Toon posts:

Hoe blokkeer ik ReCaptcha in browser (Firefox)?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.446 views

Vraag

Anoniem: 498327

Topicstarter
Mijn vraag
Ik gebruik Firefox op de Mac (56 ESR en 66 Quantum) en het lukt me niet om ReCaptcha te blokkeren. Deze "service tegen bots" is steeds meer een tracker aan het worden, veel Wordpress pagina's hebben tegenwoordig een badge "Protected by Recaptcha", geen idee waarom, maar ik hoef geen recaptcha. Ik wens niet mee te werken aan het trainen van AI voor Google's autonome auto's en het Amerikaanse leger.

Maar vervelende is, Recapthca is een soort teflon. Niks heeft er grip op:
Element hiding helper van Ublock weet m niet te blokkeren
Toevoegen als regel aan Ublock werkt niet
Ghostery ziet m niet als tracker
Handmatig toevoegen aan Ghostery werkt niet

Omdat het op een subdomain draait: https://google.com/recaptcha/ kan ik het denk ik ook niet met een hostsfilter oplossen.

Wie helpt mij van dit Evil stukje snoopware af?

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
code:
1
2
@@||google.com/recaptcha/api/js/recaptcha.js
@@||api.recaptcha.net^

Werkt zo'n filter in je adblock niet ?

Houd er wel rekening mee dat je bepaalde acties op sites niet meer kunt doen omdat de recaptcha niet doorstaat.

[Voor 32% gewijzigd door ImNotnoa op 20-03-2019 08:49]

Try SCE to Aux

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent niet verplicht om die dingen in te vullen, tenzij je wilt reageren op een pagina. Die dingen zijn gemaakt als extra beveiliging en als je dat wilt omzeilen, dan stopt het hier direct. Op Tweakers gaan we je daar niet mee helpen. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenhacken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hero of Time schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:56:
Je bent niet verplicht om die dingen in te vullen, tenzij je wilt reageren op een pagina. Die dingen zijn gemaakt als extra beveiliging en als je dat wilt omzeilen, dan stopt het hier direct. Op Tweakers gaan we je daar niet mee helpen. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenhacken.
Ik denk niet dat TS ze wil omzeilen, ik denk vooral dat hij ze wil blokkeren zodat er geen calls naar ReCaptcha gebeuren, welke op zich weer voor trackingdoeleinden kunnen gebruikt worden.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:33

Soggney

Zeekomkommer

vergeet het dan maar dat je bij oa KLM kan inloggen, maar ik heb recapcha kunnen blokken via hosts, samen met alle andere google crap.
Maar dat is niet alleen recrapcha, en lijkt me dus wat overkill

[Voor 8% gewijzigd door Soggney op 20-03-2019 08:59]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• com2,1ghz
  • Laatst online: 20:07
Hero of Time schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:56:
Denk je echt dat je de beveiliging kan omzeilen door captcha te blokkeren? Implementeer het eens op een formulier, dan kom je erachter dat je server side ook captcha moet implementeren.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mavamaarten schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:58:
[...]

Ik denk niet dat TS ze wil omzeilen, ik denk vooral dat hij ze wil blokkeren zodat er geen calls naar ReCaptcha gebeuren, welke op zich weer voor trackingdoeleinden kunnen gebruikt worden.
Hij zegt specifiek "wens niet mee te werken aan het trainen de AI van Google". Dat doe je alleen als je daadwerkelijk zo'n captcha invult. ;)

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:01:
[...]

Hij zegt specifiek "wens niet mee te werken aan het trainen de AI van Google". Dat doe je alleen als je daadwerkelijk zo'n captcha invult. ;)
Maar die MOET je invullen, en wel tien keer
TENZIJ je ingelogd bent met een Google account! Hoe Evil is dat.
Kortom Recaptcha is dus niks ANTI-bot, maar ANTI-geen Google account!

Topicstarter
Imnoa schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:48:
code:
1
2
@@||google.com/recaptcha/api/js/recaptcha.js
@@||api.recaptcha.net^

Werkt zo'n filter in je adblock niet ?

Houd er wel rekening mee dat je bepaalde acties op sites niet meer kunt doen omdat de recaptcha niet doorstaat.
Nope:

Gekke is, op mijn oude beestje met oude Firefox blokkeert ie wel, en kan ik TOCH inloggen! Rara?

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Anoniem: 498327 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:05:
[...]

Nope:
[Afbeelding]

Gekke is, op mijn oude beestje met oude Firefox blokkeert ie wel, en kan ik TOCH inloggen! Rara?
Dan blokkeert ie niet, dan is het icoontje gewoon niet zichtbaar.

Try SCE to Aux

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En zoals ik zei, dat is alleen verplicht als je van extra functionaliteit van een site gebruik wilt maken, zoals reageren. Je gaat in zo'n geval akkoord met de voorwaarden hiervan en dat is o.a. het invullen van zo'n captcha.

Gezien je houding zie ik geen andere optie dan dit topic te sluiten. Je wilt duidelijk een stukje beveiliging omzeilen, want de hele captcha verbergen/uitschakelen beperkt ook gelijk de functionaliteit van de site en dat wil je dan weer niet.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee