"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 5

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.215 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu deel 5, het grote upgradetopic !

Hier staat deel 1
Hier staat deel 2
Hier staat deel 3
Hier staat deel 4

In dit topic worden al je vragen over wat je het beste aan jouw systeem kan upgraden behandeld.

de belangrijkste regeltjes:

geef je budget
vertel wat je met je pc doet
verwijs niet naar de specs in je sign
GEEN offtopic posts.
Alle regels staan hier.

Het is erg prettig als jullie je hier allemaal aan houden. Zo kan dit topic op naar deel 6 :)

Alle vragen in deel 4 gesteld, zijn behandeld en die hoef je dus niet nog een keer te stellen.

Have Phun >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een iemand hebben we vergeten, hier is de post.

Door Demolition-Man - Monday 07 April 2003 19:39
Goedenavond

ik ben van plan om mijn PC te upgraden... Ik heb nu een AMD Athlon 1000mhz, 256 sd ram en een GeForce 2 MX.

Ik wil en nu minimaal een 1800mhz van maken en dan natuurlijk een nieuwe videokaart, want met die GF2MX kom ik niet echt ver.

De reden voor de upgrade: Grand Theft Auto 3 (vice city), UT 2003 en Black Hawk Down. Ik kan nu alles wel redelijk draaien op 800x600 in 16 bits... maar een echte gamer wil natuurlijk meer... ook wordt ik helemaal gek van de framedrops in UT2003 zodra er meer dan 5 mannekes rondlopen.

Nu heb ik wel een bepaald budget te besteden voor de videokaart en dat is 125 euro. Ik ben een hele tijd uit de pc-scene geweest en ik vroeg me af wat voorn kaartje ik hiervoor kan halen. Zelf zag ik op de pricewatch al verschillende GF3/GF4 kaarten staan... maar ik weet dan dus echt niet welke van goede kwaliteit is en wat ik het best kan nemen om deze games te spelen.

(Het moet natuurlijk wel een AGP-kaartje zijn ) Heeft iemand een suggestie, of ervaring met een bepaalde kaart icm een bepaalde Detonator-driver??
Je zou kunnen gaan voor de
Club3D ATI Radeon 9100 128MB € 105,-

of een GF4 ti 4200. Maar de radeon is aan te raden. Heb je misschien nog iets meer geld, 200 euro, dan neem je het beste een radeon 9500 pro, van club 3d, die naar een 9700 te modden is, zonder risico op beschadiging!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 19:44:

In dit topic worden al je vragen over wat je het beste aan jouw systeem kan upgraden behandeld.

Alle regels staan hier.

Have Phun >:)
waarom niet alle regels in deze openings post :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
senater schreef op 07 April 2003 @ 19:48:
[...]

waarom niet alle regels in deze openings post :?
omdat niemand die dan gaat lezen. De belangrijkste staan in de post. Houd je daar eerst maar aan, dan is het al heel mooi. (geen offtopic posts bijvoorbeeld ;))
En lees ook vooral mijn sign goed!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 19:46:

[...]

of een GF4 ti 4200. Maar de radeon is aan te raden. Heb je misschien nog iets meer geld, 200 euro, dan neem je het beste een radeon 9500 pro, van club 3d, die naar een 9700 te modden is, zonder risico op beschadiging!
pricewatch: Club3D GeForce FX5200 128MB

of een geforce fx 5200 ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, je hebt gelijk, dat zou ook nog kunnen. Maar mijn eerste voorkeur ligt toch bij de Ati's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
ik heb:
Voeding: Codegen 400Watt
Moederbord: Asus A7V266
Processor: AMD XP 1900+ (Palomino :( )
Geheugen: 1024MB DDR-Ram Samsung (PC2100)
Videokaart: Asus GeForce4 Ti 4600 Ultra

ik wil:
meer game performance, want ik merk dat mijn bak af en toe traag is bij echt zware games
verder wil ik beter geluid, 5.1 lijkt me toch wel minimaal vereist tegenwoordig :)
het moet een nforce bordje zijn met zoveel mogelijk onboard, dus LAN (liefst 2x) en minimaal 4/6 USB aansluitingen

mogelijkheden:
ik wil waarschijnlijk een Asus A7N8X Deluxe aanschaffen, maar dan wel een rev 2.0 bordje
ik lees hier veel goede dingen over, en ik heb al meerdere Asus moederborden gehad waar ik zeer tevreden over ben geweest
het geluid schijnt ook dik in orde te zijn
jammer is wel dat RAID niet echt makkelijk gaat met deze bordjes ivm SATA

verder wil ik een nieuwe processor
ik twijfel heel hard over een XP1800, XP2000 en een XP 2200 (XP2400 kan ook, maar ivm de komst van de Barton lijkt me dit geldverspilling)
deze wil ik uiteraard een beetje lekker over kunnen clocken (niet extreem ;) )

budget:
ongeveer 275 euro
ik ben van plan om mijn oude vervangen spullen te verkopen ter compensatie :)

twijfels:
ik twijfel nogal of ik ipv een nieuwe cpu niet beter een nieuwe voeding kan kopen
een Codegen is namelijk niet echt 'wauw' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Chaintech CT-6WIV moederbord met een Socket 370, PPGA. Erin zit een Celeron 533 processor. De klok is 66 MHz, maar het schijnt dat het moederbord ook 100 MHz aankan.

Wat kan ik hier aan upgraden? Kan ik in die Socket een snellere Celeron doen, heeft dat zin? Of moet ik een adapter kopen en daar dan een nieuwe processor in zetten? Wat kost dat dan? Heeft dat wel zin? (Schijnt van niet zonder een ander MoBo.)

Ik wil wat meer gaan gamen, de kaart die er nu in zit is een geintegreerd ding, Intel i752, met 1 Mb. Er is geen AGP slot, dus moet denk ik PCI zijn. Wat moet/kan ik aanschaffen? Kan dat alles ook tweedehands?

Bovendien loopt mijn 8 Gb harde schijf vol (type IDE 47). Ik zou er wel eentje bij willen plaatsen. Kan dat? Hoe groot mag die zijn? Waar moet ik dan verders op letten? Kan je die tweedehands krijgen?

Zou het zin hebben om mijn geheugen uit te breiden? Ik heb nu 128 Mb in twee 64 Mb PC100 SDRAMs.

Mijn budget is zo rond de 150 euro... is dat redelijk?

Genoeg vragen, lijkt me zo... Bij voorbaat dank,

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 19:46:

[...]

dank u :) Ik heb eigenlijk altijd een GF gehad, en ben er altijd tevreden mee geweest. Die Club3D GeForceFX 5200 128MB DDR DVI/TV-Out (mondvol) klinkt dus vrij interessant.
TV-out is vereist. En volgens mij is dit een vrij snelle kaart (toch?). Het merk ken ik verder niet. Aan te raden?

Ook moet ik dus een nieuwe proc hebben. Ik zat zelf te denken aan een Atlon 2000 mhz. Als ik dan de volgende proc bekijk, lijkt het me wel interessant, alleen wat betekent dat 1,67ghz? En boxed betekent zeker gewoon dat ie in een doosje zit ofzo :D (of zeg ik nu iets heel stoms).. heb ik nl nooit begrepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 07 April 2003 @ 22:18:
ik heb:
Voeding: Codegen 400Watt
Moederbord: Asus A7V266
Processor: AMD XP 1900+ (Palomino :( )
Geheugen: 1024MB DDR-Ram Samsung (PC2100)
Videokaart: Asus GeForce4 Ti 4600 Ultra

ik wil:
meer game performance, want ik merk dat mijn bak af en toe traag is bij echt zware games
verder wil ik beter geluid, 5.1 lijkt me toch wel minimaal vereist tegenwoordig :)
het moet een nforce bordje zijn met zoveel mogelijk onboard, dus LAN (liefst 2x) en minimaal 4/6 USB aansluitingen

mogelijkheden:
ik wil waarschijnlijk een Asus A7N8X Deluxe aanschaffen, maar dan wel een rev 2.0 bordje
ik lees hier veel goede dingen over, en ik heb al meerdere Asus moederborden gehad waar ik zeer tevreden over ben geweest
het geluid schijnt ook dik in orde te zijn
jammer is wel dat RAID niet echt makkelijk gaat met deze bordjes ivm SATA

verder wil ik een nieuwe processor
ik twijfel heel hard over een XP1800, XP2000 en een XP 2200 (XP2400 kan ook, maar ivm de komst van de Barton lijkt me dit geldverspilling)
deze wil ik uiteraard een beetje lekker over kunnen clocken (niet extreem ;) )

budget:
ongeveer 275 euro
ik ben van plan om mijn oude vervangen spullen te verkopen ter compensatie :)

twijfels:
ik twijfel nogal of ik ipv een nieuwe cpu niet beter een nieuwe voeding kan kopen
een Codegen is namelijk niet echt 'wauw' :+
Je zou inderdaad voor dat asus boardje kunnen gaan, of anders voor een Epox 8rda+ (ook nforce2). Deze boarden zijn allebei snel en redelijk goed (asus) tot super :P Epox te klokken. Verder zou ik gewoon een XP2000+ erin gooien, het OCverschil tussen al die 3 is niet zo groot, en het prijsverschil ook niet, vooral niet tussen de 1800 en 2000, dus dan lijkt me dat de beste keus.
En dan nog het geluid. Tsja, dat is wat lastiger. Er zijn nogal veel 5.1 kaartjes op de markt tegenwoordig, Misschien is een Audigy2 wel de beste keus. Maar ook de goedkopere, nameless kaartjes zelfs, zijn helemaal niet slecht. Ik weet niet wat voor superhoge?? eisen je aan het geluid stelt. Maar hiervoor zou je eens in AV kunnen rondneuzen.
Al met al kom je, zeker met de verkoop van je mobo en proc, ruim onder de 275 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 22:25:
Ik heb een Chaintech CT-6WIV moederbord met een Socket 370, PPGA. Erin zit een Celeron 533 processor. De klok is 66 MHz, maar het schijnt dat het moederbord ook 100 MHz aankan.

Wat kan ik hier aan upgraden? Kan ik in die Socket een snellere Celeron doen, heeft dat zin? Of moet ik een adapter kopen en daar dan een nieuwe processor in zetten? Wat kost dat dan? Heeft dat wel zin? (Schijnt van niet zonder een ander MoBo.)

Ik wil wat meer gaan gamen, de kaart die er nu in zit is een geintegreerd ding, Intel i752, met 1 Mb. Er is geen AGP slot, dus moet denk ik PCI zijn. Wat moet/kan ik aanschaffen? Kan dat alles ook tweedehands?

Bovendien loopt mijn 8 Gb harde schijf vol (type IDE 47). Ik zou er wel eentje bij willen plaatsen. Kan dat? Hoe groot mag die zijn? Waar moet ik dan verders op letten? Kan je die tweedehands krijgen?

Zou het zin hebben om mijn geheugen uit te breiden? Ik heb nu 128 Mb in twee 64 Mb PC100 SDRAMs.

Mijn budget is zo rond de 150 euro... is dat redelijk?

Genoeg vragen, lijkt me zo... Bij voorbaat dank,

Bert.
Voor dat geld kan je niet alles upgraden, helaas.
Wat mij het beste lijkt, is een GF4 mx 440 te kopen, dit zal een wereld van verschil voor je zijn, tijdens games. Een Leadtek WinFast A170 T 64MB (GeForce4 MX440) € 64,- bijvoorbeeld. Maar elk Amerk is goed. (asus, abit, msi, etc etc.).

Ik zou de processor nog maar even zo laten, want met 150 euro wordt dat toch moeilijk upgraden. Je zou er wel nog 128 mb bij kunnen plaatsen, zodat je geheugen een stuk minder snel volloopt. 128MB PC133 SDRAM € 19,- heb je nodig. Dat dit pc133 is, maakt niet uit, het loopt ook gewoon op 100 mhz (of 66, zoals ws. in jouw geval), en is goedkoper dan pc100.

Hiermee zal je een stuk beter kunnen gaan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 00:19:
[...]

dank u :) Ik heb eigenlijk altijd een GF gehad, en ben er altijd tevreden mee geweest. Die Club3D GeForceFX 5200 128MB DDR DVI/TV-Out (mondvol) klinkt dus vrij interessant.
TV-out is vereist. En volgens mij is dit een vrij snelle kaart (toch?). Het merk ken ik verder niet. Aan te raden?

Ook moet ik dus een nieuwe proc hebben. Ik zat zelf te denken aan een Atlon 2000 mhz. Als ik dan de volgende proc bekijk, lijkt het me wel interessant, alleen wat betekent dat 1,67ghz? En boxed betekent zeker gewoon dat ie in een doosje zit ofzo :D (of zeg ik nu iets heel stoms).. heb ik nl nooit begrepen :P
Het merk van die kaart is goed. Dat er ook nog een tvout bijzit, is inderdaad mooi meegenomen, alhoewel dit tegenwoordig, gelukkig ;), standaard is.
Wat betreft die nieuwe processor. De Athlon heeft een andere rating genomen, de 2000 mhz waar jij het over hebt, is een 2000+ processor, met een clocksnelheid van 1.67 ghz (1667 mhz). Dit is gewoon een marketingtruc van AMD.

En boxed betekent inderdaad dat hij in een doosje zit..., maar ook dat je er een koeler bijkrijgt, die je anders ook nog weer zou moeten aanschaffen. Dus jij kan het beste een boxed nemen.
Viel spass ermit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 15:39:
[...]

Wat mij het beste lijkt, is een GF4 mx 440 te kopen, dit zal een wereld van verschil voor je zijn, tijdens games. Een Leadtek WinFast A170 T 64MB (GeForce4 MX440) € 64,- bijvoorbeeld. Maar elk Amerk is goed. (asus, abit, msi, etc etc.).
Ah, prima tip. Ik vroeg me nog af, kan zo'n GF4 op mijn moederbord en in een PCI slot?

Nog tips over een extra harde schijf?

Dank,

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 16:53:
[...]

Ah, prima tip. Ik vroeg me nog af, kan zo'n GF4 op mijn moederbord en in een PCI slot?

Nog tips over een extra harde schijf?

Dank,

Bert.
o, sorry, ik heb daar met mijn domme kop helemaal overheen gelezen. Goed dat je het nog even zegt. MX440ers op pci zijn niet te krijgen, je zou wel kunnen gaan voor een nog wat snellere, maar ook veel duurdere, Hercules 3D Prophet 9000 PCI 64MB (Radeon 9000) € 148,- kaart. Met jouw moederboard en processor haal je echter nooit het maximale uit die kaart. Een andere optie zou zijn een GF2 mx 400 pci te halen (64 mb), deze kost ongeveer 60 euro. Ik denk dat dit beter is voor jouw systeem.

En wat betreft de schijven: een Maxtor 40GB (DiamondMax Plus 8, 7200rpm, FDB) € 74,- heeft de beste prijs / kwaliteit verhouding in het ondersegment. Maar voor 25 euro meer, heb je een twee keer zo grote schijf. Dat is jouw afweging.
Ik raad je wel aan een 7200 rpm schijf te nemen, deze zijn gewoon stukken sneller dan 5400 rpm schijven en dat merk je duidelijk, bij alle toepassingen.
Andere merken dan Maxtor zijn overigens ook goed, er zitten geen slechte merken meer in de markt, enkel uitblinkers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 19:28:
[...]

Goed dat je het nog even zegt.
Maar nu ben ik dan ook helemaal tevreden, dank! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 15:34:
[...]

Je zou inderdaad voor dat asus boardje kunnen gaan, of anders voor een Epox 8rda+ (ook nforce2). Deze boarden zijn allebei snel en redelijk goed (asus) tot super :P Epox te klokken. Verder zou ik gewoon een XP2000+ erin gooien, het OCverschil tussen al die 3 is niet zo groot, en het prijsverschil ook niet, vooral niet tussen de 1800 en 2000, dus dan lijkt me dat de beste keus.
En dan nog het geluid. Tsja, dat is wat lastiger. Er zijn nogal veel 5.1 kaartjes op de markt tegenwoordig, Misschien is een Audigy2 wel de beste keus. Maar ook de goedkopere, nameless kaartjes zelfs, zijn helemaal niet slecht. Ik weet niet wat voor superhoge?? eisen je aan het geluid stelt. Maar hiervoor zou je eens in AV kunnen rondneuzen.
Al met al kom je, zeker met de verkoop van je mobo en proc, ruim onder de 275 euro uit.
dank u :)
het wordt dan een XP2000 ipv de XP2200 die ik in gedachte had,
en ik ga voor het onboard sound van het Nforce bordje,
schijnt namelijk dik in orde te zijn, en mischien wel beter als een gewoon 5.1 kaartje van creative :)
en van het kleine beetje wat ik bespaar op de cpu + het geld wat ik terugkrijg voor mijn oude zut koop ik een nieuwe voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een p3 1ghz op een asus p3v4x.
512MB sd pc133(1*256+2*128)
XFX geforce 4 ti 4200 128MB(agp 4*)
HD 80GB Maxtor(2MB cache :'( )
48*12*48 Liton
16*Dvd vaag merk
soundblaster audio pci 512
Pinnacle PCTV Studio Pro
10/100 realtek of smc netwerk
Qtec 450 dual fan gold
en dit alles in een Xaser II kast

Ik gebruik mijn systeem vooral voor gamen, af en toe eens word en internet.
En het moet goed zijn voor de }:O.
En ik wil ook goed aan de slag kunnen met videobewerking.

Ik wil de processor, moederbord en geheugen en CPU cooler vervangen.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar AMD. Ik weet alleen niet of ik voor een single MP(met mogelijkheid voor dual) moet gaan of gewoon een XP.
Minimaal 1GB DDR-333
Ik wil ook geen boxed koeler, ik ga niet overclocken. Maar ik wil een stil systeem, wat 24/7 moet kunnen draaien zonder dat ik bang ben voor oververhitting.

Mijn budget ligt rond de 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sys.jpg

Ik gebruik em voornamelijk voor GoTTen, Gamen (TacOps)en wat webbuilding.
Budget is ongeveer €300
(me nieuwe harddisk(WD800BB) is al onderweg)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 21:34:
[...]

Maar nu ben ik dan ook helemaal tevreden, dank! O+
okay dan, leef je uit :)
Crash-Override schreef op 08 April 2003 @ 21:52:
[...]

dank u :)
het wordt dan een XP2000 ipv de XP2200 die ik in gedachte had,
en ik ga voor het onboard sound van het Nforce bordje,
schijnt namelijk dik in orde te zijn, en mischien wel beter als een gewoon 5.1 kaartje van creative :)
en van het kleine beetje wat ik bespaar op de cpu + het geld wat ik terugkrijg voor mijn oude zut koop ik een nieuwe voeding
A, mooi. Game on 8)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 00:20:
Ik heb nu een p3 1ghz op een asus p3v4x.
512MB sd pc133(1*256+2*128)
XFX geforce 4 ti 4200 128MB(agp 4*)
HD 80GB Maxtor(2MB cache :'( )
48*12*48 Liton
16*Dvd vaag merk
soundblaster audio pci 512
Pinnacle PCTV Studio Pro
10/100 realtek of smc netwerk
Qtec 450 dual fan gold
en dit alles in een Xaser II kast

Ik gebruik mijn systeem vooral voor gamen, af en toe eens word en internet.
En het moet goed zijn voor de }:O.
En ik wil ook goed aan de slag kunnen met videobewerking.

Ik wil de processor, moederbord en geheugen en CPU cooler vervangen.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar AMD. Ik weet alleen niet of ik voor een single MP(met mogelijkheid voor dual) moet gaan of gewoon een XP.
Minimaal 1GB DDR-333
Ik wil ook geen boxed koeler, ik ga niet overclocken. Maar ik wil een stil systeem, wat 24/7 moet kunnen draaien zonder dat ik bang ben voor oververhitting.

Mijn budget ligt rond de 550 euro.
Tsja, 1 gig DDR ram pc 2700 van een Amerk gaat je ongeveer 170 euro kosten (2*512).
Ik zou toch gewoon voor een XP gaan, AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz) € 124,- bijvoorbeeld, en niet voor een MP want zo'n verschil is dat niet. Als jij niet gaat OCen, moet het gewoon stabiel draaien. Moet je er wel, zekers als je de hele dag die bak zit te stressen, een goede, stille (zalman :)) cooler kopen. Maar daarvoor moet je maar ff kijken in PMG.
En als mobo neem je dan een Asus A7N8X Deluxe € 159,-, of een Epox EP-8RDA+ € 125,- .
Beide boarden zijn op de nforce2 chipset gebouwd, momenteel de beste voor AMDs.
De Asus heeft alleen wat meer features, je moet zelf maar even kijken of je daarvoor die paar extra euro wilt neerleggen.

Totaal komt zo op ongeveer 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 01:33:
[afbeelding]

Ik gebruik em voornamelijk voor GoTTen, Gamen (TacOps)en wat webbuilding.
Budget is ongeveer €300
(me nieuwe harddisk(WD800BB) is al onderweg)
irritant schermpje, voortaan liever gewoon text-based :).

Maar ik zou niet weten waarom jij zou gaan upgraden, die config voldoet toch nog heel goed?
Je zou natuurlijk, als je een echte die-hard gamer bent, de grafische kaart kunnen vervangen door een club 3d Radeon 9500 pro, en die ombouwen tot een 9700, zonder risico. Hiermee ga je de meeste winst boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:50

Padvinder

doet z'n best

Goed, ik heb een notebook
Gateway Solo 2500
Celeron 333 MHz
96 MB geheugen, waarvan 32 non-removable en 2x 32 dus wel removable (144 pins PC66 SO-DIMM)

Ik doe niet veel met dit ding (beetje internetten, binnenkort met ADSL, beetje tekstverwerken en een beetje grafisch prutsen (foto bewerking e.d.)), maar ik wil gewoon een lekker stabiel apparaat en aangezien een nieuwe processor me te duur is, wil ik geheugen uitbreiden.

Ik kan er dus maximaal twee reepjes van 128 MB inprikken, wat mij 288 MB geheugen oplevert. Is dit nuttig of kan ik er beter ééntje van 128 inprikken (totaal 192 MB) of ééntje van 64 MB (totaal 160 MB)

Oftewel, tot welke hoogte is het merkbaar stabieler en sneller? Heeft het zin?

Qua budget: 64 MB kost in de geheugenshop EUR 17,00 en 128 MB kost EUR 39,00. Dat kan ik nog net kwijt... ;)

Ik ben niet zo bekend met dit soort dingen, daarom vraag ik het maar hier.

edit:
Oh, ik draai er ook continu MP3tjes op...

[ Voor 4% gewijzigd door Padvinder op 11-04-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Asrock K7VT2 € 48,-
AMD Duron 1100 € 31,-
128MB PC133 SDRAM (CAS2, Dane-Elec) € 21,-
Club3D ATI Radeon R7000 32MB € 31,-
Maxtor 40GB (540X, 5400rpm) € 68,-

Is totaal 199 (wat meer dan je gestelde budget van 150 dus), maar dan heb je wel een systeempje dat stukken en stukken sneller is dan je huidige bak, en je merkt er echt veel meer van dan alleen maar een nieuwe vidkaart zoals ByMeSDy adviseerde volgens mij. Je kunt trouwens nog 1 64MB latje van je geheugen wat je nog hebt gebruiken, dan heb je totaal 192MB.

Als je je oude spullen weer verkoopt kom je dan wel weer op ongeveer 150 Euro uit.

Btw, ByMeSDy, ik zie dat je 2 keer aanraad een R9500 Pro te kopen en die naar 9700 te modden... Ik dacht dat alleen de 9500 non-pro te modden was?

[edit]
ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 4
Een Radeon 9500 PRO is niet te modden naar een 9700 !!!!!!!!
ByMeSDy prutz0r >:) :P

[ Voor 66% gewijzigd door Mentalist op 11-04-2003 01:24 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 07:39:
[...]

irritant schermpje, voortaan liever gewoon text-based :).

Maar ik zou niet weten waarom jij zou gaan upgraden, die config voldoet toch nog heel goed?
Je zou natuurlijk, als je een echte die-hard gamer bent, de grafische kaart kunnen vervangen door een club 3d Radeon 9500 pro, en die ombouwen tot een 9700, zonder risico. Hiermee ga je de meeste winst boeken.
ja... denk dat er eerder mensen zijn die graag zown systeem willen hebben... en dan wil hij ook nog upgraden...

maar als je toch gaat upgraden had ik er 2x 512 DDR stroken bijgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03
Padvinder schreef op 11 April 2003 @ 00:44:
.

Ik kan er dus maximaal twee reepjes van 128 MB inprikken, wat mij 288 MB geheugen oplevert. Is dit nuttig of kan ik er beter ééntje van 128 inprikken (totaal 192 MB) of ééntje van 64 MB (totaal 160 MB)
Dit klopt niet helemaal maar goed, met 64 MB erbij kom je namelijk op 128 MB totaal.

En als antwoord op jouw vraag, stop er 128 MB bij. Dat is voor jouw waarschijnlijk wel voldoende. Maar het is eigenlijk niet goed mogelijk om op jouw vraag antwoord te geven, aangezien je er niet bij hebt gezet welk OS je draait. (of wilt gaan draaien)

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Tupolev schreef op 11 April 2003 @ 10:14:
[...]

Dit klopt niet helemaal maar goed, met 64 MB erbij kom je namelijk op 128 MB totaal.

En als antwoord op jouw vraag, stop er 128 MB bij. Dat is voor jouw waarschijnlijk wel voldoende. Maar het is eigenlijk niet goed mogelijk om op jouw vraag antwoord te geven, aangezien je er niet bij hebt gezet welk OS je draait. (of wilt gaan draaien)
Oeps, helemaal waar... ik draai nu Win98SE, en wellicht wil ik XP draaien, maar ik denk het niet. Dit bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc's....

El Cheapo upgrade;

Asrock K7S8X SIS 746FX 58,-
AMD XP 1700+ 63,-
256MB PC333 DDRAM (CAS2, OEM) 30,-
MSI GF4200TI 128mb 129,-
Maxtor 20GB (7200rpm liquid) 66,-

is wat duurder maar dan heb je ook wat....toch?

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Padvinder schreef op 11 April 2003 @ 00:44:
Goed, ik heb een notebook
Gateway Solo 2500
Celeron 333 MHz
96 MB geheugen, waarvan 32 non-removable en 2x 32 dus wel removable (144 pins PC66 SO-DIMM)

Ik doe niet veel met dit ding (beetje internetten, binnenkort met ADSL, beetje tekstverwerken en een beetje grafisch prutsen (foto bewerking e.d.)), maar ik wil gewoon een lekker stabiel apparaat en aangezien een nieuwe processor me te duur is, wil ik geheugen uitbreiden.

Oftewel, tot welke hoogte is het merkbaar stabieler en sneller? Heeft het zin?

Qua budget: 64 MB kost in de geheugenshop EUR 17,00 en 128 MB kost EUR 39,00. Dat kan ik nog net kwijt... ;)

Ik ben niet zo bekend met dit soort dingen, daarom vraag ik het maar hier.

edit:
Oh, ik draai er ook continu MP3tjes op...
2x128 = 256, niet 288 ;)

En ik denk dat je voor internet, tekst en mp3 niet veel merkt. Maar bij het foto bewerken wel. Ik zou het gewoon doen want met dat extra geheugen kan je laptop een stukje langer mee, en het is niet erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

[quote]Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 14:27:
[...]
2x128 = 256, niet 288 ;)
[quote]

Ja, maar als je daarbij de 32 MB optelt die er standaard (non removable) in zit...

256 + 32 = 288... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Padvinder schreef op 11 april 2003 @ 15:18:
[quote]Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 14:27:
[...]
2x128 = 256, niet 288 ;)
Ja, maar als je daarbij de 32 MB optelt die er standaard (non removable) in zit...

256 + 32 = 288... 8)
Och ja, tuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, een klein groot blundertje van me. Ik zal het nooit meer doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar gebruik ik de pc voor:

Spellen. Zolang dat maar goed gaat, doet de rest het ook wel. Het liefst speel ik ze op 1024x768, met uiteraard zo veel mogelijk details. En films kijken.
Oh ja, ik typ de klaverjas competitie uit voor m'n moeder. :P

Wat heb ik nu:

Processor: AMD Athlon XP2200+
Moederbord: Epox 8k7a+
Geheugen: 2 x 256 MB Kingston valueram (PC2700)
Videokaart: Hercules 3D Prophet 8500LE 64MB
Harddisk: IBM 40GB 7200 RPM en Samsung 20GB 5400 RPM
Geluidskaart: Creative Soundblaster 5.1
Floppydisk: Ja :)
CD-Rom spelers: Philips 48x, Philips 8x4x32x (brander), Samsung 32x48x (DVD)

Budget:

Hooguit 500 euro.

Nu wilde ik toch al die videokaart gaan vervangen door een Radeon 9700 Pro, maar nu vroeg ik mij af of dat moederbord de boel dan niet gaat ophouden, eigenlijk. Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 13 april 2003 @ 18:03:

Spellen. Zolang dat maar goed gaat, doet de rest het ook wel. Het liefst speel ik ze op 1024x768, met uiteraard zo veel mogelijk details. En films kijken.
Oh ja, ik typ de klaverjas competitie uit voor m'n moeder. :P

Wat heb ik nu:

Processor: AMD Athlon XP2200+
Moederbord: Epox 8k7a+
Geheugen: 2 x 256 MB Kingston valueram (PC2700)
Videokaart: Hercules 3D Prophet 8500LE 64MB
Harddisk: IBM 40GB 7200 RPM en Samsung 20GB 5400 RPM
Floppydisk: Ja :)
CD-Rom spelers: Philips 48x, Philips 8x4x32x (brander), Samsung 32x48x (DVD)

Budget:

Hooguit 500 euro.

Nu wilde ik toch al die videokaart gaan vervangen door een Radeon 9700 Pro, maar nu vroeg ik mij af of dat moederbord de boel dan niet gaat ophouden, eigenlijk. Dus.
Jep, inderdaad de videokaart, en de 9700 pro is de beste keus.

En het moederbord gaat het niet ophouden hoor, het verschil tussen AGP 4x (jou mobo) en de nieuwe agp 8x, is dat de oude 1 gb bandbreedte heeft en de nieuwe 2.1 gb's. Maar 1 GB word bijna nooit bereikt dus het zal maar ongeveer 3 % in performance schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb ik:

Processor: AMD Athlon XP2400+
Moederbord: Chaintech 7VJL Apogee
Geheugen: 1 x 512 DDR ram
Videokaart: Pixelview(prolink) nVIDIA GeFORCE 4 Ti 4200 64 mb/tvout
Harddisk: ??? 40GB 7200 RPM en Samsung 15GB 5400 RPM
CD-Rom spelers: ???? 72x, Philips 8x4x32x (brander

Budget:

200-400 euro

Beetje overgenomen van hierboven :> dus uhmm... (C)hierboven :D

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 18:13:
Wat heb ik:

Processor: AMD Athlon XP2400+
Moederbord: Chaintech 7VJL Apogee
Geheugen: 1 x 512 DDR ram
Videokaart: Pixelview(prolink) nVIDIA GeFORCE 4 Ti 4200 64 mb/tvout
Harddisk: ??? 40GB 7200 RPM en Samsung 15GB 5400 RPM
CD-Rom spelers: ???? 72x, Philips 8x4x32x (brander

Budget:

200-400 euro

Beetje overgenomen van hierboven :> dus uhmm... (C)hierboven :D

alvast bedankt
Ik denk dat jij beter je geld nog even kunt bewaren. Want die Ti4200 kan spellen best nog goed op 1024 draaien ;)

Maar als je echt wat kopen wilt zou ik voor een Radeon 9700 pro van Club3d gaan. En eventueel 512 DDR ram erbij voor 80 euro.

Als je constant te weinig schijfruimte hebt kun je ook vor een Radeon 9700 + nieuwe Western Digital 80 gb 7200 8 mb cache gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Ik heb op dit moment het volgenden systeem thuis staan waar ik mee aan videobewerkign doe:

AMD TB 750
448 mb sdram geheugen
Geforce 4 TI-4600 grafischekaart
10 gb hardeschijf voor windows
80 gb hardeschijf voor videomontage bestanden
17 inch tft scherm
Soundblaster live 1024 OEM
24 x brander
DVD-Rom speler
Pinnacle Studio DC 10 plus kaart voor analoge montage
Advance Firewire kaart voor digitale montagen
Studio 7 met alles erop aan eraan
Alles draaid op Windows XP Pro

Nu wil ik deze pc gaan upgraden omdat het monteren nu gewoon te traag gaat en het "berekenen" van een montage van 2 uur gewoon heel erg lang duurd.

Ik wil er een nieuw mobo, processor en geheugen inzetten (misschien nog aan andere dingen die ik kan veranderen?)

Tijden het monteren krijg ik ook telkens vastlopers en andere dingen en overgangen die niet gerenderd worden, wat weer lijdt tot een vastloper tijdens uit voor naar een videonband.
Ik wil dus ook overwegen om een videobewerkingskaart te nemen die alles aankan, dus analoog in en uit, digitaal in en uit, realtime enzo! Maar wat kan ik het beste nemen inclusief software voor het monteren?

ALVAST BEDANKT!

Het budget zal zo rond de 800 euro liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mobo zou ik een Nforce 2 mobo nemen, bijvoorbeeld de erg snelle Asus A7N8X. Die komt vaak het best uit de tests en is zo ongeveer de snelste voor amd athlon xp processoren. Het mobo kost 130 euro. Wil je net wat goedkoper uit zijn dan kun je voor een Epox 8rda gaan. Die is ook goed te doen.

Als processor zou ik een AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz, Boxed) nemen. Vanaf de stap 2400 + naar 2500 + komen de echt grote prijsverschillen. Dus dan lijkt me een 2400 + de beste keus. De 2400 + kost 130 euro.

Met elkaar 410 euro.

Voor het geheugen zou ik 2x 512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) nemen. Dat kan dan dual werken op het Asus mobo. Het kost 75 euro x 2 = 150

En videobewerkings kaarten weet ik helaas weinig van. Misschien kun je daarover een review vinden op bijvoorbeeld www.tomshardware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 13:45:
Als mobo zou ik een Nforce 2 mobo nemen, bijvoorbeeld de erg snelle Asus A7N8X. Die komt vaak het best uit de tests en is zo ongeveer de snelste voor amd athlon xp processoren. Het mobo kost 130 euro. Wil je net wat goedkoper uit zijn dan kun je voor een Epox 8rda gaan. Die is ook goed te doen.
[even-lekker-eigenwijs-en-tegendraads-doen-mode]
Waarom geen ECS L7S7A2 met de SiS 746 chipset? Welliswaar 3 tot 5% langzamer dan een nForce2 plankje (3 tot 5%, lekker verwaarloosbaar dus, in een aantal tests trouwens ook sneller!), maar het kost dan ook minder dan de helft. Dat geld zou weer mooi in een betere videoeditingkaart kunnen (of wat meer geheugen, of whatever!). Mensen op GoT hebben dit plankje tot nu toe over het algemeen als rock-stable ervaren, en hij OC't zo naar 200Mhz FSB en het geheugen nog hoger.
[/even-lekker-eigenwijs-en-tegendraads-doen-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 14 april 2003 @ 15:20:
[...]

[even-lekker-eigenwijs-en-tegendraads-doen-mode]
Waarom geen ECS L7S7A2 met de SiS 746 chipset? Welliswaar 3 tot 5% langzamer dan een nForce2 plankje (3 tot 5%, lekker verwaarloosbaar dus, in een aantal tests trouwens ook sneller!), maar het kost dan ook minder dan de helft. Dat geld zou weer mooi in een betere videoeditingkaart kunnen (of wat meer geheugen, of whatever!). Mensen op GoT hebben dit plankje tot nu toe over het algemeen als rock-stable ervaren, en hij OC't zo naar 200Mhz FSB en het geheugen nog hoger.
[/even-lekker-eigenwijs-en-tegendraads-doen-mode]
Special Features
AGP 8X
USB 2.0 (SiS963)
IEEE 1394 (optional)
6 Channel Audio
Supports DDR400
Supports UltraDMA 133/100/66
Processor
AMD® Athlon XP CPU
Socket A
333 / 266MHz
Klinkt inderdaad erg goed :)

Dan is het aan de vraagsteller wat hij gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, voor videobewerking zou ik toch maar lekker een nforce2 nemen hoor. Hij is inderdaad wel flink duurder, maar de sis vind ik meer geschikt voor de normalere toepassingen als surfen, beetje gamen enzo.
Voor videobewerkingskaarten, tsja, die dingen zijn superduur. DC30+ = wel goed idee voor jou misschien. Maar zoek inderdaad daarvoor maar een leuke review bij tommy of op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
bedankt allemaal tot nu toe voor het antwoord! Ik heb hier op GoT gelezen dat voor de DC30+ geen drivers meer zijn voor Windows XP! Wat is eigenlijk het preciese verschil tussen de DC10 en de DC30? Het is toch allebei analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 19:25:
hmm, voor videobewerking zou ik toch maar lekker een nforce2 nemen hoor. Hij is inderdaad wel flink duurder, maar de sis vind ik meer geschikt voor de normalere toepassingen als surfen, beetje gamen enzo.
Ik ben altijd wel in voor een beetje discussie. Waarom "vind" je de nForce2 geschikter voor videoediting? De prestaties zijn praktisch hetzelfde (voor die 3-5% hoef je het echt niet te doen).

"imho" zeggen benchmarks en reviews meer dan een gevoel van iemand... Je hebt ook mensen die het gevoel hebben dat AMD cpu's prutsdingen zijn omdat ze een paar keer hebben gelezen dat één of andere stupido z'n koeler verkeerd om op een AMD proc heeft gezet... Hoppatee, AMD, prutszooi. Dat crasht 8)7.

Dus ik ben benieuwd naar je argumenten om de nForce2 te gebruiken voor videoediting... Zodra ik wat geld gespaard heb ben ik wel van plan om een ECS L7S7A2 te halen, en ik doe van alles met m'n pc :)
Binnetie schreef op 14 April 2003 @ 20:52:
bedankt allemaal tot nu toe voor het antwoord! Ik heb hier op GoT gelezen dat voor de DC30+ geen drivers meer zijn voor Windows XP! Wat is eigenlijk het preciese verschil tussen de DC10 en de DC30? Het is toch allebei analoog?
Kijk maar :
http://www.pinnaclesys.co...=DC30%20Series&page_id=66

Ziet eruit als drivers voor Win95, Win98SE, WinNT en Win2K. Je kunt er wel vanuit gaan dat ze ook werken op Win98 ("First Edition") en WinME aangezien die puur op dezelfde kernel zijn gebouwd, maar of de NT of 2K driver onder XP gaat werken is de vraag nog maar. Pinnacle _zou_ dat gewoon kunnen blokkeren, IF WinXP detected THEN abort setup, zelfs als het boeltje prima werkt onder WinXP (Win2K drivers doen het normaal gesproken prima onder XP).

[ Voor 33% gewijzigd door Mentalist op 14-04-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
NForce r0x :D Ik ga ASAP een EPoX 8RDA+ kopen, super sneller borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Go0s schreef op 14 April 2003 @ 22:08:
NForce r0x :D Ik ga ASAP een EPoX 8RDA+ kopen, super sneller borden.
Eeuhm... Bedankt voor de mededeling :?

Kijk eens goed naar je post, en haal alle argumenten voor de nForce2 er eens uit en post die dan apart. Ik kan ze niet vinden namelijk, ik zie alleen de mededeling dat jij een nForce2 gaat kopen. De nForce2 is zeker snel, maar als je reviews had gelezen had je ook geweten dat de SiS 746 maar 5% langzamer is in een aantal tests, en ook in een aantal test sneller. Dan had je de afweging kunnen maken of je die dubbel zo hoge prijs voor de nForce2 nog steeds wel goed vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Eerder geplande upgrades zijn bij mij om financiële redenen niet doorgegaan, maar aangezien deze jongen straks een leuk maandelijks inkomen heeft, begint het toch weer te kriebelen :P

Huidig systeem:

- MSI K7T Turbo V3.0 (BIOS 3.6)
- AMD Athlon (T-bird) 1 GHz, 266 Mhz FSB
- 2x 256MB PC133 SDRAM (M-Tec chips) (totaal: 512 MB)
- Maxtor D740X 6L040J2 (40GB, 7200 rpm)
- Western Digital WD400JB (40GB, 7200 rpm, 8MB cache)
- Promise Ultra100 controller PCI
- 52x AOpen CD-ROM IDE
- Plextor PX-W161040A CD-R/W IDE (16x brander, 10x rewrite, 40x read)
- Point of View ATi Radeon 9000 Pro 64MB
- Iiyama A702HT/Vision Master Pro 410 17" CRT monitor
- Overigen, zoals ramplank, muis (optisch), printer (HP640C), USB kaartlezer, scanner

Het systeem wordt gebruikt voor tekstverwerking en internet en ik wil me bezig gaan houden met programma's als Adobe Photoshop en Illustrator. Ook heb ik het plan om voor de flat waar ik woon een soort van fileserver op te zetten, waarvoor ik dan onderdelen wil gebruiken van bovenstaand systeem.

Budget stel ik voor het gemak even op € 800,-. Heb verder niet echt een voorkeur voor bepaalde componenten die ik wil vervangen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

wokmaster schreef op 15 april 2003 @ 00:18:
Eerder geplande upgrades zijn bij mij om financiële redenen niet doorgegaan, maar aangezien deze jongen straks een leuk maandelijks inkomen heeft, begint het toch weer te kriebelen :P

Huidig systeem:

- MSI K7T Turbo V3.0 (BIOS 3.6)
- AMD Athlon (T-bird) 1 GHz, 266 Mhz FSB
- 2x 256MB PC133 SDRAM (M-Tec chips) (totaal: 512 MB)
- Maxtor D740X 6L040J2 (40GB, 7200 rpm)
- Western Digital WD400JB (40GB, 7200 rpm, 8MB cache)
- Promise Ultra100 controller PCI
- 52x AOpen CD-ROM IDE
- Plextor PX-W161040A CD-R/W IDE (16x brander, 10x rewrite, 40x read)
- Point of View ATi Radeon 9000 Pro 64MB
- Iiyama A702HT/Vision Master Pro 410 17" CRT monitor
- Overigen, zoals ramplank, muis (optisch), printer (HP640C), USB kaartlezer, scanner

Het systeem wordt gebruikt voor tekstverwerking en internet en ik wil me bezig gaan houden met programma's als Adobe Photoshop en Illustrator. Ook heb ik het plan om voor de flat waar ik woon een soort van fileserver op te zetten, waarvoor ik dan onderdelen wil gebruiken van bovenstaand systeem.

Budget stel ik voor het gemak even op € 800,-. Heb verder niet echt een voorkeur voor bepaalde componenten die ik wil vervangen.
Tekstverwerken en internetten kan op dat systeem al prima. Voor die Adobe progs zou ik denken aan wat extra intern geheugen, eventueel een snellere cpu. Op dit mobo zou je sowieso een Athlon XP 1800+ palomino kwijt kunnen, anders zou ik denken aan een nForce2/SiS746 mobo en daar een Athlon XP t-bred opprikken op gewenste snelheid. Als je wilt OCen gewoon een 1700+ nemen met goede stepping, die krijg je zo op pak-em-beet 2600+.

Voor een fileserver, en echt puur een fileserver zou ik een apart systeem bouwen naast dit systeem. Pak een mobo met snelle southbridge (dus gebruik niet je huidige mobo met Via 686B). In het kader niet-te-duur zou je hier voor een Asrock K7VT2 kunnen kiezen, de northbridge is "slechts" een Via KT266A, maar dat boeit voor een fileserver toch niet. De VT8235 southbridge des te meer!

Neem verder een stel grote hd's, ik zou het bij IDE houden om het betaalbaar te houden. Raid 0 is fijn voor snelle doorvoer, als het gaat om belangrijke data kun je ook voor Raid 1 (mirroring) kiezen, of Raid 5 : 3 HD's, waarvan er één uit kan vallen zonder dataverlies. Je hebt bij Raid 5 met 3 HD's de opslagcapaciteit van 2 HD's. Wat voor en hoe groot die HD's moeten worden hangt helemaal af van wat voor soort files je erop wil zetten, als de hele flat er documenten moet opslaan is het absoluut wat anders dan een warez/pr0n/DivX leechserver :P

Neem als netwerkkaart(en), met het oog op de toekomst, voor zover die nog niet in de flat ligt, (een) Intel/3Com gigabit netwerkkaart(en). De cpu in een fileserver is niet echt van belang, een simpele AthlonXP moet hier al volstaan - dan heb je zelfs nog genoeg speling voor een klein gameservertje oid ;)

Tot zover een klein stukje advies van wat ik zou doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een P4 2.4B samen met een gigabyte granite bay mobo. Nu is dat moederbord stuk gegaan waardoor ik het naar de leverancier terug heb moeten sturen.
Uit ervaring weet ik dat dat nog wel eens meer dan een maand zou kunnen gaan duren. Een maand zonder computer is me iets te lang.
Ik zit er daarom over te denken om maar even tijdelijk een ander mobo te kopen en deze vervolgens weer te verkopen. Iemand een ideetje voor een goedkoop, liefst wel overclockbaar mobo. Wel het dus liefst wel goed tweedehands kunnen verkopen.
Geheugen is btw 2x 256MB pc3200. Geen bijzondere eisen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik ben nu in bezit van een Duron 600@800 6*133
256 133 mhz geheugen op een A7V133
en een Hercules Ati 8500LE
een ibm 7200rpm schijf
en een 17" Iiyama monitor
en het werkt allemaal nog prima.

Ik game veel, vooral mohaa, command & conquer Generals en battlefield
en deze spellen draaien nog prima op 1024*768.
misschien in de ogen van een echt gamer brak maar voor mij kan het er nog meedoor.

Het is mijn bedoeling om het nog even vol te houden tot het eind van het jaar,
en dan upgraden naar een Athlon64. :9

Maar op dit moment ben ik niet helemaal tevreden meer. :/
Het draait allemaal prima maar het kan sneller.
En de prijzen van de huidige XP processoren zijn vrij laag. :Y)
Ik sta daarom ook erg in de verleiding om een nForce2 moederbord te kopen samen met 2500+ en 2*256 400mhz ddr geheugen.

Of kan iemand mij een advies geven dat ik mijn huidige configuratie nog zo kan upgraden en ik het er nog wel tot het einde van het jaar mee kan uithouden.

Misschien door extra geheugen of een snellere processor (mijn huidige moederbord is geschikt om een athlonXP processor te draaien zover ik weet.

Adviezen graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Voor E60,- heb je een 1800+.
Als je die er op prikt totdat je je Athlon 64 systeem koopt, kun je deze zomer en herfst nog lekker gamen. En eventueel kun je er ook nog 512mb ram bij doen. Dat kost allemaal toch niet zoveel meer :)

Voor ongeveer E130,- kun je je systeem tijdelijk een eind upgraden.
ALS er tenminste een athlon xp in je mobo past. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:16:
Hallo!

een ibm 7200rpm schijf

misschien in de ogen van een echt gamer brak maar voor mij kan het er nog meedoor.

Ik sta daarom ook erg in de verleiding om een nForce2 moederbord te kopen samen met 2500+ en 2*256 400mhz ddr geheugen.

Of kan iemand mij een advies geven dat ik mijn huidige configuratie nog zo kan upgraden en ik het er nog wel tot het einde van het jaar mee kan uithouden.

Misschien door extra geheugen of een snellere processor (mijn huidige moederbord is geschikt om een athlonXP processor te draaien zover ik weet.

Adviezen graag! _/-\o_
Gewoon een nieuw bord kopen, de Nforce2 is idd wel goed ja. Dan presteert alles gewoon een aardig stukje beter dan op een oud mobo. Zorg dan je minstens 512 mb ram hebt van een merk zoals Dane Elec of Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:16:
Hallo!

een ibm 7200rpm schijf

Adviezen graag! _/-\o_
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:24:
[...]

Gewoon een nieuw bord kopen, de Nforce2 is idd wel goed ja. Dan presteert alles gewoon een aardig stukje beter dan op een oud mobo. Zorg dan je minstens 512 mb ram hebt van een merk zoals Dane Elec of Samsung.
Klinkt mij als een slecht idee in de oren om eerlijk te zijn, voor die korte periode een nForce2 halen.

Ga eens gauw uitzoeken welke PCB versie je hebt. Met bios 1005 werkt op iedere PCB versie een Athlon 1400, zou al een dikke upgrade boven je duron 600@800 zijn en kan er tot het eind van het jaar nog wel mee door (kijkende naar waar je nu al tevreden mee bent ;)).

PCB versie 1.05 van de A7V133 kan echter met bios 1007 tot maximaal een Athlon XP 2100+ aan (waarschijnlijk wel alleen palomino). Dan zoek je gewoon een Athlon XP tussen de 1800+ en 2100+ (wel palomino), zo'n proc is al ruim 3x zo snel als je duron. Zoek dus uit welke PCB versie je hebt!

Als je Win2K of XP draait is wat extra geheugen ook nooit weg, 256MB PC133 kost gelukkig niet veel meer. Als je Win98 draait heeft een geheugenupgrade waarschijnlijk niet extreem veel zin. Neem trouwens wel een merk, zoals Masera al zei.

Als je toch al van plan bent om aan het eind van het jaar (of wanneer die uit is) een Athlon64 te kopen zou ik daar zeker voor sparen en niet nu alles uitgeven aan een nForce2, zorg liever dat je straks een normaal bedrag in je 64-bit systeempje kunt stoppen. In het begin zal 64-bit nog niet goedkoop zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 15-04-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bord heeft revisie 1.05
en ik draai het nieuwste bios 1010a
kan ik dan een thorougbred draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost (lagg) zal wel weer aan chello liggen :r

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 21:37 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nogal dom wat dit betreft ;) Ik heb een vraagje:
Ik heb gezocht bij Intel welke proc ik nu precies heb en ik kwam hierop uit:
P4 1,3 GHz 423pin PPGA INT2
Na verder zoeken leek mij dat ik kan upgraden naar:
P4 1,8 GHz 423pin PPGA INT2

Nu is mijn vraag of een P4 2,0 GHZ 423pin PPGA INT3 ook zal werken? Wat houdt die INT2 en INT3 precies in?

Please help, ik ben de draad echt kwijt (ik het ge UTFS'ed, maar ik kan het écht niet vinden) :)

edit:
ik heb een i850 chipset. Weet niet welk moederbord. Het is een HP Pavillion 9810 model P4029A

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 23:32:
Ben nogal dom wat dit betreft ;) Ik heb een vraagje:
Ik heb gezocht bij Intel welke proc ik nu precies heb en ik kwam hierop uit:
P4 1,3 GHz 423pin PPGA INT2
Na verder zoeken leek mij dat ik kan upgraden naar:
P4 1,8 GHz 423pin PPGA INT2

Nu is mijn vraag of een P4 2,0 GHZ 423pin PPGA INT3 ook zal werken? Wat houdt die INT2 en INT3 precies in?

Please help, ik ben de draad echt kwijt (ik het ge UTFS'ed, maar ik kan het écht niet vinden) :)

edit:
ik heb een i850 chipset. Weet niet welk moederbord. Het is een HP Pavillion 9810 model P4029A
Tip : So423 > So478 converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errug leuk, maar wat kan ik er dan inprikken......wat kan mijn moederbordje aan?
En dan nog: wat betekent INT2 en INT3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:24
Beavis heeft het over (zover ik het goed lees dan) een 423 pins processor en dan een converter naar 478 aanraden :?

[ Voor 10% gewijzigd door Dracula op 16-04-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracula schreef op 16 April 2003 @ 15:02:
[...]

Beavis heeft het over (zover ik het goed lees dan) een 423 pins processor en dan een converter naar 478 aanraden :?
Als ik het goed begrijp kan ik dan een 478 pins proc. gebruiken, maar dan is mijn vraag wat mijn moederbord aan zou kunnen. Ik kan geen specs vinden over mijn moederbord, dus weet ik niet wat de maximale proc. snelheid zou moeten kunnen zijn.
Ook weet ik nog niet wat INT2 en INT3 is. Als iemand dat nog kan uitleggen......graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dracula schreef op 16 april 2003 @ 15:02:
[...]

Ja, want dan kan er een 478 pins cpu in dat mobo.
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 15:14:
[...]

Als ik het goed begrijp kan ik dan een 478 pins proc. gebruiken, maar dan is mijn vraag wat mijn moederbord aan zou kunnen. Ik kan geen specs vinden over mijn moederbord, dus weet ik niet wat de maximale proc. snelheid zou moeten kunnen zijn.
Ook weet ik nog niet wat INT2 en INT3 is. Als iemand dat nog kan uitleggen......graag
Klopt, maar ik weet niet wat je mobo aankan, je zult toch echt _zelf_ uit moeten zoeken wat voor mobo je hebt. Zoek maar op GoT, er zijn wel methodes om te achterhalen wat voor mobo je mobo eigenlijk is. HP maakt geen eigen mobo's afaik, maar je zult zelf uit moeten zoeken wat je dan wel hebt (ik gok dat je mobo een Intel plank is, eventueel een beetje gemodificeerd door/voor HP, maar het kan ook een MSI oid zijn).

Zelf ook wat uitzoeken dus, anders kunnen wij ook niks.

Maarja, als je eenmaal gevonden hebt wat voor mobo je hebt kun je zelf ook wel op de upgradeware site kijken of dat mobo ondersteund is ;).

Meestal werkt die converter echter gewoon, staat je mobo niet op de site dan is het gewoon nog niet getest. Op de site van ABG staat ook :
U kunt dit produkt binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd en in de originele verpakking retourneren wanneer blijkt dat de p478 niet werkt in uw mainboard.
Als die converter het doet op je mobo kun je er gewoon vanuit gaan dat je een northwood cpu kunt gebruiken (als je mobo max. 100Mhz FSB ondersteund natuurlijk ook max. een northwood met 100Mhz FSB, maar dat had je zelf al bedacht neem ik aan).

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 16-04-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dan, ik zal als ik vanavond weer thuis ben mijn pjoetertje weer even openschroeven. Misschien kom ik dan wat meer te weten.

Ik had gehoopt dat iemand toevallig wist welke mobo er in een Pavillion 9810 zat. Helaas dus. Iig bedankt voor alle hulp maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Nou ik ben an het denken over een upgrade
Ik heb nu:

Asus P2B
Matrox g450
Hdtje
Terratec 24/96 ewx
Cd-romtje
384 mb geheugen

Ik heb zelf al een paar opties onderzocht

Optie 1
Koop een powerlead converter a 179 euro met een celly 1.4ghz 100mhz
Meer kan er niet op gezien de fsb van 100mhz van de P2B

Optie 2
Koop een nieuw mobo + xp2100 + 512mb ddr 379 euro(inclusief kast, maar die kan ik ook laten vallen aangezien ze aan mij persoonlijk ook losse zut leveren.
Even voor de duidelijkheid ze leveren alleen komplete systemen aan "gewonen klanten" ik ken die lui daar)

Optie 3
Ga zelf pinnen zitten verbinden van een celly 1.4 ghz

Alle opties zullen wel een performance winst op leveren.

Alleen zal optie 3 wel wat risky zijn en ben ik niet van plan om meteen mijn garantie kwijt te raken.

Optie 2 is geeft de grootste performance winst, maar de hitte productie en het lawaai van een goedkope koeler(een duure heb ik dan geen geld meer voor) staan deze een beetje in de weg daarnaast moet ik weer een nieuw mobo kopen waarvan ik de stabiliteit niet van weet enzo.

Optie 1 is de simpelste en het makkelijkst, maar de performance winst kan ik niet voor spellen dus toch een risk dat je neemt.

Wat ik doe met mijn computer

Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor muziek maken en 3dmaxen, ik wil ook een stille een een stabiele computer. Gezien dat ik met de voorgaande computers altijd vastlopers heb gehad. Met name met muziek maken ben je meestal alles kwijt.

Qua performance van mijn huidige systeem is niks mis als je het alleen over muziek maken hebt. Maar als ik ga 3dmaxen en ik moet renderen duurt het toch wel lang.
Ik heb ook gelezen dat pentuim cpu's niet erg goed waren in 3dmax. Laat we zeggen dat amd ze met gemak versloeg in alle render testen (gelezen op tomshardware).
Ook heb ik zelf weinig goede ervaring met celly's(celly 400mhz) bagger traag instabiel. Zeer weinig cache geheugen(128kb). Rare foutmeldingen
Hier voor ook nog een duron 700 mhz gehad, sneller als celly maar nog minder cache geheugen (64kb). En ook hier niet de snelste.

Mijn p3 500 heeft wel 256 kb cache geheugen, maar is niet geweldig snel.
Wel veel sneller dan mijn vorige systemen.

Speel af en toe een spelletje ik hecht gezien mijn vid kaart geen grote waarde aan hoge resoluties in 3d. Ben gauw te vrede
Speel momenteel (Diablo 2, quake 3, Day of Defeat(half life mod))

Kan iemand mij advies geven/ervaringen delen over de opties?
BVD

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 08-09 00:34

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik heb:

MSI mobo Slot A
600 MHz Athlon
2 x 256 Mb SDRamp
2 x 4 Gb HDD
Voodoo :9~ 5 5500 AGP 64 Mb :9~
4x4x24 CDRW

Budget: 1000 pleuroos

Wat ik doe:

Internetten, office en games like Black & White, Anno 1503

Wat kan ik het beste upgraden of moet ik maar meteen aan een nieuw systeem gaan denken ?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 17:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

wat doe ik met mijn systeem? voornamelijk redelijk lichte applicaties. Wel wil ik de mogelijkheid hebben om de nieuwste spellen weer een tijdje te kunnen spelen. dvd/divx ben ik van plan op het huidige (straks oude) systeem te draaien.

current system:

processor: AMD Athlon 1GHZ
geheugen: 256 MB + 64 MB noname SDRAM
videokaart: Geforce 2 MX 32MB
moederbord: MSI K7T Turbo
harddisk: 2 x 40GB Maxtor en Western Digital 7200 rpm
geluidskaart: SB Live Player + stereo boxen
beeldscherm: 19" Hitachi
dvd gaat naar nieuwe systeem, brander is defect.

zelf heb ik ook al een lijstje gemaakt, goed? of kunnen er nog dingen beter?

new system:
processor: AMD XP 2400+ OF Intel P4 2400mhz
geheugen: 256 MB + 256 MB DDRRAM Dane Elec
videokaart: Club3D Radeon 9500 (met geluk modbaar)
moederbord: EliteGroup L7VTA (raid, LAN, Firewire, Sound) OF de Intel tegenhanger
harddisk: 60GB Seagate Baracuda ATA V 7200 rpm
geluidskaart: Hercules Game Surround Fortisimo 7.1 + Logitech Z640 5.1 boxen
beeldscherm: Hercules Prophet View 720 (kan dit goed voor games? meningen verschillen)

graag enige op- of aanmerkingen :) budget voor een totaal niew systeem is max. 1500 euro

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan voor optie 2 gaan. Een nieuw mobo met geheugen en cpu. Neem wel ff merk geheugen.

Je geheugen en cpu zijn wel goed. Als mobo zou ik voor deze gaan:

ECS L7S7A2

Nauwelijks 60 euro. Erg goedkoop dus. En maar 3-5 % trager dan een Nforce 2 chipset. Dan heb je ook geld voor een stille zalman koeler bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lameeuw schreef op 17 April 2003 @ 13:07:
Ik heb:

MSI mobo Slot A
600 MHz Athlon
2 x 256 Mb SDRamp
2 x 4 Gb HDD
Voodoo :9~ 5 5500 AGP 64 Mb :9~
4x4x24 CDRW

Budget: 1000 pleuroos

Wat ik doe:

Internetten, office en games like Black & White, Anno 1503

Wat kan ik het beste upgraden of moet ik maar meteen aan een nieuw systeem gaan denken ?
Een bijna compleet nieuw systeem ;)

Het hangt er een beetje vanaf of je die mooie Voodoo 5 kaart wilt houden. Zo niet dan zou ik voor een Ati Radeon 9700 (pro) gaan.

Een nieuw moederbord, geheugen en cpu moet je zoiezo hebben:

Epox EP-8RDA € 103,-
AMD Athlon XP 2400+ (2,0GHz, Boxed) € 125,-
2 X 512MB PC2100 DDR SDRAM (Dane-Elec) € 69,- = 138

Een snelle Nforce 2 chipset en 1 gig ram wat in dual opstelling draait. En ik koos die cpu omdat je dan veel snelheid krijgt voor je geld.

Ook zou ik een nieuwe schijf nemen:

Maxtor 80GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm 8MB € 102,-

Een van de snelste schijven op het het moment. Heb je meer ruimte nodig neem je gewoon nog 1.

Als je veel cd's brand kun je ook nog een nieuwe plextor brander nemen, dit moet je zelf maar ff bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4d0wman schreef op 17 april 2003 @ 13:10:
wat doe ik met mijn systeem? voornamelijk redelijk lichte applicaties. Wel wil ik de mogelijkheid hebben om de nieuwste spellen weer een tijdje te kunnen spelen. dvd/divx ben ik van plan op het huidige (straks oude) systeem te draaien.

current system:

new system:
moederbord: EliteGroup L7VTA (raid, LAN, Firewire, Sound) OF de Intel tegenhanger
beeldscherm: Hercules Prophet View 720 (kan dit goed voor games? meningen verschillen)

graag enige op- of aanmerkingen :) budget voor een totaal niew systeem is max. 1500 euro
Je cpu, geheugen, en videokaart vind ik wel een goede keus.

Als moederbord zou ik niet voor een KT400 chipset gaan maar voor een Nforce 2 chipset. Die presteert namelijk een aardig stukje beter. De best presterende borden zijn de Asus a7n8x en de Epox 8rda+ (laatste ook goed te klokken). Ze zijn helaas wel wat duurder.

Je harde schijf is ook wel goed. Let er wel op dat Seagate's vooral stil zijn. Voor de snelheid kun je beter voor een Maxtor Diamondmax 9 gaan of Western digital WD800JB.

Die geluidskaart zou ik niet nemen. Je verliest namelijk redelijk veel performance met die kaart in spellen. Het geluid onboard bij die Nforce 2 moederborden is ook zeer goed. En ouders neem je een Audigy (2).

Monitor heb ik geen mening over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
sh4d0wman schreef op 17 April 2003 @ 13:10:

current system:

new system:

Volgens mij kun je het beste voor AMD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
W3ird_N3rd schreef op 15 april 2003 @ 17:10:
[...]

[...]

Klinkt mij als een slecht idee in de oren om eerlijk te zijn, voor die korte periode een nForce2 halen.

Ga eens gauw uitzoeken welke PCB versie je hebt. Met bios 1005 werkt op iedere PCB versie een Athlon 1400, zou al een dikke upgrade boven je duron 600@800 zijn en kan er tot het eind van het jaar nog wel mee door (kijkende naar waar je nu al tevreden mee bent ;)).

PCB versie 1.05 van de A7V133 kan echter met bios 1007 tot maximaal een Athlon XP 2100+ aan (waarschijnlijk wel alleen palomino). Dan zoek je gewoon een Athlon XP tussen de 1800+ en 2100+ (wel palomino), zo'n proc is al ruim 3x zo snel als je duron. Zoek dus uit welke PCB versie je hebt!

Als je Win2K of XP draait is wat extra geheugen ook nooit weg, 256MB PC133 kost gelukkig niet veel meer. Als je Win98 draait heeft een geheugenupgrade waarschijnlijk niet extreem veel zin. Neem trouwens wel een merk, zoals Masera al zei.

Als je toch al van plan bent om aan het eind van het jaar (of wanneer die uit is) een Athlon64 te kopen zou ik daar zeker voor sparen en niet nu alles uitgeven aan een nForce2, zorg liever dat je straks een normaal bedrag in je 64-bit systeempje kunt stoppen. In het begin zal 64-bit nog niet goedkoop zijn..
Meer dan 256MB in pre-XP OS's (uitgezonderd W2K) is een ramp !! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 08-09 00:34

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Het hangt er een beetje vanaf of je die mooie Voodoo 5 kaart wilt houden. Zo niet dan zou ik voor een Ati Radeon 9700 (pro) gaan.
No way dat iemand aan me Voodoo 5 komt >:) :9 :9~ dies me veel te lekker :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

Jaguar_e schreef op 17 April 2003 @ 12:31:
Nou ik ben an het denken over een upgrade
Ik heb nu:

Asus P2B
Matrox g450
Hdtje
Terratec 24/96 ewx
Cd-romtje
384 mb geheugen

Ik heb zelf al een paar opties onderzocht

Optie 1
Koop een powerlead converter a 179 euro met een celly 1.4ghz 100mhz
Meer kan er niet op gezien de fsb van 100mhz van de P2B
Een Slot-T convertor met een Celeron 1300 kan ook, in totaal 102 euro.

Dit gaat helaas niet bij alle P2B's; alleen vanaf rev 1.12 en hoger, en bij sommige rev. 1.10.

Ik zie dat je nu een P!!!-500 erin hebt zitten met 256 KB cache. Dat is dus een Coppermine. Indien dat een slot-1 versie is, of een FCPGA met een jumperless slocket, kan je de slot-T adaptor gebruiken.

Zie ook dit topic:

Celeron 1.4GHz Tualatin op Slot-1 moederbord

Deze upgrade wordt in NL aangeboden door www.abgcomputers.nl

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 17:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 13:28:
[...]
Die geluidskaart zou ik niet nemen. Je verliest namelijk redelijk veel performance met die kaart in spellen. Het geluid onboard bij die Nforce 2 moederborden is ook zeer goed. En ouders neem je een Audigy (2).
voor HD is stilte het belangrijkste, is het te traag dan wissel ik de schijven gewoon met het oude systeem :)

Audigy wil ik niet, slechte ervaringen met Creative. wat voor non-Creative card zou ik dan kunnen nemen?
iig met 5.1 ondersteuning, zet ik in mijn oude systeem voor dvd. in het nieuwe gewoon een simple SB live.

iig allemaal bedankt voor de snelle reacties!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
hoe naar, ik heb helaas de P2B rev 1.01 ;(
Dat wordt dus toch maar een ander systeem hoopte eigenlijk op een wat goedkopere oplossing (lees sneller).
Wat jammer, maar goed stel dat ik optie 2 doe (xp2200 + 512mb ddr + mobo ) Wat is dan een lekker stabiel mobo, het liefs van asus aangezien mijn comp winkel in de buurt deze leverd.
Het mobo moet dan vlekkenloos met mijn terratec werken.
Ik wil niet weer een systeem wat niet stabiel is

[ Voor 10% gewijzigd door Jaguar_e op 17-04-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Jaguar_e schreef op 17 april 2003 @ 14:28:
Hoe heb je daar dan die Coppermine CPU in geplaatst? Een slocket met voltage jumpers gezet op 1.8V? Is het eigenlijk wel een Coppermine (256KB cache) of is het een Katmai (512 KB cache)?

Elk P2B kan in principe een Coppermine P3/Celeron draaien. Dus voor de oude revisies is hetvolgende wel mogelijk: een slocket en een 1 GHz Celeron (met 128 KB cache). Kosten samen bij Yorcom Computers 94.50 euro. Slocket instellen op 1.8V en draaien maar.

Overigens, een rev 1.01 heb ik nog nooit zien langskomen. Alle oudere versies die ik tot nu toe heb gezien waren rev 1.02 of rev 1.04. Weet je zeker dat je geen rev 1.10 hebt?

[ Voor 42% gewijzigd door EXX op 17-04-2003 14:40 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Ik denk dat het haast wel een katmai moet zijn
Zal ff de cache checken

Ja het is een katmai hij heeft 512kb cache

Ik kijk nog eens maar ik vrees toch echt dat het een rev 1.01(heel oud)
Nou ik kan niet lezen er stond rev 1.04 nou goed dat is in ieder geval beter

Foutje in eerste post 256 kb moet 512kb zijn

[ Voor 75% gewijzigd door Jaguar_e op 17-04-2003 14:53 . Reden: Reboot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4d0wman schreef op 17 april 2003 @ 14:01:
[...]

voor HD is stilte het belangrijkste, is het te traag dan wissel ik de schijven gewoon met het oude systeem :)

Audigy wil ik niet, slechte ervaringen met Creative. wat voor non-Creative card zou ik dan kunnen nemen?
iig met 5.1 ondersteuning, zet ik in mijn oude systeem voor dvd. in het nieuwe gewoon een simple SB live.

iig allemaal bedankt voor de snelle reacties!
Bij de nieuwe zou je ook best de onboard sound van de Nforce 2 kunnen gebruiken. Veel mensen vinden het echt heel goed geluid. En met dat onboard geluid verlies je de minste game performance. Het geluid onboard is zoiezo beter dan een sb live 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Jaguar_e schreef op 17 April 2003 @ 14:41:
Nou ik kan niet lezen er stond rev 1.04 nou goed dat is in ieder geval beter
Rev 1.02 & rev 1.04 kunnen geen lagere Vcore leveren dat 1.8V. Dat houdt dus in dat de slot-T adaptor niet gaat werken. :(

De enige optie om je good old P2B te kunnen blijven gebruiken is dus
(1) een dure Powerleap adaptor met Tualatin CPU
(2) de 1 GHz Coppermine Celeron met IWill II Slocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
die powerleap werkt ook pas van af rev 1.10, toch ?
En kan je bij de slot t de vcore niet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Jaguar_e schreef op 17 April 2003 @ 15:05:
die powerleap werkt ook pas van af rev 1.10, toch ?
Zover ik weet heeft de powerleap adaptor een eigen VRM aan boord; het maakt dus niet uit dat de VRM op het P2B ongeschikt is. Het adaptor vraagt 2V aan het P2B (net als bv. een Katmai CPU) en vormt dat zelf om naar de 1.475V (or whatever) de Tualatin CPU nodig heeft. Ik zie dus niet in waarom een rev 1.04 niet zou werken. Op de site van powerleap staat een lijst met succesvolle upgrades, en daar staat P2B rev 1.02 ook een paar keer tussen
En kan je bij de slot t de vcore niet instellen?
Ja, dat kan je wel instellen, maar de slot-T adaptor heeft geen eigen VRM maar gebruikt de VRM van het moederbord. Als die geen geschikte Vcore kan leveren (of iets wat in de buurt komt), pech gehad. Aangezien de VRM bij de oude P2B's niet lager kan dan 1.8V, zijn deze ongeschikt; 1.8V is veels te veel voor een Tualatin. Die lopen bij gebruik van een slot-T adaptor normaliter op 1.5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
K dan
ziet er gunstig uit nu nog maar 1 week wachten op geld om dit leuke grapje te gaan betalen.
Maar waarom staat er alleen maar rev 1.02 en niet rev 1.04? Ik weet niet wat het verschil tussen die 2 is toch raar dat alleen die er tussen staan
Ik heb er een gevonden die de rev 1.04 heeft gebruikt en met succes nou ik ga ff mijn bios flashen. kijken of ik nog diskettes kan vinden

[ Voor 23% gewijzigd door Jaguar_e op 17-04-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Master Tweaker schreef op 17 April 2003 @ 13:43:
[...]

Meer dan 256MB in pre-XP OS's (uitgezonderd W2K) is een ramp !! :X
Je bedoelt 512 mb.
Alles minder dan 512 mb werkt uitstekend in windows 9* systems hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaguar_e schreef op 17 april 2003 @ 14:28:
Dat wordt dus toch maar een ander systeem hoopte eigenlijk op een wat goedkopere oplossing (lees sneller).
Wat jammer, maar goed stel dat ik optie 2 doe (xp2200 + 512mb ddr + mobo ) Wat is dan een lekker stabiel mobo, het liefs van asus aangezien mijn comp winkel in de buurt deze leverd.
Het mobo moet dan vlekkenloos met mijn terratec werken.
Ik wil niet weer een systeem wat niet stabiel is
Je kan een op sis of op nforce2 gebaseerd boardje nemen. De Nforce is een stukkie sneller, dus ik raad in dit geval die aan. Alle merken zijn tegenwoordig wel goed, maar de epox8rda+ is echt super. Dit boardje draait heerlijk stabiel en je kan er als je wilt lekker mee OCen. Het is ook nog eens vriendelijk geprijsd, 130 euro ongeveer.
Maar als jij de asusversie wilt, dan ben ik de laatste om je tegen te houden. Dat board is ongeveer gelijk aan de epox namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik zoek maar een upgrade van een simpel onderdeel...de processor koeling.

Ben al een tijdje bezig men 4 weken oude systeem aan het "tweaken" zodat het lekker koel blijft. Maar een ding zit me nog steeds in de weg, dat de processor zo'n 12graden celsius uitweidte heeft ( LOWLOAD=36/30<-- MOBO, HIGHLOAD=45/30 )

Zo als je ziet is mijn mobo chipset al zo gemaakt dat die stabiel rond de 30 blijft draaien, zelfs na 2,5 uur Xvids maken ( slurp een xvidje maken in 2,5 uur ).

Mijn vraag, ik zoek een goede koeling voor mijn processor. Die onder de 33db hangt, zoals alle andere onderdelen in mijn computer. En goed koelt!

Geen waterkoeling!

Heb nu een P4 2Ghz maar kan binnenkort wel eens vervangen worden naar een P4 2,5 Ghz ( voor de 533FSB ) dus daar moet de koeling op ingespeeld zijn.

Verder is de Airflow in mijn kast een chieftec midi dragon kast, met zijn 5 8x8 fans en zijn dual fan voeding ( 550W QTec ) al ge-optimaliseert

Dus, welke koeling koelt acceptabel goed, onder de 33db en kan ook een P4 2,5Ghz aan.
Hoeveel geld ik bereid ben te investeren....laat ik zeggen, ik koop alleen maar merk spul. Dus Coolermaster, Zalman....gooi het er maar tegen aan.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Laatst online: 09-09 20:21
Nieuwe videokaart, zinvol??

Mijn huidige systeem:

Asus P4T
P4 1300MHz
640 MB RIMM
2x 60 GB HD 7200 RPM
Ati Radeon Vivo 64 DDR AGP
Matrox G450 DH PCI
WinTV FM PCI
SBLive! 5.1 Plat.
M-audio Delta Audiophile 2496
etc. etc.

Ik wilde m'n pc nu gaan updaten met een nieuwe videokaart aangezien m'n Radeon nieuwe games (maar ook ghost recon) niet trekt op een resolutie van 1280 x 1024 @ 32bit.
Gaat een nieuwe videokaart, een Matrox Parhelia of Radeon 9700 (Pro) ook echt verketering op leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HTF99_PCP schreef op 21 april 2003 @ 21:13:
Nieuwe videokaart, zinvol??

Mijn huidige systeem:

Asus P4T
P4 1300MHz
640 MB RIMM
2x 60 GB HD 7200 RPM
Ati Radeon Vivo 64 DDR AGP
Matrox G450 DH PCI
WinTV FM PCI
SBLive! 5.1 Plat.
M-audio Delta Audiophile 2496
etc. etc.

Ik wilde m'n pc nu gaan updaten met een nieuwe videokaart aangezien m'n Radeon nieuwe games (maar ook ghost recon) niet trekt op een resolutie van 1280 x 1024 @ 32bit.
Gaat een nieuwe videokaart, een Matrox Parhelia of Radeon 9700 (Pro) ook echt verketering op leveren?
ja, die nieuwe videokaart gaat zeker verbetering opleveren.
Een Parhelia of 9700 pro is stukken sneller dan een Radeon 64 mb ddr.
Dus kopen die handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een parhelia of 9700 pro zou ik niet kopen(of je moet de rest van je spul ook willen upgraden in de nabije toekomst), want daar merk je het effect niet van omdat de proc te langzaam is. Een iets ouder kaartje kan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Laatst online: 09-09 20:21
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 22:11:
Een parhelia of 9700 pro zou ik niet kopen(of je moet de rest van je spul ook willen upgraden in de nabije toekomst), want daar merk je het effect niet van omdat de proc te langzaam is. Een iets ouder kaartje kan natuurlijk wel.
de nieuwe processor er ook op ten duur wel. Welke van de twee kan ik beter nemen? Ik weet dat de radeon 9700 pro sneller is maar de triple display feature van de parhelia vind ik erg aantrekkelijk dus als de kaarten kwa prestatie elkaar niet veel ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Hey mensen, het wordt tijd om wat hardware te gaan vervangen in mijn PC. Ik heb zelf al een idee wat maar ik wil jullie hier even naar laten kijken. Op het moment heb ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
Moederboard:    Asus A7V266-E
Processor:      AMD Athlon XP 1800+
Geheugen:       2x 256 PC2100 DDR
Videokaart:     Hercules 3D Prophet 2 GTS Pro (GeForce 2 GTS Pro 64Mb)
Geluidskaart:   SoundBlaster Live! Player 5.1

Op deze PC doe ik dingen als gamen (Battlefield 1942 e.d.), scripten/proggen en wat dingetjes vergelijkbaar met office stuf. Vooral voor een aantal games mag er wel iets met het grafische gedoe gebeuren (details wat hoger). Wat ik eraan wil uitgeven is niet echt een vast bedrag, maar het liefst niet veel hoger dan de 200 euro.

Waar ik zelf aan zat te denken is de video kaart, eerder in dit topic heb ik de ATi Radeon 9500 voorbij zien komen en deze modden. Kan ik dit ook het beste met mijn systeem doen? Of toch iets anders vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn servertje:
P3 600 mhz
128MB sdram (Alletwee de sloten vol :s)
Soundblaster live 1024
Netwerkkaartje 100 mbit
Win2k3 beta
Oude 15 gig hd 5400 RPM
80 gig Maxtor 7200 RPM 8mb cache
nog ongeveer 40 gig vrij
...
Nu de soundcard en nog enkele dingetjes mogen er binnekort uit als ik hem in de kelder ga plaatsen, maar wat vinden jullie dat ik best nog kan aanpassen/toevoegen om een deftig servertje te krijgen waar ook mijn bestanden op moeten!
budget 125 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerSp00n schreef op 22 April 2003 @ 19:23:
Hey mensen, het wordt tijd om wat hardware te gaan vervangen in mijn PC. Ik heb zelf al een idee wat maar ik wil jullie hier even naar laten kijken. Op het moment heb ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
Moederboard:    Asus A7V266-E
Processor:      AMD Athlon XP 1800+
Geheugen:       2x 256 PC2100 DDR
Videokaart:     Hercules 3D Prophet 2 GTS Pro (GeForce 2 GTS Pro 64Mb)
Geluidskaart:   SoundBlaster Live! Player 5.1

Op deze PC doe ik dingen als gamen (Battlefield 1942 e.d.), scripten/proggen en wat dingetjes vergelijkbaar met office stuf. Vooral voor een aantal games mag er wel iets met het grafische gedoe gebeuren (details wat hoger). Wat ik eraan wil uitgeven is niet echt een vast bedrag, maar het liefst niet veel hoger dan de 200 euro.

Waar ik zelf aan zat te denken is de video kaart, eerder in dit topic heb ik de ATi Radeon 9500 voorbij zien komen en deze modden. Kan ik dit ook het beste met mijn systeem doen? Of toch iets anders vervangen?
Een Radeon 9500 is inderdaad een goede keus. Bij www.maxpc.nl hebben ze ze nog op voorraad en over het algemeen zijn de kaarten die daar weg komen wel goed te modden. Die raad ik je dus ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Hallo ik ben op zoek naar een nieuwe muis (beetje grote, want die mx500 vallen mijnj vingers over de knoppen heen)
Ik zat te denken aan http://www.microsoft.com/...dware/muizen/wie_info.asp
oftewel de "Wireless Internet Explorer"
maar heeft iemand er eentje gezien MET draad?
en wat zijnde ervaingen van mensen van deze muis icm spellen(qua preciesie, hij is al vrij oud toch)

[ Voor 8% gewijzigd door Waterlelie op 23-04-2003 16:26 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HTF99_PCP schreef op 22 april 2003 @ 19:00:
[...]

de nieuwe processor er ook op ten duur wel. Welke van de twee kan ik beter nemen? Ik weet dat de radeon 9700 pro sneller is maar de triple display feature van de parhelia vind ik erg aantrekkelijk dus als de kaarten kwa prestatie elkaar niet veel ontlopen.
tsja, die keuze zal je toch echt zelf moeten maken. Denk jij de truple display feature nodig te hebben?
Zo ja, dan neem je natuurlijk de parhelia, anders neem je nog meer snelheid en ga je voor de 9700 pro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 19:30:
Mijn servertje:
P3 600 mhz
128MB sdram (Alletwee de sloten vol :s)
Soundblaster live 1024
Netwerkkaartje 100 mbit
Win2k3 beta
Oude 15 gig hd 5400 RPM
80 gig Maxtor 7200 RPM 8mb cache
nog ongeveer 40 gig vrij
...
Nu de soundcard en nog enkele dingetjes mogen er binnekort uit als ik hem in de kelder ga plaatsen, maar wat vinden jullie dat ik best nog kan aanpassen/toevoegen om een deftig servertje te krijgen waar ook mijn bestanden op moeten!
budget 125 EUR
256 mb sdr ram erbij gooien, en dan maar 1 keer 64 mb laten verstoffen. Dat gaat je een stuk schelen, zeker met windows 2k :).

Meer heb je niet nodig voor zo'n server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waterlelie schreef op 22 april 2003 @ 21:00:
Hallo ik ben op zoek naar een nieuwe muis (beetje grote, want die mx500 vallen mijnj vingers over de knoppen heen)
Ik zat te denken aan http://www.microsoft.com/...dware/muizen/wie_info.asp
oftewel de "Wireless Internet Explorer"
maar heeft iemand er eentje gezien MET draad?
en wat zijnde ervaingen van mensen van deze muis icm spellen(qua preciesie, hij is al vrij oud toch)
sorry, maar deze vraag hoort hier niet. Je opent het best zelf een topic, of ga even searchen, want ik weet zeker dat er al een paar topics over deze muis zijn.

Heel toevallig heb ik hem zelf ook al, en ik vind hem erg fijn, Hij is ook lekker groot, een van de redenen waarom ik hem destijds ook kocht.
De muis is erg precies. Niet zo als de mx500, maar in mijn gametijd :P schoot ik altijd iedereen ermee af :) .
Ik heb er dus inderdaad ook 1tje met draad. Maar probeer het verder ff in een nieuw topic ofzo, want hier gaat anders alles door elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 06:54:
[...]

sorry, maar deze vraag hoort hier niet. Je opent het best zelf een topic, of ga even searchen, want ik weet zeker dat er al een paar topics over deze muis zijn.

Heel toevallig heb ik hem zelf ook al, en ik vind hem erg fijn, Hij is ook lekker groot, een van de redenen waarom ik hem destijds ook kocht.
De muis is erg precies. Niet zo als de mx500, maar in mijn gametijd :P schoot ik altijd iedereen ermee af :) .
Ik heb er dus inderdaad ook 1tje met draad. Maar probeer het verder ff in een nieuw topic ofzo, want hier gaat anders alles door elkaar lopen.
Is dat EXACT dezelfde als in de link?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 06:50:
[...]

256 mb sdr ram erbij gooien, en dan maar 1 keer 64 mb laten verstoffen. Dat gaat je een stuk schelen, zeker met windows 2k :).

Meer heb je niet nodig voor zo'n server.
Dit ga ik eens aan mijn pa voorleggen :9
Nu draait ie dus Win2k3 rc2 en gewoon aangemeld en aangemeld via remote desktop en alles werkt nog vrij soepel dus dan moet ie heeel goed draaien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waterlelie schreef op 23 April 2003 @ 16:20:
[...]

Is dat EXACT dezelfde als in de link?
nee, want ik heb geen wireless. Maar voor de rest is het volgens mij echt dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 18:50:
[...]

Dit ga ik eens aan mijn pa voorleggen :9
Nu draait ie dus Win2k3 rc2 en gewoon aangemeld en aangemeld via remote desktop en alles werkt nog vrij soepel dus dan moet ie heeel goed draaien _/-\o_
lijkt me een heel goed idee.
Veel plezier ermee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

400 watt qtec voeding
abit at7 max-2
amd 2200+
2x256mb pqi ddr 333
geforce 4 ti 4600
sb audigy player
40 gig maxtor d740x
80 gig maxtor diamondplus 9
aopen 48x brander
philips dvd/writer combo
logitech mx-700 muis
microsoft internet pro keyboard
dell 17" crt trinitron

budget: 100 euro ongeveer
bezigheden: gamen, downloaden, internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Yohw,

Ik ben van plan me systeem te gaan upgraden en kzou ff willen weten wat jullie hiervan vinden:

Me huidige systeem is
-Amd Athlon Xp 2000 (Palomino FFS) + een of andere wazige klotecooler die idle 65-70 graden "koelt" :(
-256mb DDR 2100
-MSI MS6367 mobo
-Onboard fucking kut GF2 mx200 met 32 mb tyfus shared geheugen
en verder onbelangrijke dingen die ik nie wil vervangen

Hier wil ik dus een Thermaltake Volcano 11 op knallen, 256 mb ddr 2100 extra (hoger dan 2100 kan me mobo nie aan) en een Club3d radeon 9500 pro (is deze kaart 1,5V AGP?)
Budget tot max 320 euro

Denk dat dit voorlopig wel ff genoeg moet zijn...

m0zz0lz,
Flowmo out

[ Voor 3% gewijzigd door Flowmo op 23-04-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 22:23:
400 watt qtec voeding
abit at7 max-2
amd 2200+
2x256mb pqi ddr 333
geforce 4 ti 4600
sb audigy player
40 gig maxtor d740x
80 gig maxtor diamondplus 9
aopen 48x brander
philips dvd/writer combo
logitech mx-700 muis
microsoft internet pro keyboard
dell 17" crt trinitron

budget: 100 euro ongeveer
bezigheden: gamen, downloaden, internetten
die bak is nog ruim voldoende snel voor al jouw bezigheden.
Je kan beter even verder sparen en over pakweg een half jaar gaan upgraden, dan heeft het namelijk wel zin :).
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.