Leuk, maar quote dan ook de rest van zijn argument

Windows releases worden in de regel niet afgeprijsd, games worden soms zelfs voor release al met korting aangeboden en korte tijd na release gaan ze de budget bak in.
De release datum van een Windows 10 versie van 4 jaar geleden quoten is in deze discussie dan ook vrij onzinnig.
aex351 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 01:56:
Wanneer er een bewering wordt gedaan dat het illegaal zou zijn, dan moet je kunnen aantonen dat er gehandeld wordt in strijd met de Nederlandse wetgeving. En vooralsnog heeft niemand dit gedaan. Eigenlijk het enige wat steeds als argument gebruikt wordt is de prijs. Nu wordt er zelfs beweerd dat webwinkels gestolen goederen verkopen. Alsof er een causaal verband is en dit de norm is, zonder dit te kunnen aantonen.
Ben ik deels met je eens, de betreffende moderator had mogelijk beter een term als mogelijk niet legitiem of mogelijk illegaal kunnen gebruiken.
Neemt niet weg dat deze handel, in ieder geval naar mijn mening, voldoende schimmig is om dat als Tweakers zijnde niet op je site te willen hebben. Tweakers wint er niets mee, en kan er alleen maar aan verliezen. Nee, ik denk dat het zeer verstandig is dit soort zaken niet op de site toe te laten. Je eerdere bewering klopt trouwens volgens mij ook niet, in de pricewatch zijn deze licenties ook niet te vinden en worden ze er wel ingezet door een bedrijf dan worden ze in mijn ervaring vrijwel direct verwijderd.
In elk geval wat we wel weten is dat het webwinkels zijn, ook Nederlandse, en dus ook netjes een kamer van koophandel nummer hebben, die aangeven een geldige Windows 10 licentie te verkopen. Het is nota bene via een site als Amazon.de te koop, om maar een voorbeeld te geven. Het is dan aan de consument om zich aan de licentie voorwaarden te houden. Dat er sites zijn die garantie geven is verder ook geen argument om dan maar te veronderstellen dat het niet geldige Windows 10 licenties zijn. Een garantie betekend precies wat het bekend, dat je verzekerd bent dat de sleutel die je ontvangt werkt. Voor hetzelfde geldt gaat het backend proces fout en ontvang je een duplicaat, dat maakt het niet meteen illegaal. Dit is bij games en andere software net zo.
Geef eens aan dan waarom als die licenties 100% legaal zijn ze dan niet de zaken meeleveren die bij een 100% legale licentie horen, zaken die er juist zijn om aan te tonen dat het een legitieme licentie betreft. Waar zijn de Certificate of Authenticity (CoA) die bijgeleverd hoort te worden bij licenties. De sleutels horen op een PKC geleverd te worden en bij volledig digitale licenties op een E-mail afkomstig van Microsoft of een Microsoft distributeur, niet op een E-mail van de winkel zelf.
Bijv een CoA:
Hoort geleverd te worden bij Retail en OEM licenties
De USB Stick:
Hoort geleverd te worden bij Retail licenties
Dit alles zijn genoeg zaken die op zijn minst een schaduw over deze handel gooien. Wat winst zo'n winkel er immers mee om zaken die bijgeleverd horen te zijn er niet bij te leveren of digitale licenties correct te leveren vanuit de juiste e-mail adressen behalve wanneer ze dit niet kunnen doordat er toch iets niet in de haak is.
Nee, ik denk dat je hier veel te streng naar Tweakers probeert te zijn. Laat Tweakers dit soort zaken lekker weren van de site, tenzij deze sites zelf aantonen legitieme licenties te leveren. En dan niet een "De key werkt" garantie, maar echt aantonen dat dit licenties zijn die op correcte wijze op de markt gebracht worden. Kunnen ze dat niet, loop er dan met een flinke boog om heen.
Zo'n 100% legaal belofte op zo'n site is echt niet waard zonder bewijs.
Er kan gewoon gesteld worden dat het grijze import is.
Op basis waarvan kun jij dit met 100% zekerheid stellen, zou je dit even willen onderbouwen? Ook bij grijze import hoort gewoon een PKC, CoA en dat soort zaken bijgeleverd te worden. Ik zie ze dat niet doen, ik vraag me dus ook echt af op basis van welke informatie jij hier kan concluderen dat het hier wel legitieme software betreft.
[
Voor 80% gewijzigd door
Dennism op 31-08-2019 09:16
]