Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 222 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.155.756 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 23:42
Ik probeer nogmaals. Originele Post is bedolven onder de Unilever Posts denk ik.

Iemand ervaring met onderstaande situatie? Zondergas doet moeilijk.
innova58 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:49:
Ik ben begin dit jaar overgestapt naar Zondergas en een 5 jaar contract afgesloten. Best goede tarieven voor stroom en gas.

Nu gaan wij deze zomer verhuizen naar een woning zonder gasaansluiting. Ik heb aangegeven dat ik het stroomgedeelte van het contract gewoon wil meeverhuizen, maar Zondergas geeft aan dat dit niet mogelijk is. Ik heb nergens in de voorwaarden kunnen lezen wat hier de regels over zijn. Ik zit echt niet te wachten op een nieuw contract voor stroom. De prijzen zijn 2.5x hoger nu.

Iemand hier ervaring met verhuizen en alleen stroom meenemen omdat er geen gasaansluiting aanwezig is in het nieuwe huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:31
innova58 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:10:
Ik probeer nogmaals. Originele Post is bedolven onder de Unilever Posts denk ik.

[...]
Iemand anders zou graag jouw gasprijs willen overnemen. Zondergas kan die volume toch ook aan iemand anders aanbieden voor een hogere prijs lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Laatst online: 12:07
innova58 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:10:

[...]
Dit moet wel in het contract ergens staan, draai het anders om laat Zondergas de passage in het contract aan jou zien waar staat dat er nieuwe tarieven berekend worden bij een verhuizing, dit is simpelweg standaard dat je het mee kan nemen.

Anders kan je altijd nog aankomen met dat je naar de geschillenkommisie stapt, https://www.rijksoverheid...r-mijn-energieleverancier

Kost je maximaal 52,50 als je niet in het gelijk wordt gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik heb tot 31 augustus een contract bij Vattenfall.
Tarieven eerst 27cent kWh normaal, 25 dal. Gas 97 cent per kuub.

Vandaag gebeld omdat ik nergens de nieuwe prijzen kon vinden voor klanten die overgaan op variabel.
Word 37 cent normaal 31 dal. Gas 1,64.

Prijzen tot 1 januari inclusief alles.
Vind dat op zich niet verkeerd.
Betreft ook vakantiehuis dat in de wintermaanden nagenoeg leeg staat.

Gisteren maar wel even een 4000 kWh pv installatie besteld en dan verwarmen met de airco (die er al is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Rofdof schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:44:
Ik heb tot 31 augustus een contract bij Vattenfall.
Tarieven eerst 27cent kWh normaal, 25 dal. Gas 97 cent per kuub.

Vandaag gebeld omdat ik nergens de nieuwe prijzen kon vinden voor klanten die overgaan op variabel.
Word 37 cent normaal 31 dal. Gas 1,64.

Prijzen tot 1 januari inclusief alles.
Vind dat op zich niet verkeerd.
Betreft ook vakantiehuis dat in de wintermaanden nagenoeg leeg staat.

Gisteren maar wel even een 4000 kWh pv installatie besteld en dan verwarmen met de airco (die er al is).
Ik heb tot 31 juli een vast contract en bij mij zijn de variabele tarieven anders.

Stroom (enkel): €0,28/kWh
Gas: €1,49/m3

Bij mij wordt echter ook alles gecommuniceerd met 21% BTW, dus dat is bij jou misschien ook het geval. (edit: dus de tarieven hierboven heb ik zelf omgerekend naar 9%)

Die zekerheid tot 1 januari is trouwens niet zo zeker. Het blijft variabel en ze mogen afwijken van de 'wijzingsdata' van 1 juli en 1 januari. (Dat hebben ze dit jaar ook gedaan op 1 april ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Uniciteit schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:11:
[...]

Ik heb tot 31 juli een vast contract en bij mij zijn de variabele tarieven anders.

Stroom (enkel): €0,28/kWh
Gas: €1,49/m3

Bij mij wordt echter ook alles gecommuniceerd met 21% BTW, dus dat is bij jou misschien ook het geval.

Die zekerheid tot 1 januari is trouwens niet zo zeker. Het blijft variabel en ze mogen afwijken van de 'wijzingsdata' van 1 juli en 1 januari. (Dat hebben ze dit jaar ook gedaan op 1 april ;)).
Dat “vast” tot 1 januari neem ik ook met een zak zout gezien de huidige situatie ;). Maar ik vond het vrij nette tarieven.
Ik was/ben 1 jaar klant? Jij toevallig langer?

Ik heb gisteren een proefberekening gedaan bij gc.
Daar kwam ik uit op 69 cent kWh 2,82 kuub gas. Ik vind die verschillen wel echt extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Rofdof schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:22:
[...]

Dat “vast” tot 1 januari neem ik ook met een zak zout gezien de huidige situatie ;). Maar ik vond het vrij nette tarieven.

Daar kwam ik uit op 69 cent kWh 2,82 kuub gas. Ik vind die verschillen wel echt extreem.
Neem dan even de gc-unive-deal als voorbeeld

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Rofdof schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:22:
[...]

Ik ben ook (bijna) 1 jaar klant en heb in juni nog de "blijven loont"-korting geactiveerd.

Ik kan overigens tot het eind van deze maand ook nog kiezen voor weer 1 jaar vast bij Vattenfall. Dan zijn de tarieven iets hoger, maar nog steeds beter dan GC enzo (zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72108230).

Overigens vind ik de variabele tarieven inderdaad ook nog vrij netjes voor bestaande klanten. Daar zou ik best tevreden mee zijn. Ik vind alleen de onzekerheid rondom de glasleveringen voor deze winter zo vervelend, waardoor ik me bijna gedwongen voel om toch voor 1 jaar vast te kiezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Uniciteit op 18-07-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Uniciteit schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:56:
[...]

Ik ben ook (bijna) 1 jaar klant en heb in juni nog de "blijven loont"-korting geactiveerd.

Ik kan overigens tot het eind van deze maand ook nog kiezen voor weer 1 jaar vast bij Vattenfall. Dan zijn de tarieven iets hoger, maar nog steeds beter dan GC enzo (zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72108230).

Overigens vind ik de variabele tarieven inderdaad ook nog vrij netjes voor bestaande klanten. Daar zou ik best tevreden mee zijn. Ik vind alleen de onzekerheid rondom de glasleveringen voor deze winter zo vervelend, waardoor ik me bijna gedwongen voel om toch voor 1 jaar vast te kiezen.
https://www.nu.nl/economi...r-gas-gaan-gebruiken.html

Met dit soort berichten zou ik gewoon 1 jaar vast zetten. Mijn vattenfall contract eindigt eind september, zal kijken of ik ze morgen kan bellen voor alvast een jaar contract..

Bij variabel ben ik toch te bang dat de tarieven ineens sky high gaan begin 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:22
Zon gladde verkoper van essent stond hier net aan de deur deze bieden nu ook vast contract voor 3 jaar met elk jaar korting. stroom was 43ct en gas 1.93. 1 aug 2023 30% korting en het jaar erna nogeens 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-05 07:09
Hulp gevraagd
Ik probeer iemand te helpen met afsluiten contract Univé 3 jaar.
Tarievenblad zoals hierbij zou nog geldig moeten zijn.
Ik heb geen idee hoe je nu berekent wat het jaarbedrag wordt.

Het gaat om
2100:normaal en 2100 dal
Zonnepanelen leveren 3500
Gas maar liefst 2400m3

Kan iemand hier een jaarbedrag van maken?
Zou erg helpen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPWPhJJ0YH1DBILpR3Ufu0xDgck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tlUDLi0MFX2SwyF6XO3FuKU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
alki schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:52:
Zon gladde verkoper van essent stond hier net aan de deur deze bieden nu ook vast contract voor 3 jaar met elk jaar korting. stroom was 43ct en gas 1.93. 1 aug 2023 30% korting en het jaar erna nogeens 10%
Dat is volgens mij niet eens zo slecht.
Stel dat er in januari gekozen wordt het lagere btw-tarief weer terug te draaien (wat niet echt waarschijnlijk is), dan betaal je het gros van het stookseizoen wel €2,14/m3, maar het tweede jaar is dat dan ineens €1,50 en het derde jaar €1,35. Dat is dan beter dan gc/unive deal. Tenzij je het hebt over kale tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
LA-384 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:47:
[...]

Dat is volgens mij niet eens zo slecht.
Stel dat er in januari gekozen wordt het lagere btw-tarief weer terug te draaien (wat niet echt waarschijnlijk is), dan betaal je het gros van het stookseizoen wel €2,14/m3, maar het tweede jaar is dat dan ineens €1,50 en het derde jaar €1,35. Dat is dan beter dan gc/unive deal. Tenzij je het hebt over kale tarieven.
Kan nergens online dit contract vinden…

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Remko.me schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:57:
[...]

Kan nergens online dit contract vinden…
Ik heb toch echt de hele tekst gequote, maar voor de duidelijkheid: :P
Zo'n gladde verkoper van essent stond hier net aan de deur deze bieden nu ook vast contract voor 3 jaar met elk jaar korting. stroom was 43ct en gas 1.93. 1 aug 2023 30% korting en het jaar erna nogeens 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
LA-384 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:01:
[...]

Ik heb toch echt de hele tekst gequote, maar voor de duidelijkheid: :P

[...]
Snap ik maar zo’n irritante verkoper gebruikt ook gewoon model contracten, die zijn ook gewoon te vinden vaak.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:16
Lowlands schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:27:
Makkelijkste optie, bel ze op. Ze kunnen tijdens het gesprek een inschatting voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 13:04
Ik krijg vanaf 1 november mijn nieuwe huis(1e huis)

Alles is eigenlijk wel geregeld maar ik maak mij extreem zorgen om de gas/licht prijzen. Bij shell-Energy zou ik met de 9% BTW verlaging zelfs al 283 euro per maand gaan betalen en dan ben ik in mijn eentje(1100 gas 925 normaal en 925 dal)

Ik werd pas gebeld door consumind en die gaven aan dat ze bij energiedirect nog een vast contract konden aanbieden voor 3 jaar. Echter kon dat pas 75 dagen van te voren dus kan dat helaas nog niet.

Iemand nog andere tips? Want ik zit echt niet te wachten om 283 euro per maand te gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• innova58
280 eur is veel? :*) afgelopen winter heb ik 3 maanden lang EUR 750 per maand betaald.
sgouman schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:18:
Ik krijg vanaf 1 november mijn nieuwe huis(1e huis)

Alles is eigenlijk wel geregeld maar ik maak mij extreem zorgen om de gas/licht prijzen. Bij shell-Energy zou ik met de 9% BTW verlaging zelfs al 283 euro per maand gaan betalen en dan ben ik in mijn eentje(1100 gas 925 normaal en 925 dal)

Ik werd pas gebeld door consumind en die gaven aan dat ze bij energiedirect nog een vast contract konden aanbieden voor 3 jaar. Echter kon dat pas 75 dagen van te voren dus kan dat helaas nog niet.

Iemand nog andere tips? Want ik zit echt niet te wachten om 283 euro per maand te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
stin00 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:11:
[...]

Met dit soort berichten zou ik gewoon 1 jaar vast zetten. Mijn vattenfall contract eindigt eind september, zal kijken of ik ze morgen kan bellen voor alvast een jaar contract..

Bij variabel ben ik toch te bang dat de tarieven ineens sky high gaan begin 2023.
Heb ik gedaan vanavond. Wat een stugge partij. Ze kunnen niet aangeven waar in de voorwaarden deze bepalingen zijn opgenomen. Nadeel is dat het weken/maanden gaat duren bij de geschillencommissie waarschijnlijk.

Vandaag had ik ook een jurist van vereniging eigen huis aan de lijn. Die had van een dergelijke situatie nooit eerder gehoord. Bizar. Met de huidige energieprijzen zullen er toch meer mensen zijn zoals wij zou ik verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Lowlands schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:27:
Hulp gevraagd
Ik probeer iemand te helpen met afsluiten contract Univé 3 jaar.
Tarievenblad zoals hierbij zou nog geldig moeten zijn.
Ik heb geen idee hoe je nu berekent wat het jaarbedrag wordt.

Het gaat om
2100:normaal en 2100 dal
Zonnepanelen leveren 3500
Gas maar liefst 2400m3

Zou erg helpen![Afbeelding]
Neem je totaalverbruik minus zonnepanelen = 700 kWh. Maal € 0,44983 (ik reken met normaal tarief, want je piek en dal is praktisch gelijk). Tel daarbij 365 X € 0,18757 voor leveren en je hebt totaal voor stroom.

Gas 2400 X € 1,95899 plus 365 X € 0,18757.

314 (stroom) + 4700 (gas) + 137 (2 X levertarief) = ong € 5150. Oftewel € 430 per maand voor het eerste jaar.

Wel een hoog gasverbruik, poeh.

[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 18-07-2022 22:22 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Modbreak:Hele zwik met posts verwijderd. We hebben al een hele lijst met topics staan in de waarschuwing. Dit topic is ENKEL voor het wisselen van energieleverancier en de bijbehorende deals. Metadiscussies over de hoogte van de bijstand, hoe men dit zou kunnen betalen zijn natuurlijk logisch, maar niet in dit topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
YES, gelukt bij Greenchoice. 925 normaaltarief en 925 daltarief + 1100 kuub voor 157 euro per maand(wel incl 9 zonnepanelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
P_Tingen schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:21:
[...]

Neem je totaalverbruik minus zonnepanelen = 700 kWh. Maal € 0,44983 (ik reken met normaal tarief, want je piek en dal is praktisch gelijk). Tel daarbij 365 X € 0,18757 voor leveren en je hebt totaal voor stroom.

Gas 2400 X € 1,95899 plus 365 X € 0,18757.

314 (stroom) + 4700 (gas) + 137 (2 X levertarief) = ong € 5150. Oftewel € 430 per maand voor het eerste jaar.

Wel een hoog gasverbruik, poeh.
Je mist de kosten voor netbeheer. Die komen er ook nog bij en je hebt nog een belastingteruggaaf. Maar goed, je kan je verbruiken bij een energievergelijker inkloppen en die sommetjes in excel zetten met je eigen tarieven en waarden. Dan heb je zo je verbruik opgescharrreld.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:56:
YES, gelukt bij Greenchoice. 925 normaaltarief en 925 daltarief + 1100 kuub voor 157 euro per maand(wel incl 9 zonnepanelen)
Top, zal Kia blij mee zijn!

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
.SnifraM schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:16:
[...]

Top, zal Kia blij mee zijn!
Whoops :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:55
Remko.me schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:03:
[...]
Snap ik maar zo’n irritante verkoper gebruikt ook gewoon model contracten, die zijn ook gewoon te vinden vaak.
Modelcontracten moeten wel te vinden zijn, maar vaak hebben door-to-door-verkopers (en telemarketeers) juist een eigen specifieke aanbod. Hiervoor moet een leverancier namelijk vaak nog een commissie inprijzen (verkoper moet ook betaald worden) en het gaat om een specifiek klantprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 13:01
Heeft iemand hier ervaring met de Energie Direct AltijdDalen 3 jaar vast deal via consumind.?

Zeer gunstige tarieven heb ik het idee maar wil zeker weten dat ik niet iets over het hoofd zie.

[ Voor 3% gewijzigd door jmdeking op 19-07-2022 19:40 . Reden: Volledig pakket noemen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:34
jmdeking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:39:
Heeft iemand hier ervaring met de Energie Direct AltijdDalen 3 jaar vast deal via consumind.?

Zeer gunstige tarieven heb ik het idee maar wil zeker weten dat ik niet iets over het hoofd zie.
Welke tarieven dan?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:52
jmdeking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:39:

Ik zou toch altijd wel uitkijken voor dit soort bedrijven, die eigenlijk hetzelfde doen een beetje wat hier gebeurd ;) Maar hier is het open en bloot en gratis advies :)

Opmerkelijk is ook dat op trustpilot er best veel negatieve reacties zijn over dit bedrijf en bij kiyoh juist wat positievere berichten.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-04 16:25
ginod schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:49:
[...]

Ik zou toch altijd wel uitkijken voor dit soort bedrijven, die eigenlijk hetzelfde doen een beetje wat hier gebeurd ;) Maar hier is het open en bloot en gratis advies :)

Opmerkelijk is ook dat op trustpilot er best veel negatieve reacties zijn over dit bedrijf en bij kiyoh juist wat positievere berichten.
Tarieven graag?
Recenties zeggen niks. Zoek jij trustpilot op om te vertellen dat je tevreden bent met je nuts leverancier?
Er komt alleen negativiteit op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
bjornty schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:02:
[...]

Tarieven graag?
Recenties zeggen niks. Zoek jij trustpilot op om te vertellen dat je tevreden bent met je nuts leverancier?
Er komt alleen negativiteit op
Elektra:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4a-76rgbalGRddWXnYoqF5KFqQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nDpd7d2khtLtJZnV2q9tbeui.png?f=user_large

Gas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccEwckhDnpHUyh_h4HPiZeuowmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0G38aeTsTxBl2v86kGTpi4K1.png?f=user_large

Actievoorwaarden:
Het leveringstarief per kWh/m3 wordt per periode met een kortingspercentage
verlaagd volgens het volgende schema:
De 1e korting op 1 augustus 2023 is 30% korting ten opzichte van het kale leveringstarief.
De 2e korting op 1 augustus 2024 is 15% korting ten opzichte van het dan geldende kale leveringstarief.

De korting geldt uitsluitend voor klanten met een E1-profiel of E2 profiel elektriciteitsaansluiting
en een maximaal elektriciteitsverbruik van 20.000 kWh en heeft uitsluitend betrekking op de leveringstarieven per kWh/m3, exclusief vaste leveringskosten,belastingen/heffingen van overheidswege en netbeheerkosten.

[ Voor 8% gewijzigd door jmdeking op 19-07-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 11:56
Geen all in tarieven? anders blijven we rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Essent kwam aanzetten met een aanbod voor 1 jaar vast:

Stroom Normaaltarief € 0,44984 per kWh
Daltarief € 0,36264 per kWh
Vaste leveringskosten € 0,19208 per dag

Gas € 1,88126 per m3

Incl btw 9% maar dat is natuurlijk maar tot eind vh jaar.

Is t redelijk? Ik moet er zelf verder echt nog wat verder induiken. Lange tijd niet naar omgekeken, omdat ik variabel kwam te zitten en vaste contracten niet aantrekkelijk waren met hoge prijzen voor 3 jaar. Maar wellicht dat iemand van jullie al gelijk zoiets heeft dat t een PRIMA deal is voor een grote speler zoals Eneco, Vattenfall of in deze Essent of juist niet ;)

Geen glazen bol, dus lastig in te schatten wat de prijzen komende tijd en winter gaan doen. Vandaar dat 1 jaar vast wellicht wel wat is...

Als gezin zijn we denk ik geen echte grootverbruikers. We proberen al langer op verbruik te letten. Helaas geen zonnepanelen en voorlopig zitten we ook echt nog gewoon aan het gas met een normale CV voor verwarming/water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-05 20:32
Gim schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:37:

Gas € 1,88126 per m3

Is t redelijk? Ik moet er zelf verder echt nog wat verder induiken. Lange tijd niet naar omgekeken, omdat ik variabel kwam te zitten en vaste contracten niet aantrekkelijk waren met hoge prijzen voor 3 jaar. Maar wellicht dat iemand van jullie al gelijk zoiets heeft dat t een PRIMA deal is voor een grote speler zoals Eneco, Vattenfall of in deze Essent of juist niet ;)

Geen glazen bol, dus lastig in te schatten wat de prijzen komende tijd en winter gaan doen. Vandaar dat 1 jaar vast wellicht wel wat is...

Als gezin zijn we denk ik geen echte grootverbruikers. We proberen al langer op verbruik te letten. Helaas geen zonnepanelen en voorlopig zitten we ook echt nog gewoon aan het gas met een normale CV voor verwarming/water.
Ben je bestaande klant?
Ben namelijk op zoek naar een 1 jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Barneveld1991 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:48:
[...]

Ben je bestaande klant?
Ben namelijk op zoek naar een 1 jarig contract.
Ja. Variabel sinds eind vorig jaar. Het aanbod schudde me wakker om maar eens te gaan kijken hoe t er nu voorstaat (want m'n focus lag even op een warmtepomp waar nog niet veel schot in zit), maar ik begrijp hieruit dat t dus nog steeds vooral 3 jaar o.i.d. is tenzij je al een klant ergens bent? Om de bestaande klant wat te kunnen bieden. Of is dat te kort door de bocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 19-07-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
jmdeking schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:57:
[...]

Elektra:
[Afbeelding]

Gas
[Afbeelding]

Actievoorwaarden:
verlaagd volgens het volgende schema:
De 1e korting op 1 augustus 2023 is 30% korting ten opzichte van het kale leveringstarief.
De 2e korting op 1 augustus 2024 is 15% korting ten opzichte van het dan geldende kale leveringstarief.

De korting geldt uitsluitend voor klanten met een E1-profiel of E2 profiel elektriciteitsaansluiting
en een maximaal elektriciteitsverbruik van 20.000 kWh en heeft uitsluitend betrekking op de leveringstarieven per kWh/m3, exclusief vaste leveringskosten,belastingen/heffingen van overheidswege en netbeheerkosten.
1.94 de kuub voor het 1e jaar. Ik ga er vanuit dat dit met 21%btw is en nog niet met de 9%?
Weet niet wat je verbruikt en of je zonnepanelen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
Gim schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:37:

Gas € 1,88126 per m3

Incl btw 9% maar dat is natuurlijk maar tot eind vh jaar.

Doen.
Aan alle kanten word t met de week nijpender. Spannend moment ook voor de ttf future markt is of nadonderdag aanstaande gazprom weer gaat leverne via nordstream 1. Zo niet dan word t gekkenwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bjornty schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:19:
[...]

Doen.
Aan alle kanten word t met de week nijpender. Spannend moment ook voor de ttf future markt is of nadonderdag aanstaande gazprom weer gaat leverne via nordstream 1. Zo niet dan word t gekkenwerk
Daarnaast heb je nog 14 dagen bedenktijd indien contract op afstand wordt gesloten, dus je hebt eigenlijk een soort gratis garantie om de komende (gekke) twee weken te observeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:20

BCC

[...]

Bij welke leverancier dan? Ik kan niemand vinden die nog vaste jaarcontracten biedt nu.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:19
[...]

Waarom 1 jaar? Zo een overstapboete stelt niets voor en vaak betaalt de overnemende partij toch er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

bjornty schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:19:
[...]

Doen.
Dat dus. Natuurlijk is t afwachten wat alles gaat brengen (pijpleiding, voorraden, wat voor winter, gaat Amerika minder boren naar gas), maar zal niet voor niks zijn dat het wat moeizaam gaat met vaste contracten. Ziet er nog niet positief uit.
Nog gekeken bij een paar andere leveranciers, maar vast contract lijkt dus te zijn omdat ik bestaande klant ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
bjornty schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:17:
[...]

1.94 de kuub voor het 1e jaar. Ik ga er vanuit dat dit met 21%btw is en nog niet met de 9%?
Weet niet wat je verbruikt en of je zonnepanelen hebt?
9% btw

Verbruik:

Electra 1400Kwh
Gas: 500m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
Ik ben gegaan voor de Unive Energie deal 3 jaar duurzaam dalen.

Voor de zekerheid vlak daarna een doorlopende reisverzekering afgesloten van 13,- pj.

Thanks voor de tip!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Onze energieleverancier (energiedirect) had de vermindering energiebelasting niet op de jaarrekening gezet, waardoor we dat bijna misliepen. Het wordt gecorrigeerd nu ik via de webchat navraag deed.

Het is dat ik dicht op dit soort zaken zit, waardoor ik het oppikte. Maar een iemand die gewoon betaalt, want het zal allemaal wel....

Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
stok schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:01:
Onze energieleverancier (energiedirect) had de vermindering energiebelasting niet op de jaarrekening gezet, waardoor we dat bijna misliepen. Het wordt gecorrigeerd nu ik via de webchat navraag deed.

Het is dat ik dicht op dit soort zaken zit, waardoor ik het oppikte. Maar een iemand die gewoon betaalt, want het zal allemaal wel....

Heel apart.
Goed dat je even waarschuwt. het zou wel helpen als je de naam van de leverancier ook nog even erbij zet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11
stok schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:01:

Heel apart.
Hoe werkt dat eigenlijk als je vaker dan 1 keer per jaar overstapt voor elektriciteit? Wordt de vermindering energiebelasting per dag berekend of valt dat in een bepaalde maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
jmdeking schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:43:
Ik ben gegaan voor de Unive Energie deal 3 jaar duurzaam dalen.

Voor de zekerheid vlak daarna een doorlopende reisverzekering afgesloten van 13,- pj.

Thanks voor de tip!!
Waarom niet de Energie Direct deal? Die heeft (iets) lagere tarieven. Vooral voor jaar 2 en jaar 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:39
Korte vraag, per 31-07 a.s. gaat mijn nieuwe contract in, maar mijn oude leverancier Oxxio heeft gisteren nieuwe tarieven gestuurd. Daarom heb ik GC geprobeerd te bellen, maar na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan opgehangen, en op whatsapp-bericht reageren ze ook niet. Wat denken jullie, kan ik er op vertrouwen dat mijn nieuwe leverancier het contract bij Oxxio heeft opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
Barneveld1991 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Waarom niet de Energie Direct deal? Die heeft (iets) lagere tarieven. Vooral voor jaar 2 en jaar 3.
Ik dacht dat de Unive deal goedkoper was omdat de korting ook hoger wordt vanaf jaar 2 en jaar 3 maar denk dat ik niet goed begrijp hoe het precies werkt.

Kan jij het misschien wat duidelijk voor me maken.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 22:21
Hazewindhond009 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:55:
Korte vraag, per 31-07 a.s. gaat mijn nieuwe contract in, maar mijn oude leverancier Oxxio heeft gisteren nieuwe tarieven gestuurd. Daarom heb ik GC geprobeerd te bellen, maar na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan opgehangen, en op whatsapp-bericht reageren ze ook niet. Wat denken jullie, kan ik er op vertrouwen dat mijn nieuwe leverancier het contract bij Oxxio heeft opgezegd?
Ja, als je GC hebt dan doen ze dat voor je.
Ik had ook niks vernomen tot de dag van oversluiten kreeg ik ineens een mail van Budget Energie.
Kon ook meteen niks meer zien in de app...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:39
Mja, mij verontrust(e) het een beetje dat Oxxio doodleuk nieuwe tarieven stuurt. Zou je uit kunnen afleiden dat er helemaal niet bij hen is opgezegd. Maar misschien te speculatief van mij hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 22:21
Hazewindhond009 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:19:
Mja, mij verontrust(e) het een beetje dat Oxxio doodleuk nieuwe tarieven stuurt. Zou je uit kunnen afleiden dat er helemaal niet bij hen is opgezegd. Maar misschien te speculatief van mij hoor
Bel oxxio op, misschien reageren die sneller :) Persoonlijk denk ik dat het een automatische mail is...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Email ontvangen van Delta Energie dat het voorschot niet automatisch aangepast zal worden vanwege het lagere BTW tarief. Dat zal voor andere leveranciers niet anders zijn verwacht ik. Het te veel aan voorschotten wordt verrekend op de jaarnota.

Begrijpelijk vanuit hun oogpunt in deze tijden waar leveranciers financieel onder druk staan (vooral die met langlopende Russische contracten hebben waarvoor geen levering plaatsvindt en daardoor tegen veel hogere prijzen op de spot mark moeten inkopen). Maar hiermee bereikt onze regering niet het doel om de maandlasten nu te verlagen, Interesseert ze de praktijk/uitwerking wel? |:(

Dus dan maar zelf het voorschot aanpassen :F Dat vermelden ze natuurlijk niet als optie in de email ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
pdukers schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:52:
Email ontvangen van Delta Energie dat het voorschot niet automatisch aangepast zal worden vanwege het lagere BTW tarief. Dat zal voor andere leveranciers niet anders zijn verwacht ik. Het te veel aan voorschotten wordt verrekend op de jaarnota.

Begrijpelijk vanuit hun oogpunt in deze tijden waar leveranciers financieel onder druk staan (vooral die met langlopende Russische contracten hebben waarvoor geen levering plaatsvindt en daardoor tegen veel hogere prijzen op de spot mark moeten inkopen). Maar hiermee bereikt onze regering niet het doel om de maandlasten nu te verlagen, Interesseert ze de praktijk/uitwerking wel? |:(

Dus dan maar zelf het voorschot aanpassen :F Dat vermelden ze natuurlijk niet als optie in de email ;)
Niet helemaal waar, van zondergas netjes een mailtje dat het voorschot verlaagd is a.d.h.v. de verlaagde BTW..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 19:00

duderuud

Sliden is koel

Barneveld1991 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Lijkt (online iig) niet meer af te sluiten.

Ook de GC Univé deal trouwens.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barneveld1991
duderuud schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:15:
[...]

Lijkt (online iig) niet meer af te sluiten.

Ook de GC Univé deal trouwens.
Is nog online af te sluiten via Consumind.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 10:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DegtzsjYtvk1jZcwZAjwgg2VHSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y0Ajyv2sgi7TUFBuikaqUNeN.jpg?f=user_large

De unive deal is goedkoper is het nog iemand gelukt om deze af te sluiten?

[ Voor 20% gewijzigd door Fantasy-Bart op 20-07-2022 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barneveld1991
Fantasy-Bart schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:31:
[Afbeelding]

De unive deal is goedkoper is het nog iemand gelukt om deze af te sluiten?
Bij mij was energie direct goedkoper dan Univé GC. Vooral vanaf het 2e jaar (30% ipv 25%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Niet helemaal waar, van zondergas netjes een mailtje dat het voorschot verlaagd is a.d.h.v. de verlaagde BTW..
Vandaar "verwacht ik". Wel netjes van ze.Benieuwd of dat dan geldt voor iedere reseller van energyzero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 10:52
Barneveld1991 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Bij mij was energie direct goedkoper dan Univé GC. Vooral vanaf het 2e jaar (30% ipv 25%).
Ik had idd die 30% niet gezien wel 15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 19:00

duderuud

Sliden is koel

Barneveld1991 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:22:
[...]

Is nog online af te sluiten via Consumind.nl.
Ik zat bij Tibber maar 3 jaar zekerheid is me ook veel waard. Dus overgestapt naar Energiedirect.

Dank voor de tip!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Barneveld1991 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Mis ik iets bij de energiedirect aanbieding? Ik zag bij consumind niet dat de prijs elk jaar daalt en met welk percentage. Zag alleen dat het product 'AltijdDalen' heet, maar kon met Google niet meer informatie vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42
pdukers schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Vandaar "verwacht ik". Wel netjes van ze.Benieuwd of dat dan geldt voor iedere reseller van energyzero.
Van Leaseplan kreeg ik ook bericht dat mijn voorschot verlaagd werd.

Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
RikTW schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk als je vaker dan 1 keer per jaar overstapt voor elektriciteit? Wordt de vermindering energiebelasting per dag berekend of valt dat in een bepaalde maand?
Klopt, dat gebeurt per dag. Net zoals netwerkkosten die per kalenderjaar anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Hazewindhond009 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:55:
In NL zegt de nieuwe maatschappij naar mijn weten -altijd- op bij de oude maatschappij. Gaat via centraal register.

En ik heb het idee dat ze dat zo laat mogelijk doen (lees: zo dicht mogelijk tegen het overstapmoment aan) zodat de oude maatschappij geen tijd meer heeft om een klant-behoud poging te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 16:04
pdukers schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Hier ook netjes mail ontvangen van EnergyZero, zal dus wel bij allemaal gebeuren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:32
Ik heb mijn electra van BudgetEnergie naar Engie overgebracht en het gas bij BudgetEnergie gelaten (alleen electra aangevraagd bij Engie, verder niets opgezegd bij Budget). Dat is vandaag ingegaan, maar nu zie ik helemaal geen actieve contracten meer in mijn BudgetEnergie omgeving meer staan.
Ben benieuwd wie ik nu ga betalen voor het gas... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetterbekkie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-05 11:41
Vorige week GC 3 jaar afgesloten. Nu zie ik dat de energie direct deal van consumind net iets scherper is.
Aangezien ik nog in de bedenktermijn zit van GC denk ik erover om toch daarvoor te gaan.
Heeft er al iemand ervaring met consumind bellen om een ingangsdatum verder in de toekomst af te spreken dan dat op de website mogelijk is? Op de website kan ik uiterlijk kiezen voor 3 oktober terwijl ik het contract pas eind november in zou willen laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
knetterbekkie schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:11:
Vorige week GC 3 jaar afgesloten. Nu zie ik dat de energie direct deal van consumind net iets scherper is.
Aangezien ik nog in de bedenktermijn zit van GC denk ik erover om toch daarvoor te gaan.
Heeft er al iemand ervaring met consumind bellen om een ingangsdatum verder in de toekomst af te spreken dan dat op de website mogelijk is? Op de website kan ik uiterlijk kiezen voor 3 oktober terwijl ik het contract pas eind november in zou willen laten gaan.
Heb net gebeld en kreeg te horen dat de aanbieding "op" is. Ook nadat ik had aangegeven dat ik het via de website wel had kunnen aanvragen als mijn contract voor 3 oktober afloopt. Ben benieuwd wat ze tegen jou zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
BBKing schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:20:
[...]

In NL zegt de nieuwe maatschappij naar mijn weten -altijd- op bij de oude maatschappij. Gaat via centraal register.

En ik heb het idee dat ze dat zo laat mogelijk doen (lees: zo dicht mogelijk tegen het overstapmoment aan) zodat de oude maatschappij geen tijd meer heeft om een klant-behoud poging te doen.
Staat in de gedragscode dat het opzeggen niet in de bedenktijd mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Suli schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Heb net gebeld en kreeg te horen dat de aanbieding "op" is. Ook nadat ik had aangegeven dat ik het via de website wel had kunnen aanvragen als mijn contract voor 3 oktober afloopt. Ben benieuwd wat ze tegen jou zeggen.
Lukt mij niet om het via de site aan te vragen.. kan nergens op klikken op de aanbieding te accepteren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
boxlessness schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:45:
Ik heb mijn electra van BudgetEnergie naar Engie overgebracht en het gas bij BudgetEnergie gelaten (alleen electra aangevraagd bij Engie, verder niets opgezegd bij Budget). Dat is vandaag ingegaan, maar nu zie ik helemaal geen actieve contracten meer in mijn BudgetEnergie omgeving meer staan.
Ben benieuwd wie ik nu ga betalen voor het gas... :/
Mag ik vragen waarom je de stroom bij Engie hebt gedaan?
Ik zie dat je bij Engie 0.74 per kWh betaald.

Bij Budget Energie is dit 0.47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:32
Eldro19 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:44:
[...]

Mijn gok is de terugleververgoeding (TLV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
space-one schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:31:
[...]

Staat in de gedragscode dat het opzeggen niet in de bedenktijd mag.
Ja maar daar heb je dus alleen de eerste 14 dagen na het klikken op "Ik wil overstappen" last van. Dus alleen mensen die direct NU willen overstappen lopen daar tegenaan.

Alle andere overstappers zullen naar toekomst kijken en enige tijd voor afloop contract iets nieuws zoeken. En dan zal jouw nieuwe maatschappij jouw oude opzeggen, vaak pas in de laatste dagen voor daadwerkelijk begin van het nieuwe contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:32
Eldro19 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:44:
[...]

Salderen: Budget heeft de voorwaarden voor salderen veranderd, i.e. je krijgt nog maar 50% van het leveringstarief terug bij overproductie, plus ze "salderen" per maand. En we hebben wat overproductie, dus dan was overstappen naar een "duurdere" (lees: maatschappij die meer geeft voor onze overproductie) gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
BBKing schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Ja maar daar heb je dus alleen de eerste 14 dagen na het klikken op "Ik wil overstappen" last van. Dus alleen mensen die direct NU willen overstappen lopen daar tegenaan.

Alle andere overstappers zullen naar toekomst kijken en enige tijd voor afloop contract iets nieuws zoeken. En dan zal jouw nieuwe maatschappij jouw oude opzeggen, vaak pas in de laatste dagen voor daadwerkelijk begin van het nieuwe contract.
Klopt in dat geval. Normaal als er meer tijd is zou dat maand voor voor de overstapdatum moeten zijn i.v.m de opzegtermijn van meestal een maand. Wij gaan op 1-1-2023 over van Vattenlfall (jaarcontract) naar GC. GC zou uiterlijk 1-12-2022 de opzegging moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
stin00 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Lukt mij niet om het via de site aan te vragen.. kan nergens op klikken op de aanbieding te accepteren :-(
Je kunt ze vragen of het Essent aanbod nog geldig is.
Deze heb ik genomen. Vrijwel dezelfde tarieven.

Maar bij Essent kun je het overstap moment 6 maanden later in laten gaan, ten opzichte van 75 dagen van energie direct. Daarom Essent gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Barneveld1991 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:12:
[...]

Je kunt ze vragen of het Essent aanbod nog geldig is.
Deze heb ik genomen. Vrijwel dezelfde tarieven.

Maar bij Essent kun je het overstap moment 6 maanden later in laten gaan, ten opzichte van 75 dagen van energie direct. Daarom Essent gekozen :)
Essent was helaas al eerder gestopt bij consumind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
sgouman schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Essent was helaas al eerder gestopt bij consumind
Ik kon het ook niet online selecteren. Maar via de mail was het gewoon mogelijk (rond 12:00 afgesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Barneveld1991 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:50:
[...]

Ik kon het ook niet online selecteren. Maar via de mail was het gewoon mogelijk (rond 12:00 afgesloten).
Hmm, toen ik ze eergister aan de telefoon had kon het helaas niet.

Welke tarieven krijg je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik ben overgestapt alleen nu afrekening van oxxio gehad waar de cashback van 135 euro niet op te vinden was, goed opletten dus want het gaat niet helemaal lekker daar. Nu via de klantenservice het regelen dat ze het opnieuw gaan bekijken. Waar het fout ging is dat ik ben verhuisd, contract netjes meegenomen alleen dan 'lijkt' het contract dus opgebroken omdat er al eerder een eindnota is opgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
sgouman schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Hmm, toen ik ze eergister aan de telefoon had kon het helaas niet.

Welke tarieven krijg je nu?
Dat is vreemd. Deze tarieven:

Totaal normaaltarief stroom: € 0,47665
Totaal daltarief stroom: € 0,37855
Totaal tarief gas: € 1,95080

verlaagd volgens het volgende schema: De 1e korting op 1 augustus 2023 is 30%
korting ten opzichte van het kale leveringstarief. De 2e korting op 1 augustus 2024
is 15% korting ten opzichte van het dan geldende kale leveringstarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Barneveld1991 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:59:
[...]

korting ten opzichte van het kale leveringstarief. De 2e korting op 1 augustus 2024
Bijna hetzelfde als bij GC hooguit dat GC sneller omvalt dan essent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 19:18
[...]

Wie of wat moet je bellen hiervoor? :?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjornty
sgouman schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:17:
[...]

Bijna hetzelfde als bij GC hooguit dat GC sneller omvalt dan essent
Waar baseer je dit op? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Gc is denk een stuk kleiner dan essent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-05 16:25
Maar Eneco heeft 30% van de aandelen in GC.
Denk niet dat die hun belang in GC en het klantenbestand van FC aan een concurrent cadeau geven. Dus bij moeilijkheden zal Eneco waarschijnlijk hun belang uitbreiden.
Tenminste, daar gok ik dan maar op.
En niet teveel voorschot betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:15
Iemand hier ervaring mee? Ik heb op 6 juli voor een jaar verlengd bij Energie direct (met een vast tarief). Ik krijg nu 14 dagen later de definitieve tarieven en die zijn ineens hoger?

Op 6 juli verlengd en toen deze mail (heb het zwart op wit in tarieven overzicht):

- Gas Vast Gas AltijdVoordeel B 1 jaar
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3): € 1,87733 / m3

En nu vandaag dus een definitieve mail, met hogere tarieven:

Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3): € 2,08402 / m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
[...]

Dit is wel tarief met lage btw
Bij gc heb ik 1 66 met lage btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
JK90 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:49:
Iemand hier ervaring mee? Ik heb op 6 juli voor een jaar verlengd bij Energie direct (met een vast tarief). Ik krijg nu 14 dagen later de definitieve tarieven en die zijn ineens hoger?

Op 6 juli verlengd en toen deze mail (heb het zwart op wit in tarieven overzicht):

Ik vermoed: de 1.87 is met 9% BTW en de 2.08 met 21% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 15:16
JK90 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:49:

Zou gewoon even bellen waarom dat is. Lijkt idd het BTW verschil maar dat zou wel vreemd zijn na 1 juli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Barneveld1991 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:50:
[...]

Ik heb Consumind gemaild en kreeg het volgende terug:

"Helaas hebben wij geen contracten meer beschikbaar.
Wij krijgen hopelijk rond augustus weer nieuwe contracten."

Ik kon zowel Essent als Energie Direct niet meer afsluiten via hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-03 18:07
Volgende week ga ik verhuizen en bedacht me net dat een energie contract afsluiten ook wel zo handig is. Ik zie dat het erg lastig is op dit moment, dus wat zijn partijen waar ik het beste heen kan bellen voor een scherp tarief?

[ Voor 5% gewijzigd door jancoow op 21-07-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42
jancoow schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:13:
Volgende week ga ik verhuizen en bedacht me net dat een energie contract afsluiten ook wel zo handig is. Ik zie dat het erg lastig is op dit moment, dus wat zijn partijen waar ik het beste heen kan bellen voor een scherp tarief?
Als je gaat verhuizen kun je je huidige contract ook verhuizen.

Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-03 18:07
pms1 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Als je gaat verhuizen kun je je huidige contract ook verhuizen.
Ik heb op het moment geen huidig contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10-2023
jancoow schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:13:
Als je voor zekerheid wilt gaan, is de Green Choice / Unive 3 jaar dalen deal een optie voor je.
Bel daarvoor met dit nummer: 0592 348 987.
Lid zijn van Univé is een vereiste (hoewel in dit topic daar ook een discussie over is gevoerd...). Kies bv voor een Unive Benelux reisverzekering voor 1,44 euro per maand.

Ik heb trouwens een nieuwe GC/unive deal laten aanmaken vandaag. Had vorige week een GC/Univé aanbod ontvangen. Toen het gasverbruik op 500m3 gezet. Bij nieuwe aanvraag vanochtend dit aangepast naar 300m3 (we gaan verwarmen met multisplitunit airco icm zonnepanelen). Omdat ik nu onder de 500 kuub heb doorgegeven, zijn mijn leveringskosten voor gas geen 180 euro per jaar, maar 130 euro per jaar. Weer 5 tientjes bespaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Laatst online: 22-05 12:11
AMDminer schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Als je voor zekerheid wilt gaan, is de Green Choice / Unive 3 jaar dalen deal een optie voor je.
Bel daarvoor met dit nummer: 0592 348 987.
Lid zijn van Univé is een vereiste (hoewel in dit topic daar ook een discussie over is gevoerd...). Kies bv voor een Unive Benelux reisverzekering voor 1,44 euro per maand.

Ik heb trouwens een nieuwe GC/unive deal laten aanmaken vandaag. Had vorige week een GC/Univé aanbod ontvangen. Toen het gasverbruik op 500m3 gezet. Bij nieuwe aanvraag vanochtend dit aangepast naar 300m3 (we gaan verwarmen met multisplitunit airco icm zonnepanelen). Omdat ik nu onder de 500 kuub heb doorgegeven, zijn mijn leveringskosten voor gas geen 180 euro per jaar, maar 130 euro per jaar. Weer 5 tientjes bespaard.
Uit eigen ervaring weet ik dat dit niet klopt. Het gaat ook niet om leveringskosten maar netwerkkosten. De netbeheerder wijzigt dit pas achteraf na een jaar en vanaf dat moment worden pas die lagere kosten gerekend. De leverancier is verplicht het door de netbeheerder opgegeven tarief 1 op 1 door te factureren helaas.

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10-2023
miliomiliano schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:37:
[...]

Uit eigen ervaring weet ik dat dit niet klopt. Het gaat ook niet om leveringskosten maar netwerkkosten. De netbeheerder wijzigt dit pas achteraf na een jaar en vanaf dat moment worden pas die lagere kosten gerekend. De leverancier is verplicht het door de netbeheerder opgegeven tarief 1 op 1 door te factureren helaas.
Ik geloof je direct. Alleen staat op mijn aanbod nu het lagere (netbeheerderkosten) tarief. Ik ga daar vanuit. Ben nieuwe klant bij GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliomiliano
  • Laatst online: 22-05 12:11
AMDminer schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Ik geloof je direct. Alleen staat op mijn aanbod nu het lagere (netbeheerderkosten) tarief. Ik ga daar vanuit. Ben nieuwe klant bij GC.
Ik denk dat daar ook wel iets bijstaat dat dat indicatief is en dat de daadwerkelijke kosten van de netbeheerder doorgelegd worden en ook aangepast kunnen worden (bijv. per 1 januari). Net als met energiebelastingen zijn het geen tarieven die de leverancier vastlegt.

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:44
Heb via Whatsapp contact gehad met Greenchoice over de tarieven die ik ga krijgen, zit nog in de bedenktijd van een variabel contract afgesloten op 30/6 dat per 1/9/'22 in zou gaan, heb op 2/7 het contract ontvangen met vrij gunstige tarieven (gas: 1,42 elektra: 0,32/0,25 incl. 9% BTW), aangezien het contract nog niet ingegaan is kan ik de tarieven in Mijn Greenchoice nog niet zien dus was benieuwd wat ze daar over konden zeggen.

Dit was het antwoord van GC:
'Hi, wat goed dat je hiernaar informeert! 🙃 De tarieven die in de bevestiging staan, zijn de tarieven die je krijgt. De tarieven zullen wel per 1-10 veranderen, alleen wat die zijn weten we helaas nog niet. Je ontvangt daar nog wel rond september een mail over. Kom je er zo uit? Groet, XXXXX'
Dus voor iedereen op variabel contract GC, de tarieven worden per 1-10 alweer verhoogd.. Denk dat ik maar bij Vattenfall blijf en m'n contract dat 30/8 afloopt over laat gaan op variabel, hopen dat VF niet te veel omhoog gaat..
Pagina: 1 ... 222 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4