Waarom dit topic? |
Ik hoop met dit topic een algemeen topic neer te zetten waar iedereen die of op zoek is naar een tooltje Of simpel weg om zelf ook een usb/schijf in te richten en daar de juiste applicaties op wil hebben. Ik zal alle applicaties die in deze lijst terecht kommen reviewen en een kleine beschrijving toevoegen. Als iedereen dit nu ook bij het posten van zijn of haar lijstje doet scheelt dat mij veel werk en maakt het voor mij ook makkelijker om een applicatie te bekijken. Dan heb ik tenminste een beetje een idee waar ik aan begin voordat ik het download Belangrijk is wel dat je EERST deze post leest voordat je je programma's gaat posten om zo zoveel mogelijk dubbele applicaties te Voorkomen. |
FAQ |
Nee! Deze lijst heeft zowel gratis als betaalde applicaties in de lijst.[/i] Hoewel ik natuurlijk dit topic wel bij zal houden ga ik er niet 24/7 naar zitten staren. Daarnaast zullen niet alle applicaties geschikt zijn voor deze lijst. Onderandere applicaties met rotzooi er in die je niet uit kan zetten wil ik niet in de lijst hebben ook voor applicaties waar al een (beter) alternatief in de lijst staat zal deze niet worden toegevoegd. Je bent natuurlijk volledig vrij om dit aan te vechten (op een nette manier) door de discussie aan en aan te geven waarom jouw applicatie beter is dan het alternatief.[/i] Ik heb een schone vmware xp en vista image waarop ik onbekende applicaties installeer. Op deze images draait wel anti virus software. Op deze manier hoop ik te voorkomen dat ik straks met een virus zit. |
De lijst |
CD's en Images • Hiren's boot cd - Versie 9.5 - Gratis Deze cd zit bom vol met veel handige tooltjes waar me je makelijk en snel een pc kan troubleshooten. Het is wel nodig dat deze image of op een cd of op gestart wordt van usb stick. • Windows CD's / Images Lijkt me vrij duidelijk, altijd handig om een paar windows cd's mee te nemen. In mijn tas zitten altijd de volgende cd's: - Windows xp home (retail en oem, engels en nederlands) - Windows xp pro (retail en oem, engels en nederlands) - Windows xp media center edition (Engels) - Windows xp SP2 cd - Windows vista home premium (nederlands, engels) - Windows vista business edition (engels) - Windows vista Ultimate (engels) - Windows 2003 - Windows small business - Exchange 2000 en 2003 op de usb stick staan naast de images ook de service packs Communication Tools • mIRC - versie: 6.34 - Nagware na 30 dagen mIRC is een applicatie waarmee makkelijk verbinding gemaakt kan worden met IRC. De client wordt na 30 dagen nagware bij het opstarten van de applicatie. Media Players and Codecs • Combined Community Codec Pack - Versie: 01-24-2008 - Gratis Een van de weinige niet "bloated" codec packs • CoreAVC - Versie:1.8.0.0 - Retail De beste codec voor HD video werkt h264 video niet goed? Dan kan deze codec uitkomst bieden. Deze applicatie is niet gratis. • DFX Audio Enhancer - Versie: 8.350 & 8.352 - Retail Plugin voor onder andere Winamp en wmp om het geluid te pimpen. Vooral handig als je wat extra base • Evil Player - Versie:1.26 - Freeware Zeer kleine en lichte music player. Ideaal om aan te zetten als je aan het gamen bent bijvoorbeeld neemt amper geheugen of cpu power in beslag. • Foobar2000 - Versie: 0.95.5 - Freeware Zeer uitgebreide mp3 speler met veel opties maar toch makkelijk te gebruiken. • GSpot - 270a - Freeware Een tooltje waarmee je muziek en video bestanden scannen en de codecs te achterhalen. Handig als je een video of muziek bestandje hebt wat je niet krijgt afgespeeld. • Media Player Clasic - Versie: 20080628 - Freeware Lightweight en simpele media player die goed omgaat met bijna alle media bestanden. • TagRename - Versie: 35b5 - Freeware Progje om snel en makkelijk de informatie in mp3 bestanden aan te passen ideaal voor grote hoeveelheid bestanden. • Winamp Lite - 5541 - Freeware (heeft betaalde versies) De bekende media speler. • VLC - 0.9.2 - Freeware • VLC Portable - 0.8.6.1 - Freeware (added 15 - 9) * Een mediaplayer met eigen ingebouwde codecs je hoeft dus helemaal geen extra codecs te installeren om video bestanden af te spelen. Ook erg handig als een bestand helemaal niet wil afspelen in andere media spelers. Ik heb gekozen om er zowel de install versie als de portable versie op te zetten kan je makkelijk zonder software te installeren video afspeel problemen kan troubleshooten. P2P Tools • DC++ / 0.708 Een progje om verbinding te maken met direct connect hubs zeer goed voor het vinden van zeldzame bestanden en muziek. Bij Direct Connect is het wel de norm dat er bestanden worden gedeeld dit wordt dan ook door de hubs geregeld en kan dus verschillen. • uTorrent / 1.8.1-beta 12083upx Het bekende uTorrent in mijn opinie de beste torrent client van het moment. • FTD - Versie: 3.8.1 - Freeware - link Een goede Newsgroup downloader. • Quickpar - Versie: 0.9.1 - Freeware - [url=http://www.quickpar.org.uk/[/url] Must have voor alle Newsgroup gebruikers. Kan je makkelijk niet complete nieuwsgroup downloads fixen. • Nieuwsleecher - Versie: 3.9 - Payware - link Een goede Newsgroup downloader maar niet gratis System Tools Anti Virus • Avast (nl & eng) - Versie: 4.8.1229.0 - Gratis Hoewel ik zelf niet een erg grote fan ben van dit pakket wil ik hem er toch op hebben omdat veel gebruikers toch gewend zijn aan Avast. • NoD 32 Antivirus Business ed - Versie: 3.0.669 - Retail • NoD 32 Antivirus (32bit) - v3.0.669 - Retail In mijn opinie een van de beste anti virus applicaties op de markt. Keylogger Detector - 1.3 - Gratis - (added 15 - 9) * Ongeacht de keylogger software zal het programma de gevangen toetsen aanslagen dit progje zoekt naar programma's die log files aan maken het moment dat jij toetsen in drukt. Clean Up Tools • CCleaner - Versie: 211 - Gratis Makkelijk tooltje om je pc op te schonen kan veel tijdelijke bestanden weg gooien wat ruimte kan schelen kan ook het register opschonen. Compression Tools • 7zip - Versie: 460 - Gratis Een van de beste compressie tooltjes op de markt het gebruikt van deze bestanden zie je steeds vaker must have om op je pc te hebben. • Winrar - Winrar 38b5 - Versie: 38b5 - Nagware - Winrar Portable - 3.70 Op winzip na de meest bekende compressie tool en de norm voor de "scene". Altijd een goed idee om de portable versie op een usb stick te hebben mocht je ergens een pc tegen komen zonder winrar. Driver Tools • Driver Magician / v3.32 Echt een top tooltje met groot gemak de drivers van een pc back-uppen en deze weer net zo makkelijk weer terug zetten. File Chekers • winMd5Sum Portable - 1.0.1.55 - Gratis (added 15 - 9) Progje om md5 som van bestanden uit te rekenen Disk and Image tools • Daemon Tools - Versie: 4301 lite - Adware (kan je uitzetten bij de installatie!) (added 15 - 9) Een tool om virtuele cd/dvd schijven aan te maken waar je dan images van cd's kan inladen. -- Overclocking Tools • cpuz - Versie: 147 - Gratis Geeft je veel informatie over je CPU. • RivaTuner - Versie: 210 - Gratis Goed progje om je nvidia videocard mee over klokken op software niveau. • speedfan - Versie: 435 - Gratis Makkelijk en snel de temperaturen van je pc achterhalen en alle onderdelen die een censor hebben. System and Network Tools • AdminToys Suite / 2008 1.1.1100 Handig tooltje waar veel dagelijks gebruikte handelingen makkelijk bij elkaar in 1 applicatie staan. • CurrPorts -CurrPorts 32bit - Versie: Versie: 1.48 - Gratis (added 15 - 9) -CurrPorts 64bit - Versie: Versie: 1.48 - Gratis (added 15 - 9) Achterhaalt welke applicaties welke poorten op dat moment gebruiken. • EVEREST Ultimate - Versie: 4.60.1500 - Payware Een zeer uitgebreide tool waarmee je zeer veel informatie van de verschillende componenten van je pc kan achterhalen. Je kan er ook verschillende tests mee draaien. • FlashFXP - Versie: 3.7.3 build 1275 beta - Payware / trailware Een applicatie waar je zowel FTP (down/upload bestanden FTP site) als FXP (van 1 FTP server naar de andere waardoor er zonder jouw tussenkomst bestanden kunnen worden overgezet. Dus als je twee 100mbit upload ftp servers hebt en je zit zelf op 56k modem verbinding kan je nog steeds met 100mbit de bestanden van de ene naar de andere ftp zetten). • HD Tune - Versie: 3.10 - Gratis Goed progje om je hd uit te lezen en te achterhalen wat er mis/goed me is. • Lansweeper - Versie: 32 - Gratis Tooltje om andere pc's op het netwerk te vinden • Nmap - Versie: 4.75 - Gratis Zeer uitgebreid netwerk scan toolje • Sysinternals - Gratis Zeer veel zeer handige tooltjes om windows te troubleshooten. Must have! • Total.Commander - Versie: 7.00 RC 5 - Payware • Putty - Versie: 0.60 - Gratis • Advanced Office Password Recovery - Versie: 4.10 - Payware (trail) Handig tooltje om wachtworden van office documenten terug te halen. Text and Image Reading, Editing and Capturing Tools • FoxitReader - Versie: 23 - Gratis Een snelle en goede PDF reader • ACDSee - Versie: 8.1.98 - Payware Een zeer goede image viewer • Notepad++ - Notepad++ - Versie: 5.0.3 - Freeware - Notepad++ Portable - Versie: 5.0.3 (added 15 - 9) Een goede text editor met functies voor programmeren van pas kunnen komen. • SnagIt - Versie: 9.0.0 - Payware Een zeer uitgebreide screenshot maker alles vanaf volledig scherm tot precies op maat tot de pixel aan toe. Kan onder andere ook pagina's die niet in een keep op het scherm passen toch screenshotten door de handige scroll/schreenshot functie. • Office2007 Portable Altijd handig om office bij de hand te hebben. Ook handig als je docx bestanden heb die even opgeslagen moeten worden als een normale doc. • Damn NFO viewer - Versie: 2-10-0032-RC3 - Freeware - link Handig tooltje om asci art en .nfo bestanden goed te openen. Web Browsers • Firefox - Freeware --- Firefox- Versie: 3.0 RC2 Eng Portable (added 15 -9 ) --- Firefox - Versie: 3.0.1 English / 3.0.1 --- Firefox - Versie: 3.0.1 Nederlands / 3.0.1 • Opera - Versie: 952_10108 - Freeware • Chrome - Versie: ? - Freeware |
Tot slot |
Belangrijk! Eerst de lijst lezen voordat je applicaties gaat posten, geen dubbelen a.u.b.! In geval van gratis tooltje gelieve website er bij posten! |
[ Voor 182% gewijzigd door Anoniem: 258524 op 18-09-2008 16:17 . Reden: Post gepimped ]