Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangezien de laatste tijd veel topics in HA zijn gestart met een onderwerp van "wat kan ik het beste veranderen aan dit syteem?" of "Wat kan ik hier het beste aan upgraden?" heb ik in overleg met Oscar dit topic gestart waarin je al je 'Wat kan ik het beste upgraden'-vragen mag stellen.

Voordat je een reply plaatst moet je wel nog even aandacht besteden aan de volgende aandachtspuntjes:
  • Net als in het "Hoeveel is dit nog waard" topic: Verwijs niet naar de PC in je sig, maar noem even alle onderdelen in je reply. Dit ivm het niet kunnen zien van iemand z'n sig in het reply-scherm. Wees ook specifiek over je systeem, "AMD 900, 128MB, GeForce 2" is bijvoorbeeld niet genoeg;
  • Zet een budget bij je post zodat mensen kunnen weten tot hoever je kan gaan met het upgraden;
  • Als iemand je aanbeveelt een bepaald product te kopen als upgrade post dan niet meteen "Ja, goed idee, maar waar kan ik die kopen ?" maar kijk eerst eventjes bij de PriceWatch, pas als het product daar niet tussen staat mag je het vragen aan degene die het product jou heeft aanbevolen;
  • Geen flamewars, de kans is vrij groot dat er in dit topic een flamewar kan komen tussen bijvoorbeeld Intel en AMD liefhebbers (De een raadt een AMD processor aan, de ander zegt: "Neej AMD sucks dude, Intel 4 ever man!" en je hebt de poppen al aan 't dansen), voor flamewars kunnen snel Officiele Waarschuwingen (OW's) vallen (over het hele forum, dus ook in dit topic) dus gelieve je in te houden, dan blijft de sfeer ook nog goed :);
  • Dit is geen plek om spullen aan te bieden (bijvoorbeeld; iemand zoekt upgrade, ander raad een reepje van 128MB PC133 aan, iemand anders reageert met: Ja! die heb ik nog liggen, mag je komen ophalen voor 10 Euro!), voor 2dehandse spullen aan te bieden is de welbekende Vraag & Aanbod gemaakt. Hetzelfde geldt voor Vragen als "Hmm, heeft iemand toevallig nog een reepje van 128MB thuis liggen? Ik wil het gebruiken als upgrade" in dit topic, hiervoor is dus V&A;
  • Vertel ook wat je vooral met de PC doet, bijvoorbeeld "Ik game hartstikke veel en Unreal gaat best traag" of "Dit is een computer van mijn pa, die zit alleenmaar met office te werken";
  • Gelive grote quotes van bijv. systemen af te korten.
  • Wil je bepaalde dingen echt niet hebben vervangen zet het er dan ook bij d.m.v. bijvoorbeeld sterretjes achter de hardware.
Zolang je deze aandachtspunten een beetje aanhoud bij je posts kan dit topic nog lang bestaan, dus houd je d'r een beetje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 14:33
Okay, nou ik heb het volgende:

Aopen AX59 Pro moederboard
AMD K6 2 500Mhz
320 MB 133Mhz sdram
Riva TNT 2 32 MB
Creative Audigy met Inspire 5.1 5300 *
10/100 NIC *
PCI SCSI controller en SCSI Iomega zip100 *
48X cd-rom
8/4/32 cd-rw *
8.4 GB HDD (RPM onbekent, verder prima ding)
stokoude 6Gb voor mp3 en DivX opslag *
overig (flop, cordless mouse, toetsenplank) *
Gare 15" IBM Monitor

Alles met een * hoeft niet worden geupgrade

Ik zat zelf te denken aan een AMD XP processor (om de prijs wat te drukken) en DDR geheugen (256/512 mb)

Budget: 800 euro

Er komt eventueel ook nog een Prophetview 720 bij (:9~) maar dan gaat de prijs uiteraard wat omhoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15
nieuwe hd van 30, 40 of 60 gigabyte
nieuwe proc en mobo.
die cd-rom speler hoeft naar mijn mening niet vervangen worden tenzij je een dvd speler wil. 48 speed is genoeg, heb zelf 36 speed.

(moderator, zou het niet slimmer zijn om dit topic "stickie" te maken?)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Ja, ik denk wel aan een DVD rom, wat voor mobo en videokaart raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 15:32 schreef LeonM een systeem
Je zegt het zelf al, ik zou ook kijken naar een mooie Athlon (XP) processor en een mooi DDR moederbord (Daar gaat meteen oko wat DDR geheugen mee).

Wat doe je vooral met de computer ? (net even bij de aandachtspunten gezet btw) Als je veel games speelt lijkt 't me ook tijd voor een nieuwe videokaart, een Asus v8200 bijvoorbeeld (800 euro - processor & moederbord & Geheugen ~ 350 euro over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Op zondag 20 januari 2002 15:21 schreef Aikeleer een heel verhaal
Aikeleer: Ik heb nog een toevoeging voor je eerst post (nu je hem nog kunt editen)

Het is ook handig als mensen zeggen wat ze allemaal met die PC doen, voor gamen, webdesignen, DVD rippen, heb je verschillende configuraties nodig.

Voor een gamer zou ik eerder een 3d kaart en snelle processor aanraden, en voor een webdesigner eerder een grotere monitor of dualhead videokaartje.

[edit]
Zit ik net een heel verhaal te tikken, blijkt dat hij het zelf al heeft gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Oh, nou ik wil m gebruiken voor internet, afspelen van divx en dvd en wat games (dus qua games hoef ik echt geen dikke GF3)
Ik doe ook aan 3d editing, dus wat rekenpower tijdens het rebuilden is wel prettig :)

Kortom: ik wil een systeempje waarmee ik weer een tijdje vooruit kan :)

[edit] oh ja, verder doe ik ook aan webdesign enzo, maar dat is volgens mij niet zo belangrijk :)

[edit2] ik gaf dus zelf al aan dat ik aan een XP zit te denken (1700+) maar welk mobo kan ik het beste nemen (moboprijs maakt niets uit) ik wil een stabiel systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 15:51 schreef Cheatah ook wat :)
Vlak voor jou post nog gedaan :)
Ikzelf schreef een stukje terug:
Wat doe je vooral met de computer ? (net even bij de aandachtspunten gezet btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 15:55 schreef LeonM het volgende:
Oh, nou ik wil m gebruiken voor internet, afspelen van divx en dvd en wat games (dus qua games hoef ik echt geen dikke GF3)
Ik doe ook aan 3d editing, dus wat rekenpower tijdens het rebuilden is wel prettig :)
Een beetje een snelle processor is wel lekker voor tijdens het renderen ja. geheugen is wel genoeg denk ik.
Kortom: ik wil een systeempje waarmee ik weer een tijdje vooruit kan :)

[edit] oh ja, verder doe ik ook aan webdesign enzo, maar dat is volgens mij niet zo belangrijk :)
Nou... mijn persoonlijke ervaring is dat 3D en webdesignen veel bater gaat op een grote monitor, of als alternatief een dualhead videokaartje met 2 monitoren. Je kunt dan code en preview tegelijk zien, of met 3d heb je veel zicht op je werk, dat scheelt heel wat voor je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 16:00 schreef Cheatah het volgende:
Nou... mijn persoonlijke ervaring is dat 3D en webdesignen veel bater gaat op een grote monitor, of als alternatief een dualhead videokaartje met 2 monitoren. Je kunt dan code en preview tegelijk zien, of met 3d heb je veel zicht op je werk, dat scheelt heel wat voor je ogen.
Daar dacht ik ook al aan bij het woord "Webdesign". Een mooie Matrox Millenium G550 DualHead zou ik kiezen, deze kaart is tevens ook een van de scherpste in 2D, in 3D is hij zeker niet de beste, maar ook niet super traag. Een review van deze kaart kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Kijk, dat komt al wat in de richting, dualhead (1*DVI 1*anoloog) is pcies wat ik nodig heb, alleen heb ik t idee dat deze iets te verouderd is :) En wat ik ook vergat is dat ik ook graag een TV-out wil hebben (jaja, ik ben kieskeurig)

Ik hoef niet perse een heelveel bij heelveel resolutie scherm te hebben, sterker nog, ik zit te kijken naar TFT schermen omdat ik niet veel ruimte heb om een diepe monitor te plaatsen.

Maar tot zover ben ik tot het volgende gekomen:

- processor: AMD XP 1700+
- video: ?? TV-out, dualhead, 64MB
- geheugen: DDR, 256 of 512 MB
- mobo: ?? :?
- monitor: ? phophetview 720 is wel mooi, maar geen DVI

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.power3d.com/images/news/2001/09/prophetview720/prophetview720_s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik heb zelf de G450 Dual Head van Matrox (geen DVI, gewoon 2x D-SUB) en daarbij zit net als bij de G550 Zo'n leuk kabeltje voor de TV-OUT. En of de G550 veroudert is ? Dat valt wel mee en volgens mij werkt hij prima (als de review juist is dat er veel gelijk is met de G450 :P).

Je kan btw dan ook meteen je "Gare 15" IBM Monitor" nog gebruiken als sec. monitor (voor preview van webpagina's bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Op zondag 20 januari 2002 16:19 schreef Aikeleer het volgende:
Je kan btw dan ook meteen je "Gare 15" IBM Monitor" nog gebruiken als sec. monitor (voor preview van webpagina's bijvoorbeeld).
Doe ik ook, maar hij is een beetje kapot (slaat rood uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 16:35 schreef LeonM het volgende:

[..]

Doe ik ook, maar hij is een beetje kapot (slaat rood uit)
Hmm, vandaar ook direct die nieuwe monitor :).

Btw, even over het moederbord; Exirion zou zeggen [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=xp+mobo&data%5Border%5D=relevance#hitstart]deze vraag komt dagelijks langs[/url] :), maar om jou alvast even een advies te geven, ik zou gaan voor de Abit KG7, deze heeft een AMD 760 Chipset, een review van dit mooie bordje vindt je hier (zelfs Nederlands :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42

AMDFreak

Intel is zo..

AMD Athlon XP 1800+ @ 1.68ghz *
512mb ram (M-Tec) PC2100*
Maxtor 60gb 7200rmp
Soundblaster Live!*
MSI K7T266 Pro2 RU*
HP8200 4x4x24x (fikker)*
Diamond Viper 770 Ultra (32mb)

Okey.. ik wil dus super graag een nieuwe videokaart.. weet alleen nog nie welke.. iemand een ideetje voor me? Ik ben niet bepaald een DIE-Hard gamer.. vaak liggen spellen na een paar x spelen al in de prullebak

* = hoeft niet nieuw!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33205

met een ecsk7s5a kun je voorlopig je sdram nog gebruiken en hou je geld over voor andere dingen, stabiel is ie absoluut

ik zou ook een nieuwe harde schijf scoren, zeker als je veel films kijkt is handig dat je niet elke dag hoeft te branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 22-04 18:31
AMD duron 800 *
MSI K7T-turbo
20 Gb seagate Barracude (3) *
Viper 550
Philips ccd3610
iiyama vision master 350
Aopen 40 Speed cd-rom *
Realtek 10/100 NIC *
3com 10 NIC *

* hoeft niet vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 16:46 schreef InterFreak ook een systeem
Inderdaat, je videokaart is duidelijk de bottleneck van je systeem. Je bent alleen vergeten je budget erbij te zetten, maarja ik zal maar gewoon een gokje wagen op een niet al te dure maar goede videokaart :), als ik het zo bekijk past een ATi Radeon 64MB DDR wel mooi in dit plaatje van je systeem. Je zou natuurlijk ook kunnen gaan voor de nieuwe ATi Radeon 8500 maar die dingen zijn aardig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 16:52 schreef Rendier2710 het volgende:
AMD duron 800 *
MSI K7T-turbo
Viper 550
Philips ccd3610
iiyama vision master 350
Aopen 40 Speed cd-rom *
Realtek 10/100 NIC *
3com 10 NIC *

* hoeft niet vervangen
• Vertel ook wat je vooral met de PC doet, bijvoorbeeld "Ik game hartstikke veel en Unreal gaat best traag" of "Dit is een computer van mijn pa, die zit alleenmaar met office te werken";
• Zet een budget bij je post zodat mensen kunnen weten tot hoever je kan gaan met het upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
AMD duron 800 *
MSI K7T-turbo
Viper 550
Philips ccd3610
iiyama vision master 350
Aopen 40 Speed cd-rom *
Realtek 10/100 NIC *
3com 10 NIC *
* hoeft niet vervangen

--------------------------------------------------------------------------------

Vertel ook wat je vooral met de PC doet, bijvoorbeeld "Ik game hartstikke veel en Unreal gaat best traag" of "Dit is een computer van mijn pa, die zit alleenmaar met office te werken";
Zet een budget bij je post zodat mensen kunnen weten tot hoever je kan gaan met het upgraden.
-----------------------------------------------------------------------------------

Oeps! Ik speel nog wel eens een 3d shooter. Dus wil ook graag de nieuwste spellen spelen. Verder geen speciale dingen. Budget: 500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56
AMD Duron 850 mhz niet Oc`ed
265 mb ram
Hercules 3d prophet 400 Xt tv-out met 32 mb ram
aopen 52x
Floppy.
2x 3com netwerkkaarten.
1x soundblaster 128 pci.
MSI k7t pro 2
Seagate 40GB 5400 rpm
Ik Game er veel mee Zoals Quake 3 arena.
<Mijn budget is 300€>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Op zondag 20 januari 2002 16:59 schreef Rendier2710 het volgende:
quote:
AMD duron 800 *
MSI K7T-turbo
Viper 550
Philips ccd3610
iiyama vision master 350
Aopen 40 Speed cd-rom *
Realtek 10/100 NIC *
3com 10

NIC *
* hoeft niet vervangen

Vertel ook wat je vooral met de PC doet, bijvoorbeeld "Ik game hartstikke veel en Unreal gaat best traag" of "Dit is een computer van mijn pa, die zit alleenmaar met office te werken";
Zet een budget bij je post zodat mensen kunnen weten tot hoever je kan gaan met het upgraden.
-----------------------------------------------------------------------------------

Oeps! Ik speel nog wel eens een 3d shooter. Dus wil ook graag de nieuwste spellen spelen. Verder geen speciale dingen. Budget: 500,-
Ik zou, als ik je systeem zie, geen nieuw mobo kopen, maar ff wachten, iets meer sparen, en voor een nieuw mobo+proc gaan. Een XP, of een Thoroughbred en een 333 bordje. Nu i shet niet zo de moeite waard, en die K7T turbo is goed zat voor jouw systeem, heb hem zelf met AMD TB1400@1600 en 512 MB... Dus nog ff sparen lijkt mij, en dan een grote vervanging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 16:59 schreef Rendier2710 wat
*tip* Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ;)

Ik zou btw de videokaart vervangen met een Asus v7700 GeForce 2 64MB Deluxe, om nou hoger te gaan als een GeForce 3 lijkt me geen goed idee aangezien je Duron dan je bottleneck wordt en die wil je graag niet veravngen.

edit:
FF mijn post nuttig gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 17:09 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ik zou, als ik je systeem zie, geen nieuw mobo kopen, maar ff wachten, iets meer sparen, en voor een nieuw mobo+proc gaan. Een XP, of een Thoroughbred en een 333 bordje. Nu i shet niet zo de moeite waard, en die K7T turbo is goed zat voor jouw systeem, heb hem zelf met AMD TB1400@1600 en 512 MB... Dus nog ff sparen lijkt mij, en dan een grote vervanging :)
Daarom heb ik nou:
• Gelive grote quotes van bijv. systemen af te korten.
Er tussen staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 17:13 schreef Aikeleer het volgende:

*tip* [afbeelding] ;)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25015

Kast Codegen Miditower beetje gaar
Voeding 250 Watt Codegen
Processor AMD Duron 600 1,65v @ 900 1,75V
Moederbord Chaintech 7aja
Geheugen 128MB PC100 infineon CAS2
Videokaart 3Dfx Voodoo 5 64mb AGP
Netwerkkaart ACCTON 1027D-TX-WOL
Geluidskaart Soundblaster Live! 1024 OEM
Harde Schijven Maxtor 20GB 5.400 RPM @ U66
CD-ROM Speler BTC 24X
CD Brander TEAC R55S 12x4
Monitor Tulip 17" 1024x764@85
Monitorkabel Die er aan zit
Speakers Creative Cambridge Soundworks FPS1000
Scanner HP 3300C USB
Printer HP 670C
CPU Cooler Thermallake SuberORB
Keyboard Chicony met heel veel knopjes ook gaar, al 6 jaar oud
Muis Logitech Mouseman+ wheel ps/2
Floppydrive Samsung 3.5" 1.44 Mb
Casefan 2x Sunon 230V 120mm
SCSI Controller Adaptec 2904

edit:

|:( zal ik er misschien ook maar wat bij zegge?
Ik game niet zo heel veel, maar toch af en to wel een nieuw spel, (eg max payne). M'n videokaart hoeft in igg niet geupgrade te worden.

heb maar volopig een budget van 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24175

Op zondag 20 januari 2002 17:00 schreef Galaxis het volgende:
AMD Duron 850 mhz niet Oc`ed
265 mb ram
Hercules 3d prophet 400 Xt tv-out met 32 mb ram
aopen 52x
Floppy.
2x 3com netwerkkaarten.
1x soundblaster 128 pci.
MSI k7t pro 2
Seagate 40GB 5400 rpm
Ik Game er veel mee Zoals Quake 3 arena.
<Mijn budget is 300€>
256 mb geheugen € 60
Amd thunderbird 1200 € 140
Asus V7100 Magic GeForce2 MX200 TV-Out € 80

totaal € 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 17:24 schreef gilseboer een prachtige copy/paste van zijn sig
Maar lees ajb even de eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 17:24 schreef gilseboer het volgende:
Kast Codegen Miditower
Voeding 250 Watt Codegen
Harde Schijven Maxtor 20GB 5.400 RPM @ U66, Conner 2GB SCSI
CD-ROM Speler BTC 24X
Scanner HP 3300C USB
Printer HP 670C
Keyboard Chicony met heel veel knopjes
SCSI Controller Adaptec 2940W
wat doe je zoal met dit systeem? counterstrike?

gewoon surfen of alleen briefjes typen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Nogmaals jongens, lees eerstde aandachtspuntjes bij de eerste post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
Okay, bedankt voor de hulp Aikeleer, ik heb m nu bijna compleet:

Processor: AMD XP 1700+
Mobo: Abit KG7
Geheugen: Gezien de hoge prijs op het moment begin ik maar met 256MB DDR
Video: Matrox G550 Dual Head

Alleen nog ff over die prophetview, hij is natuurlijk wel mooi enzo, maar hij heeft geen DVI aansluiting. Heeft dat veel invloed op de prestatie/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28440

lo allemaal,

ik zit me al een tijdje iets af te vragen, op t moment heb ik het volgende systeem:
- Abit BE6-2 V2 (intel bx440 133mhz, hpt370 udma controllert)
- Intel 650Mhz cpu 100Mhz bus
- 256Mb sdram 100Mhz
- geforce 1 (256) 32Mb
- 7200rpm 20gb diskie
- rest niet relevant op mijn vraag

Ja dan nu mijn vraag, heeft het uberhaupt qua prestatie vermogen (games en cpu-intensieve proggies) zin om naar een gigaherz cpu te gaan? Ik heb zelf het gevoel dat als ik een pentium 4 zou kopen dit toch iets beter zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nieuw mb en proc... ;) xou wel voor een xp gaan dan

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 21:56
Op zondag 20 januari 2002 17:25 schreef zeven het volgende:

[..]

256 mb geheugen € 60

totaal € 280
hmmm met die GF2 ben ik het niet mee eens die heb ik namelijk ook liggen en die is aanmerkelijk langzamer dan mijn hercules. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standard NoRRoD Midi Tower*
Eagle-Tec K7 DDR/Sdram + amr*
Amd Thunderbird 1000 mhz*
256 sdram 133mhz
Coolermaster DP5-6I31*
Seagate 20,4 GB 5400 rpm
Western Digital 675mb
Nvidea Riva TnT 2 Pro 32 mb
10/100 realtek*
Trust 10 mbit realtek*
Lite-on 40x*
Lite-on 16x10x40*
Onboard*
Soundblaster L!ve 1024*
Samsung 1,44mb*
Samtron 14" 1024x768 @ 60 hertz
Deawoo Crystal 14x" 800x600
Creative DTT2200 5.1*
Windows Xp Professional build

*=hoeft niet vervangen te worden

budget € 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 17:33 schreef Galaxis het volgende:

[..]

hmmm met die GF2 ben ik het niet mee eens die heb ik namelijk ook liggen en die is aanmerkelijk langzamer dan mijn hercules. :)
kan wel... maar dan heb je de Mx 400 64mb-tv out ook nog he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 17:25 schreef zeven het volgende:

[..]

256 mb geheugen € 60

totaal € 280
Als je die videokaart bij een TBird 1200 doet wordt dat de absoluute Bottleneck, bij een TB1200 hoort meer een GF3 of een Radeon 8500, maar aangezien hij een laag budget heeft zou ik 't heel anders aanpakken;

256 MB Gehugen € 60
AMD Athlon Thunderbird 1000 € 113
Chaintech Geforce2 Ti 64 MB € 130
Dan kom je uit op € 303,00 lijkt me wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mee-eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standard NoRRoD Midi Tower*
Eagle-Tec K7 DDR/Sdram + amr*
Amd Thunderbird 1000 mhz*
256 sdram 133mhz
Coolermaster DP5-6I31*
Seagate 20,4 GB 5400 rpm
Western Digital 675mb
Nvidea Riva TnT 2 Pro 32 mb
10/100 realtek*
Trust 10 mbit realtek*
Lite-on 40x*
Lite-on 16x10x40*
Onboard*
Soundblaster L!ve 1024*
Samsung 1,44mb*
Samtron 14" 1024x768 @ 60 hertz
Deawoo Crystal 14x" 800x600
Creative DTT2200 5.1*
Windows Xp Professional build

*=hoeft niet vervangen te worden

budget € 250[/quote]

ik zat zelf denken aan een nieuwe monitor van zo'n 14" is ook brak ;(
deze heb ik op het oog: een Samsung 753S 17"
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/monitoren/Samsung_750s.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 17:47 schreef zeven blabla
Hmm, een 17" met een budget van ~ € 200 is best moeilijk moet ik zeggen, aangezien ik als ik jou was ook nog je HD zou upgraden. Maarja, als je graag een goedkope monitor hebben (17") voor enige upgrade en dan ook van beneden de € 250, zou ik gaan voor de CTX EX700F FLatscreen17", CTX maakt al jaren hele goede monitoren en deze heeft wel een heel mooi prijsje en heeft ook nog een Special Flat CRT beeldbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 17:31 schreef swopfile het volgende:
[knip]
Ja dan nu mijn vraag, heeft het uberhaupt qua prestatie vermogen (games en cpu-intensieve proggies) zin om naar een gigaherz cpu te gaan? Ik heb zelf het gevoel dat als ik een pentium 4 zou kopen dit toch iets beter zou zijn...
Zeker heeft het veel verschil kwa prestatie vermogen en vooral bij CPU-intensieve proggies. Net als Cheatah in dit topic ook al zei: "Een beetje een snelle processor is wel lekker voor tijdens het renderen ja.". Bij programma's als 3d Studio Max merk je het erg goed dat je een veel snellere CPU hebt. Voor games zal 't niet zo super veel schelen aangezien bij games de GeForce 1 de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:03
Ik heb dit systeem op het moment:
Intel PII-233 (passief gekoeld)
Biostar M6TWG rev 1.x
256MB Apacer + 128MB Viking beide pc-133
Voodoo 5 5500 64MB PCI
onboard sound (i810 :r)
Safeway 10/100 netwerkkaartje
e-tech isdn modem
60+20GB quantum fireball as 7200rpm
24x aopen (deze word dus vervangen door een dvd speler)
digidoc 5 en 2x sunon 80mm

nu heb ik het volgende probleem:
Dit zit allemaal in een micro-atx case, ik heb dus geen vrije pci-sloten meer, ik zoek dus een goedkope oplossing om een pci-slot vrij te krijgen (usb modem of nic) ivm met een pci geluidskaart

verder een 100mhz fsb celeron en een dvd-speler

systeem word voornamelijk gebruikt om ut en q3ta te spelen(na de upgrade dan) verder om te internetten, mp3 en divx

mijn budget is 400guldens te besteden bij www.ledos.nl

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 18:49 schreef TLRnZ het volgende:
Jeetje, met 400 gulden red je dat allemaal niet volgens mij, voor een nieuwe celeron heb je een nieuw moederbord nodig (met een converter weet ik niet zeker of 't kan is volgens mij alleen PGGA) en dat alleenal kost al gouw Fl. 270,00.

Een USB-modem kan je verder wel makkelijk halen samen met een DvD speler; zie maar
[url=http://www.ledos.nl/pc-factory/nl/dept_226.html#item_1723]Dynalink USB modem[/url Fl. 154,15
Lite-On 16/48, bulk Fl. 203,84
Is totaal Fl. 357,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 17:30 schreef LeonM het volgende:
Okay, bedankt voor de hulp Aikeleer, ik heb m nu bijna compleet:

Processor: AMD XP 1700+
Mobo: Abit KG7
Geheugen: Gezien de hoge prijs op het moment begin ik maar met 256MB DDR
Video: Matrox G550 Dual Head

Alleen nog ff over die prophetview, hij is natuurlijk wel mooi enzo, maar hij heeft geen DVI aansluiting. Heeft dat veel invloed op de prestatie/kwaliteit?
Hierin staan wat antwoorden op je vraag over DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37615

Op zondag 20 januari 2002 19:18 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Jeetje, met 400 gulden red je dat allemaal niet volgens mij, voor een nieuwe celeron heb je een nieuw moederbord nodig (met een converter weet ik niet zeker of 't kan is volgens mij alleen PGGA) en dat alleenal kost al gouw Fl. 270,00.

Een USB-modem kan je verder wel makkelijk halen samen met een DvD speler; zie maar
[url=http://www.ledos.nl/pc-factory/nl/dept_226.html#item_1723]Dynalink USB modem[/url Fl. 154,15
Lite-On 16/48, bulk Fl. 203,84
Is totaal Fl. 357,99
het is reeds 20 dagen na de introductie van de € :). Maar niet iedereen is daar even snel mee :D.
Iig heb je wel gelijk, het wordt een beetje krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 19:29 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

het is reeds 20 dagen na de introductie van de € :). Maar niet iedereen is daar even snel mee :D.
Iig heb je wel gelijk, het wordt een beetje krap.
Jah dat viel mij ook al op (hij gebruikte Fl. 400 :P) :) Maarja, de echte Nederlandse gulden is natuurlijk nog voor 10 dagen een wettig betaalmiddel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Biostar M6TWG rev 1.x
Voodoo 5 5500 64MB PCI
e-tech isdn modem

Dit zit allemaal in een micro-atx case, ik heb dus geen vrije pci-sloten meer, ik zoek dus een goedkope oplossing om een pci-slot vrij te krijgen (usb modem of nic) ivm met een pci geluidskaart

systeem word voornamelijk gebruikt om ut en q3ta te spelen(na de upgrade dan) verder om te internetten, mp3 en divx

mijn budget is 400guldens te besteden bij www.ledos.nl
misschien kan je beter eerst een midi kast kopen? Als je toch naar een computerbeurs gaat zijn die voor zo'n €30,- te krijgen. Dat is waarschijnlijk even duur of goedkoper dan een usb modem oid, en je hebt er later ook nog iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 19:30 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Jah dat viel mij ook al op (hij gebruikte Fl. 400 :P) :) Maarja, de echte Nederlandse gulden is natuurlijk nog voor 10 dagen een wettig betaalmiddel :)
okee okee, you win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39129

Ik heb het volgende:
Asus Mel-c socket 370 moederboard
Intel Celeron 466 @ 525
256MB 133Mhz sdram
Ati radeon 7500 64mb ddr
Guillemot maxi sound fortissimo
Creative/Cambridge soundworks FPS 1500
realtek 10/100 RTL 8190
aopen slot-in 10/40 pro dvd-rom
8/4/32 cd-rw
Seagate Barracuda III 40GB 7200TPM HDD
flopdrive, logitech mouse, internet toetsenbord
Laser 17" monitor max resolutie 1248*1024

Ik zat zelf te denken aan een AMD processor + een mooi moederplankje
Budget: 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 19:47 schreef mr.noname het volgende:
Ik heb het volgende:
Asus Mel-c socket 370 moederboard
Intel Celeron 466 @ 525
256MB 133Mhz sdram
Ati radeon 7500 64mb ddr
Guillemot maxi sound fortissimo
Creative/Cambridge soundworks FPS 1500
realtek 10/100 RTL 8190
aopen slot-in 10/40 pro dvd-rom
8/4/32 cd-rw
Seagate Barracuda III 40GB 7200TPM HDD
flopdrive, logitech mouse, internet toetsenbord
Laser 17" monitor max resolutie 1248*1024

Ik zat zelf te denken aan een AMD processor + een mooi moederplankje
Budget: 400 euro
hmm, een epox 8kha+ of ander goed mobo en processor en 256 mb ddr. Moet je wel een beetje op de processor bezuinigen, want dat ram is duur vandaag de dag :).
maw: je hebt nog maar €150,= over voor een processor.
Misschien gaat een Athlon XP 1500/1600 + net lukken, anders wordt het toch een duron 1200 of een Athlon Thunderbird 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:37

Scatman_II

R9500 Pro >:)

uhm, BD... waarom stuur je me naar dit topic?
Alleen zodat je kunt horen dat ik eigelijk alles moet vervangen? :)

PIII 450 @ 517
Asus P3B-F, intel440BX
448MB RAM @ 115Mhz
Viper V770 32MB (Riva TNT2)
Quantum Fireball 18.2GB 7200rpm
Soundblaster 128PCI
Logitec Mouseman Optical*

(alles met een sterretje hoeft niet vervangen te worden :P )

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ik gebruik guldens omdat ik tegoed heb bij deze shop ivm met garantie/inruil a-xp

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 21:07 schreef Scatman_II het volgende:
uhm, BD... waarom stuur je me naar dit topic?

PIII 450 @ 517
Asus P3B-F, intel440BX
448MB RAM @ 115Mhz
Viper V770 32MB (Riva TNT2)
Quantum Fireball 18.2GB 7200rpm
Soundblaster 128PCI
Logitec Mouseman Optical*

(alles met een sterretje hoeft niet vervangen te worden :P )
budget: Ik bepaal €999,99

mobo: epox 8kha + in combi met Athlon XP 1600 +, 256 mb ddr, radeon 8500 komt er toch aan ?, dus dat is al geregeld ;), hdd, 60 GB 7200 rpm erbij is geen overbodige luxe, voor de rest komt het wel goed :)
nee, alleen maar zodat ik kan zeggen dat je alles moet vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 21:21 schreef TLRnZ het volgende:
Ik gebruik guldens omdat ik tegoed heb bij deze shop ivm met garantie/inruil a-xp
okee, maar doe het dan zo ;)
code:
1
X / 2.20371 = aantal wat je nog over hebt in euro:)

sorry, moest ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Oke dan, maak dan maar van mijn budget: €225

Ik moet dus hebben een celeron cpu (100MHz fsb)
usb modem of lan zodat ik een pci slot vrij krijg voor een nieuwe geluidskaart omdat dat i810 onboard sound zuigt

suggesties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog niemand een idee voor mijn configuratie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Ok, Ik zit de hele tijd al af te vragen wat er beter kan aan mijn machine:

• ECS SiS k7s5a Mobo *
• 128 Mb Kingstom Sd-ram *
• 512 Mb Merkeloos Sd-ram *
• 32 MB Guillemot Prophet GeForce (Detonator XP 23.11)
• 1 ghtz AMD TB processor (niet overgeklockd @ 60 graden) *
• Unex Netwerkkaart (100Mbit)*
• 20 GB maxtor 5200 RPM HDD
• 2x2x8 Philips brander (antique)*
• 230 Watt voeding
• On-board Geluid

• 21' NEC multisync monitor. *
• Merkeloos toetsenbord *
• Razor Boomslang 2000 op USB
• Microsoft Force feedback wheel op USB
• Windows XP proffesional

* = Niet (van plan) upgraden
Budget = 300 euro...

Duss ik zit te twijvelen: Nieuwe videokaart, HDD of voeding?
Al weet ik niet of de voeding veel uit gaat maken maar ik neem aan dat jullie mij daarmee gaan helpen. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 11:32 schreef DeX het volgende:

• ECS SiS k7s5a Mobo *
• 230 Watt voeding
• On-board Geluid

Budget = 300 euro...

Al weet ik niet of de voeding veel uit gaat maken maar ik neem aan dat jullie mij daarmee gaan helpen. 8-)
Tja, dat moet je aan je zelf vragen, speel je veel games. Een geforce kan best nog wel even mee. Ik weet niet wat je interessens zijn. Ik zou de hd vervangen door een 7200 rpm 40gb schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Op maandag 21 januari 2002 14:17 schreef gilseboer het volgende:

[..]

Tja, dat moet je aan je zelf vragen, speel je veel games. Een geforce kan best nog wel even mee. Ik weet niet wat je interessens zijn. Ik zou de hd vervangen door een 7200 rpm 40gb schijfje.
Games! Games! Games!
En GOT..

Zou een nieuwe voeding niets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 11:32 schreef DeX het volgende:

• ECS SiS k7s5a Mobo *
• 230 Watt voeding
• On-board Geluid

Budget = 300 euro...

een voeding maakt voor de performance niets uit, maar misschien als je je cpu wat beter koelt, je dan hem kan OCen :D. Als je een echte gamer bent, is het misschien wel de moeite waard een nieuwe videokaart te kopen. Een ati radeon 8500 (LE/de echte) lijkt me voor jou het beste. Dan kan je, met het oog op binnenkort U2/ enz. weer fftjes vooruit. HDD.. Als je een echte gamer bent zou ik toch voor mijn videokaart gaan, en als je toch nog geld over hebt, misschien een 7200 rpm schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 17:24 schreef gilseboer het volgende:
Kast Codegen Miditower beetje gaar
Voeding 250 Watt Codegen
Harde Schijven Maxtor 20GB 5.400 RPM @ U66
CD-ROM Speler BTC 24X
Scanner HP 3300C USB
Printer HP 670C
Keyboard Chicony met heel veel knopjes ook gaar, al 6 jaar oud
SCSI Controller Adaptec 2904

edit:

|:( zal ik er misschien ook maar wat bij zegge?
Ik game niet zo heel veel, maar toch af en to wel een nieuw spel, (eg max payne). M'n videokaart hoeft in igg niet geupgrade te worden.

heb maar volopig een budget van 150 euro
256 mb sdr erbij cas 2 = €65,-
Misschien ook een 7200 rpm schijf erbij, probeer er voor €85,- eentje te krijgen, want anders ga je over je budget heen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Biostar M6TWG rev 1.x
Voodoo 5 5500 64MB PCI
e-tech isdn modem

mijn budget is €225,- te besteden bij www.ledos.nl
<li>Een usb netwerkkaart: USB NE-2000 ethernet Euro 32,50
</li>
Intel PII-233 (passief gekoeld) en verder een 100 fsb celly
Ik denk niet dat ie op je mobo gaat eigenlijk.
Ik denk dat dit :
• Intel Pentium Celeron 533 Mhz., 66 Mhz FSB, 128 Kb cache, PPGA. voor €55,- het hoogst haalbare is.

• Samsung SD616 16/48 bulk voor €99,-

totaal: €186,50

edit//

als je toch een 100 mhz celly moet hebben, neem dan een 900 mhz, voor €95,-

totaal dan: €226,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 17:55 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Hmm, een 17" met een budget van ~ € 200 is best moeilijk moet ik zeggen, aangezien ik als ik jou was ook nog je HD zou upgraden. Maarja, als je graag een goedkope monitor hebben (17") voor enige upgrade en dan ook van beneden de € 250, zou ik gaan voor de CTX EX700F FLatscreen17", CTX maakt al jaren hele goede monitoren en deze heeft wel een heel mooi prijsje en heeft ook nog een Special Flat CRT beeldbuis.
deze samsung 17" is € 266 kan ik nog ff sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 20:00 schreef zeven het volgende:

[..]

deze samsung 17" is € 266 kan ik nog ff sparen :)
tsja, veel goedkoper heb je geen (goede) 17'' monitoren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Specs:
AMD 333 mghz.
MOBO: Weet niet, erg bout :P
ATI 3D Rage LT PRO
176 MB RAM
Maxtor 40 GB HD
15" inch monitor
Doet er niet zoveel toe...

Ik wil dit een beetje vernieuwen.

Ik wil graag de beste afstelling voor webdesign en grafisch tekenen. Spellen speel ik absoluut niet, dus daar hoeft geen geld naartoe.
Mijn wensen:
Een 17" of 19" scherm
Twee beeldschermen op me computer
Nieuwe 3D kaart.
Ook wil ik hem gewoon lekker snel laten draaien.
Vertel ook wat van koeling ik erbij zou kopen please...

Mijn budget ligt zo rond de € 600 (Ik ga upgraden in half jaar :P)

edit:
40 GB inplaats van 20 :P

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 20:09 schreef Exercy het volgende:
Specs:
AMD 333 mghz.
MOBO: Weet niet, erg bout :P
ATI 3D Rage LT PRO
176 MB RAM
Doet er niet zoveel toe...

Ik wil dit een beetje vernieuwen.

Ik wil graag de beste afstelling voor webdesign en grafisch tekenen. Spellen speel ik absoluut niet, dus daar hoeft geen geld naartoe.
Mijn wensen:
Een 17" of 19" scherm
Twee beeldschermen op me computer
Nieuwe 3D kaart.
Ook wil ik hem gewoon lekker snel laten draaien.
Vertel ook wat van koeling ik erbij zou kopen please...

Mijn budget ligt zo rond de € 600 (Ik ga upgraden in half jaar :P)
als je 2 beeldschermen wilt, wordt €600,- al erg krap.
Ik raad je aan:
• ECS k7s5a €90,-
• duron 1000 €77,-
• 128 mb sd ram pc 133 €30,-
• Matrox G 450 32 mb ddr €130,- (dual beeldschermkaart)
• Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm) € 119,
• Iiyama A705MT Vision Master Pro 411 17" €280,-

totaal: €726,-
Is al 126 euro teveel, maar dan kan je wel weer een tijd vooruit, en heb je geen brakke stuff. Je moet nooit bezuinigen op een monitor, daar kijk je de hele dag tegenaan. Kan je je nieuwe en oude monitor op de matrox aansluiten, heb je dual desktop >:). Verder neem je zoveel mogelijk geheugen van je oude pc mee naar je nieuwe. De rest kan je proberen te verpatsen :)
Voor koeling voor je processor raad ik je aan eens aan [topic=378757/1/50] hier een kijkje te nemen. Maar als je niet (teveel) gaat OCen voldoet een standaard koeler.

edit// Ik zie dat je je post iets aangepast heb >:). Nu je een 40 GB blijkt te hebben, zou je bij geldtekort die schijf kunnen skippen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek

T. van Beek

flickritus

Oke, dat lijstje kan ermee door, alleen zou ik wel wat meer lijstjes willen hebben om te vergelijken, harstikke bedankt voor deze lijst, alleen waarom heb ik nog een 40 GB HD nodig? Is 40 niet genoeg?

BTW: Doe als budget eerst maar ff €300 :P 600 is nog iets te veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 20:21 schreef Exercy het volgende:
Oke, dat lijstje kan ermee door, alleen zou ik wel wat meer lijstjes willen hebben om te vergelijken, harstikke bedankt voor deze lijst, alleen waarom heb ik nog een 40 GB HD nodig? Is 40 niet genoeg?

BTW: Doe als budget eerst maar ff €300 :P 600 is nog iets te veel :)
zie voor de schijf mijn edit >:).
Ik denk dat de meesten zo'n soort lijstje zullen geven, maar je ziet maar >:)

Als je nu ineens je budget gaat halveren, kan ik wel bezig blijven he :(. Voor 300 euro kan je dat beeldscherm op je buik schrijven, en die schijf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek

T. van Beek

flickritus

neej dankzij jou heb ik al een lijstje bedacht:

ECS k7s5a
AMD Duron 1000 mghz.
Matrox Millenium 450 32 MB DDR

Ik wil grag kijken of er nog betere dingen zijn...

Scherm komt als 2e op me lijssie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:28

Wok

Dakloos...

Hier mijn systeem:

- AMD T-Bird 1GHz
- 512 MB noname SDRAM PC-133 (2x256)
- MSI K7T Turbo V3.1 (ondersteunt Athlon XP) *
- Maxtor D740X 40GB 7200 rpm *
- 300 Watt el cheapo voeding
- Standaard BigTower ATX (gemod) *
- Plextor PX-W16/10/40A *
- Aopen 52x CD-ROM *
- Unex 10/100Mb NIC (Realtek 8139)
- Onboard geluid (AC'97)
- nVidia Riva TNT2 M64 32MB
- Promise ATA/100 controller (zodat ik alle IDE-apparaten als master op een IDE-kanaal kon zetten)
- Iiyama Vision Master Pro 410 (A702HT) *

Is het handig om hieraan iets te upgraden? PC wordt voornamelijk gebruikt voor Office-applicaties, CD's branden, GoT-ten (:)).
Games speel ik niet.. Wel ga ik binnenkort actief bezig met webdesign. Daarom zou ik wel willen werken op twee beeldschermen. Moet ik dan een videokaart met DualHead/TwinView kopen of een goedkoop PCI-kaartje erbij hangen? Ik heb nog geen tweede beeldscherm.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 20:59 schreef wokmaster het volgende:
Hier mijn systeem:

- AMD T-Bird 1GHz
- 512 MB noname SDRAM PC-133 (2x256)
- MSI K7T Turbo V3.1 (ondersteunt Athlon XP) *
- Maxtor D740X 40GB 7200 rpm *
- 300 Watt el cheapo voeding
- Standaard BigTower ATX (gemod) *
- Plextor PX-W16/10/40A *
- Aopen 52x CD-ROM *
- Unex 10/100Mb NIC (Realtek 8139)
- Onboard geluid (AC'97)
- nVidia Riva TNT2 M64 32MB
- Promise ATA/100 controller (zodat ik alle IDE-apparaten als master op een IDE-kanaal kon zetten)
- Iiyama Vision Master Pro 410 (A702HT) *

Is het handig om hieraan iets te upgraden? PC wordt voornamelijk gebruikt voor Office-applicaties, CD's branden, GoT-ten (:)).
Games speel ik niet.. Wel ga ik binnenkort actief bezig met webdesign. Daarom zou ik wel willen werken op twee beeldschermen. Moet ik dan een videokaart met DualHead/TwinView kopen of een goedkoop PCI-kaartje erbij hangen? Ik heb nog geen tweede beeldscherm.
Hoeft niets aan het hart van dit ding geupgraded te worden. Als je dual head wilt, en dat is fijn >:), dan zou ik een goedkoop 4/8 mb pci kaartje op de kop proberen te tikken. En verder is de monitor natuurlijk geheel afhankelijk van je eisen en je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Mooi! Ik dacht zelf ook al dat ik niet hoefde te upgraden. :P

* Wok gaat volgende week dan maar eens op zoek naar een extra PCI videokaartje en een tweede beeldscherm. :)

Heb je misschien nog een idee waar ik mijn beeldscherm dan op kan zetten, want ik ben door mijn telefoongidsen heen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 21:22 schreef wokmaster het volgende:
Mooi! Ik dacht zelf ook al dat ik niet hoefde te upgraden. :P

* Anoniem: 37615 gaat volgende week dan maar eens op zoek naar een extra PCI videokaartje en een tweede beeldscherm. :)

Heb je misschien nog een idee waar ik mijn beeldscherm dan op kan zetten, want ik ben door mijn telefoongidsen heen >:)
groot bureau ??
Tsja, het moet imo wel een beetje stevig staan, knutsel anders zelf iets in elkaar van Gamma-stuff oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Groot is een subjectief begrip :P Ik heb een bureau van 1.84 bij 0.85 meter. Groot zat lijkt me.

Binnenkort dan maar eens bij de Gamma kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Invincible
  • Laatst online: 17-04-2022
Ik heb nu dit systeempje:

- AMD Athlon 550
- 256 MB SDR (128 pc100, 128 pc133)
- mobo weet ik niet (compaq presario 7931)
- Voodoo 3 3500 + tv-out
- 1x maxtor 20 Gb*
- 1x maxtor 30 Gb*
- philips 8/4/32*
- 8x dvd*
- case (compaq)
- creative soundblaster audioPCI 128*

* =hoeft niet nieuw

Ik d8 zelf een athlon XP maar welke snelheid en welk moederbord ben ik nog niet uit, moet misschien wel ff w8ten op de nieuwe chipset van VIA (KT333A).

Ik speel redelijk veel spellen en verder internet ik veel (met mijn 56K :r )

budget: +- €1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 21:37 schreef The_Invincible het volgende:
Ik heb nu dit systeempje:

- AMD Athlon 550
- 256 MB SDR (128 pc100, 128 pc133)
- mobo weet ik niet (compaq presario 7931)
- Voodoo 3 3500 + tv-out
- 1x maxtor 20 Gb*
- 1x maxtor 30 Gb*
- philips 8/4/32*
- 8x dvd*
- case (compaq)
- creative soundblaster audioPCI 128*

* =hoeft niet nieuw

Ik d8 zelf een athlon XP maar welke snelheid en welk moederbord ben ik nog niet uit, moet misschien wel ff w8ten op de nieuwe chipset van* VIA (KT333A).

Ik speel redelijk veel spellen en verder internet ik veel (met mijn 56K :r )

budget: +- €1000
*epox 8kha+ €150,-
*Athlon XP 1800 + €210,-
*2* 256 mb ddr € 200,-
*ati radeon 8500 LE €267,-
*case naar voorkeur, aopen bijvoorbeeld. €100,- (bigtower? midi ?)

totaal: €927,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op maandag 21 januari 2002 21:37 schreef The_Invincible het volgende:
[..]
In jouw geval zou ik dan in ieder geval de proc, het mobo en het geheugen vervangen. Ook de videokaart zou ik vervangen (de driver support voor Voodoo kaarten onder Win XP is bar en boos).

Of je moet wachten op de nieuwe DDR333-chipsets, daar valt over te duscussiëren. Je kunt dat namelijk blijven wachten op de nieuwe ontwikkelingen of een keer de knoop doorhakken en iets aanschaffen.

Wat betreft je HDD's. Als dat 7200 rpm exemplaren zijn, zou ik ze ook niet vervangen. Als het 5400 rpm schijfjes zijn dan zou ik vervanging wel degelijk overwegen, omdat het best veel in snelheid scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 21:47 schreef wokmaster het volgende:
Of je moet wachten op de nieuwe DDR333-chipsets, daar valt over te duscussiëren. Je kunt dat namelijk blijven wachten op de nieuwe ontwikkelingen of een keer de knoop doorhakken en iets aanschaffen.
idd, je kunt beter maar niet ergens op gaan wachten, dan blijf je aan het wachten namelijk >:)
Wat betreft je HDD's. Als dat 7200 rpm exemplaren zijn, zou ik ze ook niet vervangen. Als het 5400 rpm schijfjes zijn dan zou ik vervanging wel degelijk overwegen, omdat het best veel in snelheid scheelt.
Dit is wel waar, maar hij gaf aan dat hij ze niet wilde vervangen, dus daarom gaf ik daarvoor ook geen suggestie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op maandag 21 januari 2002 21:54 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

idd, je kunt beter maar niet ergens op gaan wachten, dan blijf je aan het wachten namelijk >:)
[..]

Dit is wel waar, maar hij gaf aan dat hij ze niet wilde vervangen, dus daarom gaf ik daarvoor ook geen suggestie ;).
Je hebt gelijk, maar daarom zei ik dat vervangen te overwegen is als het 5400 rpm schijfjes zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Zie sig voor specs , wat te upgraden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 22:00 schreef Shaggy16 het volgende:
zie eerste post voor de regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 22:00 schreef Shaggy16 het volgende:
je hebt ook geen budget ??, geen eisen, nix, je hebt een snel systeem (ik heb toch maar ff gekeken), leuk he, weer een post erbij :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
AMD-k6-2-300
Epox MVP3-E
128 MB Ram
4,3 GB WDC
4 speed cd-rom
4 mb Riva128 video

Ik draai alleen win2k server hierop (Met IIS, active Dir, DNS). Ik log in met maar liefst 1 client.

Wat is er aan te raden?? Ik wil hier niet veel geld in steken (mede omdat het nu werkt, maar het ratelt als een gek). Meer geheugen of een k6-3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 21 januari 2002 22:05 schreef Rendier2710 het volgende:
AMD-k6-2-300
Epox MVP3-E
128 MB Ram
4,3 GB WDC
4 speed cd-rom
4 mb Riva128 video

Ik draai alleen win2k server hierop (Met IIS, active Dir, DNS). Ik log in met maar liefst 1 client.

Wat is er aan te raden?? Ik wil hier niet veel geld in steken (mede omdat het nu werkt, maar het ratelt als een gek). Meer geheugen of een k6-3??
Ik zou er eerder een k6-3 in gooien, omdat je maar met 1 client inlogt. Moet maar eens zoeken op http://www.ebay.nl of http://www.tweakers.net/aanbod.dsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD-k6-2-300
Epox MVP3-E
128 MB Ram
4,3 GB WDC
4 speed cd-rom
4 mb Riva128 video

Meer geheugen of een k6-3??
allebij zou ik doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 21:12
Ik zou meer geheugen aanraden.. Ratelen is swappen neem ik aan?

Het ding staat niet veel te doen zo te zien, behalve servertje te spelen.. Meer geheugen zal dan beter werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
  • Laatst online: 09-12-2024
het systeem wat ik nu heb is het volgende :

- intel celeron 733 *
- 64 mb sdr pc 100
- mobo chaintech 6oiv2*
- voodoo 3 2000 pci*
- 1 hd van 3.2 gig
- 1 hd van 2.1 gig
- philips cdrw404 (4x/4x/16x)*
- teac cdrom 32 speed*
- ac 97 onboard geluidskaart

* hoeft niet nieuw :Y)

ik wil niet een nieuw mb kopen enzo want mijn budget is erg laag
het probleem met overclocken op mijn comp is dat bij een fsb van 75 mhz (pci dus op 37,6 mhz) mijn geluidskaart erg begint te storen.

ik zit zelf te denken aan meer geheugen of een 20 gig hd met 7200 toeren.

het systeem wordt vooral gebruikt om spellen te spelen maar dat gaat opzich wel iritant omdat ik er bijna geen spellen op kan hebben staan.

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
blaat
ik zou voor de k6-3 gaan geheugen heb je er al wel genoeg inzitten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 22 januari 2002 15:01 schreef 9nevermind9 het volgende:
het systeem wat ik nu heb is het volgende :

- intel celeron 733 *
- 64 mb sdr pc 100
- mobo chaintech 6oiv2*
- voodoo 3 2000 pci*
- 1 hd van 3.2 gig
- 1 hd van 2.1 gig
- philips cdrw404 (4x/4x/16x)*
- teac cdrom 32 speed*
- ac 97 onboard geluidskaart

* hoeft niet nieuw :Y)

ik wil niet een nieuw mb kopen enzo want mijn budget is erg laag
het probleem met overclocken op mijn comp is dat bij een fsb van 75 mhz (pci dus op 37,6 mhz) mijn geluidskaart erg begint te storen.

ik zit zelf te denken aan meer geheugen of een 20 gig hd met 7200 toeren.

het systeem wordt vooral gebruikt om spellen te spelen maar dat gaat opzich wel iritant omdat ik er bijna geen spellen op kan hebben staan.
Ik zou gaan voor
• 256 mb sdram erbij €55,-
• mator 40 GB 7200 (verschil met 20 GB is heel klein)
€117,-

totaal: €172,-

(graag voortaan ook je budget erbij zetten, zie eerste post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 22 januari 2002 14:43 schreef Twynn het volgende:

[..]

Ik zou meer geheugen aanraden.. Ratelen is swappen neem ik aan?

Het ding staat niet veel te doen zo te zien, behalve servertje te spelen.. Meer geheugen zal dan beter werken..
nee, de processor heeft wel degelijk invloed :). Aangezien hij al 128 mb geheugen heeft, zou ik eerst voor een snellere processor gaan. Kijk ook eens of je niet voor niets je geheugen vol hebt zitten, de system tray zit helemaal vol met onnodige dingen? Als je toevallig een 128 mb reepje tegen het lijf loopt zou ik hem wel meenemen, maar een processor geeft je voor deze taken de grootste performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
Op dinsdag 22 januari 2002 15:58 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor
• 256 mb sdram erbij €55,-
• mator 40 GB 7200 (verschil met 20 GB is heel klein)
€117,-

totaal: €172,-

(graag voortaan ook je budget erbij zetten, zie eerste post)
waar haal jij je geheugen ?? zo goedkoop krijg ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

Op woensdag 23 januari 2002 11:29 schreef 9nevermind9 het volgende:

[..]

waar haal jij je geheugen ?? zo goedkoop krijg ik het niet
Pricewatch:

http://www.tweakers.net/pricewatch/2870

het kan dus wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Op woensdag 23 januari 2002 13:12 schreef SilverBolt het volgende:

waar haal jij je geheugen ?? zo goedkoop krijg ik het niet ?
[quote]
Idd uit de Pricewatch:

http://www.tweakers.net/pricewatch/2870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
ok thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

Mooie miditower met 300 Watt voeding.

Socket A processor AMD XP 1800+

Zware Cooler, amd gecertificeerd.

Moederbord ECS K7S5A met sound onboard, is als beste getest. (nieuwste revisie !)

128mb 184-pins DDR-geheugen A-merk.

40 gb. schijf Maxtor D740, ATA133, 7200 rpm. tevens AV (Audio/Video)schijf, geschikt voor av bewerking.

Floppydrive 3.5 inch, merk Mitsumi. (A-merk)

DVDspeler Actima 12x40

Videokaart Ati Radeon VE 64mb met Tv-out en DVI (spec. voor TFT-scherm)A-merk.

logitech desktop optical cortless pro dat zwarte ding+muis

150 Watt Speakers

wat zal ik hier nog bij kunnen doen
mijn budget is 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54
- intel pentium III 500
- 256 mb sdr pc 100
- mobo abit be6 vII*
- sparkle geforce 2 mx200
- 1 hd van 30 gig IBM*
- cdrom*
- soundblaster 128*

* hoeft niet nieuw

Of te wel, wat voor goedkope proc kan er op dit moederboard? En zitten er misschnien nog andere bottelnecken?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Op donderdag 24 januari 2002 11:49 schreef finelookingme het volgende:
Mooie miditower met 300 Watt voeding.

Socket A processor AMD XP 1800+

Zware Cooler, amd gecertificeerd.

Moederbord ECS K7S5A met sound onboard, is als beste getest. (nieuwste revisie !)

128mb 184-pins DDR-geheugen A-merk.

40 gb. schijf Maxtor D740, ATA133, 7200 rpm. tevens AV (Audio/Video)schijf, geschikt voor av bewerking.

Floppydrive 3.5 inch, merk Mitsumi. (A-merk)

DVDspeler Actima 12x40

Videokaart Ati Radeon VE 64mb met Tv-out en DVI (spec. voor TFT-scherm)A-merk.

logitech desktop optical cortless pro dat zwarte ding+muis

150 Watt Speakers

wat zal ik hier nog bij kunnen doen
mijn budget is 300 euro
Geheugen :) voor 300 euro kan je er makkelijk 512 mb ddr kingston bij stoppen. Kost iets van 229 piek ofzo. Rest is blaas systeempje, dus ga van dat geld uit eten met je vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik heb hier het volgende systeempje
-compaq deskpro kast*
-compaq standaard socket 8 mobo*
-10mbit onboard netwerk
-2mb 3d vieokaart
-20gb wd 5400rpm schijf*
-52X cdrom*
-12x10x32 liteon fikker*
-256mb edo ram*
-200@233 pentium pro(socket 8)*
-brakke 15" monitor
-16bits geluidskaart
-10mbit netwerk(kabel internet)*
-standaard muis en tb*

dit is mijn server die ik ook regelmatig gebruik voor het draaien van mp3's en internet/office

Ik wil eigenlijk een beter beeld en evt ook een beter geluid
en mijn netwerk verbinding(zeker gezien het netwerkservertje is) is om te janken

Ik heb niet al te veel geld maar heeft iemand een beetje goeie ideeen voor "low budget" upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Op donderdag 24 januari 2002 14:27 schreef y2kbug het volgende:
Ik heb hier het volgende systeempje
-compaq deskpro kast*
-compaq standaard socket 8 mobo*
-10mbit onboard netwerk
-2mb 3d vieokaart
-20gb wd 5400rpm schijf*
-52X cdrom*
-12x10x32 liteon fikker*
-256mb edo ram*
-200@233 pentium pro(socket 8)*
-brakke 15" monitor
-16bits geluidskaart
-10mbit netwerk(kabel internet)*
-standaard muis en tb*

dit is mijn server die ik ook regelmatig gebruik voor het draaien van mp3's en internet/office

Ik wil eigenlijk een beter beeld en evt ook een beter geluid
en mijn netwerk verbinding(zeker gezien het netwerkservertje is) is om te janken

Ik heb niet al te veel geld maar heeft iemand een beetje goeie ideeen voor "low budget" upgrades?
maak van die 10 mbit onboard je kabel netwerkkaart en doe er een 100 mbit kaart in.
Andere geluidkaart en videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
Een andere netwerkkaart nemen voor m'n internet verkeer is niet zo eenvoudig want m'n provider(zeelandnet:r) heeft het zo geregeld dat je alleen met de door hun verstrekte netwerk kaart contact kan leggen met internet. heeft te maken met mac adres of zoiets
en een andere videokaart is niet nuttig tot ik een andere monitor heb, want die videokaart trekt harder(hogere resolutie) dan m'n scherm

andere geluidskaart oke maar welke??
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.