Anoniem: 149075 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:15:
Waar zie jij een DOS-venster ?? EICAR moet je van buiten je netwerk versturen naar een mailadres voor het beste resultaat. Je kan het via je commandline in Postfix of iets dergelijks proppen maar hiermee kun je nog niet direct checken of je spamfilter het lokaal wel slikt, enz.
Ben je wel eens in de wereld van spamfilter ophuge mailservers gedoken ? Gaat een wereld voor je open.
edit:
EICAR is niet geschikt voor spyware check.
Volgens mij lullen we compleet langs elkaar af. Wat heeft dit in godesnaam met een DOS-venster te maken? (Voor zover uberhaupt nog "DOS" vensters bestaan, want ik denk dat je doelt op een CLI van windows). En wat heb ik met Postfix te maken? Of met spamfilters? En al helemaal met spamfilters op "huge mailservers"? Daar gaat het in dit topic toch helemaal niet over? En je maakt mij weinig wijs hoor, ik heb zat "huge mailservers" in beheer. Ik zie alleen niet welke "wereld" er voor me open zou moeten gaan.
...En waarom zou ik het moeten versturen

Een beetje (eigenlijk iedere) On-access scanner moet 't net zo goed pakken... Gezipt, ge-dubbel-zipped of gewoon "normaal".
Hoe dan ook, dit gaat compleet offtopic en heeft totaal geen nut voor de TS. Ik laat het bij deze mooi aan de TS over om te besluiten of 'ie met EICAR wil testen of niet.
[
Voor 23% gewijzigd door
RobIII op 01-12-2005 14:29
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij