Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic part 11 |
Introductie... |
We zijn inmiddels alweer bij deel 11 van "Wat kan ik hier het beste aan upgraden" aanbeland!!! In dit topic worden adviezen uitgebracht over het upgraden van je systeem. Dit wordt gedaan door een aantal vaste en minder vaste bezoekers van dit topic. Om het geheel toch enigszins ordelijk te laten verlopen zijn er een aantal regels opgesteld, die je hieronder kan vinden: |
Opbouw-upgrade vraag |
• Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus GEEN linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig). • Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?) • Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?) • Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra MEM? Nieuwe videokaart?) • Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven Voorbeelden van goede vragen vind je hier, hier en hier. NB. We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers en niet een klakkeloos lijstje met specs. Wij zijn hier allemaal tweakers, dus een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd. |
Opbouw upgrade-advies |
• Quote van upgrade-vraag • Lijstje met onderdelen inclusief link naar pricewatch • Redenatie hoe je tot dit advies bent gekomen • Eventueel een aantal interessante links om het gezegde te ondersteunen. Voorbeelden van goede adviezen vind je hier, hier en hier. NB. Probeer je advies altijd te onderbouwen. Een eventuele discussie kan dan met argumenten gevoerd worden en niet met het heen en weer smijten van meningen!!! |
Topicregels |
Deze zijn heel logisch en eenvoudig: • Geen Off-topic posts, flamebaits/wars of trolls • Geen Hoe-is-dit-systeem-vragen Lees voor de volledigheid de CSL FAQ, de OH FAQ, de Huisregels en de Nettiquete ook eens door!!! |
Handige links bij het aanschaffen van nieuwe onderdelen |
• De Pricewatch voor de meest actuele prijzen van PC-onderdelen. • De Shopsurvey voor ervaringen met de verschillende webshops. • De Productsurvey voor ervaringen met de verschillende producten. • Vraag&Aanbod voor tweedehands onderdelen of het verkopen van je huidige onderdelen. • Hoeveel is dit nog waard om een inschatting te maken wat je huidige onderdelen nog waard zijn. • Ruiltopic voor het ruilen van je hardware. |
Handige topics hier op GoT |
Moederborden • [rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 9[/rml] • [rml][ Mobo] MSI K8N Neo4 Serie[/rml] • Drie nForce4 SLI-moederborden vergeleken • Abit Fatal1ty AN8-moederbord review • Socket 754: nForce3 250Gb vs. VIA K8T800 Processoren • [rml][ Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 10[/rml] -AMD64 3400+ 754 versus AMD XP2100+ Videokaarten • [rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 14[/rml] • [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic [*]Deel 14[/rml] • ATi Radeon X850 XT PE videokaart nader bekeken • GeForce 6800 GT en Ultra videokaarten getest Harde schijven • [rml][ Ervaringen] post hier je stille harddisks[/rml] • Maxtor DiamondMax 10 en meer • Seagate Barracuda 7200.8 400GB review • RAID 0 in ongerede: waanzin of werkelijkheid? Opticals • [rml][ Discussie] NEC ND-3520A 16x Dual Layer DVD±RW brander[/rml] Voedingen • Welke voeding heb ik nodig? Deel 13 • Q-tec voedingen ervaringen topic • Acht stille voedingen met elkaar vergeleken Ik zal deze links proberen up-to-date te houden. Wanneer jij denkt dat bepaalde links hier absoluut bij moeten, laat me dat even weten!!! |
Vorige Delen: |
Layout: mede mogelijk gemaakt door Outerspace |
[ Voor 27% gewijzigd door Alm4riC op 12-10-2005 23:52 ]