Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 219 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.613 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Unknown Alien schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:42:
Ik kreeg de melding dat dit pas verrekend wordt op de jaarafrekening. Hoe kan dat dan? Ze laten ons dan belasting betalen, die er niet is.
Nee, ze laten je helemaal geen belasting betalen die er niet is, je voorschot blijft gewoon ongewijzigd. Dit kan je prima zelf uitrekenen en aanpassen in de Vattenfall app/website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
Ik had mijn voorschot idd al aangepast, naar het nieuwe tarief. 160e pm naar 280pm. Dat is 10e lager dan wat vattenfall inschat bij zelfde verbruikt als afgelopen jaar.

In de mail stond dat de huidige kosten worden berekend met 21% ipv de 9%. Dit wordt gedaan voor lastenverlaging, maar dit is dan pas einde jaar of bij beindigen overeenkomst van kracht.

ik kan er niks over vinden op de vatenfall website, vandaar de vraag hier, misschien weet iemand hier meer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Dark_M schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:06:
Op 23-06 aangemeld voor 3 jaar vast dalen van GC. Vandaag is het contract in gegaan. Na aanmelding kreeg ik een bevestiging met 1,07523/m3 als kale prijs voor gas. Dit was toen ook de prijs die op de aanmeldpagina stond. Volgens mij zou het dan €1.66 totaalprijs worden (incl. 9%), hier toen ook veelvoudig besproken. Echter als ik vandaag inlog zie ik daar toch echt 1,34752/m3 kale prijs staan en 1.95 totaal.. Een prijs die ik een aantal posts eerder ook voorbij zie komen als huidige prijs.. Iemand die dit ook heeft?
Na 1 juli is het 1.95 geworden wat ik ervan weet.
Ik heb als 1 van de laatste in NL 3j dalen kunnen krijgen volgens mij, heb ook nu 1.95. Gister ingegaan.

Laten we er blij mee zijn denk ik...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:32
In de afgelopen weken is er veel gesproken over het voor 3 jaar-dalen vastzetten met de hoge tarieven. Of het op de volledige looptijd een voordelige zet is zullen we nog lang niet weten, wat ik voor mezelf wel merk is dat het toch dat stukje rust geeft nu de Nordstream situatie gaande is.

Helaas moet ik voor mijn moeder wat anders gaan bedenken. Daarvan loopt het contract in januari af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

@NeFoRcE omdat je netto stroomafnemer bent maakt 't minder uit, maar je kan ook overstappen voor alleen stroom en voor gas bij BT blijven.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Tjark schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:23:
@NeFoRcE omdat je netto stroomafnemer bent maakt 't minder uit, maar je kan ook overstappen voor alleen stroom en voor gas bij BT blijven.
Puik plan. Niet aan gedacht. Slim!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:46
@Unknown Alien heb je een hoog verbruik dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PCJR
Soru schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:22:
In de afgelopen weken is er veel gesproken over het voor 3 jaar-dalen vastzetten met de hoge tarieven. Of het op de volledige looptijd een voordelige zet is zullen we nog lang niet weten, wat ik voor mezelf wel merk is dat het toch dat stukje rust geeft nu de Nordstream situatie gaande is.

Helaas moet ik voor mijn moeder wat anders gaan bedenken. Daarvan loopt het contract in januari af.
Als t over 1 of 2 jaar voordeliger is om ergens anders gas af te nemen is dat ook prima te doen, die opzegboete is peanuts tov de gasprijzen tegenwoordig. Vroeger was dat een veel groter deel van de rekening.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Alleen stroom vind ik "hoog" maar verklaarbaar.

hoekhuis 165m2 woon oppervlakte
5 slaapkamers
2 badkamers
4 personen

4500Kw
1300M3

Vrouw werkt altijd thuis, dus in de winter CV altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:46
Unknown Alien schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Alleen stroom vind ik "hoog" maar verklaarbaar.

hoekhuis 165m2 woon oppervlakte
5 slaapkamers
2 badkamers
4 personen

4500Kw
1300M3

Vrouw werkt altijd thuis, dus in de winter CV altijd aan.
ja oké klinkt logisch :) ik betaal 175 euro en volgens vattenfall zit ik goed met dit bedrag maar ik woon dan ook niet zo groot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
stfn345 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:36:
Ik ben 18 mei overgestapt op Shell Energy:
(met 9%, belasting en ODE):
Dal: 0,35336
Normaal: 0,40298
Gas: 1,73757
Prima aanbod in de huidige markt. echter:

Vandaag gebeld door EnergieDirect met het volgende aanbod:
(met 9%, belasting en ODE):
Dal: 0,3677
Normaal: 0,4658
Gas: 1,93019

Dit is een 3 jarige "altijd dalen" aanbieding:
op 1 aug 2023 gaat er 30% van de kale tarieven af
op 1 aug 2024 gaat er nogeens 15% af

Shell is natuurlijk een stuk lager op dit moment, maar de -30% over een jaar en de -15% zetten me wel aan het denken. Misschien is het wel een verstandige beslissing? Wat is wijsheid..
Ik heb toch maar de overstap gewaagd: op de korte termijn is ED wat duurder dan Shell, maar de rust die 3 jaar dalen brengt is ook wel prettig. Daarnaast heb ik er weinig vertrouwen in dat de Nederlandse regering en EU met adequate maatregelen komen om de prijzen naar een normaal niveau terug te krijgen:

- De oorlog in Oekraine lijkt er een van de lange adem te zijn en de vraag is of het moreel gezien wenselijk is om na de oorlog weer bij Rusland te kopen zoals vanouds.
- Nordstream 1 in onderhoud, de vraag is of die nog ooit vol open gaat.
- Franse nuclear plants in onderhoud
- Euro/dollar parity (dus duurdere inkoop grondstoffen elders, ik schat dat LNG uit de USA ook in dollars afgerekend gaat worden)

Mocht het wel verbeteren, dan zijn we voor een kleine opzegvergoeding zo weer elders ondergebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:56
NeFoRcE schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:31:
Hier nog steeds bij BudgetThuis.

Innova heeft nu wel vaste contracten weer voor een jaar, maar is dat wijsheid? Ik vind het zo lastig.

Tarieven nu:
Budget Thuis:
Normaaltarief:€ 0,40460
Daltarief:€ 0,36165
Gastarief:€ 1,74086

Innova:
All-in tarief normaal incl. btw (€) 0,77153 per kWh
All-in tarief dal incl. btw (€) 0,64617 per kWh
All-in tarief gas incl. btw (€) 2,83765 per m3

Verbruik:
800 kub
Stroom: 1300kwh (na salderen).

---------------------
Dan zou je zeggen (energiebelasting etc daargelaten, en tariefwijzigingen):

Kosten Budget Thuis:
800 * 1,74 = 1392
1300 * 0,40 = 520
----- 1912

Innova:
800 * 2,83 = 2264
1300 * 0,77 = 1001
----- totaal: 3656

Da's een verschil van 1700 euro... toch maar blijven dan bij Budget Thuis? Ondanks die grafsaldering van ze... ik vind het zo lastig.
Je moet eigenlijk de vergelijking maken met de wintertarieven, maar die weten we nog niet van Budget.
Ikzelf zou liever voor zekerheid kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:31:
Hier nog steeds bij BudgetThuis.

Innova heeft nu wel vaste contracten weer voor een jaar, maar is dat wijsheid? Ik vind het zo lastig.

Tarieven nu:
Budget Thuis:
Normaaltarief:€ 0,40460
Daltarief:€ 0,36165
Gastarief:€ 1,74086

Innova:
All-in tarief normaal incl. btw (€) 0,77153 per kWh
All-in tarief dal incl. btw (€) 0,64617 per kWh
All-in tarief gas incl. btw (€) 2,83765 per m3

Verbruik:
800 kub
Stroom: 1300kwh (na salderen).

---------------------
Dan zou je zeggen (energiebelasting etc daargelaten, en tariefwijzigingen):

Kosten Budget Thuis:
800 * 1,74 = 1392
1300 * 0,40 = 520
----- 1912

Innova:
800 * 2,83 = 2264
1300 * 0,77 = 1001
----- totaal: 3656

Da's een verschil van 1700 euro... toch maar blijven dan bij Budget Thuis? Ondanks die grafsaldering van ze... ik vind het zo lastig.
Ik zit met exact dezelfde overweging.
Volgens mij ga je in deze berekening voorbij aan het feit dat je niet die 1300 na salderen kan aanhouden.
Je zal iets per maand moeten berekenen.
Iemand die een soort Excel/rekenmethode heeft voor hoe Budget Energie zometeen omgaat met verbruik en teruglevering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jt81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik volg deze thread al een paar dagen en zojuist met GC gebeld. Deze konden mij nog gewoon het 3 jaar dalen contract aanbieden. 1.95 per kuub eerste jaar. En dan 25% en 40% korting in jaar 2 en 3.
Ik denk op dit moment het beste aanbod wat er te vinden is. Niet goedkoop, maar wel zekerheid dat het te betalen blijft.
Dank aan diegenen die hier de aanbieding van Greenchoice hebben gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumour93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-08 09:35
jt81 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:32:
Ik volg deze thread al een paar dagen en zojuist met GC gebeld. Deze konden mij nog gewoon het 3 jaar dalen contract aanbieden. 1.95 per kuub eerste jaar. En dan 25% en 40% korting in jaar 2 en 3.
Ik denk op dit moment het beste aanbod wat er te vinden is. Niet goedkoop, maar wel zekerheid dat het te betalen blijft.
Dan heb je mazzel. Ik kreeg om 11u30 vandaag te horen dat er alleen nog maar variabel wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
ytr81 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:54:
Eigenlijk is de huidige situatie voor een hele hoop mensen verschrikkelijk. Het is niets anders dan speculeren, op het juiste moment instappen voor een contract en maar hopen dat je de juiste beslissing hebt genomen. En dan gaat het ook nog eens om enorme bedragen. Het wordt tijd voor een herziening van de energiemarkt zoals het er nu voor staat. Mochten de variabelen echt negatief uitpakken (Politiek, Rusland, Winter) dan kon het wel eens echt een enorme crisis worden voor veel mensen. Het is dan simpelweg niet meer te betalen. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het speculeren van grote partijen op de toekomstige prijs van energie. Daar wordt een hoop geld verdiend wat u en ik allemaal moeten ophoesten.
Het speculeren zie je ook bij graan op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Toch denk ik dat dat 3 jaar dalen een lokkertje is, en als deze winter gas prijzen echt exploderen. Dan worden alle prijzen weer herzien en ben je weer terug bij af. Zolang de overheid geen maximum prijs aan energie hangt kunnen die energie boeren doen wat ze willen met hun contracten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
alki schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Toch denk ik dat dat 3 jaar dalen een lokkertje is, en als deze winter gas prijzen echt exploderen. Dan worden alle prijzen weer herzien en ben je weer terug bij af. Zolang de overheid geen maximum prijs aan energie hangt kunnen die energie boeren doen wat ze willen met hun contracten
Mensen klampen zich logischerwijs vast aan wat er voorhanden is. Wanneer de boel uit de hand loopt, waar ze in Duitsland heel erg bang voor zijn dan zal je toch moeten betalen op de één of andere manier.

Ze werken daar nu bijvoorbeeld aan een wet om gasgebruikers extra te belasten.
Costs could increase even more as a result of a new law working its way through the German parliament. This would allow the government to impose an emergency levy on all gas consumers to spread the cost of higher prices more evenly. It is designed to prevent gas importers becoming insolvent, a scenario ministers fear could cause a Lehman Brothers-style meltdown of the whole sector.
https://www.ft.com/conten...a2-49ad-8772-f4b0fbbd2c94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Wolly schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:05:
[...]

Mensen klampen zich logischerwijs vast aan wat er voorhanden is. Wanneer de boel uit de hand loopt, waar ze in Duitsland heel erg bang voor zijn dan zal je toch moeten betalen op de één of andere manier.

[...]

Hun zijn 80% afhankelijk van russisch gas, en willen zelfs de noodtoestand uitroepen. Dus alleen bedrijven krijgen gas of alleen huishoudens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
alki schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:29:
[...]

Hun zijn 80% afhankelijk van russisch gas, en willen zelfs de noodtoestand uitroepen. Dus alleen bedrijven krijgen gas of alleen huishoudens...
Zij zijn net zo afhankelijk als wij, vanwege de solidariteit tussen EU landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jankey11
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:30
rumour93 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Dan heb je mazzel. Ik kreeg om 11u30 vandaag te horen dat er alleen nog maar variabel wordt aangeboden.
Ik heb zojuist ook aan de telefoon te horen gekregen dat het als Univé lid nog mogelijk is telefonisch 3 jaar Dalen af te sluiten. Heb het nummer gebeld dat bovenaan de pagina van energie van de boer staat op https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/

Misschien lukt het meer mensen via deze weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-09 22:21
Maar nou breekt mijn klomp! Ik heb gisteren gebeld en toen kon het niet! Dus variabel contract afgesloten. Alleen gas of gas en stroom afgesloten?

Edit: Gebeld met Univé zelf en dit contract werd gewoon nog aangeboden. Variabel contract bij Greenchoice dus geannuleerd. Me is happy!

[ Voor 9% gewijzigd door Madeliefxxx op 12-07-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:19
Wolly schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Zij zijn net zo afhankelijk als wij, vanwege de solidariteit tussen EU landen.
Eigenlijk is die solidariteit een vreemd iets, dat nu wij nog heel veel gas in Nederland als een bodemschat hebben, dat we dit moeten verdelen over de rest van de EU vanwege die solidariteit, ook wanneer onze eigen bevolking voor een groot deel hierdoor in de problemen komt. Als er goud oid wordt gevonden in een EU land wordt dit toch ook niet verdeeld onder de overige EU landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
R0181 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Eigenlijk is die solidariteit een vreemd iets, dat nu wij nog heel veel gas in Nederland als een bodemschat hebben, dat we dit moeten verdelen over de rest van de EU vanwege die solidariteit, ook wanneer onze eigen bevolking voor een groot deel hierdoor in de problemen komt. Als er goud oid wordt gevonden in een EU land wordt dit toch ook niet verdeeld onder de overige EU landen?
Zo eenvoudig is het niet namelijk Groningsgas is laagcalorisch terwijl in de EU wordt het meest hoogcalorisch gas gebruikt. Het buitenland (waar NL veel gas aan verkocht) is de afgelopen jaren van laag naar hoogcalorisch gas omgebouwd. Alleen niet in NL bij de klein gebruikers. Daarom ook de bouw van een extra stikstof fabriek i.v.m het sluiten van groningen om stikstof bij te mengen om laagcalorisch gas krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
alki schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:52:
[...]

herzien? doen wat ze willen?

Een 3 jaar contract isgewoon een 3 jarig vast contract, waarbij GreenChoice daar alleen onderuit kan door failliet te gaan.....toch?!

[ Voor 3% gewijzigd door indexample op 12-07-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:35
stfn345 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:26:
[...]

Ik heb toch maar de overstap gewaagd: op de korte termijn is ED wat duurder dan Shell, maar de rust die 3 jaar dalen brengt is ook wel prettig. Daarnaast heb ik er weinig vertrouwen in dat de Nederlandse regering en EU met adequate maatregelen komen om de prijzen naar een normaal niveau terug te krijgen:

- De oorlog in Oekraine lijkt er een van de lange adem te zijn en de vraag is of het moreel gezien wenselijk is om na de oorlog weer bij Rusland te kopen zoals vanouds.
- Nordstream 1 in onderhoud, de vraag is of die nog ooit vol open gaat.
- Franse nuclear plants in onderhoud
- Euro/dollar parity (dus duurdere inkoop grondstoffen elders, ik schat dat LNG uit de USA ook in dollars afgerekend gaat worden)

Mocht het wel verbeteren, dan zijn we voor een kleine opzegvergoeding zo weer elders ondergebracht.
Toch geloof ik niet dat de overheid vrolijk aan de zijlijn zo blijven staan terwijl de helft van Nederland 6 euro per m3 moet betalen. Dan komen er echt wel meer maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
space-one schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:50:
[...]
Zo eenvoudig is het niet namelijk Groningsgas is laagcalorisch terwijl in de EU het meest hoogcalorisch gas wordt gebruikt. Het buitenland (waar NL veel gas aan verkocht) is de afgelopen jaren van laag naar hoogcalorisch gas omgebouwd. Alleen niet in NL bij de klein gebruikers. Daarom ook de bouw van een stikstof fabriek om stikstof bij te mengen om laagcalorisch gas krijgen.
Volgens mij is het zo, dat als Groningen weer open zou gaan, dat er een solidariteitsafspraak is met Duitsland waar dan ook gas aan geleverd moet worden. https://www.gic.nl/nieuws...nd-meer-gas-uit-groningen
Schandalig is ook dat Noorwegen als 2e grootste gasexporteur na Gazprom, schatrijk wordt door de oorlog in Oekraïene, die hebben de verkoopprijs 5 keer duurder gemaakt dan voor de oorlog. https://www.rtlnieuws.nl/...gas-delen-oorlog-oekraine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
[...]

Ik gisteren dus het zelfde dus net opgebeld naar het nummer wat bij Unive gemeld staat. Was gewoon nog mogelijk. Dus ik heb variabel alsnog kunnen annuleren bij Greenchoice en vervolgens toch het vaste 3 jaar dalen contract gekregen. Dus even naar Unive zelf bellen! 0592348987

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
Unknown Alien schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:42:
Weet iemand hoe het zit met de btw regeling die vanaf juli ingaat.

21% naar 9%.

Vattenfall als leverancier.
Ik kreeg de melding dat dit pas verrekend wordt op de jaarafrekening. Hoe kan dat dan? Ze laten ons dan belasting betalen, die er niet is.

Is dit een onderdeel van de afspraak vanuit de politiek dat ze dit zo kunnen verrekenen?
Je hebt toch een mail gehad over de nieuwe tarieven?
En als je inlogt bij VF kan je de tarieven zien met 9% belasting... 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2S3EUywLk4Q2_WgITsaZ8azclfE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2VU4wRQA71PRwatjzImLayPx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Kees-Jan op 12-07-2022 15:12 ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
R0181 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Volgens mij is het zo, dat als Groningen weer open zou gaan, dat er een solidariteitsafspraak is met Duitsland waar dan ook gas aan geleverd moet worden. https://www.gic.nl/nieuws...nd-meer-gas-uit-groningen
Schandalig is ook, dat Noorwegen als 2e grootste gasexporteur na Gazprom, schatrijk wordt door de oorlog in Oekraïene, die hebben de verkoopprijs 5 keer duurder gemaakt dan voor de oorlog. https://www.rtlnieuws.nl/...gas-delen-oorlog-oekraine
Dat is helaas hoe de economie en mensen in elkaar steken, alles draait om geld verdienen, ook als het om dit soort basale/essentiële zaken, zeker ook voor consumenten gaat. Ik vind dat hier niet zoveel winst op kan en mag gemaakt worden over de rug van de consument, zeker ook niet in een situatie, waarvan je er vanuit gaat dat andere landen / toeleveranciers dan Rusland zich schappelijk en solidair opstellen. Zo zie je maar weer dat we het als Europa niet terugkrijgen als het er op aan komt, ondertussen wel de halve wereld hier opvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Henrico1981 op 12-07-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Jankey11 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:34:
[...]

Ik heb zojuist ook aan de telefoon te horen gekregen dat het als Univé lid nog mogelijk is telefonisch 3 jaar Dalen af te sluiten. Heb het nummer gebeld dat bovenaan de pagina van energie van de boer staat op https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/

Misschien lukt het meer mensen via deze weg?
Bedankt voor de tip! Ik ben geen Univélid maar ook mij is via deze weg nog gelukt. Variabel contract van Greenchoice van gisteren weer geannuleerd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
R0181 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Schandalig is ook dat Noorwegen als 2e grootste gasexporteur na Gazprom, schatrijk wordt door de oorlog in Oekraïene, die hebben de verkoopprijs 5 keer duurder gemaakt dan voor de oorlog. https://www.rtlnieuws.nl/...gas-delen-oorlog-oekraine
Komt doordat DE gewoon nog jaren recht heeft op meer gas uit NL volgens contract. Maar huishouders moeten wel worden omgebouwd voor een goede verbranding als je laag naar hoog gaat. Weet niet of het omgekeerd ook zo werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Malarky

Wils voor wat ieder

Janpietertje89 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:01:
[...]

Toch geloof ik niet dat de overheid vrolijk aan de zijlijn zo blijven staan terwijl de helft van Nederland 6 euro per m3 moet betalen. Dan komen er echt wel meer maatregelen.
Erg druk lijken ze zich niet te maken in Den Haag. Lees en hoor weinig berichten over dat Groningen in gereedheid wordt gebracht voor grote productie. Indien nodig. De media heeft ons wijsgemaakt dat risico op wat bevingen zo ongeveer het ergste is wat een mens kan gebeuren.

Vreemd dat Nederlanders wel bereid zijn overal ter wereld te wonen waar ook risicos op aarbevingen, vulkaanuitbarstingen, tornado’s, mega bosbranden, overstromingen, ernstige luchtvervuiling, oorlog, ga-zo-maar door is.

Het is niet alsof je in het Noorden dood neervalt op straat als de gaskraan opengaat. Anders is er zo inderdaad weinig vertrouwen in dat Den Haag het wel oplost.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 12-07-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Laatst online: 15:45

K1p

Dankzij jullie heb ik nu bij Greenchoice/unive via de Boer. Een uitstekend 3jarig duurzaam dalen afgesloten. Engie deed mij een voorstel van 540 en GC/unive 345. Contract voor 3jaar is dus nog gewoon af te sluiten! Nogmaals bedankt, link naar de website staat hierboven ergens. Ik heb gesproken met "Anna" mocht iemand het niet voor elkaar krijgen👍😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan dz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 21:39
Ik zie heel veel reacties over o.a. de 3jaar vast dalen.

Geld dit ook voor alleen stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

K1p schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:41:
Dankzij jullie heb ik nu bij Greenchoice/unive via de Boer. Een uitstekend 3jarig duurzaam dalen afgesloten. Engie deed mij een voorstel van 540 en GC/unive 345. Contract voor 3jaar is dus nog gewoon af te sluiten! Nogmaals bedankt, link naar de website staat hierboven ergens. Ik heb gesproken met "Anna" mocht iemand het niet voor elkaar krijgen👍😃
Wat zijn de tarieven voor stroom en gas die ze vandaag hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:59
Dankzij jullie heb ik nu bij Greenchoice/unive via de Boer. Een uitstekend 3jarig duurzaam dalen afgesloten. Engie deed mij een voorstel van 540 en GC/unive 345. Contract voor 3jaar is dus nog gewoon af te sluiten! Nogmaals bedankt, link naar de website staat hierboven ergens. Ik heb gesproken met "---" mocht iemand het niet voor elkaar krijgen👍😃
Waarom zou je haar naam online zetten?

Plus zo gek is het niet? Er staat duidelijk: online niet af te sluiten, bel naar ....

Dus logisch dat het telefonisch wel lukt.

[ Voor 11% gewijzigd door xminator op 12-07-2022 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p
  • Laatst online: 15:45

K1p

xminator schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Waarom zou je haar naam online zetten?

Plus zo gek is het niet? Er staat duidelijk: online niet af te sluiten, bel naar ....

Dus logisch dat het telefonisch wel lukt.
Ik merk dat je een andermans blijdschap slecht verwerkt. Ik wil benadrukken dat de door iemand geopperde optie dus nog werkt.

De naam is normaliter een "werk" naam en geen echte naam, ik wilde andere zoekers gewoon helpen. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
K1p schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Ik merk dat je een andermans blijdschap slecht verwerkt. Ik wil benadrukken dat de door iemand geopperde optie dus nog werkt.

De naam is normaliter een "werk" naam en geen echte naam, ik wilde andere zoekers gewoon helpen. 👍
Zeker niet, maar voor hetzelfde geld heeft hij/zij contracten afgesloten terwijl het niet mocht en werk je hem/haar hiermee de nesten in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
Madeliefxxx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:05:
[...]

Ik gisteren dus het zelfde dus net opgebeld naar het nummer wat bij Unive gemeld staat. Was gewoon nog mogelijk. Dus ik heb variabel alsnog kunnen annuleren bij Greenchoice en vervolgens toch het vaste 3 jaar dalen contract gekregen. Dus even naar Unive zelf bellen! 0592348987
Bedankt ze nemen met Greenchoice de telefoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Maandbedragen zeggen natuurlijk niks, het gaat om de tarieven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
space-one schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:07:
[...]

Bedankt ze nemen met Greenchoice de telefoon op.
Maar het is ook een contract van Greenchoice dus je zit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
PCJR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Maandbedragen zeggen natuurlijk niks, het gaat om de tarieven :)
I know, ik ben uitgegaan van mijn eigen gebruik.😉
Tarief gas 1,95899
Tarief stroom 037649

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Uniciteit schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:46:
[...]

Wat zijn de tarieven voor stroom en gas die ze vandaag hanteren?
Stroom 0,37649
Gas 1,95899

Incl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Dat stroomtarief is lager dan wat ik op het tarievenblad aantref. Gas is wel identiek. Dat klopt?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• octoheid
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:16
Madeliefxxx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:13:
[...]

I know, ik ben uitgegaan van mijn eigen gebruik.😉
Tarief gas 1,95899
Tarief stroom 037649
Heb je niet €0,44983? Zoals ik?
En €0,48685 normaal.
€0,40458 dal.

(Dus incl alle belastingen etc)
Met een verbruik van
2977 kwh normaal
5865 kwh dal
1260 m2 gas

Maken die centen nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Brent schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:19:
Dat stroomtarief is lager dan wat ik op het tarievenblad aantref. Gas is wel identiek. Dat klopt?
Misschien verschil 9% BTW of 21% BTW? Of verschil dal/hoog/enkeltarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Twan dz schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:42:
Ik zie heel veel reacties over o.a. de 3jaar vast dalen.

Geld dit ook voor alleen stroom?
Ja, ik heb net voor 3 jaar afgesloten met een gasvrij huis. Dus ook alleen stroom kan.
Ben geholpen door Sara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
octoheid schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Heb je niet €0,44983? Zoals ik?
En €0,48685 normaal.
€0,40458 dal.

(Dus incl alle belastingen etc)
Met een verbruik van
2977 kwh normaal
5865 kwh dal
1260 m2 gas

Maken die centen nogal een verschil.
Ik heb deze tarieven en enkele meter.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9KnLSlsg5UNF1lAIpN2vLQkndE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPFrTKC14QR3pmJSev0mXx0x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rumour93
[...]

Dan heb je mazzel. Ik kreeg om 11u30 vandaag te horen dat er alleen nog maar variabel wordt aangeboden. (edit: dit was de klantenservice van Greenchoice)
Zojuist het nummer gebeld wat vermeld staat op de GC/Energie van de Boer van Unive. Je krijgt GC aan de lijn en kan gewoon een 3jr dalen afsluiten. Bel dus met 0592-348987.

Normaal: 0.37936 (0.48685 incl)
Dal: 0.30388 (0.40458 incl)

(Ik had al gas 3jr Dalen, dus stroom er bij genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• octoheid
Madeliefxxx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:22:
[...]

Ik heb deze tarieven en enkele meter.[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAqFZLsFwoLFufxpfaAgshXiBIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BVKrmx3eVDy5CtPpTGC52K4U.png?f=fotoalbum_large

Precies de mijne dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jt81
Madeliefxxx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Maar nou breekt mijn klomp! Ik heb gisteren gebeld en toen kon het niet! Dus variabel contract afgesloten. Alleen gas of gas en stroom afgesloten?

Edit: Gebeld met Univé zelf en dit contract werd gewoon nog aangeboden. Variabel contract bij Greenchoice dus geannuleerd. Me is happy!
Ik kreeg iemand aan de lijn die even moest nadenken voor welk bedrijf er gebeld werd. Dus wss is het zowel Greenchoice als Unive achter dat nummer (0592-348987, zoals te vinden op https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/)

En mooi dat je nog onder het variabele contract uitgekomen bent!

[ Voor 4% gewijzigd door jt81 op 12-07-2022 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
Toch begrijp ik niet helemaal waarom mensen hier zo blij worden van een vast contract met 1.96/m3 terwijl ik nu een variabel contract heb van 1.48/m3. Dan betaal je voor die extra zekerheid dus letterlijk 0.5/m3 extra.

Als de volledige wereld vergaat kom je met je vast contract ook niet ver...in veel andere scenarios zie ik niet hoe dit gunstig uit kan pakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Janpietertje89 op 12-07-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Madeliefxxx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:22:
[...]
Ik heb deze tarieven en enkele meter.[Afbeelding]
In de specificatie van Greenchoice staat bij stroom de overheidsheffingen op €0,=, dus er komt nog zo'n 7,3 cent per kWh aan overheidsheffingen bij die €0,37649kWh

[ Voor 7% gewijzigd door R0181 op 12-07-2022 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21
Janpietertje89 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:39:
Toch begrijp ik niet helemaal waarom mensen hier zo blij worden van een vast contract met 1.96/m3 terwijl ik nu een variabel contract heb van 1.48/m3. Dan betaal je voor die extra zekerheid dus letterlijk 0.5/m3 extra.
Dat betaal je nu. Maar hoe zit het in de winter? En hoe ontwikkeld zich de oorlog in Oekraïne? En hoe zit het met de gaslevering van Rusland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• octoheid
Ik zit (nog 14 dagen) bij Easy Energy.
Daar heb ik in maart 2,60+ per m3 kuub (enkel BTW, zonder de andere belastingen) betaald...
Dan ben je wel blij met 1,95 vast..
(En als de gas prijs toch behoorlijk zakt, koop ik t contract wel af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:19

Als de volledige wereld vergaat kom je met je vast contract ook niet ver...in veel andere scenarios zie ik niet hoe dit gunstig uit kan pakken.
De verhouding in gasverbruik zomer/winter is hierbij belangrijk. Gemiddeld genomen ligt iemands gebruik in de winter veel hoger dan in de zomer. Dus prettig dat je nu wat minder betaalt, maar dat gaat maar om relatief klein deel van je totale gebruik. In de winter gaan de variabele kosten zeer waarschijnlijk flink omhoog en dan betaal je dus ineens veel meer op een moment dat je ook veel meer verbruikt. Netto kom je dan waarschijnlijk (een stuk) hoger uit dan met een vast contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik vermoed dat Greenchoice ism Unive teveel aanvragen heeft ontvangen.
Het is zo te zien nu via de website niet mogelijk om je aan te melden

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jt81

Ik had geen vast contract. Sinds 1 maart heb ik een nieuwe woning, daarvoor had ik stadsverwarming.
Dus ik ben niet overgegaan naar een variabel contract helaas.
Eneco, waar ik stadsverwarming had, bood ook niks aan. Ondanks 11 jaar klant geweest te zijn.

En met alleen maar modelcontracten die er nu zijn, is 1.95/kuub het minst slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:51

Matjan

:D

rumour93 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:22:
[...]

Zojuist het nummer gebeld wat vermeld staat op de GC/Energie van de Boer van Unive. Je krijgt GC aan de lijn en kan gewoon een 3jr dalen afsluiten. Bel dus met 0592-348987.

Normaal: 0.37936 (0.48685 incl)
Dal: 0.30388 (0.40458 incl)

(Ik had al gas 3jr Dalen, dus stroom er bij genomen)
Ik heb deze aanbieding in mijn mailbox, maar ik ben aan het twijfelen. Als ik nu akkoord ga weet ik zeker dat ik in het eerste jaar zeker €940,- meer ga betalen. Dit omdat ik €1,45 per m3 bij Eneco (vs. €1,96 GC) betaal. Bij een gasprijs van €3,35 ga ik €961,- meer betalen aan Eneco en dat is dan bijna evenveel als bij GC.

Een gokje wagen met het variabel contract van Eneco en hopen dat de gasprijs niet boven de €3,35 per m3 komt of vastleggen dat ik meer ga betalen? Bij een gasprijs van €4 komt daar nog €650 bovenop :O

Weet iemand of Eneco de tarieven van variabele contracten eerder dan het einde van het jaar nog kan verhogen?

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Laatst online: 02-02 10:03

Ergens geef ik je wel gelijk, er wordt onnodig veel angst gezaaid en gecreeërd. Ik heb 2,5 a 3 maanden terug nog een redelijk jaarcontract afgesloten, maar ik vind dat je nu wel een heel hoge prijs betaald, zeker voor 3 jaar vast. Ik zoek mijn winst en besparen, diverse (isolatie) maatregelen getroffen en aan het treffen in huis, verder zuinig aan doen. Ook twee (Duux Threesixty 2)smart keramische kacheltjes aangeschaft, die kunnen denk ik wel uit met mijn huidige gasprijs a € 1.69 per m3, qua stroomverbruik, momenten/uren die ik ze inzet, met stroomtarief die ik betaal. Deze wil ik deels ter ondersteuning en vervanging van mijn CV inzetten. Voor zowel eet- als woonkamer, die ik via de smartphone/ app kan bedienen/instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Henrico1981 op 12-07-2022 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madeliefxxx

Als je vaste contract nu afloopt heb je nu een groot probleem. Ik heb 5 leveranciers aan de lijn de gehad de afgelopen 2 dagen en als je die tarieven hoort val je achterover. In dit geval ben je dan héél blij met dit aanbod. En als je het financieel niet zo breed hebt weet je in ieder geval heel zeker dat je je rekening nog 3 jaar kunt betalen. Indien ik geen minima was geweest had ik wellicht ook een andere keus gemaakt. Maar de gok in de schulden te belanden was het mij niet waard. Dus ja, ik ben blij.🙂

[ Voor 7% gewijzigd door Madeliefxxx op 12-07-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Matjan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Ik heb deze aanbieding in mijn mailbox, maar ik ben aan het twijfelen. Als ik nu akkoord ga weet ik zeker dat ik in het eerste jaar zeker €940,- meer ga betalen. Dit omdat ik €1,45 per m3 bij Eneco (vs. €1,96 GC) betaal. Bij een gasprijs van €3,35 ga ik €961,- meer betalen aan Eneco en dat is dan bijna evenveel als bij GC.

Een gokje wagen met het variabel contract van Eneco en hopen dat de gasprijs niet boven de €3,35 per m3 komt of vastleggen dat ik meer ga betalen? Bij een gasprijs van €4 komt daar nog €650 bovenop :O

Weet iemand of Eneco de tarieven van variabele contracten eerder dan het einde van het jaar nog kan verhogen?
Volgens mij kan/mag dat in uitzonderlijke gevallen wel. Ik heb ze gisteren gesproken en mij werd gezegd dat het in januari pas zou veranderen. Maar in deze tijden weet je het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:01
Henrico1981 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Ergens geef ik je wel gelijk, er wordt onnodig veel angst gezaaid en gecreeërd. Ik heb 2,5 a 3 maanden terug nog een redelijk jaarcontract afgesloten, maar ik vind dat je nu wel een heel hoge prijs betaald, zeker voor 3 jaar vast. Ik zoek mijn winst en besparen, diverse (isolatie) maatregelen getroffen en aan het treffen in huis, verder zuinig aan doen. Ook twee (Duux Threesixty 2)smart keramische kacheltjes aangeschaft, die kunnen denk ik wel uit met mijn huidige gasprijs a € 1.69 per m3, qua stroomverbruik, momenten/uren die ik ze inzet, met stroomtarief die ik betaal. Deze wil ik deels ter ondersteuning en vervanging van mijn CV inzetten. Voor zowel eet- als woonkamer, die ik via de smartphone/ app kan bedienen/instellen.
Je bedoelt dat je ipv het hele huis verwarmen met cv, je enkel de leefruimtes gaat verwarmen met die kacheltjes? Dat kan wel verschil maken, hoewel je natuurlijk ook de verwarming in de overige ruimtes uit kan zetten, tenzij je heel vaak van ruimte wisselt op een dag. Als je geen zonnepanelen hebt, is elektrisch verwarmen altijd duurder dan gas. Je haalt 8-10x minder warmte uit een kwh dan uit een m3 en de prijs van stroom stijgt waarschijnlijk altijd mee met de gasprijs. Als je wel zonnepanelen hebt, kun je het overschot waarschijnlijk wel gunstiger inzetten voor verwarming ipv tegen een schamel tarief laten uitbetalen. Maar of je die €180,- aanschafwaarde er mee terugverdiend, dat weet ik zo net nog niet, zal afhangen van je overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Je hebt zeker een punt, maar het probleem is dat die variabele tarieven niet te krijgen zijn als je nu switcht. Mensen bij wie het contract nu afloopt moeten een keuze maken maar die 1.48 is niet beschikbaar voor nieuwe klanten. Mocht dat wel zo zijn, dan horen mensen dat hier graag denk ik :)

Als je zit waar je zit en je betaalt 1.48, dan zou ik ook niets doen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door abalone op 12-07-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
abalone schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:22:
[...]

Je hebt zeker een punt, maar het probleem is dat die variabele tarieven niet te krijgen zijn als je nu switcht. Mensen bij wie het contract nu afloopt moeten een keuze maken maar die 1.48 is niet beschikbaar voor nieuwe klanten. Mocht dat wel zo zijn, dan horen mensen dat hier graag denk ik :)

Als je zit waar je zit en je betaald 1.48, dan zou ik ook niets doen denk ik.
Na 3 jaar Engie hadden ze enkel een modelcontract voor me in de aanbieding. Neendank.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384

Er zit uiteraard nog een groot verschil tussen het vergaan van de wereld en duur moeten inkopen. Als de inkoopprijzen verder stijgen, zijn het de variabele tarieven die het eerst aangepast worden. Tenzij het in 1 klap hopeloos wordt (bijvoorbeeld terugkomen op eerdere leveringsafspraken, onvoorziene omstandigheden waardoor opgeslagen gas onbruikbaar blijkt, andere tegenvallers die direct effect hebben), zie ik het met mijn lekenverstand niet snel gebeuren dat bestaande contracten niet zo lang mogelijk gehonoreerd worden.

Belangrijkste wat je kan doen, ongeacht je contract/tarief, is zoveel mogelijk bezuinigen op energiegebruik. En ja, daar zal iedereen wat luxe voor moeten inleveren om dat te laten slagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Henrico1981 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Eens, er wordt flink op de angst gespeeld. Terwijl niemand weet of er van de winter wel een probleem is.
Ik ben ook blij met mijn 1 jaar vast van Shell Energy en zie volgend jaar wel wat hun verlengaanbod gaat worden.

Een goede tip is om nu wintertruien in te slaan. Nu het bijna 30 graden is zijn ze voordelig.
Een echte Noorse van wol. Lekker warm. :P

https://eu.daleofnorway.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hflU4WKYJ5hv31f-7g2tyfnW7m4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frvKfrshe73m9vObaDI1GA6g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rumour93
Matjan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Wie het weet mag het zeggen, maar ik denk dat het stil blijft. Wat ik zag gebeuren is dat de dagprijs voor gas sterk oploopt de afgelopen maand (nu al €2,40 excl) en ook de futures sterk oplopen (in 2 maanden tijd +40%). Variabele tarieven hobbelen daar wat achteraan maar pakken als prijs wel de piek van de markt mee, wat ik zo zie. Dan kan je ineens hartje winter voor een verrassing komen te staan met de koude maanden in jan-feb-maart nog voor de boeg.

Voor mij heeft ook meegespeeld dat de voorraden nog niet vol genoeg zijn en Nord Stream 1 in 'onderhoud' is. Maar goed, met de gascrisis in Fase 3 mag een leverancier de echte kosten doorrekenen dus dan is vast net zo vervelend als variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Brent schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:24:
[...]

Na 3 jaar Engie hadden ze enkel een modelcontract voor me in de aanbieding. Neendank.
Oh, ik kreeg een variabel contract maar met nutteloze tarieven a 2.3 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
Madeliefxxx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:00:
[...]

Als je vaste contract nu afloopt heb je nu een groot probleem. Ik heb 5 leveranciers aan de lijn de gehad de afgelopen 2 dagen en als je die tarieven hoort val je achterover. In dit geval ben je dan héél blij met dit aanbod. En als je het financieel niet zo breed hebt weet je in ieder geval heel zeker dat je je rekening nog 3 jaar kunt betalen. Indien ik geen minima was geweest had ik wellicht ook een andere keus gemaakt. Maar de gok in de schulden te belanden was het mij niet waard. Dus ja, ik ben blij.🙂
Mijn vast contract is 12 dagen geleden afgelopen. Mijn punt was dus meer dat het hier bijna evident lijkt dat je na je vast contract overstapt naar een nieuw vast contract. Voorlopig flexibel blijven zitten bij je oude leverancier tegen veel lagere tarieven dan de vaste tarieven kan ook prima uitpakken.

Ik neem namelijk aan (en ja dat is een "gok") dat al het slechte nieuws en onzekerheid al in de huidige prijs is ingeprijsd. Aangezien we nu zo ongeveer alle factoren tegen hebben zie ik niet zoveel nieuwe factoren die de gasprijs nóg hoger kunnen laten uitvallen, buiten een daadwerkelijke 3e wereldoorlog dan.

Verder is het natuurlijk bizar dat wij als kleine burgers allemaal individueel deze gok moeten gaan nemen voor iets dat zo kritisch is als nutsvoorzieningen. Wat mij betreft zou de overheid in dit soort crisis situaties best wat meer de touwtjes in handen mogen nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:42
Corrigan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:30:
[...]

Een goede tip is om nu wintertruien in te slaan. Nu het bijna 30 graden is zijn ze voordelig.

[Afbeelding]
Aan zijn blik te zien, heeft deze man ook net een variabel energie contract gekregen. Wat kijkt hij verslagen 😔

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DollarUp.nl
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 21:53

DollarUp.nl

DollarUp

Janpietertje89 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:31:
[...]

Ik neem namelijk aan (en ja dat is een "gok") dat al het slechte nieuws en onzekerheid al in de huidige prijs is ingeprijsd. Aangezien we nu zo ongeveer alle factoren tegen hebben zie ik niet zoveel nieuwe factoren die de gasprijs nóg hoger kunnen laten uitvallen, buiten een daadwerkelijke 3e wereldoorlog dan.
Mogelijk nieuwe factoren, Nord Stream blijft dicht na onderhoud. LNG prijzen die stijgen of dalen afhankelijk van de olieprijs. In de winter vaak een stijging tenzij een milde winter (ook een factor).

DollarUp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gerritjan
  • Laatst online: 18:37
Corrigan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:30:
[...]

[Afbeelding]
300-450 euro voor een trui vind jij voordelig? |:(
Zoiets kun je alleen betalen als je pre-oorlog nog een 3-jarig contract hebt afgesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door gerritjan op 12-07-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Laatst online: 25-05 16:12

Ik doe even de aanname dat je bij vattenfall zit gezien je tarief? Zoja het tarief wat jij uitspreekt is reeds met 9%btw mijn tarief bij greenchoice is met 9%btw 1.64 oftewel een kleine 20 cent verschil met daarintegen wel de zekerheid dat mijn tarief niet weer wijzigd in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Janpietertje89 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:31:
[...]

Mijn vast contract is 12 dagen geleden afgelopen. Mijn punt was dus meer dat het hier bijna evident lijkt dat je na je vast contract overstapt naar een nieuw vast contract. Voorlopig flexibel blijven zitten bij je oude leverancier tegen veel lagere tarieven dan de vaste tarieven kan ook prima uitpakken.

Verder is het natuurlijk bizar dat wij als kleine burgers allemaal individueel deze gok moeten gaan nemen voor iets dat zo kritisch is als nutsvoorzieningen. Wat mij betreft zou de overheid in dit soort crisis situaties best wat meer de touwtjes in handen mogen nemen.
Hier heb je wel een punt.

+ denk ik ook wel als 'investeerder'. Zodra de massa de ene kant op gaat moet jij de andere kant op en andersom haha.

Ik denk dat ik voor de 'tussenoptie' ga. 1 jaar vast contract voor 1,98 gas en 0,43 stroom. Wordt t veel goedkoper dan koop ik dat contract voor 100 totaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
rumour93 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:32:
[...]
Maar goed, met de gascrisis in Fase 3 mag een leverancier de echte kosten doorrekenen dus dan is vast net zo vervelend als variabel.
Dat had ik wel gelezen in de verhalen mbt Duitsland, maar jij bedoelt dat dit ook in NL van toepassing zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Aan zijn blik te zien, heeft deze man ook net een variabel energie contract gekregen. Wat kijkt hij verslagen 😔
Haha, de Noren hebben het ook zwaar. Al geef ik het geld liever uit aan zo'n mooie warme Noorse trui en wat koeler binnen, dan dat hetzelfde geld in 1 winter zo de schoorsteen uit vliegt. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktBDosehTplWs3a6jP3JYfRM_c0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KMV5jGUgCGO4PhNLDExf3mLo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Wolly schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:18:
[...]

Dat had ik wel gelezen in de verhalen mbt Duitsland, maar jij bedoelt dat dit ook in NL van toepassing zou zijn?
In Nederland wordt er volgens mij erg weinig tot niets officieel gecommuniceerd over hoe men de crisis wil doorkomen. Volgens mij houden Boekestijn en De Wijk deze handleiding aan, althans ik heb ze vaak horen spreken over gedwongen sluiting van industrie als maatregel en dat huishoudens tot het laatst bespaard blijven:
https://www.rijksoverheid...scherm-en-herstelplan-gas

Daarin wordt een zogenaamde maatregelenladder besproken die 11 fases kent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vfd0r8DRZVayfSRf4yCIblc0hIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRlDMqXob0JaL8ttEqMBlImc.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij zitten we nog op trede 1 of 2. Het document is iets van 90 pagina's en bevat uiteraard wat meer informatie. Ik heb er slechts een paar regels van gelezen.

https://klimaatweb.nl/bel...udens%20en%20ziekenhuizen.
Beschermde afnemers zijn onder andere het midden- en kleinbedrijf, onderwijs- en overheidsdiensten. Daarbinnen is er een groep extra beschermde afnemers, zogenaamde door solidariteit beschermde afnemers. Dit betreft onder andere huishoudens en ziekenhuizen. Daarnaast zijn er de niet-beschermde afnemers zoals industriële afnemers.

Als ik het goed lees, zullen huishoudens en ziekenhuizen dus als laatste afgesloten worden en dáárna zelfs pas de export 8)7 maar men vraagt de omringende landen wel eerst lief om geen gas meer van ons te importeren.

[ Voor 23% gewijzigd door LA-384 op 12-07-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
MdO82 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:45:
Ik vermoed dat Greenchoice ism Unive teveel aanvragen heeft ontvangen.
Het is zo te zien nu via de website niet mogelijk om je aan te melden
Kon alleen telefonisch. Even bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Corrigan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:34:
[...]

Haha, de Noren hebben het ook zwaar. Al geef ik het geld liever uit aan zo'n mooie warme Noorse trui en wat koeler binnen, dan dat hetzelfde geld in 1 winter zo de schoorsteen uit vliegt. >:)

[Afbeelding]
Zo zwaar hebben die het niet met hun verkoop van hun gas https://www.rtlnieuws.nl/...gas-delen-oorlog-oekraine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Madeliefxxx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Kon alleen telefonisch. Even bellen dus.
Had hem een aantal maanden geleden al afgesloten en is inmiddels ingegaan, maar zag dat het via de website niet kon.
Je kan inderdaad alleen nog bellen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

PCJR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:00:
[...]

Na 1 juli is het 1.95 geworden wat ik ervan weet.
Ik heb als 1 van de laatste in NL 3j dalen kunnen krijgen volgens mij, heb ook nu 1.95. Gister ingegaan.

Laten we er blij mee zijn denk ik...
Ja klopt hoor later ging het tarief omhoog, maar ik had al voor 1 juli afgesloten en de tarieven die er toen bij stonden hebben ze ook naar mij gecommuniceerd in de bevestiging via de mail. Ik zag in elk geval 1 reactie van iemand die een dag eerder afsloot en 1 iemand die via een privebericht met dezelfde afsluitdatum die allebei het naar mij bevestigde tarief er in hebben staan. Ik ga er dus wel even achteraan, want het scheelt toch bijna 30 cent de m3.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05
LA-384 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:19:
[...]
Je bedoelt dat je ipv het hele huis verwarmen met cv, je enkel de leefruimtes gaat verwarmen met die kacheltjes? Dat kan wel verschil maken, hoewel je natuurlijk ook de verwarming in de overige ruimtes uit kan zetten, tenzij je heel vaak van ruimte wisselt op een dag. Als je geen zonnepanelen hebt, is elektrisch verwarmen altijd duurder dan gas. Je haalt 8-10x minder warmte uit een kwh dan uit een m3 en de prijs van stroom stijgt waarschijnlijk altijd mee met de gasprijs. Als je wel zonnepanelen hebt, kun je het overschot waarschijnlijk wel gunstiger inzetten voor verwarming ipv tegen een schamel tarief laten uitbetalen. Maar of je die €180,- aanschafwaarde er mee terugverdiend, dat weet ik zo net nog niet, zal afhangen van je overschot.
Tenzij je dus je huis gaat verwarmen met een airco (Lucht-Lucht warmtepomp) Die hebben een COP van gemiddeld 4 en zijn dus veel efficiënter dan een gewoon elektrisch kacheltje met COP 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Kees-Jan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:07:
[...]

Je hebt toch een mail gehad over de nieuwe tarieven?
En als je inlogt bij VF kan je de tarieven zien met 9% belasting... 8)

[Afbeelding]
Zal eens kijken dan, want in de mail en portal staat duidelijk
:"
Vanaf 1 juli gaat de btw van 21% naar 9%
Tussen 1 juli en 31 december 2022 verlaagt de overheid de btw tijdelijk van 21% naar 9%. Dit is een compensatie voor de stijgende energiekosten. De lagere btw over deze periode wordt uiteindelijk verrekend in uw jaarnota:"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
Ik heb zojuist ook een e-mail van ZonderGas ontvangen mbt de BTW verlaging:

Hallo XXX,
De overheid heeft aangegeven de btw op energie tijdelijk van 21% naar 9% te verlagen, om de gevolgen van de stijgende energieprijzen en aanhoudende inflatie te verzachten. Het verlaagde tarief geldt van 1 juli 2022 tot 31 december 2022. Deze tijdelijke btw wijziging hebben we verwerkt in je maandbedrag en wordt ook verwerkt in de jaar- en eindrekeningen.
etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
PhrancK schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:01:
Ik heb zojuist ook een e-mail van ZonderGas ontvangen mbt de BTW verlaging:

Hallo XXX,
De overheid heeft aangegeven de btw op energie tijdelijk van 21% naar 9% te verlagen, om de gevolgen van de stijgende energieprijzen en aanhoudende inflatie te verzachten. Het verlaagde tarief geldt van 1 juli 2022 tot 31 december 2022. Deze tijdelijke btw wijziging hebben we verwerkt in je maandbedrag en wordt ook verwerkt in de jaar- en eindrekeningen.
etc
Hier ook ontvangen van EnergyZero (oorspronkelijke HVE klant).

Tot op heden zeer blij dat ik toen dat 5 jarige contract aangegaan ben. Bij ED was mijn maandbedrag 140 euro, al was daar het verbruik wel wat te hoog ingeschat, het daadwerkelijke lag zo rond de 125. Na de overstap naar HVE ging ik zo'n 155 per maand betalen, maar ook hier stond mijn verbruik weer wat te hoog ingeschat, dus deze wat aangepast, waardoor ik al op 146 uit kwam en nu na de BTW aanpassing zit ik zelfs op 132 euro per maand.

Nu alleen nog hopen dat EnergyZero blijft bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
Unknown Alien schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:43:
[...]

Zal eens kijken dan, want in de mail en portal staat duidelijk
:"
Vanaf 1 juli gaat de btw van 21% naar 9%
Tussen 1 juli en 31 december 2022 verlaagt de overheid de btw tijdelijk van 21% naar 9%. Dit is een compensatie voor de stijgende energiekosten. De lagere btw over deze periode wordt uiteindelijk verrekend in uw jaarnota:"
precies, uiteindelijk wordt álles verrekend op de jaarnota. :+
Wil niet zeggen dat het niet per 1 juli ingegaan is en, tenzij je via Domoticz, net als ik, tot op de minuut bijhoudt wat je verbruik is, kan je gewoon rekenen met die nieuwe tarieven, toch?! O-)

vanaf 5 november:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcqrkD4XEPe7H7x9i14gGFaq_MU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M6f6MwFfdYpe5QyP6aGgOLnf.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Kees-Jan op 13-07-2022 13:35 ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVOwner
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-05 11:50
Shadow_Agent schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:26:
[...]

Heb je nog antwoord op gekregen toevallig? Mijn ED contract eindigt over een paar weken en heb dit voorstel gekregen voor 1 jaar vast:

Stroom normaaltarief
€ 0,43556 Per kWh
Stroom daltarief € 0,34836 Per kWh

Vaste leveringskosten
€ 5,40 Per mnd

Gas
Vaste leveringskosten
€ 1,87733 Per m3
€ 5,40 Per mnd

Bedragen zijn inclusief BTW staat er bij, ik vermoed 9%?

Overigens heb ik niet al te veel verstand hiervan, ik lever in ieder geval +- 50% minder terug dan ik gebruik.

***members only***

Aangezien ik dus meer gebruik dan teruglever, lijkt mij de TLV voor mij niet interessant aangezien dit pas van belang is bij meer terugleveren dan netto verbruiken. Correct toch?

De GC/Unive contacten zijn niet meer aan te vragen helaas. Misschien nog bellen voor de mogelijkheden?
Kreeg een uurtje geleden deze reactie van Energie Direct via Facebook Messenger:
Bedankt voor je bericht!

Het salderen gebeurd 1 keer per jaar op de jaarafrekening.

Wat je zelf aan stroom opwekt door middel van zonnepanelen, wordt inderdaad in mindering gebracht op het verbruik dat je hebt.

Dit werkt als volgt: Het terugleververbruik van de telwerken 3 en 4 tellen we op. Dit brengen we in mindering op het hoog verbruik (T2). Als er dan nog teruglevering over is dan brengen we dit in mindering op het laag verbruik (T1). Als er dan nog over is krijg je een terugleververgoeding van €0,05 per kWh.

Omdat je een dubbeltarief hebt betekent dit dus, dat áls je nog verbruik moeten betalen, je dit na het salderen betaalt tegen het laag tarief. Het is dan ook voordeliger om te kiezen voor dubbeltarief als je zonnepanelen hebt.
Lijkt me erg gunstig, dus: ook de weekend stroom tegen hoog tarief aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Kees-Jan schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:32:
[...]

Wil niet zeggen dat het niet per 1 juli ingegaan is en, tenzij je via Domoticz, net als ik, tot op de minuut bijhoudt wat je verbruik is, kan je gewoon rekenen met die nieuwe tarieven, toch?! O-)

vanaf 5 november:
[Afbeelding]
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar gekregen hebt :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOwner
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-05 11:50
Kroonkurk schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:44:
@EVOwner
Mijn ervaring bij Energie Direct is dat ze netjes salderen.
Het overschot op het ene tarief verrekenen ze met de afname op het andere tarief.
Als je daarna nog overschot hebt, dan wordt dat verrekend met de (lage) terugleververgoeding.
Op mijn laatste afrekening had ik 200 kWh overschot tegen het lage teruglevertarief van € 0,05. Ik hoefde dus niet te betalen voor elektra (hoog en dal tarief), maar kreeg € 10,00 vergoeding.
Zie ook: EVOwner in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 12:24
Wolly schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:05:
[...]

[...]

Met andere woorden de klant betaald het alsnog. Want die bedrijven die zullen de prijs doorberekenen in het product. Ze zullen natuurlijk hun best moeten doen om te minderen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
Kees-Jan schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:32:
[...]

vanaf 5 november:
[Afbeelding]
hahaha nahhhh ik ga niet micro managen >:)
Heb de btw gewoon berekend en deze in mijn huidige maandtarief verrekend. Ik wil eind van het jaar niks terug krijgen of betalen d:)b

In de wintermaanden hou ik het wel weekelijks bij. Als de vorst flink doorzet dan meteen maandbedrag omhoog.

kreeg van vorig jaar 1100 terug en dat vind ik zonde om teveel te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 19:51
Ik heb net met Greenchoice gebeld met de vraag of ze het driejarig contract nog aan kunnen bieden. Het enige wat ze op dit moment aan kunnen bieden aan vaste contracten is een contract t/m 31 december voor de volgende varbiabele prijzen:

Gas:
Variabele kosten Per m3
Leveringstarief (excl. btw) € 1,46094
Overheidsheffingen gas (0 - 170000 m3) (excl. btw) € 0,44972
Totaal leveringstarief (Standaard) (incl. btw) € 2,08262

Stroom:
Variabele kosten Per kWH
Leveringstarief (enkel) (excl. btw) € 0,38262
Overheidsheffingen elektriciteit (0-10000 kWh) (excl. btw) € 0,06729
Totaal leveringstarief (enkel) (incl. btw) € 0,49040

Twijfel zeer sterk of ik dit moet gaan doen voor de komende maandjes. Enerzijds is dit natuurlijk een volslagen belachelijk bedrag per m³ voor een vaste contractduur van 4 maanden. Anderzijds betaal ik bij Frank nu al meer per m³ gas en zie ik die variabele kosten alleen nog meer meer oplopen. Ook krijg ik dan na die vijf maanden een wellicht een gunstiger vast contract aangeboden dan wat ik krijg wanneer ik nu nog een paar maanden met het variabele contract van Frank rondloop (al is de wens misschien de vader van de gedacht).

Enige voordeel van mijn huidige situatie is dat ik maar rond de 70 euro per maand betaal aan Frank Energie omdat de kachel natuurlijk niet aan staat de komende twee maanden. Dit wordt ineens rond de 230 euro per maand.

keuzes keuzes... Twijfel enorm en baal ook dat het driejarige vaste contract niet meer aan wordt geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 10:43

FlashBang

Hoi.

Robbdie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:57:
Ik heb net met Greenchoice gebeld met de vraag of ze het driejarig contract nog aan kunnen bieden. Het enige wat ze op dit moment aan kunnen bieden aan vaste contracten is een contract t/m 31 december voor de volgende varbiabele prijzen

Twijfel enorm en baal ook dat het driejarige vaste contract niet meer aan wordt geboden.
Heb je Greenchoice gebeld of het specifieke Unive/GC nummer dat hier is vermeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
FlashBang schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:11:
[...]

Heb je Greenchoice gebeld of het specifieke Unive/GC nummer dat hier is vermeld?
0592-348987 die dus

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Ik heb net met Greenchoice gebeld met de vraag of ze het driejarig contract nog aan kunnen bieden. Het enige wat ze op dit moment aan kunnen bieden aan vaste contracten is een contract t/m 31 december voor de volgende varbiabele prijzen:

Gas:
Variabele kosten Per m3

Stroom:
Variabele kosten Per kWH

Twijfel zeer sterk of ik dit moet gaan doen voor de komende maandjes. Enerzijds is dit natuurlijk een volslagen belachelijk bedrag per m³ voor een vaste contractduur van 4 maanden. Anderzijds betaal ik bij Frank nu al meer per m³ gas en zie ik die variabele kosten alleen nog meer meer oplopen. Ook krijg ik dan na die vijf maanden een wellicht een gunstiger vast contract aangeboden dan wat ik krijg wanneer ik nu nog een paar maanden met het variabele contract van Frank rondloop (al is de wens misschien de vader van de gedacht).

Enige voordeel van mijn huidige situatie is dat ik maar rond de 70 euro per maand betaal aan Frank Energie omdat de kachel natuurlijk niet aan staat de komende twee maanden. Dit wordt ineens rond de 230 euro per maand.

keuzes keuzes... Twijfel enorm en baal ook dat het driejarige vaste contract niet meer aan wordt geboden.
Heb je met 0592348987 gebeld? Dat nummer moet je hebben. Bij mij lukte het ook niet meer via GC zelf maar via dit nummer gisteren was er geen enkel probleem. Klopt niks van maar goed. Volgens GC "was er wat verwarring".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Ik heb net met Greenchoice gebeld met de vraag of ze het driejarig contract nog aan kunnen bieden. Het enige wat ze op dit moment aan kunnen bieden aan vaste contracten is een contract t/m 31 december

...dat heet gewoon een modelcontract, en dat moet elke toko verplicht aanbieden. Normaalgesproken 1 jan en 1 juli tariefsaanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx

Gas:
Variabele kosten Per m3

Stroom:
Variabele kosten Per kWH

Hij staat er nog gewoon bij. Alleen online afsluiten kan niet meer dus even bellen met het eerder genoemde nummer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exnXT4frRXIA8cmtCgoCWNXFFWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omHsk6c2PZKdMBVnRYXc0I9b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ook krijg ik dan na die vijf maanden een wellicht een gunstiger vast contract aangeboden
Denk je echt dat tegen de herfst/winter er weer 1j/3j contracten komen? cq. voor m3 prijzen onder de 2 euro of 2.50? Heb je af en toe op nu.nl iets gelezen over de verwachtingen deze winter? :9

Pagina: 1 ... 219 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4