|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

En dan nog de vraag hoe de komende jaren de overheidssteun er uit komt te doen. Ik heb het nu maar alleen even voor 2022 op 'aan' staan.
Bedenk me net dat de verlaagde energiebelasting van 2022 (van 9ct naar 4ct) natuurlijk ook nog eens eindig is dus eigenlijk moet dit er ook nog even bij. Dus nog eens 5ct/kwh zodra dat wordt terug gedraait.
Ook is het verbruik en opwekking van voor en na 3-8 natuurlijk niet gelijk
(mijn overstap is op 3-8, vandaar steeds voor en na 3-8 in een jaar).
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Met een jaarlijks gasverbruik van ca. 2500m³ ga ik geen risico lopen de komende winter. Indien de prijzen flink zakken neem ik de opstapboete wel voor lief en schakel ik weer naar variabel of een nieuw vast contract. Dat jij nu 1.48m³ variabel betaald is leuk, maar zegt nog weinig over wat jij de komende winter kunt verwachten. De gas futures en huidige marktprijzen hinten naar niet veel goeds.Janpietertje89 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:39:
Toch begrijp ik niet helemaal waarom mensen hier zo blij worden van een vast contract met 1.96/m3 terwijl ik nu een variabel contract heb van 1.48/m3. Dan betaal je voor die extra zekerheid dus letterlijk 0.5/m3 extra.
Als de volledige wereld vergaat kom je met je vast contract ook niet ver...in veel andere scenarios zie ik niet hoe dit gunstig uit kan pakken.
Het gasverbruik is de komende maanden te verwaarlozen, dan maakt een premium prijs nog niet zo veel uit. Het gaat echt om die wintermaanden en de onzekere periode die daar nog aan voorafgaat.
Zou mijn gasverbruik veel lager liggen dan had ik overigens geen 3-jarig contract afgesloten. De boete is dan immers minder snel terugverdiend bij een eventuele prijsdaling en voortijdige contractbreuk. Dan had ik de kat nog even uit de boom gekeken.
Tja een variabel contract voor 1.48 krijg je natuurlijk niet simpelweg terug door "de opstapboete" te betalen. Voor nieuwe klanten liggen de variabele tarieven toch een stuk hoger.deDenDen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:05:
[...]
Met een jaarlijks gasverbruik van ca. 2500m³ ga ik geen risico lopen de komende winter. Indien de prijzen flink zakken neem ik de opstapboete wel voor lief en schakel ik weer naar variabel of een nieuw vast contract. Dat jij nu 1.48m³ variabel betaald is leuk, maar zegt nog weinig over wat jij de komende winter kunt verwachten. De gas futures en huidige marktprijzen hinten naar niet veel goeds.
Het gasverbruik is de komende maanden te verwaarlozen, dan maakt een premium prijs nog niet zo veel uit. Het gaat echt om die wintermaanden en de onzekere periode die daar nog aan voorafgaat.
Zou mijn gasverbruik veel lager liggen dan had ik overigens geen 3-jarig contract afgesloten. De boete is dan immers minder snel terugverdiend bij een eventuele prijsdaling en voortijdige contractbreuk. Dan had ik de kat nog even uit de boom gekeken.
Net zoals in het terugleververgoeding topic waar de hoogte TLV is?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Je kunt beter zeggen wat het minst dure gastarief is, allemaal wel drama, zeker momenteel!Oekol schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:34:
Is er ergens in dit topic een overzicht waar de goedkoopste gas tarief op dit moment is?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Die was er, zie topicwarning, maar wordt niet meer bijgehouden ivm te veel werk, weinig deals icm te snel veranderende prijzen.Oekol schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:34:
Is er ergens in dit topic een overzicht waar de goedkoopste gas tarief op dit moment is?
Hoi!
Hierboven nog even het schema dat Malarky op 27 juni 2022 heeft samengesteld, zodat je gasprijzen en prijzen voor elektriciteit naast elkaar ziet. Het schema kan wel al weer achterhaald zijn op verschillende punten. Er staan wellicht ook opties in die inmiddels al niet meer aangeboden worden of waarbij je telefonisch misschien nog wat voor elkaar krijgt als je het juiste nummer belt en ook de juiste medewerker treft vervolgens…Malarky schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:13:
Na het overzicht met 21% tarieven in Malarky in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" is het tijd voor een nieuw overzicht.
Tarieven laatst geüpdatet op 1 juli 2022 (alles 9% BTW):
Leverancier Normaal kWh Dal kWh Enkel kWh Salderen Teruglever
vergoeding kWhGas m³ Leverings
kosten p.p. p/mNieuwe tarieven Tibber - - €0,002 + Inkoop p/u + tax Inkoop p/u + tax (over 12mnd) Inkoop p/u - €3,60 Elk uur Zonneplan - - €0,03 + Inkoop p/u + tax Inkoop p/u + tax (over 12mnd) Inkoop p/u €0,05 + Inkoop p/d + tax €6,25 Elk uur/dag Greenchoice Energiecoöperatie variabel €0,4203 €0,3480 €0,3878 Beide telwerken €0,1150 €1,6575 €5,7052 1 januari (elk halfjaar) Greenchoice Energiecoöperatie 1 jaar €0,4819 €0,3987 €0,4444 Beide telwerken €0,1150 €1,9554 €5,1793 Na 1 jaar Greenchoice 3 jaar Duurzaam Dalen Univé €0,4868
€0,3835
€0,3215€0,4045
€0,3218
€0,2721€0,4498
€0,3557
€0,2992Beide telwerken €0,1150 €1,9590
€1,5918
€1,3715€5,7052 Na 3 jaar Shell Energy variabel €0,4709 €0,4110 €0,4397 Per telwerk €0,1090 €1,9991 €5,44 Laatst: 30/06 (onregelmatig) Delta Groene Stroom Modelcontract €0,5652 €0,4738 €0,5209 Per telwerk N: €0,4512
D: €0,3674
E: €0,4106€2,1621 €5,3960 1 januari (elk halfjaar) Coolblue Kwartaal Zeker €0,5254 €0,4778 €0,5051 Beide telwerken €0,1060 €2,2197 €5,85 Na 3 maanden
Snel totaalbedragen met 21% naar 9% omrekenen kan door oude bedragen te vermenigvuldigen met 0,9.
- Verdwenen uit de lijst zijn door het schrappen van aanbod: MEGA Modelcontract, Shell Energy 1 jaar, Pure Energie 1 jaar.
- Verdwenen uit de lijst verdwenen zijn door sterk verhoogde (niet competitieve) tarieven: Budget Energie Variabel, Vattenfall Modelcontract en EneryZero labels (vervangen door Zonneplan)
- Eneco is vervangen voor DELTA, die biedt vanaf 1 juli het hoogste TVL.
Bewust ook de GC 3 jaar tarieven allemaal op 9% gezet om het vergelijken eenvoudig te maken. Met deze constante prijsstijgingen is de kans weer groter geworden dat het 9% tarief verlengt wordt. Een steeds groter wordende groep Nederlanders zal uit zijn contract met aantrekkelijke tarieven geraken en dan zijn bovenstaande tarieven met 21% ipv 9% wel erg fors.
[...]
Mijn 1 jaar Vattenfall contract loopt ook op 31-8 af. Ik ik had Vattenfall benaderd met jouw vraag omdat ik veel tegenstrijdige berichten zag. Er werd mij verteld dat je wel handmatig Blijven Loont moet hebben geactiveerd in je Mijn Vattenfall om straks de aantrekkelijke variabele tarieven te krijgen en niet het - nu wel - erg dure modelcontract met variabele tarieven. Bij mij was Blijven Loont ook niet geactiveerd, dus ik krijg pas vanaf 3 weken geleden 10% korting op mijn stroom (na 10 maanden onnodig teveel betaald te hebben).
Shell gas 1.99, dat is nog te doen, denk mss goedkoopste variabel/model op t moment.Oekol schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:34:
GC 1j/3j is allemaal dicht meen ik
Het zijn de tarieven die ze zelf ook op het tarievenblad hebben staan op de energie-van-de-boer-link (voor het eerste jaar). Kan natuurlijk zijn dat ze daar een rekenfoutje hebben gemaakt…Soru schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:49:
Bovenstaande tabel 3 jaar vast GC ziet er uit als 21% btw.
Dat is een flinke hoeveelheid, is het niet mogelijk ergens wat te bezuinigen? Of is dit zo'n doorwaaiwoning met enkelglas?deDenDen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:05:
Met een jaarlijks gasverbruik van ca. 2500m³ ga ik geen risico lopen de komende winter. Indien de prijzen flink zakken neem ik de opstapboete wel voor lief en schakel ik weer naar variabel of een nieuw vast contract.
Je komt op een error als je deze aanvraagt. IK heb zojuist gebeld en kreeg een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat dit alleen voor bestaande klanten is van Univé/GC. Dit staat nergens vermeld verder op de website. Erg vreemd.
Is inderdaad alleen telefonisch beschikbaar, via het directe Unive/GC nummer 0592348987. Heb je dat nummer gebeld? Greenchoice zelf biedt het niet aan via hun eigen kanalen.Robbdie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:27:
[...]
Je komt op een error als je deze aanvraagt. IK heb zojuist gebeld en kreeg een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat dit alleen voor bestaande klanten is van Univé/GC. Dit staat nergens vermeld verder op de website. Erg vreemd.
Kan hoor, maar dan ben je de eerste. De laatste dagen zijn er nog mensen geaccepteerd, dat waren nieuwe klanten.
Niet zo'n heel sterk verhaal in dat filmpje. Samenvatting is dat men in Duitsland bang is dat er als gevolg van faillissementen energieleveranciers een domino-effect kan ontstaan en de hele economie op z'n gat komt te liggen (geen energie=geen productie=geen producten voor consument). Maar men weet niet of het zo ver gaat komen en voor Nederland is het nóg onduidelijker omdat de situatie hier anders is. Op zich niets nieuws en een beetje paniekmakerij. Er zijn een hoop mitsen, maaren en tenzijen. Pas na 21 juli is er weer wat meer zekerheid.PCJR schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:47:
Oei
https://www.rtlnieuws.nl/...niper-edf-lehman-brothers
Ik moet m nog leze helemaal
Heb inderdaad dit nummer gebeld en het eerste wat ze zeiden is dat het alleen geldt voor mensen die al klant zijn. Zal het zo en anders morgenochtend nog eens proberen, wil nog wel eens verschillen met wie je aan de lijn hebt heb ik het ideeFlashBang schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:32:
[...]
Is inderdaad alleen telefonisch beschikbaar, via het directe Unive/GC nummer 0592348987. Heb je dat nummer gebeld? Greenchoice zelf biedt het niet aan via hun eigen kanalen.
Kan hoor, maar dan ben je de eerste. De laatste dagen zijn er nog mensen geaccepteerd, dat waren nieuwe klanten.
Onderstaande mijn 9% tarieven (21% is een fout.) Dit is wel op basis van het tarievenblad per 18-05-2022 dus wellicht zit daar het verschil in.Siepie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:22:
[...]
Het zijn de tarieven die ze zelf ook op het tarievenblad hebben staan op de energie-van-de-boer-link (voor het eerste jaar). Kan natuurlijk zijn dat ze daar een rekenfoutje hebben gemaakt…
21% zou uitkomen op 0,44515
Ze vroegen bij mij, bent u al klant van Unive? Ik was dat niet maar dat was geen enkel probleem, ze moest dan alleen het hele riedeltje even afwerken.Robbdie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:35:
[...]
Heb inderdaad dit nummer gebeld en het eerste wat ze zeiden is dat het alleen geldt voor mensen die al klant zijn. Zal het zo en anders morgenochtend nog eens proberen, wil nog wel eens verschillen met wie je aan de lijn hebt heb ik het idee
Nederlandse economie is natuurlijk verweven met de Duitse. Poetin heeft ons bij de ballen.LA-384 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:34:
[...]
Niet zo'n heel sterk verhaal in dat filmpje. Samenvatting is dat men in Duitsland bang is dat er als gevolg van faillissementen energieleveranciers een domino-effect kan ontstaan en de hele economie op z'n gat komt te liggen (geen energie=geen productie=geen producten voor consument). Maar men weet niet of het zo ver gaat komen en voor Nederland is het nóg onduidelijker omdat de situatie hier anders is. Op zich niets nieuws en een beetje paniekmakerij. Er zijn een hoop mitsen, maaren en tenzijen. Pas na 21 juli is er weer wat meer zekerheid.
Even in de gaten houden of er morgen meer zichtbaar is.
Budget app in inderdaad meteen niet meer zichtbaar. Heb van de laatste dagen nog screenshots gemaakt.
Daarnaast zijn de facturen wel nog inzichtelijk.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik heb eergisteren gebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat het alleen voor leden was. Gisteren nog een keer gebeld en toen werd er niks gevraagd. Aanbod ontvangen in de mail.K1p schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:31:
[...]
Ze vroegen bij mij, bent u al klant van Unive? Ik was dat niet maar dat was geen enkel probleem, ze moest dan alleen het hele riedeltje even afwerken.
Dus als ze moeilijk doen, gewoon op een later moment nog een keer proberen.
Maar goed, dit zat er wel aan te komen... voorspelde vorig jaar al dat de kans groot is dat alles genationaliseerd gaat worden.LA-384 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:34:
[...]
Niet zo'n heel sterk verhaal in dat filmpje. Samenvatting is dat men in Duitsland bang is dat er als gevolg van faillissementen energieleveranciers een domino-effect kan ontstaan en de hele economie op z'n gat komt te liggen (geen energie=geen productie=geen producten voor consument). Maar men weet niet of het zo ver gaat komen en voor Nederland is het nóg onduidelijker omdat de situatie hier anders is. Op zich niets nieuws en een beetje paniekmakerij. Er zijn een hoop mitsen, maaren en tenzijen. Pas na 21 juli is er weer wat meer zekerheid.
Wat overigens ook de enige oplossing is om tot de volgende energie transitie/evolutie te komen, maar dat is een discussie voor een ander topic.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Net weer te horen gekregen dat het enkel voor leden is. Ben bang dat het ondertussen geland is bij alle KCC medewerkers van Univé/GCKeni schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:24:
[...]
Ik heb eergisteren gebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat het alleen voor leden was. Gisteren nog een keer gebeld en toen werd er niks gevraagd. Aanbod ontvangen in de mail.
Dus als ze moeilijk doen, gewoon op een later moment nog een keer proberen.
Zojuist de GC/unive deal geprobeerd via 0592348987.
Kreeg het niet voor elkaar, moest perse unive lid zijn.
M.a.w., ik probeer het straks nog eens bij een andere medewerker.
Heb nu nog €1.31 per m3 en stroom tussen 20 en 30 cent. Maar dat loopt af in januari. Ik wil geen risico lopen, liever 3 jaar weten waar ik aan toe ben, dan veel onzekerheid.
Volgens de AVG mag GC niet eens weten of jij Lid bent van Unive. Of ze mogen het in ieder geval niet opvragen bij Unive zonder toestemming van jou.AMDminer schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:38:
Volg dit forum al een kleine tijd. Dank voor alle tips.
Heb nu nog €1.31 per m3 en stroom tussen 20 en 30 cent. Maar dat loopt af in januari. Ik wil geen risico lopen, liever 3 jaar weten waar ik aan toe ben, dan veel onzekerheid.
Online zit er 0,0 check op of je lid bent bij Unive.
Heb je geen oud barrel in je schuur staan die je kan verzekeren? De verzekering van mijn nieuwe mountainbike is 3 euro ofzo. Als je een oud barrel verzekerd zit je misschien op 1 euro / 1,50?AMDminer schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:38:
Volg dit forum al een kleine tijd. Dank voor alle tips.
Als je dat bespaard (dat is niet zo moeilijk denk ik) is dat het al waard.
edit: En die kan je vast ook weer opzeggen na een jaar. Heb je het over een investering van zeg 15 euro.
edit 2: kost minimaal 2,03 per maand. Dat verdien je nog steeds heel makkelijk terug over een contract van 3 jaar. Helemaal in deze tijden. En je fiets kan gejat worden.
[ Voor 14% gewijzigd door dehardstyler op 14-07-2022 09:44 ]
Proberen staat altijd vrij natuurlijk..
Ben Univé lid, dus dat moet goed komen.
Maar is er nog ergens in te zien wat de maandlasten gaan zijn?
Want de rekentool werkt natuurlijk niet meer..
En het uitrekenen is bijna geen doen, met de belastingen etc.
We verbruiken:
1300 hoog
1000 dal
1170 gas
Dus nu ook 3 jaar vast bij GC
Ahh kijk aan, dat is nog beter dan de fietsverzekering, goede toevoeging!President schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:07:
Ik heb voor 1,14 euro per maand een reisverzekering afgesloten voor Nederland/belgiebij Univé.
Maandlasten moet je zelf bepalen, doe ik al jaren, nooit gedoe mee gehad. Zowieso moet je zelf je geld apart houden en niet aan bedrijven geven die ermee gaan gokken. + als ze omvallen ben je hoogstwaarschijnlijk al je voorschot kwijt. Mijn id he.Barneveld1991 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:58:
Ik wil ook graag de GC 3 jaar dalen deal afsluiten.
En het uitrekenen is bijna geen doen, met de belastingen etc.![]()
We verbruiken:
1300 hoog
1000 dal
1170 gas
Zet het op 50 euro en betaal na een jaar (of contractperiode) gewoon je rekening.
Anders een goedkoop (reis)verzekering afsluiten indien het echt belangrijk is.Robbdie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:26:
[...]
Net weer te horen gekregen dat het enkel voor leden is. Ben bang dat het ondertussen geland is bij alle KCC medewerkers van Univé/GC
Edit: zie dat @President dat al aangegeven heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door DollarUp.nl op 14-07-2022 10:21 ]
DollarUp
Begrijp ik! Heb zelf mijn maandbedrag op 100 euro staan momenteel (lagere tarieven), en betaal eind van het jaar iets bij.PCJR schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:19:
[...]
Maandlasten moet je zelf bepalen, doe ik al jaren, nooit gedoe mee gehad. Zowieso moet je zelf je geld apart houden en niet aan bedrijven geven die ermee gaan gokken. + als ze omvallen ben je hoogstwaarschijnlijk al je voorschot kwijt. Mijn id he.
Zet het op 50 euro en betaal na een jaar (of contractperiode) gewoon je rekening.
Maar ik zou het wel fijn vinden om te weten welke kant het ongeveer op gaat..
Waar ik rekening mee moet houden, met deze gekke tarieven.
Ik ook. Ik ga die met de 14 opzegtermijn gewoon afmelden. Ze vroegen trouwens ook helemaal niet door als je 'ja' antwoord op de vraag of je klant bent.President schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:07:
Ik heb voor 1,14 euro per maand een reisverzekering afgesloten voor Nederland/belgiebij Univé.
Klopt, heb ik ook nagevraagd. De medewerker die je spreekt moet de vraag stellen. Bij ja gaat hij/zij door, bij nee dan kan het niet. Gaf ook aan dat het erg druk is momenteel maar dat een andere afdeling controleert of je wel echt lid bent.Robbdie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:24:
[...]
Ik ook. Ik ga die met de 14 opzegtermijn gewoon afmelden. Ze vroegen trouwens ook helemaal niet door als je 'ja' antwoord op de vraag of je klant bent.
Voor die 1,14 per maand wil ik het risico niet lopen, dus ik kijk over een jaar wel of ik nog steeds lid moet blijven tijdens mijn 3-jarig contract
Hoe weet je dat er een andere afdeling is die controleert of je een verzekering bij Univé hebt?President schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:25:
[...]
Klopt, heb ik ook nagevraagd. De medewerker die je spreekt moet de vraag stellen. Bij ja gaat hij/zij door, bij nee dan kan het niet. Gaf ook aan dat het erg druk is momenteel maar dat een andere afdeling controleert of je wel echt lid bent.
Voor die 1,14 per maand wil ik het risico niet lopen, dus ik kijk over een jaar wel of ik nog steeds lid moet blijven tijdens mijn 3-jarig contract
[ Voor 3% gewijzigd door curs_r op 14-07-2022 10:38 ]
Ik ben gewoon even het gesprek aangegaan met de vriendelijke medewerkster. Zei eerst dat ik geen Univé verzekering had en wat later in het gesprek heb ik haar gewoon gevraagd of ik iets van een lidmaatschap nummer nodig had. Ze gaf aan dat zij niks kon controleren, waarna ik aangaf dat ik dus gewoon 'ja' kon zeggen op de vraag of ik een Univé verzekering had.curs_r schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:36:
[...]
Hoe weet je dat er een andere afdeling is die je controleert?
Daarbij gaf ze aan dat liegen alleen niet conform de voorwaarden was en dat het contract mogelijk (terecht) kon worden ontbonden als ze daar achter kwamen... Maar ze heeft niet direct gezegd wie of hoe.
In ieder geval houd ik niet van dergelijke risico's :-P. Zeker niet voor die 1,14 extra per maand, met een mogelijke afsluiting vanuit Rusland in de nabije toekomst en https://www.ad.nl/politie...nd-te-verlammen~a8f27aa8/ wat alleen om bedrijven gaat (welke achterlijk veel gas verbruiken).
Ik zie een daling niet snel gebeuren... En wil al helemaal niet straks in december ene mail ontvangen dat het contract wordt ontbonden en dat ik een nieuwe leverancier moet zoeken
[ Voor 5% gewijzigd door President op 14-07-2022 10:42 ]
Ik heb mijn contractvoorwaarden voor 3 jaar Duurzaam Dalen Univé er bij gepakt (geldig vanaf 16 mei 2022). Er staat nergens benoemd dat je Univé lid moet zijn of wat lidmaatschap in zou moeten houden. Ik heb het vermoeden dat er intern waarschijnlijk wel een zeker iets over een voorwaarde is gesteld tegenover de medewerkers maar dat dit geen enkele grondslag heeft.President schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:41:
[...]
Ik ben gewoon even het gesprek aangegaan met de vriendelijke medewerkster. Zei eerst dat ik geen Univé verzekering had en wat later in het gesprek heb ik haar gewoon gevraagd of ik iets van een lidmaatschap nummer nodig had. Ze gaf aan dat zij niks kon controleren, waarna ik aangaf dat ik dus gewoon 'ja' kon zeggen op de vraag of ik een Univé verzekering had.
Daarbij gaf ze aan dat liegen alleen niet conform de voorwaarden was en dat het contract mogelijk (terecht) kon worden ontbonden als ze daar achter kwamen... Maar ze heeft niet direct gezegd wie of hoe.
In ieder geval houd ik niet van dergelijke risico's :-P. Zeker niet voor die 1,14 extra per maand, met een mogelijke afsluiting vanuit Rusland in de nabije toekomst en https://www.ad.nl/politie...nd-te-verlammen~a8f27aa8/ wat alleen om bedrijven gaat (welke achterlijk veel gas verbruiken).
Ik zie een daling niet snel gebeuren...
[ Voor 6% gewijzigd door Soru op 14-07-2022 10:45 ]
Vreemd, lees het ook nergens in dat pdf bestandSoru schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:43:
[...]
Ik heb mijn contractvoorwaarden voor 3 jaar Duurzaam Dalen Univé er bij gepakt (geldig vanaf 16 mei 2022). Er staat nergens benoemd dat je Univé lid moet zijn of wat lidmaatschap in zou moeten houden. Ik heb het vermoeden dat er intern waarschijnlijk wel een zeker iets over een voorwaarde is gesteld tegenover de medewerkers maar dat dit geen enkele grondslag heeft.
Op de vraag: heeft u een Univé verzekering, nu JA kunnen antwoorden. En voila; direct de aanvraag doorgenomen. Er vond telefonisch geen controle plaats.
Voor de 1,14 euro p/m voor de reisverzekering heb ik in ieder geval peace of mind dat ik achteraf niet 'genakt' kan worden, ook al staat het nergens in de voorwaarden.
De woning is 16 jaar oud en prima geïsoleerd. Het zit 'm meer in de hoeveelheid m³ woonruimte en een grote vide die tot aan de nok loopt. Veel warmte van de begane grond vervliegt zo van de begane grond naar de eerste verdieping en zolder. Bijkomend gevolg is dat er koudere lucht naar beneden 'valt', wat de gevoelstemperatuur niet ten goede komt. De vide dichtzetten zou het nodige gasverbruik schelen, maar ook serieus afbreuk doen aan de architectuur van de woning. Zoals altijd kent schoonheid z'n prijsLA-384 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:24:
[...]
Dat is een flinke hoeveelheid, is het niet mogelijk ergens wat te bezuinigen? Of is dit zo'n doorwaaiwoning met enkelglas?
Voor het formaat woning is het gasverbruik overigens niet bijzonder, maar waar mogelijk proberen we het wel te verminderen.
En wat betaal je daar per m³ gas?AMDminer schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:03:
Zojuist een Univé reisverzekering afgesloten en hang nu weer aan de lijn met 0592348987.
Op de vraag: heeft u een Univé verzekering, nu JA kunnen antwoorden. En voila; direct de aanvraag doorgenomen. Er vond telefonisch geen controle plaats.
Voor de 1,14 euro p/m voor de reisverzekering heb ik in ieder geval peace of mind dat ik achteraf niet 'genakt' kan worden, ook al staat het nergens in de voorwaarden.
Maar als je de vraag gewoon als Ja beantwoord dan zullen ze ook wel doorgaan lijkt me. Ze mogen niet in het systeem van unive kijken of jij wel of niet klant bent. Dit is gescheiden.AMDminer schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:03:
Zojuist een Univé reisverzekering afgesloten en hang nu weer aan de lijn met 0592348987.
Wat zijn de huidige tarieven als je nu via Unive GC aflsuiten dan?
ANWB heeft op moment het volgende ( 800m² / jr )
Lager dan dit.Riven schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:00:
Ik heb gisteren ANWB variabel afgesloten, zat bij Engie maar deze is echt een bal duurder. Toch maar elke maand even in de gaten houden waar we dan op het moment beter zitten...
[Afbeelding]
Zie ze hierboven staan inderdaad, zo toch maar even een belletje doen naar GC en die ANWB weer annuleren
Wat Xminator aangeeft.Riven schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:00:
Ik heb gisteren ANWB variabel afgesloten, zat bij Engie maar deze is echt een bal duurder. Toch maar elke maand even in de gaten houden waar we dan op het moment beter zitten...
[Afbeelding]
edit: maar even het hele tarievenblad meegenomen. Je hebt vanaf het tweede jaar een prijsdaling van 25% en het derde jaar 40%. Let wel dat daar het btw percentage van 21% weer is gepakt (ipv de huidige 9%.
[ Voor 50% gewijzigd door Robbdie op 14-07-2022 12:21 ]
Ook aangemeld via telefoon, nu die ANWB weer annulerenRobbdie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:17:
[...]
Wat Xminator aangeeft.
edit: maar even het hele tarievenblad meegenomen. Je hebt vanaf het tweede jaar een prijsdaling van 25% en het derde jaar 40%. Let wel dat daar het btw percentage van 21% weer is gepakt (ipv de huidige 9%.
[Afbeelding]
Ben er overigens wel blij mee dat ik het via de telefoon heb kunnen afsluiten.
Als dat zo is, is de gas prijs blijkbaar flink gestegen. Hopelijk hebben we dan al een paar flinke maanden / jaren gebruik kunnen maken van dit contract haha..xminator schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:57:
Nu maar hopen dat GC niet failliet gaat![]()
Gaan we daarna wel weer naar de ANWB of iets dergelijk
Dat hoop ik ook, maar wetende dat GreenChoice voor elektra veel inkoopcontracten heeft met coörporaties waar de tarieven momenteel ver beneden de huidige markttarieven liggen verwacht/hoop ik dat ze nu een aardige financiele buffer kunnen opbouwen.xminator schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:57:
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
Als GC een beetje op de tent let zullen ze na aangaan van het contract de leveringen direct zeker stellen en niet gokken om een deel vast en deel voor dagprijzen in te kopen. Met stroom zitten ze wel goed (lees: hoog genoeg in de tarieven naar de consument toe, ook met de huidige hoge prijzen).xminator schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:57:
Bij gas zit je met de futures met levering in 2025 op 1/3 van de huidige prijs. En de huidige prijs is al 40% hoger dan 2 maanden terug. Ik verwacht dat ze het spel goed spelen; op tijd inkopen en nu een mooi aanbod kunnen doen omdat de prijzen door stijgen. Ze zullen vast niet meegaan met die snelle Jelle's die een vast contract aangaan en dan hopen op lagere dagprijzen, daar zijn we er immers al een paar van kwijt...
Welk nummer bellen jullie nu nog dan? OP de site van greenchoice staat 0592-348987 en 010 478 23 26 of 010 747 02 22Riven schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:48:
[...]
Ook aangemeld via telefoon, nu die ANWB weer annulerenSlaap dr vast beter mee haha
Bij de eerste wordt gevraagd naar klantgegevens Univé
0592348987 inderdaad, klantgegevens heeft ze niet gevraagd. Ze vroeg alleen "ik moet vragen of je lid bent van unive".Sr_Ogel schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:35:
[...]
Welk nummer bellen jullie nu nog dan? OP de site van greenchoice staat 0592-348987 en 010 478 23 26 of 010 747 02 22
[ Voor 12% gewijzigd door Riven op 14-07-2022 13:39 ]
Dan sluit je toch ook een reisverzekering a 1,14 per maand af?Sr_Ogel schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:35:
[...]
Mijn maandbedrag staat vooralsnog zeer laag, heb ook geen wijziging contract ontvangen en in de app ook weinig info…
Deze prijzen zijn voor mij geldig.
Thanx! Via mail of app? Ik wacht nog even af.. prijzen zijn niet extreem zo te zienGlamer1987 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:07:
Ik heb van Oxxio het volgende voorstel gekregen. Geven aan dat tarieven per 3 maanden kunnen wijzigen. Prijzen zijn inclusief 9% btw.
Aanbod via de mail gekregen. Ik had gebeld maar medewerker vertelde me dat ze geen vaste contracten meer aanboden en ongeveer 10 dagen voor einddatum contract een nieuw voorstel doen.Arend_Akelig schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:12:
[...]
Thanx! Via mail of app? Ik wacht nog even af.. prijzen zijn niet extreem zo te zien
Ik was ook enigszins verrast door redelijke tarieven, vooral gezien alle prijzen die ik in dit topic voorbij zie komen. Dit is natuurlijk een variabel tarief dus komende maanden zomaar flink stijgen.
Voorlopig hou ik mijn variabele contract aan en hou dit topic in de gaten voor een scherpe aanbieding voor een vast contract.
Bij mij vroegen ze aan de telefoon het verbruik. Toen hebben ze via de mail het aanbod gestuurd met een hele uitgebreide prijsberekening hoeveel je dan kwijt zal zijn op basis van het verbruik.Barneveld1991 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:58:
Ik wil ook graag de GC 3 jaar dalen deal afsluiten.
En het uitrekenen is bijna geen doen, met de belastingen etc.![]()
We verbruiken:
1300 hoog
1000 dal
1170 gas
Dan heb je nog drie dagen om akkoord te gaan met de deal. Dus zou gewoon even bellen, dan weet je het zeker!
Ik denk er precies hetzelfde over. Tenzij, ergens in de kleine lettertjes van Unive staat dat ze je gegevens wel kunnen delen met 'derde partijen' voor acties/deals/samenwerkingen (of hoe ze het ook formuleren) en je hiervoor moet tekenen (en dus consent geeft) bij afsluiten van een verzekering.Ewivis schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:40:
[...]
Volgens de AVG mag GC niet eens weten of jij Lid bent van Unive. Of ze mogen het in ieder geval niet opvragen bij Unive zonder toestemming van jou.
Online zit er 0,0 check op of je lid bent bij Unive.
Ik heb ook GC deal genomen (al in juni) maar heb ook geen unive verzekering.
in die sheet staat GC duurzaam dalen erin met gasprijzen (9% btw) van:Siepie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:27:
[...]
Hierboven nog even het schema dat Malarky op 27 juni 2022 heeft samengesteld, zodat je gasprijzen en prijzen voor elektriciteit naast elkaar ziet. Het schema kan wel al weer achterhaald zijn op verschillende punten. Er staan wellicht ook opties in die inmiddels al niet meer aangeboden worden of waarbij je telefonisch misschien nog wat voor elkaar krijgt als je het juiste nummer belt en ook de juiste medewerker treft vervolgens…
€1,9590
€1,5918
€1,3715
echter, ik heb half juni een 3 jaar dalen contract afgesloten met nu 1.66. hoe kan dat?
Omdat de prijzen omhoog zijn gegaan van de 3 jaar dalen.Dat rond 1 juli.indexample schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:47:
[...]
in die sheet staat GC duurzaam dalen erin met gasprijzen (9% btw) van:
€1,9590
€1,5918
€1,3715
echter, ik heb half juni een 3 jaar dalen contract afgesloten met nu 1.66. hoe kan dat?
Hoi!
Ik sluit elke dag af met een gebedje dat GC er morgen nog moge zijnxminator schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:57:
Catch a smile out there!
Dat was de consumentenbonddealGlenfiddich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:59:
[...]
Ik sluit elke dag af met een gebedje dat GC er morgen nog moge zijn
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 14-07-2022 15:02 ]
Hoi!
Jij bent niet de enige sinds Welkom Energie.Glenfiddich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:59:
[...]
[Afbeelding]
Hehe, same here 😂Glenfiddich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:59:
[...]
[Afbeelding]
Was dat die collectieve Consumentenbond deal van 0.86 per m³?Glenfiddich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:59:
[...]
[Afbeelding]
Jastin00 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:02:
[...]
Was dat die collectieve Consumentenbond deal van 0.86 per m³?Stom dat ik toentertijd eigenwijs was en voor vattenfall koos omdat ik incl welkomstbonus iets goedkoper uit was.. straks maar over op variabel en wachten op betere tijden
Hoi!
Sorry dat ik hier zomaar binnenval. Ik ben een echte lurker en volg al een tijdje zo af en toe dit topic.
Nu is het zo dat mijn vaste energie contract afloopt op 26 november en ik vroeg mij af of het nu al mogelijk is om een nieuw contract af te sluiten die dan pas 26 november in gaat?
Ik ben namelijk geneigd om de GC 3 jaar dalen af te sluiten als dit wel mogelijk is (ik moet toch nog een reisverzekering afsluiten ergens). Ik vrees hem namelijk voor de variabele tarieven wanneer ik wacht tot ons huidige contract afloopt.
Groetjes!
ja ons contract gaat op 1-1-2023 in bij GCknetterbekkie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:15:
Hai mensen,
Sorry dat ik hier zomaar binnenval. Ik ben een echte lurker en volg al een tijdje zo af en toe dit topic.
Nu is het zo dat mijn vaste energie contract afloopt op 26 november en ik vroeg mij af of het nu al mogelijk is om een nieuw contract af te sluiten die dan pas 26 november in gaat?
Ik ben namelijk geneigd om de GC 3 jaar dalen af te sluiten als dit wel mogelijk is (ik moet toch nog een reisverzekering afsluiten ergens). Ik vrees hem namelijk voor de variabele tarieven wanneer ik wacht tot ons huidige contract afloopt.
Groetjes!
Ik gok dat je het niet zo ver van te voren al kunt omzetten als je de tarieven pas in november in wil laten gaan. Je kan natuurlijk wel gewoon nu overstappen en dan 100 euro boete betalen (voor gas en stroom samen).knetterbekkie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:15:
Hai mensen,
Groetjes!
bij GC kun je de ingangsdatum max 6 maanden vooruit zettenknetterbekkie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:15:
Hai mensen,
Groetjes!
Dit blijft elke keer weer een fantastische deal. Ik betaal door de belastingverlaging en die -824 euro per jaar nu minder dan mijn vorige contract uit 2019.Glenfiddich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:59:
[...]
[Afbeelding]
Ik ben vooral bang dat als de pleuris echt uitbreekt, ze alsnog aan je contract mogen gaan hannesen. Er zijn niet veel heilige huisjes meer over tegenwoordig.... en een noodwetje is zo gemaakt.
Overstappen kan altijd. Bel GC en kijk hoeveel tijd er maximaal overbrugd kan worden. Is dit te lang dan kun je altijd onder je contract uit na betalen van de boete (kun je opzoeken maar zal 100 euro of iets degelijks zijn). Wachten en hopen dat er straks nog vaste contracten te krijgen zijn zal potentieel veel duurder uitpakken.knetterbekkie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:15:
Hai mensen,
Groetjes!
Groetjes, FaceDown.
Van die 824 euro is de belasting toch ook omlaag gedaan? Dan kom je dus zo'n 50 euro lager uit.dehardstyler schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:37:
[...]
Dit blijft elke keer weer een fantastische deal. Ik betaal door de belastingverlaging en die -824 euro per jaar nu minder dan mijn vorige contract uit 2019.![]()
Ik ben vooral bang dat als de pleuris echt uitbreekt, ze alsnog aan je contract mogen gaan hannesen. Er zijn niet veel heilige huisjes meer over tegenwoordig.... en een noodwetje is zo gemaakt.
Ben er zelf ook niet helemaal gerust op (Vattenfal 3 jaar vast sinds december dus relatief gunstig). In Duitsland is de eerste energieboer al 'gered' door de overheid. Is VF ook too big to fail? We zullen het zien...dehardstyler schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:37:
[...]
Owja je hebt gelijk, over een half jaar krijg je iets minder inderdaad. Maar goed: in 2019 waren mijn tarieven 0,85 voor gas en 0,22 en 0,20 voor stroom.Phoolie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:48:
[...]
Van die 824 euro is de belasting toch ook omlaag gedaan? Dan kom je dus zo'n 50 euro lager uit.
Nu 0,79 voor gas en 0,16 en 0,14 voor stroom. Die 50 kan er nog wel van af.
Bedankt voor jullie reacties.
Je zou ook nu al kunnen overstappen, GC vergoedt de opzegboete die je huidige leverancier je oplegt als je je lopende contract openbreekt.knetterbekkie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:15:
Hai mensen,
Groetjes!
Je gaat dan natuurlijk ook wel direct over naar het tarief van GC, dat kan heel ongunstig zijn als je nu nog een heel laag tarief hebt in je lopende contract.
Tja je hebt ook nog 14 dagen bedenktijd... Kijken of er in die tijd nieuws komt met betrekking tot opening van de pijplijn...knetterbekkie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:14:
Ik het zojuist gebeld en er is mij verteld dat het contract maximaal 6 maanden van te voren kan worden afgesloten. Vanavond even met mijn partner overleggen of beter gezegd ervan overtuigen, hahaha.![]()
Bedankt voor jullie reacties.
Met de huidige tarieven voor GAS ben je zomaar € 2,000,= méér kwijt per jaar...
"overstappen" ....is dat ook naar een lekker warm land en je kachel op "vorstbeveiliging" achterlaten ?
Voor deze bedragen heb je óók een vliegticket naar een tropicana gebied..
en heb je méér lol van al die extra pleuro-tjes
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
En toen werd je weer wakker in Nederland, of hoe ging de trip?Hansieo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:26:
Overstappen?? waarheen??
Met de huidige tarieven voor GAS ben je zomaar € 2,000,= méér kwijt per jaar...![]()
"overstappen" ....is dat ook naar een lekker warm land en je kachel op "vorstbeveiliging" achterlaten ?![]()
Voor deze bedragen heb je óók een vliegticket naar een tropicana gebied..![]()
en heb je méér lol van al die extra pleuro-tjes
Bedankt voor de tip!President schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:22:
[...]
Tja je hebt ook nog 14 dagen bedenktijd... Kijken of er in die tijd nieuws komt met betrekking tot opening van de pijplijn...
In Duitsland heeft men een plafond ingesteld voor de prijs voor consumenten heb ik begrepen. Dan komt de volledige rekening op het bordje van de energieleverancier te liggen en dat trekken ze niet. Ze mogen de hogere prijzen dan niet meer doorberekenen vanaf een bepaald moment.marcelcee schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:53:
[...]
Ben er zelf ook niet helemaal gerust op (Vattenfal 3 jaar vast sinds december dus relatief gunstig). In Duitsland is de eerste energieboer al 'gered' door de overheid. Is VF ook too big to fail? We zullen het zien...
De vraag is dus of dit in Nederland ook gaat/dreigt te gebeuren. Als, dan voorzie ik grote problemen voor met name de kleinere firma's. De grote worden dan wel met overheidsgeld overeind gehouden. Misschien ook niet en houdt men ze allemaal overeind met een leveringsvergunning. We gaan het allemaal meemaken. Spannende tijden...
MHI SRK 50 ZS-W
Is dat GC dalen contract nog af te sluiten?
Ik zit niet op dit gedeelte van het forum dus alleen de laatste pagina’s gelezen.
Ik zit liever op het terugleverforum voor de centjes
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Yes, vanmiddag zelf afgesloten.JoKo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:22:
Vraagje voor iemand anders. Contract van hun, Eneco, loopt in oktober af, dus wie weet valt er al wat te shoppen.
Ik zit niet op dit gedeelte van het forum dus alleen de laatste pagina’s gelezen.
Check het contract aanbod van ENGIE, mijn huidige 😂 Doei!
Zoek en gij zult vinden. Blijven niet de hele tijd hetzelfde posten. En zo ver hoef je er niet voor terug.JoKo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:22:
Vraagje voor iemand anders. Contract van hun, Eneco, loopt in oktober af, dus wie weet valt er al wat te shoppen.
Die opschepperij over lage tarieven mag iedereen met een korreltje zout nemen. Want dit zijn per definitie contracten die al een behoorlijke tijd lopen en waarschijnlijk in de meest ongelukkige tijd overgesloten moeten worden, of het betreft prijsvechters die voordat het winter is het loodje leggen.dehardstyler schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:56:
[...]
Owja je hebt gelijk, over een half jaar krijg je iets minder inderdaad. Maar goed: in 2019 waren mijn tarieven 0,85 voor gas en 0,22 en 0,20 voor stroom.
Het hebben van extreem lage tarieven houdt dus ook een behoorlijk risico in.
Groetjes, FaceDown.
Ik heb, net als vele anderen hier, vorig jaar 3 jaar getekend bij GC via de consumentenbond voor €0,86 (nog met 21% btw).FaceDown schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:58:
[...]
Die opschepperij over lage tarieven mag iedereen met een korreltje zout nemen. Want dit zijn per definitie contracten die al een behoorlijke tijd lopen en waarschijnlijk in de meest ongelukkige tijd overgesloten moeten worden, of het betreft prijsvechters die voordat het winter is het loodje leggen.
Het hebben van extreem lage tarieven houdt dus ook een behoorlijk risico in.
GC wil ik niet echt een prijsvechter noemen, en er is geen sprake van "in de meest ongelukkige tijd oversluiten". Dat laatste heb je in eigen hand, je kan gewoon de opzegboete voor lief nemen en eerder overstappen als dat gunstiger lijkt.
Ik kan alleen die website niet meer vinden. Iemand nog een idee welke dan kan zijn geweest?
N.B. ik bedoel niet via IDIN je eigen verbruik ophalen (zoals bij independer).
Wie is je netbeheerder?jobr schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:52:
Ik dacht dat ik op een website van een energieleverancier of vergelijker had gezien dat het historisch energieverbruik werd ingevuld c.q. getoond na invullen van postcode en huisnummer. Dat is afkomstig van de netbeheerder dacht ik.
Ik kan alleen die website niet meer vinden. Iemand nog een idee welke dan kan zijn geweest?
N.B. ik bedoel niet via IDIN je eigen verbruik ophalen (zoals bij independer).
Dat is met IDIN ophalen. Maar ik heb het ook ergens gezien zonder IDIN te gebruiken.Pudding94 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:14:
Wie is je netbeheerder?
Yey...
Ik betaal nu trouwens het tarief voor 500-4000 kuub gas, maar ben van plan minder te gaan gebruiken dan 500. Is er ook een manier om direct het lagere tarief passend bij <500 kuub te gebruiken?
GC is wel een prijsvechter imho maar we gaan het zien. Nu is het verbruik laag, en kunnen de leveranciers nog lekker cashen, tegen de winter gaan ze omvallen.Mawlana schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:12:
[...]
Ik heb, net als vele anderen hier, vorig jaar 3 jaar getekend bij GC via de consumentenbond voor €0,86 (nog met 21% btw).
GC wil ik niet echt een prijsvechter noemen, en er is geen sprake van "in de meest ongelukkige tijd oversluiten". Dat laatste heb je in eigen hand, je kan gewoon de opzegboete voor lief nemen en eerder overstappen als dat gunstiger lijkt.
In eigen hand hebben klopt niet want mensen van wie nu of binnenkort het contract afloopt worden geconfronteerd met zeer hoge prijzen en dat wordt alleen maar erger naarmate de winter eraan komt.
Groetjes, FaceDown.
Ik heb zelfde tarieven lopen bij essent met nog 2 jaar te gaandehardstyler schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:56:
[...]
Owja je hebt gelijk, over een half jaar krijg je iets minder inderdaad. Maar goed: in 2019 waren mijn tarieven 0,85 voor gas en 0,22 en 0,20 voor stroom.
Toch krijg ik best vaak mailtjes dat mijn huidige contract niet word veranderd. Heb wel eens gehoord dat ze eenzijdig mogen aanpassen ivm faillissement. Of dat ook echt waar is ?
Het aanpassen klopt niet zoals jij omschrijft. Na een faillissement kan een van de volgende 2 dingen gebeuren:sevinc schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:10:
[...]
Ik heb zelfde tarieven lopen bij essent met nog 2 jaar te gaan
Toch krijg ik best vaak mailtjes dat mijn huidige contract niet word veranderd. Heb wel eens gehoord dat ze eenzijdig mogen aanpassen ivm faillissement. Of dat ook echt waar is ?
1. Een andere partij neemt het contract over met behoud van je tarieven.
2. Je contract vervalt en je gaat verplicht over naar een andere leverancier met nieuwe tarieven. Welke leverancier en de tarieven heb je geen invloed. Pas na 30 dagen kun je overstappen naar een andere leverancier.
Het eerste scenario is extreem onwaarschijnlijk als er partijen omvallen vanwege een gas crisis. Dat hebben de faillissementen van het afgelopen jaar laten zien.
[ Voor 6% gewijzigd door pdukers op 14-07-2022 20:22 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
:strip_exif()/f/image/yz93S8tH5JV4zzm6ytUXGJ2n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qKtVtBrbRA7zMM8ZDA7pIXtS.jpg?f=fotoalbum_large)