GPO's niet doorgevoerd

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 15:14
Ben bezig met het configureren van een 2003 server. DC en DNS draaien.

Ik heb een OU aangemaakt met hierin een user en een groep. Op de OU heb ik een GPO gezet en de groep waarin de user zit hier rechten op gegeven (Read-Apply group policy).

Op een xp-client kan ik met de user gewoon inloggen op het domein, echter wordt de GPO niet doorgevoerd. Ik had ingesteld dat het control panel niet zichtbaar mag worden. Ik heb op de server nog een gpupdate gedaan, maar dat mocht ook niet baten.

Waar ik aan twijfel is het volgende: De client krijgt heeft niet de DNS-server van de windows 2003 server, maar die van een provider. Zou dat een oorzaak kunnen zijn.

Ook duurt het erg lang voordat de client is ingelogd. De mededeling "uw persoonlijke instellingen worden toegepast", en dat terwijl het profiel zeer klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

nico_van_wijk schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:00:
Waar ik aan twijfel is het volgende: De client krijgt heeft niet de DNS-server van de windows 2003 server, maar die van een provider. Zou dat een oorzaak kunnen zijn.
dat is je probleem,gelijk aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je domein kan niet goed werken als de clients een externe DNS gebruiken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Ik ga het gelijk aanpassen. Verbaast me wel dat ik toch wel kan inloggen.

[ Voor 5% gewijzigd door nico_van_wijk op 20-04-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat de logon procedure bij gebrek aan DNS server met 2003 Server en XP clients terugvalt op netbios naamresolutie.
Grouppolicies vereisen echt contact met een AD DNS server omdat via de _MSDSC records de juiste info wordt opgehaald.

offtopic:
Denk in het vervolg er even aan om de Server versie even in de titel te vermelden, omdat er inmiddels 3 Windows Server versies zijn die met group policies werken ;)

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 20-04-2008 23:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Is het dan de bedoeling om bij forwarders de dns van de provider in te vullen? En wat moet ik doen met de settings bij root hint servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Fowarders idd invullen, root hints heof je niks mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Waar zijn root hints voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Les 1 active directory. Veel over gesproken en met [search=gpo niet doorgevoerd] vind je tientallen keren je oplossing. Het algemeen beleid, we zien graag van onze bezoekers dat er wat moeite wordt gedaan alvorens een topic te openen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.