aanbieding voor 3 jaar, maar met de kanttekening dat vele deze kiezen mede voor de gasprijzen (hier heb ik dus geen baat bij).

Op dit moment laten wij een woning bouwen die volledig gasloos is, en zo goed als geheel zou moeten compenseren voor het verwarmingsverbruik middels PV panelen. Ofwel, alleen het eigen verbruik zou overblijven na saldering.

Daarnaast hebt ik niet de mogelijkheid om een contract mee te verhuizen, omdat we inmiddels 6 maanden logeren bij onze ouders totdat onze woning wordt opgeleverd.

Situatie:

Nieuwbouw woning BJ 2022
219m2, hoogbouw
Verwarming middels lucht-water warmtepomp (Vaillaint Arotherm Plus, 8kw)
Verwachte verbruik hiervan is ongeveer 8000KWH op jaarbasis.
Ik hou rekening met 2500KWH aan persoonsgebonden verbruik.
25 zonnepanelen à 370WP, dus 9250WP totaal. Gesitueerd op het zuiden, deel plat dak, deel op de schuine kap. Ik gok zo'n 7500KWH opbrengst op jaarbasis?

Dus:
Verbruik 10500KWH
TLV 7500KWH
Geen gas.

Ik zou voorkeur hebben voor een niet al te kleine leverancier i.v.m. het kunnen omvallen. Zeker omdat we in de zomer beginnen, en dus een fictief een saldo opbouwen aan zowel teruggeleverde KWH en het termijn bedrag. Als de leverancier dan begin winter omvalt, is dat een flinke domper..

Ben erg benieuwd wat jullie zouden aanbevelen! Ik neig vooralsnog naar GC 3j. Maar misschien zijn er interessantere opties? BVD! :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:44

Wuursj

want worst is al bezet

@j0ren Hoe kom je aan 8000kwh voor een 8kw warmtepomp? Dat is een enorm verbruik voor een nieuwbouw woning. Mijn 6kw WP verbruikt in een slecht geisoleerd 1913 huis ongeveer 2000kwh/jr en dat zou nog een heel stuk omlaag moeten met betere isolatie (die er ook gaat komen). Ben je niet in de war met thermische kwh's? Electra-kwh komt dan ook op ongeveer 2000kwh voor de wp, wat mij een veel reeel getal lijkt voor een 2022 woning van deze grootte.

Het is niet het topic er voor maar dit heeft een enorme invloed op je keuze voor een leverancier dus wil ik het toch even aanstippen. Want met een veel lager verbruik voor je WP, wordt je opeens netto-leverancier en dan is GC niet de beste keuze door lage teruglever vergoeding.

[ Voor 6% gewijzigd door Wuursj op 14-07-2022 23:11 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-08 16:49
Luuk schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Het heet 'Essent 3 jaar SuperDalen Gas en Elektriciteit'

Korting leveringstarief per 1-8-2023 30%
Korting leveringstarief t.o.v. 1-8-2023 per 1-8-2024 15%

Tarief 2022, 2023, 2024 (9% BTW)
stroom €0,427 €0,321 €0,284
gas €1,950 €1,512 €1,359
Vandaag stond er een verkoper van Essent voor de deur, ze hadden een mooie aanbieding voor oud klanten.
Normaal laat ik niemand binnen, maar na enkele weken terug de variabel tarieven gezien te hebben toch eens haar verhaal laten doen.

Nu een vergelijkbaar aanbod gehad, gaat hier enkel pas in november in, daar dan ons huidige jaarcontract afloopt.
Boete bij eerder opzeggen werd uitgelegd als € 25,- per kwartaal te vroeg opzeggen.

Voor mijn gevoel nu een mooie deal gekregen, Ga vanaf november circa 10% omhoog t.o.v. een nov 2021 contract. (dit contract ging wel al x 1,5 t.o.v. het 2020 contract) Echter zit hier wel nog een 12% BTW voordeel in natuurlijk.

En zoals hierboven staan, mochten de prijzen nu echt gigantische gaan zakken aankomend jaar / jaren, dan is de boete nog eventueel te overzien / mee te nemen in de berekening of het zich loont. Maar normaliter gaat er na z'n grote stijging als afgelopen winter, het niet meer snel terug naar het oude tarief. van € 0,80 cent per m3.
Maar de zekerheid / nachtrust dat het aankomende winter niet helemaal uit de klauwen loopt is ook wel fijn.
In de 'goedkopere' zomermaanden hebben wij nauwelijks verbruik, waardoor bij een variabel tarief de meeste kosten dan ook nog in de dure periode zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemSuper
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-07 14:42
j0ren schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:25:
Hallo Tweakers,

Ik lees al een tijdje mee in de hoop een passende oplossing te vinden voor onze nieuwe situatie.
Helaas zie ik dat velen van jullie ofwel reeds een contract hebben (klantenkorting), of geïnteresseerd zijn in de gasprijzen. En zodoende vind ik weinig aansluiting voor mijn specifieke situatie.

Ik hoop dat jullie met jullie expertise een suggestie willen doen voor het afsluiten voor een nieuw contract.
Zo heb ik veel gelezen over de GC aanbieding voor 3 jaar, maar met de kanttekening dat vele deze kiezen mede voor de gasprijzen (hier heb ik dus geen baat bij).

Op dit moment laten wij een woning bouwen die volledig gasloos is, en zo goed als geheel zou moeten compenseren voor het verwarmingsverbruik middels PV panelen. Ofwel, alleen het eigen verbruik zou overblijven na saldering.

Daarnaast hebt ik niet de mogelijkheid om een contract mee te verhuizen, omdat we inmiddels 6 maanden logeren bij onze ouders totdat onze woning wordt opgeleverd.

Situatie:

Nieuwbouw woning BJ 2022
219m2, hoogbouw
Verwarming middels lucht-water warmtepomp (Vaillaint Arotherm Plus, 8kw)
Verwachte verbruik hiervan is ongeveer 8000KWH op jaarbasis.
Ik hou rekening met 2500KWH aan persoonsgebonden verbruik.
25 zonnepanelen à 370WP, dus 9250WP totaal. Gesitueerd op het zuiden, deel plat dak, deel op de schuine kap. Ik gok zo'n 7500KWH opbrengst op jaarbasis?

Dus:
Verbruik 10500KWH
TLV 7500KWH
Geen gas.

Ik zou voorkeur hebben voor een niet al te kleine leverancier i.v.m. het kunnen omvallen. Zeker omdat we in de zomer beginnen, en dus een fictief een saldo opbouwen aan zowel teruggeleverde KWH en het termijn bedrag. Als de leverancier dan begin winter omvalt, is dat een flinke domper..

Ben erg benieuwd wat jullie zouden aanbevelen! Ik neig vooralsnog naar GC 3j. Maar misschien zijn er interessantere opties? BVD! :>
Zoals hier boven al gemeld, je aanname van verbuik van de Warmtepomp zit er behoorlijk naast. Met het geschetste plaatje zou je behoorlijk wat over houden en op zoek moeten naar een leverancier met een goede TLV. Hier is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-08 17:50
Is er al iemand die zijn nieuw afgesloten reisverzekering (of andere verzekering bij Unive) al heeft geannuleerd? Werd deze week natuurlijk als voorwaarde gesteld voor het afsluiten van het 3 jarige contract bij GC dat je een al lopend contract hebt bij Unive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:00
GC app is momenteel actief geworden. Termijnbedrag stond op 245. Kunnen verlagen naar 178. Slim om even te bellen en te verlagen tot 100 ofzo?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ewivis schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:24:
GC app is momenteel actief geworden. Termijnbedrag stond op 245. Kunnen verlagen naar 178. Slim om even te bellen en te verlagen tot 100 ofzo?
Moet je vaak wel een goed verhaal hebben (zonnepanelen of iets dergelijks) Maar als je dat hebt zou ik het zeker doen. Ik ga in Oktober starten met 145, bij mij moet hij daarna ook gelijk naar de 100.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
ArthurMorgan schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:26:
[...]

Moet je vaak wel een goed verhaal hebben (zonnepanelen of iets dergelijks) Maar als je dat hebt zou ik het zeker doen. Ik ga in Oktober starten met 145, bij mij moet hij daarna ook gelijk naar de 100.
Heb wel zonnepanelen, maar daarmee kwam ik eerder uit op 100 euro per maand :-) maar dan met veel gunstiger contract natuurlijk. Maar omdat ik meerdere mensen hier zie zeggen van zo laag mogelijk ivm faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Bedankt voor jullie reactie.

Inderdaad is het verbruik in verhouding tot de teruglevering doorslaggevend bij het bepalen van de energieleverancier. Mocht het zo zijn dat ik meer terug lever dan dat ik verbruik, dan loont het om een leverancier te kiezen met een hoge TLV.

2000KWh vind ik érg zuinig voor een warmtepomp. Ik lees/hoor dat mensen gemiddeld toch wel 3000-5000KWh kwijt zijn op jaarbasis.
Let wel, we hebben een vrijstaande woning. Alle ruimtes verwarmd (incl garage/berging en zolder). Daarnaast hebben een 5 persoons huishouden.

De geschatte 8000KWh komt voort uit de BENG berekening van mijn nieuwe huis. Betreft dus de energievraag, niet de warmtevraag. De warmtevraag is +- 14.000KWh voor verwarming, +-4000KWh voor tapwater. Ze houden rekening met een COP van 3.35 (dit is volgens mij wel erg conservatief).

Mijn voorlopige conclusie is dat ik dus eerst even wat tijd moet besteden aan een nauwkeurigere inschatting van het stroomverbruik. Daar zal ik de daarvoor bestemde topics eens raadplegen.
Wuursj schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:09:
@j0ren Hoe kom je aan 8000kwh voor een 8kw warmtepomp? Dat is een enorm verbruik voor een nieuwbouw woning. Mijn 6kw WP verbruikt in een slecht geisoleerd 1913 huis ongeveer 2000kwh/jr en dat zou nog een heel stuk omlaag moeten met betere isolatie (die er ook gaat komen). Ben je niet in de war met thermische kwh's? Electra-kwh komt dan ook op ongeveer 2000kwh voor de wp, wat mij een veel reeel getal lijkt voor een 2022 woning van deze grootte.

Het is niet het topic er voor maar dit heeft een enorme invloed op je keuze voor een leverancier dus wil ik het toch even aanstippen. Want met een veel lager verbruik voor je WP, wordt je opeens netto-leverancier en dan is GC niet de beste keuze door lage teruglever vergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan trouwens ook via WhatsApp, scheelf weer onnodig aan de lijn in de wacht staan (ze blijken nogal populair te zijn klantenservice daar :+ ), had met paar appjes op en neer binnen uur geregeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ewivis schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:30:
[...]

Heb wel zonnepanelen, maar daarmee kwam ik eerder uit op 100 euro per maand :-) maar dan met veel gunstiger contract natuurlijk. Maar omdat ik meerdere mensen hier zie zeggen van zo laag mogelijk ivm faillissement.
Je kunt het altijd proberen uiteraard. Maar zij weten dat ook en krijgen ook meer problemen als iedereen zo werkt natuurlijk ;)
Zelf heb ik dus het voordeel dat ik in de dure maanden aan mijn contractjaar begin, dus dat ik pas op het einde de jaarprijs betaal. Vooral als je in maart/april een contract begint ga je eerst voorschieten. Zelf denk ik dat je met een contract dat in juli begint niet echt veel risico loopt als je gewoon een maandbedrag kiest waarmee je uiteindelijk weinig terug krijgt of moet bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:12
j0ren schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:36:
Bedankt voor jullie reactie.

Inderdaad is het verbruik in verhouding tot de teruglevering doorslaggevend bij het bepalen van de energieleverancier. Mocht het zo zijn dat ik meer terug lever dan dat ik verbruik, dan loont het om een leverancier te kiezen met een hoge TLV.

2000KWh vind ik érg zuinig voor een warmtepomp. Ik lees/hoor dat mensen gemiddeld toch wel 3000-5000KWh kwijt zijn op jaarbasis.
Let wel, we hebben een vrijstaande woning. Alle ruimtes verwarmd (incl garage/berging en zolder). Daarnaast hebben een 5 persoons huishouden.

De geschatte 8000KWh komt voort uit de BENG berekening van mijn nieuwe huis. Betreft dus de energievraag, niet de warmtevraag. De warmtevraag is +- 14.000KWh voor verwarming, +-4000KWh voor tapwater. Ze houden rekening met een COP van 3.35 (dit is volgens mij wel erg conservatief).

Mijn voorlopige conclusie is dat ik dus eerst even wat tijd moet besteden aan een nauwkeurigere inschatting van het stroomverbruik. Daar zal ik de daarvoor bestemde topics eens raadplegen.

[...]
Die 14.000 kWh voor je warmte vraag lijkt me wat hoog maar zou kunnen als je grote vrijstaande woning hebt (je zult hier circa 1500m3 gas voor nodig hebben)
Deel die 14 door je gemiddelde cop van de WP dan zul je tussen 2.500 en 3.500 kWh opgenomen elektrisch vermogen zitten. (Tapwater even uitgesloten)

PV opbrengst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j0ren
Ik heb (met hulp van wat tweakers) een schatting gemaakt van 9000KWh verbruik en 8000KWh opbrengst.
Zojuist even met Greenchoice gebeld voor het 3 jarige Univé contract.
Daarbij kom ik voor het eerste jaar uit op -€1,80 per maand.
Wat mij vooral aanspreekt is de contract duur van 3 jaar, wetende dat ook de prijzen nog eens gaan dalen.
Mochten de marktprijzen echt hard gaan dalen, dan hoest ik de €100 opzeg vergoeding wel op :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:14

P_Tingen

omdat het KAN

Nou, hier ook maar overgestapt naar Univé / Greenchoice.

Tarief voor gas is daar nu hoger dan bij BudgetEnergie (€1,95 tegen €1,87) maar die Nordstreampijp gaat niet weer open en de gasbehoefte gaat alleen maar toenemen richting winter, dus de prijs bij BE gaat vast omhoog. In het derde jaar is de gasprijs €1,52 dus zelfs als de gasprijs naar een "normale" waarde van rond de euro gaat (wat ik nog niet zo snel zie gebeuren) dan zit ik wat duur, maar het huidige risico van stijgende prijzen schat ik veel hoger in.

Daarnaast: GC saldeert netjes per jaar en dat is veul gunstiger dan BE omdat die per maand salderen.

Om het netjes te doen ook een reisverzekering afgesloten bij Univé en die blijkt zelfs nog iets goedkoper te zijn dan die ik nu al had, dus dat scheelt ook weer. Okee, het is een centenkwestie maar toch leuk meegenomen.

Dank hier voor de tip!

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
j0ren schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:36:
Ze houden rekening met een COP van 3.35 (dit is volgens mij wel erg conservatief).
[...]
Ze zullen uitgaan van een gemiddelde. Zelf heb ik bijvoorbeeld een oud huis en dan zit je eerder rond de 3. Zo'n super nieuw, mega geisoleerd huis als jij zal, verwacht ik eerder rond de 4 zitten. Die verschillen zijn mega in warmtevraag van de apparatuur.

Wel zeg je zonder gas. Meestal is er bij een lucht/water hybridepomp ook nog sprake van gasverbruik op de echt koude dagen van grofweg onder de 0 C. Ook ivm veelvuldige defrosts bij zeer mistig weer. Al is het zeer de vraag of je daar iets van nodig gaat hebben met zo'n super isolatie, maar toch.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
[...]

Is het niet zo dat wanneer iedereen maar z'n maandelijkse inleg gaat verlagen, de solvabiliteit van de leverancier er niet beter op wordt? Ik snap dat je het liefste zo min mogelijk kwijt bent bij een faillissement, maar wat nou als je een faillissement juist in de hand werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
*snip* het is hier niet het wartempomp topic. Verder vragen daar.

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2022 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Laatst online: 13-08 10:32

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2022 16:48 ]

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Zuinig schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:02:
[...]
Ze zullen uitgaan van een gemiddelde. Zelf heb ik bijvoorbeeld een oud huis en dan zit je eerder rond de 3. Zo'n super nieuw, mega geisoleerd huis als jij zal, verwacht ik eerder rond de 4 zitten. Die verschillen zijn mega in warmtevraag van de apparatuur.

Wel zeg je zonder gas. Meestal is er bij een lucht/water hybridepomp ook nog sprake van gasverbruik op de echt koude dagen van grofweg onder de 0 C. Ook ivm veelvuldige defrosts bij zeer mistig weer. Al is het zeer de vraag of je daar iets van nodig gaat hebben met zo'n super isolatie, maar toch.
Wij hebben überhaupt geen gasaansluiting. Alle nieuwbouw is tegenwoordig gasloos :)
Wellicht dat om die reden wordt gerekend met extreme marges, zoals al eerder genoemd is.

COP staat inderdaad los van de isolatiewaardes / warmtevraag van huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
LA-384 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Is het niet zo dat wanneer iedereen maar z'n maandelijkse inleg gaat verlagen, de solvabiliteit van de leverancier er niet beter op wordt? Ik snap dat je het liefste zo min mogelijk kwijt bent bij een faillissement, maar wat nou als je een faillissement juist in de hand werkt?
Ik verlaag naar het bedrag dat ik per jaar verwacht te moeten betalen. Dus dat ik na 12 maanden niet bijbetaal, en ook weinig terug krijg.
Die 145 euro in mijn geval is zonder mijn overschot te salderen.

Ik ben zelf ook geen voorstander van te weinig te betalen en aan het einde moeten bijbetalen in verband met wat jij zegt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12
*liever een topicreport dan nog een reactie om te verwijderen

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:51
Robbdie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Wat Xminator aangeeft.

edit: maar even het hele tarievenblad meegenomen. Je hebt vanaf het tweede jaar een prijsdaling van 25% en het derde jaar 40%. Let wel dat daar het btw percentage van 21% weer is gepakt (ipv de huidige 9%.

[Afbeelding]
Weet iemand wat het teruglevertarief bij GC is in dit contract? Gas is voor mij wel een enorme kostenverhoging, komend van 86ct, maar dat ik ga dalen binnen het contract is wel lekker..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024

[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2022 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• octoheid
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:58
Jassy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Weet iemand wat het teruglevertarief bij GC is in dit contract? Gas is voor mij wel een enorme kostenverhoging, komend van 86ct, maar dat ik ga dalen binnen het contract is wel lekker..
Dit staat er bij mij in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZF_H4sGr3lUNFg4TvKleqAMq1ZM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fDzOc6KBrqX160YKR0WUv3Uh.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 19:56

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2022 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

ArthurMorgan schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:33:
[...]

Ik verlaag naar het bedrag dat ik per jaar verwacht te moeten betalen. Dus dat ik na 12 maanden niet bijbetaal, en ook weinig terug krijg.
Die 145 euro in mijn geval is zonder mijn overschot te salderen.

Ik ben zelf ook geen voorstander van te weinig te betalen en aan het einde moeten bijbetalen in verband met wat jij zegt.
Dat doe ik ook. Ik betaalde altijd bewust wat te veel zodat ik wat terugkreeg (ja, weet het wel, sigaar en eigen doos en zo) maar nu zet ik het op het te verwachten bedrag. Het is inderdaad ook niet lekker voor de stroomboer als iedereen zijn termijnbedrag op een tientje zet want dan moeten ze wel erg veel voorschieten en gaan ze zelf onderuit. Het bedrag dat ik van mijn vorige contract heb teruggekregen heb ik nu apart op de rekening staan en is mijn buffer voor als ik onverwacht bij moet betalen.

Denk dat dat ook de eerlijkste en makkelijkste methode is: doe een reëel termijnbedrag en zet dan zelf nog een paar tientjes per maand apart op een spaarrekening zodat je van daaruit evt kan bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maric321
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-04 01:57
Ik ben ook een aantal dagen geleden overgestapt naar GC, nu vroeg ik mij af of sommige tweakers ervaring hebben met de windvangers? Is het de moeite waard om in deze extreme tijden windvangers te nemen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
maric321 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:37:
Ik ben ook een aantal dagen geleden overgestapt naar GC, nu vroeg ik mij af of sommige tweakers ervaring hebben met de windvangers? Is het de moeite waard om in deze extreme tijden windvangers te nemen?
Zie https://www.huisenergieneutraalmaken.nl/windvangers/

Conclusie: niet doen voor geld, enige voordeel is het milieuvoordeel

Overigens: als je weggaat bij GC dan dien je de windvangers te verkopen. Je krijgt namelijk van GC KwH ipv geld elk jaar voor je windvangers. Zonder GC contract heb je er dus niks aan. Mooi stukje klantenbinding..... |:(

[ Voor 20% gewijzigd door BBKing op 15-07-2022 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-08 21:58
Jassy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Met mijn jaarcontract per 01-07-2022 krijg ik € 0,115 terugleververgoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DollarUp.nl
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-07 18:40

DollarUp.nl

DollarUp

BBKing schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:14:
[...]

Zie https://www.huisenergieneutraalmaken.nl/windvangers/

Conclusie: niet doen voor geld, enige voordeel is het milieuvoordeel

Overigens: als je weggaat bij GC dan dien je de windvangers te verkopen. Je krijgt namelijk van GC KwH ipv geld elk jaar voor je windvangers. Zonder GC contract heb je er dus niks aan. Mooi stukje klantenbinding..... |:(
Helaas zijn bijna alle windmolens gerelateerde producten niet interessant voor de consument. In het verleden hebben we Winddelen gehad bij Windcentrale. Daar rekenden ze relatief veel onderhoudskosten en onder de streep weinig rendement. Deze winddelen na een paar jaar verkocht, echter tegen een veel lagere prijs. Hier ook, niet doen dus.

DollarUp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Laatst online: 02-02 10:03
maric321 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:37:
Ik ben in april van dit jaar overgestapt en heb ik hier recent ook naar gekeken. Zeker bij een jaarcontract, is dit al helemaal geen verstandige beslissing. Ik weet nog niet wat ik en de tarieven hierna gaan doen, de windvangers hebben een looptijd van 3 jaar, ook vind ik het erg aan de prijs met € 91,00 per windvanger, met een gegarandeerde opbrengst van 125 kwh per jaar. Mocht je tussentijds na een jaar en/of tussentijds weg willen, dan betaal je hier ook nog kosten voor. Met andere woorden je zet jezelf klem/vast aan GC, ik doe dit niet. Je kunt dit geld beter in isolatie of andere duurzame maatregelen, verbeteren van je woning investeren/steken.

[ Voor 6% gewijzigd door Henrico1981 op 15-07-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58

PoweRoy

funky!

Zucht ben gebeld door EnergieDirect en nu zie ik de bomen niet meer door het bos.

Ik heb nu Oxxio (contract liep af op 1-2-2022 en nu dus LosVast

Normaal€ 0,32914 per kWh
Dal € 0,28883 per kW
Gas € 1,43697 per m³

Kan niet zien of hier automatisch 9% btw wordt gerekend: "Goed om te weten: van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022 geldt er een btw-tarief van 9% op energie (stroom en gas). Dit wordt automatisch doorberekend en verrekend op je jaarnota."

Verbruik van vorig jaar:
Dal: 2909 kWh
Normaal: 2481 kWh
Gas: 1543 m³

Aanbod van EnergieDirect:
3 jaar
Dal: 3122 (oude gegevens, konden niks met jaar afrekening van andere maatschappij)
Normaal: 2033 kWh (oude gegevens, konden niks met jaar afrekening van andere maatschappij)
Gas: 1640 m³ (oude gegevens, konden niks met jaar afrekening van andere maatschappij)

Normaal 0,46575,
Dal: 0,36765
Gas 1.93445

Vanaf 1 aug 2023
Normaal: 0,34803
Dal: 0,27936
Gas 1,50118

Vanaf 1 aug 2024
Normaal 0,30683
Dal: 0,24846
Gas 1,34953

Op het eerste oog een flink stuk hoger dan ik nu heb.
Kon zo niet zien wanneer Oxio eventueel hun tarief omhoog kan gooien (ivm losvast). Iemand een idee over dit voorstel?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
PoweRoy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:15:
Zucht ben gebeld door EnergieDirect en nu zie ik de bomen niet meer door het bos.

Normaal€ 0,32914 per kWh
Dal € 0,28883 per kW
Gas € 1,43697 per m³

Kan niet zien of hier automatisch 9% btw wordt gerekend: "Goed om te weten: van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022 geldt er een btw-tarief van 9% op energie (stroom en gas). Dit wordt automatisch doorberekend en verrekend op je jaarnota."

Verbruik van vorig jaar:

3 jaar
Dal: 3122 (oude gegevens, konden niks met jaar afrekening van andere maatschappij)
Normaal: 2033 kWh (oude gegevens, konden niks met jaar afrekening van andere maatschappij)
Gas: 1640 m³ (oude gegevens, konden niks met jaar afrekening van andere maatschappij)

Normaal 0,46575,
Gas 1.93445

Vanaf 1 aug 2023
Gas 1,50118

Vanaf 1 aug 2024
Normaal 0,30683
Gas 1,34953

Kon zo niet zien wanneer Oxio eventueel hun tarief omhoog kan gooien (ivm losvast). Iemand een idee over dit voorstel?
Lijkt me redelijk overheen te komen met het welbekende Univé / GC aanbod voor 3 jaar. Je kan ervoor gaan als je zekerheid wil, oxio gaat sowieso per 1 januari de tarieven omhoog gooien. Misschien als Nordstream dicht blijft al wel eerder, want 'sterk veranderde markt'.

Er valt echter weinig over te voorspellen, er spelen zoveel factoren mee. Misschien komt er wel een extreem strenge óf extreem zachte winter, beide hebben invloed op de prijs.

De kans dat de prijs stijgt lijkt naar mijn mening hoger dan dat hij zal dalen. Desondanks overweeg ik om over 2 maanden, na m'n vaste contract, even verder te gaan met een variabel contract. Een gasprijs van bijna €2 per m³ kan ik gewoon niet afsluiten, ik vertik het :+ Moet wel eerlijk bekennen dat ik steeds iets meer neig naar het wél vastzetten voor 3 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drunkenpaws
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-08 20:50
PoweRoy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:15:

Normaal€ 0,32914 per kWh
Dal € 0,28883 per kW
Gas € 1,43697 per m³

Verbruik van vorig jaar:

3 jaar

Normaal 0,46575,
Gas 1.93445

Vanaf 1 aug 2023
Gas 1,50118

Vanaf 1 aug 2024
Normaal 0,30683
Gas 1,34953

Ik heb dit contract bij EnergieDirect afgesloten. Het zijn iets scherpe prijzen dan bij GC. In mijn geval zat mijn variabele tarief bij Essent in de buurt van die prijzen. Voor gas moest ik € 1,88 gaan betalen.

Overigens zijn de prijzen van Oxxio voor nieuwe klanten nu:
Oxxio €0,69 stroom €2,79 gas
Dan kan je je afvragen hoe lang ze voor bestaande klanten nog de prijzen laag houden. In januari gaan ze in ieder geval de prijzen omhoog gooien. In een gunstig geval blijft de gasprijs dan onder de € 1,93445. Dan kan je gewoon blijven zitten. In een ongunstig geval is de prijs boven de € 1,93445 en dan kan je misschien nergens meer een vast contract meer krijgen van onder de 2 euro voor gas. Die keuze moet je maken. Op zich heb je nu goede prijzen, dus je kan blijven zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

FaceDown schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Die opschepperij over lage tarieven mag iedereen met een korreltje zout nemen. Want dit zijn per definitie contracten die al een behoorlijke tijd lopen en waarschijnlijk in de meest ongelukkige tijd overgesloten moeten worden, of het betreft prijsvechters die voordat het winter is het loodje leggen.
Het hebben van extreem lage tarieven houdt dus ook een behoorlijk risico in.
Wat een hoop aannames.

1. Je volgt het topic duidelijk nog niet zo lang, afgelopen nov je eerste bijdrage. Dat zegt denk ik dat je een beperkt beeld hebt van hoe het gegaan is.
2. Mijn contract ging vier maanden geleden in, met de bekende 14ct,16ct en 79ct per kuub. Nog 2 jaar en 8 maanden te gaan *O*
3. Afgesloten in oktober 2021, was dat een ongelukkige tijd? Dat wat juist vlak voor/tijdens de eerste golf prijsstijgingen. Nog juist in de goede tijd dus.
4. De 8 grootste prijsvechters zijn al omgevallen, misschien moet je het laatste (en extra) onderzoek van de acm nog even lezen. Dat geeft geen garanties, maar die omgevallen zijn waren allemaal cowboys en kleine jongens.
5. Welk 'behoorlijk' risico loop ik precies? Als je je voorschot laag houdt, kan je weinig gebeuren. Dat is in deze tijd sowieso een goed idee. Hoe zie jij dan een behoorlijk risico?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 14:15

FaceDown

Storende factor.

EWK schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:07:
[...]

Wat een hoop aannames.

1. Je volgt het topic duidelijk nog niet zo lang, afgelopen nov je eerste bijdrage. Dat zegt denk ik dat je een beperkt beeld hebt van hoe het gegaan is.
2. Mijn contract ging vier maanden geleden in, met de bekende 14ct,16ct en 79ct per kuub. Nog 2 jaar en 8 maanden te gaan *O*
3. Afgesloten in oktober 2021, was dat een ongelukkige tijd? Dat wat juist vlak voor/tijdens de eerste golf prijsstijgingen. Nog juist in de goede tijd dus.
4. De 8 grootste prijsvechters zijn al omgevallen, misschien moet je het laatste (en extra) onderzoek van de acm nog even lezen. Dat geeft geen garanties, maar die omgevallen zijn waren allemaal cowboys en kleine jongens.
5. Welk 'behoorlijk' risico loop ik precies? Als je je voorschot laag houdt, kan je weinig gebeuren. Dat is in deze tijd sowieso een goed idee. Hoe zie jij dan een behoorlijk risico?
5. Het risico is dat je bij een faillissement meteen naar een variabel contract gaat met woekerprijzen, en dat waarschijnlijk in of vlak voor het stookseizoen.

Verder zullen er best een aantal zijn die wel net goed gegokt hebben en nu nog gunstige prijzen hebben, en bij een maatschappij die niet failliet zal gaan. Ik zeg alleen dat er vaak (dus niet altijd) kanttekeningen te plaatsen zijn bij mensen die hier alleen komen roepen dat ze zo'n lekker lage tarieven hebben.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nu per 1 juli variabel via corporaties bij Greenchoice voor gas en stroom.

Nu ga ik volgend jaar om deze tijd naar een gasloze nieuwbouw woning, waarbij ongeveer 1/3 wordt opgewekt door zonnepanelen (meer is voorlopig niet aan de orde).

Stel dat ik, als Univé lid, nu naar 3 jaar dalen ga, dan kunnen ze dat bij Greenchoice toch zo omzetten? Of moet je dan een boete betalen? En stel dat ik die 3 jaar zou afsluiten, betaal je dan ook een opzegvergoeding als je naar gasloos gaat?

Ik weet niet waar ik goed aan doe, die 3 jaar dalen zou alleen voor stroom vanaf volgend jaar voor mij interessant zijn. Stel dat de stroomprijzen ook enorm stijgen.... Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nieuwe tarieven van BudgetEnergie zijn lager dan die van vorige maand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jp0KwwpMuDMvkTFIsfowf0qEFLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3ObGT0xs64EHHOBbJvXzKf3.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk net vanmiddag via Univé 3 jaar vast laten zetten. Was voor mijn gemoedsrust wel goed geweest als het duurder was geworden, maar ben blij dat ik weg ga bij BE met hun rare saldering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-08 16:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3l6a5S3okT02nfNmxf68tZ-fJ54=/x800/filters:strip_exif()/f/image/361ptocKLc9508jsuGjr8Z0L.png?f=fotoalbum_large

Helaas is het klaar met m'n 0,80ct per kuub contract.
Nu 1,66.

Oxxio hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 09:57
In september mag ik er ook aan geloven, dan variabele tarieven. Nu nog 22 cent per kWh en 1,02 euro per m3 gas. En 3 euro vaste leveringskosten per maand per product. Gelukkig nog 300 euro cashback wat nog wordt gestort als buffer voor komend jaar. Dat gaat hem in ieder geval niet meer worden dit jaar, normaal elk jaar overstappen met mooie cashbacks en met max. 1500kwh en 5m3 verbruik gas eigenlijk altijd geld toe gekregen.

Ik zit er trouwens sterk aan te denken om mijn gas af te laten sluiten... Ik betaal alleen voor kookgas en dat doe ik eigenlijk vrijwel niet meer, amper 2m3 verbruik per jaar. (afhalen is tegenwoordig goedkoper dan als 1 persoon zelf te koken qua tijd en kosten).. gas laten afsluiten is tegenwoordig gratis door netbeheerder. Maar zal ik ik het straks ook echt missen? Scheelt sowieso de vaste kosten per maand en netbeheerkosten oftewel ruim 250 euro per jaar, puur om te 'kunnen' koken. Verwarming gaat via woningbouw.

[ Voor 8% gewijzigd door Deezers op 16-07-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Deezers schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:51:
In september mag ik er ook aan geloven, dan variabele tarieven. Nu nog 22 cent per kWh en 1,02 euro per m3 gas. En 3 euro vaste leveringskosten per maand per product. Gelukkig nog 300 euro cashback wat nog wordt gestort als buffer voor komend jaar. Dat gaat hem in ieder geval niet meer worden dit jaar, normaal elk jaar overstappen met mooie cashbacks en met max. 1500kwh en 5m3 verbruik gas eigenlijk altijd geld toe gekregen.

Ik zit er trouwens sterk aan te denken om mijn gas af te laten sluiten... Ik betaal alleen voor kookgas en dat doe ik eigenlijk vrijwel niet meer, amper 2m3 verbruik per jaar. (afhalen is tegenwoordig goedkoper dan als 1 persoon zelf te koken qua tijd en kosten).. gas laten afsluiten is tegenwoordig gratis door netbeheerder. Maar zal ik ik het straks ook echt missen? Scheelt sowieso de vaste kosten per maand en netbeheerkosten oftewel ruim 250 euro per jaar, puur om te 'kunnen' koken. Verwarming gaat via woningbouw.
Direct doen! Je kunt toch ook elektrisch gaan koken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DollarUp.nl
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-07 18:40

DollarUp.nl

DollarUp

Deezers schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:51:

Zoals @storm-biker ook zegt, direct doen!

We koken sinds begin juni op inductie en het is in het begin even wennen. Koop een vrijstaande inductie kookplaat zoals Inventum VKI6010ZIL. TVL gaat bij ons iets naar beneden, maar nog genoeg.

DollarUp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_tweety
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik kreeg van Essent een aanbod om voor de komende 3 jaar te tekenen voor 240 euro per maand gemiddeld. Daarvoor krijg ik 940m3 gas en 2800 kwh stroom. Ik weet niet of ik er verstandig aan gedaan heb.. maar ik was bang anders nog duurder uit te zijn. Mijn contract bij Eneco loopt over 3 maanden af en ik betaal nu 140 euro voor hetzelfde verbruik. Ik was bang dat ik anders misschien wel 3 x zoveel moet betalen en ik heb al dubbele vaste lasten met een nieuw huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 21-08 13:42
Maandbedragen hebben 0 waarde, zeggen niks.
We need tarieven only.

[ Voor 8% gewijzigd door PCJR op 16-07-2022 13:31 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DollarUp.nl schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:43:
[...]

We koken sinds begin juni op inductie en het is in het begin even wennen. Koop een vrijstaande inductie kookplaat zoals Inventum VKI6010ZIL. TVL gaat bij ons iets naar beneden, maar nog genoeg.
@Deezers
offtopic:
als met één pitje toe kan is de inductieplaat van €40 qua prijs/kwaliteit bij de Ikea echt perfecte match (voordeel klein, goed, en haakje voor ophangen), tweepits heeft Lidl shop (verstuurd ook naar NL) mooie aanbieding voor €70. Zelfs de tweepits heb je al met 3 maanden alleen al op vastrecht terugverdiend met eenpitter in paar weken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
P_Tingen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:42:
Nou, hier ook maar overgestapt naar Univé / Greenchoice.

Tarief voor gas is daar nu hoger dan bij BudgetEnergie (€1,95 tegen €1,87) maar die Nordstreampijp gaat niet weer open en de gasbehoefte gaat alleen maar toenemen richting winter, dus de prijs bij BE gaat vast omhoog. In het derde jaar is de gasprijs €1,52 dus zelfs als de gasprijs naar een "normale" waarde van rond de euro gaat (wat ik nog niet zo snel zie gebeuren) dan zit ik wat duur, maar het huidige risico van stijgende prijzen schat ik veel hoger in.

Daarnaast: GC saldeert netjes per jaar en dat is veul gunstiger dan BE omdat die per maand salderen.

Om het netjes te doen ook een reisverzekering afgesloten bij Univé en die blijkt zelfs nog iets goedkoper te zijn dan die ik nu al had, dus dat scheelt ook weer. Okee, het is een centenkwestie maar toch leuk meegenomen.

Dank hier voor de tip!
1. Ik snap niet waarom niet bv alleen stroom verhuisd wordt en gas blijft zitten als de prijs goed is.
2. Iemand die denkt dat de gasprijzen komende jaren nog onder de 2 euro gaan komen....dan snap je t overheden-klimaat-spelletje niet helaas. Magoed, andere discussie

Ik denk dat een hoop mensen nog in de problemen komen waarbij hun 1j of 3j contract afloopt het komende half jaar... vooral gaswise dan

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_tweety
Oke ik heb bij Essent straks een tarief van EURO 0,45 kwh piek en 0,36 kwh dal en leveringskosten EURO 0,90 per DAG
en voor gas EURO 1,51 m3 met leveringskosten van EURO 0,72 PER DAG
Ik kom wel iets hoger uit dan die 240 wat Essent mij heeft voorgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
real_tweety schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:44:
Oke ik heb bij Essent straks een tarief van EURO 0,45 kwh piek en 0,36 kwh dal en leveringskosten EURO 0,90 per DAG
Ons nieuwe GC contract heeft bij 21% btw 0,20 euro leveringskosten per dag. Dit is vermoedelijk zonder netwerkkosten en bij Essent inclusief netwerk

[ Voor 7% gewijzigd door space-one op 16-07-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_tweety
space-one schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:56:
[...]

Ons nieuwe GC contract heeft bij 21% btw 0,20 euro leveringskosten per dag. Dit is vermoedelijk zonder netwerkkosten en bij Essent inclusief netwerk
dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
real_tweety schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:44:
Je hebt 3 jaar lang 1.51 per m³? Waar sluit ik dat af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:21
stin00 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:18:
[...]

Je hebt 3 jaar lang 1.51 per m³? Waar sluit ik dat af :+
Is dat wel inclusief belastingen en ode?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knetterbekkie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online
Hai allen,

Nog even een berichtje van mij om te laten weten dat wij vandaag de GC 3 jaar dalen afgesloten hebben.
Ik ben vooral blij met de zekerheid die dit ons geeft. Dankzij alle goede info dat in dit topic te lezen is wisten wij dat dit mogelijk is.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 14:15

FaceDown

Storende factor.

DollarUp.nl schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Als je niet tot nauwelijks kookt wel. Kook je wel vaak dan is koken maar 50m3 per jaar. Inductie is duurder en de aanschaf van een dure inductieplaat haal je er pas na vele jaren uit, als je je gas afsluit tenminste.
Hier verwarming via wp, sanitair water en koken op gas. Financieel het meest interessant.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-08 19:21
Kunnen we weer on topic svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
Twijfel mog steeds om mijn reisverzekering bij Unive nog binnen de bedenktermijn te annuleren. Kan me niet voorstellen dat ze echt checken of je daadwerkelijk al klant was van Unive. Gaat maar om een euro of 18 maar toch.. principekwestie.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-08 18:24
Robbdie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 07:33:
Twijfel mog steeds om mijn reisverzekering bij Unive nog binnen de bedenktermijn te annuleren. Kan me niet voorstellen dat ze echt checken of je daadwerkelijk al klant was van Unive. Gaat maar om een euro of 18 maar toch.. principekwestie.
Haha, wat zijn jouw principes dan precies? Dat je alleen een kaartje wil kopen als je controleerd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:17
P_Tingen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:26:
Nieuwe tarieven van BudgetEnergie zijn lager dan die van vorige maand

[Afbeelding]

Natuurlijk net vanmiddag via Univé 3 jaar vast laten zetten. Was voor mijn gemoedsrust wel goed geweest als het duurder was geworden, maar ben blij dat ik weg ga bij BE met hun rare saldering
Het verraste mij ook hoeveel het scheelt met vorige maand.
Het is een beetje misleidend omdat ze vorige maand nog rekenden met 21% BTW, en nu met 9%. Ze geven de prijzen incl. BTW.
Als je de kale prijs neemt scheelt het maar 2 cent per m3 voor gas (wel iets goedkoper dus, maar niet zoveel als dat het op het eerste gezicht lijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
Thodekroo schreef op zondag 17 juli 2022 @ 07:47:
[...]

Haha, wat zijn jouw principes dan precies? Dat je alleen een kaartje wil kopen als je controleerd wordt?
Niet ergens voor betalen waar ik geen gebruik van maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowlands
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-08 10:09
Robbdie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Ik heb eerder gelezen dat er een check plaats kan vinden door Univé,
Als je niet wil riskeren dat ze het alsnog annuleren…
Het staat namelijk nu heel duidelijk op hun site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
Lowlands schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Bedankt, dat had ik nog niet gezien. Dan laat ik het lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 23:36
Ik ben begin dit jaar overgestapt naar Zondergas en een 5 jaar contract afgesloten. Best goede tarieven voor stroom en gas.

Nu gaan wij deze zomer verhuizen naar een woning zonder gasaansluiting. Ik heb aangegeven dat ik het stroomgedeelte van het contract gewoon wil meeverhuizen, maar Zondergas geeft aan dat dit niet mogelijk is. Ik heb nergens in de voorwaarden kunnen lezen wat hier de regels over zijn. Ik zit echt niet te wachten op een nieuw contract voor stroom. De prijzen zijn 2.5x hoger nu.

Iemand hier ervaring met verhuizen en alleen stroom meenemen omdat er geen gasaansluiting aanwezig is in het nieuwe huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
[...]

Was was de goedkoopste verzekering die je daar ff kon starten?

Doe ik dat alsnog ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 18:39
PCJR schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:59:
[...]

Doe ik dat alsnog ff...
Reisverzekering voor Benelux zonder aanvullende extra's. Ik heb het alleen op naam van mijn partner afgesloten, want we hebben al een gezamelijke doordelopende reisverzekering die veel ruimer is. Bij Unive iets van 1,14 euro per maand volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:21
Robbdie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Zie het maar zo: je maakt er wel gebruik van want dankzij dat "lidmaatschap" krijg jij je voordelige stroomtarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
PCJR schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:59:
[...]

Doe ik dat alsnog ff...
Naar mijn weten mag Univé niet weten of jij een contract hebt bij GC. Dat soort informatie mogen ze niet opvragen. Of waar staat dat in het contract dat ze dat mogen doen? Wat op de website staat lijkt me juridisch niet bindend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-08 13:52
[...]

Er staat nergens in de contractvoorwaarden dat een lidmaatschap noodzakelijk is als je al een contract hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Soru op 17-07-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
Soru schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:45:
[...]

Er staat nergens in de contractvoorwaarden dat een lidmaatschap noodzakelijk is als je al een contract hebt.
Dat kan.
Eerder stond echter op de site weggemoffeld dat je lid moest zijn.
Nu staat er op de hoofdpagina energie: Ja, ik ben lid van Univé.
Lijkt mij dat als dat er zo expliciet staat ze je dus alsnog kunnen weigeren..
En dat staat er nog niet zo heel lang op.
Ben zelf aantal weken geleden naar hen overgestapt en toen was dat nog niet zo.
Een al afgesloten contract van toen zullen ze echt niet meer ontbinden maar kennelijk willen ze nu alleen leden (en dat mag natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techorazek
  • Laatst online: 08-04-2024
Is dit wat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebKfTGvPMAbDIR5jHXbrlUSPzFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLyHiWWvkVYcEUB2xbcVmbhp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soru
Lowlands schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Dat kan.
Eerder stond echter op de site weggemoffeld dat je lid moest zijn.
Nu staat er op de hoofdpagina energie: Ja, ik ben lid van Univé.
Lijkt mij dat als dat er zo expliciet staat ze je dus alsnog kunnen weigeren..
En dat staat er nog niet zo heel lang op.
Ben zelf aantal weken geleden naar hen overgestapt en toen was dat nog niet zo.
Een al afgesloten contract van toen zullen ze echt niet meer ontbinden maar kennelijk willen ze nu alleen leden (en dat mag natuurlijk).
Wat er op de site staat maakt eigenlijk niet echt uit. Uiteindelijk is het enige wat echt belangrijk is het contract en de contractvoorwaarden. Als daar niets over een Univé lidmaatschap in staat, en belangrijker nog wat een Univé lidmaatschap concreet in zou moeten houden (wat voor type product, voor de lengte van het energiecontract, hoe zou dat moeten werken bij ontbinding van het Univé product) dan is dat ook niet iets waar je mee bezig hoeft te zijn.

Stellingen die ik langs zie komen over 'het niet kopen van een treinkaartje tot je gepakt wordt' zijn volstrekt onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
Soru schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Wat er op de site staat maakt eigenlijk niet echt uit. Uiteindelijk is het enige wat echt belangrijk is het contract en de contractvoorwaarden. Als daar niets over een Univé lidmaatschap in staat, en belangrijker nog wat een Univé lidmaatschap concreet in zou moeten houden (wat voor type product, voor de lengte van het energiecontract, hoe zou dat moeten werken bij ontbinding van het Univé product) dan is dat ook niet iets waar je mee bezig hoeft te zijn.

Stellingen die ik langs zie komen over 'het niet kopen van een treinkaartje tot je gepakt wordt' zijn volstrekt onzinnig.
Uiteindelijk bepaalt een bedrijf zelf met wie ze een contract af willen sluiten.
Lijkt mij dat ze dit met een reden hebben aangepast.
Maar eenieder natuurlijk vrij om de duidelijke en herhaalde opmerkingen op de website van Univé hierover te negeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Soru schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Zie ook hier de contractvoorwaarden:

https://www.greenchoice.nl/klantenservice/voorwaarden/

Zijn voor 1 juli en na 1 juli. Zijn volgens mij hetzelfde...
Ik lees er niks over unive verder in. Of ik moet eroverheen lezen...

[ Voor 3% gewijzigd door Ewivis op 17-07-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
Ewivis schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Zie ook hier de contractvoorwaarden:

https://www.greenchoice.nl/klantenservice/voorwaarden/

Zijn voor 1 juli en na 1 juli. Zijn volgens mij hetzelfde...
Ik lees er niks over unive verder in. Of ik moet eroverheen lezen...
Je zou specifiek de contractvoorwaarden voor het drie jaar duurzaam dalen er bij moeten pakken. Hierin staat exact beschreven waaraan de afnemer moet voldoen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kptrYi1EUKmFAf8VKOEemwaDVVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ilKV1jQ3dwQ1ijnIEIp321QV.png?f=fotoalbum_large

Waarom dit Univé product uberhaupt bedacht is lijkt me logisch. Om gezamenlijk meer klanten te werven.

[ Voor 5% gewijzigd door Soru op 17-07-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
https://www.unive.nl/energie/afnemen

Exclusief voor klanten van Univé dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Maar ik heb een contract met GC. Niet Unive. Ben ook nooit op de Unive site geweest. Ik ken Unive ook niet.
Klikte puur toevallig op een link en toen kon ik me aanmelden.

Geenid#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Soru schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Je zou specifiek de contractvoorwaarden voor het drie jaar duurzaam dalen er bij moeten pakken. Hierin staat exact beschreven waaraan de afnemer moet voldoen.

[Afbeelding]

Waarom dit Univé product uberhaupt bedacht is lijkt me logisch. Om gezamenlijk meer klanten te werven.
Maar ze controleren het niet. Mijn contract is gewoon ingegaan hoor :-) lijkt me sterk dat ze het nu alsnog gaan controleren achteraf. En anders doe ik wel een reisverzekering als ik ze erover hoor...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soru
Ewivis schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Maar ze controleren het niet. Mijn contract is gewoon ingegaan hoor :-) lijkt me sterk dat ze het nu alsnog gaan controleren achteraf. En anders doe ik wel een reisverzekering als ik ze erover hoor...
Er valt niets te controleren. De tekst is er vrij duidelijk in waar een afnemer van het contract aan moet voldoen. Univé lidmaatschap heeft er niets mee te maken, het is enkel de naam van het product.

--

Voorlopig ga ik er in de algemeenheid verder niet op in. Ik hoop alleen dat mensen zich beseffen dat leuke (reclame)teksten op een website regelmatig weinig te maken hebben met de werkelijkheid. Je gaat een contract aan met een partij en je voldoet aan de contractvoorwaarden. Moeilijker dan dit is het niet. Hoe graag de aanbieder je ook anders wilt doen geloven om meer klanten te werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-08 06:09
PCJR schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Maar ik heb een contract met GC. Niet Unive. Ben ook nooit op de Unive site geweest. Ik ken Unive ook niet.
Klikte puur toevallig op een link en toen kon ik me aanmelden.

Geenid#
Hier ook vorige week telefonisch bij Univé 3 jaar dalen geregeld. Mij is niet eens iets gevraagd. Geen lid van Univé dus, wel een contract.🤷‍♀️

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 09:24

FlashBang

Hoi.

Of je gunt Unive ook gewoon die 1,44 euro per maand als je er dankzij hun afspraak met GC voor jouw situatie een superdeal uithaalt waarmee je tientallen, zoniet honderden euro's per maand bespaard tegenover andere aanbieders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ewivis
FlashBang schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:07:
Of je gunt Unive ook gewoon die 1,44 euro per maand als je er dankzij hun afspraak met GC voor jouw situatie een superdeal uithaalt waarmee je tientallen, zoniet honderden euro's per maand bespaard tegenover andere aanbieders.
Ik gun grote bedrijven helemaal niks. Die verdienen meer dan zat! Maar inderdaad genoeg erover gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Iemand al klant bij greenchoice waarvan het contract afloopt en deze Univé deal heeft gefixt?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Allemaal leuk en aardig die discussie over wat er precies in het contract staat... maar als bij het aanmelden al duidelijk staat aangegeven dat je klant bij Univé moet zijn, dan valt daar echt wel op te handhaven.

Vergelijk het met een afsluiten van een verzekering: van te voren moet je ook een hele rits vragen beantwoorden. Die vragen staan bij de meeste verzekeraars ook niet expliciet vermeld in de voorwaarden van je verzekering. Als jij vervolgens schade krijgt, dan hoeven ze jou echter toch niet te betalen.

Dan kun je als klant zeggen "die vragen staan niet in mijn contract!", maar een bedrijf hoeft - richting de wetgever en dus niet eens richting jou als klant - alleen maar aan te tonen dat ze jou anders nooit het contact hadden aangeboden.

Het staat overal duidelijk aangegeven. Daarnaast vragen ze de laatste weken expliciet aan de telefoon of je klant bent: dan is het dus zelfs opgenomen, ook al staat het niet in je contract.

TLDR: ja, contracten zijn in principe heilig. Maar: een bedrijf hoeft zich niet aan een contract te houden, als het kan aantonen dat ze het contract nooit zouden hebben aangeboden als er niet aan voorwaarde X is voldaan. Dat hoeft dus niet ín het contract te staan. Het is een voorwaarde voordat er überhaupt een contract kan worden aangeboden.
FlashBang schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:07:
Ook gewoon dit natuurlijk. Het gaat notabene om een coöperatie zonder winstoogmerk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Aardwolf schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:43:

In verband met de bijzondere situatie op de energiemarkt een verwijzing naar specifieke topics:
Dit topic blijft voor discussie m.b.t. overstappen, deals en vragen.
Re: die eerste, dat topic is gesloten en vervangen. Wellicht openingspost aanpassen?

[ Voor 19% gewijzigd door Jasper Janssen op 17-07-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

stin00 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:18:
[...]Je hebt 3 jaar lang 1.51 per m³? Waar sluit ik dat af :+
Mijn schoonmoeder ook, ik heb voor haar gekeken maar het is in "Mijn Essent" niet heel duidelijk. Er staat: Totaalprijs 1,51 per M3, maar er staat vervolgens ook nog een bedrag voor leveren, BTW en andere dingen. Tel je een bij elkaar op dan kom je op €2,53 wat ook - toevallig - het gewone variabele tarief is.

[ Voor 11% gewijzigd door P_Tingen op 17-07-2022 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siepie
  • Laatst online: 13-05 10:03
Remko.me schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:38:
Iemand al klant bij greenchoice waarvan het contract afloopt en deze Univé deal heeft gefixt?
Ja, ik was in maart uit mijn vaste contract bij GC gelopen en ging toen automatisch over naar een variabel contract met een soort “wegjaagtarieven”. Begin juni ben ik toen overgestapt op de GC-Univé deal. Ik kreeg niet echt een bevestiging van het contract dus daar moest ik nog wel even achteraan via de whatsapp. Dat was dus wel nog in de tijd dat ze nog geen lidmaatschap van Univé vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Jasper Janssen schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Re: die eerste, dat topic is gesloten en vervangen. Wellicht openingspost aanpassen?
Wel schattig dat er in 2015 gedacht werd dat we in bijzondere tijden zaten.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42
Siepie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Ja, ik was in maart uit mijn vaste contract bij GC gelopen en ging toen automatisch over naar een variabel contract met een soort “wegjaagtarieven”. Begin juni ben ik toen overgestapt op de GC-Univé deal. Ik kreeg niet echt een bevestiging van het contract dus daar moest ik nog wel even achteraan via de whatsapp. Dat was dus wel nog in de tijd dat ze nog geen lidmaatschap van Univé vroegen.
Klopt, GC hanteert echt een soort wegjaagtarief (zo voelde het echt). Ik hoop dat in 2-3 jaar weer echte contracten beschikbaar zijn, nu is het echt niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Kun je alleen gas afsluiten bij GC/Univé of is het per se met stroom? Alleen gas zou namelijk nog interessant zijn, stroom erbij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjornty
  • Laatst online: 25-05 16:12
feye1 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 06:01:
Kun je alleen gas afsluiten bij GC/Univé of is het per se met stroom? Alleen gas zou namelijk nog interessant zijn, stroom erbij niet.
Ja en als je enigzins iets gezocht had in dit topic had je zelf ook meermaals dit antwoord gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik heb wat berichten gelezen over salderen bij Budget Energie.

Bij ons komen ook zonnepanelen komende maand.

Ik begreep dat Budget Energie bij vaste contracten per jaar saldeert en bij een variabel contract per maand.

Iemand anders die hier nog verder ingedoken is toevallig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Freek0416 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:15:

Ik begreep dat Budget Energie bij vaste contracten per jaar saldeert en bij een variabel contract per maand.

Ik neem aan dat je al hebt gezocht, op basis van welke posts is het je nog onduidelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:05
Freek0416 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:15:

Dit al gelezen?

tss68nl in "Saldering per kwartaal of jaar"
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
EWK schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:32:
[...]

Wel schattig dat er in 2015 gedacht werd dat we in bijzondere tijden zaten.
Ik denk dat het blokje dat ik quote een stuk nieuwer is dan 2015 TBH.

(De verouderde topic waar ik het over had is begonnen in oktober ‘21, en ik denk dat het blokje niet ouder is dan dat)

[ Voor 19% gewijzigd door Jasper Janssen op 18-07-2022 10:53 . Reden: Zin toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:51:
[...]

Ik denk dat het blokje dat ik quote een stuk nieuwer is dan 2015 TBH.

(De verouderde topic waar ik het over had is begonnen in oktober ‘21, en ik denk dat het blokje niet ouder is dan dat)
een van de links in dat stukje is: Energie - crisis & actualiteit dat begon al in 2013 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techorazek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebKfTGvPMAbDIR5jHXbrlUSPzFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLyHiWWvkVYcEUB2xbcVmbhp.jpg?f=fotoalbum_large

Niemand??? Die hier bekend mee is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik heb je post gezien en ben er nu bekend mee. Wat is je vraag?

Edit: ik heb je post eerder gezien bedenk ik me, toen was je vraag 'is dit wat?'. Tarieven vergelijken is niet lastig, dus denk dat er daarom niet op gereageerd is.

Als je met je vraag bedoelde: zijn dit goede tarieven? Dan kun je ze er vergelijken met een aantal aanbieders, dan zie je dat het niet bepaald scherpe tarieven zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door EWK op 18-07-2022 12:30 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techorazek
Ewk dank je wel ja mijn man doet dit altijd maar is terminaal ik zoek iets anders heb nu budget en daar krijg ik zo weinig meer voor de zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Techorazek schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:35:
Ewk dank je wel ja mijn man doet dit altijd maar is terminaal ik zoek iets anders heb nu budget en daar krijg ik zo weinig meer voor de zonnepanelen
Ik zou gewoon GC bellen voor 3 jaar unive dalen. Desnoods reisverzekering nemen bij unive.
Dan hoef je er voor de komende tijd niet meer naar te kijken... Denk niet dat je daar zin in hebt / tijd voor hebt komende tijd dan.
Sterkte!

Pagina: 1 ... 221 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4