Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oneens met de actie van een moderator? Post het hier

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:
  • 125.374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• marcop82
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Dus discussieren met een cynische en bagatelliserende ondertoon is ok voor dat topic ? Waarom probeer ik dan nog om neutraal te blijven als ik ook niet-neutraal mag reageren.

• Cr0N
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Bijzondere is dat door de acties van the VMaster de hele discussie over Windows 10 en privacy hier op tweakers vakkundig om zeep is geholpen door de discussie te isoleren en te bagataliseren. Dat privacy topic is nu zo dood als een pier en in andere Windows topics mag er helemaal niet over gediscussieerd worden.

Terwijl in de serieuze pers een volledig ander verhaal wordt verteld over de werkelijke privacy schendingen van Microsoft die continue in het nieuws zijn. Behalve op Tweakers dan, blijkbaar dan toch een groot Microsoft fanboy netwerk. En wat in stand wordt gehouden.

Mij boeit dit fanboy gedrag verder al lang niet meer. Inmiddels zijn wij hier volledig overgestapt naar Linux Mint en tot volle tevredenheid.

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:39
Grappig,

IK zie de posts van Cron nu pas en ben het met hem eens. Zijn verhaal is precies de reden dat ik bijna helemaal niet meer in W10 topics kijk. Misschien heeft de mod het zelf niet door maar zijn manier van modereren komt in ieder geval niet erg positief over.

Ik krijg door zijn acties in ieder geval het gevoel dat volgens de mod de privacy in Windows prima voor elkaar is en je er niet zo over moet zeuren.

Het hier afschilderen van het bewuste topic als een aluhoedjestopic is daar ook weer een mooi voorbeeld van.

• PieterGen
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 28-04-2016
Ik hoop dat deze vraag hier op de juiste plek is. Vraagje aan de moderators: Wat is de reden om een subforum Non-Windows Operating Systems te noemen? "Non-Windows" klinkt alsof het iets heel raars is. Terwijl op de servermarkt Linux (slash BSD, Unix) de norm is en Windows de uitzondering. Op de desktopmarkt is ook het aandeel "non Windows" best groot, specifiek OSX. En op mobiel speelt Windows helemaal een marginale rol.

En daarnaast: is het niet handiger om zaken te noemen naar wat ze wél zijn? Bij sport spreek je toch ook niet van "voetbal" en "niet-voetbal" ?

Dus, zou je Non-Windows Operating Systems niet beter anders kunnen noemen? Paar suggesties:
Unix-like Operating Systems
Unix familie en overig
Linux, BSD en overig
Unix-achtig
Linux/Unix en overig

Voorbeeldje: http://www.unixmen.com

Edit: om gebruikers (zijn ze hier?) van systemen als AmigaOS, ReactOS, Haiku, Minix niet uit te sluiten zou je ook nog "en overig" kunnen toevoegen. Zie aangepast lijstje.

PieterGen wijzigde deze reactie 20-04-2016 11:06 (12%)

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Non-Windows is zo gegroeid denk ik. We behandelen alles wat niet MS Windows is op de desktop, behalve OSX dan, die heeft een eigen hoekje. Als afkorting bekt 't ook wel lekker, WOS en NOS.

Spekkies | Commandline FTW

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:05

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Hero of Time schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:19:
Non-Windows is zo gegroeid denk ik. We behandelen alles wat niet MS Windows is op de desktop, behalve OSX dan, die heeft een eigen hoekje. Als afkorting bekt 't ook wel lekker, WOS en NOS.
Daarnaast wordt Windows (volgens mij) toch nog steeds op 80-90% van de desktops gebruikt (in ieder geval zakelijk)....in die zin is WOS en NOS wel nice. En wat jij al zegt.....OS X heeft een heel eigen forum deel...alle Apple stuff bij elkaar.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• PieterGen
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 28-04-2016
:) Okidoki, geen probleem verder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-02 21:19
quote:
TheVMaster schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:27:
[...]

Daarnaast wordt Windows (volgens mij) toch nog steeds op 80-90% van de desktops gebruikt (in ieder geval zakelijk)....in die zin is WOS en NOS wel nice. En wat jij al zegt.....OS X heeft een heel eigen forum deel...alle Apple stuff bij elkaar.
Voor deze vraag is marktaandeel helemaal niet relevant vind ik. Het gaat erom of er voor het overzicht het nodig is om NOS op te splitsen en of er voor elk onderdeel genoeg animo is. Percentages boeien hiervoor niet, alleen absolute aantallen.

En natuurlijk vinden forumgangers die niet geinteresseerd zijn in NOS, één grote NOS bak genoeg ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
tweaker29789 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:39:
[...]

Voor deze vraag is marktaandeel helemaal niet relevant vind ik. Het gaat erom of er voor het overzicht het nodig is om NOS op te splitsen en of er voor elk onderdeel genoeg animo is. Percentages boeien hiervoor niet, alleen absolute aantallen.
Weet je nog dat we een forum deel hadden genaamd "Office Software"? En wat daar mee is gebeurt? En ook waarom? Om precies die reden zal er geen splitsing komen in NOS om Linux en UNIX/BSD te gaan afsplitsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-02 21:19
quote:
Hero of Time schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:00:
[...]

Weet je nog dat we een forum deel hadden genaamd "Office Software"? En wat daar mee is gebeurt? En ook waarom? Om precies die reden zal er geen splitsing komen in NOS om Linux en UNIX/BSD te gaan afsplitsen.
Is dit een test? :) Ik weet iig het antwoord niet op je vraag. Zo vaak bezoek ik het forum niet. Mijn opmerking had alleen betrekking op de reden die Vmaster gaf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
tweaker29789 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:21:
[...]

Is dit een test? :) Ik weet iig het antwoord niet op je vraag. Zo vaak bezoek ik het forum niet. Mijn opmerking had alleen betrekking op de reden die Vmaster gaf.
En ik reageer op jouw opmerking voor of er genoeg animo is om de boel in NOS te splitsen. Je hoeft niet te zoeken om het antwoord te weten op mijn vragen, het huidige forumoverzicht geeft die namelijk al. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

quote:
tweaker29789 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:39:
Inderdaad. Helaas zijn die aantallen er niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-04 17:49

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als moderator NOS kan ik ook niet zeggen dat we die aantallen hebben, bij lange na niet. Zelf ben ik ook niet zo dol op de naam "non-windows" maar het is niet anders. De naam klopt niet eens, we hebben het niet over alle non-MS-Windows systemen en we hebben het wel over ReactOS en Wine wat net zo zeer een implementatie van Windows zijn. Daarnaast hebben we het vooral over applicaties en maar zelden over besturingssystemen ;)

Opsplitsen gaat niet gebeuren op grond van de gebruikersaantallen en ik kan geen naam bedenken die de lading dekt én duidelijk is. Ik heb wel een voorkeur maar die noem ik maar niet om te voorkomen dat we weer in een eindeloze discussie raken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-04 14:49

Dwazer

PSN ID: Dwazer

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-04 10:50

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Topics worden eigenlijk nooit gesloten. Als een oplossing gevonden is, blijft het topic gewoon open en "zakt" het vanzelf wel weg in de lijst met topics. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-04 14:49

Dwazer

PSN ID: Dwazer

quote:
Question Mark schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:23:
Topics worden eigenlijk nooit gesloten. Als een oplossing gevonden is, blijft het topic gewoon open en "zakt" het vanzelf wel weg in de lijst met topics. :)
Duidelijk d:)b

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Of ben je het daar mee oneens?

* Hero of Time wijst naar de topictitel. :+

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

* F_J_K slaat Hero of Time. Is een keer iemand het met ons eens, moet je alleen dankjewel zeggen en blij zijn :+

Maar inderdaad: blijft in beginsel gewoon open. Om verschillende redenen; o.a. dat zo later in uitzonderingen eventueel nog een aanvulling of vervolgvraag kan komen, en dat je nu bij zoeken kunt zien of het nuttig is op om te openen (er is vaak een reden waarom is gesloten). Overigens heb ik je topic omgezet naar een 'vraag-topic', nu kan je wegens diezelfde reden desgewenst aangeven wat het beste antwoord op de vraag is.
Nog een reden is dat wij mods RSI zouden krijgen, maar dat is secundair :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Ik weet niet of het hier hoort, excuses als ik fout zit maar kon meneer de edit-knop niet beter gebruiken hier? Het gaat om de laatste twee reacties.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:47

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Voor dat soort meldingen zit er een knopje 'rapporteer' bij elke reactie. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

Adviseur

26 03 2016

Die lijkt inmiddels gevonden te zijn :)

On topic: ja, gebruik van de edit knop was (ook) in dit geval beter. Dat wil overigens niet zeggen dat de collega's van WOS daar direct zichtbaar aktie op zullen ondernemen. Als t topic er verder niet onder lijdt en we hebben niet te maken met iemand die stelselmatig double of triple post is er op modden verstorender dan een incidentele double post. Hooguit gaat er achter de schermen een reminders de deur uit.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• negena
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 03:20
Ik heb in mijn naïviteit onlangs een topic geopend die niet door de beugel kon.

Ik hoop dat ik nu niet gebrandmerkt ben als een slechte user

Ik dank u vriendelijk :)

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

Adviseur

26 03 2016

Gaat heen en zondigt niet meer. })
* cru is katholiek opgevoed

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

quote:
Lustucru schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:15:
Gaat heen en zondigt niet meer. })
* cru is katholiek opgevoed
Ego te absolvo a peccatis tuis, bedoel je. * F_J_K ook :+

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:24
In het aanbiedingen topic worden links geplaatst die geen aanbieding zijn. Wanneer ik hierop attendeer wordt mij post verwijderd door moderator "Yorinn", wanneer ik deze moderator erop aanspreek dat het hem meer siert "valse" aanbiedingen te verwijderen wordt mijn post zonder verder bericht of wat dan ook verwijderd alsof er nooit iets gezegd was.

Link met onzin "aanbieding" staat nog steeds in het topic. Ik heb Yorinn vaker waarschuwingen en modbreaks zien maken die in mijn ogen te ver gaan, maar door deze actie is mijn respect en geloofwaardigheid in deze mod sterk gedaald.

Als hij het er zo oneens mee is stuur dan een DM ofzo, maar doe dan ook wat aan de "aanbieding" die gewoon onzin is. Wat hebben we aan een aanbiedingen topic als er links in staan die geen aanbiedingen zijn?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
Santee schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:50:
In het aanbiedingen topic worden links geplaatst die geen aanbieding zijn. Wanneer ik hierop attendeer wordt mij post verwijderd door moderator "Yorinn", wanneer ik deze moderator erop aanspreek dat het hem meer siert "valse" aanbiedingen te verwijderen wordt mijn post zonder verder bericht of wat dan ook verwijderd alsof er nooit iets gezegd was.

Link met onzin "aanbieding" staat nog steeds in het topic. Ik heb Yorinn vaker waarschuwingen en modbreaks zien maken die in mijn ogen te ver gaan, maar door deze actie is mijn respect en geloofwaardigheid in deze mod sterk gedaald.

Als hij het er zo oneens mee is stuur dan een DM ofzo, maar doe dan ook wat aan de "aanbieding" die gewoon onzin is. Wat hebben we aan een aanbiedingen topic als er links in staan die geen aanbiedingen zijn?
Je post nu in een sectie die niets met AK te maken heeft. Dit is Softe Goederen en dit topic is dan ook bedoelt voor alleen de moderators van dit deel van GoT. Op- en aanmerkingen op het beleid en handhaving in AK meld je in Feedback A&K forum. :)

• verdroidnogaan2
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05-12-2017
Ik ben het voor zover niet oneens met de actie van een moderator, maar ik heb wel een (voor mij) belangrijk bericht gestuurd aan een moderator waar ik nog geen antwoord op heb gekregen en wil zsm posten.
Mijn bericht hieronder is meteen mijn vraag. Kan 1 vd moderators aub zsm antwoorden?

"Jij hebt me gisteren gewezen op de regel dat aanvullingen in bestaande posts moeten worden gezet. Logisch, maar wat in het volgende geval:
Ik heb gisteravond voor het laatst een update gepost. Vandaag heb ik nieuwe resultaten die aan het forum wil voorleggen, maar als ik die aanvul in de post van gisteravond, hoe weten anderen die mij willen helpen dan dat ik er nieuws van vandaag heb ingezet? Want in het overzicht blijft het topic dan staan op "Laatste reactie: 03-05 23:40".
Het lijkt me in dit geval beter/handiger om een nieuwe post in het topic te zetten. Is dat ok?"

Bvd.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

Adviseur

26 03 2016

Als het echt een inhoudelijk nieuwe bijdrage is heb je mijn zegen om na bijna 24 uur een nieuwe post te maken. We modereren niet met een stopwatch in de hand. Mocht die Piraat er anders over denken, dan word je alsnog aangemonsterd op de Vliegende Hollander o.i.d.

Als je in ieder geval belooft om nooit, en dan ook echt nooit 'zo spoedig mogelijk' in vette letters af te drukken. Dat heeft iets drammerigs. ;)

• verdroidnogaan2
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05-12-2017
Dank
quote:
Lustucru schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:20:
[....]
Als je in ieder geval belooft om nooit, en dan ook echt nooit 'zo spoedig mogelijk' in vette letters af te drukken. Dat heeft iets drammerigs. ;)
Dat krijg je als je enige pc om de haverklap freezet....

• petersm1t
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2018
Waarom is mijn review over Timewax gesloten, het was een review en GEEN spam. Ik heb werkelijk waar geen idee waarom het verwijderd is, ik wou gewoon mensen helpen en mijn mening geven. maar goed, als de eerlijke mening niet gewaardeerd word...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Voor reviews moet je bij https://tweakers.net/reviews/ wezen. Het forum is daar niet voor bedoelt. Daarbij is het een lange brij woorden en eindigt met een link. Dat is al niet hoe je een review schrijft. Spam is dus een van de redenen om 't topic te sluiten.

• petersm1t
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2018
ok bedankt

• Motaro
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-04 11:30

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

windows 10 vraagt elke keer om F schijf

sorry maar wat onzin weer van mod wat heb gedaan om dit op lossen ?? Googel maar die help niet wand ik heb geen E schijf of F schijf en dit probleem heb vanaf dat ik over ben gestapt naar windows 10 dit had ik bij willen zetten of nog iets. maar van onze meneer mod moet meteen op slot doen

tijd voor ander mod op dezen deel van forum. is niet eerst keer dat hij mijn vraag of van ander zo snel op slot gooit dit onzin lijkt wel of boeten krijgt van agent en zegt oooh ben je niet mee eens dan staat er op achter kant hoe je bezwaar tegen moet maken en doei

heb vaak vraag gesteld over iets anders op ander deel van forum maar dit deel van forum slaat nergens op

dus ik stel die vraag binnen kort gewoon op nieuw wand word gek van die melding elke keer als ik mijn pc aan zet of hem uit slaat stand haal of dan ik spel aan spelen ben en als niet mag wat heeft dan dezen forum dan nog van nut ? of wil je alleen dat volk komt die in IT werkt of zo ?

en nee er zit ook geen USB-stick, een SD-card, een smartphone aan mijn pc

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Juist als je al vaker topics hebt gestart, kan ik me voorstellen dat @JackSparrow het topic sluit ipv. te wachten tot je wat laat je topicstart aanvult. Immers weet je ondertussen best wat er aan info nodig is ;)

@Motaro: je schrijft weinig meer dan "ik krijg best vaak de vraag wat wil je met F schijf doen". Hoe kan iemand je daar mee helpen? Je geeft geen concrete info over de situatie. Wat voor melding, waarvan, wanneer, welke tekst precies, etc. Dat is toch wel nodig om een diagnose te kunnen stellen. We kunnen niet "ruiken" of het niet bijv. een spelletje is of zoiets.

En ook, zoals in het topic zelf ook staat: het is toch nodig om aan te geven waar je vastloopt bij een eigen zoektocht. Al was het maar om (te laten zien dat je niet "een vraag over de schutting gooit en) te zorgen dat mensen die tijd maken om met je mee te denken, niet dubbel werk gaan doen. De info in je reactie hierboven is al heel erg veel uitgebreider dan wat je in je topicstart omschreef.

Al is "Google hielp niet" erg onduidelijk: er zijn vele Google hits die tips geven, heb je al die tips al geprobeerd en hielp het niet? Dat is ongeloofwaardig (alleen al in jouw topic staan wat tips die ook elders al staan), waarschijnlijker is dat je geen handige zoektermen gebruikte. Dus is het noemen van of de vele tips die je zult hebben gezien erg nodig (dan hoeven wij die tips niet dubbel te geven), of het is erg zinvol om de verschillende typen zoektermen te geven (dan kunnen we met je meedenken over het soort zoekacties).

Als je ook dat niet doet, dan geef je erg de indruk dat 'wij het maar ff moeten uitzoeken". En dat is zowel ongewenst als inefficiënt. Daarom is een veel uitgebreidere topicstart hard nodig.

Je zult bij je oudere topics gemerkt hebben dat er niet altijd mensen meedenken. Wat ik me kan voorstellen: als er geen info komt, dan heeft niet iedereen zin om mee te denken.

De moderator vraagt je ook gewoon om een nieuw uitgebreider topic te openen, en gooit dus helemaal niet de deur voor je dicht. Dus: volgens mij kan je gewoon een nieuw topic openen met meer info over situatie en eigen pogingen :) Je kunt overigens met 'Toon voorbeeld' je eigen topicstart lezen voordat je het daadwerkelijk plaatst. Dus je hoeft aanvullingen niet pas na openen van het topic te doen: simpelweg het topic wat later openen.

Misschien heb je behoorlijke dyslexie, maar het kan overigens nooit kwaad om dan tenminste wel "netjes" hoofdletters en leestekens te gebruiken. Dan helpt voor de leesbaarheid - en dus voor de manier waarop gereageerd wordt op je schrijven.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Ehh...ik kan niet anders dan mij volledig aansluiten bij het epistel van mijn zeer gewaardeerde collega.

En als je nu inderdaad een wat duidelijkere startpost maakt is er weinig aan de hand wat mij betreft.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:16
Ik snap niet helemaal waar deze snir voor nodig is van JackSparrow in het Microsoft Certified topic, als ik aleen maar aangeef dat 42 punten boven de 700 best krap is:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52087895

JackSparrow heeft er wel vaker een handje van dit soort snirs uit te delen, ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee.

Assumption is the mother of all fuck ups

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:46
quote:
shadowman12 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:19:
Ik snap niet helemaal waar deze snir voor nodig is van JackSparrow in het Microsoft Certified topic, als ik aleen maar aangeef dat 42 punten boven de 700 best krap is:

JackSparrow heeft er wel vaker een handje van dit soort snirs uit te delen, ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee.
Volgens mij til je veel te zwaar aan zijn opmerking. Ik zie er geen sneer (niet 'snir') in. En het is ook geen moderatie, gewoon een reactie van iemand die toevallig mod is.

The devil is in the details.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
shadowman12 schreef op Monday 31 July 2017 @ 21:19:

Eh....ik deel nooit snirs uit (of wat dat ook maar zijn) en ook zeker geen sneer. Wel is het natuurlijk zo dat 700 punten meer dan genoeg is en dat een 'maar dat is wel een krappe score' natuurlijk ook niet echt vriendelijk is :+

Was meer als opbeurde reactie bedoeld op jouw sneer 8)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
shadowman12 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:19:

MerCy heeft het gehaald. Jullie quoten hem allebei. Hoe reageert JS op jouw post, als hij die niet quote en ook niet naar verwijst?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

quote:
Hero of Time schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:06:
MerCy heeft het gehaald. Jullie quoten hem allebei. Hoe reageert JS op jouw post, als hij die niet quote en ook niet naar verwijst?
Ik geloof niet dat hij het persoonlijk opvatte.

De post komt idd niet aardig over (a la "hihi een zesjesstudent"). Maar het is idd duidelijk geen reactie als mod maar als mede-user. En een user zou ik er niet direct op aanspreken denk ik.

• Valen_76
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-03 12:26
VirtualBox Windows Installatie

Waarom sluiten? Windows 7 installatie media hebben toch een activatie grace-period van 30 dagen (en als ik me niet vergis 3 keer verlengbaar door een echte tweaker) zonder opgave van een sleutel. Waarom er van uitgaan dat de topicstarter iets illegaals wil doen ter wijl Microsoft dit toestaat? Om een windows 7 installatie virtueel te testen doet hij niets verkeerds. (Behalve te weinig eigen onderzoek doen)

In hoeverre een ISO downloaden van derden illegaal is vind ik zelf nog wat vaag. Uiteindelijk koop je alleen een valide key om blijvend gebruik te maken van het OS.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Inzet is zo weinig dat het er gewoon niet is. Daarnaast zijn wij geen helpdesk, dus als men vraagt om een stap-voor-stap antwoord zijn ze eigenlijk al op de verkeerde plek hier. Er zijn zat handleidingen online te vinden die uitleggen hoe je een OS installeert, ook in een virtuele machine. O.a. daarom is het topic gesloten.

• Valen_76
quote:
Hero of Time schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:29:
Inzet is zo weinig dat het er gewoon niet is. ...O.a. daarom is het topic gesloten.
Dat eerste ben ik mee eens. Maar moderator F_J_K geeft als primaire reden voor sluiting 'illegale' installatie op. En dat gaat niet op.

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:35
quote:
Valen_76 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:34:
[...]
Dat eerste ben ik mee eens. Maar moderator F_J_K geeft als primaire reden voor sluiting 'illegale' installatie op. En dat gaat niet op.
Dat heb je in het topic zelf niet duidelijk gemaakt, en de mod had daar best een punt dat hij dacht dat je daarnaar hengelde.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
Valen_76 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:34:
[...]
Zou ik ook hebben gedaan, want er worden geen licenties meer verkocht voor Windows 7. Je kan tegenwoordig beter W10 nemen.

Ik betwijfel ook of de ts bekend is met de rearm mogelijkheden, gezien zijn vragen.
quote:
nino_070 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Dat heb je in het topic zelf niet duidelijk gemaakt, en de mod had daar best een punt dat hij dacht dat je daarnaar hengelde.
Hij heeft het topic niet geopend. ;)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

@Valen_76 is idd niet de topicstarter van dat topic, maar wil naar ik aanneem het principe bespreken.

De vraag was niet of/hoe een key te kopen, of waar alsnog een trial versie te downloaden. Bij mijn weten biedt MS die laatste niet meer aan voor Win7, maar dat terzijde. De vraag zoals ik het lees was toch hoe een Win7-installatie te krijgen zonder key. De vraag was er niet of een installatie tijdelijk als test zonder key kan (antwoord zou dan overigens kunnen zijn: probeer het en je weet het, maar dat terzijde).

Los daarvan, en daar begon ik mijn slotje mee, is GoT inderdaad niet echt bedoeld voor stap voor stap-uitleg dat ook al in de handleidingen is te vinden. Dat zou ik bij een nieuwe user niet meteen slotten (en wel uitleg geven over hoe en wat). Maar de combi met het vissen naar een installatie zonder key vond ik te ver gaan.

Mocht ik het helemaal verkeerd hebben begrepen dan kan de topicstarter natuurlijk contact met me opnemen. Of het topic dan weer open gaat is een andere vraag, maar ik kan allicht meer uitleg geven.

• Valen_76
quote:
nino_070 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Dat heb je in het topic zelf niet duidelijk gemaakt, ....
Ik kom in dat draadje niet voor omdat deze reeds gesloten is. Ik las deze vandaag voor het eerst.

• Valen_76
Inderdaad, het ging om het principe. Het punt wat ik wilde maken was dat het kennelijk gesloten is op basis van de aanname de topicstarter illegale activatie in oogmerk had. Ik lees daar geen aanleiding toe. De vraag was hoe een virtuele machine aan een installatie medium gekoppeld moet worden. En eventueel hoe dat bemachtigd kan worden. Er wordt door hem (in zijn eerste bericht nog) niet om een manier van (il-)legale activatie verzocht. (en in latere pas na een suggestie in een reactie) Daar komt hij dus na een paar weken wel achter. Als Tweakers vindt dat een installatie medium via derden bemachtigen niet mag dan heb ik niets gezegd. Een installatie medium is namelijk nog geen recht van gebruik.Terecht is het dat er meer eigen onderzoek van de TS wordt verwacht hoe virtual box gebruikt moet worden. Of hoe het Wiindows 7 installatie proces in werking gaat. Plenty of sources.

Ok, het is aan de topic starter om het verzoek tot heropening te doen. Dat was niet mijn verzoek.

Valen_76 wijzigde deze reactie 10-08-2017 11:01 (5%)

• turbal
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 26-05-2018
Geachte,
Als wederwoord op het sluiten van mijn topic vermeld ik graag het volgende.
Ik heb blijkbaar een vergissing begaan door dit forum van gathering.tweakers.net te bezoeken.Ik dacht dat mijn vraag over het programma messenger door jullie kon opgelost worden. Dus niet.Ik heb wel degelijk eerst opzoekwerk gedaan met google over dit onderwerp, maar zonder resultaat. Ik wist ook niet dat ik dit eerst moest vermelden voordat jullie willen reageren.Ik vind het ook verwonderlijk dat er in mijn openingspost aangestipt wordt dat ik verkeerd zat, en men toch terug reageerde op mijn tweede antwoord.En wat voor een antwoord!!! Geen antwoord op mijn vraag maar een opmerking die volledig buiten het besproken onderwerp ging."Wat bedoel je met die Russische berichten?" "Praat je met russische mensen?"Als ik schrijf over copiëren en plakken van russische berichten in Bing Translator,wat heeft dat te maken met praten met russische mensen? De persoon in kwestie heeft duidelijk oppervlakkig kennis genomen van de gestelde vraag.Ik heb sterk de indruk als men het antwoord schuldig blijft, het topic heel gemakklijk op slot wordt gezet.De opmerking over het sluiten van mijn bericht met de aanduiding "grtz" heb ik reeds in vele fora gebruikt zonder een enkele reaktie hierop.Hierin besluit ik alleen maar dat jullie beoordeling zeker niet getuigd van een waarheidsgetrouw inzicht.
Mvg
turbal :-(

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:57
@turbal De reden van sluiten is je matige openingspost waarin je veel te weinig informatie geeft over je probleem en de dingen die je al geprobeerd hebt. Welgeteld stel je twee vragen (die ook nog eens het zelfde zijn) waarop je ook direct antwoord kreeg. Door die matige start krijg je dus vragen voorgelegd door gebruikers die willen helpen (of gewoon nieuwsgierig zijn)

En groeten doen we dus niet op het forum, zo erg is dat toch niet?

• turbal
De eerste vraag was of het programma Messenger gratis is waarop een positief antwoord is gegeven. De tweede vraag ging over de mogelijkheid of de berichten in Messenger ook gecopiëerd en geplakt kunnen worden. Of dat russische of engelse berichten zijn maakt niet uit. Dus zeker niet twee dezelfde vragen. Het antwoord waarin werd geschreven dat je op een mobiel een google app hebt die over de functie translate beschikt, heeft geen enkele betrekking op mijn gestelde vraag. Wat jij omschrijft als matig is voor andere forums voldoende om een gepast antwoord te geven. Of het is mogelijk of niet mogelijk !!! Ik wil een zinnig antwoord en niet nieuwsgierige vragen van toevallige gebruikers.
turbal .

• Merethil
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17:24
quote:
turbal schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 01:52:
De eerste vraag was of het programma Messenger gratis is waarop een positief antwoord is gegeven. De tweede vraag ging over de mogelijkheid of de berichten in Messenger ook gecopiëerd en geplakt kunnen worden. Of dat russische of engelse berichten zijn maakt niet uit. Dus zeker niet twee dezelfde vragen. Het antwoord waarin werd geschreven dat je op een mobiel een google app hebt die over de functie translate beschikt, heeft geen enkele betrekking op mijn gestelde vraag. Wat jij omschrijft als matig is voor andere forums voldoende om een gepast antwoord te geven. Of het is mogelijk of niet mogelijk !!! Ik wil een zinnig antwoord en niet nieuwsgierige vragen van toevallige gebruikers.
turbal .
Je had het over "die Russische berichten", alsof dat iets is wat mensen moeten begrijpen. Niemand begrijpt waarom jij Russische berichten ergens zou zien tenzij jij praat met een Russisch persoon, vandaar de toevallige vraag. Het is niet nieuwsgierigheid maar het proberen scheppen van duidelijkheid; bedoelt deze Tweaker misschien Russische advertenties in Messenger, of een bericht van een Rus(sin) of misschien een Russische interface? Dat kunnen we niet ruiken op afstand.

Daarnaast was het niet kunnen kopiëren/plakken van je Russische tekst geen vraag; de enige twee vragen die ik kon vinden waren "is Messenger gratis?" en "zijn er kosten aan verbonden?" welke zo goed als hetzelfde vragen. Je opmerking over niet kunnen kopiëren/plakken lijkt geen vraag gezien het gebrek aan vraagteken en kwam zonder dit topic te hebben gelezen op mij over als een random uitspraak.

Hoe dan ook; er is antwoord gegeven, je hoort gewoon te kunnen kopiëren/plakken. Als dat niet lukt, maak dan een topic aan met duidelijkere tekst en misschien een begeleidend plaatje, dan hoeven we niets extra's te vragen (en komen we dus niet over als nieuwsgierige Tweakers), en kunnen we je misschien helpen.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 22:44
@turbal Sorry voor de late reactie, was een paar dagen niet zoveel online. Je hoeft je niet aangevallen te voelen, dat is nergens voor nodig.
Het doen van de groeten was uiteraard niet de reden om je topic te sluiten, dat is gewoon iets wat we niet iedere keer nodig vinden. Ik heb het topic gesloten puur op de inhoud. We verwachten op GoT dat je zelf moeite doet om een oplossing te vinden voor een probleem of een vraag. Als je dat gedaan hebt en je komt er niet uit zijn we altijd bereid om te helpen. Maar of Messenger gratis is kan je in 2 tellen googlen zelf uitvinden. Over het kopiëren van berichten mist er nogal wat: op wat voor platform heb je iets geïnstalleerd? Waarom 'lukt het niet'? Kan je de tekst niet selecteren of gaat er iets anders mis? Je geeft verder in eerste instantie ook niet aan wat je er mee wil bereiken, mogelijk dat je ook uit de voeten kan met de standaard mogelijkheden van Facebook om je hele historie te downloaden. Dus om echt te kunnen helpen mist er gewoon het nodige.
Je bent, zoals ik in mijn reactie ook aangaf, van harte welkom om een topic te openen dat wel aan de voorwaarden en het gewenste niveau voldoet.

Desktop | Server | Laptop

• Hahn
quote:
turbal schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:47:
Geachte,
Als wederwoord op het sluiten van mijn topic vermeld ik graag het volgende.
Ik heb blijkbaar een vergissing begaan door dit forum van gathering.tweakers.net te bezoeken.Ik dacht dat mijn vraag over het programma messenger door jullie kon opgelost worden. Dus niet.Ik heb wel degelijk eerst opzoekwerk gedaan met google over dit onderwerp, maar zonder resultaat. Ik wist ook niet dat ik dit eerst moest vermelden voordat jullie willen reageren.Ik vind het ook verwonderlijk dat er in mijn openingspost aangestipt wordt dat ik verkeerd zat, en men toch terug reageerde op mijn tweede antwoord.En wat voor een antwoord!!! Geen antwoord op mijn vraag maar een opmerking die volledig buiten het besproken onderwerp ging."Wat bedoel je met die Russische berichten?" "Praat je met russische mensen?"Als ik schrijf over copiëren en plakken van russische berichten in Bing Translator,wat heeft dat te maken met praten met russische mensen? De persoon in kwestie heeft duidelijk oppervlakkig kennis genomen van de gestelde vraag.Ik heb sterk de indruk als men het antwoord schuldig blijft, het topic heel gemakklijk op slot wordt gezet.De opmerking over het sluiten van mijn bericht met de aanduiding "grtz" heb ik reeds in vele fora gebruikt zonder een enkele reaktie hierop.Hierin besluit ik alleen maar dat jullie beoordeling zeker niet getuigd van een waarheidsgetrouw inzicht.
Mvg
turbal :-(
Ik was degene die vroeg wat je bedoelde met Russische berichten, want voor mij was het gewoon niet duidelijk wat je nou precies probeerde te bereiken. Dus dat is als je het mij vraagt helemaal niet 'buiten het besproken onderwerp'.

En verder vind ik je niet heel duidelijk communiceren, bijvoorbeeld hier ook weer. Gebruik wat meer alinea's, in plaats van 1 grote bonk tekst, en probeer wat korter en duidelijker te beschrijven wat je nou eigenlijk wilt.

Overigens mag je best wel eens wat aardiger zijn tegen mensen die je proberen te helpen. Ik besteed mijn tijd om je te proberen te begrijpen, maar als jij dan dingen zegt als "En wat voor een antwoord!!!" en "De persoon in kwestie heeft duidelijk oppervlakkig kennis genomen van de gestelde vraag.", dan noem ik dat stank voor dank. Terwijl in mijn ogen jouw gebrekkige manier van communiceren toch echt meer het probleem is.

Hahn wijzigde deze reactie 22-08-2017 20:19 (9%)

• turbal
Aan moderator Rupie,

Sorry voor het late antwoord,maar ik was enkele dagen op reis in Duitsland.
Dank voor uw antwoord. De strenge voorwaarden die jullie opstellen en het snel sluiten van een topic heb ik tot nu toe nog op geen enkele ander forum opgemerkt. Niet dat dit jullie goed recht is maar het is zeker niet gebruikelijk op andere forums die ik heb bezocht. Op die andere fora vraagt men gewoon om wat meer en duidelijker uitleg over het probleem,maar men sluit daarom de topic niet onmiddellijk af. De vraag of het programma Messenger gratis is kwam door het feit dat ik op het internet had gelezen dat facebook nieuwe plannen had in de toekomst met Messenger -advertenties plaatsen enz. Ik zal een nieuwe topic openen en de vraag wat uitvoeriger stellen.
turbal. :)

• turbal
Aan Hahn,

Ik kon niet vermoeden dat de woorden russische berichten een misverstand zouden opleveren.Maar ik begrijp nu wel dat dit wat verwarrend kan zijn.Ook ging ik ervan uit dat u het programma Messenger heel goed kende. Mijn beschrijving is soms wat langdradig maar wel te begrijpen.Het is zeker niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen die anderen helpen, maar ik geef toe dat ik me wat heb laten meeslepen.Het is de eerste maal dat ik ervaar dat een topic van mij werd op slot gezet. Vandaar die heftige reaktie.

• Hahn
quote:
turbal schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 02:56:
Aan Hahn,

Ik kon niet vermoeden dat de woorden russische berichten een misverstand zouden opleveren.
Van tevoren kan je dat misschien niet weten nee, maar als er vragen komen, dan zou er wel een belletje kunnen gaan rinkelen bij je.
quote:
Mijn beschrijving is soms wat langdradig maar wel te begrijpen.
Aangezien je nieuwe topic ook weer voor de nodige vragen zorgt, bij meerdere mensen, denk ik dat je je hier aardig op verkijkt. Jij vindt jezelf natuurlijk wel te begrijpen, dat is logisch, maar anderen denken daar anders over.

Hahn wijzigde deze reactie 27-08-2017 13:53 (21%)

• turbal
Aan Hahn,

Ja, indien ik Facebook Messenger had geschreven in de plaats van gewoon Messenger dan was het duidelijker geweest. Ik heb antwoorden gekregen van mensen die positief overkomen en behulpzaam zijn. Dus niet wat jij probeert te laten doorschemeren.
turbal >:)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

quote:
turbal schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 04:26:
Ja, indien ik Facebook Messenger had geschreven in de plaats van gewoon Messenger dan was het duidelijker geweest. Ik heb antwoorden gekregen van mensen die positief overkomen en behulpzaam zijn. Dus niet wat jij probeert te laten doorschemeren.
turbal >:)
Ik zie dat je andere topic ook is gesloten en stel voor dat je de mores van het forum eerst je eigen maakt (zie Het algemeen beleid #topicplaatsen en "simpelweg" het lezen van andermans topics). Je reactiewijze, o.a. zoals door behulpzame mensen aan te vallen, werkt zachtgezegd namelijk niet.

• turbal
Aan F_J_K

Ik heb ondertussen de support van facebook gecontacteerd. Daar kreeg ik niet voortdurend opmerkingen over onvoldoende inzet en opzoekingen die ikzelf moet doen. Ik heb hier alleen de indruk gekregen dat wanneer men over geen kennis en ervaring beschikt over de gestelde vraag, men een bepaalde taktiek toepast om de onkunde te verdoezelen om een vraag op te lossen. En je schrijft dat megamind de vraag reeds heeft opgelost,waarbij je duidelijk laat blijken dat je mijn antwoord hierop niet hebt gelezen. Hij heeft alleen de juiste benaming van het applet vermeld, maar de rest is niet werkzaam in facebook messenger. Maar ja ik begrijp het, een goede moderator zorgt voor zijn medewerkers. Mijn vaststelling is dat niemand van degenen die hebben geantwoord op mijn vraag, over enige ervaring beschikken over het programma facebook messenger. Dit is duidelijk gebleken. Na jaren vragen stellen op verschillende fora, waarbij ik altijd goed geholpen werd en ook wanneer er geen oplossing werd gevonden, bleven de helpers altijd correct handelen. Na al die jaren is er nooit een topic van mij gesloten. Ik zal in het vervolg eerst de oplossing geven en daarna de vraag stellen. Misschien dat het dan wel lukt om een topic te openen zonder kleerscheuren.
turbal. ;)

• JVRadeon
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 11:41
quote:
turbal schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 04:19:
Aan F_J_K

Ik heb ondertussen de support van facebook gecontacteerd. Daar kreeg ik niet voortdurend opmerkingen over onvoldoende inzet en opzoekingen die ikzelf moet doen. Ik heb hier alleen de indruk gekregen dat wanneer men over geen kennis en ervaring beschikt over de gestelde vraag, men een bepaalde taktiek toepast om de onkunde te verdoezelen om een vraag op te lossen. En je schrijft dat megamind de vraag reeds heeft opgelost,waarbij je duidelijk laat blijken dat je mijn antwoord hierop niet hebt gelezen. Hij heeft alleen de juiste benaming van het applet vermeld, maar de rest is niet werkzaam in facebook messenger. Maar ja ik begrijp het, een goede moderator zorgt voor zijn medewerkers. Mijn vaststelling is dat niemand van degenen die hebben geantwoord op mijn vraag, over enige ervaring beschikken over het programma facebook messenger. Dit is duidelijk gebleken.
Ja nogal logisch dat als je het aan Facebook zelf gaat vragen dat zij dan wel meteen begrijpen dat het over hun eigen Messenger app gaat. Er zijn honderden apps met Messenger in de naam en zelfs meerdere die alleen 'Messenger' heten:
https://play.google.com/s...?q=messenger&c=apps&hl=nl

We kunnen wel advies gaan geven over Google Play: Messenger of Google Play: Messenger of Google Play: Messenger - Video Call, Text, SMS, Email maar dat schiet vanzelfsprekend niet op als je het over Google Play: Messenger hebt.
quote:
Na jaren vragen stellen op verschillende fora, waarbij ik altijd goed geholpen werd en ook wanneer er geen oplossing werd gevonden, bleven de helpers altijd correct handelen. Na al die jaren is er nooit een topic van mij gesloten. Ik zal in het vervolg eerst de oplossing geven en daarna de vraag stellen. Misschien dat het dan wel lukt om een topic te openen zonder kleerscheuren.
turbal. ;)
De regels hier zijn zo streng zodat het geen vragen-dump forum wordt en zodat topicstarters zelf ook gewoon meer inzicht krijgen in wat ze nu eigenlijk willen weten. De oplossing hoef je van te voren natuurlijk niet te hebben, maar je hoeft alleen maar te vertellen wat je al hebt geprobeerd/uitgezocht en waar je tegen aan loopt. Anders krijg je eerst tig vragen/suggesties die je eigenlijk al weet en dat heeft natuurlijk voor niemand zin.

Wat ook vaak voorkomt, is dat juist door gebrek aan info/duidelijkheid er misplaatst advies wordt gegeven. Ja dit kan goed uitpakken, soms totaal verkeerd.

Streacom BC1 Open Benchtable Review
Be Quiet! Pure Wings 2 review nieuwsbericht

• turbal
Aan JVRadion,

Vermits ik op alle andere fora niet in aanraking ben gekomen met zulke strenge beleidsregels en het snel sluiten van een topic, was ik wel verrast van deze werkwijze. Maar ik begrijp dat het wel nodig is om alles in goede banen te leiden. Ik zal in het vervolg eerst alles goed uitpluizen vooraleer mijn vraag te stellen.
Nog veel succes met uw tweakers forum.

• 2green
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:26
(dubbel, zie onder)

F_J_K wijzigde deze reactie 03-10-2017 15:01 (95%)

• 2green
Zou de naam van het topic: "Serversoftware en Windows Servers" gewijzigd kunnen worden in iets wat duidelijk het doel aangeeft?

'Serversoftware...' lijkt te suggereren dat ik hier over iedere server OS en server appliciatie gesproken kan worden.

'...en Windows servers' lijkt weer een nuance te suggeren of maakt het op zijn minst verwarrend dat dit separaat wordt genoemd. Een windows server is tenslotte server software, waarom dan nog appart benoemen? of bedoeld men alleen windows server software?

Qua content zie ik ook dat niet windows software vooral onder een ander onderwerp geplaatst wordt, maar daar gaat het weer van desktop naar IOT naar servers?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

We proberen met de titel onderscheid te maken tussen het OS en de software die er op draait. Je kunt er prima een topic openen over PostgreSQL (serversoftware) op Linux of over kernfuncties van Windows Svr 2016 (Windows server-OS). Het onderscheid is er omdat er in NOS gesproken wordt over (oa.) Linux in het algemeen en het onderscheid server-OS en client-OS daar wat minder speelt.

En inderdaad, IOT etc maakt dat er al snel ook een servercomponent is. Mijn auto heeft een server aan boord, mijn PC heeft een bittorrent 'server' (voor opensource software), de mediaspeler, etc. etc. En een server gedraagt zich incidenteel als client. Google Apps verschilt in de basis niet enorm van hosting bij je eigen ISP. Etc. Een compleet harde scheiding kan niet zonder alles op 1 grote hoop te gooien. Voor de bezoekers focussen op onderwerpX of Y kan wel.

Wat zou je suggereren, waar loop je vast?

offtopic:
Serversoftware en Windows Servers is een (sub)forum, Oneens met de actie van een moderator? Post het hier is een topic.

En ik ben zo vrij je dubbelpost leeg te halen, voor de leesbaarheid.

F_J_K wijzigde deze reactie 03-10-2017 15:02 (3%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

In aanvulling op m'n collega hierboven, het feit dat er apart 'Windows Servers' bij staat heeft tevens te maken met het subforum 'Windows Clients'. Men zou anders vragen over Server 2012 e.d. daar plaatsen, want het is Windows. Terwijl het eigenlijk in SWS hoort. Zou het niet in de naam van het subforum staan, dan is het niet duidelijk waar men met vragen over het server OS moet zijn. Voor Linux is het een wat ander verhaal omdat het beide taken kan vervullen.

• 2green
quote:
F_J_K schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:01:
*snip*
Wat zou je suggereren, waar loop je vast?
Het is niet zo erg dat ik vastloopt, is het vooral niet erg intuïtief. Zie onderstaand een toelichting hierop.
quote:
*snip*
En ik ben zo vrij je dubbelpost leeg te halen, voor de leesbaarheid.[/ot]
Bedankt.
quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:50:
In aanvulling op m'n collega hierboven, het feit dat er apart 'Windows Servers' bij staat heeft tevens te maken met het subforum 'Windows Clients'. Men zou anders vragen over Server 2012 e.d. daar plaatsen, want het is Windows. Terwijl het eigenlijk in SWS hoort. Zou het niet in de naam van het subforum staan, dan is het niet duidelijk waar men met vragen over het server OS moet zijn. Voor Linux is het een wat ander verhaal omdat het beide taken kan vervullen.
Ik reageer onderstaand voor het overzicht gelijktijdig op jouw toelichting en die fjk, maar waardeer de toelicht.

---

Bedankt voor jullie toelichting. Het onderscheid tussen het OS en de software die erop draait is prettig om te hebben, maar de plek waar de grens is opgetrokken is wel verwarrend (tenminste voor mij).

Dit is enkel een verbeter suggestie en jullie hebben zo te lezen een duidelijk beeld van de huidige knip, maar vond het voor deze uitleg erg verwarrend. Mijn verwachting was/is dat het hiernaar toe gegroeid was en dat het mogelijk eens tijd werd opnieuw over de verdeling na te denken. Zo niet, dan gewoon mijn opmerking negeren.

Ik denk dat deze threadgroep veel beter bruikbaar zou worden met een iets andere indeling, zowel om informatie terug te vinden als de bezoekers met expertise in de juiste groepen te krijgen. Voor jullie beeldvorming enkele uitgangspunten:

* OS en Applicaties/services in eigen groep. zodat OS gebruik los komt te staan van applicatie gebruik. desktop en server applicaties zijn ook vaak crossplatform wat een extra reden is. Voordeel is dat expertises gebundeld worden en de kans groter is dat je reacties krijgt.

* Linux desktop gebruik en server gebruik is ook volledig verschillend en waar de desktop nogal gefragmenteerd is, zie je bij server gebruik vooral de grote vier terugkeren (ubuntu/debian, fedora/redhat).

*Tegenwoordig is het verschil in gebruik van linux met desktop shell en zonder heel verschillen. Je ziet gelukkig steeds meer gebruikers die gebruik maken van de desktop configuratie opties, terwijl server gebruik zich erg richt op cli en admin interfaces. Nog los van al die dingen die op een desktop omgeving automatisch gaan, van auto-mount en file search tot aan installatie van gpu drivers en systeem settings.

* voor (home)server applicaties zou een eigen groep handig zijn om doorheen te klikken om ideeen op te doen voor je eigen server en gelijktijdig wat medetweakers helpen met kennis dat je toevallig voor handen hebt. Zelfde geld uiteraard voor desktop applicaties in hun eigen groep

* beveiliging en virussen is erg kernel afhankelijk, voor windows zie je totaal andere discussies dan linux en weer andere voor mac. De huidige groep is daardoor erg gefragmenteerd en mijnsinziens onbruikbaar om doorheen te browsen voor ideeen, waardoor er ook minder input komt van mensen die er iets van weten en minder inspiratie om te tweaken ;).

* de meest populaire threads over (server)applicaties zijn zowieso al crossplatform.

Persoonlijk zou ik het nuttigere vinden om iets andere groepsindelingen te gebruiken. Zonder dit compleet uitgedacht te hebben, dacht ik aan iets als als onderstaands, waarbij je altijd een beetje overlap houdt, maar dat is nu erger.
- Windows gebruik*
- Linux gebruik*
- IOS gebruik*
- Desktop applicaties
- Server applicaties

* eventueel separate 'OS server gebruik' threads in subforum van OS gebruik?

Zaken als beveiliging zou ik dan beleggen in een van deze groepen, beveilging van een linux server is iets totaal anders dan beveiliging van een desktop client (welke vaak vrijwel onbeveiligd is), etc.

Als ik iets langer er over nadenk kan ik vast met een betere suggestie komen en jullie zullen waarschijnlijk wel betere ideeen hebben, maar mijn belangrijkste punt is dat de kennis, informatie en expertise wel erg gefragmenteerd is in de huidige indeling.v

p.s. excuus voor de tekstmuur

2green wijzigde deze reactie 04-10-2017 11:30 (32%)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Deze week tot nu toe en ook de komende dagen veel te druk om te reageren. :X

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-04 10:50

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Dit soort discussies hebben wij als crew ook vrij vaak, en daar zijn ook vrij vaak voorstellen gedaan om de huidige indeling aan te passen. En dat zijn niet de meest eenvoudige discussies, zeker niet met clouddiensten die ook ergens een plekje moeten hebben...

Als ik nu even kijk naar je voorstel, dan zie ik eerlijk gezegd weinig verschil met de huidige indeling:
quote:
- Windows gebruik -> Windows Clients
- Linux gebruik* -> Non-Windows Operating Systems
- IOS gebruik* -> Macs & Software
- Desktop applicaties -> Client Software Algemeen
- Server applicaties -> Windows Software en Serversoftware
Op een iets andere naamgeving na, komt het toch gewoon overeen? :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 06-04 15:54

Fonta

BuG Admin

Iemand een idee waarom [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie gesloten is?

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:31
quote:
Ik denk dat @JackSparrow op het verkeerde knopje heeft gedrukt ;)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 06-04 15:54

Fonta

BuG Admin

quote:
Catch22 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:55:
[...]

Ik denk dat @JackSparrow op het verkeerde knopje heeft gedrukt ;)
Zo'n vermoeden heb ik ook :9

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Oops....sorry guys, verkeerde knopje....hij is weer open. 8)7

• Wingman555
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-04 15:41
Ik ben het neit eens met de moderator voor het sluiten van mijn topic over parental control!.
Ik vraag om ervaringen en advies, en het gaat over software op een device, en maakt dat uit of at op Android/iPhone(y)/Windows/Linux/OSX/BSD/Unix/MS-DOS/etc is....? Nee ik vraag naar ervaring over een applicatie. En dat ik geen inzet laat zien in de topic... WTF...? Hij kan onmogelijk weten wat ik al wel en niet allemaal heb gedaan. Ik vraag simpelweg naar advies en ervaringen..
Maar goed. heb nu een nieuw topic gemaakt in de Adroid smartphone sectie...

@Moderator: Ik vind ook dat je soms het topic even een kans moet geven. Dan komen vanzelf mensen met feedback/en tegen reacties (met uitleg wat eventuele eigen inzet is...).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:31
@Wingman555 algemene topics voor welk os dan ook werken niet en zijn te algemeen.

En wij kunnen ook niet ruiken wat je al hebt geprobeerd, daarom verwacht men dat je dat in je openingspost zet

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 21:04

Fiber

Beaches are for storming.

quote:
Wingman555 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:46:
[...] Hij kan onmogelijk weten wat ik al wel en niet allemaal heb gedaan...
Dat is het hele probleem meestal. Maak voortaan gewoon even inzichtelijk en duidelijk wat je 'al wel en niet allemaal heb gedaan' en er is geen enkel probleem. Dat voorkomt bijvoorbeeld oplossingen die je zelf al lang geprobeerd hebt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
Wingman555 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:46:
Ik ben het neit eens met de moderator voor het sluiten van mijn topic over parental control!.
Ik vraag om ervaringen en advies, en het gaat over software op een device, en maakt dat uit of at op Android/iPhone(y)/Windows/Linux/OSX/BSD/Unix/MS-DOS/etc is....? Nee ik vraag naar ervaring over een applicatie.
Dat maakt in dit geval alles uit. We hebben aparte secties voor mobiele apparaten. NOS is geen vergaarbak voor alle vragen die je maar over een applicatie hebt. Wil je wat over Office vragen, dan moet je ook niet in NOS zijn, maar CSA.
quote:
En dat ik geen inzet laat zien in de topic... WTF...? Hij kan onmogelijk weten wat ik al wel en niet allemaal heb gedaan. Ik vraag simpelweg naar advies en ervaringen..
Je laat idd geen inzet zien, want je noemt maar 1 app die je hebt geprobeerd en die voldoet niet. Dat is werkelijk alles wat je hebt laten zien. Want als je echt wat inzet had getoond, had je het topic al niet op de verkeerde plek gezet. Je noemt niet eens de ingebouwde functie van Android zelf.
quote:
Maar goed. heb nu een nieuw topic gemaakt in de Adroid smartphone sectie...

@Moderator: Ik vind ook dat je soms het topic even een kans moet geven. Dan komen vanzelf mensen met feedback/en tegen reacties (met uitleg wat eventuele eigen inzet is...).
Denk je dat een topic over vaatwassers een kans zou hebben als het forum over koelkasten zou gaan? Nee, zo'n topic is al gedoemd om te falen omdat het op de verkeerde plek staat. Dus al zou ik het een kans geven, dan nog heb je er effectief niets aan omdat juist de mensen die je vraag mogelijk kunnen beantwoorden er niet langs komen.

Ik heb je genoeg handvatten gegeven om een nieuw topic op de juiste plek met de juiste informatie te kunnen starten. Wat ik nu zie is dat je exact hetzelfde hebt geplaatst in een nieuw topic. Nog steeds geen inzet of zaken die je zelf al hebt gevonden naast je mislukte poging.

• ZoMilan
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-04 11:42
Gisteren is een topic waarin ik een vraag stelde gesloten, mede omdat ik 'eerlijker over mijn vraag' moest zijn, maar ik heb geen woord gelogen en weet ook niet wat dat suggereerd.. Ook moest ik me meer inzetten en heb ik geen flauw idee hoe.. Graag uitleg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Er is meerdere malen gevraagd om de specificaties van de zogenoemde server, maar er is niets gezegd over merk en andere configuraties. Ook een aantal zaken die je zelf had kunnen doen voor je het topic openende miste in je topicstart. Er was feitelijk niets bekend, anders dan dat je probeerde om Linux te installeren op een machine die telkens 'spontaan' Windows terug zette.

Je zit tevens op school en het verzoek leek ook enorm veel op een schoolopdracht dan een legitieme vraag van iemand met een eigen bedrijf. Ik zou een tiener niet zomaar aan mijn bedrijfssystemen zitten, zeker als deze er niet zo veel van af weet, zoals blijkt uit je topic en je vragen daar.

Er schortte dus gewoon te veel aan het topic en het verloop ervan.

Neemt niet weg dat je altijd vrij bent om het met een nieuw topic opnieuw te proberen. Let hierbij wel goed op Het algemeen beleid #quickstart. Zorg voor voldoende informatie, laat duidelijk zien wat je hebt geprobeerd en waar je mee aan het werk bent.

Hero of Time wijzigde deze reactie 27-06-2018 10:46 (16%)

• ZoMilan
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-04 11:42
quote:
Hero of Time schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:02:
Er is meerdere malen gevraagd om de specificaties van de zogenoemde server, maar er is niets gezegd over merk en andere configuraties. Ook een aantal zaken die je zelf had kunnen doen voor je het topic openende miste in je topicstart. Er was feitelijk niets bekend, anders dan dat je probeerde om Linux te installeren op een machine die telkens 'spontaan' Windows terug zette.

Je zit tevens op school en het verzoek leek ook enorm veel op een schoolopdracht dan een legitieme vraag van iemand met een eigen bedrijf. Ik zou een tiener niet zomaar aan mijn bedrijfssystemen zitten, zeker als deze er niet zo veel van af weet, zoals blijkt uit je topic en je vragen daar.

Er schortte dus gewoon te veel aan het topic en het verloop ervan.

Neemt niet weg dat je altijd vrij bent om het met een nieuw topic opnieuw te proberen. Let hierbij wel goed op Het algemeen beleid #quickstart. Zorg voor voldoende informatie, laat duidelijk zien wat je hebt geprobeerd en waar je mee aan het werk bent.
De specificaties waren gekoppeld aan het topic, ook had ik de server gekregen en was het geen opdracht. De informatie was schaars, omdat ik niet wist wat er aan de hand was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
ZoMilan schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:50:
[...]

De specificaties waren gekoppeld aan het topic, ook had ik de server gekregen en was het geen opdracht. De informatie was schaars, omdat ik niet wist wat er aan de hand was.
De specs waren niet direct zichtbaar en er zijn gebruikers die de bovenbalk zelfs uitzetten, waardoor die informatie verloren gaat.

En als je niet weet wat er aan de hand is, ga je verder op onderzoek uit, zoals wat voor software erop staat e.d. Je kan daarnaast ook contact opnemen met de leverancier van die server om meer te weten te komen over de betreffende machine.

Zomaar even twee dingen die je al had kunnen doen voor je het topic opende en zo voldoende informatie kan geven. Het is ook handig om in de buurt te zijn van het betreffende apparaat als er vragen over komen. Het heeft bijvoorbeeld weinig nut om een topic te openen als je in Groningen zit over een systeem wat in Den Haag staat en je er niet direct bij kan. ;)

• 715289
  • Registratie: april 2019
  • Niet online
quote:
EnGee schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:00:
[...]

In dat geval zou ik M$ [mbr]MS[/] Excel skippen en voor Google Sheets gaan, makkelijker en realtime geupdate.
quote:
quote:
Question Mark schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:50:
[...]

Dat zitten we ook niet... Net zoals dat we hier niet op de kleuterschool zitten, en we dus allemaal wel weten dat we hier volwassenen kunnen reageren, en dus ook geen kinderachtige verbasteringen hoeven te gebruiken.
quote:
EnGee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:31:
[mbr]*knip* Genoeg offtopic, daar heeft de TS niets aan. Enige discussie over modbeleid kan bijv. in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier
[/]
@F_J_K als @Question Mark niet was begonnen met op de Chinese manier te censureren (hij bepaalt blijkbaar wat goed en fout is) dan was er geen off topic discussie ontstaan.

Overigens het verwijderen van mijn reactie is ook gewoon censuur. Ik krijg het verwijt 'kinderachtig' te zijn, terwijl @Question Mark het wel nodig vind om te melden dat ie zwemdiploma A = B heeft.

Ik verwees er al naar, maar lees dit eens:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting

Of meer expliciet:

Artikel 7

1 Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2 De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.
3 Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
4 De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.

En waarom? Omdat ik M$ schreef ipv MS. Echt diepe zucht.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:16

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dergelijke verbasteringen zijn al jaren lang een doorn in het oog en sfeerverziekend. M$, MickeySoft, LinSux etc. zijn gewoon :/
Hier wordt al jarenlang op gereageerd vanuit Tweakers:
quote:
Equator schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:38:
[modbreak]Even direct in de kiem smoren: we accepteren geen M$ i.p.v. MS/Microsoft, dus Ook geen verbasteringen van Ziggo.[/]
quote:
M$, Windhoos, e.d.Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pros en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
quote:
raymonvdm schreef op dinsdag 4 januari 2005 @ 23:04:
Ik krijg inderdaad het idee dat het aan internetexplorer ligt, want mozilla doet het nu wel.

Maar is die "Gebruiksvriendelijke foutberichten weergeven" ook door de website uit te schakelen met een script of iets ? want waarom zou ik nog moeite doen met custom dingen als mikkiesoft Microsoft daar toch niet aan gelooft ?[modbreak]Het is nog altijd Microsoft; verbasteringen waarderen we niet[/]
quote:
André schreef op donderdag 18 december 2003 @ 15:17:
[...]

Hoe lang loop je hier al rond? En nog weet je niet dat dat soort Microsoft verbasteringen niet geaccepteerd worden?
De lijst is lang. Gewoon niet doen is het advies en niet mekkeren over dat je wordt aangesproken op trollerig gedrag.
offtopic:
en op persoonlijke noot; niet gaan janken klagen over je vrijheid van meningsuiting :D

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

quote:
Lees je eigen link: "zonder voorafgaande controle door de staat". We zijn geen staatsapparaat. Er is prima vrijheid van meningsuiting, je mag in je eigen kamer Linsux, crApple, FireZuigt, M$, etc roepen tot je een ons weegt. Op ons forum leiden dergelijke verbasteringen af van de discussie. En zijn niet welkom. Net zoals pak-em-beet keiharde dwergenporn niet welkom is ondanks dat het prima onder vrijheid van meningsuiting valt om elders te maken.

Onderbouwde discussies waarom X of Y faudt is, zijn prima welkom. Kinderachtige verbasteringen die in 1999 al niet meer grappig waren niet.
quote:
Ik krijg het verwijt 'kinderachtig' te zijn, terwijl @Question Mark het wel nodig vind om te melden dat ie zwemdiploma A = B heeft.
Dat heet een grap. En staat in de handtekening ipv de post, waar het niemand beledigt en geen discussie offtopic brengt. Ik zou dan eerder discussie over mijn sig verwachten (wat overigens een quote is, niet iets dat ik zelf bedacht heb).

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
EnGee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:06:
[...]

Nee, omdat je er over door blijft zeuren. Als je geaccepteerd had dat M$ werd gecorrigeerd naar MS was er niets aan de hand geweest. Het is ons beleid dat we dergelijke verbasteringen niet willen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• 715289
  • Niet online
quote:
Outerspace schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:37:

De lijst is lang. Gewoon niet doen is het advies en niet mekkeren over dat je wordt aangesproken op trollerig gedrag.
offtopic:
en op persoonlijke noot; niet gaan janken klagen over je vrijheid van meningsuiting :D
Ik vind het prima als ik aangesproken word, maar je kan me een DM sturen dat het ongewenst is en vragen of ik het wil aanpassen. Dat geeft een heel ander effect dan censureren.

Ik heb voor de zekerheid ook nog even de FAQ - GoT doorgenomen en was mij van geen kwaad bewust.

Daarnaast en dat jeukt me nog meer is de volstrekte willekeur die hier getoond word. M$ mag niet want kinderachtig, maar aangeven bij je certificeringen 'Zwemdiploma A + B' zou plotseling wel volwassen genoeg zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik zie de humor hier wel van in, maar kom op zeg.

Lees even dit topic door waar vergelijkbare knipogen worden gegeven als mijn M$ opmerking en 0 ingrepen en dat is prima, dat houd het leuk en prikkelend.

Of de 1001 iOS vs Android topics.

Echt, wat een tere zieltjes hebben sommige mensen toch.

Ik ga weer aan het werk.

• 715289
  • Niet online
quote:
F_J_K schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:09:
[...]

Lees je eigen link: "zonder voorafgaande controle door de staat". We zijn geen staatsapparaat. Er is prima vrijheid van meningsuiting, je mag in je eigen kamer Linsux, crApple, FireZuigt, M$, etc roepen tot je een ons weegt. Op ons forum leiden dergelijke verbasteringen af van de discussie. En zijn niet welkom. Net zoals pak-em-beet keiharde dwergenporn niet welkom is ondanks dat het prima onder vrijheid van meningsuiting valt om elders te maken.

Onderbouwde discussies waarom X of Y faudt is, zijn prima welkom. Kinderachtige verbasteringen die in 1999 al niet meer grappig waren niet.

[...]

Dat heet een grap. En staat in de handtekening ipv de post, waar het niemand beledigt en geen discussie offtopic brengt. Ik zou dan eerder discussie over mijn sig verwachten (wat overigens een quote is, niet iets dat ik zelf bedacht heb).
Best knap dat je jezelf in 1 bericht tegenspreekt.

Daarnaast dwergenporn staat voldoende vermeld in de GoT FAQ, verbasteringen niet.

• 715289
  • Niet online
quote:
Maasluip schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:12:
[...]

Nee, omdat je er over door blijft zeuren. Als je geaccepteerd had dat M$ werd gecorrigeerd naar MS was er niets aan de hand geweest. Het is ons beleid dat we dergelijke verbasteringen niet willen.
Niet iedereen is een sheeple.
Doe mij even een linkje naar dat beleid. Ik lees het nergens.
Ik respecteer graag de regels, maar dan moeten de regels wel beschreven staan.

• Orion84
  • Laatst online: 17:06

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
EnGee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:15:
[...]

Ik vind het prima als ik aangesproken word, maar je kan me een DM sturen dat het ongewenst is en vragen of ik het wil aanpassen. Dat geeft een heel ander effect dan censureren.
Ja dat heeft het effect dat die sfeerverpestende tekst er nog een tijdje blijft staan, met alle mogelijke gevolgen voor de discussie van dien. Verder heeft dit niks met censuur te maken. De inhoud van je reactie is niet aangepast, enkel de vorm. Waarbij het origineel zelfs nog zichtbaar is gelaten. (nog los van de uitleg omtrent wat censuur en de vrijheid van meningsuiting nu eigenlijk behelst).
quote:
Ik heb voor de zekerheid ook nog even de FAQ - GoT doorgenomen en was mij van geen kwaad bewust.

Daarnaast en dat jeukt me nog meer is de volstrekte willekeur die hier getoond word. M$ mag niet want kinderachtig, maar aangeven bij je certificeringen 'Zwemdiploma A + B' zou plotseling wel volwassen genoeg zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik zie de humor hier wel van in, maar kom op zeg.
Je ziet het verschil niet tussen het verbasteren van een bedrijfsnaam in een serieuze discussie en een grappige ondertitel? De regel omtrent het verbod op dergelijke verbasteringen staat inderdaad niet in het Algemeen Beleid of in het specifieke beleid van CSA. Ook omdat het gewoon om fatsoen gaat en we niet elk individueel dingetje in het beleid gaan uitspellen. In het forum waar het het meest voorkomt is het wel nog even expliciet genoemd: Windows Clients - Beleid
quote:
Lees even dit topic door waar vergelijkbare knipogen worden gegeven als mijn M$ opmerking en 0 ingrepen en dat is prima, dat houd het leuk en prikkelend.

Ik zie daar geen naamsverbasteringen staan? Verder is de moderatie onder een nieuwsbericht heel anders ingericht dan op het forum. De reacties onder nieuwsberichten zijn niet bedoeld als uitgebreid discussieplatform zoals het forum wel is, daarom wordt ook met name op het forum veel pro-actiever gemodereerd op verstorend gedrag.
quote:

Ik ga weer aan het werk.
Zegt degene die compleet uit zijn pantoffel schiet om een eenvoudige aanpassing van zijn reactie...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18:43

True

Dislecticus

quote:
[...]

Ik ga weer aan het werk.
Als je inmiddels de GoT - FAQ gelezen hebt, weet je ook dat dubbelposten, of zelfs tripleposten niet op prijs gesteld wordt.
Een komische noot in een signature is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een post zelf. Er staan wel vreemdere zaken in een signature. Nu wordt het spijkers op laag water zoeken en op de man spelen, daar wordt toch niemand beter van.

Steam Profile

• Fiber
  • Laatst online: 21:04

Fiber

Beaches are for storming.

quote:
Maasluip schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:12:
[...]

Prima, helemaal mee eens, maar haal het dan helemaal weg ipv met die kinderachtige doorhalingen. En haal het ook weg in de quotes in de posts eronder... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Maasluip
  • Laatst online: 20:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
EnGee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:18:
[...]

Niet iedereen is een sheeple.
Doe mij even een linkje naar dat beleid. Ik lees het nergens.
Ik respecteer graag de regels, maar dan moeten de regels wel beschreven staan.
Als je verplicht alles wat je niet wil moet gaan benoemen en "dus" moet toelaten wat je niet benoemt dan maak je je juist kwetsbaar voor dit soort dingen.
quote:
Het staat de crew vrij naar goeddunken te handelen in het belang van de site en zijn gebruikers in het algemeen.
Dat werd gedaan. Daar hoef je je niet over aangevallen te voelen en valt IMHO ook niet onder een aanval op je niet-sheeple zijn.
quote:
Fiber schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:29:
[...]

Prima, helemaal mee eens, maar haal het dan helemaal weg ipv met die kinderachtige doorhalingen. En haal het ook weg in de quotes in de posts eronder... :)
Dan is het voor anderen en misschien de poster zelf niet altijd duidelijk wat de correctie is.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:19

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
EnGee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:06:
Ik verwees er al naar, maar lees dit eens:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting

Of meer expliciet:

Artikel 7

1 Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2 De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.
3 Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
4 De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.

Artikel 7 heeft nul relevantie. Dat gaat over overheidscensuur en het feit dat de overheid jou niet kan beperken in de uitdrukking van je mening. Wij mogen wel degelijk regels daar bovenop stellen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Zou EnGee deze meme nog nooit gezien hebben?
https://xkcd.com/1357/
Zou eigenlijk door de forumsoftware moeten worden getoond zodra de woorden "vrijheid van meningsuiting" en "censuur" langs komen :+

gambieter wijzigde deze reactie 05-09-2018 03:00 (50%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

quote:

Zie ook andere reacties. Voor de volledigheid: dit valt onder o.a. 'Reacties die op een andere manier niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.', AV 4.1, AV4.2.i. Maar we gaan niet iedere denkbare situatie uitspellen, niemand wordt blij van honderden pagina's aan regels.

En als je het niet wist: no problem kan gebeuren. Nu weet je het wel: zoiets is ongewenst.
Je was er op gewezen via de edit, je bent niet geband of zo. Een ander had geklaagd als er juist via PM op was gewezen 'voor zoiets onbenulligs' - en dan hadden anderen niet kunnen zien dat zoiets als vervelend overkomt..
quote:
Niet alles hoeft volwassen te zijn. En meer to the point: ook niet alles hoort thuis in andermans tech vraagtopic.
quote:
Best knap dat je jezelf in 1 bericht tegenspreekt.
Zie de post hierboven maar voor de volledigheid nogmaals: nee je vrijheid van meningsuiting is niet in het geding. Wij verbieden dit soort taal op alleen ons forum. Je kunt het gewoon op je eigen site wel doen.

--

Reden dat we het al vele jaren weghalen: tot we dat deden werd er in het topic zelf dus op in gegaan. Zoals nu ook al gebeurde. En dat is niet de bedoeling. Daarom ook de vraag om hier verder te gaan. Hier is ons er van overtuigen dat we het fout hebben juist wel on topic :P

• 715289
  • Niet online
Dat was weer de nodige meters tekst.

Ik geloof dat alles met de juiste intenties gedaan word, maar ik vind het zelf te ver gaan en te betuttelend.
Laten we het hier bij houden.

Fijne dag.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:)

• Technomania ®
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:50

Technomania ®

I'm Just Nucking Futs

Diepe buiging voor de Moderators in dit topic die ondanks het door blijven zeuren de vraagsteller netjes te woord blijven staan.

Een relatie staat voor samen problemen oplossen die je als single niet hebt

• blanka
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-04 13:59
Ik post net een topic waarin ik vraag hoe een cosmetisch filter te maken om tracking op websites met Recaptcha tegen te gaan, maar onderstaande mod vond het nodig deze op slot te gooien omdat ik zaken zou willen omzeilen. Misschien wekte de schermdump van een loginversie de indruk van omzeilen, maar dat was gewoon de eerstedebeste site waar ik wist dat Recaptcha op draaide (en waar ik normaal gewoon mét recaptcha in kan loggen omdat ik dan mijn Google account aanzet).

Hoe blokkeer ik ReCaptcha in browser (Firefox)?
Mod in kwestie
gallery: Hero of Time
Als ik ergens met Recaptcha moet inloggen, meld ik me aan met Google, om meteen daarna weer de cookies te laten opruimen. Ik wil alleen niet op sites waar Google niks mee te maken heeft mijn bezoek niet laten opmerken. ReCaptcha is namelijk tegenwoordig vooral tracker: wanneer je een Google Account hebt en we mogen weten wie je bent mag je meteen binnen, zo niet, dan gaan we je minutenlang lastigvallen met AI trainingen van onze zelfrijdende auto's.

blanka wijzigde deze reactie 20-03-2019 09:44 (36%)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als je iets wilt doen op de site dat alleen kan na reageren via de captcha: daar gaan we niet mee helpen. Het hele doel van die captcha is immers 'zeker weten' dat er een echt-mens bezig is. En dat gaat dus niet als er een script voor gaat zorgen dat er geen captcha wordt getoond/gebruikt en toch de site-functionaliteit beschikbaar is. Dan wordt het expliciet helpen met omzeilen van beveiligingen.

Of bedoel je te vragen naar een manier waarbij functionaliteit achter de captcha inderdaad niet werkt?

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True