Must haves op een USB stick van een IT tech / Tweaker?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258524

Topicstarter
Waarom dit topic?

Ik hoop met dit topic een algemeen topic neer te zetten waar iedereen die of op zoek is naar een tooltje
Of simpel weg om zelf ook een usb/schijf in te richten en daar de juiste applicaties op wil hebben.

Ik zal alle applicaties die in deze lijst terecht kommen reviewen en een kleine beschrijving toevoegen. Als iedereen dit nu ook bij het posten van zijn of haar lijstje doet scheelt dat mij veel werk en maakt het voor mij ook makkelijker om een applicatie te bekijken. Dan heb ik tenminste een beetje een idee waar ik aan begin voordat ik het download

Belangrijk is wel dat je EERST deze post leest voordat je je programma's gaat posten om zo zoveel mogelijk dubbele applicaties te Voorkomen.

FAQ

:? Zijn al de genoemde applicaties gratis?
Nee! Deze lijst heeft zowel gratis als betaalde applicaties in de lijst.[/i]

:? Ik heb applicatie X gepost waarom staat die nog niet in de lijst?
Hoewel ik natuurlijk dit topic wel bij zal houden ga ik er niet 24/7 naar zitten staren. Daarnaast zullen niet alle applicaties geschikt zijn voor deze lijst. Onderandere applicaties met rotzooi er in die je niet uit kan zetten wil ik niet in de lijst hebben ook voor applicaties waar al een (beter) alternatief in de lijst staat zal deze niet worden toegevoegd. Je bent natuurlijk volledig vrij om dit aan te vechten (op een nette manier) door de discussie aan en aan te geven waarom jouw applicatie beter is dan het alternatief.[/i]

:?Hoe worden de applicaties getest?
Ik heb een schone vmware xp en vista image waarop ik onbekende applicaties installeer. Op deze images draait wel anti virus software. Op deze manier hoop ik te voorkomen dat ik straks met een virus zit.
De lijst

CD's en Images
• Hiren's boot cd - Versie 9.5 - Gratis
Deze cd zit bom vol met veel handige tooltjes waar me je makelijk en snel een pc kan troubleshooten. Het is wel nodig dat deze image of op een cd of op gestart wordt van usb stick.

• Windows CD's / Images
Lijkt me vrij duidelijk, altijd handig om een paar windows cd's mee te nemen. In mijn tas zitten altijd de volgende cd's:
- Windows xp home (retail en oem, engels en nederlands)
- Windows xp pro (retail en oem, engels en nederlands)
- Windows xp media center edition (Engels)
- Windows xp SP2 cd
- Windows vista home premium (nederlands, engels)
- Windows vista business edition (engels)
- Windows vista Ultimate (engels)
- Windows 2003
- Windows small business
- Exchange 2000 en 2003 op de usb stick staan naast de images ook de service packs

Communication Tools
• mIRC - versie: 6.34 - Nagware na 30 dagen
mIRC is een applicatie waarmee makkelijk verbinding gemaakt kan worden met IRC. De client wordt na 30 dagen nagware bij het opstarten van de applicatie.

Media Players and Codecs

• Combined Community Codec Pack - Versie: 01-24-2008 - Gratis
Een van de weinige niet "bloated" codec packs

• CoreAVC - Versie:1.8.0.0 - Retail
De beste codec voor HD video werkt h264 video niet goed? Dan kan deze codec uitkomst bieden.
Deze applicatie is niet gratis.

• DFX Audio Enhancer - Versie: 8.350 & 8.352 - Retail
Plugin voor onder andere Winamp en wmp om het geluid te pimpen. Vooral handig als je wat extra base

• Evil Player - Versie:1.26 - Freeware
Zeer kleine en lichte music player. Ideaal om aan te zetten als je aan het gamen bent bijvoorbeeld
neemt amper geheugen of cpu power in beslag.

• Foobar2000 - Versie: 0.95.5 - Freeware
Zeer uitgebreide mp3 speler met veel opties maar toch makkelijk te gebruiken.

• GSpot - 270a - Freeware
Een tooltje waarmee je muziek en video bestanden scannen en de codecs te achterhalen. Handig als je een video of muziek bestandje hebt wat je niet krijgt afgespeeld.

• Media Player Clasic - Versie: 20080628 - Freeware
Lightweight en simpele media player die goed omgaat met bijna alle media bestanden.

• TagRename - Versie: 35b5 - Freeware
Progje om snel en makkelijk de informatie in mp3 bestanden aan te passen ideaal voor grote hoeveelheid bestanden.

• Winamp Lite - 5541 - Freeware (heeft betaalde versies)
De bekende media speler.

• VLC - 0.9.2 - Freeware
• VLC Portable - 0.8.6.1 - Freeware (added 15 - 9)
* Een mediaplayer met eigen ingebouwde codecs je hoeft dus helemaal geen extra codecs te installeren om video bestanden af te spelen. Ook erg handig als een bestand helemaal niet wil afspelen in andere media spelers.

Ik heb gekozen om er zowel de install versie als de portable versie op te zetten kan je makkelijk zonder software te installeren video afspeel problemen kan troubleshooten.

P2P Tools

• DC++ / 0.708
Een progje om verbinding te maken met direct connect hubs zeer goed voor het vinden van zeldzame bestanden en muziek. Bij Direct Connect is het wel de norm dat er bestanden worden gedeeld dit wordt dan ook door de hubs geregeld en kan dus verschillen.

• uTorrent / 1.8.1-beta 12083upx
Het bekende uTorrent in mijn opinie de beste torrent client van het moment.

• FTD - Versie: 3.8.1 - Freeware - link
Een goede Newsgroup downloader.

• Quickpar - Versie: 0.9.1 - Freeware - [url=http://www.quickpar.org.uk/[/url]
Must have voor alle Newsgroup gebruikers. Kan je makkelijk niet complete nieuwsgroup downloads fixen.

• Nieuwsleecher - Versie: 3.9 - Payware - link
Een goede Newsgroup downloader maar niet gratis

System Tools

Anti Virus

• Avast (nl & eng) - Versie: 4.8.1229.0 - Gratis
Hoewel ik zelf niet een erg grote fan ben van dit pakket wil ik hem er toch op hebben omdat veel gebruikers toch gewend zijn aan Avast.

• NoD 32 Antivirus Business ed - Versie: 3.0.669 - Retail
• NoD 32 Antivirus (32bit) - v3.0.669 - Retail
In mijn opinie een van de beste anti virus applicaties op de markt.

Keylogger Detector - 1.3 - Gratis - (added 15 - 9)
* Ongeacht de keylogger software zal het programma de gevangen toetsen aanslagen dit progje zoekt naar programma's die log files aan maken het moment dat jij toetsen in drukt.

Clean Up Tools
• CCleaner - Versie: 211 - Gratis
Makkelijk tooltje om je pc op te schonen kan veel tijdelijke bestanden weg gooien wat ruimte kan schelen kan ook het register opschonen.

Compression Tools
• 7zip - Versie: 460 - Gratis
Een van de beste compressie tooltjes op de markt het gebruikt van deze bestanden zie je steeds vaker must have om op je pc te hebben.

• Winrar
- Winrar 38b5 - Versie: 38b5 - Nagware
- Winrar Portable - 3.70
Op winzip na de meest bekende compressie tool en de norm voor de "scene". Altijd een goed idee om de portable versie op een usb stick te hebben mocht je ergens een pc tegen komen zonder winrar.

Driver Tools

• Driver Magician / v3.32
Echt een top tooltje met groot gemak de drivers van een pc back-uppen en deze weer net zo makkelijk weer terug zetten.

File Chekers
• winMd5Sum Portable - 1.0.1.55 - Gratis (added 15 - 9)
Progje om md5 som van bestanden uit te rekenen

Disk and Image tools
• Daemon Tools - Versie: 4301 lite - Adware (kan je uitzetten bij de installatie!) (added 15 - 9)
Een tool om virtuele cd/dvd schijven aan te maken waar je dan images van cd's kan inladen.

-- Overclocking Tools
• cpuz - Versie: 147 - Gratis
Geeft je veel informatie over je CPU.

• RivaTuner - Versie: 210 - Gratis
Goed progje om je nvidia videocard mee over klokken op software niveau.

• speedfan - Versie: 435 - Gratis
Makkelijk en snel de temperaturen van je pc achterhalen en alle onderdelen die een censor hebben.

System and Network Tools

• AdminToys Suite / 2008 1.1.1100
Handig tooltje waar veel dagelijks gebruikte handelingen makkelijk bij elkaar in 1 applicatie staan.

• CurrPorts
-CurrPorts 32bit - Versie: Versie: 1.48 - Gratis (added 15 - 9)
-CurrPorts 64bit - Versie: Versie: 1.48 - Gratis (added 15 - 9)
Achterhaalt welke applicaties welke poorten op dat moment gebruiken.

• EVEREST Ultimate - Versie: 4.60.1500 - Payware
Een zeer uitgebreide tool waarmee je zeer veel informatie van de verschillende componenten van je pc kan achterhalen. Je kan er ook verschillende tests mee draaien.

• FlashFXP - Versie: 3.7.3 build 1275 beta - Payware / trailware
Een applicatie waar je zowel FTP (down/upload bestanden FTP site) als FXP (van 1 FTP server naar de andere waardoor er zonder jouw tussenkomst bestanden kunnen worden overgezet. Dus als je twee 100mbit upload ftp servers hebt en je zit zelf op 56k modem verbinding kan je nog steeds met 100mbit de bestanden van de ene naar de andere ftp zetten).

• HD Tune - Versie: 3.10 - Gratis
Goed progje om je hd uit te lezen en te achterhalen wat er mis/goed me is.

• Lansweeper - Versie: 32 - Gratis
Tooltje om andere pc's op het netwerk te vinden

• Nmap - Versie: 4.75 - Gratis
Zeer uitgebreid netwerk scan toolje

• Sysinternals - Gratis
Zeer veel zeer handige tooltjes om windows te troubleshooten. Must have!

• Total.Commander - Versie: 7.00 RC 5 - Payware

• Putty - Versie: 0.60 - Gratis

• Advanced Office Password Recovery - Versie: 4.10 - Payware (trail)
Handig tooltje om wachtworden van office documenten terug te halen.

Text and Image Reading, Editing and Capturing Tools

• FoxitReader - Versie: 23 - Gratis
Een snelle en goede PDF reader

• ACDSee - Versie: 8.1.98 - Payware
Een zeer goede image viewer

• Notepad++
- Notepad++ - Versie: 5.0.3 - Freeware
- Notepad++ Portable - Versie: 5.0.3 (added 15 - 9)
Een goede text editor met functies voor programmeren van pas kunnen komen.

• SnagIt - Versie: 9.0.0 - Payware
Een zeer uitgebreide screenshot maker alles vanaf volledig scherm tot precies op maat tot de pixel aan toe. Kan onder andere ook pagina's die niet in een keep op het scherm passen toch screenshotten door de handige scroll/schreenshot functie.

• Office2007 Portable
Altijd handig om office bij de hand te hebben.
Ook handig als je docx bestanden heb die even opgeslagen moeten worden als een normale doc.

• Damn NFO viewer - Versie: 2-10-0032-RC3 - Freeware - link
Handig tooltje om asci art en .nfo bestanden goed te openen.

Web Browsers

• Firefox - Freeware
--- Firefox- Versie: 3.0 RC2 Eng Portable (added 15 -9 )
--- Firefox - Versie: 3.0.1 English / 3.0.1
--- Firefox - Versie: 3.0.1 Nederlands / 3.0.1

• Opera - Versie: 952_10108 - Freeware

• Chrome - Versie: ? - Freeware

Tot slot

Belangrijk! Eerst de lijst lezen voordat je applicaties gaat posten, geen dubbelen a.u.b.!

In geval van gratis tooltje gelieve website er bij posten!

[ Voor 182% gewijzigd door Anoniem: 258524 op 18-09-2008 16:17 . Reden: Post gepimped ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:01
Ik heb zelf een kleiner USB-stickie, dus ik heb een zooitje portable apps erop staan:

7-zip Portable
commandprompt Portable
conTEXT
CurrPorts
DOSBox Portable
FileZilla Portable
Firefox Portable
IrfanView
Keylogger detector (http://dewasoft.com/privacy/kldetector.htm)
KompoZer Portable
MD5 check
Notepad++ Portable
ProcessExplorer
TeamViewerPortable
ThunderbirdPortable
Unknown Device Identifier
utorrent
VLCPortable
vncviewer
winMD5Sum Portable
WinMerge Portable
WinSCP Portable
xampplite

Voor een groot deel: www.portableapps.com

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt Lassie Dutch! Ik ben die site inderdaad eerder tegen gekomen maar was me even ontschoten ik ga daar eens even rustig rond kijken of ik nog meer ben vergeten.

Topicstarter
Een aantal apps toegevoegd en ook de versie nummers van meeste applicaties toegevoegd.

Toegevoegde applicaties 15 -9:
  • VLC Portable / 0.8.6.1 (added 15 - 9)
  • Keylogger Detector / 1.3 (added 15 - 9)
  • Winrar Portable / 3.70 (added 15 - 9)
  • winMd5Sum Portable / 1.0.1.55 (added 15 - 9)
  • Daemon Tools / 4301 lite (added 15 - 9)
  • CurrPorts 32bit / v1.48 (added 15 - 9)
  • CurrPorts 64bit / v1.48 (added 15 - 9)
  • Notepad++ Portable/ 5.0.3 (added 15 - 9)
  • Firefox 3.0 RC2 Eng Portable (added 15 - 9)
Nog meer mensen met aanraders?

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 18:56
GPU-Z
Keyfinders
Active@ISO Burner
AIDA32
Photoshop CS3
HDTUNE
POIedit
Putty
Ultraedit
Winrar
GetDataBack

en soortgelijke supporttools

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:53

-ET-

Phone Home

sinds wanneer is Photoshop CS3 een supporttool? De rest snap ik wel. maar PS???

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed; dit topic is dus weer open na overleg; met enkele beperkende voorwaarden: zodra de replies gaan bestaan uit tools die reeds zijn genoemd dan gaat dit topic dicht. Wat argumentatie over de gekozen en geposte tools wordt ook gewaardeerd; pure lijstjes dus niet

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Naast veel van de bovenstaande:

Advanced Office Password Recovery -> Zo vaak bij een klant die zijn wachtwoorden niet meer weet..
Office Recovery -> Herstellen van corrupte office bestanden
Foxit Reader 2.3 -> Voor de PDF bestanden
Damn NFO Viewer -> Vind het makkelijker lezen als de ASCII art ook klopt
FTD -> p2p is niets voor mij, ik gebruik liever nieuwsgroepen
QuickPar -> reparaties uitvoeren voor incomplete nieuwsgroependownloads
NewsLeecher / AltBinz -> downloaden vanuit nieuwsgroepen
PrimalScript -> Mijn fav scripting omgeving
UltraVNC -> Installeren van de server versie bij computernoobs, zodat ik niet zo vaak de deur uit moet

En in mijn geval handig:
VMWare Workstation / Player + Preinstalled images van Win2003, winXP en winVista
Ik heb images van diverse configuraties van werkomgevingen, zodat ik overal waar ik zit, mijn werk kan doen

Daarnaast heb ik alle laatste drivers/firmware van ieder stukje hardware van mijzelf en al mijn kennissen die een beroep op mij doen...

[ Voor 39% gewijzigd door N0stradamus op 18-09-2008 10:32 ]

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:10:
Goed; dit topic is dus weer open na overleg; met enkele beperkende voorwaarden: zodra de replies gaan bestaan uit tools die reeds zijn genoemd dan gaat dit topic dicht. Wat argumentatie over de gekozen en geposte tools wordt ook gewaardeerd; pure lijstjes dus niet
Ik het zeker proberen ik zal ook het huidige lijstje updaten zodat bij alle applicaties een kleine beschrijving komt.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 258524 op 18-09-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Er zitten momenteel verschillende commerciële (betalende) applicaties in die lijst die er imo daarom uitmoeten.
mirc -> VEEL gratis alternatieven, waaronder hydraIRC een goed grafisch alternatief is.
CoreAVC -> weg, deze heeft een licentie nodig waar een prijskaartje aanhangt
Avast, NoD -> AVG is gratis, neemt amper resources in EN is effectief.
Winrar -> 7zip kan alles en meer dan winrar en is gratis
daemontools -> Magicdisc. gratis én vrij van adware
FlashFXP -> filezilla. Kan hetzelfde, maar is gratis
Total Commander -> FreeCommander. Wederom, gratis
Advanced Office Password Recovery -> hier bestaan vba scriptjes voor :p
ACDSee -> CDisplay, alweer, gratis
Office2007 Portable -> ligt voor de hand, openoffice
Damn NFO viewer -> akkoord, het is freeware, maar wat kan het dat de windows kladblok niet kan :?

Kortom, als we jouw manier moeten volgen moeten we VEEL geld hebben of onze computer bij een verse installatie direct volproppen met cracks, waarna je je apps niet meer durft updaten. Lijkt me niet echt de bedoeling van die lijst :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boeboe schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:58:
Er zitten momenteel verschillende commerciële (betalende) applicaties in die lijst die er imo daarom uitmoeten.

Kortom, als we jouw manier moeten volgen moeten we VEEL geld hebben of onze computer bij een verse installatie direct volproppen met cracks, waarna je je apps niet meer durft updaten. Lijkt me niet echt de bedoeling van die lijst :p
Bedankt voor je reactie,

Mijn hoofd doel is eerder dat als bij iemand bent die een probleem heeft met z'n pc heeft en dat ik daar de juiste tooltjes voor heb.

mirc -> VEEL gratis alternatieven, waaronder hydraIRC een goed grafisch alternatief is. Het is nagware je kan het dus gewoon blijven gebruiken hydrairc is inderdaad ook een goed alternatief zal deze er ook bij zetten.

CoreAVC -> weg, deze heeft een licentie nodig waar een prijskaartje aanhangt <-- Zo lang ik geen alternatief heb voor CoreAVC blijft hij voor mij er bij staan het verschil in prestatie bij het afspelen van HD video met coreavc is echt groot en vaak een goede oplossing voor mensen die niet vloeiend hd video kan afspelen.

Avast, NoD -> AVG is gratis, neemt amper resources in EN is effectief. <-- AVG kan er inderdaad ook bij. Avast is ook gratis en wordt veel gebruikt en dat was eigenlijk voor mij de enige reden dat hij er bij staat.

Winrar -> 7zip kan alles en meer dan winrar en is gratis <-- staat er al in Winrar staat er eigenlijk bij omdat het toch erg vaak wordt gebruikt en ik heb nog geen 7zip portable versie gevonden. Het is echt wel handig als je op elke pc zonder iets te hoeven installeren even een rar bestandje of zo kan uitpakken.

daemontools -> Magicdisc. gratis én vrij van adware. Daemontools is ook graten en vrij van adware je moet het alleen even uitzetten. De hoofd reden dat ik heb gekozen voor Daemontools is toch omdat het het meest wordt gebruikt veel tutorials en zo zullen Daemontools as basis gebruiken.

FlashFXP -> filezilla. Kan hetzelfde, maar is gratis <-- Deze app staat op mij "moet er toch eens een keer naar kijken"lijstje. Kan ik vandaag wel even doen.

Total Commander -> FreeCommander. Wederom, gratis <-- Zelfde ga ik vandaag ook even na kijken.

Advanced Office Password Recovery -> hier bestaan vba scriptjes voor :p <-- lijkt me ook wel handig om bij te hebben enige idee waar ik deze kan vinden? Zo niet speur ik wel even op google.

ACDSee -> CDisplay, alweer, gratis <-- Nog nooit van gehoord ga ik proberen!

Office2007 Portable -> ligt voor de hand, openoffice <-- Het blijft teveel gedoe.. mensen slaan bestanden op in open office formaat deze kunnen ze dan weer niet openen in MS office etc... Daarnaast gebruikt toch de meerderheid MS office en zullen dan ook niet 123 over stappen. De portable versie heb ik er hoofdzakelijk op gezet als ik ergens snel een documentje moet tikken of een document moet openen of even een docx bestandje als doc opslaan zodat oudere versies het kunnen openen.

Maar ik zal open office er ook op gooien kan altijd van pas komen.

Damn NFO viewer -> akkoord, het is freeware, maar wat kan het dat de windows kladblok niet kan :? <-- Het progje is beter met het juist weergeven van asci art wat veel tegen komt in NFO's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:17
Flash-FXP kan WEL, en Filezilla kan NIET fxp'en (site-to-site transfer, sideloaden, hoe je het wilt noemen).
Of je dat nodig hebt is vraag 2.

[ Voor 0% gewijzigd door Sebas1979 op 26-09-2008 09:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273034

Ik stel voor dat iemand alles ff bundelt en dat dan beschikbaar maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Modbreak:opmerkingen over de policy liever alleen in een topicreport en niet hier

[ Voor 109% gewijzigd door Spider.007 op 29-09-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Welke ik persoonlijk erg handig vindt, is GIMP Portable, voor als je op school/werk/uni/etc zit en er alleen Paint is en je toch met plaatjes aan de slag moet :)

Handige sites: www.portableapps.com (al genoemd) en www.softpedia.com/get/PORTABLE-SOFTWARE

Voor de rest een beetje met Boeboe en LuckyY. Het lijkt me beter een handige freeware (portable) apps-topic te maken (maar is zoiets er al niet? staat me iets van bij...)
Anoniem: 258524 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:22:
[...]

Winrar -> 7zip kan alles en meer dan winrar en is gratis <-- staat er al in Winrar staat er eigenlijk bij omdat het toch erg vaak wordt gebruikt en ik heb nog geen 7zip portable versie gevonden. Het is echt wel handig als je op elke pc zonder iets te hoeven installeren even een rar bestandje of zo kan uitpakken.
Geen 7-Zip portable versie gevonden? Toch beter zoeken dan: http://portableapps.com/apps/utilities/7-zip_portable (eerste hit op Google)

[ Voor 45% gewijzigd door Mad Marty op 26-09-2008 10:49 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 05:22
Je kan van 7zip gewoon de zip file downloaden extracten en de .exe op je USB stick zetten...

Volgens mij is dat toch best wel portable.

[ Voor 6% gewijzigd door onlinegangster op 26-09-2008 10:45 ]

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.
LuckyY schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:58:
Tja , Je heb verschillende Os's bij je maar is er ook overal een license voor .
ik vind het persoonlijk een beetje Show je Handige Warez topic.
Hiren's is namelijk zwaar illegaal.

Niet dat ik de azijnpisser wil uithangen maar policy is policy.
Hiren's is net zo legaal als jij hem gebruikt. Er zitten zat tooltjes in die op zich helemaal niet illegaal zijn. Het gebruik van de minder legale functies kies je zelf om te gebruiken.

Net zo voor de windows cd's die zijn pas illegaal als je met een illegale key installeert.
Sebas1979 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:46:
Flash-FXP kan WEL, en Filezilla kan NIET fxp'en (site-to-site transfer, sideloaden, hoe je het wilt noemen).
Of je dat nodig hebt is vraag 2.
Dit vind ik op zich wel een belangrijke en handige functie. Alsnog denk dat ik Filezilla wel toe ga voegen handig om een gratis alternatief te hebben.
Anoniem: 273034 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:49:
Ik stel voor dat iemand alles ff bundelt en dat dan beschikbaar maakt :P
Dat gaat dus niet heh grootste deel is gratis te downloaden de rest moet je zelf maar bij elkaar zoeken :P
Mad Marty schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:45:
Welke ik persoonlijk erg handig vindt, is GIMP Portable, voor als je op school/werk/uni/etc zit en er alleen Paint is en je toch met plaatjes aan de slag moet :)

Handige sites: www.portableapps.com (al genoemd) en www.softpedia.com/get/PORTABLE-SOFTWARE

Voor de rest een beetje met Boeboe en LuckyY. Het lijkt me beter een handige freeware (portable) apps-topic te maken (maar is zoiets er al niet? staat me iets van bij...)

Geen 7-Zip portable versie gevonden? Toch beter zoeken dan: http://portableapps.com/apps/utilities/7-zip_portable (eerste hit op Google)
Mmm... mijn google resultaten zij de laatste tijd echt bizar ik krijg echt volledige andere hits dan andere mensen O.o

Daarnaast kan ik hydrairc kan ik op werk niet proberen kan het programma hier niet eens downloaden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 07:58
Free portable progjes op mijn usb stickie:
  • Windows PE XP & PE Vista (bootable windows vanaf usb/cd voor erg vervuilde installaties en vanaf deze is het ook simpel om onderstaande programma's te draaien)
Virusscanners
  • Clamwin (v0.94) (portable virusscanner)
  • Mc Anfee Stinger (v3.99) (scant op veel voorkomende virussen)
Data recovery:
  • Recuva (v1.18)
  • TestDisk & PhotoRec (v6.10)
LSP fixers
  • LSPfix (v1.1)
  • WinsockXPFix (v1.2)
Sysinternals
  • Process Monitor (v1.37) (Real time file/registery/process informatie)
  • Process Explorer (v11.21) (Zien welke processen welke bestanden (handles gebruiken))
  • Rootkitrevealer (v1.71) (Opsporen en verwijderen van rootkits)
  • Autoruns (v9.34) (Beheren van programma's, services, dll's... die automatisch met Windows opstarten)
Spyware and Clean
  • Ad Aware Se Personal (v1.06r1) (Een wat oudere versie (2006) maar tenminste echt portabel)
  • Spybot (v1.60.0.30) (Super spywarescanner)
  • CCleaner (v1.12) (Opkuisen van temp folders en simpele registery cleaner)
  • Easy Cleaner (v2.06380) (Opkuisen van temp files, registery cleaner, zoeken naar lege, duplicate folders,...)
  • HijackThis (v2.2) (Tja onmisbaar progje ;), vergeet ook de MISC tools niet!)
  • Cwshredder (v2.19) (Coolwebsearch spyware removen)
  • JavaRa (v1.1) (Oude Java versies removen)
Systeeminfo
  • SIW (v2008-09-03) (Hardware en nog veel meer zien van de PC)
  • HWinfo (v2.25) (Ongeveer zelfde als SIW stukje minder uitgebreid)
  • Unknown Devices (v1.4.20) (Als Windows geen driver vind voor een apparaat vertelt deze software je welk apparaat het is zonder dat je de PC moet openhalen)
  • UnknownDeviceIdentifier (v6.01) (Idem als bovenstaande)
Andere
  • 7zip Portable (v4.57)
  • Driver Backup (v1.3) (backuppen van drivers op een systeem)
  • Foxit Reader (v2.3) (portable pdf reader)
  • HD tune (v2.55) (portable HD scanner)
  • Media player classic (v5.4.91) (portable media player)
  • Notepad ++ (v5.03) (portable notepad)
  • Portable Firefox (v3.02) (Hoeft geen uitleg ;))
  • Spacemonger (v1.4) (Grafische weergave van hoeveel ruimte een bestand inneemt)
  • Windows Key finder (v2.01) (Serial van Windows en Office achterhalen)
  • Angry IP Scan (v3 beta3) (Tools om range van IP te scannen en zo te weten welke hostname erachter zit
  • Angry IP Scan (v2.21) (Zelfde als bovenstaande maar deze heeft geen Java nodig om te executen)
  • TweakUI (v2.10) (Windows XP powertoy)
  • Killbox (v2.00978) (Delete files die in gebruik zijn door een process, in principe ook te achterhalen door Process Explorer te gebruiken)
  • Uniextract (v1.5) (Handig om executables te exctracten)
  • Defraggler (v1.02) (Defragmentatie programma)
  • Teamviewer (v3.6.4889) (Super handig progje om VPN verbinding op te zetten)
  • WirelessNetView (v1.1) (Kanalen van wirelles networks SSID weten)

Anoniem: 25735

Als eerste vind ik dit een geweldig topic en super handig, hopelijk kan ik het één en ander ook gaan bijdragen.

Is het de bedoeling dat de programma's gratis zijn of ook betaald?
Neem aan dat Office2007 Portable namelijk niet gratis is.

Wat ik nog mis is:

Paint.net http://www.paint.net/
NL versie: http://www.megaupload.com/nl/?d=QSGYUOBS
Opmerking: Alternatief voor GIMP en veeeeel beter dan de simple Paint in Windows.

Malwarebytes' Anti-Malware http://www.malwarebytes.org/
Opmerking: Één van de betere met betrekking tot het verwijderen van spyware / malware

Anoniem: 231912

Ik mis recuva en defraggler. :) beide ook van piriform

en natuurlijk opera 9.6, bijna uit.

is izarc niet trouwens handiger, kan bijna alle compressie methodes aan, en is gratis.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 27-09-2008 16:35 ]

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
FTD is geen newsgroup downloader, maar een database met aangemelde postings welke te vinden zijn op usenet.
(een communitie / index service)

Het is geen nieuwsleecher maar newsleecher...
Naast newsleecher zijn er ook gratis alternatieven, zoals alt.Binz

Als toevoeging misschien Powerpost
Om te posten in nieuwsgroepen... (gratis)

Daarnaast is het misschien raadzaam uw topicstart na te lezen om hier en daar wat kleine foutjes eruit te halen. (hint: eerste zin loopt niet, er staat kommen ipv komen, er staat [/i]...)
Maar dat terzijde..

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
Vreemd dat Damn Small Linux, of eventueel een andere linuxdistro hier nog niet bijstaat.
Ergens kunnen booten via stick is altijd handig, ook programmatjes zoals Memtest 'moeten' erbij staan :)

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
memtest zit in Hirens BootCD...

Anoniem: 218213

windows usb edition, en dat is eigenlijk alles , de rest staat allemaal op de back-up schijf

Anoniem: 25735

Anoniem: 218213 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:41:
windows usb edition, en dat is eigenlijk alles , de rest staat allemaal op de back-up schijf
Ik denk dat dit niet de bedoeling is.

Het is erom voor te zorgen om je mede-tweakers te attenderen op andere programma's die handig zijn in praktijk. Progamma's die jij gebruikt is van zelf sprekend voor jou, maar voor andere misschien handig om te weten.

CTUpdate
Website: http://www.heise.de/ct/pr...eupdate/download_uk.shtml
Download: http://www.heise.de/ct/pr...e/download/ctupdate50.zip
Opmerking: Script die automatisch je Windows / Office updates download en er een .ISO van maakt.
CD / DVD éénmaal laden in een pc en alle updates worden automatisch geinstalleerd, inclusief rebooten. Uiteraard ook mogelijkheid tot scripten / uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 14:57

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik mis er nog een paar:

Cleaners::

- CCleaner (gewoon omdat hij met de winapp.ini het compleets is)
- Nero General Clean Tool v2.2.0.29 (dit is dus de tool die Nero geheel maar dan ook geheel weet te verwijderen.
- JavaRa v1.11 (Java laat altijd, maar dan ook altijd bestanden achter van oudere versies, ook nu nog. Gegarandeerd dat hij heel wat vind op een pc van een jaar oud met een up-to-date Java. Bovendien kost dat deinstalleren van de vele Java's bijna altijd het meeste tijd, dit tooltje doet het in een 5tal seconden (stomme MSI installers ook)
- Final.Uninstaller.v1.6.3.118 (ok op het moment stelt het programma nog niet zoveel voor. Maar deze gaat hoog binnenkomen. Het verwijdert programma's geheel die je al verwijdert heb (dus ook die laatste bestanden en registry files). Nu staan er nog niet zoveel in de database, maar die groeit bijna dagelijks. Gewoon net dat programma wat we altijd al misten)
- Driver.Cleaner.Dot.NET.v3.2.2.0 (driver problemen betekenen niet altijd het eind van je windows of vele reboots)
- PC Decrapifier v1.9.1 (nieuwe pc's direct ontsmetten van alle fabriek crap)

Tools::

- Unlocker v1.8.7 (De beste wat betreft bestanden vrijgeven die weer eens door explorer.exe of andere gebruikt zijn)
- Universal Extractor v1.6 Beta (Absoluut nog steeds het programma wat het meeste formaten kan uitpakken)
- HDD.Regenerator.v1.51 (omdat deze echt harde schijven kan 'repareren')
- Combofix (je moet even weten hoe je de logjes moet lezen maar dan hij is ook veel completer als HiJackThis en vele anderen en heb je geen virusscanners nodig)
- Lavalys.EVEREST.Ultimate.Edition.v4.60.1500 (blijft toch een heel mooi proggie om te zien wat er allemaal onder de kap zit)

- Driver.Genius.Pro.v8.0.316 (heb er vele geprobeerd maar dat is absoluut de meest complete op het gebied van drivers vinden voor de hardware op juist die pc)
- Smart Driver Backup v2.11 (Vele geprobeerd, maar dit is de meest complete qua driver backup)
- Thinstall.Virtualization.Suite.v3.358 (Om alle, maar dan ook alle, programma's zelf portable te maken (in 1 excutable)
- TeamViewer (absoluut de kleinste en makkelijkste en altijd werkende tool voor hulp op afstand (geen installatie bij client)

Lite::

- Adobe Reader (Lite) v9.0 nl (stuk kleiner en sneller dan dat grote reclame bevattende pakket van Adobe)
- iTunes (Lite) v8.0.0.35 MultiLang (zelfde verhaal)
- Java Runtime Environment (Lite) v6 Upd7 (zelfde verhaal)
- QuickTime Alternative v2.60 (zelfde verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties ik ga vandaag een poging doen om alles te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zelf vind ik het wel handig om de gnuwin32 tools er op te hebben staan:

grep -> handig als je in wat tekst wil zoeken. Werkt wat fijner dan 'findstr' van Windows.
cut -> selectie uit een stuk tekst tonen.
tail -> volg bijv. een log file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dit topic is dan wel oud, maar erg handig.

Ik wilde even toevoegen: XnView is een zwaar handige gratis image viewer/converter en het is mij een raadsel waarom ie niet veel populairder is dan irfanView die iedereen wèl kent.

Hij is zo'n beetje uitontwikkeld en meer customizable then meets the eye. Daarom is de maker begonnen aan XnViewMP, een vervanger voor XnView die portable gaat zijn tussen Windows/Linux/OSX. Maar die is nog jong.

offtopic:
Anyway, ik ben op zoek naar een image viewer die ook gratis is voor commercieel gebruik. Dat zijn XnView en IrfanView niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 10-01-2010 06:23 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Veel van deze junk heb je zelden of nooit nodig en als je het dan nodig hebt dan download je het toch even.
Heb je tenminste geen gedoe om zo'n stick samen te stellen en telkens desoftware daarop naar de meest actuele versies te updaten.
Een lijstje van download locaties is kleiner en kun je ook in je on line email bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 80466 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:22:
Veel van deze junk heb je zelden of nooit nodig en als je het dan nodig hebt dan download je het toch even.
Heb je tenminste geen gedoe om zo'n stick samen te stellen en telkens desoftware daarop naar de meest actuele versies te updaten.
Een lijstje van download locaties is kleiner en kun je ook in je on line email bewaren.
QFT. Nog los van het feit dat je helemaal niet moet willen dat al je kennissen je steeds uitnodigen alleen omdat jij zo'n handige stick hebt. Maar dat is off-topic ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik mis in het rijtje een paar onmisbare tools die je nodig hebt bij een herinstallatie van een computer. Het gaat om het opslaan van de windows productcode, het e-mail wachtwoord en de wifi beveiligingssleutel. De meeste mensen waar ik kom weten die codes niet, of zijn ze kwijt. Hiervoor gebruik ik ProduKey v1.40, Mail PassView v1.52 en WirelessKeyView v1.31. Die zijn allemaal te downloaden van http://www.nirsoft.net/ Ze zijn trouwens allemaal portable, je kunt hoeft ze niet te installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door cjdijk op 10-01-2010 12:12 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Anoniem: 80466 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:22:
Stiekem heb ik ook helemaal geen usbstick, maar is het gewoon freeware die ik op mijn computer heb staan en wat ook gewoon meteen weer werkt als ik Windows opnieuw installeer. Even snelkoppelingen in het startmenu en alles werkt alsvanouds. Dat kan je van bijna alle commerciële crap niet zeggen.

En ik gebruik het niet zelden.
  • XnView, dagelijks
  • Foobar2000, dagelijks
    (maak even een portable_mode_enabled aan en hij is portable.)
  • Pidgin Portable, dagelijks
  • MPC-HC (Media Player Classic Home Cinema), dagelijks
    (config "store settings in ini" en hij is portable.
    Zet de juiste bestandjes in de filters map en stel ze in, dan is MPC ook volledig codec independent voor zover ze niet al ingebouwd zijn, en een stuk relaxter dan VLC!)
  • [url=]uTorrent[/url], dagelijks
    (Zet de .dat bestandjes in de uTorrent folder en hij is portable.)
  • 7-Zip Portable, wekelijks
  • OpenOffice, wekelijks.
    (Werkt ook gewoon als je het kopieert, is alleen niet zo geintegreerd met je OS dan. Wel afhankelijk van Java.)
Ik gebruik nog veel meer tools die zo onafhankelijk van een OS reinstall werken maar hier even de meest voor de hand liggende.

Sync dat spul ff naar dropbox en zit je achter een onbekende computer van een bekende te werken, dan sync je het zo even terug om je software te hebben.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 17:19

Brantje

De post is daar >>

Portable Ccleaner is ook erg makkelijk.

Apps die ik gebruik zijn
- Symenu, een erg mooi en makkelijk start menu, mogelijkheid om met her starten van menu programma's te auto executen, bijv truecrypt automount
- CommandPrompt Portable, voor het geval dat je ergens geen CMD hebt ;)
- DataRecovery, programma om verloren data terug tehalen
- 7-zip portable
- Infra recorder
En nog wat andere nuttige apps, zal wel een complete lijst maken als ik weer thuis ben.
Pagina: 1