Toon posts:

Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:
  • 148.502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:02
@turbal Sorry voor de late reactie, was een paar dagen niet zoveel online. Je hoeft je niet aangevallen te voelen, dat is nergens voor nodig.
Het doen van de groeten was uiteraard niet de reden om je topic te sluiten, dat is gewoon iets wat we niet iedere keer nodig vinden. Ik heb het topic gesloten puur op de inhoud. We verwachten op GoT dat je zelf moeite doet om een oplossing te vinden voor een probleem of een vraag. Als je dat gedaan hebt en je komt er niet uit zijn we altijd bereid om te helpen. Maar of Messenger gratis is kan je in 2 tellen googlen zelf uitvinden. Over het kopiëren van berichten mist er nogal wat: op wat voor platform heb je iets geïnstalleerd? Waarom 'lukt het niet'? Kan je de tekst niet selecteren of gaat er iets anders mis? Je geeft verder in eerste instantie ook niet aan wat je er mee wil bereiken, mogelijk dat je ook uit de voeten kan met de standaard mogelijkheden van Facebook om je hele historie te downloaden. Dus om echt te kunnen helpen mist er gewoon het nodige.
Je bent, zoals ik in mijn reactie ook aangaf, van harte welkom om een topic te openen dat wel aan de voorwaarden en het gewenste niveau voldoet.

Desktop | Server | Laptop

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
turbal schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:47:
Geachte,
Als wederwoord op het sluiten van mijn topic vermeld ik graag het volgende.
Ik heb blijkbaar een vergissing begaan door dit forum van gathering.tweakers.net te bezoeken.Ik dacht dat mijn vraag over het programma messenger door jullie kon opgelost worden. Dus niet.Ik heb wel degelijk eerst opzoekwerk gedaan met google over dit onderwerp, maar zonder resultaat. Ik wist ook niet dat ik dit eerst moest vermelden voordat jullie willen reageren.Ik vind het ook verwonderlijk dat er in mijn openingspost aangestipt wordt dat ik verkeerd zat, en men toch terug reageerde op mijn tweede antwoord.En wat voor een antwoord!!! Geen antwoord op mijn vraag maar een opmerking die volledig buiten het besproken onderwerp ging."Wat bedoel je met die Russische berichten?" "Praat je met russische mensen?"Als ik schrijf over copiëren en plakken van russische berichten in Bing Translator,wat heeft dat te maken met praten met russische mensen? De persoon in kwestie heeft duidelijk oppervlakkig kennis genomen van de gestelde vraag.Ik heb sterk de indruk als men het antwoord schuldig blijft, het topic heel gemakklijk op slot wordt gezet.De opmerking over het sluiten van mijn bericht met de aanduiding "grtz" heb ik reeds in vele fora gebruikt zonder een enkele reaktie hierop.Hierin besluit ik alleen maar dat jullie beoordeling zeker niet getuigd van een waarheidsgetrouw inzicht.
Mvg
turbal :-(
Ik was degene die vroeg wat je bedoelde met Russische berichten, want voor mij was het gewoon niet duidelijk wat je nou precies probeerde te bereiken. Dus dat is als je het mij vraagt helemaal niet 'buiten het besproken onderwerp'.

En verder vind ik je niet heel duidelijk communiceren, bijvoorbeeld hier ook weer. Gebruik wat meer alinea's, in plaats van 1 grote bonk tekst, en probeer wat korter en duidelijker te beschrijven wat je nou eigenlijk wilt.

Overigens mag je best wel eens wat aardiger zijn tegen mensen die je proberen te helpen. Ik besteed mijn tijd om je te proberen te begrijpen, maar als jij dan dingen zegt als "En wat voor een antwoord!!!" en "De persoon in kwestie heeft duidelijk oppervlakkig kennis genomen van de gestelde vraag.", dan noem ik dat stank voor dank. Terwijl in mijn ogen jouw gebrekkige manier van communiceren toch echt meer het probleem is.

[Voor 9% gewijzigd door Hahn op 22-08-2017 20:19]

The devil is in the details.

• turbal
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-02 15:51
Aan moderator Rupie,

Sorry voor het late antwoord,maar ik was enkele dagen op reis in Duitsland.
Dank voor uw antwoord. De strenge voorwaarden die jullie opstellen en het snel sluiten van een topic heb ik tot nu toe nog op geen enkele ander forum opgemerkt. Niet dat dit jullie goed recht is maar het is zeker niet gebruikelijk op andere forums die ik heb bezocht. Op die andere fora vraagt men gewoon om wat meer en duidelijker uitleg over het probleem,maar men sluit daarom de topic niet onmiddellijk af. De vraag of het programma Messenger gratis is kwam door het feit dat ik op het internet had gelezen dat facebook nieuwe plannen had in de toekomst met Messenger -advertenties plaatsen enz. Ik zal een nieuwe topic openen en de vraag wat uitvoeriger stellen.
turbal. :)

• turbal
Aan Hahn,

Ik kon niet vermoeden dat de woorden russische berichten een misverstand zouden opleveren.Maar ik begrijp nu wel dat dit wat verwarrend kan zijn.Ook ging ik ervan uit dat u het programma Messenger heel goed kende. Mijn beschrijving is soms wat langdradig maar wel te begrijpen.Het is zeker niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen die anderen helpen, maar ik geef toe dat ik me wat heb laten meeslepen.Het is de eerste maal dat ik ervaar dat een topic van mij werd op slot gezet. Vandaar die heftige reaktie.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
turbal schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 02:56:
Aan Hahn,

Ik kon niet vermoeden dat de woorden russische berichten een misverstand zouden opleveren.
Van tevoren kan je dat misschien niet weten nee, maar als er vragen komen, dan zou er wel een belletje kunnen gaan rinkelen bij je.
Mijn beschrijving is soms wat langdradig maar wel te begrijpen.
Aangezien je nieuwe topic ook weer voor de nodige vragen zorgt, bij meerdere mensen, denk ik dat je je hier aardig op verkijkt. Jij vindt jezelf natuurlijk wel te begrijpen, dat is logisch, maar anderen denken daar anders over.

[Voor 21% gewijzigd door Hahn op 27-08-2017 13:53]

The devil is in the details.

• turbal
Aan Hahn,

Ja, indien ik Facebook Messenger had geschreven in de plaats van gewoon Messenger dan was het duidelijker geweest. Ik heb antwoorden gekregen van mensen die positief overkomen en behulpzaam zijn. Dus niet wat jij probeert te laten doorschemeren.
turbal >:)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

turbal schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 04:26:
Ja, indien ik Facebook Messenger had geschreven in de plaats van gewoon Messenger dan was het duidelijker geweest. Ik heb antwoorden gekregen van mensen die positief overkomen en behulpzaam zijn. Dus niet wat jij probeert te laten doorschemeren.
turbal >:)
Ik zie dat je andere topic ook is gesloten en stel voor dat je de mores van het forum eerst je eigen maakt (zie Het algemeen beleid #topicplaatsen en "simpelweg" het lezen van andermans topics). Je reactiewijze, o.a. zoals door behulpzame mensen aan te vallen, werkt zachtgezegd namelijk niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• turbal
Aan F_J_K

Ik heb ondertussen de support van facebook gecontacteerd. Daar kreeg ik niet voortdurend opmerkingen over onvoldoende inzet en opzoekingen die ikzelf moet doen. Ik heb hier alleen de indruk gekregen dat wanneer men over geen kennis en ervaring beschikt over de gestelde vraag, men een bepaalde taktiek toepast om de onkunde te verdoezelen om een vraag op te lossen. En je schrijft dat megamind de vraag reeds heeft opgelost,waarbij je duidelijk laat blijken dat je mijn antwoord hierop niet hebt gelezen. Hij heeft alleen de juiste benaming van het applet vermeld, maar de rest is niet werkzaam in facebook messenger. Maar ja ik begrijp het, een goede moderator zorgt voor zijn medewerkers. Mijn vaststelling is dat niemand van degenen die hebben geantwoord op mijn vraag, over enige ervaring beschikken over het programma facebook messenger. Dit is duidelijk gebleken. Na jaren vragen stellen op verschillende fora, waarbij ik altijd goed geholpen werd en ook wanneer er geen oplossing werd gevonden, bleven de helpers altijd correct handelen. Na al die jaren is er nooit een topic van mij gesloten. Ik zal in het vervolg eerst de oplossing geven en daarna de vraag stellen. Misschien dat het dan wel lukt om een topic te openen zonder kleerscheuren.
turbal. ;)

• Anoniem: 683497
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
turbal schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 04:19:
Aan F_J_K

Ik heb ondertussen de support van facebook gecontacteerd. Daar kreeg ik niet voortdurend opmerkingen over onvoldoende inzet en opzoekingen die ikzelf moet doen. Ik heb hier alleen de indruk gekregen dat wanneer men over geen kennis en ervaring beschikt over de gestelde vraag, men een bepaalde taktiek toepast om de onkunde te verdoezelen om een vraag op te lossen. En je schrijft dat megamind de vraag reeds heeft opgelost,waarbij je duidelijk laat blijken dat je mijn antwoord hierop niet hebt gelezen. Hij heeft alleen de juiste benaming van het applet vermeld, maar de rest is niet werkzaam in facebook messenger. Maar ja ik begrijp het, een goede moderator zorgt voor zijn medewerkers. Mijn vaststelling is dat niemand van degenen die hebben geantwoord op mijn vraag, over enige ervaring beschikken over het programma facebook messenger. Dit is duidelijk gebleken.
Ja nogal logisch dat als je het aan Facebook zelf gaat vragen dat zij dan wel meteen begrijpen dat het over hun eigen Messenger app gaat. Er zijn honderden apps met Messenger in de naam en zelfs meerdere die alleen 'Messenger' heten:
https://play.google.com/s...?q=messenger&c=apps&hl=nl

We kunnen wel advies gaan geven over Google Play: Messenger of Google Play: Messenger of Google Play: Messenger - Video Call, Text, SMS, Email maar dat schiet vanzelfsprekend niet op als je het over Google Play: Messenger hebt.
Na jaren vragen stellen op verschillende fora, waarbij ik altijd goed geholpen werd en ook wanneer er geen oplossing werd gevonden, bleven de helpers altijd correct handelen. Na al die jaren is er nooit een topic van mij gesloten. Ik zal in het vervolg eerst de oplossing geven en daarna de vraag stellen. Misschien dat het dan wel lukt om een topic te openen zonder kleerscheuren.
turbal. ;)
De regels hier zijn zo streng zodat het geen vragen-dump forum wordt en zodat topicstarters zelf ook gewoon meer inzicht krijgen in wat ze nu eigenlijk willen weten. De oplossing hoef je van te voren natuurlijk niet te hebben, maar je hoeft alleen maar te vertellen wat je al hebt geprobeerd/uitgezocht en waar je tegen aan loopt. Anders krijg je eerst tig vragen/suggesties die je eigenlijk al weet en dat heeft natuurlijk voor niemand zin.

Wat ook vaak voorkomt, is dat juist door gebrek aan info/duidelijkheid er misplaatst advies wordt gegeven. Ja dit kan goed uitpakken, soms totaal verkeerd.

• turbal
Aan JVRadion,

Vermits ik op alle andere fora niet in aanraking ben gekomen met zulke strenge beleidsregels en het snel sluiten van een topic, was ik wel verrast van deze werkwijze. Maar ik begrijp dat het wel nodig is om alles in goede banen te leiden. Ik zal in het vervolg eerst alles goed uitpluizen vooraleer mijn vraag te stellen.
Nog veel succes met uw tweakers forum.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 19:03
(dubbel, zie onder)

[Voor 95% gewijzigd door F_J_K op 03-10-2017 15:01]

• 2green
Zou de naam van het topic: "Serversoftware en Windows Servers" gewijzigd kunnen worden in iets wat duidelijk het doel aangeeft?

'Serversoftware...' lijkt te suggereren dat ik hier over iedere server OS en server appliciatie gesproken kan worden.

'...en Windows servers' lijkt weer een nuance te suggeren of maakt het op zijn minst verwarrend dat dit separaat wordt genoemd. Een windows server is tenslotte server software, waarom dan nog appart benoemen? of bedoeld men alleen windows server software?

Qua content zie ik ook dat niet windows software vooral onder een ander onderwerp geplaatst wordt, maar daar gaat het weer van desktop naar IOT naar servers?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

We proberen met de titel onderscheid te maken tussen het OS en de software die er op draait. Je kunt er prima een topic openen over PostgreSQL (serversoftware) op Linux of over kernfuncties van Windows Svr 2016 (Windows server-OS). Het onderscheid is er omdat er in NOS gesproken wordt over (oa.) Linux in het algemeen en het onderscheid server-OS en client-OS daar wat minder speelt.

En inderdaad, IOT etc maakt dat er al snel ook een servercomponent is. Mijn auto heeft een server aan boord, mijn PC heeft een bittorrent 'server' (voor opensource software), de mediaspeler, etc. etc. En een server gedraagt zich incidenteel als client. Google Apps verschilt in de basis niet enorm van hosting bij je eigen ISP. Etc. Een compleet harde scheiding kan niet zonder alles op 1 grote hoop te gooien. Voor de bezoekers focussen op onderwerpX of Y kan wel.

Wat zou je suggereren, waar loop je vast?

offtopic:
Serversoftware en Windows Servers is een (sub)forum, Oneens met de actie van een moderator? Post het hier is een topic.

En ik ben zo vrij je dubbelpost leeg te halen, voor de leesbaarheid.

[Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 03-10-2017 15:02]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In aanvulling op m'n collega hierboven, het feit dat er apart 'Windows Servers' bij staat heeft tevens te maken met het subforum 'Windows Clients'. Men zou anders vragen over Server 2012 e.d. daar plaatsen, want het is Windows. Terwijl het eigenlijk in SWS hoort. Zou het niet in de naam van het subforum staan, dan is het niet duidelijk waar men met vragen over het server OS moet zijn. Voor Linux is het een wat ander verhaal omdat het beide taken kan vervullen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• 2green
F_J_K schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:01:
*snip*
Wat zou je suggereren, waar loop je vast?
Het is niet zo erg dat ik vastloopt, is het vooral niet erg intuïtief. Zie onderstaand een toelichting hierop.
*snip*
En ik ben zo vrij je dubbelpost leeg te halen, voor de leesbaarheid.[/ot]
Bedankt.
Hero of Time schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:50:
In aanvulling op m'n collega hierboven, het feit dat er apart 'Windows Servers' bij staat heeft tevens te maken met het subforum 'Windows Clients'. Men zou anders vragen over Server 2012 e.d. daar plaatsen, want het is Windows. Terwijl het eigenlijk in SWS hoort. Zou het niet in de naam van het subforum staan, dan is het niet duidelijk waar men met vragen over het server OS moet zijn. Voor Linux is het een wat ander verhaal omdat het beide taken kan vervullen.
Ik reageer onderstaand voor het overzicht gelijktijdig op jouw toelichting en die fjk, maar waardeer de toelicht.

---

Bedankt voor jullie toelichting. Het onderscheid tussen het OS en de software die erop draait is prettig om te hebben, maar de plek waar de grens is opgetrokken is wel verwarrend (tenminste voor mij).

Dit is enkel een verbeter suggestie en jullie hebben zo te lezen een duidelijk beeld van de huidige knip, maar vond het voor deze uitleg erg verwarrend. Mijn verwachting was/is dat het hiernaar toe gegroeid was en dat het mogelijk eens tijd werd opnieuw over de verdeling na te denken. Zo niet, dan gewoon mijn opmerking negeren.

Ik denk dat deze threadgroep veel beter bruikbaar zou worden met een iets andere indeling, zowel om informatie terug te vinden als de bezoekers met expertise in de juiste groepen te krijgen. Voor jullie beeldvorming enkele uitgangspunten:

* OS en Applicaties/services in eigen groep. zodat OS gebruik los komt te staan van applicatie gebruik. desktop en server applicaties zijn ook vaak crossplatform wat een extra reden is. Voordeel is dat expertises gebundeld worden en de kans groter is dat je reacties krijgt.

* Linux desktop gebruik en server gebruik is ook volledig verschillend en waar de desktop nogal gefragmenteerd is, zie je bij server gebruik vooral de grote vier terugkeren (ubuntu/debian, fedora/redhat).

*Tegenwoordig is het verschil in gebruik van linux met desktop shell en zonder heel verschillen. Je ziet gelukkig steeds meer gebruikers die gebruik maken van de desktop configuratie opties, terwijl server gebruik zich erg richt op cli en admin interfaces. Nog los van al die dingen die op een desktop omgeving automatisch gaan, van auto-mount en file search tot aan installatie van gpu drivers en systeem settings.

* voor (home)server applicaties zou een eigen groep handig zijn om doorheen te klikken om ideeen op te doen voor je eigen server en gelijktijdig wat medetweakers helpen met kennis dat je toevallig voor handen hebt. Zelfde geld uiteraard voor desktop applicaties in hun eigen groep

* beveiliging en virussen is erg kernel afhankelijk, voor windows zie je totaal andere discussies dan linux en weer andere voor mac. De huidige groep is daardoor erg gefragmenteerd en mijnsinziens onbruikbaar om doorheen te browsen voor ideeen, waardoor er ook minder input komt van mensen die er iets van weten en minder inspiratie om te tweaken ;).

* de meest populaire threads over (server)applicaties zijn zowieso al crossplatform.

Persoonlijk zou ik het nuttigere vinden om iets andere groepsindelingen te gebruiken. Zonder dit compleet uitgedacht te hebben, dacht ik aan iets als als onderstaands, waarbij je altijd een beetje overlap houdt, maar dat is nu erger.
- Windows gebruik*
- Linux gebruik*
- IOS gebruik*
- Desktop applicaties
- Server applicaties

* eventueel separate 'OS server gebruik' threads in subforum van OS gebruik?

Zaken als beveiliging zou ik dan beleggen in een van deze groepen, beveilging van een linux server is iets totaal anders dan beveiliging van een desktop client (welke vaak vrijwel onbeveiligd is), etc.

Als ik iets langer er over nadenk kan ik vast met een betere suggestie komen en jullie zullen waarschijnlijk wel betere ideeen hebben, maar mijn belangrijkste punt is dat de kennis, informatie en expertise wel erg gefragmenteerd is in de huidige indeling.v

p.s. excuus voor de tekstmuur

[Voor 32% gewijzigd door 2green op 04-10-2017 11:30]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Deze week tot nu toe en ook de komende dagen veel te druk om te reageren. :X

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dit soort discussies hebben wij als crew ook vrij vaak, en daar zijn ook vrij vaak voorstellen gedaan om de huidige indeling aan te passen. En dat zijn niet de meest eenvoudige discussies, zeker niet met clouddiensten die ook ergens een plekje moeten hebben...

Als ik nu even kijk naar je voorstel, dan zie ik eerlijk gezegd weinig verschil met de huidige indeling:
- Windows gebruik -> Windows Clients
- Linux gebruik* -> Non-Windows Operating Systems
- IOS gebruik* -> Macs & Software
- Desktop applicaties -> Client Software Algemeen
- Server applicaties -> Windows Software en Serversoftware
Op een iets andere naamgeving na, komt het toch gewoon overeen? :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-02 14:09

Fonta

BuG Admin

Iemand een idee waarom [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie gesloten is?

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik denk dat @JackSparrow op het verkeerde knopje heeft gedrukt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-02 14:09

Fonta

BuG Admin

418O2 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:55:
[...]

Ik denk dat @JackSparrow op het verkeerde knopje heeft gedrukt ;)
Zo'n vermoeden heb ik ook :9

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Oops....sorry guys, verkeerde knopje....hij is weer open. 8)7

• Wingman555
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik ben het neit eens met de moderator voor het sluiten van mijn topic over parental control!.
Ik vraag om ervaringen en advies, en het gaat over software op een device, en maakt dat uit of at op Android/iPhone(y)/Windows/Linux/OSX/BSD/Unix/MS-DOS/etc is....? Nee ik vraag naar ervaring over een applicatie. En dat ik geen inzet laat zien in de topic... WTF...? Hij kan onmogelijk weten wat ik al wel en niet allemaal heb gedaan. Ik vraag simpelweg naar advies en ervaringen..
Maar goed. heb nu een nieuw topic gemaakt in de Adroid smartphone sectie...

@Moderator: Ik vind ook dat je soms het topic even een kans moet geven. Dan komen vanzelf mensen met feedback/en tegen reacties (met uitleg wat eventuele eigen inzet is...).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
@Wingman555 algemene topics voor welk os dan ook werken niet en zijn te algemeen.

En wij kunnen ook niet ruiken wat je al hebt geprobeerd, daarom verwacht men dat je dat in je openingspost zet

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Beaches are for storming.

Wingman555 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:46:
[...] Hij kan onmogelijk weten wat ik al wel en niet allemaal heb gedaan...
Dat is het hele probleem meestal. Maak voortaan gewoon even inzichtelijk en duidelijk wat je 'al wel en niet allemaal heb gedaan' en er is geen enkel probleem. Dat voorkomt bijvoorbeeld oplossingen die je zelf al lang geprobeerd hebt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wingman555 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:46:
Ik ben het neit eens met de moderator voor het sluiten van mijn topic over parental control!.
Ik vraag om ervaringen en advies, en het gaat over software op een device, en maakt dat uit of at op Android/iPhone(y)/Windows/Linux/OSX/BSD/Unix/MS-DOS/etc is....? Nee ik vraag naar ervaring over een applicatie.
Dat maakt in dit geval alles uit. We hebben aparte secties voor mobiele apparaten. NOS is geen vergaarbak voor alle vragen die je maar over een applicatie hebt. Wil je wat over Office vragen, dan moet je ook niet in NOS zijn, maar CSA.
En dat ik geen inzet laat zien in de topic... WTF...? Hij kan onmogelijk weten wat ik al wel en niet allemaal heb gedaan. Ik vraag simpelweg naar advies en ervaringen..
Je laat idd geen inzet zien, want je noemt maar 1 app die je hebt geprobeerd en die voldoet niet. Dat is werkelijk alles wat je hebt laten zien. Want als je echt wat inzet had getoond, had je het topic al niet op de verkeerde plek gezet. Je noemt niet eens de ingebouwde functie van Android zelf.
Maar goed. heb nu een nieuw topic gemaakt in de Adroid smartphone sectie...

@Moderator: Ik vind ook dat je soms het topic even een kans moet geven. Dan komen vanzelf mensen met feedback/en tegen reacties (met uitleg wat eventuele eigen inzet is...).
Denk je dat een topic over vaatwassers een kans zou hebben als het forum over koelkasten zou gaan? Nee, zo'n topic is al gedoemd om te falen omdat het op de verkeerde plek staat. Dus al zou ik het een kans geven, dan nog heb je er effectief niets aan omdat juist de mensen die je vraag mogelijk kunnen beantwoorden er niet langs komen.

Ik heb je genoeg handvatten gegeven om een nieuw topic op de juiste plek met de juiste informatie te kunnen starten. Wat ik nu zie is dat je exact hetzelfde hebt geplaatst in een nieuw topic. Nog steeds geen inzet of zaken die je zelf al hebt gevonden naast je mislukte poging.

• ZoMilan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-09-2022
Gisteren is een topic waarin ik een vraag stelde gesloten, mede omdat ik 'eerlijker over mijn vraag' moest zijn, maar ik heb geen woord gelogen en weet ook niet wat dat suggereerd.. Ook moest ik me meer inzetten en heb ik geen flauw idee hoe.. Graag uitleg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is meerdere malen gevraagd om de specificaties van de zogenoemde server, maar er is niets gezegd over merk en andere configuraties. Ook een aantal zaken die je zelf had kunnen doen voor je het topic openende miste in je topicstart. Er was feitelijk niets bekend, anders dan dat je probeerde om Linux te installeren op een machine die telkens 'spontaan' Windows terug zette.

Je zit tevens op school en het verzoek leek ook enorm veel op een schoolopdracht dan een legitieme vraag van iemand met een eigen bedrijf. Ik zou een tiener niet zomaar aan mijn bedrijfssystemen zitten, zeker als deze er niet zo veel van af weet, zoals blijkt uit je topic en je vragen daar.

Er schortte dus gewoon te veel aan het topic en het verloop ervan.

Neemt niet weg dat je altijd vrij bent om het met een nieuw topic opnieuw te proberen. Let hierbij wel goed op Het algemeen beleid #quickstart. Zorg voor voldoende informatie, laat duidelijk zien wat je hebt geprobeerd en waar je mee aan het werk bent.

[Voor 16% gewijzigd door Hero of Time op 27-06-2018 10:46]

• ZoMilan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-09-2022
Hero of Time schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:02:
Er is meerdere malen gevraagd om de specificaties van de zogenoemde server, maar er is niets gezegd over merk en andere configuraties. Ook een aantal zaken die je zelf had kunnen doen voor je het topic openende miste in je topicstart. Er was feitelijk niets bekend, anders dan dat je probeerde om Linux te installeren op een machine die telkens 'spontaan' Windows terug zette.

Je zit tevens op school en het verzoek leek ook enorm veel op een schoolopdracht dan een legitieme vraag van iemand met een eigen bedrijf. Ik zou een tiener niet zomaar aan mijn bedrijfssystemen zitten, zeker als deze er niet zo veel van af weet, zoals blijkt uit je topic en je vragen daar.

Er schortte dus gewoon te veel aan het topic en het verloop ervan.

Neemt niet weg dat je altijd vrij bent om het met een nieuw topic opnieuw te proberen. Let hierbij wel goed op Het algemeen beleid #quickstart. Zorg voor voldoende informatie, laat duidelijk zien wat je hebt geprobeerd en waar je mee aan het werk bent.
De specificaties waren gekoppeld aan het topic, ook had ik de server gekregen en was het geen opdracht. De informatie was schaars, omdat ik niet wist wat er aan de hand was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ZoMilan schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:50:
[...]

De specificaties waren gekoppeld aan het topic, ook had ik de server gekregen en was het geen opdracht. De informatie was schaars, omdat ik niet wist wat er aan de hand was.
De specs waren niet direct zichtbaar en er zijn gebruikers die de bovenbalk zelfs uitzetten, waardoor die informatie verloren gaat.

En als je niet weet wat er aan de hand is, ga je verder op onderzoek uit, zoals wat voor software erop staat e.d. Je kan daarnaast ook contact opnemen met de leverancier van die server om meer te weten te komen over de betreffende machine.

Zomaar even twee dingen die je al had kunnen doen voor je het topic opende en zo voldoende informatie kan geven. Het is ook handig om in de buurt te zijn van het betreffende apparaat als er vragen over komen. Het heeft bijvoorbeeld weinig nut om een topic te openen als je in Groningen zit over een systeem wat in Den Haag staat en je er niet direct bij kan. ;)

• 715289
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
715289 schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:00:
[...]

In dat geval zou ik M$ [mbr]MS[/] Excel skippen en voor Google Sheets gaan, makkelijker en realtime geupdate.
Question Mark schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:50:
[...]

Dat zitten we ook niet... Net zoals dat we hier niet op de kleuterschool zitten, en we dus allemaal wel weten dat we hier volwassenen kunnen reageren, en dus ook geen kinderachtige verbasteringen hoeven te gebruiken.
715289 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:31:
[mbr]*knip* Genoeg offtopic, daar heeft de TS niets aan. Enige discussie over modbeleid kan bijv. in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier
[/]
@F_J_K als @Question Mark niet was begonnen met op de Chinese manier te censureren (hij bepaalt blijkbaar wat goed en fout is) dan was er geen off topic discussie ontstaan.

Overigens het verwijderen van mijn reactie is ook gewoon censuur. Ik krijg het verwijt 'kinderachtig' te zijn, terwijl @Question Mark het wel nodig vind om te melden dat ie zwemdiploma A = B heeft.

Ik verwees er al naar, maar lees dit eens:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting

Of meer expliciet:

Artikel 7

1 Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2 De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.
3 Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
4 De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.

En waarom? Omdat ik M$ schreef ipv MS. Echt diepe zucht.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dergelijke verbasteringen zijn al jaren lang een doorn in het oog en sfeerverziekend. M$, MickeySoft, LinSux etc. zijn gewoon :/
Hier wordt al jarenlang op gereageerd vanuit Tweakers:
Equator schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:38:
[modbreak]Even direct in de kiem smoren: we accepteren geen M$ i.p.v. MS/Microsoft, dus Ook geen verbasteringen van Ziggo.[/]
M$, Windhoos, e.d.Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pros en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
raymonvdm schreef op dinsdag 4 januari 2005 @ 23:04:
Ik krijg inderdaad het idee dat het aan internetexplorer ligt, want mozilla doet het nu wel.

Maar is die "Gebruiksvriendelijke foutberichten weergeven" ook door de website uit te schakelen met een script of iets ? want waarom zou ik nog moeite doen met custom dingen als mikkiesoft Microsoft daar toch niet aan gelooft ?[modbreak]Het is nog altijd Microsoft; verbasteringen waarderen we niet[/]
André schreef op donderdag 18 december 2003 @ 15:17:
[...]

Hoe lang loop je hier al rond? En nog weet je niet dat dat soort Microsoft verbasteringen niet geaccepteerd worden?
De lijst is lang. Gewoon niet doen is het advies en niet mekkeren over dat je wordt aangesproken op trollerig gedrag.
offtopic:
en op persoonlijke noot; niet gaan janken klagen over je vrijheid van meningsuiting :D

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Lees je eigen link: "zonder voorafgaande controle door de staat". We zijn geen staatsapparaat. Er is prima vrijheid van meningsuiting, je mag in je eigen kamer Linsux, crApple, FireZuigt, M$, etc roepen tot je een ons weegt. Op ons forum leiden dergelijke verbasteringen af van de discussie. En zijn niet welkom. Net zoals pak-em-beet keiharde dwergenporn niet welkom is ondanks dat het prima onder vrijheid van meningsuiting valt om elders te maken.

Onderbouwde discussies waarom X of Y faudt is, zijn prima welkom. Kinderachtige verbasteringen die in 1999 al niet meer grappig waren niet.
Ik krijg het verwijt 'kinderachtig' te zijn, terwijl @Question Mark het wel nodig vind om te melden dat ie zwemdiploma A = B heeft.
Dat heet een grap. En staat in de handtekening ipv de post, waar het niemand beledigt en geen discussie offtopic brengt. Ik zou dan eerder discussie over mijn sig verwachten (wat overigens een quote is, niet iets dat ik zelf bedacht heb).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

715289 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:06:
[...]

Nee, omdat je er over door blijft zeuren. Als je geaccepteerd had dat M$ werd gecorrigeerd naar MS was er niets aan de hand geweest. Het is ons beleid dat we dergelijke verbasteringen niet willen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• 715289
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:37:

De lijst is lang. Gewoon niet doen is het advies en niet mekkeren over dat je wordt aangesproken op trollerig gedrag.
offtopic:
en op persoonlijke noot; niet gaan janken klagen over je vrijheid van meningsuiting :D
Ik vind het prima als ik aangesproken word, maar je kan me een DM sturen dat het ongewenst is en vragen of ik het wil aanpassen. Dat geeft een heel ander effect dan censureren.

Ik heb voor de zekerheid ook nog even de FAQ - GoT doorgenomen en was mij van geen kwaad bewust.

Daarnaast en dat jeukt me nog meer is de volstrekte willekeur die hier getoond word. M$ mag niet want kinderachtig, maar aangeven bij je certificeringen 'Zwemdiploma A + B' zou plotseling wel volwassen genoeg zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik zie de humor hier wel van in, maar kom op zeg.

Lees even [b]dit[/b] topic door waar vergelijkbare knipogen worden gegeven als mijn M$ opmerking en 0 ingrepen en dat is prima, dat houd het leuk en prikkelend.

Of de 1001 iOS vs Android topics.

Echt, wat een tere zieltjes hebben sommige mensen toch.

Ik ga weer aan het werk.

• 715289
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:09:
[...]

Lees je eigen link: "zonder voorafgaande controle door de staat". We zijn geen staatsapparaat. Er is prima vrijheid van meningsuiting, je mag in je eigen kamer Linsux, crApple, FireZuigt, M$, etc roepen tot je een ons weegt. Op ons forum leiden dergelijke verbasteringen af van de discussie. En zijn niet welkom. Net zoals pak-em-beet keiharde dwergenporn niet welkom is ondanks dat het prima onder vrijheid van meningsuiting valt om elders te maken.

Onderbouwde discussies waarom X of Y faudt is, zijn prima welkom. Kinderachtige verbasteringen die in 1999 al niet meer grappig waren niet.

[...]

Dat heet een grap. En staat in de handtekening ipv de post, waar het niemand beledigt en geen discussie offtopic brengt. Ik zou dan eerder discussie over mijn sig verwachten (wat overigens een quote is, niet iets dat ik zelf bedacht heb).
Best knap dat je jezelf in 1 bericht tegenspreekt.

Daarnaast dwergenporn staat voldoende vermeld in de GoT FAQ, verbasteringen niet.

• 715289
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:12:
[...]

Nee, omdat je er over door blijft zeuren. Als je geaccepteerd had dat M$ werd gecorrigeerd naar MS was er niets aan de hand geweest. Het is ons beleid dat we dergelijke verbasteringen niet willen.
Niet iedereen is een sheeple.
Doe mij even een linkje naar dat beleid. Ik lees het nergens.
Ik respecteer graag de regels, maar dan moeten de regels wel beschreven staan.

• Orion84
  • Laatst online: 19:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

715289 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:15:
[...]

Ik vind het prima als ik aangesproken word, maar je kan me een DM sturen dat het ongewenst is en vragen of ik het wil aanpassen. Dat geeft een heel ander effect dan censureren.
Ja dat heeft het effect dat die sfeerverpestende tekst er nog een tijdje blijft staan, met alle mogelijke gevolgen voor de discussie van dien. Verder heeft dit niks met censuur te maken. De inhoud van je reactie is niet aangepast, enkel de vorm. Waarbij het origineel zelfs nog zichtbaar is gelaten. (nog los van de uitleg omtrent wat censuur en de vrijheid van meningsuiting nu eigenlijk behelst).
Ik heb voor de zekerheid ook nog even de FAQ - GoT doorgenomen en was mij van geen kwaad bewust.

Daarnaast en dat jeukt me nog meer is de volstrekte willekeur die hier getoond word. M$ mag niet want kinderachtig, maar aangeven bij je certificeringen 'Zwemdiploma A + B' zou plotseling wel volwassen genoeg zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik zie de humor hier wel van in, maar kom op zeg.
Je ziet het verschil niet tussen het verbasteren van een bedrijfsnaam in een serieuze discussie en een grappige ondertitel? De regel omtrent het verbod op dergelijke verbasteringen staat inderdaad niet in het Algemeen Beleid of in het specifieke beleid van CSA. Ook omdat het gewoon om fatsoen gaat en we niet elk individueel dingetje in het beleid gaan uitspellen. In het forum waar het het meest voorkomt is het wel nog even expliciet genoemd: Windows Clients - Beleid
Lees even [b]dit[/b] topic door waar vergelijkbare knipogen worden gegeven als mijn M$ opmerking en 0 ingrepen en dat is prima, dat houd het leuk en prikkelend.

Ik zie daar geen naamsverbasteringen staan? Verder is de moderatie onder een nieuwsbericht heel anders ingericht dan op het forum. De reacties onder nieuwsberichten zijn niet bedoeld als uitgebreid discussieplatform zoals het forum wel is, daarom wordt ook met name op het forum veel pro-actiever gemodereerd op verstorend gedrag.

Ik ga weer aan het werk.
Zegt degene die compleet uit zijn pantoffel schiet om een eenvoudige aanpassing van zijn reactie...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Ik ga weer aan het werk.
Als je inmiddels de GoT - FAQ gelezen hebt, weet je ook dat dubbelposten, of zelfs tripleposten niet op prijs gesteld wordt.
Een komische noot in een signature is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een post zelf. Er staan wel vreemdere zaken in een signature. Nu wordt het spijkers op laag water zoeken en op de man spelen, daar wordt toch niemand beter van.

• Fiber

Fiber

Maasluip schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:12:
[...]

Prima, helemaal mee eens, maar haal het dan helemaal weg ipv met die kinderachtige doorhalingen. En haal het ook weg in de quotes in de posts eronder... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Maasluip
  • Laatst online: 19:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

715289 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:18:
[...]

Niet iedereen is een sheeple.
Doe mij even een linkje naar dat beleid. Ik lees het nergens.
Ik respecteer graag de regels, maar dan moeten de regels wel beschreven staan.
Als je verplicht alles wat je niet wil moet gaan benoemen en "dus" moet toelaten wat je niet benoemt dan maak je je juist kwetsbaar voor dit soort dingen.
Het staat de crew vrij naar goeddunken te handelen in het belang van de site en zijn gebruikers in het algemeen.
Dat werd gedaan. Daar hoef je je niet over aangevallen te voelen en valt IMHO ook niet onder een aanval op je niet-sheeple zijn.
Fiber schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:29:
[...]

Prima, helemaal mee eens, maar haal het dan helemaal weg ipv met die kinderachtige doorhalingen. En haal het ook weg in de quotes in de posts eronder... :)
Dan is het voor anderen en misschien de poster zelf niet altijd duidelijk wat de correctie is.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

715289 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:06:
Ik verwees er al naar, maar lees dit eens:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting

Of meer expliciet:

Artikel 7

1 Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2 De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.
3 Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
4 De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.

Artikel 7 heeft nul relevantie. Dat gaat over overheidscensuur en het feit dat de overheid jou niet kan beperken in de uitdrukking van je mening. Wij mogen wel degelijk regels daar bovenop stellen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Zou EnGee deze meme nog nooit gezien hebben?
https://xkcd.com/1357/
Zou eigenlijk door de forumsoftware moeten worden getoond zodra de woorden "vrijheid van meningsuiting" en "censuur" langs komen :+

[Voor 50% gewijzigd door gambieter op 05-09-2018 03:00]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Zie ook andere reacties. Voor de volledigheid: dit valt onder o.a. 'Reacties die op een andere manier niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.', AV 4.1, AV4.2.i. Maar we gaan niet iedere denkbare situatie uitspellen, niemand wordt blij van honderden pagina's aan regels.

En als je het niet wist: no problem kan gebeuren. Nu weet je het wel: zoiets is ongewenst.
Je was er op gewezen via de edit, je bent niet geband of zo. Een ander had geklaagd als er juist via PM op was gewezen 'voor zoiets onbenulligs' - en dan hadden anderen niet kunnen zien dat zoiets als vervelend overkomt..
Niet alles hoeft volwassen te zijn. En meer to the point: ook niet alles hoort thuis in andermans tech vraagtopic.
Best knap dat je jezelf in 1 bericht tegenspreekt.
Zie de post hierboven maar voor de volledigheid nogmaals: nee je vrijheid van meningsuiting is niet in het geding. Wij verbieden dit soort taal op alleen ons forum. Je kunt het gewoon op je eigen site wel doen.

--

Reden dat we het al vele jaren weghalen: tot we dat deden werd er in het topic zelf dus op in gegaan. Zoals nu ook al gebeurde. En dat is niet de bedoeling. Daarom ook de vraag om hier verder te gaan. Hier is ons er van overtuigen dat we het fout hebben juist wel on topic :P

• 715289
  • Niet online
Dat was weer de nodige meters tekst.

Ik geloof dat alles met de juiste intenties gedaan word, maar ik vind het zelf te ver gaan en te betuttelend.
Laten we het hier bij houden.

Fijne dag.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:)

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36

Technomania

salvis titulis et honoribus

Diepe buiging voor de Moderators in dit topic die ondanks het door blijven zeuren de vraagsteller netjes te woord blijven staan.

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

Anoniem: 498327

Ik post net een topic waarin ik vraag hoe een cosmetisch filter te maken om tracking op websites met Recaptcha tegen te gaan, maar onderstaande mod vond het nodig deze op slot te gooien omdat ik zaken zou willen omzeilen. Misschien wekte de schermdump van een loginversie de indruk van omzeilen, maar dat was gewoon de eerstedebeste site waar ik wist dat Recaptcha op draaide (en waar ik normaal gewoon mét recaptcha in kan loggen omdat ik dan mijn Google account aanzet).

Hoe blokkeer ik ReCaptcha in browser (Firefox)?
Mod in kwestie
Hero of Time
Als ik ergens met Recaptcha moet inloggen, meld ik me aan met Google, om meteen daarna weer de cookies te laten opruimen. Ik wil alleen niet op sites waar Google niks mee te maken heeft mijn bezoek niet laten opmerken. ReCaptcha is namelijk tegenwoordig vooral tracker: wanneer je een Google Account hebt en we mogen weten wie je bent mag je meteen binnen, zo niet, dan gaan we je minutenlang lastigvallen met AI trainingen van onze zelfrijdende auto's.

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 498327 op 20-03-2019 09:44]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als je iets wilt doen op de site dat alleen kan na reageren via de captcha: daar gaan we niet mee helpen. Het hele doel van die captcha is immers 'zeker weten' dat er een echt-mens bezig is. En dat gaat dus niet als er een script voor gaat zorgen dat er geen captcha wordt getoond/gebruikt en toch de site-functionaliteit beschikbaar is. Dan wordt het expliciet helpen met omzeilen van beveiligingen.

Of bedoel je te vragen naar een manier waarbij functionaliteit achter de captcha inderdaad niet werkt?

• praetorian09
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09-2019
Laatste 4 reacties in dit topic.

Ik snap het punt niet. Hoe zou ik iemand anders zijn info moeten winnen door mijn telefoonnummer te geven? (Los van het feit dat dat helemaal niet mijn doel is.)

En zelfs al kan dat wel, dan is het toch iedereen zijn eigen keus om met mijn nummer aan de slag te gaan?

Het enige wat ik in dit topic probeer is antwoord te krijgen op de vraag waarvoor het topic in eerste instantie aangemaakt is. Antwoorden tot nu toe waren alleen maar giswerk; niemand wist met zekerheid wat er gebeurd is. Ik vind daarom mijn voorstel ('hier heb je mijn nummer, vind me maar') best een goede manier om in de praktijk te kijken wat er nou gebeurd kan zijn. Dat komt mijn eigen veiligheid (en die van anderen wellicht) alleen maar ten goede.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

praetorian09 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:32:
Laatste 4 reacties in dit topic.

Ik snap het punt niet. Hoe zou ik iemand anders zijn info moeten winnen door mijn telefoonnummer te geven? (Los van het feit dat dat helemaal niet mijn doel is.)
Door niet jouw, maar iemand anders zijn/haar nummer te geven. Er valt voor ons niet te controleren of jij jouw eigen nummer plaatst, of dat van een ander.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• praetorian09
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09-2019
Orion84 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:45:
[...]

Door niet jouw, maar iemand anders zijn/haar nummer te geven. Er valt voor ons niet te controleren of jij jouw eigen nummer plaatst, of dat van een ander.
Ah op die fiets. Ik heb alleen geen enkel doel om dat op die manier te doen.

[Voor 17% gewijzigd door praetorian09 op 23-04-2019 18:50]

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-01 02:06
Waarom zijn mijn plaatjes niet zichtbaar ;(
Mmc-problemen??

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Probeer IMG-tags, in plaats van URL-tags.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-01 02:06
Ik heb pwr ongeluk mn laatste bericht gequote ipv gewijzigd.

negena in "[Win7] MMC werkt niet meer?"

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

negena schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:13:
Ik heb pwr ongeluk mn laatste bericht gequote ipv gewijzigd.

negena in "[Win7] MMC werkt niet meer?"
Kan gebeuren, no problem. Staat niet erg in de weg, wat mij betreft :)

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
Ik ben het oneens met de moderatie van deze moderator. Ik gebruik het woord "deze" omdat zijn nickname een trademark is van Disney Enterprises onder registratie nummer 3428447.

Topic: Tot hoever kunnen sporen computergegevens vernietigd worden?

Post: Hardware Junk in "Tot hoever kunnen sporen computergegevens vernietigd worden?"
Post: Hardware Junk in "Tot hoever kunnen sporen computergegevens vernietigd worden?"

Hij maakt misbruik van zijn modstatus om eenzijdig behulpzaam bedoelde posts te verwijderen en aan te passen. Dit vanwege vermeende reclame. Het is op Tweakers.net normaal dat er links naar producten en links over werking worden gegeven, het is immers een tech-portal. Dwz om over techniek te praten en alles wat daar bij hangt. De community is behulpzaam. Al een paar keer in het PV topic mensen elkaar zien aanbieden elkaar te helpen tegen een kleine vergoeding. Immers transport, slijtage etc. Ik zie dan ook compleet geen grond dat de moderator mijn post selectief heeft gemutileerd. Waarom mag ik geen link naar de werking van een MAXXeGUARD geven maar user "microcomputer" wel naar de UNTHA RS30. Dan ben je selectief aan het modereren.

Als we geen namen meer mogen noemen en elkaar niet meer mogen helpen, wat is de toegevoegde waarde van Tweakers.net en GoT nog aan de community. Het is nu de week van de 21e verjaardag van Tweakers.net. Gestart omdat Femme Taken selectief weg werd gemodereerd en vond dat hij zijn eigen forum op moest zetten. Nu dit forum wordt in mijn ogen selectief gemodereerd. Een groot deel van de community heeft een eigen bedrijf of is ZZP-er. Als we beestjes niet meer bij namen mogen noemen, hoe moeten we de community dan nog voort zetten. Dat ik datavernietiging zakelijk aan ga bieden voor grotere bedrijven en vol ben over dit apparaat, waarom mag ik er dan niet over praten? Dan kan je het hele segment "productreviews" wel van de site halen en zal de objectiviteit van productlanceringen op de frontpage ook te wensen over laten.

Vandaar mijn klacht. De moderator was zo vriendelijk om aan te geven dat ik mijn klacht hier moest melden. Ik heb hem gevraagd welk deel volgens hem vermeend reclame is. Natuurlijk weet hij daar geen antwoord op want enigszins is heel Tweakers.net in een opzicht reclame en is modereren selectief maar modereer dan wel op gelijk nivo. Scramble dan letterlijk alle posts waar bedrijfsnamen en merknamen in voor komen (en dan ook direct gebruiksprofielen wiens naam inbreuk maakt op enig trademark). Of modereer niets. Ga niet merk Y wel toelaten en merk X niet. En als er over miniteuze datavernietiging wordt gesproken, ga niet raar op staan te kijken op een tech-forum dat er allerhande apparaten voorbij komen over minitieuze datavernietiging en er uiteindelijk gesproken gaat worden over de relatieve veiligheid. Juist als je daarin slectief gaat modereren vorm je een risico. De ICT-er wordt de mogelijkheden tot informatie onthouden naar een correcte manier van datavernietiging die bij de huidige tijdsgeest past. En als een individu zo paranoia is, waarom zou een mede-Tweaker hem dan niet mogen helpen.

Ik heb nergens mijn contactgegevens genoemd, nergens mijn bedrijf genoemd en nergens het bedrijf voor enigszins zakelijke activiteiten omtrent datavernietiging. De weggehaalde link over de werking van het apparaat bevat geen verwijzingen naar mij noch naar mijn bedrijven en heb ook geen aandelen bij de fabrikant van dit apparaat.

3360 Wp zuid + 2KWh accu + 2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Hardware Junk schreef op Tuesday 1 October 2019 @ 18:30:
Ik ben het oneens met de moderatie van deze moderator. Ik gebruik het woord "deze" omdat zijn nickname een trademark is van Disney Enterprises onder registratie nummer 3428447.

Topic: Tot hoever kunnen sporen computergegevens vernietigd worden?

Hij maakt misbruik van zijn modstatus om eenzijdig behulpzaam bedoelde posts te verwijderen en aan te passen. Dit vanwege vermeende reclame. Het is op Tweakers.net normaal dat er links naar producten en links over werking worden gegeven, het is immers een tech-portal. Dwz om over techniek te praten en alles wat daar bij hangt. De community is behulpzaam. Al een paar keer in het PV topic mensen elkaar zien aanbieden elkaar te helpen tegen een kleine vergoeding. Immers transport, slijtage etc. Ik zie dan ook compleet geen grond dat de moderator mijn post selectief heeft gemutileerd. Waarom mag ik geen link naar de werking van een MAXXeGUARD geven maar user "microcomputer" wel naar de UNTHA RS30. Dan ben je selectief aan het modereren.

Als we geen namen meer mogen noemen en elkaar niet meer mogen helpen, wat is de toegevoegde waarde van Tweakers.net en GoT nog aan de community. Het is nu de week van de 21e verjaardag van Tweakers.net. Gestart omdat Femme Taken selectief weg werd gemodereerd en vond dat hij zijn eigen forum op moest zetten. Nu dit forum wordt in mijn ogen selectief gemodereerd. Een groot deel van de community heeft een eigen bedrijf of is ZZP-er. Als we beestjes niet meer bij namen mogen noemen, hoe moeten we de community dan nog voort zetten. Dat ik datavernietiging zakelijk aan ga bieden voor grotere bedrijven en vol ben over dit apparaat, waarom mag ik er dan niet over praten? Dan kan je het hele segment "productreviews" wel van de site halen en zal de objectiviteit van productlanceringen op de frontpage ook te wensen over laten.

Vandaar mijn klacht. De moderator was zo vriendelijk om aan te geven dat ik mijn klacht hier moest melden. Ik heb hem gevraagd welk deel volgens hem vermeend reclame is. Natuurlijk weet hij daar geen antwoord op want enigszins is heel Tweakers.net in een opzicht reclame en is modereren selectief maar modereer dan wel op gelijk nivo. Scramble dan letterlijk alle posts waar bedrijfsnamen en merknamen in voor komen (en dan ook direct gebruiksprofielen wiens naam inbreuk maakt op enig trademark). Of modereer niets. Ga niet merk Y wel toelaten en merk X niet. En als er over miniteuze datavernietiging wordt gesproken, ga niet raar op staan te kijken op een tech-forum dat er allerhande apparaten voorbij komen over minitieuze datavernietiging en er uiteindelijk gesproken gaat worden over de relatieve veiligheid. Juist als je daarin slectief gaat modereren vorm je een risico. De ICT-er wordt de mogelijkheden tot informatie onthouden naar een correcte manier van datavernietiging die bij de huidige tijdsgeest past. En als een individu zo paranoia is, waarom zou een mede-Tweaker hem dan niet mogen helpen.

Ik heb nergens mijn contactgegevens genoemd, nergens mijn bedrijf genoemd en nergens het bedrijf voor enigszins zakelijke activiteiten omtrent datavernietiging. De weggehaalde link over de werking van het apparaat bevat geen verwijzingen naar mij noch naar mijn bedrijven en heb ook geen aandelen bij de fabrikant van dit apparaat.
Dat is een stevig betoog :+ Dank daarvoor!

Eh..je mag mij naam gewoon noemen hoor, daar staat geen boete op voor zover ik het weet :+

Maar goed. Om even heel kort in te gaan op je klacht, vind het overgrootte deel vooral 'vulling' (zodat het wat meer stevig overkomt). Ik heb een probleem deze zin Als je paranoia bent kunnen wij tegen een vergoeding jouw harde schijf en eventueel andere data dragers vernietigen..

Het tegen een vergoeding aanbieden van je zakelijke schredder diensten voegt wat mij betreft erg weinig toe aan de discussie, aangezien de TS naar een manier zocht om zijn HDD's te wipen aangezien hij ze wilde doorverkopen. Dat wordt erg lastig als ze door je 'MAXXeGUARD' gehaald zijn. De link naar de werking van het apparaat weghalen was inderdaad een beetje overbodig (best wel cool device :+), deze heb ik dan ook teruggezet.

• Thc_Nbl
  • Laatst online: 25-03 14:07
Thc_Nbl schreef op zondag 9 februari 2020 @ 01:00:
[modbreak]Nee, ga geen grijze tot illegale zaken adviseren. Al aan het begin van het topic werd over Windows licenties gesproken, dan hoeft het niet nogmaals.[/modbreak]
Niets grijs aan, gewoon tweedehands licenties, via EU import, met andere woorden, volledige binnen de wetgeving.

Maar prima als jij dat anders ziet, ik denk ik doe de mens een plezier.

Even voor de duidelijkheid, Tweedehands kopen BUITEN de EU is dus niet binnen de wetgeving.
Eus even kijken waar de webwinkel zich bevind.

ehhh.. noppes

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Thc_Nbl, als je niet eens bent met een modactie, dan ga je niet in het topic zelf verder. Ik heb je post dan ook naar dit topic gehaald, waar zulke feedback hoort. Een andere optie was om het dialoog met mij aan te gaan via DM.

Verder verwijs ik je mbt het licentie verhaal naar het topic Moderator stelt onterecht dat iets illegaal is, wat over hetzelfde gaat. Dat een winkel in Nederland is gevestigd maakt het niet opeens legaal, het moet z'n licenties ergens inkopen en dat kan net zo goed uit een illegale bron komen.

Daarbij herhaal ik nogmaals, als de betreffende TS werkelijk Windows wilde blijven gebruiken, had hij/zij het topic wel in Windows Clients geplaatst, ipv in Non-Windows Operating Systems. Er was aan het begin van het topic over gesproken, ondanks dat in de TS zelf al gemeld was dat de keus voor Linux al was gemaakt. Het heeft dan geen zin om offtopic te gaan en je eigen acties te verkondigen als oplossing.

• Thc_Nbl
  • Laatst online: 25-03 14:07
Hero of Time schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:26:
@Thc_Nbl, als je niet eens bent met een modactie, dan ga je niet in het topic zelf verder. Ik heb je post dan ook naar dit topic gehaald, waar zulke feedback hoort. Een andere optie was om het dialoog met mij aan te gaan via DM.

Verder verwijs ik je mbt het licentie verhaal naar het topic Moderator stelt onterecht dat iets illegaal is, wat over hetzelfde gaat. Dat een winkel in Nederland is gevestigd maakt het niet opeens legaal, het moet z'n licenties ergens inkopen en dat kan net zo goed uit een illegale bron komen.

Daarbij herhaal ik nogmaals, als de betreffende TS werkelijk Windows wilde blijven gebruiken, had hij/zij het topic wel in Windows Clients geplaatst, ipv in Non-Windows Operating Systems. Er was aan het begin van het topic over gesproken, ondanks dat in de TS zelf al gemeld was dat de keus voor Linux al was gemaakt. Het heeft dan geen zin om offtopic te gaan en je eigen acties te verkondigen als oplossing.
Ach, ik dacht ik doe de mens een plezier.
prima.. met wat je zegt, en zoals ik zij het zijn tweede hands licenties en compleet legaal.
de uitspraak .. http://curia.europa.eu/ju...f?docid=124564&doclang=EN

_/-\o_

ehhh.. noppes

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Thc_Nbl schreef op Monday 10 February 2020 @ 11:22:
[...]

Niets grijs aan, gewoon tweedehands licenties, via EU import, met andere woorden, volledige binnen de wetgeving.

Maar prima als jij dat anders ziet, ik denk ik doe de mens een plezier.

Even voor de duidelijkheid, Tweedehands kopen BUITEN de EU is dus niet binnen de wetgeving.
Eus even kijken waar de webwinkel zich bevind.
En dat weet jij omdat je daar onderzoek naar hebt gedaan? :+
Hero of Time schreef op Monday 10 February 2020 @ 20:26:

Overigens sluit ik me compleet bij mijn collega aan, als zijnde moderator van Windows Clients. Ik heb daar geen topic voorbij zien komen en ook uit de TS blijkt dat er voor Ubuntu gekozen is. Waarom dan ongevraagd zo'n niet relevant verhaal dumpen?

[Voor 56% gewijzigd door TheVMaster op 12-02-2020 18:39]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Thc_Nbl schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:52:
prima.. met wat je zegt, en zoals ik zij het zijn tweede hands licenties en compleet legaal.
de uitspraak .. http://curia.europa.eu/ju...f?docid=124564&doclang=EN
Het UsedSoft arrest is natuurlijk bekend. Ik zou verwachten dat iedere professional die iets met licenties doet t uit het hoofd kent. Daar gaat het hier alleen niet om. Een tweehands fiets kopen is legaal, maar jouw tip was op station te roepen welke junk de goedkoopste heeft. En die fiets kopen is niet per se legaal. Maar hoe dan ook was het hier simpelweg offtopic.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:05:
ik kan geen YT filmpjes meer naar de Chromecast sturen via de knop in YT zelf. Iemand hetzelfde?
Volgens mij kon dat eerder toch wel?

[mbr]Modbreakje: dit soort losse vragen ajb voortaan in eigen losse topics. [/]
@F_J_K Huh? Het gaat over een specifieke vraag namelijk het casten vanuit Edge naar chromecast vanaf Youtube? Waarom moet deze vraag in een apart topic? Dit is het Edge topic, waarom zou ik dit topic (wat overigens vrijwel niet leeft), niet een vraag over Edge mogen stellen?

Hoi :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik heb je vraag even verplaatst naar dit feedbacktopic.
Shadow_Agent schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:43:
[...]

@F_J_K Huh? Het gaat over een specifieke vraag namelijk het casten vanuit Edge naar chromecast vanaf Youtube? Waarom moet deze vraag in een apart topic? Dit is het Edge topic, waarom zou ik dit topic (wat overigens vrijwel niet leeft), niet een vraag over Edge mogen stellen?
Wat mij betreft specifieke vragen liever in eigen losse topics in plaats van algemene ervaringstopics.

Iedere vraag over iedere website die je via Edge gebruikt zou in 1 groot Edge-topic kunnen, of wat overdreven gesteld in 1 groot Windows-topic. Dat maakt het niet makkelijker om te vinden. Enerzijds om te vinden als je het zelfde probleem hebt, anderzijds om te vinden als je met anderen wilt meedenken en dan niet alle ervaringstopics gaat openen.

Merk op dat ik niet vraag en de reactie er niet had verplaatst of verwijderd, immers ging het er niet verder na die 1e reactie. Ik vroeg alleen voortaan het in een los topic te doen.

Dat staat even los van of het algemene topic loopt. Sterker nog: reden te meer om een eigen topic te openen omdat men blijkbaar niet veel in dat topic kijkt :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik ben gebanned in het AWM "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19" topic.

Iemand zei in het topic dat het allemaal wel meeviel, omdat Corona nauwelijks ernstiger zou zijn dan de griep, volgens een gequote artikel van nu.nl waarin nu.nl zei dat Corona een sterfcijfer van 3,4% had, terwijl het sterfcijfer van de gemiddelde griep 1% is, volgens nu.nl. Slechts ~3 keer dodelijker.

Ik gaf met meerdere bronnen (CDC en The Guardian) aan dat dit onjuist is, en dat de gemiddelde griep een CFR van minder dan 0,1% heeft. Dat maakt het ~30 keer dodelijker.

Met de op dat moment door de WHO uitgebrachte cijfers (CFR 3,4%) heeft het qua CFR meer weg van de Spaanse griep (>2,5%). Het gaat hier om een factor 10. Het is als zeggen dat Nederland 3000 kilometer lang is.

Toegegeven, ik was wat gefrustreerd dat het artikel, dat ik ook las op nu.nl, veel commentaren verwijderde en inmiddels commentaar had uitgeschakeld, waardoor rectificatie niet mogelijk was. In het topic op GoT gaf ik aan dat dit gevaarlijk dicht in de buurt van fake news kwam.

Daaronder zei ik:
Nu.nl treed dan ook vaker op als manipulator van het nieuws. Zo worden klimaatsceptische bronnen, hoe gerenomeerd ook, stelselmatig uit de comments verwijderd. Ik kan me zo voorstellen dat ze "even afronden" om de meest optimistische "kalm aan niks aan de hand" cijfers te kunnen brengen, uit een verantwoordelijkheidsgevoel de kalmte te moeten bewaren. Of het is een eerlijke (of Freudiaanse) vergissing.
Nu ben ik voor twee weken gebanned:
Dat is een samenzweringstheorie en niet toegestaan volgens zero-tolerance beleid.
Ik ben het hier niet mee eens. Ten eerste is het structureel verwijderen van reacties met een bepaalde mening, ongeacht je eigen mening, een vorm van manipulatie. Ten tweede is dit geen theorie, maar bekend beleid als je vaker op nu.nl komt.

https://www.nu.nl/blog/57...et-meer-mag-op-nujij.html
https://opiniez.com/2019/...jke-gronden/robertbor101/
https://blog.iusmentis.co...aar-nujij-nl-reactiesite/
https://www.mediacourant....-klimaatsceptici-weigert/

En ten derde, als het een vergissing was of vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel gebeurde, dan is er geen sprake van kwalijke bedoelingen, en is er dus geen samenzwering.
quote: Wikipedia
[Bij een samenzwering] spannen immorele en voor niets terugdeinzende individuen of groeperingen heimelijk samen om hun kwalijke doelen te realiseren.
Ik probeer de verspreiding van misvattingen in het topic op GoT te voorkomen. De bron (nu.nl) diskwalificeert zichzelf door er, volgens gerenomeerde bronnen, een factor 10 naast te zitten, en maakt rectificatie in de comments onmogelijk. Vervolgens is mijn rectificatie op GoT verwijderd, blijft de misinformatie staan, en ben ik gebanned. Ik heb het gevoel dat een persoonlijke afweging meespeelt. De betreffende mod reageert niet meer op DM.

[Voor 6% gewijzigd door Redsandro op 06-03-2020 15:07]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Redsandro schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:04:
Ik ben gebanned in het AWM "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19" topic.

Iemand zei in het topic dat het allemaal wel meeviel, omdat Corona nauwelijks ernstiger zou zijn dan de griep, volgens een gequote artikel van nu.nl waarin nu.nl zei dat Corona een sterfcijfer van 3,4% had, terwijl het sterfcijfer van de gemiddelde griep 1% is, volgens nu.nl. Slechts ~3 keer dodelijker.

Ik gaf met meerdere bronnen (CDC en The Guardian) aan dat dit onjuist is, en dat de gemiddelde griep een CFR van minder dan 0,1% heeft. Dat maakt het ~30 keer dodelijker.

[Afbeelding]

Met de op dat moment door de WHO uitgebrachte cijfers (CFR 3,4%) heeft het qua CFR meer weg van de Spaanse griep (>2,5%). Het gaat hier om een factor 10. Het is als zeggen dat Nederland 3000 kilometer lang is.

Toegegeven, ik was wat gefrustreerd dat het artikel, dat ik ook las op nu.nl, veel commentaren verwijderde en inmiddels commentaar had uitgeschakeld, waardoor rectificatie niet mogelijk was. In het topic op GoT gaf ik aan dat dit gevaarlijk dicht in de buurt van fake news kwam.

Daaronder zei ik:

[...]

Nu ben ik voor twee weken gebanned:

[...]

Ik ben het hier niet mee eens. Ten eerste is het structureel verwijderen van reacties met een bepaalde mening, ongeacht je eigen mening, een vorm van manipulatie. Ten tweede is dit geen theorie, maar bekend beleid als je vaker op nu.nl komt.

https://www.nu.nl/blog/57...et-meer-mag-op-nujij.html
https://opiniez.com/2019/...jke-gronden/robertbor101/
https://blog.iusmentis.co...aar-nujij-nl-reactiesite/
https://www.mediacourant....-klimaatsceptici-weigert/

En ten derde, als het een vergissing was of vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel gebeurde, dan is er geen sprake van kwalijke bedoelingen, en is er dus geen samenzwering.

[...]

Ik probeer de verspreiding van misvattingen in het topic op GoT te voorkomen. De bron (nu.nl) diskwalificeert zichzelf door er, volgens gerenomeerde bronnen, een factor 10 naast te zitten, en maakt rectificatie in de comments onmogelijk. Vervolgens is mijn rectificatie op GoT verwijderd, blijft de misinformatie staan, en ben ik gebanned. Ik heb het gevoel dat een persoonlijke afweging meespeelt. De betreffende mod reageert niet meer op DM.
En dat post je in het feedbacktopic van Client Software Algemeen omdat? :P

Ik snap dat de AWM ban ook betekent dat je niet in het AWM feedback topic kan posten. Maar pak dit even verder op met @defiant met wie je al een discussie hebt lopen zo te zien en als je er niet uitkomt, schiet mij dan even aan per DM :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Redsandro Je zit in een feedback topic van Client Software Algemeen. Daarmee bereik je de AWM mods niet. Ik heb gezien dat je contact hebt gehad met @defiant, misschien kan je hem bereiken en anders @Orion84 als je er niet uitkomt met @defiant.

edit:
gmta blijkbaar, @Orion84 :w

[Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 06-03-2020 15:11]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:10:
[...]

En dat post je in het feedbacktopic van Client Software Algemeen omdat? :P
Excuses, ik deed een search, had niet door dat ik nu in CSA zat! :$

[Voor 26% gewijzigd door Redsandro op 06-03-2020 15:11]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Redsandro schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:04:
Ongeacht mijn mening, dan lijkt het me beter wat te zeggen tegen de AVM-mods of hun admin.

Edit: hmm, ik ben nogal traag.

[Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 06-03-2020 23:18]

• Haasj0h
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-03 18:37
TESt

iRacing Profiel

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Welkom. Ik weet niet op welk vlak je het oneens met acties van een softe goederen-mod bent maar je test lijkt geslaagd :P

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
laat maar zitten.

[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 11-10-2020 20:32]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Anoniem: 1441478 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Ik zie dat je dat topic over de iphone hack gesloten hebt, niet zo heel gek met de wazige antwoorden steeds.

Echter had ik toch nog een vraagje maar omdat ie op slot is gegaan en niemand op mijn reactie gereageerd heeft stel ik hem maar hier (met jouw goedvinden): kan een telefoon niet gekloond worden? Dat een simkaart gekloond kan worden schreef jij al zelf maar een telefoon? (uiteraard niet zo vlot en eenvoudig zoals in films). Met een gekloonde telefoon is de imeinummer/macadres/06nr allemaal correct en de token is al gecreëerd op de originele toestel en gekloond zodat er geen herverificatie sms nodig is. In theorie kan het toch?
Ik zal hier niet de inhoud induiken en wil voorkomen dat we hier een eerste-hulp-bij-stalken gaan doen, maar het lijkt me geen probleem om een topic te openen over of dat kan / hoe je er tegen dergelijke zaken te beschermen met een iOS danwel Android foon.

• Niet online
Oneens met modactie door Microkid in Anoniem: 1441478 in "Na nieuwe installatie Windows, geen bedraad internet."

@Microkid heeft vaker dat hij de OP niet goed leest en dan loze berichten schrijft. Zo ook weer hier waarin hij claimt zeer vreemd te vinden dat W10 niet de benodigde driver heeft terwijl TS W8 dvd gebruikt. Ik schrijf dat TS niet een W10 dvd gebruikt maar een W8 dvd en dat Microkid vaker de OP niet goed leest ondanks dat het maar enkele regeltjes zijn en of hij voortaan ze GOED wil lezen. Complete post weggehaald met "niet op de man". Echt alles weggehaald. En uiteraard zijn eigen post niet aangepast.

Ander voorbeeld: Anoniem: 1441478 in "Wasdroger is beschadigd advies" Ook hierin leest hij de OP niet erg goed en schrijft hij een compleet loze bericht, geen enkel reactie op mij, niks.

@Orion84 lees je mee want dit is hartstikke scheef en niet goed te praten.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 1441478 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:32:
@Orion84 lees je mee want dit is hartstikke scheef en niet goed te praten.
Kap eens met mij te pas en te onpas overal meteen bij roepen a.u.b. Ik ga hier niet over.

• Niet online
Orion84 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:57:
[...]

Kap eens met mij te pas en te onpas overal meteen bij roepen a.u.b. Ik ga hier niet over.
Dit is pas de 2e keer en dan meteen al zo reageren? En hoezo ga jij hier niet over als leidinggevende? Ik dacht dat je zelf voorbeelden wilde zien nav een gesprek tussen ons in een ander topic maar blijkbaar heb ik het verkeerd.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Anoniem: 1441478 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:53:
[...]

Dit is pas de 2e keer en dan meteen al zo reageren? En hoezo ga jij hier niet over als leidinggevende? Ik dacht dat je zelf voorbeelden wilde zien nav een gesprek tussen ons in een ander topic maar blijkbaar heb ik het verkeerd.
Als er iemand verantwoordelijk/leidinggevende is in dit deel van het forum dan ben ik dat, zoals ook te zien op de subforumlisting. Ik ga er even in duiken.

• Niet online
Gropah schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Als er iemand verantwoordelijk/leidinggevende is in dit deel van het forum dan ben ik dat, zoals ook te zien op de subforumlisting. Ik ga er even in duiken.
Ik moet me eens in de structuur verdiepen dan, dacht dat Orion84 de leidinggevende was. Mijn fout.

Edit: zie het nu staan. Weet nu waar ik op moet letten. d:)b

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 15-02-2021 11:02]

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:16
Oneens met het sluiten van topic raspberry 4 en DRM content door @g0tanks

Ik ga me er verder niet druk om maken, er was toch weinig belangstelling voor, maar mijn bijdrage paste perfect bij de vraag die leefde (?) bij de topicstarter.

De vraag was: hoe kan ik DRM content kijken op een Raspberry Pi? (Netflix etc.)

In het Raspberry Pi OS is er nu een officiële oplossing, installeer een lib voor WIDEVINE.

Dat het een oud topic is (waar nu een officiële oplossing voor is) ben ik met je eens, maar dat is toch het mooie van een forum dat zelfs oude vragen beantwoord kunnen worden?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:48

g0tanks

Moderator CSA
MariosCube schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:02:
Oneens met het sluiten van topic raspberry 4 en DRM content door @g0tanks

Ik ga me er verder niet druk om maken, er was toch weinig belangstelling voor, maar mijn bijdrage paste perfect bij de vraag die leefde (?) bij de topicstarter.

De vraag was: hoe kan ik DRM content kijken op een Raspberry Pi? (Netflix etc.)

In het Raspberry Pi OS is er nu een officiële oplossing, installeer een lib voor WIDEVINE.

Dat het een oud topic is (waar nu een officiële oplossing voor is) ben ik met je eens, maar dat is toch het mooie van een forum dat zelfs oude vragen beantwoord kunnen worden?
Ik ben het met je eens dat het nuttig kan zijn voor de topicstarter, maar ik redeneerde meer vanuit de toegevoegde waarde voor jou. Ik denk namelijk dat er sneller reactie komt als je een nieuw topic start met duidelijk in de titel dat het om Widevine gaat.

Daarnaast speelde mee dat ik (onterecht) dacht dat Raspbian van de TS en Buster bij jou twee verschillende distro's zijn. Ik zie nu dat Buster de naam is van een release van Raspbian.

Wellicht zag ik het dus te veel als een nieuwe vraag in plaats van bijdrage aan een bestaande vraag. Ik heb er geen moeite mee om het topic weer te openen, dus bij deze.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Gropah schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Ik werd er terecht op gewezen door Jazzy dat ik hier nog niet publiekelijk op terug was gekomen. Het was al wel uitgesproken via DM's, maar ik vind het wel zo netjes om dat hier ook even te doen.

Het gaat over Anoniem: 1441478 in "Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier" Microkid had daar niet moeten modereren. Dit om 2 redenen.

De eerste is dat het direct over hem ging. Als tweede is hij niet een moderator specifiek voor dat gedeelte van het forum en tenzij er haast achter zit, is het de afspraak om een TR te maken voor de moderators die wel verantwoordelijk zijn voor dat deel van het forum.

Ik heb het hier met Microkid over gehad. Hij begrijpt dit en het was niet verkeerd bedoelt. Ook heb ik contact gehad met Imbus en heb ik de moderatie en de post met hem besproken. Hij is nog niet helemaal tevreden mee in wat voor structuren wij werken, maar hij snapt het wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niet online
Gropah schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:56:
[...]

Ook heb ik contact gehad met Imbus en heb ik de moderatie en de post met hem besproken. Hij is nog niet helemaal tevreden mee in wat voor structuren wij werken, maar hij snapt het wel.
Ik ben het oneens, het voelt als censuur. Ik vind dat ik de vrijheid mag hebben om een moderator te zeggen dat hij keer op keer blijk geeft van OP telkens niet goed te lezen, net als bij een gewone user. Ik heb hem niet uitgescholden en ik heb geen kritiek op zijn modkunnen geleverd (althans daarna wel nav zijn modactie door mijn post te verwijderen maar toen heb ik zoals het hoort in FB gemeld en niet in topic zelf). Je hebt mij duidelijk gemaakt dat dit is hoe Tweakers werkt en ik heb me er bij neergelegd omdat het zinloos is me hiertegen te verzetten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Gropah schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:56:
De eerste is dat het direct over hem ging. Als tweede is hij niet een moderator specifiek voor dat gedeelte van het forum en tenzij er haast achter zit, is het de afspraak om een TR te maken voor de moderators die wel verantwoordelijk zijn voor dat deel van het forum.

Ik heb het hier met Microkid over gehad. Hij begrijpt dit en het was niet verkeerd bedoelt. Ook heb ik contact gehad met Imbus en heb ik de moderatie en de post met hem besproken. Hij is nog niet helemaal tevreden mee in wat voor structuren wij werken, maar hij snapt het wel.
Een global die buiten zijn eigen forums kritiek op zichzelf weghaalt? Dat is niet een heel klein beetje over de schreef, dat is heeeeel erg ver over de schreef. Waarom wordt die post niet gewoon teruggezet, en/of daar op die plek ook een duidelijke kritiek op Microkid neergezet met een vette rode modbreak? Dan is tenminste duidelijk wie echt over de schreef is gegaan. Nu is uiteindelijk alleen hier wat heel milde kritiek neergezet, en wordt de dader beschermd omdat die een rood jasje heeft. Kritiek op zichzelf wegmodden is nooit goed bedoeld, dat is echt complete onzin.

Excuses hier van Microkid lijken me ook wel op de plaats.
Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:56:
Je hebt mij duidelijk gemaakt dat dit is hoe Tweakers werkt en ik heb me er bij neergelegd omdat het zinloos is me hiertegen te verzetten.
Als ex-crew: dit is niet zoals Tweakers zou moeten werken, maar helaas wordt het wel steeds vaker zo uitgevoerd, waar crew elkaar beschermen door het achter de schermen te bespreken. Een slechte zaak, en zeker een ervaren global moderator zou zo veel beter moeten weten. Het is jammer dat Gropah meegaat in het met fluwelen handschoenen aanpakken van modpower misbruik.

[Voor 24% gewijzigd door gambieter op 03-04-2021 21:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:56:
[...]

Ik ben het oneens, het voelt als censuur. Ik vind dat ik de vrijheid mag hebben om een moderator te zeggen dat hij keer op keer blijk geeft van OP telkens niet goed te lezen, net als bij een gewone user. Ik heb hem niet uitgescholden en ik heb geen kritiek op zijn modkunnen geleverd (althans daarna wel nav zijn modactie door mijn post te verwijderen maar toen heb ik zoals het hoort in FB gemeld en niet in topic zelf). Je hebt mij duidelijk gemaakt dat dit is hoe Tweakers werkt en ik heb me er bij neergelegd omdat het zinloos is me hiertegen te verzetten.
Ik heb volgens mij aangegeven dat kritiek hebben op mods zeker mag, maar ik zie het wel graag constructief en als het om kritiek op een moderatie gaat dan zien we dat het liefst in een feedback topic, omdat het in het topic zelf afleid van waar het topic over gaat. Het is alleen nogal moeilijk om constructief zoiets aan te geven en daar hebben wij het ook over gehad.

Daarnaast heb ik ook aangegeven dat het ook niet per se jouw plek om iemand (mod of niet) aan te spreken op consistent slecht/verkeerd gedrag, niet goed lezen of gerelateerde dingen. Daar is de crew in principe ook voor. Daar kun je prima een TR voor maken of een admin een DM sturen.
gambieter schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:21:
[...]

Een global die buiten zijn eigen forums kritiek op zichzelf weghaalt? Dat is niet een heel klein beetje over de schreef, dat is heeeeel erg ver over de schreef. Waarom wordt die post niet gewoon teruggezet, en/of daar op die plek ook een duidelijke kritiek op Microkid neergezet met een vette rode modbreak? Dan is tenminste duidelijk wie echt over de schreef is gegaan.
Ik ben domweg vergeten om de originele post er weer (deels) terug te zetten. Dat is bij deze gebeurd. Ik vind het zelf echter niet nodig om er een modbreak bij te zetten om aan te geven waarom, daarvoor is een reden bij de edit te plaatsen.
Nu is uiteindelijk alleen hier wat heel milde kritiek neergezet, en wordt de dader beschermd omdat die een rood jasje heeft. Kritiek op zichzelf wegmodden is nooit goed bedoeld, dat is echt complete onzin.
Zoals ik heb gezegd, ik heb het er met Microkid over gehad dat dit niet de bedoeling is.
Excuses hier van Microkid lijken me ook wel op de plaats.
Dit stukje van je reactie laat ik aan @Microkid over.
[...]

Als ex-crew: dit is niet zoals Tweakers zou moeten werken, maar helaas wordt het wel steeds vaker zo uitgevoerd, waar crew elkaar beschermen door het achter de schermen te bespreken. Een slechte zaak, en zeker een ervaren global moderator zou zo veel beter moeten weten.
Er word wel eens wel eens wat achter de schermen op elkaar aangesproken, omdat het een nogal raar beeld uit kan dragen als dat en plein publique gebeurd.

Daarnaast weet je als ex-crew zelf ook dat er vaak genoeg word bijgestuurd via DM/PM. In dat opzicht stellen we juist hogere eisen/verwachtingen aan onszelf door hier mede te delen dat iemand er op is aangesproken, waar we normaal juist geen informatie geven of/hoe iemand er op aan is gesproken.
Het is jammer dat Gropah meegaat in het met fluwelen handschoenen aanpakken van modpower misbruik.
Nee, jij vind dat jammer op basis van de informatie die je hier leest. Maar zoals ik hiervoor probeer uit te leggen was je beeld niet volledig. Ik vind het daarom jammer dat je er zo hard in gaat. Heb ik wat steken laten vallen? Ja, helaas wel. Zo had ik het bericht niet moeten vergeten terug te zetten voor zo ver mogelijk en (dat weet jij dan weer niet) had ik sneller kunnen reageren op Imbus. Maar het is echt niet alsof ik dit in een doofpot probeer te stoppen of iets in die richting. Verre van. Anders was ik er hier bijvoorbeeld ook niet op terug gekomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

@Gropah dit is al een stuk duidelijker, dank :) . Ik viel vooral over het echt onzinnige excuus dat de ingreep "niet verkeerd bedoeld" was, dat was het gewoon niet. Het beste is om het gewoon niet goed te praten of verexcuseren, het was misbruik van moderator rechten en gewoon zo benoemen. Daar ga ik inderdaad hard op in. Helaas zie ik elders ook te vaak dat men niet of pas vertraagd ingrijpt op posts van mensen met rode jasjes (ook buiten hun eigen forums) en ze niet wil afvallen. Terwijl het eerder andersom zou moeten zijn, het rode jasje zou elders ook met een voorbeeldfunctie moeten komen.

Niet specifiek voor dit forum. Maar een goed voorbeeld :)

En voor @Anoniem: 1441478 goed om te weten dat er wel actie kan worden ondernomen tegen moderators die hun boekje te buiten gaan.

[Voor 13% gewijzigd door gambieter op 03-04-2021 22:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26
Ik heb niet zo zeer een probleem met een mod-actie, maar wel een feedbackvraag. Het gaat over dit topic: Privacyvriendelijk appen: je omgeving helpen overstappen

Hier staan hele ritsen posts in (ook van mijzelf) die eigenlijk maar zijdelings over het eigenlijke onderwerp gaan, maar meer in een topic: "Messengers: centraal vs decentraal" zouden passen. Is zoiets misschien te organiseren? Het leidt namelijk wel nogal af van het eigenlijke onderwerp.

Signal. Speak freely

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52
[b][message=67335244, is zoiets misschien te organiseren? Het leidt namelijk wel nogal af van het eigenlijke onderwerp.
mmm heel veel reactie komt hier ook niet op :P

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@F_J_K Misschien in JacobsT in "Windows 98 / XP Downloaden in 2021" nog even die serial wegpoetsen, staan er nog wel meer gedeeltelijke. Vroeger kreeg je daar een ban voor :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Gunner schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:27:
@F_J_K Misschien in JacobsT in "Windows 98 / XP Downloaden in 2021" nog even die serial wegpoetsen, staan er nog wel meer gedeeltelijke. Vroeger kreeg je daar een ban voor :)
Ban is ondertussen wat overdreven (gegeven de leeftijd en gegeven dat de intentie geen warez delen was), maar idd, weg.

• micro8866
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2021

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik heb ‘m weggeknikkerd. Beter om de volgende keer er een nachtje over te slapen en pas de volgende dag ideeën re posten ;)

• AkTje
  • Laatst online: 19-03 19:59
Ben het niet eens met de sluiting van mijn topic over het automatiseren van de coronapas check-in. Tuurlijk kan iemand een kwade bedoeling ermee hebben maar dit is dé oplossing om het goed te doen met zo weinig mogelijk handelingen. In een tijd met een te kort op de arbeidsmarkt al helemaal. Jammer

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom vind je het onterecht dat je topic gesloten is?(Ik ben oprecht even benieuwd). De KHN geeft aan dat ID-controle wezenlijk onderdeel is van de uit te voeren controle
Een identiteitscontrole is zeker verplicht; het vormt een belangrijke pijler voor effectief en veilig gebruik van CTB.
https://www.khn.nl/veelge...horeca-vanaf-25-september

Dat weet jezelf eigenlijk ook wel, want je geeft zelf al het volgende aan:
Tot slot, ik ben me ervan bewust dat bij automatisering geen controle is van ID/Paspoort
Als ik iets heb kan ik bij een eventuele controle laten zien dat ik tenminste iets doe. Maar ook gasten zien dat ik er iets mee doe. Tuurlijk is het niet in het straatje van de overheid
Je weet dan eigenlijk dat je iets aan het bouwen bent wat niet volledig aan de regels voldoet, en al richting een grijs niet toegestaan gebied schuift.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het slotje verbaasde mij ook. Eerder had ik moderatie verwacht op de off-topic en trollerige reacties die er ook tussen staan.

De vraag is imho legitiem: is een arbeidsintensieve handeling te automatiseren? In dit geval komt daarbij dat de regelgeving (check ook het ID) geautomatiseerd of niet onuitvoerbaar is, maar dat kan of onderdeel van de discussie zijn (hoe benader je dat op een verantwoorde manier) of die je in het coronasubforum.

Mondjes die een branche site gaan aanhalen om een gelijk over een modingreep te halen verwarren inhoud en moderatie. Een discussie of een topic over ondertitelingssoftware of downloadsoftware openblijft is toch ook niet te beslechten met regelgeving rondom warez? Dat dat illegaal is weten we wel. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lustucru schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:00:
Mondjes die een branche site gaan aanhalen om een gelijk over een modingreep te halen verwarren inhoud en moderatie. Een discussie of een topic over ondertitelingssoftware of downloadsoftware openblijft is toch ook niet te beslechten met regelgeving rondom warez? Dat dat illegaal is weten we wel. :)
Dat ben ik dus niet met je eens. Verboden zaken zijn niet toegestaan, dat is simpel zat. Ik zie er geen kwaad in om tijdens moderatie even te controleren wat de actuele regelgeving is om te kunnen bepalen of iets illegaals is of niet. Dat daarbij ook nog eens de richtlijnen van de branche erbij gepakt worden, en niet de wat zwart/witte regels van de overheid geeft al een bepaalde mate van meedenkenheid of soeplheid aan. :)

Overigens ben ik niet degene die het topic gesloten heeft, maar ik ben wél benieuwd waarom de TS gelet op de regels vind dat zijn topic bestaansrecht heeft, of toegestaan zou moeten worden.

Ik vind het topic zelf in alle eerlijkheid vrij lastig te beoordelen. Het gaat hier niet om wat warez of het "illegaal" modden van wat hardware, maar om maatregelen om een pandemie zoveel mogelijk te beperken.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik was een lang weekend weg, daarom een wat late reactie mijnerzijds.

Nee, 'alles' kan misbruikt worden en wij zijn geen gedachten- of andere politie. 'Help me mijn auto weer aan de praat krijgen ' is denk ik altijd prima ook al is het iemand is die er 150 mee gaat rijden. Maar de vraag ging in mijn ogen ondertussen expliciet naar het niet de richtlijnen volgen. En daar dan ondersteuning bij vragen vond ik te ver gaan.

Als het verder expliciet wel gevraagd is aan de richtlijnen te voldoen etc, prima. Bevestig dat even (en dan niet vervolgens vragen "creatief om te gaan met problemen") en ik wil het topic best weer openen. De problematiek is herkenbaar en ik hoop dat mensen graag meedenken..

offtopic:
Over enkele andere reacties was al 1op1 contact geweest.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

F_J_K schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:07:
Het is je gegund. :) En we weten allebei ook hoe in discussies in de aanloop naar zo'n lang weekend ook suggesties worden gedaan hoe de regels zo te interpreteren en te buigen tot het allemaal past.
Maar de vraag ging in mijn ogen ondertussen expliciet naar het niet de richtlijnen volgen. En daar dan ondersteuning bij vragen vond ik te ver gaan.

Als het verder expliciet wel gevraagd is aan de richtlijnen te voldoen etc, prima.
Noch het een, noch het ander las ik in het topic. Wat ik las was dat het strikt voldoen aan de richtlijnen een schier onmogelijke zaak is, en dat het ook niet in de lijn der verwachting ligt dat iemand dat gaat doen. Nou heb ik net 4 weken Frankrijk achter de kiezen en heb ik letterlijk honderden keren een screenprintje laten scannen. Op de kop af 0 keer is een ID erbij gevraagd. De verwachting is denk ik reëel dat dat in Nederland niet veel anders zal zijn.

Dus ja, in het topic werd wel duidelijk dat de @AkTje TS linksom of rechtsom dat ID niet zal gaan vragen. Daar kun je wat van vinden, maar het is imho geen reden om het topic af te kappen. Het is niet zo dat hij hulp zoekt bij het niet vragen van het ID. Zoals je zelf zegt: het gaat ver om iemand niet te helpen met het fixen van zijn motor tenzij hij vooraf verklaart dat hij de verkeersregels naar de letter zal respecteren.

En verder heb ik er geen bemoeienis mee, maar het slotje vond ik wat strak en het antwoord van @Question Mark verwarrend.
Question Mark schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:18:
[...]maar ik ben wél benieuwd waarom de TS gelet op de regels vind dat zijn topic bestaansrecht heeft, of toegestaan zou moeten worden.

Ik vind het topic zelf in alle eerlijkheid vrij lastig te beoordelen. Het gaat hier niet om wat warez of het "illegaal" modden van wat hardware, maar om maatregelen om een pandemie zoveel mogelijk te beperken.
Dat vind ik verwarrend. Je vindt het lastig te beoordelen, en je bent benieuwd waarom @AkTje vindt dat zijn topic toegestaan moet worden maar tegelijkertijd zet je er fors op in dat TS 'Dat zelf eigenlijk ook wel weet en iets bouwt wat richting grijs niet toegestaan gebied schuift'. Nou nee. Het is zeker niet volledig qua controle, maar absoluut niet verboden. Voldoet een ondernemer volledig aan zijn verplichtingen als hij enkel een pas scant en het ID niet vraagt? Absoluut niet, maar ik heb geen enkel argument gehoord waarom Tweakers dat mede zou moeten afdwingen, en eerlijk gezegd, dat laatste vind ik eng.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lustucru schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:37:
[...]
Dat vind ik verwarrend. Je vindt het lastig te beoordelen, en je bent benieuwd waarom @AkTje vindt dat zijn topic toegestaan moet worden maar tegelijkertijd zet je er fors op in dat TS 'Dat zelf eigenlijk ook wel weet en iets bouwt wat richting grijs niet toegestaan gebied schuift'.
Ik zet fors in dat het topic richting een grijs gebied schuift. Of dat grijze gebied voldoende is om een topic te sluiten vind ik lastig te beoordelen...

• Fiber

Fiber

F_J_K schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:07:

Nee, 'alles' kan misbruikt worden en wij zijn geen gedachten- of andere politie. 'Help me mijn auto weer aan de praat krijgen ' is denk ik altijd prima ook al is het iemand is die er 150 mee gaat rijden...
Is dit niet meer: Help ik ben mijn autosleutels kwijt! Hoe kom ik nu in mijn auto en hoe krijg ik hem weer gestart zonder sleutels...? O-)

• AkTje
  • Laatst online: 19-03 19:59
Nouja goed het maakt me ook niet uit of je het topic weer opent of niet. Ik denk dat jij als moderator te ver van de praktijk staat met wat realistisch is. @Lustucru zijn ervaring in Frankrijk is precies wat in Nederland gaat gebeuren. Er komt sporadische controle maar zeker geen controle zoals de overheid wil (100% effectief inclusief ID controle, zelfs voor mensen die naar toilet gaan). Mensen gaan dat niet accepteren en er gaat gewoon simpelweg geen tijd voor zijn, ik geef het hooguit 1 dag.

Daarbij laat ik heel nadrukkelijk mijn eigen mening over de "versoepeling" achterwege. Ik wil als horecaondernemer het beste doen voor iedereen, gastvrijheid op 100%, dat gaat helaas niet nu dus zoek ik een moderne manier om toch voor een groot gedeelte mee te werken. Ik denk met automatiseren van de QR-check dat ik het beste voor heb.

Wellicht handig om te weten dat ik een heel simpel script voor het controle gesprek heb gemaakt en gratis gedeeld met horeca Nederland, programmeurs vragen zich er bakken met geld voor, wat hun goed recht is maar naast horecaondernemer ben ik ook iemand die graag iets doet voor mijn medemens (en in dit geval mede ondernemers in bijzondere tijden). Het script wordt momenteel gebruikt van Zandvoort tot aan Maastricht. Is niet relevant voor dit topic maar wellicht snap je dan dat ik niet op zoek ben naar een manier om de regels te omzeilen maar juist om ondernemers (waaronder ik zelf) te helpen.

[Voor 6% gewijzigd door AkTje op 21-09-2021 12:24]

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee