Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Pagina: 1 2
Acties:
  • 133.739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• elevator
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Snap je na het lezen van de sluitmelding nog niet waarom jouw topic dicht is? Volgde je iemands topic maar is het gesloten? Wissen we replies onnodig? Zijn we te streng? Te soft?

Oftewel - vind je ons stom doen? Zeg het hier :)

Zoals het GoT betaamt uiteraard wel een aantal regels:
  • Niet schelden of trollen
  • Reageer ook op de argumentatie en uitleg die over het sluiten van het topic is gegeven - we steken daar niet voor niets tijd in :)
  • Ga niet inhoudelijk door over je topic (dus ga niet alsnog vragen hoe je je product activation omzeilt)
Dit topic geldt enkel voor:voor andere fora gelden andere policies.

Wat is dus precies de bedoeling van dat topic? Bespreek hier je specifieke gevallen van recente topics waarin gemodereerd is waar je meer over wilt weten, het niet mee eens bent of anderzijds opmerkingen over hebt :)

Een algemene bespreking van de moderatie van het forum mag natuurlijk ook maar is misschien beter geschikt in een apart topic :)

[Voor 47% gewijzigd door pasta op 06-09-2009 17:41]

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
pven schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:27:
Misschien een goed idee om dit in alle fora te introduceren?
Dat is niet echt aan de moderators van WOS :P

Wij hebben voor Windows Operating Systems na enig overleg besloten een experiment te willen draaien om te zien of er iets nuttigs uitkomt, wij kunnen dat andere fora natuurlijk niet op gaan dringen :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Hoewel het topic inderdaad bedoeld is om dit soort dingen aan de orde te stellen, is ons primair doel het bespreken van concrete gevallen die recent zijn voorgekomen in Windows Operating Systems door een moderator van WOS :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
-NMe- schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:11:
Dergelijke topics komen wel vaker voor in subfora, AFAIK. In Programming & Webscripting liep er een paar maanden geleden ook een dergelijk feedback-topic, evenals in Beveiliging & Virussen geloof ik. :)

Van tijd tot tijd is er gewoon binnen elk subforum wel even de behoefte aan feedback van de "klant". :P
Dit topic dient eigenlijk om specifieke moderator acties bespreekbaar te maken die recent zijn voorgekomen en is dus heel anders dan een generiek feedback topic :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Blijven we wel on-topic? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Motrax schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:24:
Even een concrete tip: kan de titel worden aangepast? Eerst dacht ik dat het een klaagtopic was van iemand die het niet eens was met een slotje, vervolgens dacht ik dat het topic was in LA, toen ik het nader ging bestuderen ging het over WOS... Dus nog een [WOS] tagje erbij is iets duidelijker ;)
Een WOS tagje in WOS? Vind ik persoonlijk wat overdreven :P

Ik heb de topicstart even wat uitgebreid waarmee hij hopelijk wat duidelijker is :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
DaannO gaat toch ook in op dat specifieke topic? :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
In dit geval hebben wij in Softe Goederen Crew er even over overlegd omdat we twijfelden: de topicstart was erg netjes en in het begin zijn dat soort topics ook gewoon leuk om te volgen en te hebben :)

We hebben het topic in zoverre dus een kans gegeven dat we even zijn gaan overleggen :P Ik kan me op zich best goed voorstellen dat we over enkele tijd opnieuw zo'n topic weer eens proberen - op dit moment willen we het nog even niet omdat we anders blijven proberen :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik interpreteer BlackSpot's post als een opmerking dat de "sluit reden" niet volledig vind en niet juist is omdat het wl degelijk kan op de manier waarom de topicstarter het wil.

Ik zal sanfranjake even zoeken zodat Jake kan reageren :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
rolandbn schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:44:
Altijd dat gezeur over wat je al gezocht of gedaan hebt en wat niet.
Maar zou je je niet eens moeten afvragen dat als je "altijd dat gezeur" hoort, dat je er misschien wat van aan moet trekken? :)
Als je alles moet opschrijven wat je al geprobeeeerd hebt dan kom ik niet eens meer aan mijn nachtrust toe
Dat lijkt me sterk ;)

Het is in ieder geval wel zo dat wij op GoT een en ander aan regels hebben en dat jij je daar niet aan houd ;)
Op Google kwam ik niet ver en ook in de topics was niets te vinden waar ik wat aan had
Maar waarom vertel je dan in je topic start niet gewoon even waar je op gezocht had en wat je tegen kwam? Dat soort zaken (en het tonen dat je moeite wilt doen door bv. een topic titel te kiezen die voldoet aan onze policy) kan al het hele verschil maken tussen een topic dat open blijft of een die dicht gaat :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Bovenstaande reactie even afgesplitst van [rml][ 2000] Uitrol nieuwe omgeving -> MSI of Image?[/rml] :)

Over de inhoud - persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van centrale topics eigenlijk :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Han schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:36:
Op zich een punt van waarheid. Vooral als je nieuw bent (hetgeen dit topic voor bedoeld is) zal je niet snel in dit topic terecht komen. Kan dit topic geen reguliere topic status krijgen met bijvoorbeeld een topicstart van 2007 zodat dit topic bovenin blijft staan?
Helaas niet voor zover ik weet - er is wel een aparte topicstatus aangevraagd maar dat duurt nog even geloof ik :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
wowi schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:50:
Toch vind ik ook dat de topics te snel gesloten worden
zeer recent nog een topic geopend of iemand ook nog een goed bedrijf wist waar ik electronica onderdelen kon bestellen, ik had zelf al verschillende ondernemingen gebeld maar niemand had het onderdeel,
Ik gok zomaar dat dat topic niets met Windows Operating Systems te maken had? Dit topic gaat specifiek over Windows Operating Systems en we kunnen dus niet zo veel met topics in andere subfora :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:34:
Ik wil hierbij mijn ongenoegen uiten over de moderaties zoals gedaan in het volgende topic:

[MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen

Ik heb hier tot twee keer toe een vraag gesteld, die zonder pardon verwijderd werd.
Zoals je kan lezen zowel in de topicstart als in de topic waarschuwing is het inderdaad zo dat offtopic reacties niet zullen blijven staan in dat topic - feitelijk is het zo dat al had je de topicstart van het jaar gemaakt, dan nog was die offtopic geweest en verwijderd uit dat topic :)
Het is in mijn ogen namelijk, helemaal gezien de titel (help anderen!), een topic om juist kleine dingetjes de wereld uit te helpen. En dat gebeurt mijns inziens niet door alleen het plaatsen van specs, en het verwijderen van alle andere relevante vragen/opmerkingen.
Mjah - er zijn twee grote MCE topics in Windows Operating Systems, eentje is deze specifieke waar mensen hun hardware configuratie die goed samen werkt met MCE kunnen posten, en eentje waarin tips en trucks kunnen worden uitgewisseld.

Topics waar mensen 'snel' een vraag in kunnen stellen zijn niet toegestaan in Windows Operating Systems tenzij er expliciet toestemming is vanuit de moderators - de redenen hiervoor zijn voornamelijk terug te vinden in de geschiedenis die ons keer op keer leert dat dat soort topics meestal erg slecht werken. Het niveau van dat soort topics is vaak erg laag, er is niets in terug te vinden en meer dan een keer is er een sfeer tussen de gebruikers onderling in zo'n topic die ook niet 'leuk' te noemen is :)
Mijn suggesties: Óf maak er een "MCE Specs opsomtopic" van, dus zonder het help anderen, wat dus klaarblijkelijk niet mogelijk is, óf laat mensen gewoon relevante vragen waarnaar ze gezocht hebben stellen.
Die topic titel bestaat nu al een half jaar ofzo - door het posten van je eigen configuratie help je ook anderen :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Het gaat ons er niet om dat je het opgeeft, het gaat erom dat je begrijpt waarom je reacties verwijderd zijn :)

Om antwoord te geven op je vraag - op dit moment staat er concreet 1 (recente) vraag in die direct relateerd aan de hardware specificaties, die verwijderen zou voorbij gaan aan het doel :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
machje schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:42:
Ben wel met je eens dat het de taak niet is van tweakers.
Echter waarom zou je de mogelijkheid niet voor creeren?
Je zou een hoop blije gezichten krijgen.
En ook op scholen moet getweaked worden of niet dan!?
En aangezien de problematiek zeer specifiek is,
waarom dan geen eigen entry maken?
Ik zie het probleem niet zo!
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'een eigen entry' - als je het hier hebt over een groot topic dan is denk ik de reden in de voorgaande replies al redelijk goed uitgelegd. De jarenlange ervaring en daarbij de hele recente pogingen die we af en toe doen op GoT leert ons dat grote topics niet werken - toch zeker niet naar een manier waarop we het in Windows Operating Systems graag willen :)

Ik snap dat een groot topic soms gemakkelijker kan zijn om even snel in te posten, ik snap ook dat een topic starten met de regels die wij hebben soms een hele opgave lijkt, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat juist die voorwaarden er deels voor zorgen dat Windows Operating Systems een plek is waar veel groepen en niveaus van gebruikers bij elkaar kunnen komen en van elkaar kunnen leren :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
We (de WOS moderators :P ) gebruiken dit topic maar even om jullie (vaste WOS bezoeker :P ) meningen te peilen over iets wat we in deze tijd van het jaar weer wat meer terug zien komen:

Het omzeilen van 'restricties' op de werkplek (op school, publieke ruimtes of op het werk), je moet hierbij bijvoorbeeld denken aan het zetten van een wallpaper, veranderen van de resolutie en toegang krijgen tot internet terwijl je dat niet zou mogen hebben :)

In Windows Operating Systems komt dit probleem duidelijk samen vanwege de mix aan verschillende soorten "Tweakers" die in Windows Operating Systems rondlopen, 'handige hobbyist' en 'de systeembeheerder' zijn in WOS samen aanwezig en stellen dus ook vragen die ze van elkaar soms liever niet zullen zien :)

Op dit moment is het standpunt in Windows Operating Systems altijd geweest dat we niet willen dat er gesproken wordt over het omzeilen van deze specifieke beveiligingen, maar kijkende naar bijvoorbeeld dit topic is er een behoorlijke tweeslachtigheid wat dit betreft onder de WOS bezoekers :)

De vraag is dus naar jullie - wat vinden jullie? Moeten we dit soort zaken bespreekbaar maken of juist handhaven zoals het nu is? Als we het moeten toelaten, waarom moeten we het dan toelaten? En zo niet, waarom dan niet? :)

Zelf hebben we hier ook wel ideeen over, maar graag nemen we jullie meningen hierover mee om eventueel tot een nieuw standpunt te komen :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
pfjtechnics schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:38:
Ik kan me voorstellen dat mijn topic Microsft Windows vs. Symantec Norton Systemworks
geblocked werd omdat er een doorlink naar een andere plek instond.

Wel jammer eigenlijk, want ik ben van mening dat meerdere windows gebruikers het
zelfde probleem hebben met windows vs symantec, en misschien zijn er ook anderen
die de link zien staan en er wel een oplossing voor hebben, maar niet kijken in software
algemeen.
Het topic is niet alleen gesloten om het dat je naar een ander topic verwees, het is ook nog eens gesloten omdat je niet op twee verschillende plekken je post mag posten op GoT :)

Ik begrijp goed dat je wil dat mensen je topic zien, maar als mensen niet in Software Algemeen kijken zal daar wel een reden voor zijn, dan kan je ze moeilijk alsnog dwingen jouw topic te zien door het ook maar in Windows Operating Systems te posten :P
Sorry dat ik met verbasterde namen kom to. Microsoft en Symantec, kan me voorstellen
dat je er niet geheel van gecharmeerd bent.
Maar om dan de topic gelijk te sluiten, waar ligt de grens?, het waren verbasterde namen
die ieder gefrustreerde gebruiker wel eens gebruikt, en sorry dat ik ze plaatste, maar
ben al 3 dagen met het probleem bezig en krijg geen enkele hulp van Microsoft en Symantec.
Het verbasteren van namen is inderdaad iets wat 'elders' veel voorkomt maar toch iets waar wij (zeker in Windows Operating Systems) heel streng op letten. Naast het feit dat het al snel tot een flamewar uitloopt met dat soort verbasteringen, krijg je ook echt een hele trieste vorm van discussie als je op die manieren producten gaat benoemen. Nu is een enkel "grapje" niet erg, maar over dit soort zaken verwacht men terecht een consequent beleid en dat voeren we ook :) Ik zou niet graag hebben dat wij discussies krijgen van het niveau van Slashdot waar dit soort zaken heel normaal zijn bv. :)

edit:
:w wilhelmstroker

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Exuimtum schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:12:
Vragen die mislopen zijn vaak vragen over policies, product activation, kopie maken van. Alles kan wijzen op illegaal gebruik, maar voor hetzelfde geld is het inderdaad een vraag die in de verste verte niets met illegaliteit te maken heeft. Zo'n vraag kan oop grijs zijn (schemergebied, gedooggebied).
Mjah, het "anti warez" beleid op GoT staat (voor het moment :P ) totaal niet ter discussie, dat wil niet zeggen dat het muurvast zit maar het is iets waar we eerst intern een eventuele herziene mening over zouden vormen om die vervolgens te toetsen met wat de WOSser graag ziet. Dat is op dit moment nog niet gebeurd en ik zie er ook niet echt veel noodzaak in om dat concreet te gaan doen :)

Verder - inderdaad is het zo dat je onder 'valse voorwendselen' dit soort werk-policy omzeilende vragen kan stellen maar dat valt vrij snel al op, zeker omdat het specifieke scenarios zijn ("Ik kan m'n wallpapier niet aanpassen") die gecombineerd zijn met gelimiteerde rechten ("Ik krijg een access denied als ik ...") :)

ThunderNet schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:19:
Zelfde geld voor de Vista topics. Als ik vraag of ze al op de MS-support fora voor vista gekeken hebben, en als reactie krijg dat ze daar niet bij kunnen. Heb ik geen zin om ze verder te helpen....

Wat ik wel redelijk krom vind, is dat allerlei topics over x86 Mac OSx in APL verboden zijn (ivm illegale versies ervan) En dat vista topics hier geaccepteerd worden, ondanks dat het duidelijk is dat het om een illegale versie gaat..
Dit is in feite een andere discussie en jouw stelling name is niet helemaal terecht, zo krijgen alle technet abonee's Vista beta 1 toegestuurd en geen support forum toegang en ook MSDN leden hebben dacht ik geen support forum toegang :)

ThunderNet schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:31:
Over de policy-hack topics:

Ik vind dit een moeilijk geval, als ik mijn post van gister nog eens overkijk...
Waar leg je de verantwoordelijkheid?

De overheid gaat naar mijn idee ook al te ver met regeltjes verzinnen, van dit mag je niet doen etc. dat is gevaarlijk, etc. etc.

Dus leg je de verantwoordelijkheid bij de 'overheid' (GoT) of bij de 'bevolking' (users).
Soms is het ene wenselijk, en in een andere situatie is andere de betere oplossing.

Misschien is het daarom ook wel beter, om elk topic waar dit aan bod komt, individueel te beoordelen.
Dingen die echt te ver gaan moet je natuurlijk niet toestaan. Maar dingen het grijze gebied, bij wie leg je dan de verantwoordelijkheid neer?
Dat is inderdaad de vraag die ons uiteindelijk ook heeft doen leiden naar dit topic :) Het probleem met per zaak beoordelen voor dit soort dingen is dat het te onduidelijk wordt voor de WOS bezoeker, je moet wel enigszins er van op aan kunnen dat je weet wat mag en niet mag, vandaar dat we nu de policy hebben dat het niet mag :)

Morax schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:16:En als het dan toch ingevoerd word, zou ik er heel streng op modden. Zorgen dus dat als iemand vraagt om zijn bureaublad te wijzigen, er geen methode gepost word om echt alle policy's op dat systeem te omzeilen of iets dergelijks ;)
Dat is eigenlijk geen optie om dat wij als WOS modjes ook maar simpele zielen zijn en niet alles begrijpen wat er zoal gepost wordt op GoT. Een precieze inhoudelijke toetsing van juistheid doen we dus ook niet :P
Duidelijk :)

Dan nog even mijn mening - Ik denk dat veel 'pro' tweakers van nu, zich niet populair hebben gemaakt op school vroeger bij hun systeembeheerder (dat is - als ze geen assistent waren van :P ) en dat is natuurlijk ook grotendeels een stuk van de charme van eindgebruiker zijn. Persoonlijk twijfel ik dan ook enigszins - ik weet dat ik vroeger ook dingen deed op school en dergelijke die niet per se in het bedoelde gebruiksgebied ( O-) ) vielen en dat vond ik toen leuk. Het verschil zit hem er bij mij voornamelijk in dat ik niet op een forum of in een 'message area' m'n vragen stelde maar er zelf door veel lezen, prutsen en dergelijke achter de buigingen kwam.

Persoonlijk neig ik dan ook voornamelijk naar het 'niet toestaan', niet zo zeer omdat ik het niet vind kunnen op GoT, maar voornamelijk omdat ik van mening ben dat mensen die zaken uit gaan voeren die ze niet volledig begrijpen een te groot risico opleveren voor het netwerk waarin ze werken.

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Er zijn ongetwijfeld mogelikheden voor, maar het omzeilen van beveiligingen op dit niveau ("Ik heb geen account, maar") is echt iets dat we op GoT niet willen hoor :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
* elevator gokt dat het ondertussen wel duidelijk is voor pcexpert :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Een en ander aan bovenstaande reacties is afgesplitst van [rml][ 2003] Data overzetten van IDE naar RAID 5 Config.[/rml] :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Heb je ook de topicstart van dit topic gelezen en gekeken waar dit topic over gaat, Waterkippie? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Nee - wat je wel kan en mag doen is een nieuw topic openen waarin je duidelijk aangeeft wat je zoal geprobeerd hebt en wat daar aan niet lukt of waarom de gevonden oplossingen voor jou niet acceptabel zijn :)

Daarnaast verwachten we van je dat je even bekend maakt met de Windows Operating Systems Policy, wat betreft topic titels e.d. :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
TRFSALKAS schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:24:
Ik had graag meer uitleg gegegeven maar het topic werd gesloten.
Dat komt omdat dit niet de eerste keer is dat je er op gewezen bent dat je topics niet voldoen aan de eisen die wij er op GoT aan stellen :)

Om bijvoorbeeld dit, dit of dit topic aan te halen is er je al vaker gevraagd wat meer inzet te tonen en jezelf wat meer bekend te maken met de regels zoals wij die op GoT hanteren :)

Omdat we natuurlijk niet blijven vragen of jij alsjeblieft je wil houden aan de regels zoals die er gelden, betekent het na een paar keer inderdaad dat je topics gewoon dicht gaan.
De titel was duidelijk genoeg.en de uitleg die ik hier heb gegeven lijkt me ook duidelijk.
Lees even de Windows Operating Systems Policy door om te zien wat we precies eisen van een topic titel. Hint: Als je zo de topictitels in WOS bekijkt, zie je dan toevallig een overeenkomst? :)
Jammer dat als je anderen uit beleefdheid tussentijds bedankt dat dat aanleiding is om een onderwerp voortijdig te sluiten.
Deze opmerking snap ik niet zo goed :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Je mag het daar mee oneens zijn, maar wij hebben hierboven uitgelegd waarom het topic dichtgegaan is, en zoals je hierboven dan ook kan lezen heeft dat niet zo heel veel te maken met ofdat je topic te begrijpen is ja of nee :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:44:
het verhuizen ben ik het al niet mee eens aangezien web access zowel als exchange enkel toepassing heeft op windows servers en helemaal niets te maken heeft met software aangezien ik nog nooit echange of web access op een andere machine heb kunnen krijgen dan windows server edities.
Er is zo ontzettend veel toepassingssoftware voor Windows, dat als alles wat op Windows draait ook automatisch in WOS moest, we ietsje te groot zouden zijn :)

Een paar jaar geleden is besloten geweest dat Exchange in Software Algemeen thuis hoort en daarom is je topic verplaatst. Als je dat punt 'an sich' ter discussie wilt stellen is dat natuurlijk geen probleem, maar dat heeft verder geen betrekking bij een wel of niet juiste actie van een moderator :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:41:
Ik ken nettiquette maar ik weet ook dat het, als ik mijn zoekopdrachten en sites bij houd of terug moet zoeken, mij meer tijd kost dan dat ik het hier vraag zonder deze informatie.
Dat is te begrijpen - je moet echter ook begrijpen dat onze huisregels nou eenmaal van jou eisen dat je dit wel opneemt.

Met duizenden actieve topics per week over heel het forum, is het onmogelijk voor ons om toe te staan dat je zomaar je vraag hier dumpt zonder zelf iets van inzet te tonen :)
Ik kan best begrijpen dat het fora veel te groot wordt als je alles wat toepassing heeft op windows server edities in het forum laat staan maar ik mag dan ook wel zeggen dat het forum 'software' niet echt leeger wordt hierdoor, je verhuist enkel het probleem naar een ander fora waar je uiteindelijk verschrikkelijk veel topics hebt die je in het andere fora niet hebt.
Mjah - we hebben op GoT nou eenmaal een verdeling gemaakt van welk onderwerp we in welk forum willen hebben - dat het topic van het ene drukke forum naar het ander drukke forum verplaatst wordt is inderdaad zo, maar doen we dat niet blijft het een heel druk forum "A", en een leeg forum "B" - dat is een nog veel slechter alternatief :)

Verder - in WOS mag je feitelijk alles bespreken wat direct met Windows te maken heeft, op server gebied is dat inderdaad voornamelijk alles omtrend AD, scripting e.d. :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:16:
Dus is daar geen discussie over te voeren aangezien, ongeacht hoe gelijk je ook hebt, het toch niet veranderd want dat is wat je aangeeft.
Nee hoor - er mag best een concrete discussie gevoerd worden over of Exchange beter past in Windows Operating Systems dan in Software Algemeen, maar die wijziging dwing je niet af door zelf maar te besluiten dat het in Windows Operating Systems moet en het daar te gaan plaatsen :)
Ik ben zelf eigenlijk meer voor een (sub-)fora voor de software toepassingen die worden mee geleverd. Er worden genoeg andere dingen gepost op software die niet worden mee geleverd met windows server edities en er zijn een hoop vragen over deze software stukken en andere.
Dat is een idee - een forum voor software die bij Windows komt, maar persoonlijk vind ik dat een veel te vaag begrip ;)

Een vraag over DHCP, WINS e.d. hoort bijvoorbeeld gewoon in Windows Operating Systems, een vraag over notepad of Wordpad ook. Een vraag over Internet Explorer hoort in Software Algemeen - ga je via een stricte regel zoals jij hem hierboven stelt die software verdelen krijg je een veel te groot subforum :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Dit experiment is ongeveer twee maanden geleden van start gegaan met de hoop de meningen van onze gebruikers over topics wat meer te kunnen peilen en iedereen de mogelijkheid te geven directer feedback te geven op de moderatie in Windows Operating Systems :)

Wij als moderators in Windows Operating Systems - lijkt het behoorlijk gelukt waardoor we besloten hebben dit topic een definitieve plaats te geven in Windows Operating Systems :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Je werd niet voor sufferd uitgemaakt hoor - maar als wij in Windows Operating Systems topics moeten gaan toestaan van mensen die een van 's werelds grootste website niet kan bereiken, dan mogen we daar wel een apart subforum voor gaan oprichten ;)

Je topic bevatte dan ook niet zo heel veel bruikbare informatie - je roept een kreet ('EIO') maar verdere eigen inzet (Google werkt wel voor je gok ik :P ) ontbreekt, daarnaast is die foutmelding niet terug te vinden in je topic titel (de Windows versie ontbreekt ook), en ontbreekt er erg veel randinformatie (sinds wanneer heb je dit probleem bijvoorbeeld, waar krijg je de error) :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
YoshiBignose schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:43:
waarom moeten die topics nou altijd zo snel dicht, ik vergeet [XP] ervoor (stond wel in mijn topic, kon mod ook wel zelf ervoor editten) en omdat ik er zogenaamd weinig aan gedaan heb meteen slotje. ik heb neergezet dat ik opnieuw formatte, meer wist toen ik toen niet. hoeft het topic toch niet meteen dicht :/
Nou kijk - ik ga hier niet jouw geschiedenis citeren die je hebt op GoT, maar wij beide weten dat je echt al heel erg vaak er op gewezen bent dat je wel erg gemakkelijk een topic opent waarin je 'vergeet' even te vermelden dat je gedaan hebt, of waarin je 'vergeet' zelf iets te doen.

Wat dat betreft ben ik je moeder niet - misschien dat die vroeger 100 keer aan je vroeg om je kamer op te ruimen, maar zo werkt het op GoT toch echt niet - op een gegeven moment ga ik er van uit dat jij de regels kent (en zoals je via de vele mails die je hebt gehad, weet je dat we daar behoorlijk wat moeite in hebben gestoken) maar dan is het ook klaar.

Als jij niet aan de regels wilt houden, ga ik ook geen moeite meer voor je doen.

Vandaar een slotje :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
greezzero schreef op donderdag 01 december 2005 @ 04:36:
zie ik dat er gereplyed is, dus ik mega snel tread openen, staat er heel dom dat en MOD "Ik heb even je titel topic aangepast met je OS erin" sja lekker belangrijk doe dat dan gewoon zonder reply te geven.
Nou, eigenlijk melden we het expres in een topic, zodat je zelf eens doorkrijgt dat het de bedoeling is. Uiteraard snappen we dat het vermelden in de policy hiervan, het vermelden in de topicstart melding, en het feit dat 40 topics in Windows Operating Systems op die manier een topic hebben, niet genoeg indicatie is dat dat misschien wel eens zou moeten :)

We zouden je natuurlijk er ook voor kunnen gaan OW'en (dan is de boodschap wat minder dom)... :+

wielhelm schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:45:
Graag zou ik willen weten waarom mijn topic is gesloten,

test spyware, 1091163

Is het overleg inmiddels afgerond?
Ik zal pasta eens er over gaan prikken :)

[Voor 16% gewijzigd door elevator op 01-12-2005 09:17]

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Bovenstaande reply mag je negeren - in Windows Operating Systems. Software Algemeen en Beveiliging & Virussen hebben we een ietwat afiwijkend beleid hierover en mogen dit soort dingen wel degelijk op het forum besproken worden ;)

Om antwoord te geven op je vraag - op GoT hebben wij de afspraak gemaakt dat alle vragen gerelateerd aan Apple software dan wel hardware in Apple Talk terecht komt, dus je topic hoort sowieso niet in Software Algemeen of iets dergelijks toe (sowieso horen operating systems nooit en te nimmer in Software Algemeen).

In APL is de afspraak dat topics over OSX op X86 niet gewenst zijn (de OSX licentie verbied vziw. gebruik van OSX op niet-Apple hardware) dus feitelijk is daar mee geen plaats op GoT voor deze combinatie :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Als het aan mij (/ons) lag waren die kleur tags nooit forumbreed ingevoerd.

Helaas kent React technische beperkingen waardoor dit niets anders kan waardoor de tags aanstaan voor iedereen, maar net zoals op elke andere manier 'extra' aandacht trekken voor je post (of dat nou is als replier of als topicstarter) zien we liever niet :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Sinds de invoering zien we dit al liever niet - net zoals we liever niet zien dat je bv. heel je tekst in het bold post (dat is feitelijk het zelfde - je legt extra nadruk op een post van jou 'ten koste' van de post van anderen) :)

Voor bronvermelding heb je op GoT de quote tag gewoon, waar je een bronvermelding in kan verwerken:

[quote=http://bron] tekstje [/quote]

:)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Als je de FAQ niet als strict wetboek ziet, maar als een indicatie van wat gewenst en niet gewenst is (zoals je de FAQ zou moeten zien), dan kom je o.a. dit tegen:
• EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
• Topictitels in de geest van "HELP !!!!!!!!! [iets] DOET HET NIET !!!!!!!!!"
• Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').
Al die drie de zaken komen op hetzelfde neer: niet extra aandacht trekken voor je post of topic dan normaal is. Ik mag hopen dat we allemaal volwassen genoeg zijn om door te hebben dat of dat je nou "HOOFDLETTERS" gebruikt, of "rood" gebruikt, dat de intentie en dus de gewenstheid hetzelfde is :)

Het mag dus niet.

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Nee hoor die posts gaan we natuurlijk niet verbieden :) Zoals ik hier boven al aangeef kijken we voornamelijk naar de context e.d. waarmee een topic of een reply wordt geplaatst :)

Wat ik niet wil hebben is dat we straks een oerwoud van posts krijgen in allerlei diverse kleuren waarin de nadruk gelegd wordt op niet inhoudelijke reacties, ik denk dat niemand wil dat een topic er straks zo uit gaat zien:
Welkom op GoT

...
Welkom op GoT
Welkom Op GoT!!11111
Nu kunnen we natuurlijk gaan wachten tot het zo ver is - we kunnen ook op dit moment gewoon even aangeven wat wenselijk en wat niet wenselijk is :)

[Voor 8% gewijzigd door elevator op 05-02-2006 14:51]

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Nee, niet elk gebruik wordt niet op prijs gesteld - oftewel, er zijn wel degelijk veel voorbeelden te vinden waarom de tags wel nuttig zijn - anders hadden ze helemaal niet erin gezeten :)

De kleurtjes-tags zijn aangezet omdat het gebruik van HTML afgebouwd wordt op GoT en men in Dutch Power Cows kleurtjes moet kunnen gebruiken. Dat is de enige reden waarom deze tags gemaakt zijn.

Wat ik liever niet zie is dat we aan de hand van kleurtags de nadruk gaan leggen op posts zonder dat het daadwerkelijk een functioneel doel dient - de reden waarom we dat liever niet zien geef ik 3 posts hierboven dus aan.

Het gebruik van 'opmaak' tags an sich is dus niet iets wat per definitie ongewenst is - wat wel ongewenst is is als het geen enkel doel dient (net zoals het niet gewenst is om hele stukken tekst in bold italic te gaan typen als dat geen enkel doel dient) :)

Oftewel - gebruik gewoon 'common sense' en ga je topics niet opleuken met kleurtjes maar gebruik ze voor structuur :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter

Maar laat ik de discussie dan eens de richting op duwen die het mijn inziens zou moeten hebben -

De drie quotes zoals ik die hier elevator in "Oneens met een actie van een moderator?" maak gaan in de volgende React mogelijk worden (je gaat straks in React in tables zelf de font grootte kunnen instellen, kleurtjes en bold kan ook al).

Wat is volgens jullie dan nog gewenst op GoT? :) Wordt zo'n post als hierboven staat niet storend door jullie ervaren? (door mij wel ;) )?

Uiteindelijk zijn die drie quotes niets meer dan vriendelijke begroetingen net zoals GA ze nu enkel in rood zet.

Mag je dan straks wel kleurtjes gebruiken, maar niet in bold? Of wel kleurtjes en wel font-groottes, maar niet groter dan 12 punten? :)

Wanneer zou jij het als storend ervaren? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:01:
Van mij hoeft het regelmatig kleurtjes gebruiken in een post, of het veranderen van de fontgrootte in een post niet echt.
Maar dan mag het gebruiken van kleurtjes in een begroeting door jou wel - maar als het een begroeting wordt, en ook de link naar het oplossing mag het bijvoorbeeld niet meer? :)
Ik hou me bij de gedachte dat als je een nieuwe gebruiker éénmalig begroet in het rood, dat dit niet storend is. Daarnaast staat er nog de verdere reactie in het zwart. Hieruit kun je afleiden dat inderdaad het rode als 'opvallen' is bedoeld en in de context van een begroeting is daar i.m.o. niets mis mee, integendeel.
Zoals ik hierboven aangeef ga je dus met een beetje pech de situatie hebben dat drie mensen gaan 'begroeten'. Of 4, of 25 mensen dat gaan doen. Wanneer mag je dat nog doen en wanneer niet? Waarom zou begroeten wel mogen, maar zou: http://support.microsoft.com/kb/328193 niet mogen? etc ;) Op GoT is het nou eenmaal zo dat als we "A" toestaan, we straks ook "B" gaan zien en niet veel later zitten we op "Z".
JHS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:05:
Natuurlijk worden die vormen als storend ervaren. En natuurlijk moet het voor een groot deel aankomen op gezond verstand, maar enige richtlijnen lijken me toch handig.
"De FAQ" is al te groot en te zwaar - ik zie er persoonlijk niets in om ook dit soort futiliteiten (die eigenlijk heel goed afgedekt worden door de andere zaken) ook nog eens in de FAQ te laten zetten :)
SecondChoice schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:38:
Ikzelf zou een opgemaakte post (specifiek één met kleurtjes) als storend ervaren wanneer:
• het geen enkel nut heeft, bv. willekeurig je tekst in rood of groen beginnen typen wanneer het je zelf uitkomt
Maar wat is het verschil met "je zelf uitkomen" en "begroeten" ? Volgens mij is dat toch hetzelfde? :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
spacecom schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:15:
Jezus, wat 'n onverdraagzaam clubje is 't hier toch.
Je bedoelt met 'hier' dus Windows Operating Systems aangezien je het in een topic post dat specifiek gaat over Windows Operating Systems. Ik vermoed echter dat jouw onvrede meer voortkomt uit een ander forum onderdeel :)

Over de inhoud van je post - probeer wat concreter te maken. Wanneer is welke WOS-post van je verwijderd en waarom ben je het daar niet mee eens? Daar is dit topic voor: Om specifieke WOS moderaties te bespreken :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:27:
Vind je het dan geen futiliteit om als moderator je druk te maken over een kleurtje?
Nou ik maak me er dan ook niet specifiek druk om, ik heb jouw post eventjes aangepast en jou een vriendelijk berichtje gestuurd met daarin de uitleg over het wat en waarom :)
Als je je nu eens druk maakt over nuttiger dingen zoals stompzinnige reacties die nergens op slaan, verkeerde topicstarts en verkeerd gebruik van de nederlandse taal?
Op het laatste na (verkeerd gebruik van Nederlands is iets waar ik niet achter sta om te corrigeren) gebeurt dat volgens mij ook genoeg in Windows Operating Systems :)

Uiteraard staat ook het in dit geval je vrij om dit topic te gebruiken om specifieke zaken die je graag anders wilt zien aan de kaak te stellen (ook ontbrekende moderaties in jouw ogen is het niet eens zijn met een moderator) :)
Ik erger me bijv. naar over het regelmatig ontbreken van een spatie na de eindtag in een topictitel. Dát heeft aandacht nodig want als je nadenkt is zoeken op ]Systeemherstel nutteloos
Dat wordt ook - mits er plek is in de topic titel - gewoon gecorrigeerd was in de meeste gevallen :)

Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:03:
Ik ga dan ook niet in op dit verzoek.
Ik denk dat ik duidelijk genoeg gecommuniceerd heb - ik ga er dan ook geen wellus / nietus spelletje van maken. Ik hoop dat je zelf ook niet die weg kiest :)

JHS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:37:
Wie zei dat het in een FAQ moet :? . Misschien is een richtlijn wel een verkeerde term, maar dat er "ergens" een soort van duidelijkheid over geschept wordt leek me handig.
Een FAQ is op GoT toch 'de' plek om regels vast te leggen - als je dus wilt dat het echt officieel als richtlijn wordt gesteld is de enige manier dit opnemen in de FAQ. Persoonlijk ben ik van mening dat die al te groot is zoals hij nu is - ik denk niet dat we die dus verder moeten aanvullen met hele specifieke regeltjes :)

SecondChoice schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:53:
Dat is dus iets totaal anders dan nieuwkomers begroeten, wat wel nuttig blijkt :)
Misschien is dat wel nuttig - maar is het meer inhoudelijke stuk eigenlijk niet nuttiger? Misschien moet je dan dus juist wel "Welkom" in het zwart zetten en de rest van je post in het rood? :P

Ik dnek verder dat alles er wel over gezegd is. Deze actie komt overigens nadat er door een collega WOS moderator enkele dagen geleden over dit sootr kleurgebruik een topic is geweest waarin we hebben besloten mensen hier vriendelijk te verzoeken een beetje op te letten, bij deze dus :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Een los topic openen is inderdaad het handigste - zomaar je post in een groot topic posten terwijl je weet dat dat niet de bedoeling is, is niet handig :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:02:
Nee, maar dan wordt het dus de vraag:

"kun je de layout van de muziekbestanden in MCE wijzigen"
Ja nee, dat is natuurlijk niet de bedoeling :P

Net zoals met elk topic op GoT verwachten we van je dat je eventjes aangeeft wat je al geprobeerd en gedaan hebt - misschien dat je het dan in de tussentijd wel oplost en dan kan je het alsnog in dat grote topic posten ;) :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
VerkerkSander schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:12:
Misschien het verkeerde topic hiervoor en sta ik niet in mijn recht dit te melden.
Dit topic gaat specifiek over Windows Operating Systems moderator acties :) Hetgene wat jij beschrijft, merk je dat ook op in Windows Operating Systems?
Wanneer iemand een reactie plaatst wat een beetje onnoddig is krijgt hij in sommige gevallen gelijk een waarschuwing om zijn oren, echter wanneer 15 mensen de zelfde reactie geven op 1 onderwerp/topic (LET OP: Met een tijdsverschil van een paar uur) word dit wel goedgekeurd.

Ligt dit aan mij ? Of moet hier dan ook worden opgetreden ?
Nou - aan dubbele 'inhoudelijk ontopic' reacties doen we in de praktijk inderdaad erg weinig. Waarom zouden we dat doen? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik heb in dit geval m'n antwoord eventjes in Lieve Adjes gezet: elevator in "Ik snap het doel van deze topic niet" :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Een nieuw forum, een nieuw feedback topic :)

In dit topic kan je (net zoals in Windows Clients en in Client Software Algemeen) al je klachten en complimenten kwijt over het forum, de moderators of een topic. Ben je het dus niet eens met een slotje (en heb je de sluitboodschap al wel gelezen :P ) dan kan je het in dit topic bespreken.

Zoals het GoT betaamt uiteraard wel een aantal regels:
  • Niet schelden of trollen
  • Reageer ook op de argumentatie en uitleg die over het sluiten van het topic is gegeven - we steken daar niet voor niets tijd in :)
  • Ga niet inhoudelijk door over je topic (dus ga niet alsnog vragen hoe je je product activation omzeilt)
Dit geld uiteraard enkel voor topics in Windows Servers en Software - voor andere subfora gelden andere policies :)

[Voor 7% gewijzigd door elevator op 06-11-2006 19:07]

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Goed punt - de meeste zullen al wel gemoved zijn (dit is dmv. een script gedaan), maar een index met de links naar de diverse HOWTO's is er nog niet. Ik maak voor nu eventjes een alias naar het WOS topic omdat die toch veel overlappen, dan gaan we in de toekomst even moeten kijken naar hoe (/of) we dit anders willen oplossen :)

Overigens - voor een FAQ hebben we in besloten die niet te maken (in het begin) omdat we die niet echt zouden kunnen opvullen met relevante vragen :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Bovenstaande bericht even afgesplitst van [rml][ XP] Nieuwe validatie[/rml] omdat [rml][ XP] Nieuwe validatie[/rml] niet de plek is om daarover te discussieeren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik hoop dat je zelf ook snapt dat het erg 'lui' is om niet eens de moeite te willen nemen om je topic te vertalen voor GoT :)

Topic is weer open, leef je uit met vertalen :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van een ander topic - dit soort vragen / opmerkingen horen natuurlijk in dit topic thuis en niet in een topic dat over een BSOD van Windows Vista gaat ;)

De beta policy is hierover vrij duideijk - Vista topics zijn gewoon toegestaan :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Moning2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:42:
En dan komen er honderden topics met technische vragen over Vista, is het dan niet handiger om bijvoorbeeld het topic: "[Vista] Het grote Vista technische vragen Topic" te starten...
kan ieder zijn onzin en gedonder er over kwijt en mensen die het weten komen met een oplossing, helemaal geweldig... 8)
Goed plan - dan openen we ook het grote XP topic, en het grote Windows 2000 topic en dan sluiten we WOS want voor 4 topics hoef je het niet open te houden :)

Snap je zelf niet dat een centraal technisch vragen topic voor zowel vraagsteller, replier als lurker vele malen minder interessant is dan gerichte topics waar mensen in kunnen uitzoeken wat ze willen lezen en wat niet? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Moning2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:10:
Ik zie genoeg topics met Ervaringen dit en dat waarin dit soort vragen worden gesteld, nog nooit problemen tegen gekomen, 1 topic voor: "hallo is leuk draait wel redelijk" en 1 voor de "technische vragen" :)
En ik zie al die topics ook als ontzettend vervelend en oninteressant om door te lezen :) Als ik wil weten hoe ver Vista is, wat luke tips en trucs, 'ontdekkingen' ervaringen e.d. zijn dan wil ik niet tussen elke ervaring en mening nog eens 4 vragen moeten voorbij scrollen die zegt 'Ik krijg mijn audigy 2 niet geinstalleerd' :) Ik ben niet de enige die daar zo over denkt - vele gebruikers denken hier zo over :)

Er is ook niks mis mee om een eigen topic te openen over een specifieke vraag - want leg mij dat nou eens uit. Waarom zou je dat niet doen en voor bijvoorbeeld Windows XP wel? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Moning2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:23:
ik vind topics doorlezen met ellenlange verhalen over 'geweldige' ervaringen juist zo vervelend ;)
Dat is het fijne aan het opsplitsen van 'doelgroep' per topic juist :) Jij leest die ervaringen topics niet door en je hoeft je alleen te beperken tot de vragen topics om dat jij die wel graag leest. Andersom geld dat net zo - mensen die helemaal geen zin hebben in vragen over een beta OS slaan die topics over en babbelen gezellig over de featureset e.d. van Vista. Iedereen blij zonder dat je elkaar in de weg zit, wat dus wel gebeurt als je het allemaal in een topic zet :)
en Vista zal wat meer problemen hebben met die ene videokaart en die andere geheugenreep en die ene processor, zie je ook zo 300 topics staan met als titel: Vista draait traag, waarom ?
Ik heb zelf wat korte vraagjes over Vista, om daar nou 10 topics voor te openen...
Nee, want 300 topics over hetzelfde betekent dat 298 man geen enkele moeite gedaan heeft voor z'n topic en die topics gaan dus dicht :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Het probleem met zo'n groot vragen topic is dat de informatie in zo'n topic feitelijk verloren gaat - dat soort topics zijn zo groot dat niemand ze doorleest en enkel hun vraag in plaatst om uiteindelijk eventueel alsnog een eigen topic te openen.

Dat willen we liever niet omdat als je een post kan maken in het "Stel hier je Vista tech vragen topic" je ook een eigen, nieuw topic kan openen :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Heb je de topicwaarschuwing wel gelezen? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Zoals hierboven ook al gezegd gaat dit topic enkel over moderaties van WOS en niet over moderaties in andere fora :)

DaannO schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:10:
Waar het dus om gaat, is dat alles overzichtelijk in een thread kan plaats vinden, heerst er ook geen onduidelijkheid wat je nou precies moet doen. In het vista topic plaatsen of een nieuw topic. Blijkbaar is dit nog erg onduidelijk, voor wat voor reden dan ook, omdat het vista topic om de 3 dagen dicht zit :)
Het probleem dat men massaal technische vragen in een ervaring topic post, los je niet op door een heel nieuw subforum te openen :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Je vind de huidige Vista topics niet genoeg opvallen in WOS ? Oftewel - wat moet er precies overzichtelijkre worden dan? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik vind het wel meevallen op dit moment? Echt technische vragen worden vrij structureel weggeedit of verwijderd - wat algemene vragen lopen er tussen door maar dat kan natuurlijk geen kwaad :)

Heb je concrete - recente - posts die jij als techvraag bestempt ? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Merge met Oneens met een actie van een moderator? trouwens, daar horen dit soort zaken thuis :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
En stucky \o/

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Heb je een concreet voorbeeld / topic waar je het over wilt hebben? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Inderdaad, de oplossing hoeft niet per se 'gpupdate' te zijn - ik gok dan ook dat sanfranjake het meer bedoelde als 'heb je zelfs gpupdate niet geprobeerd' :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Zoals je weet is het op GoT natuurlijk de bedoeling dat men zelf inzet toont, dat wij dat moeten vragen in een topic is soms inderdaad jammer :)

Ik snap alleen niet zo goed wat je dan liever zou zien - dat wij die mensen er niet meer op aanspreken bijvoorbeeld? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ehm - ik moet dus wachten met het sluiten van een fout topic totdat jij je antwoord ontvangen hebt, terwijl jij heel goed weet dat dit soort vragen niet toegestaan zijn op GoT? :)

Verder - [Vista] Lees hier voor je een vraag over Vista stelt al gelezen? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Hoe bedoel je "werkt niet meer"? Ik krijg net de zoveelste key voor Vista RC1 op m'n scherm getoverd hoor?

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Neem dat dan voortaan gewoon even op in je topicstart - zolang je dat niet opneemt gaan wij als moderators (en de mensen die het lezen natuurlijk ook) er van uit dat je niet gezocht hebt, dat is niet erg maar later roepen dat je wel gezocht hebt gaat ons niet doen overtuigen :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Dan hoor je niet op GoT thuis - klaar :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Top posters van de afgelopen 100 dagen :)

#UserPosts (%)Links
1elevator461 (0%)S P
2BackSlash32145 (0%)S P
3anandus145 (0%)S P
4sanfranjake131 (0%)S P
5Sjah128 (0%)S P
6Zwelgje117 (0%)S P
7FnF116 (0%)S P
8Exuimtum112 (0%)S P
9Terw_Dan85 (0%)S P
10Blackspot81 (0%)S P
11The__Virus76 (0%)S P
12Guardian Angel69 (0%)S P
13F_J_K66 (0%)S P
14Alex)54 (0%)S P
15TheVMaster52 (0%)S P
16TRRoads52 (0%)S P
17MAX340051 (0%)S P
18Arcanedevil49 (0%)S P
19Outerspace48 (0%)S P
20AlexAlmelo46 (0%)S P
21Darx-Jordi42 (0%)S P
22Sluuut37 (0%)S P
23paella36 (0%)S P
24BtM90936 (0%)S P
25engelbertus36 (0%)S P
26spiritonline236 (0%)S P
27bartgrefte35 (0%)S P
28MindlessEcho34 (0%)S P
29The_Zeroorez34 (0%)S P
30Nielson34 (0%)S P
31Rainmaker33 (0%)S P
32Makavelibrox233 (0%)S P
33Kaspers33 (0%)S P
34Ackermans197333 (0%)S P
35Bart198333 (0%)S P
36Question Mark32 (0%)S P
37Gunner32 (0%)S P
38frankiepankie32 (0%)S P
39Viper®31 (0%)S P
40hellboy12331 (0%)S P
41lism31 (0%)S P
42PWM30 (0%)S P
43sewer30 (0%)S P
44Hahn30 (0%)S P
45Rowin Bouwhuis29 (0%)S P
46Regman_XP29 (0%)S P
47SecondChoice29 (0%)S P
48silverfaustx28 (0%)S P
49dr snuggles28 (0%)S P
50rene4327 (0%)S P
51marquis27 (0%)S P
52TheZoo27 (0%)S P
53_EclipX27 (0%)S P
54Icekiller2k627 (0%)S P
55Snakiej27 (0%)S P
56c7007054026 (0%)S P
57McKaamos26 (0%)S P
58the_stickie26 (0%)S P
59TheGeneral26 (0%)S P
60Kaasje12325 (0%)S P
61--MeAngry--25 (0%)S P
62X.ExceL25 (0%)S P
63wodka265025 (0%)S P
64Ghost2125 (0%)S P
65Vincenz025 (0%)S P
66Palomar24 (0%)S P
67MADG0BLIN24 (0%)S P
68Krypt23 (0%)S P
69blaataaps23 (0%)S P
70r00n23 (0%)S P
71d.sanders23 (0%)S P
72TommyCP23 (0%)S P
73CodeCaster23 (0%)S P
74KillerAce_NL23 (0%)S P
75StevenK22 (0%)S P
76aex35122 (0%)S P
77qweewq22 (0%)S P
78Herby22 (0%)S P
79djmantri21 (0%)S P
80CodeIT21 (0%)S P
81DeMoN21 (0%)S P
82Thyllian20 (0%)S P
83Jassy20 (0%)S P
84ureal20 (0%)S P
85Celestino20 (0%)S P
86Twan San Mardan20 (0%)S P
87The Eagle20 (0%)S P
88wilhelmstroker20 (0%)S P
89seninha20 (0%)S P
90_Thanatos_19 (0%)S P
91FlipFluitketel19 (0%)S P
92Orion8419 (0%)S P
93Insaniti19 (0%)S P
94leonpwner119 (0%)S P
95potatox19 (0%)S P
96_Dune_19 (0%)S P
97Fairy19 (0%)S P
98SinergyX19 (0%)S P
99Cinner18 (0%)S P
100Fire6918 (0%)S P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Top 100 posters van de afgelopen 100 dagen in Windows Servers en Server-software :)

#UserPosts (%)Links
1elevator270 (0%)S P
2sanfranjake251 (0%)S P
3Zwelgje139 (0%)S P
4Question Mark138 (0%)S P
5BackSlash32129 (0%)S P
6iis5_rulez83 (0%)S P
7WaSteiL76 (0%)S P
8wilhelmstroker70 (0%)S P
9djluc65 (0%)S P
10TheGeneral56 (0%)S P
11mookie35 (0%)S P
12FaceDown32 (0%)S P
13SierdW31 (0%)S P
14aerox_bjorn28 (0%)S P
15Rolfie24 (0%)S P
16ErikCornelissen23 (0%)S P
17bruzaQ-Inc23 (0%)S P
18StevenK22 (0%)S P
19Jazzy22 (0%)S P
20tcbenkhard20 (0%)S P
21CAP-Team20 (0%)S P
22Jasparov20 (0%)S P
23Gunner18 (0%)S P
24artbij18 (0%)S P
25Herby17 (0%)S P
26Equator16 (0%)S P
27M3ss016 (0%)S P
28MAX340016 (0%)S P
29mw34515 (0%)S P
30MADG0BLIN15 (0%)S P
31dennus200615 (0%)S P
32Yalopa15 (0%)S P
33Crusader15 (0%)S P
34lgeraeds14 (0%)S P
35aktnz14 (0%)S P
36mutsje14 (0%)S P
37emiel_z14 (0%)S P
38pitchdown22914 (0%)S P
39Koffie14 (0%)S P
40dmaster14 (0%)S P
41B3rt14 (0%)S P
42wim12345678913 (0%)S P
43Plankje13 (0%)S P
44BFS12 (0%)S P
45beerns12 (0%)S P
46alfa_jan11 (0%)S P
47-NMe-11 (0%)S P
48Clyde Barrow11 (0%)S P
49jurg2411 (0%)S P
50Mammaplank11 (0%)S P
51Viper®11 (0%)S P
52thund3rball10 (0%)S P
53GregoryBE10 (0%)S P
54linux_freak68210 (0%)S P
55marciemarcman10 (0%)S P
56Sluuut10 (0%)S P
57Spider.00710 (0%)S P
58Drumstel10 (0%)S P
59Regman_XP10 (0%)S P
60Grolsch48410 (0%)S P
61Vincenz010 (0%)S P
62Blueone10 (0%)S P
63leon1e9 (0%)S P
64TheLemon9 (0%)S P
65mindcre8r9 (0%)S P
66Mr-Leo9 (0%)S P
67BtM9099 (0%)S P
68F_J_K9 (0%)S P
69Diar9 (0%)S P
70Baziz Ezel9 (0%)S P
71Eagleboy9 (0%)S P
72StarWing9 (0%)S P
73meerkoffie8 (0%)S P
74the nerd8 (0%)S P
752bmws8 (0%)S P
76ndedecke8 (0%)S P
77Falcon8 (0%)S P
78pimsaint8 (0%)S P
79lvnielen8 (0%)S P
80Spectre758 (0%)S P
81bibawa8 (0%)S P
82pino20128 (0%)S P
83TheNymf8 (0%)S P
84Archie_T8 (0%)S P
85php_junkie8 (0%)S P
86Krypt8 (0%)S P
87RobIII8 (0%)S P
88hullepim8 (0%)S P
89engelbertus8 (0%)S P
90frickY8 (0%)S P
91Sicko8 (0%)S P
92DropRuitje7 (0%)S P
93wildhagen7 (0%)S P
94gvdakker7 (0%)S P
95LasP807 (0%)S P
96pcexpert7 (0%)S P
97Jazekerrrrr7 (0%)S P
98RutgerM7 (0%)S P
99rg-mohwa7 (0%)S P
100Blackspot7 (0%)S P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
We moeten het topic inderdaad eigenlijk eens "Feedback Windows Clients" gaan noemen, maar deze titel vond ik wat pakkender :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Alltime stats voor Windows Clients:

#GebruikerPosts
1elevator10.303
2blackd6.152
3BackSlash325.938
4F_J_K4.328
5sanfranjake4.175
6Han4.095
7mutsje3.484
8wildhagen3.036
9Zwelgje2.747
10DR2.547
11Molletje2.312
12Buzzman2.286
13Arno2.191
14jelmervos2.181
15momania2.163
16iis5_rulez1.926
17Spider.0071.680
18Silverstar1.655
19René vd Veen1.598
20wverveen1.507
21Compubiter1.393
22SH0071.381
23roelio1.258
24HlpDsK1.251
25Garfield|IA1.214
26FoolZero1.073
27G33rt1.050
28aReaRe1.045
29Max Kool1.016
30DeMoN889
31BBL the 2nd884
32Dennis867
33Terw_Dan855
34leon1e848
35Illegal_Alien799
36Diaboluzzz791
37Krypt780
38Mike Jarod755
39wilhelmstroker753
40Guardian Angel746
41Mr. B.728
42Palomar725
43EquiNox699
44ThaNetRunner690
45Nietzman679
46arjo_kamp677
47FrankGuthrie673
48InSPiRE669
49DarkSide646
50Outerspace620
51gunhead620
52warp619
53MRic3616
54Mr TweaK605
55downtime605
56dr snuggles597
57bolke593
58Nielson590
59Vorkbaard588
60KillerAce_NL582
61euss573
62Grolsch484573
63Prulleman564
64jep562
65Jazzy556
66SiHiDa556
67MrJ551
68Exirion517
69Anton517
70smiley516
71Oracle177514
72chucky666512
73Bulldog508
74ajouin507
75Brahiewahiewa506
76Postman505
77Gunner498
78The Eagle496
79We Are Borg496
80Aetje493
81Onno491
82BalusC489
83hezik488
84Fairy479
85Saekerhett471
86WFvN470
87k7of9467
88tweakerbee467
89seq_uence460
90The__Virus459
91FnF455
92saviour454
93Ulx446
94Microkid445
95rb338443
96Yarvieh440
97balk438
98hp38guser437
99Smurff436
100Pc123430

Deze ook maar even posten dan :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Dat lijkt me inderdaad sneller dan een dump maken, maar F_J_K probeerde puur even aan te halen door simpel wat te google'en je wel heel snel 'een' antwoord boven kan halen :)

Alltime stats voor Windows Servers en Server-software:

#GebruikerPosts
1elevator1.173
2sanfranjake993
3BackSlash32690
4mutsje461
5Zwelgje456
6wilhelmstroker442
7iis5_rulez426
8Question Mark322
9djluc163
10Jazzy156
11Rolfie151
12Grolsch484135
13leon1e127
14StevenK121
15Spider.007105
16Brahiewahiewa105
17TheGeneral98
18Gunner89
19JSS87
20WaSteiL81
21Duinkonijn70
22F_J_K63
23B3rt61
24Koffie57
25CodeCaster56
26richard_kraal52
27lier50
28-NMe-48
29Flyduck48
30Yalopa46
31SierdW45
32seq_uence44
3370373R43
34DDemolition43
35paulhekje43
36FaceDown43
37Falcon1042
38MAX340041
39Outerspace41
40the_shadow41
41timcooijmans41
42MADG0BLIN40
43ShellGhost40
44Brecht Laitem39
45Iznogoud38
46dude8838
47de_koeievanger38
48yaris38
49Mammaplank37
50Joe-Y37
51The Eagle36
52RedCellNL36
53buddhole36
54zneek35
55Philip35
56martijntje35
57mookie35
58mabarto34
59Dennis33
60KnetterGek33
61CAP-Team32
62Equator32
63Archie_T32
64Arno32
65c7007054031
66aZuL200131
67BFS31
68burp200131
69borgdaville30
70tom.luinstra30
71m_x30
72Alex)30
73Tybo29
74RobIII29
75Flaterik29
76andreict29
77aReaRe29
78wizzzzzz28
79Glashelder28
80FiXxXeR3928
81Cobra_Lup28
82aerox_bjorn28
83ErikCornelissen28
84Herby28
85BtM90928
86pitchdown22928
87blablable27
88Derice27
89Sicko27
90Zephyer27
91Rahvin4727
92MrJ26
93Raffytje26
94Microkid26
95Cis25
96StarWing25
97henkyyyyyyy25
98Ook25
99hullepim25
100GregoryBE25

De all-time stats, deze wijken niet heel veel af van de vorige stats omdat WSS natuurlijk nog niet zo heel lang bestaat :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Idd :o

Moet je voorstellen hoe lang het gaat duren voor (/of :X ) ik ooit uit die stats verdwijn :X

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Maar lijstjes die met plaats 2 beginnen staan zo raar :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:09:
Wat is overigens de policy rond Vista? Iedereen die aan het spelen is met de RTM van Vista kan hem alleen maar op illegale manier verkregen hebben?
Dit wordt verder besproken in Beleid tov. warez? - ik ga er hier dus ook niet meer verder op in als je het niet erg vind :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Het is niet zo zeer dat het topic beter is in de HK, het is meer dat een dergelijk topic op dit moment niet nuttig is. Voor Vista zijn heel veel drivers nog niet stabiel of nog niet uitgebracht terwijl juist die drivers grote invloed hebben op de performance rating.

Daarnaast zijn er zo veel factoren die het vergelijken van een rating lastig danwel onmogelijk maken, dat zo'n topic onmogelijk wordt om door te nemen als je alle informatie erin zet die er in zou moeten staan :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Icedustbin2 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:01:
je hebt deze gesloten om een voor mij onduidelijke reden.. 'vermoedelijk' vind ik niet echt een goede reden.

"Sorry, maar dit is vermoedelijk copyrighted materiaal en dus mag je het niet zomaar uitwisselen hier op GoT"

zolang ik geen duidelijk bewijs heb dat het copyrighted is (en ik denk 't niet) ben ik het niet met je beslissing eens.
Sterker nog - alles op jouw Windows 2000 CD is copyright protected en mag dus ook niet via GoT uitgewisseld worden, dat klinkt flauw maar is helaas wel zo :)

Omdat jouw topic voor GoT als geheel ook nog eens weinig toevoegde heb ik dus besloten je topic te sluiten :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Nee hoor, het topic ging gewoon even in onderhoud :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:59:
Helaas moet je daarvoor bij de moddertor van BV zijn. Dit is een topic over probleempjes met de moddertorren in Client Software Algemeen.
Niet helemaal, dit topic staat nameljijk ook in BV - hij zit dus wel degelijk goed :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik heb in het dat Vista topic al uitgelegd waarom we dat doen - wil je daar nog iets aan toevoegen, of wil je er nog verder over discussieren?

Oftewel - ik snap niet precies of je nog iets van ons verwacht met deze reactie, ArcaneDevil :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik ga het even in ons crew forum posten zodat we het (hopelijk :P ) niet vergeten :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het dus inderdaad vergeten ben terug open te gooien :X :$
(overigens - ter info, ik ben nu dus al 25 minuten in die thread bezig, dat topic bijhouden is dus niet iets dat we er even 'snel' tussen door kunnen doen, maar zo lang dicht is ook wel niet handig :X )

Ik moet nog wat posts afsplitsen en dan gaat het normaal in een half uurtje weer open :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik heb deze reactie wat laat gezien, maar ondertussen is er: Windows Clients - Vista FAQ wat al een boel onduidelijkheid weg zou moeten halen.

Denk je dat jouw suggestie voldoende is afgedekt in deze FAQ? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:26:
Even het Mobile gedeelte van de Vista Faq:
Hmm, dat wist ik niet (ik heb geen PDA :P), ik ga heel even een paar dagen afwachten met het aanpassen tot na de release want misschien komt die tool wel met Windows Update mee. Zou je me hier over nog eens kunnen DM'en dan wel posten in dit topic over een paar dagen als jij toevallig weet hoe het zit? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Dank je :)
In principe ben ik nonconformistisch en laat ik me door niemand leiden
Ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee van wat je nou precies hiermee wilt zeggen, althans - in welke mate is dit relevant voor Windows Clients ? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik heb jullie wijzigingen doorgevoerd in de FAQ, bedankt voor de input :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Hmm, inderdaad dat is stom, gefixed :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Naast dat dit letterlijk in de FAQ staat - is het niet de bedoeling om diep inhoudelijk in te gaan op technische zaken, daar zijn andere topics nou eenmaal meer geschikt voor :)

Verder - als ik elke reactie die ik in die grote Vista topics weggooi ook nog eens een DM/PM moet sturen, dan zijn die topics voortaan nog langer dicht, dus dat is voor niemand de bedoeling. Het feit dat het er fel rood onder staat, dat het fel rood in de topic start staat en dat het het ervaringen topic heet, moet op zich ook wel voldoende tip zijn :P

[Voor 50% gewijzigd door elevator op 01-02-2007 16:49]

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
sewer schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:15:
Kleine typo, in het kopje Windows Clients - Vista FAQ staat ultima ipv ultimate. Ook in de inhoudsopgave in het begin staat dit foutje.
Thanks, ik heb het verbeterd :)

DaannO schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:54:
En hij is uit, dit kan letterlijk in de faq:
Bedankt! Overgenomen :)

Wokschotel schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:50:
Ik weet niet of deze al ergens staat: http://winqual.microsoft.com/HCL/

Kun je zoeken of je hardware ondersteund wordt door Vista.
De HCL is zo beperkt in hardware wat betreft wat ze officieel ondersteunen, dat ik vermoed dat we daar meer verwarring mee creeeren dan iets anders :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Aangezien het hele topic over dat enkele probleem wat betreft het booten gaat, lijkt het me verstandiger dat ook zo te noemen.

Voor je Media Center probleem is er uberhaupt te weinig informatie gegeven (eventlogs, exacte foutmelding, e.d.) en is in dit specifieke geval waarschijnlijk beter om in een apart topic te openen :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Inderdaad wat ThunderNet hier al zegt - eigen inzet is toch echt heel belangrijk op GoT en jouw topic voldeed daar gewoon totaal niet aan. Nu zal het ongetwijfeld zo zijn dat er nog een heleboel andere topics zijn met net zo weinig inzet die wel open blijven, maar meestal heeft dat dan een andere reden (de replies zijn al interessanter, het topic is voor meer mensen nuttig dan alleen jij, er staat veel meer informatie in het topic, of wat dan ook) - uiteraard is het ook gewoon zo dat topics soms aan onze aandacht ontsnappen en dan blijven die dus ook open :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Overigens is inderdaad de normale stap dat je het eerst met de moderator zelf op pakt, kom je er daar mee niet uit of iets dergelijks kan je naar de "Admin" van de hoofdgroep gaan (bijvoorbeeld f_j_k als je mij stom vindt doen :P ).

Mocht je er daar mee niet uit raken, of heeft deze bijvoorbeeld geen tijd voor je, kan je je probleem ook nog eens voorleggen aan het dokters team. Dit laatste kan je doen door een mail te sturen naar bemiddelaar@tweakers.net, maar is alleen zinvol als je het tenminste al eens met de moderator zelf hebt proberen op te lossen :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Geef de moderator toch echt wel tenminste een ewek om te reageren hoor - het moderaten van het forum zelf is natuurlijk al erg tijdrovend en mails komen dus vaak pas op de tweede plek qua tijd.

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:57:
Regel het in de crew zo dat e-mails automatisch beantwoord worden met de mededeling, de e-mail is ontvangen en mijn reactie komt z.s.m., dan heb je tenminste iets.
Het probleem daar mee is dat als je dat bijvoorbeeld naar wosmods@ zou sturen dat je dan 7 van die mails krijgt :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ghost21 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:32:
De mod Elevator, vind het nodig om zijn collega mod te verdedigen, en zijn reactie is geheel off-topic, als hij iets had moeten doen, had hij juist hier een pushmessage van moeten maken.
Ik ben een moderator en het leuke daarvan is dat ik dus wél corrigerend bezig mag zijn op het forum, in tegenstelling tot niet moderators waar we dit niet van willen zien :)

Verder sluit ik me aan bij alt-92, focus je gewoon op de topics zelf en als je het niet eens bent met de inzet van de gebruiker negeer dan het topic of plaats een topicreport. Zelf mensen proberen te corrigeren wordt dus niet gewaardeerd door ons - en op de manier waarop jij het doet is het helemaal niet te wensen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Dit heeft niet zoveel te maken met eerlijk zijn of niet - we hebben op GoT een aantal mensen welke we toevertrouwen dat ze andere users goed kunnen bijsturen, deze mensen noemen we moderators en deze hebben we van een aantal gereedschappen voorzien (notes, pushmessages, edit en sluitrechten) om hun taken goed uit te kunnen voeren.

Users die geen moderator zijn hebben deze mogelijkheden niet, en hoewel ongetwijfeld goed bedoelt door jou, valt de manier waarop je soms andere users denkt te moeten 'terechtwijzen' gewoon negatief op en daarom ben je daar op aangesproken :)

Verder is het dus inderdaad zo dat er zaken zijn die niet eerlijk zijn, ik als moderator mag inderdaad ingrijpen in een topic puur en enkel op vorm, daar ben ik moderator voor, en ja het klopt dat dat misschien precies het gene is waar jij voor gepushmessaged wordt.

Dat alles heeft te maken met de taken die iemand toegewezen krijgt - als jij opeens in de trein de kaartjes gaat controleren en je wordt hier door de echte conducteur voor teruggefloten is dat misschien ook heel oneerlijk, maar het is wel precies wat iedereen zal verwachten omdat je de reizigers in de trein soms toch wel erg agressief benadert ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Natuurlijk heb ik reacties van je gelezen, Ghost21 :)

Je hebt wel degelijk een pushmessage ontvangen van alt-92 over dat je niet op zo'n botte manier moet reageren: http://gathering.tweakers...m_discussion/31400/109978.

Die pushmessage staat natuurlijk niet op zich om een enkele reactie, die heb je gekregen omdat reacties zoals Ghost21 in "[XP] Key controleren", Ghost21 in "\[2003] Exchange en externe e-mail verstu...", Ghost21 in "Netwerkschijf -> datarecovery ?", Ghost21 in "Onverwijderbaar bestand", maar ook deze reactie die je nu plaatst is weer nodeloos onbeschoft tegen mij terwijl ik volgens mij heel netjes tegen je ben? :)

Het verwijzen naar een FAQ of Google in onelines en met |:( smilies is iets wat we liever niet zien van users, en al helemaal niet op de manier waarop jij het af en toe doet :)

Begrijp me niet verkeerd - je zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar de manier waarop je je hier op het forum uit komt gewoon niet altijd even vriendelijk over, daar ben je op nu dus op gewezen en daarmee hopen we dat je je wat aanpast :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Even een voor-aankondiging, wij gaan "Het grote Vista topic" sluiten als het rond de 1000 reacties zit (iets erna).

We willen eigenlijk niet dat er nog een nieuw "Groot Vista" topic komt gezien we een half jaar na de release van Vista er wel ongeveer over uit gepraat zijn - dat zien we ook terug in het topic waar toch steeds meer en meer vragen gaan komen, iets wat we juist niet willen.

Mocht er behoefte zijn aan speciale grote topics qua ervaringen over speciale deelgebieden, meld het dan eventjes hier dan kijken we samen met jou of we er toekomst in zien :)

Pagina: 1 2

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True