Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 174.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Als je de FAQ niet als strict wetboek ziet, maar als een indicatie van wat gewenst en niet gewenst is (zoals je de FAQ zou moeten zien), dan kom je o.a. dit tegen:
• EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
• Topictitels in de geest van "HELP !!!!!!!!! [iets] DOET HET NIET !!!!!!!!!"
• Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').
Al die drie de zaken komen op hetzelfde neer: niet extra aandacht trekken voor je post of topic dan normaal is. Ik mag hopen dat we allemaal volwassen genoeg zijn om door te hebben dat of dat je nou "HOOFDLETTERS" gebruikt, of "rood" gebruikt, dat de intentie en dus de gewenstheid hetzelfde is :)

Het mag dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wel verdorrie :) ik ga eens zoeken wat er wordt gezegd over het /me Me gebruik. Ik doe dit al jaren... onbecommentarieerd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:04:
Helaas kent React technische beperkingen waardoor dit niets anders kan waardoor de tags aanstaan voor iedereen, maar net zoals op elke andere manier 'extra' aandacht trekken voor je post (of dat nou is als replier of als topicstarter) zien we liever niet :)
Kleurtjes lijken mij nochtans handig voor een topicstart. En als dat toch niet toegelaten is, zijn creatieve manieren om dit te omzeilen (met images, tables, /me enz.) dan ook verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:23:
Kleurtjes lijken mij nochtans handig voor een topicstart. En als dat toch niet toegelaten is, zijn creatieve manieren om dit te omzeilen (met images, tables, /me enz.) dan ook verboden?
Een dergelijk opgemaakte topicstart opleuken met wat kleurtjes is natuurlijk een heel ander verhaal, omdat de kleurtjes daar wel degelijk functioneel zijn, lijkt me? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Nee hoor die posts gaan we natuurlijk niet verbieden :) Zoals ik hier boven al aangeef kijken we voornamelijk naar de context e.d. waarmee een topic of een reply wordt geplaatst :)

Wat ik niet wil hebben is dat we straks een oerwoud van posts krijgen in allerlei diverse kleuren waarin de nadruk gelegd wordt op niet inhoudelijke reacties, ik denk dat niemand wil dat een topic er straks zo uit gaat zien:
Welkom op GoT

...
Welkom op GoT
Welkom Op GoT!!11111
Nu kunnen we natuurlijk gaan wachten tot het zo ver is - we kunnen ook op dit moment gewoon even aangeven wat wenselijk en wat niet wenselijk is :)

[ Voor 8% gewijzigd door elevator op 05-02-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik zet alleen mijn allerliefste manier van begroeten van een nieuwe user in het rood. Mij gaat het niet om een topicstart, nee, puur en alleen om een eenmalige begroeting.

Maar dan dan brul ik het voortaan wel in het zwart.

Welkom op GoT ! ! ! ! !

offtopic:
ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten

[ Voor 69% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 14:34 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een eenvoudige regel is dus: zolang het niet als spam wordt aangevoeld, is het toegelaten :P

offtopic:
Met "kleurtjes" voor topicstarts bedoelde ik dus wel degelijk de kleurtags...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik moet zeggen dat deze discussie over kleurtjes of bold teksten nogal vreemd overkomt.

Overmatig smiley-gebruik wordt toch ook op dezelfde manier bekeken?

Lijkt een beetje spijkers-op-laag-water-zoeken-actie als je het mij vraagt om er (van gebruikerskant) zo'n punt van te maken....

[ Voor 103% gewijzigd door alt-92 op 05-02-2006 14:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zoals ik het begrijp is een opmerking zoals:

Welkom op GoT ook als is het maar eenmalig, niet toegestaan. Opmaak van een startpost mag wel.

Ik zeg het toch maar eventjes, ik vind het wel heel erg kinderachtig om voor zo'n vriendelijke opmerking (in WOS en nergens anders gedurende een jaar of 4) een PM te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 14:46 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

BackSlash32: Volgens mij: nee, maar alleen als het extra aandacht vragen voor een (deel van de) post tot doel heeft.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Nee, niet elk gebruik wordt niet op prijs gesteld - oftewel, er zijn wel degelijk veel voorbeelden te vinden waarom de tags wel nuttig zijn - anders hadden ze helemaal niet erin gezeten :)

De kleurtjes-tags zijn aangezet omdat het gebruik van HTML afgebouwd wordt op GoT en men in Dutch Power Cows kleurtjes moet kunnen gebruiken. Dat is de enige reden waarom deze tags gemaakt zijn.

Wat ik liever niet zie is dat we aan de hand van kleurtags de nadruk gaan leggen op posts zonder dat het daadwerkelijk een functioneel doel dient - de reden waarom we dat liever niet zien geef ik 3 posts hierboven dus aan.

Het gebruik van 'opmaak' tags an sich is dus niet iets wat per definitie ongewenst is - wat wel ongewenst is is als het geen enkel doel dient (net zoals het niet gewenst is om hele stukken tekst in bold italic te gaan typen als dat geen enkel doel dient) :)

Oftewel - gebruik gewoon 'common sense' en ga je topics niet opleuken met kleurtjes maar gebruik ze voor structuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:43:
Ik zeg het toch maar eventjes, ik vind het wel heel erg kinderachtig om voor zo'n vriendelijke opmerking een PM te krijgen.
Daar kan je van mening over verschillen natuurlijk...
Zoals ik al zei, bij overmatig smiley gebruik wordt er ook wat van gezegd, en een PM is geen afbrander ofzo.
Ik was er al achter dat het ook niet zo gesteld was ;)

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 05-02-2006 14:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter

Maar laat ik de discussie dan eens de richting op duwen die het mijn inziens zou moeten hebben -

De drie quotes zoals ik die hier elevator in "Oneens met een actie van een moderator?" maak gaan in de volgende React mogelijk worden (je gaat straks in React in tables zelf de font grootte kunnen instellen, kleurtjes en bold kan ook al).

Wat is volgens jullie dan nog gewenst op GoT? :) Wordt zo'n post als hierboven staat niet storend door jullie ervaren? (door mij wel ;) )?

Uiteindelijk zijn die drie quotes niets meer dan vriendelijke begroetingen net zoals GA ze nu enkel in rood zet.

Mag je dan straks wel kleurtjes gebruiken, maar niet in bold? Of wel kleurtjes en wel font-groottes, maar niet groter dan 12 punten? :)

Wanneer zou jij het als storend ervaren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nee, een PM is geen afbrander en is i.i.g. wat vriendelijker dan een modbreak in je post of een opmerking van een moderator onder je post zoals weleens wordt gedaan.

Ok ok, ik begroet dus voortaan maar niemand meer, een zwarte begroeting vind ik namelijk niks. :(

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:53:

Maar laat ik de discussie dan eens de richting op duwen die het mijn inziens zou moeten hebben -

Van mij hoeft het regelmatig kleurtjes gebruiken in een post, of het veranderen van de fontgrootte in een post niet echt.

Ik hou me bij de gedachte dat als je een nieuwe gebruiker éénmalig begroet in het rood, dat dit niet storend is. Daarnaast staat er nog de verdere reactie in het zwart. Hieruit kun je afleiden dat inderdaad het rode als 'opvallen' is bedoeld en in de context van een begroeting is daar i.m.o. niets mis mee, integendeel.

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 15:04 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:57:
Ok ok, ik begroet dus voortaan maar niemand meer, een zwarte begroeting vind ik namelijk niks. :(
Sorry, maar is dat niet een beetje flauw? "Ik krijg mijn zin niet, dus ga ik zitten mokken." NOFI, maar zo komt het wel over. Er wordt toch een heel valide punt gemaakt waarom kleurtjes zonder functioneel nut als storend worden ervaren, en er wordt toch ook gewoon op een nette manier gevraagd om dit met mate toe te passen? Ik snap werkelijk niet wat het probleem is. In het zwart kun je toch ook heel vriendelijk zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vind het sowieso onnodig om die kleurtjes te pas en te onpas te gebruiken.

Als je met een beetje gezond verstand opgezadeld bent (ja dat kan soms een last zijn tegenwoordig) doe je het enkel en alleen als je ergens de nadruk op wil leggen op een moment dat het absoluut niet anders kan.

Ik zie het nut er niet van in een standaard begroeting van een kleurtje te voorzien, het voegt namelijk geen bijzondere waarde toe aan een discussie of post.

Waar ik dan weer géén moeite mee heb is het gebruik van het blauwe kleurtje van GA bij een bronvermelding eerlijk gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

elevator e.a.: Natuurlijk worden die vormen als storend ervaren. En natuurlijk moet het voor een groot deel aankomen op gezond verstand, maar enige richtlijnen lijken me toch handig. Persoonlijk zou ik het gebruik van kleurtjes en grote van fontsize al redelijk snel als storend ervaren. Fontgrootte, kleurtjes en andere aanpassingen zijn m.i. alleen bedoeld voor het aanbrengen van structuur in posts, en níét voor het de aandacht vestigen op je eigen posts, of delen daarvan.

Overigens zou ik het zonde vinden als het niet met [hx] en dergelijke tags wordt opgelost, maargoed.

Guardian Angel: Wat is er zo vreselijk aan het mensen begroeten zonder kleurtje :? .

En het lijkt me toch echt handiger als deze discussie wordt afgesplitst naar LA.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

-NMe- schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:04:
[...]
In het zwart kun je toch ook heel vriendelijk zijn? :?
Jazeker kan ik dat. :)

Alleen vraag ik me af waarom na 4 jaar op GoT en alleen in WOS ik niemand in het rood mag begroeten. De rest van het verhaal interesseert me geen ene malle moer. Ik heb de pest aan postings met veel kleurtjes. Daarom laat ik het bij een éénmalig welkom heten van een nieuwe user.

Zie het dan maar als een extra warm welkom.
JHS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:05:
Guardian Angel: Wat is er zo vreselijk aan het mensen begroeten zonder kleurtje :? .
Het is mijn eigen persoonlijke en vertrouwde manier om iets te doen. Ik vind het vriendelijker overkomen. Ik moet dat dan afleren denk ik.

edit:
Ik denk trouwens dat een nieuwe gebruiker het ook wel leuk en absoluut niet storend vindt.

[ Voor 33% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 15:51 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf zou een opgemaakte post (specifiek één met kleurtjes) als storend ervaren wanneer:
• het geen enkel nut heeft, bv. willekeurig je tekst in rood of groen beginnen typen wanneer het je zelf uitkomt
• de post te overvloedig opgemaakt wordt (in het ergste geval tot in de signatures toe) zodat de boodschap schreeuwerig overkomt (zoals in elevators derde voorbeeldquote) en slecht leesbaar wordt

Ik zou me er echter niet aan ergeren als:
• het om een eenmalig geval gaat, zoals een startpost of een eenmalige begroeting
• het voor puur zakelijke redenen gebruikt wordt, zoals voor een bronvermelding of een statistisch gegeven (al dan niet in het DPC forum), waardoor de post wat meer structuur krijgt

Moest de opmaak nu steeds door eenzelfde persoon verkeerdelijk gebruikt worden, is eventueel een waarschuwing wel op zijn plaats. Hoewel iedere zaak natuurlijk anders is, dat is dan voor de moderators om uit te maken.
Hopelijk was dit duidelijk genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Jezus, wat 'n onverdraagzaam clubje is 't hier toch.

Gebruikers zeuren over kleurtjes, lettertypes en smilies.

Moderators beoordelen de toonzetting van bijdragen op 'n gouden weegschaaltje
en verwijderen elke bijdrage die huns inziens over de schreef gaat.

Vaak heb ik de indruk dat met de got-regeltjes in de hand wordt geprobeerd mensen de mond te snoeren.

Ik vraag me af of dat wel zo fatsoenlijk is............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Waar is dit topic dan voor?

Ik vraag om verduidelijking van iets dat ik niet begrijp. Niets mis mee lijkt me. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 17:17 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

spacecom schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:15:
Vaak heb ik de indruk dat met de got-regeltjes in de hand wordt geprobeerd mensen de mond te snoeren.
Dat zal alleen gebeuren bij onbeschoft taalgebruik of dingen die volgens de policy echt niet kunnen. En zò onredelijk is die policy nou ook weer niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Gebruikers zeuren over kleurtjes, lettertypes en smilies.

Moderators beoordelen de toonzetting van bijdragen op 'n gouden weegschaaltje
en verwijderen elke bijdrage die huns inziens over de schreef gaat.

Ik vraag me af of dat wel zo fatsoenlijk is............
In het algemeen willen de mods gewoon voorkomen dat iets wat klein begint steeds grotere vormen aan begint te nemen en dus uit de hand gaat lopen. En dan is ingrijpen veel lastiger. Je moet ergens een grens trekken. Imho trek je die bij wel of niet 'functioneel' gebruik van kleur. En dan is hetgeen Guardian Angel doet niet gewenst, ook al is het maar klein.

[ Voor 44% gewijzigd door zomertje op 05-02-2006 19:24 . Reden: duidelijker is duidelijker :P ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Begroeten van een nieuwe gebruiker op dit forum is wel degelijk functioneel. Ik vind het niet meer dan normaal als iemand die als vreemde binnenkomt vriendelijk wordt welkom geheten.

Als :w Welkom op GoT ! :) wél kan, dan is mijn kleurig welkom een stuk netter.
zomertje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:14:
[...]
In het algemeen willen de mods gewoon voorkomen dat iets wat klein begint steeds grotere vormen aan begint te nemen en dus uit de hand gaat lopen.
Dan had men eens wat eerder moeten opletten. Ik doe dit al zo lang als ik me kan herinneren. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 20:16 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:01:
Van mij hoeft het regelmatig kleurtjes gebruiken in een post, of het veranderen van de fontgrootte in een post niet echt.
Maar dan mag het gebruiken van kleurtjes in een begroeting door jou wel - maar als het een begroeting wordt, en ook de link naar het oplossing mag het bijvoorbeeld niet meer? :)
Ik hou me bij de gedachte dat als je een nieuwe gebruiker éénmalig begroet in het rood, dat dit niet storend is. Daarnaast staat er nog de verdere reactie in het zwart. Hieruit kun je afleiden dat inderdaad het rode als 'opvallen' is bedoeld en in de context van een begroeting is daar i.m.o. niets mis mee, integendeel.
Zoals ik hierboven aangeef ga je dus met een beetje pech de situatie hebben dat drie mensen gaan 'begroeten'. Of 4, of 25 mensen dat gaan doen. Wanneer mag je dat nog doen en wanneer niet? Waarom zou begroeten wel mogen, maar zou: http://support.microsoft.com/kb/328193 niet mogen? etc ;) Op GoT is het nou eenmaal zo dat als we "A" toestaan, we straks ook "B" gaan zien en niet veel later zitten we op "Z".
JHS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:05:
Natuurlijk worden die vormen als storend ervaren. En natuurlijk moet het voor een groot deel aankomen op gezond verstand, maar enige richtlijnen lijken me toch handig.
"De FAQ" is al te groot en te zwaar - ik zie er persoonlijk niets in om ook dit soort futiliteiten (die eigenlijk heel goed afgedekt worden door de andere zaken) ook nog eens in de FAQ te laten zetten :)
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:38:
Ikzelf zou een opgemaakte post (specifiek één met kleurtjes) als storend ervaren wanneer:
• het geen enkel nut heeft, bv. willekeurig je tekst in rood of groen beginnen typen wanneer het je zelf uitkomt
Maar wat is het verschil met "je zelf uitkomen" en "begroeten" ? Volgens mij is dat toch hetzelfde? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Je bedoelt met 'hier' dus Windows Operating Systems aangezien je het in een topic post dat specifiek gaat over Windows Operating Systems. Ik vermoed echter dat jouw onvrede meer voortkomt uit een ander forum onderdeel :)

Over de inhoud van je post - probeer wat concreter te maken. Wanneer is welke WOS-post van je verwijderd en waarom ben je het daar niet mee eens? Daar is dit topic voor: Om specifieke WOS moderaties te bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:17:
[...]
"De FAQ" is al te groot en te zwaar - ik zie er persoonlijk niets in om ook dit soort futiliteiten (die eigenlijk heel goed afgedekt worden door de andere zaken) ook nog eens in de FAQ te laten zetten :)
Vind je het dan geen futiliteit om als moderator je druk te maken over een kleurtje? Als je je nu eens druk maakt over nuttiger dingen zoals stompzinnige reacties die nergens op slaan, verkeerde topicstarts en verkeerd gebruik van de nederlandse taal?

Ik erger me bijv. naar over het regelmatig ontbreken van een spatie na de eindtag in een topictitel. Dát heeft aandacht nodig want als je nadenkt is zoeken op ]Systeemherstel nutteloos

Aan mijn 12.000 postings mankeerde in 99,9% van de gevallen totaal niets en dan is gemekker over een eenmalig gebruikt kleurtje echt ontzettend kinderachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 20:29 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:27:
[...]

Vind je het dan geen futiliteit om als moderator je druk te maken over een kleurtje? Als je je nu eens druk maakt over nuttiger dingen zoals stompzinnige reacties die nergens op slaan, verkeerde topicstarts en verkeerd gebruik van de nederlandse taal?
Je mist gewoon het punt :) Als we jou niet hadden gevraagd om kleurtjes in niet-nuttige gevallen niet gebruiken; hoe kunnen we andere users dan vragen om datzelfde niet te doen? Het punt is dat we niet willen dat mensen kleurtjes gaan gebruiken in hun posts, waar dat niet nodig is. In 99,99% van de posts is dat het geval. Vandaar dat jij een PM krijg met hetzelfde verzoek. Vind je dat onlogisch / onbegrijpelijk?
Aan mijn 12.000 postings mankeerde in 99,9% van de gevallen totaal niets en dan is gemekker over een eenmalig gebruikt kleurtje echt ontzettend kinderachtig.
Dat zijn getallen die je niet kan blijven noemen; iedere keer als jij wordt aangesproken op je posts. Sterker nog; ik kan je zelfs vertellen dat die 99,99% niet klopt (11991 / 100 * 0,01 is namelijk ongeveer 2 berichten waar iets niet aan zou kloppen) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Spider.007 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:38:
[...]
Je mist gewoon het punt :) Als we jou niet hadden gevraagd om kleurtjes in niet-nuttige gevallen niet gebruiken; hoe kunnen we andere users dan vragen om datzelfde niet te doen?
Als eerste een nnieuwe gebruiker begroeten is niet nuttig? Vind je het erg als ik dat niet begrijp? Het is wel zo netjes zoiets te doen. En omdat jullie het nalieten deed ik dat.... met een vrolijk kleurtje.
Dat zijn getallen die je niet kan blijven noemen; iedere keer als jij wordt aangesproken op je posts. Sterker nog; ik kan je zelfs vertellen dat die 99,99% niet klopt (11991 / 100 * 0,01 is namelijk ongeveer 2 berichten waar iets niet aan zou kloppen) :)
Dan maak je er 99% van toch? Je zit hierover net zo over te mierenneuken als over een kleurtje.

WOS is het enige forum waar ik op het eenmalig gebruik van een vriendelijk bedoeld kleurtje ben aangesproken.

Aangezien ik dat al doe, ik ga mezelf herhalen, zolang ik me kan herinneren, is er voldoende gelegenheid geweest om er iets van te zeggen.

Het staat NIET in de FAQ en valt NIET onder een van de genoemde regels die er uit nood maar zomaar bij worden gehaald.

Kortom, gezeur om niets. Besteed je tijd nuttig dan kan ik tenminste doorgaan met iemand te helpen in plaats van dit kinderachtige gedoe aanhangig te maken.

[ Voor 47% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 21:00 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:13:
Begroeten van een nieuwe gebruiker op dit forum is wel degelijk functioneel. Ik vind het niet meer dan normaal als iemand die als vreemde binnenkomt vriendelijk wordt welkom geheten.
Ja, helemaal mee eens. Toch kan dat onmogelijk gelden als categorisch imperatief. Om een ander voorbeeld te noemen: velen zullen het als niet meer dan normaal beschouwen om een post te beeindigen met 'groeten, xxxx'. Desondanks is er in de policy opgenomen dat we dat liever niet zien.
Dan had men eens wat eerder moeten opletten. Ik doe dit al zo lang als ik me kan herinneren. :)
't is niet goed of het deugt niet. Als ik zou reageren op alles wat me opvalt dan kun je er gif op innemen dat LA volloopt met 'waarom zeiken jullie zo'. Om terug te komen op het 'greetz' verhaal: als ik een keer ergens groetjes onder zie reageer ik meestal niet. Valt het me op dat een gebruiker dat stelselmatig doet dan wijdt ik er een regeltje of een pm'je aan.
Of je er nu een kleurtje aan geeft of niet is echt geen halszaak. Het zou mij waarschijnlijk niet eens opvallen. Blijkbaar viel Ele het wel op, heeft hij die kleurtags weggehaald en je een verklarend berichtje gestuurd, waarin hij ook nog eens netjes beargumenteerd waarom hij kleurgebruik bvk beperkt houdt. I.m.h.o. valt dat ruim binnen de bevoegdheden en taken van een moderator en is het ook niet zo bedreigend voor het forum als geheel als het ene subforum daar net wat losser mee omgaat dan de andere. Ik moet er ook niet aan denken dat dit soort details opgenomen gaan worden in de policy of faq. Ten eerste zouden ze onleesbaar lang worden, ten tweede gaat het voorbij aan het feit dat iedere moderator zijn -of haar- eigen stijl en inbreng heeft.

Dat verklaart misschien ook 'liever niet' ipv 'mag niet'. 'Iemand in kleur welkom heten is verboden' getuigt van despotisme en regelzucht en zou je meteen verleiden tot de wedervraag 'en waar staat dat?'. Liever niet geeft veel beter aan waar het om gaat: het is geen ramp, het is geen waarschuwing, maar zou je de kleurtags alleen willen gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn?

edit:
Ik moet echt wat vaker op F5 drukken:

Dat het gemekker om niks is kan ik ook wel met je eens zijn. Het staat ook niet in de FAQ, daar heb je ook gelijk in, en als je de faq/policy letterlijk leest kun je nog betogen dat het ook niet onder een andere regel valt. Het valt alleen wel onder de taken van een moderator: dat te doen wat nodig is om het forum prettig te houden. Ik begrijp ook dat je het met de crew eens ben dat overvloedige opmaak van posts niet wenselijk is. Elevator vond het in dit geval overbodig kleurgebruik en maakte er een (imho als ik erover nadenk, terechte) opmerking over. Wat is nu je punt. Dat je daar een andere mening over hebt, dat je er niet veel eerder op gewezen bent of dat er teveel andere zaken ongemodereerd blijven of ben je gewoon boos om een tamelijk vriendelijke pushmessage?

[ Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 05-02-2006 21:18 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Goed, dan trek ik me van liever niet, liever niets aan. Naar mijn normen en waarden/maatstaven is het een vorm van beleefdheid die je als gebruiker op geen enkele andere manier hier kunt uitdrukken.

Ik ga dan ook niet in op dit verzoek.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:03:
Way to go.

Nee, das verstandig. Nu ga je het afdwingen dat het keihard gehandhaafd moet worden, heb je nou je zin?

Waar staat dat je niet "welkom op $forum" mag zeggen?
Nergens toch?
Het wordt alleen (nota bene per PM zodat het alleen voor jou bedoeld en te zien is) gevraagd om dat dan niet met een kleurtje te willen doen.

Je gooit het hier zelf nu en plein publique neer alsof jou een groot onrecht aangedaan wordt, nou, sorry hoor...

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 05-02-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

[...] "De FAQ" is al te groot en te zwaar - ik zie er persoonlijk niets in om ook dit soort futiliteiten (die eigenlijk heel goed afgedekt worden door de andere zaken) ook nog eens in de FAQ te laten zetten :)
Wie zei dat het in een FAQ moet :? . Misschien is een richtlijn wel een verkeerde term, maar dat er "ergens" een soort van duidelijkheid over geschept wordt leek me handig.

Bovendien, het toevoegen van iets als "Gebruik van kleurtjes waar dit nodig is.", of wat dan ook als richting wordt aangegeven, aan Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done lijkt me nou ook niet echt problematisch.

Misschien neig ik teveel naar overregulatie, en misschien moet er met zoiets en bijbehorende handhaving ook maar gewacht worden of / tot GoT in een kerstboom achtige sfeer belandt. Dat heeft een beetje te maken met wat je verwacht m.b.t. het gedrag van de gebruikers in deze...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Goed, dan trek ik me van liever niet, liever niets aan. Naar mijn normen en waarden/maatstaven is het een vorm van beleefdheid die je als gebruiker op geen enkele andere manier hier kunt uitdrukken.
Het is uberhandig om op de hoogte te zijn van de normen en waarden van je gesprekspartner c.q. van het forum dat je bezoekt c.q. van de dienstdoende moderator. :)
Ah, daar voorziet de faq gelukkig wel in:
Rood = GoT-Crew.
Dit zijn de crewmembers van GoT. Dus de modjes en admins en dergelijke. Dit zijn de mensen die het forum draaiende houden en waarvan het handig is dat je hun adviezen opvolgt.
Vriendelijke verzoeken zijn niet vrijblijvend.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar wat is het verschil met "je zelf uitkomen" en "begroeten" ? Volgens mij is dat toch hetzelfde? :P
Misschien wat slecht verwoord, maar met het eerste bedoelde ik dus je eigen post opmaken zonder dat de inhoud ervan echt een boodschap uitdraagt.
Met andere woorden, als je (offtopic) reply alleen maar uit gebakken lucht bestaat, heeft het geen zin om hem in een opvallende kleur te zetten zodat je toch maar even de aandacht gekregen hebt of je post meer waard lijkt dan hij werkelijk is 8)7
Dat is dus iets totaal anders dan nieuwkomers begroeten, wat wel nuttig blijkt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Niesje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:39:
[...]
Vriendelijke verzoeken zijn niet vrijblijvend.
Zo kun je als crew overal een eind aan maken.

Ik hou het bij mijn mening dat een eenmalige allereerste begroeting, in het rood gedaan, van een gebruiker die net zijn eerste stap op GoT zet bijzonder vriendelijk is en daarom best mag opvallen. Ik mag hopen dat de reactie van de WOS-crew niet voor de rest van het forum gaan gelden.

Is het wél geoorloofd als ik >>> :w welkom op GoT <<< zou gebruiken? (Ofschoon ik dat méér ongewenst vind dan een kleurtje?

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 05-02-2006 21:59 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom moet die eenmalige allereerste begroeting zo nodig opvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Oh, dus het is gewoon onbeleefd om welkom te zeggen zonder kleurtje? Nee, dat is logisch, dat ik dat niet eerder zag!
/sarcasme
Wat is er nu in godsnaam op tegen om iemand welkom te heten zonder rood kleurtje? Wat is het praktische nut om het mèt kleur te doen? Er wordt gewoon heel vriendelijk gevraagd of je het in het vervolg gewoon zwart wil laten, en vervolgens komt deze hele discussie eruit, waarin je constant naar de crew gooit dat we zitten te emmeren om zoiets simpels als een kleurtje, terwijl de zaak eigenlijk wat de crew betreft net zo makkelijk afgedaan had kunnen zijn nadat die PM na je verstuurd werd. Je emmert hier dus zelf net zo hard over door, terwijl het maar zoiets simpels als een kleurtje is. :?

Er is hier nou al een paar keer gezegd dat de reden dat die kleur onwenselijk is is dat er gewoon ergens een lijn getrokken moet worden, en we op deze manier straks niet naar onze oren gesmeten krijgen dat "Guardian Angel het ook doet!". Op het moment proberen we gewoon die lijn te trekken, zodat het bij erger misbruik bij iemand anders niet lijkt alsof we maar wat doen.

Doet het de boodschap in kracht af als je iemand welkom heet in het zwart? Het wordt zo ook echt wel gelezen hoor, en ik zie geen enkele andere reden waarom je iets in kleur zou willen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

-NMe- schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:04:
[...]
Oh, dus het is gewoon onbeleefd om welkom te zeggen zonder kleurtje? Nee, dat is logisch, dat ik dat niet eerder zag!
/sarcasme
Dat zeg ik niet m'n waarde. :)

Ik zeg dat het éénmalig gebruiken van de kleur iets benadrukt, in dit geval het beleefd welkom heten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Nu al bijna 3 pagina's vol over wel of niet mogen begroeten met een kleurtje... :X
Aan de ene kant snap ik dat kleurtjes in een begroeting helemaal niet nodig zijn, maar aan de andere kant, zolang het geen overmatig gebruik is (dus geen "WELKOM OP GoT!!!"), waarom er zo'n probleem van maken?

In mijn ogen hoeft een begroeting ook helemaal niet met kleurtjes want zo belangrijk is het niet, maar als Guardian Angel er zoveel waarde aan hecht, gun hem dat dan. Zolang het een nette 'maar vooral, welkom op GoT' (oid) is heb ik er in ieder geval totaal geen problemen mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:27:
Vind je het dan geen futiliteit om als moderator je druk te maken over een kleurtje?
Nou ik maak me er dan ook niet specifiek druk om, ik heb jouw post eventjes aangepast en jou een vriendelijk berichtje gestuurd met daarin de uitleg over het wat en waarom :)
Als je je nu eens druk maakt over nuttiger dingen zoals stompzinnige reacties die nergens op slaan, verkeerde topicstarts en verkeerd gebruik van de nederlandse taal?
Op het laatste na (verkeerd gebruik van Nederlands is iets waar ik niet achter sta om te corrigeren) gebeurt dat volgens mij ook genoeg in Windows Operating Systems :)

Uiteraard staat ook het in dit geval je vrij om dit topic te gebruiken om specifieke zaken die je graag anders wilt zien aan de kaak te stellen (ook ontbrekende moderaties in jouw ogen is het niet eens zijn met een moderator) :)
Ik erger me bijv. naar over het regelmatig ontbreken van een spatie na de eindtag in een topictitel. Dát heeft aandacht nodig want als je nadenkt is zoeken op ]Systeemherstel nutteloos
Dat wordt ook - mits er plek is in de topic titel - gewoon gecorrigeerd was in de meeste gevallen :)

Ik denk dat ik duidelijk genoeg gecommuniceerd heb - ik ga er dan ook geen wellus / nietus spelletje van maken. Ik hoop dat je zelf ook niet die weg kiest :)

JHS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:37:
Wie zei dat het in een FAQ moet :? . Misschien is een richtlijn wel een verkeerde term, maar dat er "ergens" een soort van duidelijkheid over geschept wordt leek me handig.
Een FAQ is op GoT toch 'de' plek om regels vast te leggen - als je dus wilt dat het echt officieel als richtlijn wordt gesteld is de enige manier dit opnemen in de FAQ. Persoonlijk ben ik van mening dat die al te groot is zoals hij nu is - ik denk niet dat we die dus verder moeten aanvullen met hele specifieke regeltjes :)

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:53:
Dat is dus iets totaal anders dan nieuwkomers begroeten, wat wel nuttig blijkt :)
Misschien is dat wel nuttig - maar is het meer inhoudelijke stuk eigenlijk niet nuttiger? Misschien moet je dan dus juist wel "Welkom" in het zwart zetten en de rest van je post in het rood? :P

Ik dnek verder dat alles er wel over gezegd is. Deze actie komt overigens nadat er door een collega WOS moderator enkele dagen geleden over dit sootr kleurgebruik een topic is geweest waarin we hebben besloten mensen hier vriendelijk te verzoeken een beetje op te letten, bij deze dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Aangevuld met een zinnige opmerking of een goede tip is het toch een warm welkom? Zoniet is het in elk geval vriendelijker als RTFM. :)

Maar ik krijg niet vaak de kans crewleden blij te maken en alleen om deze reden zal ik in WOS niemand meer in het rood, groen of blauw begroeten. Ik plaats daar dan wel het advies achteraan om bij een PM wat duidelijker te zijn dan "dat maakt een post te veel schreeuwerig en voegt weinig toe aan de boodschap zelf" want dat slaat nergens op.

Kan ik nu normaal met mijn hobby verdergaan?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:33:
[...]

Misschien is dat wel nuttig - maar is het meer inhoudelijke stuk eigenlijk niet nuttiger? Misschien moet je dan dus juist wel "Welkom" in het zwart zetten en de rest van je post in het rood? :P
Waarom niet omgekeerd? Waarom net rood? Mogen we dan zelf nog niet kiezen :9
Ik kijk alvast uit naar "de volgende React" ;)
als die nu nog wel zal komen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kleurtjes zijn GE!L

ele :w

[ Voor 23% gewijzigd door Han op 05-02-2006 23:56 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zeg, toch nog een vraag...

Wat moet ik nu met kleine vragen betreffende -in mijn geval- MCE...???

Ik wil weten of en hoe de layout van muziekbestanden aan te passen is... In mijn ogen dus echt geen topic waard, maar in het tips en tricks topic en het configuratie topic mag ik het ook niet kwijt...
Und jetzt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je er zelf helemaal niet uit komt en er ook niets over kan vinden op de bekende plaatsen, zie ik er eigenlijk geen kwaad in om gewoon een los topic te openen met alle relevante info in de topicstart. Een vraagje is in beginsel imho alleen te klein als het antwoord er zelf op kan worden gegeven :)

Disclaimer, ik ben geen WOS mod en die laatste zin zeg ik even als gebruiker, is geen algemeen geldend principe :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Een los topic openen is inderdaad het handigste - zomaar je post in een groot topic posten terwijl je weet dat dat niet de bedoeling is, is niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

MikeyMan schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:52:
Ik wil weten of en hoe de layout van muziekbestanden aan te passen is... In mijn ogen dus echt geen topic waard
Waarom vind je dat geen topic waar dan? :)

Als je goed hebt gezocht en je komt er alsnog niet uit, dan kun je prima een topic openen met die vraag. Als je duidelijk aangeeft waar je hebt gezocht en wat je al allemaal zelf hebt geprobeert, kan het nooit een probleem zijn. Niet bang zijn om een topic te openen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, maar dan wordt het dus de vraag:

"kun je de layout van de muziekbestanden in MCE wijzigen"

en de enige nuttige post wordt dan:

"ja, dat moet zo..." of "nee"...

Tsjah... Vond ik het niet waard...

Maargoed, zal morgen eens mijn creatieve geest de vrije loop laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
MikeyMan schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:02:

en de enige nuttige post wordt dan:

"ja, dat moet zo..." of "nee"...

Tsjah... Vond ik het niet waard...

Dat maakt op zich niet zo veel uit. Een topic word niet beoordeeld op de ingewikkeldheid van het antwoord, maar op de mate van zelfinzet en informatie van de topicstarter.
Als jij gewoon een nette topicstart maakt met wat je al geprobeerd hebt en waarom het niet werkte en dergelijke, dan is het geen probleem om een topic te starten, ook al mag het antwoord dan zeer simpel zijn :)

Disclaimer:
Ik ben geen crew, dus neem dit niet als een waarheid aan, maar dit is zoals ik het in mijn tijd op GoT ervaren heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door Morax op 20-02-2006 23:07 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Misschien het verkeerde topic hiervoor en sta ik niet in mijn recht dit te melden.

Wanneer iemand een reactie plaatst wat een beetje onnoddig is krijgt hij in sommige gevallen gelijk een waarschuwing om zijn oren, echter wanneer 15 mensen de zelfde reactie geven op 1 onderwerp/topic (LET OP: Met een tijdsverschil van een paar uur) word dit wel goedgekeurd.

Ligt dit aan mij ? Of moet hier dan ook worden opgetreden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter

Ja nee, dat is natuurlijk niet de bedoeling :P

Net zoals met elk topic op GoT verwachten we van je dat je eventjes aangeeft wat je al geprobeerd en gedaan hebt - misschien dat je het dan in de tussentijd wel oplost en dan kan je het alsnog in dat grote topic posten ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
VerkerkSander schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:12:
Misschien het verkeerde topic hiervoor en sta ik niet in mijn recht dit te melden.
Dit topic gaat specifiek over Windows Operating Systems moderator acties :) Hetgene wat jij beschrijft, merk je dat ook op in Windows Operating Systems?
Wanneer iemand een reactie plaatst wat een beetje onnoddig is krijgt hij in sommige gevallen gelijk een waarschuwing om zijn oren, echter wanneer 15 mensen de zelfde reactie geven op 1 onderwerp/topic (LET OP: Met een tijdsverschil van een paar uur) word dit wel goedgekeurd.

Nou - aan dubbele 'inhoudelijk ontopic' reacties doen we in de praktijk inderdaad erg weinig. Waarom zouden we dat doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mwoh.. dat zal inderdaad wel magertjes zijn. Zoals ik al aangaf, je startpost is belangrijk en zet de toon voor het topic. Enkel je vraag posten is inderdaad niet voldoende voor een topic. Het aangeven wat je reeds hebt geprobeert en waar en op welke zoektermen je hebt gezocht zijn een belangrijk onderdeel van je topic.

Door dit te doen geef je aan dat je niet klakkeloos een vraag op het forum gooit maar dat je een probleem hebt waar je na zelf proberen en grondig zoeken niet uit komt. Door die zaken aan te geven voorkom je tevens dat je oplossingen krijgt aangedragen die je reeds hebt geprobeert, iets wat soms frustrerend kan zijn als je een topic opent. Zo zullen de aangedragen oplossingen in jouw topic iets vernieuwend zijn, iets waar je iets mee kunt. Vergeet ook niet om de aangedragen oplossingen die je hebt uitgeprobeert terug te koppelen in het topic en een eventuele oplossing in je eigen topic te melden. Zo hebben andere users die jouw topic weervinden via de search er ook iets aan... :)
That's the spirit :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

VerkerkSander schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:12:
Dit wordt niet goedgekeurd hoor :)

Alleen word er niet door de moderator in het topic zelf op gereageerd. En iets wat je niet ziet kun je ook niet weten. Users hebben geen zicht op de maatregelen die de crew kan nemen tegen loze opmerkingen. Waarschuwingen gaan per mail naar de user in kwestie, niet zichtbaar voor andere users. Daarnaast heeft de crew de beschikking voor 'notes' per user. Hierin worden dergelijke zaken genoteerd zodat bij meerdere constateringen zoals loze opmeringen plaatsen op een gegeven moment een waarschuwing kan worden gegeven die men kan onderbouwen door die aantekeningen.
Het ligt dus niet aan jou, je hebt er alleen geen zicht op :)

Dus de conclusie van jou dat er niks aangedaan wordt is verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Han schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:14:
[...]
Dit wordt niet goedgekeurd hoor :)

Alleen word er niet door de moderator in het topic zelf op gereageerd. En iets wat je niet ziet kun je ook niet weten. Users hebben geen zicht op de maatregelen die de crew kan nemen tegen loze opmerkingen. Waarschuwingen gaan per mail naar de user in kwestie, niet zichtbaar voor andere users. Daarnaast heeft de crew de beschikking voor 'notes' per user. Hierin worden dergelijke zaken genoteerd zodat bij meerdere constateringen zoals loze opmeringen plaatsen op een gegeven moment een waarschuwing kan worden gegeven die men kan onderbouwen door die aantekeningen.
[...]
Het ligt dus niet aan jou, je hebt er alleen geen zicht op :)

Dus de conclusie van jou dat er niks aangedaan wordt is verkeerd :)
Bedankt voor de reactie ! Dit doet me al erg goed te weten dat jullie zelf ook een soort puntensysteem hebben die wij niet kunnen zien!

Heb dit al een paar keer gemeld in een topic zelf dus achter me naam zullen wel minpunten staan.

Bedankt voor de reactie en complimenten voor Tweakers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het doel van deze topic niet meer.

Moved out van lieve adjes naar vraag van admin.

Aantal partities op jouw computer en waarom?*

Hoe hoog moet de kwaliteit blijven? De TS heeft al niets meer van zich laten horen en misschien wel omdat hij de bomen door het bos niet meer ziet. Iedereen plant oeverloos zijn partitieschema neer zonder te vragen wat nu de wensen worden van TS.

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 174% gewijzigd door elevator op 08-03-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik heb in dit geval m'n antwoord eventjes in Lieve Adjes gezet: elevator in "Ik snap het doel van deze topic niet" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Een nieuw forum, een nieuw feedback topic :)

In dit topic kan je (net zoals in Windows Clients en in Client Software Algemeen) al je klachten en complimenten kwijt over het forum, de moderators of een topic. Ben je het dus niet eens met een slotje (en heb je de sluitboodschap al wel gelezen :P ) dan kan je het in dit topic bespreken.

Zoals het GoT betaamt uiteraard wel een aantal regels:
  • Niet schelden of trollen
  • Reageer ook op de argumentatie en uitleg die over het sluiten van het topic is gegeven - we steken daar niet voor niets tijd in :)
  • Ga niet inhoudelijk door over je topic (dus ga niet alsnog vragen hoe je je product activation omzeilt)
Dit geld uiteraard enkel voor topics in Windows Servers en Software - voor andere subfora gelden andere policies :)

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 06-11-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1st post :D

Ik mis de Server-relevante HOWTO-topics, of moeten die nog worden onderverdeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Goed punt - de meeste zullen al wel gemoved zijn (dit is dmv. een script gedaan), maar een index met de links naar de diverse HOWTO's is er nog niet. Ik maak voor nu eventjes een alias naar het WOS topic omdat die toch veel overlappen, dan gaan we in de toekomst even moeten kijken naar hoe (/of) we dit anders willen oplossen :)

Overigens - voor een FAQ hebben we in besloten die niet te maken (in het begin) omdat we die niet echt zouden kunnen opvullen met relevante vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou zou je kunnen denken aan wat duidelijke verschillen tussen de Server releases 2003RTM en R2 bijvoorbeeld.
Wellicht dat ik binnenkort de gelegenheid heb om een paar nieuwe technieken toe te lichten uit R2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leef je uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima hoor als ik een topic plaats wat een slotje verdiend. Maar ik post zojuist een vraag over Thunderbird en nu is mijn topic nergens meer te bekennen. Verwijderd? Zo ja, dan graag wel de reden waarom, dan kan ik daar de volgende keer rekening mee houden he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik heb je topic ([rml][ Thunderbird] Lettertype uitgaande e-mail.[/rml]) verplaatst naar Officesuites en -software, waar Thunderbird en andere mailclients besproken worden. In het vervolg kan je overigens ook eerst kijken in je posthistory als je een topic niet meer terug kunt vinden. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben het dus echt oneens met wat hier opeens gebeurt... kom net thuis, zie dat mijn topic gesloten is en zat echt zelf zo :/

Nogal overtrokken negatieve reactie zeg... en wat een rare vergelijking
Bovendien is de houding die uit een regel als dit spreekt totaal niet des tweakers:
Echt te kinderachtig voor woorden deze uitspraak, omdat ik geen zin heb om Windows opnieuw te installeren inc. alle software die erop draait, services, elke applicatie op eigen wensen geconfigureerd etc etc... maar omdat ik dat dus niet wil doen (tenzij het dus niet anders kan) ben ik geen tweaker :O (net of ik niet ook nog een leven heb en andere dingen met mijn tijd heb te doen dan onnozel software installeren :X ) en daarnaast gelijk een link met mijn topic legt. Wat hij eigenlijk zegt, omdat ik niet in zijn ogen praat als een tweaker, is mijn topic onder andere ook niet GOT waardig en eigenlijk ik ook niet.
maar alleen al daarom schreeuwt deze topic om een slotje.
Weer een kinderachtige reactie, zeg dan gewoon niets... he enige wat je hiermee creeert is een negatieve spanning :/

Daarnaast weet ik heel goed wat de regels op GOT zijn en is dan ook nogal irritant om een link naar die regels te plaatsen en daarnaast zijn hele manier van posten. Maar ik weet nu al dat jullie toch alles voor hem opkomen... zo gaat dat meestal met modjes onder elkaar.

Ik had juist gezorgd voor een overzichtelijk topic en had daarnaast nog voor mijn eigen topic een topicreport ingestuurd die klaarblijkelijk genegeerd is. Het enige wat ik heb gekregen is een slot.

Daarnaast insinueert Dion dat ik loop te schoppen, terwijl echt kicken toch heel iets anders is. Ik kom telkens met nieuwe informatie en zorg voor overzichtelijkheid.

Ik ben het dus echt voor het eerst totaal oneens dat een topic van mij gesloten is en vraag dus ook of hij weer open kan.

Dit topic dus: PC boot niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 08-05-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

n00bs, dit topic gaat over het moderatie beleid in Client Software Algemeen (en in mindere mate Beveiliging & Virussen). Voor de discussie over je topic in Overige Hardware moet ik je toch verwijzen naar de welbekende Lieve Adjes sticky: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

pasta schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:04:
n00bs, dit topic gaat over het moderatie beleid in Client Software Algemeen (en in mindere mate Beveiliging & Virussen). Voor de discussie over je topic in Overige Hardware moet ik je toch verwijzen naar de welbekende Lieve Adjes sticky: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! :)
ok sorry nu ben ik echt een n00b B)
Wel jammer, aangezien ik dan wel bij de mod moet zijn die hem gesloten heeft en niet in het openbaar... niet echt mijn style voor dit soort zaken.

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 08-05-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik vind het een beetje raar dat topic open kan blijven maar mijn topic van een drie weken geleden dicht moest.

[rml][ XP] Windows Update meldt illegale versie[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Bovenstaande bericht even afgesplitst van [rml][ XP] Nieuwe validatie[/rml] omdat [rml][ XP] Nieuwe validatie[/rml] niet de plek is om daarover te discussieeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58
Ik vroeg me af of men er in toestemt mijn topic Windows weigert te printen over netwerk weer open te gooien als ik de boel -wel- naar het Nederlands vertaal.

Getuige de post van Elevator is dat gewenst en getuige het antwoord van Zilogger is dat ook nodig (dat, of hij leest over de dingen heen die hij meent te missen).

Het is dat Elevator een smiley achter z'n bericht plaatste, anders was de tekst misschien wat beledigend op te vatten :) Maar goed... Ik hoor het graag en zal zsm de tekst vertalen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik hoop dat je zelf ook snapt dat het erg 'lui' is om niet eens de moeite te willen nemen om je topic te vertalen voor GoT :)

Topic is weer open, leef je uit met vertalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aan de onderste regel van ele te zien kan dat dan wel.
Ergens ook wel logisch, we zijn immers een nederlandstalig forum, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58
Mijn dank is groot. Vertaling is neer geplempt.

En inderdaad: het was wel wat lui van me ja :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Clients - Policy

Topic over Beta OS'en worden niet toegestaan, al wordt er wel oogluikend een Vista topic opengehouden, welke je hier kan vinden:
[rml][ Vista] Het grote Vista Topic [ Deel 3][/rml]

Misschien kan je daar een antwoord vinden? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:20:
Windows Clients - Policy

Topic over Beta OS'en worden niet toegestaan, al wordt er wel oogluikend een Vista topic opengehouden, welke je hier kan vinden:

Beetje scheve regels eigenlijk dan, want bovenaan dit forum staat Al je topics over client Windows zoals XP, Vista etc. . No offense maar je zou dan verwachten dat topics over Vista wel geoorloofd zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-09 05:35
anandus schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:20:
Windows Clients - Policy

Of dubbel op dit staat in het vista topic:

Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag.

Heb even op die site gekeken en denk dat het komt dan door de SATA controller, mss de andere proberen. Of kan ik ook andere drivers kiezen voor mijn controller tijdens de installatie (bij XP kan dat wel met F6)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyrus The Virus op 08-06-2006 18:07 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
rippance schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:40:
[...]

Beetje scheve regels eigenlijk dan, want bovenaan dit forum staat Al je topics over client Windows zoals XP, Vista etc. . No offense maar je zou dan verwachten dat topics over Vista wel geoorloofd zijn :D
Je hebt gelijk.

Onderaan het 'grote' Vista topic staat ook dit:
Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Mijn fout dat ik de topicstarter daarnaar doorverwees, mijn excuses :)

In de policy staat ook dit:
Voor Windows Vista hebben we een uitzondering gemaakt - hierover zijn topics wel toegestaan.
Hier had ik overheengelezen :)
En welke andere Beta OS'en er van Windows zijn, ontgaat me nu even ;)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 08-06-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

anandus schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:04:
[...]
En welke andere Beta OS'en er van Windows zijn, ontgaat me nu even ;)
Windows Longhorn Server bijvoorbeeld :) (en nee, die heet geen Vista)

Maar die zou sowieso niet in WOS thuis horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:28:
[...]

Windows Longhorn Server bijvoorbeeld :) (en nee, die heet geen Vista)

Maar die zou sowieso niet in WOS thuis horen.
offtopic:
Nee, daarom. En voor de volgende beta Windows-client duurt het volgens mij nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van een ander topic - dit soort vragen / opmerkingen horen natuurlijk in dit topic thuis en niet in een topic dat over een BSOD van Windows Vista gaat ;)

De beta policy is hierover vrij duideijk - Vista topics zijn gewoon toegestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 21:27
En dan komen er honderden topics met technische vragen over Vista, is het dan niet handiger om bijvoorbeeld het topic: "[Vista] Het grote Vista technische vragen Topic" te starten...
kan ieder zijn onzin en gedonder er over kwijt en mensen die het weten komen met een oplossing, helemaal geweldig... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

WOS modjes zijn liev O+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Moning2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:42:
En dan komen er honderden topics met technische vragen over Vista, is het dan niet handiger om bijvoorbeeld het topic: "[Vista] Het grote Vista technische vragen Topic" te starten...
kan ieder zijn onzin en gedonder er over kwijt en mensen die het weten komen met een oplossing, helemaal geweldig... 8)
Denk je nou echt dat een groot 'dump hier je probleem'-topic meer gaat helpen dan de eis dat men gewoon een topic start zoals het hoort?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het spreekwoord van `door de bomen het bos niet meer zien` is hier van toepassing. Als je bijv, naar het vista topic keek voordat de schoonmaak ploeg langs kwam, dan werden er tientalle vragen achter elkaar geplaats waarvan niemand een antwoord op kreeg. Dus als je een nieuw topic opend met een heldere titel, dan heb je dus veel meer kans op een antwoord te krijgen op je vraag. Misschien dat het wel een idee is om een Thema forum vista te maken, zoals bij het wk. Dit zou al wat duidelijker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Goed plan - dan openen we ook het grote XP topic, en het grote Windows 2000 topic en dan sluiten we WOS want voor 4 topics hoef je het niet open te houden :)

Snap je zelf niet dat een centraal technisch vragen topic voor zowel vraagsteller, replier als lurker vele malen minder interessant is dan gerichte topics waar mensen in kunnen uitzoeken wat ze willen lezen en wat niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
elevator schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:02:
[...]

Goed plan - dan openen we ook het grote XP topic, en het grote Windows 2000 topic en dan sluiten we WOS want voor 4 topics hoef je het niet open te houden :)

Snap je zelf niet dat een centraal technisch vragen topic voor zowel vraagsteller, replier als lurker vele malen minder interessant is dan gerichte topics waar mensen in kunnen uitzoeken wat ze willen lezen en wat niet? :)
Ik zie genoeg topics met Ervaringen dit en dat waarin dit soort vragen worden gesteld, nog nooit problemen tegen gekomen, 1 topic voor: "hallo is leuk draait wel redelijk" en 1 voor de "technische vragen" :)
DaannO schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:27:
[...]

Het spreekwoord van `door de bomen het bos niet meer zien` is hier van toepassing. Als je bijv, naar het vista topic keek voordat de schoonmaak ploeg langs kwam, dan werden er tientalle vragen achter elkaar geplaats waarvan niemand een antwoord op kreeg. Dus als je een nieuw topic opend met een heldere titel, dan heb je dus veel meer kans op een antwoord te krijgen op je vraag. Misschien dat het wel een idee is om een Thema forum vista te maken, zoals bij het wk. Dit zou al wat duidelijker worden :)
Dan wordt het OS forum volgestampt met vele vragen aangezien deze beta voor genoeg vragen zorgt en iedereen wil weten waarom het nou zo klote werkt op zijn systeem en waar je drivertjes vandaan haalt enz., een topic voor alleen: "hallo hij draait wat minder maar ziet er leuk uit" posts lijkt me wat onzinnig...

[ Voor 10% gewijzigd door Moning2 op 12-06-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dan wordt het OS forum volgestampt met vele vragen aangezien deze beta voor genoeg vragen zorgt en iedereen wil weten waarom het nou zo klote werkt op zijn systeem en waar je drivertjes vandaan haalt enz., een topic voor alleen: "hallo hij draait wat minder maar ziet er leuk uit" posts lijkt me wat onzinnig...
Dus zou een apart thema forum ervoor, een goed oplossing zijn in mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Moning2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:10:
Ik zie genoeg topics met Ervaringen dit en dat waarin dit soort vragen worden gesteld, nog nooit problemen tegen gekomen, 1 topic voor: "hallo is leuk draait wel redelijk" en 1 voor de "technische vragen" :)
En ik zie al die topics ook als ontzettend vervelend en oninteressant om door te lezen :) Als ik wil weten hoe ver Vista is, wat luke tips en trucs, 'ontdekkingen' ervaringen e.d. zijn dan wil ik niet tussen elke ervaring en mening nog eens 4 vragen moeten voorbij scrollen die zegt 'Ik krijg mijn audigy 2 niet geinstalleerd' :) Ik ben niet de enige die daar zo over denkt - vele gebruikers denken hier zo over :)

Er is ook niks mis mee om een eigen topic te openen over een specifieke vraag - want leg mij dat nou eens uit. Waarom zou je dat niet doen en voor bijvoorbeeld Windows XP wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
elevator schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:17:
[...]

En ik zie al die topics ook als ontzettend vervelend en oninteressant om door te lezen :) Als ik wil weten hoe ver Vista is, wat luke tips en trucs, 'ontdekkingen' ervaringen e.d. zijn dan wil ik niet tussen elke ervaring en mening nog eens 4 vragen moeten voorbij scrollen die zegt 'Ik krijg mijn audigy 2 niet geinstalleerd' :) Ik ben niet de enige die daar zo over denkt - vele gebruikers denken hier zo over :)

Er is ook niks mis mee om een eigen topic te openen over een specifieke vraag - want leg mij dat nou eens uit. Waarom zou je dat niet doen en voor bijvoorbeeld Windows XP wel? :)
zoals DaannO hierboven zei :)
ik vind topics doorlezen met ellenlange verhalen over 'geweldige' ervaringen juist zo vervelend ;) en Vista zal wat meer problemen hebben met die ene videokaart en die andere geheugenreep en die ene processor, zie je ook zo 300 topics staan met als titel: Vista draait traag, waarom ?
Ik heb zelf wat korte vraagjes over Vista, om daar nou 10 topics voor te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

vergeet niet dat grote topics echt onwijs lastig zijn als het gaat om informatie terugvinden, verder is het, zoals elevator al opmerkt, een stuk makkelijker en prettiger om meerdere kleine topics te hebben dan 1 groot monolitisch topic waar er nauwelijks nog controlle is op dubbele vragen gewoon omdat het te lastig modereren is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Moning2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:23:
ik vind topics doorlezen met ellenlange verhalen over 'geweldige' ervaringen juist zo vervelend ;)
Dat is het fijne aan het opsplitsen van 'doelgroep' per topic juist :) Jij leest die ervaringen topics niet door en je hoeft je alleen te beperken tot de vragen topics om dat jij die wel graag leest. Andersom geld dat net zo - mensen die helemaal geen zin hebben in vragen over een beta OS slaan die topics over en babbelen gezellig over de featureset e.d. van Vista. Iedereen blij zonder dat je elkaar in de weg zit, wat dus wel gebeurt als je het allemaal in een topic zet :)
en Vista zal wat meer problemen hebben met die ene videokaart en die andere geheugenreep en die ene processor, zie je ook zo 300 topics staan met als titel: Vista draait traag, waarom ?
Ik heb zelf wat korte vraagjes over Vista, om daar nou 10 topics voor te openen...
Nee, want 300 topics over hetzelfde betekent dat 298 man geen enkele moeite gedaan heeft voor z'n topic en die topics gaan dus dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
elevator schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:35:
[...]

Dat is het fijne aan het opsplitsen van 'doelgroep' per topic juist :) Jij leest die ervaringen topics niet door en je hoeft je alleen te beperken tot de vragen topics om dat jij die wel graag leest. Andersom geld dat net zo - mensen die helemaal geen zin hebben in vragen over een beta OS slaan die topics over en babbelen gezellig over de featureset e.d. van Vista. Iedereen blij zonder dat je elkaar in de weg zit, wat dus wel gebeurt als je het allemaal in een topic zet :)
Daarom dus een tweede topic :) 1 waar je gezellig kan babbelen over de featureset en een 2e welke we mooi onoverzichtelijk maken met onbeantwoordde vragen 8)7

maar zo kunnen we wel door blijven gaan met zeuren, ik heb Vista er reeds weer afgeknikkert omdat et tyfustraag draaide met aero aan (en daar gaat Vista nou helemaal om :+ ) en kon nergens een antwoord vinden, ik wacht wel op de final release :) dus veel plezier met het ervaringen topic! :*) ik zal er niet meer bij zijn, hoe krijg ik dit vista topic weg uit mijn post history ? omdat ie steeds weer bovenaan staat als iemand dr weer wat post, of moet ik hier even een topic voor openen :+

[ Voor 27% gewijzigd door Moning2 op 12-06-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Het probleem met zo'n groot vragen topic is dat de informatie in zo'n topic feitelijk verloren gaat - dat soort topics zijn zo groot dat niemand ze doorleest en enkel hun vraag in plaatst om uiteindelijk eventueel alsnog een eigen topic te openen.

Dat willen we liever niet omdat als je een post kan maken in het "Stel hier je Vista tech vragen topic" je ook een eigen, nieuw topic kan openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

[...]

ik vind topics doorlezen met ellenlange verhalen over 'geweldige' ervaringen juist zo vervelend ;) en Vista zal wat meer problemen hebben met die ene videokaart en die andere geheugenreep en die ene processor, zie je ook zo 300 topics staan met als titel: Vista draait traag, waarom ?
To be honest, de korte vraagjes vallen toch zo te beantwoorden met een snelle Google-query? :) Een van de grootste punten van GoT is nog altijd dat we eerst zelf zoeken voor we een vraag stellen. Waarom zou je dan, omdat het een beta-OS wat nu 'tijdelijk' populair is, niet even zelf zoeken voor je een vraag stelt? Dat is althans de indruk die ik erbij krijg.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
[...]

Je kunt toch ook je 10 eigen vragen kwijt in je eigen topic? Of je zoekt ff voordat je de vraag stelt, zoals gebruikelijk is.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
uiteraard heb ik al gezocht :)
en 10 vragen in 1 topic krijg je het probleem dat iemand niet aan de topictitel kan zien waar het precies over gaat dus die klad er weer een topicje bij en dan heb je weer 100 keer dezelfde vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Moning2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:10:
[...]

DaannO schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:17:
[...]

Dus zou een apart thema forum ervoor, een goed oplossing zijn in mijn ogen :)
Wat is er mis met die vragen in WOS; waar ze horen? Ze zijn ook voor later en voor anderen nuttig; dus deze vragen op een speciale plaats neerzetten dient geen enkel nut mijns inziens

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Inderdaad, een tijdelijk forum voor Vista gerelateerde vragen is onzinnig, gezien die later toch allemaal weer terug gemoved worden naar Windows Clients, danwel Windows Servers en Software :) Bovendien zou er volgens de redenering ook een thema-forum voor XP moeten komen, gezien dat OS ongeveer even veel vragen krijgt als Vista op het moment. Kijkende naar de huidige topiclisting :)

Signature

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste