Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 7.534 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 21:06
Qosmic schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:30:
Huidige setup:
AMD Athlon XP 2500@3200
1GB PC3200
Geforce 6800GT 128MB
Seagate barracuda 7200.10
DVD Speler
DVD brander

Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor games, photoshop, office en wat internet.

Mn Budget is ongeveer 600 euro.

Zat zelf te denken aan een core duo 6600
2 GB geheugen
Gigabyte moederbord
geforce 7900GT

Of zou ik evt ook alleen mijn huidige videokaart kunnen upgraden en een gig erbij doen om wat de wat nieuwere spellen te spelen?
eerlijk gezegd denk ik dat je met die eisen wel snel boven de 600,= uitkomt hoor.
Zelf denk ik ook aan een soortgelijke upgrade, alleen heb ik sowieso de 6600 al laten varen, als je kijkt op tomshardware is het verschil tussen de 6400 en 6600 echt minimaal, en dat geld zou ik persoonlijk liever in de zak houden als ik jou was.

Mijn upgradeverhaal:

Huidige setup is als volgt:
Amd64 3200+
Gigabyte K8VT800
1,5Gb DDR 333Mhz
Geforce 6600GT 128Mb AGP

Wil zelf upgraden naar het volgende, heb een leuke aanbieding liggen voor ongeveer 600,=
Asus P5B
Intel Core2Duo E6400
2 x 1Gb DDR2 533Mhz
Geforce 7900GS 256Mb

Vondt ik zelf niet raar moet ik zeggen, alleen twijfel ik aan een ding. Het geheugen, heb voor ongeveer 70 euro meer een Kingston HyperX Kit of 2 (2048Mb)
Zal het de moeite waard zijn om dat eraan uit te geven? De Core2Duo sleurt toch op 1066Mhz...zou het daadwerkelijk zoveel meer performance geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 09:40
Hm nog 1 vraagje over mijn pc (zie blz. 4)
Kan ik misschien beter even doorsparen en overstappen op AM2/775 (nadeel: ook meteen nieuw mobo kopen, geheugen en graka) of lekker op S939 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Qosmic schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:30:
Huidige setup:
AMD Athlon XP 2500@3200
1GB PC3200
Geforce 6800GT 128MB
Seagate barracuda 7200.10
DVD Speler
DVD brander

Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor games, photoshop, office en wat internet.

Mn Budget is ongeveer 600 euro.

Zat zelf te denken aan een core duo 6600
2 GB geheugen
Gigabyte moederbord
geforce 7900GT

Of zou ik evt ook alleen mijn huidige videokaart kunnen upgraden en een gig erbij doen om wat de wat nieuwere spellen te spelen?
Dat laatste zou ik niet doen. Dan investeer je in oude technologie (AGP) wat ik persoonlijk nogal zonde vind. Je voorgestelde setup vind ik heel redelijk.
Fire_Bird schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:33:
[...]

eerlijk gezegd denk ik dat je met die eisen wel snel boven de 600,= uitkomt hoor.
Zelf denk ik ook aan een soortgelijke upgrade, alleen heb ik sowieso de 6600 al laten varen, als je kijkt op tomshardware is het verschil tussen de 6400 en 6600 echt minimaal, en dat geld zou ik persoonlijk liever in de zak houden als ik jou was.

Mijn upgradeverhaal:

Huidige setup is als volgt:
Amd64 3200+
Gigabyte K8VT800
1,5Gb DDR 333Mhz
Geforce 6600GT 128Mb AGP

Wil zelf upgraden naar het volgende, heb een leuke aanbieding liggen voor ongeveer 600,=
Asus P5B
Intel Core2Duo E6400
2 x 1Gb DDR2 533Mhz
Geforce 7900GS 256Mb

Vondt ik zelf niet raar moet ik zeggen, alleen twijfel ik aan een ding. Het geheugen, heb voor ongeveer 70 euro meer een Kingston HyperX Kit of 2 (2048Mb)
Zal het de moeite waard zijn om dat eraan uit te geven? De Core2Duo sleurt toch op 1066Mhz...zou het daadwerkelijk zoveel meer performance geven ?
Ga je overklokken? Zo niet: Dan is het zonde van het geld. Je voorgestelde setup kan ik me aardig in vinden.
MilaNL schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:34:
Hm nog 1 vraagje over mijn pc (zie blz. 4)
Kan ik misschien beter even doorsparen en overstappen op AM2/775 (nadeel: ook meteen nieuw mobo kopen, geheugen en graka) of lekker op S939 blijven?
Hangt teveel van budget en eisen af om er iets over te kunnen zeggen. "blz. 4" zegt niet zoveel aangezien dat voor iedereen weer anders kan zijn. Graag even een volledige post conform de regels in de TS, zodat we goed advies kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 09:40
Ik bedoelde natuurlijk pagina 4 van dit forum. Ik quote mezelf wel even:
MilaNL schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:34:
Ik wil ook graag advies!
• Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus geen linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig).

AMD Athlon 64 3000+ (Venice Core S939) @ 2430MHz
ATi Radeon 9800pro
1GB Corsair ValueSelect (2*512) DDR
250GB Western Digital SATAII 16MB ding

• Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?).
School, downloaden (incl. PAR+RAR.. duurt lang!), en ik heb Media Center met de TV altijd aan, wat ook nogal wat cpu-verbruik trekt. Af en toe ook nog wel gamen, maar sinds ik mijn wii heb is dat minder.

• Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?).

PAR'ren na het downloaden duurt lang. Terwijl ik dat doe kan ik ook gewoon weinig anders doen omdat dat dan traag gaat.
Ook media center met de tv-kaart trekt al gauw 10-20% van het cpu-verbruik.
Ik draai ook vista en merk toch wel dat dat minder soepel werkt dan op xp.

• Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra geheugen? Nieuwe videokaart?). Liefst ook met prijzen en de shop waar je het zou willen bestellen.

Ik dacht aan een nieuwe processor misschien. Dual core, omdat ik toch vaak 2 zware dingen tegelijk doe. Daarbij denk ik aan een AMD Opteron 165 (ik ben van plan te gaan overclocken)... Deze is S939 waardoor ik niet hoef over te stappen op AM2 of 775. Misschien heeft dat ook wel helemaal geen zin en is het mijn geheugen dat tekortschiet. Misschien toch maar 2GB dan? En evt. DDR2?
Soms denk ik ook wel aan een nieuwe videokaart omdat deze verouderd is, maar deze werkt eigenlijk nog prima.

• Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven. Anders heeft het voor ons weinig zin om advies te geven.

200 euro zou leuk zijn.

Raden jullie mij een nieuwe processor aan of geuheugen? En moet ik naar AM2/775 of toch maar op 939 blijven?
Dus blijven bij S939 of nog wat doorsparen en naar AM2/775 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
RoD schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:36:

[...]

Ga je overklokken? Zo niet: Dan is het zonde van het geld. Je voorgestelde setup kan ik me aardig in vinden.
Nieuwe systeem OCen ? Of mijn hudige bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je nieuwe systeem. Als je niet gaat overklokken is het PC5300 geheugen meer dan voldoende. Biedt genoeg bandbreedte en een overkill aan bandbreedte heeft zeer weinig zin. Maar als je dmv overklokken de FSB gaat verhogen is sneller geheugen wel zinvol. Maar dan kun je ook alsnog wel goedkoper geheugen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 08:55
Mijn huidige systeem:

Gigabyte mamaplankje
Athlon 64 3000+ Socket 939
2x 512 MB DDR400
2x 160GB RAID-0 op moederbord
MSI 7900 GTO

Al met al een redelijk gebalanceerd, zij het wat verouderd, gamesysteem. Nu zou ik graag Vista gaan draaien en zal dit ook wel lukken, maar vraag ik me af wat de beste verbetering zou zijn? Helaas is S939 erg duur om naar Athlon X2 4000 oid te upgraden. Twee GB intern is ook al erg duur, harde schijfje erbij zal ook weinig zin hebben. Wat wordt het dan? Flashgeheugen aanschaffen voor ReadyBoost? Dat lijkt me erg betaalbaar, maar scheelt het ook werkelijk?

"Geld speelt geen rol", maar op een nieuw systeem zit ik nog niet te wachten. Deze is net 2 jaar oud (muv videokaart, voor de oplettende lezer). Liefst zou ik nog een jaar uitstellen met een kleine upgrade, maar ik ben bang dat het uitgebalanceerdheid troef is. (Wat ook wel een complimentje is voor mijzelf. Ik kan me eens een upgrade van Athlon 1800+ met 256MB naar 2100+ met 512MB herinneren als aardig waardeloos ten opzichte van de investering ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk toch wel dat de cpu de bottleneck vormt voor de gpu als je het over gameprestaties hebt. Puur om Vista zal een extra 1GB geheugen geen kwaad kunnen. Als je verder geen upgrades planned is 1GB geheugen bijzetten de beste optie denk ik. Mocht je bijvoorbeeld ook met de laatste games meewillen denk ik dat je toch beter voor een C2D setup kan gaan aangezien zo'n 3000+ en 1GB geheugen in de nabije toekomst toch wel een beetje weinig gaat worden. In dat licht is 1GB bijzetten een beetje zonde aangezien je dan nog met een beperkte processor blijft zitten. Misschien is een E4300 met 2GB PC6400 geheugen en de Gigabyte DS3 een goede gebalanceerde optie (als je wilt overklokken)

Persoonlijk had ik niet meer in een dergelijk oude setup geinvesteerd (ja, voor een gamesysteem vind ik dit oud :P ) maar gelijk de hele basis (proc, mobo, geheugen, videokaart - al heb je die al) geupgrade.

Maar ik weet niet wat specifiek je eisen zijn op gamegebied, zou je dat nog eens toe kunnen lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
pricewatch: AMD Opteron 170 (S939, 2x2.0GHz, 2MB, 400MHz Bus, 110W, Boxed)
Daar kan je nog voor kiezen.
Maar ik weet niet hoe high-end je wilt gamen.

In dat geval kan je beter je setup verkopen: Het is nu een prima office-pctje, zonder de videokaart.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
RoD schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:08:
Je nieuwe systeem. Als je niet gaat overklokken is het PC5300 geheugen meer dan voldoende. Biedt genoeg bandbreedte en een overkill aan bandbreedte heeft zeer weinig zin. Maar als je dmv overklokken de FSB gaat verhogen is sneller geheugen wel zinvol. Maar dan kun je ook alsnog wel goedkoper geheugen nemen.
Wat ik mij eigenlijk af vraag is dat dual channel verhaal, er zijn kits tekoop van matched pair / kit of 2, speciaal dual channel geheugen.
Wat maakt het verschil als ik gewoon 2 losse modules van 1Gb koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
mijn setup:

Asus a8n sli moderbord
AMD athlon 64 3500+ cpu
2x 512 kingston pc 3200 geheugen
maxtor 200 gig SATA (die een beetje raar begint te doen soms boot ik zegt comp dat ik geen drive heb aangesloten?)
ATI x1950 512 mb videokaart(net aangeschaft)

Ik wil graag een snelle hardeschijf waar ik dan programma's op installeer. Verder weet ik niet of ik 2gig ram moet hebben of dat ik mijn cpu moet gaan upgraden?

Reden van upgrade: Ik heb laatste tijd last van 'vage' lag tijdens het spelen van spellen. Bijvoorbeeld bij counterstrike als er meer dan 4 a 5 mensen in me scherm komen dan krijg ik fps drops en loopt alles heel raar en vertraagd. Iemand suggesties?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Fire_Bird schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:04:
[...]

Wat ik mij eigenlijk af vraag is dat dual channel verhaal, er zijn kits tekoop van matched pair / kit of 2, speciaal dual channel geheugen.
Wat maakt het verschil als ik gewoon 2 losse modules van 1Gb koop ?
Matched pair is echt niet nodig. Zorg er gewoon voor dat je 2 modules hebt met dezelfde specs. Dus gewoon 2 dezelfde kopen volstaat.
maxtz0r schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:10:
mijn setup:

Asus a8n sli moderbord
AMD athlon 64 3500+ cpu
2x 512 kingston pc 3200 geheugen
maxtor 200 gig SATA (die een beetje raar begint te doen soms boot ik zegt comp dat ik geen drive heb aangesloten?)
ATI x1950 512 mb videokaart(net aangeschaft)

Ik wil graag een snelle hardeschijf waar ik dan programma's op installeer. Verder weet ik niet of ik 2gig ram moet hebben of dat ik mijn cpu moet gaan upgraden?

Reden van upgrade: Ik heb laatste tijd last van 'vage' lag tijdens het spelen van spellen. Bijvoorbeeld bij counterstrike als er meer dan 4 a 5 mensen in me scherm komen dan krijg ik fps drops en loopt alles heel raar en vertraagd. Iemand suggesties?
Seagate maakt snelle hdd's, daar kun je er eentje van nemen. Verder zou meer geheugen voor de laatste games zeker niet onzinnig zijn.
Maar wat is je budget en specifieke eisen? Eigenlijk is je situatie vergelijkbaar aan die van paknaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:04:
Matched pair is echt niet nodig. Zorg er gewoon voor dat je 2 modules hebt met dezelfde specs. Dus gewoon 2 dezelfde kopen volstaat.
[...]
Thanks, had zelf al het idee om gewoon 2 opvolgende serienummers te nemen.
Verder twijfel ik nog aan het chipset, kan een Asrock ConXFire (socket 775) nemen met Intel 945PL chipset.
Of toch gaan voor de P5B met de P965 chipset...
De asrock kost ongeveer 80 en de intel iets van 130...
Eventueel een tussenstap zou natuurlijk de Gigabyte DS3 bord, deze zal ik dan wel ergens appart moeten bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Laatst online: 17-12-2022
RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:04:

Seagate maakt snelle hdd's, daar kun je er eentje van nemen. Verder zou meer geheugen voor de laatste games zeker niet onzinnig zijn.
Maar wat is je budget en specifieke eisen? Eigenlijk is je situatie vergelijkbaar aan die van paknaald
Ik wil niet teveel uitgeven rond de 200 euro max denk ik, in eerste instantie denk ik alleen aan een mem update en hardeschijf, ben alleen benieuwd of mijn cpu dan een bottleneck zou zijn.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 23:15

Khaine

Python liefhebber

Huidige systeem:
Asus GF 6800 TD 128 MB
2x 512 MB Kingston Valueram, pc3200
Asrock Dual-SATA2 mobo.
AMD Athlon 64 , 3500+ (venice core)
2x320 GB SATA2 Seagate Barracua 7200.10

Gewenste voordelen:
Company of Heroes (en wellicht ook wat andere games in de toekomst) op een normale resolutie kunnen spelen. Dus 1024x768, met minimaal "medium" als graphics, tegen een respectabele framerate. Ik heb het idee dat mijn videokaart nu de limiterende factor is, dus mijn vraag is dan ook, wat kan ik hieraan het beste upgraden?

Budget is beperkt, 150-200 euro, maar ik heb dan ook niet zulke grote eisen. Let op, ik hoef geen max resolutie/full AA beeld, ik wil gewoon iets meer dan Low graphics en kleine reso.

Alvast dank :)

DM me gerust met vragen :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Fire_Bird schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:44:
[...]

Thanks, had zelf al het idee om gewoon 2 opvolgende serienummers te nemen.
Verder twijfel ik nog aan het chipset, kan een Asrock ConXFire (socket 775) nemen met Intel 945PL chipset.
Of toch gaan voor de P5B met de P965 chipset...
De asrock kost ongeveer 80 en de intel iets van 130...
Eventueel een tussenstap zou natuurlijk de Gigabyte DS3 bord, deze zal ik dan wel ergens appart moeten bestellen..
Over de chipset heb ik zelf weinig inhoudelijk te melden, behalve dat de DS3 wel een populair en degelijk bordje heeft met de P965 chipset.
Verder is wellicht Wat is de beste chipset voor Core 2 Duo? een handig topic.
maxtz0r schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:57:
[...]

Ik wil niet teveel uitgeven rond de 200 euro max denk ik, in eerste instantie denk ik alleen aan een mem update en hardeschijf, ben alleen benieuwd of mijn cpu dan een bottleneck zou zijn.
Als je hdd brak is kun je die natuurlijk maar het beste upgraden. Als je wacht tot hij stuk gaat ben je je data kwijt. Geheugen upgraden weet ik niet of dat zinvol is. Mocht je op de "korte" termijn gaan upgraden naar een C2D oid met DDR2 heb je niks meer aan dat geheugen. Mocht je je systeem nog wel even houden dan is 2GB geen verkeerde keuze opzich, vooral als je maar een beperkt budget hebt.
Khaine schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:00:
Huidige systeem:
Asus GF 6800 TD 128 MB
2x 512 MB Kingston Valueram, pc3200
Asrock Dual-SATA2 mobo.
AMD Athlon 64 , 3500+ (venice core)
2x320 GB SATA2 Seagate Barracua 7200.10

Gewenste voordelen:
Company of Heroes (en wellicht ook wat andere games in de toekomst) op een normale resolutie kunnen spelen. Dus 1024x768, met minimaal "medium" als graphics, tegen een respectabele framerate. Ik heb het idee dat mijn videokaart nu de limiterende factor is, dus mijn vraag is dan ook, wat kan ik hieraan het beste upgraden?

Budget is beperkt, 150-200 euro, maar ik heb dan ook niet zulke grote eisen. Let op, ik hoef geen max resolutie/full AA beeld, ik wil gewoon iets meer dan Low graphics en kleine reso.

Alvast dank :)

DM me gerust met vragen :)
Meer grafisch geweld dus. Logische keus lijkt me dan de videokaart. Een X1950Pro of een 7900GT lijkt me dan de beste keus. Bieden veel prijs/prestatie. Met dat beperkte budget is het ook het enige wat er in past. Meer geheugen had ook nog gekunt, maar is alleen zinvol (imo) als je nog even doorwilt met de huidige setup. Mocht er na een niet al te lange tijd ook nog een C2D in moeten heb je al niks meer aan het geheugen. Videokaart kan daarentegen wel mee.

Conclusie is dus: Neem een X1950Pro of een 7900GT :P Welke van de 2 is een beetje persoonlijk. De prestaties ontlopen elkaar niet veel. De 7900GT maakt wat minder lawaai. De charts van www.tomshardware.com zijn hierbij wel handig om er even bij te pakken.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 28-02-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik wil mijn Pc voor de laatste keer upgraden.
Ik wil er windows Vista Ultimate er mee draaien.

Wie kan mijn vertellen wat ik het beste kan doen.
Systeem 1 en Systeem 2 zijn ongeveer net zo duur.

Systeem nu:

Moederbord: Ga-8knxp
Processor: 2,8@3,0 Ghz Intel Pentium fsb 800.
Geheugen: 1024 kingston hyper XP.
Videokaart: Ati Radeon 9800 Pro 128 Mb
Harddisk: 2x120 Gb Maxtor Sata Raid 0

Systeem 1

Processor: 3,4 Ghz Intel Pentium 4 fsb 800
Geheugen: 2048 Kingston Hyper X
Videokaart: Ati Radeon X1650 Pro 512 Mb

Systeem 2

Processor: Die er nu in zit
Geheugen: 3072 Kingston Hyper X
Videokaart Ati Radeon X1950 Pro 512Mb
Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je vraagt dus eigenlijk of je 2GB of 3GB geheugen moet nemen. 3GB is imo overkill voor jou systeem. Ik zou 2GB nemen. 3GB heb je nog niks aan en zodra je dat nodig hebt is je hardware verouderd. Of je een X1950Pro of een X1650Pro moet nemen moet je zelf weten. Eisen vs. budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 08:51
Hallo allen, ik ben nu in een bezit van een redelijke pc naar mijn standaarden.
Onlangs heb ik een cpu in geplaatst, maar ik wil met deze pc toch wel eff door kunnen gaan.
Dus misschien kunnen jullie me helpen om wat onderdelen uit te kiezen die ter bevordering zijn op de gamegebied.

Huidige specs:

- Intel Pentium 4 3,2 GHz (640)
- Asus P5GD1-VM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
- 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM) 2 x 512 MB
- Sapphire ATI Radeon X1300pro (256 MB)
- 80 GB + 400 GB HDD allebei SATA II op 7200 RPM
- NEC DVD RW ND-4571A
- DVD speler
- Miditower behuizing 300 watt voeding
- Iiyama Vision Master Pro 411[17" CRT]

- Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2

Gebruik:
Zoals ik in mijn intro al zei wil ik nog wel even doorgaan met deze pc op gamegebied, ben al van plan om een nieuwe monitor aan te schaffen(22 inch breedbeeld).
Voor de rest functioneert hij nu al perfect voor het internetgebruik/office doeleinden etc.

Cashflow:
Flinke meevaller dit jaar, mits de belastingdienst meewerkt, deel opzij leggen.
Pak en beet een budget van rond de 500 a 600 euro, maar dit gaat(moet) dan wel over een paar onderdelen verspreid worden.

Mijn twee centen:
Ik dacht zelf aan om alleen het volgende te doen:

- Extra geheugen = 2 x 512 MB geheugen. Circa 76,- euro.
- Nieuwe videokaart = nvidia 8600GT/GS. Circa 200,- euro.

Kan ik hiermee nog wat kilometers maken, of is de nieuwe videokaart teveel voor de CPU(bottleneck?).

Leveranciers(winkels) heb ik nog niet, want ik wacht er wel even mee.

Suggesties zijn welkom, weet niet zoveel af van deze dingen.

Alvast bedankt,

Tarint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

Tarint:

Ik zou gelijk de cpu met de graka en geheugen mee upgraden moest ik jou zijn. De pentium 4 zal je nieuwe graka sterk tegenhouden.

Core 2 duo E4300
2 gig value DDR2
Gigabyte DS3/Asus p5B mobo
X1950pro of in mei de 8600GT

Deze setup is gebalanceerder dan wat je voorstelde. Eventueel een E6400/6600 nemen, en je ouwe hardware verkopen voor een zwaardere graka oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183661

Beste Tweakers, ook ik ben aan het overdenken wat ik het beste kan doen. Heb een oud systeem van me broertje gekregen hij was stuk en hij heeft een macbook pro gekocht.

Het systeem:
AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 67W)
Asrock 939Dual-Sata2
Ati Radeon 9800 pro (128mb)
2 x 512 Mb DDR PC400 CL 3
2 x Samsung 160 GB sata HD in raid 0
Creative 5.1 geluidskaart
Firewire kaart

Het probleem is het volgende, het moederbord is stuk. Ik heb een poging ondernomen om hetzelfde moederbord te pakken te krijgen, deze heeft namelijk zowel AGP als PCI-e. Het dillema waar ik nu voor sta is of een socket 939 AGP mobo of een PCI-e mobo met graka erbij. Ik wil eigenlijk niet heel geld uitgeven maar me vraag is of het een PCI-e mobo met een goedkope graka sneller is dan de radeon op een goedkoop 939 AGP mobo.

Ik hou wel van een game, maar is toch niet me voornaamste bezigheid. Voor de rest zal ik de pc gebruiken voor wat office, surfen, en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 183661 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:06:
Beste Tweakers, ook ik ben aan het overdenken wat ik het beste kan doen. Heb een oud systeem van me broertje gekregen hij was stuk en hij heeft een macbook pro gekocht.

Het systeem:
AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 67W)
Asrock 939Dual-Sata2
Ati Radeon 9800 pro (128mb)
2 x 512 Mb DDR PC400 CL 3
2 x Samsung 160 GB sata HD in raid 0
Creative 5.1 geluidskaart
Firewire kaart

Het probleem is het volgende, het moederbord is stuk. Ik heb een poging ondernomen om hetzelfde moederbord te pakken te krijgen, deze heeft namelijk zowel AGP als PCI-e. Het dillema waar ik nu voor sta is of een socket 939 AGP mobo of een PCI-e mobo met graka erbij. Ik wil eigenlijk niet heel geld uitgeven maar me vraag is of het een PCI-e mobo met een goedkope graka sneller is dan de radeon op een goedkoop 939 AGP mobo.

Ik hou wel van een game, maar is toch niet me voornaamste bezigheid. Voor de rest zal ik de pc gebruiken voor wat office, surfen, en downloaden.
Tja wat vind jij een goedkope videokaart?
75 euro is een 7300GT, die presteert vermoedelijk in de buurt van een 9800pro.

Voor 130 euro heb je een 7600GT, deze is beter dan de 9800pro.
http://www23.tomshardware...=529&model2=540&chart=225

6600gt is aardig te vergelijken met een 9800pro (al wint de 6600gt net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183661

Quacka schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:45:
[...]

Tja wat vind jij een goedkope videokaart?
75 euro is een 7300GT, die presteert vermoedelijk in de buurt van een 9800pro.

Voor 130 euro heb je een 7600GT, deze is beter dan de 9800pro.
http://www23.tomshardware...=529&model2=540&chart=225

6600gt is aardig te vergelijken met een 9800pro (al wint de 6600gt net)
Thnx,
ik denk dat ik toch voor weinig ff een agp mobo haal, gaat me toch iets teveel pieken kosten om dan ook nog een graka erbij te doen.
hartelijk bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Laatst online: 23-07 12:42
Hallo,
Ik vraag me af of ik beter mn pc kan "upgraden" of het beter is een nieuwe te kopen.
Intel pentium 4 2.7 Ghz
512 DDR
genoeg gig ^^( 160 gb ruimte)
intel graphics media accelerator 900 (128 MB)
Ik game graag en speel dan ook vel nieuwe games
maar ik krijg nu problemen dat cnc3 (demo) en supreme commander bagger lopen
Waarschijnlijk ligt het aan mn vid kaart.
Dus dacht ik of jullie wat konden noemen.
Een wat hoger DDr zou ook fijn zijn :S
maar ja daar komen jullie hopenlijk wel achter :)
Als het niet heel erg veel moeite is kan er ook een prijs genoemd worden?
Alvast bedankt!
PS: vraag maar als ik meer specs moet geven ik zal mn best doen het te vinden :S

[ Voor 6% gewijzigd door rubbieus op 01-03-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
rubbieus schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:31:
Hallo,
Ik vraag me af of ik beter mn pc kan "upgraden" of het beter is een nieuwe te kopen.
Intel pentium 4 2.7 Ghz
512 DDR
genoeg gig ^^( 160 gb ruimte)
intel graphics media accelerator 900 (128 MB)
Ik game graag en speel dan ook vel nieuwe games
maar ik krijg nu problemen dat cnc3 (demo) en supreme commander bagger lopen
Waarschijnlijk ligt het aan mn vid kaart.
Dus dacht ik of jullie wat konden noemen.
Een wat hoger DDr zou ook fijn zijn :S
maar ja daar komen jullie hopenlijk wel achter :)
Als het niet heel erg veel moeite is kan er ook een prijs genoemd worden?
Alvast bedankt!
PS: vraag maar als ik meer specs moet geven ik zal mn best doen het te vinden :S
Ik mis het budget en eigen idee. Maar je hoeft geen expert te zijn om te zien dat je "videokaart" gewoon te traag is :) Voor nieuwe games is je geheugen ook te weinig en krijgt die processor het ook zwaar als je op redelijke settings speelt. Ik zou in ieder geval geen geld meer uitgeven aan een dergelijk verouderde setup, zeker niet als je met de nieuwste games meewil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Laatst online: 23-07 12:42
okay thx:)
Dat wordt sparen voor nieuwe comp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoD schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:51:
[...]

Ik mis het budget en eigen idee. Maar je hoeft geen expert te zijn om te zien dat je "videokaart" gewoon te traag is :) Voor nieuwe games is je geheugen ook te weinig en krijgt die processor het ook zwaar als je op redelijke settings speelt. Ik zou in ieder geval geen geld meer uitgeven aan een dergelijk verouderde setup, zeker niet als je met de nieuwste games meewil.
Je hebt gelijk dat ie wel zelf wat meer initiatief mag tonen. Je advies is alleen niet zo sterk.
Ik neem aan dat de vraagsteller al tijden met die pc spellen speelt. Kennelijk ging dat toch nog redelijk. Iets wat ik vrij wonderlijk vind, maar oke. Als je in die pc nu een redelijke videokaart zet en een extra geheugenstripje, dan kan hij de pc best nog een tijdje gebruiken.
Zolang hij maar net zo kritiekloos over de prestaties blijft als dat hij kennelijk hiervoor was. Hij zal nooit de kwaliteiten van een echte game-pc kunnen halen, maar de stap van onboard video naar een aardige agp-videokaart (dat zal t vermoedelijk worden) zal toch wel aardig groot zijn.
Maar het blijft inderdaad oude technologie waar je in gaat investeren. Nooit een te dure kaart erin zetten. Hooguit een 7600GS, of een mooie 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Quacka schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:10:
[...]

Je hebt gelijk dat ie wel zelf wat meer initiatief mag tonen. Je advies is alleen niet zo sterk.
Ik neem aan dat de vraagsteller al tijden met die pc spellen speelt. Kennelijk ging dat toch nog redelijk. Iets wat ik vrij wonderlijk vind, maar oke. Als je in die pc nu een redelijke videokaart zet en een extra geheugenstripje, dan kan hij de pc best nog een tijdje gebruiken.
Zolang hij maar net zo kritiekloos over de prestaties blijft als dat hij kennelijk hiervoor was. Hij zal nooit de kwaliteiten van een echte game-pc kunnen halen, maar de stap van onboard video naar een aardige agp-videokaart (dat zal t vermoedelijk worden) zal toch wel aardig groot zijn.
Maar het blijft inderdaad oude technologie waar je in gaat investeren. Nooit een te dure kaart erin zetten. Hooguit een 7600GS, of een mooie 2e hands.
Opzich heb je daar gelijk in, alleen gaat hier niet mijn persoonlijke voorkeur naar uit. Aangezien hij niet erg duidelijk aangeeft hoe hij zelf hierover denkt kan ik alleen maar mijn persoonlijke voorkeuren aangeven. Zeker is het mogelijk om een reepje geheugen bij te stoppen en een degelijk AGP kaartje te kopen. Alleen ik zou het zonde vinden als ik wist dat ik met de nieuwste games mee zou willen gaan. Na een half jaar moet je dan weer upgraden, en dan kun je dat geheugen en dat AGP kaartje niet echt meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:09
Complete specs is niet aan de orde (geen pimp topic, dus hou het kort)
- Tyan Thunder n3600B
- Geen videokaart (XGI onboard)
- 1x Opteron 2210
- Genoeg geheugen
- Vista Busines 64bit

Geef aan wat je zoal met je PC doet
- MSN
- mail
- Ofiice
- Downloaden
- Supreme Commander
- VMware
- Visualisatie (uiteindelijk 5 virtuele rendernodes)
- mass transcoding
Kortom, is een PC van alles en wil losse systemen gaan virtualiseren, alles tegelijkertijd en waar nodig er zware rendertaken aan geven. Renderen en gamen zullen niet tegelijkertijd plaats vinden. Wel wil ik verder kunnen werken achter mijn PC als hij zwaar aan het stampen is.
Het lijstje is wat de PC moet kunnen, niet wat ik al doe. Dit is mijn laatste PC die ik aanschaf voordat ik op mezelf ga. Liever overkill dan straks meer nodig hebben en niet kunnen betalen.

Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem.
Ik ben hem nog aan het bouwen. Alleen met bepaalde nieuwsberichten zit ik een beetje dubbel waar mijn cash het beste kan vloeien. Te noemen, ik dacht eerder dat de quadcores past het derde kwartaal zouden komen. Met de paper launch en uitstel gedrag ging ik uit van het einde van dit jaar. Van wat ik begrepen heb komen ze zelfs begin 2e kwartaal uit. Het heet natuurlijk zonde als ik een tweede 2210 ga halen als er met een maand reeds een upgrade voor de deur staat.
Het spel wat mij interessant lijkt, ik ben verder totaal geen gamer, is Supreme Commander. Dit strategie spel leunt heel erg zwaar tegen de processor(en) en het geheugen. In mindere maten tegen de vidoekaart. Het lijkt mij op mijn beurt zonde te investeren in een vorige generatie videokaart (DX10 is zó '07) maar gezien die ene game vind ik een 8800GTX ook weer zonde van het geld. Op zich is een 8800GTS 320MB prima te doen. Ik draai 1680x1050 en komt in multiscreen te hangen (1280x1024 2e monitor voor enkel dit spel). Over de 8600 serie is mij nog weinig bekent. Voor dit spel mijn mening: het moet net goed vloeiend lopen als ik 500 units voor een suicide actie er op uit stuur. Ik weet dat hier gewoon een 8800GTX voor nodig is bij hogere resoluties (te noemen @ 24" en 30" TFT's). Maar zonde van alle energie als hij uit zijn neus staat te eten, de PC blijft 24/7 aan.

Geef aan wat je zelf hebt bedacht.
1) 8800GTS 320MB kopen, hopen dat de quadcores snel interessant worden
2) 2210 erbij kopen, er van uit gaan dat de quadcores te duur zijn en pas aan het einde van het jaar betaalbaarder worden, ook hopen dat een 8600 afdoende is

Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven.
Het is een overkill project. Overkill heet voor mij extreem boven rationeel budget. Uiteraard ben ik gebonden, maar dit is in tijd op te rekken. Zeg dat ik de aankomende maand tussen de 300 en 500 euro te besteden heb. In elk geval net niet genoeg om mezelf te voorzien van een 2210 + 8800GTS anders was mijn post ook niet terecht. Volgende maand denk ik 400 over te hebben, daarna zal het op een laag pitje moeten @ 100 per maand.

Gezien mijn PC gewoon 100% draaibaar is, leek dit topic mij het juiste topic mijn probleemstelling neer te leggen.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-07 06:53
Goedenmiddag,

ik zit te denken aan een geheugen upgrade. Ik heb er nu 2x512 in zitten. Maar ik wil graag 2gb aan geheugen. Paar vraagjes hier over?
- Waar moet ik op letten als ik nieuw geheugen koop?
- Wat kan ik beter doen, 2x512mb erbij of 2x1gb?
- Bij 2x512mb welke zou jij nemen?
- Bij 2x1gb welke zou jij nemen?

Modbreak:Specificaties A.U.B. in tekst plaatsen! Afbeeldingen zijn verpilde bandbreedte, er kan niet op gezocht worden en verdwijnen vaak na verloop van tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Thandor op 03-03-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
2x 1GB is sowieso beter. :Y)
Zolang je niet overklokt enzo kan je er gewoon 2x 1GB PC3200 in doen.
Voorbeeld: pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos)

[ Voor 103% gewijzigd door Saturnus op 03-03-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-07 22:36
Specs:
'Coppermine' Celeron 1000 @ 1200 (128kb, 120fsb, 1.75V)
Asus CUV4X-E (VIA Apollo 133A)
256Mb PC133 (2-2-3)
Geforce2GTS Pro 64DDR @ 250/455

3Dmark2001 : 3600

Wensen:
Dit is mijn oude game-pc, en nu wil ik het net iets soepeler laten lopen in spellen als bijvoorbeld GTA Vice City en Unreal Tournament

Budget: 25 euro (tweedehands dus want het moet wel goedkoop)

Opties:
1. Opzoek naar een goedkope Geforce3/4 (geen MX) om het net iets lekkerder te laten lopen. Nadeel: Ik denk dat de Celeron wel een erg grote bottleneck wordt dan.UT leunt meer op de processor dus daar zal ik niet zoveel opschieten.Hoger als 1024 ga ik zowiezo niet.

2. Vervangen van de Celeron door een Pentium III, die 256kb cache geheugen heeft. Dit zou mijn 3dmark score moeten verhogen. Nadeel is wel dat ik er op achteruit ga wat betreft kloksnelheid en overclock mogelijkheden (133Fsb PIII). Het moederbord ga ik niet vervangen, dus een Tualatin oid is geen optie.

3. Geheugen uitbreiden. PC133 is nog steeds redelijk prijzig, maar 256Mb PC133 moet te doen zijn. De vraag is echter of de performance erop vooruit gaat. Vice City & UT vreten nu niet echt veel geheugen en van swappen is geen sprake.

Gratis oplossingen:
1. Overklokken van de celeron. Dit scheelde al een hoop: (CPU bottleneck?) Deze Cellie klokt lekker trouwens, 1333 acht ik haalbaar met volt. increase. Zoveel langzamer kan een 1200 celeron toch niet zijn tov. van bijv. een PIII 1000?

2.Overklokken videokaart. Dit scheelde weinig; maargoed alle beetjes helpen.

3. Defragmenteren/Ed. Weinig achtergrond processen, slechts 100mb in gebruik in XP

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
25 euro besteden aan een stokoude pc... Tsja, wat voor advies wil je daarvoor hebben? Het enige wat ik kan zeggen is, zoek naar oude meuk in de V&A. Maar het is een illusie om hier een degelijk systeem van te maken dmv een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:37
Ik heb op het moment deze specs:

- Asus A8V-VM SE
- AMD Opteron 144
- 1280MB PC3200
- AOpen GeForce 6600 256MB
- Maxtor 40GB 7200RPM
- 19" breedbeeld TFT met 1440x900 als native resolutie

Ik ben niet zo'n gamer, maar ik zou wel graag C&C3 (mijn favoriete game-reeks :P) willen draaien in 1440x900 met alles op z'n hoogst. Uiteraard lukt dit niet i.c.m mijn huidige videokaart, hiermee gaat het nog goed met medium details @ 1440x900.

In een topic over de nVidia 8-serie las ik dat Nvidia misschien in mei ook een GeForce 8500GT uit brengt. Lijkt mij een prima kaartje voor mijn doeleinden :)

Ook wil ik wat gaan beginnen met videobewerken. Een dualcore CPU en een snelle en redelijk grote harddisk lijken me dus ook wel handig _/-\o_

Eventjes in het kort:
- Opteron 144 --> Opteron 165 / Athlon X2 3800+ (eventueel tweedehands)
- 6600 --> 8500GT/8600GS
- Maxtor 40GB ATA --> Seagate 320GB S-ATA (hoor veel positieve ervaringen over deze schijf, en hij schijnt ook niet al te duur te zijn)

Ik wil maximaal zo'n €300,- uitgeven, maar dit wel verspreid over 3 maanden. (ivm loon :P)
Dus bijvoorbeeld de Opteron 165 volgende maand, de videokaart in mei en de harddisk juni.

Is bovenstaande een beetje een goede upgrade? Of heb je andere suggesties?
Ik hoor ze graag. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Iglo op 04-03-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Oops.
Mijn topic werd net gesloten omdat het in het topic "Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14" thuis hoort.
Waarom dit thuis hoort in dit topic, kon de mod er natuurlijk niet bij vermelden (Zoals gewoonlijk).
Als jullie even de moeite willen doen?

PC upgraden

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 146790 op 04-03-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:18

Thandor

SilverStreak

Anoniem: 146790 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:46:
Oops.
Mijn topic werd net gesloten omdat het in het topic "Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14" thuis hoort.
Waarom dit thuis hoort in dit topic, kon de mod er natuurlijk niet bij vermelden (Zoals gewoonlijk).

PC upgraden
Waarom zou 'de mod' dat erbij moeten vermelden? Jij wilt een PC upgraden, is het dan niet logisch dat je in een topic over upgraden moet zijn?

Afijn, pak er eens wat benchmarks en reviews bij. Bekijk wat de winst in prestaties zijn t.o.v. de huidige setup en of dit het extra geld wel waard is. Je kunt daarmee heel wat vragen beantwoorden. Zeker diegene in dat topic.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 146790 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:46:
Oops.

PC upgraden
Ik mis je budget, dus kan er eigenlijk niet veel over zeggen.

Kun je trouwens even een repost doen? Dat leest en post wat makkelijker. Bij voorkeur in de vorm die in de TS beschreven staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 09:37
SDH schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:42:
Ik heb op het moment deze specs:

- Asus A8V-VM SE
- AMD Opteron 144
- 1280MB PC3200
- AOpen GeForce 6600 256MB
- Maxtor 40GB 7200RPM
- 19" breedbeeld TFT met 1440x900 als native resolutie

Ik ben niet zo'n gamer, maar ik zou wel graag C&C3 (mijn favoriete game-reeks :P) willen draaien in 1440x900 met alles op z'n hoogst. Uiteraard lukt dit niet i.c.m mijn huidige videokaart, hiermee gaat het nog goed met medium details @ 1440x900.

In een topic over de nVidia 8-serie las ik dat Nvidia misschien in mei ook een GeForce 8500GT uit brengt. Lijkt mij een prima kaartje voor mijn doeleinden :)

Ook wil ik wat gaan beginnen met videobewerken. Een dualcore CPU en een snelle en redelijk grote harddisk lijken me dus ook wel handig _/-\o_

Eventjes in het kort:
- Opteron 144 --> Opteron 165 / Athlon X2 3800+ (eventueel tweedehands)
- 6600 --> 8500GT/8600GS
- Maxtor 40GB ATA --> Seagate 320GB S-ATA (hoor veel positieve ervaringen over deze schijf, en hij schijnt ook niet al te duur te zijn)

Ik wil maximaal zo'n €300,- uitgeven, maar dit wel verspreid over 3 maanden. (ivm loon :P)
Dus bijvoorbeeld de Opteron 165 volgende maand, de videokaart in mei en de harddisk juni.

Is bovenstaande een beetje een goede upgrade? Of heb je andere suggesties?
Ik hoor ze graag. :)
Mijns insziens is je cpu het minst dringende onderdeel dat aan vervanging toe is, persoonlijk zou ik de HDD eerst doen, maarja, ik vind 1TB al krap :+ Anders je videokaart als eerste, maar zeker als laatste die cpu. Kun je altijd nog later upgraden als je merkt dat je echt tekort komt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Thandor schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:02:
[...]

Waarom zou 'de mod' dat erbij moeten vermelden? Jij wilt een PC upgraden, is het dan niet logisch dat je in een topic over upgraden moet zijn?

Afijn, pak er eens wat benchmarks en reviews bij. Bekijk wat de winst in prestaties zijn t.o.v. de huidige setup en of dit het extra geld wel waard is. Je kunt daarmee heel wat vragen beantwoorden. Zeker diegene in dat topic.
Misschien zodat ik, in het volgende topic wel een fatsoenliejk post kan maken en niet meteen word bekritiseert??
Ik zie genoeg topics die niet gesloten worden, met dezelfde "vraag" die ik stel. Ik vraag niet wat ik het beste kan upgraden, ik vraag om meningen en kritiek, en hulp wat betreft het upgraden.
Daarnaast heb ik natuurlijk ook reviews doorgelezen en benchmarks, dat lijkt me nogal logisch niet?

En voor de post eronder :

Specs ;

Moederbord : Asus A8N-SLI SE Deze word niet vervangen!
Processor : Amd 3000+ Venice 1,8Ghz Socket 939
Geheugen : 2x512MB 400Mhz Twinmos
Videokaart : Asus 6600GT Xtreme
Voeding : Seasonic S12 430W Deze word niet vervangen!
DVD-RW : Nec3500AG Deze word niet vervangen!
Harde schijf : Raid-0 - Maxtor 160GB totaal

Nu jullie het systeem zien heb ik enkele vragen. Ik heb natuurlijk zelf gezocht, ik ben alleen op zoek naar meningen en misschien wel kritiek of commentaar, om iets wel of juist niet te doen.
Let op : Ik wil graag upgraden , maar het stroomverbruik vind ik nog wel belangrijk. Ik wil liever niet ernstig veel hoger uitkomen als het stroomverbruik dat ik nu heb.

De processor

Aangezien mijn processor een beetje begint te verouderen, en omdat de Socket 939 processors niet meer worden geproduceerd lijkt me het wel een 'kritiek' puntje wat snel moet worden ge-upgrade?
Ik zat zelf te denken aan een 3800+ Dual core van 65 of 35 watt. Ik weet zelf dat een Dual core niet word gekocht om extra performance te verwachten, maar ik wil een beetje op de "toekomst" voorbereid zijn. Natuurlijk krijg ik iets meer performance tegenover een Single core 3800+, omdat deze de games EN de achtergrondtoepassingen moet verwerken, en een Dual core doet dit apart. Als dat niet zo is word ik daar graag op bekritiseert.

Het geheugen

Verder voor mij niet zo heel interessant. 400Mhz dat staat vast, ik zat te denken om hier gewoon een reepje van 1GB bij te plakken, zodat ik in totaal 2GB aan geheugen heb.
Is het handiger om 4x512MB te hebben, of 2x512MB en 1x1GB ?
4x512MB zou wel nog "Dual Channel" kunnen?

De Videokaart

Twijfelpunt van mezelf. Ik heb gelezen dat de 7300GT misschien wel sneller is als een 6600GT.
Een 7600GT is zowiezo sneller, en een 7600GS ook. Wat is een juiste keuze, kwa prijs/prestatie verhouding? Ik wil geen ATI, maar zoals ik altijd al heb gehad, een Nvidia.
Ik wil binnenkort ook de 8600GT halen, is het verstandig om nog even met de 6600GT te doen, of zal k 2 stapjes maken?

De harde schijven

Deze wil ik vervangen met als grootste minpunt, de opslagcapaciteit.
160GB begint een beetje weinig te worden, denk maar aan de spellen als Supreme Commander, Just Cause en andere nieuwere spellen die zo een GB of 5 - 10 nodig hebben.
Natuurlijk wil ik geen performance verlies, en over de 7200.10 serie van Seagate lees ik veel negatieve berichten.
Een harde schijf moet voor mij stil zijn, maar mag tijdens het 'werken' best een grkkrkr kr kraak geluid maken.
Ik zat te denken aan 2x320GB 7200.10 van Seagate in raid-0.
Yep , hier moet ik nog bij vermelden dat ik er veel negatieve berichten over lees, maar waarschijnlijk wil ik toch het risico nemen. Of een Samsung spinpoint, maar daar ben ik niet zo bekend mee.

Verder wil ik er nog even bij vermelden dat voor mij een Xtreme snelle pc geen must is.
Ik speel spellen, en doe verder de normale dingen zoals internetten etc.
De spellen varieren van Sid Meiers Pirates! T/m C&C3, al valt er nog niet veel over C&C3 te vertellen met performance (de 4 Vs 4 maps)
Ik heb momenteel een legale versie van Windows XP en ik ben niet van plan om over te stappen naar Vista.

Budget - Zonder - de videokaart te vervangen en zonder de upgrade naar de 8800GT is ongeveer 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Heb vorige week vrijdag dan toch de knoop doorgehakt:

Nieuw gehaald:
Asrock ConroeX-Fire e-Sata 2
Intel Core2Duo E6400 (S775, 2,12Ghz, 2Mb, 1066Mhz FSB)
2 * 1024Mb DD2 Pc4200 533Mhz
Point of View GeForce 7900Gs 256Mb PCI-E

Spul wat ik al had:
Seagate 7200.10 320Gb Sata
Nec DVD+/- RW
Samsung DVD
Samsung 940BF 19"
Logitech G5 Laser mouse
Logitech G15 Keyboard

Al met al een leuk setje staan, al zeg ik het zelf.
Ben er echt happy mee, even testdrive gedaan van het weekend en draait geweldig!
Moet zeggen dat dit zeker een aanrader is, en dat Asrock bord bevalt ook super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Laatst online: 07:37
@Breepee :
bedankt voor je reactie :)
Het wordt nu waarschijnlijk eerste de hardeschijf, dan de videokaart en dan later dit jaar de CPU.

Nog meer mensen met ideeen en/of opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07 15:51
Hoi,

Ik wil graag een nieuw moederbord, geheugen en processor kopen, maar weet niet welk moederbord ik moet nemen..

Processor die ik wil kopen: Intel® Core™ 2 Duo E6600 (Boxed, FC-LGA6, "Conroe")
Geheugen: G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit
Moederbord: ik dacht aan een Asus P5N-E SLI

Het doel is gamen.

De voeding die ik heb is een tagan 500W.

want ik heb nog pata dvd drives en 1 pata harde schijf, en wil graag ook de oude pci sloten erin hebben..(tv kaart en geluidskaart) dus minimaal 2 pata aansluitingen op het moederbord en 2 pci sloten, maar ook sata aansluitingen want ik heb ook een sata schijf :p (beetje veeleisend maar anders moet ik nog meer dingen vervangen :o)

Of zijn er andere manieren om een ide kabel ergens aan te sluiten? heb een keer gehoord van zo'n pci geval dat op die manier werkt .. volgens mij heeft mijn vader nog zo'n ding in zijn kast zitten, ongebruikt.. als dat namelijk kan dan kan ik voor een Asus P5B gaan :o

Zal dit allemaal samen gaan werken? (heb alles gezien op www.alternate.nl maar bij het moederbord stond dat ik misschien een bios update moet doen voordat ik c2d erop kan doen.. als dit nodig is, kan de winkel dat dan ook doen en testen of het werkt? want ik ben anders bang dat ik het sloop..)

Groeten,
Rik

[ Voor 23% gewijzigd door rikrik op 06-03-2007 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Komt ie dan:

Ik heb staan:

Fijutsi-Siemens Notebook
Pentium 2.8 Ghz.
512 DDR
paar usb-sloten
geen WiFi
kapotte cd-rw/dvd-rom (leest niks meer)
brakke accu, 5 minuten max
brakke adapter,. tikt soms.

Probleem: Windows is sinds de aanschaf niet meer opnieuw geinstalleerd, dat is zo'n 4? jaar geleden. Ik denk dat dat al heel wat winst zou opleveren. helaas is de cd-rom speler stuk. Wellicht zou installeren vanaf usb een optie zijn. (wanneer ik de usb-stick in de laptop laat zitten vraagt hij bij het opstarten of ik hem wil verwijderen. Volgens betekent dat dat hij van USB kan booten? Helaas is die usb maar 256MB groot en is 1Gb toch wel nodig)

De zeer brakke accu kan vervangen worden, helaas denk ik dat ik dan ook een nieuwe adapter nodig heb. (vanwege het getik wat uit de adapter komt). uitgave: accu +/-45€, adapter +/-10€ verzendkosten +/-€25 (ebay)

Totale kosten plaatje om nog iets van de laptop te maken:

Accu : € 45,-
Adapter: € 10,-
USB: € 15
Verzending: € 25
totaal: € 95

het geheugen zou ik graag naar 1GB uitbreiden maar de slots zitten nu vol. Dan zou er zeker nog € 50,- bij komen.

Is dit de moeite (oja, die 95 euro is misshcien nog wat optimistisch.) of kan ik beter wachten (half jaartje) en voor een +/- € 1.000 een nieuwe kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door thejoker80 op 06-03-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211492

Wat kan ik hier het beste aan upgraden?

AMD Athlon 3400+ 64 bits processor + koeling
- 1 GB DDR 3200 geheugen
- Asus K8N-E Deluxe moederbord
- ATI x800XT platinum videocard met zalman koeling 256 MB

Ik wil graag overstappen naar Vista en de meest recente games op een resolutie van minimaal 1280 x 1024 met high settings kunnen blijven spelen.

Ik twijfel, mijn systeem voldoet nog goed, maar ik denk dat DDRII geheugen en PCI-e videokaart toch wel behoorlijk verschil kunnen gaan maken. Het is meer dat dit systeem de komende 2 jaar mee moet kunnen met de games die dan uitkomen, speel shooters, fifa, race spellen.
Ik zit te denken aan een nieuw mobo + proc + nieuw geheugen + videokaart (heb nu nog agp).
- AM2 AMD Athlon64 X2 4200 2.2GHz tray
- Asus M2N-E S/R/GBL AM2
- 1024MB DDRII/667 Kingston (2x)
- ASUS 1950Pro 256MB

Budget is +/ 300-500 euro.
Ik wil in ieder geval 1gb geheugen uitbreiden.

Probleem is dat door mijn agp videokaart ik ook een nieuw bord + processor moet aanschaffen.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 211492 op 08-03-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211466

hallo mensen

ik heb momenteel

motherboard: GigaByte S754 K8N nForce3 800F LAN 6usb
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, MMX, 3DNow, 2.0GHz
Memory: 1,5G ram
Video card nVidia GF FX5700 256 DDR DVI TV

ik ben van plan om de nieuwste games te gaan spelen TDU enzo.. volgens mij ben ik der dan al als ik alleen mijn videokaart ga updaten.. (correct me if im wrong)

de Radeon X1950 XT lijkt mij wel wat... dus ik zoek mee google en de eerste site krijg ik al 14 versies:S

http://www.hardware.info/...ka5iVmJrK/viewbyproducts/

ik heb volgens mij de beste uit gekozen

Radeon X1950 XT IceQ 3 RX1950PRO-VT2D512E RX1950XT-VT2D256E-HD

dan kun je kiezen om ze te vergelijken.. dan komt de kaart met 512 MB der het slechtste uit :S

ik ben even het kwijt.. welke zouden jullie pakken van die site.. ik heb een budget voor mijn videokaart rond de 300 euro

zit der hard aan te denken om deze te kopen
http://www.zercom.nl/inde...=2004&f=1&h=1&s=1&a=38722

want helaas moet ik het nog doen met een AGP

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 211466 op 07-03-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
thejoker80 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:01:
Komt ie dan:

Ik heb staan:

Fijutsi-Siemens Notebook
Pentium 2.8 Ghz.
512 DDR
paar usb-sloten
geen WiFi
kapotte cd-rw/dvd-rom (leest niks meer)
brakke accu, 5 minuten max
brakke adapter,. tikt soms.

Probleem: Windows is sinds de aanschaf niet meer opnieuw geinstalleerd, dat is zo'n 4? jaar geleden. Ik denk dat dat al heel wat winst zou opleveren. helaas is de cd-rom speler stuk. Wellicht zou installeren vanaf usb een optie zijn. (wanneer ik de usb-stick in de laptop laat zitten vraagt hij bij het opstarten of ik hem wil verwijderen. Volgens betekent dat dat hij van USB kan booten? Helaas is die usb maar 256MB groot en is 1Gb toch wel nodig)

De zeer brakke accu kan vervangen worden, helaas denk ik dat ik dan ook een nieuwe adapter nodig heb. (vanwege het getik wat uit de adapter komt). uitgave: accu +/-45€, adapter +/-10€ verzendkosten +/-€25 (ebay)

Totale kosten plaatje om nog iets van de laptop te maken:

Accu : € 45,-
Adapter: € 10,-
USB: € 15
Verzending: € 25
totaal: € 95

het geheugen zou ik graag naar 1GB uitbreiden maar de slots zitten nu vol. Dan zou er zeker nog € 50,- bij komen.

Is dit de moeite (oja, die 95 euro is misshcien nog wat optimistisch.) of kan ik beter wachten (half jaartje) en voor een +/- € 1.000 een nieuwe kopen?
Hangt er vanaf. Is je huidige laptop nog snel genoeg en zal deze dat nog wel even blijven? Doe dan een upgrade. Wil je eigenlijk op de korte termijn wat snellers.... tsja. Het is een keus die alleen jij kan maken :)
Anoniem: 211492 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:18:

- 1 GB DDR 3200 geheugen

Ik wil graag overstappen naar Vista en de meest recente games kunnen blijven spelen.

Ik twijfel, mijn systeem voldoet nog goed, maar ik denk dat DDRII geheugen en PCI-e videokaart toch wel behoorlijk verschil kunnen gaan maken.

Wat is kunnen blijven spelen? Medium settings? High? Resolutie? Waar zat je zelf aan te denken qua setup? 300-500 euro is nogal een beetje ruim... dus geef even aan wat specifiek je eisen zijn en waar je zelf aan zit te denken, maakt het voor ons wat makkelijker :)
Anoniem: 211466 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:56:
hallo mensen

ik heb momenteel

motherboard: GigaByte S754 K8N nForce3 800F LAN 6usb
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, MMX, 3DNow, 2.0GHz
Memory: 1,5G ram
Video card nVidia GF FX5700 256 DDR DVI TV

ik ben van plan om de nieuwste games te gaan spelen TDU enzo.. volgens mij ben ik der dan al als ik alleen mijn videokaart ga updaten.. (correct me if im wrong)

de Radeon X1950 XT lijkt mij wel wat... dus ik zoek mee google en de eerste site krijg ik al 14 versies:S

http://www.hardware.info/...ka5iVmJrK/viewbyproducts/

ik heb volgens mij de beste uit gekozen

Radeon X1950 XT IceQ 3 RX1950PRO-VT2D512E RX1950XT-VT2D256E-HD

dan kun je kiezen om ze te vergelijken.. dan komt de kaart met 512 MB der het slechtste uit :S

ik ben even het kwijt.. welke zouden jullie pakken van die site.. ik heb een budget voor mijn videokaart rond de 300 euro

zit der hard aan te denken om deze te kopen
http://www.zercom.nl/inde...=2004&f=1&h=1&s=1&a=38722

want helaas moet ik het nog doen met een AGP
Ten eerste, weet je zeker dat je nog geld aan een technisch verouderd systeem wilt besteden? Bij een "grote" upgrade heb je niks meer aan een AGP-kaart.
Aangezien jou vraag vooral over de videokaart gaat, neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? even door. Verder zou je in Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 2 alle informatie over de door jou genoemde kaart moeten kunnen vinden.
Niet echt een upgradevraag zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211492

RoD schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:44:
[...]

Hangt er vanaf. Is je huidige laptop nog snel genoeg en zal deze dat nog wel even blijven? Doe dan een upgrade. Wil je eigenlijk op de korte termijn wat snellers.... tsja. Het is een keus die alleen jij kan maken :)

[...]

Wat is kunnen blijven spelen? Medium settings? High? Resolutie? Waar zat je zelf aan te denken qua setup? 300-500 euro is nogal een beetje ruim... dus geef even aan wat specifiek je eisen zijn en waar je zelf aan zit te denken, maakt het voor ons wat makkelijker :)

[...]

Ten eerste, weet je zeker dat je nog geld aan een technisch verouderd systeem wilt besteden? Bij een "grote" upgrade heb je niks meer aan een AGP-kaart.
Aangezien jou vraag vooral over de videokaart gaat, neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? even door. Verder zou je in Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 2 alle informatie over de door jou genoemde kaart moeten kunnen vinden.
Niet echt een upgradevraag zo :)

- 1 GB DDR 3200 geheugen

Ik wil graag overstappen naar Vista en de meest recente games op een resolutie van minimaal 1280 x 1024 met high settings kunnen blijven spelen.

Ik twijfel, mijn systeem voldoet nog goed, maar ik denk dat DDRII geheugen en PCI-e videokaart toch wel behoorlijk verschil kunnen gaan maken. Het is meer dat dit systeem de komende 2 jaar mee moet kunnen met de games die dan uitkomen, speel shooters, fifa, race spellen.
Ik zit te denken aan een nieuw mobo + proc + nieuw geheugen + videokaart (heb nu nog agp).
- AM2 AMD Athlon64 X2 4200 2.2GHz tray
- Asus M2N-E S/R/GBL AM2
- 1024MB DDRII/667 Kingston (2x)
- ASUS 1950Pro 256MB

Probleem is dat door mijn agp videokaart ik ook een nieuw bord + processor moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vraag me af of je met die setup wel veel vooruit gaat. Veel games ondersteunen nog altijd geen dual core (gaat wel gebeuren, verwacht ik) Verder is de X1950Pro niet zo gek veel beter dan je huidige kaart. Dus, het enige wat er echt significant met die setup op vooruit gaat is het geheugen. Imo is het daarom het geld niet waard. Aangezien je systeem opzich nog aardig is zou ik er nog even mee doorgamen en upgraden zodra een C2D set met (bijvoorbeeld) een 8800GTS 320MB betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

Mijn systeempje:
Antec Sonata II, Zwart
Asus P5ND2-SLI,
TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2x in dualchannel
Intel Pentium D, 805, Socket 775,
Arctic Freezer 7 pro
XFX GeForce 7600GS, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
Cooler Master TLF-S12-EG, 120 x 120 x 25 mm 2x ingebouwd in de kast.
Western Digital Caviar Special Edition, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA150 2x in raid 0

Wat doe ik op dit systeem?
- Downloaden(en uitpakken/branden van bestanden enzo voorts)
- Msn
- Office werk
- Gamen

Wat ik eraan wil veranderen.
Ik vind het systeem te luidruchtig... Dus het moet stiller. En als het even kan wel zo dat ik er rustig naast slapen kan. Verder meer opslagruimte(krijg van moeders abbonoment op tweaknews... dus downloaden) En als ik mijn medion 5.1 setje aan heb staan hoor ik soms een irritantje ruis. Ik weet niet wat het kost om daar wat aan te doen?

Budget
Voor alles binnen de kast € 180 maximaal. En voor geluid een oplossing(als die er is.. Heeft niet te hoogste prioriteit hoor.) € 50. Mocht iemand nog een handige goedkope upgrade weten voor iets dat niet genoemd is kan ik daar ook altijd nog overna denken.

Wat ik zelf in gedachten had
* Dempende matten voor in de kast
* Andere fan op mijn processor koeler.
* Mits haalbaar.. Waterkoeling.

En voor het geluid...
Door sparen en voor rond de 100 euro een mooie set boxen kopen?

En wat vinden jullie dat eraan moet gebeuren? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 167335 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:02:
Mijn systeempje:
Antec Sonata II, Zwart
Asus P5ND2-SLI,
TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2x in dualchannel
Intel Pentium D, 805, Socket 775,
Arctic Freezer 7 pro
XFX GeForce 7600GS, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
Cooler Master TLF-S12-EG, 120 x 120 x 25 mm 2x ingebouwd in de kast.
Western Digital Caviar Special Edition, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA150 2x in raid 0

Wat doe ik op dit systeem?
- Downloaden(en uitpakken/branden van bestanden enzo voorts)
- Msn
- Office werk
- Gamen

Wat ik eraan wil veranderen.
Ik vind het systeem te luidruchtig... Dus het moet stiller. En als het even kan wel zo dat ik er rustig naast slapen kan. Verder meer opslagruimte(krijg van moeders abbonoment op tweaknews... dus downloaden) En als ik mijn medion 5.1 setje aan heb staan hoor ik soms een irritantje ruis. Ik weet niet wat het kost om daar wat aan te doen?

Budget
Voor alles binnen de kast € 180 maximaal. En voor geluid een oplossing(als die er is.. Heeft niet te hoogste prioriteit hoor.) € 50. Mocht iemand nog een handige goedkope upgrade weten voor iets dat niet genoemd is kan ik daar ook altijd nog overna denken.

Wat ik zelf in gedachten had
* Dempende matten voor in de kast
* Andere fan op mijn processor koeler.
* Mits haalbaar.. Waterkoeling.

En voor het geluid...
Door sparen en voor rond de 100 euro een mooie set boxen kopen?

En wat vinden jullie dat eraan moet gebeuren? _/-\o_
Misschien is het handig om eerst te localiseren wat er precies geluid maakt. Is het de processorkoeler? GPUkoeler? Harde schijf?
Dempende matten kun je natuurlijk altijd doen, zal zeker schelen. Maar ik zou eerst eens kijken wat er lawaai maakt, dat onderdeel vervangen, en dan kijken of het stil genoeg voor je is. Dan kun je daarna eventueel nog andere maatregelen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:05:
[...]

Misschien is het handig om eerst te localiseren wat er precies geluid maakt. Is het de processorkoeler? GPUkoeler? Harde schijf?
Dempende matten kun je natuurlijk altijd doen, zal zeker schelen. Maar ik zou eerst eens kijken wat er lawaai maakt, dat onderdeel vervangen, en dan kijken of het stil genoeg voor je is. Dan kun je daarna eventueel nog andere maatregelen nemen.
Shit.. Vergeten te melden.. Maar mijn schijven hoor ik niet/nouwelijks. Eigelijk alleen de processor koeling... Kan ik daar gewoon andere 92mm fan opdraaien en klaar? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 167335 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:11:
[...]

Shit.. Vergeten te melden.. Maar mijn schijven hoor ik niet/nouwelijks. Eigelijk alleen de processor koeling... Kan ik daar gewoon andere 92mm fan opdraaien en klaar? >:)
Elke koeler die compatible is met het socket wat je nu hebt :) Ik heb trouwens dezelfde processorkoeler en hoor em nauwelijks. Ik heb wel de fanspeed wat naar beneden gezet. Als ik em "vol" aanzet is het net een opstijgende straaljager. Ik weet niet of jou temperaturen het toelaten, maar anders zou je eerst eens met Speedfan oid de fanspeed naar beneden kunnen gooien, want dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:13:
[...]

Elke koeler die compatible is met het socket wat je nu hebt :) Ik heb trouwens dezelfde processorkoeler en hoor em nauwelijks. Ik heb wel de fanspeed wat naar beneden gezet. Als ik em "vol" aanzet is het net een opstijgende straaljager. Ik weet niet of jou temperaturen het toelaten, maar anders zou je eerst eens met Speedfan oid de fanspeed naar beneden kunnen gooien, want dat scheelt een hoop.
Heb in de bios al aangezet dat hij niet maximaal hoeft te draaien.. maar hij doet het wel... verder speedfan heeft niet veel resultaat.. En stressed word deze processor 50 graden.. Iddle iets van 40. Heet hoofden die PD ;)

Edit: Dus lijstje.. Dempende matten.. Andere 92mm fan erop.

Verder wil ik een wisselframe voor deze pc zodat ik kan downloaden op hardeschijf.. Hardeschijf vol nieuwe erin. Klaar.. Alleen in die dingen die ik overal zie zit een fan. Iemand een idee voor een stille oplossing. Met een wisselframe behoud ik namelijk de snelheid. En dat is met een externe hardeschijf niet zo. Toch? >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 167335 op 08-03-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hallo, :*)

Wie kan mij helpen?

Specs:
Computertype: ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional
CPU Type: Intel Pentium 4, 1716 MHz (17 x 101)
CPU Aanduiding: P68, Willamette
CPU Naam: Intel® Pentium® 4 CPU 1.70 GHz
CPU Sockets/Slots 1 Socket 478
Chipset: Intel Brookdale i845, FSB400
BIOS Type: Award Modular (09/13/01)
Moederbordnaam: Chaintech 9BIA (3 PCI, 1 AGPx4, 1 CNR, 2 SDR DIMM)
Socket 478 Intel® Celeron/Pentium 4 400MHz FSB, u-ATX, Intel 845 + ICH2
Moederbord Chipset: Intel Brookdale i845
Video kaart: Sapphire Radeon 9600XT Edition (256 MB)
Ram Memory: 767MB RAM (SDRAM)

Gebruik:
Ik gebruik mijn PC het meest voor gamen ( CS:S meestal) , msn, internetten, en office 2007
Ik irriteer me de laatste tijd aan de snelheid van de pc en de fps van de pc (meestal <30) en dan ga ik CS:S op mijn pa zijn computer spelen en dan is de fps (>60), en die fps vind ik goed. (Intel Pentium D CPU 3.00 GHz, 1GB ram, Nvidia Geforce 7200 LE)
Ik dacht aan een prijs zo rond de 220 euro, om de pc gewoon iets sneller te maken en de fps iets te kunnen verhogen..
Nou weet ik niet of dit gaat werken met wat ik in gedachte had..
En dat zou ik graag willen weten,
Of andere Suggesties,
Ik wil ook weten wat voor voeding ik heb maar Everest Ultimate weet er niks van en als ik hem open heb dan zit hij daarachter ( en zo handig ben ik nou ook weet niet met computers )

Nu wil ik graag weten op welke manieren ik mijn systeem kan upgraden?

ik weet er wel 1 denk ik maar weet niet zeker of het werkt..

het volgende had ik in gedachte:

Upgrade:
Socket 939,
moederbord MSI K8T Neo2-F v2.0 (ondersteunt AGP kaarten ...)

( http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GHEM16 )

processor Athlon™ 64 4000+ (san diego)

( http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HHDA33 )

2 x 512 DDR RAM

( 2x deze of een andere http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=I9ID79 )

ArcticCooling Freezer 64Pro

( http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLC02 )

Het moederbord moet wel een moederbord met AGP zijn omdat ik me videokaart gewoon wil houden..

Het hoeftverder geen ubersnelle pc te worden, als me frames per second maar omhoog gaat, want dan kan je het spel gelijk ook stukke beter spelen.. :)

Het is maar voor een paar jaar dus, ik hoef niet allemaal nieuw spul

Ik wil ook nog weten hoe ik erachter kom wat voor voeding ik heb, want everest geeft daar geen info over, ik zou hem zo weer op kunnen schroeven maar de voeding zit ergens achter en ik ben niet zo heel handig met pc's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168765

Hallo,

Ik heb al een tijdje het idee dat ik mijn computer in een paar opzichten moet upgraden.
De computer wordt voornamelijk gebruikt voor designen, office applicaties en niet al te zware games. Ik ben daarom ook gewoon tevreden met mijn huidige videokaart en processor, maar voor de rest wil ik wel wat aanpassingen.
Sowieso wil ik mijn dvd-rom drive en brander vervangen door apparaten die dual-layer aankunnen. Heb zelf ook al deze DVD-RW DL gevonden.

Aangezien ik niet erg ervaren ben met inbouwen van dingen, zou ik het fijn vinden als ik zeker weet dat alles overal bijzit en dan ik het gewoon probleemloos kan aansluiten.

De temperaturen van mijn computer liggen trouwens vrij hoog en de computer maakt aardig wat geluid, upgrades die dit kunnen verhelpen zie ik ook erg graag.

Temperaturen volgens Everest (computer draait alleen Firefox (7 tabs), NOD32, msn en wat andere kleine processen):
Moederbord: 32 °C
CPU: 56 °C
GPU: 50 °C
GPU omgeving: 46 °C
Maxtor 6Y080L0: 52 °C
Maxtor 6Y080P0 45 °C

Mijn huidige samenstelling is als volgt:
CPU Type: Intel Pentium 4 540, 3200 MHz (16 x 200)
Moederbordnaam: Asus P5P800 (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset: Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen: 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Video kaart: NVIDIA GeForce 6800 GS (256 MB)
Geluidskaart: Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]
IDE apparaat: Intel® 82801EB Ultra ATA Storage Controllers
Harde schijf: Maxtor 6Y080P0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf: Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optische Station: JLMS XJ-HD163 (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station: LITE-ON DVDRW LDW-451S (DVD+RW:4x/4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:40x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW)
Voeding: Coolermaster ExtremePower 430 W (RS-430-PCAR/RS-430-PCAP)

Hopelijk valt er wat aan te veranderen :)

ps. Ik heb geen bezwaar tegen bestellen van verschillende shops, dus als bepaalde dingen op bepaalde plekken goedkoop zijn is dat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

@Vraaag

Denk dat CPU & ram het meeste aan een upgrade toezijn. Ik hou het even goedkoop.

2x 512MB PC4200 DDR2 ~60 euro
Intel Celeron D 347 3,06 GHz 512kb ~45 euro
Asrock 775Dual-VSTA ~50 euro

Onderdelen zijn gekozen op budget maar ook upgradebaarheid (Socket 775/Core2Duo/PCI-e). De "Celeron" is voorzien van 512kb cache (en op 65nm gebakken) waardoor deze dezelfde prestaties levert als een P4 northwood/s478 (die wilmanette van jou is eigelijk meer een celeron, 400FSB en 256kb)

@s1lverblade
Hmz.. dilemma. Je bent niet zo handig en wil je proc (een heethoofd) niet vervangen maar lijkt voornamelijk stilte te zoeken. Ik zou toch voornamelijk kijken naar het volgende, ook al is het onbekend terrein:

Mooie Antec kast met goede airflow, mogelijk incl. HD silencer mounting (antec kasten zijn naar mijn ervaring ook top om in elkaar te zetten, ik hou van m'n Solo) & andere CPU koeler (Arctic Freezer 7 Pro). Als je toch bezig bent zou ik ook direct voor 2GB ram gaan, maar alleen als je programma's dat gaan gebruiken! (heb je veel HD/swap activiteit?)

[ Voor 28% gewijzigd door Cio op 11-03-2007 14:39 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 08:55
paknaald schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:08:
Mijn huidige systeem:

Gigabyte mamaplankje
Athlon 64 3000+ Socket 939
2x 512 MB DDR400
2x 160GB RAID-0 op moederbord
MSI 7900 GTO

Al met al een redelijk gebalanceerd, zij het wat verouderd, gamesysteem. Nu zou ik graag Vista gaan draaien en zal dit ook wel lukken, maar vraag ik me af wat de beste verbetering zou zijn? Helaas is S939 erg duur om naar Athlon X2 4000 oid te upgraden. Twee GB intern is ook al erg duur, harde schijfje erbij zal ook weinig zin hebben. Wat wordt het dan? Flashgeheugen aanschaffen voor ReadyBoost? Dat lijkt me erg betaalbaar, maar scheelt het ook werkelijk?
Om mezelf eens te quoten. De best aardige functie 'prestatie classificatie'van Vista geeft het systeem de volgende scores:

Processor AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+ 3,7
Geheugen (RAM) 1,00 GB 4,5
Grafisch NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO 5,9
Grafische weergave voor spellen 767 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 5,8
Primaire vaste schijf 6GB beschikbaar (20GB totaal) 5,2

Oftewel, eerst de processor naar de best betaalbare AMD Opteron 152 (S939, 2.6GHz, 1MB, 400MHz Bus, 104W, Boxed) en 1GB PC3200 DDR, CL3 (Corsair, VS1GB400C3) erbij en een ReadyBoost stokje en ik ben het Vista-haasje :)

Tip: Bekijk goed voor je geheugen koopt voor ReadyBoost of het compatibel is. Heb nu een vermeend snel USB 2.0 stokje, maar dat wil niet in ReadyBoost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
nog mensen die een upgrade voor me weten?

[ Voor 93% gewijzigd door Vraaag op 12-03-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 11:50
Ik kwam dit topic tegen en dit lijkt me een zeer handige topic om eens aan jullie te vragen wat ik aan mijn pc kan upgraden!
Op dit moment heb ik:
Kast: Sweex Saturn Blue (met ingebouwde 350Watt voeding)
Processor: Amd Athlon 64 3800+ AM2
Moederbord: MSI K9NU Neo-V
Geheugen: 1x PQI 1024MB DDR2 pc-5400
Videokaart: Ati Sapphire x1600XT 256MB
Harde Schijf: Hitachi 250GB IDE
DVD-Brander: Benq 1640
Besturingssysteem: Windows Vista Ultime (draait redelijk goed! = subjectief natuurlijk)

Nu heb ik al een nieuwe harde schijf besteld (Seagate 7200.10 SATAII 320GB), omdat de schijf telkens vol is.
Maar nu zou ik nog graag de computer nog iets sneller maken, met games bijvoorbeeld.
Ik zat zelf te denken aan nog een reepje geheugen van 1024 MB, waardoor het geheugen ook nog in Dual-Channel kan draaien wat nog sneller is!
Zou ik echter niet beter de voeding kunnen vervangen..? Ik lees hier namelijk nooits iets goeds over Sweex.

Dus weten jullie aan mijn systeem iets wat verbeterd kan worden en/of een bottleneck ik hoor het graag! (Iets rond de €100 ofzo..)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door annuh op 11-03-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168765

Cio schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:33:
@s1lverblade
Hmz.. dilemma. Je bent niet zo handig en wil je proc (een heethoofd) niet vervangen maar lijkt voornamelijk stilte te zoeken. Ik zou toch voornamelijk kijken naar het volgende, ook al is het onbekend terrein:

Mooie Antec kast met goede airflow, mogelijk incl. HD silencer mounting (antec kasten zijn naar mijn ervaring ook top om in elkaar te zetten, ik hou van m'n Solo) & andere CPU koeler (Arctic Freezer 7 Pro). Als je toch bezig bent zou ik ook direct voor 2GB ram gaan, maar alleen als je programma's dat gaan gebruiken! (heb je veel HD/swap activiteit?)
Op zich ben ik niet onbekend met onderdelen e.d., maar heb nog nooit iets anders gedaan dan geheugen bijprikken/videokaart vervangen. Ik draai eigenlijk best vaak meerdere programma's tegelijk, dus extra geheugen lijkt me geen kwaad te kunnen. Nieuwe dvd-rw en dvd-reader zijn een must eigenlijk, aangezien geen van mijn huidige 2 dual layer aan kunnen en mijn reader is gewoon kapot :P
Ik zou het fijn vinden als er wat specifieke onderdelen genoemd worden en qua kast is alles beter dan wat ik nu heb (standaard grijze kast met niets erop of eraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Laatst online: 19-07 11:29
Hier mijn lijstje,

Ik vind zelf dat mijn systeem best aan een upgrade nodig is. Mijn budget is 500 ongeveer.
ik heb al een AMD Athlon 64 3700+ San Diego gekregen. (je ziet het goed, gekregen)
maar ik heb dus geen moederbord die socket 939 ondersteund. op mijn moederbord moet wel zitten:
PCI-E aansluiting, indien mogelijk SLI om in de toekomst een 2e kaartje bij in te zetten, Meer geheugen is welkom, ik weet niet of dit nodig is.

Moederbord: Asus A7V8X-MX SE (socket A)
Voeding: Cooler Master RS-430 430W
Processor: AMD Athlon XP 2800+
Videokaart: Club3D ATI Radeon 9600 XT 128MB (AGP, Ik wil wel een PCI-E op mijn nieuwe mobo hebben)
1x 256 MB en 1x 512 MB maakt 768 MB Ram geheugen
80 GB Hdd

Ik game nogal veel, dus een goeie videokaart moet er wel in. Wel eentje die recente games kan en wil draaien.
Ik ga me binnenkort ook eens verdiepen in overclocken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als je veel wilt gamen en ook met de nieuwste games mee wilt kunnen vind ik S939 niet verstandig. Verkoop dat ding dan en pak voor die 500 euro + verkoop een leuk C2D setje. Ik denk dat je daar meer profijt van gaat hebben. Je kunt je videokaart, geheugen en moederbord ook nog verkopen om iets meer budget te krijgen. Voeding kan nog wel even mee. Als je wilt gaan overklokken is een E4300 een verstandige en logische keuze. Icm een DS3 bord moet je daarmee leuke resultaten kunnen halen. Een X1950Pro erbij, en 1-2GB geheugen (afhankelijk van of het nog in het budget past) en je bent klaar. SLI is imo onzinnig en niet nuttig, dus daar zou ik me niet op richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Anoniem: 168765 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:04:
[...]
Nieuwe dvd-rw en dvd-reader zijn een must eigenlijk, aangezien geen van mijn huidige 2 dual layer aan kunnen en mijn reader is gewoon kapot :P
Ik zou het fijn vinden als er wat specifieke onderdelen genoemd worden en qua kast is alles beter dan wat ik nu heb (standaard grijze kast met niets erop of eraan).
in dat geval: antec solo of p180 (de witte versie ervan) en 1x 120mm + 2x 92mm fans op 5v zetten & een Arctic Freezer 7 Pro. Ik ben niet tevreden over mijn NEC Optiarc 7***, die kan ik je afraden, koop wat goede revieuws heeft zou ik zeggen. Geheugen moet eigelijk dezelfde timings/samenstelling hebben (liefst dezelfde chippies).

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik wilde eigenlijk graag weten of het waar is mijn laptop (HP NX6125) nog lichtjes te upgraden aangezien ik processor kracht te kort kom.

Orignele specs
AMD mobile sempron 3000+
2 x 256 pc3200 ram
een 60GB 4200rpm harddisk
ATI X300 128mb shared ram

Specs nu
AMD sempron 3000+
1x 256 pc2700 ram en 1x 1GB pc2700 ram
een 80GB 7200rpm harddisk
ATI X300 128mb shared ram

Waar zat ik aan te denken
Ik zat zelf te denken aan de Turion MT-37 (199 euro)

Budget
Is er niet echt, het gaat er meer om wat rendabel is

Waarvoor gebruik ik de laptop
Ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor internet en office toepassingen maar af en toe gebruik ik hem ook om bestanden uit te pakken en spelletjes zoals C&C Generels en de nieuwe tiberium wars.

Overig
IK heb er nog een bluetooth chipje bijgezet (maakt eigenlijk toch niets uit de performance)

De upgrade is mogelijk en daarom vroeg ik me af of het deze investering van 199 euro waard is.

[ Voor 59% gewijzigd door Avvd op 14-03-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige specs:
*Ram:512 MB (PC3200 DDR SDRAM) 2x256MB
*CPU: AMD Athlon XP +3200, 2200 Mhz
*Videokaart: MSI Nvidia Geforce4 Ti 4200 128MB
*Harde schijf: Maxtor 160 GB, 7200 RPM, 8 mb cache, sata
*Moederbord: Asus a7n8x Delux rev 2.0

Gebruiksdoeleinden:
Internetten met veel schermen tegelijk, outlooken, veel filmpjes en muziek inladen/bekijken/luisteren, beetje photoshop, beetje filmbewerking en een beetje gamen (CoD2 en Settlers 4)

Budget:
€150, beetje meer is geen probleem.

Mijn idee:
Ik zat te denken een drie dingen. Een upgrade van het ram naar 2 x 512, een raptor 74GB of een extra Maxtor 160 gb in RAID 0. De rator is eigenlijk te duur ten opzichte van een extra schijf in RAID 0. De extra schijf levert meer GB's op en als ik het goed heb gelezen in andere topics is hij voor mijn doeleinden ook sneller.

Uiteindelijk moet er later dit jaar een geheel nieuw systeem komen, maar daar heb ik op dit moment het geld even niet voor(over). Ik zoek dus een korte termijn oplossing. Ik weet echter alleen niet of dit voor de korte termijn, is snelheidswinst bij het opstarten van: mail, CoD2, windows, een goed keuze is of ligt mijn bottleneck totaal ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een Raptor met jou budget en systeem? Zonde imo, dat is het geld niet waard. Wat extra geheugen kan echter geen kwaad. 512MB is wat weinig. 2x512MB is een goede keus. Een extra hdd vind ik ook een goede keus. Raid0 is lekker snel en die sataschijven kunnen weer mee naar een nieuw systeem. Meer zou ik ook niet willen uitgeven aan een dergelijk verouderd systeem. Houdt het geld wat je overhoudt liever in je zak voor het volledig nieuwe systeem wat je in de toekomst gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 16:29

MrDry

Desperados!

Huidig systeem:
Proc: AMD XP 2400+
MB: ECS K7S6A
Mem: 1024 MB DDR PC2100
HD: Samsung Spinpoint PATA 160 GB ATA133
Video: ATI Radeon 9600 PRO 256 mb
Sound: on board
DVD: NEC 3500A
CD: Liteon 24102B
Kast: Aopen H45
Monitor: Eizo F-78 - 21" CRT

Wat doe ik er mee?
Internetten, office toepassingen, CAD tekenen, muziek afspelen en soms een spelletje

Budget
(Bijna) Niks. PC heeft kuren, loopt steeds vast. Moet functioneren omdat mn meissie haar scriptie er op aan het maken is. Laten we zeggen tot €150,=

Waar zat ik aan te denken?
Nieuw moederbord + processor. Qua snelheid voldeed het systeem eigenlijk nog prima. Het is niet stabiel meer. Moederbord is ook echt oud en heeft moeite met USB sticks en dongles.

MB: Asus A8N-VM CSM (ca €70,=)
CPU:AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2.2GHz, 1MB, 400MHz Bus, 89W) (ca € 60,=)

Moederbord is heel compleet. Mn PATA apparaten kunnen erop. MN PC2100 (266) geheugen past ook nog. Een nieuwe videokaart is niet nodig omdat het board een onboard GPU heeft.
Op den duur komt er nog wel 1gB Kingston PC3200 geheugen in omdat dat nu wel zonde is van de snelheid.

Alternatief:
MB:Asus M2NPV-VM, GeForce 6150 (mATX, PCI-e, LAN, SATA II, RAID, 1394, VGA) (ca €80,=)
CPU: AMD Athlon 64 X2 3600+ Brisbane (AM2, 2x2.0GHz, 256KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) (ca € 80,=)
MEM: Kingston 512MB x 2 (1GB) PC5300 (ca €65,=)

Is boven budget en eigenlijk ook zonde omdat geheugen ook weg moet. Maar volgens mij wel een meer toekomst gerichte aankoop....

[ Voor 14% gewijzigd door MrDry op 14-03-2007 18:48 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Toekomstgericht vind ik geen enkele upgrade aangezien je investeert in uitgefaseerde hardware. Imo kan als de pc kuren vertoont het beste zo goedkoop mogelijk geupgrade worden. Aangezien je dus blijkbaar problemen met het moederbord hebt zou ik proberen goedkoop aan een nieuw Socket A moederbord te komen. Anders kun je nog een S939 setup doen zoals je hierboven ook neergezet hebt. De processor kan dan zelfs nog wel minder snel, als de huidige snelheid al voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 16:29

MrDry

Desperados!

Maar socket AM2 is toch niet uitgafaseerd? Het is toch een redelijk nieuwe processor?

40 a 50 euro voor een nieuw mainboard staat me ook tegen. Voor je het weet wil ik met een paar maanden toch weer sneller.

Wat zou jij dan aanbevelen voor een minimum budget? In de toekomst wil ik uiteraard wel Vista kunnen draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door MrDry op 14-03-2007 17:10 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Woeps, niet goed gekeken. Ik dacht dat de onderste setup ook S939 was.

Als je trouwens in de toekomst Vista wilt draaien is veel geheugen wel aan te raden. 2GB is lekker. Dan is een goedkoop AM2 setje wel de beste optie denk ik. Wees je er wel van bewust dat op grafisch gebied alles niet helemaal lekker zal lopen met een dergelijke onboard kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb mijn boven staande post even aangepast aangezien die wel niet goed zal zijn geweest omdat die was over geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik weet weinig van laptops, maar ik zie wel dat je videokaart erg zwak is als je er nieuwe games zoals C&C er mee wilt spelen. Ik denk dat er naast een nieuwe proc dan ook een nieuwe videokaart in moet om het een beetje evenwichtig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212511

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Inmiddels ben ik een vaste bezoeker van tweakers.net. Ik ben van plan mijn pc up te graden, nu heb ik al verschillende recensies en ervaringen gelezen, maar wil ik toch ook de mening van anderen graag horen.

Momenteel heb ik een Pentium 4 1.8 ghz, draaiende op een socket 423 (ecs moederbord). Ik heb daarbij 2 geheugenreepjes (pc2100), een dvd brander/dvdrom, IDE harde schijf van Maxtor (80 gieg), Usb Western Digital (my book, 250 gieg), een grafische kaart rage pro 128 mb.

Ik gebruik de computer voornamelijk voor downloaden, dvd's branden, een enkel, niet veeleisend spelletje, en muziek luisteren. Geheugengebruik is al snel bij het max (internetradio, ftd, dvd branden etc), dit wil ik nog wel tegelijk kunnen doen, momenteel gaat dit erg traag!

Aangezien de processor op een socket 423 draait, wil ik niks meer besteden aan het upgraden van de computer. Ik zat nog te denken aan het upgraden van het geheugen met 512 mb extra*(dat wordt automatisch 1024 md, doordat ik geen vrije sloten meer heb, maar dat kost weer zo'n 80/90 euri, dat wil ik liever besteden aan een nieuwe computer.

Ik heb een beetje rondgekeken, en kwam (mede door de BBG van tweakers) uit op de AMD athlon x2 3800+.
Doordat ik nog een IDE harde schijf heb, tevens brander en dvdrom, moet het moederbord minstens 4 IDE aansluitingen hebben, het genoemde moederbord op BBG heeft er maar 2. Daarvoor heb ik deze uitgekozen:
De M2NPV-MX is een moederbord van Asus voor de socket AM2. Dit moederbord ondersteunt maximaal 8 GB DDR2 geheugen en ondersteunt, dankzij zijn PCIe x16 slot, High-End grafische kaarten. Op het moederbord zit verder Onboard VGA, Sound en er is een aansluiting voor een GigaBit verbinding.

Hierbij 2 geheugenreepjes van Kingston (dit iv.m dualchannel): Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-667 Kit,
En als nieuwe kast een Coolermaster Centurion 5.

Voor een extra grafische kaart heb ik niet gekozen, doodat deze onboard op moederbord zit, en ik toch weinig spellen speel.

Dit alles bij elkaar kost circa 300 Euri.

Nu zag ik op marktplaats een nieuwe pc:

AMD Athlon X2 3800+ socket AM2 dual core met Coolermaster koeler
Moederbord: Asrock AM2NF6G-VSTA met Gbit LAN
Geheugen: 1024 MB DDR2 667MHz dual channel
Harde schijf: 250GB Maxtor Diamond Max SATAII
DVD±RW: Nec 5170 18x dual layer
Video: Geforce 6100 onboard met 256MB max.
10/100 Mbit LAN
6 kanaals audio on board
6 USB poorten
Kast met stille voeding
Behuizing verkrijgbaar in zwart, zilver of wit

Dit alles voor 389 Euri.

Klinkt ook aantrekkelijk, alleen vind ik persoonlijk de kast niet erg mooi, waarschijnlijk is het geheugen 1 reepje, en zou k de harde schijf/dvdbrander niet nodig hebben.

Wat vinden jullie ervan. Moet ik zelf de configuratie samenstellen (ongever 300 euri, mijn huidige onderdelen zet ik dan over, of zal ik gaan voor een kant en klaar systeem (iets duurder, nadeel:verder weg, bij storingen etc. moet ik weer 100 km rijden/carry-in garantie 1 jaar).

En zouden jullie deze configuratie aanbevelen?Ik hoef natuurlijk niet een high-end pc, maar wil er wel een aantal jaartjes mee doen, misschien vista erop draaien (zonder aero). Of een andere processor/moederbord geschikt voor mijn doeleinden?

Ik zie je reactie graag tegemoet!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aangezien jou eisen absoluut niet hoog zijn kun je beter voor je zelf samengestelde systeem gaan. Dat is goedkoper en het voldoet prima als ik naar jou eisen kijk.
Of de configuratie aan te bevelen is, is een veel te algemene vraag. Vista gaat er met 2x1GB prima op draaien als je het grafische aspect achterwege laat. Als je nog specifieke vragen hebt, dan hoor ik ze graag.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 15-03-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-07 14:44
zoals bij mij eigenlijk altijd gebeurt koop ik onderdelen / complete pc's op een impuls, en helaas komt zoiets bij mij altijd heel heel slecht tot zijn uitwerking vandaar nu eens een post op Tweakers.
Ik bouwde niet onaardige "budget" systemen voor mijzelf en vrienden na onderzoek op tweakers _/-\o_ , echter door een enorme stomme impuls zit ik inmiddels bijna een jaartje met een "stock" Dell 9150 |:(

"Specs":
Processor: Intel(R) Pentium(R) D 920 CPU 2.80GHz (2MB Cache, dual core, socket 775)
Moederbord: Dell branded, intell i945P/PL/G/GZ chipset (info cpu-z)
Geheugen: 1024MB DDR2 533MHz in de vorm van 2x (dell) 256 en 1x (corsair value) 512
Opslag: Maxtor 7L250S0: SATA-150, 7200rpm 16Mb Cache
Optisch: Dvd+-RW (HL-DT-ST DVD+-RW GWA4164B: wat wijst op een OEM LG-dvdspeler )
Grafisch: GeForce 6800, PCI-E, 256MB
Overig: Hauppauge WinTV150

Al met al, een leuk systeempje zij het niet bij tijds en top performance.
Wat ik dus precies wilde gaan doen is gebruiken wat er nog te gebruiken valt, en voor de rest een nieuw systeem opbouwen (aka: beste qualiteit, laagste prijs)
Het zal hier voornamelijk om een Gaming-PC gaan... (voor zover de vrije tijd mij toestaat om een spel te kunnen spelen)

Budget
Budget is bij mij altijd een redelijke vrije vorm geweest :p Ik ben heel snel aangetrokken door verscheidene (onnodige) gadgets, en maken dingen daarmee vele male duurder dan in eerste instantie bedoeld was.
Al met al ben ik voor het migreren/upgraden van mijn pc ergens rond de €500 bereid te besteden; toeters en bellen kunnen immers altijd achteraf nog toegevoegd worden.

zelf dacht ik in eerste instantie aan het behoud van:
alles uit specs exclusief moederbord
Dit houdt kortgezegd in dat ik voor ong. €500
- een kast + een voedding
- een moederbord
- gadgets / overige troep
zou kunnen halen.
Mijn processor zou ik zo goed en zo kwaad als zou kunnen gaan willen overclocken.

Na kort, ik weet het zou hier eigenlijk meer tijd in moeten stoppen maar dan heb ik met mijn tijdgebrek pas volgendjaar een concreet beeld welke dan veroudert is, onderzoek ben ik terechtgekomen bij:
Behuizing: Sharkoon Rebel 9 Value Edition
Voedding: Sunbeam Nuuo SLI
Moederbord: Asus P5N32-E SLI Plus

Hieraan zou ik het eea aan gadgets kunnen (lees willen) toevoegen... die tevens binnen dat budget vallen maar niet "vitaal" zijn...
Echter, Zou ik dit uberhaupt wel doen? puur op basis van visueel aanblik... en eventuele overclock mogelijkheden die dan beschikbaar zijn (als ze dat al zijn?)
(edit: Ik draai overigens Vista Ultimate 32 bits..... 64bit zie ik het nut niet van in ;p
edit 2: gaarne advies over Processor koelers (weinig ervaring hiermee: meestal Stock gebruikt maar dat gaat bij migratie niet meer op))

[ Voor 3% gewijzigd door LXSJason op 18-03-2007 19:05 ]

Failure is the mother of success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat het handiger is als je eerst wat specifieker opgeeft wat je eisen zijn. Aan de hand daarvan is makkelijker te bepalen wat je wel en niet mee kunt nemen naar een nieuwer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyWoo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 17:56

JimmyWoo

sambalbij?

´S Morgens Tweakerts,

Het is weer bijna de 23ste dus ik zat te denken aan een kleine upgrade van mn PC.

De huidige specs:
- Maxtor DiamondMax 10, 160 GB
- AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939
- Asus A8N-SLI SE
- Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
- Corsair 1 GB Value Select PC3200 DDR SDRAM

De computer word voornamelijk gebruikt voor games (BF2; F.E.A.R. etc. etc.)
Ik wil eigenlijk maar 1 component upgraden aangezien ik rond de € 100,- wil gaan uitgeven.

Waar ik zelf aan zat te denken:
- Nog één reepje Corsair erbij (+/- € 84,95)
- De processor upgraden naar een Athlon 64 X2 (+/- € 128,90)
- Nog een videokaart erbij kopen (+/- € 131,69)

Wat is jullie advies hierin? Rekening houden met eventuele bottlenecks etc.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12
Ik denk dat voor de meeste dingen die je doet op het moment de X2 processor alleen maar trager is. (helft van de snelheid) aangezien er dan maar 1 core gebruikt wordt.
De spellen zouden misschien beter draaien met meer geheugen, maar dat zou je kunnen testen tijdens een game en Taskmanager open hebben om te zien wat de grafiek aangeeft. Als dit teveel boven je max physieke geheugen uit komt, is geheugen aan te raden.
Anders zou ik gaan voor de 2e videokaart erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:13:
Woeps, niet goed gekeken. Ik dacht dat de onderste setup ook S939 was.

Als je trouwens in de toekomst Vista wilt draaien is veel geheugen wel aan te raden. 2GB is lekker. Dan is een goedkoop AM2 setje wel de beste optie denk ik. Wees je er wel van bewust dat op grafisch gebied alles niet helemaal lekker zal lopen met een dergelijke onboard kaart.
Als je Aero bedoelt, dat loopt lekker vlot op een GeForce 6150 hoor. Gamen is een andere zaak natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-07 17:27
Bwa, games kunnen tegenwoordig wel met DC overweg en zo overdreven snel is die 3200+ nou ook weer niet. Denk dat een X2 idd de beste optie is (of een Opteron, socket 939 is wat lastig lately)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
JimmyWoo schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:16:
´S Morgens Tweakerts,

Het is weer bijna de 23ste dus ik zat te denken aan een kleine upgrade van mn PC.

De huidige specs:
- Maxtor DiamondMax 10, 160 GB
- AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939
- Asus A8N-SLI SE
- Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
- Corsair 1 GB Value Select PC3200 DDR SDRAM

De computer word voornamelijk gebruikt voor games (BF2; F.E.A.R. etc. etc.)
Ik wil eigenlijk maar 1 component upgraden aangezien ik rond de € 100,- wil gaan uitgeven.

Waar ik zelf aan zat te denken:
- Nog één reepje Corsair erbij (+/- € 84,95)
- De processor upgraden naar een Athlon 64 X2 (+/- € 128,90)
- Nog een videokaart erbij kopen (+/- € 131,69)

Wat is jullie advies hierin? Rekening houden met eventuele bottlenecks etc.
Ben benieuwd!
Ik vind het eigenlijk zonde van het geld. Als je hier een component van upgrade met een dergelijk beperkt budget dan zul je er vrij weinig winst uithalen en mocht je willen upgraden naar bijvoorbeeld een C2D setje dan zul je sowieso de meeste componenten weer moeten vervangen. Beetje zonde van die 100 euro dan. Spaar het dan op en koop later een upgrade waar je flink op vooruit zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-07 14:44
RoD schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:42:
Ik denk dat het handiger is als je eerst wat specifieker opgeeft wat je eisen zijn. Aan de hand daarvan is makkelijker te bepalen wat je wel en niet mee kunt nemen naar een nieuwer systeem.
Eisen:
CnC3 Tiberium wars op "top" qualiteit spelen (videokaart?)
Hardware Visueel er "gelikt" uit ziet
Systeem "stil" op luchtkoeling... (ik weet het, performance en stil = waterkoeling, echter ik ben laks in onderhoud ;) dus is luchtkoeling ietwat veiliger)

Failure is the mother of success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je wilt dus tamelijk high end gamen. Dan denk ik dat het bijna wel een volledig nieuwe proc+mobo+videokaart+geheugen setje moet worden (en de voeding waarschijnlijk)

Wellicht zoiets als een E6600, Gigabyte DS3, 8800GTS 320MB en 2GB geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molecom
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09-2022
Omdat ik zelf een nieuwe PC heb gekocht, schuift de oude door naar mijn zoon van 12. Die is bezig met NFS MW en allerlei muziek dj dingen (mp3tjes mixen enzo). Hopelijk gebruikt hij hem later ook voor school. (Office) Nu is dat nog een incidenteel werkstuk met veel plaatjes.

Mijn huidige PC (4 jaar oud):
Asus P4P800
512mb (2x256) Corsair DDR 400Mhz PC3200 (Dual Channel)
Intel Pentium 2.6 Ghz HT L2 512 cache
Asus V9050 Nvidia FX5600 (AGP)
80 GB Harde schijf
Creative soundblaster audigy 2
Voeding 350 watt (zat standaard in de Mycom systeemkast)
LG DVD-speler
Samsung Writemaster DL DVD-brander
Floppy
Apacer Cardreader

Voordat ik doorschuif wil ik hem nog wel wat nieuw leven inblazen want naar mijn mening kan dit systeem echt niet meer. Bovendien speelt NFS-MW op low settings soms nog erg “stroperig”. Upgraden is dus noodzakelijk. Mijn budget is € 250,-- (inclusief €9 verzendkosten)

De upgrades
Ik heb het volgende op het oog (www.azerty.nl):

Nieuwe processor koeler: Arctic Supersilent 4 ultra T, €12,38
Van de standaard pentiumkoeler ben ik zowat doof geworden maar ik heb hem nooit vervangen. Dat wordt dus hoog tijd. Deze koeler is stil, goedkoop en met vergelijkbare resultaten als de standaard koeler. Verder wil ik ermee de processor tot 3Ghz OC-en omdat ik bang ben dat bij de nieuwe videokaart de CPU een botleneck gaat worden.

Extra geheugen: TwinMos Memory, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, Kit van 2, €76,65
Lijkt me logisch, extra geheugen is altijd goed. Het draait in Dual Channel. Mijn vraag is wel of ik mijn eigen 2x256 modules gewoon kan laten zitten of moet ik ze vervangen door de 512 modules? Ik heb namelijk gelezen dat de processor dan die 2 dualchannel modules moet aansturen dus misschien dat de prestatiewinst van die extra 2x256 geheugenmodules niet opweegt tegen de extra processor kracht die je overhoud als de het bij 2x512 laat.

Nieuwe videokaart: (zie deze link)
Club3D GeForce 7600GT, 256 MB, GDDR3, AGP 8X, €137,60
Of
Sapphire Radeon X1650 PRO, 256 MB, GDDR3, AGP 8X €114,73

Ati of Nvidea?
Hier twijfel ik nog over. Het is de bedoeling dat NFS MW en liefst ook Carbon goed loopt op deze pc. Het hoeft niet allemaal op “High” te zijn, de “medium” settings zijn ook OK. Het kan dus zijn dat ik met een 7600GS toe kan. Echter de prijsverschillen zijn redelijk klein tussen deze 2 kaarten, dus lijkt een keuze voor de 7600GT logisch.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk een ATI kaart. Het is bekend dat een ATI 9800 Carbon goed draait maar waarschijnlijk komt dat omdat die shader 3.0 niet ondersteund en 2.0 daarvoor in de plaats gebruikt. Een alternatief in dezelfde prijsklasse als de 7600GS/GT is de Sapphire Radeon X1650 PRO, 256 MB, GDDR3, AGP 8X.
Maar als ik op toms shared hardware kijk moet die het in alle gevallen afleggen tegen de 7600GT en is dus beter te vergelijken met de 7600GS

Maakt 7600GT veel geluid?
Verder heb ik hier, hier, en hier (waarschijnlijk door de zelfde persoon gepost) gelezen dat de Club3d 7600GT (de goedkoopste) kaart erg veel lawaai maakt en er geen ander merk koeler op past omdat deze lay-out anders is dan de standaard. In dit review staat dat het geluid van een 7600GT kaart 48dBA is tijdens een benchmark. Welk merk kaart dat is kom ik niet achter. Het is natuurlijk mogelijk om een fanmate te instaleren maar ik weet niet of de temperaturen dan te veel gaan oplopen. (misschien kan het ook wel softwarematig met speedfan of zo)

CPU botlenecking
Om niet teveel tegen de grenzen van de processor (CPU botlenecking) aan te hikken wil ik deze OC-en naar 3.0 Ghz. Dat lijkt me met deze processor, koeler, moederbord en geheugen geen probleem. Ik heb daar nog geen ervaring in maar ik ga er wel mee aan de slag met behulp van de verschillende handleidingen op tweakers. Een leuk review over CPU blottlenecking is deze over nieuwe agp kaarten in oude systemen.

Totaal: € 235,58 (inclusief verzenkosten €8,95)

Mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met het “lawaai” van de Club3d van 7600GT? Heb ik dan weer een herrie systeem in huis?
- Is de 7600GT de beste keus gezien de upgrade van dit systeem?
- Is een OC naar 3Ghz met dit systeem haalbaar zonder tegen grote problemen aan te lopen?
- Is dual channel van 2x512 en 2x256 (dus 1,5GB) logisch of is 1 GB voldoende omdat de processor dan maar 1 dualchannel kanaal hoeft aan te sturen en je dus processorkracht overhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou zeker voor de 7600GT gaan. Er zijn nu al Shader 3.0 only games, dus dan kunnen die met de Ati niet eens gespeeld worden.
Edit: Ho ns even, die X1650Pro ondersteund óók gewoon 3.0 hoor...
Verder *denk* ik dat je die 2x256MB wel kunt laten zitten. Games zoals BF2 lusten wel meer dan 1GB geheugen, en dan kun je die extra 512MB wel gebruiken. Prestatieverschil qua geheugensnelheid zal uberhaubt maar weinig schelen dus dan kun je imo beter die 2 reepjes erin houden voor de wat meer geheugenconsumerende applicaties.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 19-03-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Huidig Systeem
Intel Pentium 4 3.0GHz (Northwood)
4 x 256MB PC3200 2.5-3-3-8
160GB Seagate Barracuda 7200.7
Asus N6600GT TOP
MSI ms-7012 moederbord (i865PE northbridge met ICH5 southbridge maar geen S-ATA aansluitingen)
FSP Group 300W voeding

Ik zou graag Vista Home Premium draaien. Mijn hardware is ondertussen ook al weer een paar jaartjes oud en ik vrees dat vooral de processor het wat moeilijker zal krijgen. Die ga ik echter niet upgraden aangezien daar op s478 niet veel winst meer te halen valt.

Ik vraag me vooral af of het de moeite is om meer werkgeheugen bij te steken. Jammer genoeg heb ik al 4 sloten in gebruik dus ik zou twee reepjes moeten vervangen.

De harde schijf ga ik waarschijnlijk vervangen door een 200GB exemplaar van Western Digital. Die heb ik nog liggen en heeft een doorvoersnelheid die ongeveer 20MB/s hoger ligt.

Mijn PC wordt vooral gebruikt voor wat te surfen, office werk en af en toe een spelletje en Photoshop. Ik doe echter graag veel dingen tegelijk en dan heb ik niet graag dat mijn computer traag wordt.

Mijn budget ligt niet echt hoog. Als het aan te raden is om een nieuw systeem samen te stellen dan kan ik wel een budget van ongeveer €600 vrijmaken maar als Vista vlot gaat draaien met een kleine upgrade is dat leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Of het aan te raden is om een nieuw systeem samen te stellen hangt er vanaf hoe jij je toekomst ziet. Als het puur Vista draaien is dan kan wat extra geheugen geen kwaad, en kan de rest afaik nog wel even mee. Als je veel dingen tegelijk doet is een dual core processor natuurlijk nooit weg... maar dat zou betekenen dat je "de rest" (mobo, geheugen, videokaart) eigenlijk ook zou mee moeten upgraden. Aangezien het er op lijkt dat je eisen niet erg hoog zijn, zou ik voor extra geheugen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195560

Hallo allemaal!

Ik heb een paar vraagjes:).

Ik zal even mijn huidige configuratie weergeven:

Abit guru AG8 moederbord
PentiumIV 520 (3.06 GhZ)
2x512mb DDR 400
HD: 160GB Sata
Graka: PCI-Express ATI R600 Pro 256mb
Scherm: Sony HS73b TFT

Nu heb ik mij reeds in een vlaag van admiratie en bewondering de Samsung Syncmaster 226BW aangeschaft (22"TFT).

Dan hier mijn vraagjes:
-Gaat dit scherm op mijn huidige configuratie en ga ik het onderste uit de kan kunnen halen?
-Zal ik mijn graka moeten upgraden als ik ook mijn Sony TFT wil aansluiten?
-Als ik mijn graka upgrade moet ik min moederbord en processor dan ook upgraden?

Wat raden jullie aan als nieuwe configuratie om de twee schermen aan te sluiten, enkel photoshop, office gebruik en internet te gebruiken? Ik zou graag op mijn 22" willen werken en op mijn 17" TV willen zien, moet ik dit dan ook al incalculeren met mijn mogelijke upgrade van mijn graka? Ik ben absoluut geen gamer dus die vereisten kunnen makkelijk achterwege gelaten worden.

Komt er dus op neer dat ik dit scherm aangekocht heb niet in gedachte dat mijn systeem dit scherm zou kunnen 'voeden'.

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen verder helpen. Budget is 3-400 euro.

Alvast bedankt!!

Groetjes en fijne avond/nacht/ochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat is het onderste uit de kan halen? Alle games op 1680x1050 spelen met AA en AF aan? Dat gaat dus niet lukken. Verder kun je het scherm gewoon aansluiten als de videokaart een DVI uitgang heeft (lijkt me wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 23:29
Anoniem: 195560 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:43:
..

Nu heb ik mij reeds in een vlaag van admiratie en bewondering de Samsung Syncmaster 226BW aangeschaft (22"TFT).

Dan hier mijn vraagjes:
-Gaat dit scherm op mijn huidige configuratie en ga ik het onderste uit de kan kunnen halen?
-Zal ik mijn graka moeten upgraden als ik ook mijn Sony TFT wil aansluiten?
-Als ik mijn graka upgrade moet ik min moederbord en processor dan ook upgraden?

.. Ik ben absoluut geen gamer ..
Aangezien je geen gamer bent kan je systeem dit makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772

Huidge Specs:
AMD Athlon 64 3500+ (2200 Mhz) Winchester
MSI K8N Neo2 Platinum, (NForce 3 Ultra, agp mobootje dus)
2*512MB PC3200 DRR SDRAM (Dane-Elec)
80GB Harddisk
Radeon X800 PRO/GTO (256mb)
300 of 350 Watt Voeding
Creative 24 Bit Live! geluidskaart
Iiyama Prolite 17" LCD

Gebruiken voor:
Sinds dat ik Vista heb loopt mijn Pctje toch wat trager en vooral de wat nieuwere spelletjes gaan allemaal niet zo soepel meer. Ik speel wat games, gebruik mijn PC toch wel echt als een soort multimedia systeempje (films, muziek, series).

Budget:
750-850 eurootjes, aangezien ik mijn onderdeeltjes vrolijk aan mijn broertje kan verpatsen :)

Wat blijft er:
Schermpje blijft, cd en dvd brander, mijn harde schijf natuurlijk en mijn geluidskaart. Ik heb weinig verstand van geheugen, maar ik neem aan dat als ik er ooit nog PC6400 geheugen bij wil planten dit geen probleem is (PC3200 en PC6400 bij elkaar?)

Eigen gedachtes:
Zelf zat ik te denken aan een nieuwe mobo, grafische kaart, nieuw geheugen en een extra HD en processor:

MSI Moederbord 945P Neo2
Club3D VGA GeForce 8800GTS 320 MB
Kingston ValueRam 2048 MB, PC4200, 533 MHz, 4, Kit Of 2 (DDR2)
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, 4 MB L2, Boxed

Hier bij kom ik op 830 euries uit.. (SallandAutomatisering)

Vraagjes:
Zelf heb ik weinig verstand van mobo's en geheugen, sluit mijn geheugen goed aan bij mijn wat oudere geheugen al (DDR VS DDR2?).
En is dit de juiste mobo?, ik heb al wat rond zitten kijken en deze moet geloof ik wel compatible zijn voor de processor.
Is 3 gb ramgeheugen een beetje handig dezer tijd of kan ik wat van de prijs afhalen door gewoon een setje van 1 gb (word 2 gb) te nemen ipv 2 gb (zou 3 gb worden)?
Gaat mijn voeding dit trekken?
Zijn er nog aanmerkingen van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je moederbord is niet compatible met Core 2 Duo's. Dat staat gewoon op de productpage.
Verder zou ik gewoon 2GB geheugen nemen. Meer is vooralsnog overkill, en mocht je meer nodig hebben dan kun je tezijnertijd zonder problemen upgraden.
Je voeding gaat dit zo goed als niet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213692

Mijn huidige pc is onbespeelbaar geworden.
Dus ben ik van plan mijn huidige systeem een beetje te gaan updaten.

Mijn huidige specs:
  • 2x 512 mb DDR PC3200 samsung geheugen
  • 2x 200 GB 7200 rpm harde schijven ide
  • dvd rw +/- station ide
  • dvd rom station ide
  • Zalman koeler (past ook op socket 939)
  • kast en voeding, Scaleo T kast, 2e hands gekocht voor een prikkie, ik denk dat hij ATX en micro-ATX is. aangezien ik er nu een micro ATX mobo in heb Formfactor kast oh nou deze kasten zijn ook bij de mediamarkt te koop.
Dit wil ik vervangen:
  • Intel pentium 4 3.2 GHz HT technologie
  • ASrock P4i65G socket 478 Mobo (Bijna nieuw)
  • Sapphire radeon 9600 xt
Door:
  • AMD Athlon™ 64 4000+ (Bulk, OPGA, "San Diego") € 79,-
De snelste socket 939 single core processor. hij is stukken goedkoper ( 45 euro gemiddeld) dan de goedkoopste dualcore processor op deze socket. Geen intel, want AMD singlecore is stukken beter als de intel
  • MSI / ASUS / CLUB3D radeon x1950 pro 256 mb € 179,- / € 189,-
Een goeie kaart met een redelijke prijs/prestatie verhouding
http://www.tomshardware.c..._for_the_money/page3.html
http://www23.tomshardware...=582&model2=607&chart=197

Het moederbord, hier heb ik dus totaal geen verstand van.
  1. ASUS A8V-VM SE VIA® K8M890 chipset € 49,-
  2. MSI 8N Neo4-F NVIDIA nForce4 chipset € 65,-
  3. MSI RD480 Neo2-FI ATI RD480 chipset € 69,-
  4. MSI K8NGM2-L GeForce 6100 + nForce 410 chipset € 59,-
Ik kan kiezen uit deze ( ik heb al een voorselectie gemaakt). Waarom deze: ze zijn betaalbaar en ik ben niet van plan om meer als 350 euro uit te geven. dus deze passen binnen dit budget

Bij alternate.nl, waar ik zeer waarschijnlijk ga bestellen.

(ook in verband met nog wat andere producten die ze bij andere zaken niet hebben, om zo de verzendkosten te drukken. ook wil ik niet bij veel verschillende zaken bestellen, het wordt dan zo onoverzichtelijk op het laatst)

--------------------------------------------------------------------------

nu is mijn vraag een beetje: welk moederbord kan ik het beste kiezen, ik heb me al verdiept in de verschillende chipsets. en de nForce 4 komt goed uit de bus, maar over de andere chipsets heb ik weinig tot zeer weinig relevante informatie kunnen vinden.

Waarom ik deze onderdelen vervang: Ik ben een gamer (counterstrike source ) en heb dus een soepel systeem en een goeie fps nodig.

Verder wil ik geen 750 euro uitgeven aan een superdeluxe systeem, simpel weg, ik ga over een klein ander half jaartje studeren, en wie weet heb ik dan veel meer aan een laptop. Ook speel ik alleen Counterstrike source, en om alleen voor dat spel een nieuwe pc te kopen is wat te gortig. Dus wil ik niet veel geld gaan uitgeven aan een nieuw systeem, en tot die tijd zing ik het wel uit met deze upgrades.

Socket AM2 / 775 is geen optie, dan moet ik ook nog geheugen vervangen, en komt het bedrag al snel op een 550 euro in zijn totaliteit. (ik wil dan ook kwaliteit)

ook zijn een aantal onderdelen van mijn huidige systeen nog wel goed (denk aan HDD/DVD / voeding / kast)

Mijn vorige moederbord was kapot gegaan. het enigste moederbord wat paste was die ASrock. deze bevalt mij zeer slecht, in Counterstrike source geeft dit grote lagg stoten en een lage fps (rond de 30, terwijl ik het eerst super soepel speelde)

Dus op deze manier wil ik voor weinig (wat is weinig) geld het spel toch nog zeer goed bespeel baar houden.

Ander commentaar, ik hoor het graag. Verbeteringen, ik hoor het graag.

mvg, toerrist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

delete (komt uit verplaatst topic)

[ Voor 79% gewijzigd door gambieter op 25-03-2007 13:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mijn vorige moederbord was kapot gegaan. het enigste moederbord wat paste was die ASrock. deze bevalt mij zeer slecht, in Counterstrike source geeft dit grote lagg stoten en een lage fps (rond de 30, terwijl ik het eerst super soepel speelde)
Hoe weet je dat dit aan je moederbord ligt?

Als je gaat studeren over een half jaar, is het dan niet verstandiger om, of:
- Een half jaar te wachten en dan een laptop aan te schaffen (waar je je ook CS:S op kunt spelen uiteraard)
- Nu een laptop kopen.

Waarom zou je nog gaan upgraden terwijl je mischien beter aan de toekomst kunt denken. Ik denk dat je dan beter wat meer geld aan een laptop uit kunt geven.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga over anderhalf jaar pas studeren, daarom wil ik nu een beetje upgraden, en die anderhalf jaar uitzingen. en dan pas een laptop kopen. daarom wil ik nu geen compleet nieuwe pc kopen/ laptop kopen.

@ gambieter, ik zal eens even kijken bij dat topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Oke, overheen gelezen...

Alleen snap ik niet waar CS:S zo slecht bij je speelt. Had je dit al vanaf het begin bij deze mobo? Windows al opnieuw geinstalleerd?
Minimum system requirements appear to be a 1.2 gigahertz processor with 256 megabytes of RAM and a DirectX 7 video card. Of course, to take advantage of the full Counter-Strike experience, you'll want a 2 gigahertz or higher processor, 512 megabytes of RAM and a DirectX 9 video card.
Hier voldoe je prima aan. Ik zou toch eens in je eigen systeem gaan kijken wat die lage fps en die lag veroorzaakt. Scheelt je erg veel geld.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja het ligt aan de combinatie mobo/cpu. ik van een vriend van mij die zo aardig was om zijn geheugen (2x 512 mb pc3200 ddr) en zijn videokaart (radeon 9800 pro) uit te lenen aan mij. Dus die heb ik er in gestopt, en als resultaat dat die grote lagg niet weg was gegaan.

windows is opnieuw geinstalleerd en alles is geformatteerd.
verder zijn er nog 2 mensen langsgekomen die er echt verstand van hebben, en die zeiden allebei dat het aan de combinatie mobo/cpu ligt . bios is gecontroleerd, daar stond alles goed, en windows is ook correct geinstalleerd.

verder de nieuwste drivers voor alle onderdelen waar wat de updaten viel..

en wat betreft die theoretische minimale eisen. die liggen in het echt wat hoger hoor, om het spel lekker te kunnen spelen zonder last te hebben van lage fps/lagg etc.. met mijn huidige pc speelde ik met alles op het laagst, een high fps config, en dx 7, en had ik net genoeg fps om het spel te kunnen spelen (60-120)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:45
Voor hetzelfde geld als die 4000+ heb je ook in de pricewatch een AMD Athlon X2 3600+ Dualcore. Dat is misschien ook het overwegen waard. Uiteraard wel trager per core. Maar in sommige gevallen is Dualcore wel weer makkelijk. Verder is de GFX vaak ook je beperkende factor. Overigens kun je ook nog even wachten tot 9 april aangezien AMD dan de prijzen omlaag gaat gooien tot wel 35%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GremliN-Online schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:51:
Voor hetzelfde geld als die 4000+ heb je ook in de pricewatch een AMD Athlon X2 3600+ Dualcore.
dat is socket AM2, ik heb het over socket 939, omdat ik dan mijn geheugen mee kan nemen, anders moet ik ook nog nieuw geheugen nemen, en het verschil ddr/ddr2 is niet echt groot qua prestaties..

en de goedkoopste s939 x2 processor ( de 3800+) kost 132 euro, dan is de 4000+ single core in de meeste games sneller (volgens tomshardware.com cpu charts) , en 50 euro goedkoper. dan is mijn beslissing snel gemaakt.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen mensen de topicstart goed doornemen?
Daar staat veel informatie in. Naast informatie, links en tips ook een opmerking:

We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers en niet een klakkeloos lijstje met specs. We zijn hier allemaal tweakers, dus een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd.

Probeer dus eerst zelf even de vraag te beantwoorden a.d.v. benchmarks, reviews en ervaringen.