Toon posts:

[Win7] MMC werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-01 02:06
Hallo Tweakers-vrienden,

(Laptop met Windows 7)

Opeens kreeg ik deze melding:

De laptop was supertraag geworden.

Toen deed ik dit:
YouTube: "Windows could not connect to Group Policy Client services" how to f...

Kennelijk was het niet gelukt:

De laptop was nog steeds traag.

Ik startte de laptop opnieuw op (gewoon via het menu) en toen kreeg ik dit:
https://imgur.com/tuaxY6p

:'( :? :'(

De eerste 4 uur kwam dat ding tot 7% en de afgelopen 15 uur is de teller tot 10% gekomen.

Is dit nog te verhelpen?

Ik zat te denken aan de laptop geforceerd uitschakelen ( knop ingedrukt houden) en dan in veilige modus opstarten. :X Kan dat nog? En kan ik daar wel wat herstellen?

Graag hulp :'(

Mvg,

een trieste negena

[Voor 3% gewijzigd door negena op 05-09-2019 12:38]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je plaatjes doen het niet.

Kun je de meldingen niet gewoon als tekst posten? Da's een stuk makkelijker.

• Nielson
  • Laatst online: 20:17
Je plaatjes werken niet. Wat is het type van je laptop?

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:29
Je moet de directe link naar de afbeelding nemen ipv de link van de Imgur pagina.

Dus even rechts klikken op de afbeending en dan "Adres kopiëren".

• negena
Aangepast!

Uhm, het gaat om een HP-laptop.......

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je harddisc is stuk. Nieuwe kopen, backup terugzetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Highlanderqp
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-05 15:28
Wat is er gewijzigd sinds dit probleem optreed?
Wellicht is het een corrupte Windows versie. Schone installatie kan misschien helpen.

Als de mogelijkheid er is: HDD even smarttesten.

• negena
Brahiewahiewa schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:45:
[...]

Je harddisc is stuk. Nieuwe kopen, backup terugzetten
Echtttt???? :'(

Moet ik nu de laptop openmaken en de harddisc eruit halen? Kan ik dan nog op de een of andere manier bij de bestanden van mijn kapotte harddisc? :X

Zou ik zelf een nieuwe harddisc in mijn laptop kunnen plaatsen?
Highlanderqp schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:48:
Wat is er gewijzigd sinds dit probleem optreed?
Wellicht is het een corrupte Windows versie. Schone installatie kan misschien helpen.

Als de mogelijkheid er is: HDD even smarttesten.
Er is niks gewijzigd. De melding kwam echt plotseling.

[Voor 30% gewijzigd door negena op 05-09-2019 13:15]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

negena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:11:
De eerste 4 uur kwam dat ding tot 7% en de afgelopen 15 uur is de teller tot 10% gekomen.

Is dit nog te verhelpen?

Ik zat te denken aan de laptop geforceerd uitschakelen ( knop ingedrukt houden) en dan in veilige modus opstarten. :X Kan dat nog? En kan ik daar wel wat herstellen?
Die disk is waarschijnlijk dood. Of behoorlijk corrupt. Je kunt kijken of het ding nog leeg te gooien is, en dan opnieuw te installeren. Maar het zou me niets verbazen als je 'm niet eens fatsoenlijk geformatteerd krijgt.
negena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:14:
[...]

Moet ik nu de laptop openmaken en de harddisc eruit halen? Kan ik dan nog op de een of andere manier bij de bestanden van mijn kapotte harddisc? :X
Nou, ik denk dat het lastig gaat worden om nog bij bestanden te komen, die disk ziet er goed onleesbaar uit. Moet je er echt nog wat vanaf halen, dan is het raadzaam zo min mogelijk met die disk te doen, en zo snel mogelijk een 1:1 kopie te maken (dus disk eruit, in een ander systeem, en dan een bit voor bit kopie maken bijv met dd onder linu).
Mocht de data echt heel belangrijk zijn, dan gewoon helemaal niet meer aanzitten, en dat ding naar een recoverybedrijf sturen (er vanuitgaande dat je dus geen backup meer hebt).

[...]

Er is niks gewijzigd. De melding kwam echt plotseling.
Een nieuwe harddisk plaatsen is meestal heel simpel, hoewel je bij sommige notebooks aardig wat moet gaan schroeven. Bij andere notebooks is het 1 of 2 schroefjes.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-06 11:33
negena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:14:
[...]

Dat zijn nogal wat vragen.
1. je zou eerst eens kunnen proberen opnieuw op te starten of systeemherstel te doen, je weet maar nooit...
2. ja, die kun je van je backup terughalen
3. in de meeste laptops is dat vrij makkelijk, maar we weten niet watvoor laptop je hebt dus sja...

• Croga
  • Laatst online: 08:38

Croga

The Unreasonable Man

mcDavid schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:03:
1. je zou eerst eens kunnen proberen opnieuw op te starten of systeemherstel te doen, je weet maar nooit...
Dat gaat in de huidige situatie meer kapot maken dan dat het gaat herstellen. Dus nee, zeker niet doen!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Tip: als je antwoord op "welke laptop gaat het om" -> "uhm een HP" is, en je hebt dan vragen met je data EN kan ik het schijfje zelf verwisselen, doe het dan maar niet.

Ga naar een computer(speciaal)zaak en laat het ze daar doen. Je schijf doet het nog, soort van, dus met een beetje mazzel kunnen ze je data er nog af kopieren, zo ver als mogelijk.

Als het om data gaat, is goedkoop duurkoop. (en dan hebben we het nog niet over het feit dat je blijkbaar geen backup hebt)

• negena
Hierbij wat extra info.
Het gaat op een HP Pavillion g6.

Ik ben inderdaad geen it-kenner :'(

Ik kan een nieuwe harddisc kopen, de oude eruit halen en de nieuwe erin zetten.

1 dan moet ik toch nog steeds windows weer op de hdd zetten? Ik heb geen idee hoe dat zou moeten met een lege schijf :/

Ik heb inderdaad nergens een backup.

2 ik heb zo' n usb-ding dat je in een verwijderde hdd kan steken (dat plaats je dan in een omhulsel en zo heb je een externe harde schijf). Vervolgens verbind je dat ding met een andere computer en zo kan je de verwijderde hdd bekijken. Die wordt dan als een nieuwe schijf weergegeven.
Dat gaat in dit geval niet lukken, he? :X

3 is er een makkelijke manier om zelf de bestanden eraf te halen?

4 -gezien de kosten van een nieuwe hdd en windows (hoeveel zal dat kosten), is het handig een nieuwe laptop te kopen?
- hoeveel zal het kosten een ssd in te bouwen :*)

• Niet online
1 dan moet ik toch nog steeds windows weer op de hdd zetten? Ik heb geen idee hoe dat zou moeten met een lege schijf :/

Een windows installatie-USB maken is gelukkig heel eenvoudig - als je een usb stick en een andere computer tot je beschikking hebt, hier:
https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10

2 ik heb zo' n usb-ding dat je in een verwijderde hdd kan steken (dat plaats je dan in een omhulsel en zo heb je een externe harde schijf). Vervolgens verbind je dat ding met een andere computer en zo kan je de verwijderde hdd bekijken. Die wordt dan als een nieuwe schijf weergegeven.
Dat gaat in dit geval niet lukken, he? :X

Dat is de vraag, je hebt kans dat je nog een eindje komt aangezien de schijf nog wel gedeeltelijk leesbaar is, getuige de voortgang van de sector reparatie.

3 is er een makkelijke manier om zelf de bestanden eraf te halen?

copy/paste of een image maken met bijvoorbeeld acronis. Het is belangrijk dat je eerst vaststelt hoeveel de data je waard is. Niet genoeg om er geld aan uit te geven? Het proberen waard - maar stel eerst aan actieplan op hoe je het gaat aanpakken. En tot die tijd - laptop uit laten! (zolang de schijf er in zit).

Elke seconde dat je zonder duidelijk doel verder gaat kan de laatste seconde van je harddisk zijn.

4 -gezien de kosten van een nieuwe hdd en windows (hoeveel zal dat kosten), is het handig een nieuwe laptop te kopen?
- hoeveel zal het kosten een ssd in te bouwen :*)

Een nieuwe SSD kost je 50-100 euro afhankelijk van hoe groot je 'm hebben wilt. Dat zijn de kosten niet. En met een beetje begeleiding kan je dat zelf.

Je data is het knelpunt hier.

• negena
Oh ja, hij staat nog steeds op 10 procent. Moet ik de laptop uitdrukken?

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:47
Ja doe maar, dit wordt niets meer.

Alle verdere tips en hoe verder te gaan is eigenlijk al gezegd, dus ga ik me niet meer mee bemoeien.

Succes!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

negena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:40:
Oh ja, hij staat nog steeds op 10 procent. Moet ik de laptop uitdrukken?
Dat zou ik maar snel doen, ja. De kans dat er nog iets zinnigs gerepareerd wordt is nagenoeg nul. De kans dat er recoverable data wordt overschreven is erg groot.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• negena
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:11:

Een windows installatie-USB maken is gelukkig heel eenvoudig - als je een usb stick en een andere computer tot je beschikking hebt, hier:
https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10
Ik heb een desktop met Windows 10. Kan ik met een usb-stick zo'n iso-ding maken en die usb vervolgens in de laptop (met nieuwe ssd) steken en dan heb ik Windows 10 op de laptop?

• Croga
  • Laatst online: 08:38

Croga

The Unreasonable Man

negena schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:50:
Ik heb een desktop met Windows 10. Kan ik met een usb-stick zo'n iso-ding maken en die usb vervolgens in de laptop (met nieuwe ssd) steken en dan heb ik Windows 10 op de laptop?
Ja en nee....

Ja, je kunt Windows 10 op die manier installeren.
Nee, je hebt dan geen licentie. Die zul je moeten kopen. De periode om gratis te upgraden vanaf Windows 7 is al een tijdje voorbij. Afhankelijk van welke versie van Windows 10 je wilt hebben zal je dat ongeveer €100 kosten.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Croga schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 07:09:
[...]

Ja en nee....

Nee, je hebt dan geen licentie. Die zul je moeten kopen. De periode om gratis te upgraden vanaf Windows 7 is al een tijdje voorbij. Afhankelijk van welke versie van Windows 10 je wilt hebben zal je dat ongeveer €100 kosten.
Officeel is de tijd inderdaad voorbij maar je kan nog prima met een windows 7 key een windows 10 activeren :)

Gewoon de key van de onderkant van je laptop invoeren in windows 10 (wel dezelfde versie) en klaar.

[Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 07-09-2019 08:14]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Niet online
Croga schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 07:09:
[...]

Ja en nee....

Je kan, en mag, windows 10 gewoon activeren met je windows 7 licentie. Hou die 100 euro maar in je zak

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik verplaats je topic even van CSA naar WOS omdat de meldingen etc puur het besturingssysteem betreffen. Hoewel de onderliggende oorzaak duidelijk de HDD lijkt, lijkt WOS me beter passen omdat men daar nu eenmaal op dergelijke symptomen zal gaan zoeken.
Ik haal trouwens meteen even wat overdreven vraagtekens uit de topictitel. 1 is zat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• negena
Nou nou, ik heb de hdd eruit gehaald. Zo even bekijken of ik de data kan benaderen via mn desktop.

Zou de key op deze inmiddels onleesbare sticker moeten staan?

Ik heb nog wel de key van Windows 10. Ik bedoel dus die code van 16-tekens.

• HKLM_
negena schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:59:
Nou nou, ik heb de hdd eruit gehaald. Zo even bekijken of ik de data kan benaderen via mn desktop.

Zou de key op deze inmiddels onleesbare sticker moeten staan?

[Afbeelding]

Ik heb nog wel de key van Windows 10. Ik bedoel dus die code van 16-tekens.
Daar zou die inderdaad op moeten staan. Als je een code hebt van 16 tekens dan is het niet de product key deze is 25 tekens.

• negena
HKLM_ schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:43:
[...]

Daar zou die inderdaad op moeten staan. Als je een code hebt van 16 tekens dan is het niet de product key deze is 25 tekens.
Oh ja t zijn 25 tekens, maar dat is de product key van Windows 10 op mijn desktop.

De sticker van de laptop met Windows 7 is onleesbaar. Betekent dit dat ik geen Windows 10 meer kan installeren op de laptop als ik een iso file maak? :'( :X

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

De key van de huidige Windows 7 is te vinden met bijv Magic jellybean keyfinder: https://www.magicaljellybean.com/ (waarbij je dan overigens wel wat moeite moet doen om de juiste key te vinden van de offline harde schijf).

Je zult sowieso naar Windows 10 willen: Windows 7 wordt vanaf januari 2020 niet meer ondersteund en is dan dus ook onbruikbaar voor machines die aan internet hangen. Of is het bijna tijd een nieuwe laptop te kopen?

offtopic:
Los daarvan: leermoment voor de toekomst: zorg voor backups van alle belangrijke data, en sla relevante serienummers etc op in een (ook gebackupt) bestandje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HKLM_
negena schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:11:
[...]

Oh ja t zijn 25 tekens, maar dat is de product key van Windows 10 op mijn desktop.

De sticker van de laptop met Windows 7 is onleesbaar. Betekent dit dat ik geen Windows 10 meer kan installeren op de laptop als ik een iso file maak? :'( :X
Je kan prima Windows 10 installeren dat is geen probleem je hebt alleen geen key om hem te activeren.

Als je je hard disk nog kunt uitlezen via je desktop zou je met NirSoft de key kunnen vinden op je harddisk.
Use NirSoft’s ProduKey to Recover Product Keys (Even if You Can’t Boot the PC)

Mocht dat niet lukken dan zal je toch een nieuwe key moeten kopen.
Deze zal je weer moeten aanschaffen: pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB

• negena
Hier ben ik weer.

Is dit slecht nieuws?

Ik had gekozen voor de bovenste optie die je krijgt als je voor herstellen kiest. Je kunt dan twee herstelwijzen kiezen.

Op een gegeven moment kreeg ik dit:

Toen kreeg ik ook een groen balkje. Het duurde 2 a 3 uur en alsnog kon ik de bestanden niet openen.

Voor de goede orde, ik zie dus wel de mappen program files, muziek, downloads etc. Als ik dan bv. downloads open dan krijg ik de melding dat ik ok moet drukken om toegang tot de schijf te krijgen. Vervolgens krijg ik een groen balkje in de adresbalk (waar g:/ staat) en de map opent maar niet.... :'(

Betekent dit dat ik de bestanden niet meer ga kunnen openen? Ook niet als ik de onderste scan eens probeer?

[Voor 5% gewijzigd door negena op 13-09-2019 18:11]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

negena schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:10:
...
Betekent dit dat ik de bestanden niet meer ga kunnen openen? Ook niet als ik de onderste scan eens probeer?
D'r is maar één manier om daar achter te komen: door die onderste scan te proberen
Ik zou er niet meer op rekenen, maar wie weet gebeurt er een wondertje

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• negena
Hier ben ik weer :*) of eerder :'(

Ik heb de lange scan gedaan:

Hier nog eea van het logboek:

1 Kan ik nog iets doen? Bepaalde software gebruiken? Op zich is toch het besturingsysteem niet meer in orde maar de bestanden toch wel?
2 Wat precies doen die bedrijven die wel in staat zijn eea te herstellen?

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Het probleem zit hem niet in het besturingssyteem maar de harddisk.
Er is dus zeker een kans dat bepaalde bestanden niet meer werken.

Er is software waarmee je mogelijk bestanden te redden, ik zal thuis even kijken welk pakket ik daarvoor heb gebruikt. Het was overigens geen goedkoop pakket. Maar als je bestanden belangrijk zijn is dat mogelijk de moeite waard.

GamerTag: ReVisionsX

• negena
ReVision. schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:40:
Het probleem zit hem niet in het besturingssyteem maar de harddisk.
Er is dus zeker een kans dat bepaalde bestanden niet meer werken.

Er is software waarmee je mogelijk bestanden te redden, ik zal thuis even kijken welk pakket ik daarvoor heb gebruikt. Het was overigens geen goedkoop pakket. Maar als je bestanden belangrijk zijn is dat mogelijk de moeite waard.
Kijk, hier word ik weer :*) van, maar ik wil niet te optimistisch zijn dus toch maar :)

• ReVision.
  • Niet online
Houd er overigens wel rekening mee dat er absoluut geen garantie is dat alles of uberhaupt iets te redden is.
Bij mij heb ik denk ik maximaal 60/70% kunnen redden, de rest ivm met lees fouten op de schijf niet.

• ReVision.
  • Niet online
@negena

De software die ik gebruikt heb is van EaseUS.
Prijzen zijn nu ook nog eens een stuk goedkoper dan toen ik het pakket had aangeschaft.

https://www.easeus.com/data-recovery-software/

• negena
ReVision. schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:48:
@negena

Prijzen zijn nu ook nog eens een stuk goedkoper dan toen ik het pakket had aangeschaft.

Top! 70 dollar valt mee.

Is het raadzaam om eerst met de gratis versie te kijken of überhaupt wat te herstellen is?

• ReVision.
  • Niet online
negena schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:22:
[...]

Top! 70 dollar valt mee.

Is het raadzaam om eerst met de gratis versie te kijken of überhaupt wat te herstellen is?
Ik weet niet of je alle mogelijkheden hebt met de gratis versie, maar dat merk je vanzelf.
Dus sowieso het proberen waard lijkt mij.

• negena
ReVision. schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:05:
[...]

Ik weet niet of je alle mogelijkheden hebt met de gratis versie, maar dat merk je vanzelf.
Dus sowieso het proberen waard lijkt mij.
De free trial laat je zien wat er hersteld kan worden (miniatuurweergaven) en dan kun je ervoor kiezen om het aan te schaffen.

Weet je nog hoe lang een scan ongeveer duurt?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:48
Alle herstel (schrijf!) pogingen van Windows maken het er natuurlijk allemaal niet beter op zo.
Als je echt veel leesfouten op de schijf hebt kan het allemaal heel erg lang duren voordat je (enig) resultaat krijgt met recovery software.
Ik heb in sommige gevallen dagen moeten scannen om bestanden al dan niet gedeeltelijk terug te krijgen!.

Probeer eerst eens te kijken hoeveel van de HDD nog normaal leesbaar / toegankelijk is?
Met bijvoorbeeld HDTUNE Error Scan (quick) om een idee te krijgen hoe erg de schade is.
https://www.hdtune.com/
hdtune: How can I check if my hard disk is working well?

Voor recovery gebruik ik zelf altijd GetDataBack
GetDataBack Simple Data Recovery
GetDataBack - How-to-Guides

En vooral niet meer naar de HDD zelf schrijven natuurlijk!

• ReVision.
  • Niet online
negena schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:32:

De free trial laat je zien wat er hersteld kan worden (miniatuurweergaven) en dan kun je ervoor kiezen om het aan te schaffen.

Weet je nog hoe lang een scan ongeveer duurt?
Weet niet precies meer hoelang, maar ik meen dat het wel bijna een dag duurde.
Hangt natuurlijk ook van de schijf groote en hoeveelheid bestanden af.

Verder zoals The_Doman ook al aangaf, absoluut niet naar dezelfde schijf terug herstellen.
Dus zorg dat je een andere schijf hebt voordat je begint met restoren.

• negena
OMG, (bijna) alles kan hersteld worden!! :) :) :)

Wat ik wel vreemd vind is dat er staat dat 900 gb aan bestanden gevonden is, echter als ik alles aanklik (alle mappen), dan kom ik niet eens uit op 100 gb en wat nog raarder is...de schijf heeft maar 500 gb :X

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

negena schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:57:
OMG, (bijna) alles kan hersteld worden!! :) :) :)

Wat ik wel vreemd vind is dat er staat dat 900 gb aan bestanden gevonden is, echter als ik alles aanklik (alle mappen), dan kom ik niet eens uit op 100 gb en wat nog raarder is...de schijf heeft maar 500 gb :X
Er staan heel veel “aliassen” (symlinks) op een Windows pc. Die tellen ieder dezelfde bits, maar nemen a la een snelkoppeling maar eenmaal de ruimte in op de fysieke schijf.

Qua herstel: niet herstellen naar de oude HDD. Doe dat naar een externe / andere schijf.

• negena
F_J_K schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:35:
[...]

Er staan heel veel “aliassen” (symlinks) op een Windows pc. Die tellen ieder dezelfde bits, maar nemen a la een snelkoppeling maar eenmaal de ruimte in op de fysieke schijf.

Qua herstel: niet herstellen naar de oude HDD. Doe dat naar een externe / andere schijf.
Ik heb geen idee wat er in de eerste alinea staat :X

Ja ik ga alles naar een andere schijf herstellen. Ik neem aan dat je zelf kunt kiezen waarnaartoe je herstelt?

Ze zijn wel sneaky. Er staat bij pro dat t 70 kost maar als je erop klikt dan zie je dat t 70 kost voor n maand :(

In euro's is het 80 voor n maand, 116 voor n jaar en 177 voor altijd.

Wat zouden jullie kiezen?
ReVision. schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:48:
@negena

Wat vind jij? 8)7
The_Doman schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:41:
Alle herstel (schrijf!) pogingen van Windows maken het er natuurlijk allemaal niet beter op zo.
Als je echt veel leesfouten op de schijf hebt kan het allemaal heel erg lang duren voordat je (enig) resultaat krijgt met recovery software.
Ik heb in sommige gevallen dagen moeten scannen om bestanden al dan niet gedeeltelijk terug te krijgen!.

Probeer eerst eens te kijken hoeveel van de HDD nog normaal leesbaar / toegankelijk is?
Met bijvoorbeeld HDTUNE Error Scan (quick) om een idee te krijgen hoe erg de schade is.

Voor recovery gebruik ik zelf altijd GetDataBack
GetDataBack Simple Data Recovery
GetDataBack - How-to-Guides

En vooral niet meer naar de HDD zelf schrijven natuurlijk!
En jij :X

[Voor 49% gewijzigd door negena op 25-09-2019 20:12]

• negena
Oeps, kan dit verwijderd worden.

[Voor 96% gewijzigd door negena op 25-09-2019 20:10]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:09
Deze is werkelijk €70 voor eeuwige licentie.
https://www.runtime.org/data-recovery-products.htm

Je kunt misschien met ProduKey je key terughalen. Even File->Source en dan "Load product key from external Windows directory".
https://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

• negena
jeroen3 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:36:
Deze is werkelijk €70 voor eeuwige licentie.
https://www.runtime.org/data-recovery-products.htm

Je kunt misschien met ProduKey je key terughalen. Even File->Source en dan "Load product key from external Windows directory".
https://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
O ja @The_Doman noemde die ook al.

Ik scan nu ook met die om te kijken of die even veel kan herstellen. (8>

Edit:
@jeroen3 ik lees dat ondanks het feit dat Nirsoft-producten als virus worden herkend, ze toch veilig zijn. Dat klopt toch? :'(

Produkey toont een product key voor windows 10 key EN voor ' windows (BIOS OEM Key)'

Is die tweede de key van windows op die beschadigde schijf? :)

[Voor 22% gewijzigd door negena op 25-09-2019 21:13]

• jeroen3
Produkey zou moeten herkennen dat het een Windows 7 key is. Als je aangeeeft dat hij moet zoeken in de windows map op de externe schijf.

Anders zijn er nog diverse andere methoden met een bootable disk volgens mij. Google maar eens.

En ja, dit soort tools worden vaak als malware gemarkeerd omdat ze gegevens ophalen waar verder niemand wat te zoeken heeft.

[Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 26-09-2019 07:44]

• The_Doman
Er zijn ook nog free recovery tools om te proberen natuurlijk:
Techradar.com: Best Free Data Recovery Software
Recuva wordt wel veel succesvol gebruikt lees ik vaak.

Maar zoals eerder opgemerkt: Niet naar de beschadigde HDD zelf schrijven / recoveren!

• jeroen3
@The_Doman Er is ook veel software die graag gebruik maakt van de ontwetendheid en paniek in een situatie als deze. Met name als je gaat zoeken naar dingen die "free" zijn.

• negena
jeroen3 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:44:
Produkey zou moeten herkennen dat het een Windows 7 key is. Als je aangeeeft dat hij moet zoeken in de windows map op de externe schijf.

Anders zijn er nog diverse andere methoden met een bootable disk volgens mij. Google maar eens.

En ja, dit soort tools worden vaak als malware gemarkeerd omdat ze gegevens ophalen waar verder niemand wat te zoeken heeft.
Ik dubbelklik op produkey en dan krijg ik meteen het resultatenveld:
Windows 10
Windows (BIOS OEM Key)

Beide hebben een andere key erachter. Kan jij die tweede plaatsen? :X

@The_Doman ik zie Wise en PC Inspector als goede alternatieven.
Ik ga beide straks proberen, hopelijk duren de scans niet te lang. Scannen met runtime duurde zoooo lang, dat zou dagen duren. Dat vind ik te gortig :/

• jeroen3
Druk eens op F9 in ProduKey.

• negena
Zodra ik thuis ben, ga ik dat doen. 8)

• The_Doman
negena schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:18:
Ik ga beide straks proberen, hopelijk duren de scans niet te lang. Scannen met runtime duurde zoooo lang, dat zou dagen duren. Dat vind ik te gortig :/
Het grote probleem waar je mee zit is dat gedeeltes van de schijf blijkbaar niet meer leesbaar zijn.
Dit maakt het uitlezen en recoveren van de inhoud extra moeilijk en langdurig.
Het hangt van de software af hoe deze daarmee om kan gaan.
In sommige gevallen loopt de schijf of software gewoon vast bij het lezen van slechte sectors is mijn ervaring.
Voor een goede volledige recovery moet je de hele schijf scannen ("deepscan"), dit duurt inderdaad (heel) erg lang.

• negena
The_Doman schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:13:
[...]

Het grote probleem waar je mee zit is dat gedeeltes van de schijf blijkbaar niet meer leesbaar zijn.
Dit maakt het uitlezen en recoveren van de inhoud extra moeilijk en langdurig.
Het hangt van de software af hoe deze daarmee om kan gaan.
In sommige gevallen loopt de schijf of software gewoon vast bij het lezen van slechte sectors is mijn ervaring.
Voor een goede volledige recovery moet je de hele schijf scannen ("deepscan"), dit duurt inderdaad (heel) erg lang.
Easus duurde niet eens n dag 8) die is echter wel duur :'(

In euro's is het 80 voor n maand, 116 voor n jaar en 177 voor altijd.

Welke zou jij kiezen.

Ik ga overigens straks eerst pc inspector en wisedata proberen. die zijn gratis >:)

[Voor 5% gewijzigd door negena op 26-09-2019 19:04]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hoeveel kosten is 99% afhankelijk van (je bankrekening en) hoeveel je data je waard is en hoe serieus je voortaan meerdere backups gaat hebben op meerdere locaties van alles dat je wilt bewaren. Puur persoonlijk dus ;)

• negena
Wisedata, PC Inspector en Recuva detecteren niks :/

Ik heb trouwens de resultaten van Easeus 3 dagen open laten staan op zoek naar een goedkoper alternatief. Eerst kon ik een preview krijgen en nu niet meer :/

Het is toch niet zo dat omdat die schijf drie dagen aan mn pc was aangesloten (pc was 3 dagen aan) de date beschadigd geraakt is ofzo?

Ik doe de scan nu opnieuw....

@jeroen3 ik heb op f9 gedrukt en aangeklikt dat de key van alle externe schijven die aangesloten zijn getoond moet worden en ik heb daarna gekozen voor de key van schijf g:

In beide gevallen zag ik niks..... :'(

• jeroen3
negena schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:57:
Het is toch niet zo dat omdat die schijf drie dagen aan mn pc was aangesloten (pc was 3 dagen aan) de date beschadigd geraakt is ofzo?
Dat is soms wel zo. De schijf zal zichzelf scannen en dingen proberen te herstellen. Als de fout in de kop of mechanische zit dan maakt hij het alleen maar erger.
Daarom hebben data recovery bedrijven ook een speciale tool die direct deze functie van de hdd firmware uitzet, inclusief het herhaaldelijk opnieuw proberen te lezen van hopeloze sectoren.

• negena
:'( Al een paar uur scant easeus nu en NIKS!! gisteren was er na zoveel tijd wel iets......

@jeroen3 ik zie de hele tijd dat er een slechte sector is en dat ie op zoek gaat naar een nieuw herstelpunt. Dan scant ie verder en na zoveel tijd zie k weer dat bericht. 8)7

[Voor 49% gewijzigd door negena op 27-09-2019 00:16]

• The_Doman
negena schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:57:
Wisedata, PC Inspector en Recuva detecteren niks :/

Ik heb trouwens de resultaten van Easeus 3 dagen open laten staan op zoek naar een goedkoper alternatief. Eerst kon ik een preview krijgen en nu niet meer :/

We weten natuurlijk niet hoe erg de schade is van de HDD, beste is natuurlijk altijd om geen tijd te verspillen en zo snel mogelijk de recovery starten.
Maar als een HDD plotseling veel fouten geeft wordt het vaak wel snel erger is mijn ervaring.
Het kan ook zijn dat de harde schijf / controller is vastgelopen door te veel foute/leespogingen. Je krijgt dan alleen maar foutmeldingen te zien zonder dat er daadwerkelijk nog data van de schijf wordt gelezen,
Je moet dan de afsluiten / power eraf halen om weer toegang tot de HDD te kunnen krijgen.

Dit al gedaan of te kijken hoe de conditie van de schijf is?
HDTUNE Error Scan (eerst quick, dan eventueel full) om een idee te krijgen hoe erg de schade nu is.

Dat je weer opnieuw moet scannen schiet ook niet op natuurlijk. :|
GetDataBack heeft daarom ook een optie om de gescande data op te slaan voor later gebruik. _/-\o_

Maar dit wordt wel een beetje hopeloze situatie zo natuurlijk.
Beter om uit te besteden aan een meer ervaren hobby/tweaker of professionele recovery inschakelen als data ECHT belangrijk is.

• hoi1234
  • Laatst online: 08:02
Wat zijn de specificaties van de laptop? Of het toch beter is om een nieuwe computer aan te schaffen, ligt aan een paar factoren.

Windows 7 is inderdaad gratis te upgraden naar Windows 10, maar het blijft de vraag hoe legaal dit is. Ik heb nog geen statement van MS gevonden, dat het door hen toegestaan wordt. Dat ze de functionaliteit niet uit hun software slopen, zegt natuurlijk indirect ook al een hoop, maar dit een legale manier noemen, zal ik niet zo snel doen. In ieder geval niet met de juiste kanttekeningen.

Kosten:
-80 euro voor SSD
-145 voor Windows (mogelijk niet nodig)
-80 euro voor herinstallatie (kun je ook zelf, maar je zegt zelf al er geen verstand van te hebben)

M'n punt is een beetje dat je potentieel best veel geld kwijt bent, terwijl het resultaat mogelijk nog steeds ondermaats is. Ga eerst uitzoeken wat de specificaties zijn en ga daarna uitzoeken of je die Windows licentie nog wilt en kunt hergebruiken. Oja, met z'n oude laptop wil je waarschijnlijk ook de accu vervangen, misschien ook een keer de koelpasta vervangen en de gehele laptop een beetje ontstoffen. Allemaal dingen die je mee moet nemen. Op een gegeven moment moet je zoveel doen aan een laptop en zeker als je dat zelf niet kunt, aak je dan veel kosten.

• negena
Ik heb bijna alles terug!! :*)

Recuva en andere programma's konden niks vinden. Easusdata wel.

Ik heb voor de variant van 80 euro gekozen. Het was de moeite waard. :Y

• negena
Als ik ni een ssd erin stop en vervolgens een nieuwe windows-cd, gaat alles dan vanzelf? En hoe zit het met geluidsdinges installeren? Doet het geluid het ook meteen? Moet dat nog apart? :X

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54

nelizmastr

Goed wies kapot

negena schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:54:
Als ik ni een ssd erin stop en vervolgens een nieuwe windows-cd, gaat alles dan vanzelf? En hoe zit het met geluidsdinges installeren? Doet het geluid het ook meteen? Moet dat nog apart? :X
Nee, je moet zelf je stuurprogramma’s (drivers) regelen en zelf Windows installeren.

Als je direct Windows 10 installeert dan heb je een grote kans dat alles meteen werkt,
zolang je internetverbinding al werkt.

I reject your reality and substitute my own

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:00

TheVMaster

Moderator WOS
nelizmastr schreef op Thursday 10 October 2019 @ 07:31:
[...]

Nee, je moet zelf je stuurprogramma’s (drivers) regelen en zelf Windows installeren.

Als je direct Windows 10 installeert dan heb je een grote kans dat alles meteen werkt,
zolang je internetverbinding al werkt.
Als je nog een andere computer tot je beschikking hebt, waar je eventueel een ontbrekende WIFi driver kunt downloaden, dan zou ik gewoon Windows Update eerst de drivers laten zoeken. Ik zou trouwens wel gelijk Windows 10 installeren, aangezien de ondersteuning voor Windows 7 over ongeveer 3 maanden stopt.

De ontbrekende drivers kun je dan vanaf de leverancier van je pc (of moederboard) downloaden.

[Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 10-10-2019 11:30]

• negena
1 Ik kan de internetkabel toch ook direct op de laptop aansluiten? ;(

Edit
2 Enne moet ik nu Office ook opnieuw aanschaffen???

[Voor 31% gewijzigd door negena op 10-10-2019 21:46]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Stappenplan is vrij eenvoudig.
  1. Koop een SSD
  2. Haal de oude disk uit de laptop
  3. Plaats SSD en installeer Windows
  4. Plaats oude HD in USB HDD kastje en sluit deze aan
  5. Open een Commando prompt Administrator
  6. Maak op de SSD een folder aan met de bij voorbeeld de naam C:\Oud
  7. Voer het commando (X is driveletter van oude HD) : ROBOCOPY X:\Users C:\Oud /S /E /COPY:DAT /R:0 /W:0
En nu geduld hebben tot alles is gekopieerd. Alles wat niet gelezen kan wordeb zal worden overgeslagen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee