"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.548 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Men zegt dat je bij dergelijke veranderingen altijd een nieuwe install moet doen. Zou ik zelf ook altijd doen. Op papier kan je volgens mij ook alle drivers updaten (moederbord en videkaart e.d.), maar de kans is echt heel groot dat je windows-systeem heel onstabiel wordt. (foutje met updaten is zo gemaakt)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
Mijn huidige systeem:

Processor: AMD XP2100+ (AGOIA)
Geheugen: 2x 512Mb PC2700 cas 2.5T (Twinmos)
Moederbord: Asus A7V8X (rev 1.04)
Heatsink + ventilator: Alpha PAL 8045 + YS-tech NFD1281259B-2F (regelbaar)
Videokaart: XFX Geforce 6800 GT (AGP)
Geluidskaart: SoundBlaster Audigy 2
Harde schijven:
1x Maxtor Diamond 10 SATA 250 Gig 8Mb
1x Maxtor Diamond 10 PATA 120 Gig 8Mb
Optische stations: NEC ND-3540A DVD-rw

Voeding: Enermax eg465ax-ve (max. 460W)

Huidig gebruik:
Office werk, gamen, DVD-tje kijken, 24/7 100% load (ja ik doe mee met DPC (FAD) :))

Toekomstig gebruik:
Router/(file)server/*nix werkstation, 24/7 100% load

Ter verduidelijking:
Dit systeem is zo door de jaren heen verzameld. Vandaar de PATA schijf (SATA was niet echt beschikbaar toen de eerste SATA-borden uitkwamen; even ook de oude revisies van sommige onderdelen.

In de loop van komend jaar ben ik van plan een nieuw systeem samen te stellen op basis van de M2 socket procs van AMD. Een aantal onderdelen van deze PC zullen dan overgaan naar de nieuwe (geluidskaart, SATA-schijf en brander).
Tot die tijd blijft de huidige situatie zoals in het "Huidig gebruik" beschreven bestaan. Daarna gaat hij de taak van een oude Athlon TB 900 overnemen (zie "Toekomstig gebruik"). Uit dit systeem komen dan nog 2 extra 120Gig Maxtor Diamond 10 PATA 8mb-schijven en een oudere DVD-brander die in het huidige systeem gaan.

In dit toekomstige systeem zal er een minder krachtige videokaart komen die hoofdzakelijk voor kantoorwerk wordt gebruikt. Ivm geluidsproductie en energieverbruik liefst 1 die passief gekoeld kan worden. Ik heb nog een oude Matrox G400 ergens die hier geschikt voor is.
Kosten: geen

De processor zou nog geupgrade kunnen worden met max 2.4Ghz en 266/200 FSB en als ik mazzel heb zelfs 333FSB (rev 1.04 en geen 333FSB sticker).
Een XP 3000+ of een Sempron 3000+ zou mogelijk zijn. Maar wat is verstandig? Is het wel de moeite waard?
Kosten: ~90 euro

Ook de koeling en voeding zouden door minder lawaaierige varianten vervangen mogen worden. Iets dat sowieso moet gebeuren vanwege slijtage. Sommige fans beginnen een beetje te ratelen.
Voor de CPU koeler heb ik niet echt een beeld van wat een goede koeler is dit door gebrek aan vergelijkingen met de koeler die erop zit. Ik zat te denken aan een Zalman versie X voor een socket A (CNPS6000/7000-Cu ofzo).
Kosten: ~20-30 euro

Voor een nieuwe voeding leek een CoolerMaster Realpower 450 Watt wel wat maar die lijkt me een tikkie te krachtig voor zijn doel. De keuze zou dan kunnen vallen op een 380 Watt model. Let wel, het moet een PSU met een hoge efficiency zijn die weinig herrie en warmte af geeft).
Kosten: ~40-80 euro

De geluidskaart is nu een 6.1 kaart terwijl ik 7.1 speakers heb. Aangezien de geluidskaart ook in het toekomstige m2 systeem komt te zitten denk ik dat het wel de moeite waard is om een ZS of een XFI-editie te halen die 7.1 wel ondersteund.
Kosten: 90-130 euro

De hele zooi bij elkaar zou min. 240; max. 330 euro kosten.
Ga ik enkel voor onderhoud dan kom ik op min. 60; max. 110 euro.

Zelf denk ik dat het volgende op het moment zinvol is: koeler en voeding vervangen en na de kerst een XFI kaart.
Iets wat ook meer in mijn budget past (nu max. 150 euro beschikbaar).

Suggesties aangaande component keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 12:18
ikbensander schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:21:
Je kunt zoiezo beter via internet kopen, veel betere en scherpere prijzen.

Zo te zien ben je niet veeleisend mbt hardware en ben je geen diehard gamer. Het goedkoopste ben je dan volgens mij uit met het volgende:
- Asrock mobotje met on-board graphics
OF een simpele gfx...
- Sempron64 of een geweone Sempron
- 512 DDR
ik wil absuluut geen onboard meer (meeste hebben geen 3d ondersteuning met linux
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 20:42
Oke, ik ben dus toe aan wat nieuwe spullen want ik word laatste tijd echt gek van mijn pc....
vooral bij:

Wat gaat nu slecht?
grafische zaken (photoshop enzo)
bv het repareren van rar bestanden met par's (dan kan ik dus echt niets meer doen verder)

Wat ik graag wil maar nu gewoon niet lekker gaat:

3dsmax en andere grafische software, beetje modeling etc...
toch weer beetje gaan gamen, wat nu gewoon niet meer gaat..

Wat heb ik nu?
K7S5A mobo
Athlon xp 2000+
256 MB DDR 2100
audigy 1 met live drive
Maxtor Y200P0
Nvidia Gforce MX 440
300 watt Q-tec voeding

Bedoeling:
in bovenstaant lijstje staan wat dingen vet gedrukt, deze wil ik toch meenemen gezien ze voor mij voldoen. Mijn geluid is gewoon goed en de hardeschijf is nog maar maandje of 3 oud..
ruimte zat en is nieuwe genoeg denk ik? (of ziet iemand hier nog een bottleneck in?)

Mijn budget is op dit moment niet erg groot, ik denk dat het met 200 a 250 euro gedaan is
eventueel kan ik 300 euro vrijmaken, maar dan moeten daar wel goede redenen voor zijn.
Ik weet goed dat je net altijd ietsje beter kan, maar er is dus (helaas) een grens...

Waar mijn oog al opgevallen is, is de upgrade set van alternate:
CPU:AMD Sempron 2400+
geheugen:512 MB Standaard DDR 400 (PC 3200)
mobo:Asrock K7S41GX

Nou zou ik graag wat hulp van jullie willen, gezien ik door de boompjes het bos niet meer zie.
Wat raad je mij aan, en waarom?

**misschien is er een goed moederbord wat pci-express aan boord heeft? zowel als onboard VGA met oog op de toekomst?**

[ Voor 5% gewijzigd door Jackbq op 25-10-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78594

twee pagina's terug is hier al gedeeltelijk antwoord op gegeven maar nog niet geheel dus vandaar de 2e poging.

huidige specs:

amd athlon 1.4ghz
geforce gts pro 64mb ddr
2*256 133, 1*128 133 sdram
msi MS-6330 moederbord (agp)
Maxtor 6Y120P0 120gig
ST340824A 20 gig
sblive 5.1
300 wat voeding
dvdr nec

Ik gebruik de computer voor photoshop,office ,internet en games. (Fear, Black and white 2, lotr bfme 2)
ik heb zojuist een nieuwe versterker met speakers gekocht en ik ben een erg grote favoriet van surround sound een goede geluidskaart is dus ook een must. Versterker heeft digitaal(optisch) en analoog 5.1 ingang. (versterker Yamaha rxv630)

Mijn oude systeempje heb ik ruim vier jaar mee kunnen doen en hiermee wil ik weer zo'n blijvertje samenstellen.

wat is er mis
te traag

Bedacht
eigen:
hd dvdr

eigen nieuwe idee:
60gig voor windows hd
leadtek geforce 6600gt/xfx 6600 gt (250,- max) suggesties welkom
dvd spelertje (1 op 1 kopieren)
Terratec Aureon 7.1 PCI
Athlon64-3000+ (Venice)
paradigit kast black
voeding 350/400 wat
1024 mb ddr

max budget 600/700euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12-2024
Huidig systeem: Dell dimension 8300 (ja weet het, ben niet een echte tweaker, kan zelf geen pc bouwen)
P4 proc. 2.6 Ghz. 800 fsb HT
1024 Mb RAM (2 * 512 Mb dual channel)
120 Gb HD 7200 toeren
ATI Radeon 9800 128 Mb
Windows XP pro

Wat doe ik ermee: Vooral veel Adobe en Macromedia, beetje Maya, Office, muziek luisteren en internet. Geen games. Heb graag veel programma's open staan.

Wat is er mis Vind het systeem in zijn algemeenheid traag worden, zeker bij multitasken, of na een paar uur werken. Opnieuw opstarten is dan gewenst. Alles reageert traag.

Mijn idee: Twee opties: 1024 Mb RAM erbij stoppen, of een extra harde schijf, dacht aan de Raptor 10.000 toeren, 36 Gb voor de Windows en programma bestanden plus swapfiles.

Kosten zijn ongeveer gelijk voor deze opties, de vraag is alleen wat het meest effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
jackel7007 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:07:

Wat heb ik nu?
K7S5A mobo
Athlon xp 2000+
256 MB DDR 2100
audigy 1 met live drive
Maxtor Y200P0
Nvidia Gforce MX 440
300 watt Q-tec voeding

Waar mijn oog al opgevallen is, is de upgrade set van alternate:
CPU:AMD Sempron 2400+
geheugen:512 MB Standaard DDR 400 (PC 3200)
mobo:Asrock K7S41GX
Er zal naar mijn mening echt niet zo'n groot verschil tussen een sempron 2400 (uitgeklede athlon) en een athlon 2000 zitten. Das dus echt geld over de balk smijten.
Het probleem in jouw pc is duidelijk geheugen. 256 mb is vrij weinig. (en het geheugen is vrij traag)
De processor is ook niet snel, maar ik ben bang dat een upgrade duurder is.

Wat je zou kunnen doen is dit:
512MB PC3200 DDR (TwinMos) € 43,- € 43,-
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed) € 134,47 € 134,47
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 60,95
Asus GeForce 6600 256MB (PCIe, DVI), EN6600 Silencer/256 € 95,80

Totaal 357 euro. Maar je oude videokaart kan op het moederbord, dan kan je die videokaart later kopen en alsnog overgaan op pci-e. Eventueel kan je dan nog net een nieuwe voeding kopen, mocht dit nodig zijn. Na de aanschaf van een videokaart kan je het geheugen nog uitbreiden naar 1024, vandaar dat ik kies voor 1x 512.

[ Voor 5% gewijzigd door Quacka op 25-10-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dafman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:30:
Huidig systeem: Dell dimension 8300 (ja weet het, ben niet een echte tweaker, kan zelf geen pc bouwen)
P4 proc. 2.6 Ghz. 800 fsb HT
1024 Mb RAM (2 * 512 Mb dual channel)
120 Gb HD 7200 toeren
ATI Radeon 9800 128 Mb
Windows XP pro

Wat doe ik ermee: Vooral veel Adobe en Macromedia, beetje Maya, Office, muziek luisteren en internet. Geen games. Heb graag veel programma's open staan.

Wat is er mis Vind het systeem in zijn algemeenheid traag worden, zeker bij multitasken, of na een paar uur werken. Opnieuw opstarten is dan gewenst. Alles reageert traag.

Mijn idee: Twee opties: 1024 Mb RAM erbij stoppen, of een extra harde schijf, dacht aan de Raptor 10.000 toeren, 36 Gb voor de Windows en programma bestanden plus swapfiles.

Kosten zijn ongeveer gelijk voor deze opties, de vraag is alleen wat het meest effectief is.
Klinkt als een pc die erg vervuild is. Al goed gezocht naar spyware en dergelijke?
Jouw pc in combinatie met de dingen die je ermee doet is nog ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
Quacka schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:35:
[...]

Klinkt als een pc die erg vervuild is. Al goed gezocht naar spyware en dergelijke?
Jouw pc in combinatie met de dingen die je ermee doet is nog ruim voldoende.
M'n pc is zeker weten schoon, heb verschillende antivirussoftware (norton, hitmanpro) en check alles regelmatig.
Ik moet wel weer eens een keertje Windows opnieuw installeren, daar wordt 'ie altijd weer sneller van.
Gebruik m'n PC bij tijd en wijlen behoorlijk intensief, dus ik denk dat upgraden wel zin zal hebben, maar wat zal het meeste zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dafman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:43:
[...]

M'n pc is zeker weten schoon, heb verschillende antivirussoftware (norton, hitmanpro) en check alles regelmatig.
Ik moet wel weer eens een keertje Windows opnieuw installeren, daar wordt 'ie altijd weer sneller van.
Gebruik m'n PC bij tijd en wijlen behoorlijk intensief, dus ik denk dat upgraden wel zin zal hebben, maar wat zal het meeste zin hebben?
Wellicht teveel virusscanners aan staan? >:) Die maken je pc ook een beetje langzamer.

Tja, een snellere harde schijf zal je heus wel merken. Mits de koeling in je kast goed genoeg is. Daar staan dell-kasten zover ik weet niet om bekend. Misschien moet je daarvoor even verder op internet kijken. Een raptor wordt namelijk een stuk heter dan een normale harde schijf. (maar is dus ook een stuk sneller)
Tja geheugen, het kan iets helpen, maar ik vrees niet genoeg naar jouw zin. Je moet eens kijken op de momenten dat je pc traag is of je dan veel geheugen gebruikt. Bijv met hulp van het programma Everest. Zie je dat je dan een heel groot deel van je geheugen in gebruik hebt, dan is een geheugenupgrade verstandig.

Misschien hebben andere mensen nog tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
Quacka schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:56:
[...]

Wellicht teveel virusscanners aan staan? >:) Die maken je pc ook een beetje langzamer.

Tja, een snellere harde schijf zal je heus wel merken. Mits de koeling in je kast goed genoeg is. Daar staan dell-kasten zover ik weet niet om bekend. Misschien moet je daarvoor even verder op internet kijken. Een raptor wordt namelijk een stuk heter dan een normale harde schijf. (maar is dus ook een stuk sneller)
Tja geheugen, het kan iets helpen, maar ik vrees niet genoeg naar jouw zin. Je moet eens kijken op de momenten dat je pc traag is of je dan veel geheugen gebruikt. Bijv met hulp van het programma Everest. Zie je dat je dan een heel groot deel van je geheugen in gebruik hebt, dan is een geheugenupgrade verstandig.

Misschien hebben andere mensen nog tips.
Had nog niet gedacht aan warmte ontwikkeling... wel belangrijk idd
Everest, bedoel je van Lavalys? Zal ik eens bekijken, bedankt voor je ideeën in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Quacka schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:31:
[...]

Wat je zou kunnen doen is dit:
512MB PC3200 DDR (TwinMos) € 43,- € 43,-
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed) € 134,47 € 134,47
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 60,95
Asus GeForce 6600 256MB (PCIe, DVI), EN6600 Silencer/256 € 95,80
Als ik nou dat mobo die Asrock met die processor en dat geheugen koop...
dan ben ik al eindje onderweg, die videokaart kan later ook nog.
Of zijn er ook mobo's die een goede onboard kaart hebben?
waar ik het nu mee doe is dus die geforce 440 MX. is er iets onboard wat beter is?

Kan ik overigens ook DIMM 512 Mb DDR400 PC–3200 in mijn moederbord steken?
terwijl deze max 2100 aan kan? moet het 2100 zijn of draait die 3200 dan gewoon op 2100?

[ Voor 12% gewijzigd door Jackbq op 26-10-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
zover ik weet draait dat geheugen dan trager, maar het moet idd wel werken.

Een moederbord met wel aardige onboard vga, voor s-939 processoren is bijv deze (en nog betaalbaar)
pricewatch: Asus A8N-VM, GeForce 6100 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)
75 euro dus.

Ik weet echt niet of die onboard beter is dan je huidige videokaart. Het moederbord is van asus, dat is kwalitatief wel een stuk beter als de asrock. Je komt alleen weer duurder uit en dat was wel een probleem voor je, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dafman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:29:
[...]

Had nog niet gedacht aan warmte ontwikkeling... wel belangrijk idd
Everest, bedoel je van Lavalys? Zal ik eens bekijken, bedankt voor je ideeën in ieder geval.
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
@ Dafman: Het kan inderdaad je geheugen/pagefile zijn.
Met veel programma's open zit je 1 Gig RAM zo vol.
Als je een beetje met hoge resolutie plaatjes zit te klooien in Photoshop dan zit het nog sneller vol (Adobe gebruikt ook scratchdisks; even checken in je PS settings).
Een snellere hdd zal niet direct veel uitmaken. Je pagefile is altijd langzamer dan je geheugen.
Het kan wel wat uitmaken als je 120Gig aardig vol zit. Soms helpt defraggen hiervan iets maar als hij echt vol zit is het misschien handig om een 2e schijf erbij te zetten.
Dus kijk even hoe vol je geheugen zit, hoe groot je pagefile is en hoe vol je schijf zit.
Eventueel geheugen erbij prikken of een extra nieuwe schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
Sir_Floppy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:05:
@ Dafman: Het kan inderdaad je geheugen/pagefile zijn.
Met veel programma's open zit je 1 Gig RAM zo vol.
Als je een beetje met hoge resolutie plaatjes zit te klooien in Photoshop dan zit het nog sneller vol (Adobe gebruikt ook scratchdisks; even checken in je PS settings).
Een snellere hdd zal niet direct veel uitmaken. Je pagefile is altijd langzamer dan je geheugen.
Het kan wel wat uitmaken als je 120Gig aardig vol zit. Soms helpt defraggen hiervan iets maar als hij echt vol zit is het misschien handig om een 2e schijf erbij te zetten.
Dus kijk even hoe vol je geheugen zit, hoe groot je pagefile is en hoe vol je schijf zit.
Eventueel geheugen erbij prikken of een extra nieuwe schijf
Heb momenteel 3 partities, één voor Windows (4 Gb, 500 Mb vrij, is eigenlijk te klein), één voor programma's (8 Gb, 5 Gb vrij, eigenlijk te groot) en een voor data (100 Gb, 16 Gb vrij).
Voor Photoshop heb ik die data partitie als scratch disk aangewezen, en in Windows heb ik op de data schijf 3 Gb aan virtueel geheugen toegewezen, andere partities nul.
Zijn deze instellingen goed of kan dit beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463

Huidige pc:
MSI K8N Neo platinium Nforce3
Amd Athlon 64+ 3000
2x Twinmos 512MB DDR 400
Geforce 6800 LE
2x WD2000JB
1x WD2000JB
1x WD1200JB
Sony DVD +-RW
Soundblaster 5.1 digital
Realtek NIC
Enermax 320Watt

Wat doe ik met de pc?

Gamen -> Quake4, Brother in Arms, Enemy territory
Internetten
Downloaden
Muziek luisteren

Wat is er mis?
Mijn dvdbrander klinkt raar
Een risico hdd
windows opstarten duurt langer dan gemiddeld

Waar had ik zelf aan gedacht?

Ik heb het idee dat een voeding met meer watt beter is voor het systeem, dat hij meer lucht heeft zegmaar. maar hij is atm wel gewoon stabiel aan het draaien.

Hoeveel wil ik uitgeven?
tot €300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

@Dafman: Verschillende partities vind ik maar lastig.. Ik dump gewoon alles op 1 partitie en als ik een grote en een kleine hd heb zet ik de data op de grote. Hetzelfde doe ik met /home in linux. (handig bij herinstallatie) Programma's op aparte schijf heeft geen zin omdat de meesten toch weer opnieuw geinstalleerd moeten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door frogger3d op 26-10-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met sinterklaas/kerst weer bijna voor de deur, wil ik mijn lieve PC nog een kleine upgrade gunnen wat betreft de videokaart.

Op dit moment heb ik:

AMD athlon 2900XP
Asus A7N8X-(e) Deluxe (onboard lan/gblan/audio)
Twinmos 2x 512MB DChannel DDR
120 GB Maxtor Sata schijf
Hercules 9800AIW (agp)
Powerflower 420Watt voeding
Audigy NX USB
PCI-kaart USB 2.0

Hoofdzakelijk voor gamen van middelzware games (CoH/CoV - GTA-SA), geen HL2 Fear of dergelijk dus lijkt mij een laatste upgrade nog voldoende om de PC een langere tijd te laten mee gaan (met name CoV trekt een max 15-20 fps). Mijn zoektocht qua performance bracht mij hier, mooi overzicht van recent AGP kaarten en hun prestaties (ik heb Doom3 als referentie genomen). In de lijst wordt alleen de Radion 9800 opgenomen, ik ga ervanuit dat dit soortgelijke prestaties geeft.

Nu is mijn budget niet al te groot (200-250 euro) dus kan ik richting nieuwe kaart of 2dehands (snellere) kaart. Voor dat bedrag kom ik qua nieuwe kaarten rond een X800 pro of 6800GT 128mb (ik ga ervan uit dat de 6800GT in het overzicht de 256mb versie is), 2dehands zag ik recent in V&A een 6800GT256/Utra of X800/850XT rond ook dat bedrag. Nu blijft alleen de vraag, wanneer gaat mijn CPU de bottleneck spelen? Ik wil niet onnodig geld uitgeven als mijn CPU het toch niet bij kan benen. Of geld uitsparen en voor een 6600GT te gaan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Als je geld wilt uitsparen kun je ook voor die Asus GeForce 6800 128MB DDR gaan, die is 130 euro. Je kunt m misschien wel van me overnemen voor minder.

[ Voor 24% gewijzigd door frogger3d op 26-10-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb wat gekeken naar die 6800, welke bijna gelijk presteerd als de X800Pro (buiten 3dmark dan..) echter een bijna 90 euro goedkoper is :D (129 tegen 212) Ik zal eens verder zoeken op die 2.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
frogger3d schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:45:
@Dafman: Verschillende partities vind ik maar lastig.. Ik dump gewoon alles op 1 partitie en als ik een grote en een kleine hd heb zet ik de data op de grote. Hetzelfde doe ik met /home in linux. (handig bij herinstallatie) Programma's op aparte schijf heeft geen zin omdat de meesten toch weer opnieuw geinstalleerd moeten worden.
ff offtopic: Ik vind partities juist wel fijn. Zeker om rotzooi van mijn geinstalleerde programma's te scheiden. De c-schijf ziet er bij mij meestal een stuk netter uit als de andere schijven.
Ik vind het wel handig om een onderscheid te maken naar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
jackel7007 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:07:
Wat heb ik nu?
K7S5A mobo
Athlon xp 2000+
256 MB DDR 2100
audigy 1 met live drive
Maxtor Y200P0
Nvidia Gforce MX 440
300 watt Q-tec voeding
Daar nog even mijn lijstje, hieronder even wat problemen, ik wil graag even weten of het aan het geheugen ligt voor ik ergens geld in steek:

Problemen
*navigeren binnen deze computer, je klikt bv op de D schijf (grootste partitie van circa 150 GB) en de hd gaat lezen (hoorbaar) en het duurt even voor de map opent
*als je een programma aanklikt op de taakbalk duurt het even voor het op je scherm bovenop staat, met bv winamp krijg je vrij snel winamp, maar de playlist blijft doorzichtig en word later ingevuld
*Af en toe loopt het scherm achter bij typen, niet zo veel maar woorden komen dan in een keer op het scherm... (zo snel type ik echt niet hoor..)
*Wisselen van scherm met Alt - Tab funtie duurt nogal even, zelfde idee als iets aanklikken op de taakbalk.
en nog veel meer van dit soort grapjes, zodra de pc bezig is met bv rar bestandjes te repareren is andere dingen zoals msn echt hopeloos....

Is dit nou allemaal door dat geheugen?

nuttig detail: Ik heb gisteravond een clean install van windows gedaan alleen de benodigde dingen staan er nu op, verder nog geen extra VIA drivers ofzo, enige driver is die van mijn audigy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
jackel7007 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:38:
[...]

Daar nog even mijn lijstje, hieronder even wat problemen, ik wil graag even weten of het aan het geheugen ligt voor ik ergens geld in steek:

Problemen
*navigeren binnen deze computer, je klikt bv op de D schijf (grootste partitie van circa 150 GB) en de hd gaat lezen (hoorbaar) en het duurt even voor de map opent
*als je een programma aanklikt op de taakbalk duurt het even voor het op je scherm bovenop staat, met bv winamp krijg je vrij snel winamp, maar de playlist blijft doorzichtig en word later ingevuld
*Af en toe loopt het scherm achter bij typen, niet zo veel maar woorden komen dan in een keer op het scherm... (zo snel type ik echt niet hoor..)
*Wisselen van scherm met Alt - Tab funtie duurt nogal even, zelfde idee als iets aanklikken op de taakbalk.
en nog veel meer van dit soort grapjes, zodra de pc bezig is met bv rar bestandjes te repareren is andere dingen zoals msn echt hopeloos....

Is dit nou allemaal door dat geheugen?

nuttig detail: Ik heb gisteravond een clean install van windows gedaan alleen de benodigde dingen staan er nu op, verder nog geen extra VIA drivers ofzo, enige driver is die van mijn audigy.
Ja, geheugen maakt hier ENORM veel voor uit. Op mijn laptop 256 MB erbij gedaan, werkelijk een wereld van verschil. Ik merkte dat windows bij mijn multitaskgedrag (meerdere firefox windows, meerdere MSN-vensters, 1 x word, thunderbird, downloaden met 2 programma's) ongeveer 430 MB nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Oke en als ik dan nu ga upgraden...
ik heb al 256 MB DDR 2100
Wat moet ik erbij steken?
Moet dat ook 2100 zijn?
of kan er gewoon iets snellers in, wat dan vanzelf langzamer gaat lopen...

en hoeveel zou ik er beste bij doen?
512?
of een gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sneller geheugen gaat altijd terug klokken, dus kijk rond naar wat leuke 2x512 setjes oid. Zelf hou ik van 2 dezelfde modules, lijkt vaak ook wat stabilier te werken (qua merk/type/naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
dus beste kan ik mijn 256 die er nu inzit eruit halen en er 2 * 512 MB indoen?
of beter 1 GB erin?
(weet niet of mijn mobo meer aankan, dacht van niet...)
anders kan ik misschien de 256 die ik nu heb laten zitten en er 1 GB naast zetten?

of net zo goed 256 ernaast zetten zodat ik netjes 2 * 256 heb, wat me totaal 512 opleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
jackel7007 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:21:
dus beste kan ik mijn 256 die er nu inzit eruit halen en er 2 * 512 MB indoen?
of beter 1 GB erin?
(weet niet of mijn mobo meer aankan, dacht van niet...)
anders kan ik misschien de 256 die ik nu heb laten zitten en er 1 GB naast zetten?

of net zo goed 256 ernaast zetten zodat ik netjes 2 * 256 heb, wat me totaal 512 opleverd?
Het ligt eraan wat je hierna gaat doen.
Wil je naar socket 939 op een gegeven moment, dan kan je daar beter nu al rekening meehouden, door sneller 512mb geheugen te kopen of zelf 1 gig. (oude er dan gewoon uit halen)
Wil je gewoon een kant en klare pc kopen, dan kan je voor alleen een extra stripje van 256 gaan, liefst van de zelfde snelheid.

Het is net schaken, maar dan anders. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een 2x512 setje (CL2,5) heb je rond de 100 euro nu (goedkoper kan altijd) welke je ook weer kan gebruiken voor je toekomstige PC-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Huidige specs:

CPU: Pentium 4 2.4 Ghz
MOBO : Asus P4P800
RAM: 512 MB PC3200 (kingston)
GPU: Sapphire Radeon 9600 Pro
HDD: WD Raptor 36 GB, WD 200GB

Gebruik: Office werk, gamen (vooral Counter-strike 1.6), bittorrent

Ben in principe redelijk tevreden over mijn systeem, alleen de nieuwere games willen niet meer echt meekomen, en CS draait ook niet helemaal optimaal. Ook merk ik gewoon dat 512 MB ram tegenwoordig te weinig is. Daarom had ik het plan gevat om mijn geheugen uit te breiden en een nieuwe videokaart te kopen.

Gebaseerd op dit plaatje van Tom's Hardware leek de Geforce 6800 GT of een X800 Pro mij een goede keus. Wat ik over houd van mijn budget (ongv. 300 euro) koop ik dan extra ram.

Vroeg me alleen af: Is het de moeite om zo'n videokaart in mijn PC te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
darklightning schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:15:
Huidige specs:

CPU: Pentium 4 2.4 Ghz
MOBO : Asus P4P800
RAM: 512 MB PC3200 (kingston)
GPU: Sapphire Radeon 9600 Pro
HDD: WD Raptor 36 GB, WD 200GB

Gebruik: Office werk, gamen (vooral Counter-strike 1.6), bittorrent

Ben in principe redelijk tevreden over mijn systeem, alleen de nieuwere games willen niet meer echt meekomen, en CS draait ook niet helemaal optimaal. Ook merk ik gewoon dat 512 MB ram tegenwoordig te weinig is. Daarom had ik het plan gevat om mijn geheugen uit te breiden en een nieuwe videokaart te kopen.

Gebaseerd op dit plaatje van Tom's Hardware leek de Geforce 6800 GT of een X800 Pro mij een goede keus. Wat ik over houd van mijn budget (ongv. 300 euro) koop ik dan extra ram.

Vroeg me alleen af: Is het de moeite om zo'n videokaart in mijn PC te zetten?
Tuurlijk wordt je pc weer een stuk sneller.
Het punt is alleen dat op een gegeven moment je processor te traag gaat worden. In een toekomstige pc zal je denk ik graag een pci-e kaart willen hebben.
Anderzijds kan de pc verder nog wel mee op dit moment.
Je kan natuurlijk kiezen voor een aardige videokaart om de tijd te overbruggen. Eentje tot 150 euro ofzo.

Alles is een beetje afhankelijk van wat je later wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Quacka schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:03:
[...]

Het ligt eraan wat je hierna gaat doen.
Wil je naar socket 939 op een gegeven moment, dan kan je daar beter nu al rekening meehouden, door sneller 512mb geheugen te kopen of zelf 1 gig. (oude er dan gewoon uit halen)
Wil je gewoon een kant en klare pc kopen, dan kan je voor alleen een extra stripje van 256 gaan, liefst van de zelfde snelheid.

Het is net schaken, maar dan anders. :D
wat maakt die snelheid uit? het draait toch allemaal op 266 Mhz? gezien mijn mobo niet sneller kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Quacka schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:05:
[...]

Tuurlijk wordt je pc weer een stuk sneller.
Het punt is alleen dat op een gegeven moment je processor te traag gaat worden. In een toekomstige pc zal je denk ik graag een pci-e kaart willen hebben.
Anderzijds kan de pc verder nog wel mee op dit moment.
Je kan natuurlijk kiezen voor een aardige videokaart om de tijd te overbruggen. Eentje tot 150 euro ofzo.

Alles is een beetje afhankelijk van wat je later wilt doen.
ja dat begrijp ik, de vraag is alleen, wordt mijn processor bij deze 2 kaarten al een bottleneck. vind het niet erg om nu een kleine investering te doen in verouderde technologie (agp). volgende upgrade wordt naar verwachting toch een geheel nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
jackel7007 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:14:
[...]

wat maakt die snelheid uit? het draait toch allemaal op 266 Mhz? gezien mijn mobo niet sneller kan?
niet zo goed in schaken? :P
Ff serieus: Als je nu snel nieuw geheugen koopt dan werkt dit inderdaad op 266 mhz, trager dus dan waar het voor gemaakt is. Ga je dan over een halfjaar-jaar een nieuwe pc bouwen, dan kan je dat geheugen weer gebruiken voor die nieuwe pc. Het geheugen kan dan wel op volle snelheid lopen.

Je kan ook zeggen: ik koop dan alles nieuw, maar nu wil ik gewoon een beetje meer geheugen. Is ook een keuze (niet beter of slechter in mijn ogen). Dan kan je gewoon 256mb kopen, maar probeer dan wel een stripje van de zelfde snelheid te kopen. Dat voorkomt problemen. Er zijn veel gevallen bekend dat verschillende soorten geheugen bij elkaar problemen kunnen veroorzaken. Dat wil je toch voorkomen, of niet?
Een stripje 256mb op 266 heb je al vanaf zo'n 20-25 euro.
512 mb snelgeheugen vanaf zo'n 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Mijn huidige systeem:

AMD Athlon XP 2400+ (266 MHz FSB / 2,0GHz / 256 KB Cache / Thorton)
2*512 MB Crucial PC 3200 geheugen
Club3d ATI Radeon 9600XT 128 MB DDR (std 500/680)
Asus A7N8X-X
160 GB Seagate Barracuda 7200.7 Plus
360 Watt Chieftec 1136-H PSU

3dmark03: 3932 3dmark05: 1607

Wat ik met mijn pc doe:
Veel gamen, photoshoppen, internetten en office werk.

Waar ik aan had gedacht:
Gamen gaat op dit moment nog wel redelijk met dit systeem, maar sinds de laatste spellen, zoals F.E.A.R. en Quake4 moet ik toch op 800*600 @ medium spelen. Dit is echter niet verschrikkelijk erg, maar als we een half jaar verder zijn, zal het allemaal toch een stuk moeilijker worden voor dit systeempje. Helaas zwem ik niet in het geld, dus een upgrade naar een AMD64 met PCI-e zit er voor mij niet in en helemaal niet over een half jaar (autorijbewijs en volgend jaar studeren ;)). Daarom leek mij het niet verkeerd om nog één keer een nieuwe AGP videokaartje te kopen, zodat ik toch nog weer een jaar of wat verder kan en bovendien zullen AGP-kaarten over een half jaar vast veel moeilijker verkrijgbaar zijn . De processor wordt geünlocked door mijn moederbord, dus deze kan makkelijk op 2,083 GHz (333 FSB = 2600+) laten draaien, wat toch wel een noemenswaardig verschil oplevert. 10*200 wil die helaas niet. Mijn budget ligt tussen de €150 en €200. Mijn oog viel op de volgende videokaarten:

- Powercolor ATI Radeon X800PRO €212 (Alternate net uitverkocht :'()
- MSI ATI Radeon X800PRO €229 (eigenlijk net boven mijn budget)
- Asus Geforce 6800 €129 (tsja, nVidia... ben bang dat ik er spijt van zal krijgen)
- MSI ATI Radeon X800SE €139 (eigenlijk net niet snel genoeg --> 7900 in 3dmark03)

Het liefst zou ik ongeveer een verdubbeling van mijn oude 3dmark scores willen zien (ok, 3dmark zegt lang niet alles), dus daar voldoen alle genoemde kaarten wel aan, behalve de X800SE. Een X800GT(O) lijkt mij dus een geweldige prijs/prestatie kaart voor mij, maar deze zijn nog zo goed als niet verkrijgbaar voor AGP. Ook heb ik sinds mijn overstap op ATI veel en veel liever een ATI videokaart ipv nVidia. Waarom? Tsja, de 2d kwaliteit van ATI was toen veel beter en misschien flikt nVidia met een 6800 in de nieuwe generatie games wel weer zoiets als de FX-serie. Ook vind ik de drivers van ATI veel prettiger werken.

Laat maar, kheb net de MSI RX800PRO besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
Mijn huidige systeem:

CPU Intel Pentium 4 2278 MHz (17 x 134)
Moederbord Gigabyte GA-8STXC (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Systeemgeheugen 512 MB (PC2100 DDR SDRAM) van een of ander onbekent merk :S
Video kaart Sapphire Radeon 9000 Atlantis ( agp, 64 mb )
Harde schijf SAMSUNG SV8004H (80 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)

Waar ik mijn pc voor gebruik:

Surfen,office maar vooral gaming.
Ik speel geen zware games maar vooral Return to Rastle Wolfenstein, ik speel ook wel graag Pes en af en toe een andere fps.
Wat ik misschien wou gaan kopen
Wolfenstein draait niet echt lekker op m'n computer en dat is eigenlijk de grootse reden dat ik wil upgraden.Het lukt me niet om een stable fps van 76 te krijgen. ( ook niet op low settings én m'n config is getweakt )
Volgend jaar koop ik een heel nieuw systeem maar ik kan niet nog langer wachten O-)
Ik weet eigenlijk niet precies wat ik allemaal moet upgraden maar in ieder geval de videokaart en het geheugen.

Videokaart: Ik dacht aan de ASUS V9999LE/TD, 128MB voor €100,-
Hier kan ik wel een tijdje mee vooruit.
Of denken jullie dat dit een slechte keuze is?

Geheugen: Ja, ik heb nu 512 mb pc2100 :(, in de pricewatch staan nog wel heel veel van dit type geheugen en ook niet zo duur.
Maar mijn geheugen is van "nanya" ( dat zegt Everest in ieder geval; Nanya NT512D64S8HA0G-7K om precies te zijn ) en dat kan ik nergens vinden. Kan ik er dan gewoon een module van een ander merk bij stoppen ( ja, sorry ik ben echt n00b ) ?

Ik denk dat dit wel een enorme oppepper is, of ben ik wat vergeten ?

Mijn Budget is ongeveer €200,-

Alvast bedankt !!!

The Answer

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133635

hey hallo, mijn pc is aan een upgrade toe.

Ik gebruik hem om te gamen, de nieuwste games worden nu lastig voor het pc`tje.
Ook download ik veel. en doe wat aan video editten.

Mijn budget is zo`n 400 euro. Maar als het wat meer kost wil ik het ook graag weten. Heb wel meer maar dat had ik in gedachten. Wat ik nu heb:

-moederbord: MSI KT3 ultra2 (MS-6380E)
-AMD Athlon 1800+ (kloksnlheid 1.15 Ghz)
-3x 512 Mb RAM 333 (kingston)
-Radeon 9800 Pro (128 Mb)
-Sound blaster live 24b
-1x Maxtor 120 GB HD (Maxtor 6y120PO)
-1x Samsung SP8004H)
-Dvd speler (kan merk niet vinden)
-Dvd brander 4x (Asus)
-Sweex double van 400W voeding
-2x netwerk kaart Realtek
-Sweex USB2.0 kaart 4 poorts (momenteel er uit wegens pci slot gebrek)
-beeldscherm: IIyama vision master pro 1413

De grafische kaart trekt het nog best (vind ik), een mainbord en CPU lijken mij aan vervanging toe.
En moet ik de RAM 333mhz dan ook vervangen of hoeft dat niet/kan later?

Ik weet er een beetje vanaf maar ben zeker geen expert op dit gebied. Hoop voldoende info te hebben gegeven, hoop dat jullie wat weten!

Alvast bedankt voor jullie reply`s. Ik waardeer wat jullie voor nitwits zoals ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158168

Een aantal posts terug had ik neergezet met wat voor nieuwe onderdelen ik me pc wil upgraden.
Daaruit kwam toen de: Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) (€ 109,-)
Dit is een moederbord voor SLi en aangezien ik dat toch niet ga gebruiken kan ik denk ik beter deze nemen: Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) (€ 79,-)
Bij dit moederbord staat dat er PCI Express-architectuur op zit en dat is dus PCI-e voor de videokaart?
Dus ik zou gewoon deze(Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) EN7800GT/2DHTV) erin kunnen zetten zonder problemen?
Aan alleen een ja of nee als antwoord heb ik genoeg, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
AMD Athlon 1800+ (kloksnlheid 1.15 Ghz)
Stel je bussnelheid eens in op 133 MHz, want een XP1800+ hoort op 1533 MHz te draaien (namelijk 11,5*133). Als je de FSB op 100 MHz hebt staan, krijg je dus 11,5*100 = 1150 MHz. Dat scheelt dus wel even bijna 400 MHz. Dit kun je doen in het BIOS.

Over je upgrade: een 9800PRO kan idd nog wel eventjes mee, maar niet in die combinatie met een XP1800+. Als je gaat upgraden naar een AMD64 heb je eigenlijk PC3200 geheugen nodig, maar je kunt je geheugen ook eerst een tijdje op 333MHz laten draaien ipv 400. De cpu kan wel gewoon op een FSB van 400 MHz draaien. Hierdoor haal je echter niet het volledige uit je nieuwe componenten, maar ontzettend veel zal het niet schelen (~10% schat ik). Je zou natuurlijk ook je huidige geheugenmodules kunnen verkopen en daarvoor in de plaats een dualchannelkit van 2*512MB PC3200 kunnen aanschaffen, zodat je alle functies van je nieuwe cpu/mobo kunt benutten.

Ik zou een AMD Athlon64 3200+ venice aanschaffen met een nForce 3 plankje, maar met jouw budget kun je ook wel een 3200+ met een nForce4 moederbord en een PCI-e videokaart aanschaffen.

CPU (AMD Athlon64 3200+ Venice) €140
MOBO (Asus A8N-E, nForce 4 Ultra) €79
GPU (Sapphire ATI Radeon X800GTO) €180

Totaal: €399 :+ en je kunt dan nog een hele tijd vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
anton121 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:17:
CPU (AMD Athlon64 3200+ Venice) €140
MOBO (Asus A8N-E, nForce 4 Ultra) €79
GPU (Sapphire ATI Radeon X800GTO) €180

Totaal: €399 :+ en je kunt dan nog een hele tijd vooruit.
Vergeet je niet een nieuwe voeding van 70 euro (Fortron 500W voeding met 12cm fan) :? Zijn Sweex 400W gaat de door jou voorgestelde combo niet echt trekken denk ik.

[ Voor 55% gewijzigd door dr snuggles op 29-10-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
Hmm, zijn huidige voeding heb ik idd over het hoofd gezien. Een nieuwe is met een dergelijke opstelling zeker wel nodig. Doe die Fortron (of een ander A-merk) er dan nog maar bij ;).
Bovendien is zijn budget ongeveer €400, dus misschien mag het iets meer zijn en hij kan natuurlijk de oude onderdelen weer verkopen op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey bedankt voor de tips.

Klinkt goed allemaal.

en ik ga is in de bios rommelen... alhoewel ik niks weet van bussen ofzo :)

en idd heb ik wel wat meer dan 400.
verkopen doe ik niet. heb hier nog 2 pc`s staan. maak er weer 1 leuke van om te leechen en branden enzo...

meer tips altijd welkom

Edit: hey kijk nou dat was niet moeilijk... werk ik al 2 jaar met 400 Ghz minder dan ik zou kunnen!!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 133635 op 29-10-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou een AMD Athlon64 3200+ venice aanschaffen met een nForce 3 plankje, maar met jouw budget kun je ook wel een 3200+ met een nForce4 moederbord en een PCI-e videokaart aanschaffen.

uhm, wat is het verschil tussen de 2? de Nforce3 en 4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
The Answer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:21:
Mijn huidige systeem:
Mijn Budget is ongeveer €200,-
Sorry ik wil niet opdringerig doen maar kan iemand me helpen ? :o
Alvast bedankt!!

The Answer

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-01-2018
@the Answer,
als ik jou was zou ik een 6800 met 256mb doen, maakt best een verschil en is uit mn hoofd maar iets van 129, dus maar een beetje duurder :7

... ik ben zo veel te weinig op pricewatch... hijs 166 minimaal. 8)7 maar ik maak het weer goed door te zeggen dat je ook voor een tweede handsje kan gaan. Dan kan je vast wel met 130 uitkomen O-)

[ Voor 41% gewijzigd door Man on Fiya op 29-10-2005 23:58 ]

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
lol,
Jah maar dan lijkt mij die v9999 een betere keus isn't ?
En kan ik 'm er dan gewoon in stoppen of zal ik nog meer moeten vervangen?

The Answer

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:09
Mijn huidige systeem:

Asus P4C800 Deluxe
P4 3.0 GHz 800 MHz FSB HT (met Zalman CNPS 7700)
4x 512 MB DDR PC-3200 (dualchannel)
2x Maxtor 160 GB S-ATA
Asus Geforce 4 TI 4600
2x Philips 170 S2 TFT 17"
Antec kast met 400W Antec PSU

Ik gebruik de PC als allround machine, maar ik wil er zowel nu als in de toekomst een beetje mee kunnen gamen. Dingen als Warcraft III draaien goed, maar F.E.A.R. moet ik op medium spelen, en dan heb ik nog fps drops van < 20.
Verder wordt erop geprogrammeerd, beetje office werk e.d.

Ik mag aannemen dat mijn videokaart de bottleneck is en de rest nog gewoon prima in orde is. Mijn budget is ongeveer €200 tot €300.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158168

Anoniem: 158168 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:00:
Een aantal posts terug had ik neergezet met wat voor nieuwe onderdelen ik me pc wil upgraden.
Daaruit kwam toen de: Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) (€ 109,-)
Dit is een moederbord voor SLi en aangezien ik dat toch niet ga gebruiken kan ik denk ik beter deze nemen: Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) (€ 79,-)
Bij dit moederbord staat dat er PCI Express-architectuur op zit en dat is dus PCI-e voor de videokaart?
Dus ik zou gewoon deze(Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) EN7800GT/2DHTV) erin kunnen zetten zonder problemen?
Aan alleen een ja of nee als antwoord heb ik genoeg, alvast bedankt!
Zou graag hierop nog een reactie willen,bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je geheugen loopt zo snel als de langzaamste bank of als je mobo ondersteund. Als ik jou was zou ik 1 x 512 of 2 x 512 doen. En als je 1 x 512 doet dan erbij prikken en bij 2 x 512 gewoon die 256 eruit halen.

Hangt van je budget af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 158168 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:08:
[...]

Zou graag hierop nog een reactie willen,bedankt
Volgens mij moet je deze vraag toch zelf kunnen beantwoorden :S en als je dat niet kan dan denk ik dat je het zelf bouwen van een PC nog eens moet overwegen...

Maar het kan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ik heb het volgende:

Intel Celeron D 330 2,66 ghz @ 3,16 ghz
Asrock P4V88
2x Corsair Valueselect 512 DDR 400
Nvidia Geforce FX 5200 128 bit
Maxtor Diamondmax 9 80GB 7200 RPM
Maxtor Diamondmax 10 250GB 7200RPM

Ik gebruik de PC voornamelijk om te officen en te downloaden, DVD's kijken, en te writen. Nu wil ik graag een spelletje kunnen spelen en dus zit ik te dubben tussen twee dingen.

Mijn FX zuigt bigtime op het gebied van gamen, maar mijn CPU heeft daarintegen ook een veel te klein Cache.

Wat kan ik nu het beste vervangen? Een van de twee. Mijn budget ligt niet zo hoog, 175 euro max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Asus MB A7N8X-X AMD Athlon
AMD Athlon XP 2600+ 333MHz
Cooler CPU AMD/Intel
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
HDD 80Gb 7200rpm 8Mb cache
ATI Radeon 9600 128Mb (de pro lite versie zeg maar)

Ik vroeg mij of het nog veel zin heeft om er 512 mb bij te gooien, Maakt het trouwens nog uit of ik er 2 noname's in zet of 2 van Kingston oid? Als ik niet wil overklokken e.d hè...Ik internet veel, en muziek luisteren maar ik wil ook call of duty 2 of brothers in arms gewoon lekker kunnen spelen.

Of kan ik beter sparen voor een nieuwe 3d kaart en de huidige proberen te verkopen? Ik heb niet echt een budget, maar een beetje 3d kaart kost al gauw 200 euro denk ik en 512 mb maar 50 natuurlijk.

Verder moet ik ook nog maar een een extra hardeschijf erbij gooien, deze is wel aan de krappe kant vind ik. Ik wil het systeem ook stiller maken, ik hem al een edimiax 420 watt voeding erin (lekker stil :*) ), alleen die boxed amd cooler maakt zo'n takke lawaai. Hoeveel kost een beetje goede cooler ? :). Trouwens die standaard HD coolers hè, is daar nog een beetje een betaalbaar alternatief voor (max 15/20 euro?)

[ Voor 15% gewijzigd door Waypoint op 01-11-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

*kick*

Ik heb nog eens nagedacht.. en ik vraag mij t volgende eigelijk af. Heeft het veel zin om nog een reepje 512 mb erbij te kopen? Puur voor het gamen, of maakt dat niet zo erg veel uit? De 3d kaart upgrade wordt mij toch te duur.

Systeem is nu met noname ook stabiel, als ik eerst mijn oude geheugen moet verkopen, krijg ik er maar 30 euro ofzo voor denk ik. Nieuwe kingston (aanbieding) is 90 voor 2*512 mb, maar ik kan er ook gewoon nog een noname geheugen bij gooien natuurlijk.

Wel schrikken trouwens, een anderhalf jaar geleden heb ik er nog 90 euro voor betaald 8)7. Tja t gaat hard in de ICT :o

[ Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 01-11-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j2323
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 12:28
Huidig systeem:
Cpu: Intel Pentium III 733 Mhz
Moederbord: MSI-6309
Geheugen: 2x SD256, 1x SD128
Videokaart: GeForce2 MX400
Harde schijf: Maxtor 5T040H4 40GB, Samsung SV2042H 20GB

Gebruik:
allround office gebruik, word, excel, acces etc. + winamp, photoshop, internet, liefst veel programma's tegelijkertijd. Daarnaast gamen van tijd tot tijd.

Wat wil ik:

Na 4 jaar vind ik het wel eens tijd voor een upgrade, zodat alles een beetje soepeler gaat lopen. Ik hoef niet per se de nieuwste games op hi-res te kunnen spelen, maar veel programma's naast elkaar is wel lekker. Ik had altijd het idee dat mijn huidige comp het zolang uit heeft gehouden omdat ik een Intel processor had met relatief veel geheugen. Ik twijfel nu of ik voor een AMD of Intel moet gaan en ook of 64 bit een handige keus is (of relatief toch te duur).

Budget:

rond de 250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 29-07-2024
Dafman schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:42:
[...]

Heb momenteel 3 partities, één voor Windows (4 Gb, 500 Mb vrij, is eigenlijk te klein), één voor programma's (8 Gb, 5 Gb vrij, eigenlijk te groot) en een voor data (100 Gb, 16 Gb vrij).
Voor Photoshop heb ik die data partitie als scratch disk aangewezen, en in Windows heb ik op de data schijf 3 Gb aan virtueel geheugen toegewezen, andere partities nul.
Zijn deze instellingen goed of kan dit beter?
4 gig is he-le-maal niet te klein voor windowze! De mijne is 4,6 zodat ie op 1 DVD gebackupped kan worden... alles programma's & spellen worden op een aparte (non bootable raid) partitie geplaatst :)
frogger3d schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:45:
Niet als je je windows image terug kan zetten...even de drive letters weer zoals van ouds en je kutn weer gaan :)
frogger3d schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:02:
Als je geld wilt uitsparen kun je ook voor die Asus GeForce 6800 128MB DDR gaan, die is 130 euro. Je kunt m misschien wel van me overnemen voor minder.
Ik zou sowieso voor 256mb gaan..da's essentieel nowadays...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Rey Nemaattori schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:53:
[...]

Ik zou sowieso voor 256mb gaan..da's essentieel nowadays...
Dat is nog niet echt essentieel. 128 mb is voor nu nog ruim voldoende. Kijk maar is in andere topic over de 6800 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik weet ff niet waar dit moet. Daarom maar hierin.

Ik wil al een tijd een aparte pc speciaal voor downloaden. Op dit moment gebruik ik hier een P4 3.0-pc voor. Deze is niet goed geschikt. Deze pc wordt standaard vrij heet, waardoor ook de kamer waar de pc staat erg warm wordt.
Dat vind ik niet zo prettig. Zeker niet omdat ik de pc vrijwel constant aan wil hebben.

Nu kan ik de pc ruilen met de pc van mn broertje. Die heeft nu een Fujitsu siemens P3 (750/800 mhz en iets van 256mb intern ofzo). Ik weet alleen dat daar een kleine harde schijf in zit: ±20 gig.
Nu is mijn vraag of ik grotere schijven erin kan zetten op de een of andere manier. Ik denk namelijk dat de bios die niet gaat ondersteunen (deed mijn p4 1,8 al niet) en of ik een bios-update vind die dat kan weet ik ook niet.
Nu bestaan er ook (raid-)controllers die bijv sata-poorten leveren. Kan ik die gebruiken, of je heb toch die bios-ondersteuning voor grote schijven nodig?
En hoe zit het met de linux-ondersteuning hiervoor? (bijv ubuntu)

[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 02-11-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 87842 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:27:
Ik heb het volgende:

Intel Celeron D 330 2,66 ghz @ 3,16 ghz
Asrock P4V88
2x Corsair Valueselect 512 DDR 400
Nvidia Geforce FX 5200 128 bit
Maxtor Diamondmax 9 80GB 7200 RPM
Maxtor Diamondmax 10 250GB 7200RPM

Ik gebruik de PC voornamelijk om te officen en te downloaden, DVD's kijken, en te writen. Nu wil ik graag een spelletje kunnen spelen en dus zit ik te dubben tussen twee dingen.

Mijn FX zuigt bigtime op het gebied van gamen, maar mijn CPU heeft daarintegen ook een veel te klein Cache.

Wat kan ik nu het beste vervangen? Een van de twee. Mijn budget ligt niet zo hoog, 175 euro max.
Ik denk dat je beter kan kijken naar een nieuwere videokaart :) De FX5200 sux bigtime. Ga dan voor een nVidia 6600xx, of kijk naar een tweedehands ATi 9800 en dan kan je misschien nog een goedkope processor er op drukken die misschien beter is dan jouw proc.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

j2323 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:59:
Huidig systeem:
Cpu: Intel Pentium III 733 Mhz
Moederbord: MSI-6309
Geheugen: 2x SD256, 1x SD128
Videokaart: GeForce2 MX400
Harde schijf: Maxtor 5T040H4 40GB, Samsung SV2042H 20GB

Gebruik:
allround office gebruik, word, excel, acces etc. + winamp, photoshop, internet, liefst veel programma's tegelijkertijd. Daarnaast gamen van tijd tot tijd.

Wat wil ik:

Na 4 jaar vind ik het wel eens tijd voor een upgrade, zodat alles een beetje soepeler gaat lopen. Ik hoef niet per se de nieuwste games op hi-res te kunnen spelen, maar veel programma's naast elkaar is wel lekker. Ik had altijd het idee dat mijn huidige comp het zolang uit heeft gehouden omdat ik een Intel processor had met relatief veel geheugen. Ik twijfel nu of ik voor een AMD of Intel moet gaan en ook of 64 bit een handige keus is (of relatief toch te duur).

Budget:

rond de 250 euro
Kort en bondig: Dat ga je niet voor die prijs redden. Vooral niet als upgrade.
SD is te oud, dus je hebt een nieuwe mobo nodig, dus ook processor en dus geheugen. Je videokaart is te oud, dus ook een nieuwe videokaart.
Aka, ga nog even doorsparen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Wat wil ik doen?
- Gamen... niet zozeer met de zwaarste spellen alles op hi en de hoogste resolutie, maar wel lekker gamen...
- Verder niet veel bijzonders... beetje usenetten, office, mail en wat geluid en video naar de stereo en tv...

Mijn huidig systeem:
Asus a7v8x (Targa geval met 256kb bios ipv 512kb)
AMD Athlon 2200+
GF4 ti4200 64MB
512 MB pc2700
20GB 7200rpm 2mb maxtor
120GB 5400rpm 2 mb (ook maxtor volgens mij)
SB Audigy1 firewire
300w noname voeding

Budget:
Ja... niet zoveel eigenlijk, laten we zeggen zo min mogelijk... ca 150 euro...

Wat heb ik zelf zoal bedacht:
Een (tweedehands) videokaart... (maar welke?)
Een (tweedehands) cpu (maar ik dacht dat 2800+ de max is voor mijn bordje)
Een andere voeding (300w is wat matig misschien)
Sneller geheugen... (pc3200 maar kan dan maar 1 reepje plaatsen volgens specs van moederbord)

(tussentijdse) Conclusie:
Gezien mijn budget dacht ik met alleen een ander videokaartje het meeste te winnen...
Maar wordt een snellere videokaart niet al overkill vergeleken de rest van mijn pc?
Sneller geheugen... maar gezien mijn vorige upgrade van pc2100 naar pc2700 heb ik niet zo gek veel gemerkt... de vraag is dus wat pc2700 -> pc3200 teweeg brengt...

Huidige game beleving:
Ik speelde tot nu toe de meeste games nog behoorlijk lekker, maar met het verschijnen van de meest recente games ben ik toch bang dat het niet meer gaat lukken... (Maar heb geen ervaring daarmee omdat ik het nogal zonde zou vinden om een dure game te kopen om die vervolgens niet te kunnen spelen)
NFSU2 ging nog redelijk, althans ik erger me niet zozeer aan de lage resolutie en/of lage details.
Sims2 ging eigenlijk al niet meer... ik erger me aan de trage navigatie...
Colin mcrae 2005 (ik weet niet of 2005 juist is, maar ik bedoel de meest recente) gaat redelijk...
Far Cry... Ging goed genoeg... Wat een heftig spel vond ik dat!! Wil graag deel 2 kopen...maar kan nog niet...heb ook geen xbox...en als de pc versie straks misschien verschijnt wil iker eigenlijk wel klaar voor zijn...
Oudere spellen gaat perfect...
Maar nogmaals... mijn huidige systeem belemmert mij de aanschaf van nieuwe games...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ejorne schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:24:
Wat wil ik doen?
- Gamen... niet zozeer met de zwaarste spellen alles op hi en de hoogste resolutie, maar wel lekker gamen...
- Verder niet veel bijzonders... beetje usenetten, office, mail en wat geluid en video naar de stereo en tv...

Mijn huidig systeem:
Asus a7v8x (Targa geval met 256kb bios ipv 512kb)
AMD Athlon 2200+
GF4 ti4200 64MB
512 MB pc2700
20GB 7200rpm 2mb maxtor
120GB 5400rpm 2 mb (ook maxtor volgens mij)
SB Audigy1 firewire
300w noname voeding

Budget:
Ja... niet zoveel eigenlijk, laten we zeggen zo min mogelijk... ca 150 euro...

Wat heb ik zelf zoal bedacht:
Een (tweedehands) videokaart... (maar welke?)
Een (tweedehands) cpu (maar ik dacht dat 2800+ de max is voor mijn bordje)
Een andere voeding (300w is wat matig misschien)
Je kan bij www.megamagazijnopruiming.nl misschien bij de demo-producten wel wat leuks vinden. Ze hebben de Asus v9999td (6800LE) kaartjes voor 100€.
Een nieuwe voeding lijkt me dan ook wel slim.
Umm geheugen maakt volgens mij niet uit voor jou, volgens mij is het verschil tussen pc2700 en pc3200 miniem voor je.. Je kan waarschijnlijk lagere timings etc. draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zo die Asus V9999 is veel besproken hier zie ik al.
Ik zou ook een wat betere videokaart willen alleen al om dualscreen nu niet ondersteund wordt:
mijn overstap is dan ook wel groot (qua videokaart):
mobo: MSI K8N neo platinum
proce: AMD Athlon 64 3000+
mem: 2x 512 MB
video: GeForce 3 Ti200
HD : Seagate 7200.7 200GB

Nu zit ik er aan te denken om deze te vervangen voor een asus v9999 of een msi RX800SE.
Wat zou beter zijn. En wat zal vervolgens de bottleneck zijn van mn pc?
Ik heb een hele tijd gedaan met mn huidige setup, ben steeds een beetje gaan verbeteren. Nu ik een TFT krijg, wil ik ook een betere kaart ivm native resolution.

edit:
na het zien van deze site ben ik er wel uit http://www.digit-life.com/articles2/radeon/rx800-9.html

[ Voor 10% gewijzigd door DopdeDouwer op 02-11-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Zoek even naar reviews van beide kaarten.
Voor de Asus staan hier wel leuke dingen.

Zelf hoop ik de Asus v9999td vandaag binnen te krijgen. En wat ik zelf als pluspunten zie is:
Het unlocken
Goed over te clocken
De prijs is rond de 130€ dus een goed prijs/kwaliteit.

[ Voor 39% gewijzigd door sajoku op 02-11-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

sajoku schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:31:
[...]

Je kan bij www.megamagazijnopruiming.nl misschien bij de demo-producten wel wat leuks vinden. Ze hebben de Asus v9999td (6800LE) kaartjes voor 100€.
Een nieuwe voeding lijkt me dan ook wel slim.
Umm geheugen maakt volgens mij niet uit voor jou, volgens mij is het verschil tussen pc2700 en pc3200 miniem voor je.. Je kan waarschijnlijk lagere timings etc. draaien.
Bedankt voor de info.
Een videokaart voor rond de 100 euro en een andere voeding moet precies kunnen voor mijn budget...

Jammer dat ik alleen de betreffende videokaart niet meer zie staan tussen de magazijnomruiming.
Maar ik zal eens rondkijken wat er zoal allemaal aangeboden wordt...
Maar ik moet oppassen dat de videokaart dan wel noemenswaardig sneller is dan mijn huidige ti4200.
Ik hoop dat dat normaliter mogelijk is voor ca 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ejorne schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:40:
[...]

Bedankt voor de info.
Een videokaart voor rond de 100 euro en een andere voeding moet precies kunnen voor mijn budget...

Jammer dat ik alleen de betreffende videokaart niet meer zie staan tussen de magazijnomruiming.
Maar ik zal eens rondkijken wat er zoal allemaal aangeboden wordt...
Maar ik moet oppassen dat de videokaart dan wel noemenswaardig sneller is dan mijn huidige ti4200.
Ik hoop dat dat normaliter mogelijk is voor ca 100 euro...
Kies wel voor een goede voeding: dwz van een goed merk en dus niet een sweex of dergelijke ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Quacka schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:19:
[...]

Kies wel voor een goede voeding: dwz van een goed merk en dus niet een sweex of dergelijke ongein.
Ja, daar moet ik inderdaad mee oppassen he?
Nu was ik al van plan om een zo stil mogelijke voeding te kopen... (althans... voor mijn beschikbare budget dan) Dus dacht ik sowieso wel op een wat beter merk uit te komen... Maar is dat ook wel zo? Maakt bijvoorbeeld Sweex ook vrij geruisloze voedingen? Of zijn dat allemaal van die herriebakken zoals mijn huidige voeding... (weet het merk daarvan zo ff niet, daarom noemde ik het maar "noname") Er is trouwens wel een voordeel aan mijn huidige voeding... Ik hoor mijn eigen getyp niet zo erg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ejorne schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:28:
[...]

Ja, daar moet ik inderdaad mee oppassen he?
Nu was ik al van plan om een zo stil mogelijke voeding te kopen... (althans... voor mijn beschikbare budget dan) Dus dacht ik sowieso wel op een wat beter merk uit te komen... Maar is dat ook wel zo? Maakt bijvoorbeeld Sweex ook vrij geruisloze voedingen? Of zijn dat allemaal van die herriebakken zoals mijn huidige voeding... (weet het merk daarvan zo ff niet, daarom noemde ik het maar "noname") Er is trouwens wel een voordeel aan mijn huidige voeding... Ik hoor mijn eigen getyp niet zo erg... ;)
De wat bekendere merken zijn meestal wel goed. Zalman / AOpen etc.
Q-Tec / Sweex zijn meestal niet zo denderend.
Ikzelf heb de Zalman 400watt die me vrij aardig bevalt, hij maakt soms wel wat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

De voeding die ik heb is stil en budget en geeft ook geen problemen. Het schijnt een best goede te zijn: FSP Group; Fortron Source, FSP 300. Heerlijk stil, door 12cm fan. De mijne is 300 watt, er zal ook wel krachtigere zijn, te koop bij oa paradigit voor rond E30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 08:29

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Ik heb het volgende systeem:

- AMD Athlon XP, 2083 MHz (12.5 x 167) 2800+
- Moederbord Asus A7N8X-E Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
REV 2
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM) 2 x 512

- RADEON 9800 SERIES (128 MB)
- Creative Audigy 4 + 5.1 logitech speakers
-HD: maxtor 250 GB S-ATA 16Mb buffer
Maxtor 6Y120P0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Ik gebruik hem t meest voor games, daarnaast downloaden / leechen / parren rarren etc.

Tja en budget is ergens rond de 200 - 300 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159149

Huidige specs:

* AMD athlon 64 3000+
* Asus A8N sli deluxe
* 2x 512 mb geheugen
* 120 gb hd van Maxtor
* Asus aex600td (denk dat dit het probleem is)
* 350 watt voeding (zat standaard bij de kast)

Gebruiksdoeleinden:

Eigenlijk niets anders dan game. Spellen die ik goed wil kunnen spelen zijn: F.E.A.R, Quake 4 en Halflife2 (cs:s).

Budget:

Toch niet meer dan 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Super_Grover schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:53:
Ik heb het volgende systeem:

- AMD Athlon XP, 2083 MHz (12.5 x 167) 2800+
- Moederbord Asus A7N8X-E Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
REV 2
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM) 2 x 512

- RADEON 9800 SERIES (128 MB)
- Creative Audigy 4 + 5.1 logitech speakers
-HD: maxtor 250 GB S-ATA 16Mb buffer

Ik gebruik hem t meest voor games, daarnaast downloaden / leechen / parren rarren etc.

Tja en budget is ergens rond de 200 - 300 euro...
Gamen in hoeverre gaat dat :? Allernieuwste games, of hoeft dat niet.
Misschien kan je wel een raptor schijf kopen voor het parren/rarren. Kijk zelf even naar de prijzen daarvan het kan nog wel eens varieren :)
Anoniem: 159149 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:29:
Huidige specs:

* AMD athlon 64 3000+
* Asus A8N sli deluxe
* 2x 512 mb geheugen
* 120 gb hd van Maxtor
* Asus aex600td (denk dat dit het probleem is)
* 350 watt voeding (zat standaard bij de kast)

Gebruiksdoeleinden:

Eigenlijk niets anders dan game. Spellen die ik goed wil kunnen spelen zijn: F.E.A.R, Quake 4 en Halflife2 (cs:s).

Budget:

Toch niet meer dan 300 euro.
Je kan beter een nieuwe videokaart halen. Denk aan een 6800GT of een dergelijke variant :)

[ Voor 37% gewijzigd door Outerspace op 02-11-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Je kan beter een nieuwe videokaart halen. Denk aan een 6800GT of een dergelijke variant :)
En waar zijn die voor rond de 250 euro te koop, want hier waar ik woon zijn de 6800GTtjes nogal duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Anoniem: 159149 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:39:
[...]

En waar zijn die voor rond de 250 euro te koop, want hier waar ik woon zijn de 6800GTtjes nogal duur :P
Gewoon in de Tweakers.net Pricewatch kijken :) Dan kom je hier op uit, en aflopend gesorteerd ;)

Je kan ook kijken voor een X800XT/XL: :)

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 02-11-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En heb ik hier ook nog een nieuwe voeding voor nodig? vriend van me heeft deze ook en hij kreeg telkens een berichtje dat z'n videokaart niet genoeg stroom kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Anoniem: 159149 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:46:
En heb ik hier ook nog een nieuwe voeding voor nodig? vriend van me heeft deze ook en hij kreeg telkens een berichtje dat z'n videokaart niet genoeg stroom kreeg...
Je kan het altijd voor de zekerheid bijnemen. Vooral omdat die van jou een standaard voeding is, kan het best een B merk zijn. Ga dus vooral voor een A merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Outerspace schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:47:
[...]

Je kan het altijd voor de zekerheid bijnemen. Vooral omdat die van jou een standaard voeding is, kan het best een B merk zijn. Ga dus vooral voor een A merk :)
Ik heb niet erg veel verstand van computers en alles, maar is iets van Asus 450 watt goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 02-06 19:58

Technicality

Vliegt rechtsom...

Zo, ook maar eens een ordinair "hellup!" postje doen:

Huidig systeem:
Voeding: Qtec 300w (i know, maar werkt nog prima, vrij stabiel enzo)
Mobo: MSI PT8 Neo
HD: Hitachi deskstar 120gb (meer specs heb ik niet) (heb nog wel een externe HD 200gig)
GPU: Radeon 9800 pro van club3d
CPU: Intel P4 2800 mhz
Geluid: Creative Audigy 2
MSI DVD brander
1 gigabyte geheugen, CAS latency 2,5 (2*512, geen ruimte meer)

Doel van de pc: vrijwal alles, gamen (vrij stevig), leechen, films, photoshop, Lannen, Internetten.
Ik heb het gevoel dat ik aan het inleveren ben op het grafische vlak, met name games als FEAR doen het niet op de native resolutie van mijn TFT...

Idee: nieuwe vidkaart, maar dat brengt mogelijk met zich mee: nieuwe voeding, nieuw mobo (PCI-E) enz. enz.
Ander idee: systeem verkopen en een barebone kopen (handig met LAN's) of een normaal nieuw systeem kopen.

Budget: 300 tot 400 euro max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn processor, AMD XP2000+ is onlang overleden, en omdat het toch een al wat ouder systeen was, ben ik op zoek naar een nieuw systeem. Althans onderdelen daarvan.

Wat ik heb/had:
AMD XP2000+
512DDR, ik weet zo niet welk type. Maar het is een jaar geleden vervangen.
ECS K7S5a Pro
GF4 Ti4200 128mb
De rest is niet echt relevant

Wat ik wil:
Een nieuwe processor is dus sowieso een vereiste en dus ook een nieuw mobo.
Ik zelf zat te denken aan de CPU en mobo uit de bestbuy guide van september Alleen zal ik ook moeten geloven aan een nieuwe GPU, aangezien die ook wel verouderd is en ik toch ook wel veel game. Maar kan ik dan beter gaan voor een redelijk aardige GPU en dan over een tijdje er eentje bij kopen of beter bijvoorbeeld in 1x een 7800GT.

Budget:
600-700 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142799

Huidige pc:

Processor: p4 2.53Ghz FSB: 133mhz socet 478.
Videokaart: Ti 4200 128mb
Hardeschijf: 120Gb seagate 7200tpm
Geheugen: 512mb pc2100.

Wat ik zoal er meer doe is gamen en internetten.

K zat te denken aan een Asus v9999TD 128mb voor 130 euro en nog ander geheugen (maar wat voor geheugen moet ik hebben dan?,
Of een PNY GeForce 6800 GT 256MB DDR3 voor € 172 + 9 euro verzentkosten.
Andere sugesties zijn altijd welkom.
Buget ongeveer 180 euro. Het liefst minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 142799 op 02-11-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover

Super_Grover

[quote]Outerspace schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:32:
[...]

Gamen in hoeverre gaat dat :? Allernieuwste games, of hoeft dat niet.

Ik speel COD2 op directx7 met een 60 - 150 Fps. Loopt aardig, natuurlijk niet met alles op high en max maar het ziet er zeker niet verkeerd uit. verder draait HL2 ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Anoniem: 159149 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:50:
[...]

Ik heb niet erg veel verstand van computers en alles, maar is iets van Asus 450 watt goed??
Goede voedingen uit het welke voeding heb ik nodig topic:
* Tagan
* Enermax
* AOpen
* Antec
* Zalman
* Chieftec
* FSP Group
* Nexus
* Enlight
* SuperFlower
* CWT
* AC Ryan
* Huntkey
* Hiper
* Thermaltake
* Levicom
* Aerocool
* Be Quiet
* Yesico
* Cooler Master
* OCZ

Anoniem: 142799 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:16:
Huidige pc:

Processor: p4 2.53Ghz FSB: 133mhz socet 478.
Videokaart: Ti 4200 128mb
Hardeschijf: 120Gb seagate 7200tpm
Geheugen: 512mb pc2100.

Wat ik zoal er meer doe is gamen en internetten.

K zat te denken aan een Asus v9999TD 128mb voor 130 euro en nog ander geheugen (maar wat voor geheugen moet ik hebben dan?,
Of een PNY GeForce 6800 GT 256MB DDR3 voor € 172 + 9 euro verzentkosten.
Andere sugesties zijn altijd welkom.
Buget ongeveer 180 euro. Het liefst minder.
Je kan natuurlijk die V9999TD 128MB kopen en dan 512MB DDR PC2700 :)
Wat wel handig is om te weten als je moederbord het ook onderstuend (PC2700 is backwardscompatible hoor, maar misschien kan er sneller dan PC2700 op). Dus wat vor mobo heb je :?
headhunternl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:53:
Zo, ook maar eens een ordinair "hellup!" postje doen:

Huidig systeem:
Voeding: Qtec 300w (i know, maar werkt nog prima, vrij stabiel enzo)
Mobo: MSI PT8 Neo
HD: Hitachi deskstar 120gb (meer specs heb ik niet) (heb nog wel een externe HD 200gig)
GPU: Radeon 9800 pro van club3d
CPU: Intel P4 2800 mhz
Geluid: Creative Audigy 2
MSI DVD brander
1 gigabyte geheugen, CAS latency 2,5 (2*512, geen ruimte meer)

Doel van de pc: vrijwal alles, gamen (vrij stevig), leechen, films, photoshop, Lannen, Internetten.
Ik heb het gevoel dat ik aan het inleveren ben op het grafische vlak, met name games als FEAR doen het niet op de native resolutie van mijn TFT...

Idee: nieuwe vidkaart, maar dat brengt mogelijk met zich mee: nieuwe voeding, nieuw mobo (PCI-E) enz. enz.
Ander idee: systeem verkopen en een barebone kopen (handig met LAN's) of een normaal nieuw systeem kopen.

Budget: 300 tot 400 euro max.
Sja, die P4 2800MHz kan voorlopig nog wel mee. Ik zou eigenlijk toch kijken naar een andere videokaart en als het nog gaat een snellere CPU.
Nog een andere opmerking: Je 9800Pro is geen GPU maar een videokaart;)
GPU = Graphics Processing Unit, en dat is bij jou dacht ik de R350 :)

[ Voor 76% gewijzigd door Outerspace op 02-11-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142799

Ik zou wel graag de nieuwste games willen spelenmet natuurlijk mooi beeld.
( 2048×1024 met detail wel op medium/high met mischien als het kan ook AA en AF,Hoeft van mij niet maar is wel leuk natuurlijk.)
En mij moederbord heet DFI NS30-FS. Hij kan geloof ik tot pc 3200.
Maar kan ik dat wel gewoon naast mij pc 2100 stoppen?
En dan gaat het waarschijnlijk wel langzamer naar de speed van mijn FSB of niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 142799 op 02-11-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Anoniem: 142799 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:16:
Ik zou wel graag de nieuwste games willen spelenmet natuurlijk mooi beeld.
( 2048×1024 met detail wel op medium/high met mischien als het kan ook AA en AF,Hoeft van mij niet maar is wel leuk natuurlijk.)
En mij moederbord heet DFI NS30-FS. Hij kan geloof ik tot pc 3200.
Maar kan ik dat wel gewoon naast mij pc 2100 stoppen?
En dan gaat het waarschijnlijk wel langzamer naar de speed van mijn FSB of niet?
Als je dat naast je pc2100 stopt waarschijnlijk wel ja :)
Maar check daarvoor dit : PMG FAQ: Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ff een vraagje voor iemand met de volgende pc:

De pc
Compaq Presario 5121EA
AMD Athlon, 1000 MHz (10 x 100)
256 MB (SDRAM)
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX (Compaq)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX/MX 400

Geheugen:
Eigenschappen Geheugen:
Groottefactor(Form Factor) DIMM
Type DRAM
Details Synchronous
Capaciteit 256 MB
Snelheid 133 Mhz
Totale Breedte 64 bit
Databreedte 64 bit
Apparaat Locator DIMM1

Hij heeft nu nog 2 slots vrij, voor uitbreidingen

Zijn problemen:
1. hij heeft nu windows ME en is bang dat windows XP zijn pc trager maakt. Veel programma's werken alleen niet meer zo goed op zijn pc, dus hij zou eigenlijk graag naar XP overstappen

2. Hij kan de nieuwste spelletjes niet meer spelen (de nieuwste Age of Empire bijv)

3. Zijn pc is traag

Mijn constateringen:
-Zijn harde schijf is volgelopen: op c is niet veel ruimte meer
-Zijn werkgeheugen loopt ook vol, mogelijk door spyware of anders Norton wat hij geinstalleerd heeft
-Zijn processor is te traag voor de nieuwere spelen en zijn videokaart natuurlijk ook

Mijn oplossingen
- Ik zou hem willen voorstellen om zijn geheugen uit te breiden met een strip van 256mb, zodat hij windows XP kan installeren en de komende maanden zijn pc verder normaal kan gebruiken voor oa downloaden, msn, films en het spelen van zijn oude spellen.

- Ik heb gezegd dat hij maar beter niet teveel meer kan investeren om nieuwe spellen te kunnen spelen en beter kan doorsparen voor een nieuwe.

mijn vragen

1. Hoeveel geheugen ondersteunt deze pc maximaal?
2. Welk geheugen kan ik aanschaffen, ik dacht namelijk dat compaq's redelijk kritisch waren qua geheugen. Hoe goedkoper hoe beter, maar het moet natuurlijk wel stabiel werken.
3. Nog andere upgrade-tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover

Super_Grover

geen geld aan uitgeven en direct doorsparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik had al wat gepost over mijn systeem, maar nu loop ik dus druk te zoeken naar geheugen. Ik wil 1 gig hebben voor rond de 100 euro. Bij Alternate kan ik Kingston voor 89 halen+9 verzendkosten= 97 euro voor 2*512mb. (http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IAID2C)

Maar ik kan ook bij Mycom Corsair halen 2*512 mb en deze heeft een CAS van 2.5 tegenover de 3 van Kingston. http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=41401&productType=1

Nou heb ik er verder de ballen verstand van :P , maar volgens mij kan ik dan beter voor die Corsair gaan toch? Vind het trouwens ook een groot voordeel (met garantie en terug gaan), dat er een Mycom in Zwolle zit...maar goed als het echt een goede aanbieding is van Alternate dan wil ik het 'risico' wel lopen :)

Of heeft het in mijn situatie niet erg veel zin om te updaten voor games ivm mijn 3d kaart? Zie ook Waypoint in ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Super_Grover schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:00:
geen geld aan uitgeven en direct doorsparen!
Tja, maar geheugen is in principe niet zo duur.
Voor 40 euro heb je al een strip. Ik weet alleen dus niet of het gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Quacka schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:06:
[...]

Tja, maar geheugen is in principe niet zo duur.
Voor 40 euro heb je al een strip. Ik weet alleen dus niet of het gaat werken
Dan kan hij nog steeds niet de nieuwste games vloeiend spelen hoor (zoals AoE 3 wat je aangaf) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Waypoint schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:10:
[...]

Dan kan hij nog steeds niet de nieuwste games vloeiend spelen hoor (zoals AoE 3 wat je aangaf) :)
dat had ik al gezegd.

Het probleem is nu dat hij nu niet eens meer normaal kan downloaden.
Niet normaal films kan draaien
Een hoop programma's werken niet meer prettig met windows ME.

Voor windows xp heb je standaard meer geheugen nodig, waardoor het gevolg is dat spellen die nu nog werken dan niet meer werken, doordat er dan te weinig geheugen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 09:49
Waypoint schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:10:
[...]

Dat geeft zelf ook aan.

Ik zou inderdaad gewoon een reepje van 256 MB erbij plaatsen. Windows XP zal dan in principe prima draaien met de gangbare programma's.

Inderdaad lijkt het mij verstandiger door te sparen, indien hij graag de nieuwste games wil spelen, voor een nieuwe computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Waypoint schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:01:
Of heeft het in mijn situatie niet erg veel zin om te updaten voor games ivm mijn 3d kaart? Zie ook Waypoint in ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ..."
Je kan inderdaad beter gaan voor het Corsair geheugen wat mij betreft. Natuurlijk zal je niet zo heel veel merken van het verschil, maar sommige mensen houden van klokken e.d.

Sja, over je videokaart. Als je nou een 9800Pro haalt schiet je al een stuk op. Natuurlijk heb blijf je dan wel weer achter qua prestaties in de toekomst. Maar je moet er niet te veel geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Quacka schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:21:
[...]

dat had ik al gezegd.

Het probleem is nu dat hij nu niet eens meer normaal kan downloaden.
Niet normaal films kan draaien
Een hoop programma's werken niet meer prettig met windows ME.

Voor windows xp heb je standaard meer geheugen nodig, waardoor het gevolg is dat spellen die nu nog werken dan niet meer werken, doordat er dan te weinig geheugen beschikbaar is.
Nou zo letterlijk was het er niet uit te halen hoor, maar goed dat ff terzijde.

Als ik jou verhaal lees, zou ik eerst maar eens beginnen met een complete opnieuw installatie van bijv ME. Downloaden en films kijken moet makkelijk lukken met die bak. Volgens mij wil hij alleen XP in de illussie dat hij dan nooit meer wat met zijn pc heeft. Het is natuurlijk veel stabieler (tenminste dat zijn mijn ervaringen), maar waarom zou je niet eerst even een reinstall doen en dan eens kijken hoever die bak komt? Welk geheugen er max in kan etc, is toch wel bij de fabrikant te vinden of niet?
Outerspace schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:24:
[...]

Je kan inderdaad beter gaan voor het Corsair geheugen wat mij betreft. Natuurlijk zal je niet zo heel veel merken van het verschil, maar sommige mensen houden van klokken e.d.

Sja, over je videokaart. Als je nou een 9800Pro haalt schiet je al een stuk op. Natuurlijk heb blijf je dan wel weer achter qua prestaties in de toekomst. Maar je moet er niet te veel geld aan uitgeven.
maar stel ik heb een budget van zeg rond de 100 euro. Daar kan ik 9800 pro voor halen, of 2*512mb corsair geheugen. Wat is aan te bevelen? (die andere 512mb ddr noname verkoop ik dan natuurlijk)

[ Voor 25% gewijzigd door Waypoint op 02-11-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Waypoint schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:26:
[...]
maar stel ik heb een budget van zeg rond de 100 euro. Daar kan ik 9800 pro voor halen, of 2*512mb corsair geheugen. Wat is aan te bevelen? (die andere 512mb ddr noname verkoop ik dan natuurlijk)
Dan zou ik voor het geheugen gaan :) Het werkt gewoon veel makkelijker, multi-tasking gaat ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Waypoint schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:26:
[...]

Nou zo letterlijk was het er niet uit te halen hoor, maar goed dat ff terzijde.

Als ik jou verhaal lees, zou ik eerst maar eens beginnen met een complete opnieuw installatie van bijv ME. Downloaden en films kijken moet makkelijk lukken met die bak. Volgens mij wil hij alleen XP in de illussie dat hij dan nooit meer wat met zijn pc heeft. Het is natuurlijk veel stabieler (tenminste dat zijn mijn ervaringen), maar waarom zou je niet eerst even een reinstall doen en dan eens kijken hoever die bak komt?
Tja, het aanvullende punt is dat ik 0,0% verstand van ME heb. Ik ben na win98 direct overgestapt op XP. Ik weet dus echt niet hoe ME precies werkt. En zelfs 98 ben ik een beetje vergeten moet ik toegeven.
En aangezien hij vaak mijn hulp inroept, heb ik liever XP.
Welk geheugen er max in kan etc, is toch wel bij de fabrikant te vinden of niet?
)
Ja, kweet niet. Vind die hp-compaq site nogal ingewikkeld :S
Ik had de hoop dat iemand het hier wel wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Laatst online: 08:44
ik wil een nieuw mobo, cpu en graka kopen met een budget van 375 euro.

dan kan ik bijv. nieuw een athlon64 3000+ nemen met een geforce 6800 gt 128mb gddr3 op pci-e
dit alles op een a8n-e van asus.

als ik dit koop ben ik iets meer kwijt dan 375 euro maar ok.

of ik zeg dat ik het volgende 2e hands koop:
een 6800 gt 256mb gddr3 van asus, helemaal compleet en ook pci-e
intel p4 3,2 ghz socket 478
dit samen heb ik aangeboden gekregen voor 300 euro, echter zitten er dan geen bonnetjes meer bij.

nou is mijn vraag ten eerste: is het het risico waard om die 6800 gt met 256mb te nemen ook al zitten er geen bonnetjes bij, zal die nou echt zoveel beter presteren dan die versie met maar 128mb?

en veel belangrijker: zal ik voor die AMD gaan of heb ik net zo veel aan die intel.
er staat mij iets van bij dat de AMD al 64 bit ondersteunt (duh) maar die intel nog niet, ga ik hier veel van merken?
ik zou dan nog wel een nieuw moederbord moeten kopen voor die pentium, weet iemand toevallig of de P4 3,2 ghz op socket 478 nog met DDR1 werkt?
anders moet ik namelijk ook nog nieuw geheugen kopen.
en is deze socket ook icm pci-e verkrijgbaar?

het systeem is vooral bedoelt voor gamen en alhoewel ik op dit moment nog best aardig meekom, wil ik eigenlijk nu even investeren en daarna weer een flinke poos wachten.

de volgende stap zal immers wel dual- of zelfs quad core CPU worden,
en dat allemaal op socket M2 ofso

op dit moment heb ik het volgende:
AMD XP 2000+
geforce 6800 van asus
512 MB DDR (2 x 256)

als ik beter iets heel anders kan doen. dan sta ik daar ook wel voor open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik had zelf de 3,0ghz versie van Intel (socket 478).
Deze is waardeloos: Wordt veel te heet.
Ik denk dat de 3,2-versie nog erger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shezzie
  • Laatst online: 19-02 18:36

Shezzie

Lekker hoor!

bobje_2 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:26:
nou is mijn vraag ten eerste: is het het risico waard om die 6800 gt met 256mb te nemen ook al zitten er geen bonnetjes bij
6800GTs zijn befaamd om relatief goedkoop een Ultra in huis te halen, ze klokken meestal heerlijk over(bij mij ook :) ). Probeer die videokaart live te zien, en controleer of de fabriekskoeler er nog muurvast op zit. Zo ja, dan is íe redelijk veilig, zo nee dan hebben ze hem terug gezet voor de verkoop en zou ik het laten lopen.
zal die nou echt zoveel beter presteren dan die versie met maar 128mb?
Ja.
en veel belangrijker: zal ik voor die AMD gaan of heb ik net zo veel aan die intel.
Wil ik eigenlijk m'n vingers niet aan branden want dan krijg ik allemaal mensen zonder leven over me heen met hun nutteloze AMD vs. Intel argumenten. 1 ding kan ik je wel mee geven: Als je idd voornamelijk wil gamen, krijg je bij AMD op dit moment meer performance per euro dan bij Intel.

Wat je tegenwoordig nodig hebt om lekker te gamen(BF2, Fear, WoW) op een leuke resolutie is mijns inziens het volgende:

- processor die 3Ghz of meer doet.
- 6800GT/x800 of beter.
- 1 GB(liever 2) aan dual channel RAM.

keuze A:

idd die AMD 64, Asus A8N-E en een PCIe kaart erin. Je bottleneck bij games wordt dan wel je 512Mb RAM.

keuze B:

AMD64, AGP moederboard(MSI Neo2 Plat of Asus A8V), Gb aan GeiL of Corsair erin. Je 6800 houdt je nog ff dan tot je wwer $$$ hebt :)

Upgraden blijft altijd een moeilijke keuze, dus succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:09
internetinfo schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:39:
Mijn huidige systeem:

Asus P4C800 Deluxe
P4 3.0 GHz 800 MHz FSB HT (met Zalman CNPS 7700)
4x 512 MB DDR PC-3200 (dualchannel)
2x Maxtor 160 GB S-ATA
Asus Geforce 4 TI 4600
2x Philips 170 S2 TFT 17"
Antec kast met 400W Antec PSU

Ik gebruik de PC als allround machine, maar ik wil er zowel nu als in de toekomst een beetje mee kunnen gamen. Dingen als Warcraft III draaien goed, maar F.E.A.R. moet ik op medium spelen, en dan heb ik nog fps drops van < 20.
Verder wordt erop geprogrammeerd, beetje office werk e.d.

Ik mag aannemen dat mijn videokaart de bottleneck is en de rest nog gewoon prima in orde is. Mijn budget is ongeveer €200 tot €300.

Alvast bedankt :)
Graag reactie hierop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Zo te zien weet je heel goed wat je "hieraan het beste kan upgraden" . Zoals je zelf zegt is de videokaart de bottleneck. Ik zie dat je 2 tft's hebt.. waar je dan misschien naar kan kijken is een videokaart met dual dvi...
Als je budget 200 tot 300 € is zou ik gewoon voor een 6800gt of een vergelijkbare Ati gaan.
In Ati ben ik niet zo thuis dus ik weet niet wat voor type je het beste kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

sajoku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:42:
[...]

Zo te zien weet je heel goed wat je "hieraan het beste kan upgraden" . Zoals je zelf zegt is de videokaart de bottleneck. Ik zie dat je 2 tft's hebt.. waar je dan misschien naar kan kijken is een videokaart met dual dvi...
Als je budget 200 tot 300 € is zou ik gewoon voor een 6800gt of een vergelijkbare Ati gaan.
In Ati ben ik niet zo thuis dus ik weet niet wat voor type je het beste kan nemen.
De X800XT of een X800XL of een X850 Pro/XT zou je dan kunnen nemen ;) Dat zijn kaarten rond zijn budget.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 03-11-2005 17:25 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Plaats alle cruciale informatie: je budget, doeleinden, specs en de reden voor de upgrade
  • Voor vragen over een voeding is er een apart topic