Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
wolkje schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:54:
Dat soort dingen kun je beter via een Topic Report ([afbeelding] bovenaan je topic) regelenDit is meer voor klachten feedback bedoeld lijkt me.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Alleen negatieve feedback toch? Want hier posten dat je het eens bent met de (actie van de) moderator is off-topic volgens de topictitel
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zal ik dan een TR indienen voor een titelfix?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En klagen doen we sowieso niet. Daarvoor gaan we een 0900 nummer invoeren en met de opbrengst daarvan leuken de we MOAM nog verder op.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Andere moderators heb ik daar nog niet op kunnen betrappen, deze proberen je dan vaak toch nog te helpen i.p.v. het topic te sluiten of en of ander irritatie opwekkend post te plaatsen.
Ik ga het niet onderbouwen met voorbeelden, je snapt denk ik zelf wel wat ik bedoel als ik dit topic een beetje lees.
Niet persoonlijk bedoeld, maar sorry ik persoonlijk kan er niet meer van maken... andere moders keep up the good work!
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Als ik kijk naar mogelijke slotjes: Posthistory van alt-92. Op de eerste pagina welgeteld 1 slotje.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
[Vista] Unattend install met overgenomen defaults
Kan er nog veel meer opnoemen maar geen zin om mijn tijd aan te verdoen.
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Ah nu weet ik het weer, dat was mijn 'wannabe moderator' post
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 27-03-2008 14:53 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is makkelijk discussiëren. Ik plemp ergens iets neer, beschuldig iemand van dat en besluit om er verder maar geen tijd meer aan te verdoen.maar geen zin om mijn tijd aan heb te verdoen.
Ik bedoel: als jij je mening op dat ene topic baseert...
Dat valt dan weer niet helemaal te rijmen met elkaarpennenlikker schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:22:
Alt-92 is de enige moderator die ik niet kan respecteren, vaak word je al afgekraakt als je iets probeert te vragen wat in zijn ogen complete onzin is.
[..]
Niet persoonlijk bedoeld, maar sorry ik persoonlijk kan er niet meer van maken...
Misschien heeft dit meer te maken met een ingreep in één van jouw eigen topics of een reactie waar je het niet mee eens bent?
Het staat je vrij om me wel of niet lief te vinden hoor, maar dat geldt andersom net zo goed
[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 27-03-2008 15:29 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
en bedankt alt-92 voor het vinden van nog een voorbeeld
[ Voor 30% gewijzigd door pennenlikker op 27-03-2008 17:18 ]
Jouw collega is zeker ruffneck82?
Graag gedaan. Zoals je ziet ben ik toch echt niet de beroerdstepennenlikker schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:16:
en bedankt alt-92 voor het vinden van nog een voorbeeld
Mocht je er behoefte aan hebben om toch je ei kwijt te willen, je kunt ook een DM of mail sturen - indien gewenst zelfs met ons aller HGA F_J_K.
Je kan er dan wel vanuit gaan dat je een beetje beargumenteerd te werk moet gaan
Verwijderd
Daar is het doktersteam toch voor?alt-92 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:50:
[...]
Graag gedaan. Zoals je ziet ben ik toch echt niet de beroerdste
Mocht je er behoefte aan hebben om toch je ei kwijt te willen, je kunt ook een DM of mail sturen - indien gewenst zelfs met ons aller HGA F_J_K.
Je kan er dan wel vanuit gaan dat je een beetje beargumenteerd te werk moet gaan
Ik heb 'maar' 6 push messages
4x Rukapul

maar goed, die 'arme man' doet ook maar zijn werk (en heeft soms ook een beetje gelijk gehad)
Relatieveren, dat is het belangrijkste...
Het dokterteam in de meeste gevallen later pas voor:
De Organisatie achter GoT
Het is zo dat de HGA in eerste instantie aanspreekpunt is omdat hij/zij meer contact heeft met de moderators
.... Iets met vermenigvuldig dat eens met 10....Ik heb 'maar' 6 push messages![]()
4x Rukapul![]()
maar goed, die 'arme man' doet ook maar zijn werk (en heeft soms ook een beetje gelijk gehad)![]()
Relatieveren, dat is het belangrijkste...
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Beetje offtopic, tot hoeverre zijn er ooit mods op 'hun plaats gewezen' door de hogere jongens?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Anyway, als je bedoelt of er beslissingen ter discussie worden gesteld of zelfs teruggedraaid, ja dat komt voor. Waar hebben we anders het doktersteam en die hele organisatiestructuur voor?

Ik kan het toch niet helemaal eens zijn met het sluiten van mijn topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1288687.
Uiteraard heb ik gezocht, en daarna van alles uitgeprobeerd, maar het loste mijn probleem niet op. Het forum is er toch juist voor om vragen te stellen en daarna iets van elkaar te leren.
Als je dan met de vraag komt 'waar zijn root hints voor' terwijl [google=root+hints+dns] dat je ook al kan vertellen dan wek je toch al gauw de indruk dat je nog niet echt veel voorbereid hebt
[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2008 12:59 ]
Zie ook Voorwaarden aanvragen huiskamer (HK) toegang.
[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 08-05-2008 12:18 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[12:10] <Kixtart> <betreffende mod>, heb je die gast ook even een DM gestuurd dat z'n topic weg is?
Maar verder zie de reactie van wolkje
Edit:
Als dat je enige echte vraag was is hij beantwoord door:
Luuk-Online in "Uitvinder undo (ctrl-z)" (staat nu in HK dus)
Verder is het echt een topic waar verder in CSA niks mee gedaan kan worden en het roept reacties op die niet serieus van aard zijn (grappig) en past dus beter in de Huiskamer.Uit Wikipedia: Control-Z:
Control-Z was one of a handful of keyboard sequences chosen by the program designers at Xerox PARC to control text editing. Presumably these particular keystrokes were chosen because of their location on a standard QWERTY keyboard, since the Z (undo), X (cut), C (copy), and V (paste) keys are located together at the left end of the bottom row of the standard QWERTY keyboard.
[ Voor 67% gewijzigd door Kixtart op 08-05-2008 12:28 ]
☻/
/▌
/ \
@Kixtart: O. Hmm. Had de laatste post nog niet gezien. Bedankt voor de oplettendheid iig. Ik vond het dus al een beetje lastig welk forum geschikt was. En het leek me leuk om idd naast antwoord op de vraag, hier ook een beetje over te discussieren. De undo lijkt me namelijk een van de meest productie verhogende functies die er in een programma kan zitten.
BTW: Is het mogelijk om je profiel te verwijderen? Ik mag blijkbaar (na 5 jaar) de huiskamer nog steeds niet in om mijn eigen topic te bekijken en zo vaak post ik ook weer niet op GOT, dus ik ben er wel een beetje klaar mee.
[ Voor 52% gewijzigd door QkE op 08-05-2008 13:07 ]
Zo'n dingen passen daarom beter in de huiskamer, maar degene die daar toegang tot willen, worden eerst gescreened om het tegen te gaan dat mensen de sfeer komen verpesten.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Sorry moderator ik denk toch dat jij terug moet naar de basisschool om je begrijpend lezen op te krikken!!!!!!!!!!!!!!!Door: sanfranjake
Moderator WOS/WSS/OFF
Powered by SBS 2008 !!!!Bekijk myReact van sanfranjakeBekijk de gallery van sanfranjakeBezoek homepage van sanfranjakeBerichten: 19.563
Reg. datum: 26 april 2003
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
ewoud0612 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:13:
Dat dacht ewoud zeker dat hij klaaar was, het tegendeel bewijst!!
Ja inderdaad, Ewoud moet maar terug naar de tekentafel, en ook FAQ en Windows Servers en Server-Software - Policy nog eens lezen, want dit topic voldoet daar in de verste verte niet aan.
Het orgineel was namelijk zo:
Ja zover was ik ook al!
quote:
Printers lokaal installeren op 2 pc's
Neej, twee printers op 1 pc geinstalleerd!
quote:
- Op beide PC's de printers delen (rechtermuisklik, delen)
- Goede sharenaam opgeven, liefst verschillend van elkaar
- IP adres + share name van beide pc's noteren
- Ga vervolgens naar je XP SP2 / SBS 2003 PC, run je printer wizard
- Bij het toevoegen kies voor een network printer en kies je ervoor specifiek het adres op te geven
- Vervolgens vul je \\ip_adres_pc\share_name_printer in, en kies je voor 'Doorgaan'. Windows zou je een melding moeten geven dat het nu de drivers zal overzetten, en klaar is ewoud.
Einde quote
Dat dacht ewoud zeker dat hij klaaar was, het tegendeel bewijst!! Voor de zekerheid: Ja ik heb dit gedaan! Bij de server en oude client, ziet hij niets op die ip-adressen! Krijg melding dat printer niet bestaat! Als je niets invult en verder klikt, zoekt hij de netwerkstructuur af naar gedeelde printers, bij de twee waar het gelukt is vindt hij dan de gedeelde printers, maar bij de andere twee niet!
Dat! leest! namelijk! zo! lastig!
Maar wat sanfranjake (gok ik) bedoelt is dat je op een heel basic nivo moet kunnen troubleshooten.
Helaas vertel je niet wat je precies met
bedoelt, of dat je op de PC zelf bijvoorbeeld via loopback hebt getest of de printer wel correct geshared is.Als je niets invult en verder klikt, zoekt hij de netwerkstructuur af naar gedeelde printers,
Voor je het weet lopen we dan met een vraag en antwoordspelletje te hannessen waar dat eigenlijk helemaal niet nodig is.
Ik vraag niet hoe ik die kan omzeilen, maar ik vraag hoe die dingen werken en wat voor bans er zijn. Technische uitleg dus, niet specifieke info over welk programma ik moet gebriuiken en op welke manier. Daar kom ik zelf wel achter.
Vast....koektrommeltje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:55:
Wat is het nu voor bullshit dat mn topic dichtgegooid wordt over een ip-ban of een andere ban en hoe dat werkt..
Ik vraag niet hoe ik die kan omzeilen, maar ik vraag hoe die dingen werken en wat voor bans er zijn. Technische uitleg dus, niet specifieke info over welk programma ik moet gebriuiken en op welke manier. Daar kom ik zelf wel achter.
IP-ban en Tor-project proxyserver
Verwijderd
Er is dus duidelijk een andere manier. We kunnen hier wel gaan vertellen welke manieren om bannen er zijn (wat je ook wel op Google zal kunnen vinden), maar het is duidelijk dat je deze kennis wilt gebruiken om zelf een bepaalde ban te omzeilen. En dat is nou weer net niet de opzet van GoT.Ik snap er even de ballen niet van. IP met succes omzeilt met Tor en opeens er niet meer opkomen met Tor. Is er dan een andere manier die ze gebruiken om je toch te weren?
Een algemeen beveiligingstopic zou vast niet gesloten worden, maar omdat jij specifiek indirect laat weten dat je deze kennis wilt misbruiken zal voor de moderators een (terechte) reden geweest zijn om je topics dicht te gooien
Daarbij: je had ook even contact op kunnen nemen met de betreffende moderator?
Open over een maandje of wat met gerust hart een topic waar je de technische en organisatorische details van de zeg half dozijn jouw bekende methoden alvast uit de doeken doet (met als uitgangspunt beveiligen, niet beveiligingen ontduiken), dan denken we graag mee. Maar ga ajb niet beweren met woorden als bullshit 1 dat je het uit nieuwsgierigheid vraagt ipv om de boel te omzeilen.
1 de mods doen het werk van een grote stier, maar ik denk niet dat ze hun faeces in de webservers weten te proppen.
[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 03-07-2008 10:12 . Reden: nog even reageren op roepen dat het stierepoep is wat Spider.007 zegt ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
De moderator, die zegt dat ie om een heel andere reden heeft geband dan daarwerkelijk het geval is. Daar contact mee opnemen heeft dan ook totaal geen zin.Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00:
[...]
Er is dus duidelijk een andere manier. We kunnen hier wel gaan vertellen welke manieren om bannen er zijn (wat je ook wel op Google zal kunnen vinden), maar het is duidelijk dat je deze kennis wilt gebruiken om zelf een bepaalde ban te omzeilen. En dat is nou weer net niet de opzet van GoT.
Een algemeen beveiligingstopic zou vast niet gesloten worden, maar omdat jij specifiek indirect laat weten dat je deze kennis wilt misbruiken zal voor de moderators een (terechte) reden geweest zijn om je topics dicht te gooien
Daarbij: je had ook even contact op kunnen nemen met de betreffende moderator?
Mja, dit is dus weer een heel mooi voorbeeld van hoe schijnheilig iemand moet zijn. Ik heb het topic al omgegooid. Ik vraag geen oplossing nu , maar informatie over de manieren waarop geband kan worden, jiuist met het oog op het eerder gesloten topic..
Ik had natuurlijk moeten zeggen, dat ik voor mn eigen website met blog zou willen weten op wat voor manier ik bezoekers kan weren. Dom..dom..dom.
Ik zal een derde topic openen, driemaal is immers scheepsrecht.

[ Voor 30% gewijzigd door koektrommeltje op 03-07-2008 13:11 ]
Waarom los je het probleem niet op met degene die je heeft geband?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Omdat dat een betwetertje is, die puur geilt op zn moderatorschap en die mij niet echt mag. Bant me om reden A, om vervolgens reden B bij te halen.
Bannen doe je op het moment dat het moet, niet een week later als iemand je aanspreekt om wat te vragen. Maarja, leg dat die kneus maar uit,
Permanent wintericon!
Ik probeer het later wel op een andere manier
Verwijderd
Wat mij heel erg opvalt op tweakers is dat om het minst of geringste je topic al gesloten wordt. Ondanks het feit dat de TS zelf nog niet gereageerd heeft op wat de moderator gezegd heeft o.i.d. Bij mij in het topic had het voor de moderator al volstaan om enkel te zeggen: JW, kijk eens onder dat artikel! Dan had JW gezegt: Welverdraaid, nog niet gezien!
Echter nu heeft de moderator het topic gesloten en heb ik alsnog het deel onder het artikel gelezen. Ik daag elke Nederlandse Office2007-gebruiker uit om die oplossing eens uit te proberen. Bij mij kloppen alle genoemde oplossingen niet (sneltoets Alt,E,K komt bij mij bij de enveloppen en etiketten uit de oplossing dat het in de Windows-bar zou staan klopt voor mij niet).
Maar moderator, hartelijk bedankt voor het sluiten van het topic. Misschien de volgende keer eerst wachten totdat gemeld is dat de daar genoemde oplossingen werken?
Is dat specifieke topic trouwens je enig voorbeeld van het feit dat 'om het minst of geringste je topic al gesloten wordt'? Daar durf ik namelijk wel tegenover te stellen dat sommige mensen om het minste of geringste al een topic starten. Je kan niet verwachten dat GoT als een soort helpdesk jouw problemen oplost en door opmerkingen zoals 'Kan iemand dat voor mij doen?' wek je de indruk dat niet door te hebben
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Met bovenstaande heren dus.
[ Voor 20% gewijzigd door Lustucru op 03-07-2008 16:00 ]
Verwijderd
Succes, mochten dit manieren zijn die niet zo netjes zijn dan kom je er ook misschien achter hoe Tweakers.net jou allemaal kan bannenkoektrommeltje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:32:
Koekoek...koekoek!
Ik probeer het later wel op een andere manier
Serieus: als het een "betwetertje is, die puur geilt op zn moderatorschap en die mij niet echt mag" waarom kom je dan nog op die website?
Voor dat soort problemen kun je met hem contact opnemen, of met een vriend/psycholoog/whatever.
Feit is dat in welke vorm je het ook giet: door je posthistory is wel duidelijk om welke redenen je het doet.. En uiteraard kan je volgende week een nieuwe account aanmaken, via een ander IP adres, etc maar dan zal je, door de manier waarop je je hier opstelt, binnen no-time worden herkend
Verwijderd
Je kan niet van anderen verwachten dat ze nauwkeurig een internetpagina gaan lezen als je dat zelf al niet doet.
<<<<
En dat is dus de reden om een topic te sluiten? Je zou het ook gewoon even in het topic aan kunnen geven: JW, lees eens verder dan je neus lang is... En geloof me: ik heb echt wel meer dan een paar minuten naar die pagina gekeken en geprobeerd in O2007 voordat ik hier postte. Wees maar niet bang dat het vanwege het algemeen bekende woord `lui` is dat ik hier ga posten. Het had voor mij vele malen sneller geweest om even een goedwerkende oplossing uit die pagina te filteren dan te gaan wachten op het moment dat er hier gereageerd zou worden op een topic.
Mijn mening is bij deze nog steeds dat het topic-sluiten een beetje heel snel gehanteerd is. Maar gezien jij toch een `meerdere` bent op dit topic, zal ik m'n mond maar houden en doen alsof je gelijk hebt (waarmee ik niet wil zeggen dat dat ook zo is).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit staat gewoon haaks op het beleid. Je bent allesbehalve een newbie, je bent geen n00b, je kent GoT. ALs dit slotje onterecht is, kun je dan uitleggen hoe je 'kan iemand dat voor me doen' kunt rijmen met het beleid op GoT?echt voor O2003 geschreven is en ik het niet vertaald krijg naar O2007...
Kan iemand dat voor mij doen?
En ik moet zeggen, ik kan niet echt een 'concreet' probleem vinden in de post? Je twijfelt over share/trialware van kaspersky? Mail de makers en vraag hoe het zit, waar per saldo er (afaik) geen enkele server-AV gratis is.
Zoiets essentieels controleer je namelijk bij de bron, zijnde Kaspersky of één van hun resellers toch?
mijn topic rond het wireless van de medion MD 97600 werd afgesloten omdat ik 2 maal hetzelfde zou posten, echter dit is niet het geval.
Bij mijn eerste post gaat het om de installatie van een tooltje : acerhk die foutmelding geeft bij 'make'
In mijn 2de post gaat het om het wireless netwerk in ubuntu.
= 2 verschillende zaken !
= niet akkoord met afsluiten van mijn topic !
Het is waarschijnlijk sneller en makkelijker als je via DM contact opneemt met Blaataaps, zie ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!jonaskellens schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:28:
= niet akkoord met afsluiten van mijn topic !
Maar Blaataaps opent je onderwerp vast wel weer als je contact met hem opneemt
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Kijk nog 's goed in Non-Windows Operating SystemsMotrax schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:44:
Overigens is dit het klachtenloket van Client Software Algemeen en niet van NOS waar je onderwerp staat
Of zie de startpost van dit topic.
[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 17-07-2008 22:53 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Overigens - als je nog ideeen hebt voor een thematopic, laat het weten!
[ Voor 13% gewijzigd door elevator op 09-09-2008 12:37 ]
Ik zou wel graag een thematopic willen zien over: Uitrollen van servers.elevator schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:36:
De bedoeling is ergens de 15e van de maand (meestal starten we die op de dinsdag op de helft van de maand), we hebben het een beetje laten versloffen om eerlijk te zijn (vakantie, druk druk druk, etc), maar ik ga het intern weer even aanzwengelen
Overigens - als je nog ideeen hebt voor een thematopic, laat het weten!
Hoe installeer je servers, doe je dat met WDS/RIS gescript of met het handje of op een andere manier.Vakterm:Deployment.
Verwijderd
De opsomming is puur zodat mensen die een reactie geven kunnen zien wat er al staat en wat er mogelijk nog bij zou kunnen.pasta schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 03:20:
Dit is nogal een opsom topic, dat zien we niet zo graag hier. Daarbij valt er in de search meer dan genoeg programma's te vinden.
Ik probeer met dat topic als ICT de nodige tools te vinden die mij dagelijks kunnen help om mijn werk beter en sneller uit te voeren. Zeker op het gebied van gratis/free/open source programma's is het aanbod van dat soort tooltjes zeer groot en ik hoopte met dat topic wat aanrader te krijgen van mede ICT'ers en Tweakers.
Het modje rade ook aan om onder deze search te kijken en hoewel ik niet alle pagina's heb door gekeken in de eerste 5 vond ik een topic wat er op leek maar deze had verder geen nuttige informatie.
Dus zoals je begrijpt zou ik graag willen zien dat mijn draadje weer open wordt gegooid
Opsomtopics worden op GoT niet gewaardeerd vanwege het feit dat ze alleen voor de topicstarter nut hebben. Daarnaast is er vaak geen enkele discussiemogelijkheid aangezien het topic al snel ondersneeuwt onder reacties van mensen die voorgaande reacties negeren waardoor het vaak een onoverzichtelijke rotzooi wordt. Zeker over zeer algemene onderwerpen is deze kans groot; vandaar ook pasta's verzoek om zelf even te zoeken; er is voldoende te vinden (ook een aantal topics over hetzelfde onderwerp die zijn doodgebloed overigens)Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:08:
In reactie op:
[...]
De opsomming is puur zodat mensen die een reactie geven kunnen zien wat er al staat en wat er mogelijk nog bij zou kunnen.
Ik probeer met dat topic als ICT de nodige tools te vinden die mij dagelijks kunnen help om mijn werk beter en sneller uit te voeren. Zeker op het gebied van gratis/free/open source programma's is het aanbod van dat soort tooltjes zeer groot en ik hoopte met dat topic wat aanrader te krijgen van mede ICT'ers en Tweakers.
[...]
---
Verwijderd
Mensen vragen over het algemeen iets om zichzelf te helpen dit doe ik ook daar is niks vreemds aan. Als mensen willen helpen kunnen ze dat doen als mensen geen interesse hebben kunnen het topic gewoon negeren het is niet dat ik mensen verplicht iets te posten.Spider.007 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:21:
[...]
Opsomtopics worden op GoT niet gewaardeerd vanwege het feit dat ze alleen voor de topicstarter nut hebben. Daarnaast is er vaak geen enkele discussiemogelijkheid aangezien het topic al snel ondersneeuwt onder reacties van mensen die voorgaande reacties negeren waardoor het vaak een onoverzichtelijke rotzooi wordt. Zeker over zeer algemene onderwerpen is deze kans groot; vandaar ook pasta's verzoek om zelf even te zoeken; er is voldoende te vinden (ook een aantal topics over hetzelfde onderwerp die zijn doodgebloed overigens)
Je tweede punt over het ondersneeuwen probeer ik juist door de eerste post up 2 date te houden te verkomen. Natuurlijk heb je altijd mensen die niet eerst lezen voordat ze posten maar die heb je in alle topics en in alle forums.
Het probleem met oude topics is dat de applicaties voor een deel niet up to date zullen zijn natuurlijk een groot deel zal wel kloppen maar het gebeurd vrij regelmatig dat er een vergelijkbare applicatie uit komt die een stuk beter en vlotter werkt dan de applicatie die al in de lijst staat.
Daarnaast is het volledig aan de topic starter of een topic doodbloed of niet zoals met alle discussies zal er iemand een rode draad door het topic moeten leggen om iedereen on topic te houden en discussies die wel on topic zijn aan te sporen en off topic discussies zo veel mogelijk zien te vermijden.
Nuttig:Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:08:
In reactie op:
[...]
De opsomming is puur zodat mensen die een reactie geven kunnen zien wat er al staat en wat er mogelijk nog bij zou kunnen.
Het modje rade ook aan om onder deze search te kijken en hoewel ik niet alle pagina's heb door gekeken in de eerste 5 vond ik een topic wat er op leek maar deze had verder geen nuttige informatie.
Dus zoals je begrijpt zou ik graag willen zien dat mijn draadje weer open wordt gegooid
[U3] mobiele software voor USB keys
[XP] Noem jouw favoriete XP-tooltjes
Nuttige Windows progs
http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30
Misschien heb je er wat aan
Uiteraard, tegelijkertijd wordt er van de moderators verwacht dat zo'n topic een beetje gecontroleerd verlooptVerwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:30:
[...]
Mensen vragen over het algemeen iets om zichzelf te helpen dit doe ik ook daar is niks vreemds aan. Als mensen willen helpen kunnen ze dat doen als mensen geen interesse hebben kunnen het topic gewoon negeren het is niet dat ik mensen verplicht iets te posten.
Als jij de topicstart up to date wilt houden kan zo'n topic nog best wel interessant zijn voor meerdere mensenJe tweede punt over het ondersneeuwen probeer ik juist door de eerste post up 2 date te houden te verkomen. Natuurlijk heb je altijd mensen die niet eerst lezen voordat ze posten maar die heb je in alle topics en in alle forums.
Dat kan ik me voorstellen.Het probleem met oude topics is dat de applicaties voor een deel niet up to date zullen zijn natuurlijk een groot deel zal wel kloppen maar het gebeurd vrij regelmatig dat er een vergelijkbare applicatie uit komt die een stuk beter en vlotter werkt dan de applicatie die al in de lijst staat.
Inderdaad; en de meeste gebruikers kunnen dat nietDaarnaast is het volledig aan de topic starter of een topic doodbloed of niet zoals met alle discussies zal er iemand een rode draad door het topic moeten leggen om iedereen on topic te houden en discussies die wel on topic zijn aan te sporen en off topic discussies zo veel mogelijk zien te vermijden.
---
Verwijderd
Bedankt ik heb inderdaad nog een paar apps kunnen vinden die interessant genoeg waren om uit te proberen.
@ Spider.007
Ik zou zelf op zich best een poging willen wagen
Verwijderd
... als beheerder binnen een remotebeheer organisatie altijd interessant.CerielTjuh schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:16:
Ja, ik ben zelf nu aan het stoeien met remote beheer. Weet niet of het geschikt is als thema topic.
... en als unix/linux beheerder zou ik dan ook NIS, jumpstart en kickstart voorbij willen zien komen ...guidovb999 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:41:
[...]
Ik zou wel graag een thematopic willen zien over: Uitrollen van servers.
Hoe installeer je servers, doe je dat met WDS/RIS gescript of met het handje of op een andere manier.Vakterm:Deployment.
Een combinatie van de twee zou helemaal leuk zijn : automated remote managed server deployments ....
voordat we door alle admin categorieën heen zijn.
mobiel IT stuff
Hoe mobiel ben jij als tweaker?
overal inet met een subnotebook
Overall je agenda
enz. enz. enz.
usbkeyring linux googlemap route log wifi dnstunneling
push to talk laptop op reis mobiel backupen
kijk hoe mobiel ik ben.
>.< >.< >.< >.<
Signature
Mooi, ga je gangVerwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:21:
[...]
@ Spider.007
Ik zou zelf op zich best een poging willen wagen
[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 18-09-2008 09:12 ]
---
Verwijderd
Bedankt!
In reactie op je berichtje in mn tread en een vraag:
Is het mogelijk om een gebruiker moderator rechten te geven op 1 topic? Want ik ben bang dat - zeker als het topic groeit - het bijna onmogelijk zal worden om op een andere manier het topic schoon te houden.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 14:58 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Dat is inderdaad niet mogelijk; ik stel voor dat je hier de topicreports voor gebruiktVerwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:22:
[...]
Bedankt!
In reactie op je berichtje in mn tread en een vraag:
Is het mogelijk om een gebruiker moderator rechten te geven op 1 topic? Want ik ben bang dat - zeker als het topic groeit - het bijna onmogelijk zal worden om op een andere manier het topic schoon te houden.
---
Ik hoor het wel.
Prima dat je het topic dicht gooit als je er weinig waarde in ziet... Maar dit is wel een beetje flauwe opmerking, ik vraag gewoon om een heel specifiek waardeoordeel van ervaringsdeskundigen: Of het extra centen waard zou zijn...alt-92 schreef:
We verwachten hier toch wel dat je zelf prima kan beslissen welk OS je gaat gebruiken
Ongelukkige formulering van mij, ik vroeg niet om een prijs, maar wilde aangeven dat ik het besturingssysteem voor een zacht prijsje kan krijgen.en wat er nog te koop is kun je ook goed via de Pricewatch terugvinden.
.
Dat is een afweging die je toch echt zelf zult moeten maken.Da Weef schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:15:
Prima dat je het topic dicht gooit als je er weinig waarde in ziet... Maar dit is wel een beetje flauwe opmerking, ik vraag gewoon om een heel specifiek waardeoordeel van ervaringsdeskundigen: Of het extra centen waard zou zijn...
Vind jij het waard om x euro uit te geven aan OS A voor Y tijd, totdat OS B uit komt (waar we nog helemaal niks exact van weten)?
Dat was dan ook meer een algemene opmerking, omdat lang niet elke variant nog te koop wordt aangeboden via de normale kanalenOngelukkige formulering van mij, ik vroeg niet om een prijs, maar wilde aangeven dat ik het besturingssysteem voor een zacht prijsje kan krijgen.
Nou ja, voor mij was de optie AHCI/IDE niet bekend, noch had ik hem kunnen vinden via Google.alt-92 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:13:
Maar goed. Dit had je met een beetje nadenk- en uitzoekwerk ook wel kunnen bedenken.
Het is nou niet zo dat dit rocketscience is toch?
Dessalniettemin bedankt voor je tips!
Vista 64bit vreemd verschijnsel
Als ik me niet vergis is Tweakers.net een normaal bedrijf waar de mods zich ook professioneel moeten gedragen richting members en hun topics. Als mijn topic titel en de start post niet voldoende waren kon hij het ook normaal aangeven zodat ik het één en ander kan aanpassen. Zijn 1e reactie was erg sarcastisch en drukt mij in een hoek alsof ik 1 of andere domme gebruiker ben
edit: Ik vind dat de topic ook weer geopend moet worden omdat de vraag legitiem is en nog steeds actueel is.
[ Voor 9% gewijzigd door maniak op 24-11-2008 20:35 ]
Ik meen dat ik in alt-92 in "Vista 64bit vreemd verschijnsel" toch aangeef dat je het overnieuw mag proberenmaniak schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:31:
edit: Ik vind dat de topic ook weer geopend moet worden omdat de vraag legitiem is en nog steeds actueel is.
Het leek mij weer niet verstandig om dat topic op die manier door te laten sudderen, qua toonzetting.
Dan ben jij meer gebaat bij een nieuwe, frisse (topic)start, waar je gelijk wat meer gerichte info en vooronderzoek in kan verwerken.
Toch?
Oh, enne: RobIII heeft soms hetzelfde icon als * alt-92
Don't let that fool you
[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2008 21:00 . Reden: It wasn't me !! :P ]
Alles leuk en aardig, maar ik heb de vraag gesteld voor meer informatie en de ideeën/meningen van anderen.alt-92 schreef in: Welke windows en welke versie
Zo ingewikkeld was het dus niet.
We verwachten toch echt dat je dit soort beslissingen zelf kunt nemen.
Dit omdat al het gebeuren op het gebied van processoren en besturing systemen mij een beetje voorbij is gegaan in de afgelopen tijd dat ik ben blijven hangen in XP op mijn AMD Socket A machientje.
Het is niet dat ik zelf geen beslissingen kan maken, maar het gaat meer om net dat beetje meer of de keuze juist zal zijn.
en 'we verwachten..blah blah blah'....hoezo kan jij verwachten dat ik dit soort keuzes zelf kan maken, ken je mijn niveau/kennis/ervaring? niet iedereen heeft overal verstand van.
Als jij ergens naar een winkel gaat om bv. een stofzuiger te kopen en je twijvelt tussen het een of het ander en je vraagt het aan de verkoper en hij geeft je zo'n antwoord....neigt naar het arrogante/onbeschofte...jij wil dan ook net dat beetje info wat jou voor jou doen een goede keuze maakt, dat heet overleggen en informatie inwinnen.
in die zin vind ik het niet gepast dat je het topic met die reden afsluit.
[ Voor 15% gewijzigd door MCRoadkill op 25-11-2008 12:51 ]
Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse
---
En wat moet ik met die mededeling?MCRoadkill schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:42:
Alles leuk en aardig, maar ik heb de vraag gesteld voor meer informatie en de ideeën/meningen van anderen.
Dit omdat al het gebeuren op het gebied van processoren en besturing systemen mij een beetje voorbij is gegaan in de afgelopen tijd dat ik ben blijven hangen in XP op mijn AMD Socket A machientje.
Geef je daarmee eigenlijk niet aan dat je het zelf niet wil uitzoeken, maar liever achterover leunt en afwacht wat anderen vinden wat jij moet doen?
Dan moet ik een inschatting maken op basis van bijvoorbeeld je posthistorie, de inhoud van je startpost, en wat er in je profile staat.en 'we verwachten..blah blah blah'....hoezo kan jij verwachten dat ik dit soort keuzes zelf kan maken, ken je mijn niveau/kennis/ervaring? niet iedereen heeft overal verstand van.
Overigens : het Algemeen Beleid noemt ook eigen inzet in deze, en dat mist gewoon teveel voor een redelijk eenvoudig te beantwoorden vraag.
En als je te lang uit de 'hardware' bent, dan zul je daar jezelf wat over moeten inlezen.
Moet ik ook als ik nieuwe hardware wil kopen, ik ga ook niet alles onthouden.
Met dat verschil dat wij geen helpdesk of winkel zijn, waar je voor dienstverlening betaalt.Als jij ergens naar een winkel gaat om bv. een stofzuiger te kopen en je twijvelt tussen het een of het ander en je vraagt het aan de verkoper en hij geeft je zo'n antwoord....neigt naar het arrogante/onbeschofte..
de zoek functie heb ik ook gebruikt, maar sterk afhankelijk van welke termen je gebruikt.
en met de de FAQ topics zijn de laatste reacties ook minstens van een jaar geleden.
maar goed, we gaan aan de slag met vista64 op advies van de gene die wel constructief antwoord hebben gegeven.
Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse
Er wordt niet gesuggereerd dat je 4 OS varianten moet installeren hoorMCRoadkill schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:06:
voor jullie heel simpel ja, en ik bespaar mezelf liever wat tijd met uitzoeken dan 4 verschillende besturingssystemen te installeren en ze zelf elke keer te evalueren.
Maar een beetje gericht zoeken op internet levert je met grote waarschijnlijkheid alle achtergrondinformatie op die je nodig hebt.
vele problemen waren er destijds met onvoeldoende ondersteuning door afwezigheid van de juiste drivers, omdat ik kan me niet kan voorstellen dat dat nog steeds zo is stelde ik een vraag, als ik me keuze had moeten baseren op een topic van wanneer vista net uit was dan had ik waarschijnlijk nooit vista geinstalleerd vanwege de slechte reacties.
het word wel gezegd over het proberen, niet specifiek 4 keer maar goed
Blijkbaar snap je het echt niet, dat kan ik ook niet helpen. dat jij nog nooit hebt gehoord van overleggen, picking someones brain, etc.En wat moet ik met die mededeling?
Geef je daarmee eigenlijk niet aan dat je het zelf niet wil uitzoeken, maar liever achterover leunt en afwacht wat anderen vinden wat jij moet doen?
en als je inderdaad kijkt naar mijn post geschiedenis zie je ook wel dat ik hier niet zo vaak zit, dus zegt het nog niks.
ik heb ook wel wat uitgezocht, maar voor het laatste zetje stelde ik de vraag hier vanwege de hoge kennis en niet vanwege sommige mensen die blijkbaar een sociale achterstand hebben en toch meer van de digitale anoniemiteit zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 25-11-2008 19:44 ]
Nou nou..... 't kan best iets minder.MCRoadkill schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:12:
ik heb ook wel wat uitgezocht, maar voor het laatste zetje stelde ik de vraag hier vanwege de hoge kennis en niet vanwege sommige mensen die blijkbaar een sociale achterstand hebben en toch meer van de digitale anoniemiteit zijn.
Wat Windows betreft, je kunt natuurlijk altijd downgraden naar een lagere versie. Even zoeken op de website van Microsoft op downgrade from Vista bijv. leidt je zo naar het antwoord. Ook zijn er lijsten met compatible programma's en hardware te vinden dus dat moet ook geen probleem geven.
Kortom, er is een topic wat een zoekertje was terecht gesloten lijkt me.
ARME AOW’er
F_J_K gooit hier op een nogal arrogante manier het topic op slot.
Terwijl ik een antwoord aan het posten was gooit hij het op slot zodat ik een foutmelding krijg (onvoldoende rechten om te posten). Het kostte mij meer tijd om uit te zoeken wat deze onduidelijke melding veroorzaakte dan het schrijven van de reactie.
Inhoudelijk slaat het slotje ook nergens op. De vraag is op welke manier je kunt zien wie eigenaar is van een bestand. Door te zien wie de eigenaar is kan geen enkele beveiliging worden omzeild. Sterker nog, als je de tekst van de TS leest is te verwachten dat deze wetenschap juist ondeugend gedrag ontmoedigt.
F_J_K is blijkbaar aanhanger van beveiliging door domhouden.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Het gaat de TS er alleen om om anoniem te kunnen zijn, klaarblijkelijk omdat hij dingen wil doen die niet toegestaan zijn op het netwerk. Dat geld ook voor het tweede deel van de vraag. Slotje is toch niets mis mee?Kalief schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:28:
Inhoudelijk slaat het slotje ook nergens op. De vraag is op welke manier je kunt zien wie eigenaar is van een bestand. Door te zien wie de eigenaar is kan geen enkele beveiliging worden omzeild. Sterker nog, als je de tekst van de TS leest is te verwachten dat deze wetenschap juist ondeugend gedrag ontmoedigt.
Arrogant zou zijn geweest:
Overigens als je je tekst nog hebt kan je het spammen naar de mod die het sluit. Ze zijn meestal de beroerdste niet om het nog toe te voegen aan het ondwerp. Hoewel het hier arbitrair is, aangezien het omzeilen van beveiligingen tegen de regels is.Als je op school niet eens de beveiliging kan omzeilen en de vragen hier moet gaan stellen op GoT, dan verdien je automatisch een slotje. We verwachten hier een hoger niveau op GoT
[ Voor 22% gewijzigd door Motrax op 02-12-2008 20:39 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Maar inderdaad, de vraag is niet hoe maar of. En dat is prima beantwoord, imho. Iedereen is wat mij betreft van harte welkom om in Beveiliging & Virussen een discussie te starten over hoe een goede beveiliging te verzorgen (security through obscurity is idd amper beveiliging en niet leren is dat ook). Maar het desbetreffende topic gaat daar helemaal niet over. Anders had er een uitgebreide beschrijving gestaan van hoe de beveiliging is geregeld, antwoord geven zou noch de beveiliging verbeteren noch de beveiliger slimmer maken. Terwijl het zelf uitzoeken nog steeds omzeilen van beveiligingen is maar worden tenminste ondertussen wel een paar boeken over (bijvoorbeeld) Windows netwerkbeheer gelezen (jaja, ik overdrijf
Nogmaals: als iemand, incl. de topicstarter, een discussie wil voeren (door trouwens dus zelf te beginnen met de discussie) met als uitgangspunt leren of verbeteren: fine by me. Dit was imho echter geen discussie, zoals ik in mijn slotbericht volgens mij redelijk aangeef.
Trouwens, nee ik ben zelf ook op de universiteit wel met niet-onderwijsgerelateerde dingen bezig geweest. Maar dan ben ik dat wel zelf gaan leren en heb het niet aan anderen gevraagd. Zo was zelfs *kuch wat ben ik oud* Napster nog leerzaam

Overigens laat ik me in dezen natuurlijk overrulen door de 'echte' mods van het forum, dat ben ik formeel al een paar jaar niet meer door admin te worden.
Edit: ugh, ik overdrijf met de lengte van de reactie
[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 03-12-2008 16:28 . Reden: typo's FTW ]
Verwijderd
Alsof ik niet allang gegoogled heb!
Probleem is dat je dan steeds hetzelfde onduidelijke stukje uit de TrueCrypt helpfiles vindt, en daarin wordt Quick Format afgeraden zonder een voor mij duidelijk reden. Omdat het hier om het versleutelen van backup files gaat, wil ik zekerheid. Quick Format bij encryptie lijkt mij ook van een iets andere aard dan Quick Format bij een diskette.
Nu ben ik wel overtuigd door de reakties in het topic. (Maar ik vraag me nog steeds af waarom TrueCrypt het afraadt: bij een nieuwe schijf is het voor 'thuisgebruikers' dus geen probleem).
Het enige nadeel dat ik tot nu toe ervaar is dat on-the-fly encrypten blijkbaar traag gaat, wat ik dus vermeld in een topic over de mogelijke bezwaren van Quick Format.
(Een 3,5" sataschijf in je computer zetten, zoals iemand voorstelt, is mij nog niet gelukt bij een notebook.).
Ik vind dus dat het topic weer open moet (hoewel ikzelf wel uitgevraagd ben).