Toon posts:

Eigenaar van bestand vinden & FTP poort geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb 2 vragen

1. Is het mogelijk te achterhalen wie bijvoorbeeld een aantal bestanden ergens neergezet heeft? Want bij mij op school wordt er altijd een spel op het netwerk gezet en er wordt altijd 'gedreigd' dat ze kunnen zien op welk account dat gedaan is (Windows XP). Dus mijn vraag is of ze dat ook echt kunnen zien (met bepaalde software ofzo)

2. Ik kan op school ook niet op de FTP van mijn site komen. Heb geprobeerd gewoon naar ftp://mijnsite.nl te gaan en via FileZilla, maar poort 21 zal wel geblokkeerd zijn. Wel kan ik met een online web ftp erop komen, alleen dat werkt niet zo fijn. Is er dus een manier om er toch op te komen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10 22:56
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:03:
Hallo allemaal, ik heb 2 vragen

1. Is het mogelijk te achterhalen wie bijvoorbeeld een aantal bestanden ergens neergezet heeft? Want bij mij op school wordt er altijd een spel op het netwerk gezet en er wordt altijd 'gedreigd' dat ze kunnen zien op welk account dat gedaan is (Windows XP). Dus mijn vraag is of ze dat ook echt kunnen zien (met bepaalde software ofzo)
Hoogstwaarschijnlijk wel. Het netwerk kent usernames hoogstwaarschijnlijk. Dus $username heeft het neergezet, en is dus zichtbaar.
2. Ik kan op school ook niet op de FTP van mijn site komen. Heb geprobeerd gewoon naar ftp://mijnsite.nl te gaan en via FileZilla, maar poort 21 zal wel geblokkeerd zijn. Wel kan ik met een online web ftp erop komen, alleen dat werkt niet zo fijn. Is er dus een manier om er toch op te komen?
Zal vast een reden voor zijn ;) Vraag het eens aan de systeembeheerder/helpdeskmeneer.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

1. Tuurlijk. Afhankelijk van hoe het netwerk in elkaar steekt. Vraag is: waarom niet gewoon met schoolwerk bezig zijn of tenminste zelf uitzoeken hoe zoiets werkt. Dan is het tenminste leerzaam, ik zie niet waarom GoT zou moeten helpen met het omzeilen van beveiligingen ;) Vraag het de netwerkbeheerders, die willen je vast wel dingen leren als je vastloopt met de info in boeken & websites.

2. Vraag het de netwerkbeheerders, die helpen met een beetje geluk graag de poort open te zetten naar je ftp server (mits gebruikt voor schooldoeleinden). If not: zie de handleiding van filezilla om de poort te wijzigen, maar dat zal niets uitmaken als de beheerders slim zijn.

Technische discussies zijn interessant en wat mij betreft in de regel welkom, maar zeg eerlijk: het gaat je hier alleen om het omzeilen van beveiligingen op je school, en dat is op GoT niet de bedoeling. Niet de antwoorden waar je op hoopte, maar ik ga je topic toch sluiten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.