FAQ: De Organisatie achter GoT

De Organisatie achter GoT

De organisatiestructuur van GoT

  • Communitymanager

    De Communitymanager zorgt ervoor dat de hoofdgroepadmins op één lijn zitten en is verantwoordelijk voor het forum in zijn algemeenheid.

  • Database / Server Admins

    De Database en Server Admins onderhouden het serverpark van Tweakers.net. Ook kunnen ze waar nodig ingrijpen op het forum.

  • Devvers

    De devvers ontwikkelen aan zowat elk gedeelte van de site(s), ongeacht of het FP, forum of mysqldump.cc heet.

  • Hoofdgroepadmins (HGA's / Admins) en moderatoren
    • Admin Harde Waren: DaMarcus (Admin)
    • Admin Tweaking: DaMarcus (Admin)
    • Admin Apple Talk: DaMarcus (Admin)
    • Admin Internet & Netwerken : Equator (Admin)
    • Admin Softe Goederen : psychoclown (Admin)
    • Admin Devschuur : RobIII (Admin)
    • Admin Spielerij : psychoclown (Admin)
    • Admin Consumentenelectronica : Ed_L (Admin)
    • Admin Fotografie : Nomad (Admin)
    • Admin Tablets en Telefoons : RoD (Admin)
    • Admin General Chat : Orion84 (Admin)
    • Tweakers.net Feedback
      • Mod LA : Hoofdgroep-admins
      • Mod GR : De Frontpage Redactie
      • Mod PW : Pricewatch medewerkers
      • Mod FM : Dirk (Admin) / Bor (Ban) / Cloud
      • Mod SB en MF: Devvers en Product Owners

    De Admins zijn verantwoordelijk voor het reilen en zeilen binnen hun hoofdgroep. Bovendien bepalen ze gezamelijk met de Forumcoördinator het forumbrede beleid. Ze zijn verantwoordelijk voor de moderatoren in hun hoofdgroep, en zorgen ervoor dat deze hun werk naar behoren uitvoeren. Daarnaast evalueert de Admin de moderatoren en kan hij bemiddelen bij eventuele meningsverschillen die met zijn moderatoren ontstaan. Aangezien de Admin een bestuursfunctie heeft, heeft hij niet per definitie een forum om te modden. Dit gebeurt echter wel, zolang de Admintaak niet in het gedrang komt.

    De Moderatoren zijn verantwoordelijk voor het reilen en zeilen binnen hun forum. Over het algemeen modereren de meest mods in hun hele groep, maar soms hebben ze specifieke aandachts gebieden. Wie de aanspreekpunten zijn voor bepaalde fora is terug te vinden bovenaan elke overzichts pagina van een forumdeel en vaak ook in forum specifieke beleid/FAQ topics. De moderatoren zorgen voor de aanwezigheid en actualiteit van een FAQ, sturen users en delen desnoods waarschuwingen en/of sancties uit. Ook houden ze zich natuurlijk bezig met het sluiten van topics, het wijzigen van topictitels, en dergelijke. Alle moderatoren houden het subforum Schop een Modje in de gaten om eventuele misstanden in hun forum(s) op te kunnen pikken.

    Niet alle moderatoren kunnen bans zetten, alleen zij die specifiek banrechten hebben gekregen en de Admins. Alhoewel het zetten van een ban dus vaak in overleg gaat met iemand anders, met name de Admin, wordt de ban over het algemeen afgehandeld door degene die de overtreding constateert. Dit is dan ook degene van wie je, mocht je ooit een ban ontvangen, een mailtje krijgt en eventueel in gesprek mee kan gaan.

    Zoals de oplettende lezer misschien al gemerkt heeft, is SM nog niet genoemd. Hier kan elke mod in principe modereren en hebben we vooralsnog geen speciale mod voor nodig. ;)

    De Communitymanager, admins en moderatoren vormen de forumcrew.

  • Frontpage Crew

    Met uitzondering van degenen die modereren in de Frontpage Feedback hoofdgroep, hebben deze crewleden geen zeggenschap op het forum.

Mocht je ooit de neiging niet kunnen weerstaan om één van de crewleden met een mailtje te teisteren, graag natuurlijk wel met een valide reden, kun je zijn/haar mailadres in het profiel vinden (waar je terechtkomt als je op de betreffende nick klikt in bovenstaand overzicht). Mocht je daar het adres niet tegenkomen is het adres in 99 van de 100 gevallen gebruikersnaam@tweakers.net. Biedt dat ook geen soelaas kun je een mailtje naar gathering@tweakers.net sturen, zij weten je dan vast wel verder te helpen.

^

Organisatieoverzicht 2.40, revisie 16 jan 2012