Thandor schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:02:
[...]
Waarom zou 'de mod' dat erbij moeten vermelden? Jij wilt een PC upgraden, is het dan niet logisch dat je in een topic over
upgraden moet zijn?
Afijn, pak er eens wat benchmarks en reviews bij. Bekijk wat de winst in prestaties zijn t.o.v. de huidige setup en of dit het extra geld wel waard is. Je kunt daarmee heel wat vragen beantwoorden. Zeker diegene in dat topic.
Misschien zodat ik, in het volgende topic wel een fatsoenliejk post kan maken en niet meteen word bekritiseert??
Ik zie genoeg topics die niet gesloten worden, met dezelfde "vraag" die ik stel. Ik vraag niet wat ik het beste kan upgraden, ik vraag om meningen en kritiek, en hulp wat betreft het upgraden.
Daarnaast heb ik natuurlijk ook reviews doorgelezen en benchmarks, dat lijkt me nogal logisch niet?
En voor de post eronder :
Specs ;
Moederbord : Asus A8N-SLI SE Deze word niet vervangen!
Processor : Amd 3000+ Venice 1,8Ghz Socket 939
Geheugen : 2x512MB 400Mhz Twinmos
Videokaart : Asus 6600GT Xtreme
Voeding : Seasonic S12 430W Deze word niet vervangen!
DVD-RW : Nec3500AG Deze word niet vervangen!
Harde schijf : Raid-0 - Maxtor 160GB totaal
Nu jullie het systeem zien heb ik enkele vragen. Ik heb natuurlijk zelf gezocht, ik ben alleen op zoek naar meningen en misschien wel kritiek of commentaar, om iets wel of juist niet te doen.
Let op : Ik wil graag upgraden , maar het stroomverbruik vind ik nog wel belangrijk. Ik wil liever niet ernstig veel hoger uitkomen als het stroomverbruik dat ik nu heb.
De processor
Aangezien mijn processor een beetje begint te verouderen, en omdat de Socket 939 processors niet meer worden geproduceerd lijkt me het wel een 'kritiek' puntje wat snel moet worden ge-upgrade?
Ik zat zelf te denken aan een 3800+ Dual core van 65 of 35 watt. Ik weet zelf dat een Dual core niet word gekocht om extra performance te verwachten, maar ik wil een beetje op de "toekomst" voorbereid zijn. Natuurlijk krijg ik iets meer performance tegenover een Single core 3800+, omdat deze de games EN de achtergrondtoepassingen moet verwerken, en een Dual core doet dit apart. Als dat niet zo is word ik daar graag op bekritiseert.
Het geheugen
Verder voor mij niet zo heel interessant. 400Mhz dat staat vast, ik zat te denken om hier gewoon een reepje van 1GB bij te plakken, zodat ik in totaal 2GB aan geheugen heb.
Is het handiger om 4x512MB te hebben, of 2x512MB en 1x1GB ?
4x512MB zou wel nog "Dual Channel" kunnen?
De Videokaart
Twijfelpunt van mezelf. Ik heb gelezen dat de 7300GT misschien wel sneller is als een 6600GT.
Een 7600GT is zowiezo sneller, en een 7600GS ook. Wat is een juiste keuze, kwa prijs/prestatie verhouding? Ik wil geen ATI, maar zoals ik altijd al heb gehad, een Nvidia.
Ik wil binnenkort ook de 8600GT halen, is het verstandig om nog even met de 6600GT te doen, of zal k 2 stapjes maken?
De harde schijven
Deze wil ik vervangen met als grootste minpunt, de opslagcapaciteit.
160GB begint een beetje weinig te worden, denk maar aan de spellen als Supreme Commander, Just Cause en andere nieuwere spellen die zo een GB of 5 - 10 nodig hebben.
Natuurlijk wil ik geen performance verlies, en over de 7200.10 serie van Seagate lees ik veel negatieve berichten.
Een harde schijf moet voor mij stil zijn, maar mag tijdens het 'werken' best een grkkrkr kr kraak geluid maken.
Ik zat te denken aan 2x320GB 7200.10 van Seagate in raid-0.
Yep , hier moet ik nog bij vermelden dat ik er veel negatieve berichten over lees, maar waarschijnlijk wil ik toch het risico nemen. Of een Samsung spinpoint, maar daar ben ik niet zo bekend mee.
Verder wil ik er nog even bij vermelden dat voor mij een Xtreme snelle pc geen must is.
Ik speel spellen, en doe verder de normale dingen zoals internetten etc.
De spellen varieren van Sid Meiers Pirates! T/m C&C3, al valt er nog niet veel over C&C3 te vertellen met performance (de 4 Vs 4 maps)
Ik heb momenteel een legale versie van Windows XP en ik ben niet van plan om over te stappen naar Vista.
Budget - Zonder - de videokaart te vervangen en zonder de upgrade naar de 8800GT is ongeveer 200 euro.