Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 173.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:25

momania

iPhone 30! Bam!

Ook eens is... :)

Policies zijn er niet voor niets en als een gebruiker andere ideeën heeft over zo'n policy, hoort hij dat op te nemen met de verantwoordelijke van die policy :)

De enige reden om een bepaalde policy te mogen omzeilen is als de gebruiker eigenaar/admin is van de pc en bijvoorbeeld zelf een bepaalde policy heeft toegepast die hij zelf niet ongedaan krijgt/ omheen kan.
Policies omzeilen die ingesteld zijn bij scholen/biebs/werk/etc. zijn hier op GoT imo 'out of the question' :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

^
I
Wie is die man ook alweer? :P :+

MP3Gain via CLI <-- vraagje, waarom gaat deze dicht? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
elevator schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:48:
We (de WOS moderators :P ) gebruiken dit topic maar even om jullie (vaste WOS bezoeker :P ) meningen te peilen over iets wat we in deze tijd van het jaar weer wat meer terug zien komen:

Het omzeilen van 'restricties' op de werkplek (op school, publieke ruimtes of op het werk), je moet hierbij bijvoorbeeld denken aan het zetten van een wallpaper, veranderen van de resolutie en toegang krijgen tot internet terwijl je dat niet zou mogen hebben :)

In Windows Operating Systems komt dit probleem duidelijk samen vanwege de mix aan verschillende soorten "Tweakers" die in Windows Operating Systems rondlopen, 'handige hobbyist' en 'de systeembeheerder' zijn in WOS samen aanwezig en stellen dus ook vragen die ze van elkaar soms liever niet zullen zien :)

Op dit moment is het standpunt in Windows Operating Systems altijd geweest dat we niet willen dat er gesproken wordt over het omzeilen van deze specifieke beveiligingen, maar kijkende naar bijvoorbeeld dit topic is er een behoorlijke tweeslachtigheid wat dit betreft onder de WOS bezoekers :)

De vraag is dus naar jullie - wat vinden jullie? Moeten we dit soort zaken bespreekbaar maken of juist handhaven zoals het nu is? Als we het moeten toelaten, waarom moeten we het dan toelaten? En zo niet, waarom dan niet? :)

Zelf hebben we hier ook wel ideeen over, maar graag nemen we jullie meningen hierover mee om eventueel tot een nieuw standpunt te komen :)
Hmm, post niet vaak, lees het wel.

Niet toestaan, Zelf voor de oudere besturings systemen niet. Zal vast een reden zijn dat die gebruikt worden.

Daarnaast, de manieren om zulke zaken te omzeilen zijn meestal al vindbaar op internet, dit kan men dan vinden door goed te zoeken. GoT hoefd niet te helpen bij het zoeken naar zulke zaken.
Illegale zaken zijn over het algemeen niet toegestaan, Het omzeilen van policy's is ook een form van illegaal bezig zijn.

Over het topic dat aangegeven word. Als de TS uit dat topic had gezocht, of zich even had verdiept in wat hij wilde doen, was de vraag nooit verschenen op GoT, Of misschien in andere strekking.
op de manier, Mijn policy is gehacked, hoe kan ik dit tegengaan...

my 2 cents

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Han schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:45:
^
I
Wie is die man ook alweer? :P :+

MP3Gain via CLI <-- vraagje, waarom gaat deze dicht? :)
is niet in WOS he ;) Evenwel vindt ik het wel erg basic als je niet begrijpt dat de '<' en '>' tekens niet echt in de commando-argumenten thuishoren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 15:33

ThunderNet

Flits!

Over de policy-hack topics:

Ik vind dit een moeilijk geval, als ik mijn post van gister nog eens overkijk...
Waar leg je de verantwoordelijkheid?

De overheid gaat naar mijn idee ook al te ver met regeltjes verzinnen, van dit mag je niet doen etc. dat is gevaarlijk, etc. etc.

Dus leg je de verantwoordelijkheid bij de 'overheid' (GoT) of bij de 'bevolking' (users).
Soms is het ene wenselijk, en in een andere situatie is andere de betere oplossing.

Misschien is het daarom ook wel beter, om elk topic waar dit aan bod komt, individueel te beoordelen.
Dingen die echt te ver gaan moet je natuurlijk niet toestaan. Maar dingen het grijze gebied, bij wie leg je dan de verantwoordelijkheid neer?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

ThunderNet: Nu laat je buiten beschouwing dat GoT ook nog een verantwoordelijkheid heeft ten opzichte van de overheid :) . Verder blijft het bovendien altijd vooral gaan om hoe je het forum de "juiste" kant op laat gaan. Bepaald beleid trekt bepaalde mensen :) .

DM!

Anoniem: 61642

Ik kan me voorstellen dat mijn topic Microsft Windows vs. Symantec Norton Systemworks
geblocked werd omdat er een doorlink naar een andere plek instond.

Wel jammer eigenlijk, want ik ben van mening dat meerdere windows gebruikers het
zelfde probleem hebben met windows vs symantec, en misschien zijn er ook anderen
die de link zien staan en er wel een oplossing voor hebben, maar niet kijken in software
algemeen.

Sorry dat ik met verbasterde namen kom to. Microsoft en Symantec, kan me voorstellen
dat je er niet geheel van gecharmeerd bent.
Maar om dan de topic gelijk te sluiten, waar ligt de grens?, het waren verbasterde namen
die ieder gefrustreerde gebruiker wel eens gebruikt, en sorry dat ik ze plaatste, maar
ben al 3 dagen met het probleem bezig en krijg geen enkele hulp van Microsoft en Symantec.

Was het niet voldoende geweest om even de tekst aan te passen (dat kunnen jullie namelijk als moderator) en de topic op laten?, ik ben er nog steeds van overtuigd dat er anderen mee geholpen zouden worden om het getselde probleem op te lossen.
Als ik in WOS exact dezelfde tekst zet, dan wordt ie zowiezo verweiderd.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 61642 op 22-09-2005 17:56 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 13:00

Iet

Han schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:49:
[...]Sterker nog, GoT heeft jaren moeten vechten tegen het imago 'helpdesk fora'.
..En dat terwijl het waarschijnlijk ook in 1 klap opgelost zou zijn met 1 apart (te verbergen) helpdesk forum. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Iet op 22-09-2005 17:55 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

Fart schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:55:
[...]..En dat terwijl het waarschijnlijk ook in 1 klap opgelost zou zijn met 1 apart (te verbergen) helpdesk forum. :)
Alhoewel het hier écht niet op zijn plaats is, lijkt me dat onzin. Dat trekt nog steeds gebruikers, vervalt nog steeds in chaos, trekt of intressante vragen weg van de rest van het forum of overspoelt het... Zie ook LuCarD in "Kwaliteit GoT" . Maar ik denk dat je die discussie beter daar kan voeren :) .

DM!

• Han
  • Niet online

Han

Fart schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:55:
..En dat terwijl het waarschijnlijk ook in 1 klap opgelost zou zijn met 1 apart (te verbergen) helpdesk forum. :)
En dat wil men dus gewoon niet, en terecht. Zo'n oplossing zou echt wel overwogen zijn als men in die richting zou willen gaan. Tweakers slaat bewust een andere, meer professionele weg in. Sterker nog, in de FAQ wordt zelfs verwezen naar andere sites die wel helpdesk-gedrag verwelkomen. Kortom, jouw oplossing is niet nieuw, alleen past het niet in de strategie van Tnet. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Anoniem: 120725

pfjtechnics:
je topic in WOS is gesloten omdat je al een topic had lopen in Software Algemeen en crossposten houden we niet zo van :) Bovendien gaat het over problemen met Systemworks dus is het zowiezo beter op z'n plaats in Software Algemeen. Wat betreft het verbasteren van namen, het wordt duidelijk aangegeven in de WOS policy dat dat niet de bedoeling is:
Windows Operating Systems - Policy

• Han
  • Niet online

Han

Spider.007 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:31:
is niet in WOS he ;) Evenwel vindt ik het wel erg basic als je niet begrijpt dat de '<' en '>' tekens niet echt in de commando-argumenten thuishoren :)
Klopt... het is basic. Maar het topic was af, topicstarter gaf aan dat hij er uit was door die simpele oplossing.. dus waarom niet dood laten bloeden? Sluiten is nog steeds iets wat bij veel gebruikers frustratie opwekt. En ik ben van mening dat wanneer er geen urgente aanleiding is een topic gewoon open kan blijven. Zou iemand na het posten van de oplossing en bevestiging van de topicstarter nog overbodig gaan posten, dan pas zal een slotje effectief zijn. Nu enkel overbodig.

Er moet imho niet zo snel met slotjes worden gestrooit (niet negatief hoor), alleen in direct urgente gevallen en dit was volgens mij zo'n geval waarin het niet had hoefde. Geen pijnlijk kritiek, enkel een puntje om over te discusseren :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Anoniem: 61642 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:38:
Ik kan me voorstellen dat mijn topic Microsft Windows vs. Symantec Norton Systemworks
geblocked werd omdat er een doorlink naar een andere plek instond.

Wel jammer eigenlijk, want ik ben van mening dat meerdere windows gebruikers het
zelfde probleem hebben met windows vs symantec, en misschien zijn er ook anderen
die de link zien staan en er wel een oplossing voor hebben, maar niet kijken in software
algemeen.
Het topic is niet alleen gesloten om het dat je naar een ander topic verwees, het is ook nog eens gesloten omdat je niet op twee verschillende plekken je post mag posten op GoT :)

Ik begrijp goed dat je wil dat mensen je topic zien, maar als mensen niet in Software Algemeen kijken zal daar wel een reden voor zijn, dan kan je ze moeilijk alsnog dwingen jouw topic te zien door het ook maar in Windows Operating Systems te posten :P
Sorry dat ik met verbasterde namen kom to. Microsoft en Symantec, kan me voorstellen
dat je er niet geheel van gecharmeerd bent.
Maar om dan de topic gelijk te sluiten, waar ligt de grens?, het waren verbasterde namen
die ieder gefrustreerde gebruiker wel eens gebruikt, en sorry dat ik ze plaatste, maar
ben al 3 dagen met het probleem bezig en krijg geen enkele hulp van Microsoft en Symantec.
Het verbasteren van namen is inderdaad iets wat 'elders' veel voorkomt maar toch iets waar wij (zeker in Windows Operating Systems) heel streng op letten. Naast het feit dat het al snel tot een flamewar uitloopt met dat soort verbasteringen, krijg je ook echt een hele trieste vorm van discussie als je op die manieren producten gaat benoemen. Nu is een enkel "grapje" niet erg, maar over dit soort zaken verwacht men terecht een consequent beleid en dat voeren we ook :) Ik zou niet graag hebben dat wij discussies krijgen van het niveau van Slashdot waar dit soort zaken heel normaal zijn bv. :)

edit:
:w wilhelmstroker

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Anoniem: 146043 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:12:
Vragen die mislopen zijn vaak vragen over policies, product activation, kopie maken van. Alles kan wijzen op illegaal gebruik, maar voor hetzelfde geld is het inderdaad een vraag die in de verste verte niets met illegaliteit te maken heeft. Zo'n vraag kan oop grijs zijn (schemergebied, gedooggebied).
Mjah, het "anti warez" beleid op GoT staat (voor het moment :P ) totaal niet ter discussie, dat wil niet zeggen dat het muurvast zit maar het is iets waar we eerst intern een eventuele herziene mening over zouden vormen om die vervolgens te toetsen met wat de WOSser graag ziet. Dat is op dit moment nog niet gebeurd en ik zie er ook niet echt veel noodzaak in om dat concreet te gaan doen :)

Verder - inderdaad is het zo dat je onder 'valse voorwendselen' dit soort werk-policy omzeilende vragen kan stellen maar dat valt vrij snel al op, zeker omdat het specifieke scenarios zijn ("Ik kan m'n wallpapier niet aanpassen") die gecombineerd zijn met gelimiteerde rechten ("Ik krijg een access denied als ik ...") :)

ThunderNet schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:19:
Zelfde geld voor de Vista topics. Als ik vraag of ze al op de MS-support fora voor vista gekeken hebben, en als reactie krijg dat ze daar niet bij kunnen. Heb ik geen zin om ze verder te helpen....

Wat ik wel redelijk krom vind, is dat allerlei topics over x86 Mac OSx in APL verboden zijn (ivm illegale versies ervan) En dat vista topics hier geaccepteerd worden, ondanks dat het duidelijk is dat het om een illegale versie gaat..
Dit is in feite een andere discussie en jouw stelling name is niet helemaal terecht, zo krijgen alle technet abonee's Vista beta 1 toegestuurd en geen support forum toegang en ook MSDN leden hebben dacht ik geen support forum toegang :)

ThunderNet schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:31:
Over de policy-hack topics:

Ik vind dit een moeilijk geval, als ik mijn post van gister nog eens overkijk...
Waar leg je de verantwoordelijkheid?

De overheid gaat naar mijn idee ook al te ver met regeltjes verzinnen, van dit mag je niet doen etc. dat is gevaarlijk, etc. etc.

Dus leg je de verantwoordelijkheid bij de 'overheid' (GoT) of bij de 'bevolking' (users).
Soms is het ene wenselijk, en in een andere situatie is andere de betere oplossing.

Misschien is het daarom ook wel beter, om elk topic waar dit aan bod komt, individueel te beoordelen.
Dingen die echt te ver gaan moet je natuurlijk niet toestaan. Maar dingen het grijze gebied, bij wie leg je dan de verantwoordelijkheid neer?
Dat is inderdaad de vraag die ons uiteindelijk ook heeft doen leiden naar dit topic :) Het probleem met per zaak beoordelen voor dit soort dingen is dat het te onduidelijk wordt voor de WOS bezoeker, je moet wel enigszins er van op aan kunnen dat je weet wat mag en niet mag, vandaar dat we nu de policy hebben dat het niet mag :)

Morax schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:16:En als het dan toch ingevoerd word, zou ik er heel streng op modden. Zorgen dus dat als iemand vraagt om zijn bureaublad te wijzigen, er geen methode gepost word om echt alle policy's op dat systeem te omzeilen of iets dergelijks ;)
Dat is eigenlijk geen optie om dat wij als WOS modjes ook maar simpele zielen zijn en niet alles begrijpen wat er zoal gepost wordt op GoT. Een precieze inhoudelijke toetsing van juistheid doen we dus ook niet :P
Duidelijk :)

Dan nog even mijn mening - Ik denk dat veel 'pro' tweakers van nu, zich niet populair hebben gemaakt op school vroeger bij hun systeembeheerder (dat is - als ze geen assistent waren van :P ) en dat is natuurlijk ook grotendeels een stuk van de charme van eindgebruiker zijn. Persoonlijk twijfel ik dan ook enigszins - ik weet dat ik vroeger ook dingen deed op school en dergelijke die niet per se in het bedoelde gebruiksgebied ( O-) ) vielen en dat vond ik toen leuk. Het verschil zit hem er bij mij voornamelijk in dat ik niet op een forum of in een 'message area' m'n vragen stelde maar er zelf door veel lezen, prutsen en dergelijke achter de buigingen kwam.

Persoonlijk neig ik dan ook voornamelijk naar het 'niet toestaan', niet zo zeer omdat ik het niet vind kunnen op GoT, maar voornamelijk omdat ik van mening ben dat mensen die zaken uit gaan voeren die ze niet volledig begrijpen een te groot risico opleveren voor het netwerk waarin ze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
elevator schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:42:
[...]

Dan nog even mijn mening - Ik denk dat veel 'pro' tweakers van nu, zich niet populair hebben gemaakt op school vroeger bij hun systeembeheerder (dat is - als ze geen assistent waren van :P ) en dat is natuurlijk ook grotendeels een stuk van de charme van eindgebruiker zijn. Persoonlijk twijfel ik dan ook enigszins - ik weet dat ik vroeger ook dingen deed op school en dergelijke die niet per se in het bedoelde gebruiksgebied ( O-) ) vielen en dat vond ik toen leuk. Het verschil zit hem er bij mij voornamelijk in dat ik niet op een forum of in een 'message area' m'n vragen stelde maar er zelf door veel lezen, prutsen en dergelijke achter de buigingen kwam.

Persoonlijk neig ik dan ook voornamelijk naar het 'niet toestaan', niet zo zeer omdat ik het niet vind kunnen op GoT, maar voornamelijk omdat ik van mening ben dat mensen die zaken uit gaan voeren die ze niet volledig begrijpen een te groot risico opleveren voor het netwerk waarin ze werken.
Juist, een van de redenen om het niet toe te staan. De mensen kunnen al genoeg info vinden om het "probleem" zelf op te lossen. Daarbij leren ze ook meer over de reden en de manieren waarop zoiets wordt toegepast. Vermoedelijk gaan ze dan ook de gevaren zien.

En aangezien er al zoveel informatie over te vinden is hoef je hier op GoT niet te helpen met het verhinderen van het werk van een systeem beheerder. De mensen kunnen dat zelf uitzoeken of toestemming vragen. Word de toestemming niet verleend is er over het algemeen een goede reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:35
elevator schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:42:
[...]

Dat is eigenlijk geen optie om dat wij als WOS modjes ook maar simpele zielen zijn en niet alles begrijpen wat er zoal gepost wordt op GoT. Een precieze inhoudelijke toetsing van juistheid doen we dus ook niet :P
Dan vind ik dat nog een reden om het niet toe te laten, om even een stukje van mezelf te quoten:
Als tweede is het vaak moeilijk te zien de gevolgen/intenties zijn van een actie. Zoals het topic dat ele aangeeft. De topicstarter zegt dat hij de resolutie wil veranderen wat op zich onschuldig is. Maar ten eerste kan je niet zien of de topicstarter misschien meer van plan is dan hij zegt, en ten tweede kan het zijn dat de gevolgen met betrekking tot de beveiliging van het systeem gevaarlijker is, ook al is het doel zelf onschuldig. Er kan dan meer uitgeschakelt/omzeilt worden dan de bedoeling is.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

in: inloggen in Windows via usb-stick

Beetje snel gesloten wellicht. Ondanks Dat de TS ook gecrosspost heeft zijn hier wel degelijk oplossingen voor. De produktomschijvingen zijn net zo onduidelijk als de TS. dus wat discussie is wellicht wel degleijk nuttig.

[google=windows login usb]

/edit: hmm, ja nu ik zijn replies nog eens een keer lees gaat het niet over atuthenticatie met een usb module, maar echt over hacken. USB authenticatie devices blijven interresant, maar niet in het topic van pcexpert :(

[ Voor 29% gewijzigd door leuk_he op 03-10-2005 16:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Er zijn ongetwijfeld mogelikheden voor, maar het omzeilen van beveiligingen op dit niveau ("Ik heb geen account, maar") is echt iets dat we op GoT niet willen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De gebruiker probeert met toegang te krijgen tot een machine waarop zijn gebruik niet toegestaan lijkt te zijn. Daarnaast is topicstarter niet bepaald duidelijk in wat hij nou precies wil bereiken, ook niet na de vraag om meer info. Sowieso is hij bezig met het moedwillig omzeilen van allerlei beveiligingen, en daarbij helpen we hier op GoT niet. Kan me je reactie voorstellen, en weet ook dat er mogelijkheden zijn, maar dit gaat imo gewoon niet meer over een instellinkje hier of daar aanpassen met een vinkje, maar om het toegang verkrijgen tot een pc zonder er op te mogen komen. Duidelijk over de grens dus.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Ik sluit mij bij mijn collega modjes aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

elevator schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:48:

De vraag is dus naar jullie - wat vinden jullie? Moeten we dit soort zaken bespreekbaar maken of juist handhaven zoals het nu is? Als we het moeten toelaten, waarom moeten we het dan toelaten? En zo niet, waarom dan niet? :)
Ten eerste vind ik het een goed initiatief om hier een topic over te plaatsen. Ten tweede ben ik absoluut tegen het toestaan van topics die gaan over het omzeilen van beveiligingen. Waar ga je op een gegeven moment de lijn trekken als je dit wel zou doen? Het zou er alleen maar onduidelijker op worden vrees ik. Ik vind dat topics over het omzeilen van beveiliging uberhaubt niet op GoT thuishoren, zelfs niet in B&V. Dit ook simpelweg omdat er hier behoorlijk wat mensen rondlopen die niet met dat soort informatie om kunnen gaan (en dus deze "kennis" ook zullen gebruiken voor minder goede zaken). Wat dat betreft sta ik absoluut achter de algemene policy.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:31

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Ik snap iets niet, steeds als ikl een nieuw topic maak wordt het gesloten

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pcexpert schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:17:
Lees F_J_K in "Netwerkwachtwoord" en Remy in "Netwerkwachtwoord" eens door.

Snap je het nu nog steeds niet? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je geeft dan ook steeds geen informatie over wat je al geprobeerd hebt om het zelf op te lossen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Heb je ook gelezen waarom ze gesloten worden? Als er een slotje op zit, staat er een mooie sluitingtekst van een modje onderaan. Leest en gij zult snappen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

aangezien je helemaal geen informatie geeft (wat voor server-OS, HP-UX/BSD?Windows/iets anders?)
lees een boek of twee en/of een dozijn tutorials over beveiliging van je eigen OS, je apps en je netwerk.
Het leuk van zelf uitzoeken is dat je er nog meer van leert :)
probeer dan eerst even je eigen vraag te beantwoorden door zelf wat te lezen
toch echt meer info nodig hebben
toch echt wat meer eigen inbreng verwachten.
Om maar even het belangrijkste te quoten uit F_J_K in "Netwerkwachtwoord" :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140962

gebruik de search

doe zelf wat meer moeite

jij moet je eigen systeem beheren
niet wij

er zit namelijk weinig info in je berichten wat je nu exact bedoelt

maar gebruik google eens .of lees de howto van je software eens .

darn 2 late .... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 140962 op 07-10-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Heb je de sluit messages wel gelezen?
sluitmessage van 1 van je topics: Netwerkwachtwoord
F_J_K schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:00:
pcexpert, dit is een topic dat bepaald niet binnen Professional Networking & Servers past. Lees een volgende keer de [afbeelding] sticky topics bovenaan het desbetreffende subforum even.

De juiste beveiliging kan een heel interessant discussieonderwerp zijn maar aangezien je helemaal geen informatie geeft (wat voor server-OS, HP-UX/BSD?Windows/iets anders?). Ik zou zeggen: lees een boek of twee en/of een dozijn tutorials over beveiliging van je eigen OS, je apps en je netwerk. Dat zou genoeg antwoord moeten geven. In dit geval zou (als je Windows draait) F1 trouwens ook al genoeg moeten zijn. Je vraag is namelijk er een die nogal "basic" is en in elke howto zal worden behandeld. Het leuk van zelf uitzoeken is dat je er nog meer van leert :)

Als je er niet uitkomt: open evt. een topic in Windows Operating Systems maar probeer dan eerst even je eigen vraag te beantwoorden door zelf wat te lezen (zo zijn de howto's in het sticky topic in WOS een aanrader :Y) ). Of als het om een ander OS gaat natuurlijk het desbetreffende subforum (NOS of evt Apple).

Kernwoorden als Windows (en ik gok op Windows): user accounts, NTFS rechten, share rechten. Als een ander OS hangt het af van het OS maar zal het niet veel anders zijn en ook daar zal het in handleidingen staan.

Dit topic gaat dicht omdat het als vraag ueberhaupt niet in PNS past (een server maakt het niet professioneel), omdat we toch echt meer info nodig hebben om iets nuttigs te kunnen zeggen en omdat we op GoT toch echt wat meer eigen inbreng verwachten. Let daar dus ajb even op als je hier een nieuw topic over opent in het juiste subforum :)
Begin eens met de faq van begin tot eind te lezen :)
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
De Forum FAQ's

Het kan af en toe wat bot overkomen, maar het moet van 2 kanten komen :) Als een topic gesloten wordt, is het niet de bedoeling dat je zomaar weer een topic opend :) maar eerst lees wat de sluitmessage zegt. Ben je het niet eens met een sluiting? stuur dan een emailtje naar de betreffende mod.
We willen iedereen hier helpen :) mits er inzet is van de andere kant.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is niet de bedoeling van GoT om 3x hetzelfde topic te openen, en zeker niet als er geen sprake is van eigen inzet. Het kan niet zo zijn dat jij een topic opend met weinig tot geen info over wat je zelf al uitgezocht heb en dan achterover leunend totdat een GoT'ter jou het antwoord zal geven.

Als je de sluit messages niet begrijpt heb je (nofi) een behoorlijke plaat voor je kop. Misschien moet je eens op beginnersweb.nl ofzo registreren

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 08:40
Het zou een heel stuk helpen als je de antwoorden in je topics niet alleen zou lezen, maar ook zou proberen te begrijpen en de adviezen op te volgen.

GoT is geen helpdesk waar je je vraag neer kunt leggen en dan onder het genot van een kopje koffie op het antwoord kunt wachten. Je zult op zijn minst aan moeten geven wat je zelf al uitgezocht en geprobeerd hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

In de regel is het zo dat voor je een topic opent dat je ook in het betreffende topic aangeeft wat je zelf gedaan hebt.
Specs van een systeem met de tekst erbij het werkt niet kan niemand wat mee en dat is wat bedoeld word als een onzinnig topic.

Dus je er word een topic geopend.
Leg uit wat het probleem is.
Leg vervolgens uit wat je zelf gedaan hebt en wat het resultaat is.
Post bijvoorbeeld de links van de sites die je hebt gezocht relaterend aan het probleem.

Dan zou je eventueel nog je specs kunnen bijvoegen en de mensen hier kunnen er wat mee.
Soms moet je echt de woorden uit de mond trekken over een bepaald probleem en ben je 2 pagina's verder voor je daadwerkelijk weet wat het probleem is en dan moet er nog een oplossing komen.

Ik vind dat ze hier best een kort maar krachtige policy op na kunnen houden maar mijn mening zal wel verschillen met die van anderen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
* elevator gokt dat het ondertussen wel duidelijk is voor pcexpert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 08:40
elevator schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:44:
* elevator gokt dat het ondertussen wel duidelijk is voor pcexpert :P
* StevenK gokt dat de plaat toch echt van een zeldzame kwaliteit is :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Laatst online: 05:55
sanfranjake schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:19:
NokiaFan,

Ik zie in je topicstart erg weinig terug over wat je allemaal al hebt geprobeerd, en de mogelijkheden waarover je dingen hebt gevonden en doorgenomen. Waar kom je precies niet uit?
Waarom kan een reactie als deze nu nooit eens achterblijven op GoT? Ik ga van te voren toch niet op een live server 'even iets uitproberen' ? Als je me niet kan helpen, reageer dan gewoon niet s.v.p. Naar mijn mening is het probleem prima gedefineerd, getuige de reacties, van enkele medetweakers, waarvoor dank.

Windows is gewoon op de IDE schijf gebleven. De RAID 5 schijf is nu gemount naar C:\ waarna de data overgezet is. Helaas zijn de NTFS rechten niet (goed) meegekopieerd, maar gelukkig was dat snel opgelost, omdat het 'maar' om ca. 30 hosts ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
NokiaFan schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:19:
[...]

Waarom kan een reactie als deze nu nooit eens achterblijven op GoT? Ik ga van te voren toch niet op een live server 'even iets uitproberen' ? Als je me niet kan helpen, reageer dan gewoon niet s.v.p. Naar mijn mening is het probleem prima gedefineerd, getuige de reacties, van enkele medetweakers, waarvoor dank.
Omdat er hier van je verwacht wordt dat je eerst zelf de zaak gaat uitzoeken, ik vind het bovendien niet echt handig dat je zo afgeeft op de moderator. ;)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Laatst online: 05:55
Moderator of niet, hij zou het goede voorbeeld mogen geven, in plaats van het reageren om het reageren.

Als er heel weinig informatie te vinden valt over een complexe zaak als deze (Het is ten slotte geen 13 in het dozijn vraag), dan laat ik me graag eerst even informeren, alvorens aan de slag te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door NokiaFan op 18-10-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57365

toch maar eens wat topics lezen over hoe een post te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Een en ander aan bovenstaande reacties is afgesplitst van [rml][ 2003] Data overzetten van IDE naar RAID 5 Config.[/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

ik vind dat mods soms niet tegen een geintje kunnen wat gepost wordt door mij bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Heb je ook de topicstart van dit topic gelezen en gekeken waar dit topic over gaat, Waterkippie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Oke dit slaat nergens op vind IK dan:
moto-moi schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:35:
meid, god, wat vreeeeeeeeselijk....
F_J_K schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:35:
Dank voor de tip maar er nu al een topic aan besteden is IMHO een beetje voorbarig. Zo heel graag willen we hem niet kwijt dus laat de mensen met de juiste knopjes even een paar vrije minuutjes vinden om het aan te passen ;)
Ik vind dat in deze berichten er word gessugereerd dat ik remy kwijt wil terwijl dat onzin is en ik gewoon een opmerking had om te helpen :S Dat dan iedereen gelijk in de aanval over gaat vind ik een beetje jammer want het is onschuldig bedoeld en slaat nergens op. Vind t zelf ook een verlies dat ik weg gaat want hij is een goeie mod. Naja ik ben t kwijt en vind t een btje vaag allemaal :(

Gaat over dit topic: Remy staat nog in de index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Dit topic gaat over de acties binnen Windows Operating Systems dus laten we hier verder niet op in gaan ;)
Maar ik neem aan dat je snapt dat ik het niet serieus bedoelde als zijnde een aanval op jou. Zie ook de eerste deelzin van mijn reactie maar het topic verder open houden was wat overbodig :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ehm, om te beginnen gaat dit topic alleen maar over Windows Operating Systems en dus heb je er niks aan om je beklag te doen over een slotje in Lieve Adjes. En verder bedoelen moto en F_J_K het niet zo kwaad, het heeft gewoon geen prioriteit. :)

En zelfs al had het een prioriteit, dan hoorde je topic eerder in Schop een Modje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 22-10-2005 00:45 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DaannO schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:41:
Oke dit slaat nergens op vind IK dan:

[...]

[...]

Ik vind dat in deze berichten er word gessugereerd dat ik remy kwijt wil terwijl dat onzin is en ik gewoon een opmerking had om te helpen :S Dat dan iedereen gelijk in de aanval over gaat vind ik een beetje jammer want het is onschuldig bedoeld en slaat nergens op. Vind t zelf ook een verlies dat ik weg gaat want hij is een goeie mod. Naja ik ben t kwijt en vind t een btje vaag allemaal :(

Gaat over dit topic: Remy staat nog in de index
Ik zie het eigenlijk nergens gesuggereerd worden. Bovendien denk ik dat je de post van F_J_K niet zo serieus op moet vatten. Ik denk persoonlijk dat het wat lollig bedoeld was.

Hmm, geen WOS issue idd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ok duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Joh... trek het je niet aan en wees een vent. Dat je topic een beetje voorbarig was kon je zelf ook wel op je tenen aanvoelen en nu in dit topic weer over te beginnen maak je het allemaal erger dan het is. Kom op zeg. Ben je zo bang om op je bek te gaan?

Maar voor iemand die al 1,5 jaar hier op dit forum rondhobbelt had ik ook wel verwacht dat diegene zich beseft dat niet alles op stijl en sprong wordt aangepast, helemaal niet als het weekend is. Als zijn naam er na één week nog had gestaan dan had je misschien op IRC of via ICQ wat kunnen roepen, maar na een halve dag en dan meteen een LA topic openen is inderdaad niet echt doordacht.

En sowieso, je had toch ook een opmerking kunnen plaatsen in zijn afscheidsdraadje? Die staat ook in LA en had een overbodig topic gescheeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
offtopic:
Offtopic :)

[ Voor 97% gewijzigd door DaannO op 22-10-2005 00:55 . Reden: Streef perfectie na :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56709

owkey, dach dus dat ik hier nooit van mijn leven een post zou plaasten maar dan toch maar uit correctheid :
Anoniem: 56709 in "Verschil Realtime en Batch"

ik wordt eerst op mijn vingers getikt door een moderator (sanfranjake) waarna de topic (2 posts later) gesloen wordt door een andere moderator met zo'n beetje dezelfde reden die ik ook aangeef (het voorkauwen van info)....

graag hoor ik hierbij waarom dit zo gebeurt ? anders hoor ik ook graag excuses aan :D
ik weet dat het een pietlullige voorval is maar dan nog, heb het al vaker meegemaakt dat de mods (misschien de nieuwe en onervaren) de laatste tijd eigenlijk helemaal niet zo goed modereren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Anoniem: 56709 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:06:
owkey, dach dus dat ik hier nooit van mijn leven een post zou plaasten maar dan toch maar uit correctheid :

ik wordt eerst op mijn vingers getikt door een moderator (sanfranjake) waarna de topic (2 posts later) gesloen wordt door een andere moderator met zo'n beetje dezelfde reden die ik ook aangeef (het voorkauwen van info)....

graag hoor ik hierbij waarom dit zo gebeurt ? anders hoor ik ook graag excuses aan :D
ik weet dat het een pietlullige voorval is maar dan nog, heb het al vaker meegemaakt dat de mods (misschien de nieuwe en onervaren) de laatste tijd eigenlijk helemaal niet zo goed modereren....
op got is het zo dat we een topic report hebben. (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif)
als jij vind dat het topic dicht moet om een of andere reden, dan kan je een TR aanmaken, en verder nks.
je voegt niks toe aan een topic als je zegt dat ie dicht moet (om welke reden dan ook)

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 30-10-2005 12:16 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Normaliter houd ik me hier buiten maar nu ben ook ik betrokken dus toch even. Bij klachten kan je natuurlijk altijd nog mij of evt. een van mijn collega-Admins mailen.

Er was al een uitleg gegeven aan de TS dat voorkauwen niet de bedoeling was dus dat van jou was dubbelop.
Daarbij nodigde ik de TS uit om zelf initiatief te tonen (dit in de hoop dat ik hem mee kon krijgen met denken). Toen dat niet gebeurde vond ik het genoeg geweest en sloot ik. sfj deed dat niet: hij had blijkbaar het gevoel de TS nog mee te kunnen krijgen maar ik niet meer. Het had echt zo goed andersom kunnen zijn imho (daarom liet ik het eerder ook expres open, in dezelfde gedachtengang als sfj).

Maar wat jij deed was vooral aanvallen en dat is niet echt nutig (hoe zeer mensen het ook met je eens (kunnen) zijn) en daarom nodigde sfj inderdaad uit om het anders of niet te uiten :)

Overigens loop ik natuurlijk al een stuk langer rond maar zal ik sfj niet onervaren noemen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anoniem: 56709 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:06:

De manier waarop jij die gebruiker op z'n nummer zet is imho geenzins vriendelijk van toon, en daarnaast stel je dat zelf ook al. Ik zie het als een regelrechte flame tegen topicstarter, en gezien het grote aantal mensen wat me er op irc ook nog eens op wees heb ik besloten om dat even te benadrukken.

Dat topicstarter fout zit kan je prima met een topicreport melden, die zijn speciaal voor dat soort dingen bedoeld. Dat hoeft niet in het topic, dat zal alleen maar tot gevolg hebben dat er een nutteloze subdiscussie over ontstaat.

Ik vind het heel fair van F_J_K dat hij topicstarter nog een kans gegeven heeft, dat zou ik zelf ook gedaan hebben, alleen was na de volgende reply van topicstarter de grens bereikt. In Policy mbt replies in 'slechte' topics hebben we redelijk duidelijk uiteengezet wat we wel en niet willen zien in topics waarvan de kwaliteit discutabel is.

Overigens komt daar nog bij dat dit in Software Algemeen speelde. Dit topic is enkel bedoeld om Windows Operating Systems te bespreken :)

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 30-10-2005 13:58 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145343

Het is onterecht dat mijn topic over hoe van 3 partities een te maken.is gesloten.
Afgelopen weekend heb ik zelf gezocht naar oplossingen -maar niet gevonden- en pas daarna heb ik mijn vraag gesteld in het Windows forum.
Ik heb dit nooit eerder partities veranderd en wou daarom advies omdat ik met een freeware tool rare foutmeldingen kreeg.
Op een doordeweekse dag kan je niet de gehele dag aan dit probleem besteden en daarom is het argument van onvoldoende inzet aangezien ik dit weekend naar een oplossing heb gezocht uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je laat echt nergens merken wat je inzet dan wel was. Jouw bewering dat je er wel wat aan gedaan hebt zonder dat je laat zien wat/hoe je het hebt geprobeerd is dan al net zo erg uit de lucht gegrepen natuurlijk ;)

Als je alleen maar even kort had opgesomd waar je had gezocht en met welke keywords, waarom dit niet voldeed (wat voors oort resultaten kreeg je ipv dat je eigenlijk hoopte), dan had je dnek ik al stukken minder kans dat je topic dichtging. Men verwacht inzet, maar ook dat je dat daadwerkelijk laat zien (men is niet paranormaal begaafd :P)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik keek net naar je topic... en zag het direkt..
Een TS van 4 regels, beetje karig vind je niet?

Het blijkt namelijk niet uit je TS dat je inzet getoond hebt. Geef aan waar je gezocht hebt, wat je gevonden hebt, waarom dat niet geschikt is, of waarom je iets daaraan niet begrijpt.
Vertel wat je inmiddels zelf geprobeerd hebt, etc.

Als je een uitgebreide TS maakt, waarin je je probleem duidelijk voor legt, en uitlegt wat je zelf al gedaan hebt, en waar je precies tegen aanloopt, dan blijkt dat jezelf inzet toont. Dan zal je topic ook niet zomaar gesloten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik sluit me indeze aan bij LuNaTiC en ThunderNet. Er is genoeg te vinden, en je laat in je topicstart totaal niet blijken wat je precies allemaal al hebt ondernomen. Er is een wereld buiten Partition Magic, en door de knop rechtsbovenaan genaamd 'search' te hanteren was je daar al snel achter gekomen.

Een beetje kort door de bocht ook om te zeggen dat zoiets niet kan met een demo, want die zijn ook niet voor volledig gebruik bedoeld. Nogal wiedes, de makers investeren een hoop tijd en geld in de ontwikkeling ervan. Ze willen die investering natuurlijk graag terug verdienen. Een demo kan een hoop voorbeelden geven, maar als je het toch in exotische handelingen/situaties als deze wil gaan gebruiken, zal je die paar tientjes moeten betalen. De fietsenmaker kan je toch ook tien keer uitleggen hoe je een band moet plakken, maar gaat het toch ook niet voor niets voor je doen :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een duidelijke vraag gesteld en verteld dat ik een versie van Partition Magic en Acronis geprobeerd heb.
Na een weekend vruchteloos zoeken en alles opnieuw geinstalleerd te hebben hoopte ik van anderen een tip te krijgen zodat ik eindelijk weer een partiitie heb.
Verdere uitleg was niet meer mogelijk want het topic werd pardoes gesloten vanwege een verkeerde aannname.
Als een enkeling soms geen inzet vertoont dan wil dat niet zeggen dat ik ook geen inzet heb getoond.
Bovendien koop ik geen volledige versie van software wat waarschijnlijk nooit meer zal gebuiken.
Aangezien ik geen expert hoopte ik na enkele aanwijzingen van mensen die meer kennis van dit onderwerp hebben zelf dit probleem deze week op te lossen.
Kan het topic weer open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Nee - wat je wel kan en mag doen is een nieuw topic openen waarin je duidelijk aangeeft wat je zoal geprobeerd hebt en wat daar aan niet lukt of waarom de gevonden oplossingen voor jou niet acceptabel zijn :)

Daarnaast verwachten we van je dat je even bekend maakt met de Windows Operating Systems Policy, wat betreft topic titels e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Je kunt natuurlijk altijd proberen een nieuw topic te openen.
Als je eerst de FAQ goed doorleest, en de netiquette. Zodat je met een goede topic start begint...
De reacties die je dan krijgt, zullen dan ook beter aansluiten op wat jij wil :)

[ Voor 0% gewijzigd door ThunderNet op 31-10-2005 14:07 . Reden: 2x spuit 11 :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had graag meer uitleg gegegeven maar het topic werd gesloten.
De titel was duidelijk genoeg.en de uitleg die ik hier heb gegeven lijkt me ook duidelijk.
Wanneer sites demo versies aanbieden als trial versies daar kan ik ook niets aan doen
Veel trial versies werken 30 dagen, kennelijk is er niet veel concurrentie op het gebied partitioneringssoftware waardoor er slechts demoversies worden aangeboden.
Jammer dat als je anderen uit beleefdheid tussentijds bedankt dat dat aanleiding is om een onderwerp voortijdig te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Die extra uitleg had je direkt moeten geven in je topicstart.
Hierboven wordt door meerdere mensen aangegeven wat er van je verwacht wordt. Je mag dus een nieuw topic openen, probeer dit keer dan ook een goede topicstart te maken. En niet komen met iets van ik wil later nog wat toevoegen, want dat heeft nu geen nut meer, vind je niet? :)

Inhoudelijk wil ik er nu niets over je probleem zeggen, want daar zitten we in het verkeerde topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Anoniem: 145343 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:24:
Ik had graag meer uitleg gegegeven maar het topic werd gesloten.
Dat komt omdat dit niet de eerste keer is dat je er op gewezen bent dat je topics niet voldoen aan de eisen die wij er op GoT aan stellen :)

Om bijvoorbeeld dit, dit of dit topic aan te halen is er je al vaker gevraagd wat meer inzet te tonen en jezelf wat meer bekend te maken met de regels zoals wij die op GoT hanteren :)

Omdat we natuurlijk niet blijven vragen of jij alsjeblieft je wil houden aan de regels zoals die er gelden, betekent het na een paar keer inderdaad dat je topics gewoon dicht gaan.
De titel was duidelijk genoeg.en de uitleg die ik hier heb gegeven lijkt me ook duidelijk.
Lees even de Windows Operating Systems Policy door om te zien wat we precies eisen van een topic titel. Hint: Als je zo de topictitels in WOS bekijkt, zie je dan toevallig een overeenkomst? :)
Jammer dat als je anderen uit beleefdheid tussentijds bedankt dat dat aanleiding is om een onderwerp voortijdig te sluiten.
Deze opmerking snap ik niet zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:02

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

elevator schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:33:
[...]

Deze opmerking snap ik niet zo goed :)
Ik denk dat hij doelt op deze post.

Ik kan me niet voorstellen dat dat de reden is geweest voor het sluiten. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik vond het slotje ook niet vreemd. Jammer dat je niet even had neergezet dat je bijv. naar de OM FAQ had gekeken:
Ranish Partition Manager - partities beheren
SwissKnife - partities beheren
the Partition Resizer - partities resizen

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Anoniem: 145343 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:24:
Wanneer sites demo versies aanbieden als trial versies daar kan ik ook niets aan doen
Veel trial versies werken 30 dagen, kennelijk is er niet veel concurrentie op het gebied partitioneringssoftware waardoor er slechts demoversies worden aangeboden.
offtopic:
Ik zal me om onafhankelijk te blijven niet met de organisatorische kant bemoeien, maar hier denk je verkeerd. Aangezien mensen vaak dat soort software eenmalig gebruiken, heeft een 30-dagen volledige versie geen nut omdat dan alles al is gedaan. Het is gheen MSWord of virusscanner die je blijft gebruiken. Hetzelfde geldt voor file recovery tools. Dus wordt het zo gedaan dat je enkel ziet wat de mogelijkheden zijn, aangezien ze toch iets willen verdienen met hun noeste arbeid ;)

(Maar dit is niet de plaats om het daar over te hebben, open dan een beargumenteerd topic in Software Algemeen als je dit een interessante discussie vindt. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn vraag was eenvoudig en duidelijk.
Vier verschillende mensen hebben mijn vraag begrepen en binnen 15 minuten gereageerd
Daarom blijf ik het oneens met de beslissing om het onderwerp te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Je mag het daar mee oneens zijn, maar wij hebben hierboven uitgelegd waarom het topic dichtgegaan is, en zoals je hierboven dan ook kan lezen heeft dat niet zo heel veel te maken met ofdat je topic te begrijpen is ja of nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 22:57
[rml][ Exchange 2003] Weergavetaal veranderen OWA*[/rml]
[mod]sanfranjake:
Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door, over wat we op dit forum van je verwachten. Titel ietsje duidelijker gemaakt.
Ik weet niet, maar dit is al de zoveelse keer dat je dit zegt en elke keer erger ik me kapot aan je aangezien je blijkbaar niet kunt lezen.
Ik weet wel dat er meerdere spellings controles zijn te gebruiken, maar kan werkelijk nergens vinden hoe ik de taal van de web access kan veranderen.
Nu aan jou de vraag, wat zou ik gedaan hebben? Gezocht? Meer niet toch of wel soms?

Dat je m'n titel veranderd en vind dat iets wat ik nog kan begrijpen, het verhuizen ben ik het al niet mee eens aangezien web access zowel als exchange enkel toepassing heeft op windows servers en helemaal niets te maken heeft met software aangezien ik nog nooit echange of web access op een andere machine heb kunnen krijgen dan windows server edities.

Gezien deze klachten acht ik je dan ook niet geschikt voor mod omdat deze opmerkingen zowel als verplaatsing nergens over gaan en dit al de 2e keer is.

Dit bericht is niet persoonlijk bedoeld, maar leg mij maar eens precies uit waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Als je nou eens aangeeft WAAR je gezocht hebt, en WELKE termen je gebruikt hebt :)
Heb je alleen op google gezocht, zouden we je kunnen wijzen op de mskb, misschien het daarin staat :)

Daarnaast hoort het wel degelijk bij SA, daar het niet over het OS gaat maar over een applicatie.
Niet dus Wel dus :P

[ Voor 10% gewijzigd door ThunderNet op 07-11-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je bent dan toch wel overduidelijk vergeten te vermelden waarop en waar je gezocht hebt bijvoorbeeld. Je kan wel zeggen te hebben gezocht, maar daar kunnen we natuurlijk niet zo veel mee. Als je je zoektermen bijvoorbeeld vertaalt naar Engels heb je vaak meer succes. En misschien kunnen we je helpen met betere termen. Dat staat overigens uitgebreid beschreven in Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart . Ik denk dat het handig is om die nog eens even door te nemen :)

Exchange/OWA bespreken we in Software Algemeen, dat is al heel lang zo. Het gaat om een applicatie die niet standaard in Windows zit. Dat staat niet ter discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 07-11-2005 13:01 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:44:
het verhuizen ben ik het al niet mee eens aangezien web access zowel als exchange enkel toepassing heeft op windows servers en helemaal niets te maken heeft met software aangezien ik nog nooit echange of web access op een andere machine heb kunnen krijgen dan windows server edities.
Er is zo ontzettend veel toepassingssoftware voor Windows, dat als alles wat op Windows draait ook automatisch in WOS moest, we ietsje te groot zouden zijn :)

Een paar jaar geleden is besloten geweest dat Exchange in Software Algemeen thuis hoort en daarom is je topic verplaatst. Als je dat punt 'an sich' ter discussie wilt stellen is dat natuurlijk geen probleem, maar dat heeft verder geen betrekking bij een wel of niet juiste actie van een moderator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
Eindelijk duidelijke achtergrond informatie. Ik ga geen discussie starten over de modulator zelf, maar ik vind ten eerste dat je iets duidelijker moet zijn als je ergens een aanmerking op hebt.

Ik ken nettiquette maar ik weet ook dat het, als ik mijn zoekopdrachten en sites bij houd of terug moet zoeken, mij meer tijd kost dan dat ik het hier vraag zonder deze informatie.

Ik vind dan ook dat je mag aannemen dat als iemand iets niet kan vinden de zoekopdracht niet relevant is aangezien een ander het antwoord mischien heeft of de juiste zoekopdracht waar het gevonden kan worden.
Kun je me standpunt begrijpen?

Nu even over de verhuizing van de topic:
Ik kan best begrijpen dat het fora veel te groot wordt als je alles wat toepassing heeft op windows server edities in het forum laat staan maar ik mag dan ook wel zeggen dat het forum 'software' niet echt leeger wordt hierdoor, je verhuist enkel het probleem naar een ander fora waar je uiteindelijk verschrikkelijk veel topics hebt die je in het andere fora niet hebt.

Hiernaast zit ik me dan af te vragen wat je wel mag stellen in de fora buiten de setup problemen van de server editie aangezien alles voor de rest toepassing heeft op software behalven je active directory.

Als er een fora wordt aangemaakt, welke puur op de mee geleverde windows server software toepassing heeft, zou dit een hoop onduidelijkheid oplossen en je ook het probleem oplossen van de hoeveelheid topics en het uiteindelijk overzichtelijker maken.

En uiteraard mag je mijn ideeën en opmerkingen weerleggen maar tot nu toe blijft ik het zo zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:44:
Gezien deze klachten acht ik je dan ook niet geschikt voor mod omdat deze opmerkingen zowel als verplaatsing nergens over gaan en dit al de 2e keer is.
Dit bericht is niet persoonlijk bedoeld, maar leg mij maar eens precies uit waarom.
Ga je weer peroonlijk op de man spelen. Ik heb ook in je postgeschiedenis gekeken, en ik vind eerlijk gezegd dat je in je posts wat meer op de netettiquette mag letten |:(

In onderlink kan je lezen wat netettiquette inhoud
http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt

Dus tot 1000 tellen voordat je een vlammend antwoord neerpent en post.

Zie ook:
PeeCee schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:03:
Mocht je dit geen toepassing vinden hebben op servers dan kun je nog een rits aan andere topics verhuizen naar software omdat enkel active directory geen 'software' is. Dus ik vindt je verhuis actie dus werkelijk nergens op slaan.
PeeCee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:51:
Ik vroeg of iemand een oplossing had, meer vraag ik je toch niet of wel soms ?
PeeCee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:38:
[...]

Ik heb geen zin om hierover in discusie te gaan. Maar wat ik irritant vindt is dat als er een vraag wordt gesteld er opeens over andere dingen gepraat wordt dan wat de vraag is.

Hoe ik mijn netwerk inricht weet je niet en als ik een vraag stel wil ik daar antwoord op en niet losse opmerkingen omdat er blijkbaar gedacht wordt dat ik niet weet waarmee ik bezig ben. Als er zo begonnen wordt zijn er nog wel een hoop andere dingen die je me kunt vertellen waar ik niet om vraag.

Dit is niet persoonlijke bedoeld, maar als je geen antwoord hebt moet je ook gewoon niets posten, dat maakt deze topic onoverzichtelijk en onduidelijk, zowel voor mij als voor jou en dan krijg je dit soort dingen.
offtopic:
Sorry, dit moest ik even kwijt

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 07-11-2005 13:58 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
Riemer schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:51:
[...]

Ga je weer peroonlijk op de man spelen. Ik heb ook in je postgeschiedenis gekeken, en ik vind eerlijk gezegd dat je in je posts wat meer op de netettiquette mag letten |:(
Moet ik hier nog op reageren of verwacht je van mij dat ik jouw ga vertellen dat je beter moet lezen en ik al duidelijk heb aangegeven dat ik daar verder niet op door ga.

Ik ben over het algemeen recht door zee en draai er gewoon niet omheen al mag het soms een tikje te persoonlijke over komen wat dan mischien niet mijn bedoeling is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Er is al meerdere keren gezegt dat je moet aangeven WAT jezelf gedaan hebt, en WAAROP je zelf gezocht hebt.
Dat je zelf zegt DAT je gezocht hebt, kunnen we niks mee.

Het gebeurd regelmatig dat je met andere zoekwoorden ineens wel vind wat je zoekt.
Als jij aangeeft dat je op Technet gezocht hebt, dan hoeven we je daar niet meer naar te verwijzen.

Dit staat allemaal aangegeven in de Nettiquette over hoe je een goede topicstart begint.

De eerste stap die je moet zetten is meer willen leren dan alleen het antwoord op je specifieke vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
Oke, ben ik het wel enigsinds mee eens ThunderNet. 1 solved, nu de laatste nog en ik ben klaar met deze discusie en zal me deels aanpassen.

Want mij laatste discussie blijft het verhuizen van de topic naar een locatie die net zo vol staat als dat je ze laat staan waar ze ook passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:35
PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:18:
Oke, ben ik het wel enigsinds mee eens ThunderNet. 1 solved, nu de laatste nog en ik ben klaar met deze discusie en zal me deels aanpassen.

Want mij laatste discussie blijft het verhuizen van de topic naar een locatie die net zo vol staat als dat je ze laat staan waar ze ook passen.
Dat is heel makkelijk, namelijk om de dingen daar te zetten waar ze horen en waar andere ze dus verwachten :) Zo behoud je ook de overzichtelijkheid.

In Software Algemeen hoort alles over de software die op windows draait en niet over windows zelf. De mensen die daar dus verstand van hebben kijken daar ook rond, en dus heb je ook meer kans op een werkend antwoord van iemand.
Daarnaast is het gewoon een kwestie van het beestje op zijn plek zetten :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:41:
Ik ken nettiquette maar ik weet ook dat het, als ik mijn zoekopdrachten en sites bij houd of terug moet zoeken, mij meer tijd kost dan dat ik het hier vraag zonder deze informatie.
Dat is te begrijpen - je moet echter ook begrijpen dat onze huisregels nou eenmaal van jou eisen dat je dit wel opneemt.

Met duizenden actieve topics per week over heel het forum, is het onmogelijk voor ons om toe te staan dat je zomaar je vraag hier dumpt zonder zelf iets van inzet te tonen :)
Ik kan best begrijpen dat het fora veel te groot wordt als je alles wat toepassing heeft op windows server edities in het forum laat staan maar ik mag dan ook wel zeggen dat het forum 'software' niet echt leeger wordt hierdoor, je verhuist enkel het probleem naar een ander fora waar je uiteindelijk verschrikkelijk veel topics hebt die je in het andere fora niet hebt.
Mjah - we hebben op GoT nou eenmaal een verdeling gemaakt van welk onderwerp we in welk forum willen hebben - dat het topic van het ene drukke forum naar het ander drukke forum verplaatst wordt is inderdaad zo, maar doen we dat niet blijft het een heel druk forum "A", en een leeg forum "B" - dat is een nog veel slechter alternatief :)

Verder - in WOS mag je feitelijk alles bespreken wat direct met Windows te maken heeft, op server gebied is dat inderdaad voornamelijk alles omtrend AD, scripting e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
Dus is daar geen discussie over te voeren aangezien, ongeacht hoe gelijk je ook hebt, het toch niet veranderd want dat is wat je aangeeft.

Tuurlijk is het zo dat je forum A vol laat en forum B bijna leeg laat, maar dan moet deze opmerking niet aangedragen worden want dit wordt nu door jou tegen gesproken.

Ik ben zelf eigenlijk meer voor een (sub-)fora voor de software toepassingen die worden mee geleverd. Er worden genoeg andere dingen gepost op software die niet worden mee geleverd met windows server edities en er zijn een hoop vragen over deze software stukken en andere.

Er zijn genoeg mensen die het fora willen beheren al dan niet de mods op deze fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:16:
Dus is daar geen discussie over te voeren aangezien, ongeacht hoe gelijk je ook hebt, het toch niet veranderd want dat is wat je aangeeft.
Oh jawel hoor, je gaat alleen een klein beetje de fout in qua redenatie.
Tuurlijk is het zo dat je forum A vol laat en forum B bijna leeg laat, maar dan moet deze opmerking niet aangedragen worden want dit wordt nu door jou tegen gesproken.
Er is geen vol forum A, en een leeg forum B. Software Algemeen en Windows Operating Systems staan beide in de top 3 van de allerdrukste fora op GoT.
Ik ben zelf eigenlijk meer voor een (sub-)fora voor de software toepassingen die worden mee geleverd. Er worden genoeg andere dingen gepost op software die niet worden mee geleverd met windows server edities en er zijn een hoop vragen over deze software stukken en andere.
Ik meen niet dat Exchange wordt meegeleverd met bijv. Windows 2003? Exchange is gewoon een programma, net zoals Internet Explorer / MSN Messenger / Winamp / Apache dat is. Daarom wordt het gemoved naar Software Algemeen, waar losse software hoort. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:16:
Nee hoor - er mag best een concrete discussie gevoerd worden over of Exchange beter past in Windows Operating Systems dan in Software Algemeen, maar die wijziging dwing je niet af door zelf maar te besluiten dat het in Windows Operating Systems moet en het daar te gaan plaatsen :)
Dat is een idee - een forum voor software die bij Windows komt, maar persoonlijk vind ik dat een veel te vaag begrip ;)

Een vraag over DHCP, WINS e.d. hoort bijvoorbeeld gewoon in Windows Operating Systems, een vraag over notepad of Wordpad ook. Een vraag over Internet Explorer hoort in Software Algemeen - ga je via een stricte regel zoals jij hem hierboven stelt die software verdelen krijg je een veel te groot subforum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Ik ben het met elevator eens, waar leg je namelijk de grens tussen software die bij Windows komt en software die dat niet doet? Notepad/Wordpad/IE/OE worden meegeleverd en zouden dus daarin passen. Exchange zou dan nog steeds in Software Algemeen moeten, omdat het niet bij Windows geleverd wordt (ja misschien door je leverancier, maar da's wat anders ;)). Zelfde geldt dan natuurlijk voor MSN Messenger (die in Software Algemeen zou moeten) en Windows Messenger (die dan in het Windows-software topic moeten komen. :) De opsplitsing die jij zou zien heeft dan nog geen nut voor je. :)

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 07-11-2005 15:38 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
Maar gezien de intergratie van exchange in active directory, policy's en dns zowel als IIS vind ik toch wel dat het geen normaal software onderdeel is omdat exchange in mijn ogen eigenlijk bij active directory hoor gezien dat je zelf ook kan bepalen of DHCP of WINS geinstalleerd wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
pasta schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:38:
Ik ben het met elevator eens, waar leg je namelijk de grens tussen software die bij Windows komt en software die dat niet doet? Notepad/Wordpad/IE/OE worden meegeleverd en zouden dus daarin passen. Exchange zou dan nog steeds in Software Algemeen moeten, omdat het niet bij Windows geleverd wordt (ja misschien door je leverancier, maar da's wat anders ;)).
Kleine aantekening, bij ons zit exchange in windows, daarbij heb ik het over small business server 2003 premium.

[ Voor 13% gewijzigd door PeeCee op 07-11-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
PeeCee schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:25:
[...]

Kleine aantekening, bij ons zit exchange in windows, daarbij heb ik het over small business server 2003 premium.
Nee dat is een losse module die je kunt installeren.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
Ja, het is een losse module maar geen losse cd als je dat bedoeld. Daarbij zijn WINS en DHCP ook losse modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange is een losse module die niet bij het OS inbegrepen is. Het staat je vrij om in Lieve Adjes deze discussie te starten. Dit topic is bedoeld voor specifieke modactiees. Niet voor het bespreken van het beleid.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoort dit topic niet in Stuffis Generalis? :+

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

MensionXL schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:45:
Hoort dit topic niet in Stuffis Generalis? :+
Ik zou niet inzien waarom? Dit topic gaat over modacties in Windows Operating Systems, niet over Stuffis Generalis :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Oke dan zit ik een beetje te slapen.
nvm my blahblah ;) B)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
sanfranjake schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:43:
Exchange is een losse module die niet bij het OS inbegrepen is. Het staat je vrij om in Lieve Adjes deze discussie te starten. Dit topic is bedoeld voor specifieke modactiees. Niet voor het bespreken van het beleid.
Sorry voor deze reactie, maar we zijn 7 posts onderweg hierover waarbij deze door een mod zelf is begonnen omdat we hier een discussie over konden hebben en zodra ik je een antwoord geef waar je volgens mij niet onderuit kunt geef je opeens de melding dat ik deze discusie maar elders moet starten.

Nogmaals: Ik heb geen losse cd voor exchange en net als DHCP, WINS, RAS en IIS is het een optie om deze er op te zetten en dus zijn het losse modules. En ja, het zit niet in elke windows versie, maar dat geld wel voor meer dingen.

Maar ik houd op met discusseren aangezien het toch geen nut heeft en ik toch naar huis ga.

Iig bedankt voor de andere informatie allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik heb ook geen losse cd's van debian. Maar als ik het installeerd kan ik ook ervoor kiezen OpenOffice te installeren. Moet ik voor een vraag over OpenOffice nu in NOS zijn :?

Lijkt me niet :)
Dat iets op eenzelfde cd staat maakt niet uit.
Exchange blijft een losstaand pakket. Je ziet microsoft niet adverteren met download nu Notepad. Maar je ziet ze wel adverteren met Exchange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

offtopic:
Exchange staat op CD2 en dat is dus weldegelijk een CD met alleen maar los Exchange 2003: als je het hele riedeltje los koopt had CD1 "Windows 2003 Server" geweest en CD2 "Exchange 2003"
Dat er op CD1 nou iets staat dat bij inwerpen van CD2 gelijk setup.exe start is natuurlijk niet de integratie waar het over gaat bij opnemen van modules in het OS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En daarbij: op mijn (door MS geleverde, legale) schijf staat ook VirtualPC 2004. En Virtual PC voor de Mac. Maar laten we het weer - zoals dit topic is hedoeld - over specifieke gevallen gaan praten en niet het beleid als zodanig. Daar is inderdaad LA (of eens in de zoveel tijd een feedbacktopic) voor. Het lijkt me niet de bedoeling om dit topic te "verpesten".

Over het verzoek om meer te zeggen dan "ik heb gezocht": dat is helaas een gevalletje "de goeden moeten onder de kwaden lijden". Dit heeft (minstens) drie redenen:
  1. dan hoeven de mensen die met je mee willen denken, niet dezelfde zoektermen te proberen,
  2. het is te vaak gebeurt dat mensen alleen voor de vorm lijken te roepen dat ze hebben gezocht, terwijl een ander binnen 5 seconden xxx hits heeft met antwoord,
  3. als iemand toevallig net onhandige zoektermen gebruikt, kan die er van leren doordat hij zoektips krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Dit experiment is ongeveer twee maanden geleden van start gegaan met de hoop de meningen van onze gebruikers over topics wat meer te kunnen peilen en iedereen de mogelijkheid te geven directer feedback te geven op de moderatie in Windows Operating Systems :)

Wij als moderators in Windows Operating Systems - lijkt het behoorlijk gelukt waardoor we besloten hebben dit topic een definitieve plaats te geven in Windows Operating Systems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Laatst online: 08-03 13:21
Misschien hoort het hier niet helemaal maar ik heb wel even een vraag.

Ik had een topic geopend in het forum Videoplanken & Beeldkanonnen met als onderwerp:

Iiyama vervangende monitor?

Het ging over de vraag hoe of wat Iiyama een vervangende monitor zou geven als je een beroep deed op de garantie. Het kwam er op neer dat de support mij mailde dat ik die niet zou krijgen en in de garantie stond dit wel.

Ik kreeg heel veel nuttige reacties over wat te doen, en ervaringen van andere gebruikers.

Helaas was het topic binnen een paar uur nergens meer terug te vinden? Naar mij weten wat het een nuttig topic met zeer nuttige reacties? :?

De oude URL was: message 24583551 (Nu dus niet meer te bereiken |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Het topic is verplaatst naar Stuffis Generalis, waar je automatisch na 30 dagen (+ max. 23h59m59s) en 50 posts toegang tot krijgt. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
pasta schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:52:
Het topic is verplaatst naar Stuffis Generalis, waar je automatisch na 30 dagen (+ max. 23h59m59s) en 50 posts toegang tot krijgt. :)
Lekker handig dat ik daar nu niet terecht kan 8)7 Dus ik moet maar posten, posten en nog eens posten >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, dat is niet de bedoeling. Dat deed je trouwens toch al niet zo aan je posthistorie te zien. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
Guardian Angel schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:29:
Nee, dat is niet de bedoeling. Dat deed je trouwens toch al niet zo aan je posthistorie te zien. :)
Ik gebruik de search trouw :) Alles wat ik wil weten is wel te vinden.

Wel jammer dat het nu verplaatst is waar ik het niet kan lezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Nu alleen nog de startposts goed lezen en je bent de man.. ;)

Dit topic heeft alleen betrekking op Windows Operating Systems, dus geen ene moer met VB of SG. Hier klagen heeft dus totaal geen zin.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste