Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 173.513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 20:23
Beetje overspannen reactie van wilhelmstroker om meteen een topic dicht te gooien over microsoft.

Ik probeer een probleem op te lossen (EIO error) waarbij ik notabene op google heb proberen te zoeken, maar er alleen linux dingen uitkwamen. en of ms.com maar de site opende gewoon niet. Maar geen kans heb om nader toe te lichten omdat voor ik een reply in kan tikken wordt ik al voor sufferd uitgemaakt.

Maar goed, ik ga zelf wel lopen kl@#@# want waarom zou ik een antwoord verwachten.

:>

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

basset schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:24:
Ik probeer een probleem op te lossen (EIO error) waarbij ik notabene op google heb proberen te zoeken,
En waar staat dat? Of moeten wij dat raden? Die link die de mod je gaf, bekijk die eens, en metname over de startpost, hoe je die moet formuleren.
maar er alleen linux dingen uitkwamen.
Met de juiste zoektermen krijg je echt geen Linux oplossingen. Je moet ook wel meer dan één poging doen.
Maar geen kans heb om nader toe te lichten omdat voor ik een reply in kan tikken wordt ik al voor sufferd uitgemaakt.
Niemand maakt je uit voor sufferd. Maar goed, die kans, die jij noemt, die krijg je in je startpost. En die kun je zo lang en uitgebreid maken als je zelf wilt. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Je werd niet voor sufferd uitgemaakt hoor - maar als wij in Windows Operating Systems topics moeten gaan toestaan van mensen die een van 's werelds grootste website niet kan bereiken, dan mogen we daar wel een apart subforum voor gaan oprichten ;)

Je topic bevatte dan ook niet zo heel veel bruikbare informatie - je roept een kreet ('EIO') maar verdere eigen inzet (Google werkt wel voor je gok ik :P ) ontbreekt, daarnaast is die foutmelding niet terug te vinden in je topic titel (de Windows versie ontbreekt ook), en ontbreekt er erg veel randinformatie (sinds wanneer heb je dit probleem bijvoorbeeld, waar krijg je de error) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

basset schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:24:
Beetje overspannen reactie van wilhelmstroker om meteen een topic dicht te gooien over microsoft.

Ik probeer een probleem op te lossen (EIO error) waarbij ik notabene op google heb proberen te zoeken, maar er alleen linux dingen uitkwamen. en of ms.com maar de site opende gewoon niet. Maar geen kans heb om nader toe te lichten omdat voor ik een reply in kan tikken wordt ik al voor sufferd uitgemaakt.

Maar goed, ik ga zelf wel lopen kl@#@# want waarom zou ik een antwoord verwachten.

:>
offtopic:
Sufferd 8)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Het topic was zelfs al gesloten door Blaataaps voordat ik klaar was met typen dus ik zie niet in waarom mijn reactie overspannen was :) Aan je posthistory te zien loop je hier al lang genoeg mee om te weten waar een topicstart aan moet voldoen (wat je zelf al gevonden hebt met google, wat je zelf al gedaan hebt om het op te lossen enzovoort enzovoort) dat als je je topicstart nog eens terugleest je zo ziet wat daar aan ontbreekt. Zie verder de reacties hierboven, behalve die van Rickstar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 02-07 20:23
ok ok

Ik ben een beetje kregelig, maar ik ben al blij als mn verbinding na een paar minuten van 250k down op 30k down blijft hangen ipv dat de router weer vastloopt. (BEFW11s4 router :( )
overigens werkte de ms site bij mij na een paar minuten weer :?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
waarom moeten die topics nou altijd zo snel dicht, ik vergeet [XP] ervoor (stond wel in mijn topic, kon mod ook wel zelf ervoor editten) en omdat ik er zogenaamd weinig aan gedaan heb meteen slotje. ik heb neergezet dat ik opnieuw formatte, meer wist toen ik toen niet. hoeft het topic toch niet meteen dicht :/

(en nou niet boos worden en topic weer dichtgooien het is belangrijke vraag :9)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
YoshiBignose schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:43:
waarom moeten die topics nou altijd zo snel dicht, ik vergeet [XP] ervoor (stond wel in mijn topic, kon mod ook wel zelf ervoor editten) en omdat ik er zogenaamd weinig aan gedaan heb meteen slotje. ik heb neergezet dat ik opnieuw formatte, meer wist toen ik toen niet. hoeft het topic toch niet meteen dicht :/
Nou kijk - ik ga hier niet jouw geschiedenis citeren die je hebt op GoT, maar wij beide weten dat je echt al heel erg vaak er op gewezen bent dat je wel erg gemakkelijk een topic opent waarin je 'vergeet' even te vermelden dat je gedaan hebt, of waarin je 'vergeet' zelf iets te doen.

Wat dat betreft ben ik je moeder niet - misschien dat die vroeger 100 keer aan je vroeg om je kamer op te ruimen, maar zo werkt het op GoT toch echt niet - op een gegeven moment ga ik er van uit dat jij de regels kent (en zoals je via de vele mails die je hebt gehad, weet je dat we daar behoorlijk wat moeite in hebben gestoken) maar dan is het ook klaar.

Als jij niet aan de regels wilt houden, ga ik ook geen moeite meer voor je doen.

Vandaar een slotje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 07:06

nightshadow999

nightshadow

[rml][ XP] Her-installatie[/rml]

Mijn topic werd gesloten, hij zegt dubbele topic, maar dat was niet zo.. De titel was hetzelfde, maar het andere bericht was 2 maanden ouder.. En nog eens van mijn andere pc ook nog..

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

nightshadow999 schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:40:
[rml][ XP] Her-installatie[/rml]

Mijn topic werd gesloten, hij zegt dubbele topic, maar dat was niet zo.. De titel was hetzelfde, maar het andere bericht was 2 maanden ouder.. En nog eens van mijn andere pc ook nog..
Het lijkt erop dat de dubbele topic de enige reden was dat je topic werd gesloten; ik heb het dus even andersom gedaan ;) Anders lopen er alsnog 2 discussies door elkaar

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In navolging van de introductie van dit succesvolle, vernieuwende concept door onze collega's in WOS vindt je nu ook in Software Algemeen een topic waar je je commentaar met betrekking tot moderatoracties waar je je niet in kan vinden kwijt kunt. Dus, zie je een slotje waar je vragen over hebt, wordt je topic gesloten en is het je niet duidelijk waarom, zie je een modbreak, of mis je juist iets? Hier kun je je vragen posten.

Uiteraard worden flames of scheldpartijen niet gewaardeerd en bereik je het meest met een goed onderbouwde post. Reageer dus inhoudelijk met argumenten zodat je ons duidelijk maakt wat je niet duidelijk is, of wat we wellicht kunnen verbeteren. :)
edit:

Behalve voor acties in CSA kun je hier ook je commentaar kwijt op moderaties in Beveiliging & Virussen en Officesuites en -software , en sinds zonet ook Non-Windows Operating Systems! :)

[ Voor 10% gewijzigd door blaataaps op 07-07-2007 19:56 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Wat is het nut van een dergelijk topic hier en in WOS vergeleken met het hiervoor aangemaakte subforum (schop een modje)?

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

n1els schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:29:
Wat is het nut van een dergelijk topic hier en in WOS vergeleken met het hiervoor aangemaakte subforum (schop een modje)?
Hier kun je lezen waarom het zeuren over gesloten topics niet wordt gewaardeerd in Schop een Modje. We hebben er bewust voor gekozen om deze discussie openbaar te maken in plaats van dat we dergelijke uitleg per mail verstrekken. We hopen ook dat de drempel wat lager is om te posten in dit topic, dan dat je een mailtje schrijft. Evenwel zijn we benieuwt naar de reacties van users op onze moderatie-acties :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
^^ overigens betekent dit voor de topicstarter wel dat het dus (voor zolang ze willen) openbaar wordt besproken. Een mailtje sturen om het onderling te bespreken kan altijd ook nog. Maar zie dus bijv. het WOS broertje van dit topic om te zien of en hoe het werkt. Ik vindt het zo wel prettig werken, maar dat zullen we per subforum moeten beslissen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 17:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Goede actie, ff iets bedenken om over te zeiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125967

Goed topic. Ik heb namelijk een klacht.

Waarom wordt mijn topic genaamd: "Movie maker tools?" gesloten?????

Mijn bericht en de reactie van de moderator was als volgt:

Weet iemand waar leuke filmpjes kan downloaden om in movie maker te gebruiken??
Ik bedoel dus filmpjes als intro's van films (intro Warner Brothers, universal, enz.)
En van dat soort filmpjes dat je zo'n ouderwetse teller terug ziet tellen naar 0

waarop ik van moderator spider 007 de volgende reactie kreeg:

zoeken bij google naar 'movie samples' Veel plezier ermee Zoek voortaan zelf even voor je een topic opent; en lees dit even door om erachter te komen dat opsomtopics sowieso niet zo worden gewaardeerd

Er wordt hier dus tegen mij gezegt dat ik zelf niet zoek, en dat ik dat eerst maar moet zoeken voordat ik hier een vraag stel...
Ik kom niet vaak op tweakers, maar ik ken echt de regels wel. Ik ga echt zelf eerst wel zoeken voordat ik hier een vraag post. Ik heb ook gezocht op de 'tip' die spider mij gaf, maar daar ook niets kunnen vinden... movie samples is nogal breed genomen he...
Ten eerste vind ik dus de sluiting van mijn topic onterecht, omdat ik nu nog geen steek verder ben gekomen. Ik zoek al een hele tijd.
Ten tweede vind ik dit een zeer onprofessionele reactie van spider. Het gaat hier op iemand die een vraag/probleem heeft, en andere internetgebruikers om hulp vraagt. Dan vind ik een reactie dat ik eerst maar lekker ff beter moet zoeken zeer slecht. Ik zoek, om maar een voorbeeld te noemen, van dat soort filmpjes dat je zo'n ouderwetse teller terug ziet tellen naar 0. Weet ik veel hoe zoiets heet!!! En aangezien ik niet weet hoe dat heet, in het engels, noch in het nederlands, roep ik dus de hulp in van anderen... ik zou dus graag zien dat dit topic heropend wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:48
Omdat je niet verteld wat je zelf al gedaan hebt en alleen de vraag hier "dumpt" komt het over alsof je zelf geen moeite wil doen en een ander het maar wil laten oplossen. Nou zijn mensen hier niet te beroerd om een probleem op te lossen, maar gaan er wel van uit dat de topic-starter de meest voor de hand liggende opties al heeft uitgeprobeerd (googlen) en wanneer dit geen succes bood waar hij dan op gezocht heeft. Wil je een succesvol topic openen, bedenk dan een duidelijke titel, vermeld je probleem en de al geprobeerde oplossingen en wat er mis ging, en dan zal hij niet zomaar dichtgegooid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap dat het onduidelijk was wat ik zoal geprobeerd had om het te vinden... maar dan kan dat toch gevraagt worden?? Ik was even vergeten te posten dat ik al verschrikkelijk lang via google heb gezocht... en via google weer op sites waar ik naar doorverwezen werd.. Een topic hoeft toch niet meteen gesloten te worden.. vergissen/vergeten is menselijk, en ik was vergeten te posten waar ik al gezocht had...
En na zo'n antwoord van een moderator denk ik toch: waarom geeft hij uberhaubt een tip??? want op google zoeken naar "movie samples" heeft natuurlijk geen zin... ik heb het wel gedaan.. maar kwam er al gauw achter dat dat een te algemene zoekterm was...

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 125967 op 30-11-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:48
Anoniem: 125967 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:27:
Ik was even vergeten te posten dat ik al verschrikkelijk lang via google heb gezocht... en via google weer op site waar ik naar doorverwezen werd..
Als je dát nou had vermeldt dan had het topic niet op de moderator overgekomen als een "ik-ben-lui-zoeken-jullie-maar-voor-mij"-topic, dát is het punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha.. nou bij deze dan :D Ik zou ook erg tevreden zijn als het topic weer geopend kon worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
want op google zoeken naar "movie samples" heeft natuurlijk geen zin... ik heb het wel gedaan.. maar kwam er al gauw achter dat dat een te algemene zoekterm was...
Sorry hoor, maar ik wil me even mengen in deze discussie. Als 'movie samples' een te brede zoekterm is, ga je toch iets specifieker zoeken, zoals ongetwijfeld ook in de Google Help vermeld wordt. Ga eerst eens nadenken wat je wilt hebben en zoek hier een goede, engelse (= meer aanbod) vertaling voor. Of doe eens helemaal gek en gebruik een andere zoekmachine? Bijvoorbeeld Altavista, deze zoekengine laat je ook op 'movies' (en music) zoeken, ipv alleen op images. Zo hád je bijvoorbeeld kunnen zoeken op de term 'movies countdown'. Je had dan op de 2e pagina een filmpje gevonden die je zocht. Moraal van dit verhaal: leer goed zoeken. Dit zou je kunnen vinden door bijvoorbeeld op 'how to use search engines' te zoeken.

Een tip: álles is te vinden op internet. Je moet alleen even weten hoe je het kunt vinden. Dit kun je heel goed zelf uit te zoeken, aangezien het door alle zoekmachines tot in detail beschreven wordt.

nog een tip: je hebt waarschijnlijk meer succes als gebruik maakt van p2p-programma's.

[ Voor 11% gewijzigd door LoneGunman op 30-11-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan me nou zo af gaan zitten zeiken.... jij vind sommige dingen dus, die ik niet kan vinden, omdat ik niet weet waar ik precies naar moet zoeken... dáárom stel ik mijn vraag hier... daar is een forum voor bedoeld... het probleem was namelijk dat ik niet wist naar welke steekwoorden ik precies moest zoeken!!!!! dus dan moet je niet met zo'n afzeikend antwoord gaan komen... maar toch bedankt... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 125967 op 30-11-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Anoniem: 125967 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:56:
je kan me nou zo af gaan zitten zeiken.... jij vind sommige dingen dus, die ik niet kan vinden, omdat ik niet weet waar ik precies naar moet zoeken... dáárom stel ik mijn vraag hier... daar is een forum voor bedoeld... het probleem was namelijk dat ik niet wist naar welke steekwoorden ik precies moest zoeken!!!!! dus dan moet je niet met zo'n afzeikend antwoord gaan komen... maar toch bedankt... ;)
Goh, ietwat gefrustreerd als je (terecht) op je fouten wordt gewezen? Als de basisbeginselen van internetgebruik in het algemeen (of sterker nog: nadenken) niet eens snapt of wil snappen, moeten mensen op een tech-forum je maar helpen met iets basaals als het zoeken van een filmpje? Je geeft zelf immers al aan dat je geen moeite wil doen:
want op google zoeken naar "movie samples" heeft natuurlijk geen zin... ik heb het wel gedaan.. maar kwam er al gauw achter dat dat een te algemene zoekterm was...
Dus? Als jij iemand in het telefoonboek zoekt die Jansen heet geef je het ook maar op als je 400 vermeldingen ziet? Of ga je vervolgens kijken naar voorletter, straatnaam of nummer? Mijn punt is (en ook dat van de mod denk ik): je doet zelf geen moeite om tot een gewenst resultaat te komen.

Google Help al gelezen inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoneGunman schreef op woensdag 30 november 2005 @ 01:06:
[...]

Goh, ietwat gefrustreerd als je (terecht) op je fouten wordt gewezen? Als de basisbeginselen van internetgebruik in het algemeen (of sterker nog: nadenken) niet eens snapt of wil snappen, moeten mensen op een tech-forum je maar helpen met iets basaals als het zoeken van een filmpje? Je geeft zelf immers al aan dat je geen moeite wil doen:

[...]

Dus? Als jij iemand in het telefoonboek zoekt die Jansen heet geef je het ook maar op als je 400 vermeldingen ziet? Of ga je vervolgens kijken naar voorletter, straatnaam of nummer? Mijn punt is (en ook dat van de mod denk ik): je doet zelf geen moeite om tot een gewenst resultaat te komen.

Google Help al gelezen inmiddels?
Ik ga hier allemaal niet eens op reageren... Tjongejonge.. wat een onzin... ik stel hier gewoon een vraag omdat ik iets niet kan vinden.. reden > Ik wist niet precies naar welke steekwoorden ik moest zoeken...

Maar ik zal geen vragen meer stellen hier.. want uit jou reactie blijkt wel dat mensen die een wat simpelere vraag hebben (te simpel voor sommige forumleden iig) hier niet welkom zijn, en afgezeken worden omdat ze niet zoveel weten als sommige andere forumgebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Doen we wel een beetje netjes tegen elkaar? :)
Dadennis,

Hoe ik het opmaak is je thread gesloten omdat je geen eigen inzet toonde. Zoals je in de Policy: Alle regels die op het forum gelden kunt lezen als 2e puntje onder Een topic openen:
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
Je TS bestond uit 3 zinnen. Dat noemen we op GoT geen uitgebreide startpost. Als je bijv. al aangegeven had dat [google=movie samples] te wazige resultaten had gegeven, dan hadden we iig al gezien dat je zelf gezocht had. Nu is het nogal gissen naar wat je geprobeerd hebt, en krijgen we de indruk dat je gewoon met een makkelijk zoekvraagje komt. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap inderdaad wat je bedoeld... maar ik heb na de reacties van LoneGunman niet echt meer behoefte om nog te reageren.. Ik wordt namelijk afgezeken als ik probeer ervaringen op te doen van mede-moviemakergebruikers. Ik ben niet bezig met 'het zoeken van een filmpje', zoals LoneGunman het noemt... ik stel mijn vraag elders wel ofzo...
toch nog bedankt voor de uitleg

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 125967 op 30-11-2005 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Anoniem: 125967 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 01:28:
Ik snap inderdaad wat je bedoeld... maar ik heb na de reacties van LoneGunman niet echt meer behoefte om nog te reageren.. Ik wordt namelijk afgezeken als ik probeer ervaringen op te doen van mede-moviemakergebruikers. Ik ben niet bezig met 'het zoeken van een filmpje', zoals LoneGunman het noemt... ik stel mijn vraag elders wel ofzo...
toch nog bedankt voor de uitleg
Dan zou ik graag nog willen weten welk gedeelte van mijn (eerste) post jij als 'afzeiken' beschouwd? Ik geef alleen maar nuttige tips en doe ook nog eens moeite om jouw probleem op te lossen. Als jij dit als afzeiken ziet is dat jouw probleem. Je hele manier van posten is trouwens offensief en insinuerend, vandaar dat ik het ook hier bij laat. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb er op zich geen bezwaar tegen als Dadennis een nieuw topic zou openen wat wel voldoet aan de eisen die we daaraan stellen. Ik geloof dat het inmiddels wel duidelijk is dat je vraag ietswat als een simpele, snelgestelde vraag overkwam; maar dat dat niet het geval is kun je gewoon bewijzen door een nieuw topic te openen wat wel voldoet aan de eisen :) Verder, LoneGunman, zijn je posts wel ietswat offensief; ik kan me voorstellen dat je Dadennis daarmee nogal het gevoel geeft in een hoek te worden geduwd :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103365

wat ik wel eens heb als ik ergens ben en moet eigenlijk direct antwoord hebben en heb al tijdje lopen google op zoek naar oplossing, na een tijdje doe ik toch maar poging om hier een treadje te starten...

ik balen en ben op zoek naar oplossing en refresh iedere second 5x me screen :P want ik moet antwoord hebben

zie ik dat er gereplyed is, dus ik mega snel tread openen, staat er heel dom dat en MOD "Ik heb even je titel topic aangepast met je OS erin" sja lekker belangrijk doe dat dan gewoon zonder reply te geven. Aan die nutteloze dingen heb je gewon niets en zeker niet als je zie dat iemand replyed heeft en er achter komt dat weer een mod nutteloze info neer zet voor de gebruiker :D

zo ik ben klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anoniem: 103365 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 04:36:
[....]

zie ik dat er gereplyed is, dus ik mega snel tread openen, staat er heel dom dat en MOD "Ik heb even je titel topic aangepast met je OS erin" sja lekker belangrijk doe dat dan gewoon zonder reply te geven. Aan die nutteloze dingen heb je gewon niets en zeker niet als je zie dat iemand replyed heeft en er achter komt dat weer een mod nutteloze info neer zet voor de gebruiker :D

zo ik ben klaar
Als je in het vervolg nou zelf je OS in de topictitel zet, bespaar je ons ook tijd :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 15:01

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Graag zou ik willen weten waarom mijn topic is gesloten,

test spyware, 1091163

Is het overleg inmiddels afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Anoniem: 103365 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 04:36:
zie ik dat er gereplyed is, dus ik mega snel tread openen, staat er heel dom dat en MOD "Ik heb even je titel topic aangepast met je OS erin" sja lekker belangrijk doe dat dan gewoon zonder reply te geven.
Nou, eigenlijk melden we het expres in een topic, zodat je zelf eens doorkrijgt dat het de bedoeling is. Uiteraard snappen we dat het vermelden in de policy hiervan, het vermelden in de topicstart melding, en het feit dat 40 topics in Windows Operating Systems op die manier een topic hebben, niet genoeg indicatie is dat dat misschien wel eens zou moeten :)

We zouden je natuurlijk er ook voor kunnen gaan OW'en (dan is de boodschap wat minder dom)... :+

wielhelm schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:45:

test spyware, 1091163

Ik zal pasta eens er over gaan prikken :)

[ Voor 16% gewijzigd door elevator op 01-12-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

wielhelm schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:45:

test spyware, 1091163

Het overleg is afgerond, je kunt je thread hier weer terugvinden. :)

Signature

Anoniem: 163872

Zo net is onze topic over ted (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1097331) op slot gegooid. Met de volgende reden:

Dit lijkt meer op spam/werving dan een serieuze technische discussie :)

Nou weet ik dat jullie de boel een beetje moeten schoonhouden hier maar ik vraag me toch af waarom zoiets niet plaats kan hebben op dit forum. Ik zal niet ontkennen dat het enige vorm van werving is maar uiteindelijk hebben wij er geen commerciele bedoelingen mee en zal het programma ook als freeware uitgebracht worden. Wij denken in ieder geval dat dit een nuttige toevoeging is op het hele torrent gebeuren en dat uiteindelijk iedereen die veel tv shows download er echt baat bij zal hebben.

Mochten jullie toch bij jullie besluit blijven dan respecteren wij dat volledig en zal er ook verder niet meer over gediscuseerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 163872 op 22-12-2005 12:20 ]

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
phYzar schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:18:
Omdat je niet verteld wat je zelf al gedaan hebt en alleen de vraag hier "dumpt" komt het over alsof je zelf geen moeite wil doen en een ander het maar wil laten oplossen. Nou zijn mensen hier niet te beroerd om een probleem op te lossen, maar gaan er wel van uit dat de topic-starter de meest voor de hand liggende opties al heeft uitgeprobeerd (googlen) en wanneer dit geen succes bood waar hij dan op gezocht heeft. Wil je een succesvol topic openen, bedenk dan een duidelijke titel, vermeld je probleem en de al geprobeerde oplossingen en wat er mis ging, en dan zal hij niet zomaar dichtgegooid worden.
Waarschijnlijk was meneer ietswat verontwaardigd (wat ik trouwens erg begrijpelijk vind), meestal laten mods het topic nog even open zodat de TS een verklaring kan afleggen...

@ Dadennis

Volgende keer een uitgebreidere OP voor de lieve tweakertjes...

Ik snap het probleem van Dadennis wel met zijn search, ik zou ook absoluut niet weten wat bij Google te moeten invullen :P

• pasta

pasta

Ondertitel

Je roept mensen op om te mailen naar je mail-adres, om zo beta-testers te werven. Dat gaat tegen Het algemeen beleid #spam in. Je initiatief mag dan wel het beste van de wereld zijn, op deze manier is het nog steeds werving. ;)

Daarnaast kan ik er ook niet echt een fatsoenlijke discussie in zien, wegens het warez-gehalte. Je zal namelijk vrij gauw mensen krijgen die hulp nodig hebben met $serie toe te voegen, via warez-trackers. ;)

Signature

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

t.e.d.: in het algemeen kan zoiets inderdaad vast nuttig zijn. Zet zoiets in je signature en ga veel (ontopic) posten en mensen lezen het ook. Dergelijke oproepen zonder enige discussiewaarde (want er valt gezien de topicstart niets anders te zeggen dan :ik heb gemaild") heeft geen zin als topic. Alleen al omdat het toch wegzakt en niemand het meer leest. Dan werkt een signature dus beter. Daarnaast is het zo dat er heel wat non-profit dingen zijn die men aan ons brede publiek wilt laten kennen, als we dit op deze manier toelaten, wordt het een zootje op het forum. Daarom vereisen we dan ook met dit soort dingen dat er van te voren toestemming aan de moderators wordt gevraagd per e-mail (het adres staat in de SA policy).

In dit geval: je lijkt specifiek voor deze actie een nieuwe account aangemaakt te hebben. Dat komt nog meer spammerig over.
offtopic:
Daarnaast lijkt het er sterk op dat het nog een kloon-acount is van een andere account ook, zie ook het mailtje daarover dat ik je zo ga sturen ;) Maar in deze discussie ben je natuurlijk nog welkom

En inderdaad is het hier een wel erg duidelijke vorm van copyright omzeilen, wat hoe dan ook niet de bedoeling is op GoT dus ook in een signature is in dit geval niet de bedoeling :)
Mochten jullie toch bij jullie besluit blijven dan respecteren wij dat volledig en zal er ook verder niet meer over gediscuseerd worden.
(Beargumenteerde en nette) discussie kan imho nooit kwaad :)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2005 13:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

[rml][ Opera] wil een torrent niet rechtstreeks openen[/rml]

Wat is dit nou weer voor achterlijks? Waarom staat daar nou Disney.com? Het kan uitmaken vanaf welke site de torrent wordt aangeklikt, want misschien gebeurt daar wel iets geks! Kom op zeg, disney.com is niet eens illegaal en bij mijn weten ook niet tegen de policy. Als wel, leg dan maar es uit wat er aan een torrent dan porno, schokkend, spam, verbaal geweld, crimineel of licentie/copyright-schendend aan is.

Zet er anders op z'n minst "die opvolger van suprnova" neer ofzo. Maar dit is echt kolder.

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2005 22:14 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Op die site valt warez te vinden, wat tegen Het algemeen beleid #warez ingaat. Disney.com is gewoon de eerste de beste site die ik zo'n geval plaats, dat heeft verder niets met jou topic specifiek te maken. :)

edit:
Ik zet nog even [SA] in je topic-titel :)

[ Voor 12% gewijzigd door pasta op 27-12-2005 21:32 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Er worden daar bestanden uitgewisseld, die ook nog eens copyrighted zijn, en dat willen we niet op het forum. Dat staat gewoon zelfs in de zin uitgelegd die jij aanhaalt. Wat is daar niet aan te begrijpen dan?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Omdat we hints naar en warez niet toestaan, zoals hierboven al verteld wordt. We hebben een duidelijk beleid over ditsoort zaken, dus de vermelding is verwijderd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Op die site valt warez te vinden
Waar dan? ik zie alleen maar torrents... die zijn niet copyrighted, niet gelicensieerd en zijn ook door de Nederlandse wet niet als illegaal bestempeld, afaik.

Maargoed, dat krijg ik er bij jullie wrs niet in. Kan er misschien in mijn oorspronkelijk topic dan wel duidelijk gemaakt worden waar het om gaat? Disney.com slaat nml nergens op en zoals ik al zei, misschien heeft Opera wel een probleem met hoe de server van [...] een torrent aanlevert. Nu begrijpt niemand waarik de torrent nou vandaan heb, en proberen ze het misschien bij *knip* of *knip* en zeggen ze "he sukkel, het werkt gewoon".

Wel gek trouwens dat het gebruik van het woordje "*knip*" hier weer wel gedoogd wordt... als ik nou een link hiernaartoe in mijn topic maak? Is GoT dan opeens zelf een hint naar """"warez""""?

Laatste suggestie die ik nog kan bedenken: maak er dan maar http://distribution.openoffice.org/p2p/ van. Daar doet het probleem zich ook voor. Of is dat ook al illegaal? Het is wel P2P, kijk maar uit!

Modbreak:Check je mail maar, je hebt hier evengoed nog Het algemeen beleid te volgen

[ Voor 166% gewijzigd door Spider.007 op 30-12-2005 16:06 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

http://distribution.openoffice.org/p2p/ is inderdaad prima (ik pas het even aan in je topic). En daar geef je heel goed het verschil aan tussen het gebruiken en misbruiken van de techniek: softwaredistributie door de rechthebbenden versus een website "met alleen maar URL's / torrents" naar warez. Het boeit ons niet of het volgens de wet een warez site is, dergelijke sites hebben precies 1 doel: warez verspreiden. Ik spreek hier geen waarde-oordeel uit over het warez verspreiden maar we willen van GoT op geen manier een uitwisselplatofrm worden en daarom weren we dergelijke warez-sites. Maar dat was je geloof ik ondertussen wel duidelijk nadat je mijn collega's een RSI-armpje aan mod-breaks heb laten doen :+

Het lijkt er dan inderdaad op dat Opera een probleem heeft. Maar als het alleen komt door de manier waarop die warez-site het doet kan je het beter opnemen met hen. En als het elke torrent site is, noem dan een paar legale sites en zet er 'enzovoorts' achter. Het linken naar warez sites is dan nergens voor nodig :)

• pasta

pasta

Ondertitel

In navolging van Windows Operating Systems en Software Algemeen hebben we ook besloten om in Beveiliging & Virussen dit door te zetten. We doen het in Beveiliging & Virussen echter iets anders, de discussie blijft zich verder in deze thread afspelen. Dit omdat Beveiliging & Virussen qua modkracht een complete overkapping kent met Software Algemeen. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ey,

Ik heb net dit topic gemaakt:
OS X tiger op een x86

1 seconde later zat er al een slot op, met de mededeling van elevator dat het _echt_ niet kon, OS X op een x86 draaien. Waarom zie ik dan overal ervaringen op internet van mensen die het voor elkaar kregen? Ik dacht: dit is echt een tweak-topic, maar blijkbaar heeft Elevator niet eens even de moeite genomen om op de hyperlinks te klikken. Het is namelijk wel degelijk mogelijk, OS X op een x86 te draaien.

Dus mag ik nu m'n topic hervatten? En niet in Apple Talk, maar Software algemeen (of een andere afdeling waar het goed past).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Mail de mod als je 't niet eens bent met een slotje: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!. Het lijkt me voor jou sowieso een goede tip om eerst de lokale subforum FAQ's en policies eventjes door te lezen voordat je ergens een topic opent. Zo voorkom je dat je over onderwerpen een topic start, die op die plaats niet thuishoren. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Bovenstaande reply mag je negeren - in Windows Operating Systems. Software Algemeen en Beveiliging & Virussen hebben we een ietwat afiwijkend beleid hierover en mogen dit soort dingen wel degelijk op het forum besproken worden ;)

Om antwoord te geven op je vraag - op GoT hebben wij de afspraak gemaakt dat alle vragen gerelateerd aan Apple software dan wel hardware in Apple Talk terecht komt, dus je topic hoort sowieso niet in Software Algemeen of iets dergelijks toe (sowieso horen operating systems nooit en te nimmer in Software Algemeen).

In APL is de afspraak dat topics over OSX op X86 niet gewenst zijn (de OSX licentie verbied vziw. gebruik van OSX op niet-Apple hardware) dus feitelijk is daar mee geen plaats op GoT voor deze combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Pfff. Complimenten, je kent de regeltjes goed. Alleen word het niet tijd, dat het verbod op "OS X op x86" opgeheven word, aangezien binnenkort in apple computers x86 hardware ingebouwd is i.p.v. IBM (of powerpc, ik weet niet precies hoe ik het moet noemen). Er zijn actually al developers die OS X op x86 hardware draaien, lijkt me sterk dat apple's eigen developers illegaal bezig zijn! :D

Het lijkt me gewoon geweldig om met mede-tweaks te prutsen aan OS X op x86.

[ Voor 14% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-01-2006 19:14 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Die developers zijn hoogstwaarschijnlijk gelicenseerd om MacOS op X86 hardware te draaien, zolang OSX voor x86 nog niet officieel gereleased is hebben de mods in Apple Talk besloten om het (nog) niet toe te staan. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat is erg jammer :( Vinden jullie dit zelf ook niet erg triest?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

bigchristiaan schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:35:
Dat is erg jammer :( Vinden jullie dit zelf ook niet erg triest?
Start gerust een topic in Lieve Adjes om dit probleem voor te leggen. Ik vindt zelf dat de regel inderdaad ietwat scherp is nu Apple zijn hardware met X86 uitbrengt. Evenwel ben ik geen Moderator APL en ben ik dus niet degene die dit kan beslissen; maar wellicht kun je met een LA topic in gesprek treden met de APL moderators en users over het hoe en waarom van deze regel :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165840

Hallo,

In verband met het probleem met die java, dus het is al langer gekend dat mensen nu met errors 'lopen'? Want het topic werd al gesloten, en ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-06 23:18
Zoals in de slotjes van je topics al verteld werd; GoT is geen helpdesk, we verwachten dat je zelf ook probeert om anderen te helpen. Ook heb je amper inzet -> Zoek zelf via Google, daar is het makkelijk zat terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 13:17

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 165840 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:18:
Hallo,

In verband met het probleem met die java, dus het is al langer gekend dat mensen nu met errors 'lopen'? Want het topic werd al gesloten, en ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit...
Volgens mij heb je duidelijk antwoord gehad in dat topic.

Overigens denk ik dat je wel een nieuw record hebt gemaakt op GoT.

[ Voor 7% gewijzigd door Zondagskindje op 15-01-2006 14:25 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 165840 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:18:
Hallo,

Het is al een hele tijd dat er geen Microsoft Virtual Machine meer in windows zit.
Als je dat in google had ingetikt, kwam je vanzelf op de link die ik in het topic heb gezet voordat die gesloten was.
Zelf zoeken doe je niet, maar aangegeven punten aannemen ook niet.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165840

Ik wist wel dat die niet meer in de windows inbegrepen was, hoor.

Ik heb mijn vraag dan verkeerd gesteld, denk ik.

Sorry.

Ik vroeg me enkel af of het normaal is dat je pc automatisch reboot, na die nieuwe beveiligingspatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

In alle topics die je tot nu toe hebt geopend laat je ook maar niks merken aan eigen inzet. Je hebt een probleem, daar maak je een topic over aan en je gaat door naar je volgende probleem. Je geeft totaal niet aan wat nu het exacte probleem is, wat je al gedaan hebt om het op te lossen, waar je al naar gezocht hebt, etc. Hier op GoT verwachten we dat je eerst wat zoekwerk pleegt, en bepaalde factoren probeert uit te sluiten (slechte hardware/gare windows installatie etc).

Begin eerst eens rustig met de algemene [faq=]FAQ[/] te lezen, en dan voornamelijk over de punten wat je moet doen voor je een topic start. Daar staan een hoop tips in hoe je een probleem moet oplossen voor je hier een topic opent. Als je dat teveel werk vindt dan is GoT niet voor jou geschikt, je kunt het dan beter proberen op fora zoals www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23556

ff een vraag over het waarom mijn topic gesloten is.
Topic: Ervaring met MOS?

de topic is gesloten omdat:"véél te weinig informatie om een nuttige discussie te vormen."
Opleidingen gerelateerd aan software zouden ook kunnen, maar vertel dan ten
minste iets meer over de opleiding. Voordat ik deze post ging posten, heb ik
gezocht op "opleidingen, mos, mcse." Ik heb gekeken hoe de vraag daar gesteld
is, voordat ik mijn vraag ging posten. In een andere topic was er ook een vraag gesteld over mcse. Zonder daar de uitleg bij te geven wat mcse inhoud. Mijn theorie was ook, als je weet waar het overgaat, post je anders toch niet..
Ik vermoedde dat mijn vraagstelling duidelijk was. Is dat niet het geval, geef me dan in ieder geval de kans om het te veranderen, staat het in de verkeerde topic, excuus. Ik zag er een aantal andere bijstaan, dus mijn eerste reactie was.. plaatsen. Wellicht was het beter onder de topic WOS..

Mijn concrete vraag is, zou het topic weer geopend kunnen worden, zodat ik mijn
vraagstelling kan aanpassen, en/of zou de topic naar de juiste groep gezet kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

r00terr0r: Pasta geeft, volgens mij, in de sluitmessage aan dat als je een topic maakt dat aan de daar genoemde voorwaarden voldoet, en de normale voorwaarden natuurlijk, en het over een opleiding gaat gerelateerd aan software, je die gewoon kan openen :) . Verder is het gebruikelijk dat je zélf uitzoekt waar je topic thuishoort, en niet het topic plaatst waarna dat eventueel verplaatst kan worden. Als je twijfelt kan je het natuurlijk altijd, eventueel via mail aan een mod, vragen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Euh, JHS bedoelt sanfranjake waarschijnlijk maar goed. Ik ben het an sich wel met sanfranjake in "Ervaring met MOS?" eens. Je geeft veel te weinig informatie, want ik dacht bij MOS ook idd eerst aan het spul dat aan de noorderzijde van een boom groeit. :+

Topicstarts van 2 regels nodigen 99 van de 100 keer niet echt uit tot een discussie. Als sanfranjake je topic niet had gesloten dan had ik verwacht dat de eerste vraag zou zijn wat MOS is. Leg er eerst even iets over uit, en kom met een wat concreter iets dan de vraag wat anderen er van vonden. Dat nodigt meer uit tot een discussie, en zal het topic alleen maar ten goede komen. :)

Als MOS echt puur een MS OS gerelateerde opleiding is, dan zou het beter thuishoren in Windows Operating Systems. Maar dat is me, met je gesloten topic, niet echt duidelijk geworden. :)

edit:
Voor de duidelijkheid, in Windows Operating Systems loopt ook een topic over MSCE, zoals je ziet heeft die een veel uitgebreidere startpost dan jou topic. :)

[ Voor 12% gewijzigd door pasta op 16-01-2006 18:04 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Erw, ja, :X

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23556

pasta schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:58:
Euh, JHS bedoelt sanfranjake waarschijnlijk maar goed. Ik ben het an sich wel met sanfranjake in "Ervaring met MOS?" eens. Je geeft veel te weinig informatie, want ik dacht bij MOS ook idd eerst aan het spul dat aan de noorderzijde van een boom groeit. :+

Topicstarts van 2 regels nodigen 99 van de 100 keer niet echt uit tot een discussie. Als sanfranjake je topic niet had gesloten dan had ik verwacht dat de eerste vraag zou zijn wat MOS is. Leg er eerst even iets over uit, en kom met een wat concreter iets dan de vraag wat anderen er van vonden. Dat nodigt meer uit tot een discussie, en zal het topic alleen maar ten goede komen. :)

Als MOS echt puur een MS OS gerelateerde opleiding is, dan zou het beter thuishoren in Windows Operating Systems. Maar dat is me, met je gesloten topic, niet echt duidelijk geworden. :)

edit:
Voor de duidelijkheid, in Windows Operating Systems loopt ook een topic over MSCE, zoals je ziet heeft die een veel uitgebreidere startpost dan jou topic. :)
Zoals ik ook al in mijn vraag had gezegd, staat deze in de verkeerde post.. excuus.... bla bla bla..
Ik zeg helder en duidelijk.. Dit is een voor mij heldere uitleg. rest my case.. ;)
;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 23556 op 16-01-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167214

pasta schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:14:
[...]

Het overleg is afgerond, je kunt je thread hier weer terugvinden. :)
Ik kan ook niet zeggen dat ik uw antwoord erg kan waarderen; u kunt op z'n minst iemand fatsoenlijk te woord staan. Wat dacht u? Dat ik mijn vraag over de geluiden bij poppeeeper al niet láng zelf had geprobeerd te zoeken. Dus a.u.b. niet direct gaan oordelen; het is niet te geloven zeg dat iemand zich zó ver verheven voelt boven 'het gewone, domme volk'. Ik zou zeggen: kijk maar uit dat u niet naar beneden tuimelt. Dát zou pas jammer zijn en u sluit maar gewoon af. Met wélk recht eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Je geeft hem maar 2 regels de kans om een oordeel over je te kunnen vellen, dus de conclusie van pasta is prima, op basis van de beschikbare gegevens.

En wie gaf jou ook alweer het recht om vragen te dumpen? Je bent toch akkoord gegaan met de registratievoorwaarden?

Overigens wordt er niks gezegd over slim of dom, pasta impliceert alleen dat je weinig inzet hebt getoond. En dat doet hij netter dan ik dat zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:48:
Je geeft hem maar 2 regels de kans om een oordeel over je te kunnen vellen, dus de conclusie van pasta is prima, op basis van de beschikbare gegevens.

En wie gaf jou ook alweer het recht om vragen te dumpen? Je bent toch akkoord gegaan met de registratievoorwaarden?

Overigens wordt er niks gezegd over slim of dom, pasta impliceert alleen dat je weinig inzet hebt getoond. En dat doet hij netter dan ik dat zou doen.
Laat ik nu toch denken dat deze site daarvoor was bedoeld om vragen te stellen
(na zelf lang gezocht te hebben). Pasta kan impliceren wat hij wil; daarom is het nog niet DE waarheid. Ik vind jullie gewoon een stel ego trippers, of gewoon schoolmeesters die denken dat ze
meer zijn dan een ander. Er hoeft geen oordeel over me geveld te worden; daar kom ik niet voor en veel mensen zullen zich wel een paar keer bedenken voordat ze een vraag gaan stellen op deze site. Je wordt direct voor lui aangezien. Ik wist niet dat we in 'het heilige der heiligen' waren beland O-) O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 167214 op 31-01-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dit is gewoon een forum voor de wat 'gevorderde gebruiker'.
Maar ook beginners kunnen hier aardig terrecht hoor, zolang je je maar aan de regels houdt en je een goede, uitgebreide topicstart geeft en ook zelf moeite doet.

Voor kant en klare antwoorden kan je beter op andere sites kijken als www.beginnersweb.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167214 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:57:

(na zelf lang gezocht te hebben).
Toch heb je dat fout. En je hebt helemaal niet lang gezocht.
Pasta kan impliceren wat hij wil; daarom is het nog niet DE waarheid. Ik vind jullie gewoon een stel ego trippers, of gewoon schoolmeesters die denken dat ze meer zijn dan een ander. Er hoeft geen oordeel over me geveld te worden; daar kom ik niet voor en veel mensen zullen zich wel een paar keer bedenken voordat ze een vraag gaan stellen op deze site. Je wordt direct voor lui aangezien. Ik wist niet dat we in 'het heilige der heiligen' waren beland O-) O-)
Tsja, je zegt niet dat je gezocht hebt, je zegt niet met welke zoekwoorden je gezocht hebt, je zegt niet waarom je daar niet uit kwam, dus voor de gemiddelde forumbezoeker kom je lui over.

De waarheid kunnen wij niet raden, dus wat je niet in je post vertelt, is nooit gebeurd. Ga nou niet doen alsof wij het ineens gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:04:
[...]

Toch heb je dat fout. En je hebt helemaal niet lang gezocht.
Dat kunt u niet beoordelen of ik niet lang genoeg gezocht heb!!!!!

[...]

Tsja, je zegt niet dat je gezocht hebt, je zegt niet met welke zoekwoorden je gezocht hebt, je zegt niet waarom je daar niet uit kwam, dus voor de gemiddelde forumbezoeker kom je lui over.

De waarheid kunnen wij niet raden, dus wat je niet in je post vertelt, is nooit gebeurd. Ga nou niet doen alsof wij het ineens gedaan hebben.
En dán maar weer zeuren dat het bericht té lang is; volgens mij hebben jullie wel altijd wat aan te merken. Gevorderde wijze mensen, ik zou me bijna gaan verontschuldigen (maar niet heus).
Ik wens jullie veel succes met deze gevorderde vragensite; zet dat er dan ook duidelijk bij. Dat heb ik n.l. nergens zien staan. Dat is wat gemakkelijker voor ons dan weer hè? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 14:24

McMiGHtY

- burp -

Anoniem: 167214 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:57:
[...]

(na zelf lang gezocht te hebben). Pasta kan impliceren wat hij wil; daarom is het nog niet DE waarheid. Ik vind jullie gewoon een stel ego trippers, of gewoon schoolmeesters die denken dat ze
meer zijn dan een ander. Er hoeft geen oordeel over me geveld te worden; daar kom ik niet voor en veel mensen zullen zich wel een paar keer bedenken voordat ze een vraag gaan stellen op deze site. Je wordt direct voor lui aangezien. Ik wist niet dat we in 'het heilige der heiligen' waren beland O-) O-)
Volgens mij staat er nergens dat GoT en zijn moderaters de waarheid zijn. Je komt over als een klein verveeld kind wat zijn zin niet krijgt, beetje jammer.

Indien je een probleem hebt, en hier mee bezig bent geweest om het op te lossen, eventuele oplossing hebt gezocht en uitgeprobeerd, dan open je een topic waarin je de genomen stappen beschrijft, eventuele gerelateerde foutmeldingen en terzake doende configuraties meld.
Doe je dat op beschreven manier dan lijkt het me dat er geen enkel modje zo'n topic op slot gooit met de melding: Ga maar googlen.

Aan de andere kant heb je best kans dat met zo'n opmerking die je nu maakt bij een aantal personen de vraag laat rijzen:"Waar doe ik het allemaal voor?" Enig idee hoeveel tijd er in het modden gaat zitten?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Anoniem: 167214 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:15:
zet dat er dan ook duidelijk bij. Dat heb ik n.l. nergens zien staan.
Dé forum FAQ, bovenaan, onder het kopje registratievoorwaarden:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Hoe duidenlijk wilt u het hebben?

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

En dán maar weer zeuren dat het bericht té lang is; volgens mij hebben jullie wel altijd wat aan te merken. Gevorderde wijze mensen, ik zou me bijna gaan verontschuldigen (maar niet heus).
Ik wens jullie veel succes met deze gevorderde vragensite; zet dat er dan ook duidelijk bij. Dat heb ik n.l. nergens zien staan. Dat is wat gemakkelijker voor ons dan weer hè? 8)7
Knap, je registreerd je vandaag en laat gelijk twee topics sluiten. De eerste heel erg netjes, foutje gemaakt, kan gebeuren. Vervolgens zie je in het tweede topic dat je de moeite niet hebt genomen om de FAQ van het programma door te lezen, en ben je geluidjes kwijt. Er staat in beide topics geen goede omschrijving van het probleem en bij beide niet wat je zelf gedaan hebt.
Ook is de sluitmessage bij het tweede topic netjes, waar je nu je frustratie vandaan haalt is mij compleet een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Niet? Dan heb je blijkbaar niet de registratievoorwaarden gelezen, ik quote even een klein stukje:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren
Het lijkt me vrij duidelijk dat het daar dus wel staat. ;) Daarnaast staan onderin de registratievoorwaarden ook nog de kernpunten van Algemene gedragsregels (Netiquette). Ik noem ook nog even een paar puntjes uit deze FAQ: [q]
  • Leg je probleem goed uit.
Je topicstart bevatte 3 regels, en pas later werd uiteindelijk duidelijk wat nu eigenlijk je vraag was.
[q]
  • Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Je geeft nu aan dat je wel gezocht hebt, maar nog steeds niet waar je naar gezocht hebt, of waarom datgene wat je vond niet voor jou relevant was. Dat was het punt wat ik bedoelde qua eigen inzet. Je hebt wat geprobeerd, maar geef dat dan ook aan. ;)

Tuurlijk, we hebben veel regels op GoT, maar die regels zijn aan de andere kant ook nodig om het niveau dat we hier hanteren ook zo te houden. Deze regels onderscheiden ons van andere fora, en gezien we het grootste ICT-techforum van Nederland zijn zou ik zeggen dat we een goed forum draaien. Het hogere niveau (en bijkomende regels) is de redenen waarom dat veel mensen hier komen en blijven terugkomen. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Koele_Man schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:22:
[...]

[...]

Hoe duidenlijk wilt u het hebben?
Och laat u ook maar; ik heb er genoeg van. U mag het van mij winnen en ik ben zeker geen verwend klein kind. Maar iemand die voor de eerste (en laatste) keer een vraag heb gesteld. En u had niet eens in de gaten dat ik reageerde bij een heel andere topic (mijn vraag bestond n.l. uit méér dan twee regels) Dus beter opletten in het vervolg! :+
En dan nog een laatste opmerking: voor mensen die 'op niveau met elkaar communiceren' mag u wel eens wat aan uw spelling gaan doen. Het woord is n.l. duidelijk (dus zonder de "n" erin). Geen dank hoor, graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McMiGHtY schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:24:
[...]

Knap, je registreerd je vandaag en laat gelijk twee topics sluiten. De eerste heel erg netjes, foutje gemaakt, kan gebeuren. Vervolgens zie je in het tweede topic dat je de moeite niet hebt genomen om de FAQ van het programma door te lezen, en ben je geluidjes kwijt. Er staat in beide topics geen goede omschrijving van het probleem en bij beide niet wat je zelf gedaan hebt.
Ook is de sluitmessage bij het tweede topic netjes, waar je nu je frustratie vandaan haalt is mij compleet een raadsel
Ja, wat dat betreft heb ik mensen vlug door; en wat nog mooier is: ik heb dankzij een andere help-site de geluiden gevonden hoor. En niets geen vervelend gedoe; gewoon een antwoord. En ik hoefde niet eens voor de rechter te verschijnen. Goed wel? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Jammer dat je vervalt in taalgeneuzel (goed gespeld hoop ik). De frustratie komt dus voor uit het feit dat door onvolkomendheden in je eigen topicstart, waardoor hierop een aantal vragen voortkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat ik verder jammer vind is dat er geen echte discussie plaatsvind over het feit waarom er een topic gesloten word.

Iedereen schijnt blijkbaar te weten hoe een topic geopend moet worden en hoe men met elkaar om moet gaan. Waar het op uitdraaid is dat er met een boel "virtuele modder" word gegooid waar niemand beter van word.

GoT is in de jaren dat het online is uitgegroeid tot een forum van hoge kwaliteit, zeker op het technische vlak. Dit gaat gepaard met het "volwassener" worden van de bezoekers, maar helaas ook met bezoekers die gaan voor het gemak van zoveel kennis. Dump je vraag en er dan van uitgaan dat je een kant en klaar antwoord krijgt, aan het handje vastgehouden word, er voor je geklikt word, etc.
Vooral dit laatste is erg jammer, het eerste uiteraard niet. Ik merk zelf dat ik eigenlijk vooral "lurk" en op deze manier veel kennis opdoe van zaken waarmee ik in mijn dagelijkse werk niet mee te maken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McMiGHtY schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:49:
Wat ik verder jammer vind is dat er geen echte discussie plaatsvind over het feit waarom er een topic gesloten word.

Iedereen schijnt blijkbaar te weten hoe een topic geopend moet worden en hoe men met elkaar om moet gaan. Waar het op uitdraaid is dat er met een boel "virtuele modder" word gegooid waar niemand beter van word.

Kijk, hier ben ik het nu eens volkómen mee eens. Dat moeten jullie eens proberen: om mensen minder af te kraken; staat ook veel volwassener. Einde van de discussie!!!!!!

GoT is in de jaren dat het online is uitgegroeid tot een forum van hoge kwaliteit, zeker op het technische vlak. Dit gaat gepaard met het "volwassener" worden van de bezoekers, maar helaas ook met bezoekers die gaan voor het gemak van zoveel kennis. Dump je vraag en er dan van uitgaan dat je een kant en klaar antwoord krijgt, aan het handje vastgehouden word, er voor je geklikt word, etc.
Vooral dit laatste is erg jammer, het eerste uiteraard niet. Ik merk zelf dat ik eigenlijk vooral "lurk" en op deze manier veel kennis opdoe van zaken waarmee ik in mijn dagelijkse werk niet mee te maken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:59
^^^ ik geloof dat je je mening vergeten bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er hoeft niet eens een discussie plaats te vinden. Het topic voldeed bij lange na niet aan de simpele eisen die hier gesteld worden. Dat kun je eenvoudig als feit vaststellen, dus daar hoef je niet over te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:16:
Er hoeft niet eens een discussie plaats te vinden. Het topic voldeed bij lange na niet aan de simpele eisen die hier gesteld worden. Dat kun je eenvoudig als feit vaststellen, dus daar hoef je niet over te discussiëren.
AMEN!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:12:
^^^ ik geloof dat je je mening vergeten bent :)
Mijn mening vergeet ik nooit! _/-\o_
het is te verwarrend aan het worden: eerst was het communiceren op een hoog niveau en nu opeens weer simpel. Gaan jullie maar lekker je gang; ik ga weer aan het werk. Nogmaals wat mij betreft:
einde van deze zinloze discussie :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:59
Anoniem: 167214 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:23:
[...]

het is te verwarrend aan het worden: eerst was het communiceren op een hoog niveau en nu opeens weer simpel. Gaan jullie maar lekker je gang; ik ga weer aan het werk. Nogmaals wat mij betreft:
Nja dit vat ik niet echt?

Ik denk dat ook maar einde discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Anoniem: 167214 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:23:
[...]

Zou je eventueel ook nog op pasta in "Oneens met de actie van een moderator? P..." kunnen reageren? Ik verduidelijk daar namelijk nog wat punten uit m'n sluitmessage. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pasta schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:25:
[...]

Zou je eventueel ook nog op pasta in "Oneens met de actie van een moderator? P..." kunnen reageren? Ik verduidelijk daar namelijk nog wat punten uit m'n sluitmessage. :)
Wáár moet ik (als laatste dan hoor) op reageren? En uit hoeveel regels mag dat bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat we deze inhoudsloze discussie niet voortzetten. We zijn altijd bereikbaar voor tips met betrekking tot de moderatie in dit subforum; ik zie echter geen enkele reden om een discussie gebaseerd op pietluttigheden te gaan voeren. Daarnaast wil ik 'zijderveld' vragen om niet twee posts achter elkaar te plaatsen; maar je laatste post aan te passen indien je nog wat toe wilt voegen aan je laatste reacties. Eventuele voortgang van deze discussie mag je per mail doen (mailadres in profiel van degene die je zou willen bereiken) :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spider.007 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:00:
Ik stel voor dat we deze inhoudsloze discussie niet voortzetten. We zijn altijd bereikbaar voor tips met betrekking tot de moderatie in dit subforum; ik zie echter geen enkele reden om een discussie gebaseerd op pietluttigheden te gaan voeren. Daarnaast wil ik 'zijderveld' vragen om niet twee posts achter elkaar te plaatsen; maar je laatste post aan te passen indien je nog wat toe wilt voegen aan je laatste reacties. Eventuele voortgang van deze discussie mag je per mail doen (mailadres in profiel van degene die je zou willen bereiken) :)
Zijderveld moest antwoord geven op verschillende vragen; vandaar de twee posts vlak achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 13:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 167214 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:32:
[...]

Och laat u ook maar; ik heb er genoeg van. U mag het van mij winnen en ik ben zeker geen verwend klein kind. Maar iemand die voor de eerste (en laatste) keer een vraag heb gesteld. En u had niet eens in de gaten dat ik reageerde bij een heel andere topic (mijn vraag bestond n.l. uit méér dan twee regels) Dus beter opletten in het vervolg! :+
En dan nog een laatste opmerking: voor mensen die 'op niveau met elkaar communiceren' mag u wel eens wat aan uw spelling gaan doen. Het woord is n.l. duidelijk (dus zonder de "n" erin). Geen dank hoor, graag gedaan!
Stel dat je iemand iets voor je wil laten doen, je muur schilderen ofzo. Dan zul je diegene dat op een bepaalde manier vragen. Als hij je daarop vraagt of je je vraag nog een keer duidelijker wilt stellen en aan wilt geven wat je niet kunt/ al hebt gedaan. (schuren, plamuren etc) En je zou daarop reageren met "Wat een onzin die vragen, je kunt toch gewoon morgen komen schilderen, maar wel voor 7.30 want dan moet ik weg." Zou diegene dan nog zin hebben om je ook nog maar te woord te staan?

Jij draait het om, je dreigt je vragen op andere fora te gaan stellen. Ik sta er niet om te springen om je muurtje te witten, maar als je het netjes vraagt en aan bepaalde voorwaarden voldoet wil ik je wel helpen met witten.
Spider.007 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:00:
Helaas stond deze post er nog niet toen ik aan de mijne begon.

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 31-01-2006 23:43 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Anoniem: 167214 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:39:
[...]
Ik kan ook niet zeggen dat ik uw antwoord erg kan waarderen; u kunt op z'n minst iemand fatsoenlijk te woord staan. Wat dacht u? Dat ik mijn vraag over de geluiden bij poppeeeper al niet láng zelf had geprobeerd te zoeken. Dus a.u.b. niet direct gaan oordelen; het is niet te geloven zeg dat iemand zich zó ver verheven voelt boven 'het gewone, domme volk'. Ik zou zeggen: kijk maar uit dat u niet naar beneden tuimelt. Dát zou pas jammer zijn en u sluit maar gewoon af. Met wélk recht eigenlijk?
Om met het laatste te beginnen. Het recht om topics te sluiten vloeit voort uit het feit dat pasta moderator is. De reden om een topic te sluiten ligt als het goed is besloten in het niet voldoen aan de policy die op GoT gehanteerd wordt.

In tegenstelling tot wat je suggereert is die policy niet opgezet om hier een elitair clubje op te zetten. Uiteindelijk ligt het veel simpeler: de inzet van de moderators is om het forum plezierig en interessant te houden voor een bepaalde doelgroep, namelijk de groep mensen die het leuk vindt om computer gerelateerde zaken uit te puzzelen en uit te knobbelen. (Te) veel vragen die makkelijk zelf te vinden of uit te zoeken zijn vermindert het plezier wat anderen in het forum hebben. Dus is de voorwaarde die aan een topicstart gesteld wordt dat duidelijk is dat je e.e.a. geprobeerd en uitgedacht hebt voordat je een topic opent. De andere kant van de medaille is ook dat je op GoT niet bang hoeft te zijn dat je door medegebruikers terechtgewezen of in de hoek gezet wordt: ook daar wordt tegen opgetreden.

Al met al heeft het niets met 'je boven anderen verheven voelen' van doen. Overigens lees ik in de sluitmessage niets van een oordeel over jouw persoon. Anderzijds zie ik je wel de conclusie trekken dat de moderators hier hooghartige mensen zijn met teveel eigendunk, en val je medegebruikers aan op een spelfout. In plaats van de bal speel je op de man en dat is in het algemeen geen superbe discussietechniek.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niesje schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:43:
[...]

Om met het laatste te beginnen. Het recht om topics te sluiten vloeit voort uit het feit dat pasta moderator is. De reden om een topic te sluiten ligt als het goed is besloten in het niet voldoen aan de policy die op GoT gehanteerd wordt.
o.k. dat wist ik niet, maar dan hoeft het nog niet zo bot te gaan.
In tegenstelling tot wat je suggereert is die policy niet opgezet om hier een elitair clubje op te zetten. Uiteindelijk ligt het veel simpeler: de inzet van de moderators is om het forum plezierig en interessant te houden voor een bepaalde doelgroep, namelijk de groep mensen die het leuk vindt om computer gerelateerde zaken uit te puzzelen en uit te knobbelen. (Te) veel vragen die makkelijk zelf te vinden of uit te zoeken zijn vermindert het plezier wat anderen in het forum hebben. Dus is de voorwaarde die aan een topicstart gesteld wordt dat duidelijk is dat je e.e.a. geprobeerd en uitgedacht hebt voordat je een topic opent. De andere kant van de medaille is ook dat je op GoT niet bang hoeft te zijn dat je door medegebruikers terechtgewezen of in de hoek gezet wordt: ook daar wordt tegen opgetreden.
Ik ben zelf juist een enorme computer fanaat en ben uren/dagen bezig om zaken uit te zoeken en te proberen. Ik stel eigenlijk (bijna) nooit een vraag omdat ik het (meestal) zelf wel kan oplossen. Op Google had ik ook al gezocht, maar niet gevonden wat ik wilde hebben. Stel ik een vraag en dan krijg ik dit allemaal over me heen; ik voelde me inderdaad in een hoek gezet als een dom mens.
En ik heb al heel veel zelf geleerd, uitgedokterd en gemaakt op mijn p.c. Dus dat viel éventjes verkeerd.
Al met al heeft het niets met 'je boven anderen verheven voelen' van doen. Overigens lees ik in de sluitmessage niets van een oordeel over jouw persoon. Anderzijds zie ik je wel de conclusie trekken dat de moderators hier hooghartige mensen zijn met teveel eigendunk, en val je medegebruikers aan op een spelfout. In plaats van de bal speel je op de man en dat is in het algemeen geen superbe discussietechniek.
Idd was dat niet fair van mij en ik wil hierbij dan ook mijn excuus daarvoor aanbieden :'(

[ Voor 2% gewijzigd door Lustucru op 01-02-2006 11:21 . Reden: [/q][q] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Ik ben zo vrij geweest [/q][q] tags in je post in te voegen; in eerste instantie las ik alleen de laatste regel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 01-02-2006 11:19 . Reden: norml.... ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niesje schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:19:
[ot]Ik ben zo vrij geweest [norml]
[/norml] tags in je post in te voegen; in eerste instantie las ik alleen de laatste regel ;)[/ot]
Prima hoor! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als ik de eerste topicstart van een nieuwe gebruiker zie, zeg ik altijd Welkom op GoT en ja, dat is in het rood.

Zojuist krijg ik een PM dat dit niet mag..... en dat is vreemd omdat die kleur ook gekoppeld zit aan de ME tag die ik voorheen gebruikte.

Voor een verkeerd gebruik van kleurtjes kan ik me een PM voorstellen, maar voor een eenmalige begroeting? Nee.

Staat er trouwens iets in de regelementen? :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Er staat niets in de richtlijnen, maar afaik waren de kleurtjes eigenlijk voornamelijk bedoeld voor de stats in Dutch Power Cows :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:58:
Staat er trouwens iets in de regelementen? :)
Er staat, zo uit het blote hoofd, dat onnodig gebruik van RML onnodig de aandacht trekt en daarom "mag" het niet. Je kan ook prima "Welkom op GoT" zeggen zonder daar meteen een kleurtje aan vast te hangen en die zin daarmee belangrijker te maken dan ie is, toch? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan gebruik ik de ME tags weer, net zo rood en al jaren in gebruik. Is niet bedoeld voor DPC ook nog eens. /me snapt er niks van

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Als het aan mij (/ons) lag waren die kleur tags nooit forumbreed ingevoerd.

Helaas kent React technische beperkingen waardoor dit niets anders kan waardoor de tags aanstaan voor iedereen, maar net zoals op elke andere manier 'extra' aandacht trekken voor je post (of dat nou is als replier of als topicstarter) zien we liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Maar sinds wanneer zien we het liever niet. Ik gebruik als ik er erg in heb ook meestal bron om het op te laten vallen.

Er wordt gevraagd vaak om bronvermelding en dat blauwe valt op. Lijkt me handig.

En wat wordt er verstaan onder 'liever niet'? Ik vind een eenmalige begroeting wel zo vriendelijk in een opvallend kleurtje. :)

Maak er dan NIET van, dan weet iedereen waar hij aan toe is.

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 14:10 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Sinds de invoering zien we dit al liever niet - net zoals we liever niet zien dat je bv. heel je tekst in het bold post (dat is feitelijk het zelfde - je legt extra nadruk op een post van jou 'ten koste' van de post van anderen) :)

Voor bronvermelding heb je op GoT de quote tag gewoon, waar je een bronvermelding in kan verwerken:

[quote=http://bron] tekstje [/quote]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Volgens mij kan de discussie over kleurtjes beter dan LA, omdat het een forumwide iets is. Inhoudelijk: we hebben bold en italic tags om de nadruk op iets te leggen, kleurtjes zijn daarvoor niet bedoelt, en in mijn ogen ook niet gewenst. Ik ben het verder wel in zoverre met GA eens dat het wenselijk zou zijn om er een duidelijk beleid voor te hebben.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nou, het mag dus wel maar liever niet? Ergo: een nieuwe user meldt zich op GoT en /me Welkom op Got Welkom op Got Welkom op GoT of Welkom op GoT zijn dus niet toegestaan?

Het mag óf wel óf niet. Liever niet geeft een voorkeur van de crew aan waar je je niets van hoeft aan te trekken volgens mij.

ARME AOW’er

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste