Mijn huidige systeem is intussen flink verouderd en voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Een upgrade is dus vereist.
Huidig specs:
Voeding: Sweex Dual Fan 350Watt
Moederboard: MSI K7 Turbo (MS6330)
Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200Mhz/266
Geheugen: 256 MB
Video: MSI Geforce2 GTS pro 64mb
Sound: Creative Sound Blaster Live 5.1
Harddisks IBM Deskstar 120GB
Extern USB2.0 80GB
Optisch: LG: DVD-Rom
Aopen 16x DVD-brander
Gebruiksdoeleinden:
De upgrade moet bestaand uit de basisonderdelen nl.: MB+CPU+Ram+VGA. De rest voldoet volgens mij nog uit mijn huidige systeem. Het systeem hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar mag ook niet alweer sterk verouderd zijn binnen een jaar. Het moet een mid-range computer worden voor gemiddeld gebruik. Een nieuwe game moet er wel op kunnen draaien, maar het hoeft allemaal niet op hoogste en snelste resolutie. Daarnaast zal ik er mee tekstverwerken, internetten, e-mail, photoshoppen en webdesignen.
Budget:
Max. € 350,-
Eigen idee:
Er is superveel keus en alles heeft weer zijn voor en nadelen. Zelf zat ik aan de volgende upgrade te denken:
Voeding: Sweex Dual Fan 350Watt (uit huidig systeem)
Moederboard: Asrock, 939Dual-SATA2, M1695,ATX, AGP, PCI-E (Nieuw) € 70,50
Processor: AMD, Athlon 64 3000+, Box, 512 KB, S939 (Nieuw) € 151,-
Geheugen: Kingston 512 MB, PC-3200, 400 MHz, CL2.5, DDR Sdram (Nieuw) € 61,50
Video: Asus, ATI Radeon 9250GE/TD, 256 MB, DVI, AGP (Nieuw) € 53,-
Sound: Creative Sound Blaster Live 5.1 (uit huidig systeem)
Harddisks IBM Deskstar 120GB (uit huidig systeem)
Extern USB2.0 80GB (uit huidig systeem)
Optisch: LG: DVD-Rom (uit huidig systeem)
Aopen 16x DVD-brander (uit huidig systeem)
Totaal € 336,-
Dit alles aan te schaffen bij harddata te Den Haag. Fysieke winkel waarbij ik terug kan gaan als er iets mis is. Daarnaast zijn onderdelen goed te betalen en kan je alles in één koop doen, zonder verzendkosten.
Waarom:
Moederboard: Leek mij wel een board wat gericht is op de toekomst. Is voorbereid op de nieuwe generatie cpu's en kan zowel AGP als PCI-E aan.
Processor: Voor mij prima snelheid. Leuk, gemiddelde en te betalen processor
Geheugen: Een reepje van 512 om mee te beginnen. Kunnen we later dan altijd nog 512 bijplakken
Video: Voordelig videokaartje waar je volgens mij alle huidige spellen we mee moet kunnen spelen. PCI-E kaarten zijn nog volgen mij nog best prijzig en is nog niet helemaal uitgekristaliseerd.
Naast het feit of ik graag hoor wat jullie van de upgrade vinden, heb ik nog de volgende specifieke vraagjes:
Huidig specs:
Voeding: Sweex Dual Fan 350Watt
Moederboard: MSI K7 Turbo (MS6330)
Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200Mhz/266
Geheugen: 256 MB
Video: MSI Geforce2 GTS pro 64mb
Sound: Creative Sound Blaster Live 5.1
Harddisks IBM Deskstar 120GB
Extern USB2.0 80GB
Optisch: LG: DVD-Rom
Aopen 16x DVD-brander
Gebruiksdoeleinden:
De upgrade moet bestaand uit de basisonderdelen nl.: MB+CPU+Ram+VGA. De rest voldoet volgens mij nog uit mijn huidige systeem. Het systeem hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar mag ook niet alweer sterk verouderd zijn binnen een jaar. Het moet een mid-range computer worden voor gemiddeld gebruik. Een nieuwe game moet er wel op kunnen draaien, maar het hoeft allemaal niet op hoogste en snelste resolutie. Daarnaast zal ik er mee tekstverwerken, internetten, e-mail, photoshoppen en webdesignen.
Budget:
Max. € 350,-
Eigen idee:
Er is superveel keus en alles heeft weer zijn voor en nadelen. Zelf zat ik aan de volgende upgrade te denken:
Voeding: Sweex Dual Fan 350Watt (uit huidig systeem)
Moederboard: Asrock, 939Dual-SATA2, M1695,ATX, AGP, PCI-E (Nieuw) € 70,50
Processor: AMD, Athlon 64 3000+, Box, 512 KB, S939 (Nieuw) € 151,-
Geheugen: Kingston 512 MB, PC-3200, 400 MHz, CL2.5, DDR Sdram (Nieuw) € 61,50
Video: Asus, ATI Radeon 9250GE/TD, 256 MB, DVI, AGP (Nieuw) € 53,-
Sound: Creative Sound Blaster Live 5.1 (uit huidig systeem)
Harddisks IBM Deskstar 120GB (uit huidig systeem)
Extern USB2.0 80GB (uit huidig systeem)
Optisch: LG: DVD-Rom (uit huidig systeem)
Aopen 16x DVD-brander (uit huidig systeem)
Totaal € 336,-
Dit alles aan te schaffen bij harddata te Den Haag. Fysieke winkel waarbij ik terug kan gaan als er iets mis is. Daarnaast zijn onderdelen goed te betalen en kan je alles in één koop doen, zonder verzendkosten.
Waarom:
Moederboard: Leek mij wel een board wat gericht is op de toekomst. Is voorbereid op de nieuwe generatie cpu's en kan zowel AGP als PCI-E aan.
Processor: Voor mij prima snelheid. Leuk, gemiddelde en te betalen processor
Geheugen: Een reepje van 512 om mee te beginnen. Kunnen we later dan altijd nog 512 bijplakken
Video: Voordelig videokaartje waar je volgens mij alle huidige spellen we mee moet kunnen spelen. PCI-E kaarten zijn nog volgen mij nog best prijzig en is nog niet helemaal uitgekristaliseerd.
Naast het feit of ik graag hoor wat jullie van de upgrade vinden, heb ik nog de volgende specifieke vraagjes:
- Is de Sweex voeding sterk genoeg voor dit systeem? (volgens beschrijving moet ie geschikt zijn voor nieuwe generatie AMD en P4 procesoren).
- Is er veschil tussen de “gewone” Athlon 64 3000 processor en de Venice? Ik zie ze namelijk beide in de pricewatch staan ,terwijl ze allebei 512Kb geheugen hebben. Of is dit gewoon dezelfde CPU?!?
- Hoe ver kunnen we met AGP-video nog vooruit? Of moet je nu toch echt al over op PCI-Express?
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?