'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ehh... is een (inhoudelijke) discussie over het nut van bepaalde distributies niet waardevol voor mensen met een "welke OS" vraag?Cyphax schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:13:
[mbr]
Zullen we wel proberen een beetje bij het onderwerp te blijven? Een discussie over het nut van distributies is prima; wel liever in een nieuw topic.
[/]
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Er is natuurlijk wel plek voor discussie, maar echt een discussie was het niet echt te noemen (het ging wel erg de culinaire kant opTheFirepit schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:33:
[...]
Ehh... is een (inhoudelijke) discussie over het nut van bepaalde distributies niet waardevol voor mensen met een "welke OS" vraag?
Ik heb je vraag even in het feedbacktopic geplaatst; dan vervuilen we het topic over besturingssystemen verder niet
Saved by the buoyancy of citrus
Vandaag heb ik mijn nieuwe Rasberry Pi ontvangen en netjes geconfigureerd. Als ik hem met SSH wil benaderen hoef ik alleen maar een gebruikersnaam in te vullen en geen wachtwoord.
Hoe zit dit? Normaliter moet je altijd een wachtwoord invoeren om op de SSH te komen.
Voor een inhoudelijke vraag: open even een eigen topic in het juiste subforum, in dit geval NOS wat mij betreft. Geef dan wel iets meer info, want het klinkt alsof het antwoord moet zijn dat er gebeurt wat je hebt ingesteld. Dan is de vraag wat je hebt ingesteld. Maar hier gaan we daar niet op in, tenzij je wilt klagen over deze replyHSG schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:19:
Ik heb een vraag...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Laat de paniek beginnen!
Ik hoop dat dit de juiste plek is om deze vraag te stellen, maar waar kan ik vragen kwijt over een Chromebook? Niet alles is namelijk even duidelijk omdat wij deze voor de eerste keer in het bezit hebben.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Ga eerst met Google/Duckduckgo/Bing/whatever proberen om je vraag zelf te beantwoorden. Daarna kan je een topic in LNX maken. We hebben daar al een paar andere topics over Chromebooks.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dit is nu (gelukkig nog maar) al de tweede keer dat me dit 'gelapt' (Vlaams) wordt, dat een bericht dat ik plaatste gewoon zonder boe of ba door een geachte moderator blijkt gewist te zijn.
De reden ertoe zal zonder twijfel wel zeer verantwoord zijn ( ben zelf ook mod op een ander compforum dus ik ken het klappen van de zweep wel wat) maar een bericht wissen zonder verklaring, bekendmaking van de 'wisser', laat staan zonder enig overleg - gewoon maar wissen en-ik-ben-terug-weg, vind ik gewoon géén stijl. 'k Verwacht van een mod wel iets meer etiquette...
Ik ben door je posthistorie gegaan maar ik kan geen verwijderde posts van je vinden. Wanneer gebeurde dit? Heb je enig idee in welk topic of subforum?passer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:25:
GEEN STIJL
Dit is nu (gelukkig nog maar) al de tweede keer dat me dit 'gelapt' (Vlaams) wordt, dat een bericht dat ik plaatste gewoon zonder boe of ba door een geachte moderator blijkt gewist te zijn.
De reden ertoe zal zonder twijfel wel zeer verantwoord zijn ( ben zelf ook mod op een ander compforum dus ik ken het klappen van de zweep wel wat) maar een bericht wissen zonder verklaring, bekendmaking van de 'wisser', laat staan zonder enig overleg - gewoon maar wissen en-ik-ben-terug-weg, vind ik gewoon géén stijl. 'k Verwacht van een mod wel iets meer etiquette...
Wat mogelijk is gebeurd: een moderator had per ongeluk je post verwijderd en daarna teruggezet. De notificatie wordt dan niet teruggetrokken, waardoor het lijkt alsof je post echt is verwijderd.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
mooi van je dat jij hierop reageert, maar eigenlijk zou de 'verwijderaar' wel mogen reageren...
dank je
Passer
Zou je iets meer informatie kunnen geven zodat we weten waar het over gaat en wie er op zou moeten reageren? We zijn met nogal een team en voor de mensen die op dit moment online zijn is het even een raadsel waar dit over gaat.g0tanks schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:09:
Ik ben door je posthistorie gegaan maar ik kan geen verwijderde posts van je vinden. Wanneer gebeurde dit? Heb je enig idee in welk topic of subforum?
Sowieso is posts hard verwijderen niet gangbaar (waar nodig gaat het naar 'de prullenbak' maar die kunnen we gewoon inzien). Dus inderdaad, zou je zo concreet mogelijk kunnen aangeven wat ongeveer, vanuit welk topic, wanneer ongeveer is verwijderd?
Dit is nochtans de eerste keer ook zo gebeurd, maar toen had ik in het topic-zelf er iets over gepost en was de mod daar wel komen opdagen en gaf zijn verklaring.F_J_K schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:26:
Sowieso is posts hard verwijderen niet gangbaar
Maar het was dus wel degelijk op een harde manier gebeurd: gewoon delete en post weg - zonder meer...
(en uit je reactie blijkt ook dat zo iets ook niet jouw stijl is )
@crisp kan jij daar nog iets zinnigs over zeggen / iets van in de database terugvinden?
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 10-06-2022 15:57 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Hmm. Niets over terug te vinden. En het klinkt bepaald niet als iets dat per se moet worden verwijderd.passer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:41:
in caps lock op scherm zichtbaar ? had ik gepost dat je - als je een Logitech tobo en muis had - dit kon oplossen door een setting in de instellingen. (op voorwaarde dat enz...)
De Windows clients mods hebben er naar gekeken en die gaven aan het niet te herkennen.
En bij een "gewone" delete krijg je sowieso automatisch een notificatie van het systeem.
Het valt me nu pas op (zie @Orion84) dat de hard verwijderen-functie al helemaal verwijderd is voor moderators. Dat kan dan verwijderen alleen nog op een heel omslachtige omweg. Dat zie ik hier hier per ongeluk gebeurt zijn...
Ook zijn mij (voor zover dat wat zegt) geen andere klachten hierover bekend als het een bug is. Met het gevaar beledigend over te komen: weet je zeker dat het is geplaatst? Niet per ongeluk alleen 'Toon voorbeeld' gedaan of zo?
Of, heb je misschien 'afwijkende' adblockers of browser plugins die ten onrechte berichten verwijderen?
Zo niet, inderdaad goed als (developer) crisp de database checkt.
Maar het was dus wel degelijk op een harde manier gebeurd: gewoon delete en post weg - zonder meer...
(en uit je reactie blijkt ook dat zo iets ook niet jouw stijl is )
Kleine spraakverwarring: ik had het over het -al een tijd niet meer mogelijke- hard verwijderen. Posts naar de prullenbak verplaatsen doe ik incidenteel wel (spam, serieuze overlast, etc). Maar de prullenbak is gewoon in te zien voor mods en daar staat die post zeker niet.
Dat was ik net aan het typen. Foutje is snel gemaakt.Met het gevaar beledigend over te komen: weet je zeker dat het is geplaatst? Niet per ongeluk alleen 'Toon voorbeeld' gedaan of zo?
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Orion84 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:56:
Dus ik vermoed dat er iets misgegaan is bij het plaatsen of er anderszins iets geks gebeurd is.
Jullie reacties overtuigen me dat het om één van deze twee dingen moet gaan.F_J_K schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:58:
Met het gevaar beledigend over te komen: weet je zeker dat het is geplaatst? Niet per ongeluk alleen 'Toon voorbeeld' gedaan of zo?
Ik heb dus ook al wel genoeg ondervinding van fora en van 'de geheimen van de informatica', dat ik weet dat zo'n dingen inderdaad kunnen gebeuren: dat er iets mis gaat bij het plaatsen of opslaan of wat dan ook.
Ook weet ik dat het ook zelfs mogelijk het tweede kan geweest zijn want een mens kan zich uiteindelijk toch vergissen - al ben ik er 'zeker' van dat dit niet gebeurde. (maar ik ken mezelf ook al wel langer om al vastgesteld te hebben dat ik er ook niet vrij van ben)
Maar het feit dat het vroeger wèl eens gebeurde...
Dus nogmaals: jullie reacties overtuigen me dat het hier dus wel degelijk nièt over een hard verwijderen gaat en sorry dus dat ik een beetje (een beetje? - en sorry voor de vergelijking) een steen in een kikkerpoel gegooid heb.
('k heb dus ook maar de 'titel' van in het begin doorgehaald)
Passer
Iemand stelt een onwaarheid - in dit geval dat de trans persoon niet naar Ziggo moet gaan want daar kan het niet - en ik reageer daarop met dat dit niet klopt. Mijn bericht wordt verwijderd en het bericht wat dus niet kloppend is blijft staan
Het beleid (in Serversoftware en clouddiensten) kan wel een opknapper gebruiken, sinds de laatste wijziging van PNS naar deze (huidige) verdeling is er volgens mij niets meer aan gewijzigd. Er staat twee keer een beleid:Spreekt in beide gevallen eigenlijk wel voor zich, als je er doorheen scant zie je de verwijzingen naar oude sub-fora zoals PNS en Non-Windows Operating Systems her en der wel. Ik denk dat dit voor een nieuwe Tweaker niet helder te krijgen is wat er her en der mee bedoelt wordt.
edit: oh en in dat kader kan de TS van dit feedbacktopic ook wel een edit gebruiken
[ Voor 5% gewijzigd door True op 16-04-2024 20:45 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Mau_Maus in "Windows 11 23H2 update installeert niet"
Die hoort uiteraard gewoon bij:
Windows update error 0x80070643
Kan iemand dat weer corrigeren? Dank!
Dat kan ik zeker... Excuses, ik dacht dat het een reactie was op het (nieuw) genoemde probleem en niet op het originele probleem.Mau_Maus schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:56:
@Question Mark heeft per ongelijk mijn bericht mee verplaatst naar een nieuw topic:
Mau_Maus in "Windows 11 23H2 update installeert niet"
Die hoort uiteraard gewoon bij:
Windows update error 0x80070643
Kan iemand dat weer corrigeren? Dank!
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Begrijpelijk. Kan gebeurenQuestion Mark schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:42:
[...]
Dat kan ik zeker... Excuses, ik dacht dat het een reactie was op het (nieuw) genoemde probleem en niet op het originele probleem.
feit
al eerder heb ik aangegeven dat tweakers onterecht mee werk aan discussie over en hulp bij warez
volgens de algemene voorwaarden is het verboden over illigale handelswijzen te praten
zo zijn topics over r4ds van het forum Verwijderd
evenals topics over osx86 wn andere hackintosh topics
het grote xpenology topic mag echter gewoon blijven bestaan en als ik daar onder een linkje wat van zeg wordt tot 2 maal toe alle relevante inhoud verwijderd door een hypocriete mod
waar de toon de eerste keer misschien nog reden kon zijn heb ik de 2e poging extra gelet op context voorbeelden uitzonderingen en regelgeving
kortom deze mod vind enige kritiek en kennis van zake kennelijk ongepast
zulke mods horen hier toch niet wn zulke modbreaks zijn ongehoord en schadelijk
Daarom wordt gevraagd het hier of in 1op1-gesprekken met de mod te doen. Ik sta daarom helemaal achter het weghalen in het topic daar. Prima om hier argumenten te geven, dan reageren we graag.
In zo ongeveer alle gevallen sta je 2-0 achter als je op de man ipv de bal speelt. Kan je wat meer inhoudelijk aangeven wat je argument cq probleem is?
Ik weet uit ervaring dat het niet altijd prettig is om sturing te krijgen, maar als een moderator je dan vertelt dat een discussie op een andere plek gevoerd moet worden en je gaat er toch over door op dezelfde plek dan kun je een volgende ingreep natuurlijk verwachten.
Ben met de collega's eens dat we prima een discussie over het onderwerp zelf kunnen voeren. We weten allemaal dat er verschillende grijze gebieden zijn waar we soms wat strakker zijn en op andere onderwerpen juist wat meer door de vingers zien. Dat kunnen we ook nooit helemaal voorkomen, maar het is helemaal prima om het daar af en toe eens over te hebben en het zou niet de eerste keer zijn als daar uit volgt dat we besluiten om met bepaalde onderwerpen anders om te gaan.
Wel wil ik je zeer sterk aanraden om te reflecteren op de toon die je daarbij gebruikt. We zijn hier allemaal mensen en net als in de echte wereld helpt het niet als je er met gestrekt been of persoonlijke aanvallen in gaat. Hoop dat je hier wat mee kunt.
Ik had een topic geopend in het Android subforum met een vraag over een bepaalde veiligheidsinstelling. Dat topic is gelijk gesloten, omdat het forum hier niet voor bedoeld is. Ik wilde vragen of er een andere plek is waar ik deze vraag zou kunnen stellen, bijvoorbeeld het security subforum, of toch alsnog het Android subforum.
Ik heb natuurlijk het topic "Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!" gelezen. Ik concludeerde dat mijn vraag hier niet perse onder viel, omdat ik een enkele simpele vraag stel (en niet een hele externe vragenlijst), ik het doel duidelijk vermeld, en ik deze vraag slechts voor mezelf stel (het is niet voor een organisatie of een schoolopdracht). Ook zijn de gevolgen van de antwoorden op mijn vraag mogelijk interessant voor zowel Tweakers als organisatie (wellicht nieuwswaardig) als voor individuele Tweakers (omdat blijkt dat ze op een onveilige manier met de wifi van school of werk verbinden).
Zou dit topic (op een andere plek) wellicht weer open mogen?
Bedankt!
In dit geval: geen bezwaar voor in Privacy en beveiliging
Zet onderaan je post even kort dat je het in overleg hebt gedaan.
Moderator, als je vragen hebt in een topic, gooi het dan niet op slot.
En verder: ik heb onlangs een ban gehad omdat ik een topic opnieuw opende. Wat jij daar later van mij vraagt.
Het is duidelijk dat ik geen vertaling kon vinden.
Geef anderen svp even de kans.
Daarom leek het mij uiterst interessant (ook voor anderen!) om te zien wat AI er mee aan kan. Ik kan het niet, ben geen AI-talent. Ik kan alleen getypte vragen stellen. Aan AI en nu later aan Tweakers (-leden, niet speciaal aan de moderators). Ik weet niets van spraakvertaling. Anderen wel.
En zelfs al vinden de moderators (hier) het zelf niet interessant... laat het dan gewoon aan anderen over, wil je? Er is geen enkele reden om het op slot te gooien.
[ Voor 29% gewijzigd door Bruin Poeper op 14-02-2025 22:18 ]
Wat is er interessant om klusjes of helpdesk voor luilakken te doen? Dat is als verwachten dat iemand je computer gratis gaat repareren omdat je het leuk zou vinden.Bruin Poeper schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:56:
En zelfs al vinden de moderators (hier) het zelf niet interessant... laat het dan gewoon aan anderen over, wil je? Er is geen enkele reden om het op slot te gooien.
Moderatie is belangrijk om het niveau te handhaven. Anders lopen de mensen met verstand van zaken snel weg.
Wat let je om zelf aan de slag te gaan? Alternatief: dokken. Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 14-02-2025 22:57 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bij mijn weten was je niet geband wegens opnieuw openen van een topic maar wegens troll-achtige reacties spammen. Maar hoe dan ook zal je geen kritiek krijgen over heropenen na expliciet verzoek dat te doen. Met dus meer inhoud.Bruin Poeper schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:46:
F_J_K in "AL vertaling gevraagd."
En verder: ik heb onlangs een ban gehad omdat ik een topic opnieuw opende. Wat jij daar later van mij vraagt.
Het is duidelijk dat ik geen vertaling kon vinden.
Maar dan inderdaad pas graag na eerst zelf zoeken. Dat er geen opties gevonden zijn was niet evident. Zoek eerst zelf naar opties. Beginnend met herkennen van de taal (c.q. de overweging dat het de taal ‘Gibberish’ is). Benoemen van de resultaten van zoeken bij google naar 'spreken in tongen' had ik er ook verwacht. Het klopt dat ik niet inhoudelijk heb gezocht naar vertaaldiensten. Het topic nodigde dat heel er niet uit. Dat doet het pas als de TS laat zien dat er pogingen zijn geweest.
En dat zal ook gelden voor anderen die potentieel meedenken. Daarom is sluiten en vragen om aantoonbare inzet uiteindelijk ook goed voor de TS.
Bijna alle vragen die er staan voldoen ook niet aan je ... eisen. Waarom laat je die anders wel toe?
Je zou een wat ruimere mind moeten hebben, ipv zelf snelle ja/nee antwoorden te willen geven.
Ik vind het vreselijk om hier zo simplistisch de vloer 'schoon' geveegd te zien.
Ik ga geen 2e poging ondernemen voor jouw flauwekul.
Haal het slotje er maar van af.
En anders hou ik het bij deze conversatie als archief, ja?
P.S.: ik kan je het nog iets makkelijker maken. De tongentaal (van iemand van Trumps medewerksters in het Wiitte Huis) begint precies vanaf 41:56. Stel het even secuur af, anders moet je aanhoren wat je misschien niet wilt weten.
https://www.telegraaf.nl/...rump-zet-alles-op-z-n-kop
[ Voor 42% gewijzigd door Bruin Poeper op 15-02-2025 00:35 ]
Je hebt het wel hoog in je bol he, dat men "kennis" hier zou moet kopen.
In een forum vinden de meeste mensen het gewoon leuk om iemand verder te kunnen helpen.
Het is niet dat je moet reageren.
En je hoeft ook niet te zeggen wat je van de vraag vindt, dat draagt niets bij.
Bij Tweakers wordt er toch een minimum aan eigen inzet verwacht, en die is hier niet. Als jij een antwoord wenst op de vraag of/hoe AI gebruikt kan worden om te helpen vertalen, dan kan je toch perfect zelf de AIs die je wel kent gaan uitproberen? En zelf melden wat je resultaten waren. Dan toon je inzet. Je kan dan ook vragen of er andere, betere AIs zijn die je daarvoor kunt gebruiken en waarom dat dat is, dan leren jij en anderen er ook van.
Er wordt ook letterlijk aangegeven wat het doel is: geef even aan wat je zelf denkt, wat je al geprobeerd hebt en waar je op vast loopt zodat anderen je op de goede weg gaan zetten. Het forum hoort geen antwoorddienst te zijn op vragen, het hoort een tool te zijn waarvan we kunnen leren, maar waarbij input en inzet van de vraagsteller ook gewaardeerd wordt.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nou, hij doet mij (en met mij vele anderen) er een groot plezier mee. Dankzij het werk van @F_J_K en de andere moderators is het forum een prettige plek om kennis te delen. Dat kan ik van jouw posts niet zeggen. Blijkbaar heeft F_J_K je op je teentjes getrapt, maar eerlijk gezegd, hoe rot ik dat ook voor jou vind, dat is jouw probleempje. Ik lees in die sluitpost niets wat jouw posts hierboven rechtvaardigt.Bruin Poeper schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:56:
[...]En zelfs al vinden de moderators (hier) het zelf niet interessant... laat het dan gewoon aan anderen over, wil je? Er is geen enkele reden om het op slot te gooien.
dat vind ik nu weer aardig van jeBruin Poeper schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 00:15:
Ik ga geen 2e poging ondernemen [...]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland