Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 |
Introductie |
Welkom in alweer het 14e deel van deze zeer gewaardeerde topicreeks. In dit topic worden adviezen uitgebracht over het upgraden van je systeem. Dit wordt gedaan door een aantal vaste en minder vaste bezoekers van dit topic. Om het geheel toch enigszins ordelijk te laten verlopen zijn er een aantal regels opgesteld, die je hieronder kan vinden: |
| Opbouw-upgrade vraag |
• Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus geen linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig). • Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?). • Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?). • Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra geheugen? Nieuwe videokaart?). Liefst ook met prijzen en de shop waar je het zou willen bestellen. • Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven. Anders heeft het voor ons weinig zin om advies te geven. Voorbeelden van goede vragen vind je hier, hier en hier. NB. We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers en niet een klakkeloos lijstje met specs. We zijn hier allemaal tweakers, dus een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd. |
| Opbouw upgrade-advies |
• Quote van upgrade-vraag • Lijstje met onderdelen inclusief link naar pricewatch • Redenatie hoe je tot dit advies bent gekomen • Eventueel een aantal interessante links om het gezegde te ondersteunen. Voorbeelden van goede adviezen vind je hier, hier en hier. NB. Probeer je advies altijd te onderbouwen. Een eventuele discussie kan dan met argumenten gevoerd worden en niet met het heen en weer smijten van meningen. |
| Topicregels |
Deze zijn heel logisch en eenvoudig: • Geen Off-topic posts, flamebaits/wars of trolls • Geen Hoe-is-dit-systeem-vragen Lees voor de volledigheid de CSL FAQ, de OH FAQ, de Huisregels en de Nettiquete ook eens door. |
| Handige links bij het aanschaffen van nieuwe onderdelen |
• De Pricewatch voor de meest actuele prijzen van PC-onderdelen. • De Shopsurvey voor ervaringen met de verschillende webshops. • De Productsurvey voor ervaringen met de verschillende producten. • Vraag&Aanbod voor tweedehands onderdelen of het verkopen van je huidige onderdelen. • Best Buy Guide • Ruiltopic voor het ruilen van je hardware. • Google voor een stortvloed aan informatie over een bepaald product. Gewoon de naam + 'review'. En natuurlijk de Search. |
| Handige links betreffende hardware |
Moederborden • [Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 9 • [Mobo] MSI K8N Neo4 Serie • [ASUS A8N-E] gebruikerservaring + vragen • Asus A8N-VM CSM • [OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5 • [OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8 • [OC-939] Asus A8R-MVP overclock ervaringen • [OC-939]Asus A8N-SLI Deel 2 • Conroe (Core 2 Duo) moederborden • [Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic • nVidia nForce 680i SLI Mobo's • Gigabyte GA-8N SLI Quad Royal-moederbord getest • Drie nForce4 SLI-moederborden vergeleken • Abit Fatal1ty AN8-moederbord review • Socket 754: nForce3 250Gb vs. VIA K8T800 Processoren • [Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 11 • [Discussie] Dual core Intel CPU's: Pentium D, Core Duo, Xeon • Tom's Hardwares 'Mother of all CPU-charts' • Tom's Hardwares Interactive CPU Chart Videokaarten • [Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 16 • [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 48 • Het 6800GS Topic Deel 5 • [Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 3 • [Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 14 • Het 7800GS Topic Deel 4 • ATi Radeon X850 XT PE videokaart nader bekeken • GeForce 6800 GT en Ultra videokaarten getest • Tom's Hardware VGA Charts - PCI-Express, Winter 2005 • Tom's Hardware VGA Charts - AGP, Summer 2005 • Toms's Hardware Interactive VGA Charts • 17 Videokaarten getest (ExtremeTech) • Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 2 Harde schijven • [Ervaringen] post hier je stille harddisks • Western Digital Raptor 150GB • Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 met o.a. nForce4 • Samsung SpinPoint P120 series: SP2004C • [SATAII] Hitachi T7K250 Ervaringen of Reviews? • [Seagate 7200.10] Info en ervaringen • Maxtor DiamondMax 10 en meer • Seagate Barracuda 7200.8 400GB review • RAID 0 in ongerede: waanzin of werkelijkheid? • 5x 250GB Getest (Storagereview) Voedingen • Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 • Q-tec voedingen ervaringen topic • Acht stille voedingen met elkaar vergeleken Overig • Hardwarematige physics processor |
Vorige Delen: |
Layout door Outerspace en Luukieeee. |
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last
Nieuw TopicLinkjesgedeelte heb ik wat geupdate, zat wat oude meuk tussen. Als iemand nog toevoegingen heeft, DM dan even.
Repost van de laatste vraag in het vorige topic:
Repost van de laatste vraag in het vorige topic:
Persoonlijk vind ik je systeem te verouderd om er een upgrade aan te doen. Om met de laatste games mee te kunnen moet je eigenlijk sowieso processor, videokaart, geheugen, moederbord en waarschijnlijk de voeding upgraden. Een enkel onderdeel upgraden (zoals de videokaart) zou ik alleen maar zonde vinden. Als je alledaagse taken te traag gaan zou je er 256MB bij kunnen prikken. Lekker goedkoop, en het scheelt vast in de performance, vooral als je Windows XP draait. Voor de rest zou ik persoonlijk zeggen, spaar nog even doorquote:V1nc3nt0 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:13:
Hallo,
Ik wil graag mijn PC upgraden en hoopte aan de hand van deze topic dat er mensen zijn die mij willen helpen met opties en ideen te geven.
Ik draai nu een best wel verouderd PC'tje, dit zijn de specs:
- Motherboard: MSI KT3 Ultra2 (Via KT333 Chipset)
- Processor: AMD Athlon XP 1600 Mhz @ 1400
- Videokaart: MSI Nvidia FX5700LE 256 mb 8x AGP (motherboard kan maar 4x agp aan dus kan videokaart niet op volle toeren draaien dan??)
- Geheugen: 256 mb van Whitelake (meer weet ik er niet over)
- Harddisks: 120 Gig en 60 Gig van Maxtor (dit is voorlopig nog voldoende geheugen)
Ik weet dat zowieso het geheugen verhoogd moet worden. Kan ik dan het beste een andere motherboard kopen en processor? En dan de andere motherboard rekening houdende met de videokaart want die is neem ik aan nog voldoende. Als dit niet zo is mag je dat ook aangeven![]()
Ik speel wel graag de laatste spellen maar het hoeft niet de ultieme Gamer pc te worden. Hierbij doe ik de standaard bezigheden op pc zoals internetten, dvdeetje kijken enz. enz...
Met al die specificaties kom ik geen wijs uit van wat nu het beste bij elkaar past. Ik heb zitten rondsnuffelen op internet maar weet niet wat beste is en wat ik dan het beste kan nemen dat de PC voorbereid op de "toekomst".
Mijn vraag is dan welke opties heb ik en wat kan ik het beste doen. De prijs hoeft niet cheapass te zijn maar ook niet stervens duur. Tussen de 100 en 250 euro vind ik wel een netjes budget om te upgraden.
Mvg V1nc3nt0
Ben ik helemaal mee eens, als je de laatste games wilt spelen zal toch echt alles moeten upgraden. Echt een PC waarmee je wilt gamen valt er niet zo van te maken met dit budget. Enkel het geheugen upgraden voor een snellere windows is handig, maar ik denk dat je beter kan doorsparen en dit eventueel verkopen. Waarom is je processor trouwens ondergeklokt?
SOEPSTENGEL13 wijzigde dit bericht 06-02-2007 18:23 (6%)
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2,4GHz
Moederbord: Asus P5B
Videokaart: Sapphire X1950XT 256MB
Geheugen: 4x 1.024MB PC5300
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 320GB
Reg. datum: 06 februari 2007
Dit zat wel in mijn achterhoofd dat er eventueel niet veel met dit systeem gedaan kon worden. Jammer maar helaas. Doorsparen dus 
Over dat ondergeclockte zou ik niet durven zeggen hoe dat in elkaar steekt. Dacht dat AMD altijd van dit soort specs gaf.
Wel heb ik laatst windows XP er opnieuw opgegooit en alles van harde schijven geformatteerd. Maar hij geeft bij systeem eigenschappen niet meer precies aan dat het een 1600 @ 1400 is, maar een 1.05 Ghz. Weet niet waarom dit zo is
. Heb wel alle updates geinstalleerd (ook via liveupdate 3 van MSI)
*****EDIT*****
Ik heb nu een aantal onderdelen uitgezocht via Pricewatch en ben op deze configuratie gekomen. Alleen kom echt helemaal niet uit welk geheugen ik moet hebben hiervoor.
Asus A8N32-Sli Deluxe, nForce4 Sli x16 (PCI-e, Sound, Lan, SATAII, Raid, 1394) 129,25 euro
Asus EN7600GT Silent /2DHT, 256mb, DDR3, PCI-e x16 132,49 euro
AMD Athlon 64 3800+ (AM2, 2,4 Ghz, 512 kb, 62w, Boxed, ADA3800CWBOX) 93,00 euro
Geheugen ????????????????? ??,?? euro
Totaal 354,74 euro
Ik heb voor Sli gekozen omdat je dan twee videokaarten samen kunt laten draaien dus prestaties zijn beter. Ook heb ik gezkozen voor PCI-e x16 omdat dit de laatste technologie van PCI is? En videokaart en moederboard zijn allebei PCI-e x16 dus ik dacht dat dit beter bij elkaar past.
De tweede videokaart komt later pas aan bod. Een probleem is het geheugen want heb totaal geen idee wat op het moederboard past
Als er eventueel verbeteringen aan deze configuratie gemaakt kunnen worden dan hoor ik dit graag. Is deze configuratie ook voldoende om in de toekomst een goede upgrade te geven als dat dan weer echt nodig is zoals op dit moment
Over dat ondergeclockte zou ik niet durven zeggen hoe dat in elkaar steekt. Dacht dat AMD altijd van dit soort specs gaf.
Wel heb ik laatst windows XP er opnieuw opgegooit en alles van harde schijven geformatteerd. Maar hij geeft bij systeem eigenschappen niet meer precies aan dat het een 1600 @ 1400 is, maar een 1.05 Ghz. Weet niet waarom dit zo is
*****EDIT*****
Ik heb nu een aantal onderdelen uitgezocht via Pricewatch en ben op deze configuratie gekomen. Alleen kom echt helemaal niet uit welk geheugen ik moet hebben hiervoor.
Asus A8N32-Sli Deluxe, nForce4 Sli x16 (PCI-e, Sound, Lan, SATAII, Raid, 1394) 129,25 euro
Totaal 354,74 euro
Ik heb voor Sli gekozen omdat je dan twee videokaarten samen kunt laten draaien dus prestaties zijn beter. Ook heb ik gezkozen voor PCI-e x16 omdat dit de laatste technologie van PCI is? En videokaart en moederboard zijn allebei PCI-e x16 dus ik dacht dat dit beter bij elkaar past.
De tweede videokaart komt later pas aan bod. Een probleem is het geheugen want heb totaal geen idee wat op het moederboard past
Als er eventueel verbeteringen aan deze configuratie gemaakt kunnen worden dan hoor ik dit graag. Is deze configuratie ook voldoende om in de toekomst een goede upgrade te geven als dat dan weer echt nodig is zoals op dit moment
V1nc3nt0 wijzigde dit bericht 06-02-2007 20:18 (55%)
Reg. datum: 14 november 2004
Reg. datum: 14 november 2004
Hoi,
Ik heb een vier jaar oude bak, die het nog redelijk doet. Ik office internet en game. Vooral bij het game heb ik de laatste tijd problemen. Niet omdat ik altijd op wat lager systeemeisen speel, maar vooral omdat ik met mijn GF4 geen directx 9 spellen kan spelen. Heeft iemand een upgrade suggestie?
Kast QF 50 (weet niet welk meer welk merk het is)
MoBo: Asus A7X8
Processor: AMD XP 2200+ (1733 mhz)
Geheugen: PC 2700 512MB
HDD: ATA133 Maxtor 80 GB + ATA133 Maxtor 200 GB (later bijgekocht)
Grafische kaart: GeForce 4 ti 4200-S 128MB (AGP kaart).
Ik heb een vier jaar oude bak, die het nog redelijk doet. Ik office internet en game. Vooral bij het game heb ik de laatste tijd problemen. Niet omdat ik altijd op wat lager systeemeisen speel, maar vooral omdat ik met mijn GF4 geen directx 9 spellen kan spelen. Heeft iemand een upgrade suggestie?
Kast QF 50 (weet niet welk meer welk merk het is)
MoBo: Asus A7X8
Processor: AMD XP 2200+ (1733 mhz)
Geheugen: PC 2700 512MB
HDD: ATA133 Maxtor 80 GB + ATA133 Maxtor 200 GB (later bijgekocht)
Grafische kaart: GeForce 4 ti 4200-S 128MB (AGP kaart).
Reg. datum: 30 juni 2006
Reg. datum: 30 juni 2006
Ik zou persoonlijk geen SLI moederbord nemen. In de toekomst is het in verhouding goedkoper om een nieuwe videokaart te kopen ipv sli te gaan draaien. SLI heeft op dit moment alleen nut als je direct 2 high end videokaarten koopt. Dan zou ik het geld dat je overhoudt in een betere processor steken. Kijk of je er een dual core in je budget kunt passen. Dat is veel meer futureproof dan een single core.quote:V1nc3nt0 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:06:
Dit zat wel in mijn achterhoofd dat er eventueel niet veel met dit systeem gedaan kon worden. Jammer maar helaas. Doorsparen dus
Wel heb ik laatst windows XP er opnieuw opgegooit en alles van harde schijven geformatteerd. Maar hij geeft bij systeem eigenschappen niet meer precies aan dat het een 1600 @ 1400 is, maar een 1.05 Ghz. Weet niet waarom dit zo is. Heb wel alle updates geinstalleerd (ook via liveupdate 3 van MSI)
*****EDIT*****
Totaal 354,74 euro
De tweede videokaart komt later pas aan bod. Een probleem is het geheugen want heb totaal geen idee wat op het moederboard past![]()
Voor het geheugen moet je sowieso 2 reepjes nemen omdat je dan dual channel kunt draaien. In jouw geval zou ik 2 x 512 MB nemen en dan kun je later altijd nog 2 x 512 erbij stoppen. (ervanuitgaande dat je moederbord 4 geheugenbanken heeft)
Hallo allemaal!
Ik ben van plan om mijn huidige pc een upgrade te geven. Maar ik kom er zelf niet helemaal uit, wat de beste keuze is. Om uiteindelijk tot het beste resultaat te komen
Daarom is ook de reden waarom ik in dit topic post
Gebruikt:
Ik speel de laadste tijd nogwel is een spelletje oa (world of warcraft)
Verder gebruikt ik hem voor msn, office applicaties Internet etc
Waarom wil ik heb upgrade:
Ik merk de laatste tijd dat ik bij wat nieuwere games echt last heb van lage frame rates dus dat het gewoon niet lekker meer speelt.
Bij de upgrade wil ik ook een beetje denken aan toekomstige spellen die uitkomen dat ik daar ook een beetje tegen gewapend
Hier volgende de specificaties van hoe mij pc nu is
CPU: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB)
Houden of over naar het intel platform?
Moederbord: MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Geen PCI expres aanbord
Geheugen: 2 x Corsair 512MB PC3200/400 XLL
toen der tijd was het goed maar nu?
Videokaart Asus N6800XT 128MB
Geen extra pipe lines te gebruiken...
Harde schijf: Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, ATA133, 8MB)
Een beetje aan de kleine kant..
DVD-Rom station: ASUS DVD-E616P1
Oke dit gaat nog wel
Brander: ASUS CRW-5232AS
Eruit en een dvd brander erin!
Monitor: Samsung 940 BF
Niks aan veranderen
Kast: Antec LifeStyle Sonata (380W)
Bij upgrade mischien te kleine voeding?
Toetsenbord: Microsoft MultiMedia Keyboard
Niks aan veranderen
Muis: Microsoft Intelli 3.0
Niks aan veranderen
Besturingssysteem: Windows XP professional
Ik wil voor ongeveer 500/600 euro upgraden
Is het reëel met 500 a 600 euro om het gewenste resultaat te halen?
Verder zou ik wel over wat extra schijfruimten willen beschikken.
Edit Ik zat me nu te bedenken. Een nieuwe mobo met een gig extra geheugen een extra HD en een nieuwe graka is mischien wel intersant?
Ik ben van plan om mijn huidige pc een upgrade te geven. Maar ik kom er zelf niet helemaal uit, wat de beste keuze is. Om uiteindelijk tot het beste resultaat te komen
Daarom is ook de reden waarom ik in dit topic post
Gebruikt:
Ik speel de laadste tijd nogwel is een spelletje oa (world of warcraft)
Verder gebruikt ik hem voor msn, office applicaties Internet etc
Waarom wil ik heb upgrade:
Ik merk de laatste tijd dat ik bij wat nieuwere games echt last heb van lage frame rates dus dat het gewoon niet lekker meer speelt.
Bij de upgrade wil ik ook een beetje denken aan toekomstige spellen die uitkomen dat ik daar ook een beetje tegen gewapend
Hier volgende de specificaties van hoe mij pc nu is
CPU: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB)
Houden of over naar het intel platform?
Moederbord: MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Geen PCI expres aanbord
Geheugen: 2 x Corsair 512MB PC3200/400 XLL
toen der tijd was het goed maar nu?
Videokaart Asus N6800XT 128MB
Geen extra pipe lines te gebruiken...
Harde schijf: Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, ATA133, 8MB)
Een beetje aan de kleine kant..
DVD-Rom station: ASUS DVD-E616P1
Oke dit gaat nog wel
Brander: ASUS CRW-5232AS
Eruit en een dvd brander erin!
Monitor: Samsung 940 BF
Niks aan veranderen
Kast: Antec LifeStyle Sonata (380W)
Bij upgrade mischien te kleine voeding?
Toetsenbord: Microsoft MultiMedia Keyboard
Niks aan veranderen
Muis: Microsoft Intelli 3.0
Niks aan veranderen
Besturingssysteem: Windows XP professional
Ik wil voor ongeveer 500/600 euro upgraden
Is het reëel met 500 a 600 euro om het gewenste resultaat te halen?
Verder zou ik wel over wat extra schijfruimten willen beschikken.
Edit Ik zat me nu te bedenken. Een nieuwe mobo met een gig extra geheugen een extra HD en een nieuwe graka is mischien wel intersant?
Rj- wijzigde dit bericht 07-02-2007 14:30 (5%)
RJ-
Je hardware is een beetje van een vorige generatie. Beetje zonde om daar enkele delen van te upgraden aangezien die erg snel zullen verouderen. Misschien is een C2D setup de beste oplossing voor je. Anders moet je gaan investeren in een processor op een oud socket, en een AGP kaart, welke ook niet echt meer toekomst-proof is.
filipy23
Ik zou nog even de startpost doornemen, hier kunnen we niet zoveel mee.
V1nc3nt0
Zoals al terecht opgemerkt is, is een SLI bord een beetje onzinnig. Je gaat er in de toekomst echt geen 2e 7600GT bijzetten. Dan kun je beter upgraden naar een kaart met meer features. Het zal je waarschijnlijk ook meer snelheidswinst geven dan er een tweede verouderde kaart bij te zetten.
Wat er op het moederbord past kun je gewoon in de specificaties vinden. Neem gewoon geheugen (let erop dat je wel DDR2 neemt) dat synchroon loopt met de FSB van je processor. Eventueel sneller geheugen als je wilt overklokken. Hier is trouwens al een boel over geschreven. Voor meer informatie zou je de RAM FAQ in PMG eens door kunnen nemen, of even de search gebruiken.
Je hardware is een beetje van een vorige generatie. Beetje zonde om daar enkele delen van te upgraden aangezien die erg snel zullen verouderen. Misschien is een C2D setup de beste oplossing voor je. Anders moet je gaan investeren in een processor op een oud socket, en een AGP kaart, welke ook niet echt meer toekomst-proof is.
filipy23
Ik zou nog even de startpost doornemen, hier kunnen we niet zoveel mee.
V1nc3nt0
Zoals al terecht opgemerkt is, is een SLI bord een beetje onzinnig. Je gaat er in de toekomst echt geen 2e 7600GT bijzetten. Dan kun je beter upgraden naar een kaart met meer features. Het zal je waarschijnlijk ook meer snelheidswinst geven dan er een tweede verouderde kaart bij te zetten.
Wat er op het moederbord past kun je gewoon in de specificaties vinden. Neem gewoon geheugen (let erop dat je wel DDR2 neemt) dat synchroon loopt met de FSB van je processor. Eventueel sneller geheugen als je wilt overklokken. Hier is trouwens al een boel over geschreven. Voor meer informatie zou je de RAM FAQ in PMG eens door kunnen nemen, of even de search gebruiken.
True, Ik zat te denken om een socket 939 mobo te kopen met PCI express.quote:RoD schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:21:
RJ-
Me proccesor over te zetten in het nieuwe moederbord, en extra ram geheugen er bij te steken dat het naar 2GB brengt en dan een x1900 ATI kaart erin en nog een 300 GB HD of is dat niet echt een goed idee?
Om naar een C2D systeem te gaan zal ik heel me ram geheugen ook moeten vervangen.. toch?
Je proc kan opzich nog wel even mee, als je eisen niet ineens hoger worden. Spellen zoals WoW kunnen nog prima draaien op jou proc. Een goede PCI-E videokaart kun je doen, samen met een niet te duur mobo. Die PCI-E kaart kan weer mee naar een volgend systeem. Een hdd kun je er altijd bijzetten natuurlijk.quote:Rj- schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:15:
[...]
True, Ik zat te denken om een socket 939 mobo te kopen met PCI express.
Me proc over te zetten in dat moederbord extra ram geheugen er bij te steken dat het naar 2 brengt en dan een x1900 ATI kaart erin en nog een 300 GB HD of is dat niet echt een goed idee?
Klopt, tenzij je een Asrock bordje neemt die ook DDR1 aankan.quote:Om naar een C2D systeem te gaan zal ik heel me ram geheugen ook moeten vervangen.. toch?
Reg. datum: 09 juli 2000
oke
heb
amd 64 x2 3800+@2,5g
mem 2x512mn 2x256mb pc 3200 ddr1
abit sli bordje (socket 939)
2xasus 7900gt-top op 7900gtx speed
heb
amd 64 x2 3800+@2,5g
Ik weet niet wat nou je bedoeling is met deze post, maar als je upgrade-advies wilt dan lukt dat hier niet mee.quote:suijkerbuijk schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:09:
oke
heb
amd 64 x2 3800+@2,5g
Arno E en Rod bedankt voor reactie.
Nou heb ik nog 1 vraag en die luid, wat is nu een goede moederbord om nog even mee voor uit te gaan in de toekomst. Als ik een maal weet wat een juiste moederboard is kan ik verder configuraties samen te stellen. Want er is zo veel aanbod aan moederbord's. Ik zat zelf wel te denken aan:
- Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
Ik heb voor deze gekozen om dat deze met Amd Socket 939 kan samen werken. (Socket 939 zijn ook Amd X2 processor's??) Heb gelezen dat deze nog een tijdje mee gaan. Deze moederbord kan oko PCI-e x16 videokaarten aan en hij kan ook gebruiken maken van dual-channel geheugen (goed voor X2 processors??)
Misschien dat jullie andere suggesties hebben wat een goede moederbord is om te upgraden wat betreft videokaart, geheugen en processor.
Nou heb ik nog 1 vraag en die luid, wat is nu een goede moederbord om nog even mee voor uit te gaan in de toekomst. Als ik een maal weet wat een juiste moederboard is kan ik verder configuraties samen te stellen. Want er is zo veel aanbod aan moederbord's. Ik zat zelf wel te denken aan:
Ik heb voor deze gekozen om dat deze met Amd Socket 939 kan samen werken. (Socket 939 zijn ook Amd X2 processor's??) Heb gelezen dat deze nog een tijdje mee gaan. Deze moederbord kan oko PCI-e x16 videokaarten aan en hij kan ook gebruiken maken van dual-channel geheugen (goed voor X2 processors??)
Misschien dat jullie andere suggesties hebben wat een goede moederbord is om te upgraden wat betreft videokaart, geheugen en processor.
Dat moederbord lijkt me een goeie keuze. Ik heb zelf al anderhalf jaar de A8N-SLI (bijna hetzelfde, op SLI na). Mooi stabiel en goeie prijs-kwaliteit.
Intel Core2Duo E6700, Asus P5N32-E SLI Plus, 4GB Corsair PC6400 CL4, Club 3D Geforce 8800GTS 640MB, NEC 3540A, Asus E616P3, WD Raptor X WD1500AHFD, Hitachi Deskstar T7K250 250GB, Samsung SyncMaster 226CW, Thermaltake Tsunami, Coolermaster 450W
Dat bord is an sich prima. Het hangt er vanaf hoe jij je toekomst ziet. Als jij denkt dat je met de huidige selectie aan S939 procs wel even door kunt bouwen, vooral doen. Let er wel op dat ze in de (nabije?) toekomst slecht leverbaar kunnen zijn. Als jij even door kunt met je processor, dan lijkt me het een zinnige upgrade, aangezien je verder alleen je moederbord hoeft te vervangen, en een PCI-E kaart, die nog wel even mee kan.quote:V1nc3nt0 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:05:
Arno E en Rod bedankt voor reactie.
Reg. datum: 21 juni 2002
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een upgrade... Omdat ik m'n oog op een x1950Pro AGP had laten vallen, bedacht ik me ineens met dat m'n systeem zelf maar beter een upgrade kan krijgen. Niet zozeer omdat het langzaam oid is, het zou zonde zijn van het geld als ik toch een x1950pro agp voor 250 euro haal en het doet averechts 
Ik dacht zelf aan het moederbord, geheugen, videokaart en PSU te vervangen (eventueel ook harde schijven trouwens) voor iets beters & snellers, en meer gericht op de toekomst (Dualcore, Sli Ready, dual channel etc etc)
Opzich ben ik niet specifiek merkgebonden, AMD of Intel Fanboy, maar het gaat me meer om de Performance-per-buck.. het mag zijn AMD het mag ook Intel zijn, hoewel ik bij de laatste erg veel moeite had iets uit te kiezen in de pricewatch.
Vanzelfsprekend moet het systeem ook weer vista ready zijn (tja je moet toch meegaan
) en minimaal 2GB geheugen aan boord hebben, en dus ook Dualchannel support. De videokaart hoeft niet perse een DirectX 10 monster te zijn, maar mag ook een goede, opvolger van m'n oudere X800xt zijn (AGP).
Mijn budget ligt tot 700 euro.
Specs:
Ik dacht zelf aan het moederbord, geheugen, videokaart en PSU te vervangen (eventueel ook harde schijven trouwens) voor iets beters & snellers, en meer gericht op de toekomst (Dualcore, Sli Ready, dual channel etc etc)
Opzich ben ik niet specifiek merkgebonden, AMD of Intel Fanboy, maar het gaat me meer om de Performance-per-buck.. het mag zijn AMD het mag ook Intel zijn, hoewel ik bij de laatste erg veel moeite had iets uit te kiezen in de pricewatch.
Vanzelfsprekend moet het systeem ook weer vista ready zijn (tja je moet toch meegaan
Specs:
quote:
- Systeemkast Cavalier 1
- Voeding 650 watt Q-tec / triple fan.
- Moederbord Asus K8N / Nforce 3 / AGP / 7.1
- Processor(s) AMD Athlon 64 / 3000+ (venice) @ 2.4GHz
- Geheugen 2x1GB pc3200 / Cl2.5
- Hard Disk(s) 2x160gb maxtor. 1x200gb Seagate als dataschijf.
- Videokaart(en) Ati Radeon x800 XT / 256mb + Zalman vf700-cu 9800Pro als tijdelijke vervanger nu.
- Monitor(en) Acer Al1717 8ms .
- Brander(s) LG dvd brander (4x) / 48x CDR.
- CD/DVD-Drive(s) LG DVD drive (2)
- Speakers Creative inspire 5300
- Geluidskaart(en) 8 Chan Onboard
- Netwerkkaart(en) 1x 100mbit
- Video in/out Vivo op videokaart
- FireWire 2x
- Muis Logitech mx518
- Toetsenbord Logitech UltraX keyboard.
- CPU cooler Silencer 64.
- Casefans 2x case & 3x psu
Je PC is je werktoestel .. meer niet.
Thx voor reply's
[Qoute] Als jij denkt dat je met de huidige selectie aan S939 procs wel even door kunt bouwen, vooral doen. Let er wel op dat ze in de (nabije?) toekomst slecht leverbaar kunnen zijn [Unqoute]
Rod wat is een moederbord die wel mee kan gaan met de "nabije" toekomst? Want een moederbord is neem ik aan toch wel belangrijk voor de algemene snelheid van de gehele pc?. En ik zit zoek toch een moederbord die een tijdje mee kan gaan, zodat ik eventueel alleen processor en geheugen hoef te updaten. Is een AM2 moederbord beter om een tijdje mee te gaan dan?
Zijn deze dan betere keuzes wat betreft een latere upgrade van de processor?
- Asus MB AMD AM2 M2V ATX
- Asus MB AMD AM2 M2NPV-VM mATX
(mnm-computers.nl)
Ik heb deze onderdelen er nog bij gezocht, misschien is dit wel voorlopig voldoende:
- AMD Athlon 64 X2 3800+ (S AM2) Boxed (Windsor)
- Asus EN7600GT/2DHT PCIe 256MB
- Kingston DIMM 1GB DDR2 800 (PC6400) CL5 (Kit van 2x512 MB)
Hoop dat dit wel een voldoende configuratie want ben al uren bezig geweest met zoeken
Greetz V1nc3nt0
[Qoute] Als jij denkt dat je met de huidige selectie aan S939 procs wel even door kunt bouwen, vooral doen. Let er wel op dat ze in de (nabije?) toekomst slecht leverbaar kunnen zijn [Unqoute]
Rod wat is een moederbord die wel mee kan gaan met de "nabije" toekomst? Want een moederbord is neem ik aan toch wel belangrijk voor de algemene snelheid van de gehele pc?. En ik zit zoek toch een moederbord die een tijdje mee kan gaan, zodat ik eventueel alleen processor en geheugen hoef te updaten. Is een AM2 moederbord beter om een tijdje mee te gaan dan?
Zijn deze dan betere keuzes wat betreft een latere upgrade van de processor?
(mnm-computers.nl)
Ik heb deze onderdelen er nog bij gezocht, misschien is dit wel voorlopig voldoende:
Hoop dat dit wel een voldoende configuratie want ben al uren bezig geweest met zoeken
Greetz V1nc3nt0
Nee sorryquote:RoD schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 01:05:
[...]
Ik weet niet wat nou je bedoeling is met deze post, maar als je upgrade-advies wilt dan lukt dat hier niet mee.
Mijn systeem loopte vast op een toetsenbord????
De toetsenbord bleef ergens hangen en ging piepen.
Ik haalde de muis uit de slaapstand en die stond op verzenden.
Maar goed
Vroeg me af of het zin heeft om de cpu te vervangen en een directx10 kaart te kopen (8600serie)
Of beter zo laten en later een nieuwe bord met amd m2plus versie
Voor 700 euro lijkt me een C2D setup een voor de hand liggende oplossing. Het is echter wel belangrijk te weten wat je er mee gaat doen. Gamen? Photoshoppen. Zonder is het een beetje lastig advies gevenquote:lism schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:26:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een upgrade... Omdat ik m'n oog op een x1950Pro AGP had laten vallen, bedacht ik me ineens met dat m'n systeem zelf maar beter een upgrade kan krijgen. Niet zozeer omdat het langzaam oid is, het zou zonde zijn van het geld als ik toch een x1950pro agp voor 250 euro haal en het doet averechts
Vanzelfsprekend moet het systeem ook weer vista ready zijn (tja je moet toch meegaan) en minimaal 2GB geheugen aan boord hebben, en dus ook Dualchannel support. De videokaart hoeft niet perse een DirectX 10 monster te zijn, maar mag ook een goede, opvolger van m'n oudere X800xt zijn (AGP).
Specs:
[...]
Persoonlijk vind ik SLI nogal onzinnig. Tegen de tijd dat je gaat upgraden is het beter om voor een nieuwe kaart te gaan in plaats van er een tweede verouderde kaart bij te zetten. Met SLI pak je nooit 100% performancewinst en heb je ook geen profijt van de nieuwste features. Dual channel en dual core heb je sowieso als je een C2D pakt. Tenminste, elk doorsnee bord bezit dual channel (ik geloof dat er een paar uitzonderingen zijn?)
Goed, ik weet verder je eisen niet, maar voor 700 euro:
1GB PC5300 DDR2, CL4 (Corsair, VS1GB667D2) ¤ 68*2=¤136
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 ¤ 107,90
Intel Core 2 Duo E6400 ¤ 188,75
Asus Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 ¤ 165,89
Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX) ¤ 72,95
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal: 671,49
Dit zijn de goedkoopste Pricewatch-prijzen zonder verzendkosten, dus daar komt nog wel wat bij. Maar zoiets vind ik persoonlijk wel een evenwichtig setje. Eventueel nog een E6300, of een E4300 als je flink wilt overklokken (en daarbij PC6400 geheugen neemt). Daar kun je nog wat op besparen.
Ja, een AM2 moederbord is beter om een tijdje mee te gaan, immers, omdat dat socket nog niet uitgefaseerd is, in tegenstelling tot S939. Wat er allemaal nog verschijnt op AM2 weet ik niet, maar het is in ieder geval meer toekomstproof. Echter, je hebt dus het nadeel dat je dus je processor moet vervangen, wat zonde is als deze nog goed genoeg is voor je. Dus, als jij verwacht je processor binnenkort niet te hoeven upgraden, dan kun je een nieuwe S939 moederbord best doen.quote:V1nc3nt0 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:36:
Die setup is opzich ok. Maar ga je veel multitasken of dingen doen waarbij je 2 cores kunt gebruiken? Anders is het wellicht een beetje een zinloze upgrade. Je moet immers dan je processor en geheugen nieuw kopen terwijl je er relatief dan weinig op vooruitgaat. Zonde van het geld dus.quote:Zijn deze dan betere keuzes wat betreft een latere upgrade van de processor?
(mnm-computers.nl)
Hoop dat dit wel een voldoende configuratie want ben al uren bezig geweest met zoeken![]()
Greetz V1nc3nt0
Het is een lastige keuze, maar ik zou het er vanaf laten hangen wat voor eisen je in de toekomst hebt. Als je mee wilt met de laatste games, dan is een upgrade naar een nieuwer socket beter, aangezien je dus niet genoeg gaat hebben aan die processor (slechts een voorbeeldje).
Ik heb niet het idee dat jou eisen erg hevig zijn, dus ik verwacht dat je met een nieuw PCI-E mobo + PCI-E kaart wel een aardig eind gaat komen zonder direct weer te hoeven upgraden. Aangezien het bedrag te overzien is en de PCI-E kaart meekan in een (eventueel) nieuw systeem lijkt het me an sich een prima keuze.
Een definitieve keuze kan ik niet voor je maken. Persoonlijk had ik alles geupgrade, aangezien ik veel games speel en graag mee wil met de nieuwsten. Vandaar dat ik voor een C2D set heb gekozen met een PCI-E kaart. In jou geval kan dit heel anders zijn, dus ik doe maar geen uitspraken over wat nou precies de beste keuze is aangezien dat geheel aan jou is.
Ik hoop dat je iets kunt met dit ietwat warrige verhaal
Tsja, budget, eisen... Valt zo weinig over te zeggen. Als je alle punten die in de TS staan over het plaatsen van een upgrade-vraag even doorleest en in je post aanbrengt dan kunnen we gericht advies geven.quote:suijkerbuijk schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:43:
[...]
Nee sorry
Mijn systeem loopte vast op een toetsenbord????
De toetsenbord bleef ergens hangen en ging piepen.
Ik haalde de muis uit de slaapstand en die stond op verzenden.
Maar goed
Vroeg me af of het zin heeft om de cpu te vervangen en een directx10 kaart te kopen (8600serie)
Of beter zo laten en later een nieuwe bord met amd m2plus versie
Mijn bedoeling is ook om alles te upgraden aangezien de setup die ik nu heb niet echt snel meer is. Ik kan dus uit jou "verwarrende"
verhaal halen dat deze setup goed is voor de toekomst en om games te spelen?
Bedankt voor je reacties
Gr V1nc3nt0
Bedankt voor je reacties
Gr V1nc3nt0
Thanks Rodquote:RoD schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:09:
[...]
Voor 700 euro lijkt me een C2D setup een voor de hand liggende oplossing. Het is echter wel belangrijk te weten wat je er mee gaat doen. Gamen? Photoshoppen. Zonder is het een beetje lastig advies gevenMaar een C2D lijkt me in ieder geval voor de hand liggen, eventueel met een X1950Pro, de PCI-E versie
Persoonlijk vind ik SLI nogal onzinnig. Tegen de tijd dat je gaat upgraden is het beter om voor een nieuwe kaart te gaan in plaats van er een tweede verouderde kaart bij te zetten. Met SLI pak je nooit 100% performancewinst en heb je ook geen profijt van de nieuwste features. Dual channel en dual core heb je sowieso als je een C2D pakt. Tenminste, elk doorsnee bord bezit dual channel (ik geloof dat er een paar uitzonderingen zijn?)
Goed, ik weet verder je eisen niet, maar voor 700 euro:
1GB PC5300 DDR2, CL4 (Corsair, VS1GB667D2) ¤ 68*2=¤136
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 ¤ 107,90
Intel Core 2 Duo E6400 ¤ 188,75
Asus Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 ¤ 165,89
Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX) ¤ 72,95
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal: 671,49
Dit zijn de goedkoopste Pricewatch-prijzen zonder verzendkosten, dus daar komt nog wel wat bij. Maar zoiets vind ik persoonlijk wel een evenwichtig setje. Eventueel nog een E6300, of een E4300 als je flink wilt overklokken (en daarbij PC6400 geheugen neemt). Daar kun je nog wat op besparen.
Is de coolermaster trouwens effiecient? Ik heb nu die qtec.. en volgens dit plaatje is m'n qtec verre van gezond stroom leveren
Je PC is je werktoestel .. meer niet.
Die Qtec kun je inderdaad beter het raam uitsmijten
En afaik leveren de Real Power voedingen van Cooler Master een erg goed rendement
Sowieso zit je vaak bij een A-merk wel goed qua rendement. Ik kan je in ieder geval garanderen dat het beter is dan je Qtec
Ze claimen in ieder geval een rendement van meer dan 75% onder load.
Voor meer expertise verwijs ik je naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 16
Voor meer expertise verwijs ik je naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 16
DaannO in "Het "Wat kan ik het beste hieraan upgrad..."
RoD in "Het "Wat kan ik het beste hieraan upgrad..."
Dit is het geworden:
pricewatch: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)
pricewatch: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
2* pricewatch: 1GB PC5300 DDR2, CL5 (Kingston KVR667D2N5/1G)
pricewatch: Gainward GeForce 7300 LE 256MB DDR2 (PCI-e, DVI-I) BP7300LE 256MB TV-DVI
Dit alles binnen een budget van ongeveer 430/450 euro. Ik zit nog te bedenken of ik als mobo de DS3P moet nemen en of dit alles een goede combo is. Ik ben van plan om alles te oc`en naar 3ghz.
Iemand nog op of aanmerkingen?
RoD in "Het "Wat kan ik het beste hieraan upgrad..."
Dit is het geworden:
pricewatch: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)
pricewatch: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
2* pricewatch: 1GB PC5300 DDR2, CL5 (Kingston KVR667D2N5/1G)
pricewatch: Gainward GeForce 7300 LE 256MB DDR2 (PCI-e, DVI-I) BP7300LE 256MB TV-DVI
Dit alles binnen een budget van ongeveer 430/450 euro. Ik zit nog te bedenken of ik als mobo de DS3P moet nemen en of dit alles een goede combo is. Ik ben van plan om alles te oc`en naar 3ghz.
Iemand nog op of aanmerkingen?
Waarom geen PC6400? Ik neem aan dat je die E4300 flink gaat overklokken, dus dan is PC6400 geen overbodige luxe. De E4300 zal ongetwijfeld een hogere FSB aankunnen dan dat de geheugen aan bandbreedte kan leveren.
Je kunt in dat geval:
1GB PC6400 DDR2 CL5 (Merkloos) ¤ 80,95
...nemen. Is wel merkloos, dus compatibility-issues zijn mogelijk. Al komt dat bijzonder weinig vaak voor afaik.
Anders kun je nog
1GB PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LL/1G) ¤ 102,49
...nemen.
Goed, het kost natuurlijk wel wat meer, maar in jou geval lijkt het me zeker geen weggegooid geld.
Je kunt in dat geval:
...nemen. Is wel merkloos, dus compatibility-issues zijn mogelijk. Al komt dat bijzonder weinig vaak voor afaik.
Anders kun je nog
...nemen.
Goed, het kost natuurlijk wel wat meer, maar in jou geval lijkt het me zeker geen weggegooid geld.
Dat is idd nog een klein kritiek puntje. Ik wil hem graag op 3ghz laten draaien en volgens deze reactie: Terw_Dan in "Gigabyte GA-965P-DS3/DS4/DQ6 ervaringen" moet dat goed lukken met die mem en je hebt betaalbaar 2gb mem. Ik wacht echter nog wel zijn reactie af of het wel gelukt is. Mocht het niet lukken dan ga ik idd voor de 6400: pricewatch: 512MB PC6400 DDR2, CL5 (TwinMos, Twister)quote:RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:37:
Waarom geen PC6400? Ik neem aan dat je die E4300 flink gaat overklokken, dus dan is PC6400 geen overbodige luxe. De E4300 zal ongetwijfeld een hogere FSB aankunnen dan dat de geheugen aan bandbreedte kan leveren.
Je kunt in dat geval:
Anders kun je nog
...nemen.
Het is dus nog even wachten.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 33 34 35 36 last
Dit topic is gesloten.