Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 224 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.166.205 views

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:31:
[...]
net gebeld maar zonder aanwezige verzekering helpen ze je niet verder
Bedoel je GC/Unive? Zou gewoon aangeven dat je een reisverzekering hebt. Er werd bij mij geen woord gerept over een verzekering, kon het meten afsluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door stin00 op 26-07-2022 14:34 ]

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-10 14:36
[...]

Vreemd. Heb ook net gebeld en werd met geen woord over verzekering gerept.

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-11 23:04
besteller2019 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Vreemd. Heb ook net gebeld en werd met geen woord over verzekering gerept.
Hier ook niet. Ze hebben mij nergens naar gevraagd. Blijkbaar ligt het eraan wie je aan de lijn krijgt.

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-11 23:04
[...]

Ik zou het later op de dag of morgen nog eens proberen. Het ligt er blijkbaar maar net aan wie je aan de lijn krijgt. Overigens zou je evt een reisverzekering voor 1,35 per maand kunnen afsluiten bij Univé om binnen te komen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je Giovanni aan de lijn krijgt dan ram je binnen een paar minuten door de aanvraag heen in ieder geval :+ Net contact gehad met m'n huidige leverancier Vattenfall. Die kunnen me überhaupt geen vast contract aanbiedigen als verlenging op dit moment.. alleen variabel. 'Misschien' volgt er in september als m'n contract eindigt nog een speciaal vast contract aanbod, maar lijkt allemaal erg onzeker. Daar dus opgezegd en ik ga defnitief over op GC/Unive 3 jaar Dalen. Uiteraard niet heel blij met deze hoge tarieven, maar volgens mij gaat het echt een slachtveld worden deze winter waarbij alle variabele contracten woekerprijzen gaan krijgen. Vattenfall is ook niet vies van 1 of 2 maandjes eerder tarieven verhogen is gebleken.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 26-07-2022 14:50 ]

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Madeliefxxx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Ik zou het later op de dag of morgen nog eens proberen. Het ligt er blijkbaar maar net aan wie je aan de lijn krijgt. Overigens zou je evt een reisverzekering voor 1,35 per maand kunnen afsluiten bij Univé om binnen te komen.
heb idd even een verzekering overgesloten die toch al moest (en waar unive ook nog eens goedkoopste voor bleek te zijn).. Dus aanbod binnen.. WEl bagger TLV van 11,5 cent per kwh.. Verder de tarieven zoals ergens hierboven zijn genoemd.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• mevrouwKees_1
stin00 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:50:
Als je Giovanni aan de lijn krijgt dan ram je binnen een paar minuten door de aanvraag heen in ieder geval :+ Net contact gehad met m'n huidige leverancier Vattenfall. Die kunnen me überhaupt geen vast contract aanbiedigen als verlenging op dit moment.. alleen variabel. 'Misschien' volgt er in september als m'n contract eindigt nog een speciaal vast contract aanbod, maar lijkt allemaal erg onzeker. Daar dus opgezegd en ik ga defnitief over op GC/Unive 3 jaar Dalen. Uiteraard niet heel blij met deze hoge tarieven, maar volgens mij gaat het echt een slachtveld worden deze winter waarbij alle variabele contracten woekerprijzen gaan krijgen. Vattenfall is ook niet vies van 1 of 2 maandjes eerder tarieven verhogen is gebleken.
precies

en mochten de prijzen enorm dalen dan kan je altijd nog afkopen voor 125..

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:28
stin00 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:50:
Same hier. Giovanni werkte lekker snel en heb het aanbod in m’n mail voor gas only.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
stin00 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Voor het GC/Unive 3 jaar dalen contract bel je met: 0592348987 . Je krijgt geen keuzemenu, je hoort alleen hoeveel wachtenden er zijn. Ik had binnen 1 minuut iemand aan de lijn. Aangeven dat je het Greenchoice Unive 3 jaar dalen energiecontract wilt afsluiten.
Enig idee per wanneer in de toekomst dit maximaal kan?

Lekker!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-11 22:06
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:52:
[...]

precies

en mochten de prijzen enorm dalen dan kan je altijd nog afkopen voor 125..
2x 125 toch?

ah sorry misschien heb je alleen gas.

[ Voor 8% gewijzigd door PLAE op 26-07-2022 15:25 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PLAE schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:24:
[...]

2x 125 toch?

Ik zit met beide nu bij GC/U maar als ik overstap ivm dalende prijzen is dat vooralsnog alleen met gas, Mijn zonnepanelen dekken de elektriciteit wel af ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• mevrouwKees_1
PLAE schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:24:
[...]

2x 125 toch?

per product idd..

ik ga overstappen voor beide ook al is mijn TLV niet zo hoog. De prijzen zijn elders variabel en kunnen makkelijk omhoog..hier heb ik een soort van zekerheid..

• mevrouwKees_1
ArthurMorgan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Ik zit met beide nu bij GC/U maar als ik overstap ivm dalende prijzen is dat vooralsnog alleen met gas, Mijn zonnepanelen dekken de elektriciteit wel af ;)
ik weet dus niet hoeveel ik terug kan leveren. Ik heb ze nog maar pas en regelmatig klappen ze eruit omdat ons net het niet aankan..

• mevrouwKees_1
Boinkie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:15:
[...]

Same hier. Giovanni werkte lekker snel en heb het aanbod in m’n mail voor gas only.
scheelt die prijs voor gas only veel met stroom + gas aanbod ?

• Boinkie
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:33:
[...]

scheelt die prijs voor gas only veel met stroom + gas aanbod ?
Zelfde prijzen als @stin00 Een stuk hierboven heeft gepost. 1,95 - 1,76 en 1,52

• mevrouwKees_1
Boinkie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:45:
[...]

thanks

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Mijn vaste contract bij Energie Direct is ook afgelopen. Af en toe leur ik hier een beetje mee en zie alleen maar Unive/Green Choice voorbij komen. Vergelijking sites kom je ook niet heel veel verder mee, dus de telefoon maar gepakt en gebeld.

In een gesprek van 10 minuten alles geregeld en volgens mij prima tarieven. Ga nog wel even het een en ander checken, de wettelijk bedenktijd loopt immers nog.

Overigens vragen ze of je verzekerd bent bij Unive, maar ze checken daar tijdens het gesprek niets van. Maakt voor mij niet uit, vorig jaar net alle verzekeringen overgesloten naar Unive :)

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Boinkie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Ik heb het ook afgesloten voor alleen gas tegen dezelfde tarieven. En met de optie die je hebt om het contract te beëindigen tegen € 125 boete zie ik het vooral als het afkopen van het risico op verdere exorbitante stijging van de gasprijzen voor € 125.

• Afas
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:52:
Mijn vaste contract bij Energie Direct is ook afgelopen. Af en toe leur ik hier een beetje mee en zie alleen maar Unive/Green Choice voorbij komen. Vergelijking sites kom je ook niet heel veel verder mee, dus de telefoon maar gepakt en gebeld.

In een gesprek van 10 minuten alles geregeld en volgens mij prima tarieven. Ga nog wel even het een en ander checken, de wettelijk bedenktijd loopt immers nog.

Overigens vragen ze of je verzekerd bent bij Unive, maar ze checken daar tijdens het gesprek niets van. Maakt voor mij niet uit, vorig jaar net alle verzekeringen overgesloten naar Unive :)
Mij hebben ze niets gevraagd dus ik mag er vanuit gaan dat het zo goed is :)

• B-Real
Zo zie ik het ook. Tarieven zijn iets hoger dan dat ik nu betaal, maar dat zijn flexibele tarieven. Wie weet welke gekte op de energiemarkt ons nog te wachten staat.

Ik heb nu 3 jaar zekerheid. Zakken de prijzen echt gigantisch dan betaal ik de boete wel.

• Dufornee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-10 11:10
Ook afgesloten, op de vraag of ik Unive klant ben gewoon "ja" gezegd en dat was het! _/-\o_

• besteller2019
B-Real schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:59:
Zo zie ik het ook. Tarieven zijn iets hoger dan dat ik nu betaal, maar dat zijn flexibele tarieven. Wie weet welke gekte op de energiemarkt ons nog te wachten staat.

Ik heb nu 3 jaar zekerheid. Zakken de prijzen echt gigantisch dan betaal ik de boete wel.
Zekerheid voor wat het waard is natuurlijk. Unive kan niet zelf wat windmolens, kerncentrales of gas turbines aanzwengelen. De papieren tijgers vallen het eerste om als er echt problemen ontstaan op de energiemarkt. Van een papiertje en een derivaatje kun je namelijk geen CV ketel verwarmen.

Ik zit zelf overigens ook bij deze aanbieder :)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daar gaan we weer:

Gasprijs stijgt opnieuw na rem op toevoer Russisch gas

De gasprijs is dinsdag voor het eerst sinds maart boven de 190 euro per megawattuur gestegen op de toonaangevende Amsterdamse gasbeurs.

Dat komt doordat het Russische staatsgasbedrijf Gazprom maandag aankondigde nog minder gas aan Europa te leveren vanwege extra onderhoud aan de belangrijke Nord Stream-pijplijn. Duitsland zegt te betwijfelen of dit onderhoud wel de echte reden is dat Gazprom de gasstroom nogmaals beperkt.

Gazprom meldde dat er vanaf woensdag nog maar 33 miljoen kubieke meter gas per dag door de pijplijn gaat. Dat is ongeveer 20 procent van de maximale capaciteit. Momenteel ligt de doorvoer op 40 procent.

Het verminderen van de levering zal de problemen met gas in Europa verder vergroten. Vooral Duitsland is een grote gebruiker van Russisch aardgas en vreest voor flinke problemen als de toevoer verder vermindert.

Ook andere Europese landen, waaronder Nederland, maken zich zorgen over gastekorten als straks de koude periode weer aanbreekt.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• mevrouwKees_1
Ik ga voor stroom naar Eneco (61 cent TLV) en gas naar Unive/GC, dan zit ik denk ik wel redelijk veilig

• besteller2019
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:29:
Ik ga voor stroom naar Eneco (61 cent TLV) en gas naar Unive/GC, dan zit ik denk ik wel redelijk veilig
Veilig zit u momenteel met een dak vol zonnepanelen, een goed geïsoleerde bunker met warmtepomp en eventueel een pelletkachel.

• mevrouwKees_1
besteller2019 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Veilig zit u momenteel met een dak vol zonnepanelen, een goed geïsoleerde bunker met warmtepomp en eventueel een pelletkachel.
Ai.. bunker, warmtepomp en pelletkachel dan weer niet.. Wel panelenm alles goed geïsoleerd, goede beglazing en zuinig qua verbruik ;)

• Afas
  • Niet online
Ik heb de afgelopen dagen dezelfde leveranciers uitgekozen :D

Laat me raden, redelijk nieuw huis met een beperkt gasverbruik en flink wat zonne-energie terug leveren?

Zou me niet verbazen als ze bij Greenchoice een beetje schrikken van de hoeveelheid alleen gascontracten die ze afsluiten deze dagen.

• Afas
  • Niet online
besteller2019 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:20:
[...]

Zekerheid voor wat het waard is natuurlijk. Unive kan niet zelf wat windmolens, kerncentrales of gas turbines aanzwengelen. De papieren tijgers vallen het eerste om als er echt problemen ontstaan op de energiemarkt. Van een papiertje en een derivaatje kun je namelijk geen CV ketel verwarmen.

Ik zit zelf overigens ook bij deze aanbieder :)
Je hebt geen overeenkomst met Univé maar met Greenchoice ;)

• Boinkie
Moet je voor stroom ook bellen naar Eneco?

• THE_BASE
  • Niet online
Even advies voor mijn vader vragen:

Voor gas (653 m3) ga ik sowieso naar Greenchoice 3 jaar dalen, maar is stroom er niet voordelig meer? Hij verbruikt 1855 kWh en heeft geen zonnepanelen of iets dergelijks. Is het elders (Eneco) interessanter momenteel?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• B-Real
hier stond een offtopic post...

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 27-07-2022 12:36 ]

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:35
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:12:
kreeg gister mijn nieuwe prijzen door voor mijn energie contract (nog geen termijn bedrag, eindafrekening in augustus). Ik zat 3 jaar bij Energie Direct. Tarieven zijn niet heel slecht, enige is dat mijn terugleveringsvergoeding maar 0,05 cent is.. Ik heb mijn verbruik ingevuld bij gaslicht.com en independer maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van . Overstappen zal qua terugleveren wel lonen, maar qua totaalplaatje ?? Ik zie soms echt de bomen door het bos niet meer..

[Afbeelding]

Moet ik nu serieus alle maatschappijen af gaan om te zien waar ik onder aan de streep goedkoop uit ben ? Ik weet niet wat ik totaal terug lever (hier liggen de panelen er regelmatig uit omdat ons net het niet aankan) en ik heb nog niet zolang panelen.
Pff ik kreeg flink duurdere tarieven van EnergieDirect. Ga morgen Greenchoice maar ns bellen, scheelt bijna 40 cent per kuub gas

• mevrouwKees_1
Boinkie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:06:
[...]

Moet je voor stroom ook bellen naar Eneco?
ja dat doen ze niet online

• mevrouwKees_1
screamhouse schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:44:
[...]

Pff ik kreeg flink duurdere tarieven van EnergieDirect. Ga morgen Greenchoice maar ns bellen, scheelt bijna 40 cent per kuub gas
ik zit er al 3 jaar en in augustus loopt daar contract af. Ik ga ook naar Greenchoice voor gas en dus Eneco voor stroom ivm de teruglever vergoeding

• Wolly
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:07:
[...]

ik zit er al 3 jaar en in augustus loopt daar contract af. Ik ga ook naar Greenchoice voor gas en dus Eneco voor stroom ivm de teruglever vergoeding
Waarom zou je in augustus overstappen naar Eneco voor de TLV :?

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-10 13:57
Dag allemaal,

Ik moet tot oktober dit jaar bij Oxxio uitzitten en dan is het over en uit voor mij met de lage tarieven die ik jammer genoeg maar voor een jaar had vastgezet.

Mijn situatie:

Verbruik stroom: 1400 kWh (normaal en dal)
Verbruik gas: 485 M3

Teruglevering tussen de 2300-2500 kWh

Nu lever ik al 2 jaar meer terug dan dat ik verbruik dus verwacht in mijn eindnota in oktober hetzelfde. Maar dus ook als ik overstap naar een nieuwe EL.

Nu zit ik met het volgende waar ik niet echt uitkom. Mijn contract loopt net af wanneer mijn zonnepanelen bijna niets meer oowekken en dat zijn de maanden nov-dec-jan-feb. In deze 4 maanden wek ik amper 400 kWh op en begint het pas echt zonnestralen te regenen vanaf maart.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Wel alvast gas overzetten naar bijv GC in oktober al? Deze leverancier zie ik veel voorbijkomen hier ivm het lage gastarief.
Kan gas en stroom van elkaar gescheiden gehouden ook mbt ingang contract trouwens?

Als ik terug mag komen op elektra dan ga ik dus veel meer verbruiken en wekken mijn panelen bijna niets op na oktober vergeleken met de zomermaanden.
Is het verstandig om dan de wintermaanden door te brengen met een leverancier die zo goedkoop mogelijk is met zijn elektra en pas vanaf maart naar bijv. Eneco over te stappen waarbij ik meer ga terugleveren dan dat ik ga verbruiken maar ook uiteraard meer TLV ontvang ivm de hoge elektra tarieven.

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door hoihoi66 op 27-07-2022 06:07 ]

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
hoihoi66 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 06:04:
Dag allemaal,

Ik moet tot oktober dit jaar bij Oxxio uitzitten en dan is het over en uit voor mij met de lage tarieven die ik jammer genoeg maar voor een jaar had vastgezet.

Mijn situatie:

Verbruik stroom: 1400 kWh (normaal en dal)
Verbruik gas: 485 M3

Teruglevering tussen de 2300-2500 kWh

Nu lever ik al 2 jaar meer terug dan dat ik verbruik dus verwacht in mijn eindnota in oktober hetzelfde. Maar dus ook als ik overstap naar een nieuwe EL.

Nu zit ik met het volgende waar ik niet echt uitkom. Mijn contract loopt net af wanneer mijn zonnepanelen bijna niets meer oowekken en dat zijn de maanden nov-dec-jan-feb. In deze 4 maanden wek ik amper 400 kWh op en begint het pas echt zonnestralen te regenen vanaf maart.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Wel alvast gas overzetten naar bijv GC in oktober al? Deze leverancier zie ik veel voorbijkomen hier ivm het lage gastarief.
Kan gas en stroom van elkaar gescheiden gehouden ook mbt ingang contract trouwens?

Als ik terug mag komen op elektra dan ga ik dus veel meer verbruiken en wekken mijn panelen bijna niets op na oktober vergeleken met de zomermaanden.
Is het verstandig om dan de wintermaanden door te brengen met een leverancier die zo goedkoop mogelijk is met zijn elektra en pas vanaf maart naar bijv. Eneco over te stappen waarbij ik meer ga terugleveren dan dat ik ga verbruiken maar ook uiteraard meer TLV ontvang ivm de hoge elektra tarieven.

Alvast bedankt.
Pas na een jaar word er toch weg gestreept tussen verbruik en opwekking. Dan is er niks aan de hand.
Je hebt 1000 kWh over dus ik zou kijken naar een leverancier die veel heeft voor terugleveren en gas bij lage aanbieder. Dan moet je er toch goed uitkomen.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:05
Rofdof schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:00:
[...]

Pas na een jaar word er toch weg gestreept tussen verbruik en opwekking. Dan is er niks aan de hand.
Je hebt 1000 kWh over dus ik zou kijken naar een leverancier die veel heeft voor terugleveren en gas bij lage aanbieder. Dan moet je er toch goed uitkomen.
Klopt maar als je toch voor een modelcontract gaat waarom zou je dan salderen? Je verdient meer door goedkoop af te nemen en dan je overschot terug te verkopen a 70 ct... maar niemand weet natuurlijk wat die 70ct gaat doen na 1 januari.

Anyway, ik denk dat je vraag beter hier past: Zero Tolerance: Het grote terugleververgoeding topic

[ Voor 3% gewijzigd door Compuchip87 op 27-07-2022 08:26 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Gezien de paniek op de markt toch ook mijn vader maar aangemeld voor Greenchoice/Univé. De eerste vraag die de dame stelde was of er een verzekering van Univé actief was. Ik heb aangegeven dat er een reisverzekering loopt (wat niet zo is) en daarmee was de kous af en werd het contract aangemaakt. Blijkbaar kan Greenchoice geen gegevens inzien van Univé klanten (ook logisch).

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:26
12 augustus loopt het verlengde 1jarig contract af bij Energiedirect.
Vanaf 13-8 gelden voor mij deze tarieven :

Stroom normaal € 0,47371
Stroom dal € 0,37561
Gas € 1,96170

Ik wacht even af tot ik het 2e welkomstcadeau op de bankrekening heb gekregen en dan ga ik ook maar even bellen met Greenchoice. Stroomtarieven liggen eerste jaar iets hoger bij GC maar het verschil in terugleververgoeding is bij GC ( € 0,11ct) aanzienlijk meer dan bij ED (€ 0,05ct).

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

• mevrouwKees_1
Wolly schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:09:
[...]

Waarom zou je in augustus overstappen naar Eneco voor de TLV :?
de zon schijnt het hele jaar ? Ik lever ook op meer bewolkte dagen terug ? Of mag ik alleen in de zomer mijn energie terugleveren ?

• Wolly
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:34:
[...]

de zon schijnt het hele jaar ? Ik lever ook op meer bewolkte dagen terug ? Of mag ik alleen in de zomer mijn energie terugleveren ?
Bedoel je dan dat je voor een maandje (augustus) overstapt? Vanaf september/oktober zal het verbruik bij de meesten meer zijn dan de opwek, dan kan je toch beter een leverancier zoeken met een laag tarief?

Om vervolgens volgend jaar maart weer naar een leverancier met hoge TLV te gaan 8)

• mevrouwKees_1
Wolly schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Bedoel je dan dat je voor een maandje (augustus) overstapt? Vanaf september/oktober zal het verbruik bij de meesten meer zijn dan de opwek, dan kan je toch beter een leverancier zoeken met een laag tarief?

Om vervolgens volgend jaar maart weer naar een leverancier met hoge TLV te gaan 8)
nou dat was niet de bedoeling.. maar het is natuurlijk zonde als ik straks weer moet overstappen in de zomer.. Greenchoice/Unive combi is erg voordelig maar 3 jaar.. Als ik dan weer over moet stappen moet ik afkopen.. beetje zonde.. zucht.. kan ik weer alles nazoeken..

• Afas
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Bij mij ligt het omslagpunt pas in november, dat is waarom ik wel overstap per eind augustus. Bovendien: In mijn geval gaat het om ca. 150 kWh wat ik in die periode meer gebruik dan op wek dus is de vraag of een overstap dan loont. Vanaf medio februari lever ik dan weer meer terug dan ik gebruik.

• Afas
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:45:
[...]

nou dat was niet de bedoeling.. maar het is natuurlijk zonde als ik straks weer moet overstappen in de zomer.. Greenchoice/Unive combi is erg voordelig maar 3 jaar.. Als ik dan weer over moet stappen moet ik afkopen.. beetje zonde.. zucht.. kan ik weer alles nazoeken..
Eneco is een modelcontract dus voor Elektriciteit kun je met een termijn van 9 dagen overstappen zonder boetes.

• mevrouwKees_1
Afas schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:46:
[...]

Bij mij ligt het omslagpunt pas in november, dat is waarom ik wel overstap per eind augustus. Bovendien: In mijn geval gaat het om ca. 150 kWh wat ik in die periode meer gebruik dan op wek dus is de vraag of een overstap dan loont. Vanaf medio februari lever ik dan weer meer terug dan ik gebruik.
Ik pas sinds mei mijn panelen dus ik weet domweg neit hoeveel ik opwek/terug lever.. ik heb niet die gegevens nog dus dacht ik hupsakee overstappen maar voor die TLV

• mevrouwKees_1
Afas schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Eneco is een modelcontract dus voor Elektriciteit kun je met een termijn van 9 dagen overstappen zonder boetes.
maar is het idd dan wel slim om voor de maanden augustus-maart (dan is opbrengst denk ik niet heel hoog) om dan over te stappen naar Eneco voor die TLV ?

• mevrouwKees_1
Afas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen dezelfde leveranciers uitgekozen :D

Laat me raden, redelijk nieuw huis met een beperkt gasverbruik en flink wat zonne-energie terug leveren?

Zou me niet verbazen als ze bij Greenchoice een beetje schrikken van de hoeveelheid alleen gascontracten die ze afsluiten deze dagen.
nee.. geen nieuw huis. 1996 maar wel goed geisoleerd, HR++ overal.
Gas 1200m3 per jaar, 12 zonnepanelen sinds mei.

• Afas
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:53:
[...]

maar is het idd dan wel slim om voor de maanden augustus-maart (dan is opbrengst denk ik niet heel hoog) om dan over te stappen naar Eneco voor die TLV ?
Als je nog geen data hebt, is het verstandigste om de meterstanden in de gaten te houden. Op het moment dat je netto gaat verbruiken wil je naar een partij met een zo'n laag mogelijk tarief.

Weet je wat je E verbruik per jaar was voor de zonnepanelen?

• mevrouwKees_1
Afas schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Als je nog geen data hebt, is het verstandigste om de meterstanden in de gaten te houden. Op het moment dat je netto gaat verbruiken wil je naar een partij met een zo'n laag mogelijk tarief.

Weet je wat je E verbruik per jaar was voor de zonnepanelen?
Ja ik verbruik zo rond de 4200 kwh

Sinds installatie heb ik 1226 kwh opgewekt (17-5 geïnstalleerd). Wel veel gedoe omdat onze panelen er regelmatig uitliggen omdat er geen capaciteit is op het net

Ik kan zien bij ED dat ik sinds installatie 603 kwh heb teruggeleverd (dat staat in de app van Energie Direct)

[ Voor 9% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 27-07-2022 12:13 ]

• Afas
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:11:
[...]

Ja ik verbruik zo rond de 4200 kwh

Sinds installatie heb ik 1226 kwh opgewekt (17-5 geïnstalleerd). Wel veel gedoe omdat onze panelen er regelmatig uitliggen omdat er geen capaciteit is op het net

Ik kan zien bij ED dat ik sinds installatie 603 kwh heb teruggeleverd (dat staat in de app van Energie Direct)
Is dat netto teruglevering of heb je daarnaast nog een verbruikscijfer voor die periode?

Ik vermoed dat je met 4200 kWh verbruik en 12 panelen niet significant terug gaat leveren op jaarbasis (als je überhaupt al terug levert). Dan is Eneco misschien niet de beste partij voor je. Hoeveel Wp hebben je panelen?

• mevrouwKees_1
Afas schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Is dat netto teruglevering of heb je daarnaast nog een verbruikscijfer voor die periode?

Ik vermoed dat je met 4200 kWh verbruik en 12 panelen niet significant terug gaat leveren op jaarbasis. Dan is Eneco misschien niet de beste partij voor je. Hoeveel Wp hebben je panelen?
Ik zie dat ik rond de 4000 zit qua verbruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaPY5syuLw491kPVmUSJXrt9jB4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/195Onauui651163wIWu65GNr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R852FImuzqlaMLRva3s1gsQooiY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5LbnZP1dv5oihNrGUAF6Brm.jpg?f=fotoalbum_tile

• Afas
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:25:
[...]

Ik zie dat ik rond de 4000 zit qua verbruik
[Afbeelding][Afbeelding]
Aangezien je een Growatt omvormer hebt, zul je waarschijnlijk een situatie met weinig schaduwwerking hebben. Als je panelen redelijk zuid gericht zijn en de hellingshoek is redelijk goed dan haal je meestal wel 1kWh per Wp mits het elektriciteitsnet de stroom in ontvangst kan nemen. Dat zou betekenen dat je zo'n 500 kWh per jaar terug gaat leveren. Wat dan voor jou vooral van belang is, dat je heel goed gaat kijken wanneer je van leverancier wisselt. Richting het einde van het jaar zul je met dit verbruik ongetwijfeld een negatief saldo van opwek-verbruik hebben. Als je op dat moment over stapt moet je het tekort tegen het hoge tarief van Eneco afrekenen. Als je over stapt op een moment dat je een positief saldo hebt, is er niets aan de hand omdat al je verbruik gesaldeerd wordt.

Je kunt ook nog overwegen om de momenten van overstappen zo te timen dat je in de winter een leverancier zoekt met een laag levertarief (want teruglevertarief interessert je niet omdat je dat allemaal saldeert) en je vanaf het moment dat terug gaat leveren bij een partij als Eneco een modelcontract af sluit.
Dat zal voor dit jaar erg lastig zin omdat je nog geen data hebt. Ik heb die voor mijn situatie wel dus ik weet van de afgelopen jaren vrij nauwkeurig in welk periode ik meer gebruik dan ik op wek.

• mevrouwKees_1
Afas schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:34:
[...]

Aangezien je een Growatt omvormer hebt, zul je waarschijnlijk een situatie met weinig schaduwwerking hebben. Als je panelen redelijk zuid gericht zijn en de hellingshoek is redelijk goed dan haal je meestal wel 1kWh per Wp mits het elektriciteitsnet de stroom in ontvangst kan nemen. Dat zou betekenen dat je zo'n 500 kWh per jaar terug gaat leveren. Wat dan voor jou vooral van belang is, dat je heel goed gaat kijken wanneer je van leverancier wisselt. Richting het einde van het jaar zul je met dit verbruik ongetwijfeld een negatief saldo van opwek-verbruik hebben. Als je op dat moment over stapt moet je het tekort tegen het hoge tarief van Eneco afrekenen. Als je over stapt op een moment dat je een positief saldo hebt, is er niets aan de hand omdat al je verbruik gesaldeerd wordt.

Je kunt ook nog overwegen om de momenten van overstappen zo te timen dat je in de winter een leverancier zoekt met een laag levertarief (want teruglevertarief interessert je niet omdat je dat allemaal saldeert) en je vanaf het moment dat terug gaat leveren bij een partij als Eneco een modelcontract af sluit.
Dat zal voor dit jaar erg lastig zin omdat je nog geen data hebt. Ik heb die voor mijn situatie wel dus ik weet van de afgelopen jaren vrij nauwkeurig in welk periode ik meer gebruik dan ik op wek.
pff.. dan moet ik dus continue de boel in de gaten gaan houden :) Nu komende maanden augustus en september er aan.. die zijn redelijk zonnig, dus dan naar Eneco, dan oktober -> maart zo'n beetje naar goedkoopste en dan vanaf april weer naar hoge TLV.. even simpel gezegd ?

• Afas
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:41:
[...]

pff.. dan moet ik dus continue de boel in de gaten gaan houden :) Nu komende maanden augustus en september er aan.. die zijn redelijk zonnig, dus dan naar Eneco, dan oktober -> maart zo'n beetje naar goedkoopste en dan vanaf april weer naar hoge TLV.. even simpel gezegd ?
Of je blijft eerst een jaar bij Eneco (dan moet je er wel van uit gaan dat de tarieven per januari goed blijven) en je gaat je standen monitoren.

Ik vind het lastig te zeggen waar je goed aan doet en waar je omslagpunt zal komen te liggen omdat je verbruik in verhouding tot je opwek heel anders ligt dan in mijn geval. Bovendien zit je met een flinke onzekerheid met betrekking tot het net voor wat betreft je opwek. Dat kan de situatie echt veranderen omdat je omvormer er uit zal gaan op het moment dat je de hoogste opwek hebt. Vooral in het voorjaar en de zomer.

Om een goede keuze te maken zou ik periodiek (wekelijks) de standen noteren. Als je ziet dat je verbruik door de meter > opwek door de meter dan weet je dat je beter af bent met een leverancier met lagere tarieven.

• mevrouwKees_1
Afas schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:47:
[...]

Bovendien zit je met een flinke onzekerheid met betrekking tot het net voor wat betreft je opwek. Dat kan de situatie echt veranderen omdat je omvormer er uit zal gaan op het moment dat je de hoogste opwek hebt. Vooral in het voorjaar en de zomer.

Om een goede keuze te maken zou ik periodiek (wekelijks) de standen noteren. Als je ziet dat je verbruik door de meter > opwek door de meter dan weet je dat je beter af bent met een leverancier met lagere tarieven.
Nou ze gaan hier wel nu bezig met verzwaring komende periode.. Er zijn overal kasten bij gekomen en de kabels worden binnenkort gelegd.. dus ik ga er vanuit dat de komende zomer het beter gaat worden. Mijn omvormer is software matig aangepast dat hij echt de max eruit haalt en nu ligt ie er al veel minder uit als in begin

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:39
Na veel gelezen te hebben in het topic. Ben ik ook voor de GC/UN 3 jaar dalen deal gegaan.
Ook ik heb zonnepanelen maar komende maanden gaat de teruglevering natuurlijk omlaag.
In het contract is opgenomen dat als je meer dan 30maanden een contract heb lopen de opzegvergoeding 125,- is. Dit geldt natuurlijk per product.
naarmate de duur van je contact terugloopt 24-30 maanden wordt dit 100,- etc.

Mocht er volgend jaar rond feb/maart als de goede maanden weer beginnen een aanbieder zijn met mooie TLV dan kan je alsnog overstappen voor stroom. Welke de meeste aanbieders ook nog eens je opzegvergoeding voor een gedeelte of helemaal betalen O-) .

• Rofdof
THE_BASE schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:27:
Gezien de paniek op de markt toch ook mijn vader maar aangemeld voor Greenchoice/Univé. De eerste vraag die de dame stelde was of er een verzekering van Univé actief was. Ik heb aangegeven dat er een reisverzekering loopt (wat niet zo is) en daarmee was de kous af en werd het contract aangemaakt. Blijkbaar kan Greenchoice geen gegevens inzien van Univé klanten (ook logisch).
Stel dat door putler de prijzen straks nog eens keihard stijgen waardoor de leveranciers eens kritisch gaan kijken naar hun afgesloten contracten.

Ben je niet bang dat als GC ontdekt dat je geen of toen geen unive verzekering had je ze eruit trappen en je dan helemaal gigantische bedragen moet betalen?
Dan had ik nog eerder een simpele reisverzekering afgesloten of overgezet naar unive.

• THE_BASE
  • Niet online
Rofdof schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Stel dat door putler de prijzen straks nog eens keihard stijgen waardoor de leveranciers eens kritisch gaan kijken naar hun afgesloten contracten.

Ben je niet bang dat als GC ontdekt dat je geen of toen geen unive verzekering had je ze eruit trappen en je dan helemaal gigantische bedragen moet betalen?
Dan had ik nog eerder een simpele reisverzekering afgesloten of overgezet naar unive.
In mijn contract staat nergens vermeld dat ik een contract bij Univé moet hebben. Het is gewoon een standaard Greenchoice contract. Bovendien is Greenchoice echt wel blij met elke klant op dit moment, die gaan echt niet uitpluizen wie wel of geen Univé contract hebben.

• rumour93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-08 09:35
Ter info: als je een contract hebt op basis van dag/uurtarieven, dan is vandaag de kale prijs voor een m3 gas € 2,63 (dus excl. heffingen). 8)7

(bron: Zonneplan, op basis van TTF Day-Ahead)

• Rofdof
rumour93 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:17:
Ter info: als je een contract hebt op basis van dag/uurtarieven, dan is vandaag de kale prijs voor een m3 gas € 2,63 (dus excl. heffingen). 8)7

Tja, tot een jaar geleden lekker voordelig shoppen net als elk jaar overstappen en vooral de aanbiedingen van kleine onbekende leveranciers. Dan ben je zelf ook wel een beetje dom geweest als je dat nu nog steeds hebt.

• FlashHeaven
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-11 09:18
Ik blijf niet echt snappen hoe het kan dat geen één energiecoörperatie een vast contract meer aankan en dat GC/Univé deze maar blijft aanbieden. Mocht het schip zinken van GC dan weten we wel zeker dat we gezamelijk gaan met veel mensen van dit forum :P

(P.s. ik heb zelf ook 3 jaar dalen van GC afgesloten)

• Captain Coconut
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-11 21:04
Ik zit nu bij Eneco met een vast contract t/m september dit jaar. Om de onzekere prijzen voor te zijn nu ook het contract bij Greenchoice afgesloten.

Ter info: Ik heb met Eneco gesproken om te vragen wat hun huidige tarieven zijn voor vaste klanten wanneer het contract afloopt en je dus overgaat op een 3 maanden contract.
Gas: 2,28/m3
Stroom: 0.52/kWh

Vorige week zat dit nog op ongeveer 1,65/m3 en 0,35/kWh. Vandaar dat ik toch maar snel voor greenchoice heb gekozen en niet de variabele prijzen van september ga afwachten..

• Afas
  • Niet online
FlashHeaven schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:20:
Ik blijf niet echt snappen hoe het kan dat geen één energiecoörperatie een vast contract meer aankan en dat GC/Univé deze maar blijft aanbieden. Mocht het schip zinken van GC dan weten we wel zeker dat we gezamelijk gaan met veel mensen van dit forum :P

(P.s. ik heb zelf ook 3 jaar dalen van GC afgesloten)
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze door de matige terugleververgoedingen veel klanten verloren hebben en nog veel lange termijn gascontracten hebben lopen die ze hiervoor in kunnen zetten?

• Wolly
  • Niet online

Dat valt nog mee, de prijs voor een m3 gas is bij het Eneco modelcontract vandaag 3,38. (Incl heffingen)

Het heeft wel een groot voordeel, die 15% besparing die Jetten wilt is dan snel geregeld >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 27-07-2022 13:32 ]

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:17:
[...]

Enig idee per wanneer in de toekomst dit maximaal kan?
Zekers. Bij GC/Unive kun je max 6 maanden voor ingangsdatum levering alvast een contract afsluiten. Heb zelf op 1 juni een 3 jaar dalen contract afgesloten wat per 1 december van dit jaar pas in gaat.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

De gasprijs is 40 cent per m3 gestegen in 3 dagen :X kaal staat die nu op 200 euro per megawattuur. Dit is toch niet meer houdbaar...

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10
Rofdof schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Putler is NIET te vertrouwen....
(resultaten uit het verleden zijn in dit geval een GARANTIE voor de toekomst..)

reken maar dat de kraan straks 100% dicht is.. gaat niet lang duren.. en de energieprijzen weer een sprong omhoog..

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
BBKing schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Zekers. Bij GC/Unive kun je max 6 maanden voor ingangsdatum levering alvast een contract afsluiten. Heb zelf op 1 juni een 3 jaar dalen contract afgesloten wat per 1 december van dit jaar pas in gaat.
Gelukt. Ingangsdatum begin december was geen probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnMeMI9xKCeaHT8Qdi4wMYkacqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SFqTT3SImuQz6H5h1HWrSpoZ.png?f=fotoalbum_large

Lekker!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik kreeg net onderstaande mail van Engie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1taRxiugM04Eo_A_lGwyaLjL_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvwR6hVwgovyT9apbV9Rslss.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Flopje
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-07-2022
Wat is de terugleververgoeiding per kwh bij unive/gc?
Is dat bij iemand bekend?

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Flopje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:03:
Wat is de terugleververgoeiding per kwh bij unive/gc?
Is dat bij iemand bekend?
11,5cent/kWh

• ArcticWolf
  • Niet online
Ronald.42 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:56:

[Afbeelding]
Had alleen in de app gelezen dat ze btw idd op de jaarafrekening zouden verrekenen, die mail nog niet gehad.

• hoihoi66
Compuchip87 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:26:
[...]

Klopt maar als je toch voor een modelcontract gaat waarom zou je dan salderen? Je verdient meer door goedkoop af te nemen en dan je overschot terug te verkopen a 70 ct... maar niemand weet natuurlijk wat die 70ct gaat doen na 1 januari.

Anyway, ik denk dat je vraag beter hier past: Zero Tolerance: Het grote terugleververgoeding topic
Is mijn bewering dan juist door juist nu te kijken naar de goedkoopste elektra en gas leverencier en pas wanneer ik iets aan mijn zonnepanelen heb juist dan de EL uit te kiezen die het meest over heeft heeft voor mijn overschot.

Ik zal toch voor een modelcontract gaan waarbij ik misschien wel na 6 maanden weer weg ben bij Eneco omdat ze de prijzen veel verhogen.

• hoihoi66
Zijn Unive en Greenchoise 1? Waar kan mijn aanvraag indienen?
Wat is wijs? Mijn contract loopt af in oktober? Nu alvast vastzetten voor dan of pas in september vastzetten?

• hoihoi66
Napsju schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:51:
[...]

Gelukt. Ingangsdatum begin december was geen probleem.
[Afbeelding]
Wat is hier de terugleververgoeding eigenlijk?
Ik lever meer terug dan dat ik verbruik. Is zo’n leverencier dan wel gunstig voor mij waar de elektra tarieven zo laag zijn?
Gas is wel lkkr voor 3 jaar maar wat als de oorlog eind dit jaar voorbij is? :)

Je kan ook met een boete het contract openbreken natuurlijk. :P

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:00
Vandaag gebeld met GC/Unive en jaar duurzaam dalen deal gesloten. Eerst alleen voor gas, maar ik zie dat de electriciteitstarieven ook gunstiger zijn dan ik nu van Eneco ga krijgen.

In de voorwaarden van GC staat dat er gesaldeerd wordt. Ik twijfel nu even wat handig is. Ik lever niet netto terug, als ik kan salderen over een jaar kom ik ongeveer op 0 uit. Deze regel blijft toch bestaan komende 2 jaar? GC kan niet ineens gaan salderen over een kortere periode dan 1 jaar?

*knip* is al beantwoord eerder in dit topic

[ Voor 20% gewijzigd door B-Force op 27-07-2022 20:13 ]

• nlmobile
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08-2024

nlmobile

bit.ly/3vxU4U8

Ik lees hier al 1 of 2 maanden mee. Man, man, de mensen lezen de oude posten gewoon niet (tot max 2 weken geleden). Daar staan gewoon bijna antwoorden in, maar vragen is makkelijker. 8)7

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
Ronald.42 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:56:

[Afbeelding]
Wat vind je van het bericht?

Ik vind het wel een red flag waard als een bedrijf zichzelf een schouderklopje geeft wat betreft financiën. _O-

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:47:
[...]

Ik vind het wel een red flag waard als een bedrijf zichzelf een schouderklopje geeft wat betreft financiën. _O-
Boeit me niet echt eigenlijk, heb nog 9 maanden te gaan van een driejarig contract.
Betaal 20 euro per maand lager kon niet.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-11 12:29
nlmobile schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:37:
Ik lees hier al 1 of 2 maanden mee. Man, man, de mensen lezen de oude posten gewoon niet (tot max 2 weken geleden). Daar staan gewoon bijna antwoorden in, maar vragen is makkelijker. 8)7
Irritant inderdaad, en telkens off topic over pellet kachels, airco's, etc

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
hoihoi66 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:59:
[...]

Zijn Unive en Greenchoise 1? Waar kan mijn aanvraag indienen?
Wat is wijs? Mijn contract loopt af in oktober? Nu alvast vastzetten voor dan of pas in september vastzetten?
Lees ajb ff de laatste paar pagina’s van dit topic.
Daarnaast, voor Greenchoice/Unive deal: bel telefoonnummer die op onderstaande website vermeld staat.

https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-11 10:32

mb1

12,0 bij mijn contract wat nog moet ingaan per oktober

Verwijderd

nlmobile schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:37:
offtopic:
Lees ook al kort poosje mee in meerdere topic in Wonen forum maar misschien mist het gewoon aan een goede TS, ik heb voordat ik in Juni GC/Univé 3jr afsloot nog best woud aan berichten door moeten lopen om vergelijking van tarieven en de registratie link (wijkt af van GC website zelf) te vinden

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Als Engie omvalt... dan valt de rest ook, dus zou het voor iedereen een red flag moeten zijn :X

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:22
[...]

Tja, wat is het alternatief? Dan maar totaal niet reageren en je eigen klanten keihard genaaid laten worden?
Het in diskrediet brengen van de huidige leverancier van een prospect is één van de belangrijkste tactieken van malafide telefoonverkopers, waarbij het niet uitmaakt welke leverancier dat is. Echt de bizarste verhalen worden daarbij opgehangen en mensen trappen er gewoon in.

Daarbij sluit ik me aan bij @ArcticWolf, als de Nederlandse tak van het grootste nutsbedrijf van de wereld omvalt zitten we allemaal flink in de shit ;)

• besteller2019
Over de solvabiliteit van Shell hoeven de klanten van Shell zich in elk geval geen zorgen te maken (voor zover iemand dat deed) :)

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12
besteller2019 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:19:
Over de solvabiliteit van Shell hoeven de klanten van Shell zich in elk geval geen zorgen te maken (voor zover iemand dat deed) :)
Shell energy bv is niet de olie benzine handel bv van shell he _/-\o_

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:38
[...]

Met andere woorden hun tarieven kunnen nog veel lager haha

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:38
ArcticWolf schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:16:
[...]

De gasprijs is 40 cent per m3 gestegen in 3 dagen :X kaal staat die nu op 200 euro per megawattuur. Dit is toch niet meer houdbaar...
ach vd winter stond ie op 230 :X die maand was rekening echt torenhoog

• ArcticWolf
  • Niet online
besteller2019 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:19:
In principe kan Shell gewoon die BV laten klappen (net als Engie bijvoorbeeld), enige voordeel is dat Engie zelf veel stakes in energie productie heeft zitten en Shell niet.

Maar goed, ik denk dat as. winter (als de prijs zo blijft stijgen) dat de overheden / de EU ingrijpt en alles nationaliseert.
Je ziet het nu met EDF gebeuren en Uniper staat ook op omvallen.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo,

Ik lees een tijdje mee met dit topic en wil nu eigenlijk om advies vragen. Ik zit namelijk in een benauwde situatie bij mijn huidige leverancier en voel mij niet prettig bij ze. Het zit namelijk zo:

Tussen 06-2020 en 08-2021 was mijn gasmeter defect. Het heeft niets gemeten. Ik heb van mijn energieleverancier een schatting ontvangen over die periode. De schatting is belachelijk.

Mijn verbruik in de jaren voordat de gasmeter stuk ging was ongeveer 600 - 700 m3 per jaar. Ons verbruik na 08-2021 is ongeveer 1100 m3. Maar we wonen sinds 08-2021 met 2 personen in het huis. Daarvoor was het alleen ik.

Nu de schatting van de leverancier:
Tussen 06-2020 - 06-2021: 1366 m3. Dus het dubbele van mijn daadwerkelijk verbruik voordat de meter defect was.

Tussen 07-2021-08-2021: 718 m3 !? Het lijkt mij vanzelfsprekend dat ik niet zoveel heb verbruik in een maand midden in de zomer.

Met mijn energieleverancier kom ik niet uit. Ze zijn onbehulpzaam en onvriendelijk in communicatie. Ik heb dan ook de geschillencommissie ingeschakeld hiervoor.

Nu heb sinds juni 2022 een losvast contract met volgende tarieven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Leveringstarief stroom per kWh - normaal    € 0,35233
Leveringstarief stroom per kWh - dal    € 0,30203
Vaste leveringskosten stroom per maand  € 7,75
Energiebelasting stroom per kWh     € 0,04452
Opslag duurzame energie stroom per kWh  € 0,03691

Leveringstarief gas per m³  € 1,44812
Vaste leveringskosten gas per maand     € 7,75
Energiebelasting gas per m³     € 0,43950
Opslag duurzame energie gas per m³  € 0,10467

Tenminste dat is wat er staat in de laatste mail die ik van ze heb ontvangen. In de app staat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Gas:
Normaaltarief: 1.79470 €/m3
Vaste leveringskosten: €83.77 
Netbeheerkosten: €180.35

Stroom: 
Normaaltarief: 0.39074 €/kwh
daltarief: 0.34542 €/kwh
vast leveringskosten: €83.77
netbeheerkosten: €248.34

Als ik de som neem van m3 en kwh prijzen uit de mail, dan kom ik niet op de bedragen die in de app staan. Hoe kan dit?

Hoe dan ook: Omdat ik zo slecht behandeld wordt door de leverancier heb ik eigenlijk geen vertrouwen meer in dat ze mij eerlijk behandelen. Het is erg ondoorzichtig hoe ze aan die tarieven komen. Hoe weet ik dat ze niet een "Klant waar we hekel aan hebben" opslag hebben opgeteld bij de mijn tarieven? Ik heb ook kennissen die rond zelfde tijd overgestapt zijn op de nieuwe lostvast tarieven en ongeveer even lang klant zijn bij de leverancier. Toch zie ik dat zij aanzienlijk lagere tarieven hebben. Het is voor mij nu onmogelijk om te controleren hoe dat komt.

Is het mogelijk om over te stappen naar een andere leverancier zonder meteen mijn hele spaarrekening leeg te trekken? Als ik via gaslicht kijk lijkt het erop dat ik bij het overstappen naar een andere leverancier flink meer ga betalen.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:49

SomerenV

It's something!

@ObiTewodros is het bedrag uit je tweede quote niet gewoon je termijnbedrag? Eventuele verrekeningen (zoals nu het verschil van 1000 euro voor gas) vinden altijd plaats bij de eindafrekening. Wel apart dat ze denken hoe je opeens driekwart jaar aan gas zou hebben gebruikt in een maand tijd dat het ook nog eens warm was in Nederland.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
Melkunie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Tja, wat is het alternatief? Dan maar totaal niet reageren en je eigen klanten keihard genaaid laten worden?
Het in diskrediet brengen van de huidige leverancier van een prospect is één van de belangrijkste tactieken van malafide telefoonverkopers, waarbij het niet uitmaakt welke leverancier dat is. Echt de bizarste verhalen worden daarbij opgehangen en mensen trappen er gewoon in.

Daarbij sluit ik me aan bij @ArcticWolf, als de Nederlandse tak van het grootste nutsbedrijf van de wereld omvalt zitten we allemaal flink in de shit ;)
Klanten waarschuwen met een mail is niets mis mee, ik vind alleen de gekozen tekst een beetje onprofessioneel om het maar subtiel te zeggen.

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:29
@ObiTewodros Heb je al bij de netbeheerder aangeklopt. Zij gaan over je meter en de meterstanden dus ook over geschat verbruik bij defecte meter. Je leverancier moet dat gewoon volgen.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

• ObiTewodros
ArjoK schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:30:
@ObiTewodros Heb je al bij de netbeheerder aangeklopt. Zij gaan over je meter en de meterstanden dus ook over geschat verbruik bij defecte meter. Je leverancier moet dat gewoon volgen.
Ja, wat Liander aangeeft is ook verwarrend want:

1. Ze geven aan dat ik als klant niet tussen moet zitten en dat de leverancier contact met de opnemen voor het aanpassen van de schattingen. Dit heb ik verteld aan mijn leverancier. Leverancier gaf aan dat ze dat hebben gedaan, maar vervolgens niets meer van de gehoord. Als ik om een update vraag krijg ik elke keer een andere support medewerker die ik vervolgens het riedeltje opnieuw moet vertellen. Vervolgens zeggen ze dat ze het gaan checken maar ik hoor er niets meer van terug.

Bij laatste update heeft de leverancier aangegeven dat de niets meer voor mij gaan doen.

2. Liander geeft aan dat ze alleen de leverancier een advies geven wat betreft de schattingen. De leverancier beslist zelf of ze dat advies overnemen.

3. Leverancier geeft aan dat wel Liander de schattingen maakt en dat ik bij Liander moet zijn.

Ik heb een overeenkomst met de leverancier en niet Liander dus het lijkt mij dat ik problemen met de leverancier moet oplossen. Correct?

• ObiTewodros
SomerenV schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:16:
@ObiTewodros is het bedrag uit je tweede quote niet gewoon je termijnbedrag? Eventuele verrekeningen (zoals nu het verschil van 1000 euro voor gas) vinden altijd plaats bij de eindafrekening. Wel apart dat ze denken hoe je opeens driekwart jaar aan gas zou hebben gebruikt in een maand tijd dat het ook nog eens warm was in Nederland.
Het zijn beide € per kwh/m3 prijzen. Ik volg niet helemaal hoe je aan verschil van 1000 euro voor gas komt.

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:29
ObiTewodros schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Ja, wat Liander aangeeft is ook verwarrend want:

1. Ze geven aan dat ik als klant niet tussen moet zitten en dat de leverancier contact met de opnemen voor het aanpassen van de schattingen. Dit heb ik verteld aan mijn leverancier. Leverancier gaf aan dat ze dat hebben gedaan, maar vervolgens niets meer van de gehoord. Als ik om een update vraag krijg ik elke keer een andere support medewerker die ik vervolgens het riedeltje opnieuw moet vertellen. Vervolgens zeggen ze dat ze het gaan checken maar ik hoor er niets meer van terug.

Bij laatste update heeft de leverancier aangegeven dat de niets meer voor mij gaan doen.

2. Liander geeft aan dat ze alleen de leverancier een advies geven wat betreft de schattingen. De leverancier beslist zelf of ze dat advies overnemen.

3. Leverancier geeft aan dat wel Liander de schattingen maakt en dat ik bij Liander moet zijn.

Ik heb een overeenkomst met de leverancier en niet Liander dus het lijkt mij dat ik problemen met de leverancier moet oplossen. Correct?
Voor de afrekening moet je idd bij je leverancier zijn maar de verantwoordelijikheid voor de meter en correcte meterstanden ligt bij de netbeheerder die daar eigenaar van is.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

• ObiTewodros
ArjoK schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:37:
[...]

de verantwoordelijikheid voor de meter en correcte meterstanden ligt bij de netbeheerder die daar eigenaar van is.
En van wat ik begrepen heb moet dus de leverancier dat uitvechten met de netbeheerder en niet ik.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:47
GioStyle schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:25:
[...]
Klanten waarschuwen met een mail is niets mis mee, ik vind alleen de gekozen tekst een beetje onprofessioneel om het maar subtiel te zeggen.
Waarschijnlijk zijn er meldingen bij Engie binnengekomen van klanten die met onjuiste informatie zijn benaderd door telefonische verkopers. Als die verkopers zeggen dat Engie een slechte solvabiliteit heeft en op omvallen staat om op die manier de klanten van Engie af te pakken, dan is dat antwoord van Engie toch allesbehalve vreemd en is het toch logisch dat ze in die mail zeggen dat Engie de leverancier is met de hoogste solvabiliteit, wat dus ook zo is?
Ik zit sinds december vorig jaar bij Engie en ben tot nu toe goed te spreken over ze. Engie is 1 van de weinige leveranciers die zich aan de afspraken houdt voor bestaande klanten en overal duidelijk over communiceert, net zoals de mail waar het hier over gaat.
Pagina: 1 ... 224 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4