"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.632 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Mijn huidige systeem is intussen flink verouderd en voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Een upgrade is dus vereist.

Huidig specs:
Voeding: Sweex Dual Fan 350Watt
Moederboard: MSI K7 Turbo (MS6330)
Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200Mhz/266
Geheugen: 256 MB
Video: MSI Geforce2 GTS pro 64mb
Sound: Creative Sound Blaster Live 5.1
Harddisks IBM Deskstar 120GB
Extern USB2.0 80GB
Optisch: LG: DVD-Rom
Aopen 16x DVD-brander

Gebruiksdoeleinden:
De upgrade moet bestaand uit de basisonderdelen nl.: MB+CPU+Ram+VGA. De rest voldoet volgens mij nog uit mijn huidige systeem. Het systeem hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar mag ook niet alweer sterk verouderd zijn binnen een jaar. Het moet een mid-range computer worden voor gemiddeld gebruik. Een nieuwe game moet er wel op kunnen draaien, maar het hoeft allemaal niet op hoogste en snelste resolutie. Daarnaast zal ik er mee tekstverwerken, internetten, e-mail, photoshoppen en webdesignen.

Budget:
Max. € 350,-

Eigen idee:
Er is superveel keus en alles heeft weer zijn voor en nadelen. Zelf zat ik aan de volgende upgrade te denken:

Voeding:
Sweex Dual Fan 350Watt (uit huidig systeem)
Moederboard: Asrock, 939Dual-SATA2, M1695,ATX, AGP, PCI-E (Nieuw) € 70,50
Processor: AMD, Athlon 64 3000+, Box, 512 KB, S939 (Nieuw) € 151,-
Geheugen: Kingston 512 MB, PC-3200, 400 MHz, CL2.5, DDR Sdram (Nieuw) € 61,50
Video: Asus, ATI Radeon 9250GE/TD, 256 MB, DVI, AGP (Nieuw) € 53,-
Sound: Creative Sound Blaster Live 5.1 (uit huidig systeem)
Harddisks IBM Deskstar 120GB (uit huidig systeem)
Extern USB2.0 80GB (uit huidig systeem)
Optisch: LG: DVD-Rom (uit huidig systeem)
Aopen 16x DVD-brander (uit huidig systeem)
Totaal € 336,-

Dit alles aan te schaffen bij harddata te Den Haag. Fysieke winkel waarbij ik terug kan gaan als er iets mis is. Daarnaast zijn onderdelen goed te betalen en kan je alles in één koop doen, zonder verzendkosten.

Waarom:
Moederboard: Leek mij wel een board wat gericht is op de toekomst. Is voorbereid op de nieuwe generatie cpu's en kan zowel AGP als PCI-E aan.
Processor: Voor mij prima snelheid. Leuk, gemiddelde en te betalen processor
Geheugen: Een reepje van 512 om mee te beginnen. Kunnen we later dan altijd nog 512 bijplakken
Video: Voordelig videokaartje waar je volgens mij alle huidige spellen we mee moet kunnen spelen. PCI-E kaarten zijn nog volgen mij nog best prijzig en is nog niet helemaal uitgekristaliseerd.

Naast het feit of ik graag hoor wat jullie van de upgrade vinden, heb ik nog de volgende specifieke vraagjes:
  • Is de Sweex voeding sterk genoeg voor dit systeem? (volgens beschrijving moet ie geschikt zijn voor nieuwe generatie AMD en P4 procesoren).
  • Is er veschil tussen de “gewone” Athlon 64 3000 processor en de Venice? Ik zie ze namelijk beide in de pricewatch staan ,terwijl ze allebei 512Kb geheugen hebben. Of is dit gewoon dezelfde CPU?!?
  • Hoe ver kunnen we met AGP-video nog vooruit? Of moet je nu toch echt al over op PCI-Express?

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

• Ik kan je vertellen dat je 9250 waarschijnlijk F.E.A.R niet aan kan :)
• De Sweex voeding is 9/10 prut, dus je kan beter voor een A Merk gaan.
• De AGP kaarten zijn voorlopig nog steeds te koop. Zelf denk ik dat ze in 2006/2007 weg zullen zijn, en dat PCI-E toch een betere keus is voor een moederbord.
• Verschil van Venice en de gewone Athlon64 3000 kan je hier vinden

Je waarom: gedeelte vind ik zelf d:)b Netjes onderbouwd enzo.

Al met al denk ik dat je budget te laag is om echt te gaan upgraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 03-11-2005 17:36 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb even wat onderzoek gedaan naar een nieuwe videokaart (naar aanleiding van het advies wat ik op dit topic heb gekregen).

Hierbij ben ik tot 2 kaarten gekomen:
- Asus Extreme AX800XT 256Mb € 269
- Asus Extreme N6800GT 256Mb € 259

Nu vraag ik mij nog af wat nou de beste keuze is.
Bij verschillende tests komt de 6800gt als beste naar boven (vlak boven de x800) maar de x800 heeft meer videochip snelheid (500 mhz en de 6800gt 350 mhz).

Dus welke moet ik nou kiezen?! |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:44:
Bij verschillende tests komt de 6800gt als beste naar boven (vlak boven de x800) maar de x800 heeft meer videochip snelheid (500 mhz en de 6800gt 350 mhz).
Nou dat is dan toch duidelijk :? Videochip snelheid betekend ook niet alles net zoals het hoeveelheid geheugen dat er op zit. Het ligt er maar aan hoe het gebruikt wordt ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Outerspace schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:36:
blablabla

Al met al denk ik dat je budget te laag is om echt te gaan upgraden.
Ja, voor een echt goede upgrade kom je er inderdaad niet. Alleen denk ik dat je dan wel op het dubbele moet gaan rekenen en dat heb ik helaas niet. Helemaal niet met de feestdagen voor de deur.

Belangrijkste is natuurlijk wel of MB+CPU toekomstbestendig is. Het zou zonde zijn om die weer snel te moeten vervangen. Wat betreft die videokaart zou het me niet uitmaken om ergens in 2006 een wat duurdere en goede PCI-E kaart aan te schaffen waar ik beter mee uit de voeten kan.

Ik heb je linkje even bekeken, tnx. Alhoewel ik begrijp dat de "gewone" 3000+ de Winchester is en de opvolger de Venice. Kwa specs zijn ze exact hetzelfde, alleen schijn die Venice iets zuiniger te zijn :/ . Naja waarschijnlijk verkopen ze die Winchester niet eens meer, dus zal je waarschijnlijk sowieso een Venice krijgen...........

Ik ga er over nadenken. Bedankt voor zover.......

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
-Wahtah- schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:12:
[...]

Ja, voor een echt goede upgrade kom je er inderdaad niet. Alleen denk ik dat je dan wel op het dubbele moet gaan rekenen en dat heb ik helaas niet. Helemaal niet met de feestdagen voor de deur.

Belangrijkste is natuurlijk wel of MB+CPU toekomstbestendig is. Het zou zonde zijn om die weer snel te moeten vervangen. Wat betreft die videokaart zou het me niet uitmaken om ergens in 2006 een wat duurdere en goede PCI-E kaart aan te schaffen waar ik beter mee uit de voeten kan.

Ik heb je linkje even bekeken, tnx. Alhoewel ik begrijp dat de "gewone" 3000+ de Winchester is en de opvolger de Venice. Kwa specs zijn ze exact hetzelfde, alleen schijn die Venice iets zuiniger te zijn :/ . Naja waarschijnlijk verkopen ze die Winchester niet eens meer, dus zal je waarschijnlijk sowieso een Venice krijgen...........

Ik ga er over nadenken. Bedankt voor zover.......
Koop dan een beter moederbord (asus, msi, gigalyte ofzo) met pci-e. Als videokaart een budget nvidea5200 ofzo. Als die tenministe niet te duur is.
Die na een jaar upgraden voor een betere kaart.

Volgens mij is die zaak waar je wilt bestellen echt veel te duur. Zoek dan een goedkoop internetbedrijf bij je in de buurt. Die moeten er wel zijn.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog niet wat ik wil upgraden maar wel dat ik wil upgraden want spellen beginnen echt traag te draaien.

Huidige Systeem Specs:

Voeding: Tagan TG480-U22 480Watt voeding (ATX 2.0x compatible)
Case: Sweex Carry LAN
Moederbord: Asus A7N8X (nForce 2)
Processor:AMD Athlon XP 3000+ (333FSB, 2.2GHz)
Koeler: Zalman CNPS7000Cu
Geheugen: Infineon 1024 Meg Ram DDR400
Videokaart: XFX Geforce 6800GT 256Meg Ram Dual DVI & TV-Out
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.7 200Gb 7200rpm 8Meg Cache
DVD-ROM: Lite-On SOHD-16P9S
DVD-/+RW: Plextor PX-716A

Het liefst niet een al te grote upgrade, daar heb ik namelijk het geld niet voor maar ik zou toch wel wat performance winst willen, hoewel ik het idee heb dat deze pc ver maxed out is en dat ik toch weer een nieuwe Processor, Moederbord, Videokaart & misschien Geheugen zou moeten kopen als ik verder wil upgraden in verband met nieuwe Sockets Dus (mobo & processor) PCI-Express vanwege (en in geval van Intel DDR2 Geheugen)?
Of iemand nog andere suggesties?

M'n budget (geld wat ik er ongeveer voor over heb) is ongeveer 250 euro, maar dan wel voor een upgrade die ook nut heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet als je wel moet upgraden of iets dergelijks.
Je geeft zelf al aan dat je €250,- als budget hebt. Als je een upgrade wil doen dan moet je waarschijnlijk ineens heel veel opwaarderen. Als je je mobo wilt upgraden moet je meteen processor en een PCI-E videokaart erop. Dat gaat je veel meer kosten dan die €250,-

Wat je zou kunnen doen is kijken naar wat het maximum aantal MHz (proc) je moederbord aankan. Kan er een snellere processor erop lijkt is handig om het te doen.

Maar nog even over het trage gedoe van de spellen. Heb je nieuwe drivers geprobeerd (denk aan videokaart/chipset e.d.) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:53:
Ik weet nog niet wat ik wil upgraden maar wel dat ik wil upgraden want spellen beginnen echt traag te draaien.

Huidige Systeem Specs:

Voeding: Tagan TG480-U22 480Watt voeding (ATX 2.0x compatible)
Case: Sweex Carry LAN
Moederbord: Asus A7N8X (nForce 2)
Processor:AMD Athlon XP 3000+ (333FSB, 2.2GHz)
Koeler: Zalman CNPS7000Cu
Geheugen: Infineon 1024 Meg Ram DDR400
Videokaart: XFX Geforce 6800GT 256Meg Ram Dual DVI & TV-Out
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.7 200Gb 7200rpm 8Meg Cache
DVD-ROM: Lite-On SOHD-16P9S
DVD-/+RW: Plextor PX-716A

Het liefst niet een al te grote upgrade, daar heb ik namelijk het geld niet voor maar ik zou toch wel wat performance winst willen, hoewel ik het idee heb dat deze pc ver maxed out is en dat ik toch weer een nieuwe Processor, Moederbord, Videokaart & misschien Geheugen zou moeten kopen als ik verder wil upgraden in verband met nieuwe Sockets Dus (mobo & processor) PCI-Express vanwege (en in geval van Intel DDR2 Geheugen)?
Of iemand nog andere suggesties?

M'n budget (geld wat ik er ongeveer voor over heb) is ongeveer 250 euro, maar dan wel voor een upgrade die ook nut heeft.
Je hebt al een aardig systeem vind ik zelf. Je zegt "spellen beginnen echt traag te draaien" .. Dus dat was voorheen niet zo ?
Ik denk dat je ff moet kijken of het niet tijd is voor een nieuwe installatie van je os.
Als ik je systeem zo zie denk ik dat je je geld beter in je zak kan houden, en wachten totdat, wat je net zelf zegt, een echte upgrade kan doen .. pci-e etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Quacka schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:41:
[...]

Koop dan een beter moederbord (asus, msi, gigalyte ofzo) met pci-e. Als videokaart een budget nvidea5200 ofzo. Als die tenministe niet te duur is.
Die na een jaar upgraden voor een betere kaart.

Volgens mij is die zaak waar je wilt bestellen echt veel te duur. Zoek dan een goedkoop internetbedrijf bij je in de buurt. Die moeten er wel zijn.
Dat moederboard die ik uitgekozen heeft toch zowel AGP als PCI-E?! Bugetvideokaartje kopen en upgraden na een jaar is inderdaad een goede optie.

Ik heb nog eens op internet gezocht naar goedkopere hardware. Volgens mij kan ik niet meer dan 25-30 euro besparen dan bij harddata. Die 30 euro vind ik denk ik wel opwegen tegen het feit dat je een fysieke winkel bezoekt en je bij problemen niet op afstand hoeft te communiceren en hardware heen en weer hoeft te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerder al hier gepost dat ik wilde upgraden maar dat was al meer dan een maand geleden.
Mijn budget is verhoogd dus ik wil even weer opnieuw nakijken.

Wat heb ik:

Processor:
AMD Athlon XP2000+
Moederbord:
DFI AD70-SC (Socket A)
Geheugen
512mb DDR-SDRAM PC2100
Grafische kaart:
Nvidia Geforce FX5200
Voeding:
(merk vergeten) 300W

waar ga ik het voor gebruiken:

Textverwerken/internetten/gamen

wat ik wil hebben:

-Een socket 939 moederbord.
-Een AMD 64 processor met aparte koeler.
-Een Videokaart dat wel 2 jaar mee gaat.
-Een voeding of een kast met voeding dat niet te luid is.
-1GB DDR-SDRAM DDR400 (PC3200)

wat had ik in gedachten
MSI K8N Neo4-F € 88,-
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM € 141,-
Arctic Silencer 64 Ultra €10,-
G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2X €80,-
Huntkey LW-6500H 500 Watt € 44,01
GeCube Radeon X850 Pro 256 MB, DDR3, PCI Express x16 €219,-

Totaal: €590,49

producten komen van www.azerty.nl

Budget
Tot maxx €600,-

waarom ik wil upgraden

Mijn PC begint een slome herrie bak te worden dat niet echt veel meer aankan en nieuwere spellen lopen ook niet meer soepel op de laagste stand.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:

Athlon 64 3200+ socket 939
Epox 9NDA3+
GEIL 1500mb 400mhz geheugen
Club3d radeon 9800 NP 128mb
HD maxtor diamondmax 10 200GB SATA
HD maxtor diamondmax 9? 120GB ATA
NEC 3520A dvd brander
Een antieke 17 inch crt van philips
Aeropower Silent 450w

Wat ik met me pc doe is:
Gamen ( nieuwste spellen)
Photoshop
Office
Veel Rippen en branden

Ik zat zelf te denken aan een SLI moederbord ( nforce 4, onboard geluid met digitale ingang voor aansluiten versterker, onboard netwerkkaart en goeie overclock opties).

Daarnaast een pci-e videokaart waarvan ik er later een bij kan proppen voor SLI.

Wat ik ook aan zat te denken is een 19 inch tft die niet al te duur is maar waar ik wel fatsoenlijk mee kan gamen.

Budget +- 600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:52:
Specs:

Athlon 64 3200+ socket 939
Epox 9NDA3+
GEIL 1500mb 400mhz geheugen
Club3d radeon 9800 NP 128mb
HD maxtor diamondmax 10 200GB SATA
HD maxtor diamondmax 9? 120GB ATA
NEC 3520A dvd brander
Een antieke 17 inch crt van philips
Aeropower Silent 450w

Wat ik met me pc doe is:
Gamen ( nieuwste spellen)
Photoshop
Office
Veel Rippen en branden

Ik zat zelf te denken aan een SLI moederbord ( nforce 4, onboard geluid met digitale ingang voor aansluiten versterker, onboard netwerkkaart en goeie overclock opties).

Daarnaast een pci-e videokaart waarvan ik er later een bij kan proppen voor SLI.

Wat ik ook aan zat te denken is een 19 inch tft die niet al te duur is maar waar ik wel fatsoenlijk mee kan gamen.

Budget +- 600 euro
Weet wel iemand die je huidige mobo wil overnemen voor 50/60 euro :P

Maaruh ik vind eigenlijk het enige zwakke punt aan je huidige config je gfx, je proc is niet super, maar met je geheugen etc zou je er toch redelijk wat uit moeten kunnen slepen kwa overclock. Je hebt nu 2 opties, of je gaat voor een AGP 6800 oid, je kunt dan weer een half jaartje ofzo vooruit. Of je gaat voor nieuw mobo en dan een PCI-E Kaart erin. Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat later nog 1 erbij niet mogelijk is. Je moet namelijk 2 identieke kaarten hebben voor SLI. Liefst uit zelfde batch.

Maar op dit moment denk ik dat het niet direct nodig is om aan SLI te denken, tenzij je echt die-hard gamer bent met een groot budget.

Ik zou zelf kijken naar een goede AGP kaart en een mooie 19 inch tft, houd je zelfs nog geld over. Kun je altijd later de overstap richting PCI-E maken. Een 6800GT is op dit moment nog ruim genoeg voor alle games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hmm als ik nu bijv Brothers in Arms speel hapert mijn systeem echt en speelt het alleen lekker op 800*600 :/ . Als ik nu 512 mb erbij in gooi, ga ik dat ook ECHT merken? Is dat het waard voor de games zeg maar? Of gaat het gamen er maar een klein beetje soepeler door? Daar zit ik nu een beetje mee.. is wel 60 euro (ja ik ben student ;) ) en in windows maakt het voor mij denk ik niet veel uit. Ik heb meestal alleen meerdere firefox vensters open nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Ik zou het niet weten als het soepeler gaat. Normaal wel. Misschien dat je het mag uitproberen, en dan als het niet veel nut heeft doorverkopen/terugbrengen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Waypoint schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:23:
Hmm als ik nu bijv Brothers in Arms speel hapert mijn systeem echt en speelt het alleen lekker op 800*600 :/ . Als ik nu 512 mb erbij in gooi, ga ik dat ook ECHT merken? Is dat het waard voor de games zeg maar? Of gaat het gamen er maar een klein beetje soepeler door? Daar zit ik nu een beetje mee.. is wel 60 euro (ja ik ben student ;) ) en in windows maakt het voor mij denk ik niet veel uit. Ik heb meestal alleen meerdere firefox vensters open nl.
Lees ff de regeltjes voor dit topic in de startpost. Zonder je huidige sysspecs kunnen we weinig. mocht je ze eerder gepost hebben, quote ze dan ff...

EDIT: Oke specs staan er nu :D Thanx

Ik denk dat 512 geheugen HEEL veel gaat helpen, je kunt dan je geheugen in Dual channel laten draaien wat een aardige performanceboost oplevert. Verder is je GFX niet je van het, misschien kijken of je die wat harder kunt laten draaien? Of goedkoop een 9800pro of 6600/6800 op de kop tikken via/via ?

[ Voor 20% gewijzigd door Sander op 03-11-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

ikbensander schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:29:
[...]

Lees ff de regeltjes voor dit topic in de startpost. Zonder je huidige sysspecs kunnen we weinig. mocht je ze eerder gepost hebben, quote ze dan ff...
Zeg Sander, dat heeft hij vast wel gedaan hoor :/
Omdat jij het zo graag wil weten, quote ik het wel even voor jou. Speciaal voor jou, zo goed:
Waypoint schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:59:
Asus MB A7N8X-X AMD Athlon
AMD Athlon XP 2600+ 333MHz
Cooler CPU AMD/Intel
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
HDD 80Gb 7200rpm 8Mb cache
ATI Radeon 9600 128Mb (de pro lite versie zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Outerspace schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:35:
[...]

Zeg Sander, dat heeft hij vast wel gedaan hoor :/
Omdat jij het zo graag wil weten, quote ik het wel even voor jou. Speciaal voor jou, zo goed:

[...]
O+
ikbensander schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:29:
[...]

EDIT: Oke specs staan er nu :D Thanx

Ik denk dat 512 geheugen HEEL veel gaat helpen, je kunt dan je geheugen in Dual channel laten draaien wat een aardige performanceboost oplevert. Verder is je GFX niet je van het, misschien kijken of je die wat harder kunt laten draaien? Of goedkoop een 9800pro of 6600/6800 op de kop tikken via/via ?
Voor zover ik op GOT kon vinden heeft een a7n8x- X(!) geen dual channel, alleen de a7n8x. Bij het booten staat echter wel altijd 'single channel' (omdat er nu 1 reepje inzit). Het is een rev 2.0....mja goed ik kijk nog wel ff dan bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:15:
[...]

Je hebt al een aardig systeem vind ik zelf. Je zegt "spellen beginnen echt traag te draaien" .. Dus dat was voorheen niet zo ?
Ik denk dat je ff moet kijken of het niet tijd is voor een nieuwe installatie van je os.
Als ik je systeem zo zie denk ik dat je je geld beter in je zak kan houden, en wachten totdat, wat je net zelf zegt, een echte upgrade kan doen .. pci-e etc etc.
Nou slecht draaien doet het niet, maar soepel is anders bijvoorbeeld fear speel ik op 1024x768 meeste op high alleen moet ik enkele dingen op medium zetten anders stottert hij. Verder bijvoorbeeld AOE3 moet ik al op 1024x768 en meeste op medium draaien anders is hij echt traag als je over je scherm scrollt. Quake 4 ook maar op 1024x768 en alles op high en 2x aa, bij ultra settings stottert alles.

Drivers en alles zijn up2date btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:06:
[...]

Nou slecht draaien doet het niet, maar soepel is anders bijvoorbeeld fear speel ik op 1024x768 meeste op high alleen moet ik enkele dingen op medium zetten anders stottert hij. Verder bijvoorbeeld AOE3 moet ik al op 1024x768 en meeste op medium draaien anders is hij echt traag als je over je scherm scrollt. Quake 4 ook maar op 1024x768 en alles op high en 2x aa, bij ultra settings stottert alles.

Drivers en alles zijn up2date btw
Dat is ook imo logisch :) Weet je hoe zwaar spel dat is om te spelen :o Daarintegen is jouw speelresolutie helemaal niet verkeerd :) Dus wat dat betreft heb je niets te klagen. Qua AoE 3, ik weet niet waar het aan kan liggen. Zoals ik al eerder zei kan je beter even kijken naar een nieuwe proc.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 04-11-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Outerspace schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:33:
[...]

Dat is ook imo logisch :) Weet je hoe zwaar spel dat is om te spelen :o Daarintegen is jouw speelresolutie helemaal niet verkeerd :) Dus wat dat betreft heb je niets te klagen. Qua AoE 3, ik weet niet waar het aan kan liggen. Zoals ik al eerder zei kan je beter even kijken naar een nieuwe proc.
Nieuwe proc is idd optie, maar denk dat je dan gelijk een vrij grote stap moet maken. Als je nu je proc wil updaten kom je uit op S939, opzich zijn daar wel vrij veel AGP bordjes voor, maar als je echt het nieuwste van het nieuwste wil moet je toch gaan kijken naar een PCI-E bordje. Dan moet je ook gelijk weer nieuwe GFX... Beetje duur geintje dus.

Trouwens, als je je huidige plankje + proc nog kwijt wil dan hoor ik dat graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou daar gaat ie dan :7

Huidig systeem

Abit NF7-S 2.0
AMD 2500+
Kingston Hyperx PC3500 -> 256+256+512mb
ATI 9700
Voeding Enermax Whisper 350W (heeft genoeg ampere op de 12v/5v dacht ik)
De andere (rand)apparatuur wil ik graag houden, is allemaal recent

Dit doe ik ermee

Games, en voornamelijk FlightSimulator 2004, best een zware simulator met veel addon scenery.
Daarnaast films branden, muziek luisteren, email, internet, en af en toe autocad voor de studie :)

Wat mankeert er dan aan?

Microsoft flightsimulator doe ik tegenwoordig vaak (zogenaamde "online vliegen") en daarbij heb ik veel addon scenery en vliegtuigen geinstalleerd, en nu draait hij soms net als een diafilm :D en moet ik alle graphics laag zetten. Daarnaast ook Call of Duty 2 bijvoorbeeld draait ook niet lekker.
Ik doe verder niks aan videobewerking of encoden en doe weinig taken tegelijk, dus voor mij is dat multitasking niet zo belangrijk.

Mijn eigen bevindingen

Het lijkt mij geen optie om één bepaald onderdeel te vervangen, omdat anderen dan bottleneck worden. Vanwege het weinig "multitasken" en de voornaamste taak games, zat ik te denken aan de athlon 64 venice, en wel de 3500+ , of misschien de 3700+.
Moederbord Asus A8N-E, ik hoef toch geen SLI. Ik heb wel gezien dat de Nforce4 gelijke geheugenreepjes nodig heeft, bijv. 2x512 of 2x1024. Ik kan mijn huidige geheugen dus niet meenemen, op zich niet erg want dat kan ik dan mooi mee verkopen met m'n huidige spul.
Nieuwe geheugen zou dan een kit worden van 2x512mb, welke weet ik nog niet (suggesties?)
Videokaart zat ik te denken aan de GeForce 6800GT, misschien een dure kaart maar die kan dan in de plaats van een dure CPU zoals de 4000+.

Budget

Budget is ongeveer 500 á 600 euro. Dit vind ik eigenlijk te veel, maar ik ga er vanuit dat ik nog een aardig bedrag kan krijgen voor mijn huidige systeem. Ik heb namelijk nog veel ander spul over, zoals monitor/brander/kast, dus ik kan dan een compleet systeem verkopen. De upgrade moet toch wel minstens een jaar of twee meegaan.

Alvast bedankt voor jullie adviezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:58:

Huidig systeem

Abit NF7-S 2.0
AMD 2500+
ATI 9700

Dit doe ik ermee

Games, en voornamelijk FlightSimulator 2004, best een zware simulator met veel addon scenery.
Daarnaast films branden, muziek luisteren, email, internet, en af en toe autocad voor de studie :)

Wat mankeert er dan aan?

Microsoft flightsimulator doe ik tegenwoordig vaak (zogenaamde "online vliegen") en daarbij heb ik veel addon scenery en vliegtuigen geinstalleerd, en nu draait hij soms net als een diafilm :D en moet ik alle graphics laag zetten. Daarnaast ook Call of Duty 2 bijvoorbeeld draait ook niet lekker.
Ik doe verder niks aan videobewerking of encoden en doe weinig taken tegelijk, dus voor mij is dat multitasking niet zo belangrijk.

Mijn eigen bevindingen

Het lijkt mij geen optie om één bepaald onderdeel te vervangen, omdat anderen dan bottleneck worden. Vanwege het weinig "multitasken" en de voornaamste taak games, zat ik te denken aan de athlon 64 venice, en wel de 3500+ , of misschien de 3700+.
Moederbord Asus A8N-E, ik hoef toch geen SLI. Ik heb wel gezien dat de Nforce4 gelijke geheugenreepjes nodig heeft, bijv. 2x512 of 2x1024. Ik kan mijn huidige geheugen dus niet meenemen, op zich niet erg want dat kan ik dan mooi mee verkopen met m'n huidige spul.
Nieuwe geheugen zou dan een kit worden van 2x512mb, welke weet ik nog niet (suggesties?)
Videokaart zat ik te denken aan de GeForce 6800GT, misschien een dure kaart maar die kan dan in de plaats van een dure CPU zoals de 4000+.

Budget

Budget is ongeveer 500 á 600 euro. Dit vind ik eigenlijk te veel, maar ik ga er vanuit dat ik nog een aardig bedrag kan krijgen voor mijn huidige systeem. Ik heb namelijk nog veel ander spul over, zoals monitor/brander/kast, dus ik kan dan een compleet systeem verkopen. De upgrade moet toch wel minstens een jaar of twee meegaan.

Hmm opzich een leuk streven, maar voor dit budget denk ik dat je beter wat selectiever kunt zijn. Gezien het HyperX mem wat je in je huidige bak hebt zitten ga ik er vanuit dat je niet vies bent van een beetje OC?

Dan is het misschien een idee om de nieuwe 6800GS (zie nieuws: nVidia introduceert GeForce 6800 GS-videokaart) even af te wachten en de prijzen hiervan te bekijken en anders ergens een 6800 LE op de kop te tikken, die zijn namelijk beiden te unlocken tot GT speeds (in 9 van de 10 gevallen). En zo niet heb je toch een hele degelijke kaart die wel wil clocken.

Verder zou ik kwa CPU idd kiezen voor een Venice 3500+ hoger is te duur, lager kan je krap komen te zitten. 1 Gigje ram is zoiezo aan te raden.

Even uit mn hoofd kom je dan op:
CPU: 185
Mobo: 100
MEM: 2 x 512 = 120e
GFX: 200e (uitgaan van slecht geval)

kom je op 600 uit... is precies je budget... uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensander schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:05:
[...]

Dan is het misschien een idee om de nieuwe 6800GS (zie nieuws: nVidia introduceert GeForce 6800 GS-videokaart) even af te wachten en de prijzen hiervan te bekijken en anders ergens een 6800 LE op de kop te tikken, die zijn namelijk beiden te unlocken tot GT speeds (in 9 van de 10 gevallen). En zo niet heb je toch een hele degelijke kaart die wel wil clocken.
Tja, maar als ik moet kiezen voor een 6800GS voor 250 euro of een 6800GT voor 265 euro, dan ga ik voor die laatste :) Maar het is inderdaad zoals je zelf zegt, de prijs afwachten. iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:33
Ik ben sinds kort besmet met het Battlefield 2 virus, en nu ben ik aan het kijken of ik mijn systeempje zover kan krijgen om dat nog te draaien. Ik zit tte denken aan een GF 6600 GT, die heeft een vriend van me ook en dat draait erg netjes. Mijn probleem is alleen: ik heb een ECS K7S5A mobo, met een AGP 4x slot dus. Is dat genoeg om de volledige potentie van de 6600 GT te benutten? Zou ik met onderstaand systeen Battlefield 2 een beetje kunnen draaien?

Mobo: ECS K7S5A (AGP 4x dus)
Proc: Amd Athlon XP 2400+
Mem: 2x 512 Mb Kingston
Diverse harde schijven, lijkt me niet zo belangrijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Hmm. Sja, volle potentie van de 6600GT haal je dan pas met 8x ;) Niet dat het heel erg veel verschil zou uitmaken hoor :P

Wat voor een videokaart heb je nu :? Misschien dat je wel niet eens een nieuwe kaart nodig hebt.
Waar ik ook mijn twijfels bij zet is je processor. Is dat ding wel snel genoeg?

Ga dus eerst voor die videokaart (die heb je echt wel nodig) en kijk dan voor een eventuele nieuwe proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:33
Outerspace schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:54:
Hmm. Sja, volle potentie van de 6600GT haal je dan pas met 8x ;) Niet dat het heel erg veel verschil zou uitmaken hoor :P
Over wat voor marge hebben we het nu dan? 80-90% van de volle potentie zeg maar?
Wat voor een videokaart heb je nu :? Misschien dat je wel niet eens een nieuwe kaart nodig hebt.
Dare I say it... 2x GF2 MX.. :)
Waar ik ook mijn twijfels bij zet is je processor. Is dat ding wel snel genoeg?
Ga dus eerst voor die videokaart (die heb je echt wel nodig) en kijk dan voor een eventuele nieuwe proc.
Tsja, wat betreft die processor zit de ECS redelijk aan de max. Dus het is of alleen videokaart upgraden, of mobo, videokaart, processor, geheugen en dan ook meteen de voeding.

Edit: systeemeisen BF2:
- OS: Windows XP (incompatible met Windows 2000 en/of ME!)
- CPU: Pentium IV 1,7 GHz. Aanbevolen: Pentium IV 2-2.5 GHz of vergelijkbare Athlon XP
- Geheugen: 512 MB RAM. Aanbevolen: 1 GB RAM
- Videokaart geheugen: 128 MB.

Dus die 2400 kan nog wel denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 08-11-2005 12:00 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

sig69 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:58:
[...]

Over wat voor marge hebben we het nu dan? 80-90% van de volle potentie zeg maar?

[...]

Dare I say it... 2x GF2 MX.. :)

[...]

Tsja, wat betreft die processor zit de ECS redelijk aan de max. Dus het is of alleen videokaart upgraden, of mobo, videokaart, processor, geheugen en dan ook meteen de voeding.

Edit: systeemeisen BF2:
- OS: Windows XP (incompatible met Windows 2000 en/of ME!)
- CPU: Pentium IV 1,7 GHz. Aanbevolen: Pentium IV 2-2.5 GHz of vergelijkbare Athlon XP
- Geheugen: 512 MB RAM. Aanbevolen: 1 GB RAM
- Videokaart geheugen: 128 MB.

Dus die 2400 kan nog wel denk ik.
Nou, dan lijkt me de keuze heel makkelijk :+ Eerst die videokaart vervangen, en dan zal het vast wel goed spelen (weliswaar niet met de details op zijn hoogst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor mijn vader een low-budget pc samenstellen met hoge betrouwbaarheid. Het moet een kantoor-pc zijn met geintegreerde videokaart, netwerkkaart en audiokaart. Zijn 17 inch crt is niet echt goed meer voor de ogen, in mijn ogen, dus die moet ook worden vervangen. Ik dacht eerst aan een goedkope tft, maar dat bestaat niet, aangezien je toch tussen de 200 en 300 euro zit.

Als ik in de best buy guide kijk dan zijn de studentensystemen uitgerust met 64 bit processoren. Die kosten toch al ruim boven de 100 euro. Ik heb zelf een amd xp 1800, m'n pa een 500 mhz. Een amd xp lijkt me een heel aantrekkelijke keus, maar die dingen zijn bijna niet meer nieuw te koop! Ik woon in Twente en wil dus het liefst bij Azerty of Sallandautomatiseringen een pc samenstellen, maar ook die verkopen alleen p4 intels en amd's 64 voor boven de 100. Er is ook een sempron van 80 maar die is slecht leverbaar.

Ik kom er niet helemaal meer uit. Ik heb zelf dit systeem samengesteld:

Behuizing: AOpen QF50A 300 Watt Zwart € 46,99

Processor: Een betrouwbare, ik weet niet welke ik moet kiezen

Moederbord: MSI RS480M2, Xpress 200 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, VGA, 1394) € 82,99 (Deze is van een best-buy guide, dus lijkt me betrouwbaar en volgens mij heeft ie vergeleken met andere moederborden een aardige standaard vga-kaart)
-netwerkkaart
-videokaart
-audiokaart

Harde schijf:
Maxtor DiamondMax 10, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB) € 66,69
(Lijkt onnodig veel ruimte, maar de prijs verandert niet zoveel als ik lager ga zitten, vandaar dat me dit een goede prijs/waarde verhouding lijkt)

Geheugen
256MB PC3200 DDR (Kingston) € 24,- (wellicht dat ik dit 2 keer moet doen om xp te kunnen draaien)

Toetsenbord
Logitech UltraX Media Keyboard (USB) € 19,01

Hij heeft al een prima muis. Als ik t allemaal optel kom ik op 264, dan heb ik nog geen processor en geen monitor (speakers hebben we, 5.1).

Ik had eigenlijk verwacht, dat ik in deze tijd met zoveel ontwikkeling en concurrentie op t gebied van pc's voor 300 klaar had kunnen zijn, maar blijkt toch tegen te vallen. Heeft iemand een advies voor mij. De kern is dus: een betrouwbaar systeem die minstens 6 jaar mee moet gaan! Mijn dillema is dan: neem budget-merken en uitvoeringen, maar zijn die wel net zo betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:58:

Huidig systeem

Abit NF7-S 2.0
AMD 2500+
ATI 9700

Dit doe ik ermee

Wat mankeert er dan aan?

Mijn eigen bevindingen

Budget

Waarom zo'n dure processor, denk eens aan overklokken, dat kan erg goed met dit type processor. Ik heb hetzelfde mobo en een 3200+ deze draait stabiel op 2600 Mhz ipv 2000 Mhz en hij wordt nauwelijks warmer. Als ik had geweten dat overklokken zo makkelijk gaat had ik zels voor een 3000+ gekozen die was toen 50 euro goedkoper en die breng je bijna net zo makkelijk naar 2600 Mhz. Wat ik op het overklok forum op tweakers heb gezien is dat een 3500+ of een 4000+ niet veel zijn over te klokken, omdat het waarschijnlijk allemaal dezelfde processoren zijn met alleen een ander labeltje erop geplakt. Stel je koopt een 3000+ (140 euro) dan kan je die in het slechtste geval overklokken tot 2200 Mhz dan bespaar je schat ik 100 euro ten op zichte van een 3500+ en is je systeem net zo snel.

Geheugen. Ga je straks spellen als FEAR spelen dan hebben die al voordeel met 2gb geheugen battlefield 2 ook al schijnt) dus wel aan te raden.

Videokaart kijk eens op tomshardwareguide.(com .net of zo iets) daar staan vaak benchmarks van verschillende videokaarten. Denk dat een videokaart van 200 euro mooi zat is, duurder lijkt mij zonde, en kijk wat daar de beste in is. Denk dat je dan in een 6800 uitkomt, maar net als iemand voor mij al zei wacht nog even op de 6800GS die gaat iets meer dan 200 kosten en is sneller dan een GT

Dus pprocessor 140 + geheugen 200+ videokaart 200 = 540,- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:44:
Ik wil voor mijn vader een low-budget pc samenstellen met hoge betrouwbaarheid. Het moet een kantoor-pc zijn met geintegreerde videokaart, netwerkkaart en audiokaart. Zijn 17 inch crt is niet echt goed meer voor de ogen, in mijn ogen, dus die moet ook worden vervangen. Ik dacht eerst aan een goedkope tft, maar dat bestaat niet, aangezien je toch tussen de 200 en 300 euro zit.

Als ik in de best buy guide kijk dan zijn de studentensystemen uitgerust met 64 bit processoren. Die kosten toch al ruim boven de 100 euro. Ik heb zelf een amd xp 1800, m'n pa een 500 mhz. Een amd xp lijkt me een heel aantrekkelijke keus, maar die dingen zijn bijna niet meer nieuw te koop! Ik woon in Twente en wil dus het liefst bij Azerty of Sallandautomatiseringen een pc samenstellen, maar ook die verkopen alleen p4 intels en amd's 64 voor boven de 100. Er is ook een sempron van 80 maar die is slecht leverbaar.

Ik kom er niet helemaal meer uit. Ik heb zelf dit systeem samengesteld:

Behuizing: AOpen QF50A 300 Watt Zwart € 46,99

Processor: Een betrouwbare, ik weet niet welke ik moet kiezen

Moederbord: MSI RS480M2, Xpress 200 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, VGA, 1394) € 82,99 (Deze is van een best-buy guide, dus lijkt me betrouwbaar en volgens mij heeft ie vergeleken met andere moederborden een aardige standaard vga-kaart)
-netwerkkaart
-videokaart
-audiokaart

Harde schijf:
Maxtor DiamondMax 10, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB) € 66,69
(Lijkt onnodig veel ruimte, maar de prijs verandert niet zoveel als ik lager ga zitten, vandaar dat me dit een goede prijs/waarde verhouding lijkt)

Geheugen
256MB PC3200 DDR (Kingston) € 24,- (wellicht dat ik dit 2 keer moet doen om xp te kunnen draaien)

Toetsenbord
Logitech UltraX Media Keyboard (USB) € 19,01

Hij heeft al een prima muis. Als ik t allemaal optel kom ik op 264, dan heb ik nog geen processor en geen monitor (speakers hebben we, 5.1).

Ik had eigenlijk verwacht, dat ik in deze tijd met zoveel ontwikkeling en concurrentie op t gebied van pc's voor 300 klaar had kunnen zijn, maar blijkt toch tegen te vallen. Heeft iemand een advies voor mij. De kern is dus: een betrouwbaar systeem die minstens 6 jaar mee moet gaan! Mijn dillema is dan: neem budget-merken en uitvoeringen, maar zijn die wel net zo betrouwbaar?
Neem minstens 512 Mb ram geheugen want 256 is wel erg weinig. Denk aan een sempron processor die zijn best goedkoop en gewoon goed. Kast is ook goed schijnt een goede voeding in te zitten. Moederbord weet ik niet zo voor budget systemen, maar denk de goedkoopste van een merk als MSI, ASUS of iets dergeljiks is bijna altijd wel goed als je niet wil uitbreiden en overklokken enzo.
En voor eventueel een scherm een samsung 710V is een van de goedkoopste (240 euro) en een van de beste tft's

[ Voor 3% gewijzigd door silencedead op 08-11-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silencedead schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:10:
[...]

Waarom zo'n dure processor, denk eens aan overklokken, dat kan erg goed met dit type processor. Ik heb hetzelfde mobo en een 3200+ deze draait stabiel op 2600 Mhz ipv 2000 Mhz en hij wordt nauwelijks warmer. Als ik had geweten dat overklokken zo makkelijk gaat had ik zels voor een 3000+ gekozen die was toen 50 euro goedkoper en die breng je bijna net zo makkelijk naar 2600 Mhz. Wat ik op het overklok forum op tweakers heb gezien is dat een 3500+ of een 4000+ niet veel zijn over te klokken, omdat het waarschijnlijk allemaal dezelfde processoren zijn met alleen een ander labeltje erop geplakt. Stel je koopt een 3000+ (140 euro) dan kan je die in het slechtste geval overklokken tot 2200 Mhz dan bespaar je schat ik 100 euro ten op zichte van een 3500+ en is je systeem net zo snel.

Geheugen. Ga je straks spellen als FEAR spelen dan hebben die al voordeel met 2gb geheugen battlefield 2 ook al schijnt) dus wel aan te raden.

Videokaart kijk eens op tomshardwareguide.(com .net of zo iets) daar staan vaak benchmarks van verschillende videokaarten. Denk dat een videokaart van 200 euro mooi zat is, duurder lijkt mij zonde, en kijk wat daar de beste in is. Denk dat je dan in een 6800 uitkomt, maar net als iemand voor mij al zei wacht nog even op de 6800GS die gaat iets meer dan 200 kosten en is sneller dan een GT

Dus pprocessor 140 + geheugen 200+ videokaart 200 = 540,- euro
Hey bedankt voor je antwoord.
Als je een 3000+ kunt oc'en naar 3500+ , dan is er toch ook wel kans dat je een 3500+ kunt oc'en naar een 4000+ ? :o
of zie ik dat nou verkeerd?
Oh ja en die 6800GS is inderdaad een goeie tip, ik zal het eens in de gaten houden.
Hij heeft wat minder pipelines, maar een snellere corespeed en 1000mhz DDR3, dus dat zou een prima kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AMD4000+, 2 gig twinmos geheugen (sindskort), atx850xt pe, 17 inch lcd van IIyama.
Ik gebruik de onboard geluidschip (realtek) van de gigabyte knf-8 moederbord maar zit te overwegen om een aparte geluidskaart te kopen. (x-fi chipset mss?)

Wat heel traag gaat is video-editing. Als ik bv met pinnacle een video capture met de video in van mijn ati kaart en het vervolgens wil editen moet ik ontzettend lang wachten. Dit moet toch geen probleem meer zijn met zoveel gig geheugen en zo'n CPU?

Ook wil ik mn OS supersnel laten draaien, maar ja supersnel is natuurlijk zo subjectief als het maar kan. Zelf al aan een raptor schijfje gedacht van 10.000 rpm maar dan heb je volgens mij ook wat meer last van een lawaaierig schijfje?

Multitasking is sowieso kut met dit systeem. Of processen als Quickpar repair. Denk dat ik dan toch meer de richting op moet van dual-core ofzo, maar daar wacht ik nog maar even tot meer spellen daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:27:
[...]

Hey bedankt voor je antwoord.
Als je een 3000+ kunt oc'en naar 3500+ , dan is er toch ook wel kans dat je een 3500+ kunt oc'en naar een 4000+ ? :o
of zie ik dat nou verkeerd?
Oh ja en die 6800GS is inderdaad een goeie tip, ik zal het eens in de gaten houden.
Hij heeft wat minder pipelines, maar een snellere corespeed en 1000mhz DDR3, dus dat zou een prima kaart.
Nou denk dat je het deels verkeerd ziet, tref je een goede 3000+ en een slechte 3500+ heb je grote kans dat de 3000+ verder over te klokken valt dan die 3500+. Grote kans namelijk dat ze geen echte 3000+ meer maken, maar vooral veel 3500+ of iets dergelijks en dat ze dus alleen de labels veranderen. Dit doen ze omdat niet iedereen van overklokken weet en dus "teveel" geld uitgeven aan een 3500+. Het enige waarom je een 3500+ zou moeten kiezen als je 100% zeker wilt zijn dat je pc op 2200 Mhz loopt en dat die dat onder garantie blijft doen. Maar voor een 3000+ is het denk ik wel 90% zeker dat je boven die 2200 Mhz komt. Denk dat je de 2600 er wel mee kan halen.

[ Voor 3% gewijzigd door silencedead op 08-11-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

@TVA:

Het moet inderdaad snel gaan zoals je zelf al aanhaalt. Misschien ligt het inderdaad aan je harde schijf (dat hij te langzaam is, 40 polige IDE kabel ipv 80 polig gebruikt). 10.000rpm schijfjes zijn imo erg gewillig bij zware taken zoals rarren, parren en video-editting.

En die x-fi kaartjes kan je best aanschaffen, maar heb je die nou wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:57:
Ik heb een AMD4000+, 2 gig twinmos geheugen (sindskort), atx850xt pe, 17 inch lcd van IIyama.
Ik gebruik de onboard geluidschip (realtek) van de gigabyte knf-8 moederbord maar zit te overwegen om een aparte geluidskaart te kopen. (x-fi chipset mss?)

Wat heel traag gaat is video-editing. Als ik bv met pinnacle een video capture met de video in van mijn ati kaart en het vervolgens wil editen moet ik ontzettend lang wachten. Dit moet toch geen probleem meer zijn met zoveel gig geheugen en zo'n CPU?

Ook wil ik mn OS supersnel laten draaien, maar ja supersnel is natuurlijk zo subjectief als het maar kan. Zelf al aan een raptor schijfje gedacht van 10.000 rpm maar dan heb je volgens mij ook wat meer last van een lawaaierig schijfje?

Multitasking is sowieso kut met dit systeem. Of processen als Quickpar repair. Denk dat ik dan toch meer de richting op moet van dual-core ofzo, maar daar wacht ik nog maar even tot meer spellen daar gebruik van maken.
Ik denk een beetje vage omschrijving hij is traag met video editing. Je moet het ergens mee vergelijken geef dus aan wat voor video je naar wat converteert en hoelang die er over doet of iets dergelijks. Video editing vraagt erg veel van je processor en dat is een van de weinige dingen waar een pentium iets beter mee is. En voor multitasking zijn inderdaad de dual core's voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige post werd niet beantwoord dus hier is het opnieuw.

Wat heb ik:

Processor:
AMD Athlon XP2000+
Moederbord:
DFI AD70-SC (Socket A)
Geheugen
512mb DDR-SDRAM PC2100
Grafische kaart:
Nvidia Geforce FX5200
Voeding:
Codegen 300W

wat ik wil hebben:

wat had ik in gedachten
MSI K8N Neo4-F € 85,-
Sapphire Radeon X800GTO2 Square 256 MB, DDR3, PCI Express x16 €213,-
Arctic Fan Pro TC 80x80x25mm casefan €4,-

Totaal: €585,50 (heeft €8,50 verzendkosten erbij)

Budget
Tot maxx €600,-

waarom ik wil upgraden

Mijn PC begint een slome herrie bak te worden dat niet echt veel meer aankan en nieuwere spellen lopen ook niet meer soepel op de laagste stand.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

ik heb beneden een ouwe pc staan met:

PII 350
256 MB
60GIG

Kan ik hier een dual layer dvd brander in zetten?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
dat kan, zolang je IDE controller nog vrije poortjes heeft.

Reken er echter niet op dat je full performance uit die brander sleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:03

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

prop hem erin en voila, ga echter niet dowloaden en uitpakken inpakken veranderen en knippen plakken of wat dan ook. Tenzij je iemand bent die graag 3 dagen zijn pc laat staan na het starten van uitpakken van een film...

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

DualDevil schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:07:
prop hem erin en voila, ga echter niet dowloaden en uitpakken inpakken veranderen en knippen plakken of wat dan ook. Tenzij je iemand bent die graag 3 dagen zijn pc laat staan na het starten van uitpakken van een film...
ja? Kan dat gewoon? ik dacht echt dat ie veel te sloom zo zijn. Prop er ook nog wel 512mb bij, komt op 768MB RAM, dit kan problemen geven heb ik ooit gelezen he...

enne..ik heb eens geprobeerd een dvd uit te pakken, duurde 'slechts' 45 min :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:03

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Het kan wel, maar ik raad het niet aan. Ik zou lekker die ram houden en als je dan zo erg op het budget zit een goedkope dell of iets dergelijks kopen. veel stores bieden P4 1.5 ghz met 20 gig en 512 mb werkgeheugen voor zo'n 225 euro. waarom moeilijk doen?

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

ok bedankt, haal gewoon die brander en zie dan wel, brander kan je altijd nog gebruiken.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:22:
vorige post werd niet beantwoord dus hier is het opnieuw.

Wat heb ik:

Processor:
AMD Athlon XP2000+
Moederbord:
DFI AD70-SC (Socket A)
Geheugen
512mb DDR-SDRAM PC2100
Grafische kaart:
Nvidia Geforce FX5200
Voeding:
Codegen 300W

wat ik wil hebben:

wat had ik in gedachten
MSI K8N Neo4-F € 85,-
Sapphire Radeon X800GTO2 Square 256 MB, DDR3, PCI Express x16 €213,-
Arctic Fan Pro TC 80x80x25mm casefan €4,-

Totaal: €585,50 (heeft €8,50 verzendkosten erbij)

Budget
Tot maxx €600,-

waarom ik wil upgraden

Leuk systeempje en goed bij elkaar gezocht :)
Wat je eventuuel er op zou kunnen zetten is een videokaart koeler namelijk de Zalman VF700-Cu :) Dan blijft dat ding ook lekker koel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heren, ik ga mijn pc stiller (en sneller) maken. Op dit moment heb ik het volgende;
- athlon64 3000+ met zalman 7700cu
- 1gb ddr
- asus k8n-e d
- leadtek 6600GT met zalman 700cu
geen id merk ide 80gb --> dit word denk ik een stille sata samsung spinpoint 200gb
C-merk lawaairige 400watt psu --> wordt denk ik een huntkey 500watt met 12cm fan

vraag1: is dit een goed id? zijn er betere/stillere/economischere oplossingen?
vraag2: ik wil dan dus de nare HD kwijt maar mn muziek en shit niet, dus kan ik op de sata schijf XP installen en dan de files verplaatsen en dan de ide schijf formatten? of werkt dit anders of zijn er slimmere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Die voeding vervangen is inderdaad een goede zet. Vooral omdat huntkey een A-merk is en omdat hij zwaarder is. Alleen weet ik niet als hij meer lawaai maakt (dat moet te vinden zijn).

Dus vraag1: Ja, goed idee. Je zou kunnen kijken voor een passieve koeling op je proc of op je videokaart.
vraag 2: Dat zou ook moeten lukken :) Alleen als je bezig bent met Windows en hij staat op die nare schijf, dan kan je hem niet formatteren (omdat je er mee bezig bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:45:
[...]

Leuk systeempje en goed bij elkaar gezocht :)
Wat je eventuuel er op zou kunnen zetten is een videokaart koeler namelijk de Zalman VF700-Cu :) Dan blijft dat ding ook lekker koel :)
Doe ik later ook wel maar dit is meer een beetje voor sinterklaas ;) M'n pa betaald een stuk en ik bepaal een stuk. Eerst ff kijken of die grafische kaart perfect werkt en dan koop ik later nog wel een koelertje erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo mijn eerste berichtje :)

Ok hier is dan mijn probleem:

Ik heb momenteel:
-intel pentium 4 2,8 ghz ht socket 478
-micro-star ms 6747 mobo
-nividia geforce fx 5600, 256 mb
- 2 x 256 mb samsung pc2700 en 1 x dane-elec 512 mb pc 2700
- 250 watt voeding van fortron.. (schaam)
-mATX voeding (gaat weg met dit systeem waarschijnlijk)
-sunbeam transformer, die blijft:)

Ik wil er graag me gaan gamen, bf2 en cod 2 enigzins op high gaan spelen..
Nu heb ik gezien dat asrock een socket 478 moederbord heeft met pci-e 16x
Moet ik dat doen of niet? want socket 478 voor socket 478 komt al niks meer uit..
Mijn budget is ongeveer 150 euro, en ik kan waarschijnlijk mn systeempje kwijt voor ongeveer 400 euro..
Wat moet ik nou kopen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Hmm. Ik zou die 478 mbo/proc maar houden.
Ik denk namelijk dat je een nieuwe voeding en videokaart nodig hebt.

Het grote probleem is, je kan ze niet beide kopen voor 150 euro. Wil je namelijk op high spelen heb je toch wel een sterkere videokaart nodig, en eigenlijk een betere voeding.

Dus je kan beter maar even doorsparen, en dan kijken voor een nieuw moederbord, cpu, videokaart en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mn systeem voor 600 euro te koop gezet, maar dan met een 400 watt voeding en een x-gear kast.. Ik denk dat ik het wel kan verkopen zo, zodra ik dat dus heb gaat er van de 150 euro 50 af, en komt er 600 bij, dan kan ik toch wel een redelijke upgrade naar socket 939 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Yep, maar dan is het geen upgrade meer maar een nieuw systeem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja inderdaad, maar wat ik daarvoor in gedachten heb:

-Amd athlon 65 3500+ €200
-Asrock dual sata moedebord €69
-GeIL dual channel kit 1 gb pc3200 €99
-Maxtor diamond 10, sata, 250 gb €99
-Antec smartpower 450 €65
-6800 le, prijs weet ik niet, ik ga deze denk ik 2ehands kopen €100?

Zo blijf ik netjes in mn budget.. ik heb er eventueel geen bezwaar tegen om gebruikte onderdelen te kopen, aanbiedingen zijn welkom, mail me maar..
Maar hiermee zou ik toch wel een tijdje vooruit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Hier kan je inderdaad een tijdje meer vooruit.
Volgens mij kan je ook nog eens die 6800LE overclocken naar een 6800(XX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok :) maar nog eventjes een vraagje,

lukt het me om voor 600 euro mn huidige systeem te verkopen? ik hoop het iig, er is al 400 geboden, maar hij is net geplaatst.. http://www.speurders.nl/c...em.5.1.0.1.3152.3361.html

ach jah laten we het hopen, ik zie trouwens dat ik aardig cheap ben i.t.t de andere adverteerders op speurders:S maarja laten we hopen dat ik straks minimaal 600 euro binnen heb voor mn nieuwe systeempje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Ik weet het niet, maar daarvoor hebben we weer een speciaal topic voor :)
Terw_Dan berekend de prijzen voor je (heb wel geduld)normaliter ook met December hoor

Zie hier: Het grote "is dit nog wat waard" topic - deel 26

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 09-11-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silencedead schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:02:
[...]

Nou denk dat je het deels verkeerd ziet, tref je een goede 3000+ en een slechte 3500+ heb je grote kans dat de 3000+ verder over te klokken valt dan die 3500+. Grote kans namelijk dat ze geen echte 3000+ meer maken, maar vooral veel 3500+ of iets dergelijks en dat ze dus alleen de labels veranderen. Dit doen ze omdat niet iedereen van overklokken weet en dus "teveel" geld uitgeven aan een 3500+. Het enige waarom je een 3500+ zou moeten kiezen als je 100% zeker wilt zijn dat je pc op 2200 Mhz loopt en dat die dat onder garantie blijft doen. Maar voor een 3000+ is het denk ik wel 90% zeker dat je boven die 2200 Mhz komt. Denk dat je de 2600 er wel mee kan halen.
Aha okee, bedankt voor de info. Ik heb trouwens ook zitten kijken naar de Ati X800GTO2 van sapphire, die is te unlocken naar een X800XT zag ik :o :o Dat lijkt me dan een betere keus dan de 6800GT of 6800GS zelfs, wat is jullie mening daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:22:
[...]

Aha okee, bedankt voor de info. Ik heb trouwens ook zitten kijken naar de Ati X800GTO2 van sapphire, die is te unlocken naar een X800XT zag ik :o :o Dat lijkt me dan een betere keus dan de 6800GT of 6800GS zelfs, wat is jullie mening daarover?
ALs je die GTO kan krijgen denk ik dat het een goede keus is, maar dan moet je wel echt een GTO2 zien te krijgen. Ik ben zelf ook niet direct ATI-Fanboy ofzo, lichte voorkeur voor NVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:22:
[...]

Sja smaken verschillen he ;)
Ik vind over het algemeen de nVidia kaarten beter presteren dan de ATi kaarten. Daarom zou ik in dit geval eerder gaan voor een de 6800GT dan een x800GTO2. Moet ik er wel bijzeggen dat ik ze nog nooit echt naast elkaar heb gelegt om te vergelijken, wel af en toe een benchmark meegegluurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat heb ik nu:

BehuizingNexus Breeze
VoedingNexus NX-3500 350W
MoederbordMSI K8N Neo Platinum
ProcessorAMD Athlon 64 3200+ ClawHammer
ProcessorkoelerNexus AOP-6400
Geheugen2x 512MB PC3200 DDR Kingston KVR
Harde SchijfHitachi Deskstar 7K250, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB)
DVD-spelerPlextor 16x48x, PX-116A (Zwart)
CD-branderPlextor PX-712A 12x (Retail, Zwart)
Diskette station3,5 Inch, 1,44 MB
NetwerkkaartLinksys WMP54G Wireless-G PCI Adapter
VideokaartClub3d Radeon 9800 Pro 128 MB
VideokaartkoelerZalman ZM80C-HP + ZM-OP1
Randapparaten op USBCanon EOS 350D
Wacom Graphire 3
evt 2 USB gamepads

Wat doe ik er mee?

Gamen: FEAR, Age Of Empires 3, Black & White 2, GTA: San Andreas, Half-Life 2
Creatief: Photoshop CS 8.0, Painter

Wat mankeert er aan?
Ik merk dat ik met de nieuwste games de details steeds lager moet zetten om het in de native 1280x1024 resolutie van mijn monitor te spelen. Ik vind dit irritant en kan dus niet van alle grafische pracht genieten.

Wat was het plan?
Upgraden naar PCI-Express, met SLI ondersteuning voor later. Dit hield in dat ik een nieuwe processor, mobo en videokaart nodig heb. Ik wou eerst 1 videokaart kopen, maar door een leuke deal krijg ik nu 2x XFX GeFore 6600GT 128MB, dus dat staat al vast. Nu kom ik er niet uit qua processor/mobo.

Wat wil ik dan?

MoederbordAsus A8N-SLI Premium á €165
Asus A8N32-SLI Deluxe á €200
ProcessorAMD Athlon 64 3200+ Venice á €140
AMD Athlon 64 3500+ Venice á €185
ProcessorkoelerNexus AOP-6400
Videokaart2x XFX GeForce 6600GT 128 MB (in SLI)

Wat is het slimste, het betere moederbord en de mindere processor, of andersom?

Budget?
Ik heb een budget van rond de 350€, niet meer.

Ik vroeg me ook af of mijn 350W voeding genoeg is voor het toekomstige systeem? Ik denk zelf van wel (een hoop dit ook)

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 09-11-2005 23:21 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silencedead schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:06:
[...]

Ik denk een beetje vage omschrijving hij is traag met video editing. Je moet het ergens mee vergelijken geef dus aan wat voor video je naar wat converteert en hoelang die er over doet of iets dergelijks. Video editing vraagt erg veel van je processor en dat is een van de weinige dingen waar een pentium iets beter mee is. En voor multitasking zijn inderdaad de dual core's voor
@Outerspace: Ik overweeg al langer een 10.000 rpm schijf. De X-fi was vooral meer om de belasting van de processor af te halen bij het muziek spelen omdat ik dus het gevoel heb dat zelfs het luisteren naar een liedje tijdens een game af een toe een irritante glitch geeft. Dus laat dat audio gebeuren door maar de chip van een geluidskaart afhandelen. Maar ws zal de performance winst meevallen. Ik dacht, ik vraag het voor de zekerheid :)

@ Silencedead: ik ben nieuw met videoediting. Het capturen gaat prima met Pinnacle Studio. (De kwaliteit is niet uitstekend maar dat ligt aan mn kaart). Maar als ik mn gecapture'de bestand (maakt niet uit wat voor bestand) transfer naar het Edit gedeelte van Pinnacle ben ik gewoon veel tijd kwijt. Ik heb het gevoel dat dit 'vloeiender' moet. Het is niet het converteren maar de processing over het algemeen in de video-editing applicatie.

Vanmiddag een raptortje besteld. Ff kijken hoe dat zal uitpakken :)

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Ik denk dat je het beste voorlopig alleen je videokaart hoeft te vervangen door een sneller exemplaar. Als je dan slim bent hou je nog wat geld over voor een reepje geheugen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Outerspace schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:06:
[...]

Ik denk dat je het beste voorlopig alleen je videokaart hoeft te vervangen door een sneller exemplaar. Als je dan slim bent hou je nog wat geld over voor een reepje geheugen.
Dat was ook mijn idee, maar ik wil gewoon naar PCI-e upgraden, anders kan ik dat over een paar jaar alsnog doen. :)

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Angeloonie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 07:28:
[...]

Dat was ook mijn idee, maar ik wil gewoon naar PCI-e upgraden, anders kan ik dat over een paar jaar alsnog doen. :)
Ah, ik zie dat het vast staat dat je die videokaarten krijgt. Dan zou ik in dit geval gaan voor het betere moederbord en de mindere processor. Hierdoor kan je later in de toekomst nog een keer een processor upgrade doen.
offtopic:
en je hebt mail :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 10-11-2005 09:47 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Je voeding gaat het niet trekken schat ik :) Je kan het proberen maar ik vrees het ergste.
Die 6600gt's zijn wel grappig... kopen zou ik ze niet maar als ze "ergens vandaan komen" is het wel grappig.
Koop gewoon een goedkoop SLI nf4 mainboard en de snelste cpu die je kan betalen en hopenlijk heb je nog een noodpotje voor als je voeding het niet trekt 8)7

CPU:
venice 3500 pricewatch: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
of
opteron 2ghz pricewatch: AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) deze is ook wel leuk (beetje overclocken :Y) )

Mainboard:
Asus A8N-SLi pricewatch: Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
MSI K8N SLI-F pricewatch: MSI K8N SLI-F, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
MSI K8N SLI Platinum pricewatch: MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Asus A8N-SLI Deluxe pricewatch: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)

Voeding:
Tagan TG530-U22, 530W pricewatch: Tagan TG530-U22, 530W (ATX, PCI-e)
OCZ ModStream OCZ52012U pricewatch: OCZ ModStream OCZ52012U, 520W (ATX)

[ Voor 14% gewijzigd door Vandread op 10-11-2005 10:42 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vandread schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:38:
[...]

Je voeding gaat het niet trekken schat ik :) Je kan het proberen maar ik vrees het ergste.
Die 6600gt's zijn wel grappig... kopen zou ik ze niet maar als ze "ergens vandaan komen" is het wel grappig.
Koop gewoon een goedkoop SLI nf4 mainboard en de snelste cpu die je kan betalen en hopenlijk heb je nog een noodpotje voor als je voeding het niet trekt 8)7

CPU:
pricewatch: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
of
pricewatch: AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) deze is ook wel leuk (beetje overclocken :Y) )

Mainboard:
pricewatch: MSI K8N SLI-F, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
of
pricewatch: MSI K8N SLI-F, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
pricewatch: MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
of als je persee asus wil:
pricewatch: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)

Voeding:
pricewatch: Tagan TG530-U22, 530W (ATX, PCI-e)
pricewatch: OCZ ModStream OCZ52012U, 520W (ATX)
CPU:
Ik wil geen Sempron Opteron, heb het er niet zo op, krijg altijd zo'n "Celeron" idee er bij.

Mobo:
Geen MSI meer voor mij, ik vind ze niet echt geweldig qua tools en software etc, het werkt gewoon niet echt lekker vind ik.

Die Deluxe is wel leuk, maar ik heb geen zin om zelf die fan te vervangen, en de Premium heeft iig al een Heatpipe, dus dan zou ik eerder die kopen.

Voeding:
Als hij het echt niet trekt moet ik dat helaas ook upgraden, maar dan wou ik wel een Nexus voeding, en dan wel deze

Ik heb nu een nexus en hij is erg stil en doet z'n werk goed.

• Vandread
Angeloonie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:44:
[...]
CPU:Ik wil geen Sempron, heb het er niet zo op, krijg altijd zo'n "Celeron" idee er bij.

Mobo:Geen MSI meer voor mij, ik vind ze niet echt geweldig qua tools en software etc, het werkt gewoon niet echt lekker vind ik.
Die Deluxe is wel leuk, maar ik heb geen zin om zelf die fan te vervangen, en de Premium heeft iig al een Heatpipe, dus dan zou ik eerder die kopen.

Voeding:
Als hij het echt niet trekt moet ik dat helaas ook upgraden, maar dan wou ik wel een Nexus voeding, en dan wel deze

Ik heb nu een nexus en hij is erg stil en doet z'n werk goed.
Sempron :? ik laat een OPTERON zien... dat is een cpu met 1MB cache tov de 512KB van de Venice.
Mobo: koeling suggestie is wel begrijpelijk, echter tools? Ik gebruik nooit fabriekstools die zijn zowiezo brak :P drivers direct van nvidia en oc'en met clockgen en de bios.
Je voeding link is nogal fout, de Tagan zeker en OCZ's ook (zelfde fabriek ongeveer :P) worden geroemd om hun stilheid :)

Als je trouwens een passief mainboard wilt zou ik de koeling op de XFXjes heel snel vervangen, die zullen van alles de meeste herrie maken >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 10-11-2005 10:57 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vandread schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:56:
[...]

Sempron :? ik laat een OPTERON zien... dat is een cpu met 1MB cache tov de 512KB van de Venice.
Mobo: koeling suggestie is wel begrijpelijk, echter tools? Ik gebruik nooit fabriekstools die zijn zowiezo brak :P drivers direct van nvidia en oc'en met clockgen en de bios.
Je voeding link is nogal fout, de Tagan zeker en OCZ's ook (zelfde fabriek ongeveer :P) worden geroemd om hun stilheid :)

Als je trouwens een passief mainboard wilt zou ik de koeling op de XFXjes heel snel vervangen, die zullen van alles de meeste herrie maken >:)
Ik bedoel Opteron, haal die altijd door elkaar. :)

Ik ben niet zo van het overclocken etc, dus wil gewoon makkelijke tools. Je kan met Asus tools ook wat overclocken etv.

Voeding link.. uhm m'n Ctrl+C werkte niet goed? ;)

Hier de goede link: pricewatch: Nexus NX-5000, 500W (ATX12V v2.01)

• Vandread
Angeloonie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:12:
[...]
Ik bedoel Opteron, haal die altijd door elkaar. :)

Ik ben niet zo van het overclocken etc, dus wil gewoon makkelijke tools. Je kan met Asus tools ook wat overclocken etv.
Ik haal ook altijd Server en Budget cpu's door elkaar 8)7
Clockgen er makkelijker uitzien dan die grafische mumbojumbo asus dingesen :+

Voeding ziet er wel goed uit trouwens :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 10-11-2005 11:36 ]

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Al geruime tijd zit ik na te denken over een upgrade voor mijn computer.
Mijn huidige specs:

Processor AMD Athlon XP 2400+ (S-A, 2,00GHz, 256KB, 266MHz FSB)
Moederbord Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394)
Intern Geheugen 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
Videokaart Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)
Harde schijf Western Digital WD800BB, 80GB (7200rpm, ATA100, 2MB)
CD-ROM & DVD-ROM drives AOpen 16x48x, DVD-1648 (Retail)
CD & DVD AOpen 48x12x50x CRW4850
Geluidskaart Creative SoundBlaster Live 5.1
Speakers Creative Fourpointspeakers FPS1500
Monitor (CRT) Iiyama Vision Master 452 MF901U 19"
Behuizing Cooler Master ATC-710-SX2 Zilver
Voeding Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX)

Zelf dacht ik aan:
Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD ~€140
Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) ~€75

Het Budget ligt zo rond de € 200,-

Ik gebruik de PC voornamelijk voor gamen, WoW, Civ4 en wat Half-Life 2.

Ik ben ook nog opzoek naar een AMD 3200+ maar aangezien deze nergens meer nieuw te krijgen is wordt dat lastig. Hij staat nog wel in de pricwatch maar de webshops hebben hem niet meer op voorraad en dat komt ook niet meer.

Mijn grootste zorg is de videokaart. Ik twijfel tussen deze en de 6600 GT. Meerdere tests bekeken maar die zijn niet duidelijk welke versie ze precies gebruiken.Graag wat suggesties.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vandread schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:27:
[...]

Ik haal ook altijd Server en Budget cpu's door elkaar 8)7
Clockgen er makkelijker uitzien dan die grafische mumbojumbo asus dingesen :+

Voeding ziet er wel goed uit trouwens :)
Opteron, Sempron... alles "on" :P (ook Athl-on)

Je linkje werkt niet, ik zie alleen een Tom's Hardware hamer 8)7

• Vandread
Angeloonie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:32:
[...]Opteron, Sempron... alles "on" :P (ook Athl-on)

Je linkje werkt niet, ik zie alleen een Tom's Hardware hamer 8)7
Pakeerbon....tampon }:O hehe
Stomme tom, werkt nu wel :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vandread schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:37:
[...]

Pakeerbon....tampon }:O hehe
Stomme tom, werkt nu wel :P
Ziet er wel makkelijk uit etc, maar ik moet eerst de handleiding HEEL goed doorlezen voordat ik iets sloop ;)

• Vandread
Angeloonie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:47:
[...]
Ziet er wel makkelijk uit etc, maar ik moet eerst de handleiding HEEL goed doorlezen voordat ik iets sloop ;)
Dat lukt je niet hor ;) Geef maar een gill op msn tzt :)

• silencedead
  • Nu online
DarkJedi schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:30:
Al geruime tijd zit ik na te denken over een upgrade voor mijn computer.
Mijn huidige specs:

Processor AMD Athlon XP 2400+ (S-A, 2,00GHz, 256KB, 266MHz FSB)
Moederbord Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394)
Intern Geheugen 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
Videokaart Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)
Harde schijf Western Digital WD800BB, 80GB (7200rpm, ATA100, 2MB)
CD-ROM & DVD-ROM drives AOpen 16x48x, DVD-1648 (Retail)
CD & DVD AOpen 48x12x50x CRW4850
Geluidskaart Creative SoundBlaster Live 5.1
Speakers Creative Fourpointspeakers FPS1500
Monitor (CRT) Iiyama Vision Master 452 MF901U 19"
Behuizing Cooler Master ATC-710-SX2 Zilver
Voeding Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX)

Zelf dacht ik aan:
Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD ~€140
Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) ~€75

Het Budget ligt zo rond de € 200,-

Ik gebruik de PC voornamelijk voor gamen, WoW, Civ4 en wat Half-Life 2.

Ik ben ook nog opzoek naar een AMD 3200+ maar aangezien deze nergens meer nieuw te krijgen is wordt dat lastig. Hij staat nog wel in de pricwatch maar de webshops hebben hem niet meer op voorraad en dat komt ook niet meer.

Mijn grootste zorg is de videokaart. Ik twijfel tussen deze en de 6600 GT. Meerdere tests bekeken maar die zijn niet duidelijk welke versie ze precies gebruiken.Graag wat suggesties.
Wat wil je nu daadwerkelijk bereiken met je upgrade? Als je wilt dat je spellen beter draaien kan je denk ik beter kiezen voor een PCI-express videokaart. Je kan nu wel een nieuwe videokaart kopen maar over een half jaar zit je weer met het probleem en betere videokaarten zijn er op dat moment niet meer voor agp. Dan zal je dus toch over moeten stappen op een ander moederbord. Denk dus aan een nieuw moederbord met sli. Koop een videokaart waar je er later nog een van bij kan zetten voor dat sli gebeuren, je moet dan ook nog een andere processor nemen, denk dan aan een socket 939 3000+ of hoger. Bedenk voor de processor of je wilt overclocken of niet. Je kan een 3000+ vaak zonder extra koeling op de snelheid van een 3500+ krijgen of zelfs hoger terwijl je er stukken minder voor betaalt.

Dus denk voor upgrade aan moederbord 100 euro
videokaatr 150~200 euro
processor 150 euro

Dus toch een dikke 400 euro en misschien er zelfs nog een harde schijf bij a 100 euro.

Of je koopt nu een videokaart van 140 euro en gooit die over een half jaar weg en koopt bovenstaande dingen die waarschijnlijk niet veel in prijs zijn gedaald

Verwijderd

Momenteel heb ik dit als PC

AMD Athlon XP 2600+
1280 MB Intern geheugen
Asus A7N8X-E deluxe
1 schijf van 160 gig Hitachi
1 schijf van 80 gig Maxtor
Ati Radeon 9600 pro
17" inch CRT monitor
Asus DRW-1604P

Nou ben ik de laatste tijd toch meer spellen gaan spelen waar ik hem in eerste instantie niet voor gekocht heb. Dus nu vind ik het tijd worden voor een upgrade. Zelf zat ik te denken om mijn moederbord, processor en Videokaart te vervangen.

Moederbord: Asus A8N-E
Processor: Processor: AMD Athlon 64 3000+ Venice
Videokaart: ....

Dat laatste is dus nog de vraag. Ik wil dus een goede videokaart voor niet zo heel erg veel geld. Maar ik lees dus dat de meeste videokaarten van tegenwoordig allemaal DVI uitgangen hebben. Nu heb ik dit niet op mijn CRT monitor en om alleen daarom een TFT scherm aan te schaffen gaat me wat ver. Wat voor videokaart raden jullie mij aan.

Verwijderd

Bij alle videokaarten die en DVI uitgang hebben zit ook een verloopstukje die zonder problemen je DVI beeld op je CRT-tje weergeven, daar hoef je je dus niet druk om te maken.

Wat wil je bereiken met je nieuwe videokaart? Wat voor budget heb je voor die videokaart? Je zegt weinig budget te hebben....Om alle nieuwe games op een redelijke resolutie te kunnen spelen zou ik voor de Geforce 6600GT gaan, die is al vanaf zo'n 170 euro verkrijgbaar. Als je liever een ATi kaart hebt, kan je naar de X800GT kijken.

Die mobo en processor zijn prima!

Verwijderd

Ja sorry even vergeten

ik wil dus wel de laatst uitgekomen games op een hoog detail 1024x768 kunnen spelen. Ik bedoel Bv. FEAR of Call of Duty 2.

Mijn budget is zo ongeveer 200 euro voor een videokaart.

• silencedead
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:54:
Ja sorry even vergeten

ik wil dus wel de laatst uitgekomen games op een hoog detail 1024x768 kunnen spelen. Ik bedoel Bv. FEAR of Call of Duty 2.

Mijn budget is zo ongeveer 200 euro voor een videokaart.
bekijk deze site eens:
http://graphics.tomshardw...5/vga-charts-pcie-02.html
moet je alleen de prijzen nog bij zoeken via pricewatch. Zie je snel en duidelijk welke de snelste is voor jouw budget.

Moederbord en processor zijn ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is moet ik dus in dit topic zijn.

Hier komen de specs:

- De 8GB harddisk vervangen
- De AMD k6-2 400mhz vervangen
- voodoo 3 videokaart
- 196mb geheugen
- lan kaart

Ik denk die processor, alleen moet ik meteen een nieuw mobo aanschaffen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Ik heb:
Handol 920D 19" CRT
Athlon XP1700+
Asus A7V266-e
1500MB Geheugen (om en nabij)
AtiRadeon 9200SE
SB Audigy (incl DTT3500 speakers)
1 LG DVDspeler
1 Pioneer DVD speler
1 Liteon 40x24x10 (denk ik?) CD(R/RW) unit
1 IBM 40 GB PATA
1 Maxtor 160Gb PATA (onbetrouwbaar)
1 Maxtor 60Gb PATA
Linksys WLAN adapter

Wat doe ik met de pc?
Typewerk (office)
Internetten
Muziek luisteren
Films / series kijken
Games (WoW / Half-life 2 af en toe etc)
DPC koei draaien :)

Wat is er mis?
Games lopen niet altijd lekker. Installatie is wat onstabiel ivm zwakke voeding denk ik (exacte wattage weet ik niet) En het ding maakt nogal wat herrie...

Waar had ik zelf aan gedacht?
Ik wil het moederbord, de processor, de videokaart en de voeding vervangen.
De rest van de huidige hardware kan ik gebruiken voor de nieuwe setup.

Qua processor wil ik het liefste gelijk een X2 oid, maar dat zal wel niet lukken. Dan dus maar een Athlon64-bit 3000+ Keuze voor amd boven intel, tja, AMD trouw?
En dan natuurlijk ooit eens overgaan naar een goeie TFT opstelling (of dual CRT?)

Advies gevraagd
- Is het verstandig om dit te upgraden?
- is het goedkoper om een nieuw systeem samen te stellen?
- indien upgraden: wat precies :)

Hoeveel wil ik uitgeven?
ongeveer 350 - 500 euro
of indien nieuw systeem: 650

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:06:

Hier komen de specs:

- voodoo 3 videokaart
- 196mb geheugen
- lan kaart

Ik denk die processor, alleen moet ik meteen een nieuw mobo aanschaffen of niet?
meen je dit serieus, ik denk het niet.
Als je dit wel serieus meent, dan moet je toch een compleet nieuw systeem kiezen, want alles is langzaam. Voor een redelijk systeem kijk mijn specs kies alleen voor een andere videokaart die wat sneller is, tenzij je geen spellen speelt zoek dan een nog goedkopere

[ Voor 14% gewijzigd door silencedead op 11-11-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

Hier komen de specs:

- voodoo 3 videokaart
- 196mb geheugen
- lan kaart

LOL _/-\o_
Misschien dat de schalm het systeem van je wilt hebben...

Maar ff serieus, met zo'n systeem is het denk ik het best dat je een nieuwe aanschaft.
Hij is al dermate verouderd het het duurder is om het te upgraden dan om een nieuwe te kopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

_Gekkie_ schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:18:
Ik heb:
Handol 920D 19" CRT
Athlon XP1700+
Asus A7V266-e
1500MB Geheugen (om en nabij)
AtiRadeon 9200SE
SB Audigy (incl DTT3500 speakers)
1 LG DVDspeler
1 Pioneer DVD speler
1 Liteon 40x24x10 (denk ik?) CD(R/RW) unit
1 IBM 40 GB PATA
1 Maxtor 160Gb PATA (onbetrouwbaar)
1 Maxtor 60Gb PATA
Linksys WLAN adapter

Waar had ik zelf aan gedacht?
Ik wil het moederbord, de processor, de videokaart en de voeding vervangen.
De rest van de huidige hardware kan ik gebruiken voor de nieuwe setup.

Qua processor wil ik het liefste gelijk een X2 oid, maar dat zal wel niet lukken. Dan dus maar een Athlon64-bit 3000+ Keuze voor amd boven intel, tja, AMD trouw?
En dan natuurlijk ooit eens overgaan naar een goeie TFT opstelling (of dual CRT?)

Hoeveel wil ik uitgeven?
ongeveer 350 - 500 euro
of indien nieuw systeem: 650
Je kan een nieuwe mobo + proc + videokaart best halen voor rond de 500,-
Maar een goeie TFT erbij halen dat kan dan niet meer (zijn rond de 200,-) Daarnaast weten we niet wat voor een voeding je hebt, dus misschien is het nog makkelijk om die er ook bij te zetten. (wil je die vervangen kijk dan even in het ' welke voeding heb ik nodig' topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Outerspace schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:54:
[...]

Je kan een nieuwe mobo + proc + videokaart best halen voor rond de 500,-
Maar een goeie TFT erbij halen dat kan dan niet meer (zijn rond de 200,-) Daarnaast weten we niet wat voor een voeding je hebt, dus misschien is het nog makkelijk om die er ook bij te zetten. (wil je die vervangen kijk dan even in het ' welke voeding heb ik nodig' topic)
Ik geloof dat het een 300W naamloze voeding is... ?

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:23
Ik heb nu dit:

AMD Athlon XP 2200+
MSI VIA VT8366 Mainboard K7T266
256MB DDR SDRAM PC3200
256MB DDR SDRAM PC2700
200GB Maxtor DiamondMax 10 (6B200P0) 8MB Cache, 7200rpm
Geforce 6600 GT AGP 128MB PALIT
Hauppage TVkaart 150MCE (single tuner)

En ik wil graag naar PCI-e En die processor moet even geupgrade worden, want die loopt wat achter volgens mij.

Ik zat zelf te denken aan dit:
ASUS MB A8N-E AMD S939
AMD ATHLON64 3000+ S939
GEFORCE VGA 6600GT 128MB PCI-E

Ga ik met deze bovenste 3 dingen er flink op vooruit? En past alles dan nog? (HD/geheugen tv kaart)
Die huidige videokaart kan ik vast nog wel voor iets van 100 euro verkopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

achterop23 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:23:
Ik heb nu dit:

AMD Athlon XP 2200+
256MB DDR SDRAM PC3200
256MB DDR SDRAM PC2700

En ik wil graag naar PCI-e En die processor moet even geupgrade worden, want die loopt wat achter volgens mij.

ASUS MB A8N-E AMD S939
AMD ATHLON64 3000+ S939

Ga ik met deze bovenste 3 dingen er flink op vooruit? En past alles dan nog? (HD/geheugen tv kaart)
Die huidige videokaart kan ik vast nog wel voor iets van 100 euro verkopen toch?
Je gaat er inderdaad een stuk vooruit :) Alles past dan ook nog :) Misschien zou je een snellere processor kunnen nemen als je geld over hebt.
En hoeveel je voor die kaart kan krijgen moet je bij Terw_Dan zijn (zie zijn topic over 'hoeveel kan ik hier voor vragen' topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Hoeveel sneller is dan bijvboorbeeld een 3200+? Die is direct 20 euro duurder en de 3500+ (die erna komt is weer 75 euro duurder dan de 3000+

Maakt het veel verschil?

Edit: Ik had trouwens al gevraagd aan Terw_Dan hoeveel mijn vga/mobo/cpu nog waard is. Even wachten op zijn uitspraak.

[ Voor 27% gewijzigd door achterop23 op 11-11-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
achterop23 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:23:
Ik heb nu dit:

AMD Athlon XP 2200+
256MB DDR SDRAM PC3200
256MB DDR SDRAM PC2700

ASUS MB A8N-E AMD S939
AMD ATHLON64 3000+ S939

Ik zou persoonlijk deze upgrade een beetje zonde vinden.
Tuurlijk, de pc wordt sneller, maar de videokaart is ongeveer even snel, terwijl je wel weer een nieuwe moet kopen.
Ik neem aan dat je budget beperkt is, dat je hiervoor kiest.

Waarom neem je niet een budget asrock-moederbord, die gewoon AGP ondersteunt?
Dan hoef je die 6600gt pci-e niet te kopen.
Spaar lekker door en koop later gewoon een nieuw pci-e moederbord met betere videokaart.

Eventueel bestaan er ook asrockjes met AGP en PCI-e aansluitingnen op 1 kaart, maar ja.. dan zou je dus een lange tijd vast zitten aan een asrock. (pricewatch: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)) Of dat verstandig is weet ik niet. Ik heb een jaar prima gedraaid met een asrock, dus ik heb geen slechte ervaringen wat dat betreft. Maar er zijn ook negatieve verhalen.

Ik lees nu je stuk nog een keer en zie dat je wilt upgraden omdat je graag pci-e wilt. Waarom?
Zoveel beter presteren pci-e kaarten niet. Het belangrijkste voordeel is dat men terecht kwam bij de grenzen van AGP. Nieuwere kaarten worden steeds sneller, verbruiken meer stroom enzo. Daarom moest er een nieuw slot komen. De pci-e. Dat betekent niet dat AGP voor oudere kaarten direct slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Ik wil voornamelijk een snellere cpu.
En daarvoor zal een nieuwe mobo moeten worden gekocht>>>bijna alle mobo's zijn pci-e

Mijn huidige VGA kaart kan ik wel voor 120 euro verkopen (op marktplaats wordt de kaart zeker gezocht).

Maar die Asrock is op zich wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
oke, maar ik zou dan eerst kijken of dat gaat lukken.
Ik snap namelijk niet dat iemand zo gek is om 120 euro voor een 2ehands kaart te betalen, als een 6600gt nieuw maar 30 euro duurder is. (pricewatch: Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD).

Als het je lukt om het ervoor te krijgen, dan is het natuurlijk voor jou wel een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09

Hier komen de specs:

- voodoo 3 videokaart
- 196mb geheugen
- lan kaart

Euh..als je het zacht wil uitdrukken..ja :X
Wat is je budget want hier is eigenlijk nix upgradable aan namelijk..behalve je harde schijf waarschijnlijk... dus kun je beter zoeken naar nieuwe budget systemen....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:12:
[...]
Euh..als je het zacht wil uitdrukken..ja :X
Wat is je budget want hier is eigenlijk nix upgradable aan namelijk..behalve je harde schijf waarschijnlijk... dus kun je beter zoeken naar nieuwe budget systemen....
Haha, ik weet t, deze pc kan net zo goed meteen naar de sloop.
Maar ze gebruiken hem hier om RedAlert2 op te spelen. Dat werkt goed alleen over het netwerk is het toch iets trager. Het leek me leuk als die het wel op full speed zou doen.

Ik heb trouwens gemerkt dat het niets uitmaakt of je het nu onder windows98 of XP speel.

Ligt toch aan de processor dan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Ik heb op dit moment een Shuttle SK41G staan met de volgende specs:

- Socket A 266DDR met Duron 1800Ghz processor (266FSB)
- Nvidia FX5200 128Mb DDR videokaart die op 4x AGP draait (is8x maar Shuttle kan niet hoger)
- 512Mb 266DDR geheugen
- 40Gb 7200rpm WD ATA133

Ik gebruik hem voornamelijk om op te emailen, wat te typen & internetten en RTS te spelen (zoals C&C Zero Hour en Age of Empires 3). Nou begint hij voor beide spellen wat langzaam te worden. Het moet wel een kleine barebone zijn, anders komt hij de woonkamer niet meer in... :)

Nu zat ik eraan te denken om de videokaart te upgraden naar een Nvidia 6600LE 256Mb AGP (+/- 120euro). De processor zit al aan zijn max in de shuttle (er zou nog een XP2600+ in kunnen, maar aangezien die intern op 1.83Ghz draait en vrij duur is voor 266FSB zie ik dat niet als optie).

Nu heb ik op dit moment +/- 200 euro te besteden, dus een ander alternatief zou zijn om de kast en processor te upgraden en de videokaart te laten zoals hij nu is. Ik zat dan te kijken naar een Asus S-Presso 112 met een Celeron processor 2.66Ghz. De S-presso is 8x AGP en in de aanbieding bij Mycom voor 99 Euro op dit moment. De processor kost tussen de 75 en 90 euro. Bijkomend voordeel, is dat deze barebone S-ATA ondersteund, dus dat kan ik dan tzt ook nog upgraden als de HDD de bottleneck wordt en qua processor kan ik verder tot een P4 3.2Ghz.

Dus moet ik gaan voor +50% processor kracht of moet die FX5200 eruit en dan een 6600LE erin om lekker/beter AOE3 te kunnen spelen?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Willem2 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:05:
Ik heb op dit moment een Shuttle SK41G staan met de volgende specs:

- Socket A 266DDR met Duron 1800Ghz processor (266FSB)
- Nvidia FX5200 128Mb DDR videokaart die op 4x AGP draait (is8x maar Shuttle kan niet hoger)
- 512Mb 266DDR geheugen
- 40Gb 7200rpm WD ATA133

Ik gebruik hem voornamelijk om op te emailen, wat te typen & internetten en RTS te spelen (zoals C&C Zero Hour en Age of Empires 3). Nou begint hij voor beide spellen wat langzaam te worden. Het moet wel een kleine barebone zijn, anders komt hij de woonkamer niet meer in... :)

Nu zat ik eraan te denken om de videokaart te upgraden naar een Nvidia 6600LE 256Mb AGP (+/- 120euro). De processor zit al aan zijn max in de shuttle (er zou nog een XP2600+ in kunnen, maar aangezien die intern op 1.83Ghz draait en vrij duur is voor 266FSB zie ik dat niet als optie).

Nu heb ik op dit moment +/- 200 euro te besteden, dus een ander alternatief zou zijn om de kast en processor te upgraden en de videokaart te laten zoals hij nu is. Ik zat dan te kijken naar een Asus S-Presso 112 met een Celeron processor 2.66Ghz. De S-presso is 8x AGP en in de aanbieding bij Mycom voor 99 Euro op dit moment. De processor kost tussen de 75 en 90 euro. Bijkomend voordeel, is dat deze barebone S-ATA ondersteund, dus dat kan ik dan tzt ook nog upgraden als de HDD de bottleneck wordt en qua processor kan ik verder tot een P4 3.2Ghz.

Dus moet ik gaan voor +50% processor kracht of moet die FX5200 eruit en dan een 6600LE erin om lekker/beter AOE3 te kunnen spelen?
Als je een budget hebt van €200 waarom zou je dan voor een 6600LE gaan? Of bedoel je de 6800LE? Ik zou zelf iig een klik kopen. Tenzij die niet past natuurlijk. En qua bang for your buck is de 6800 heel duidelijk superieur aan de 6600LE.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Timlog schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:09:
[...]

Als je een budget hebt van €200 waarom zou je dan voor een 6600LE gaan? Of bedoel je de 6800LE? Ik zou zelf iig een klik kopen. Tenzij die niet past natuurlijk. En qua bang for your buck is de 6800 heel duidelijk superieur aan de 6600LE.
Goed punt (en idd ff checken hoe groot de koeling is), maar is een 1.8Ghz duron niet te langzaam voor een 6800? Zou jammer zijn als er z'n sjieke kaart in komt en de processor kan het niet meer bijbenen...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Willem2 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:16:
[...]

Goed punt (en idd ff checken hoe groot de koeling is), maar is een 1.8Ghz duron niet te langzaam voor een 6800? Zou jammer zijn als er z'n sjieke kaart in komt en de processor kan het niet meer bijbenen...
Je zal niet de optimale prestaties halen met een 6800, maar bedenk wel dat met Name AoEIII veel dx9 snufjes gebruikt. Met zo'n nieuwe videokaart kan je die zonder problemen draaien.
Daarbij, als je je moederbord en processor gaat upgraden kan je het beste wel goede spullen kopen. Een nieuw moederbord moet je altijd goed doen. Niet zomaar een of andere aanbieding nemen. Het is wel het hart van je systeem namelijk. Daarbij, als je je moederbord gaat upgraden wil je ook er ook weer een tijdje tegen kunnen, en dan zijn dingen zoals PIC-e zeker het overwegen waard. De nieuwste generatie videokaarten ondersteunen niet eens meer AGP, dus het zou zonde zijn om een AGP moederbord te kopen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem:
AMD Athlon XP 2700+
Asrock K7S8X R3.0
512MB (2x256MB DDR400, Kingston ValueRAM)
Seagate 200GB 7200.7
LG DVD/CD Combo
Asus FX5200 128MB
Soundblaster Audigy
Avermedia M150 (TV-Kaart)
AOpen H600B
Zalman 7000B CU

Waar had ik aan gedacht:
In ieder geval weer AMD en dit keer een 64-bit. De VGA kaart onboard, maar wel DirectX 9, ik zat zelf te denken aan de nieuwe chipset van NVidia voor het AMD-platform. De harde schijf, kast+voeding, geluidskaart, TV-kaart; voldoen prima. Ik zit toch wel sterk erover na te denken om voor 1GB geheugen te gaan.

Wat wil ik ermee?
Internetten, e-mail, branden, multimedia bewerkingen (cubase), dvd's branden, Media Center. Het belangrijkste is de stabiliteit. Ook moet de standby-functie 100% werken. Dat werkte bij mij eerst niet, omdat ik geen goed geheugen had, toen Kingston gekocht en het werkte ;)

Wat is er mis met m'n huidige systeem?
Het begint allemaal wat langzamer te worden, en, ik weet nu al dat ik straks Vista er niet op kan draaien. Media Center werkt er maar 'net' op, en het moet gewoon helemaal werken. Vooral de grafische kaart en het geheugen schieten denk ik te kort.

Wat wil ik van jullie weten? :)
Moet ik moederbord+cpu vervangen of voldoet het vervangen van het geheugen en de videokaart? Laten we het budget maar op € 250 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:49:
Systeem:
AMD Athlon XP 2700+
Asrock K7S8X R3.0
512MB (2x256MB DDR400, Kingston ValueRAM)
Seagate 200GB 7200.7
LG DVD/CD Combo
Asus FX5200 128MB
Soundblaster Audigy
Avermedia M150 (TV-Kaart)
AOpen H600B
Zalman 7000B CU

Waar had ik aan gedacht:
In ieder geval weer AMD en dit keer een 64-bit. De VGA kaart onboard, maar wel DirectX 9, ik zat zelf te denken aan de nieuwe chipset van NVidia voor het AMD-platform. De harde schijf, kast+voeding, geluidskaart, TV-kaart; voldoen prima. Ik zit toch wel sterk erover na te denken om voor 1GB geheugen te gaan.

Wat wil ik ermee?
Internetten, e-mail, branden, multimedia bewerkingen (cubase), dvd's branden, Media Center. Het belangrijkste is de stabiliteit. Ook moet de standby-functie 100% werken. Dat werkte bij mij eerst niet, omdat ik geen goed geheugen had, toen Kingston gekocht en het werkte ;)

Wat is er mis met m'n huidige systeem?
Het begint allemaal wat langzamer te worden, en, ik weet nu al dat ik straks Vista er niet op kan draaien. Media Center werkt er maar 'net' op, en het moet gewoon helemaal werken. Vooral de grafische kaart en het geheugen schieten denk ik te kort.

Wat wil ik van jullie weten? :)
Moet ik moederbord+cpu vervangen of voldoet het vervangen van het geheugen en de videokaart? Laten we het budget maar op € 250 houden.
Hoezo werkt MCE maar net?
ik zit hier met mijn 2200+ cpu en 512MB RAM en daar werkt MCE heerlijk op!
Wat zijn de specs voor Vista waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achterop23 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:05:
[...]
Hoezo werkt MCE maar net?
ik zit hier met mijn 2200+ cpu en 512MB RAM en daar werkt MCE heerlijk op!
Wat zijn de specs voor Vista waar je het over hebt?
Media Center komt bij mij regelmatig 'schokkerig' over. Het heeft niets te maken met spyware of verkeerde decoders, ect, dat weet ik heel cker. Wat betreft Vista, ik wil niet nu iets kopen zodat ik eind 2006 weer kan gaan upgraden voor het gebruik van Vista. Ik heb dit hier ook al 2-3 jaar staan, dus het volgende setje moet ook ff blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:16:
[...]

Media Center komt bij mij regelmatig 'schokkerig' over. Het heeft niets te maken met spyware of verkeerde decoders, ect, dat weet ik heel cker. Wat betreft Vista, ik wil niet nu iets kopen zodat ik eind 2006 weer kan gaan upgraden voor het gebruik van Vista. Ik heb dit hier ook al 2-3 jaar staan, dus het volgende setje moet ook ff blijven.
ik zit een beetje met hetzelfde, zie enkele posts hierboven.
Maar bij mij doe ik het niet omdat MCE schokkerig doet, maar omdat ik qua games een goede VGA-kaart heb, maar een waardeloze cpu.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Plaats alle cruciale informatie: je budget, doeleinden, specs en de reden voor de upgrade
  • Voor vragen over een voeding is er een apart topic