Toon posts:

Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Pagina: 1 2 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 148.503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Snap je na het lezen van de sluitmelding nog niet waarom jouw topic dicht is? Volgde je iemands topic maar is het gesloten? Wissen we replies onnodig? Zijn we te streng? Te soft?

Oftewel - vind je ons stom doen? Zeg het hier :)

Zoals het GoT betaamt uiteraard wel een aantal regels:
  • Niet schelden of trollen
  • Reageer ook op de argumentatie en uitleg die over het sluiten van het topic is gegeven - we steken daar niet voor niets tijd in :)
  • Ga niet inhoudelijk door over je topic (dus ga niet alsnog vragen hoe je je product activation omzeilt)
Dit topic geldt enkel voor:voor andere fora gelden andere policies.

Wat is dus precies de bedoeling van dat topic? Bespreek hier je specifieke gevallen van recente topics waarin gemodereerd is waar je meer over wilt weten, het niet mee eens bent of anderzijds opmerkingen over hebt :)

Een algemene bespreking van de moderatie van het forum mag natuurlijk ook maar is misschien beter geschikt in een apart topic :)

[Voor 47% gewijzigd door pasta op 06-09-2009 17:41]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien een goed idee om dit in alle fora te introduceren?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Over het algemeen kan ik me wel vinden in de moderaties - al zijn sommigen wat strenger dan anderen :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• the_shadow
  • Laatst online: 07-03 10:51

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Goed initiatief :) Zo'n topic ligt toch dichter bij dan S&M en LA :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
pven schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:27:
Dat is niet echt aan de moderators van WOS :P

Wij hebben voor Windows Operating Systems na enig overleg besloten een experiment te willen draaien om te zien of er iets nuttigs uitkomt, wij kunnen dat andere fora natuurlijk niet op gaan dringen :P

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:59

mutsje

Certified Prutser

* mutsje is het natuurlijk oneens met ele \o/ maar ele is lief \o/

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 12:02
Ik denk dat het heel erg moeilijk is om op een groot forum 'iedereen' tevreden te houden. Alle mensen die hier net nieuw zijn zullen hier waarschijnlijk (schreeuwend) jullie gaan vertellen dat ze jullie sukkels vinden. Terwijl ik persoonlijk het liefst een strakker beleid zou hebben om het niveau wat omhoog te krijgen. Maar dan praat ik over GoT in het algemeen, niet over WOS.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Icey schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:30:
Ik denk dat het heel erg moeilijk is om op een groot forum 'iedereen' tevreden te houden. Alle mensen die hier net nieuw zijn zullen hier waarschijnlijk (schreeuwend) jullie gaan vertellen dat ze jullie sukkels vinden. Terwijl ik persoonlijk het liefst een strakker beleid zou hebben om het niveau wat omhoog te krijgen. Maar dan praat ik over GoT in het algemeen, niet over WOS.
Je hebt helemaal gelijk dat het erg moeilijk is om op een forum met veel bezoekers om iedereen tevreden te houden. Hopelijk zullen personen die het niet eens zijn met dit of dat het in dit topic neerzetten. Zo krijgen we meer inzicht in wat jullie werkelijk van WOS en de bijbehorende moderators/moderaties vinden. We hopen dat we met dit topic van onze zwakke punten/fouten kunnen leren, zodat de moderatie en het beleid zoveel mogelijk overeenkomen met de wensen van de bezoekers, en dus iedereen met plezier kan rondsurfen hier :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Anoniem: 150216

Ik heb eens voorgehad dat een reply van mij gedelete was, mocht ik hier in het vervolg van verwittigd worden vind ik dit beter want nu was ik een beetje pissed. Voor de rest ben ik met alle martelingen al akkoord gegaan :p.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vind het een goed initiatief :) Ben benieuwd hoe het uitpakt :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:55

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik denk dat dit een topic wordt daar de nieuwe users kunnen bespreken met de moderator waarom zijn topic dicht gaat. Meestal snappen ze niet goed wat er gebeurd is als ze een slotje lezen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anoniem: 150216 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:11:
Ik heb eens voorgehad dat een reply van mij gedelete was, mocht ik hier in het vervolg van verwittigd worden vind ik dit beter want nu was ik een beetje pissed. Voor de rest ben ik met alle martelingen al akkoord gegaan :p.
Als je reactie wordt vewijderd krijg je hier in principe altijd een PM over. Eventueel staat de informatie in het topic; maar het lijkt me vrij sterk dat niet terug te vinden zou zijn wat de reden is achter het verwijderen. Evenwel is dit topic bedoelt voor recente moderatie-acties; en niet voor zaken die je 'ooit' bent tegengekomen ;)
edit:
sanfranjake :w

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We stellen je (vrijwel) altijd op de hoogte. Ikzelf doe dat meestal met een pushmessage. Tenzij uiteraard in het topic vermeld wordt dat berichten die niet aan de eisen voldoen verwijderd zullen worden,of iemand consequent de editknop niet weet te vinden :) Weet je nog in watvoor topic het was?

edit:
hoi Spider.007 :w

[Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 21-08-2005 18:32]

Mijn spoorwegfotografie

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
rapture schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:26:
Ik denk dat dit een topic wordt daar de nieuwe users kunnen bespreken met de moderator waarom zijn topic dicht gaat. Meestal snappen ze niet goed wat er gebeurd is als ze een slotje lezen.
Laat dat nou ook precies het doel zijn van dit topic ;)

Mijn spoorwegfotografie

• Anoniem: 17720
  • Niet online
Wat gebeurt er als je een strak(ker) beleid voert?
Nieuwkomers, die niet goed lezen en dus niet op de hoogte zijn van de geldende regels, zullen moord en brand schreeuwen als het niet gaat zoals op andere fora.
Het gevolg is extra topics om te zeuren en om hun probleem nogmaals te ventileren :/

Wat gebeurt er als je géén strak(ker) beleid voert?
Juist ja, de nieuwkomers voelen zich prima op hun gemak en GoT (WOS) wordt overladen met allerlei flauwekul.
Gevolg is, dat de beoogde tweakersgroep gaat klagen over allerlei flauwekul :/

Zoals het nu gaat met deze regelgeving en het daarbij behorende systeem van uitzonderingen analyseren en eventuele regelaanpassingen, die daaruit voortvloeien, ben ik best tevreden.
De modjes doen hun uiterste best en dat wordt over het algemeen ondergewaardeerd.

GoT kán het niet iedereen voor 100% naar de zin maken en zeg nou zelf, notoire zeikers zijn er altijd wel ;)

Specifiek voor WOS lijkt me dit topic minstens een poging om het tevredenheidspercentage wat omhoog te krikken.
Of dat lukt is een tweede, maar die niet waagt......... d:)b

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 21:13
De acties van moderatoren hebben m.i. vooral betrekking op het "handhaven van de goede orde".
Ze gaan daarin (te) ver; ik ben al eens gekapitteld over het gebruik van smilies...... :r

Inhoudelijk grijpt men wat minder doortastend in.
Regelmatig worden topics geopend waarvan de oplossing voor de hand ligt maar waar een ellenlange discussie onstaat die niet tot de kern van het probleem doordringt.

Het gevolg is vervuiling van het bestand waardoor je je een ongeluk zoekt als je werkelijk een probleem hebt. :(

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Hoewel het topic inderdaad bedoeld is om dit soort dingen aan de orde te stellen, is ons primair doel het bespreken van concrete gevallen die recent zijn voorgekomen in Windows Operating Systems door een moderator van WOS :)

Anoniem: 150216

sanfranjake schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:31:
[...]

We stellen je (vrijwel) altijd op de hoogte. Ikzelf doe dat meestal met een pushmessage. Tenzij uiteraard in het topic vermeld wordt dat berichten die niet aan de eisen voldoen verwijderd zullen worden,of iemand consequent de editknop niet weet te vinden :) Weet je nog in watvoor topic het was?

edit:
hoi Spider.007 :w
Was een topic over ntldr is missing ofzo. Had opgeschreven wat ik had gedaan toen ik het eens voor heb gehad en die reply was ineens weg. Misschien was het een domme reply maar ik heb toen geen verwittiging gehad. Voor de rest wel en ben ik tevreden hoe het hier verloopt.

• NMe
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pven schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:27:
Dergelijke topics komen wel vaker voor in subfora, AFAIK. In Programming & Webscripting liep er een paar maanden geleden ook een dergelijk feedback-topic, evenals in Beveiliging & Virussen geloof ik. :)

Van tijd tot tijd is er gewoon binnen elk subforum wel even de behoefte aan feedback van de "klant". :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:59

mutsje

Certified Prutser

meeste gebruikers moeten gewoon eerst de search button gebruiken alvorens een vraag maar raak voor een knaak vraag af te vuren hier. Ook in PN&S zou veel strakker gemod moeten worden want het niveau daar is soms treurig maar daar kan de gotter met topic reports ook weer wat aan doen. Een forum staat of gaat met de gebruikers die erop zitten.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

spacecom schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:09:
De acties van moderatoren hebben m.i. vooral betrekking op het "handhaven van de goede orde".
Ze gaan daarin (te) ver; ik ben al eens gekapitteld over het gebruik van smilies...... :r
Dat valt wel mee, als je de GoT-smilies tenminste gebruikt met een duidelijk achterliggende bedoeling ipv de smilies die jij telkens gebruikt in je reacties

Dit is een voorbeeld uit een van je reacties in een van de technische fora
[img]Versie 6 is in ieder geval géén verbetering http://smilies.sofrayt.com/%5E/t/pissed.gif http://smilies.sofrayt.com/%5E/k/rant.gif

Ook deze versie presteert 't om tijdens 't branden van 't laatste mp3-tje met een foutmelding te komen http://smilies.sofrayt.com/%5E/h0/hollering.gif http://smilies.sofrayt.com/%5E/h0/psycho.gif

't blijft toch gewoon troep, die software van ahead........ http://smilies.sofrayt.com/%5E/p/dialog.gifhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/p/fasttalk.gifhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/p/phone.gifhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/goss.gifhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/f0/greenshy.gif
Ik vind dat nergens op slaan, het leidt af en is alles behalve functioneel. Daarnaast irritant en totaal overbodig.

In het algemeen wordt er door de moddertorren in WOS waarnodig goed ingegrepen al zou ik ze af en toe weleens om de oren willen meppen als hun reactie te kinderachtig voor woorden is. Maar dat vertel ik ze dan ook wel in een mail.

ARME AOW’er

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 16:49

Creegfire

Wow hey!

Opmerking 1:

Moderators zijn er om de boel te handhaven en om alles keurig op orde te houden. Ze hebben ook wel eens bij mij topic dicht gegooid maar ze laten je het altijd weten wat de reden is. (+ punt)

Opmerking 2:

Als je graag een topic wilt plaatsen en je weet niet waar je het neer moet zetten stuur je een mailtje naar de moderators heen en die helpen je dan op weg. (+ punt)

Opmerking 3:

Ik vind dat ze soms terechte opmerkingen maken. Bijvoorbeeld wanneer iemand een topic opent over NTLDR missing (al eerder in dit topic voorgekomen) geven ze gewoon terecht antwoord dat je met een beetje zoek werk het kunt vinden. (+ punt)

Opmerking 4:

Ik vind het ook keurig wanneer ze in de gaten houden of er illegale software wordt neergezet. Bijvoorbeeld ikzelf heb in een topic aangegeven van een bepaalde cd. Zie topic hier (+ punt)

Opmerking 5:

Het is natuurlijk zeker goed dat moderators ook soms de humor erin zien van reply's en natuurlijk ook altijd een extra handje helpen kan soms ook geen kwaad ;). (+ punt)

Opmerking 6:

Bij deze wil ik zeggen dat de moderators heel erg goed hun werk doen en wanneer ze een topic dichtgooien of iets dergelijks (vind ik) dat er altijd een juiste reden achter zit. Ga zo door!

//Creegfire

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
-NMe- schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:11:
Dergelijke topics komen wel vaker voor in subfora, AFAIK. In Programming & Webscripting liep er een paar maanden geleden ook een dergelijk feedback-topic, evenals in Beveiliging & Virussen geloof ik. :)

Van tijd tot tijd is er gewoon binnen elk subforum wel even de behoefte aan feedback van de "klant". :P
Dit topic dient eigenlijk om specifieke moderator acties bespreekbaar te maken die recent zijn voorgekomen en is dus heel anders dan een generiek feedback topic :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 17:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

elevator schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:49:
[...]

Dit topic dient eigenlijk om specifieke moderator acties bespreekbaar te maken die recent zijn voorgekomen en is dus heel anders dan een generiek feedback topic :)
wellicht is daar meer behoefte aan :?

Overigens ontbreekt een [OS] tag op dit topic. (worden jullie het nou nooit zat deze toe te voegen?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• the_shadow
  • Laatst online: 07-03 10:51

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

leuk_he schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:55:
[...]

wellicht is daar meer behoefte aan :?

Overigens ontbreekt een [OS] tag op dit topic. (worden jullie het nou nooit zat deze toe te voegen?)
[9x/ME/2000/XP/2003/Vista] wordt zo lang :P

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

the_shadow schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:15:
[...]

[9x/ME/2000/XP/2003/Vista] wordt zo lang :P
[MS-ALL OS] Is kort genoeg.

ARME AOW’er

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59

Sherlock

No Shit

offtopic:
DOS is toch geen WOS?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Sherlock schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:23:
[...]

offtopic:
DOS is toch geen WOS?
Maar dat valt uiteraard niet onder WOS dan uiteraard. :)

ARME AOW’er

• momania
  • Laatst online: 23:26

momania

iPhone 30! Bam!

Ik denk dat iedereen hier wel even in de gaten moet houden dat dit topic eigenlijk niet als feedback topic bedoeld is, maar puur voor mensen die hun slotje besproken willen hebben :)

Feedback zal altijd welkom zijn, maar daar is een ander topic voor :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Blijven we wel on-topic? :)

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Even een concrete tip: kan de titel worden aangepast? Eerst dacht ik dat het een klaagtopic was van iemand die het niet eens was met een slotje, vervolgens dacht ik dat het topic was in LA, toen ik het nader ging bestuderen ging het over WOS... Dus nog een [WOS] tagje erbij is iets duidelijker ;)

Ik heb geen klachten. Nu post ik ook nauwelijks wat in WOS, maar lurk er wel heel wat. Slotjes zijn meestal terecht, vaak ook redelijk uitgebreid enz enz. Dus geen kritiek en alleen maar positief :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Motrax schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:24:
Even een concrete tip: kan de titel worden aangepast? Eerst dacht ik dat het een klaagtopic was van iemand die het niet eens was met een slotje, vervolgens dacht ik dat het topic was in LA, toen ik het nader ging bestuderen ging het over WOS... Dus nog een [WOS] tagje erbij is iets duidelijker ;)
Een WOS tagje in WOS? Vind ik persoonlijk wat overdreven :P

Ik heb de topicstart even wat uitgebreid waarmee hij hopelijk wat duidelijker is :)

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52
Creegfire schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:37:
Opmerking 3:

Ik vind dat ze soms terechte opmerkingen maken. Bijvoorbeeld wanneer iemand een topic opent over NTLDR missing (al eerder in dit topic voorgekomen) geven ze gewoon terecht antwoord dat je met een beetje zoek werk het kunt vinden. (+ punt)
mmm... is 'soms' niet wat weinig? Als je nu eens 'meestal' zette? :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:46
ik vind het wel jammer dat dit topic gister gesloten is: [rml][ Ervaringen] Windows Customization[/rml]

de reden ontgaat me nog steeds omdat er niet veel illegaals aan is volgens mij toch?
ik zag er wel wat leuks uit groeien.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DaannO schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:50:
ik vind het wel jammer dat dit topic gister gesloten is: [rml][ Ervaringen] Windows Customization[/rml]

de reden ontgaat me nog steeds omdat er niet veel illegaals aan is volgens mij toch?
ik zag er wel wat leuks uit groeien.
Het topic is dan ook niet gesloten met de reden dat het illegaal is, lees het sluitbericht daarover even door. Ik wil er best met je verder over discussieren, alleen zou ik het op prijs stellen dat je dan ingaat op dat specifieke geval. Dat is het doel van dit topic.

Mijn spoorwegfotografie

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
DaannO gaat toch ook in op dat specifieke topic? :P

• DaannO
sanfranjake schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:21:
[...]

Het topic is dan ook niet gesloten met de reden dat het illegaal is, lees het sluitbericht daarover even door. Ik wil er best met je verder over discussieren, alleen zou ik het op prijs stellen dat je dan ingaat op dat specifieke geval. Dat is het doel van dit topic.
oke:
De ervaring met grote desktop-topics in het verleden heeft uitgewezen dat deze meestal uitmonden in een opsomming van items, bijvoorbeeld: "Ik gebruik dit programma, jij ook??". Ook worden er al snel kleine simpele vraagjes gesteld in dit soort topics, waardoor het topic al snel onoverzichtelijk wordt, en offtopic raakt.
je gaat er al vanuit dat er in dit topic een soort van opsomtopic word. Ik vind dat je het topic een kans moet geven omdat ik ook we; kan zeggen van dat topic gaat dicht omdat er een kans is dat mensen gaan opsommen en etc. maar als ik dat zou doen kan je heel veel topics gelijk dicht smijten. En ik denk ook dat als je een waarschuwing erin zet dat mensen zich er gewoon aan hebben te houden. Verder lijkt het me een perfect ervaring uitwisselings topic. :)

• momania
  • Laatst online: 23:26

momania

iPhone 30! Bam!

DaannO schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:36:
En ik denk ook dat als je een waarschuwing erin zet dat mensen zich er gewoon aan hebben te houden. Verder lijkt het me een perfect ervaring uitwisselings topic. :)
Je wilt alleen niet weten hoe vaak dat al is geprobeerd ;)

Het samurize topic (ook windows customization) loopt nog steeds prima in SA volgens mij. Die zou misschien wat algemener gemaakt kunnen worden, zodat ook andere customization daar in past :)
<!---test--->

[Voor 2% gewijzigd door sanfranjake op 23-08-2005 01:31. Reden: test]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• DaannO
momania schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:53:
[...]

Je wilt alleen niet weten hoe vaak dat al is geprobeerd ;)

Het samurize topic (ook windows customization) loopt nog steeds prima in SA volgens mij. Die zou misschien wat algemener gemaakt kunnen worden, zodat ook andere customization daar in past :)
Vind ik ook een goed idee. Mijn enigste echte punt gewoon is, is dat je in iedergeval zo een topic een kans moet geven voordat je het de `kop af hakt` :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
In dit geval hebben wij in Softe Goederen Crew er even over overlegd omdat we twijfelden: de topicstart was erg netjes en in het begin zijn dat soort topics ook gewoon leuk om te volgen en te hebben :)

We hebben het topic in zoverre dus een kans gegeven dat we even zijn gaan overleggen :P Ik kan me op zich best goed voorstellen dat we over enkele tijd opnieuw zo'n topic weer eens proberen - op dit moment willen we het nog even niet omdat we anders blijven proberen :P

• DaannO
elevator schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:49:
In dit geval hebben wij in Softe Goederen Crew er even over overlegd omdat we twijfelden: de topicstart was erg netjes en in het begin zijn dat soort topics ook gewoon leuk om te volgen en te hebben :)

We hebben het topic in zoverre dus een kans gegeven dat we even zijn gaan overleggen :P Ik kan me op zich best goed voorstellen dat we over enkele tijd opnieuw zo'n topic weer eens proberen - op dit moment willen we het nog even niet omdat we anders blijven proberen :P
Oke das duidelijk. In iedergeval bedankt voor de aandacht :>

Anoniem: 20531

Op verzoek van elevator post ik het nogmaals hiero...

sanfranjake was zo lief om het onderstaande topic al op slot te gooien voordat ik op verzenden kon drukken :(.

[SP2] Installatie

Het is dus nog wel mogelijk om SP2 via de windows update site te downloaden door op 'Aangepast' te drukken. SP2 is een optionele update en geen essentiële.

Misschien handig om als nog te vermelden anders gaat iedereen die redist versie downloaden.

• DaannO
Anoniem: 20531 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:21:
Op verzoek van elevator post ik het nogmaals hiero...

sanfranjake was zo lief om het onderstaande topic al op slot te gooien voordat ik op verzenden kon drukken :(.

[SP2] Installatie

Het is dus nog wel mogelijk om SP2 via de windows update site te downloaden door op 'Aangepast' te drukken. SP2 is een optionele update en geen essentiële.

Misschien handig om als nog te vermelden anders gaat iedereen die redist versie downloaden.
Uhmz dit is om een actie van een modje vragen over te stellen. Niet om een persoonlijk computer probleem op te lossen denk ik zo?! Check de titel van deze thread :) en for that mather the TS.

[Voor 3% gewijzigd door DaannO op 27-08-2005 17:24]

Anoniem: 20531

DaannO schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:24:
[...]

Uhmz dit is om een actie van een modje vragen over te stellen. Niet om een persoonlijk computer probleem op te lossen denk ik zo?! Check de titel van deze thread :) en for that mather the TS.
Moest hem op verzoek van een mod hier posten...

[rml][ WOS] SP2 via windows update[/rml]

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik interpreteer BlackSpot's post als een opmerking dat de "sluit reden" niet volledig vind en niet juist is omdat het wl degelijk kan op de manier waarom de topicstarter het wil.

Ik zal sanfranjake even zoeken zodat Jake kan reageren :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb de opmerking van BlackSpot nog even toegevoegd. Ik ben van mening dat topicstarter door even op een paar opties te klikken het antwoord ook wel had kunnen vinden. Daarnaast is het antwoord met een paar hele voor de hand liggende zoektermen als bijvoorbeeld [search=sp2 niet windows update] zo gevonden door even de resultaten door te bladeren :)

Mijn spoorwegfotografie

Anoniem: 129940

Volgens mij sta ik inmiddels op een zwarte lijst. Altijd dat gezeur over wat je al gezocht of gedaan hebt en wat niet. Net nog is mijn vraag over een major systeemherstelprobleem afgesloten nog voor de inkt van mijn vraag droog was. Als je alles moet opschrijven wat je al geprobeeeerd hebt dan kom ik niet eens meer aan mijn nachtrust toe, Ik vind als je goed opschrijft wat je probleem is en wat je precies tegenkwam aan foutmeldingen hoop je dat iemand dat herkent en je op het juiste spoor zet. Zeker als je iets soortgelijks niet nergens kon vinden. Op Google kwam ik niet ver en ook in de topics was niets te vinden waar ik wat aan had. Het laatste waar ik mijn toevlucht naar neem is dit forum, want als het niet nodig is doe ik dat echt niet, en vanaf nu ook nooit niet meer.

De moderatoren zijn te streng. Het is als een dominee in de kerk die tegen iemand met een levensprobleem als antwoord geeft: Read the f*cking bible first en kom dan eens bij mij.

• DaannO
Anoniem: 129940 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:44:

De moderatoren zijn te streng. Het is als een dominee in de kerk die tegen iemand met een levensprobleem als antwoord geeft: Read the f*cking bible first en kom dan eens bij mij.
Dan zou ik maar is van je geloof afstappen en iets anders in je vrije tijd doen. Maar zonder regels is er volgens mij ook geen hou vast op zo een groot forum dus is het logisch dat die er zijn. In het begin is het minder maar na een tijd heb je de regels door en dan zitten ze niet meer in je nek en kan de user decent posten. En dat is bevordelijk lijkt me voor de kwaliteit van het forum. :)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 00:15
Een goed idee zou zijn dat je het gehele forum sluit voor nieuwkomers en dus alleen een forum open laat waar alle regels worden gegeven van wat je wel/niet moet doen + zorgen dat de nieuwe tweakers gaan searchen! B)
Zo sluit je een hoop problemen uit denk ik, hierbij denk ik dat 80/90% van de nieuwkomers op deze manier alles beter begrijpen en niet zomaar een topic openen over iets onbenulligs.
Als ze dat gedeelte hebben doorgelezen zouden ze pas mogen registreren, zoiets als een policy waar je het vinkje moet geven van "akkoord" en dan ook zorgen dat ze helemaal naar beneden moeten scrollen door de policy en dus daadwerkelijk ook lezen B)

• DaannO
Lennieboy83 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:55:
Een goed idee zou zijn dat je het gehele forum sluit voor nieuwkomers en dus alleen een forum open laat waar alle regels worden gegeven van wat je wel/niet moet doen + zorgen dat de nieuwe tweakers gaan searchen! B)
Zo sluit je een hoop problemen uit denk ik, hierbij denk ik dat 80/90% van de nieuwkomers op deze manier alles beter begrijpen en niet zomaar een topic openen over iets onbenulligs.
Als ze dat gedeelte hebben doorgelezen zouden ze pas mogen registreren, zoiets als een policy waar je het vinkje moet geven van "akkoord" en dan ook zorgen dat ze helemaal naar beneden moeten scrollen door de policy en dus daadwerkelijk ook lezen B)
Is denk ik een beetje ver gezocht want dan maak je got een stuk minder toegankelijk. Misschien is het wel een idee dat nieuwkomers de eerste week hun eigen subforum hebben waar ze alleen mogen posten zodat ze aan leren hoe het moet etc etc. Ik denk dat dat de meest effectieve manier is.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 15:56

pasta

Ondertitel

Volgens mij sta ik inmiddels op een zwarte lijst. Altijd dat gezeur over wat je al gezocht of gedaan hebt en wat niet. Net nog is mijn vraag over een major systeemherstelprobleem afgesloten nog voor de inkt van mijn vraag droog was. Als je alles moet opschrijven wat je al geprobeeeerd hebt dan kom ik niet eens meer aan mijn nachtrust toe, Ik vind als je goed opschrijft wat je probleem is en wat je precies tegenkwam aan foutmeldingen hoop je dat iemand dat herkent en je op het juiste spoor zet. Zeker als je iets soortgelijks niet nergens kon vinden. Op Google kwam ik niet ver en ook in de topics was niets te vinden waar ik wat aan had. Het laatste waar ik mijn toevlucht naar neem is dit forum, want als het niet nodig is doe ik dat echt niet, en vanaf nu ook nooit niet meer.

Draai het eens om. ;)

Je topic was open gebleven, users kwamen met allemaal suggesties die je allang geprobeerd had, google resultaten die je allang gelezen had, etc. Zou je je daar niet minstens zo erg aan ergeren? Dan krijg je volgens mij de indruk dat GoT voor jou geen extra te bieden heeft. Alle suggesties die gegeven worden heb je namelijk al uitgeprobeerd. ;)

Signature

• DaannO
Wat denk ik ook wel als problematisch gezien kan worden is dat users de eerste poos alleen mawar voor hun zelf komen. Als je hier naar kijkt: http://gathering.tweakers...find/poster/129940/topics dan ben ik van mening dat hij 3miljoen vragen heeft waar hij antwoord op wil hebben maar geen oog heeft om andere te helpen of nauwelijks. Vandaar dat zegmaar een gedragsregel voor nieuwe users maybe niet zo gek is, toch?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:53
mag ik rolandbn aanraden het op fok eens te proberen? daar zijn ze minder streng
maar zoals ik in een van je topics heb gelezen kun jij uitstekende topictitles maken, zelfs zo goed dat als je op de woorden uit je topictitel gaat zoeken, dat je dan bijna gelijk het antwoord op je vraag krijgt
vergeet niet dat je met even zoeken op GoT vaak sneller een antwoord hebt dan een heel topic hier te lopen typen hier, dus eigenlijk ben je dan nog sneller ook

PSN: djmurcielago

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Altijd dat gezeur over wat je al gezocht of gedaan hebt en wat niet.
Maar zou je je niet eens moeten afvragen dat als je "altijd dat gezeur" hoort, dat je er misschien wat van aan moet trekken? :)
Als je alles moet opschrijven wat je al geprobeeeerd hebt dan kom ik niet eens meer aan mijn nachtrust toe
Dat lijkt me sterk ;)

Het is in ieder geval wel zo dat wij op GoT een en ander aan regels hebben en dat jij je daar niet aan houd ;)
Op Google kwam ik niet ver en ook in de topics was niets te vinden waar ik wat aan had
Maar waarom vertel je dan in je topic start niet gewoon even waar je op gezocht had en wat je tegen kwam? Dat soort zaken (en het tonen dat je moeite wilt doen door bv. een topic titel te kiezen die voldoet aan onze policy) kan al het hele verschil maken tussen een topic dat open blijft of een die dicht gaat :)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2021

JHS

Splitting the thaum.

rolandbn: Waarom moeten "wij" de moeite doen allemaal dingen te suggereren die jij al gedaan hebt, en jij niet even de moeite nemen te vertellen wat er allemaal niet werkte? :) . Bovendien zijn, zoals pasta zij, de antwoorden en suggesties die jij krijgt dan ook een stuk nuttiger :) .

DM!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 14:22

PcDealer

HP ftw \o/

Bedoel je misschien [rml]yaris in "[ XP] Ntldr is de ene keer er wel andere ..."[/rml] :?

LinkedIn WoT Cash Converter

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik had inmiddels Anoniem: 129940 in "Oneens met een actie van een moderator?" al per mail beantwoord, dat me eerder heeft bereikt dan dit topic, in verband met drukte. Toch wil ik nog eens benadrukken dat het erg belangrijk is om zoveel mogelijk relevante informatie te geven, zoals hierboven ook al diverse malen gezegd is. Ik kan helemaal niks aan pogingen om het zelf op te lossen in het bericht terugvinden.

Je geeft erin aan enigzins gehaast te zijn met het vinden van een oplossing, terwijl je hier toch al lang genoeg meeloopt om te kunnen weten dat we elkaar hier vrijblijvend helpen, en je met een dergelijke melding een reactie eerder zal remmen dan bespoedigen, zeker als je geen info plaatst over de al ondernomen acties. Om het voor iedereen interessant te houden hebben we regels opgesteld, zodat iedereen van geinteresseerd hobbyist tot it-professional GoT een prettige plek vinden om te discussieren en hun kennis met anderen te delen.
Als dit bericht verwijderd zou zijn, zouden jij (en ik ook overigens) het ook niet meer kunnen zien :P

Mijn spoorwegfotografie

• PcDealer
  • Laatst online: 23-03 14:22

PcDealer

HP ftw \o/

sanfranjake schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 02:54:

[...]

Als dit bericht verwijderd zou zijn, zouden jij (en ik ook overigens) het ook niet meer kunnen zien :P
Misschien is ie hem gewoon kwijt? Vandaar mijn antwoord :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

@ eenveekaa:

Wat dacht je ervan om dit topic een Ervaringen topic van te maken voor systeembeheerders en educatieve software problemen? Zeker ten aanzien van hoe je de leerlingen aanpakt :>)

Wil je ook eventueel een titelchange?
Dit kan je melden middels http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

Ik heb het er op irc even over gehad met sanfranjake :* Misschien dat elevator en wilhelmstroker ook hier wat over willen zeggen.
Join anders irc.tweakers.net #wos

Dit is dus geen topic over systeembeheerders en hun user problemen wat in de Stuffis Generalis loopt

[Voor 15% gewijzigd door aReaRe op 31-08-2005 17:37]

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390
gambieter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51 Stelletje idioten zijn bezig met de dekstoelen van de Titanic te reorganiseren terwijl het schip zinkt.

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Bovenstaande reactie even afgesplitst van [rml][ 2000] Uitrol nieuwe omgeving -> MSI of Image?[/rml] :)

Over de inhoud - persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van centrale topics eigenlijk :)

Anoniem: 120725

elevator schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:02:
Bovenstaande reactie even afgesplitst van [rml][ 2000] Uitrol nieuwe omgeving -> MSI of Image?[/rml] :)

Over de inhoud - persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van centrale topics eigenlijk :)
eens met Ele. Bovendien, hoeveel systeembeheerders bij scholen lopen er rond in WOS? Lijkt me een vrij beperkte groep en dus zie ik de toegevoegde waarde niet helemaal :)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

@ wilhelm en ele:

als je ziet wat er voor soort software in de basisschool (ook middelbaar) er gebruikt word, is het soms droevenis..

Zeker als je in een domain situatie draait en de onmogelijkheden die de software soms opleveren. Het heeft meer te maken met de ahum "programma technische mogelijkheden" van die educatieve software uitgevers.

Ik noem even:
• programma kan alleen draaien op windows 98 (zelfs dat word soms niet ondersteund)
• FAT32 only
• Programma's die wel vanaf het netwerk kunnen draaien, maar de server zelf qua belasting richting 100% gaan.
• Ervaringen uitwisselen tussen de beheerders over hoe het beste mogelijk een programman te gebruiken zonder dat het ten koste gaat van de security.

Op dit moment is het qua educatieve software voor het kleine taalgebied Nederlands (ik vergeet Vlaanderen niet) een warboel.
Van een educatieve sotware helpdesk uit Almelo (sommige zullen dat nummer herkennen)
"in het land der blinden is eenoog koning" wij zijn de koning en als je het niet bevalt :w met die software.
Er is geen alternatief, dus je gaat proberen. Misschien dat dit iets leuks kan opleveren voor WOS.
wilhelmstroker
Bovendien, hoeveel systeembeheerders bij scholen lopen er rond in WOS? Lijkt me een vrij beperkte groep en dus zie ik de toegevoegde waarde niet helemaal :)
Meer dan je denkt :)
/me riemer er 1 van :) Niet permanent oke, maar bij troubles ben ik er :)

[Voor 12% gewijzigd door aReaRe op 31-08-2005 19:58]

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390
gambieter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51 Stelletje idioten zijn bezig met de dekstoelen van de Titanic te reorganiseren terwijl het schip zinkt.

Ik kan me helemaal vinden in de problemen die je met die software hebt en de moeilijkheden die je ondervindt om het allemaal aan de gang te krijgen :) Alleen zie ik het nut en de toegevoegde waarde van een centraal topic alleen voor `schoolsysteembeheerders' niet echt omdat het in mijn ogen toch nét iets te specialistisch is.

• DaannO
Ik vind ook als je een speciaal schoolsysteembeheertopic maakt dat dan het einde zoek is wat dan kan je net zo goed voor bijv gsm een apart topic maken etc etc. Dan zou GOT niet meer overzichtelijk worden en dan weten nieuwe users niet eens waar ze het moeten posten etc etc. Ik zie meer na delen dan boor delen dacht ik zo.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Anoniem: 120725 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:26:
Ik kan me helemaal vinden in de problemen die je met die software hebt en de moeilijkheden die je ondervindt om het allemaal aan de gang te krijgen :) Alleen zie ik het nut en de toegevoegde waarde van een centraal topic alleen voor `schoolsysteembeheerders' niet echt omdat het in mijn ogen toch nét iets te specialistisch is.
Ervaringen delen, maar als het te specialistisch waar dan wel (ver)plaatsen ??

Op 1 van de fora's speciaal voor scholen (kennisnet en diverse andere) :?

[overdrijfmodus]Kan je eerst daar gaan uitleggen wat een een floppy, domain is, als er al een antwoord komt na een eeuw.
[/overdrijfmodus]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik sluit me aan bij elevator en wilhelmstroker. Het aanbod lijkt te klein te zijn, en de overzichtelijkheid zal al snel uit het zicht raken... Dat lijkt me niet ten voordeel te komen aan iemand die net iets over dat ene programma zoekt. Dan kan je dus hele topics door gaan spitten.....

Mijn spoorwegfotografie

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Oke. Ik wilde hier een discussie over, en jullie standpunt is duidelijk _o_

/me riemer legt zich erbij neer. Maar het huidige topic blijft gewoon open ( zie [rml][ 2000] Uitrol nieuwe omgeving -> MSI of Image?[/rml] ) :?

offtopic:
elevator, sanfranjake en wilhelmstroker _o_

[Voor 12% gewijzigd door aReaRe op 01-09-2005 09:19]

Riemer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:18:

/me riemer legt zich erbij neer. Maar het huidige topic blijft gewoon open ( zie [rml][ 2000] Uitrol nieuwe omgeving -> MSI of Image?[/rml] ) :?
ik zie geen reden om hem te sluiten :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Eens met wilhelmstroker in dit geval :)

Mijn spoorwegfotografie

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, aangezien ze er in lieve adjes geen genoegen mee namen:
Ik wil hierbij mijn ongenoegen uiten over de moderaties zoals gedaan in het volgende topic:

[MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen

Ik heb hier tot twee keer toe een vraag gesteld, die zonder pardon verwijderd werd. Terwijl het vragen waren waar ik weldegelijk uitgebreid naar gezocht heb, en waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden. Deze vragen (weet ze helaas niet meer...) hadden betrekking op MCE, en waren in mijn ogen de moeite niet om een nieuw topic voor te openen. Deze zou namelijk meteen (terecht!) gesloten worden. Daarom heb ik deze kleine vragen dus in het betreffende topic gesteld.

Het is in mijn ogen namelijk, helemaal gezien de titel (help anderen!), een topic om juist kleine dingetjes de wereld uit te helpen. En dat gebeurt mijns inziens niet door alleen het plaatsen van specs, en het verwijderen van alle andere relevante vragen/opmerkingen.

Daarbij... Wordt er gisteren ook een vraag gesteld, die dan weer niet wordt verwijderd...

Mijn suggesties: Óf maak er een "MCE Specs opsomtopic" van, dus zonder het help anderen, wat dus klaarblijkelijk niet mogelijk is, óf laat mensen gewoon relevante vragen waarnaar ze gezocht hebben stellen.

• Han
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:30:
edit: Zat ook te twijfelen of het hier thuishoort... Tis een combinatie met onvrede met een mod, en een verzoek tot een wat toleranter topic... Dus vandaar hier...
Dacht trouwens ook dat het genoemde topic een gesloten sticky was... Excuus...
Op zich een punt van waarheid. Vooral als je nieuw bent (hetgeen dit topic voor bedoeld is) zal je niet snel in dit topic terecht komen. Kan dit topic geen reguliere topic status krijgen met bijvoorbeeld een topicstart van 2007 zodat dit topic bovenin blijft staan?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• pasta

pasta

Ondertitel

Terwijl het vragen waren waar ik weldegelijk uitgebreid naar gezocht heb, en waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden. Deze vragen (weet ze helaas niet meer...) hadden betrekking op MCE, en waren in mijn ogen de moeite niet om een nieuw topic voor te openen. Deze zou namelijk meteen (terecht!) gesloten worden.
Als je ook in je TS die inzet laat blijken lijkt me niet dat ze het topic gaan sluiten to be honest.

Het 'help anderen' slaat op het ontdekken van verbanden tussen de werkende configuraties, bijv. hardware variaties die met elkaar werken. :)

Signature

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, zeg nou zelf... Als ik met de vraag aankom of je de indeling van het beeldscherm ook kan aanpassen, zoals één van mijn vragen was, wordt dat niet het meest interessante topic...

• Han
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:42:
Goed, zeg nou zelf... Als ik met de vraag aankom of je de indeling van het beeldscherm ook kan aanpassen, zoals één van mijn vragen was, wordt dat niet het meest interessante topic...
Een topic hoeft ook niet over te lopen van interessantheid. Je hebt een vraag, hebt gezocht, niet gevonden, dus open je een topic in WOS. Je krijgt waarschijnlijk een oplossing, jij blij. Maar ook diegene die straks met de zelfde vraag zit en jouw topic vindt via de search. Iets wat niet was gebeurt als de oplossing in een groot topic staat waarin eigelijk geen antwoorden op probleemvragen horen te staan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• wowi
  • Laatst online: 18-03 19:40
Toch vind ik ook dat de topics te snel gesloten worden
zeer recent nog een topic geopend of iemand ook nog een goed bedrijf wist waar ik electronica onderdelen kon bestellen, ik had zelf al verschillende ondernemingen gebeld maar niemand had het onderdeel, ik deed in mij post ook een oproep of iemand dat soms nog had, dit mocht niet dus want het was geen vraag en aanbod, maar ja hoe moet je dan aan je onderdelen komen???
Via google was ik alleen terecht gekomen op een aantal usa sites en in china, maar daar kun je ze alleen per 100 bestellen.
Voeding opgeblazen, 3,3 volt lijn eruit.
Dit topic dus.
Ik had zelf al veel uitgezocht had de datasheet en al al van het onderdeel.
en het was netjes gepost volgens mij. Het onderdeel is niet goed verkrijgbaar dus.
En ik had zelf de voeding al doorgemeten, en daar zit verder geen storing in zo te zien, en ook geen verbrande onderdelen.
Het onderdeel werkte nog wel maar gaf maar 1 volt meer.
terwijl de aansturing nog wel 10.8 volt en 5 volt was.
We zitten hier toch op tweakers net?????????????
Tweakers helpen elkaar toch ???????????? 8)7 8)7
8)7

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Han schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:36:
Op zich een punt van waarheid. Vooral als je nieuw bent (hetgeen dit topic voor bedoeld is) zal je niet snel in dit topic terecht komen. Kan dit topic geen reguliere topic status krijgen met bijvoorbeeld een topicstart van 2007 zodat dit topic bovenin blijft staan?
Helaas niet voor zover ik weet - er is wel een aparte topicstatus aangevraagd maar dat duurt nog even geloof ik :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
wowi schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:50:
Toch vind ik ook dat de topics te snel gesloten worden
zeer recent nog een topic geopend of iemand ook nog een goed bedrijf wist waar ik electronica onderdelen kon bestellen, ik had zelf al verschillende ondernemingen gebeld maar niemand had het onderdeel,
Ik gok zomaar dat dat topic niets met Windows Operating Systems te maken had? Dit topic gaat specifiek over Windows Operating Systems en we kunnen dus niet zo veel met topics in andere subfora :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

wowi schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:50:
[...]

Voeding opgeblazen, 3,3 volt lijn eruit.

[...]

We zitten hier toch op tweakers net?????????????
Tweakers helpen elkaar toch ???????????? 8)7 8)7
8)7
Dit topic gaat specifiek over topics in Windows Operating Systems; feedback over topics in andere subfora kun je beter mailen naar de sluitende moderator :)
edit:
ele :w

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:34:
Ik wil hierbij mijn ongenoegen uiten over de moderaties zoals gedaan in het volgende topic:

[MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen

Ik heb hier tot twee keer toe een vraag gesteld, die zonder pardon verwijderd werd.
Zoals je kan lezen zowel in de topicstart als in de topic waarschuwing is het inderdaad zo dat offtopic reacties niet zullen blijven staan in dat topic - feitelijk is het zo dat al had je de topicstart van het jaar gemaakt, dan nog was die offtopic geweest en verwijderd uit dat topic :)
Het is in mijn ogen namelijk, helemaal gezien de titel (help anderen!), een topic om juist kleine dingetjes de wereld uit te helpen. En dat gebeurt mijns inziens niet door alleen het plaatsen van specs, en het verwijderen van alle andere relevante vragen/opmerkingen.
Mjah - er zijn twee grote MCE topics in Windows Operating Systems, eentje is deze specifieke waar mensen hun hardware configuratie die goed samen werkt met MCE kunnen posten, en eentje waarin tips en trucks kunnen worden uitgewisseld.

Topics waar mensen 'snel' een vraag in kunnen stellen zijn niet toegestaan in Windows Operating Systems tenzij er expliciet toestemming is vanuit de moderators - de redenen hiervoor zijn voornamelijk terug te vinden in de geschiedenis die ons keer op keer leert dat dat soort topics meestal erg slecht werken. Het niveau van dat soort topics is vaak erg laag, er is niets in terug te vinden en meer dan een keer is er een sfeer tussen de gebruikers onderling in zo'n topic die ook niet 'leuk' te noemen is :)
Mijn suggesties: Óf maak er een "MCE Specs opsomtopic" van, dus zonder het help anderen, wat dus klaarblijkelijk niet mogelijk is, óf laat mensen gewoon relevante vragen waarnaar ze gezocht hebben stellen.
Die topic titel bestaat nu al een half jaar ofzo - door het posten van je eigen configuratie help je ook anderen :)

• pasta

pasta

Ondertitel

Die topic titel bestaat nu al een half jaar ofzo - door het posten van je eigen configuratie help je ook anderen :)
Inderdaad, en dat wordt tevens genoemd in de TS van dat draadje:
Misschien kunnen we dan een patroon ontdekken, in welke configuraties wel of niet werken, en zo anderen helpen.
;)

Signature

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In het configuratietopic en het tips en trucs topic kun je beiden geen vragen stellen... Dus wat dat betreft ben je daar ook niet zo snel mee geholpen...
@pasta... Niet alle MCE vragen gaan over het functioneren van hardware...

• pasta

pasta

Ondertitel

Dat zeg ik ook niet, voor het grote topic waar jij je vraag in stelde gaat het echter wel over hardware-configuraties die wel of niet werken in combinatie met MCE. Losse software vragen over MCE, waarin je wat laat zien aan eigen inzet blijven gewoon open. :)

Signature

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, ik geef het op... Enige dat ik dan nog wil weten is waarom de vragen die nu wel in het topic staan mogen blijven staan...?

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Het gaat ons er niet om dat je het opgeeft, het gaat erom dat je begrijpt waarom je reacties verwijderd zijn :)

Om antwoord te geven op je vraag - op dit moment staat er concreet 1 (recente) vraag in die direct relateerd aan de hardware specificaties, die verwijderen zou voorbij gaan aan het doel :)

Anoniem: 88711

Sorrie maar ik wil toch dit nog een keer onder de aandacht brengen
Riemer schreef over het centraliseren van de problematiek rondom software en schoolnetwerken.
Wellicht hebben de moderatoren zich afgevraagd of zij hierbij zelf geen belang hebben?, ik denk het namelijk wel.
Er is geen centraal meldpunt voor problemen op schoolnetwerken.
Te weinig mensen houden zich bezig met het oplossen van softwareproblemen binnen schoolnetwerken.
De fouten en problemen zijn vaak complex en alleen te achterhalen met begeleiding van een expert.
Niet alle scholen hebben geld om dure bedrijfsoplossingen zoals een onderhoudscontract te betalen en zijn daardoor aangewezen op fora als deze.
De basis van veel kennis begint op school en in deze tijd ook door het werken met een computer.

Waarschijnlijk kan ik nog een waslijst met zaken opnoemen.
Door centralisatie krijgen problemen meer kans om te worden opgelost.
Juist doordat je een ingang creeert voor alleen scholen kun je de moeilijke vragen buiten de gewone fora houden! Er word dan gereageerd door moderators die vakundig en terzake zijn( er zijn veel arme scholen en de weg naar een door jullie opgezet fora vinden zei vanzelf "if you build it they will come")
Makers van software kunnen deelnemen aan de fora zodat je uieindelijk een heel nieuwe manier van probleemoplossing krijgt.
Als moderator van Got zou je trots mogen zijn dat je hieraan mag meewerken het is namelijk ook goed voor je kinderen en je kleinkinderen.

Oh ja ik vind jullie argumenten om het niet te doen een beetje flauw hoor. Er zouden zich stageres en andere bollebozen mee kunnen bezighouden die kennis van zaken hebben en het natuurlijk ook willen doen!
Sorrie dat ik het nog een keer kick maar dit is echt belangrijk en ik probeer jullie de ernst ervan in te laten zien, zonder centralisatie blijft het voor een deel een klerebende op veel scholen

• Han
  • Niet online
Anoniem: 88711 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:40:
Sorrie maar ik wil toch dit nog een keer onder de aandacht brengen
Riemer schreef over het centraliseren van de problematiek rondom software en schoolnetwerken.
Wellicht hebben de moderatoren zich afgevraagd of zij hierbij zelf geen belang hebben?, ik denk het namelijk wel.
Dit heb ik even gemist.. waar staat het betoog van Riemer? :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sorrie dat ik het nog een keer kick maar dit is echt belangrijk en ik probeer jullie de ernst ervan in te laten zien, zonder centralisatie blijft het voor een deel een klerebende op veel scholen
*uche*

Het lijkt me niet de taak van Tweakers.net om als helpdesk/centraal meldpunt te fungeren voor Schoolsysteembeheerders eerlijk gezegd.

heel bot gezegd:
Als je als beheerder van een schoolnetwerk ook niet in SA/WOS/PNS aan je trekken kan komen (waar m.i. genoeg vakkundige kennis aanwezig is, zeker de laatste twee) betwijfel ik of je dat ergens anders nog wel kan.
Han schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:44:
[...]
Dit heb ik even gemist.. waar staat het betoog van Riemer? :)
Riemer in "Oneens met een actie van een moderator?"
:)

[Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 13-09-2005 22:36]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Anoniem: 88711

Ben wel met je eens dat het de taak niet is van tweakers.
Echter waarom zou je de mogelijkheid niet voor creeren?
Je zou een hoop blije gezichten krijgen.
En ook op scholen moet getweaked worden of niet dan!?
En aangezien de problematiek zeer specifiek is,
waarom dan geen eigen entry maken?
Ik zie het probleem niet zo!

• Han
  • Niet online
BackSlash32 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:26:
Het lijkt me niet de taak van Tweakers.net om als helpdesk/centraal meldpunt te fungeren voor Schoolsysteembeheerders eerlijk gezegd.
Sterker nog, GoT heeft jaren moeten vechten tegen het imago 'helpdesk fora'. Zoiets zal afbreuk doen aan het niveau en doel van GoT.
heel bot gezegd:
Als je als beheerder van een schoolnetwerk ook niet in SA/WOS/PNS aan je trekken kan komen (waar m.i. genoeg vakkundige kennis aanwezig is, zeker de laatste twee) betwijfel ik of je dat ergens anders nog wel kan.
Spijker op z'n kop. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik reageer normaliter expres niet in dit topic omdat mensen altijd nog moeten kunnen "escaleren" als men er niet onderling uit komt met de mods, maar in dit geval lijkt me dat niet aan de orde omdat het over het beleid gaat en niet een specifieke actie dus reageer ik even. Als user die graag in Softe Goederen komt, niet als admin.

Ook ik zie eigenlijk geen noodzaak tot een status-aparte voor schoolnetwerken.

Ik splist even de suggesties van Riemer en die van machje:

Specifieke vragen / discussies volgens de "eisen" van het forum in WOS/SA/PNS kunnen natuurlijk al prima. Riemer heeft goede punten over dat de situatie op een school soms anders is dan in een bedrijf maar dat past als randvoorwaarden prima in een topicstart van een specifiek probleem. Een grote hoop van vragen is erg onoverzichtelijk en nodigt al snel uit tot "snelle vraagjes ff tussendoor". Dan staan er opeens vragen over MS-Word tussendoor omdat het toevallig over het uitprinten van een tentamen gaat en dat is verschrikkelijk voor het overzicht en de terugvindbaarheid. Dus eigenlijk dezelfde argumenten als bij de meeste andere "grote" topics.

Hoe dan ook zou ik het juist zonde vinden als je je vraag beperkt tot enkel de geinteresseerden in het onderwijs, anderen kunnen - bij een uitleg van de randvoorwaarden - prima meedenken lijkt me.

Een topic zoals Riemer dat noemt over het inrichten van een schoolnetwerk en de afwegingen die daar bij komen kijken vwb. beveiliging, gebrujikersgemak, applicatiekeuzes, ondersteuning en vereisten rondom OS / filesysteem / netwerktopologie / etc. lijkt mij bij een interessante topicstart prima te doen (let op: ik reageer hier als user en niet als admin, dit is aan de WOS mods!) Maar een Groot Topic Over Alles Waar Een Schooladmin Mee Te Maken Krijgt: nee.

Of gaat het om een algemeen non- of semi-tech discussietopic van ervaringen van schoolnetwerkbeheerders en rants over de schooljeugd van tegenwoordig? In dat geval is het meer SG dan WOS (of SA of PNS) :P
Er is geen centraal meldpunt voor problemen op schoolnetwerken.
Nee dat werkt dan ook helemaal niet.
Juist doordat je een ingang creeert voor alleen scholen kun je de moeilijke vragen buiten de gewone fora houden!
Zie boven: waarom de moeilijkere vragen buiten de gewone fora houden? Ten eerste leren anderen er dan niets van voor hun situatie en ten tweede kunnen anderendan niet meedenken.
Ik zou dan bijna zeggen: start een http://gathering.schoolsysadmin.net
Er word dan gereageerd door moderators die vakundig en terzake zijn( er zijn veel arme scholen en de weg naar een door jullie opgezet fora vinden zei vanzelf "if you build it they will come")
Moeten de moderators gaan antwoorden? Het hele idee van een forum is dat de bezoekers juist onderling discussieren en elkaar helpen. Als je verwacht dat er alleen mensen bij komen die alleen maar simpele vragen stellen en niet meedenken zie ik er al helemaal geen brood in. De moderators zijn er om te modden. (En discussieren/denken daarnaast graag mee als user-met-toevallig-een-kleurtje).

En if you build it...: waarom zit dan niet iedereen al op usenet te praten over de problematiek? En hoeveel mensen zijn er geen lid van de vele gratis nieuwsbrieven over allerhande onderwerpen?

Ik zie het voor GoT andersom, als er serieus veel topics rondom problematiek specifiek voor scholen komt, kunnen we overwegen een los forum te maken net zoals al af en toe al is gebeurd. (Maar Riemer had het niet over een forum maar een topic). Een "if you build it"...filosofie zou hier hebben geleid tot duizenden kleine subforums waar nooit iemand komt. (Vergelijk het met beginnende forums die meteen de hele subforumindeling van GoT eeuhm "lenen". Dat werkt normaliter ook niet).
Makers van software kunnen deelnemen aan de fora zodat je uieindelijk een heel nieuwe manier van probleemoplossing krijgt.
Kan nu toch ook al? Maar toch zie ik niet veel MS, Google, Sun, HP, Dell medewerkers posten. (Ja ze zijn er wel maar niet zomaar omdat hun producten worden besproken).
Als moderator van Got zou je trots mogen zijn dat je hieraan mag meewerken het is namelijk ook goed voor je kinderen en je kleinkinderen.
Pas op: dan ook voor vrijwilligersorganisaties, goede doelen, milieuverenigingen, medisch en ander wetenschappelijk onderzoeken, sportverenigingen, etc? Die hebben allen specifieke problemen en ook bij dat soort organisaties zou "men" een goed gevoel krijgen door ze te helpen.

Hoe dan ook is het ook in dat geval juist zaak om topics te openen die "GoT-waardig" zijn. Ik ben er meer trots op dat een sysadmin op een school het (samen met ons) zelf doet zodat hij het een volgende keer nog beter kan inrichten en niet simpelweg antwoord heeft op een vraag. Om spreekwoorden te misbruiken: "Give a man a fish..."
Disclaimer, hier doel ik natuurlijk niet op mensen als Riemer die al lang op GoT rondlopen :P
Oh ja ik vind jullie argumenten om het niet te doen een beetje flauw hoor. Er zouden zich stageres en andere bollebozen mee kunnen bezighouden die kennis van zaken hebben en het natuurlijk ook willen doen!
Of stagiaires nu zulke bollebozen zijn laat ik even in het midden, maar die kunnen nu toch ook komen om mee te denken? Waarom denk je dat er mensen op af komen die kunnen en willen meedenken? <-- het klinkt arrogant maar het zou me verbazen als er veel zijn die GoT niet al kennen.
Hoe zie je dat anders worden enkel omdat mensen kunnen discussieren?

Hoe dan ook is iets als kennisnet.nl meer toegespitst op het onderwijs en een onderwijs-specifiek discussieforum is daar beter vindbaar: schrijf hun anders eens aan :Y)

Samenvattend lees ik het volgende:
- je wilt een apart lager onderwijs-forum
- waar "like magic" alle mensen komen die specifiek daar ervaring en interesse hebben
- wilt ook de kennis van andere GoTters gebruiken (?)
- maar wilt niet de eisen die tot dit forum leiden

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Anoniem: 88711 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:42:
Ben wel met je eens dat het de taak niet is van tweakers.
Echter waarom zou je de mogelijkheid niet voor creeren?
Je zou een hoop blije gezichten krijgen.
En ook op scholen moet getweaked worden of niet dan!?
En aangezien de problematiek zeer specifiek is,
waarom dan geen eigen entry maken?
Ik zie het probleem niet zo!
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'een eigen entry' - als je het hier hebt over een groot topic dan is denk ik de reden in de voorgaande replies al redelijk goed uitgelegd. De jarenlange ervaring en daarbij de hele recente pogingen die we af en toe doen op GoT leert ons dat grote topics niet werken - toch zeker niet naar een manier waarop we het in Windows Operating Systems graag willen :)

Ik snap dat een groot topic soms gemakkelijker kan zijn om even snel in te posten, ik snap ook dat een topic starten met de regels die wij hebben soms een hele opgave lijkt, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat juist die voorwaarden er deels voor zorgen dat Windows Operating Systems een plek is waar veel groepen en niveaus van gebruikers bij elkaar kunnen komen en van elkaar kunnen leren :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

F_J_K schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:09:
Ik zou dan bijna zeggen: start een http://gathering.schoolsysadmin.net
[...]

Hoe dan ook is iets als kennisnet.nl meer toegespitst op het onderwijs en een onderwijs-specifiek discussieforum is daar beter vindbaar: schrijf hun anders eens aan :Y)
offtopic:
Dat schijnt er dus te zijn maar blijkbaar heeft dat niet het gewenste nivo/resultaat.
Het lijkt mij dat je je dan moet afvragen of het verstandig is vervolgens op een compleet ongerelateerd forum je ongenoegen hierover te spuien, steek liever je energie in het optrekken van dat forum.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
We (de WOS moderators :P ) gebruiken dit topic maar even om jullie (vaste WOS bezoeker :P ) meningen te peilen over iets wat we in deze tijd van het jaar weer wat meer terug zien komen:

Het omzeilen van 'restricties' op de werkplek (op school, publieke ruimtes of op het werk), je moet hierbij bijvoorbeeld denken aan het zetten van een wallpaper, veranderen van de resolutie en toegang krijgen tot internet terwijl je dat niet zou mogen hebben :)

In Windows Operating Systems komt dit probleem duidelijk samen vanwege de mix aan verschillende soorten "Tweakers" die in Windows Operating Systems rondlopen, 'handige hobbyist' en 'de systeembeheerder' zijn in WOS samen aanwezig en stellen dus ook vragen die ze van elkaar soms liever niet zullen zien :)

Op dit moment is het standpunt in Windows Operating Systems altijd geweest dat we niet willen dat er gesproken wordt over het omzeilen van deze specifieke beveiligingen, maar kijkende naar bijvoorbeeld dit topic is er een behoorlijke tweeslachtigheid wat dit betreft onder de WOS bezoekers :)

De vraag is dus naar jullie - wat vinden jullie? Moeten we dit soort zaken bespreekbaar maken of juist handhaven zoals het nu is? Als we het moeten toelaten, waarom moeten we het dan toelaten? En zo niet, waarom dan niet? :)

Zelf hebben we hier ook wel ideeen over, maar graag nemen we jullie meningen hierover mee om eventueel tot een nieuw standpunt te komen :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ben niet zo'n vaste bezoeker... Maar ik vind eigenlijk dat dit zo moet blijven... Dalijk zit heel "systeembeherend" nederland overspannen thuis omdat iedereen elke beveiliging, die vast met goede redenen geinstalleerd zijn, omzeild worden, met wat hulp van GoT...

• Anoniem: 146043
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zoveel mensen, zoveel tegenstrijdigheden. Het lijkt mij wijs om in zo'n topic een berichtje te plaatsen met concrete vragen.

Vragen die mislopen zijn vaak vragen over policies, product activation, kopie maken van. Alles kan wijzen op illegaal gebruik, maar voor hetzelfde geld is het inderdaad een vraag die in de verste verte niets met illegaliteit te maken heeft. Zo'n vraag kan oop grijs zijn (schemergebied, gedooggebied).

Dus een moderator kan mensen erop wijzen en aanroepen zich niet met illegale zaken bezig te houden en in zo'n soort topic expleciet te melden dat het om legale software gaat. De verantwoording van liegen (zeggen dat iets legaal is terwijl dat niet zo is) is denk ik op de verantwoording van die persoon zelf (misbruik forum?). Aan de moderater de taak om zo'n persoon tijdig te vinden.

Correct me if I'm wrong

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik zou het niet toelaten, en zal het proberen goed te onderbouwen :)

• Allereerst is het moeilijk om een grens te trekken wat nog mag. Mag je vragen hoe je je bureaublad aanpast, mag je vragen hoe je internet krijgt, mag je vragen hoe je de firewall poort openkrijgt? (Met de nodige LA-topics van "waarom hij wel, en ik niet")
• Als tweede is het vaak moeilijk te zien de gevolgen/intenties zijn van een actie. Zoals het topic dat ele aangeeft. De topicstarter zegt dat hij de resolutie wil veranderen wat op zich onschuldig is. Maar ten eerste kan je niet zien of de topicstarter misschien meer van plan is dan hij zegt, en ten tweede kan het zijn dat de gevolgen met betrekking tot de beveiliging van het systeem gevaarlijker is, ook al is het doel zelf onschuldig. Er kan dan meer uitgeschakelt/omzeilt worden dan de bedoeling.
• Verder kan het heel duidelijk zijn dat een topicstarter niets meer wilt en zal doen dan zijn bureaublad aanpassen, maar dat betekend niet dat een andere gebruiker die wel wat kwaads in de zin heeft hetzelfde topic kan gebruiken om zijn pc open te breken.
• Als laatste heb je de kans dat GoT dalijk een soort van reputatie krijgt dat je hier dingen kan vinden om je dichtgetimmerde PC open te breken, en zal GoT misschien geweerd gaan worden door systeembeheerders, omdat hier open en bloot staat hoe je het spul open moet breken en/of omzeilen.

Je weet gewoonweg niet wat de intenties van de personen zijn, en je kan niet altijd de gevolgen inzien van het omzeilen van de beveiliging/policy, wat dan ook, en daarnaast: de PC's zijn niet voor niets dichtgetimmerd :)

En als het dan toch ingevoerd word, zou ik er heel streng op modden. Zorgen dus dat als iemand vraagt om zijn bureaublad te wijzigen, er geen methode gepost word om echt alle policy's op dat systeem te omzeilen of iets dergelijks ;)

Voor zover mijn 2 eurocenten :P

[Voor 5% gewijzigd door Morax op 21-09-2005 10:24]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heel simplistisch gesteld:
Als Systeembeheer policies gebruikt om bepaalde items uit te schakelen of te blokkeren, is dat heel vaak een bedrijfsrichtlijn die ook schriftelijk vastgesteld is.
Overtreden daarvan kan ook andere consequenties hebben.

Zelfde voor scholen, je zit niet op school om PCs overhoop te halen maar om er je schoolopleiding te doen.
Ik heb nog niet één middelbare school gezien waar UT, CoD, MSN of PCs overhoop halen in het leerpakket staat.

[Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2005 11:11]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 15:49
Die policies zijn er niet voor niets.
Er is een duidelijke scheiding tussen een policy maken, en het breken hiervan.

Als een systeembeheerder komt, met een bepaalde policy vraag, en of deze ook nog te omzeilen is, zit hij naar mijn idee, op de goede plek. Deze wil het dan namelijk gebruiken, om de boel goed voor elkaar te hebben.

Maar als een gebruiker, de halve policy wil omzeilen om te kunnen msn-en, of een spelletje wil spelen is hij fout bezig. Het is zijn zaak dat hij dat wil doen, maar het is niet correct om hem hier in dan te helpen.
Dan zou je je eigenlijk medeplichtig moeten voelen. Je gaat toch ook geen mensen helpen, die op zoek zijn naar een wapen om iemand te vermoorden?

Zelfde geld voor de Vista topics. Als ik vraag of ze al op de MS-support fora voor vista gekeken hebben, en als reactie krijg dat ze daar niet bij kunnen. Heb ik geen zin om ze verder te helpen....

Wat ik wel redelijk krom vind, is dat allerlei topics over x86 Mac OSx in APL verboden zijn (ivm illegale versies ervan) En dat vista topics hier geaccepteerd worden, ondanks dat het duidelijk is dat het om een illegale versie gaat..

Als je iets illegaals wilt doen, prima, maar anderen niet om hulp vragen bij de problemen die je tegenkomt.

edit:
Als het gaat om oudere besturingssystemen, als Windows 98, vind ik het een twijfelgeval. Aangezien een goede systeembeheerder, geen unsupported OS draait :)
Die topics zou je met een goede afweging kunnen laten staan.

[Voor 11% gewijzigd door ThunderNet op 21-09-2005 14:56]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

elevator schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:48:
De vraag is dus naar jullie - wat vinden jullie? Moeten we dit soort zaken bespreekbaar maken of juist handhaven zoals het nu is? Als we het moeten toelaten, waarom moeten we het dan toelaten? En zo niet, waarom dan niet? :)
Liever niet, je weet niet of sommige klassen van basisscholen meelezen en sommige leerlingen in groep 7/8 zijn slimmer op de PC dan hun leerkracht :|

Ik ben heel eerlijk als systeembeheerder tegen het toelaten van het beleid om beveiligingen te omzeilen. Ook met een systeembeheerder valt te praten, ik heb sommige dingen op de scholen qua policie moeten openzetten vanwege sommige programma's (die alleen op 640*480 bij 256 kleuren kunnen draaien), dus de screentab hebben ze weer terug.

En soms is het gewoon company policy, standaard desktop bitmap, niet iedereen zit te wachten op een cameltoe foto als desktop achtergrond :P

En policy's zijn er natuurlijk niet voor niks, ter voorkoming van (regelmatige) software storingen op de client pc's. Dit in het belang van je gebruikers (dankzij een policy kunnen ze niks "stukmaken") en natuurlijk de systeembeheerder die niet voor de zoveelste keer het werkstation van blonde truus moet herinrichten.

[Voor 15% gewijzigd door aReaRe op 21-09-2005 17:20]

• Han
  • Niet online
BackSlash32 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:10:
Heel simplistisch gesteld:
Als Systeembeheer policies gebruikt om bepaalde items uit te schakelen of te blokkeren, is dat heel vaak een bedrijfsrichtlijn die ook schriftelijk vastgesteld is.
Overtreden daarvan kan ook andere consequenties hebben.
Eens is.. :)

Wmb kan die policy worden gehandhaaft. Kan sowieso geen kwaad daar 9 van de 10 vragen met een dergelijk onderwerp die in WOS worden gestelt wel met Google te beantwoorden zijn. Dus en tegen de policy en niet goed gezocht :)

Pagina: 1 2 3 ... 19 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee