Toon posts:

[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.297 views sinds 30-01-2008

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

http://www.vermoeiend.nl/mcsetopic/topicheader.jpg
Introductie

Om aan te kunnen tonen dat je kennis hebt van een Microsoft product, heeft Microsoft een aantal jaar geleden MCP-examens in het leven geroepen. Mensen die één of meer examens van Microsoft succesvol hebben afgerond, mogen zich Microsoft Certified Professionals (MCP) noemen.
De examens beslaan meerdere gebieden. Er is bijvoorbeeld een examen voor Windows XP, Windows 2003, Active Directory en voor Security.
Wanneer je een bepaalde collectie van examens succesvol hebt afgerond, krijg je een andere titel. Bij vier gehaalde examens kun je bijvoorbeeld MCSA zijn, bij zeven examens MCSE. Lees een stukje hieronder verder voor meer informatie.
Hoewel er al een lange tijd een discussie gaande is over de waarde van de diploma's, blijft het een feit dat veel werkgevers het op prijs stellen als je Microsoft certificaten in je bezit hebt. Bij een sollicitatie is het uiteraard altijd een pré (en heel soms zelfs een must).

Het verschil tussen MCSA en MCSE

Het verschil tussen Microsoft Certified System Administrator (MCSA) en Microsoft Certified System Engineer (MCSE) zit 'm in drie examens. Zoals de titels al doen vermoeden: MCSA is voor het "dagelijkse" beheer en MCSE voor het inrichten van complete netwerken. MCSE is vanzelfsprekend het langste traject.

Klik hier voor een overzicht van de vereiste examens en keuze-examens voor MCSA
Klik hier voor een overzicht van de vereiste examens en keuze-examens voor MCSE

Wijze van leren

Het leren van het examen kan in principe op twee manieren: zelfstudie of cursus

Cursus
Bij het volgen van een cursus word je in ongeveer vijf dagen voorbereid op het examen. Opleidingscentra die deze cursussen verzorgen zijn onder andere:

Compu'Train
NewHorizons

Zelfstudie
Bij zelfstudie zal je zelf in de boeken moeten duiken. Er zijn meerdere uitgevers per examennummer, met elk hun eigen kwaliteit. Het is dus moeilijk te zeggen welk(e) boek(en) het beste zijn. De bekendste zijn in ieder geval:

MS Press
Sybex
Syngress

Kosten
De kosten per examen hangt er af van het feit of je een cursus neemt of zelfstudie aandurft.
Het examen kost 140 euro exclusief BTW
Een boek kost ongeveer 50 euro
Een cursus kost ongeveer 2200 euro (hier zitten de boeken vaak bij inbegrepen ;) )

Oefenen voor het examen

Inschrijven voor een examen

Inschrijven voor het examen gaat via één van deze twee bedrijven:

Thomson Prometric
Pearson VUE

De prijs voor het examen is hetzelfde. Je bent echter afhankelijk van het testcenter, waar je het examen wilt afleggen. Sommige testcenters werken met Prometric, sommige met VUE.
Via de sites van zowel Prometric als VUE kun je je inschrijven voor een examen.

Links

MCSE - Windows 2003 traject
MCSA - Windows 2003 traject
MCP Member site

Vorige delen
De vorige delen waren:

[rml][ MCSE] Ervaringen en discussies*[/rml]

Created by Cis B)
Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom.

[Voor 75% gewijzigd door Cis op 14-02-2006 21:56]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53

@r!k

It is I, Leclerq

Ah een nieuw topic.

Nou na mijn zakken met 677 van een week geleden mag ik het maandag opnieuw proberen. 70-291, hij moet te doen zijn.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Dat "op HBO niveau". Hoe moet ik dat eigenlijk zien? Ik vind het over het algemeen makkelijk, ligt dat aan mij? ;)

No production networks were harmed during this posting

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een Windows 2004 MCSA traject? is dat nieuw? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 04-06 22:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

BackSlash32 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:30:
Een Windows 2004 MCSA traject? is dat nieuw? :P
Het pre vistra traject :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 16:04

Security

it's just me

Hoeveel mensen zijn er eigenlijk met de ISA certificering bezig?
Ben zelf in het bezit van MCSE2000 maar doe ISA2004 als aanloop.

Ben benieuwd!

• Grolsch
  • Laatst online: 16:52
Anoniem: 51473 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:18:
[...]

Grolsch : Is het mogelijk dat je 5min van je tijd vrij kan maken om nog is iets uit te leggen ? Ik heb donderdag voor de 2e maal mijn examen voor 294 en dit is de enige wat ik onder de knie moet hebben. Alle testexamens gaan perfect op deze vragen na.. Thanks
Ik heb die kennis zo ook niet meer in m'n hoofd zitten hoor, moet ik het ook weer op rakelen.

Je moet gewoon weten welke groepen ondersteund worden bij welke modus , dus native 2k3, mixed 2003, mixed 2000 en dan AGLP toepassen.

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Anoniem: 51473
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Grolsch schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:32:
[...]

Ik heb die kennis zo ook niet meer in m'n hoofd zitten hoor, moet ik het ook weer op rakelen.

Je moet gewoon weten welke groepen ondersteund worden bij welke modus , dus native 2k3, mixed 2003, mixed 2000 en dan AGLP toepassen.
Dat weet ik wel, dat is te leren.. Maar het begrijpen lukt me niet. Ik mag het donderdag nog een keer proberen. Deze week halve dagen werken, dus elke dag even leren.. Alleen de groepen nog en ik ben er weer klaar voor. Hopen op meer geluk dit keer :D

Thanks Grolsch...

Anoniem: 12535

Hoe lang duurde het bij jullie na het behalen van een MCP voor dat je een mailtje van microsoft kreeg?
Ik heb vrijdag 18-11 mijn eerste MCP (70-270) behaald met 857 punten :)
Op dat papiertje wat bij de uitslag zat staat dat ik een mailtje zal ontvangen met info waarmee ik kan registreren op de MCP site van Microsoft. (acces code enz)

Probleem is alleen dat ik nu na ruim een week nog geen mailtje heb gehad :/

Nu vind ik het niet zo erg als ik dat kitje van ze niet zou ontvangen.... maar hoe zit het met certificaat? Word dat dan ook niet opgestuurd :?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 12535 schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:45:
Hoe lang duurde het bij jullie na het behalen van een MCP voor dat je een mailtje van microsoft kreeg?
Op dat papiertje wat bij de uitslag zat staat dat ik een mailtje zal ontvangen met info waarmee ik kan registreren op de MCP site van Microsoft. (acces code enz)

Nu vind ik het niet zo erg als ik dat kitje van ze niet zou ontvangen.... maar hoe zit het met certificaat? Word dat dan ook niet opgestuurd :?
Ja, je krijgt de certificaat met je kit meegestuurd. Heb het even voor je nagekeken. Ik had het maitlje al na een dag. Maar het hangt er ok vanaf wanneer je resultaten worden doorgegeven door het instituut waar je de examen afneemt. Ik doe dat bij Azlan in Amsterdam. Soms duurt het 3 weken voordat het resultaat bekend is bij microsoft, maar bij het laastte examen was dat met 1 dag al bekend. Ik denk dat je even wat geduld moet hebben.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Grolsch
Anoniem: 12535 schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:45:

als je het na een maand niet hebt zou ik er eens achter aan gaan bellen.
Bij mij duurde het ook wel een paar weken.
En soms zijn de resultaten al na een dag zichtbaar, heel vreemd af en toe.

• paella
Volgens mij wordt ergens gezegd 2 weken, weet niet meer waar :)

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

JA!!!!

70-291 gehaald met 833 punten!!

Man wat ben ik blij zeg, na de vorige keer 677 gehaald te hebben zat ik echt te bedenken wat ik in godsnaam nog moest leren om te slagen. Gevolg is ik heb bijna niks bijgeleerd maar wel de vragen op het examen veel beter gelezen dan de vorige keer. Toen ik die score zag stond ik echt verbaasd te kijken joh. Man wat ben ik blij. Nu nog een elective halen en ik ben MCSA :D

• Cis
ErikH schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:41:
JA!!!!

Man wat ben ik blij zeg, na de vorige keer 677 gehaald te hebben zat ik echt te bedenken wat ik in godsnaam nog moest leren om te slagen. Gevolg is ik heb bijna niks bijgeleerd maar wel de vragen op het examen veel beter gelezen dan de vorige keer. Toen ik die score zag stond ik echt verbaasd te kijken joh. Man wat ben ik blij. Nu nog een elective halen en ik ben MCSA :D
Gefeliciteerd! Loop je eindelijk op me uit! ;)
Mag ik vragen welk boek jij hebt gebruikt? MSPress? Ik heb vorige week nog 's dat Sybex-boekje doorgenomen van 500 pagina's, maar da's dus echt te weinig en te oppervlakkig. No way dat je zonder ervaring en dat boek compleet te leren een voldoende kan halen. :/

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Cis schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:57:
[...]

Mag ik vragen welk boek jij hebt gebruikt? MSPress? Ik heb vorige week nog 's dat Sybex-boekje doorgenomen van 500 pagina's, maar da's dus echt te weinig en te oppervlakkig. No way dat je zonder ervaring en dat boek compleet te leren een voldoende kan halen. :/
Ik heb het standaard cursus boek en een MSpress boek gebruikt. Zo'n beetje alle oefeningen daarvan gemaakt en daarna met behulp van testkings de onderdelen die ik niet goed beheerste opnieuw onder de loep nemen.

En veel klooien ermee helpt ook trouwens. Dus gewoon een vmware machine aanmaken met DNS en klooien maar.

• Security

Security

it's just me

ErikH schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:41:
JA!!!!

Van harte man !
Goed gedaan!

Zit zelf te stoeien met me upgrade...
Pff hoezo in 2x complete herhalen en al die kennis moet weer opgerateld worden..
Naja eerst ISA maar :9

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:05
Cis schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:57:
[...]
Even mijn opinie omtrend de boeken:

MS-Press: Absoluut onleesbaar, het zijn botte opsommingen. Wel compleet (op een misser na, bijv 70-292)
Sybex: Leest lekker weg, sommige punten ontbreken compleet.
Syngress: Leest lekker weg, maar in mijn geval (upgrade mcse 2000->2003) overcompleet. Is wel lekker voor herhaling maar het is zoooveel leeswerk. Ook zeer "simpele zaken" staan alsnog uitgelegd. Ook weer sommige punten niet gedekt.

Icm praktijkervaring geniet mijn voorkeur Sybex + Cramsession + Testking/Transcender. Die combinatie is voor mij goud gebleken. De punten die uit de boeken ontbreken kom je vanzelf tegen via de proefexamens van Transcender/Testking. Deze punten uitdiepen via de MS Site. Ik denk dat geen enkel boek 100% dekkend is. (En vervolgens krijg je een leuke VBA vraag op je examen :S)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Niet online
buddhole schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:12:
[...]

Even mijn opinie omtrend de boeken:

MS-Press: Absoluut onleesbaar, het zijn botte opsommingen. Wel compleet (op een misser na, bijv 70-292)
Sybex: Leest lekker weg, sommige punten ontbreken compleet.
Syngress: Leest lekker weg, maar in mijn geval (upgrade mcse 2000->2003) overcompleet. Is wel lekker voor herhaling maar het is zoooveel leeswerk. Ook zeer "simpele zaken" staan alsnog uitgelegd. Ook weer sommige punten niet gedekt.

Icm praktijkervaring geniet mijn voorkeur Sybex + Cramsession + Testking/Transcender. Die combinatie is voor mij goud gebleken. De punten die uit de boeken ontbreken kom je vanzelf tegen via de proefexamens van Transcender/Testking. Deze punten uitdiepen via de MS Site. Ik denk dat geen enkel boek 100% dekkend is. (En vervolgens krijg je een leuke VBA vraag op je examen :S)
Denk toch een mening die je hiet gepost hebt :p

Ik vind de MS-Press idiaal.. Ik wil zelf niet anders meer. Wel in combo met TestKing ( 80% ) en transcenders..

• Taigu
Daarom ook: Even mijn opinie omtrend de boeken: ;)

Iig die testking's roeleren ! Veel mensen zijn er niet blij mee ivm illegaal zijn of "papieren mcse". Ik ben er zeer blij mee, een avondje testkingen voor een examen zet mij helemaal in de juiste modus. Vooral met het lezen en interpreteren van vragen.

Iemand nog goede tips voor 70-296 ? Ben al druk bezig PKI in mn kop te stampen, andere tips zijn welkom !

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 19:38
zien bedrijven dit echt ook als Hbo denk/werk niveau als je met deze papieren komt ?

• Taigu
Twijfel ik aan. Voor mezelf heb ik wel het gevoel HBO te moeten gaan halen om verder te kunnen doorgroeien naar consultancy/design functies, mede door de vele "papieren" MCSE'ers in het verleden.

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Bedrijven schijnen inmiddels wel door te hebben dat in ieder geval het 2003 traject toch zeker wel HBO niveau is. Je ziet in ieder geval grote detacheerders hun personeel allemaal mcse 2000 te laten doen omdat die gewoon wat makkelijker is om vervolgens voor de upgrade te gaan.

• Niet online
ErikH schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:43:
Bedrijven schijnen inmiddels wel door te hebben dat in ieder geval het 2003 traject toch zeker wel HBO niveau is. Je ziet in ieder geval grote detacheerders hun personeel allemaal mcse 2000 te laten doen omdat die gewoon wat makkelijker is om vervolgens voor de upgrade te gaan.
Je weet nog niet hoe de update van 2000 naar 2003 is zeker :D

En mijn mening over testking is goed.. Ik leer de vragen niet, maar ik leer ook waarom de andere antwoorden het niet waren.. Heb ik enorm veel aan..

buddhole : 296 ? Zou je toch moeten wachten man.. Ben pas bij 294 :D ( Moet donderdag voor de 2e keer voor 294 )

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 28-11-2005 17:10]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Zo, 70-215 ook op zak.

Nu de rest nog. Iemand een ideetje of 216 een beetje te doen is? 215 vond ik persoonlijk erg makkelijk; 850 punten.

En ja, ik ben ook bezig om via mcse2000 naar 2003 te gaan. ;)

[Voor 19% gewijzigd door SysRq op 28-11-2005 17:13]

-

• Niet online
vezz schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:08:
is het misschien mogenlijk deze boeken gratis (illegaal) te downloaden , de boeken zijn nogal prijzig . mijn oudere broer heeft een MSCE van server 2000 , dus deze boeken zijn onbruikbaar
Ja.. Word dat hier geaccepteerd ? Denk het niet :)

Kan iemand verifieren wat ik nu aan het posten ben dat dat klopt ? :+

Als je rechten wil zetten op een domain resource. Dan geef je de rechten op een domain local group. Je maakt een Global/Universal group aan en gooit daar de gebruikers in. Vervolgens gooi je de Global/Universal group in de Domain Local Group... Dan moet je opletten dat Universal Groups alleen aangemaakt kan worden als de funtionality level 2000 native of 2003 is...

Universal groups maak je eigenlijk alleen aan als het netwerk bestaat uit meerdere forests... Gezien Universal groups users/computers kan bevatten uuit elk domain uit elk forest.

O+

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 28-11-2005 19:46]

• Taigu
officieel: users in global group, die gooi je in universal, die doe je in domain local group en die geef je permissies... Dus het klopt wat je zegt (UGUDLP als bruggetje). Universal groups kun je ook al gebruiken bij meerdere domeinen, maar is inderdaad niet strikt noodzakelijk.

A.s. maandag heb ik examen 70-296, ben nu op de helft van mn Syngress boek dus dat wordt nog even flink stampen.

@70373R : Ik doe alleen de upgrade, 292 en 296, die zul jij nooit doen denk ik ;)

[Voor 28% gewijzigd door Taigu op 28-11-2005 20:17]

• Niet online
buddhole schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:14:
officieel: users in global group, die gooi je in universal, die doe je in domain local group en die geef je permissies... Dus het klopt wat je zegt (UGUDLP als bruggetje). Universal groups kun je ook al gebruiken bij meerdere domeinen, maar is inderdaad niet strikt noodzakelijk.

A.s. maandag heb ik examen 70-296, ben nu op de helft van mn Syngress boek dus dat wordt nog even flink stampen.

@70373R : Ik doe alleen de upgrade, 292 en 296, die zul jij nooit doen denk ik ;)
Klopt.. Ik heb 292 over kunnen slaan :p

Wat heeft het nut dan om Universal Groups aan te maken als je Global ook lid kan maken van een Domain Local ?

• Association
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09-2018
MCSE is een studietraject, waarbij je (voornamelijk theoretische) kennis opdoet van Microsoft-producten. MCSE bestaat uit 7 examens. Er zijn echter ook andere trajecten te volgen, zoals MCSA of MCSD
MCSE = Een certificaat, geen studie.

Als ik de zeven examens haal op basis van aanwezige ervaring heb ik geen studie nodig. Trouwens, dat voornamelijk theoretische kennis slaat eigenlijk ook nergens op. Er zijn genoeg cursussen waar je veel praktijk kennis op doet. Daarbij, alleen met het lezen van een boek red je het vaak niet. (Testking buiten beschouwing.)

• Taigu
Helemaal met Association eens, puur theoretisch is het al sinds NT4 niet meer.

@70373R : Jij draait het leuk om. Ik hoef enkel 292 en 296 te doen, dus ik sla een aantal examens over :).

Over die Universal groups, ik typ ook maar even de offi manier. Group nesting e.d. verschilt ook weer per groep, kijk in de tabel op deze pagina

Verder wat meer globale info op deze pagina.

[Voor 39% gewijzigd door Taigu op 28-11-2005 20:58]

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 16:40
Ik heb toevallig laatst een oefen toets voor MCSE gemaakt met behulp van Transcender, ik vond ondanks dat ik totaal niet geleerd had of iets dergelijks het met 400 van de 1000 punten redelijk goed deed aangezien veel van de vragen van de Windows XP Module over Active Directory (zit naar mijn weten niet eens in Windows XP maar goed...) gingen waar ik dus geen drol verstand van heb :) En nu ik hier zie dat het eigenlijk voor HBO is, vind ik het best goed aangezien ik zelf maar MBO Niveau 3 doe :P

[Voor 1% gewijzigd door Noob-Saibot op 28-11-2005 21:03. Reden: vergeet nog wel eens wat woordjes te typen |:(]

• Niet online
buddhole schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:52:
Helemaal met Association eens, puur theoretisch is het al sinds NT4 niet meer.

@70373R : Jij draait het leuk om. Ik hoef enkel 292 en 296 te doen, dus ik sla een aantal examens over :).

Over die Universal groups, ik typ ook maar even de offi manier. Group nesting e.d. verschilt ook weer per groep, kijk in de tabel op deze pagina

Verder wat meer globale info op deze pagina.
Godzijdank ik begin het door te krijgen.. Het probleem bij mijn was dat ik wel WIST hoe en wat, maar het niet begrijpte..

Als je 2 domainen hebt en je wil op beide domainen toegang geven op een resource dan moet je in beide domainen een global group hebben en deze beide groupen toevoegen aan de global.

Wat je dus ook kan doen is een universal group aanmaken, met hierin de 2 global groupen en de universal group toevoegen aan de local :)

Zo hou je het overzichtelijk op een groot netwerk. Klein netwerk maakt het niets uit, maar ik snap als je met 4 domainen werkt en die wel 100 global groups bevatten, dat het dan niet te doen is met global groups...

Ik dank u voor de tijd en de sites die je me gegeven hebt..

• Taigu
Je maakt een nare ;) typefout maar graag gedaan. Overigens ben ik geen u en dankjewel zeggen hoeft hier ook niet. (mag wel natuurlijk.) Even voor de juiste orde:
Als je 2 domainen hebt en je wil op beide domainen toegang geven op een resource dan moet je in beide domainen een global group hebben en deze beide groupen toevoegen aan de global.
Een resource bevindt zich altijd in een domein. In dat domein maak je een local group aan en die geef je rechten. Verveolgens maak je global of universal groups lid van de local group. Zorg er ook voor dat je de nadelen van bep. zaken, bijvoorbeeld de replicatieimpact van het gebruik van Univ. groups.

Noob-Saibot, iedereen met enigzins fatsoenlijke hersens zal imho 400 punten halen, een MCP examen bestaat echt niet uit 40 moeilijke vragen. De helft van de vragen zijn inkoppers of de gegeven multiple gok antwoorden slaan helemaal nergens voor. Overigens is MCSE niet voor HBO'ers, het is voor iedereen. De gedachte erachter is, is dat het ongeveer op het niveau van HBO zit.

[Voor 94% gewijzigd door Taigu op 28-11-2005 21:53]

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

SysRq schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:12:
Zo, 70-215 ook op zak.

Nu de rest nog. Iemand een ideetje of 216 een beetje te doen is? 215 vond ik persoonlijk erg makkelijk; 850 punten.

En ja, ik ben ook bezig om via mcse2000 naar 2003 te gaan. ;)
70-216 schijnt zowat de moeilijkste te zijn die er is.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Grolsch
FrankGuthrie schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:50:
[...]

70-216 schijnt zowat de moeilijkste te zijn die er is.
yup, ook wel the beast genoemd :P

check: http://www.google.nl/sear...D:nl&q=70%2D216+the+beast

succes in ieder geval ;)

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

En 70-291 wordt door sommigen al the father of the beast genoemd.

Toch leuk die bijnamen

• Grolsch
persoonlijk denk ik dat de 292 de moeilijkste is die ik ooit ben tegen gekomen.
Zoals je hier kunt lezen is er bijna niemand die hem haalt, laat staan in de eerste keer.

moet ik wel zeggen dat ik de 291 niet ken, en daar dus niet over mee kan praten :P
Maar stof van de 291 zit wel in de 292 , omdat het 292 eigenlijk een 4-in-1 examen (upgrade) is, dus ....

[Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 29-11-2005 10:39]

• Taigu
Heb 70-292 in een keer gehaald :p Wel een "magere" 760 pts. 70-296 gaat een stukje lastiger worden vrees ik.

• Reley
  • Laatst online: 09-06 08:29

Reley

Simply Clever

ik mag 12 december op voor 70-290... the beginning ;-)
Heb 70-270 al op zak, dus de manier van bespreken ken ik al.
Ik gebruik de boeken van MSpress. Vind ik prettige boeken, af en toe wat sarcastisch maar daardoor leest het goed weg.

Heeft iemand nog tips voor 70-290?
Boek heb ik al bestudeerd, ben nu met transcenders bezig...

• Niet online
Reley schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:14:
Ik gebruik de boeken van MSpress. Vind ik prettige boeken, af en toe wat sarcastisch maar daardoor leest het goed weg.

Ja..

Leer de volgende punten goed : Backup, Groupen en nesting, Effective Permissions..

Heb hier heel veel vragen over gehad... En leuke rex op je avatar.. Standaard, maar rex'jes ownen !

• Grolsch
buddhole schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:00:
Heb 70-292 in een keer gehaald :p Wel een "magere" 760 pts. 70-296 gaat een stukje lastiger worden vrees ik.
laat me gokken, voor maart 2005 gehaald?
Als je het na maart 2005 hebt gehaalt ben je 1 van de weinigen, en zelfs de enige die ik ken die het in 1 x gehaald heeft ;)

• Taigu
3 weken geleden. Ik gok dat het dan geluk is :). Aan de andere kant div engelse sites gecheckt en ben toch niet de enige die hem haalt in 1x.

• Reley

Reley

Simply Clever

Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:55:
[...]

Ja..

Leer de volgende punten goed : Backup, Groupen en nesting, Effective Permissions..

Heb hier heel veel vragen over gehad... En leuke rex op je avatar.. Standaard, maar rex'jes ownen !
Okee, thx.

enne tis geen rex hoor ;) tis een Accord....

• CXNeXo
  • Laatst online: 09-06 10:35

CXNeXo

This behavior is by design.

Reley schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:14:

Zoals iemand hierboven al riep, kijk goed naar backup! Iets waar ik dus zo goed als geen aandacht aan besteede, met als gevolg dat ik bijna zakte. Het verbaasde me echt hoeveel vragen ik voorgeschoteld kreeg over backup. Ik weet dat het nogal basis kennis is, maar verdiep je even goed in de verschillende soorten backups (Differential / Incremental enz).

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Anoniem: 29173

Waar moet ik aan denken kwa kosten om MCSA te worden?
Waar bestel je de boeken etc. etc. kan best in de startpost :P

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 29173 op 29-11-2005 13:06]

• CXNeXo

CXNeXo

Anoniem: 29173 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:50:
Waar moet ik aan denken kwa kosten om MCSA te worden?
Waar bestel je de boeken etc. etc. kan best in de startpost :P
Dat ligt helemaal aan jezelf Pieter. Je kunt een cursus gaan nemen, maar dan ben je toch al snel zo'n 3000 euro kwijt.

Bij TSTC heb ik de volgende trajecten gevolgt, misschien leuk als prijsindicatie:

Cursus 70-270 = € 1700,- 3 dagen incl examen & hotel
Cursus 70-290 = € 1800,- 4 dagen incl examen 7 hotel

Als je het op basis van zelfstudie doet kost het je per examen € 150,- ( maal 4 = € 600,- ).
Dan komen daar nog de boeken bij, zeg zo'n 50 euro per boek (maal 4 = € 200,0 )

Tel hier nog de benodigde vrije tijd bij op, en je hebt een aardige indicatie. <-- En da's gelijk de duurste kostenpost....er gaat verschrikkelijk veel vrije tijd inzitten.

Boeken kan je overal bestellen, bv. bol.com. Sybex & Mspress zijn boeken die veel gebruikt worden.

Ben je werkzaam in de IT wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Probeer je baas/manager/collega te overtuigen van het nut van een MCSA/E traject (mits je het natuurlijk nodig hebt voor je werk). Wie weet sleep je er een cursus uit. Mijn baas was zo aardig om 2 cursussen kado te doen, voor de overige examens ben ik aangewezen op zelfstudie, maar m'n boeken en examens worden wel weer betaald.

[Voor 39% gewijzigd door CXNeXo op 29-11-2005 14:01. Reden: Prijzen TSTC erbij geprakt]

• Niet online
Ben je nou al MCSA bij de volgende behaalde examens ?

- 70-270

- 70-271
- 70-272

- 70-290
- 70-291

271 en 272 is MCDST en de 270 is een Core exam.. Maar wat betreft de alternitaves voor de electives snap ik niet.. Als ik het goed begrijp kan je als je MCDST'er bent laten vervallen voor een elective ?

http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa/windows2003/

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:01:

- 70-270

- 70-271
- 70-272

- 70-290
- 70-291

271 en 272 is MCDST en de 270 is een Core exam.. Maar wat betreft de alternitaves voor de electives snap ik niet.. Als ik het goed begrijp kan je als je MCDST'er bent laten vervallen voor een elective ?

Volgens mij niet. 271 en 272 gelden als 1 examen voor MCSA/MCSE trajecet namelijk 270. Dus als je MCDST heb gehaald, heb je 270 (core exam) gehaald voor het MCSA/MCSE traject. Snappez vous?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• CXNeXo

CXNeXo

Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:01:

- 70-270

- 70-271
- 70-272

- 70-290
- 70-291

Als je al MCDST bent hoef je idd geen electives meer te doen. Dus alleen 70-290+70-291+70-270 of 210

• Niet online
CXNeXo schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:37:
[...]

Als je al MCDST bent hoef je idd geen electives meer te doen. Dus alleen 70-290+70-291+70-270 of 210
Dus toch.. Hmm, moet ik maar even een mailtje sturen.. Heb nog niets gehoord ( is alweer een paar weken geleden ).

Reley : Helemaal vergeten.. Terminal Services !!! Leer dat absoluut ook goed !!

Edit : En SUS !

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 29-11-2005 15:54]

• Taigu
Waarom kijk je niet even op je MCP member page ? Zie je precies de status van behaalde zaken.

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:38:
persoonlijk denk ik dat de 292 de moeilijkste is die ik ooit ben tegen gekomen.
Zoals je hier kunt lezen is er bijna niemand die hem haalt, laat staan in de eerste keer.

moet ik wel zeggen dat ik de 291 niet ken, en daar dus niet over mee kan praten :P
Maar stof van de 291 zit wel in de 292 , omdat het 292 eigenlijk een 4-in-1 examen (upgrade) is, dus ....
Ik heb destijds 292 in 1 keer gedaan (was zelfs early achiever).
296 was veel moeilijker in mijn opzicht. Was het enige examen in mijn hele 2000/2003 reeks dat ik heb moeten overdoen.

• Niet online
Voor diegene die 290 moet doen moet je goed opletten dat je alle performance counters weet.

Beste wat je kan doen is "Performace" openen en bij "New Counter" op de explain button drukken.

http://home.planet.nl/~roeth019/counter.jpg

Belangrijke zijn :

Disk Time counter
Current Disk Queue
Megabytes
Transfers/sec
Page Fault Sec
Avg. Disk Queue Length
Pages Sec

En het verschil moet je weten tussen LogicalDisk en PhysicalDisk. En niet te vergeten wat de richtlijnen zijn voor bepaalde %'es.. Dus als bepaalde counters altijd boven de zoveel % is wat dan de bottleneck is...

• Grolsch
bdannyv schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:51:
[...]

Ik heb destijds 292 in 1 keer gedaan (was zelfs early achiever).
296 was veel moeilijker in mijn opzicht. Was het enige examen in mijn hele 2000/2003 reeks dat ik heb moeten overdoen.
mmhh, is niet mijn ervaring

292 heb ik 2 x over gedaan, enigste MS examen wat ik 2 x heb moeten doen.
ik geef um een 9 op de schaal van 10 kwa moeilijkheid
toen ik hem deed (maart ofzo) snapten de examencentra er helemaal niks meer van.
Iedereen, maar dan ook iedereen zakte. En ze wisten niet waar het aan lag, want de meesten zaten goed in de stof, en studenten wisten niet wat ze verkeerd hadden gedaan.

296 was niet de makkelijkste, maar was zeker niet de moeilijkste, ik geef um een 7 kwa moeilijkheid.

[Voor 19% gewijzigd door Grolsch op 29-11-2005 21:01]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:56
Morgen 12:30 op voor 70-290. Cursus via Azlan gehad, en morgen in Amsterdam het examen. Samen met drie andere collega's gaan we ervoor.
Cursus viel me enigzins tegen, maar dit kan komen omdat ik vrij veel ervaring met Windows 2003 heb. Via Azlan/Cursus een account bij www.measureup.com gekregen om daar online oefen examens te doen, welke ik momenteel ruim scoor (van 80% tot 92%).

Net nog eentje gedaan, en ga zo mijn TestKings nogmaals doornemen. Wish me luck!

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

• Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:35:
Morgen 12:30 op voor 70-290. Cursus via Azlan gehad, en morgen in Amsterdam het examen. Samen met drie andere collega's gaan we ervoor.
Cursus viel me enigzins tegen, maar dit kan komen omdat ik vrij veel ervaring met Windows 2003 heb. Via Azlan/Cursus een account bij www.measureup.com gekregen om daar online oefen examens te doen, welke ik momenteel ruim scoor (van 80% tot 92%).

Net nog eentje gedaan, en ga zo mijn TestKings nogmaals doornemen. Wish me luck!
Succes !! :)

• McMiGHtY
Weet iemand toevallig wat de jongste versie van de testkings voor 70-290?

Anoniem: 119036

v47.0 is de laatste volgens mij die ik heb.
Ik heb deze maandag gehaald. Zeker 10 vragen over IIS, echt superirri!

Daarintegen zijn de vragen over back-ups en disk management inkoppertjes.
Ook SUS is zonder kennis toch wel te overzien in het examen.

Leer wel de performance counters goed uit je hoofd, dat is echt een aanrader.
Gelukkig had ik hier niet zo heel veel mee te maken, was wel prettig :9.

• McMiGHtY
Ik denk dat ik er klaar voor ben. Nu nog even een nachtje goed slapen, morgen eventjes werken en dan met de trein naar Computrain om examen te doen.

SUS heb ik ooit al wel eens opgezet, moet dus gewoon lukken. IIS red ik mezelf ook best mee, das dus ook weer een pluspuntje pour moi.

I'll let you know tomorrow.

• Security

Security

it's just me

succes!

Anoniem: 119036

SUS-vraag die ik had ging zoiets:

Zorg er voor dat updates van server 10 worden gehaald en niet van het internet.
Deze servers moeten elke dag om 02.00PM synchroniseren.
Zorg er ook voor dat reeds goedgekeurde downloads approved blijven.
Synchroniseer op het laatst de servers handmatig.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 11:17
Ik ga vandaag voor de 4e keer de 292 doen.. en hopen dat ie dit keer niet crashed.. het zou pas 4x zijn dan :P) dit keer ga ik in Eindhoven ipv Maastricht. Als hij nu weer crashed eis ik mijn geld terug van prometric en ga ik wel bij een VU testcentrum (wat ik na dit examen zowieso ga doen gezien de extreem belabberde service van Prometric) - heb mijn collega's vlaai beloofd als ik het haal en hij niet crashed. Misschien dat dat geluk brengt :P

[Voor 5% gewijzigd door m3gA op 30-11-2005 09:24]

• Reley

Reley

Simply Clever

Succes McMiGHtY. Laat even weten hoe het ging :)

Is 290 ook opgesteld als de rest qua vragen? Dus met name meerkeuze en hier en daar zo'n interactief ding?

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:22:
Ik ga vandaag voor de 4e keer de 292 doen.. en hopen dat ie dit keer niet crashed.. het zou pas 4x zijn dan :P) dit keer ga ik in Eindhoven ipv Maastricht. Als hij nu weer crashed eis ik mijn geld terug van prometric en ga ik wel bij een VU testcentrum (wat ik na dit examen zowieso ga doen gezien de extreem belabberde service van Prometric) - heb mijn collega's vlaai beloofd als ik het haal en hij niet crashed. Misschien dat dat geluk brengt :P
Als hij weer crashed kunnen ze je het certificaat ondertussen wel zo meegeven. Na 4 keer kun je hem onderhand met je ogen dicht doen. (misschien kunnen ze 296 erbij doen als emotionele schadevergoeding)
Ik veronderstel dat klikken op "finish" maar spanning teweeg brengt dan het hele examen samen.

• m3gA
bdannyv schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:57:
[...]

Als hij weer crashed kunnen ze je het certificaat ondertussen wel zo meegeven. Na 4 keer kun je hem onderhand met je ogen dicht doen. (misschien kunnen ze 296 erbij doen als emotionele schadevergoeding)
Ik veronderstel dat klikken op "finish" maar spanning teweeg brengt dan het hele examen samen.
de laatste keer was ik in 15 minuten klaar.. ik kende alle vragen en ging er zo doorheen..maar goed.. ik moet het maar zien als gratis test examens. Prometric wilde me eerst weer in Maastricht een examen boeken.. maar na een half uurtje doorvragen gaven ze opeens aan dat de computers van het testcentrum in maastricht niet goed geconfigureerd waren (niet alle patches)

[Voor 20% gewijzigd door m3gA op 30-11-2005 09:59]

• Cis
Reley schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:44:
Succes McMiGHtY. Laat even weten hoe het ging :)

Is 290 ook opgesteld als de rest qua vragen? Dus met name meerkeuze en hier en daar zo'n interactief ding?
Ja :)
Mijn methode (mei 2005):
- Leer het Sybex boek, maak aantekeningen van alle dingen die je niet zal onthouden (commando's vooral).
- Oefen met Testkings (dit moet nu al redelijk goed gaan)
- Lees het boek nogmaals vluchtig door, vooral de dingen die je nog niet zo goed wist.
- Haal een goede score op het examen (40 MC en D&D, 3 simulaties)

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

McMiGHtY schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:01:
Ik denk dat ik er klaar voor ben. Nu nog even een nachtje goed slapen, morgen eventjes werken en dan met de trein naar Computrain om examen te doen.

SUS heb ik ooit al wel eens opgezet, moet dus gewoon lukken. IIS red ik mezelf ook best mee, das dus ook weer een pluspuntje pour moi.

I'll let you know tomorrow.
Nou ouwe reus nog een uurtje of wat en we gaan ervoor.

Ik ga dus samen met meneer mighty voor 70-290.
scoor thuis steeds tussen de 80 en 90% maar ben toch ietwat zenuwachtig.

Wish me luck.

You can't free a fish from water.

• Niet online
Anoniem: 119036 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:58:
v47.0 is de laatste volgens mij die ik heb.
Ik heb deze maandag gehaald. Zeker 10 vragen over IIS, echt superirri!

Daarintegen zijn de vragen over back-ups en disk management inkoppertjes.
Ook SUS is zonder kennis toch wel te overzien in het examen.

Leer wel de performance counters goed uit je hoofd, dat is echt een aanrader.
Gelukkig had ik hier niet zo heel veel mee te maken, was wel prettig :9.
Hoeveel vragen kreeg jij over Global, Universal, Domain local etc. vragen ?

digit7722 en McMiGHtY Succes, mischien zit je er al, maar gaat om het idee ;)

• m3gA
* m3gA is zijn collega's vlaai schuldig
ik heb de 292 eindelijk gehaald..zonder crash :D lag dus toch aan dat E@$$#@@! testcentrum in Maastricht .. dus vermijd 'the computer company' maar als je een MS examen wil doen.

• Grolsch
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:30:
ik heb de 292 eindelijk gehaald..zonder crash :D lag dus toch aan dat E@$$#@@! testcentrum in Maastricht .. dus vermijd 'the computer company' maar als je een MS examen wil doen.
proficiat, en wassie pittig ? welke score :?

• m3gA
Grolsch schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:39:
[...]

proficiat, en wassie pittig ? welke score :?
dankje. Precies 700 punten.. heel veel sleepvragen dit keer..en bijna niks wat ik herkende van mijn oefenexamens van de testkings, moeilijkste van de 4 tot nu toe. Maar schijnbaar snapte ik het wel dus dat zit wel goed :)

• Grolsch
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:43:
[...]

dankje. Precies 700 punten.. heel veel sleepvragen dit keer..en bijna niks wat ik herkende van mijn oefenexamens van de testkings, moeilijkste van de 4 tot nu toe. Maar schijnbaar snapte ik het wel dus dat zit wel goed :)
OMG wat een fucking geluk ! Maar je hebt het in ieder geval! op naar de 296!

• m3gA
Grolsch schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:46:
[...]

OMG wat een fucking geluk ! Maar je hebt het in ieder geval! op naar de 296!
296 kan ik niet doen. ik ben MCSA2000.. dus moet er nog 3 voor MCSE2003 dacht ik. Straks eens uitzoeken welke ik precies moet hebben.

[Voor 4% gewijzigd door m3gA op 30-11-2005 13:50]

• Niet online
m3gA schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:49:
[...]

296 kan ik niet doen. ik ben MCSA2000.. dus moet er nog 3 voor MCSE2003 dacht ik. Straks eens uitzoeken welke ik precies moet hebben.
Ik denkdat je 296 wel moet doen :

http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/windows2003/

• m3gA
296 is een upgrade examen voor MCSE - ik ben maar MCSA2000. Heb hem nu geupgrade naar 2003 met de 292. Zie ook http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa/windows2003/
Als ik mijn MCSE2003 wil halen moet ik het normale traject volgen.

Anoniem: 156680

Security schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:09:
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk met de ISA certificering bezig?
Ben zelf in het bezit van MCSE2000 maar doe ISA2004 als aanloop.

Ben benieuwd!
Ik heb zelf een weekje of twee geleden ISA 2004 gedaan, vrij simpel examen. Met het behalen van dat examen heb ik m'n 18e Microsoft examen gehaald (op MSF Practitioner na, die wordt niet vermeld als MCP examen) en ik moet zeggen dat de examens (in ieder geval de design examens) van een beter niveau worden dan die van NT4. Ik beveel zelf wel de Microsoft boeken aan, die bevatten toch vaak het meeste technische informatie.

Edit: Overigens blijf ik erbij dat cursussen een kansloze geldverspilling zijn. Met wat knutselen, het lezen van het boek en een stukje logisch nadenken leer je in mijn beleving meer dan het vaak monotone geneuzel van een docent aan te horen die in 8 van de 10 gevallen al jaren geen praktijkervaring meer heeft.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 156680 op 30-11-2005 14:13]

• paella
Anoniem: 156680 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:09:
[...]

Edit: Overigens blijf ik erbij dat cursussen een kansloze geldverspilling zijn. Met wat knutselen, het lezen van het boek en een stukje logisch nadenken leer je in mijn beleving meer dan het vaak monotone geneuzel van een docent aan te horen die in 8 van de 10 gevallen al jaren geen praktijkervaring meer heeft.
Ik heb ook veel gehad aan de discussies met de medeleerlingen. Docent was meer een starter dan van een discussie dan van een leraar :)

• Security

Security

it's just me

Anoniem: 156680 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:09:
[...]

Ik heb zelf een weekje of twee geleden ISA 2004 gedaan, vrij simpel examen. Met het behalen van dat examen heb ik m'n 18e Microsoft examen gehaald (op MSF Practitioner na, die wordt niet vermeld als MCP examen) en ik moet zeggen dat de examens (in ieder geval de design examens) van een beter niveau worden dan die van NT4. Ik beveel zelf wel de Microsoft boeken aan, die bevatten toch vaak het meeste technische informatie.

Bedankt voor je terugkoppeling.
Is het mogelijk om je wat vragen te stellen mocht je daar een keer tijd voor hebben? B)

paella schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:34:
[...]

Ik heb ook veel gehad aan de discussies met de medeleerlingen. Docent was meer een starter dan van een discussie dan van een leraar :)
Tja, die discussies heb ik gevoerd met mijn collega's. Discussie is zeker goed, maar om daar nu een cursus voor te doen..

Security schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:36:
[...]

Bedankt voor je terugkoppeling.
Is het mogelijk om je wat vragen te stellen mocht je daar een keer tijd voor hebben? B)
Uiteraard. Dat kan wel via e-mail indien je wenst ?

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

gefeliciteerd, jij hebt hem tenminste , ik na 4 keer nog steeds niet, ik heb tijdelijk de moed opgegeven, ga nu eerst de 70-219 doen, als ik die heb ben ik mcse2000

• Niet online
het zou wat zijn als je 4x denkt te slagen en nu klote vragen krijgt en daarmee zakt.. In iedergeval gefeliciteerd en succes met de volgende ? :D

ik moet morgen voor de 2e keer voor 294.. Heb er een hard hoofd in nu het erop aan komt, maar we zien wel :D

• Security

Security

it's just me

Anoniem: 156680 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:37:
[...]

Uiteraard. Dat kan wel via e-mail indien je wenst ?
prima username @ de website die in me profiel staat ;-)

[Voor 13% gewijzigd door Security op 30-11-2005 14:57]

Security schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:55:
[...]

prima username @ de website die in me profiel staat ;-)
Joe hef meel.

• McMiGHtY
\o/ \o/ \o/ \o/

Woei!

Net terug uit Amsterdam Sloterdijk. 70-290 gehaald met een score van 861 Punten \o/ \o/ \o/

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Joepie!!!!

70-290 gehaald met 838
niet zo goed als McMighty maar toch niet slecht.

You can't free a fish from water.

• Grolsch
het lijkt vandaag wel MS slaagdag ofzo ;)

proficiat aan allen :+

• Security

Security

it's just me

ja goed gedaan!
Heb met mijn Deta voor het komende jaar de volgende afspraken gemaakt.

ISA 2004 (kwartaal 1)
Upgraden MCSE2000 naar 2003 (rest vh jaar)

Nog studie tips?

• Niet online
digit7722 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:11:
Joepie!!!!

70-290 gehaald met 838
niet zo goed als McMighty maar toch niet slecht.
McMighty en digit7722 Gefeliciteerd :Y)

Security schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:52:
ja goed gedaan!
Heb met mijn Deta voor het komende jaar de volgende afspraken gemaakt.

ISA 2004 (kwartaal 1)
Upgraden MCSE2000 naar 2003 (rest vh jaar)

Nog studie tips?
Upgradeboek en ISA 2004 boek bestellen via Amazon, testnetwerkje opzetten thuis, veel proberen, vragen stellen aan collega's, lezen op www.isaserver.org, lezen en vragen stellen op de isaserver.org en activedir.org mailinglists. :P

Oh ja, en natuurlijk van harte gefeliciteerd aan alle geslaagden! Well done!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

NAja, dan hoop ik maar da tik morgen ok ga slagen voor 217 :P. Het DNS en site links gebeuren is best wel pittig. GPO is heel goed te doen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Niet online
FrankGuthrie schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:25:
NAja, dan hoop ik maar da tik morgen ok ga slagen voor 217 :P. Het DNS en site links gebeuren is best wel pittig. GPO is heel goed te doen.
Waar doe je examen ? En hoelaat ?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 51473 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:04:
[...]

Waar doe je examen ? En hoelaat ?
Azlan, Amsterdam 09:00

Russian Blue Neji
Kate Bush

• LeGato23
  • Niet online
Ben maandag geslaagd voor 70-296 en heb nu de status van MCSE 2003 gehaald!
Het examen bestond uit 50 vragen, waarvan er zeker 10 betrekking hadden op Group Policies. Verder waren er een behoorlijk aantal vragen op het gebied van AD replicaties, Sites en Global Catalogs. Ook kreeg ik een aantal vragen over IPsec en certificaten. Dit keer maar één DNS vraag gehad. Ik vond het examen absoluut makkelijker dan 70-292.
Tijdens het examen drie keer een vertraging gehad bij het doorgaan naar de volgende vraag. De vetraging duurde dan ongeveer 40 seconden, waarna de volgende vraag pas in beeld kwam. (ik moest toen even aan m3gA denken...)

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:02

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik zag pas tot mijn schrik dat het al meer dan 3 jaar geleden is dat ik 210, 215 en 217 heb gehaald. Allemaal in 1 keer en door zelfstudie trouwens, dat wel. Maar goed, ik heb vandaag mijn boek van 216 er maar bij gepakt en tot mijn vreugde zag ik dat die 3 jaar ervaring de stof een stuk eenvoudiger maken. :)

Nog geen idee wat ik hierna ga doen trouwens. ISA 2004 lijkt me wel handig om de kennis die ik uit de praktijk heb te verstevigen en vast te leggen. Verder zie ik het nog wel.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Jazzy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:24:
Ik zag pas tot mijn schrik dat het al meer dan 3 jaar geleden is dat ik 210, 215 en 217 heb gehaald. Allemaal in 1 keer en door zelfstudie trouwens, dat wel. Maar goed, ik heb vandaag mijn boek van 216 er maar bij gepakt en tot mijn vreugde zag ik dat die 3 jaar ervaring de stof een stuk eenvoudiger maken. :)

Nog geen idee wat ik hierna ga doen trouwens. ISA 2004 lijkt me wel handig om de kennis die ik uit de praktijk heb te verstevigen en vast te leggen. Verder zie ik het nog wel.
Zonde, waarom ben je dan gestopt?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:02

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Combinatie van factoren. Ik werkte toen een paar maanden voor een detacheerder, eigenlijk op zoek naar een 'echte' baan. Bij de vorige werkgever had ik niets aan studie kunnen doen dus bij de detacheerder ging ik enthousiast aan de slag. Het feit dat ik per gehaald examen een premie van maar liefst € 450 netto kreeg speelde ook een rolletje. :)

Maar toen kwam ik als redelijk onervaren junior systeembeheerder bij mijn nieuwe werkgever. Dat betekende dat ik in mijn eentje een omgeving van 100+ werkplekken en 8 servers op 2 lokaties ging beheren. De omgeving bestond uit NT4, Windows 95, houtje-touwtje oplossingen en brakke hardware, dus vanaf dag 1 ben ik bezig geweest met een Windows 2000 migratie, hardware standaardisatie, inplementatie van firewalls (Cisco en ISA) en VPN, serverupgrades, SAN, SBS2003 en Windows XP op de sublokatie, etc.

Hoewel de omgeving erg stabiel is geworden is het eigenlijk te veel en te groot om in je eentje te doen. Het ontbreekt je aan tijd om eens goed voor dingen te gaan zitten, zo moet ik me gaan verdiepen in een enterprise anti-spam oplossing, wil ik een betere virusscanner op de mailserver, moet Exchange 2000 naar 2003, wil ik begin 2007 naar Vista migreren, dat soort dingen.

En tijd nemen voor studie komt er dan ook niet meer van. De reden dat ik het nu wel weer op ga pakken is dat ik hoop wat extra kennis op te doen en om mijn opgedane kennis door ervaring vast te leggen met 'bewijs'. Mocht ik onverhoopt weer eens moeten solliciteren dan is alleen een LTS-diploma toch een beetje karig. :)

[Voor 5% gewijzigd door Jazzy op 30-11-2005 21:59]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Jazzy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:58:
De reden dat ik het nu wel weer op ga pakken is dat ik hoop wat extra kennis op te doen en om mijn opgedane kennis door ervaring vast te leggen met 'bewijs'. Mocht ik onverhoopt weer eens moeten solliciteren dan is alleen een LTS-diploma toch een beetje karig. :)
Nou gezien wat je allemaal gedan hebt denk ik niet dat het moeilijk is :P. En het is inderdaad zo dat je bewijs nodig moet hebben bij sollicitaties.

migratie naar exchange 2003 is met goed testen denk ik niet heel moeilijk, vista is nog effe ver weg, minstens 6 maanden. In die tijd kan je met jou kennis als MCSE 2003 zijn :Y)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Anoniem: 51473 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:03:
[...]

McMighty en digit7722 Gefeliciteerd :Y)
Gefeliciteerd inderdaad en goeie scores zeg

• Niet online
Ok dan, over een uur ben ik weg naar Azlan in Utrecht om 294 voor de 2e maal te doen.. Ik heb er een vreemd gevoel over, mischien omdat ik al een keer gezakt ben, maar heb echt goed geleerd dus moet goed komen..

Wish me luck :D
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee