Toon posts:

Naam achterhaald aan de hand van telefoonnummer

Pagina: 1
Acties:

• praetorian09
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09-2019
Beste gebruikers,

Vandaag kwam ik via een chatsite een persoon tegen die sex-advertenties verstuurde. Er stond hier een telefoonnummer en de mededeling dit toe te voegen op Whatsapp. Dit soort advertenties betreffen voornamelijk scam, dus het leek me grappig deze persoon te trollen.

Toegevoegd op Whatsapp, nummer gegoogled, blijkt een Telfort nummer te zijn, voiceclip ingesproken dat ik een klacht in ging dienen bij Telfort. Persoon antwoord "haha prima -mijn volledige naam-".

Ik vraag me nu ten zeerste af hoe deze persoon mijn volledige naam wist. Ik denk dat ik redelijk goed op de hoogte ben van het 'doxen' van informatie over personen en dus ook mijn eigen informatie, al ben ik geen hacker.

Wat ik in ieder geval heb uitgesloten:
- Volledige naam staat niet op Whatsapp
- Als je mn nummer googled kom je niet bij mijn volledige naam (zowel niet met 06- als met +31-6-)
- Als je mn nummer op Facebook intypt kom je niet bij mn account uit (nummer staat wel op facebook, maar op privé)

Nu heb je dan wel van die websites die beweren dat je voor een paar euro de naam van de eigenaar van een telefoonnummer kunt opvragen maar ik heb altijd gedacht dat dat ook scam of iig fake is.

Is dit dan daadwerkelijk een bekende van me geweest?

Alvast bedankt

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

> Toegevoegd op Whatsapp
Lijkt mij dat ie zo je naam heeft gezien ?

@celshof Ah.. overheen gelezen.

Ook niet ergens een marktplaats advertentie i.c.m. je nummer ?

[Voor 45% gewijzigd door DukeBox op 19-04-2019 20:45]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:56
DukeBox schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:39:
> Toegevoegd op Whatsapp
Wat ik in ieder geval heb uitgesloten:
- Volledige naam staat niet op Whatsapp
Maar wellicht wel je voicemail?

• praetorian09
DukeBox schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:39:
> Toegevoegd op Whatsapp

@celshof Ah.. overheen gelezen.

Ook niet ergens een marktplaats advertentie i.c.m. je nummer ?
Nope dan had je het kunnen googlen en ik gebruik geen marktplaats
celshof schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:41:
[...]

[...]

Maar wellicht wel je voicemail?
Dan had ik toch een gemiste oproep gehad?

[Voor 45% gewijzigd door praetorian09 op 19-04-2019 20:51]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

praetorian09 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:49:
Dan had ik toch een gemiste oproep gehad?
Dat hoeft niet, afhankelijk van je provider kan je direct voicemail inspreken zonder dat de telefoon overgaat. Met kpn bijv. middels 443.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• praetorian09
DukeBox schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:54:
[...]

Dat hoeft niet, afhankelijk van je provider kan je direct voicemail inspreken zonder dat de telefoon overgaat. Met kpn bijv. middels 443.
Heb mijn voicemail gecontroleerd, ik zeg daar niet mijn volledige naam

[edit]Ik heb het nummer trouwens kort toegevoegd gehad in mijn contactenlijst om een bericht te kunnen sturen. Daarna heb ik het gelijk weer verwijderd. Die persoon heeft dus een tiental seconden mijn profielfoto op whatsapp kunnen zien. Dat is een cropped versie van een foto die openbaar op facebook staat. Als hij die toen direct opgeslagen heeft (kans lijkt me klein) zou hij die gereverse searched kunnen hebben (alleen dan nog lijkt het me sterk dat je dan bij een facebook post uitkomt)? Als dit überhaupt al mogelijk is is het vergezocht.

[edit2]Ik zie trouwens dat ik een schrijffoutje heb gemaakt in de titel van dit topic. Kan een mod die misschien aanpassen? "Naam achterhaald..."

[Voor 53% gewijzigd door praetorian09 op 19-04-2019 21:18]

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb je een profiel op de chatsite en in hoeverre staan daar dingen op (username, hobbies, werk chatgeschiedenis) die te linken zijn aan social media accounts of andere sites/forums waar je actief bent?

toevoeging op gewijzigde reactie:
Als die persoon kort je profielfoto heeft kunnen zien is die op zijn device opgeslagen en simpel uit de cache te vissen. Of je dan bij jou facebook uitkomt zou je zelf met een reverse image search kunnen uitproberen.

[Voor 102% gewijzigd door -36- op 19-04-2019 22:58]

• praetorian09
-36- schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:41:
Heb je een profiel op de chatsite en in hoeverre staan daar dingen op (username, hobbies, werk chatgeschiedenis) die te linken zijn aan social media accounts of andere sites/forums waar je actief bent?

toevoeging op gewijzigde reactie:
Als die persoon kort je profielfoto heeft kunnen zien is die op zijn device opgeslagen en simpel uit de cache te vissen. Of je dan bij jou facebook uitkomt zou je zelf met een reverse image search kunnen uitproberen.
Is een anonieme chatsite zonder profielen (omegle)

Hoe kan ik zelf die profielfoto uit de cache halen?

[Voor 4% gewijzigd door praetorian09 op 19-04-2019 23:12]

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Via android weet ik het niet maar bij de whatsapp web client je cache map van de browser doorspitten, of bij settings gewoon op je profielfoto klikken en opslaan.

[Voor 69% gewijzigd door -36- op 19-04-2019 23:25]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02 07:48
Snap sowieso niet hoe dit je een goed idee lijkt. Die mensen zijn “trolls” wel gewend dus dan kan je dit soort dingen verwachten.

Grote kans dat ze geen officiële WhatsApp client gebruiken maar een custom made/aangepaste die automatisch profiel foto’s en andere data download. Geen idee of WhatsApp de exif data in de foto behoud maar op die manier is best veel (locatie data) enz. te vinden waarna in combinatie met telefoonnummer en andere gegevens best een naam te vinden is.

Al hadden ze je naam niet gevonden dan hebben ze nog steeds je foto die misbruikt kan worden en je nummer die op allerlei manieren misbruikt kan worden. Zou goed opletten met dit soort grappen, die gasten zijn meestal niet de meest frisse types.

Edit: de “originele” WhatsApp client heeft natuurlijk ook gewoon een cache. Ik weet alleen dat die gasten vaak een aangepaste versie gebruiken waarbij automatisch zooi opgezocht word zodat ze dat niet handmatig hoeven te doen. Helpt bij de “sales” en tegen “trolls” zoals je gemerkt hebt.

[Voor 17% gewijzigd door xh3adshotx op 19-04-2019 23:28]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

PcDealer

HP ftw \o/

Vroeger: ikhebje.nl

[Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 20-04-2019 03:19]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

xh3adshotx schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:25:
Snap sowieso niet hoe dit je een goed idee lijkt. Die mensen zijn “trolls” wel gewend dus dan kan je dit soort dingen verwachten.
Welkom op het internet waar je vanuit je veilige thuis omgeving denkt anoniem te zijn totdat blijkt dat je dat niet bent :+ TS is niet de eerste of de laatste die die fout maakt.

[Voor 41% gewijzigd door -36- op 19-04-2019 23:38]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• xh3adshotx
-36- schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:28:
[...]

Welkom op het internet waar je vanuit je veilige thuis omgeving denkt anoniem te zijn totdat blijkt dat je dat niet bent :+ TS is niet de eerste of de laatste die die fout maakt.
Klopt, alleen het verdient wel bijna een Darwin Award om dit soort grappen uit te halen. Meestal zijn het redelijk shady types die zich hiermee bezig houden.

@praetorian09 waarschijnlijk hebben ze ook de beschikking over een paar datasets die bij hacks buitgemaakt zijn. Als daar ergens bijvoorbeeld een webwinkel tussen zit waar jij ooit je nummer en naam ingevuld hebt, kost het ze letterlijk 0 clicks/moeite om daar achter te komen.

Dreigen met Telfort of wie dan ook bellen zal weinig uithalen. Meestal hebben ze tientallen SIMs tegelijk actief en is uitval van een aantal ingecalculeerd (bedrijfsrisico). Tevens blijft WhatsApp gewoon nog een tijdje werken in dat geval. :)

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 15:47
Ik vind het wel een interessante kwestie. Waarom denken jullie dat al dit soort mensen met een custom client klaarzitten om snel alle metadata te kunnen veiligstellen ed., en dat ze databases met gehackte gegevens paraat hebben. Wat zou het nut hiervan zijn? Ze kunnen toch beter niet ingaan op dit soort trolls.

Anoniem: 512757

Mogelijk is je WhatsApp profielfoto ge-googled met image search, waaruit een profiel oid. is gekomen?

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 06:25

Matthijs Hoekstra

Ik werk aan Azure Identity

Klinkt alsof ie jouw nummer heeft via een adresboek van iemand anders. (Hoe komt ie anders aan zijn spam lijst?)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Een dienst als Truecaller doet zoiets. Als iemand jouw nummer in zijn telefoon heeft staan met naam en toenaam (want bekende) en gebruik maakt van zo'n dienst dan is dat nummer voor iedereen die gebruik maakt van die dienst zichtbaar. Telefoons van Wileyfox hebben (/hadden?) die dienst standaard bijv.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:14
Facebook geeft weliswaar niet je nummer weer. Maar wel suggesties voor nieuwe vrienden aan de hand van de telefoonnummers in je contactpersonen. Dus als de ander jouw nummer opslaat krijgt hij toch je facebook profiel te zien

• xh3adshotx
nino_070 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 00:54:
Ik vind het wel een interessante kwestie. Waarom denken jullie dat al dit soort mensen met een custom client klaarzitten om snel alle metadata te kunnen veiligstellen ed., en dat ze databases met gehackte gegevens paraat hebben. Wat zou het nut hiervan zijn? Ze kunnen toch beter niet ingaan op dit soort trolls.
Ik heb voor legitieme doeleinde aan een custom WhatsApp client gewerkt. Deze client werd door helpdesken gebruikt voor WhatsApp Business beschikbaar was. Helaas werd (uitgelekte versies van) onze client ook misbruikt voor dit soort doeleinde. Deze mensen gingen aardig ver om hun handeltje te beschermen. Meestal blokkeerde we de installatie als we door hadden dat het misbruikt werd maar dit heeft letterlijk kapotte autobanden/ruiten opgeleverd.

Meestal zijn dit soort zaken een “bijzaak” van een groepje cybercriminelen. Het voordeel van automatisch de gegevens downloaden/matchen van profielen is dat hun data van jou completer word. Op die manier is het makkelijker om identiteitsfraude te plegen en/of leveren de gegevens meer op als die doorverkocht worden.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 22:17
Vaak zijn sollicitanten erg verontwaardigd als blijkt dat je best wat weet na een avondje googlen. Nu heb jij redelijk goed gefragmenteerd, maar als ik vraag of Dogs and Cats een ding bij je is.... zit ik dan in de richting?

Zo ja, pak een andere username hier
Zo nee, zit ik verkeerd :)

Anoniem: 1179574

Hi,

Mind you, "een vriend van mij" werkt bij / voor een telecom provider en met het 06 nummer vind je alle abonnee gegevens, maar dan ook echt alles, NAW, rekeningnr, pakket wat je afneemt, factuurhistorie enz. enz. Het enige wat weerhoudt is bij de juiste provider werken waar jij met jouw mobieltje zit.

• BazB
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 21:13

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:45
World Citizen schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:15:
Vaak zijn sollicitanten erg verontwaardigd als blijkt dat je best wat weet na een avondje googlen. Nu heb jij redelijk goed gefragmenteerd, maar als ik vraag of Dogs and Cats een ding bij je is.... zit ik dan in de richting?

Zo ja, pak een andere username hier
Zo nee, zit ik verkeerd :)
Ik zou niet zozeer verontwaardigd zijn om wat je weet, maar over het Google screenen van mij als sollicitant ;). Alsjeblieft niet mij nu gaan nazoeken hoor :(:) :+.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
World Citizen schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:15:
Vaak zijn sollicitanten erg verontwaardigd als blijkt dat je best wat weet na een avondje googlen.
Niet alleen de sollicitanten zullen verontwaardigd zijn, de AP vindt het ook niet leuk ;)

https://www.randstad.nl/w...t-checken-op-social-media

https://autoriteitpersoon...privacyrechten-werknemers
ook als de sollicitant toestemming geeft, mag het niet

Zelfs als een sollicitant toestemming geeft hem online te onderzoeken, bijvoorbeeld door ‘vrienden’ op Facebook te worden, mag een werkgever dat niet zonder meer doen.
Al lijkt dit op vrijwillige toestemming van de kandidaat, dat is het niet.
Er hangt te veel voor hem vanaf en daarom is het geen vrije toestemming zoals de privacywetgeving eist.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 22:17
Erwin schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:21:
[...]

Ik zou niet zozeer verontwaardigd zijn om wat je weet, maar over het Google screenen van mij als sollicitant ;). Alsjeblieft niet mij nu gaan nazoeken hoor :(:) :+.
Als mijn screening je al zorgen bied, zou ik niet eens komen solliciteren ;)

Maar, wat ik wil zeggen is dat als je iemand googled, je echt heel snel dingen aan elkaar kunt koppelen. Van 1 username of uitspraak of foto ga je al snel naar 3 usernamen en kun je gaan destilleren.

Een telefoonnummer achterhalen is niet geheel makkelijk, en kost je vaak meer moeite.. maar regelmatig kom ik iemand tegen die heel wat claimed over hoe onzichtbaar hij is, en binnen luttele uren kan je hem info geven die hij niet verwacht.

Onlangs kwam ik een user tegen die dreigingen begon te uiten naar een beheerder van een forum. Hij had echter in 1997 ergens op een forum een vraag gesteld en middels andere reacties op dat forum kwamen we weer op een locatie. Vanuit die locatie gezocht naar de user en al snel werd duidelijk dat het een kennis van de beheerder was.

Door 1x ergens ooit op een forum iets te vragen was alles aan elkaar te linken.

Ik wil meer aangeven dat het echt lastig is om niet herleidbaar te zijn zonder te hacken. Met wat tijd en zoekwerk kom je meestal een heel eind. Al verwacht ik niet dat een scammer er zo veel tijd in steekt.
Iva_Bigone schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:30:
[...]
Niet alleen de sollicitanten zullen verontwaardigd zijn, de AP vindt het ook niet leuk ;)
[...]
Dit klopt ook zeker, maar als je een facebook profiel hebt en ik lees dat dan is daar niks mis mee. Jij zet dat online, en ik kan het lezen. Je mag alleen niet handelen naar die gegevens, maar lezen is niks mis mee. Ik lees ook de website van het bedrijf waar ik zou solliciteren...

Anders zou Linkdin niet eens mogen?

[Voor 14% gewijzigd door World Citizen op 20-04-2019 11:35]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anoniem: 1179574 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:15:
Hi,

Mind you, "een vriend van mij" werkt bij / voor een telecom provider en met het 06 nummer vind je alle abonnee gegevens, maar dan ook echt alles, NAW, rekeningnr, pakket wat je afneemt, factuurhistorie enz. enz. Het enige wat weerhoudt is bij de juiste provider werken waar jij met jouw mobieltje zit.
Ik denk dat je 'vriend' ook iets heeft moeten tekenen waarin hij verklaard een en ander geheim te houden (mede om te voorkomen dat hij op enig moment in de rechtbank terechtkomt, zoals een voormalig beveiliger eerder deze week overkwam).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Jester-NL schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:46:
[...]

Ik denk dat je 'vriend' ook iets heeft moeten tekenen waarin hij verklaard een en ander geheim te houden (mede om te voorkomen dat hij op enig moment in de rechtbank terechtkomt, zoals een voormalig beveiliger eerder deze week overkwam).
Dat klopt inderdaad maar er zitten altijd wel her en der rotte appels. Just making a point door aan te geven dat het allemaal niet zo geheim is als je denkt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er is een (groot) verschil tussen wat ik geheim houdt door het niet klakkeloos op het net te flikkeren, en datgene dat ik moet delen met (bijvoorbeeld) een telecomprovider.
Vandaar dat die telecomprovider een en ander geheim moet houden, en jouw "vriend" een probleem heeft als hij iets met die informatie doet.

Je vergelijkt nu appels en peren, met een 'pas maar op' ondertoon.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Jester-NL schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:50:
Er is een (groot) verschil tussen wat ik geheim houdt door het niet klakkeloos op het net te flikkeren, en datgene dat ik moet delen met (bijvoorbeeld) een telecomprovider.
Vandaar dat die telecomprovider een en ander geheim moet houden, en jouw "vriend" een probleem heeft als hij iets met die informatie doet.

Je vergelijkt nu appels en peren, met een 'pas maar op' ondertoon.
Ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt eerlijk gezegd.
Ik reageerde op dit stuk:
Vandaag kwam ik via een chatsite een persoon tegen die sex-advertenties verstuurde. Er stond hier een telefoonnummer en de mededeling dit toe te voegen op Whatsapp. Dit soort advertenties betreffen voornamelijk scam, dus het leek me grappig deze persoon te trollen.
waarmee ik wil zeggen dat de scammer OP's nummer door één of ander systeem heeft kunnen halen om zijn naam te noemen als 'bangmakerij' aangezien OP vraagt hoe scammer aan deze info ZOU kunnen komen. Nou... dit ZOU een optie kunnen zijn. Los van het feit of het al dan niet strafbaar is.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02:35
Ik kan je ook vertellen dat je profielfoto niet (altijd) gelijk verdwijnt. Soms duurt dat een paar uur. Toevallig niet zo lang geleden had iemand die ik ken de foto per ongeluk verwijderd, die heb ik gewoon kunnen kopiëren voordat hij weg was.

Slim om te gaan trollen op je eigen nummer. Als ze je terug willen pakken hoeven ze alleen maar jou te gaan lastig vallen op de meest ongelegen momenten. Handige actie.

[Voor 23% gewijzigd door WEBGAMING op 20-04-2019 14:33]

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 08:02
Het kan net zo goed een bekende zijn welk jou zat te trollen ~

het is ook natuurlijk mogelijk dat ze je profielfoto hebben gepakt en dit door een reverse image search hebben gehaald, en daarbij uit zijn gekomen op een van je social media accounts.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het kan ook zijndat hij misschien je Whatsapp foto ergens anders al vond, als je die op andere sites gebruikt? Dan moet het wel enorm veel toeval zijn.

Zo had ik een jaartje geleden op YT ergens een comment op geplaatst die bij iemand in het verkeerde keelgat schoot, en mij een maand later eventjes via Whatsapp kwam bedreigen, zonder te zeggen waarom...
Uiteindelijk zag ik zijn Whatapp-foto (schriel kereltje) en moest ik direct aan een comment op YT denken, en de link was gelegd. Blijft alleen de vraag hoe die aan mijn nummer kwam, maar ik vermoed dat hij dat via een vriend van mij ( :/ ) gevonden heeft.

Uiteraard heb ik niet gereageerd, en later zag ik die gesprekhistory op een shame-page op FB staan. Fijn, zichzelf voor lul zetten met een kansloos gesprek :P :z :Z

Uiteraard had ik ook weer zijn nummer :P Heb er maar niks mee gedaan, hoewel ik wel een palet aan tegenacties in gedachten had ;).
Jester-NL schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:46:
[...]

Zulke zaken worden ook altijd gelogd. Dus als je het idee hebt dat iemand via {groot_bedrijf} zonder geldige reden aan het spitten is in je administratie, is een klacht van jou al voldoende voor staande voet ontslag

[Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 21-04-2019 12:42]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 22:51
Ik doe dit ook wel eens om er zeker van te zijn dat de marktplaats aanbieder ook echt diegene is wie hij/zij zegt.

Ik sla het nummer op, ga daarna naar fb messenger en daar vind je dan wel het nieuwe contact met voor en achternaam. Tadaaah!

• praetorian09
Ik heb de reacties doorgelezen en de scammer heeft sowieso geen 'verband' ontdekt tussen data die ik op forums of elders op internet heb gezet, want het WhatsApp gesprek duurde nog geen 5 minuten. Dat is veel te kort om bij mijn naam te komen, als het überhaupt al mogelijk is. Iemand doxen met google werk duurt (iig in mijn geval) veel langer.

Ik heb mijn whatsapp profielfoto gedownload en daarna gereverse searched en dat leverde niets op. Daarnaast heb ik de diezelfde foto geupload op https://exifdata.com/ en dat leverde ook geen bruikbare informatie op.

https://mijnnummervermelding.nl/ levert evenmin wat op.

Ik heb nagekeken of ik iets kon vinden op TrueCaller en ook dat leverde niets op.

Inmiddels heb ik ook contact gehad met mijn provider en die geven aan dat ze mijn data sowieso niet vrijgeven hebben aan derden maar ik krijg geen antwoord hoe dit dan wel bekend is geworden.

Dus ja wat blijft er dan over? De data kan gehackt/gestolen zijn van een bedrijf. Het kan een bekende zijn, of iemand die samenwerkt met een bekende via een dienst vergelijkbaar met TrueCaller. Het is in ieder geval niet op een 'standaard manier' gedaan, dus om dan DarwinAward te zeggen vind ik niet terecht. Met trollen drijf je het idd op de spits maar iedereen kan uiteindelijk slachtoffer worden van een hacker of een rotte appel binnen een bedrijf.

Als ik jullie nu mijn nummer geef acht ik de kans dat jullie me kunnen doxen 5%. De kans dat jullie me binnen 5 minuten kunnen doxen acht ik minder dan 1%.

[Voor 15% gewijzigd door praetorian09 op 21-04-2019 20:44]

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik acht de kans dat ik zin heb iemand te doxen 0%

En voor de rest, les geleerd. Geen mensen meer trollen omdat je het grappig lijkt. Verder lekker vergeten, je komt er toch er toch niet schter.(verspilling van tijd en moeite)

Misschien een nieuw nummer vragen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• praetorian09
Anoniem: 320788 schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:05:
Ik acht de kans dat ik zin heb iemand te doen 0%
Sow hey, dan zou ik toch de huisarts maar eens bellen/bezoeken :)
Anoniem: 320788 schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:05:En voor de rest, les geleerd. Geen mensen meer trollen omdat je het grappig lijkt. Verder lekker vergeten, je komt er toch er toch niet schter.(verspilling van tijd en moeite)

Misschien een nieuw nummer vragen?
Het leek me wel verstandig dit hier even na te vragen. Wie weet was er gewoon een manier waarop je iemand kan doxen waar ik geen weet van had. Dat had mijn internet-veiligheid alleen maar ten goede gekomen.

Nieuw nummer gaat op dit punt ook niets meer veranderen aangezien scammer in kwestie mijn naam toch al heeft en met mijn nieuwe nummer dan ook weer op dezelfde manier mijn naam te doxen is.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Waarschijnlijk zit je nummer en eigenlijk alles over je wel in een van de vele databreaches van de laatste 10 jaar. Download Collection 1 t/m Collection 5 maar eens, daar zit je vast wel in.

[Voor 3% gewijzigd door johnkeates op 21-04-2019 21:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
praetorian09 schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:11:
[...]
Sow hey, dan zou ik toch de huisarts maar eens bellen/bezoeken :)
Ja, mijn autocorrectie vond het nodig me even te naaien.

• WEBGAMING
Nou meneer bijdehand, zet je nummer dan ook neer als je zo zeker bent.

Niet dat ik vind dat doxen goed is, of dat het moet gebeuren, maar als je zo zeker bent, zet dan ook je nummer neer.

• praetorian09
WEBGAMING schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:50:
Nou meneer bijdehand, zet je nummer dan ook neer als je zo zeker bent.

Niet dat ik vind dat doxen goed is, of dat het moet gebeuren, maar als je dan zo stoer bent, zet dan ook je nummer neer.
Zo bijdehand vind ik mezelf niet.

Als iemand de moeite wilt nemen wil ik mijn nummer best PM-en. Mits er vertrouwelijk mee omgegaan wordt (ook met de info die het eventueel oplevert).

• WEBGAMING
Je kan toch niets met mijn nummer! Als je mijn nummer wil, stuur ik hem in een prive bericht. :+

Nogmaals, jou nummer interesseert me echt helemaal niets, en ik zal er ook helemaal niets mee doen. Maar als je dan zo zeker bent, zet gewoon je nummer neer.

[Voor 45% gewijzigd door WEBGAMING op 21-04-2019 21:57]

• praetorian09
WEBGAMING schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:53:
Je kan toch niets met mijn nummer! Als je mijn nummer wil, stuur ik hem in een prive bericht. :+
Beter lezen. Er staat: ik acht de kans klein. Tenzij je een hacker bent of toevallig bij mijn provider werkt en bereid bent risico te nemen ontslagen te worden of me toevallig kent.

Ik zal het je PM-en

[edit]Het email-adres wat gekoppeld zit aan mijn telefoon bevat trouwens wel mijn volledige naam. Is het mogelijk dat mijn email-adres herleid is uit mijn Whatsapp account/telefoonnummer?

[Voor 20% gewijzigd door praetorian09 op 21-04-2019 22:29]

• Tonne
We blijven in de hacking mode praten. Terwijl al 2x gezegd is dat je via facebook enorm gemakkelijk en snel aan de naam bij iemands nummer kunt komen. Zonder dat je nummer zichtbaar is op je profiel.

• praetorian09
Tonne schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:53:
We blijven in de hacking mode praten. Terwijl al 2x gezegd is dat je via facebook enorm gemakkelijk en snel aan de naam bij iemands nummer kunt komen. Zonder dat je nummer zichtbaar is op je profiel.
Ik heb je mijn nummer gePM-d. Vind me maar.

• Tonne
Nou volgens mij heb ik je gevonden 😉

• praetorian09
Tonne schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:36:
Nou volgens mij heb ik je gevonden 😉
Tonne stuurde twee namen op via PM. Allebei fout.

Iemand anders zin om te proberen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Helpen na een mislukte troll was een ding, maar nee we gaan hier geen verstoppertje-spelletje beginnen.

Al was het maar omdat ik niet mee mag doen :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• praetorian09
F_J_K schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:20:
Helpen na een mislukte troll was een ding, maar nee we gaan hier geen verstoppertje-spelletje beginnen.

Al was het maar omdat ik niet mee mag doen :+
Hoezo niet? Dit beantwoordt toch precies de vraag waarvoor ik dit topic in eerste instantie aanmaakte? Ik kom er (een manier) door te weten hoe je mijn naam aan de hand van mijn telefoonnummer kunt achterhalen, zodat ik daarna eventueel maatregelen kan nemen daar tegen.

En van mij mag je meedoen hoor :+

[Voor 3% gewijzigd door praetorian09 op 23-04-2019 16:27]

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 10:44
Wat direct in mij opkomt is bijvoorbeeld Samsung Caller ID of een soortgelijke dienst welke op een (oude) telefoon geïnstalleerd stond / staat. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.

Verder natuurlijk een domme actie, maar uiteindelijk leer je hier wel weer van. Ik zou je telefoonnummer overigens niet zomaar via PM versturen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

praetorian09 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:22:
[...]
Hoezo niet? Dit beantwoordt toch precies de vraag waarvoor ik dit topic in eerste instantie aanmaakte? Ik kom er (een manier) door te weten hoe je mijn naam aan de hand van mijn telefoonnummer kunt achterhalen, zodat ik daarna eventueel maatregelen kan nemen daar tegen.
offtopic:
Omdat we geen site willen zijn waar we elkaars info gaan opzoeken (en de mensen in dit of vergelijkbare topics ook helemaal niet zeker kunnen weten of je niet stiekem juist andermans info zoekt). Maar discussie daarover ajb in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier en niet hier.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tonne
Het gaat inderdaad niet zo gemakkelijk via Facebook. En ik heb het nummer weer gewist overigens. Voor mij ook een leermomentje. Neemt niet weg dat ik wel eens verbaasd sta dat mensen die ik aan mijn telefoon toevoeg opeens in Facebook als suggestie worden aangedragen.

• Roel_81
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-01 21:36
@Tonne

Facebook is heel sterk in het koppelen van data om zo vriendschapsvoorstellen te ontvangen.

Indien je jouw nummer aan een Facebook account hebt gekoppeld kan dit weer aanknopingspunt zijn voor verder online onderzoek.

Naast Truecaller is Pipl (pro) ook erg goed om onderzoek te doen naar telefoonnummers.(Zijn nog tig mogelijkheden zoals bv nummer naar Skype ect)

[Voor 10% gewijzigd door Roel_81 op 26-04-2019 23:28]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee