Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 223 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
crispo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:52:
Heb via Whatsapp contact gehad met Greenchoice over de tarieven die ik ga krijgen, zit nog in de bedenktijd van een variabel contract afgesloten op 30/6 dat per 1/9/'22 in zou gaan, heb op 2/7 het contract ontvangen met vrij gunstige tarieven (gas: 1,42 elektra: 0,32/0,25 incl. 9% BTW), aangezien het contract nog niet ingegaan is kan ik de tarieven in Mijn Greenchoice nog niet zien dus was benieuwd wat ze daar over konden zeggen.

Dit was het antwoord van GC:
[...]

Dus voor iedereen op variabel contract GC, de tarieven worden per 1-10 alweer verhoogd.. Denk dat ik maar bij Vattenfall blijf en m'n contract dat 30/8 afloopt over laat gaan op variabel, hopen dat VF niet te veel omhoog gaat..
Waarom zet je hem niet vast bij Greenchoice voor 3 jaar? Met de unive/greenchoice deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
sgouman schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Waarom zet je hem niet vast bij Greenchoice voor 3 jaar? Met de unive/greenchoice deal.
Omdat tarief het eerste jaar vrij stevig is en ik verwacht met variabel daar stuk onder te zitten, pas volgend jaar krijgen we warmtepomp/zonnepanelen/isolatie maar voor deze winter is ons gasverbruik nog exorbitant hoog (vorig jaar bijna 3000 m³ :X , wel 6 persoons huishouden en grote woning..). En ik weet wat de deal eerst was haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
crispo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Omdat tarief het eerste jaar vrij stevig is en ik verwacht met variabel daar stuk onder te zitten, pas volgend jaar krijgen we warmtepomp/zonnepanelen/isolatie maar voor deze winter is ons gasverbruik nog exorbitant hoog (vorig jaar bijna 3000 m³ :X , wel 6 persoons huishouden en grote woning..). En ik weet wat de deal eerst was haha..
hmm oke, maar variabel blijft denk ik toch altijd duurder? Ik ga nu 1.95 voor gas betalen maar bij Vattenfall zit je daar volgens mij al boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

sgouman schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:18:
[...]

hmm oke, maar variabel blijft denk ik toch altijd duurder? Ik ga nu 1.95 voor gas betalen maar bij Vattenfall zit je daar volgens mij al boven.
Vattenfall variabel wordt voor mij €1,49/m3, dus op dit moment is dat zeker wel goedkoper.

Maar goed, wel variabel dus die tarieven kunnen over een paar maanden weer heel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
sgouman schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Nee Vattenfall zit variabel nog op iets van €1,47 (gas), zou wel kunnen dat ook zij per 1/10 weer omhoog gaan maar dat risico durf ik wel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30
Ik zat de afgelopen maanden redelijk gunstig bij Eneco met mijn variabele contract dat steeds werd verlengd:
- gas voor 1,45
- stroom piek voor 0,34
- stroom dal voor 0,30

voor een contract dat afliep per 1 februari vond ik dat prima. Nu per 1-8 gaan de tarieven omhoog ook voor dit type contracten:
- gas voor 2,25
- stroom piek voor 0,53
- stroom dal voor 0,45

Lijkt er dus op dat ook Eneco voor de vaste klanten die al langdurig klant zijn flink gaat stijgen in prijs. Toch maar eens bellen met GC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
crispo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Nee Vattenfall zit variabel nog op iets van €1,47 (gas), zou wel kunnen dat ook zij per 1/10 weer omhoog gaan maar dat risico durf ik wel te nemen.
Uniciteit schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:23:
[...]

Vattenfall variabel wordt voor mij €1,49/m3, dus op dit moment is dat zeker wel goedkoper.

Maar goed, wel variabel dus die tarieven kunnen over een paar maanden weer heel anders zijn.
ah okay, ik ging uit van de vattenfall site waar staat dat ik 2.32 per kuub betaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
crispo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:52:
Heb via Whatsapp contact gehad met Greenchoice over de tarieven die ik ga krijgen, zit nog in de bedenktijd van een variabel contract afgesloten op 30/6 dat per 1/9/'22 in zou gaan, heb op 2/7 het contract ontvangen met vrij gunstige tarieven (gas: 1,42 elektra: 0,32/0,25 incl. 9% BTW), aangezien het contract nog niet ingegaan is kan ik de tarieven in Mijn Greenchoice nog niet zien dus was benieuwd wat ze daar over konden zeggen.

Dit was het antwoord van GC:
[...]

Dus voor iedereen op variabel contract GC, de tarieven worden per 1-10 alweer verhoogd.. Denk dat ik maar bij Vattenfall blijf en m'n contract dat 30/8 afloopt over laat gaan op variabel, hopen dat VF niet te veel omhoog gaat..
Vattenfall heeft in april en juli hun variabele tarieven aangepast, ze zijn dus absoluut niet vies van eerder verhogen dan alleen 1 januari en 1 juli. Als de pleuris uitbreekt (te weinig gas voor Europa) dan zullen de variabele tarieven sky-high gaan denk ik.. dan worden de variabele contracten als het ware gebruikt om de mensen met vaste, voordeligere tarieven te bekostigen. Als de gas leveringen echt in gevaar komen gaan de variabele tarieven wel richting de 2,25 tot 2,5 euro per m3.

Maar stel je stookt okt - nov - dec voor 1,50 per kuub.
Vervolgens stook je jan - feb - maart - beetje april voor 2,50 per kuub.

Dan zit je gemiddeld ook nog rond de 2,00 met een variabel contract, redelijk gelijk met de 3 jaar contracten. Bovenstaande bevat wel veel aannames.. dat je eind 2022 en begin 2023 exact hetzelfde stookt (50/50), prijzen zijn volledig uit de lucht gegrepen en daar komt het eigenlijk op neer: alles is puur gokken. Wil je gokken: ga variabel. Wil je zekerheid: neem de GC/Unive 3 jaar dalen deal.

Ik denk zelf echter dat variabel gokken momenteel niet loont. De prijzen gaan 100% zeker stijgen, de vraag is alleen met hoeveel. Volgens mij staan we er als Europa erger voor dan ooit.. weinig gas leveringen en dit is de eerste keer ooit dat ik lees over collectief gasverbruik terugbrengen met 15%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 23:00
Jasper Janssen schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:48:
[...]
Re: die eerste, dat topic is gesloten en vervangen. Wellicht openingspost aanpassen?
Dank, aangepast!
@iedereen: Blijf melden als er wat is, ik hou niet alles in de gaten. Laatste tijd beperkt actief op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 23:00
EWK schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:32:
[...]

Wel schattig dat er in 2015 gedacht werd dat we in bijzondere tijden zaten.
Oei minpunten, niet gelezen tot onderaan. :>
edits: 29/10/2021: aanpassingen nav situatie energiemarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:07
Ik werd gister ook gebeld door Energie Direct met het bekende 3-jaar dalen aanbod (30% korting na 1 jaar, 15% na 2 jaar)
Ik twijfel nu enorm want het eerste jaar zijn de tarieven een aardig stukje hoger dan bij Shell waar ik een contract heb tot eind mei 2023.

Maar ja, als de prijzen inderdaad blijven stijgen wordt het na 1 jaar wel interessant...
Ter vergelijking, dit zijn de verschillen voor het eerste jaar incl. (9%) BTW en toeslagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZr4mye7UCTJMk1bXye1g7YuUfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0CKtMiFfa5CU0wkqdpGaw1ig.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
BeeJee78 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:41:
Ik werd gister ook gebeld door Energie Direct met het bekende 3-jaar dalen aanbod (30% korting na 1 jaar, 15% na 2 jaar)
Ik twijfel nu enorm want het eerste jaar zijn de tarieven een aardig stukje hoger dan bij Shell waar ik een contract heb tot eind mei 2023.

Maar ja, als de prijzen inderdaad blijven stijgen wordt het na 1 jaar wel interessant...
Ter vergelijking, dit zijn de verschillen voor het eerste jaar incl. (9%) BTW en toeslagen:

[Afbeelding]
Dit is een lastige. Als ik zelf zou kiezen; gewoon bij Shell blijven. Meest spannende is denk ik komende winter. Erna zie je wel weer verder...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
PCJR schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:49:
[...]

Dit is een lastige. Als ik zelf zou kiezen; gewoon bij Shell blijven. Meest spannende is denk ik komende winter. Erna zie je wel weer verder...
Vind het ook lastig, ik zou nu toch wel graag een glazen bol willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
BeeJee78 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:41:

[Afbeelding]
Ik denk ik ga hier ook eens kijken en wellicht bellen, maar dit kan helaas niet met Energie Direct, dit vind ik meteen al een heel slecht verhaal en afknapper, dat je alles met een chat bot moet doen. Wil je persoonlijk iemand spreken dan is er via de chat bot ook niemand beschikbaar. Ik heb heb sinds half april een jaarcontract bij Greenchoice, maar ik ben er voor volgend jaar na afloop van het contract ook niet gerust op.

[ Voor 6% gewijzigd door Henrico1981 op 21-07-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:31
12 Juli ben ik overgestapt naar ENECO, en ik zag een paar dagen later op MIJN ENECO een leuk circeltje met verbruik en de kosten.

De laatse 2 dagen (ook nu) niet meer, maar ik kan wel een periode overzicht opvragen en krijg dan een mooi excel overzichtje.

Is dat web-stukje met dat circeltje & kosten tijdelijk uit de lucht?
Gebeurd dat vaker bij ze?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Henrico1981 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Ik denk ik ga hier ook eens kijken en wellicht bellen, maar dit kan helaas niet met Energie Direct, dit vind ik meteen al een heel slecht verhaal, dat je alles met een chat bot moet doen. Wil je persoonlijk iemand spreken dan is er via de chat bot ook niemand beschikbaar.
Ook als je de verkoop afdeling moet hebben? Die zijn meestal een stuk beter bereikbaar :P
Ik werd een week lang dagelijks gebeld totdat ik eindelijk opnam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17

anc

Hansieo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:59:
12 Juli ben ik overgestapt naar ENECO, en ik zag een paar dagen later op MIJN ENECO een leuk circeltje met verbruik en de kosten.

De laatse 2 dagen (ook nu) niet meer, maar ik kan wel een periode overzicht opvragen en krijg dan een mooi excel overzichtje.

Is dat web-stukje met dat circeltje & kosten tijdelijk uit de lucht?
Gebeurd dat vaker bij ze?
Nooit last van dus dit klinkt eerder als uitzondering dan regel. Gas is elke dag bij en elektra duurt een dag extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
anc schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:12:
[...]

Nooit last van dus dit klinkt eerder als uitzondering dan regel. Gas is elke dag bij en elektra duurt een dag extra.
Blijkt dat Engie (waar ik eigenlijk naar over wilde stappen, maar welke ik volgens Engie medewerker gewoon kon stoppen)

iets fout gedaan heeft. Telefonisch gaven 2 mensen aan dat ik gewoon de aanvraag kon stoppen vóór daadwerkelijke levering nu blijkt dus daar iets fout gegaan en heeft Eneco mijn kontrakt moet stoppen.

Via Heran procedure zou het recht gezet moeten worden... we gaan het meemaken.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• socrates013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 13:27
Zelf in juni overgestapt naar GC voor 3 jaar.

Maar net door mijn vorige energieaanbieder (energiedirect) gebeld met het volgende aanbod

Het ging om een 3 jarig contract;

Gas:
€ 1,93 m3
€ 1,44 kale prijs

Stroom:
Normaal €0,41 (kale prijs €0,34)
Piek €0,46 (kale prijs €039)
Dal 0,36 (kale prijs €0,29)

2e jaar 30% vermindering op de kale prijs
3e jaar 15% vermindering op de kale prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
socrates013 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:37:
Zelf in juni overgestapt naar GC voor 3 jaar.

Maar net door mijn vorige energieaanbieder (energiedirect) gebeld met het volgende aanbod

Het ging om een 3 jarig contract;

Gas:
€ 1,93 m3
€ 1,44 kale prijs

Stroom:
Normaal €0,41 (kale prijs €0,34)
Piek €0,46 (kale prijs €039)
Dal 0,36 (kale prijs €0,29)

2e jaar 30% vermindering op de kale prijs
3e jaar 15% vermindering op de kale prijs
Zelfde aanbod als ik dus... ga je het doen? wat zijn je huidige tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 12:18
BeeJee78 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Ik heb dit aanbod ook gehad en heb nu 14 dagen de tijd om me te 'bedenken'. We kunnen niks geks vinden in het aanbod (geen addertje). We denk het wel te gaan doen, maar de twijfel is enorm. Zeker als je leest dat de Nordstream 1 weer open gaat.. Wat weten ze dat wij niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Mmaaikel schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Ik heb dit aanbod ook gehad en heb nu 14 dagen de tijd om me te 'bedenken'. We kunnen niks geks vinden in het aanbod (geen addertje). We denk het wel te gaan doen, maar de twijfel is enorm. Zeker als je leest dat de Nordstream 1 weer open gaat.. Wat weten ze dat wij niet weten..
Het is en blijft een gok, want je weet niet wat er gaat gebeuren. Ik had ergens niet verwacht dat de nordstream 1 (op tijd) open zou gaan, maar ja... wat zegt dat over morgen? Irritante twijfel. De energie maatschappijen weten voor hoeveel ze iets inkopen e.d., maar zullen ook niet alles weten. Zelf nu in ieder geval 1 jaar vast om even geen onaangename verrassing te hebben qua kosten. Laat de winter nog maar een jaartje mild zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 21-07-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47

PoweRoy

funky!

PoweRoy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:15:
Zucht ben gebeld door EnergieDirect en nu zie ik de bomen niet meer door het bos.

Ik heb nu Oxxio (contract liep af op 1-2-2022 en nu dus LosVast

Normaal€ 0,32914 per kWh
Dal € 0,28883 per kW
Gas € 1,43697 per m³

Kan niet zien of hier automatisch 9% btw wordt gerekend: "Goed om te weten: van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022 geldt er een btw-tarief van 9% op energie (stroom en gas). Dit wordt automatisch doorberekend en verrekend op je jaarnota."

Verbruik van vorig jaar:
Dal: 2909 kWh
Normaal: 2481 kWh
Gas: 1543 m³

Aanbod van EnergieDirect:
3 jaar
Dal: 3122 (oude gegevens, konden niks met jaar afrekening van andere maatschappij)
Normaal: 2033 kWh (oude gegevens, konden niks met jaar afrekening van andere maatschappij)
Gas: 1640 m³ (oude gegevens, konden niks met jaar afrekening van andere maatschappij)

Normaal 0,46575,
Dal: 0,36765
Gas 1.93445

Vanaf 1 aug 2023
Normaal: 0,34803
Dal: 0,27936
Gas 1,50118

Vanaf 1 aug 2024
Normaal 0,30683
Dal: 0,24846
Gas 1,34953

Op het eerste oog een flink stuk hoger dan ik nu heb.
Kon zo niet zien wanneer Oxio eventueel hun tarief omhoog kan gooien (ivm losvast). Iemand een idee over dit voorstel?
Nou ging sneller dan gedacht. Ik dacht ik wacht even af. Krijg ik gisteren de nieuwe tarieven van Oxxio:
Stroom Tarieven per 01/08/2022
Leveringstarief per kWh stroom - normaal € 0,44329
Leveringstarief per kWh stroom - dal € 0,36599
Vaste leveringskosten stroom per maand € 6,98
Energiebelasting per kWh stroom € 0,04010
Opslag duurzame energie per kWh stroom € 0,03325

Gas Tarieven per 01/08/2022
Leveringstarief per m³ gas € 1,74603
Vaste leveringskosten gas per maand € 6,98
Energiebelasting per m³ gas € 0,39591
Opslag duurzame energie per m³ gas € 0,09429

Als ik het goed lees en je dus de tarief + belasting + opslag nog erbij moet tellen is het:
kwh normaal 0.51664
kwh dal 0.43934
gas 2.23623 8)7
(En die willen ze over 3 maanden weer veranderen)

Ik ben snel op het aanbod van EnergieDirect ingegaan. Hopelijk gaat het door. Ik heb nog geen bevestiging gekregen. En via chatbot (uiteindelijk medewerker) moest ik maar een paar dagen wachten.

Even ter vergelijken hoe absurd het allemaal gaat. Mijn ouders zitten bij BudgetEnergie en daar was de gasprijs in mei 2.40+, in juni 2.10, in juli rond de 2.00 en nu 1.66.

Ik snap niet daar dat zoveel verschil in kan zitten. Via hun website is huidige variable tarief 2,60 voor gas.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04
@PoweRoy wat voor contract hebben je ouders dan, als de prijs elke maand veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

LA-384 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:33:
@PoweRoy wat voor contract hebben je ouders dan, als de prijs elke maand veranderd?
Variabel omdat hun contract in februari was afgelopen.

[ Voor 15% gewijzigd door PoweRoy op 22-07-2022 06:52 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
PoweRoy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:52:
[...]

Variabel omdat hun contract in februari was afgelopen.
Ah ok, ik wist niet dat het al gebruikelijk was dat het tarief dan elke maand verandert, of zelfs 2x/maand? Ze kunnen nu natuurlijk vragen wat ze willen voor gas, omdat er toch weinig verbruik is in huishoudens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03
Bij de 3-jaars GC-deal staat heel duidelijk dat de korting van het tweede en derde jaar over het tarief van het eerste jaar geldt.
Bij de 3-jaars ED-deal staat er alleen 'korting over het kale tarief'. Is dat het kale tarief van jaar 1 of het kale tarief die ze op dat moment variabel(?) aanbieden?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

JK90 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:49:
Iemand hier ervaring mee? Ik heb op 6 juli voor een jaar verlengd bij Energie direct (met een vast tarief). Ik krijg nu 14 dagen later de definitieve tarieven en die zijn ineens hoger?

Op 6 juli verlengd en toen deze mail (heb het zwart op wit in tarieven overzicht):

- Gas Vast Gas AltijdVoordeel B 1 jaar
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3): € 1,87733 / m3

En nu vandaag dus een definitieve mail, met hogere tarieven:

- Gas Vast Gas AltijdVoordeel B 1 jaar
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3): € 2,08402 / m3
Ik krijg nu hetzelfde in mijn mail. Als je naar de tarieven gaat is dit dus geen belasting verschil. Het basis tarief is hoger dan waar ik voor getekend heb...

Zucht, dat wordt weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:20
stin00 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:15:
[...]

Vattenfall heeft in april en juli hun variabele tarieven aangepast, ze zijn dus absoluut niet vies van eerder verhogen dan alleen 1 januari en 1 juli. Als de pleuris uitbreekt (te weinig gas voor Europa) dan zullen de variabele tarieven sky-high gaan denk ik.. dan worden de variabele contracten als het ware gebruikt om de mensen met vaste, voordeligere tarieven te bekostigen. Als de gas leveringen echt in gevaar komen gaan de variabele tarieven wel richting de 2,25 tot 2,5 euro per m3.
ik denk dat het anders werkt wat betreft bekostigen bij vattenfall.

Het m3 volume van vaste contracten heeft een vattenfall al afgedekt voor de afgesloten tarieven.
zolang de vaste contracten niet meer verbruiken in hun periode is dat geen probleem. Misschien is er wat reserve om oververbruik aan te kunnen.

Het m3 volume van variabele contracten afgedekt voor bepaalde tijd en opnieuw afdekken wanneer weer nodig is tegen nieuwe futureprijs op basis van verwachting of men later voor hoger moet inkopen. Vandaar ook de tussentijdse tarief aanpassingen

Het m3 volume voor modelcontracten dagprijs van afdekken dit contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-09 09:11
Mijn contract loopt pas op 1 februari af, maar ik keek alvast op gaslicht.com en verbaasde me enigzins dat er geen vaste contracten worden aangeboden op het moment. Ik dacht laat ik alvast vooruitkijken en niet precies in de winter mijn contract verlengen, dan zal het sowieso nijpender zijn. Toen ging ik me even verdiepen in de verwachtingen voor aankomende winter en die lijken niet heel erg rooskleurig, zie onder andere de volgende analist aan het woord: https://www.youtube.com/watch?v=2m9LFTPuMsg&list=LL&index=1

Ik heb nog een gunstige prijs, maar ik denk dat ik maar moet afwachten. Hebben anderen nog goede tips?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30
pikstert schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:10:
Mijn contract loopt pas op 1 februari af, maar ik keek alvast op gaslicht.com en verbaasde me enigzins dat er geen vaste contracten worden aangeboden op het moment. Ik dacht laat ik alvast vooruitkijken en niet precies in de winter mijn contract verlengen, dan zal het sowieso nijpender zijn. Toen ging ik me even verdiepen in de verwachtingen voor aankomende winter en die lijken niet heel erg rooskleurig, zie onder andere de volgende analist aan het woord: https://www.youtube.com/watch?v=2m9LFTPuMsg&list=LL&index=1

Ik heb nog een gunstige prijs, maar ik denk dat ik maar moet afwachten. Hebben anderen nog goede tips?
Goede tip: begin op pagina 1 van dit topic en lees dan door to dit punt, dan begrijp je waarom niemand je een goed advies kan gaan geven op deze vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22
Ik snap het aanbod van GC niet.
1e jaar betaal je vast prijs (ok dat snap ik)
2e jaar krijg je 30% korting
3e jaar krijg je MAAR 15% korting?

De futures geven juist aan dat het afloopt. Dus GC sluit nu een contract af met dat zij daarin volgend jaar 30% korting krijgen en het jaar daarop nog veel meer!

Zie tabelAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CShZGR1X3JMRJd4CgZ6IZ1nCZMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K43HKhrDsRCJhAUggsIQWQXy.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kx22 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:05:

De futures geven juist aan dat het afloopt. Dus GC sluit nu een contract af met dat zij daarin volgend jaar 30% korting krijgen en het jaar daarop nog veel meer!

Zie tabel[Afbeelding]
3e jaar krijg je toch 40% korting op het tarief van jaar 1?

Zie https://www.greenchoice.n...-jaar-duurzaam-dalen-univé-20220701.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08

Zie tabel[Afbeelding]
Je haalt GC en Energie Direct door elkaar. de kortingen waar jij het over hebt is de korting bij Energie Direct op de dan geldende tarieven. GC geeft 25% korting 2e jaar en 40% het 3e jaar op de tarieven van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Zie tabel[Afbeelding]
Thodekroo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Je haalt GC en Energie Direct door elkaar. de kortingen waar jij het over hebt is de korting bij Energie Direct op de dan geldende tarieven. GC geeft 25% korting 2e jaar en 40% het 3e jaar op de tarieven van nu.
Bij EnergieDirect is het 15% op het vorige jaar, niet van jaar 1.
Normaal 0,46575,
Dal: 0,36765
Gas 1.93445

Vanaf 1 aug 2023
Normaal: 0,34803
Dal: 0,27936
Gas 1,50118

Vanaf 1 aug 2024
Normaal 0,30683
Dal: 0,24846
Gas 1,34953
Korting
Je ontvangt van ons de volgende korting op het leveringstarief (exclusief netbeheerkosten, belasting en toeslagen) per kWh/m3:
Korting leveringstarief per 1-8-2023 30%
Korting leveringstarief t.o.v. 1-8-2023 per 1-8-2024 15%

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37

Wuursj

want worst is al bezet

Bij GC hangt het er ook maar weer vanaf wanneer je hebt afgesloten, die 40% ga ik niet krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/We30Puw.png

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
Wuursj schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:34:
Bij GC hangt het er ook maar weer vanaf wanneer je hebt afgesloten, die 40% ga ik niet krijgen:
[Afbeelding]
Bij mij afgesloten eind mei exact hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:09
[Afbeelding]
Toch is 30% korting op het lagere tarief voordeliger dan 40% korting op het duurdere tarief. :P
Met 40% korting op € 1,34752 kom je uit op € 0,808512.
Met 30% korting op € 1,07523 kom je uit op € 0,752661.

Op deze manier wordt het verschil tussen de snelle beslissers en langzame beslissers uiteindelijk kleiner. Het eerste jaar voel je het verschil nog goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Hansieo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:30:
[...]

Blijkt dat Engie (waar ik eigenlijk naar over wilde stappen, maar welke ik volgens Engie medewerker gewoon kon stoppen)

iets fout gedaan heeft. Telefonisch gaven 2 mensen aan dat ik gewoon de aanvraag kon stoppen vóór daadwerkelijke levering nu blijkt dus daar iets fout gegaan en heeft Eneco mijn kontrakt moet stoppen.

Via Heran procedure zou het recht gezet moeten worden... we gaan het meemaken.
Update:

Daar ik ontevreden was over het feit dat veel mensen hier gewoon konden overstappen naar Engie (met 200,=borg) maar ík dat niet mocht... (Engie:was bij allemaal illegaal gegaan... huhmmm)

wilde ik NIET meer naar Engie (bedenktijd was voorbij maar levering pas over 10 dagen ..zijnde 20Juli)

Ik belde (weer) en de medewerkster van Engie vertelde dat ik gewoon kon overstappen, of ik dat nu wilde?
nee, ik ga even kijken naar wie ik doorstap.

Daarna de overstap naar Eneco rond gemaakt, ging ook in per direct (12e gelijk ingang contract)

Voor de zekerheid Engie gebeld (boze meneer, mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang.. etc etc. Engie:wíllen helemaal geen netto terugleveraars!! zijn ze liever kwijt..) en afgezegd, zou geregeld zijn..
Alles ging goed TOTAAN 20e en Engie toch hún contract in liet gaan.

Eneco geeft aan dat er een switch is naar Engie....
Engie meneer geeft aan dat hij mij dat ook gezegd heeft... en ik vraag het gesprek op...
KRIJG IK NIET... HOEVEN ze niet te geven... zegt hij.. maar er zou gezegd zijn dat ik 30 dagen vast zit.. (wil ik graag even horen..en óók het gesprek met de mevrouw dat ik gewoon weg kon..), nee krijg ik niet.

Rare is, hij (Engie) gaf stellig aan dat ze liever GEEN netto terugleveraars hebben, kost alleen maar geld..maar deed wel moeilijk over mijn doorstap naar Eneco, (Eneco bleef zéér professioneel)

Ik proefde een beetje dat hij baalde dat zoveel mensen hier overstapte, of wellicht wat jaloers dat Tweakers elkaar goed informeren hoe méér rendement te halen via een goede TLV.

Eneco gaat weer overnemen per vandaag
en nu afwachten of Engie inderdaad netto-TERUGLEVERAARS graag weg ziet gaan..

Ik hoop dat er hier mensen zijn die hier wat aan hebben, nu of in de toekomst bij de vólgende switch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Hansieo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:42:
Engie gebeld (boze meneer, mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang.. etc etc.)
Joh gek hè? Tarieven is het enige waar energieleveranciers zich in kunnen onderscheiden, daar er geen persoonlijke leiding/kabel van de leverancier naar jouw huis loopt.

Daarnaast neemt die meneer het veel te persoonlijk. Zou het iemand van hogerop zijn geweest die door personeelstekorten noodzakelijkerwijs aan de telefoon moest plaatsnemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
stok schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:01:
Onze energieleverancier (energiedirect) had de vermindering energiebelasting niet op de jaarrekening gezet, waardoor we dat bijna misliepen. Het wordt gecorrigeerd nu ik via de webchat navraag deed.

Het is dat ik dicht op dit soort zaken zit, waardoor ik het oppikte. Maar een iemand die gewoon betaalt, want het zal allemaal wel....

Heel apart.
Ik heb gisteren ook mijn jaarrekening ontvangen. Mijn contract liep op 17 juli af. Bij mij stond gelukkig de verminderde energiebelasting wel netjes vermeld.

Ik krijg €972,56 terug. _/-\o_

Wel zag ik de reden voor van het gas af gaan weer duidelijk: mijn gasrekening was lager dan het vastrecht.. Binnenkort wordt hier een warmtepompboiler geïnstalleerd als laatste stap en kan ik definitief van het gas af.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Tranquility schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:40:
[...]

Ik heb gisteren ook mijn jaarrekening ontvangen. Mijn contract liep op 17 juli af. Bij mij stond gelukkig de verminderde energiebelasting wel netjes vermeld.

Ik krijg €972,56 terug. _/-\o_

Wel zag ik de reden voor van het gas af gaan weer duidelijk: mijn gasrekening was lager dan het vastrecht.. Binnenkort wordt hier een warmtepompboiler geïnstalleerd als laatste stap en kan ik definitief van het gas af.
Oef, dit is niet de tijd om je energieleverancier als bank te gebruiken.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Tranquility schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:40:
[...]

warmtepompboiler geïnstalleerd
Welke/wat voor iets? Heb je al een gewone WP?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:49
[Afbeelding]
Is bekend hoe snel die tarieven/kortingspercentages wijzigen? Ik zie bij jou 27-6 (*), in de link van @Wolly 1-7.

Het vaste contract bij een familielid loopt af, einddatum 30-september. Ik denk dat voor deze persoon overstappen naar wederom een vast contract de voorkeur heeft.
Maar is het zinvol om nu al te gaan voor GreenChoice/Univé (of EnergieDirect), of toch beter nog een (half) maandje wachten?

(*)Behalve de percentages, wat waren de tarieven 27-6? Zoals @Mawlana aangeeft, is het maar net de vraag wat daadwerkelijk voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27

P_Tingen

omdat het KAN

Vanavond werd ik gebeld door iemand van Consumind met een aanbieding voor EnergieDirect. Een jaar vast voor €1,93 per m3.

Niet gedaan in verband met mijn GC/Univé 3 jaars contract

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12
Truus01 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Is bekend hoe snel die tarieven/kortingspercentages wijzigen? Ik zie bij jou 27-6 (*), in de link van @Wolly 1-7.

Het vaste contract bij een familielid loopt af, einddatum 30-september. Ik denk dat voor deze persoon overstappen naar wederom een vast contract de voorkeur heeft.
Maar is het zinvol om nu al te gaan voor GreenChoice/Univé (of EnergieDirect), of toch beter nog een (half) maandje wachten?

(*)Behalve de percentages, wat waren de tarieven 27-6? Zoals @Mawlana aangeeft, is het maar net de vraag wat daadwerkelijk voordeliger is.
Er zijn alleen maar voorbeelden van mensen die wachten dat het achteraf gezien alleen maar duurder is geworden. Als je wat wil zou ik nu vast zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Laatst online: 21:37

Wuursj

want worst is al bezet

Truus01 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:06:
[...]

dit is het complete tarieven blad met afsluiten op 27-6
Let op, alles met 21% btw, tarieven voor 2022 met 9% staan ook netjes en kloppend in contract.

Je ziet dus dat inderdaad uiteindelijk met oude tarieven minder betaald ook al is de korting met de nieuwe hoger. In het 3e jaar liggen de tarieven dan nagenoeg gelijk. Oud is dan met 30% korting = nieuw met 40% korting, in de eerste 2 jaar is oud goedkoper. Ik heb dat alleen voor electra vergeleken, heb geen gas meer.

In dit geval was eerder afsluiten dus inderdaad beter. Maar dat wil niet zeggen dat dit zo blijft ;)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:09
Wuursj schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:44:
[...]

dit is het complete tarieven blad met afsluiten op 27-6
Let op, alles met 21% btw, tarieven voor 2022 met 9% staan ook netjes en kloppend in contract.
Daarom kan je beter het kale leveringstarief vergelijken, dan heb je geen last van de btw, energiebelasting en ODE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik heb een praktische vraag en kan het niet direct terug vinden in dit topic: Ik ben van plan aan het einde van mijn contract alleen voor elektriciteit over te stappen vanwege de hogere teruglevertarieven en wil voor gas gebruik blijven maken van mijn huidige leverancier omdat het variabele tarief voor bestaande klanten beter is dan wat ik kan krijgen als ik over stap.

Als ik nu - bijvoorbeeld - bij eneco alleen voor elektriciteit een nieuw modelcontract aan ga, gaat het dan automatisch goed en blijf ik bij mijn huidige energieleverancier voor gas of is dat te optimistisch en moet dat bij beide partijen specifiek aangeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Afas op 23-07-2022 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:23
Afas schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:42:
Ik heb een praktische vraag en kan het niet direct terug vinden in dit topic: Ik ben van plan aan het einde van mijn contract alleen voor elektriciteit over te stappen vanwege de hogere teruglevertarieven en wil voor gas gebruik blijven maken van mijn huidige leverancier omdat het variabele tarief voor bestaande klanten beter is dan wat ik kan krijgen als ik over stap.

Als ik nu - bijvoorbeeld - bij eneco alleen voor elektriciteit een nieuw modelcontract aan ga, gaat het dan automatisch goed en blijf ik bij mijn huidige energieleverancier voor gas of is dat te optimistisch en moet dat bij beide partijen specifiek aangeven?
Is hier wel besproken maar snap dat het niet makkelijk te vinden is.

In theorie: geen probleem.
In de praktijk: gaat nogal eens mis, dus zou er voor de zekerheid even actief achteraan gaan zodra je de contractbevestiging hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Ik heb nu twee klantnummers bij Eneco door overstap naar het modelcontract. Wordt dat vanzelf samengevoegd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 17:12
Ik heb een aanbieding gekregen van Green Choice (3 jaar vast). Ik zou niet weten waar het nu goedkoper kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wltLIEAcm944nMumD52zpxRlm1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHqdXWwr2KDIyc975daaPxkU.jpg?f=fotoalbum_large

Het is slecht voor mijn stress level dit hele energiegebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
harde_cynist schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:11:
Ik heb een aanbieding gekregen van Green Choice (3 jaar vast). Ik zou niet weten waar het nu goedkoper kan.

[Afbeelding]

Beste deal momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• socrates013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 13:27
BeeJee78 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Ik blijf gewoon bij GC, zij zijn met gas iets goedkoper maar het aanbod van Energiedirect was zeker ook prima.

De tarieven bij GC zijn:

Energie:
Enkel  €0,44
Normaal €0,48
Dal  €0,40

Gas:
€1,84519 m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 16:17
Nu 9% btw is ingegaan heeft dit neem ik aan ook effect op het termijnbedrag… Is dit makkelijk zelf te berekenen of beter de klantenservice hier voor benaderen?

Zou het dan namelijk graag verlagen, alle kleine beetjes helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Exterminator schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:20:
Nu 9% btw is ingegaan heeft dit neem ik aan ook effect op het termijnbedrag… Is dit makkelijk zelf te berekenen of beter de klantenservice hier voor benaderen?

Als je weet wat je verbruik gaat zijn, kun je het zelf wel in excel uitrekenen. Makkelijker is om de kc te benaderen inderdaad. En sowieso is een laag voorschotbedrag een goed idee.
Heb je geen mail gehad van je leverancier met een aangepast voorschotbedrag?

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 24-07-2022 10:22 ]

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:23
Exterminator schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:20:

Als je termijnbedrag klopte om mee te beginnen is het makkelijk: delen door 1,21 (oude btw eraf) en vermenigvuldigen met 1,09 (nieuwe btw erbij).

Aannemend dat ongeveer de helft van je verbruik in de eerste helft van het jaar zit zou dat zo'n beetje moeten kloppen. Als je het preciezer wilt uitrekenen moet je even Excel erbij pakken en kijken wat je verwacht dat je nieuwe jaarrekening gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een aantal posts heb ik verplaatst naar De Duurzame Kroeg deel 4

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 16:17
EWK schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:21:
[...]
Heb je geen mail gehad van je leverancier met een aangepast voorschotbedrag?
Nee, ik heb 22juni contract afgesloten bij GC/Unive 3 jaar. Volgens mij is dit termijnbedrag gebaseerd op de 21%. Morgen gaat dit contract in, dus denk dan maar even bellen of uitrekenen zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:45
Zelf even uitrekenen en over een paar dagen in de app van GC je termijnbedrag aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sebazzz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:13:
Ik heb nu twee klantnummers bij Eneco door overstap naar het modelcontract. Wordt dat vanzelf samengevoegd?
Hoe werkt dat modelcontract? Moet je dat speciaal aanvragen? Ik heb een nieuw contract op naam van m'n vrouw gezet (ivm panelen, oude staan op mijn naam) maar niet aangegeven dat het een bepaald contract moet zijn.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Sport_Life schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Hoe werkt dat modelcontract? Moet je dat speciaal aanvragen? Ik heb een nieuw contract op naam van m'n vrouw gezet (ivm panelen, oude staan op mijn naam) maar niet aangegeven dat het een bepaald contract moet zijn.
Ik heb gewoon gezegd dat ik voor electriciteit (niet gas) wilt overstappen op het modelcontract. Het woord zonnepaneel of teruglevertarief niet genoemd :+

Als je even zoekt onder mijn naam in het terugleververgoedingtopic vind je het juiste 010-telefoonnummer.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Compuchip87 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Is hier wel besproken maar snap dat het niet makkelijk te vinden is.

In theorie: geen probleem.
In de praktijk: gaat nogal eens mis, dus zou er voor de zekerheid even actief achteraan gaan zodra je de contractbevestiging hebt gekregen.
Nou ik heb vanochtend een belronde gedaan.

Ten eerste de overstap voor elektriciteit naar Eneco, dat verliep nogal chaotisch maar na 3 keer bellen lijkt het nu geregeld. Ik heb een modelcontract toegestuurd gekregen. Het enige wat nog niet duidelijk is, is het maandbedrag. Telefonisch werd gezegd dat ze dat op 0 zetten omdat ze niet per maand terug betalen maar in de bevestiging zie ik een flink negatief maandbedrag staan.

Vervolgens naar mijn oude leverancier gebeld voor het gas. Ze bieden voor alleen gas klanten geen vaste prijs contracten aan dus ik kan daar alleen verder met een variabele prijs. Die is voorlopig met € 1,70 per m3 nog best redelijk. En omdat ik dus geen nieuw contract af sluit maar aan het einde van het contract over ga naar een variabele prijs contract voor gas hoeft er ook niets geregeld te worden. Heb ze wel gevraagd alvast te noteren dat ik voor E weg gaan aan het einde van de contractsperiode en voor gas (voorlopig) met variabele prijs wil blijven. Misschien goed om dat nog wel per mail te bevestigen.

Deze oefening leidt er toe dat ik - met de prijzen van nu - per saldo ongeveer € 70 per maand terug krijg.

De wachttijden aan de telefoon waren vanochtend enorm lang. Ben bijna 2 uur bezig geweest om tot hier te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:58

Zie tabel[Afbeelding]
Je bedoeld ED. Dit snapte ik ook niet dus daarom voor GC/Unive deal gegaan maar na reacties op dit forum had ik volgens mij beter voor de EnergieDirect deal kunnen gaan maar die wordt niet meer aangeboden helaas dus dan maar de GC/Unive deal voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 21:42
Hansieo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:42:
[...]

Update:

Daar ik ontevreden was over het feit dat veel mensen hier gewoon konden overstappen naar Engie (met 200,=borg) maar ík dat niet mocht... (Engie:was bij allemaal illegaal gegaan... huhmmm)

wilde ik NIET meer naar Engie (bedenktijd was voorbij maar levering pas over 10 dagen ..zijnde 20Juli)

Ik belde (weer) en de medewerkster van Engie vertelde dat ik gewoon kon overstappen, of ik dat nu wilde?
nee, ik ga even kijken naar wie ik doorstap.

Daarna de overstap naar Eneco rond gemaakt, ging ook in per direct (12e gelijk ingang contract)

Voor de zekerheid Engie gebeld (boze meneer, mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang.. etc etc. Engie:wíllen helemaal geen netto terugleveraars!! zijn ze liever kwijt..) en afgezegd, zou geregeld zijn..
Alles ging goed TOTAAN 20e en Engie toch hún contract in liet gaan.

Eneco geeft aan dat er een switch is naar Engie....
Engie meneer geeft aan dat hij mij dat ook gezegd heeft... en ik vraag het gesprek op...
KRIJG IK NIET... HOEVEN ze niet te geven... zegt hij.. maar er zou gezegd zijn dat ik 30 dagen vast zit.. (wil ik graag even horen..en óók het gesprek met de mevrouw dat ik gewoon weg kon..), nee krijg ik niet.

Rare is, hij (Engie) gaf stellig aan dat ze liever GEEN netto terugleveraars hebben, kost alleen maar geld..maar deed wel moeilijk over mijn doorstap naar Eneco, (Eneco bleef zéér professioneel)

Ik proefde een beetje dat hij baalde dat zoveel mensen hier overstapte, of wellicht wat jaloers dat Tweakers elkaar goed informeren hoe méér rendement te halen via een goede TLV.

Eneco gaat weer overnemen per vandaag
en nu afwachten of Engie inderdaad netto-TERUGLEVERAARS graag weg ziet gaan..

Ik hoop dat er hier mensen zijn die hier wat aan hebben, nu of in de toekomst bij de vólgende switch :+
Oops echt? Ik moet voor mijn nieuwbouwwoning ook een energie contract gaan afsluiten. En hopelijk redden we 0 op de meter. Nu zat ik voorheen altijd bij Engie.. maar dat is dus geen goed idee om naar hen terug te gaan, als ik dit zo lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:53
harde_cynist schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:11:

[Afbeelding]

3 jaar vast wel echt lang imo. Als Rusland straks de wonden likt, eieren voor zijn geld kiest, en de pijpleiding als vanouds weer open zet zit jij nog jaren aan die 2022 paniektarieven vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:07
Stoffa schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:09:
[...]

3 jaar vast wel echt lang imo. Als Rusland straks de wonden likt, eieren voor zijn geld kiest, en de pijpleiding als vanouds weer open zet zit jij nog jaren aan die 2022 paniektarieven vast.
Als het het GC/Unive contract is, dan is er een oplopende korting na het eerste contractjaar, oplopend tot 40%. (2e jaar 20% 3e jaar 40%).

Dat zijn nog prima tarieven, althans voor stroom.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Packetguy
WouterL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:12:
[...]

Als het het GC/Unive contract is, dan is er een oplopende korting na het eerste contractjaar, oplopend tot 40%. (2e jaar 20% 3e jaar 40%).

Dat zijn nog prima tarieven, althans voor stroom.
Plus een boete afkopen haal je er dan zo uit met het feit dat andere energie leveranciers de boete vaak van je afkopen. Kortom, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
[...]

https://businessam.be/gas...log-oekraine-nord-stream/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
Packetguy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Plus een boete afkopen haal je er dan zo uit met het feit dat andere energie leveranciers de boete vaak van je afkopen. Kortom, niks aan de hand.
Nou, dat waren wel andere tijden… zie ik nu niet zo snel meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Citroentjuh schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Nou, dat waren wel andere tijden… zie ik nu niet zo snel meer gebeuren.
Dus des te beter om het nu af te kopen voor 3 jaar. Als de prijzen fors omlaag gaan koop je hem af en anders zekerheid voor het geval de gas crisis zich voortzet.

Maar goed dit is natuurlijk mijn gedachten gang, heb ook geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
Packetguy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Dus des te beter om het nu af te kopen voor 3 jaar. Als de prijzen fors omlaag gaan koop je hem af en anders zekerheid voor het geval de gas crisis zich voortzet.

Maar goed dit is natuurlijk mijn gedachten gang, heb ook geen glazen bol.
Ja ik ben het ook helemaal eens met vastzetten voor langer. Maar ik reageerde meer op het idee dat sommigen lijken te hebben dat alles binnen no time weer terug bij de oude situatie is. Dat lijkt mij een erg kleine kans, er is iets fundamenteel veranderd wat niet zomaar weer genormaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 15:16
Packetguy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Plus, als je over een jaar (plus 1 dag) veel lagere tarieven kunt krijgen, dan kun je bij Greenchoice je contract afkopen voor 75 euro per product. Dan zit je immers in de periode 18-24 maanden.

https://www.greenchoice.nl/klantenservice/contractbreuk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Team-RiNo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:51:
Ik heb zojuist een jaar kunnen verlengen bij Powerpeers; 0,37€ kWh (enkeltarief) en 1,81€ per m3. Hier komt nog 100€ korting bij. Als ik de tarieven hier nu zo voorbij zie komen is dit een aardig goede deal. Ik gebruik <100m3 gas en lever vrijwel al mijn verbruik in electra terug (daarom enkeltarief).
Afgelopen weekend hetzelfde aanbod geaccepteerd omdat de Futures op Dutch Gas niet lijken te dalen... blijkt nu een goede zet te zijn geweest, vanaf vandaag worden er geen vaste contracten meer aangeboden door Powerpeers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb zojuist een jaar kunnen verlengen bij Powerpeers; 0,37€ kWh (enkeltarief) en 1,81€ per m3. Hier komt nog 100€ korting bij. Als ik de tarieven hier nu zo voorbij zie komen is dit een aardig goede deal. Ik gebruik <100m3 gas en lever vrijwel al mijn verbruik in electra terug (daarom enkeltarief).
H92! schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:18:
[...]

Afgelopen weekend hetzelfde aanbod geaccepteerd omdat de Futures op Dutch Gas niet lijken te dalen... blijkt nu een goede zet te zijn geweest, vanaf vandaag worden er geen vaste contracten meer aangeboden door Powerpeers.
Hier vandaag het 1-jarige verlengaanbod bij Vattenfall geaccepteerd dat ik twee weken geleden kreeg. €1,85/€0,35.

Prijzig, maar beter dan de modelcontracten en in ieder geval zekerheid voor aankomende winter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Voor mij hetzelfde, al was ik 2 weken eerder met verlengen. Stroom is zelfde tarief, maar gas is € 1,69 (incl. 9% BTW.
Na salderen lever ik maar 700 kwh terug, dus overstappen voor de terugleververgoeding loonde niet echt.
Ik verbruik per jaar zo'n 400m3 gas.
Anyway, gezien de situatie best tevreden met het nieuwe contract.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

[...]

Je kunt onder elk contract uit voor 125 euro per product, en dit wordt lager naarmate de contractduur korter wordt. Als consument loopt je dus geen enkel risico met een lang contract. Als de prijzen gelijk blijven of stijgen dan zit je (voor lange tijd) goedkoop.
Hier Shell 3 jaar, gas 1.48, stroom 0.31. Mochten de prijzen over een jaar naar "normaal" gaan dan tik ik 200 af. Is binnen enkele maanden weer terug verdiend.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
H92! schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:18:
[...]

Wat ik gisteren van Powerpeers begreep is dat ze geen vaste prijs contract aanbieden als je alleen gas wilt verlengen. Ze deden het bij mij voorkomen dat als ik ook elektra zou verlengen dat ik dan wel een vaste prijs contract kon krijgen.
Nu was dat voor mij geen optie met 2000+ kWh terugleveren. Ik heb dus voorlopig een variabel tarief voor gas bij Powerpeers en elektriciteit via een Eneco modelcontract voor de hogere terugleververgoeding.

Ik verwacht overigens dat als de gasprijzen nog verder gaan stijgen dat de regering weinig anders kan dan de belastingen op gas verder verlagen. Anders komen er veel te veel mensen in de problemen en kun je niet meer volstaan met compenseren van de 120% minimumloon groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:06
ik heb 24 zonnepanelen en in oktober een warmtepomp, gebruik en teruglevering van stroom is genoeg gelijk straks. Via gas licht com vergelijking gedaan en daar zou voor mij Engie het voordeligst zijn. Is dit een betrouwbare en stabiele leverancier, terugleververgoeding is nu hoog of is een grotere maatschappij zoals eneco toch veiliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
fv12 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:36:
ik heb 24 zonnepanelen en in oktober een warmtepomp, gebruik en teruglevering van stroom is genoeg gelijk straks. Via gas licht com vergelijking gedaan en daar zou voor mij Engie het voordeligst zijn. Is dit een betrouwbare en stabiele leverancier, terugleververgoeding is nu hoog of is een grotere maatschappij zoals eneco toch veiliger
Engie is een Nederlandse dochter van een Franse multinational met bijna 60 miljard omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 15:08
Ik zou momenteel niet alleen uitgaan van gaslicht. Veel contracten zoals GC Univé staan daar niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Afas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Engie is een Nederlandse dochter van een Franse multinational met bijna 60 miljard omzet.
Inderdaad, zit zelf ook bij Engie maar... Er zijn nu ook berichten dat EDF (85 miljard/jaar) het lastig heeft en afgelopen week zie je dat de Duitse overheid Uniper (dumdum... 163 miljard/jaar) heeft geholpen met een "lening" van 15 miljard euro.
Denk dat we bijna op het punt zijn aangekomen dat de hele zooi omvalt en genationaliseerd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
kreeg gister mijn nieuwe prijzen door voor mijn energie contract (nog geen termijn bedrag, eindafrekening in augustus). Ik zat 3 jaar bij Energie Direct. Tarieven zijn niet heel slecht, enige is dat mijn terugleveringsvergoeding maar 0,05 cent is.. Ik heb mijn verbruik ingevuld bij gaslicht.com en independer maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van . Overstappen zal qua terugleveren wel lonen, maar qua totaalplaatje ?? Ik zie soms echt de bomen door het bos niet meer..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEawmBh5YJn35xU9zAYxSTgjZiA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pmFEiNSOeraaOGTCYPTziFH0.png?f=fotoalbum_large

Moet ik nu serieus alle maatschappijen af gaan om te zien waar ik onder aan de streep goedkoop uit ben ? Ik weet niet wat ik totaal terug lever (hier liggen de panelen er regelmatig uit omdat ons net het niet aankan) en ik heb nog niet zolang panelen.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:12:
kreeg gister mijn nieuwe prijzen door voor mijn energie contract (nog geen termijn bedrag, eindafrekening in augustus). Ik zat 3 jaar bij Energie Direct. Tarieven zijn niet heel slecht, enige is dat mijn terugleveringsvergoeding maar 0,05 cent is.. Ik heb mijn verbruik ingevuld bij gaslicht.com en independer maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van . Overstappen zal qua terugleveren wel lonen, maar qua totaalplaatje ?? Ik zie soms echt de bomen door het bos niet meer..

[Afbeelding]

Moet ik nu serieus alle maatschappijen af gaan om te zien waar ik onder aan de streep goedkoop uit ben ? Ik weet niet wat ik totaal terug lever (hier liggen de panelen er regelmatig uit omdat ons net het niet aankan) en ik heb nog niet zolang panelen.
Wat eventueel een optie voor je kan zijn is om voor gas op het variabele tarief bij ze te blijven en voor elektriciteit voor het hoogste teruglevertarief over te stappen. Onderaan dit topic staat een link naar het teruglevertopic voor de beste deals van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Ik heb ook variabel energie direct nu maar is een stuk duurder.
Ook 3 jaar klant.
Sinds weekje nu variabel maar weet niet zo goed of ik nu moet overstappen… en naar wie of voor jaartje hier vastzetten of variabel houden…
Meestel prijzen die ik hier zie vind ik nergens terug op site van maatschappij.
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:12:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Afas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:22:
[...]

Wat eventueel een optie voor je kan zijn is om voor gas op het variabele tarief bij ze te blijven en voor elektriciteit voor het hoogste teruglevertarief over te stappen. Onderaan dit topic staat een link naar het teruglevertopic voor de beste deals van het moment.
O dat is idd natuurlijk ook nog een optie.. Gas is bij hen niet heel erg duur.. Dat ik daar even niet aan dacht.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-09 22:21
Ik zou gas/licht maar even niet zo serieus nemen. Ik ben er ook volop mee bezig geweest en de tarieven die daar oppoppen komen totaal niet overeen met hetgeen je uiteindelijk moet betalen als je met de leveranciers belt. Echt alles was achterhaald en helaas allemaal flink duurder. Daarbij staan interessante 3 jaar dalen contracten ook niet bij. Het beste is toch gaan bellen.

Ik zou het eens bij Unive/Greenchoice en Energiedirect proberen. Essent biedt ook 3 jaar dalen aan om klanten terug te krijgen die waren overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
bestaat het tarief voor dubbele meters eigenlijk nog ? Ik heb een slimme meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:42:
bestaat het tarief voor dubbele meters eigenlijk nog ? Ik heb een slimme meter
ja

slimme meter kan gewoon dubbel of enkel rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Madeliefxxx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Ik zou gas/licht maar even niet zo serieus nemen. Ik ben er ook volop mee bezig geweest en de tarieven die daar oppoppen komen totaal niet overeen met hetgeen je uiteindelijk moet betalen als je met de leveranciers belt. Echt alles was achterhaald en helaas allemaal flink duurder. Daarbij staan interessante 3 jaar dalen contracten ook niet bij. Het beste is toch gaan bellen.

Ik zou het eens bij Unive/Greenchoice en Energiedirect proberen. Essent biedt ook 3 jaar dalen aan om klanten terug te krijgen die waren overgestapt.
Er valt best weinig te bellen kan ik je vertellen.

Energiedirect is niet te bellen zonder klantnummer.
Essent biedt nieuwe klanten geen Vast contract altijd dalen aan.

Blijft momenteel alleen nog de Unive/GC deal over in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Na nog meer negatief nieuws https://www.nu.nl/economi...toevoer-russisch-gas.html toch maar besloten om de GC/Unive 3 jaar dalen deal af te sluiten. Gebeld met het hier bekende nummer en ik kon gelijk al m'n gegevens doorgeven. Er is uberhaupt nooit gevraagd of ik lid ben van Univé :+ Kreeg direct het aanbod in de mail, kort doorgenomen en akkoord gegeven. Nu nog 14 dagen bedenktijd, misschien even m'n huidige aanbieder Vattenfall bellen om te zien wat zij me kunnen aanbieden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vfPV2yLXOjZOzDe3buNNdc-hu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WXCWKuuEI17qxHuXnc26n21Q.png?f=fotoalbum_large

De tarieven in jaar 1 zijn op basis van 9% BTW, in jaar 2 en 3 op basis van 21% BTW. Hierdoor lijkt de daling laag.

[ Voor 36% gewijzigd door stin00 op 26-07-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
En met welk nummer moet je bellen?
stin00 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:25:
Na nog meer negatief nieuws https://www.nu.nl/economi...toevoer-russisch-gas.html toch maar besloten om de GC/Unive 3 jaar dalen deal af te sluiten. Gebeld met het hier bekende nummer en ik kon gelijk al m'n gegevens doorgeven. Er is uberhaupt nooit gevraagd of ik lid ben van Univé :+ Kreeg direct het aanbod in de mail, kort doorgenomen en akkoord gegeven. Nu nog 14 dagen bedenktijd, misschien even m'n huidige aanbieder Vattenfall bellen om te zien wat zij me kunnen aanbieden.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rumour93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-08 09:35
strietboy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:34:

[...]
0592-348987

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
strietboy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:34:

[...]
Voor het GC/Unive 3 jaar dalen contract bel je met: 0592348987 . Je krijgt geen keuzemenu, je hoort alleen hoeveel wachtenden er zijn. Ik had binnen 1 minuut iemand aan de lijn. Aangeven dat je het Greenchoice Unive 3 jaar dalen energiecontract wilt afsluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 26-07-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Voor het GC/Unive 3 jaar dalen contract bel je met: 0592348987 . Je krijgt geen keuzemenu, je hoort alleen hoeveel wachtenden er zijn. Ik had binnen 1 minuut iemand aan de lijn. Aangeven dat je het Greenchoice Unive 3 jaar dalen energiecontract wilt afsluiten.
Kan je ook alleen een contract voor gas afsluiten of zit dat er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Afas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Geen idee? Bel ze even op en vraag het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Geen idee? Bel ze even op en vraag het :+
Dacht ik vraag het eerst hier voordat ik dat doe. Heb gisteren al een paar uur in de wacht gehangen om een energiecontract bij eneco af te sluiten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 16:03
Afas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Been there, done that (y)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Afas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:05:
[...]
Dacht ik vraag het eerst hier voordat ik dat doe. Heb gisteren al een paar uur in de wacht gehangen om een energiecontract bij eneco af te sluiten :+
net gebeld maar zonder aanwezige verzekering helpen ze je niet verder

Pagina: 1 ... 223 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4