--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Pagina: 1
Acties:
  • 2.458 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
De laatste tijd is de hoeveelheid "welke componenten" vragen enorm toegenomen, alsmede de vraag of hun huidige bestellijstje goed is....
Het bouwen van een PC is het leukste wat er is (vind ik) en als je er niet zo maar uitkomt is het heel makkelijk om het hier ff te vragen. Echter; de geschiedenis heeft ons geleerd dat dergelijke threads meestal uitlopen op een "merk X vs merk Y"-oorlog, omdat Pietje zweert bij merk X, en Jantje weer niet zonder merk Y kan.

Aangezien het antwoord vrijwel altijd hetzelfde is, zou ik graag willen vragen om geen PC-bouw topics te plaatsen met als enige inhoud een lijst componenten.

Er is een uitzondering: topics die specifiek op een stuk hardware gericht zijn, maken een stuk meer kans om open te blijven. Maar ook daarvoor geldt; zoek eens wat verder dan je muis lang is en word niet te gemakzuchtig.

Het beste kun je beginnen met de site van de moederbordfabrikant. Deze heeft vaak een lijst (of een link naar een lijst) met zgn. "known issues"; een document waarin mogelijke problemen met bepaalde hardware wordt omschreven.
Dat lost al een groot deel van je vragen op.
Heb je dan nog een vraag over een specifiek component, vraag het dan gerust hier.

Zie verder ook dit stukje van de PMG FAQ voor een aantal inkoppertjes ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 15-08-2003 13:51 . Reden: link PMG FAQ ge-update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 22:58

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Voor alle hoeveel is dit nog waard vragen lees deze reactie in het allerlaatste taxatie topic!

[ Voor 97% gewijzigd door Thandor op 15-01-2007 21:52 . Reden: Vermelding naar laatste deel. ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

En hier kun je al je vragen over voedingen* kwijt.

*Als in: 'power-supply's' != food :)

[ Voor 40% gewijzigd door BalusC op 12-06-2006 07:50 . Reden: weer een nieuwe link naar volgende deel ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Voor vragen over upgrades kun je hier terecht:
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic

Ook voor dit topic gelden een paar kleine regeltjes:

• Net als in het "Hoeveel is dit nog waard" topic: Verwijs niet naar de PC in je sig, maar noem even alle onderdelen in je reply. Dit ivm het niet kunnen zien van iemand z'n sig in het reply-scherm. Wees ook specifiek over je systeem, "AMD 900, 128MB, GeForce 2" is bijvoorbeeld niet genoeg.
  • Zet een budget bij je post zodat mensen kunnen weten tot hoever je kan gaan met het upgraden.
  • Vertel ook wat je vooral met de PC doet, bijvoorbeeld "Ik game hartstikke veel en Unreal gaat best traag" of "Dit is een computer van mijn pa, die zit alleenmaar met office te werken".

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 28-10-2006 22:20 . Reden: nieuwe link naar volgende deel ]

•  I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Thandor
    • Registratie: Juni 2002
    • Laatst online: 14:45

Thandor

SilverStreak

En na al die jaren mag hier inmiddels wel een slotje op :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
    And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.